Soortgelijke situatie. Ik krijg mijn bul eind september. Heb tot nu toe al twee sollicitatiegesprekken gehad, maar dat is niets geworden. Aankomende week ook weer twee gesprekken. En één bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze (heel) hard mensen nodig hebbenquote:Op zondag 26 juli 2009 20:38 schreef Lennox het volgende:
Ik krijg in oktober pas mijn bul, maar sinds vorige week afgestudeerd. Eerste paar vruchteloze sollicitatiebrieven ook al verstuurd. Tvp om hier mee te lezen dus
Maar tjeh, er zijn natuurlijk heel veel sollicitanten.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:08 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Soortgelijke situatie. Ik krijg mijn bul eind september. Heb tot nu toe al twee sollicitatiegesprekken gehad, maar dat is niets geworden. Aankomende week ook weer twee gesprekken. En één bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze (heel) hard mensen nodig hebben
quote:Op zondag 26 juli 2009 19:15 schreef TheTraveller het volgende:
Ik vraag mij af hoe het zit met de net afgestudeerden in september 2008 of februari 2009. Zouden zij ook veel moeite hebben?
Ik kan me helemaal vinden in je verhaal. Ik heb een technische opleiding gedaan en 6 jaar commerciële werkervaring. Ik heb altijd direct onder het management gewerkt en met veel afdelingen intern samengewerkt en klantgericht aangestuurd. Volgens W&S ben ik steeds de ideale kandidaat vanwege deze brede basis, volgens bedrijven heb ik voor hun te weinig kennis op zowel het technische als het commerciële vlak. En voor een leidinggevende rol cq functie heb ik (nog) geen papieren.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Lennox het volgende:
Wat ik in die paar weken nu zie: Bij veel banen wordt ervaring vereist. Ik ben net afgestudeerd, en als starter heb je die niet. Weinig illusie dat je die baan zult krijgen, zeker niet op je 'eigen' niveau. Als je solliciteert op banen met een lager opleidingsprofiel (MBO+ / HBO), dan word je weer als overgekwalificeerd gezien, waardoor je niet lang genoeg gemotiveerd zou blijven. Zo lijkt er altijd wel iets aan je te schorten. Bij de regionale krant viel me ook al op dat de laatste twee weken geen enkele baan is gepubliceerd, terwijl dit de afgelopen jaren 1 a 2 pagina's waren. Veeg teken aan de wand?
Precies!quote:Op maandag 27 juli 2009 10:13 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik kan me helemaal vinden in je verhaal. Ik heb een technische opleiding gedaan en 6 jaar commerciële werkervaring. Ik heb altijd direct onder het management gewerkt en met veel afdelingen intern samengewerkt en klantgericht aangestuurd. Volgens W&S ben ik steeds de ideale kandidaat vanwege deze brede basis, volgens bedrijven heb ik voor hun te weinig kennis op zowel het technische als het commerciële vlak. En voor een leidinggevende rol cq functie heb ik (nog) geen papieren.
Als ik hoor welke kandidaat men echt zoekt, dan willen ze gewoon iemand van de directe concurrent die daar in precies dezelfde functie jaren heeft gewerkt....
Same here! En bij mij komt er ook nog bij dat ik ICT opleiding heb. Gelukkig heb ik nog partime werk (20 uur per week), want anders zat ik echt hele dag thuis. Ondertussen zowat half jaar actief aan het solliciteren en heb precies dezelfde idee als lennox. Ik zie mijzelf gewoon afgewezen worden op functies waar ik zowat 10 jaar voor geleerd heb!quote:Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Lennox het volgende:
Wat ik in die paar weken nu zie: Bij veel banen wordt ervaring vereist. Ik ben net afgestudeerd, en als starter heb je die niet. Weinig illusie dat je die baan zult krijgen, zeker niet op je 'eigen' niveau. Als je solliciteert op banen met een lager opleidingsprofiel (MBO+ / HBO), dan word je weer als overgekwalificeerd gezien, waardoor je niet lang genoeg gemotiveerd zou blijven. Zo lijkt er altijd wel iets aan je te schorten. Bij de regionale krant viel me ook al op dat de laatste twee weken geen enkele baan is gepubliceerd, terwijl dit de afgelopen jaren 1 a 2 pagina's waren. Veeg teken aan de wand?
Of begin dit jaar bij mij:quote:Op maandag 27 juli 2009 10:31 schreef TheTraveller het volgende:
[..]
Precies!
De vacature: Versterking voor onze team. 1-3 jaar werkervaring. Leergierig. Gedegen kennis van.
Op gesprek: Ken je dit. Ken je dat. Hoe zou jij "jouw" team sturen?
De afwijzing: Wij zoeken toch iemand die naast persoon x die het team kan inspireren en leiden.
De Kosten: 20 euro benzine, 12 euro parkeer geld, 1 verlofdag
Daarom ben ik nu heel wat meer selectief in het versturen van sollicitaties en bel ik van te voren even.
Succes en beterschap!quote:Op maandag 27 juli 2009 14:51 schreef TheTraveller het volgende:
Morgen ook een gesprek weer. Man wat ben ik opeens snotterig. Weet niet waar het vandaan komt. Voelde mij gisteren nog top. Timing is everything.
Ik hoop oprecht met je mee!quote:Op maandag 27 juli 2009 13:08 schreef JDx het volgende:
Hopelijk deze week uitnodiging voor 2e gesprek bij een reclamebureau.
vorig jaar in mei afgestudeerd, daarna 3 maanden gewerkt in NL en toen 6 maanden in de US bij Walt Disney World (College Program). Sinds midden april terug en ook nog niets gevonden. Ben nu wel af en toe aan het werk bij de thuiszorg. Zelfs 'bijbaantjes' vlot niet echt.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Lennox het volgende:
Ik zou gelijk maar beginnen met sollicteren... anders ga je toch niet lekker op vakantie en je zult, als ik het alllemaal zo lees hier, de tijd hard nodig hebben. Een solli-procedure kan best iets van 2 a 3 maanden duren..quote:Op maandag 27 juli 2009 19:13 schreef RioolSpook het volgende:
Is het nu al nodig om op zoek te gaan naar een andere baan? Heel september ben ik op vakantie. Het lijkt mij logisch dat ik dan pas in oktober begin met solliciteren.
- Trap geverfdquote:Op maandag 27 juli 2009 20:03 schreef Ericjuh het volgende:
Waar ik nu benieuwd naar ben is wat de werkloze fokkers nu eigenlijk doet. Bij mij werkt iedereen die ik ken en ik zit dus echt hele dagen thuis. Lopen f5-en op vacaturesites is ook niet echt een dagtaak voor mij.
Ik merk bij mijzelf dat ik laatste tijd gewoon minder gemotiveerd ben om iets te doen. Zo zie ik een sollicitatie schrijven al zowat als dagtaak.
Same herequote:Op maandag 27 juli 2009 20:18 schreef Rooligan het volgende:
[..]
- Trap geverfd
- Kozijnen geverfd
- Horgordijnen gemaakt
- Dak schuurtje compleet vervangen
- Tuin helemaal uitgeruimd, nieuw ontwerp en ingeruimd
- Klussen bij zus + schoonzus
- Veel tijd aan hobby besteden
- Zelfstudie
Ach, ik krijg mijn tijd wel om als het moet....
Ja maar wat nou als ik volgende week ga solliciteren en voor de week daarna zoeken ze al iemand? Ik kan niet eerder weg dan eind oktober. Dan is mijn kans sowieso verkeken.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zou gelijk maar beginnen met sollicteren... anders ga je toch niet lekker op vakantie en je zult, als ik het alllemaal zo lees hier, de tijd hard nodig hebben. Een solli-procedure kan best iets van 2 a 3 maanden duren..
Dat kun je toch aangeven in de gesprekken. Maar het ligt ook wel aan wat voor soort functie je voor ogen hebt. Als een winkel een verkoopmedewerker zoekt gaan ze vaak 2 maanden op iemand wachten, maar misschien ligt het in jouw vakgebied anders.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:16 schreef RioolSpook het volgende:
[..]
Ja maar wat nou als ik volgende week ga solliciteren en voor de week daarna zoeken ze al iemand? Ik kan niet eerder weg dan eind oktober. Dan is mijn kans sowieso verkeken.
5 maanden heb je nog dan, als het dan niet lukt dan kan je opmaken voor een leven in armoede denk ikquote:Op zondag 26 juli 2009 20:45 schreef MaartenHaarlem het volgende:
Tvp`tje
Aan het einde van dit jaar stopt mijn baas ermee , zie er echt tegenop .
Met zo'n instelling kom je er wel.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Oké, ik zou vandaag meer horen naar aanleiding van mijn tweede gesprek van woensdag. Dat is immers toegezegd, maandag. Het is nu 19:02 uur, en ik heb niks gehoord.
Hier baal ik goed van. Wat zijn dat nou voor afspraken? Ik kan hier zo kwaad om worden. Als ik het niet word, even goede vrienden. Kan ik best hebben, maar please, bel gewoon. Of mail voor mijn part, als je de ballen niet hebt. Maar laat iets horen! Je kan als werkgever toch snappen dat iemand die over een maand haar baan kwijt is, graag iets wil horen over de uitslag van het gesprek?
Ongelofelijk, en dat terwijl dit bedrijf zich tot nu toe altijd zo aan zijn woord heeft gehouden. Had ik niet verwacht, dit. Maar ik ga ze morgen maar bellen. Je moet toch wat.
* Guppy gaat eten
Wat een geleuter zeg!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
5 maanden heb je nog dan, als het dan niet lukt dan kan je opmaken voor een leven in armoede denk ik
Of dat nou sarcastisch bedoeld is weet ik niet, maar toen ik bovenstaand stukje typte was ik erg pissigquote:
Volgens mij stopt deze persoon niet vrijwillig met zijn baan, dus zulke teksten lijken met niet op zijn plaats. En het is al vaker gezegd, maar sommigen lijken het niet te kunnen onthouden: als je zelf je baan opzegt, heb je niet eens recht op een uitkering. Dus alle mensen op dit forum die momenteel moeten leven van een uitkering zijn geen 'vuile uitvreters'.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een geleuter zeg!Dat is toch zijn eigen schuld? Gewoon het baantje opzeggen en dan op ons geld gaan teren.... vuile uitvreter
Ik begrijp heel goed dat het irritant is dat je op de afgesproken dag niks hoort van zo'n bedrijf. Jammer dat je nu nog langer in spanning zit. Succes nog even!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Of dat nou sarcastisch bedoeld is weet ik niet, maar toen ik bovenstaand stukje typte was ik erg pissig![]()
Ik kan er héél slecht tegen als mensen een toezegging doen, en er vervolgens lak aan hebben. Niet alleen in dit soort situaties, maar ook zaken als 'ik lever op woensdag de tekst aan' en dan alsof er niks aan de hand is op vrijdag aanleveren. En het dan heel gek vinden als ik daar niet blij van word.
In ieder geval heb ik het bedrijf na een nachtje slapen volkomen redelijk opgebeld. Ze kwamen in ieder geval niet aan met het standaard: 'oh ja, we wilden je nog bellen...', dus dat pleit voor ze. Helaas waren ze nog steeds druk bezig met de procedure, en hadden daarom nog niks laten horen.
Nou ja, kan. Ik had het persoonlijk netjes gevonden als ze even gemaild of gebeld hadden dat het iets uitloopt, maar dat ben ik. Rest me verder niets meer dan gewoon maar weer afwachten.
Probeer ook even te begrijpen wat ik zeg....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:55 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Volgens mij stopt deze persoon niet vrijwillig met zijn baan, dus zulke teksten lijken met niet op zijn plaats. En het is al vaker gezegd, maar sommigen lijken het niet te kunnen onthouden: als je zelf je baan opzegt, heb je niet eens recht op een uitkering. Dus alle mensen op dit forum die momenteel moeten leven van een uitkering zijn geen 'vuile uitvreters'.
Werkgevers zijn buitengewoon waardeloos en ongeïnteresseerd als ze je niet nodig hebben.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Oké, ik zou vandaag meer horen naar aanleiding van mijn tweede gesprek van woensdag. Dat is immers toegezegd, maandag. Het is nu 19:02 uur, en ik heb niks gehoord.
Hier baal ik goed van. Wat zijn dat nou voor afspraken? Ik kan hier zo kwaad om worden. Als ik het niet word, even goede vrienden. Kan ik best hebben, maar please, bel gewoon. Of mail voor mijn part, als je de ballen niet hebt. Maar laat iets horen!
Dan snap ik je inderdaad niet. Jij reageerde toch op een reactie op MaartenHaarlem? En MaartenHaarlem wordt toch aan het eind van het jaar door zijn baas op straat gezet? Degene die zelf zijn baan opgezegd heeft, is toch iemand anders?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Probeer ook even te begrijpen wat ik zeg....![]()
Check ook ff het vorige draadje.....
Baan opzeggen en op ons geld gaan teren? Als je zelf stopt met werken dan krijg je geen uitkeringquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een geleuter zeg!Dat is toch zijn eigen schuld? Gewoon het baantje opzeggen en dan op ons geld gaan teren.... vuile uitvreter
Klopt, ik ben al eens afgewezen omdàt ik nog werk hadquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Baan opzeggen en op ons geld gaan teren? Als je zelf stopt met werken dan krijg je geen uitkeringDaarnaast is de kans aanwezig dat hij over 5 maanden niks heeft. Werk combineren met solliciteren wil niet altijd even goed gaan.
Spannend, ik hoop dat het wat wordt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:38 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Net terug van mijn 2e gesprek bij Telfort. Wederom een erg fijn gesprek gehad waaraan ik zelf een goed gevoel heb over gehouden. Manager zou z.s.m. laten horen wat de uitkomst is.
We wachten geduldig af.
Met nagenoeg letterlijk diezelfde tekst, werd ik een tijdje geleden ook afgewezen....V9nd dat soort bedrijven best zielig en bekrompen. Mensen van buiten de sector hebben toch een meer open blik en brengen nieuwe ideeen.quote:Op maandag 27 juli 2009 10:13 schreef Rooligan het volgende:
Als ik hoor welke kandidaat men echt zoekt, dan willen ze gewoon iemand van de directe concurrent die daar in precies dezelfde functie jaren heeft gewerkt....
Let op met allerlei " hobbies" te gaan uitoefenen! Dat soort dingen slurpt je hele dag op en je solliciteren lijdt eronder, meer dan je denkt.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:03 schreef Ericjuh het volgende:
Waar ik nu benieuwd naar ben is wat de werkloze fokkers nu eigenlijk doet. Bij mij werkt iedereen die ik ken en ik zit dus echt hele dagen thuis. Lopen f5-en op vacaturesites is ook niet echt een dagtaak voor mij.
Ik merk bij mijzelf dat ik laatste tijd gewoon minder gemotiveerd ben om iets te doen. Zo zie ik een sollicitatie schrijven al zowat als dagtaak.
Maak daar maar 4 uur in de middag van hierquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:56 schreef JDx het volgende:
Vooral dat op tijd opstaan is echt moeilijk. Word altijd wel 10uur, dan doe je douchen rustig aan, eten doe je rustig aan, vaak stap ik weer in makkelijke kleren, joggingbroek ofzo... ga je ff op internet en opeens is het 2uur smiddags heb je niets gedaan en zit je nog zo goed als in je pyama.
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:52 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Maak daar maar 4 uur in de middag van hier
Ja, niet erg om het een tijdje rustiger aan te doen. Maar let op dat je uit die sleur raakt!! Een bevriend koppel heeft op zo'n manier de relatie kapot zien gaan. Zij voerde geen jota uit en zat/lag om 18:00 nog in pyjama op de bank. Zo gingen ze uit elkaar, mede dankzij haar ontslag. Relatie zal wel niet helemaal 100% geweest zijn, en was dit slechts het laatste druppeltje.....maar let er toch mee op. Zorg dat je iets om handen houdt. Zelf heb ik er vrijwilligerswerk bij gepakt en zo'n dikke 3 dagen gingen op aan solliciteren. Gesprekken voeren en brieven schrijven ging toch stiekem veel tijd in zitten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:52 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Maak daar maar 4 uur in de middag van hier
Tsja, standaardbrieven zullen je idd veel sneller aan werk helpen dan een unieke brief die op de vacature is aangepast. Moet iedereen voor zichzelf weten, maar bedenk dat de andere kant ook veel ervaring heeft met sollicitatiebrieven lezen. Standaardbriefjes vallen al snel door de mand. Wil niet zeggen dat het onmogelijk is om er een baan mee te krijgen hoor. Maar doe gerust moeite, je hebt 40 uur per week beschikbaar om eraan te besteden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:33 schreef HokkePok het volgende:
Hoezo 'dagtaak' sollicitatiebrieven schrijven![]()
Toen ik 3+ weken geleden nog werk zocht mailde ik gewoon een standaard template iets in de strekking van:
'Goede morgen/middag/avond,
mijn naam is .. en met grote interesse lheb ik kennis genomen van uw vacature ... Ik heb altijd interesse gehad in (inhoud vacature) en mijn kennis en ervaring sluiten daar ook goed op aan.
Graag zou ik een en ander tijdens een persoonlijk gesprek ..bladiebla'
Even de bedrijfsnaam en motivaties/kennis aanpassen aan de betreffende vacature en mailen maar
Toch niet bij Neomax, want daar ben ik vandaag ook geweest. Zelfde antwoord gekregen, alleen heb ik al wat meer ervaring. Detachering ligt me alleen niet zoquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:34 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Zo herkenbaar![]()
Net weer een kennismakings-/sollicitatiegesprek gehad. Was wel fijn gesprek. Ze zijn onder de indruk van mijn achtergrond/ambities, maar zijn eigenlijk op zoek naar iemand met meer ervaring. Het betreft hier een detacheringsbedrijf en dat biedt sollicitanten pas een contract aan, als ze een plek voor je hebben: ze nemen geen mensen aan om 'op de bank' te zetten.
Maar omdat ze vonden dat ik toch wel goed bij het bedrijf zou passen, gaan ze toch (hard) proberen om een opdracht voor me te vinden. Dat klinkt iig positief. We zullen afwachten...
deam on. Ze gaan je vertellen dat je je CV online op werk.nl moet zetten. En of je al wist dat uitzendbureaus ook sites met vacatures hebbenquote:Op donderdag 30 juli 2009 06:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Vrijdag moet ik in ieder geval naar het UWV, naar aanleiding van mijn aanmelding bij het WERKbedrijf. Misschien dat dat iets helpt?
Standaardbrieven is mij ook altijd afgeraden. Ik schrijf iedere brief volledig los van alle anderen. Gericht naar het bedrijf en functie waarop ik solliciteer. Daarin haal ik dan de dingen aan uit mijn arbeidsverleden of opleidingen die relevant zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Lennox het volgende:
Ik heb 2 maanden terug nog een workshop gehad, waarbij de uni je voorbereidde op je loopbaan. Daarbij werd expliciet aangegeven dat die templates niet echt aan te raden waren. In je brief moet duidelijk worden waarom je expliciet bij een bepaalde organisatie wilt werken. Als dit voor bedrijf X, Y of Z had kunnen zijn, zonder duidelijk verschil, dan schijnt dat al een slechte indruk achter te laten. Ik schrijf mijn motivaties ook per vacature opnieuw. Bij die paar die ik dan nu heb gehadMisschien word ik daar ook makkelijker in.
Toen ik vorig jaar even op zoek was naar een andere baan, zag ik echt niet zoveel passende vacatures voorbij komen om er zoveel tijd in te kunnen stekenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:10 schreef Osramp het volgende:
Ik had 24-30 uur per week nodig voor het solliciteren.
QFT!quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Toen ik vorig jaar even op zoek was naar een andere baan, zag ik echt niet zoveel passende vacatures voorbij komen om er zoveel tijd in te kunnen steken. Het heeft toch geen zin om op kansloze dingen te reageren?
Nou ja, heb ik in ieder geval een gezellig gesprek tochquote:Op donderdag 30 juli 2009 07:01 schreef Essebes het volgende:
[..]
deam on. Ze gaan je vertellen dat je je CV online op werk.nl moet zetten. En of je al wist dat uitzendbureaus ook sites met vacatures hebben![]()
Ik heb met mijn werkcoach een prettig gesprek gehad over motorrijden en over de markt en de rol van het CWi daarin. Hij kon mij werkelijk niks vertellen wat ik nog niet wist of nog niet al had gedaan.
Jammer. Maar ik ben ook wel eens naar Rotterdam afgereisd (vanuit Groningen) en uiteindelijk afgewezen vanwege te weinig relevante werkervaring. Ik ben toen best boos geweest: ze hadden mijn gebrek aan werkervaring ook uit mijn cv kunnen opmaken en de reiskosten werden ook nog eens niet vergoedquote:Op donderdag 30 juli 2009 06:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Gisteren avond een reactie gehad op het tweede gesprek wat ik vorige week woensdag had gehad en waar ik maandag meer over zou horen. Ik heb het niet geworden (surprise...). Ik vind het erg jammer, want ik liep echt warm voor dat bedrijf. En ik had het gevoel dat dat aan de andere kant van de tafel ook wel zo was. Maar ik ben afgewezen op basis van te weinig ervaring en niet helemaal het type werk wat ze zochten. Kan natuurlijk, als ik niet ben wat je zoekt, is dat nu eenmaal zo. Maar moet ik daar dan twee keer voor op gesprek komen? Dat van die ervaring hebben ze sowieso al in mijn CV kunnen zien, en het type werk in het eerste gesprek. Huh?
Magoed... Ik baal er best van, want dit was ontzettend leuk, en ik was er zo dichtbij!
Moet je ook aan een work first-traject deelnemen?quote:Vrijdag moet ik in ieder geval naar het UWV, naar aanleiding van mijn aanmelding bij het WERKbedrijf. Misschien dat dat iets helpt?
Weet ik nog niet, het is een gesprek naar aanleiding van mijn aanmelding bij het WERKbedrijf. Zal wel niet veel voorstellen dus denk ik.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:50 schreef Viking84 het volgende:
Moet je ook aan een work first-traject deelnemen?
Ja, dat is balen. Ach, ik vermoed dat het heel dicht bij elkaar heeft gezeten, en dat ze me toch iets moesten zeggen. Dat ze het daarom maar hierop hebben gegooid. Gelukkig heb er niet te teveel reiskosten aan gehad, want ik werk nu nog in Utrecht.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jammer. Maar ik ben ook wel eens naar Rotterdam afgereisd (vanuit Groningen) en uiteindelijk afgewezen vanwege te weinig relevante werkervaring. Ik ben toen best boos geweest: ze hadden mijn gebrek aan werkervaring ook uit mijn cv kunnen opmaken en de reiskosten werden ook nog eens niet vergoed. En ook bij een ander sollicitatiegesprek maakte ik mee dat mensen vroegen of ik bepaalde dingen al eens gedaan had. Eh, als het niet in mijn cv staat niet?
quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, het is een gesprek naar aanleiding van mijn aanmelding bij het WERKbedrijf. Zal wel niet veel voorstellen dus denk ik.
Misschien dat ik inderdaad een traject gaan doen. Misschien dat dat zelfs wel via m'n huidige werkgever gaat. Ik werk nu namelijk bij een arbeidsre-integratie bureau (oh cynisme)
Toch altijd een klote gevoel waar je niet aan kan wennen he. Lijkt net als een blauwtje lopenquote:Op donderdag 30 juli 2009 06:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Gisteren avond een reactie gehad op het tweede gesprek wat ik vorige week woensdag had gehad en waar ik maandag meer over zou horen. Ik heb het niet geworden (surprise...). Ik vind het erg jammer, want ik liep echt warm voor dat bedrijf. En ik had het gevoel dat dat aan de andere kant van de tafel ook wel zo was. Maar ik ben afgewezen op basis van te weinig ervaring en niet helemaal het type werk wat ze zochten. Kan natuurlijk, als ik niet ben wat je zoekt, is dat nu eenmaal zo. Maar moet ik daar dan twee keer voor op gesprek komen? Dat van die ervaring hebben ze sowieso al in mijn CV kunnen zien, en het type werk in het eerste gesprek. Huh?
Magoed... Ik baal er best van, want dit was ontzettend leuk, en ik was er zo dichtbij!
Het is bij mij met name een klote gevoel als ze je afwijzen op iets wat vanaf het begin al duidelijk was en direct uit je CV gehaald kan worden. Ik heb vaker meegemaakt dat ze tijdens het eerste contact aangaven geen probleem te hebben met gebrek aan ervaring en vervolgens na het gesprek het gebrek juist als argument voor de afwijzing gebruiken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:44 schreef TheTraveller het volgende:
[..]
Toch altijd een klote gevoel waar je niet aan kan wennen he. Lijkt net als een blauwtje lopen
Ja, een beetje welquote:Op donderdag 30 juli 2009 09:44 schreef TheTraveller het volgende:
[..]
Toch altijd een klote gevoel waar je niet aan kan wennen he. Lijkt net als een blauwtje lopen
Daarom! Al doe ik nu wel stoer, ik baal flink hoor...quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:14 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Balen dat je het niet geworden bent, Guppy.. Volgende keer beter!
Prima, en succes bij het volgende gesprek!quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:06 schreef Bioman_1 het volgende:
Heb zonet weer een sollicitatiegesprek gehad. Dat was het eerste gesprek dat ging zoals een solliciatiegesprek volgens mij moet gaan. We hebben het helemaal niet gehad over mijn achtergrond/ervaring. Zoals de directeur zei (had m'n eerste gesprek met de directeur): die dingen kan ik op je CV zien, daarvoor hoef je niet op gesprek komen.
Wat zijn doel was was vertellen wie zij zijn, er achter komen wie ik ben, en dan kijken of er een match mogelijk is. En dat is volgens mij ook hoe zo'n gesprek moet verlopen. Of je de juiste 'technische specificties' hebt voor de functie staat op je CV. Daar hoef je geen gesprek over te voeren.
Het gesprek zelf was ook erg positief. Het is een duidelijke organisatie. Zij gaan mij dus ook niet over een paar dagen bellen of ik op 2e gesprek mag komen, maar dit werd gewoon direct gemeld aan het eind van het gesprek. Zoals de vriendelijke man zei: ik weet nu al dat ik je wil uitnodigen voor een 2e gesprek, dus het heeft geen zin om die uitnodiging nog langer uit te stellen. Kun je volgende week?![]()
En zo hoort het!
Heb er dus een prettig gevoel bij. Enig minpuntje is dat ik m'n auto blijkbaar op een plek voor vergunninghouders gezet hadSchade: 61 euro.
Maar als er een baan uit voortkomt kan ik dat er wel bij hebben
Dat is het treurige idd, mensen willen wel werken, maar werkgevers willen alleen wat hen uitkomt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:48 schreef Lastpost het volgende:
Zelfs de Roteb wil mij (nog) niet aannemen omdat ik pas interessant ben met een SW-indicatie, zojuist een brief van teruggekregen.
Maar toch, we proberen gewoon verder te gaan met het vinden van een werkgever.
Dat is het ook gewoon, ik wil al sinds september vorig jaar werken en sinds november (toen was het geld op) zit ik in de bijstand, maar voorlopig nog steeds geen werk omdat niemand z'n vingers aan mij wil branden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is het treurige idd, mensen willen wel werken, maar werkgevers willen alleen wat hen uitkomt.
Als werkloze krijg je dan gewoon geen kans en ben je cker geen uitvreter zoals sommigen beweren.
Het heeft inderdaad geen zin om op kansloze dingen te reageren. Als jij chirurg bent, hoef je heus niet te reageren op een vacature voor een automonteur of omgedraaid.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Toen ik vorig jaar even op zoek was naar een andere baan, zag ik echt niet zoveel passende vacatures voorbij komen om er zoveel tijd in te kunnen steken. Het heeft toch geen zin om op kansloze dingen te reageren?
Tnx. Betreft een functie in de financiele dienstverlening (met als uiteindelijk doel opgeleid worden tot actuaris).quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:08 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Prima, en succes bij het volgende gesprek!!
Wat voor een baan is het trouwens!
Gaaf! Heb je toevallig een econometrische achtergrond?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:32 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Tnx. Betreft een functie in de financiele dienstverlening (met als uiteindelijk doel opgeleid worden tot actuaris).
je weet ook dat actuaris worden studie is van 7 jaarquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:32 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Tnx. Betreft een functie in de financiele dienstverlening (met als uiteindelijk doel opgeleid worden tot actuaris).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |