abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80418347
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vaste bezoekers:

Runaway
23, wo-afgestudeerd (international business-organisatie-richting). Wil het liefst bij een ngo werken maar daar zijn de eisen vaak nog hoger . Vanaf dec. op de bank.
Zoek iets in de richting van organisatie(advies?)/coördineren/hr/multitasken en bezig zijn met mensen
In NL maar buitenland is ook zeer zeker een optie.

piepkuiken21
sinds 20 mei officieel werkloos, tussendoor wat korte projecten gehad maar ga toch liever voor een fulltime baan.
wat ik zoek is werk met lampen en speakers (evenement en theater), bijna 20 gesprekken verder maar heb weinig ervaring 1 jaar op de arbeidsmarkt en daarvoor 2 jaar stage bij m'n MBO diploma.
Verhuizen geen probleem, woon nu regio Amsterdam/gooi.

GirlGoneBad
Werkeloos sinds einde opleiding, dat was juli 2009.
Ik ben dus een echte starter, en dat ook nog met een beperking, oftewel de kansen zijn nihil momenteel.
Werkzoekende in de financieel/administratieve sector, parttime (<32uur) rondom Eindhoven.

The-Hives
werkeloos sinds 4 januari. Werkgever wilde contract wel verlengen (2 weken ervoor er over gesproken) maar we kwamen niet uit de voorwaarden. Dus zat onverwachts 2 weken later zonder baan.

HBO economische studie geschoold, maar zoek werk in detailhandel als (assistent) filiaalmanager. 5 jaar werkervaring. Zoek werk in de kop van Noord-Holland

Kekaa
Ik heb CMV (culturele maatschappelijke vorming) gedaan, en sinds half juni op zoek naar een baan in de richting jongerenwerk/kinderwerk, sociaal cultureel werk etc...
Ik zoek vooral in de richting/omgeving van Zwolle, met uitwijkmogelijkheden naar geheel noord nederland, flevoland en gelderland (mits het goed bereikbaar is per OV, want geen auto en geen rijbewijs).

Cydex
Vanaf september 2009 werkzoekende. HBO communicatie & P&O.
Voorkeursfuncties: accountmanagement/ consultant W&S en beleidsmedewerker/ adviseur P&O.
Full-time in het mooie Limburg.
13 Jaar werkervaring in diverse commerciële functies, beleidsfuncties en leidinggevende functies.

Tiez10
Vanaf september 2009 afgestudeerd (Eigentijdse Geschiedenis van de Politieke Cultuur @ Rijksuniversiteit Groningen).
Sindsdien zoekende in drie richtingen: 1. Beleidsmedewerker bij gemeente, provincie of rijk (voornamelijk
traineeships); 2. (Web)redactiewerk; 3. DIV-/archiefwerk. De eerste twee hebben wel mijn voorkeur. Mag door
heel Nederland zijn. Verder ben ik dus een echte starter met alleen stage-ervaring (als journalist bij het
Dagblad van het Noorden) en vrijwilligerswerk (webmaster/-redactie van de site van m'n sportvereniging en
tegenwoordig redacteur -en soms regie- bij de Groninger stadsradio OOG).

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

De OP vind je hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 20-04-2010 19:44:51 ]
pi_80418371
Last Post:
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:29 schreef TimeJumper het volgende:
Ik heb een baan!!!!!!!, nu geven ze als loon op 2625,00 bruto per 4 weken op basis van 40 uur.
Weet iemand hoeveel ik daar ongeveer netto aan overhoud?
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:09:23 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_80418688
Helaas mag ik dit topic volgen...
Ik ben werkzoekende sinds m'n afstuderen afgelopen juni, sector duurzame energie/milieu.
censuur :O
pi_80434460
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:58 schreef Kekaa het volgende:
Last Post:
[..]

google eens op bruto-netto calculator
pi_80441932
Ook helaas nog steeds op zoek dus ik meld me hier ook weer even...
pi_80460539
@TimeJumper

http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto

afhankelijk van sector waar je werkzaam bent en pensioen afdracht tussen de 1800-1900 EUR netto per maand.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_80470905
tvptje
pi_80470998
En hopelijk komen er deze week weer eens wat bruikbare vacatures. Vorige week geen een brief geschreven omdat er gewoonweg niks te vinden was wat een beetje in mijn richting kwam.
  maandag 19 april 2010 @ 13:21:21 #9
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_80478833
Ben ook weer druk op zoek naar een nieuwe baan...!
Waving.....can be positive or negative!..:)
  maandag 19 april 2010 @ 13:29:19 #10
300111 Elynasedai
Kissed by fire
pi_80479103
Ik ben ook op zoek... nog wel contract tot eind v/h jaar maar last van een arbeidsconflict helaas.
pi_80479132
Ik ben ook werkzoekend, niet werkloos gelukkig.
Ik wil graag verhuizen naar het zuiden van het land (woon nu in midden-NL).

Ik doe nog een deeltijd opleiding en zoek iets juridisch, of anders iets administratiefs. Ben nu 2 maanden aan het zoeken en solliciteren.
pi_80484203
Nu ik thuis zit, val ik echt in een enorm gat. Waar ik normaal (in vakantietijden) zou genieten van m'n vrije tijd, ben ik nu alleen maar ernstig gestresst. Ik solliciteer me in ieder geval suf.. hopelijk heeft het snel resultaat.
Ik probeer per dag in ieder geval een uur te trainen, hou me bezig met huishoudelijke klusjes (maar op een gegeven moment is het huis wel schoon hè?) en plan ondertussen m'n financiële zaken.

Hoe doen andere mensen dit? Ik vind het best heel moeilijk om hiermee op te gaan.
pi_80484657
Ik ben weer afgewezen voor een functie waarbij het gesprek naar eigen maatstaven zeer goed ging. Helaas.
pi_80485290
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:43 schreef PaarsBeestje het volgende:
Nu ik thuis zit, val ik echt in een enorm gat. Waar ik normaal (in vakantietijden) zou genieten van m'n vrije tijd, ben ik nu alleen maar ernstig gestresst. Ik solliciteer me in ieder geval suf.. hopelijk heeft het snel resultaat.
Ik probeer per dag in ieder geval een uur te trainen, hou me bezig met huishoudelijke klusjes (maar op een gegeven moment is het huis wel schoon hè?) en plan ondertussen m'n financiële zaken.

Hoe doen andere mensen dit? Ik vind het best heel moeilijk om hiermee op te gaan.
ja lastig...
Ik ben lui van aard denk ik... huishoudelijke klusjes stel ik uit.. want ja, morgen is er nog een dag zonder werk, dus dan kan het ook wel.
Ik slaap meer, langer... wat ik daarna meteen weer zonde van mn dag vindt, maar ok.
Ik ben humeuriger, vooral na weer een afwijzing.

Verder houdt ik me bezig met vacatures zoeken, brieven schrijven, rijlessen, theorie leren daarvoor, vrijwilligerswerk en alles wat erbij komt kijken, bruiloft plannen.

Ik moet zeggen dat ik bijna geen tijd heb om te gamen... wat ik wel eens wil doen in mn vrije tijd. En dat ik dus vindt dat dat komt omdat ik mijn tijd nu veeeeeeeeeeeeeeel inefficienter indeel dan wanneer ik wel gewoon aan het werk ben. Want dan moeten al die dingen ook allemaal.

Trouwens net gebeld door Randstad... ben het niet geworden bij TNT. Aan het gesprek en mij lag het niet. Alleen het feit dat ik heb gezegd dat ik in sept misschien weer naar school wil was waar het aan lag. Dat geeft hun niet genoeg zekerheid. Ach tja...
  maandag 19 april 2010 @ 16:22:42 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80485682
ik ben sinds vandaag weer aan het werk Bevalt me goed, wel vroeg opstaan, maargoed ge mot er wat voor overhebben he
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80490403
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:43 schreef PaarsBeestje het volgende:

Herkenbaar gevoel hoor. Zoals Kekaa stel ik het huishoudgebeuren ook vaak uit, want in die klusjes heb (en had) ik nooit zin. Ook niet als ik me enorm verveel, want dat gebeurt nu ook weleens.

Ik probeer voor mezelf wel een beetje een normaal ritme aan te houden. Uurtje of 12-half 1 lig ik wel in bed en uur of 9 weer opstaan. Lukt me aardig, terwijl ik in m'n studietijd vaak tot 4 uur 's nachts kon aanprutsen (pc, tv, dvd). Die tijd heb ik schijnbaar wel gehad

Verder wat vrijwilligerswerk en paar keer per week sporten: erg belangrijk voor de sociale contacten in mijn ogen. Zo ook het afgelopen weekend met m'n basketballteam naar Ameland geweest (de bedoeling was Sofia, maar moest last minute wat anders bedacht worden vanwege de niet vliegende vliegtuigen). Dat is toch wel ff lekker: een weekendje 0,000 met het werkzoeken bezig zijn.
pi_80491455
Ik ben blij dat ik niet de enige ben... Ik klim echt tegen de muren op hier (terwijl ik daar normaal helemaal geen problemen mee heb). Het is toch even anders als je wereld overschaduwd wordt door zorgen over de toekomst.

Het normale schema probeer ik ook aan te houden (anders is het helemaal crisis als je weer aan de slag kan), maar het valt me allemaal niet mee. Gedurende de dag wanneer iedereen aan het werk is, grijpt het me echt naar de strot. Dan merk je pas hoe zeer je buiten de maatschappij valt als je niet aan het werk bent.

Ik vraag me af hoe mensen dat doen die gewoon helemaal niet aan het werk komen. Lijkt me echt vreselijk

*stopt nu met zeuren*

(Ik word echt een beetje gillend gek hier.. )
  maandag 19 april 2010 @ 19:26:10 #18
97934 ASroma
Flamboyant
pi_80492517
maar is dat misschien de maatschappelijke druk die je voelt?

bedoel in essentie zou je eigenlijk heerlijk moeten genieten van die vrije tijd. Als je straks weer aan het werk bent besef je misschien pas hoe lekker vrij zijn is
pi_80501143
Die vrije tijd, daar probeer ik dus ook juist van te genieten. Toch speelt het wel contant in je hoofd dat je moet solliciteren: je hebt steeds het gevoel dat je meer kan doen dan je doet ofzo... Ik merk wel dat het betere weer me ook gewoon goed doet. Het is een stuk fijner om je in het warme zonnetje te vervelen dan in de sneeuw
pi_80505351
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:11 schreef Kekaa het volgende:

[..]

ja lastig...
Ik ben lui van aard denk ik... huishoudelijke klusjes stel ik uit.. want ja, morgen is er nog een dag zonder werk, dus dan kan het ook wel.
Ik slaap meer, langer... wat ik daarna meteen weer zonde van mn dag vindt, maar ok.
Ik ben humeuriger, vooral na weer een afwijzing.

Verder houdt ik me bezig met vacatures zoeken, brieven schrijven, rijlessen, theorie leren daarvoor, vrijwilligerswerk en alles wat erbij komt kijken, bruiloft plannen.

Ik moet zeggen dat ik bijna geen tijd heb om te gamen... wat ik wel eens wil doen in mn vrije tijd. En dat ik dus vindt dat dat komt omdat ik mijn tijd nu veeeeeeeeeeeeeeel inefficienter indeel dan wanneer ik wel gewoon aan het werk ben. Want dan moeten al die dingen ook allemaal.

Trouwens net gebeld door Randstad... ben het niet geworden bij TNT. Aan het gesprek en mij lag het niet. Alleen het feit dat ik heb gezegd dat ik in sept misschien weer naar school wil was waar het aan lag. Dat geeft hun niet genoeg zekerheid. Ach tja...
wat voor pretstudie heb je gedaan als je zelfs voor een flutbaan als postbode of telefonist wordt afgewezen? En uiteraard moet je nooit eerlijk zeggen dat je in september weer aan de studie gaat, dat is gewoon je eigen glazen in gooien. Je zegt gewoon dat je er zin in hebt, gaat geld verdienen en dan in september weer ontslag nemen, is dat nu zo moeilijk?
pi_80505442
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Helaas mag ik dit topic volgen...
Ik ben werkzoekende sinds m'n afstuderen afgelopen juni, sector duurzame energie/milieu.
Welke regio woon je RemcoDelft? In omgeving randstad, Utrecht, Amersfoort en zelfs Brabantstad wordt er op het gebied van architectuur en stedenbouw veel gedaan op het gebied van duurzaamheid, energie en milieu. Zoals bijvoorbeeld dit:

http://www.stichtingmilie(...)-earth-day-2010.html

Valt veel te halen denk ik zo, ik weet niet precies wat je 'kan' of wil, of je dat uberhaubt wilt vertellen op een forum, PM mag anders ook wel, kan wel even meedenken.
pi_80512164
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:58 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

wat voor pretstudie heb je gedaan als je zelfs voor een flutbaan als postbode of telefonist wordt afgewezen? En uiteraard moet je nooit eerlijk zeggen dat je in september weer aan de studie gaat, dat is gewoon je eigen glazen in gooien. Je zegt gewoon dat je er zin in hebt, gaat geld verdienen en dan in september weer ontslag nemen, is dat nu zo moeilijk?
Wat lul jij nou steeds over pretstudies? Alsof jouw personeel en arbeid (was het toch?) zo'n enorme wereldopleiding is Niet dat ik je studie wil afkraken, maar ga nu eerst maar eens alles halen en een baan zoeken voor je hier weer komt etteren
pi_80513932
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:58 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Ja... dan kom je lekker betrouwbaar over enzo.
Liever eerlijk en niet dat baantje (zonder vaste werktijden en vooral oproep).
Dan niet eerlijk en wel dat baantje voor tijdelijk en daarna nooit meer via dat uitzendbureau ergens aan de slag kunnen.
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:41:12 #24
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_80514105
Hier ook werkzoekende, gelukkig niet werkloos, maar wil gewoon helemaal opnieuw beginnen in Amsterdam.
Werk nu al 2,5 jaar als commercieel medewerker binnendienst bij een van de grootste leveranciers van brandstof in Nederland, maar wil echt alles aangrijpen om uit de stad waar ik nu zit te vertrekken.
The Most Incredible, Baby
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:18:44 #25
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_80515435
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:49 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Wat lul jij nou steeds over pretstudies? Alsof jouw personeel en arbeid (was het toch?) zo'n enorme wereldopleiding is Niet dat ik je studie wil afkraken, maar ga nu eerst maar eens alles halen en een baan zoeken voor je hier weer komt etteren
Als ie over 24 jaar eindelijk zijn studie af heeft komt ie hier weer klagen dat hij nergens wordt aangenomen omdat hij alleen ervaring heeft met hamburgers omdraaien.
I am just a dreamer, but you are just a dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')