Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom. Ik heb de keus gemaakt mijn relatie boven mijn carrière te stellen. Ik ben op werkvlak niet zo heel ambiteus, ik wil een leuke baan waar ik de rekeningen van kan betalen en wat overhoud voor leuke dingen en om te sparen. Ik heb geen aspiraties voor een belangrijke, verantwoordelijke functie met minimaal n mensen onder me.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:10 schreef Cat22 het volgende:
Gewaagde keuze van je, in deze tijd zelf ontslag nemen. Dan heb je óf hele goede perspectieven óf hele goede redenen. Succes met solliciteren!
Zo simpel is het niet als je weinig perspectief hebt. Maar afgaande op wat je verder zegt, zal het allemaal wel loslopen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom.
Gelukkig geen recht op de bijstand dusquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom. Ik heb de keus gemaakt mijn relatie boven mijn carrière te stellen. Ik ben op werkvlak niet zo heel ambiteus, ik wil een leuke baan waar ik de rekeningen van kan betalen en wat overhoud voor leuke dingen en om te sparen. Ik heb geen aspiraties voor een belangrijke, verantwoordelijke functie met minimaal n mensen onder me.
Mijn perspectieven zijn redelijk: ik heb een brede opleiding. Een kans (waar ik dus mee bezig ben), mogelijk nog een optie om bij mijn huidige werkgever een ander functie te krijgen én financiele reserves om het wat langer uit te kunnen houden dan oktober als het niet wil lukken.
Ik moet bekennen, als ik dat laatste niet zou hebben dan had ik nog wat langer blijven zitten. In ieder geval totdat ik wat anders gevonden zou hebben.
Hoop het niet!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gelukkig geen recht op de bijstand dus
Hij heeft eigen middelen en het is een goed overwogen keuze. Hij heeft ook gelijk dat je werkt om te leven en niet leeft om te werken. Als ik niet meer bij mijn werk zou passen, zou ik die keuze ook overwegen.quote:
Waar baseer je dat op? Ik heb geen recht op WW omdat ik uit eigen beweging vertrek. Maar je hebt geen enkele informatie over wat mijn financiële reserves zijn. Dus je begint maar lukraak dingen te roepen en te insinueren dat ik lekker thuis ga zitten mijn handje op houden. Alsof ik zit te wachten om te moeten leven van 615 euro per maand.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gelukkig geen recht op de bijstand dus
Belgen menen dat vaak wel dus wie weet!quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:09 schreef Rooligan het volgende:
Dus wie weet....alleen vanwege de vakantieperiode kan dit wel twee weken duren voor ik iets definitiefs hoor.
-----
Op de regels die er in Nederland zijnquote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:02 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik heb geen recht op WW omdat ik uit eigen beweging vertrek. Maar je hebt geen enkele informatie over wat mijn financiële reserves zijn. Dus je begint maar lukraak dingen te roepen en te insinueren dat ik lekker thuis ga zitten mijn handje op houden. Alsof ik zit te wachten om te moeten leven van 615 euro per maand.![]()
Snap ik aan de ene kant wel, het lijkt me niet makkelijk. Ik zit aan de kant die gekozen moet worden, en dat is ook geen lolletje... Er is niks aan op het moment, voor beide kanten niet, denk ikquote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:16 schreef sigme het volgende:
Ik heb afgelopen twee weken met drie mensen sollicitatiegesprekken gevoerd, ik zat aan de werkgeverskant. Valt me niet mee; ik gun ze allemaal een baan (allemaal momenteel baanloos), en het waren allemaal geschikte kandidaten. Eentje maakt het ons makkelijk; die reageert niet op verzoeken contact op te nemen voor een 2e gesprek, en aangezien we inmiddels een lichte voorkeur hadden voor een andere kandidaat, wordt dat eenvoudig. De tweede is lastiger, dat was een zeer geschikte kandidaat en een prettig gesprek. Nadat we al bijna beslist hadden die te nemen kwam er alsnog een zéér geschikt CV binnen en is besloten om met aanhangende persoon in 1 dag 2 gesprekken te voeren. En die 'past' beter. Ik geloof dat ik nog liever sollicitant ben dan degene die moet kiezen..
Leg uit:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Op de regels die er in Nederland zijn
Zou overigens extreem triest zijn als je wel recht hebt op bijstand
Laten we het hopen!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:59 schreef Fikfok het volgende:
[..]
Belgen menen dat vaak wel dus wie weet!
Beschikbaarheid van vermogenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Leg uit:
-Hoe jij kan concluderen, zonder exacte kennis van mijn situatie, dat ik geen recht op bijstand zou hebben.
-Waarom "het extreem triest" is als ik wel recht blijk te hebben op bijstand.
Maar dat doet ie toch ook helemaal niet?? Ik snap dit niet zoquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Beschikbaarheid van vermogen
Hij stopt zelf en kiest zelf voor zijn baan, dus dan hoef je ook niet van de gratie van een ander te leven
Hij heeft vrijwillig zijn baan opgezegd en ze hoopten dat hij geen gebruik zou maken van bijstand. En hij doet dat ook niet dus no harm done.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dat doet ie toch ook helemaal niet?? Ik snap dit niet zo
Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploperquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dat doet ie toch ook helemaal niet?? Ik snap dit niet zo
Rot eens even op zeg. Omdat iemand ervoor kiest zijn baan op te zetten, en met eigen middelen (lees: géén hulp van de staat) nieuw, beter werk te gaan zoeken, is hij een klaploper?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploper
UWV geeft geen bijstandquote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Rot eens even op zeg. Omdat iemand ervoor kiest zijn baan op te zetten, en met eigen middelen (lees: géén hulp van de staat) nieuw, beter werk te gaan zoeken, is hij een klaploper?
Ik wou dat ik de mogelijkheden had, dan hoefde ik me niet aan te melden bij het UWV
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |