Met nagenoeg letterlijk diezelfde tekst, werd ik een tijdje geleden ook afgewezen....V9nd dat soort bedrijven best zielig en bekrompen. Mensen van buiten de sector hebben toch een meer open blik en brengen nieuwe ideeen.quote:Op maandag 27 juli 2009 10:13 schreef Rooligan het volgende:
Als ik hoor welke kandidaat men echt zoekt, dan willen ze gewoon iemand van de directe concurrent die daar in precies dezelfde functie jaren heeft gewerkt....
Let op met allerlei " hobbies" te gaan uitoefenen! Dat soort dingen slurpt je hele dag op en je solliciteren lijdt eronder, meer dan je denkt.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:03 schreef Ericjuh het volgende:
Waar ik nu benieuwd naar ben is wat de werkloze fokkers nu eigenlijk doet. Bij mij werkt iedereen die ik ken en ik zit dus echt hele dagen thuis. Lopen f5-en op vacaturesites is ook niet echt een dagtaak voor mij.
Ik merk bij mijzelf dat ik laatste tijd gewoon minder gemotiveerd ben om iets te doen. Zo zie ik een sollicitatie schrijven al zowat als dagtaak.
Maak daar maar 4 uur in de middag van hierquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:56 schreef JDx het volgende:
Vooral dat op tijd opstaan is echt moeilijk. Word altijd wel 10uur, dan doe je douchen rustig aan, eten doe je rustig aan, vaak stap ik weer in makkelijke kleren, joggingbroek ofzo... ga je ff op internet en opeens is het 2uur smiddags heb je niets gedaan en zit je nog zo goed als in je pyama.
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:52 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Maak daar maar 4 uur in de middag van hier
Ja, niet erg om het een tijdje rustiger aan te doen. Maar let op dat je uit die sleur raakt!! Een bevriend koppel heeft op zo'n manier de relatie kapot zien gaan. Zij voerde geen jota uit en zat/lag om 18:00 nog in pyjama op de bank. Zo gingen ze uit elkaar, mede dankzij haar ontslag. Relatie zal wel niet helemaal 100% geweest zijn, en was dit slechts het laatste druppeltje.....maar let er toch mee op. Zorg dat je iets om handen houdt. Zelf heb ik er vrijwilligerswerk bij gepakt en zo'n dikke 3 dagen gingen op aan solliciteren. Gesprekken voeren en brieven schrijven ging toch stiekem veel tijd in zitten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:52 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Maak daar maar 4 uur in de middag van hier
Tsja, standaardbrieven zullen je idd veel sneller aan werk helpen dan een unieke brief die op de vacature is aangepast. Moet iedereen voor zichzelf weten, maar bedenk dat de andere kant ook veel ervaring heeft met sollicitatiebrieven lezen. Standaardbriefjes vallen al snel door de mand. Wil niet zeggen dat het onmogelijk is om er een baan mee te krijgen hoor. Maar doe gerust moeite, je hebt 40 uur per week beschikbaar om eraan te besteden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:33 schreef HokkePok het volgende:
Hoezo 'dagtaak' sollicitatiebrieven schrijven![]()
Toen ik 3+ weken geleden nog werk zocht mailde ik gewoon een standaard template iets in de strekking van:
'Goede morgen/middag/avond,
mijn naam is .. en met grote interesse lheb ik kennis genomen van uw vacature ... Ik heb altijd interesse gehad in (inhoud vacature) en mijn kennis en ervaring sluiten daar ook goed op aan.
Graag zou ik een en ander tijdens een persoonlijk gesprek ..bladiebla'
Even de bedrijfsnaam en motivaties/kennis aanpassen aan de betreffende vacature en mailen maar
Toch niet bij Neomax, want daar ben ik vandaag ook geweest. Zelfde antwoord gekregen, alleen heb ik al wat meer ervaring. Detachering ligt me alleen niet zoquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:34 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Zo herkenbaar![]()
Net weer een kennismakings-/sollicitatiegesprek gehad. Was wel fijn gesprek. Ze zijn onder de indruk van mijn achtergrond/ambities, maar zijn eigenlijk op zoek naar iemand met meer ervaring. Het betreft hier een detacheringsbedrijf en dat biedt sollicitanten pas een contract aan, als ze een plek voor je hebben: ze nemen geen mensen aan om 'op de bank' te zetten.
Maar omdat ze vonden dat ik toch wel goed bij het bedrijf zou passen, gaan ze toch (hard) proberen om een opdracht voor me te vinden. Dat klinkt iig positief. We zullen afwachten...
deam on. Ze gaan je vertellen dat je je CV online op werk.nl moet zetten. En of je al wist dat uitzendbureaus ook sites met vacatures hebbenquote:Op donderdag 30 juli 2009 06:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Vrijdag moet ik in ieder geval naar het UWV, naar aanleiding van mijn aanmelding bij het WERKbedrijf. Misschien dat dat iets helpt?
Standaardbrieven is mij ook altijd afgeraden. Ik schrijf iedere brief volledig los van alle anderen. Gericht naar het bedrijf en functie waarop ik solliciteer. Daarin haal ik dan de dingen aan uit mijn arbeidsverleden of opleidingen die relevant zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Lennox het volgende:
Ik heb 2 maanden terug nog een workshop gehad, waarbij de uni je voorbereidde op je loopbaan. Daarbij werd expliciet aangegeven dat die templates niet echt aan te raden waren. In je brief moet duidelijk worden waarom je expliciet bij een bepaalde organisatie wilt werken. Als dit voor bedrijf X, Y of Z had kunnen zijn, zonder duidelijk verschil, dan schijnt dat al een slechte indruk achter te laten. Ik schrijf mijn motivaties ook per vacature opnieuw. Bij die paar die ik dan nu heb gehadMisschien word ik daar ook makkelijker in.
Toen ik vorig jaar even op zoek was naar een andere baan, zag ik echt niet zoveel passende vacatures voorbij komen om er zoveel tijd in te kunnen stekenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:10 schreef Osramp het volgende:
Ik had 24-30 uur per week nodig voor het solliciteren.
QFT!quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Toen ik vorig jaar even op zoek was naar een andere baan, zag ik echt niet zoveel passende vacatures voorbij komen om er zoveel tijd in te kunnen steken. Het heeft toch geen zin om op kansloze dingen te reageren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |