Ja ok, jij reageerde op dat stukje "uit de eigen gemeente" dat begrijp ik ook volledig en vind ik inderdaad terecht!quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat heet maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het is echt prima te verantwoorden dat je voor een gesubsieerde baan(wat eigenlijk gewoon liefdadigheid is) iemand kiest uit je gemeente of je regio. Zeker voor bedrijven die sterk gericht zijn op die gemeente of regio
Op wat voor baantjes reageer je? Want bij een Call Center kan je toch gewoon zitten? Ook administratief of iets dergelijks is meestal achter de computer. Moet toch te vinden zijn?quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Dartanion het volgende:
Dit is denk ik het deel waar ik wel een vraagje kan deponeren
Ik ben een student die nu even inbetween studies zit maar ik ga in Sept weer beginnen, ik ontvang nog wel uitwonend stufi.
Ik ben sinds halverwege Mei dit jaar werkeloos. Sinds dien ben ik aan het rond solliciteren maar met weinig succes, vaak krijg ik of geen reactie, of ik krijg tijden later te horen dat de vacature gevuld is. Ik ben dan ook specefiek opzoek naar bepaald werk.
Ik heb namelijk één hele slechte knie, ben er al aan geopereerd maar de revalidatie vlot nog niet echt, moet dus zittend werk doen. Ook wil ik graag het baantje wat ik nu zou bemachtigen graag behouden tijdens mijn studie, dus wil ik de mogelijkheid hebben om s avonds en in het weekend te werken.
Ik ben niet gehandicaped genoeg om voor een uitkering in aanmerking te komen van het UWV, maar kan ik een normale uitkering krijgen?
Nah, met het poker geld investeren in de financiële marktenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon full time gaan pokeren en in BA gaan wonen, genoeg prof pokerspelers hier
Alleen heb je dan wel over 3 jaar een probleem maar das van latere zorg
been there, done that. Had ooit een kleine internetonderneming als 17-jarige. Iets van 11.000 gulden mee verdient in paar maanden, en heb dat geïnvesteerd in de toen populaire bluechips.... sindsdien blijf ik weg van de beurs, ik heb er niet de edge zoals bij poker.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, met het poker geld investeren in de financiële marktenzo blijf je werkloos maar kun je je dagelijkse kosten blijven betalen
Mits alles goed gaat
Pfff, dat valt ook niet mee, was eerst jaloers op dat je zoveel gesprekken hebt, maar elke keer afgewezen worden is ook niks. Ik heb nog maar 1 gesprek gehad tot nu toe.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Weer een afwijzing, op basis van te weinig ervaring
Dit was alleen nog maar op basis van een brief. Die andere trouwens ook. Ik heb eerlijk gezegd ook nog maar één serieus gesprek gehad... Ik kom niet eens door de brievenprocedure heenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:10 schreef JDx het volgende:
[..]
Pfff, dat valt ook niet mee, was eerst jaloers op dat je zoveel gesprekken hebt, maar elke keer afgewezen worden is ook niks. Ik heb nog maar 1 gesprek gehad tot nu toe.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Dartanion het volgende:
Dit is denk ik het deel waar ik wel een vraagje kan deponeren
Ik ben een student die nu even inbetween studies zit maar ik ga in Sept weer beginnen, ik ontvang nog wel uitwonend stufi.
Ik ben sinds halverwege Mei dit jaar werkeloos. Sinds dien ben ik aan het rond solliciteren maar met weinig succes, vaak krijg ik of geen reactie, of ik krijg tijden later te horen dat de vacature gevuld is. Ik ben dan ook specefiek opzoek naar bepaald werk.
Ik heb namelijk één hele slechte knie, ben er al aan geopereerd maar de revalidatie vlot nog niet echt, moet dus zittend werk doen. Ook wil ik graag het baantje wat ik nu zou bemachtigen graag behouden tijdens mijn studie, dus wil ik de mogelijkheid hebben om s avonds en in het weekend te werken.
Ik ben niet gehandicaped genoeg om voor een uitkering in aanmerking te komen van het UWV, maar kan ik een normale uitkering krijgen?
Ik ook... Maar ik ben net een jaar afgestudeerd, wat wil je. En in dat jaar heb ik wel werkervaring opgedaan, nota bene in mijn studierichting. Maar ja, dat is niet genoeg dus...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:02 schreef Ceehaa het volgende:
Ik word steeds afgewezen omdat ik te weinig ervaring heb met de gevraagde werkzaamheden. Ik heb inderdaad vooral ervaring in één bepaalde sector, maar reageer ook op andere functies waarbij je wel ongeveer hetzelfde werk doet. Maar nee hoor, als je die specifieke functienaam niet op je cv hebt staan, maak je geen kans. En dan heb ik dus pech dat de functie waar ik wel ervaring mee heb nauwelijks wordt aangeboden. Trouwens ben ik na een gesprek ook eens afgewezen omdat ik te veel ervaring had.
Jeetje, dat is kut zeg..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:08 schreef JDx het volgende:
Net een hele mail met CV, motivatie en voorbeelden gestuurd naar de RUG in Groningen. Ze zochten een 3D modelleur, nou dat heb ik 3 jaar gedaan en heb ik ongeveer 10 jaar ervaring in. Ik kreeg de kriebels al en dacht wow, ideale baan! Kreeg binnen een half uur de reactie dat deze vacature per abuis nog online stond, maar dat ze al iemand anders hadden aagesteld.
Klinkt toch wel redelijk positief. Spannend!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:00 schreef Osramp het volgende:
Vandaag weer 2 gesprekken gehad. Eerste gesprek was een beetje mwah/jah. W&S bedrijf dat een vacature van het net geplukt had. Toevallig iets passends dat ik zelf over het hoofd gezien heb, dus op zich wel prettig. Gesprek zelf was echter een beetje mat.
Gesprek vanmiddag was een tweede gesprek voor een baan die ik wel heel erg ambieer. Werd met 3 man tegenover me geconfronteerd. Eentje zat in het vorige gesprek erbij, dat was wel prettig maar die had weinig te melden jammer genoeg. De andere 2 overvleugelden hem bijna volledig en ik werd getest of ik niet te hoog was opgeleid voor die functie en of ik niet zsm weer ergens anders mijn heil ging zoeken. Tsja, kun je daar een dergelijk clubje wijzen op andere gedachten zien te brengen....was niet makkelijk. Hopelijk wordt het wat, maar heb er niet het volle vertrouwen in.
HEEL POSITIEF ZELFS!!!!!!!!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:11 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Klinkt toch wel redelijk positief. Spannend!
Supergaaf! Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:18 schreef Osramp het volgende:
[..]
HEEL POSITIEF ZELFS!!!!!!!!![]()
![]()
Werd net al gebeld! Dinsdag beginnen, en dit is wel een van een de banen die ik graag wilde hebben. De dame van H/R gaat met vakantie, en wil nog even voor het groot verlof alles geregeld hebben.
Ik word technisch/commercieel helpdesk medewerker.
Feliquote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:18 schreef Osramp het volgende:
[..]
HEEL POSITIEF ZELFS!!!!!!!!![]()
![]()
Werd net al gebeld! Dinsdag beginnen, en dit is wel een van een de banen die ik graag wilde hebben. De dame van H/R gaat met vakantie, en wil nog even voor het groot verlof alles geregeld hebben.
Ik word technisch/commercieel helpdesk medewerker.
Denk eraan dat het UWV 4 weken nodig heeft om de zaakjes te regelen. Maar na het indienen van je aanvraag, moet je eigenlijk op tijd van 1 week gebeld worden. Ze willen dan alle gegevens rond je ontslag en je laatste 12-14 loonstroken in kopie hebben. Maar je moet meestal een voorschot krijgen: http://www.uwv.nl/particu(...)ngevraagd/index.aspxquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:00 schreef JDx het volgende:
Yeahhh, Osramp heeft een baan!!!!
Ik kreeg net een kutbericht van het UWV... vandaag ontvangen via post: we hebben je aanvraag WW op 4 juni binnen gekregen, helaas konden we je niet bereiken, we ontvangen graag nog een aantal gegevens van je (meer dan een maand later), zo gauw als we alle stukken binnen hebben hoor je binnen 4!!! weken de hoogte en duur van je uitkering. Pfff... zat stiekem al te hopen dat het er binnenkort op stond, want geld is rond de 20ste wel op...
Veel werkzoekenden en weinig banen te verdelen. Werkgevers hebben dus de mensen voor het uitzoeken en ze grijpen elk negatief puntje aan om je af te kunnen wijzen. Ik ben al eens afgewezen omdat de werkgever de reisafstand van 100km te ver vond. Die dacht dat ik daar toch binnen afzienbare tijd tabak van zou hebben en dan iets anders zou zoeken. Daarom werd ik afgewezen terwijl ik 100% paste op de functie, en dat werd ook toegegeven.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:53 schreef Ceehaa het volgende:
Ik krijg trouwens net de derde afwijzing van vandaag in m'n mailbox. En elke keer dezelfde poep-reden. "Je hebt voornamelijk ervaring met functie A, dus je komt niet in aanmerking voor functie B." Dus ik moet de rest van m'n leven werkzaam blijven in functie A, terwijl daar nu nauwelijks werk in te vinden is? Zucht...
Eerlijk gezegd heb ik wegens 1 incidentje een strafblad de komende 6 jaar, kunnen ze dat ook opvragen???quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:52 schreef Osramp het volgende:
[..]
Veel werkzoekenden en weinig banen te verdelen. Werkgevers hebben dus de mensen voor het uitzoeken en ze grijpen elk negatief puntje aan om je af te kunnen wijzen.
Dat is toch vijf jaar?...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 05:05 schreef JDx het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik wegens 1 incidentje een strafblad de komende 6 jaar, kunnen ze dat ook opvragen???
Nee, dat zal vast managers worden in verloop de tijd...het kan heel verrassend lopen hier in Nederland!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 05:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen als het van belang voor je baan is(beveiliger, etc) volgens mij
Concurrentie zal nu met veel schoolverlaters nog wel groter worden
Ligt er idd aan om welk soort baan het gaat. In mijn werkhistorie heb ik nog nooit een bewijs van goed gedrag hoeven overleggen en strafblad is nog nooit opgevraagd. Echt het laatste punt om je zorgen over te maken.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 05:05 schreef JDx het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik wegens 1 incidentje een strafblad de komende 6 jaar, kunnen ze dat ook opvragen???
Vind je dat gek als je bij AIVD werkt....quote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moet bij mijn huidige functie wel een Verklaring Goed Gedrag voorleggen
Nee joh! Dan had ik het ook nog wel begrepen. Ik ben grafisch vormgeverquote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:46 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Vind je dat gek als je bij AIVD werkt....
Was ook maar een grapje...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee joh! Dan had ik het ook nog wel begrepen. Ik ben grafisch vormgeverbij een PR afdeling (niet niet van de AIVD o.i.d.)
Nou ja, ik vond het zelf ook wel een grap hoor! Als ik nou iets heul verantwoordelijks ging doen, maar imo valt dat nog wel mee. Gelukkig kon ik m zo ophalen bij het gemeentehuis, a ¤ 30,-, dat dat weer welquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |