Vind dat al zo 'discriminatie's"...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 08:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, ik vond het zelf ook wel een grap hoor! Als ik nou iets heul verantwoordelijks ging doen, maar imo valt dat nog wel mee. Gelukkig kon ik m zo ophalen bij het gemeentehuis, a ¤ 30,-, dat dat weer wel
Ik werk bij een arbeidsre-integratie bedrijf (hoe cynischquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:21 schreef Hillz het volgende:
wat raar dat ze voor een grafisch vormgever een verklaring goed gedrag willen? Ik moest 'm ook overleggen en mijn hele financiele verleden werd door gespit. Maar ik werd dan ook bij een financiele instelling.
Laten we zeggen dat het niets te maken heeft met andere mensen, en op zich ook niet heel ernstig, mijn vorige baas vond het zelfs belachelijk, het was iets in de prive sfeer, geen mishandeling ofzo.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 06:17 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ligt er idd aan om welk soort baan het gaat. In mijn werkhistorie heb ik nog nooit een bewijs van goed gedrag hoeven overleggen en strafblad is nog nooit opgevraagd. Echt het laatste punt om je zorgen over te maken.
PS: om welke reden heb je dat strafblad gekregen? Gewoon uit nieuwsgierigheid, kan er verder niks mee.
Ik moest een loonstrook van mei opsturen, en dat was hetquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:11 schreef JDx het volgende:
Kan trouwens met mijn uitkering nog geluk hebben qua hoogte, ik moest de loonstrookjes opsturen van de afgelopen 12 maanden.
Ik werkte het afgelopen half jaar 30 uur, maar het half jaar daarvoor had ik een 0-uren contract, maar omdat iemand in de ziekte wet zat, zaten er weken tussen dat ik 54 uur werkte! Had 1 maand zelfs een uitschieter van 2100 euro bruto.
Nja, die werkcoaches hebben het hardstikke druk momenteel. Zelfs voor dergelijke functies zie je ineens vacatures langskomen. Ze zijn sneller klaar met ff 2-3 minuutjes jouw sollicitatie overzicht door te neuzen, dan met een half uur of langer je te interviewen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:56 schreef Ceehaa het volgende:
Ik moest eigenlijk deze week weer langskomen, dus ik belde voor een afspraak. Zeggen ze "stuur maar een mailtje met je sollicitaties van de laatste tijd, is ook wel goed". Ik vond het wel prima, maar ze doen daar niet echt hun best om je weer aan het werk te helpen.
zo'n 5 weken geleden moest ik de loonstrookjes van de laatste 3 maanden overleggen (Den Haag).quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:23 schreef JDx het volgende:
Wat apart, heb de brief hier voor me van het UWV, staat duidelijk, alle loonstrookjes vanaf 1 juli 2008.
Ja, je hebt wel gelijk. Ik had gewoon wat meer begeleiding en controle verwacht. Wie checkt überhaupt of je idd hebt gesolliciteerd op de functies die je opgeeft? Niet dat ik wat zou verzinnen, maar het zou zomaar kunnen volgens mij.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:55 schreef Osramp het volgende:
[..]
Nja, die werkcoaches hebben het hardstikke druk momenteel. Zelfs voor dergelijke functies zie je ineens vacatures langskomen. Ze zijn sneller klaar met ff 2-3 minuutjes jouw sollicitatie overzicht door te neuzen, dan met een half uur of langer je te interviewen.
Ik heb er geen bewijs voor, maar heb het sterke vermoeden dat de werkcoach kijkt welk vlees hij in de kuip heeft. Ben je betrouwbaar en actief op zoek naar werek dan controleren ze volgens mij je sollicitaties niet of nauwelijks.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:54 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk. Ik had gewoon wat meer begeleiding en controle verwacht. Wie checkt überhaupt of je idd hebt gesolliciteerd op de functies die je opgeeft? Niet dat ik wat zou verzinnen, maar het zou zomaar kunnen volgens mij.
Bekende situatie. Waarschijnlijk realiseren ze zich pas op 30 Augustus dat ze een probleem hebben.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even in een vogelvlucht mijn situatie nogmaals: mijn jaarcontract loopt 31 augustus af. In februari (!) is me al meegedeeld dat ik niet hoef te rekenen op verlenging. Maar inmiddels is de situatie mijns inziens veranderd. Ik heb twee collega's met een vast contract. Nu blijkt dat mijn ene collegaatje zwanger is, en begin oktober met verlof gaat. Mijn andere collega blijkt een gescheurde meniscus te hebben en moet in oktober geopereerd worden en gaan revalideren. Dan is de afdeling dus leeg! Kansen voor mij zou je zeggen. Maar niemand van de fucking leidinggevenden kan/mag/wil/durft (?) een beslissing te nemen...
Ligt er maar net aan of ze je niet in vaste dienst hoeven te nemen, als dat wel zo is dan nemen ze een uitzendkracht. Daar is nu toch voldoende aanbod vanquote:Op maandag 13 juli 2009 12:51 schreef Dromer het volgende:
[..]
Bekende situatie. Waarschijnlijk realiseren ze zich pas op 30 Augustus dat ze een probleem hebben.
Ik heb dat vroeger zo vaak meegemaakt... contract pas op laatste moment of terwijl ik al een paar dagen thuiszat verlengd.
Daarom zal ik juist wél gaan. Ik zie elk gesprek waarbij ik niet word aangenomen als een hele goede oefening. En elke keer gaat het beter en ben ik relaxter. Zo'n gesprek is in mijn ogen dus nooit verspilde moeite.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:51 schreef TheTraveller het volgende:
Waar vroeger mijn werk en resultaten genoeg was voor een baantje lijkt nu ondergeschikt te zijn aan mijn "geweldige" persoonlijkheid. Ik ben gewoon niet zo goed in sollicitaties
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |