abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71069622
Als je maar gelooft in jezelf. Bij gesprekken ben ik daar altijd wel goed in, dan komt al mijn enthousiasme om te werken weer helemaal boven.

Net weer een mailtje de deur uit gedaan, ze vroegen een software ontwikkelaar, maar ook voor webapplicaties e.d. ik kan ongeveer de helft van de functie-eisen, maar ze werken aan projecten en sites die ik ooit gemaakt heb voor een bedrijf en zij ooit hebben overgenomen 3 jaar geleden.

Ze vragen in de vacature, zoveel programmeertalen, dat ik niet geloof dat er iemand is, die ook echt al die talen goed kan, dus toch maar gereageerd, wellicht dat ze iemand kunnen gebruiken die ook op andere vlakken in te zetten is.
pi_71070399
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 17-07-2009 19:24:29 ]
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:09:25 #203
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_71070507
Wat ik mij zo afvraag bij de massa werklozen ; wat gaan jullie nou doen als de Tour de France afgelopen is? Toch een mooie dagbesteding, maar daarna is het weer lang wachten op bijvoorbeeld een grand slam tennistournooi. Ik hoop trouwens dat het beter weer gaat worden voor jullie, want deze regen is ook maar niets..
Overal verstand van.
pi_71073275
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:45 schreef JDx het volgende:
Als je maar gelooft in jezelf. Bij gesprekken ben ik daar altijd wel goed in, dan komt al mijn enthousiasme om te werken weer helemaal boven.

Net weer een mailtje de deur uit gedaan, ze vroegen een software ontwikkelaar, maar ook voor webapplicaties e.d. ik kan ongeveer de helft van de functie-eisen, maar ze werken aan projecten en sites die ik ooit gemaakt heb voor een bedrijf en zij ooit hebben overgenomen 3 jaar geleden.

Ze vragen in de vacature, zoveel programmeertalen, dat ik niet geloof dat er iemand is, die ook echt al die talen goed kan, dus toch maar gereageerd, wellicht dat ze iemand kunnen gebruiken die ook op andere vlakken in te zetten is.
Gewoon solliciteren op iedere functie die bij je past. Belangrijkste is dat je een job hebt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71075242
Inderdaad, daarna nog eentje gestuurd naar een ander bedrijf en heb net via via een telefoonnummer(!!!) gekregen van een projectleider bij het Kadaster in Zwolle. Daar zochten ze nog mensen, was simpelwerk, maar ze hadden bijna zeker nog mensen nodig. Wel een uur rijden, maar goed, dat is niet zo'n ramp.

Ik hou altijd wel van telefoonnummers, kan je meteen je eigen een beetje presenteren en horen ze ook dat je enthousiast op zoek bent! Maandag meteen bellen!
pi_71075346
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gewoon solliciteren op iedere functie die bij je past. Belangrijkste is dat je een job hebt
I agree. Ik kwam vorig jaar onvrijwillig (met ouderwetse oprotpremie) zonder werk te zitten en daarna gelijk *bats!* crisis. Aan het eind van het jaar is solliciteren sowieso al klote en mijn werkzaamheden zijn van dien aard, dat bij economische malaise daar snel op bezuinigd wordt. Al met al heb ik toch een dik half jaar thuis gezeten en daar werd ik aardig gek van.

Ik heb nu werk wat minder betaalt als mijn vorige job en het is niet mij droomjob, maar past keurig op mijn CV en het bedrijf draait goed ondanks crisistijden. Ik ben voorlopig in ieder geval weer onder de pannen en ik hoor zoveel rare verhalen om mij heen over mensen die nu op straat komen te staan... Ik mag me in mijn handjes knijpen dat ik überhaupt werk gevonden heb in mijn tak van sport.
  Moderator zaterdag 18 juli 2009 @ 19:14:07 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_71100351
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:45 schreef JDx het volgende:
Gisteren dus dat gesprek gehad. Het was een goed gesprek, ten minste, ik heb er een goed gevoel bij. Maar de goede man deed het heel goed, en liet niks los over wat voor kans ik maakte ten opzichte van de rest. Hij was wel heel geinteresseerd in mijn map en heeft ook lang gekeken. Vond mijn projecten leuk en wilde er graag meer over weten.

Maar goed, het kan vriezen en het kan dooien, aan het einde van de week weet ik meer. Als ik het niet wordt, heeft het (denk ik) niet aan mijn presentatie gelegen. Spannend! Ik ga dan na de tijd altijd toch een beetje twijfelen... Heb ik alles wel verteld, was ik enthousiast genoeg, en vooral, heb ik goed overgebracht hoe ik ben en wat ik kan...
Ga er nu ter plekke weer aan twijfelen, erg he!

Magoed, duimen dus!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 20 juli 2009 @ 14:57:49 #208
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71150315
Ik wil dit even volgen. Iedereen veel succes met de gesprekken!
blijf van mijn sig af homo!
pi_71150550
Waarom moet iedereen toch zo flink kneden met carriere? Dat heeft toch weinig zin, als er geen geld is, telt bij een bedrijf jouw carriere toch niet meer...
  maandag 20 juli 2009 @ 15:10:29 #210
242776 komopzeg
Agatochwegjoh
pi_71150685
Balen voor de werklozen. Rustig bij de Tour de France. Want wat ga je nu doen?
  Moderator maandag 20 juli 2009 @ 19:09:37 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_71157244
Zojuist mezelf ingeschreven bij het UWV WERKbedrijf... Hopelijk voorbarig, en kan ik me snel weer afmelden...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:08:17 #212
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71170654
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Zojuist mezelf ingeschreven bij het UWV WERKbedrijf... Hopelijk voorbarig, en kan ik me snel weer afmelden...
Kan je eens vertellen hoe dat in zijn werk gaat..? (ik moet binnenkort ook..)
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 10:02:16 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_71171691
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:08 schreef Nijns het volgende:

[..]

Kan je eens vertellen hoe dat in zijn werk gaat..? (ik moet binnenkort ook..)
Je moet je via internet inschrijven bij het WERKbedrijf. Dat moet met een DigiD, dus het is handig als je die vast aanvraagt als je die nog niet hebt. Eigenlijk wijst het zich vanzelf. Je gaat op de website van het UWV naar aanvraag WW, en daarin staat dat je je eerst moet inschrijven bij het WERKbedrijf. Je volgt de linkjes naar het digitale inschrijfformulier, en logt in met je DigiD.
Als je dat tussen 08:00 uur en 19:00 uur doet, kan het systeem bij je gegevens die bekend zijn bij het UWV. Het is een aanrader om het dan te doen, heel veel dingen zijn dan al ingevuld. Denk aan je personalia en werkverleden. Ik hoefde alleen mijn functies in te vullen bij mijn werkverleden, verder stond alles er al. Diploma's moest ik wel invullen. Zo doorloop je het hele formulier en aan het einde verstuur je het.
Je moet dan binnen twee werkdagen contact opnemen met het WERKbedrijf in je buurt, aan het einde van het formulier geeft het systeem je het adres en telefoonnummer van jouw dichtstbijzijnde vestiging.

Dat moet ik vandaag of morgen nog doen, dus verder dan dat ben ik nog niet gekomen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:16:57 #214
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71172054
Ook zonder Digid kun je je inschrijven hoor, krijg je een tijdelijk werkende code waarmee je je kunt inschrijven en later de activatie van dat proces.
Overigens moest ik echt alles invullen, niets stond vooraf al ingevuld bij mij.

Nadat je gebeld hebt moet je langskomen voor een eerste gesprek, lopen ze de ingevulde formulieren door met je, kopieëren ze je identiteitsbewijs, vragen ze wat dingen over je verleden, opleidingen en mogelijkheden, je sollicitaties tot dusverre en krijg je wat tips en hetgeen erna gebeurt weet ik eigenlijk niet, 7 maanden na dato.
Ik ben dan ook een geval apart.
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 10:57:18 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_71173017
Ik denk dat dat het voordeel is van het inschrijven met DigiD. Dat systeem heeft al die gegevens bij elkaar. Maar je kunt het natuurlijk ook gewoon zelf invullen.
pi_71173157
Maandag gesprek bij buitelandse zaken, via een detacheringsbureau aan de bak is een top oplossing!
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 15:06:07 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_71181188
OMG OMG, ik had vrijdag toch sollicitatiegesprek? En nu heb ik een mailtje dat ik mag komen voor een tweede gesprek Ben zo blij!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:11:25 #218
262025 TheTraveller
With double L
pi_71181399
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:06 schreef JoeThePlumber het volgende:
Waarom moet iedereen toch zo flink kneden met carriere? Dat heeft toch weinig zin, als er geen geld is, telt bij een bedrijf jouw carriere toch niet meer...
Wat bedoel je daarmee?
Just passing by
pi_71181775
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:
OMG OMG, ik had vrijdag toch sollicitatiegesprek? En nu heb ik een mailtje dat ik mag komen voor een tweede gesprek Ben zo blij!
Jeeeeeeeeeeeej, wat goed!! Echt spannend!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:44:27 #220
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71182605
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat goed, gefeliciteerd! (en bedankt voor je uitgebreide uitleg!)
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_71183012
Spannend Guppyfriend!

Door de vakantie ligt alles stil qua gesprekken, maar er is opeens een overvloed aan vacatures. Ik heb in een week 7 brieven verstuurd (was 7 brieven per maand). En inmiddels weer een gesprek te pakken in augustus. En a.s. maandag ga ik babbelen bij een uitzendburo. Niet ideaal, maar een baan is beter dan geen baan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:26:34 #222
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71184188
Morgen om 13.00 op gesprek bij Telfort. Hopelijk een goed gesprek waarbij ik goed kan verklaren waarom ze mij moeten aannemen.

Mocht dat niks worden, dan nieuwe bedrijven aanschrijven, doorzoeken en hopen
blijf van mijn sig af homo!
pi_71217755
Ben sinds 2 dagen super ziek, echt griep zoals ik jaren niet gehad heb, ben helemaal kapot, kon gister niet eens achter de laptop op bed, film kijken lukte nog niet eens, dokter gebeld, op bed blijven, warm houden, uitzieken, krijg ik net telefoon of ik meteen vanavond langs zou willen komen bij een bedrijf om een uur of 2 proef te draaien... heb maar ja gezegd, maar zie er echt tegenop... wish me luck...
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 16:14:05 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_71218619
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:52 schreef JDx het volgende:
Ben sinds 2 dagen super ziek, echt griep zoals ik jaren niet gehad heb, ben helemaal kapot, kon gister niet eens achter de laptop op bed, film kijken lukte nog niet eens, dokter gebeld, op bed blijven, warm houden, uitzieken, krijg ik net telefoon of ik meteen vanavond langs zou willen komen bij een bedrijf om een uur of 2 proef te draaien... heb maar ja gezegd, maar zie er echt tegenop... wish me luck...
damn, wat een pech... good luck in ieder geval, 2 uurtjes even doorbijten!

ik ga straks naar m'n tweede gesprek. nou ja, straks, half acht moet ik er zijn. dus wish me luck too!
pi_71219004
Pfff ik zweet en stink als een gek, net gedouched, goeie kleren aan (voor zover mogelijk) en loop alweer te zweten als een gek, voel me echt zwaar verrot... uur geleden gebeld, moet er over 2 uur al zijn en tis een uur rijden, dus zal maar s gaan... zucht...

Jij ook good luck!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')