Gewoon solliciteren op iedere functie die bij je past. Belangrijkste is dat je een job hebtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:45 schreef JDx het volgende:
Als je maar gelooft in jezelf. Bij gesprekken ben ik daar altijd wel goed in, dan komt al mijn enthousiasme om te werken weer helemaal boven.
Net weer een mailtje de deur uit gedaan, ze vroegen een software ontwikkelaar, maar ook voor webapplicaties e.d. ik kan ongeveer de helft van de functie-eisen, maar ze werken aan projecten en sites die ik ooit gemaakt heb voor een bedrijf en zij ooit hebben overgenomen 3 jaar geleden.
Ze vragen in de vacature, zoveel programmeertalen, dat ik niet geloof dat er iemand is, die ook echt al die talen goed kan, dus toch maar gereageerd, wellicht dat ze iemand kunnen gebruiken die ook op andere vlakken in te zetten is.
I agree. Ik kwam vorig jaar onvrijwillig (met ouderwetse oprotpremie) zonder werk te zitten en daarna gelijk *bats!* crisis. Aan het eind van het jaar is solliciteren sowieso al klote en mijn werkzaamheden zijn van dien aard, dat bij economische malaise daar snel op bezuinigd wordt. Al met al heb ik toch een dik half jaar thuis gezeten en daar werd ik aardig gek van.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon solliciteren op iedere functie die bij je past. Belangrijkste is dat je een job hebt
Gisteren dus dat gesprek gehad. Het was een goed gesprek, ten minste, ik heb er een goed gevoel bij. Maar de goede man deed het heel goed, en liet niks los over wat voor kans ik maakte ten opzichte van de rest. Hij was wel heel geinteresseerd in mijn map en heeft ook lang gekeken. Vond mijn projecten leuk en wilde er graag meer over weten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:45 schreef JDx het volgende:
Als je maar gelooft in jezelf. Bij gesprekken ben ik daar altijd wel goed in, dan komt al mijn enthousiasme om te werken weer helemaal boven.
Kan je eens vertellen hoe dat in zijn werk gaat..?quote:Op maandag 20 juli 2009 19:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Zojuist mezelf ingeschreven bij het UWV WERKbedrijf... Hopelijk voorbarig, en kan ik me snel weer afmelden...
Je moet je via internet inschrijven bij het WERKbedrijf. Dat moet met een DigiD, dus het is handig als je die vast aanvraagt als je die nog niet hebt. Eigenlijk wijst het zich vanzelf. Je gaat op de website van het UWV naar aanvraag WW, en daarin staat dat je je eerst moet inschrijven bij het WERKbedrijf. Je volgt de linkjes naar het digitale inschrijfformulier, en logt in met je DigiD.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:08 schreef Nijns het volgende:
[..]
Kan je eens vertellen hoe dat in zijn werk gaat..?(ik moet binnenkort ook..)
Wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 20 juli 2009 15:06 schreef JoeThePlumber het volgende:
Waarom moet iedereen toch zo flink kneden met carriere? Dat heeft toch weinig zin, als er geen geld is, telt bij een bedrijf jouw carriere toch niet meer...
Jeeeeeeeeeeeej, wat goed!! Echt spannend!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:
OMG OMG, ik had vrijdag toch sollicitatiegesprek? En nu heb ik een mailtje dat ik mag komen voor een tweede gesprek![]()
Ben zo blij!
Wat goed, gefeliciteerd! (en bedankt voor je uitgebreide uitleg!)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:
OMG OMG, ik had vrijdag toch sollicitatiegesprek? En nu heb ik een mailtje dat ik mag komen voor een tweede gesprek![]()
Ben zo blij!
damn, wat een pech... good luck in ieder geval, 2 uurtjes even doorbijten!quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:52 schreef JDx het volgende:
Ben sinds 2 dagen super ziek, echt griep zoals ik jaren niet gehad heb, ben helemaal kapot, kon gister niet eens achter de laptop op bed, film kijken lukte nog niet eens, dokter gebeld, op bed blijven, warm houden, uitzieken, krijg ik net telefoon of ik meteen vanavond langs zou willen komen bij een bedrijf om een uur of 2 proef te draaien... heb maar ja gezegd, maar zie er echt tegenop... wish me luck...
Jezus, het is crisis, maar je hebt wel erg veel over voor een beetje werk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:37 schreef JDx het volgende:
Omdat het nu of nooit was, zat haast bij, ze hebben per direct mensen nodig.
Zat daar in zon zaaltje, moest proefdraaien, kreeg alles maar half mee, zware koppijn... draaide ook een soort airco ofzo, want mn keelpijn werd echt van pijnlijk tot verschrikkelijk, dus ik denk snel snel, conclusie van hun; je bent goed EN ook nog eens snel (jah ik raffelde af, want ik wou naar bed)...
Al met al verder best misleidend, het gaat om een projectje van een maand. Verschrikkelijke werktijden, van 6 tot 14 of van 14 tot half 10 savonds. Tis een uur met de trein, dus smorgens om 5uur weg of savonds om 11uur thuis. Na dit project mag je weer oprotten. Het werk is eigenlijk niets... je krijgt tekeningen en die moet je overtrekken met een ander programma. Hij wou me meteen inplannen, ik heb gezegd dat ik morgen wel even terugbel.
Erg goed gesprek achter de rug, de manager gaf zelf ook aan er een goed gevoel over te hebben. Dit werd later bevestigd door de contactpersoon van het uitzendbureau, die feedback had gekregen van die manager.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:26 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Morgen om 13.00 op gesprek bij Telfort. Hopelijk een goed gesprek waarbij ik goed kan verklaren waarom ze mij moeten aannemen.
Mocht dat niks worden, dan nieuwe bedrijven aanschrijven, doorzoeken en hopen
Helpdesk/service desk? Ik hoor inderdaad dat er veel mensen tegenwoordig hierin wel een baan kunnen vinden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Erg goed gesprek achter de rug, de manager gaf zelf ook aan er een goed gevoel over te hebben. Dit werd later bevestigd door de contactpersoon van het uitzendbureau, die feedback had gekregen van die manager.
Later werd ik alweer gebeld dat ik voor een 2e gesprek terug mag komen. Dus dit verhaal gaat vervolgd worden.
@JDX: respect
Ze regelen echt wel een nieuwe afspraak als je met griep in bed ligt en netjes afbeltquote:Op woensdag 22 juli 2009 21:37 schreef JDx het volgende:
Zat daar in zon zaaltje, moest proefdraaien, kreeg alles maar half mee, zware koppijn... draaide ook een soort airco ofzo, want mn keelpijn werd echt van pijnlijk tot verschrikkelijk, dus ik denk snel snel, conclusie van hun; je bent goed EN ook nog eens snel (jah ik raffelde af, want ik wou naar bed)...
Al met al verder best misleidend, het gaat om een projectje van een maand. Verschrikkelijke werktijden, van 6 tot 14 of van 14 tot half 10 savonds. Tis een uur met de trein, dus smorgens om 5uur weg of savonds om 11uur thuis. Na dit project mag je weer oprotten. Het werk is eigenlijk niets... je krijgt tekeningen en die moet je overtrekken met een ander programma. Hij wou me meteen inplannen, ik heb gezegd dat ik morgen wel even terugbel.
Je had niet de ballen om ze eens de waarheid te vertellen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:37 schreef JDx het volgende:
Nee, assistent shop manager.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:24 schreef TheTraveller het volgende:
[..]
Helpdesk/service desk? Ik hoor inderdaad dat er veel mensen tegenwoordig hierin wel een baan kunnen vinden.
Oh dat is wel beter idd. Helpdesk functies zijn verschikkelijk en zeker voor telfort. In mijn studententijd wel eens gedaan.quote:
Je wilt heel graag een baan of niet he. Any job will do.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je had niet de ballen om ze eens de waarheid te vertellen?
quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ze regelen echt wel een nieuwe afspraak als je met griep in bed ligt en netjes afbelt
Dat dus.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ze regelen echt wel een nieuwe afspraak als je met griep in bed ligt en netjes afbelt
Als die bedrijven om geheimhouding hebben gevraagd, kun je het hoe dan ook niet laten zien. Dus zul je het moeten doen met de dingen die je wel mag laten zien.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:06 schreef =HellFire= het volgende:
Ben ook aan het solliciteren. Leuke baan gevonden en alles, dus dat zit wel goed. Ook eerste reactie op gekregen. Echter heb ik een probleempje: ze vragen naar een digitaal portfolio. Nou heb ik wel het een en ander, maar verreweg de beste opdrachten zijn bij bedrijven die (toevallig genoeg) gevraagd hebben om geheimhouding. Met andere woorden: dat kan ik niet opnemen in mijn portfolio en zeker ook niet delen. Wat nu?
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar eens doen dan. Toch vrees ik dat ik nog wel even aan de bak moet: had altijd een grondige hekel aan POP's en dergelijke maken. Zelfs al had ik alle informatie, dan nog had ik een dergelijk portfolio flink moeten updaten. Ach ja, hoort erbij.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als die bedrijven om geheimhouding hebben gevraagd, kun je het hoe dan ook niet laten zien. Dus zul je het moeten doen met de dingen die je wel mag laten zien.
Wat je kan proberen is contact op te nemen met die bedrijven die om geheimhouding hebben gevraagd. Dan leg je de situatie uit, en misschien is er dan een mouw aan te passen? Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?
Zojuist gebeld, dinsdagmiddag het 2e gesprek. Het goede gevoel bleek dus te kloppen. Hopelijk heb ik niet de ziekte van JDX over genomen, want ik hang al vanaf 04.00 boven de pot.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Erg goed gesprek achter de rug, de manager gaf zelf ook aan er een goed gevoel over te hebben. Dit werd later bevestigd door de contactpersoon van het uitzendbureau, die feedback had gekregen van die manager.
Later werd ik alweer gebeld dat ik voor een 2e gesprek terug mag komen. Dus dit verhaal gaat vervolgd worden.
@JDX: respect
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |