Wat een ontzettend originele stockfoto ook op de websitequote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:15 schreef Osramp het volgende:
Dank jullie wel allemaalvoor de goede wensen.
Gesprek vanochtend waszaten we daar met de 23jarige "algemeen directeur". Tjee, wat een fopsnor was dat
Had geen aardappel in zijn keel, maar een hele zak piepers! Bekakte toon en hop bla-die-bla. Hij haalde ook gewoon 6 mensen tegelijk in een spreekkamer. Nog nooit meegemaakt. Eentje begon een heel saai en langdradig verhaal tegen die "directeur" af te steken. Manmanman, wat een aanfluiting!
Ze deden iest met marketing en verkoop en hielden zich vooral bezig met VCV marketing. Geen flauw idee wat het is, maar ze probeerden vooral consumenten voor een bepaald merk te laten kiezen. Zeker een callcenter. Na het tweede voorstel rondje had ik er genoeg van en ben opgestaan en heb bedankt voor de eer, eigenlijk in hoofdzaak omdat ik op mijn derde vraag alweer geen antwoord kreeg. Waren mss te lastige onderwerpen.
Toen ik opstond, kwamen er nog 2 mensen mee. Wat een aanfluiting.
Het was dit bedrijf: www.atlasadvertising.nl
Gelukkig zijn die andere gesprekken deze week wél zinvol.
Dat was ook het eerste wat ik dachtquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat een ontzettend originele stockfoto ook op de website![]()
Het bedrijf hoort bij Cobra Group en ik lees er weinig positiefs over: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=33646&postdays=0&postorder=asc&start=375quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat een ontzettend originele stockfoto ook op de website![]()
Customer service professional (servicedeskmedewerker dusquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:32 schreef Osramp het volgende:
[..]
ProficiatHeel erg gefeliciteerd!
Wat ga je doen?
Feliquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:24 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Customer service professional (servicedeskmedewerker dus) bij een softwarebedrijf
.
Thanks iedereen voor de felicitaties, en ik start inderdaad maandag al!
Wow,quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:15 schreef Osramp het volgende:
Dank jullie wel allemaalvoor de goede wensen.
Gesprek vanochtend waszaten we daar met de 23jarige "algemeen directeur". Tjee, wat een fopsnor was dat
Had geen aardappel in zijn keel, maar een hele zak piepers! Bekakte toon en hop bla-die-bla. Hij haalde ook gewoon 6 mensen tegelijk in een spreekkamer. Nog nooit meegemaakt. Eentje begon een heel saai en langdradig verhaal tegen die "directeur" af te steken. Manmanman, wat een aanfluiting!
Ze deden iest met marketing en verkoop en hielden zich vooral bezig met VCV marketing. Geen flauw idee wat het is, maar ze probeerden vooral consumenten voor een bepaald merk te laten kiezen. Zeker een callcenter. Na het tweede voorstel rondje had ik er genoeg van en ben opgestaan en heb bedankt voor de eer, eigenlijk in hoofdzaak omdat ik op mijn derde vraag alweer geen antwoord kreeg. Waren mss te lastige onderwerpen.
Toen ik opstond, kwamen er nog 2 mensen mee. Wat een aanfluiting.
Het was dit bedrijf: www.atlasadvertising.nl
Gelukkig zijn die andere gesprekken deze week wél zinvol.
Het wordt NOG erger......Het bedrijf neemt niemand in dienst, je werkt als freelancer voor hun en hebt dan het "recht" van hun producten gebruik te maken. Salaris krijg je niet, je bent freelancer en verdient op commissiebasis. Elke verkoop krijg jij een deel van, verkoop je niks dan heb je ook geen geld. Handig voor een bedrijf, mensen op direct resultaat betalen. Elke baan heeft zijn aanloopperiode waar het in het begin wat langzamer gaat dan zou moeten. Niet erg, zo'n freelance constructie; maar vertel het de mensen dan, en maak ze niet lekker met dikke verdiensten. Ze houden je en dikke worst voor de neus en jij maar rennen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 02:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wow,Dan heb je het nog lang uitgehouden
Ik zou direct na een aantal vragen zijn weggelopen
Als die baas me niet competent lijkt is het direct einde verhaal, ik zie mezelf al voor iemand werken die ik niet mag.
Je houdt niet zo vak vakjargon? ('in het veld' is natuurlijk gewoon de grote boze buitenwereld)quote:Op woensdag 8 juli 2009 07:42 schreef Osramp het volgende:
Ben ook uitgenodigd voor een meeloopdag. Moest goeie schoenen aan omdat we in het veld veel moesten lopen. In het veld???? vroeg ik. Of er niet was uitgelegd wat de meeloopdag inhield. Niet dus, maar dat zou op de dag zelf dan wel aan de orde komen. Tis gewoon colportage, van deur tot deur leuren. Van je "verdiensten" moet je je reiskosten enzo zelf betalen. Inkomstenbelasting en sociale verzekeringen moet je zelf afdragen waardoor de verdiensten laag uitvallen. Maar ik ga er dus heen in wandelkleding, we gingen immers door het veld lopen! Ik wil die onzin wel eens horen, je wordt genept waar je bijstaat. Werktijden: 10:00 tot 22:00 van maandag tot zaterdag (6 weekdagen!).
Maar dat hoor je niet van hun rechtstreeks........handige bedrijfsformule
Ik snap wel wat ze met "in het veld" bedoelen. Elk soort marketing speelt zich af voor een "veld", anders hoef je er ook geen marketing op toe te passen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:02 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je houdt niet zo vak vakjargon? ('in het veld' is natuurlijk gewoon de grote boze buitenwereld)
Mooi!quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:52 schreef JDx het volgende:
Net gesprek gehad bij het uitzendbureau, ze hebben mij samen met nog 2 anderen op gesprek gehad. Nu gaan ze ons voorleggen aan de werkgever. Een reclamebureau in Hoogeveen.
Ze zoeken iemand met ervaring, en die andere 2 zijn over de 40 en ik ben 27. Dus hopen dat ze toch ergens wel iets zien in een jonger iemand, die nog alle kanten op 'te kneden' is.
Het meisje (of de vrouw moet ik zeggen), waarmee ik een gesprek had was ook eind 20, dus we konden het wel goed vinden en heb haar wel redelijk enthousiast gemaakt om mij positief te brengen bij dat bedrijf.
Terecht vind ikquote:Op woensdag 8 juli 2009 18:25 schreef JDx het volgende:
Net ook telefoon gehad van een andere sollicitatie. Ze hadden zich toch bedacht en willen helaas alleen gesubsidieerde mensen uit de bijstand aannemen uit eigen gemeente. Pfff...
Dat heet maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het is echt prima te verantwoorden dat je voor een gesubsieerde baan(wat eigenlijk gewoon liefdadigheid is) iemand kiest uit je gemeente of je regio. Zeker voor bedrijven die sterk gericht zijn op die gemeente of regioquote:Op woensdag 8 juli 2009 18:56 schreef JDx het volgende:
Hoezo terecht, eerst zetten ze een advertentie online. Reageer je erop, krijg je reactie dat ze je bellen, hoor je niks, bel je opnieuw, zeggen ze, ja ze willen toch liever gesubsidieerde mensen uit de bijstand. Dus omdat ik niet in de bijstand zit, kan ik daar niet aan de slag.
Ik begrijp ze wel, is natuurlijk goedkoop voor hun, maar terecht, is een beetje een rare reactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |