Buiten dat ik weer een aantal afwijzingen binnen heb, heb ik ook weer twee uitersten meegemaakt deze week.
Maandag. De dame van het bedrijf was vorige week enthousiast aan de telefoon en zag veel aanknopingspunten tussen mijn profiel en hun vacature. Zelfs over het feit dat ik nauwelijks kennis had over orthopedie deed ze niet moeilijk; iedere werknemer krijgt een gedegen opleiding over de producten en over het vakgebied. Bleek maandag deze dame plotseling verhinderd te zijn en het gesprek werd gevoerd door haar baas, de HRM manager. Deze oudere dame (55+) heeft me tijdens het gesprek nauwelijks aangekeken en zat een verveeld mijn profiel door te nemen tijdens het gesprek. Ik heb zelden iemand meegemaakt die zo ongeïnteresseerd erbij zat; bij welk gesprek dan ook. Ze bleef herhalen dat ik erg jong was en geen achtergrond had in hun vakgebied. Dit was ineens een hele harde eis voor de functie. Na uitleg van mijn kant over alle ervaringen die ik heb en die overeenkomstig zijn in hun functie, reageerde ze niet. 'Je bent wel erg jong' klonk het na een tijdje. Dus na nog geen 30 minuten stond ik buiten... Vanochtend zat de officiële afwijzing in mijn mailbox (maar die conclusie had ik natuurlijk veel eerder getrokken). Zonde van de tijd geweest...
Gisteren op gesprek geweest in Antwerpen. De functieomschrijving was uitgebreid opgesteld en ze vroegen eigenlijk meer ervaring dan mijn profiel weergeeft. Ik zou het niet mogen doen, maar ik ging er naar toe met weinig verwachtingen. Zeker na het debacle van maandag, waar ik wel veel verwachtingen van had, omdat ik dat een hele goede match vond.
Het gesprek woensdag was met de Business Unit Manager Benelux, aangezien HRM op vakantie was. Na iets meer dan twee uur stond ik buiten en was compleet overdonderd - in een positieve zin!

Gesprek liep heel vlot, we vulden elkaar aan, sfeer was heel open, etc. etc. Hij heeft nog e.e.a. verteld over de organisatie en wat cijfers laten zien - dat laatste heeft nog niemand bij mijn gesprekken gedaan. Hij sprak open over hun visie op de markt en hun concurrentiepositie en welke doelen ze stelden voor de komende jaren.
Na afloop liep hij nog even met me mee en vertelde dat hij een heel prettig gesprek had gehad. Ze hadden mijn profiel op Monsterboard al gevonden en eigenlijk direct besloten me uit te nodigen voor een gesprek. Ikzelf had tegelijkertijd via email gesolliciteerd en daar waren ze blij om geweest, omdat er dus ook interesse vanuit mijn kant was. Hij gaf tevens aan dat hij erg vertrouwd op zijn 'gut-feeling' en dat dit na dit gesprek wel 'snor' zat. Ik liet weten een veel duidelijker beeld te hebben van de functie en het bedrijf en dat mijn enthousiasme alleen maar gegroeid was tijdens het gesprek. Op mijn vraag wanneer ik iets definitiefs mocht vernemen, gaf hij antwoord dat ze wel nog een aantal gesprekken gepland hebben (mede via een W&S Bureau) en hij deze kandidaten ook een kans wil geven. Maar om me gerust te stellen (letterlijk zijn woorden), moest ik er rekening mee houden dat de kans groot is dat ik de rit naar Antwerpen nog eens moet maken op korte termijn...
Dus wie weet....

alleen vanwege de vakantieperiode kan dit wel twee weken duren voor ik iets definitiefs hoor.
-----
Tijdens het tikken van deze post komt er nog een afwijzing binnen. Ik had gereageerd op de functie Sales Manager maar kom volgens deze HRM medewerker niet in aanmerking voor verschillende functies, zoals Sales Manager (in de titel van de email), Logistiek Medewerker (in de eerste alinea) en Administratief Medewerker (in de tweede alinea). Als je copy-paste, doe het dan wel goed
Check mijn
website en mijn band:
The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)