abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70744661
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:30 schreef Debsterr het volgende:
IK BEN NIET MEER WERKLOOS!!!
Proficiat Heel erg gefeliciteerd!
Wat ga je doen?
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 17:09:26 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_70746208
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:15 schreef Osramp het volgende:
Dank jullie wel allemaal voor de goede wensen.
Gesprek vanochtend was zaten we daar met de 23jarige "algemeen directeur". Tjee, wat een fopsnor was dat Had geen aardappel in zijn keel, maar een hele zak piepers! Bekakte toon en hop bla-die-bla. Hij haalde ook gewoon 6 mensen tegelijk in een spreekkamer. Nog nooit meegemaakt. Eentje begon een heel saai en langdradig verhaal tegen die "directeur" af te steken. Manmanman, wat een aanfluiting!
Ze deden iest met marketing en verkoop en hielden zich vooral bezig met VCV marketing. Geen flauw idee wat het is, maar ze probeerden vooral consumenten voor een bepaald merk te laten kiezen. Zeker een callcenter. Na het tweede voorstel rondje had ik er genoeg van en ben opgestaan en heb bedankt voor de eer, eigenlijk in hoofdzaak omdat ik op mijn derde vraag alweer geen antwoord kreeg. Waren mss te lastige onderwerpen.
Toen ik opstond, kwamen er nog 2 mensen mee. Wat een aanfluiting.
Het was dit bedrijf: www.atlasadvertising.nl

Gelukkig zijn die andere gesprekken deze week wél zinvol.
Wat een ontzettend originele stockfoto ook op de website

@Debbster, gefeliciteerd!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:20:01 #28
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70746673
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste wat ik dacht

En gefeliciteerd Debsterr! Start je inderdaad maandag?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_70746687
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het bedrijf hoort bij Cobra Group en ik lees er weinig positiefs over: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=33646&postdays=0&postorder=asc&start=375
Je bent wel in dienst, werkt 11 uur per dag, incl zaterdag en krijgt geen vast salaris. Je verdiensten bestaan uit commissie, geen verkoop=geen inkomsten. Daarvoor heb ik toch iets teveel kosten om dat waar te kunnen maken.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:24:17 #30
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70746858
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:32 schreef Osramp het volgende:

[..]

Proficiat Heel erg gefeliciteerd!
Wat ga je doen?
Customer service professional (servicedeskmedewerker dus ) bij een softwarebedrijf .

Thanks iedereen voor de felicitaties, en ik start inderdaad maandag al!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_70747480
Gefeliciteerd, wat goed!!!

Mijn gesprek vanmiddag ging wel aardig, maar was wel het lastigste gesprek tot nu toe. Ze waren erg kritisch. Logisch natuurlijk ook. Later deze week hoor ik meer.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:52:21 #32
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70748041
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:24 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Customer service professional (servicedeskmedewerker dus ) bij een softwarebedrijf .

Thanks iedereen voor de felicitaties, en ik start inderdaad maandag al!
Feli Lekker snel ook
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70750041
Jeej... je bent dan de eerste hier die een nieuwe baan heeft.

Super!

Ik heb morgenmiddag voor het eerst een gesprek!
pi_70750641
Feli Debsterr!

Ik zal me hier ook maar eens melden. Op 1 juli liep mijn tijdelijk contract af dus ik heb me gemeld bij het leger werklozen. Geweldig, het Nederlandse systeem: ik kon tijdelijk werk krijgen voor hetzelfde aantal uren, maar minder betaald dan mijn uitkering. Dus ik vraag bij het Werkbedrijf hoe het zit met aanvulling.
'Wij vullen alleen uren aan, geen inkomen'.
Dus dat zou erop neerkomen dat ik in de zomer 36 uur me het schompes zou werken en op mijn bankrekening minder overhoud. Dan betaalt de staat me maar 100% uitkering ipv 5% aanvulling en ga ik thuiszitten, vrijwilligerswerk doen en flink solliciteren, ik heb er de afgelopen jaren immers aan meebetaald.
Was ook het advies van de man van het WERKbedrijf. En helemaal idioot is dat, als je een jaar werkloos bent, je elke baan moet accepteren. En dan wordt het inkomensverschil wel aangevuld.

Natuurlijk wil ik dat niet, a.s. donderdag heb ik een gesprek en er zijn alweer twee brieven op de bus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70751161
Wanneer komen de werkeloosheidscijfers van de eerste 6 maanden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:20:00 #36
234945 Fikfok
Fresh..like an Icemachine
pi_70754269
Die kun je al ergens vinden op de site van het UWV (vraag me niet waar).
pi_70754644
Das al snel

Volgens mij komen de cijfers meestal zo ergens rond de 20e, ben wel benieuwd eigenlijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70767527
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:15 schreef Osramp het volgende:
Dank jullie wel allemaal voor de goede wensen.
Gesprek vanochtend was zaten we daar met de 23jarige "algemeen directeur". Tjee, wat een fopsnor was dat Had geen aardappel in zijn keel, maar een hele zak piepers! Bekakte toon en hop bla-die-bla. Hij haalde ook gewoon 6 mensen tegelijk in een spreekkamer. Nog nooit meegemaakt. Eentje begon een heel saai en langdradig verhaal tegen die "directeur" af te steken. Manmanman, wat een aanfluiting!
Ze deden iest met marketing en verkoop en hielden zich vooral bezig met VCV marketing. Geen flauw idee wat het is, maar ze probeerden vooral consumenten voor een bepaald merk te laten kiezen. Zeker een callcenter. Na het tweede voorstel rondje had ik er genoeg van en ben opgestaan en heb bedankt voor de eer, eigenlijk in hoofdzaak omdat ik op mijn derde vraag alweer geen antwoord kreeg. Waren mss te lastige onderwerpen.
Toen ik opstond, kwamen er nog 2 mensen mee. Wat een aanfluiting.
Het was dit bedrijf: www.atlasadvertising.nl

Gelukkig zijn die andere gesprekken deze week wél zinvol.
Wow, Dan heb je het nog lang uitgehouden Ik zou direct na een aantal vragen zijn weggelopen Als die baas me niet competent lijkt is het direct einde verhaal, ik zie mezelf al voor iemand werken die ik niet mag.

Overigens ben ik zelf ook een werkloze student. Qua werk ben ik me nu meer aan het richtten op een betaalde stage plek bij Goldman Sachs in Londen of NY. Afwachten dus.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70768088
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 02:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wow, Dan heb je het nog lang uitgehouden Ik zou direct na een aantal vragen zijn weggelopen Als die baas me niet competent lijkt is het direct einde verhaal, ik zie mezelf al voor iemand werken die ik niet mag.
Het wordt NOG erger......Het bedrijf neemt niemand in dienst, je werkt als freelancer voor hun en hebt dan het "recht" van hun producten gebruik te maken. Salaris krijg je niet, je bent freelancer en verdient op commissiebasis. Elke verkoop krijg jij een deel van, verkoop je niks dan heb je ook geen geld. Handig voor een bedrijf, mensen op direct resultaat betalen. Elke baan heeft zijn aanloopperiode waar het in het begin wat langzamer gaat dan zou moeten. Niet erg, zo'n freelance constructie; maar vertel het de mensen dan, en maak ze niet lekker met dikke verdiensten. Ze houden je en dikke worst voor de neus en jij maar rennen.
Ben ook uitgenodigd voor een meeloopdag. Moest goeie schoenen aan omdat we in het veld veel moesten lopen. In het veld???? vroeg ik. Of er niet was uitgelegd wat de meeloopdag inhield. Niet dus, maar dat zou op de dag zelf dan wel aan de orde komen. Tis gewoon colportage, van deur tot deur leuren. Van je "verdiensten" moet je je reiskosten enzo zelf betalen. Inkomstenbelasting en sociale verzekeringen moet je zelf afdragen waardoor de verdiensten laag uitvallen. Maar ik ga er dus heen in wandelkleding, we gingen immers door het veld lopen! Ik wil die onzin wel eens horen, je wordt genept waar je bijstaat. Werktijden: 10:00 tot 22:00 van maandag tot zaterdag (6 weekdagen!).
Maar dat hoor je niet van hun rechtstreeks........handige bedrijfsformule

[ Bericht 4% gewijzigd door Osramp op 08-07-2009 10:24:43 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:02:35 #40
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_70770024
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 07:42 schreef Osramp het volgende:
Ben ook uitgenodigd voor een meeloopdag. Moest goeie schoenen aan omdat we in het veld veel moesten lopen. In het veld???? vroeg ik. Of er niet was uitgelegd wat de meeloopdag inhield. Niet dus, maar dat zou op de dag zelf dan wel aan de orde komen. Tis gewoon colportage, van deur tot deur leuren. Van je "verdiensten" moet je je reiskosten enzo zelf betalen. Inkomstenbelasting en sociale verzekeringen moet je zelf afdragen waardoor de verdiensten laag uitvallen. Maar ik ga er dus heen in wandelkleding, we gingen immers door het veld lopen! Ik wil die onzin wel eens horen, je wordt genept waar je bijstaat. Werktijden: 10:00 tot 22:00 van maandag tot zaterdag (6 weekdagen!).
Maar dat hoor je niet van hun rechtstreeks........handige bedrijfsformule
Je houdt niet zo vak vakjargon? ('in het veld' is natuurlijk gewoon de grote boze buitenwereld)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_70770495
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:02 schreef Dromer het volgende:

[..]

Je houdt niet zo vak vakjargon? ('in het veld' is natuurlijk gewoon de grote boze buitenwereld)
Ik snap wel wat ze met "in het veld" bedoelen. Elk soort marketing speelt zich af voor een "veld", anders hoef je er ook geen marketing op toe te passen natuurlijk.
Maar marketing speelt zich in mijn optiek toch altijd in een kantoor af, niet ergens buiten op straat of je moet de mensen gewoon vertellen dat het om FIELD MARKETING gaat. Maar dat doet Atlas/TW/Cobra niet. Lekker vaag en alleen de leuke kanten vertellen zodat er veel mensen intrappen.
pi_70771112
Het is gewoon niet eens een baan dus. Gewoon voor jezelf werken. Daar zit je niet op te wachten in deze tijd. Je moet gewoon een inkomen hebben, met zekerheid.
pi_70782177
Net gesprek gehad bij het uitzendbureau, ze hebben mij samen met nog 2 anderen op gesprek gehad. Nu gaan ze ons voorleggen aan de werkgever. Een reclamebureau in Hoogeveen.

Ze zoeken iemand met ervaring, en die andere 2 zijn over de 40 en ik ben 27. Dus hopen dat ze toch ergens wel iets zien in een jonger iemand, die nog alle kanten op 'te kneden' is.

Het meisje (of de vrouw moet ik zeggen), waarmee ik een gesprek had was ook eind 20, dus we konden het wel goed vinden en heb haar wel redelijk enthousiast gemaakt om mij positief te brengen bij dat bedrijf.
pi_70785794
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:52 schreef JDx het volgende:
Net gesprek gehad bij het uitzendbureau, ze hebben mij samen met nog 2 anderen op gesprek gehad. Nu gaan ze ons voorleggen aan de werkgever. Een reclamebureau in Hoogeveen.

Ze zoeken iemand met ervaring, en die andere 2 zijn over de 40 en ik ben 27. Dus hopen dat ze toch ergens wel iets zien in een jonger iemand, die nog alle kanten op 'te kneden' is.

Het meisje (of de vrouw moet ik zeggen), waarmee ik een gesprek had was ook eind 20, dus we konden het wel goed vinden en heb haar wel redelijk enthousiast gemaakt om mij positief te brengen bij dat bedrijf.
Mooi!
Ik ben helaas net (wederom) afgewezen...
pi_70787292
Net ook telefoon gehad van een andere sollicitatie. Ze hadden zich toch bedacht en willen helaas alleen gesubsidieerde mensen uit de bijstand aannemen uit eigen gemeente. Pfff...
pi_70787406
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:25 schreef JDx het volgende:
Net ook telefoon gehad van een andere sollicitatie. Ze hadden zich toch bedacht en willen helaas alleen gesubsidieerde mensen uit de bijstand aannemen uit eigen gemeente. Pfff...
Terecht vind ik
pi_70788201
Hoezo terecht, eerst zetten ze een advertentie online. Reageer je erop, krijg je reactie dat ze je bellen, hoor je niks, bel je opnieuw, zeggen ze, ja ze willen toch liever gesubsidieerde mensen uit de bijstand. Dus omdat ik niet in de bijstand zit, kan ik daar niet aan de slag.

Ik begrijp ze wel, is natuurlijk goedkoop voor hun, maar terecht, is een beetje een rare reactie.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:05:55 #48
262025 TheTraveller
With double L
pi_70788484
Afgelopen donderdag nog een sollicitatie gehad. Weer afgewezen... Best wel een snel besluit

Vacature (samengevat):
Wij zoeken een young professional die een teamplayer is en bovenal leergierig is. Je wordt onder gebracht bij een team van professionals die al jaren in het vak zit etc. etc.

De sollicitatie:
Kom ik aan bij een mooi uitziende kantoren complex. Even de bij de receptie melden en er zou iemand mij komen halen. Na 10 minuten wachten komt er eindelijk iemand en dan moeten we heel wat trappen lopen om bij hun kantoor te komen. Helaas kon/mocht ik de rest niet zien, dus direct in een ander kamertje wat tevens ook hun kantine was. Na nogmaals 10 minuten komen twee mannen aan en vertelde over hun expertise op dit werk gebied.

Het klonk allemaal wat vreemd. Veel uitbesteding en outsourcing, maar ik dacht ach laten we maar eens kijken wat het is. Immers het is een kans om in deze branche te starten.

Gesprek liep goed, maar ik merkte al gauw dat ze ook vragen stelde die een starter nooit zou kunnen weten. Nu heb ik al ergens anders een jaar meegedraaid, dus ik kon het wel beantwoorden globaal. De in en outs hoe het gedaan moest worden (vooral research) wist ik echter nog niet. Geen ervaring in dat specifieke werkveld.

Maar goed, even later mijn portfolio bekeken. Krijg van de opperman een goede vibe en hij vond het allemaal heel mooi. De andere iets minder, degene waar ik direct onder zou werken.
Even later het gesprek afgerond, nog wat algemene verdiensten verhaal en wat zij konden aanbieden en binnen twee weken zou ik iets horen.

Ik werd naar de deur geleidt door de chef en ik vroeg nog hoe groot het team was. Kijkt hij mij aan en zegt hij dat er voor dit bedrijfstak twee mensen waren en dat ze nog een persoon erbij zocht. Dus ik; Ah dus 3 in totaal. Hij weer; nee, je zou dan de tweede worden.

Krijg ik vandaag dus een telefoontje met de motivatie dat ze toch iemand met meer ervaring zochten. En dat ik wel veel potentie had blabla.
Vroeg ik aan de secretaresse waarom er dan eigenlijk het woord starter en junior in de vacature staat... Vond ik niet helemaal netjes. Toen wist ze mij aarzelend te melden dat ze deze vacature al een tijdje proberen te vullen, maar omdat er vrij weinig mensen zijn in dit vakgebied moeten ze zorgen dat ze meer sollicitaties binnen krijgen. De mensen die wel goed genoeg waren waren dan te duur. De mensen met 5 jaar of meer werkervaring.

Al met al vind ik het wel jammer. Heb ik voor niets een dag vrij genomen en 150 kilometer zitten rijden voor een vacature die gewoon misleidend was.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat het gebeurd. In het verleden had ik zoiets ook al meegemaakt. Maar met de arbeidsmarkt van tegenwoordig kunnen bedrijven gewoon iets meer eisen. Gewoon goed is niet goed genoeg meer. Je moet echt de beste zijn en minder willen verdienen.

Nu vroeg ik mij af of jullie van te voren ook bellen? Om al een gesprek vooraf te nemen? Ik heb echt geen zin om telkens vrij te nemen als de meeste vacatures zo zijn ingesteld zodat er veel keuze is qua sollicitanten...
Just passing by
pi_70792540
Ik zou vantevoren bellen, met name als het gaat om een Junior functie. Vaak zoeken ze dan toch iemand met enige basiskennis en basiskennis is een relatief begrip natuurlijk.

Even bellen bespaart je een illusie en een voor noppes opgenomen vrije dag.
pi_70793518
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:56 schreef JDx het volgende:
Hoezo terecht, eerst zetten ze een advertentie online. Reageer je erop, krijg je reactie dat ze je bellen, hoor je niks, bel je opnieuw, zeggen ze, ja ze willen toch liever gesubsidieerde mensen uit de bijstand. Dus omdat ik niet in de bijstand zit, kan ik daar niet aan de slag.

Ik begrijp ze wel, is natuurlijk goedkoop voor hun, maar terecht, is een beetje een rare reactie.
Dat heet maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het is echt prima te verantwoorden dat je voor een gesubsieerde baan(wat eigenlijk gewoon liefdadigheid is) iemand kiest uit je gemeente of je regio. Zeker voor bedrijven die sterk gericht zijn op die gemeente of regio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')