abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:33:42 #51
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70795969
Dit is denk ik het deel waar ik wel een vraagje kan deponeren

Ik ben een student die nu even inbetween studies zit maar ik ga in Sept weer beginnen, ik ontvang nog wel uitwonend stufi.

Ik ben sinds halverwege Mei dit jaar werkeloos. Sinds dien ben ik aan het rond solliciteren maar met weinig succes, vaak krijg ik of geen reactie, of ik krijg tijden later te horen dat de vacature gevuld is. Ik ben dan ook specefiek opzoek naar bepaald werk.

Ik heb namelijk één hele slechte knie, ben er al aan geopereerd maar de revalidatie vlot nog niet echt, moet dus zittend werk doen. Ook wil ik graag het baantje wat ik nu zou bemachtigen graag behouden tijdens mijn studie, dus wil ik de mogelijkheid hebben om s avonds en in het weekend te werken.

Ik ben niet gehandicaped genoeg om voor een uitkering in aanmerking te komen van het UWV, maar kan ik een normale uitkering krijgen?
:-)
pi_70797620
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat heet maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het is echt prima te verantwoorden dat je voor een gesubsieerde baan(wat eigenlijk gewoon liefdadigheid is) iemand kiest uit je gemeente of je regio. Zeker voor bedrijven die sterk gericht zijn op die gemeente of regio
Ja ok, jij reageerde op dat stukje "uit de eigen gemeente" dat begrijp ik ook volledig en vind ik inderdaad terecht!

Maar ik bedoelde dat ze eerst een openbare vacature hadden geplaatst en dan toch opeens iemand willen die in de bijstand zit en doormiddel van subsidie bij hun kan werken.
  Moderator donderdag 9 juli 2009 @ 06:54:17 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_70802284
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Dartanion het volgende:

Ik ben een student die nu even inbetween studies zit maar ik ga in Sept weer beginnen, ik ontvang nog wel uitwonend stufi.

Ik ben sinds halverwege Mei dit jaar werkeloos. Sinds dien ben ik aan het rond solliciteren maar met weinig succes, vaak krijg ik of geen reactie, of ik krijg tijden later te horen dat de vacature gevuld is. Ik ben dan ook specefiek opzoek naar bepaald werk.

Ik heb namelijk één hele slechte knie, ben er al aan geopereerd maar de revalidatie vlot nog niet echt, moet dus zittend werk doen. Ook wil ik graag het baantje wat ik nu zou bemachtigen graag behouden tijdens mijn studie, dus wil ik de mogelijkheid hebben om s avonds en in het weekend te werken.

Ik ben niet gehandicaped genoeg om voor een uitkering in aanmerking te komen van het UWV, maar kan ik een normale uitkering krijgen?
Op wat voor baantjes reageer je? Want bij een Call Center kan je toch gewoon zitten? Ook administratief of iets dergelijks is meestal achter de computer. Moet toch te vinden zijn?

Ik had gisterenavond om 20:20 uur een sollicitatie de deur uit gedaan. Kijk ik net in mn mail, staat er een antwoord! Om 20:40 uur verstuurd, 'bedankt voor je reactie, blabla, vacature is helaas al vervuld, blabla, veel succes met zoeken naar passende plek'.

Wat is de moeite van even offline halen dan...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70823816
Misschien post ik hier helemaal verkeerd, maar ik werk nu een maand of 3 met gemengde gevoelens op een kinderdagverblijf samen met 3 collegae nadat mijn contract niet werd verlengd bij een grotere kinderopvang.
Nu is het zo dat een collega aanstaande woensdag een gesprek' over ons functioneren' heeft gepland met de baas erbij en of ' ik daar ook even over na wilde denken' , zoals ze vandaag tegen me zei. De toon waarop ze het tegen me zei, zegde genoeg, zo spreekt ze namelijk ook kinderen toe als ze straf hebben gehad van haar..
En die bewuste collega is nogal een pittige tante die fel uit de hoek kan komen, dus ik ben benieuwd hoe het zal verlopen.

In ieder geval functioneer ik niet goed op mijn werk, ze hadden me eigenlijk ook nog niet nodig omdat
twee leidsters en een groepshulp genoeg zijn voor het aantal kinderen dat we hebben op een dag. Gevolg is dat ik me eigenlijk de hele tijd verveel. Het zijn ook kinderen in de leeftijd van 8 tot 12, dus die zijn behoorlijk zelfstandig. Het enige wat ik eigenlijk doe is rondlopen om te kijken of ze de tent niet afbreken en spelletjes met de kids doen als ze dat willen.

Daarnaast vermoed ik dat ik een soort 'bedreiging' ben voor die andere twee leidsters, aangezien ze samen het gebouw al runnen vanaf het begin. Ook voel ik me vaak genegeerd, ze spreken alleen tegen elkaar en met name die pittige leidster zoekt nooit contact met me en is ook totaal niet geinteresseerd terwijl ik vaak een gesprek probeer aan te knopen. Ook zit ze altijd maar aan de telefoon te kleppen, regelmatig regelt ze dan prive zaken. Dan komt het bij mij echt over alsof ze interessant wil doen ofzo.

Maar goed, ik heb woensdag dat gesprek. Het moet haast wel negatief uitpakken, dat maak ik op uit de manier waarop ze het vroeg en het feit dat het op mijn vrije dag is!
Ik zit te denken om sowieso die woensdag ontslag te nemen. Ik vind het zwaar kut daar en ik werk alleen nog om mijn tijd uit te zitten, want in september wil ik weer een opleiding gaan doen (dit weten ze nog niet). Ik hoopte misschien op een andere locatie te kunnen werken met jongere kinderen, maar ja als ze echt gaan zeiken woensdag dan heb ik daar ook niet veel behoefte meer aan. Het vervelende is ook dat ze heel veel locaties hebben in mijn woonplaats dus als ik ontslag neem kan ik ook niet echt in de buurt meer aan de slag...

Nou ja jullie horen het nog wel, ik moest dit ff kwijt!!
  Moderator donderdag 9 juli 2009 @ 19:39:48 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_70824073
Wat een nare situatie Latex... Kan me voorstellen dat je niet lekker op je plek zit.

Wat ik je wel kan aanraden is om het gesprek even af te wachten. In ieder geval niet zomaar ontslag nemen, hoe verleidelijk dat ook is. Je brengt jezelf in een lastig pakket door dat te doen, want je hebt dan ook geen recht meer op eventuele WW.

Ik kreeg vandaag in ieder geval nog een reactie op een gisteren verstuurde brief. Ik paste niet in het profiel wat ze zochten... Jammer, maar ik was er eigenlijk al bang voor Te weinig ervaring en niet echt woonachtig in de omgeving (hoewel dat van mijn kant geen probleem is, het zou even ver zijn als mijn huidige werk).

Nou ja, ik heb nog twee vacatures om op te schrijven, ga ik maar eens doen dan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70826525
Vandaag op gesprek geweest en weer eens afgewezen. Blegh.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70826786
Op welke grond?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70826925
Ik ben opeens blijkbaar teveel belangenbehartiger en geen beleidsmedewerker. Ik vind het kloterige met sollicitaties altijd dat je nooit weet hoe je jezelf moet presenteren. Ja, als jezelf natuurlijk, maar potentiële werkgevers hebben toch een bepaald beeld van een sollicitant in hun hoofd en daar moet je net bij passen.

Morgen de P&O man nog eens bellen, ben net thuis, vandaag was ik moeilijk bereikbaar, (wisten ze al), hij heeft het tot 8 uur 's avonds geprobeerd en toen maar de voicemail ingesproken. Respect!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:49:36 #59
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_70833730
Ze beelden in of je bij de groep kunt passen. Dat beeld hebben ze trouwens al na zo'n 10 seconden. Nog voordat je naar het gesprek gaat kun je al wel redelijk achterhalen bij wat voor soort bedrijf je binnen stapt.

Toen ik recentelijk nog voor mijn eerste gesprek bij mijn huidige werkgever was werd ik na het gesprek door het gebouw rondgeleid. Dat was een uitstekende kans om mijn toekomstig collega's te ontmoeten en mij zelf te promoten als geschikte kandidaat. Ik zou daar ook gewoon om vragen als ik jou was.
waarschijnlijk wel
pi_70835446
Wordt je van dat continu afwijzen niet gigantisch depri? Ik kan me voorstellen dat je die ochtend zo opstaat met het gevoel, he! we kunnen misschien over een poos weer aan het werk en dat je daarna weer beteuterd naar huis moet gaan? Je voelt toch direct wel aan bij een sollicitatie gesprek of een gesprek met de leidinggevende, hey dit match, of hey hier kom ik niet door heen. En door het luchtig verhaaltje waarom ze je niet kiezen prik je toch ook zo doorheen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 01:20:08 #61
262025 TheTraveller
With double L
pi_70835629
Absoluut. Ik begon een beetje aan mijzelf te twijfelen. Maar als ik de vacatures terug kijk die ik bezocht heb, dan zijn ze nog steeds niet vervuld terwijl bijna elk bedrijf aangeeft dat ze al veel gesprekken hebben gehad. Het idee dat je niet de enige bent die afgewezen wordt is toch iets... Misery loves company
Just passing by
  vrijdag 10 juli 2009 @ 01:39:07 #62
104963 ETA
European Travel Author
pi_70835947
ik hoor ook thuis in dit topic....

Na 3 studies te hebben afgerond ben ik eerst beetje gaan rondreizen. Vorige zomer kreeg ik een traineeship aangeboden bij een soort detacheringsbureau. Helaas konden zij niet waarmaken wat zij beloofden. Het werk was ver onder mijn niveau en er was ook geen uitzicht op verbetering. Heb toen, 3 maanden na het begin, in de aanloop van de kredietcrisis ontslag genomen.

En sindsdien ben ik werkloos. Ik moet toegeven dat ik niet erg actief aan het zoeken ben, ik vermaak me vooral door veel te reizen. Gelukkig kan ik mij financieel op de been houden door te pokeren. Vorig jaar was het nog redelijk eenvoudig om een gesprek te krijgen. Nu kan ik haast geen gesprek meer krijgen, ondanks een zeer goed CV

Momenteel 1 dingetje lopen voor een traineeship, we zien wel hoe dat gaat.....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_70836018
Gewoon full time gaan pokeren en in BA gaan wonen, genoeg prof pokerspelers hier

Alleen heb je dan wel over 3 jaar een probleem maar das van latere zorg
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70836054
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 01:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon full time gaan pokeren en in BA gaan wonen, genoeg prof pokerspelers hier

Alleen heb je dan wel over 3 jaar een probleem maar das van latere zorg
Nah, met het poker geld investeren in de financiële markten zo blijf je werkloos maar kun je je dagelijkse kosten blijven betalen Mits alles goed gaat
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 02:00:25 #65
104963 ETA
European Travel Author
pi_70836181
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 01:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nah, met het poker geld investeren in de financiële markten zo blijf je werkloos maar kun je je dagelijkse kosten blijven betalen Mits alles goed gaat
been there, done that. Had ooit een kleine internetonderneming als 17-jarige. Iets van 11.000 gulden mee verdient in paar maanden, en heb dat geïnvesteerd in de toen populaire bluechips.... sindsdien blijf ik weg van de beurs, ik heb er niet de edge zoals bij poker.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Moderator vrijdag 10 juli 2009 @ 11:59:53 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_70843641
Weer een afwijzing, op basis van te weinig ervaring
pi_70843746
Hehe, ik had ook op mijn 14e iets van 8 websites, verdiende omgerekend zo'n 500 gulden per maand, mijn ouders begrepen er niets van. Had geen bijbaantje ofzo, maar wel geld. Op mijn 16e, had ik al een eigen breedbeeld tv, surroundset, etc... en had mooi elke week 100 gulden te besteden, nou klasgenoten van me, werkten het hele weekend in de kas als rozenplukker en hadden eens 20 gulden

Maarjah, die tijden zijn ook veranderd.

Heb de best lopende site 3 jaar geleden verkocht voor 10.000 euro, auto van gekocht, 2 jaar later kwam meneer belastingdienst langs, 4200 inleveren. Ojah, vergeten, auto verkocht voor kutprijs, hield nog 1500 euro over. Dat is toen op gegaan, omdat ik 1 maand werkloos was.

Einde van mn mooie droomperiode, die veel te vroeg begon.
pi_70844005
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Weer een afwijzing, op basis van te weinig ervaring
Pfff, dat valt ook niet mee, was eerst jaloers op dat je zoveel gesprekken hebt, maar elke keer afgewezen worden is ook niks. Ik heb nog maar 1 gesprek gehad tot nu toe.
  Moderator vrijdag 10 juli 2009 @ 12:15:25 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_70844174
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:10 schreef JDx het volgende:

[..]

Pfff, dat valt ook niet mee, was eerst jaloers op dat je zoveel gesprekken hebt, maar elke keer afgewezen worden is ook niks. Ik heb nog maar 1 gesprek gehad tot nu toe.
Dit was alleen nog maar op basis van een brief. Die andere trouwens ook. Ik heb eerlijk gezegd ook nog maar één serieus gesprek gehad... Ik kom niet eens door de brievenprocedure heen
Ik zit nu weer even in een dipje, moet ik zeggen. Ik heb nog twee brieven uitstaan, maar eerlijk gezegd verwacht ik daar ook niet veel van. Van eentje loopt maandag de periode om te schrijven af, dan gaan ze alles bekijken. Die andere heb ik gisteren de deur uitgedaan.
pi_70845102
Ik schrijf trouwens niets, doe alles via mail. Ook nog nooit anders gedaan de afgelopen 5/6 jaar. Tot nu toe altijd succes gehad, momenteel valt 't dus ff tegen, maar eigenlijk nog geen afwijzingen gehad om mij als persoon, alleen om opleiding of andere redenen, zoals dat ze iemand wilden hebben met subsidie, of iemand uit de buurt.
pi_70845547
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Dartanion het volgende:

Ik vind je laatste stuk "kan ik een normale uitkering krijgen"al tekenend. Alsof er echt geen werk voorhanden is. Ik had liever gelezen dat je gewoon elke baan accepteerde al was het alleen maar om uit handen van de sociale dienst te blijven. Men zit te springen in de Kassen en callcenters om mensen.
75 topics = FIN
pi_70845725
Ik word steeds afgewezen omdat ik te weinig ervaring heb met de gevraagde werkzaamheden. Ik heb inderdaad vooral ervaring in één bepaalde sector, maar reageer ook op andere functies waarbij je wel ongeveer hetzelfde werk doet. Maar nee hoor, als je die specifieke functienaam niet op je cv hebt staan, maak je geen kans. En dan heb ik dus pech dat de functie waar ik wel ervaring mee heb nauwelijks wordt aangeboden. Trouwens ben ik na een gesprek ook eens afgewezen omdat ik te veel ervaring had.
  Moderator vrijdag 10 juli 2009 @ 13:18:27 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_70846284
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:02 schreef Ceehaa het volgende:
Ik word steeds afgewezen omdat ik te weinig ervaring heb met de gevraagde werkzaamheden. Ik heb inderdaad vooral ervaring in één bepaalde sector, maar reageer ook op andere functies waarbij je wel ongeveer hetzelfde werk doet. Maar nee hoor, als je die specifieke functienaam niet op je cv hebt staan, maak je geen kans. En dan heb ik dus pech dat de functie waar ik wel ervaring mee heb nauwelijks wordt aangeboden. Trouwens ben ik na een gesprek ook eens afgewezen omdat ik te veel ervaring had.
Ik ook... Maar ik ben net een jaar afgestudeerd, wat wil je. En in dat jaar heb ik wel werkervaring opgedaan, nota bene in mijn studierichting. Maar ja, dat is niet genoeg dus...

Schrijven doe ik trouwens ook niet, ik mail alles. Is altijd heel succesvol geweest, maar nu is het blijkbaar een klote tijd. Misschien moet ik maar eens gaan schrijven, dat dat helpt Maar ik ben bang dat je dan ergens tussen de post beland op een grote stapel... Kan dat moeilijk inschatten.
pi_70846593
Ik heb ruim 3 jaar werkervaring in mijn studierichting, maar ook dat is dus niet genoeg. Maar ik zit dan ook in een moeilijke sector (media).

Ik mail ook altijd. Bij een traditioneel bedrijf kan schrijven ook werken, maar volgens mij wordt in de meeste bedrijven mail meer gewaardeerd. Het is veel makkelijker af te handelen en dat is wel handig met de vele reacties die ze momenteel krijgen.
pi_70848108
Inderdaad, ik heb laatst een website bijgewerkt voor een bouwbedrijf, had een E-factuur gestuurd. PDF'je via de mail, nou na 3 weken belden ze me... "hahaha we zagen net dat je factuur bij de mail zit, wij zitten in de bouw, wij doen alles nog met de post, we maken het bedrag zsm over!".
pi_70853838
Vandaag weer 2 gesprekken gehad. Eerste gesprek was een beetje mwah/jah. W&S bedrijf dat een vacature van het net geplukt had. Toevallig iets passends dat ik zelf over het hoofd gezien heb, dus op zich wel prettig. Gesprek zelf was echter een beetje mat.
Gesprek vanmiddag was een tweede gesprek voor een baan die ik wel heel erg ambieer. Werd met 3 man tegenover me geconfronteerd. Eentje zat in het vorige gesprek erbij, dat was wel prettig maar die had weinig te melden jammer genoeg. De andere 2 overvleugelden hem bijna volledig en ik werd getest of ik niet te hoog was opgeleid voor die functie en of ik niet zsm weer ergens anders mijn heil ging zoeken. Tsja, kun je daar een dergelijk clubje wijzen op andere gedachten zien te brengen....was niet makkelijk. Hopelijk wordt het wat, maar heb er niet het volle vertrouwen in.
pi_70854084
Net een hele mail met CV, motivatie en voorbeelden gestuurd naar de RUG in Groningen. Ze zochten een 3D modelleur, nou dat heb ik 3 jaar gedaan en heb ik ongeveer 10 jaar ervaring in. Ik kreeg de kriebels al en dacht wow, ideale baan! Kreeg binnen een half uur de reactie dat deze vacature per abuis nog online stond, maar dat ze al iemand anders hadden aagesteld.
pi_70854184
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:08 schreef JDx het volgende:
Net een hele mail met CV, motivatie en voorbeelden gestuurd naar de RUG in Groningen. Ze zochten een 3D modelleur, nou dat heb ik 3 jaar gedaan en heb ik ongeveer 10 jaar ervaring in. Ik kreeg de kriebels al en dacht wow, ideale baan! Kreeg binnen een half uur de reactie dat deze vacature per abuis nog online stond, maar dat ze al iemand anders hadden aagesteld.
Jeetje, dat is kut zeg..
pi_70854212
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:00 schreef Osramp het volgende:
Vandaag weer 2 gesprekken gehad. Eerste gesprek was een beetje mwah/jah. W&S bedrijf dat een vacature van het net geplukt had. Toevallig iets passends dat ik zelf over het hoofd gezien heb, dus op zich wel prettig. Gesprek zelf was echter een beetje mat.
Gesprek vanmiddag was een tweede gesprek voor een baan die ik wel heel erg ambieer. Werd met 3 man tegenover me geconfronteerd. Eentje zat in het vorige gesprek erbij, dat was wel prettig maar die had weinig te melden jammer genoeg. De andere 2 overvleugelden hem bijna volledig en ik werd getest of ik niet te hoog was opgeleid voor die functie en of ik niet zsm weer ergens anders mijn heil ging zoeken. Tsja, kun je daar een dergelijk clubje wijzen op andere gedachten zien te brengen....was niet makkelijk. Hopelijk wordt het wat, maar heb er niet het volle vertrouwen in.
Klinkt toch wel redelijk positief. Spannend!
pi_70854434
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:11 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Klinkt toch wel redelijk positief. Spannend!
HEEL POSITIEF ZELFS!!!!!!!!
Werd net al gebeld! Dinsdag beginnen, en dit is wel een van een de banen die ik graag wilde hebben. De dame van H/R gaat met vakantie, en wil nog even voor het groot verlof alles geregeld hebben.
Ik word technisch/commercieel helpdesk medewerker.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:31:42 #81
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70854936
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:18 schreef Osramp het volgende:

[..]

Werd net al gebeld! Dinsdag beginnen, en dit is wel een van een de banen die ik graag wilde hebben. De dame van H/R gaat met vakantie, en wil nog even voor het groot verlof alles geregeld hebben.
Supergaaf! Gefeliciteerd .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_70855345
Wow, wat gaaf zeg! Gefeliciteerd! Wat zal jij een leuk weekend hebben.
pi_70855635
Ik krijg trouwens net de derde afwijzing van vandaag in m'n mailbox. En elke keer dezelfde poep-reden. "Je hebt voornamelijk ervaring met functie A, dus je komt niet in aanmerking voor functie B." Dus ik moet de rest van m'n leven werkzaam blijven in functie A, terwijl daar nu nauwelijks werk in te vinden is? Zucht...
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:25:25 #84
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70860208
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:18 schreef Osramp het volgende:

[..]

Feli
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator vrijdag 10 juli 2009 @ 20:25:36 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_70860217
voor Osramp

voor Cehaa, we zitten in hetzelfde schuitje nog steeds... ik had ook mijn derde afwijzing in twee dagen in mn mailbox
pi_70861185
Yeahhh, Osramp heeft een baan!!!!

Ik kreeg net een kutbericht van het UWV... vandaag ontvangen via post: we hebben je aanvraag WW op 4 juni binnen gekregen, helaas konden we je niet bereiken, we ontvangen graag nog een aantal gegevens van je (meer dan een maand later), zo gauw als we alle stukken binnen hebben hoor je binnen 4!!! weken de hoogte en duur van je uitkering. Pfff... zat stiekem al te hopen dat het er binnenkort op stond, want geld is rond de 20ste wel op...
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:19:49 #87
262025 TheTraveller
With double L
pi_70861670
Hey wel grappig dat we allemaal ongeveer een soortgelijke baan zoeken. Ik wil ook de (grafi) media in
De concurrentie is moordend

Man o man wat wil ik toch graag stoppen met mijn huidige werk en gewoon een gaan reizen ofzo tot dat de creditcrisis is overgewaaid. Ik heb geen zin om tig sollicitaties te doen bij bedrijven die mij bijvoorbeeld nu niet aan willen nemen en misschien in de toekomst wel. Lijkt mij zo raar om meerdere malen bij 1 bedrijf te solliciteren.
Just passing by
pi_70862345
[quote]Op vrijdag 10 juli 2009 20:25 schreef Guppyfriend het volgende:
voor Osramp
/quote]
Iedereen bedankt voor de felicitaties
Wel heb ik ietsje op de zaken vooruit gelopen, dinsdag moet ik het contract gaan tekenen. Of ik dezelfde dag al start met werken weet ik niet. Zou aan de ene kant wel grappig zijn om pas 1 Augustus te beginnen, maar het maakt me eigenlijk ook niet uit. Het enige is dat ze op 1 dag tijd zich nog zouden kunnen bedenken.....maar die zorg is klein. Ik zag de vacature via een W&S bedrijf verschijnen, maar die is nu al van het net af, terwijl die vanmorgen om 11:30 nog erop stond. Geeft toch aan dat ze de juiste keus gemaakt hebben
pi_70862516
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:00 schreef JDx het volgende:
Yeahhh, Osramp heeft een baan!!!!

Ik kreeg net een kutbericht van het UWV... vandaag ontvangen via post: we hebben je aanvraag WW op 4 juni binnen gekregen, helaas konden we je niet bereiken, we ontvangen graag nog een aantal gegevens van je (meer dan een maand later), zo gauw als we alle stukken binnen hebben hoor je binnen 4!!! weken de hoogte en duur van je uitkering. Pfff... zat stiekem al te hopen dat het er binnenkort op stond, want geld is rond de 20ste wel op...
Denk eraan dat het UWV 4 weken nodig heeft om de zaakjes te regelen. Maar na het indienen van je aanvraag, moet je eigenlijk op tijd van 1 week gebeld worden. Ze willen dan alle gegevens rond je ontslag en je laatste 12-14 loonstroken in kopie hebben. Maar je moet meestal een voorschot krijgen: http://www.uwv.nl/particu(...)ngevraagd/index.aspx
pi_70862635
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:53 schreef Ceehaa het volgende:
Ik krijg trouwens net de derde afwijzing van vandaag in m'n mailbox. En elke keer dezelfde poep-reden. "Je hebt voornamelijk ervaring met functie A, dus je komt niet in aanmerking voor functie B." Dus ik moet de rest van m'n leven werkzaam blijven in functie A, terwijl daar nu nauwelijks werk in te vinden is? Zucht...
Veel werkzoekenden en weinig banen te verdelen. Werkgevers hebben dus de mensen voor het uitzoeken en ze grijpen elk negatief puntje aan om je af te kunnen wijzen. Ik ben al eens afgewezen omdat de werkgever de reisafstand van 100km te ver vond. Die dacht dat ik daar toch binnen afzienbare tijd tabak van zou hebben en dan iets anders zou zoeken. Daarom werd ik afgewezen terwijl ik 100% paste op de functie, en dat werd ook toegegeven.
En ervaring lijkt tegenwoordig wel harder te tellen dan opleiding en interesse.
pi_70869987
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:52 schreef Osramp het volgende:

[..]

Veel werkzoekenden en weinig banen te verdelen. Werkgevers hebben dus de mensen voor het uitzoeken en ze grijpen elk negatief puntje aan om je af te kunnen wijzen.
Eerlijk gezegd heb ik wegens 1 incidentje een strafblad de komende 6 jaar, kunnen ze dat ook opvragen???
pi_70869991
Alleen als het van belang voor je baan is(beveiliger, etc) volgens mij

Concurrentie zal nu met veel schoolverlaters nog wel groter worden
pi_70869993
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 05:05 schreef JDx het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik wegens 1 incidentje een strafblad de komende 6 jaar, kunnen ze dat ook opvragen???
Dat is toch vijf jaar?...
pi_70870002
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 05:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen als het van belang voor je baan is(beveiliger, etc) volgens mij

Concurrentie zal nu met veel schoolverlaters nog wel groter worden
Nee, dat zal vast managers worden in verloop de tijd...het kan heel verrassend lopen hier in Nederland!
pi_70870058
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 05:05 schreef JDx het volgende:

[..]

Ligt er idd aan om welk soort baan het gaat. In mijn werkhistorie heb ik nog nooit een bewijs van goed gedrag hoeven overleggen en strafblad is nog nooit opgevraagd. Echt het laatste punt om je zorgen over te maken.

PS: om welke reden heb je dat strafblad gekregen? Gewoon uit nieuwsgierigheid, kan er verder niks mee.
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 07:45:00 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_70870190
Ik moet bij mijn huidige functie wel een Verklaring Goed Gedrag voorleggen
pi_70870195
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 07:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moet bij mijn huidige functie wel een Verklaring Goed Gedrag voorleggen
Vind je dat gek als je bij AIVD werkt....
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 07:50:29 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_70870205
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 07:46 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Vind je dat gek als je bij AIVD werkt....
Nee joh! Dan had ik het ook nog wel begrepen. Ik ben grafisch vormgever bij een PR afdeling (niet niet van de AIVD o.i.d.)
pi_70870208
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 07:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee joh! Dan had ik het ook nog wel begrepen. Ik ben grafisch vormgever bij een PR afdeling (niet niet van de AIVD o.i.d.)
Was ook maar een grapje...
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 08:00:35 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_70870227
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 07:51 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Was ook maar een grapje...
Nou ja, ik vond het zelf ook wel een grap hoor! Als ik nou iets heul verantwoordelijks ging doen, maar imo valt dat nog wel mee. Gelukkig kon ik m zo ophalen bij het gemeentehuis, a ¤ 30,-, dat dat weer wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')