abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71069622
Als je maar gelooft in jezelf. Bij gesprekken ben ik daar altijd wel goed in, dan komt al mijn enthousiasme om te werken weer helemaal boven.

Net weer een mailtje de deur uit gedaan, ze vroegen een software ontwikkelaar, maar ook voor webapplicaties e.d. ik kan ongeveer de helft van de functie-eisen, maar ze werken aan projecten en sites die ik ooit gemaakt heb voor een bedrijf en zij ooit hebben overgenomen 3 jaar geleden.

Ze vragen in de vacature, zoveel programmeertalen, dat ik niet geloof dat er iemand is, die ook echt al die talen goed kan, dus toch maar gereageerd, wellicht dat ze iemand kunnen gebruiken die ook op andere vlakken in te zetten is.
pi_71070399
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 17-07-2009 19:24:29 ]
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:09:25 #203
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_71070507
Wat ik mij zo afvraag bij de massa werklozen ; wat gaan jullie nou doen als de Tour de France afgelopen is? Toch een mooie dagbesteding, maar daarna is het weer lang wachten op bijvoorbeeld een grand slam tennistournooi. Ik hoop trouwens dat het beter weer gaat worden voor jullie, want deze regen is ook maar niets..
Overal verstand van.
pi_71073275
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:45 schreef JDx het volgende:
Als je maar gelooft in jezelf. Bij gesprekken ben ik daar altijd wel goed in, dan komt al mijn enthousiasme om te werken weer helemaal boven.

Net weer een mailtje de deur uit gedaan, ze vroegen een software ontwikkelaar, maar ook voor webapplicaties e.d. ik kan ongeveer de helft van de functie-eisen, maar ze werken aan projecten en sites die ik ooit gemaakt heb voor een bedrijf en zij ooit hebben overgenomen 3 jaar geleden.

Ze vragen in de vacature, zoveel programmeertalen, dat ik niet geloof dat er iemand is, die ook echt al die talen goed kan, dus toch maar gereageerd, wellicht dat ze iemand kunnen gebruiken die ook op andere vlakken in te zetten is.
Gewoon solliciteren op iedere functie die bij je past. Belangrijkste is dat je een job hebt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71075242
Inderdaad, daarna nog eentje gestuurd naar een ander bedrijf en heb net via via een telefoonnummer(!!!) gekregen van een projectleider bij het Kadaster in Zwolle. Daar zochten ze nog mensen, was simpelwerk, maar ze hadden bijna zeker nog mensen nodig. Wel een uur rijden, maar goed, dat is niet zo'n ramp.

Ik hou altijd wel van telefoonnummers, kan je meteen je eigen een beetje presenteren en horen ze ook dat je enthousiast op zoek bent! Maandag meteen bellen!
pi_71075346
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gewoon solliciteren op iedere functie die bij je past. Belangrijkste is dat je een job hebt
I agree. Ik kwam vorig jaar onvrijwillig (met ouderwetse oprotpremie) zonder werk te zitten en daarna gelijk *bats!* crisis. Aan het eind van het jaar is solliciteren sowieso al klote en mijn werkzaamheden zijn van dien aard, dat bij economische malaise daar snel op bezuinigd wordt. Al met al heb ik toch een dik half jaar thuis gezeten en daar werd ik aardig gek van.

Ik heb nu werk wat minder betaalt als mijn vorige job en het is niet mij droomjob, maar past keurig op mijn CV en het bedrijf draait goed ondanks crisistijden. Ik ben voorlopig in ieder geval weer onder de pannen en ik hoor zoveel rare verhalen om mij heen over mensen die nu op straat komen te staan... Ik mag me in mijn handjes knijpen dat ik überhaupt werk gevonden heb in mijn tak van sport.
  Moderator zaterdag 18 juli 2009 @ 19:14:07 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_71100351
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:45 schreef JDx het volgende:
Gisteren dus dat gesprek gehad. Het was een goed gesprek, ten minste, ik heb er een goed gevoel bij. Maar de goede man deed het heel goed, en liet niks los over wat voor kans ik maakte ten opzichte van de rest. Hij was wel heel geinteresseerd in mijn map en heeft ook lang gekeken. Vond mijn projecten leuk en wilde er graag meer over weten.

Maar goed, het kan vriezen en het kan dooien, aan het einde van de week weet ik meer. Als ik het niet wordt, heeft het (denk ik) niet aan mijn presentatie gelegen. Spannend! Ik ga dan na de tijd altijd toch een beetje twijfelen... Heb ik alles wel verteld, was ik enthousiast genoeg, en vooral, heb ik goed overgebracht hoe ik ben en wat ik kan...
Ga er nu ter plekke weer aan twijfelen, erg he!

Magoed, duimen dus!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 20 juli 2009 @ 14:57:49 #208
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71150315
Ik wil dit even volgen. Iedereen veel succes met de gesprekken!
blijf van mijn sig af homo!
pi_71150550
Waarom moet iedereen toch zo flink kneden met carriere? Dat heeft toch weinig zin, als er geen geld is, telt bij een bedrijf jouw carriere toch niet meer...
  maandag 20 juli 2009 @ 15:10:29 #210
242776 komopzeg
Agatochwegjoh
pi_71150685
Balen voor de werklozen. Rustig bij de Tour de France. Want wat ga je nu doen?
  Moderator maandag 20 juli 2009 @ 19:09:37 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_71157244
Zojuist mezelf ingeschreven bij het UWV WERKbedrijf... Hopelijk voorbarig, en kan ik me snel weer afmelden...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:08:17 #212
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71170654
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Zojuist mezelf ingeschreven bij het UWV WERKbedrijf... Hopelijk voorbarig, en kan ik me snel weer afmelden...
Kan je eens vertellen hoe dat in zijn werk gaat..? (ik moet binnenkort ook..)
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 10:02:16 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_71171691
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:08 schreef Nijns het volgende:

[..]

Kan je eens vertellen hoe dat in zijn werk gaat..? (ik moet binnenkort ook..)
Je moet je via internet inschrijven bij het WERKbedrijf. Dat moet met een DigiD, dus het is handig als je die vast aanvraagt als je die nog niet hebt. Eigenlijk wijst het zich vanzelf. Je gaat op de website van het UWV naar aanvraag WW, en daarin staat dat je je eerst moet inschrijven bij het WERKbedrijf. Je volgt de linkjes naar het digitale inschrijfformulier, en logt in met je DigiD.
Als je dat tussen 08:00 uur en 19:00 uur doet, kan het systeem bij je gegevens die bekend zijn bij het UWV. Het is een aanrader om het dan te doen, heel veel dingen zijn dan al ingevuld. Denk aan je personalia en werkverleden. Ik hoefde alleen mijn functies in te vullen bij mijn werkverleden, verder stond alles er al. Diploma's moest ik wel invullen. Zo doorloop je het hele formulier en aan het einde verstuur je het.
Je moet dan binnen twee werkdagen contact opnemen met het WERKbedrijf in je buurt, aan het einde van het formulier geeft het systeem je het adres en telefoonnummer van jouw dichtstbijzijnde vestiging.

Dat moet ik vandaag of morgen nog doen, dus verder dan dat ben ik nog niet gekomen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:16:57 #214
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71172054
Ook zonder Digid kun je je inschrijven hoor, krijg je een tijdelijk werkende code waarmee je je kunt inschrijven en later de activatie van dat proces.
Overigens moest ik echt alles invullen, niets stond vooraf al ingevuld bij mij.

Nadat je gebeld hebt moet je langskomen voor een eerste gesprek, lopen ze de ingevulde formulieren door met je, kopieëren ze je identiteitsbewijs, vragen ze wat dingen over je verleden, opleidingen en mogelijkheden, je sollicitaties tot dusverre en krijg je wat tips en hetgeen erna gebeurt weet ik eigenlijk niet, 7 maanden na dato.
Ik ben dan ook een geval apart.
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 10:57:18 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_71173017
Ik denk dat dat het voordeel is van het inschrijven met DigiD. Dat systeem heeft al die gegevens bij elkaar. Maar je kunt het natuurlijk ook gewoon zelf invullen.
pi_71173157
Maandag gesprek bij buitelandse zaken, via een detacheringsbureau aan de bak is een top oplossing!
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 15:06:07 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_71181188
OMG OMG, ik had vrijdag toch sollicitatiegesprek? En nu heb ik een mailtje dat ik mag komen voor een tweede gesprek Ben zo blij!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:11:25 #218
262025 TheTraveller
With double L
pi_71181399
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:06 schreef JoeThePlumber het volgende:
Waarom moet iedereen toch zo flink kneden met carriere? Dat heeft toch weinig zin, als er geen geld is, telt bij een bedrijf jouw carriere toch niet meer...
Wat bedoel je daarmee?
Just passing by
pi_71181775
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:
OMG OMG, ik had vrijdag toch sollicitatiegesprek? En nu heb ik een mailtje dat ik mag komen voor een tweede gesprek Ben zo blij!
Jeeeeeeeeeeeej, wat goed!! Echt spannend!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:44:27 #220
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71182605
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat goed, gefeliciteerd! (en bedankt voor je uitgebreide uitleg!)
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_71183012
Spannend Guppyfriend!

Door de vakantie ligt alles stil qua gesprekken, maar er is opeens een overvloed aan vacatures. Ik heb in een week 7 brieven verstuurd (was 7 brieven per maand). En inmiddels weer een gesprek te pakken in augustus. En a.s. maandag ga ik babbelen bij een uitzendburo. Niet ideaal, maar een baan is beter dan geen baan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:26:34 #222
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71184188
Morgen om 13.00 op gesprek bij Telfort. Hopelijk een goed gesprek waarbij ik goed kan verklaren waarom ze mij moeten aannemen.

Mocht dat niks worden, dan nieuwe bedrijven aanschrijven, doorzoeken en hopen
pi_71217755
Ben sinds 2 dagen super ziek, echt griep zoals ik jaren niet gehad heb, ben helemaal kapot, kon gister niet eens achter de laptop op bed, film kijken lukte nog niet eens, dokter gebeld, op bed blijven, warm houden, uitzieken, krijg ik net telefoon of ik meteen vanavond langs zou willen komen bij een bedrijf om een uur of 2 proef te draaien... heb maar ja gezegd, maar zie er echt tegenop... wish me luck...
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 16:14:05 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_71218619
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:52 schreef JDx het volgende:
Ben sinds 2 dagen super ziek, echt griep zoals ik jaren niet gehad heb, ben helemaal kapot, kon gister niet eens achter de laptop op bed, film kijken lukte nog niet eens, dokter gebeld, op bed blijven, warm houden, uitzieken, krijg ik net telefoon of ik meteen vanavond langs zou willen komen bij een bedrijf om een uur of 2 proef te draaien... heb maar ja gezegd, maar zie er echt tegenop... wish me luck...
damn, wat een pech... good luck in ieder geval, 2 uurtjes even doorbijten!

ik ga straks naar m'n tweede gesprek. nou ja, straks, half acht moet ik er zijn. dus wish me luck too!
pi_71219004
Pfff ik zweet en stink als een gek, net gedouched, goeie kleren aan (voor zover mogelijk) en loop alweer te zweten als een gek, voel me echt zwaar verrot... uur geleden gebeld, moet er over 2 uur al zijn en tis een uur rijden, dus zal maar s gaan... zucht...

Jij ook good luck!
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 16:23:59 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_71219039
ai, dat klinkt echt niet best... beterschap in ieder geval!
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:02:02 #227
262025 TheTraveller
With double L
pi_71220454
Mexicaanse griep!
Maar als je daarmee een gedeelte van het bedrijf plat legt, dan krijg je vast een kans!

Just passing by
pi_71220744
Waarom bel je niet af?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71229697
Omdat het nu of nooit was, zat haast bij, ze hebben per direct mensen nodig.

Zat daar in zon zaaltje, moest proefdraaien, kreeg alles maar half mee, zware koppijn... draaide ook een soort airco ofzo, want mn keelpijn werd echt van pijnlijk tot verschrikkelijk, dus ik denk snel snel, conclusie van hun; je bent goed EN ook nog eens snel (jah ik raffelde af, want ik wou naar bed)...

Al met al verder best misleidend, het gaat om een projectje van een maand. Verschrikkelijke werktijden, van 6 tot 14 of van 14 tot half 10 savonds. Tis een uur met de trein, dus smorgens om 5uur weg of savonds om 11uur thuis. Na dit project mag je weer oprotten. Het werk is eigenlijk niets... je krijgt tekeningen en die moet je overtrekken met een ander programma. Hij wou me meteen inplannen, ik heb gezegd dat ik morgen wel even terugbel.
pi_71231169
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:37 schreef JDx het volgende:

Zat daar in zon zaaltje, moest proefdraaien, kreeg alles maar half mee, zware koppijn... draaide ook een soort airco ofzo, want mn keelpijn werd echt van pijnlijk tot verschrikkelijk, dus ik denk snel snel, conclusie van hun; je bent goed EN ook nog eens snel (jah ik raffelde af, want ik wou naar bed)...

Al met al verder best misleidend, het gaat om een projectje van een maand. Verschrikkelijke werktijden, van 6 tot 14 of van 14 tot half 10 savonds. Tis een uur met de trein, dus smorgens om 5uur weg of savonds om 11uur thuis. Na dit project mag je weer oprotten. Het werk is eigenlijk niets... je krijgt tekeningen en die moet je overtrekken met een ander programma. Hij wou me meteen inplannen, ik heb gezegd dat ik morgen wel even terugbel.
Jezus, het is crisis, maar je hebt wel erg veel over voor een beetje werk.

Welke opleiding heb je gevolgd dat je zoveel concessies moet doen?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:36:48 #231
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71232073
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:26 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Morgen om 13.00 op gesprek bij Telfort. Hopelijk een goed gesprek waarbij ik goed kan verklaren waarom ze mij moeten aannemen.

Mocht dat niks worden, dan nieuwe bedrijven aanschrijven, doorzoeken en hopen
Erg goed gesprek achter de rug, de manager gaf zelf ook aan er een goed gevoel over te hebben. Dit werd later bevestigd door de contactpersoon van het uitzendbureau, die feedback had gekregen van die manager.

Later werd ik alweer gebeld dat ik voor een 2e gesprek terug mag komen. Dus dit verhaal gaat vervolgd worden.

@JDX: respect
pi_71232517
Ja thanks, maar wou dat ik nooit gegaan was, mn keelontsteking is echt erger dan het was, had nooit uit huis/bed moeten gaan, serieus zelfs ademen doet zeer zo gevoelig is het, niet normaal. Bah, ga morgen ook 100% afbellen, kan echt niks... ik ga nu weer onder de dekens, rillen en zweten tegelijk.
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:24:44 #233
262025 TheTraveller
With double L
pi_71234086
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Erg goed gesprek achter de rug, de manager gaf zelf ook aan er een goed gevoel over te hebben. Dit werd later bevestigd door de contactpersoon van het uitzendbureau, die feedback had gekregen van die manager.

Later werd ik alweer gebeld dat ik voor een 2e gesprek terug mag komen. Dus dit verhaal gaat vervolgd worden.

Helpdesk/service desk? Ik hoor inderdaad dat er veel mensen tegenwoordig hierin wel een baan kunnen vinden.
Just passing by
pi_71234356
quote:

Ze regelen echt wel een nieuwe afspraak als je met griep in bed ligt en netjes afbelt
pi_71234724
quote:

Je had niet de ballen om ze eens de waarheid te vertellen?
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:49:40 #236
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71235155
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:24 schreef TheTraveller het volgende:

[..]

Helpdesk/service desk? Ik hoor inderdaad dat er veel mensen tegenwoordig hierin wel een baan kunnen vinden.
Nee, assistent shop manager.
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:55:09 #237
262025 TheTraveller
With double L
pi_71235389
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:49 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Nee, assistent shop manager.
Oh dat is wel beter idd. Helpdesk functies zijn verschikkelijk en zeker voor telfort. In mijn studententijd wel eens gedaan.
Just passing by
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:56:17 #238
262025 TheTraveller
With double L
pi_71235434
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je had niet de ballen om ze eens de waarheid te vertellen?
Je wilt heel graag een baan of niet he. Any job will do.
Just passing by
pi_71239047
Ja wat denk jij als je 920 euro vaste lasten hebt, ex. eten/drinken/kleren en je krijgt maar net 900 netto uitkering. Ik zou nog op vakantie gaan en alles. Kan niks nu.

Btw... die griep + werkloosheid sloopt me helemaal, tis 10 voor 4 en ben klaarwakker, lig met laptop op bed, morgen weer dood... ga maar weer proberen te slapen...
  donderdag 23 juli 2009 @ 07:47:58 #240
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71239579
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ze regelen echt wel een nieuwe afspraak als je met griep in bed ligt en netjes afbelt
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 09:09:11 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_71240537
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat dus.

Nou, ik had gisteren dus dat tweede gesprek. Wederom goed gesprek en een goed gevoel aan over gehouden. Maar het kan ook, net als de eerste keer, vriezen en dooien... Ze waren op zich enthousiast over mijn werk, en ik denk ook wel over mij als persoon. Maar goed, het hangt nu helemaal af van de andere kandidaten. Als die toch beter zijn dan ik, of meer geschikt, dan kiezen ze natuurlijk een ander.

Zelf denk ik dat ik heel geschikt ben. Maar het is echt afwachten wat ze van de rest vinden... Maandag hoor ik waarschijnlijk meer. *is op van de zenuwen*
pi_71241870
Buiten dat ik weer een aantal afwijzingen binnen heb, heb ik ook weer twee uitersten meegemaakt deze week.

Maandag. De dame van het bedrijf was vorige week enthousiast aan de telefoon en zag veel aanknopingspunten tussen mijn profiel en hun vacature. Zelfs over het feit dat ik nauwelijks kennis had over orthopedie deed ze niet moeilijk; iedere werknemer krijgt een gedegen opleiding over de producten en over het vakgebied. Bleek maandag deze dame plotseling verhinderd te zijn en het gesprek werd gevoerd door haar baas, de HRM manager. Deze oudere dame (55+) heeft me tijdens het gesprek nauwelijks aangekeken en zat een verveeld mijn profiel door te nemen tijdens het gesprek. Ik heb zelden iemand meegemaakt die zo ongeïnteresseerd erbij zat; bij welk gesprek dan ook. Ze bleef herhalen dat ik erg jong was en geen achtergrond had in hun vakgebied. Dit was ineens een hele harde eis voor de functie. Na uitleg van mijn kant over alle ervaringen die ik heb en die overeenkomstig zijn in hun functie, reageerde ze niet. 'Je bent wel erg jong' klonk het na een tijdje. Dus na nog geen 30 minuten stond ik buiten... Vanochtend zat de officiële afwijzing in mijn mailbox (maar die conclusie had ik natuurlijk veel eerder getrokken). Zonde van de tijd geweest...

Gisteren op gesprek geweest in Antwerpen. De functieomschrijving was uitgebreid opgesteld en ze vroegen eigenlijk meer ervaring dan mijn profiel weergeeft. Ik zou het niet mogen doen, maar ik ging er naar toe met weinig verwachtingen. Zeker na het debacle van maandag, waar ik wel veel verwachtingen van had, omdat ik dat een hele goede match vond.
Het gesprek woensdag was met de Business Unit Manager Benelux, aangezien HRM op vakantie was. Na iets meer dan twee uur stond ik buiten en was compleet overdonderd - in een positieve zin! Gesprek liep heel vlot, we vulden elkaar aan, sfeer was heel open, etc. etc. Hij heeft nog e.e.a. verteld over de organisatie en wat cijfers laten zien - dat laatste heeft nog niemand bij mijn gesprekken gedaan. Hij sprak open over hun visie op de markt en hun concurrentiepositie en welke doelen ze stelden voor de komende jaren.
Na afloop liep hij nog even met me mee en vertelde dat hij een heel prettig gesprek had gehad. Ze hadden mijn profiel op Monsterboard al gevonden en eigenlijk direct besloten me uit te nodigen voor een gesprek. Ikzelf had tegelijkertijd via email gesolliciteerd en daar waren ze blij om geweest, omdat er dus ook interesse vanuit mijn kant was. Hij gaf tevens aan dat hij erg vertrouwd op zijn 'gut-feeling' en dat dit na dit gesprek wel 'snor' zat. Ik liet weten een veel duidelijker beeld te hebben van de functie en het bedrijf en dat mijn enthousiasme alleen maar gegroeid was tijdens het gesprek. Op mijn vraag wanneer ik iets definitiefs mocht vernemen, gaf hij antwoord dat ze wel nog een aantal gesprekken gepland hebben (mede via een W&S Bureau) en hij deze kandidaten ook een kans wil geven. Maar om me gerust te stellen (letterlijk zijn woorden), moest ik er rekening mee houden dat de kans groot is dat ik de rit naar Antwerpen nog eens moet maken op korte termijn...

Dus wie weet.... alleen vanwege de vakantieperiode kan dit wel twee weken duren voor ik iets definitiefs hoor.
-----
Tijdens het tikken van deze post komt er nog een afwijzing binnen. Ik had gereageerd op de functie Sales Manager maar kom volgens deze HRM medewerker niet in aanmerking voor verschillende functies, zoals Sales Manager (in de titel van de email), Logistiek Medewerker (in de eerste alinea) en Administratief Medewerker (in de tweede alinea). Als je copy-paste, doe het dan wel goed
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_71246249
Nice, dat klinkt heel positief!

Ik heb trouwens net een reactie gehad op mijn bezwaarschrift inzake mijn uitkering. Ze hebben mijn dagloon verhoogd naar 68 euro, wat hiervoor 63 euro was. Ik dacht eerst super! Maar aangezien ik al een toeslag kreeg van 5 euro, om op het sociaal minimum van 900bruto/maand te komen veranderd in feite niets, behalve dat ik er meer werk van heb.

Jammer... maarja, het is natuurlijk niet de bedoeling om van die uitkering te gaan leven. Volgende week komt de man terug van vakantie bij het bedrijf waar ik een gesprek heb gehad, hoop direct maandag of dinsdag iets te horen! Zal wel eind van de week zijn, maar goed... heb er wel vertrouwen in eigenlijk dat ik voor een 2e gesprek mag komen.
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 12:27:34 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_71246327
En weer een afwijzing in the pocket, na brievenselectie. Zucht.

Ik hoop zo dat dat gesprek van gisteren iets goeds oplevert! *duimt*
pi_71277121
Ben ook aan het solliciteren. Leuke baan gevonden en alles, dus dat zit wel goed. Ook eerste reactie op gekregen. Echter heb ik een probleempje: ze vragen naar een digitaal portfolio. Nou heb ik wel het een en ander, maar verreweg de beste opdrachten zijn bij bedrijven die (toevallig genoeg) gevraagd hebben om geheimhouding. Met andere woorden: dat kan ik niet opnemen in mijn portfolio en zeker ook niet delen. Wat nu?

Het gaat hier dus om ontwerpen en documenten die ik heb geschreven, niet zozeer om een POP of zoiets dergelijks.
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 10:08:50 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_71277193
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:06 schreef =HellFire= het volgende:
Ben ook aan het solliciteren. Leuke baan gevonden en alles, dus dat zit wel goed. Ook eerste reactie op gekregen. Echter heb ik een probleempje: ze vragen naar een digitaal portfolio. Nou heb ik wel het een en ander, maar verreweg de beste opdrachten zijn bij bedrijven die (toevallig genoeg) gevraagd hebben om geheimhouding. Met andere woorden: dat kan ik niet opnemen in mijn portfolio en zeker ook niet delen. Wat nu?
Als die bedrijven om geheimhouding hebben gevraagd, kun je het hoe dan ook niet laten zien. Dus zul je het moeten doen met de dingen die je wel mag laten zien.
Wat je kan proberen is contact op te nemen met die bedrijven die om geheimhouding hebben gevraagd. Dan leg je de situatie uit, en misschien is er dan een mouw aan te passen? Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?
pi_71277881
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Als die bedrijven om geheimhouding hebben gevraagd, kun je het hoe dan ook niet laten zien. Dus zul je het moeten doen met de dingen die je wel mag laten zien.
Wat je kan proberen is contact op te nemen met die bedrijven die om geheimhouding hebben gevraagd. Dan leg je de situatie uit, en misschien is er dan een mouw aan te passen? Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar eens doen dan. Toch vrees ik dat ik nog wel even aan de bak moet: had altijd een grondige hekel aan POP's en dergelijke maken. Zelfs al had ik alle informatie, dan nog had ik een dergelijk portfolio flink moeten updaten. Ach ja, hoort erbij.

Thx in ieder geval.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:01:07 #248
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71280641
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Zojuist gebeld, dinsdagmiddag het 2e gesprek. Het goede gevoel bleek dus te kloppen. Hopelijk heb ik niet de ziekte van JDX over genomen, want ik hang al vanaf 04.00 boven de pot.
pi_71282284
Vannacht ook weer slecht geslapen, elke ochtend wakker worden met super zere keel, hoofdpijn, overal spierpijn, tis echt een heftig virus. Ben niet zo ziek geweest in jaren, meisje hier uit de straat ligt momenteel in het ziekenhuis met mexicaanse griep, dus wie weet. Maar goed OT...

Qua geheimhouding zou je natuurlijk ook gewoon wat dingen kunnen printen en die laten zien, kan je ze wel laten zien, maar ze staan nergens digitaal en ze kunnen er ook niets aan jatten.
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 12:51:27 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_71282349
ja, OT, hebben die meeloop uurtjes nog iets opgeleverd JDx?
pi_71282448
Ze vonden me heel goed en snel, dus kon direct wel beginnen, maar goed, het was dan ook super simpel werk. Direct beginnen word sowieso niet, ben echt ziek, maar goed, heb al gebeld dat ik toch andere sollicitaties ga afwachten, voor een echte baan. Niet voor een projectje van 4 weken.

Als het normale tijden waren geweest en het was een leerzame baan, iets om inspiratie uit te halen of waar je iets van kon leren had ik het wel gedaan, maar dit gaat zoveel energie vreten en heeft verder geen toegevoegde waarde.
pi_71300331
Ha boeiende reeks dit. Ik ga binnenkort ook werkloos zijn. Eigen keuze in persoonlijke sferen, iets met te grote afstand tussen werk en partner. Heb nog wat vakantie staan en eigen middelen ter overbrugging, maar eind oktober wil ik toch echt wel weer aan de bak zijn.

Ben met één open sollicitatie bezig bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze iemand zoeken met ongeveer mijn kennis en ervaring. Daarvoor wil ik de brief in het weekend afhebben en op de post gooien. Via linkedin in contact gekomen met een oud-klasgenoot die voor een uitzendbureau in de regio werkt.

Overigens uitzendburo's..... Ik weet al sinds de lente van mijn vertrek. Ben begin juni bij uitzendbureau's geweest is het eerste commentaar: "Je bent te vroeg!" Het liefst zagen ze me in september pas weer terugkomen voor inschrijving.
pi_71300688
Gewaagde keuze van je, in deze tijd zelf ontslag nemen. Dan heb je óf hele goede perspectieven óf hele goede redenen. Succes met solliciteren!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_71301595
Woei, tricky shit, nu bewust werkeloos zijn. Maar ik neem aan dat je dit weloverwogen gedaan hebt
pi_71302243
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:10 schreef Cat22 het volgende:
Gewaagde keuze van je, in deze tijd zelf ontslag nemen. Dan heb je óf hele goede perspectieven óf hele goede redenen. Succes met solliciteren!
Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom. Ik heb de keus gemaakt mijn relatie boven mijn carrière te stellen. Ik ben op werkvlak niet zo heel ambiteus, ik wil een leuke baan waar ik de rekeningen van kan betalen en wat overhoud voor leuke dingen en om te sparen. Ik heb geen aspiraties voor een belangrijke, verantwoordelijke functie met minimaal n mensen onder me.

Mijn perspectieven zijn redelijk: ik heb een brede opleiding. Een kans (waar ik dus mee bezig ben), mogelijk nog een optie om bij mijn huidige werkgever een ander functie te krijgen én financiele reserves om het wat langer uit te kunnen houden dan oktober als het niet wil lukken.

Ik moet bekennen, als ik dat laatste niet zou hebben dan had ik nog wat langer blijven zitten. In ieder geval totdat ik wat anders gevonden zou hebben.
pi_71302952
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef Fixers het volgende:

[..]

Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom.
Zo simpel is het niet als je weinig perspectief hebt. Maar afgaande op wat je verder zegt, zal het allemaal wel loslopen.
pi_71306568
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef Fixers het volgende:

[..]

Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom. Ik heb de keus gemaakt mijn relatie boven mijn carrière te stellen. Ik ben op werkvlak niet zo heel ambiteus, ik wil een leuke baan waar ik de rekeningen van kan betalen en wat overhoud voor leuke dingen en om te sparen. Ik heb geen aspiraties voor een belangrijke, verantwoordelijke functie met minimaal n mensen onder me.

Mijn perspectieven zijn redelijk: ik heb een brede opleiding. Een kans (waar ik dus mee bezig ben), mogelijk nog een optie om bij mijn huidige werkgever een ander functie te krijgen én financiele reserves om het wat langer uit te kunnen houden dan oktober als het niet wil lukken.

Ik moet bekennen, als ik dat laatste niet zou hebben dan had ik nog wat langer blijven zitten. In ieder geval totdat ik wat anders gevonden zou hebben.
Gelukkig geen recht op de bijstand dus
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 02:43:08 #258
236264 crew  capricia
pi_71307342
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoop het niet!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 07:40:15 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_71308064
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 02:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoop het niet!
Hij heeft eigen middelen en het is een goed overwogen keuze. Hij heeft ook gelijk dat je werkt om te leven en niet leeft om te werken. Als ik niet meer bij mijn werk zou passen, zou ik die keuze ook overwegen.
Maar dat is bij mij niet het geval.
pi_71308121
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Ik heb geen recht op WW omdat ik uit eigen beweging vertrek. Maar je hebt geen enkele informatie over wat mijn financiële reserves zijn. Dus je begint maar lukraak dingen te roepen en te insinueren dat ik lekker thuis ga zitten mijn handje op houden. Alsof ik zit te wachten om te moeten leven van 615 euro per maand.

Donder op naar de VS als je zo tegen ons sociale stelsel bent.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 08:59:46 #261
234945 Fikfok
Fresh..like an Icemachine
pi_71308318
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:09 schreef Rooligan het volgende:

Dus wie weet.... alleen vanwege de vakantieperiode kan dit wel twee weken duren voor ik iets definitiefs hoor.
-----
Belgen menen dat vaak wel dus wie weet!
pi_71308413
Ik heb afgelopen twee weken met drie mensen sollicitatiegesprekken gevoerd, ik zat aan de werkgeverskant. Valt me niet mee; ik gun ze allemaal een baan (allemaal momenteel baanloos), en het waren allemaal geschikte kandidaten. Eentje maakt het ons makkelijk; die reageert niet op verzoeken contact op te nemen voor een 2e gesprek, en aangezien we inmiddels een lichte voorkeur hadden voor een andere kandidaat, wordt dat eenvoudig. De tweede is lastiger, dat was een zeer geschikte kandidaat en een prettig gesprek. Nadat we al bijna beslist hadden die te nemen kwam er alsnog een zéér geschikt CV binnen en is besloten om met aanhangende persoon in 1 dag 2 gesprekken te voeren. En die 'past' beter. Ik geloof dat ik nog liever sollicitant ben dan degene die moet kiezen..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71308902
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 08:02 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Ik heb geen recht op WW omdat ik uit eigen beweging vertrek. Maar je hebt geen enkele informatie over wat mijn financiële reserves zijn. Dus je begint maar lukraak dingen te roepen en te insinueren dat ik lekker thuis ga zitten mijn handje op houden. Alsof ik zit te wachten om te moeten leven van 615 euro per maand.
Op de regels die er in Nederland zijn

Zou overigens extreem triest zijn als je wel recht hebt op bijstand
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 10:25:23 #264
155227 crew  Guppy
dus
pi_71309183
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:16 schreef sigme het volgende:
Ik heb afgelopen twee weken met drie mensen sollicitatiegesprekken gevoerd, ik zat aan de werkgeverskant. Valt me niet mee; ik gun ze allemaal een baan (allemaal momenteel baanloos), en het waren allemaal geschikte kandidaten. Eentje maakt het ons makkelijk; die reageert niet op verzoeken contact op te nemen voor een 2e gesprek, en aangezien we inmiddels een lichte voorkeur hadden voor een andere kandidaat, wordt dat eenvoudig. De tweede is lastiger, dat was een zeer geschikte kandidaat en een prettig gesprek. Nadat we al bijna beslist hadden die te nemen kwam er alsnog een zéér geschikt CV binnen en is besloten om met aanhangende persoon in 1 dag 2 gesprekken te voeren. En die 'past' beter. Ik geloof dat ik nog liever sollicitant ben dan degene die moet kiezen..
Snap ik aan de ene kant wel, het lijkt me niet makkelijk. Ik zit aan de kant die gekozen moet worden, en dat is ook geen lolletje... Er is niks aan op het moment, voor beide kanten niet, denk ik
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:33:56 #265
124676 RobertoCarlos
pi_71309291
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:16 schreef sigme het volgende:
(...) met aanhangende persoon in (...)
Heb je een trekhaak?
pi_71309730
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Op de regels die er in Nederland zijn

Zou overigens extreem triest zijn als je wel recht hebt op bijstand
Leg uit:
-Hoe jij kan concluderen, zonder exacte kennis van mijn situatie, dat ik geen recht op bijstand zou hebben.
-Waarom "het extreem triest" is als ik wel recht blijk te hebben op bijstand.
pi_71310450
Ondanks dat ik zelf panisch op zoek ben naar werk, kan ik mij wel vinden in het verhaal van Fixers!

Iedereen neemt in Nederland (en grote delen van de wereld), maar aan dat het leven zo is, zoals ooit eens bepaald in een ver verleden. 2 dagen weekend, 5 dagen de hele dag werken, tussendoor alleen maar even slapen en eten. Als je dan ook nog eens 80% van je leven werk doet wat je niet leuk vind. Nou wat is dan grof gezegd het nut en doel van je leven?

Ik denk dat voor een gezonde samenleving, mensen wel werk moeten hebben wat enigzins bij hun past en tussen heel veel aanhalingstekens """"leuk""""" is.
pi_71312793
Je valt in een zeldzame categorie jdx. Al sinds ik mijn besluit kenbaar heb gemaakt aan de buitenwereld moet ik het doorlopend verdedigen. Iedereen roept altijd dat je werkt om te levenen niet andersom. Maar als ik eens daad bij woord voeg, dan blijk men eigenlijk toch bedoelt dat je leeft om te werken.

Ik heb gekozen mijn priveleven boven mijn carriere te stellen. Ik ben niet ambiteus, ik heb mijn hbo opleiding gedaan omdat ik mijn kennis wilde vergroten en nog geen zin had om nam mijn mbo fulltime aan de slag te gaan. Ik ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb en betaal mijn studieschuld bijna met plezier terug aan de ibg. De keus voor studieschuld is ook een bewuste geweest en zie het niet als een investering in mijn carriere maar in mijn persoon.

Dat wordt niet algemeen geaccepteerd in de maatschappij, dat heb ik wel gemerkt. Zelfs tegenover mijn ouders heb ik deze overweging moeten verdedigen.
pi_71314088
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 08:59 schreef Fikfok het volgende:

[..]

Belgen menen dat vaak wel dus wie weet!
Laten we het hopen!
Ik heb overigens de dame van HRM (die me in eerste instantie voor het gesprek uitnodigde) een kort mailtje gestuurd dat ik een prettig gesprek heb gehad. Niet meer dan drie zinnen, maar toch even een reactie cq evaluatie gegeven. Ze is op vakantie, dus ze zal het wat later pas lezen...
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_71314960
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:03 schreef Fixers het volgende:

[..]

Leg uit:
-Hoe jij kan concluderen, zonder exacte kennis van mijn situatie, dat ik geen recht op bijstand zou hebben.
-Waarom "het extreem triest" is als ik wel recht blijk te hebben op bijstand.
Beschikbaarheid van vermogen

Hij stopt zelf en kiest zelf voor zijn baan, dus dan hoef je ook niet van de gratie van een ander te leven
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 15:08:32 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_71315015
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Beschikbaarheid van vermogen

Hij stopt zelf en kiest zelf voor zijn baan, dus dan hoef je ook niet van de gratie van een ander te leven
Maar dat doet ie toch ook helemaal niet?? Ik snap dit niet zo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:54:02 #272
262025 TheTraveller
With double L
pi_71323096
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hij heeft vrijwillig zijn baan opgezegd en ze hoopten dat hij geen gebruik zou maken van bijstand. En hij doet dat ook niet dus no harm done.

Ik ken mensen die na twee weken bij een baan het zo bond maken dat ze dan maar weer in de bijstand raken.
1. Omdat ze lui zijn
2. Omdat ze naast hun uitkering dan ook nog zwart kunnen bijverdienen.

Zijn ze ook nog trots op hun genie.
Just passing by
pi_71323187
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploper
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 19:59:08 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_71323246
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploper
Rot eens even op zeg. Omdat iemand ervoor kiest zijn baan op te zetten, en met eigen middelen (lees: géén hulp van de staat) nieuw, beter werk te gaan zoeken, is hij een klaploper?

Ik wou dat ik de mogelijkheden had, dan hoefde ik me niet aan te melden bij het UWV
pi_71323296
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Rot eens even op zeg. Omdat iemand ervoor kiest zijn baan op te zetten, en met eigen middelen (lees: géén hulp van de staat) nieuw, beter werk te gaan zoeken, is hij een klaploper?

Ik wou dat ik de mogelijkheden had, dan hoefde ik me niet aan te melden bij het UWV
UWV geeft geen bijstand

Wedden dat hij vanzelf in de bijstand komt als hij geen baan vindt? Helaas worden zo'n losers nog onderhouden ook
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:18:52 #276
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71323716
Ik las laatsts in de Metro over een man die zijn baan gezegd had omdat hij die niet meer zo leuk vond. En is een eigen bedrijf begonnen. Klinkt allemaal aardig.

Maar zijn bedrijf liep nog niet zo goed, maar meneer vond dat geen probleem. Hij maakte vrolijk gebruik van de sociale vangnetten (uitkering) om op die manier rond te komen.

Het is toch van de zotte dat iemand die vrijwillig zijn baan opgezegt, vrijwillig het risico van ondernemerschap aanvaard, zomaar een uitkering krijgt!
:-)
pi_71324592
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wedden dat hij vanzelf in de bijstand komt als hij geen baan vindt? Helaas worden zo'n losers nog onderhouden ook
Ik vind het ook niet de handigste aanpak, maar ik ga er van uit dat het een weloverwogen beslissing is. En om iemand zijn geluk te misgunnen, DAT vind ik pas losers van mensen.
pi_71330839
DiegoArmandoMaradona leeft om te werken en aan zijn reacties te lezen is hij voor een maatschappij met totale onderdrukking en geen enkele sociale zekerheid. Totdat hij zelf een keer pech heeft.
pi_71331913
quote:
Op zondag 26 juli 2009 00:47 schreef sempron2400 het volgende:
DiegoArmandoMaradona leeft om te werken en aan zijn reacties te lezen is hij voor een maatschappij met totale onderdrukking en geen enkele sociale zekerheid. Totdat hij zelf een keer pech heeft.
Zelf ontslag nemen is geen pech hebben dat is parasieteren op de goedheid van je mede landgenoten die voor jou luiheid kunnen betalen
pi_71331935
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:18 schreef Dartanion het volgende:
Ik las laatsts in de Metro over een man die zijn baan gezegd had omdat hij die niet meer zo leuk vond. En is een eigen bedrijf begonnen. Klinkt allemaal aardig.

Maar zijn bedrijf liep nog niet zo goed, maar meneer vond dat geen probleem. Hij maakte vrolijk gebruik van de sociale vangnetten (uitkering) om op die manier rond te komen.

Het is toch van de zotte dat iemand die vrijwillig zijn baan opgezegt, vrijwillig het risico van ondernemerschap aanvaard, zomaar een uitkering krijgt!
Eens
  zondag 26 juli 2009 @ 03:25:32 #281
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71332567
quote:
Op zondag 26 juli 2009 01:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zelf ontslag nemen is geen pech hebben dat is parasieteren op de goedheid van je mede landgenoten die voor jou luiheid kunnen betalen
Hm nee, dat is bewust jouw ideale werksituatie opzoeken en daar word je alleen maar beter van. Ben zelf ook een fan van jobhoppen geweest en het heeft me veel gebracht, ook buiten de werksfeer. Als je je baan/werkgever toch al niets vind kun je altijd nog tijdelijk een andere baan nemen mocht je niets geschikts vinden.
waarschijnlijk wel
pi_71332599
quote:
Op zondag 26 juli 2009 03:25 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Hm nee, dat is bewust jouw ideale werksituatie opzoeken en daar word je alleen maar beter van. Ben zelf ook een fan van jobhoppen geweest en het heeft me veel gebracht, ook buiten de werksfeer. Als je je baan/werkgever toch al niets vind kun je altijd nog tijdelijk een andere baan nemen mocht je niets geschikts vinden.
Ook ooit in de bijstand gezeten bij je jobhoppen?
pi_71333060
quote:
Op zondag 26 juli 2009 01:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

...parasieteren op de goedheid...luiheid....
Even los van alle schrijffouten die je maakt, LEES je wel eens? Hij heeft werk dat een te grote weerslag heeft op het privéleven, daarom gaat hij stoppen met werken en zorgt zelf voor inkomsten uit spaargeld. Er wordt dus geen uitkering aangevraagd en hij gaat gewoon zijn spaargeld opeten.
Al je onzin over luiheid en het ervan nemen en regelingen verkeerd gebruiken, zijn dus hersenspinsels die alleen maar in jouw hoofd bestaan. Volgens mij wil je gewoon hier zeuren over alle mensen die zonder werk gekomen zijn. Volkomen onterecht, KLB is een deur verderop. En als je niet wil betalen voor alle sociale verzekeringen, zoek dan een ander land op om te wonen.
pi_71333823
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:41 schreef Fixers het volgende:
Je valt in een zeldzame categorie jdx. Al sinds ik mijn besluit kenbaar heb gemaakt aan de buitenwereld moet ik het doorlopend verdedigen. Iedereen roept altijd dat je werkt om te levenen niet andersom. Maar als ik eens daad bij woord voeg, dan blijk men eigenlijk toch bedoelt dat je leeft om te werken.

Ik heb gekozen mijn priveleven boven mijn carriere te stellen. Ik ben niet ambiteus, ik heb mijn hbo opleiding gedaan omdat ik mijn kennis wilde vergroten en nog geen zin had om nam mijn mbo fulltime aan de slag te gaan. Ik ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb en betaal mijn studieschuld bijna met plezier terug aan de ibg. De keus voor studieschuld is ook een bewuste geweest en zie het niet als een investering in mijn carriere maar in mijn persoon.

Dat wordt niet algemeen geaccepteerd in de maatschappij, dat heb ik wel gemerkt. Zelfs tegenover mijn ouders heb ik deze overweging moeten verdedigen.
Ik heb precies dezelfde ervaring. Toen ik mijn baan had opgezegd, kreeg ik van iedereen dezelfde opmerking: "nooit je oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt". Zo vermoeiend...

En daarna komen de mensen die je bijna naar het UWV willen slepen - want, paniek, hij heeft geen inkomen - terwijl ze even vergeten dat je geen recht op WW hebt als je je baan zelf opzegt en ik bovendien helemaal geen trek heb in een uitkering. Een aantal mensen gaat er dus bij voorbaat al vanuit dat je wilt gaan profiteren.

Ik moet zeggen dat het nog niet meevalt om een nieuwe baan te vinden. Maar ben wel blij dat ik heb opgezegd. Het doet me ook goed dat ik achter mijn principes ben blijven staan t.o.v. mijn vorige werkgever en alle sociale druk. Dat maakt je sterker als persoon. Iedereen die nu zo'n grote mond heeft tegen mij, heeft zelf een stuk minder lef (en geeft een groot deel waar hij of zij eigenlijk voor staat op voor een stukje inkomen of zekerheid).

Ook krijg ik op deze manier de tijd om goed na te denken over waar ik naartoe wil. Als je in een baan blijft hangen, ga je maar door, kun je onvoldoende afstand nemen en kun je je niet goed beraden op je toekomst.

Nu ben ik me dus toch weer aan het verdedigen. Het begint zo'n gewoonte te worden.
pi_71334240
quote:
Op zondag 26 juli 2009 07:11 schreef Osramp het volgende:

[..]

Even los van alle schrijffouten die je maakt, LEES je wel eens? Hij heeft werk dat een te grote weerslag heeft op het privéleven, daarom gaat hij stoppen met werken en zorgt zelf voor inkomsten uit spaargeld. Er wordt dus geen uitkering aangevraagd en hij gaat gewoon zijn spaargeld opeten.
Al je onzin over luiheid en het ervan nemen en regelingen verkeerd gebruiken, zijn dus hersenspinsels die alleen maar in jouw hoofd bestaan. Volgens mij wil je gewoon hier zeuren over alle mensen die zonder werk gekomen zijn. Volkomen onterecht, KLB is een deur verderop. En als je niet wil betalen voor alle sociale verzekeringen, zoek dan een ander land op om te wonen.
Aan zijn profiel te zien woont hij reeds in Argentinië.
Werk maakt voor hem misschien vrij, maar voordat je in Nederland een bijstandsuitkering ontvangt, gaat daar een uitgebreide toetsing aan vooraf. Bovendien is er de sollicitatieplicht en vaak ook 20 uur werken bij het gemeentelijk re-integratiebedrijf.
  zondag 26 juli 2009 @ 12:21:21 #286
124676 RobertoCarlos
pi_71335748
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:02 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Aan zijn profiel te zien woont hij reeds in Argentinië.
In zo'n duitse kolonie waarschijnlijk.....
pi_71335751
Als je uit het buitenland komt, zelfstandige bent (en hoogstwaarschijnlijk in beide gevallen geen ww premie hebt betaald ), of je neemt zelf ontslag, dan heb je geen recht op WW en moet je van je eigen geld leven. Pas als je eigen vermogen onder een bepaalde grens is (dacht iets van 4K) dan kom je in aanmerking voor de bijstand. In dit geval is er geen sollicitatieplicht of werken bij een re-integratiebedrijf.

Daarvoor leef je dus op je eigen vermogen en als mensen deze keuze maken dan moeten ze dat helemaal zelf weten, en hebben geen excuus nodig.
pi_71335814
quote:
Op zondag 26 juli 2009 07:11 schreef Osramp het volgende:

[..]

Waar zeur ik over mensen die zonder werk gekomen zijn?
pi_71335864
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:27 schreef hetzwartegat het volgende:
Ook krijg ik op deze manier de tijd om goed na te denken over waar ik naartoe wil. Als je in een baan blijft hangen, ga je maar door, kun je onvoldoende afstand nemen en kun je je niet goed beraden op je toekomst.
Ga vooral door, verder hoop ik dat je ook zo'n grote jongen bent als je beweerd te zijn en geen bijstanduitkering aanvraagt
pi_71335875
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:21 schreef Duikelaar het volgende:

Als je uit het buitenland komt, zelfstandige bent (en hoogstwaarschijnlijk in beide gevallen geen ww premie hebt betaald ), of je neemt zelf ontslag, dan heb je geen recht op WW en moet je van je eigen geld leven. Pas als je eigen vermogen onder een bepaalde grens is (dacht iets van 4K) dan kom je in aanmerking voor de bijstand. In dit geval is er geen sollicitatieplicht of werken bij een re-integratiebedrijf.

Daarvoor leef je dus op je eigen vermogen en als mensen deze keuze maken dan moeten ze dat helemaal zelf weten, en hebben geen excuus nodig.
En wat wilde je nu eigenlijk zeggen over mijn woorden?
pi_71336138
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En wat wilde je nu eigenlijk zeggen over mijn woorden?
Eigenlijk niets. Maar nu je er over begint. Ik heb een beetje het idee dat jij denkt dat iemand onmiddelijk een uitkering krijgt. Dat is niet zo. Iemand heeft pas recht op een WW uitkering als hij WW premie heeft betaald en niet zelf ontslag heeft genomen.

De WW is voor bepaalde duur. Daarna kom je in de bijstand, maar je hebt pas recht op de bijstand als je eigen vermogen minder is dan E4000 (weet het niet precies). Heb je dus geen WW uitkering meer (waar je als werkgever premies voor hebt betaald) dan moet je eerst je EV opeten (inclusief huis ed) en als je bijna geen geld meer hebt kom je pas in de bijstand.
pi_71336219
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:39 schreef Duikelaar het volgende:

[..]

Eigenlijk niets. Maar nu je er over begint. Ik heb een beetje het idee dat jij denkt dat iemand onmiddelijk een uitkering krijgt. Dat is niet zo. Iemand heeft pas recht op een WW uitkering als hij WW premie heeft betaald en niet zelf ontslag heeft genomen.

De WW is voor bepaalde duur. Daarna kom je in de bijstand, maar je hebt pas recht op de bijstand als je eigen vermogen minder is dan E4000 (weet het niet precies). Heb je dus geen WW uitkering meer (waar je als werkgever premies voor hebt betaald) dan moet je eerst je EV opeten (inclusief huis ed) en als je bijna geen geld meer hebt kom je pas in de bijstand.
Dat zei ik ook al
pi_71336324
Dan moet je niet de volgende reacties geven:

''Zelf ontslag nemen is geen pech hebben dat is parasieteren op de goedheid van je mede landgenoten die voor jou luiheid kunnen betalen''

of

''Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploper''
pi_71336384
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:46 schreef Duikelaar het volgende:
Dan moet je niet de volgende reacties geven:

''Zelf ontslag nemen is geen pech hebben dat is parasieteren op de goedheid van je mede landgenoten die voor jou luiheid kunnen betalen''

of

''Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploper''
En wat klopt daar niet aan?

Iemand die een paar maanden geen werk vindt en niet over een dik vermogen beschikt komt vanzelf in de bijstand terecht. En als je zelf ontslag genomen hebt is dat toch echt je eigen schuld

Die mogen van mij best de hik krijgen
  zondag 26 juli 2009 @ 12:51:51 #295
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71336455
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Iemand die een paar maanden geen werk vindt en niet over een dik vermogen beschikt komt vanzelf in de bijstand terecht. En als je zelf ontslag genomen hebt is dat toch echt je eigen schuld

Nu relativeer je het. Je sprak in casu en niet in het algemeen.
pi_71336482
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:51 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Nu relativeer je het. Je sprak in casu en niet in het algemeen.
Dat heb ik altijd gezegd
pi_71336683
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De bijstand is een vangnet voor mensen die anders op straat komen te staan en anders niets meer hebben. Het is geen vetpot. Vind jij het kunnen in Nederland dat we mensen helemaal aan hun lot overlaten (met of zonder kinderen), zelfs als ze in het verleden een verkeerde keuze hebben gemaakt? Er zijn legio andere voorbeelden te bedenken waardoor mensen door hun eigen schuld in de bijstand belanden.
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 13:17:25 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_71337057
Ik quote de OP:
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:30 schreef Debsterr het volgende:
In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkloos bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben.

Dit was deel 1: Binnenkort werkloos, wat nu?
Dus discussies over het recht op uitkering en het terechte daarvan, open daar lekker een eigen topic over. Daar gaat het hier niet over.
  zondag 26 juli 2009 @ 18:26:50 #299
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71344540
quote:
Op zondag 26 juli 2009 03:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ook ooit in de bijstand gezeten bij je jobhoppen?
Nee, jij?
waarschijnlijk wel
  zondag 26 juli 2009 @ 19:15:20 #300
262025 TheTraveller
With double L
pi_71345540
In dit topic hoef je sowieso niet bang te zijn dat er klaplopers zijn. Iedereen probeert iig een leuke baan te vinden

Ik vraag mij af hoe het zit met de net afgestudeerden in september 2008 of februari 2009. Zouden zij ook veel moeite hebben?
Just passing by
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')