abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75145897
Laatste 2 posts van vorige topic
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef Forno het volgende:
Nou ik kan me ook aanmelden hier (als ex-bouwkundig tekenaar). Zojuist is bijna de helft van het kantoor ontslagen vanwege de ingekakte bouwwereld.

Wel klote dat ik jaren een 40-urige werkweek heb gehad en sinds enkele maanden over ben gegaan naar een 32-urige werkweek. Iedereen wordt gevraagd om het contract middels wederzijds goedvinden te laten ontbinden. Ik ben bang dat mijn WW straks wordt gebaseerd op het laatst verdiende brutoloon. Weet iemand of dit zo is? En zo ja, of ik daar iets aan kan veranderen of onderhandelen? Ik heb zeg maar voor 97% van de tijd fulltime gewerkt, en voel me toch een beetje klote nu.
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef Cydex het volgende:
Hoeveel topic lezers zijn op dit moment als vrijwilliger aan de slag?

Voor mij bied het een aantal voordelen:
- ik zit niet meer de hele week thuis en ben weer onder de mensen;
- bouw mijn netwerk uit en zie sneller of ergens een vacature komt;
- mijn cv vertoont een minder groot gat;
- kan weer nieuwe ervaringen opdoen.

Ik ben ervan overtuigd dat dit voor mij vruchten zal afwerpen. Niet vandaag en ook niet morgen, maar wellicht volgende week

Wie o wie?
pi_75145960
quote:
Nou ik kan me ook aanmelden hier (als ex-bouwkundig tekenaar). Zojuist is bijna de helft van het kantoor ontslagen vanwege de ingekakte bouwwereld.

Wel klote dat ik jaren een 40-urige werkweek heb gehad en sinds enkele maanden over ben gegaan naar een 32-urige werkweek. Iedereen wordt gevraagd om het contract middels wederzijds goedvinden te laten ontbinden. Ik ben bang dat mijn WW straks wordt gebaseerd op het laatst verdiende brutoloon. Weet iemand of dit zo is? En zo ja, of ik daar iets aan kan veranderen of onderhandelen? Ik heb zeg maar voor 97% van de tijd fulltime gewerkt, en voel me toch een beetje klote nu.
Ben je vrijwillig contractueel overgegaan naar 32 uur ?
  FOK!fotograaf maandag 30 november 2009 @ 15:57:22 #3
17893 Forno
pi_75146031
Ja. Dat was op mijn initiatief.
pi_75147296
Ik ben inmiddels alweer 4 maanden werkloos en het begint me nu echt de keel uit te hangen.

De eerste paar weken voelde het als vakantie.
Daarna kon ik me richten op mijn deeltijdstudie maar nu heb ik alles ingehaald en verveel ik me te pletter thuis.
Het is trouwens niet dat ik niet solliciteer ofzo, ik krijg alleen nooit een reactie of wordt uitgenodigd voor werk dat ik niet meer kan doen :S.

Hoe houden jullie jezelf bezig?
pi_75148192
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:57 schreef Forno het volgende:
Dit kunt u vinden op uw loonstrookje. SV-loon wordt soms ook 'loon SV' of '(bruto)loon SVW' genoemd. SV-loon is het loon waarop de premies voor de sociale verzekeringen worden ingehouden.
Vul hier het loon voor een 'normale' periode (maand) in, dus zonder vakantiegeld. Alleen als u het SV-loon per jaar invult, moet dit inclusief vakantiegeld zijn.

Als u in de laatste 12 maanden wisselend heeft gewerkt en/of een 13e maand of bonus heeft ontvangen, moet u het SV-loon voor de laatste 12 maanden invoeren..

Het lijkt erop dat je het dus kan middelen , dus dat je niet afgerekend wordt op dat je nu vast zit aan die 32 uur bedragen. nadeel is dat je dus 70% van gemiddelde van het jaar gaat krijgen
  maandag 30 november 2009 @ 17:05:09 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75149052
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:57 schreef Forno het volgende:
De hoogte van een WW uitkering is 70% of 75% van het dagloon. Het dagloon bepaal je door 1/261 te nemen van het loon in het refertejaar. Het refertejaar is het jaar voor de salarisperiode waarin de werkloosheid optrad (gunstig voor jou immers telt de huidige periode niet mee (van 32 uur) maar wel een periode langer terug (van 40 uur)).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75149757
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:05 schreef sanger het volgende:

[..]

De hoogte van een WW uitkering is 70% of 75% van het dagloon. Het dagloon bepaal je door 1/261 te nemen van het loon in het refertejaar. Het refertejaar is het jaar voor de salarisperiode waarin de werkloosheid optrad (gunstig voor jou immers telt de huidige periode niet mee (van 32 uur) maar wel een periode langer terug (van 40 uur)).
hij zegt toch dat dit jaar zijn 40 naar 32 is gegaan

dus dan telt 32uur in gewicht wel mee voor het referente jaar

uitgaande van 3x 32 en 9x 40 kom je op gemiddeld 38 uur uit
pi_75150070
Hier nog steeds druk met solliciteren ( toerisme / receptioniste bij hotels en bedrijven en ook voor simpel administratief werk )

Heb wel wat lopen in de wintersport

en alvast begonnen met solliciteren voor het komend seizoen en daar al kei veel reacties en uitnodigingen op gehad

Maar met de andere sollicitaties gaat t wel wat langzamer.
In oktober gereageerd op een super leuke functie, maar dat bedrijf gaat pas in januari hier open.
Heb het uitzendbureau al regelmatig gemaild met de vraag van wanneer ik nou op gesprek kan.
Ze zijn er mee bezig. Tja moeten ze wel opschieten, voor je t weet is het bijna januari

Ik heb laatst ook gekeken voor vrijwilligerswerk in de buurt en ze hadden iemand nodig voor de balie. Ben benieuwd. Het liefst betaald ,maar goed dan ben ik tenmiste ff bezig en maak ik mij nuttig
  maandag 30 november 2009 @ 17:28:31 #9
65960 sanger
pi_75150123
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:19 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

hij zegt toch dat dit jaar zijn 40 naar 32 is gegaan

dus dan telt 32uur in gewicht wel mee voor het referente jaar

uitgaande van 3x 32 en 9x 40 kom je op gemiddeld 38 uur uit
Ik bedoel te zeggen dat hij geluk heeft vandaag op straat te komen te staan. De referteperiode gaat dan kijken met terugwerkende kracht naar de vorige aangifteperiode. November telt dus niet mee, maar daarvoor in de plaats een maan dverder terugkijkend wel een maand dat jij 40 uur werkte. Als hij morgen ontslag had gekregen had november wel meegetelt Oftewel, die 32 uur telt in gewicht wat minder mee

Overigens; uitgaande van maandverloning.

[ Bericht 6% gewijzigd door sanger op 30-11-2009 17:39:13 ]
pi_75150257
quote:

Iedereen wordt gevraagd om het contract middels wederzijds goedvinden te laten ontbinden....
Er van uitgaande dat je een contact voor onbepaalde tijd hebt.
Ik zou dit sowieso nooit accepteren; het UWV kan nl. dit interpreteren als een reden om geen WW-uitkering aan je toe te wijzen (verwijtbaar werkloos). Je bent immers accoord gegaan met ontslag; je had ook kunnen weigeren. Mijn advies is om niets te ondertekenen, nu alvast contact op te nemen met zowel het UWV voor advies als je rechtsbijstandverzekering voor ondersteuning. Als je een ontslagbrief ontvangt, schriftelijk aangetekend reageren dat je het niet eens bent.

Uiteindelijk zal je toch aan het kortste eind trekken, maar dan ben je niet verwijtbaar werkloos geworden. Wellicht vang je ook nog een leuke oprot-premie erbij. Sterkte, en wees voorzichtig!
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  maandag 30 november 2009 @ 17:38:19 #11
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_75150566
tvp
It's about being boss, not being the boss...
  maandag 30 november 2009 @ 17:40:23 #12
65960 sanger
pi_75150644
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:31 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat je een contact voor onbepaalde tijd hebt.
Ik zou dit sowieso nooit accepteren; het UWV kan nl. dit interpreteren als een reden om geen WW-uitkering aan je toe te wijzen (verwijtbaar werkloos). Je bent immers accoord gegaan met ontslag; je had ook kunnen weigeren. Mijn advies is om niets te ondertekenen, nu alvast contact op te nemen met zowel het UWV voor advies als je rechtsbijstandverzekering voor ondersteuning. Als je een ontslagbrief ontvangt, schriftelijk aangetekend reageren dat je het niet eens bent.

Uiteindelijk zal je toch aan het kortste eind trekken, maar dan ben je niet verwijtbaar werkloos geworden. Wellicht vang je ook nog een leuke oprot-premie erbij. Sterkte, en wees voorzichtig!
Dat is niet waar. Ook bij een ontbinding met wederzijds goedvinden (zelfs als het op initiatief is van de werknemer!) behoudt je het recht op een WW uitkering.

Zie ook: http://www.uwv.nl/werkgev(...)ijds_goedvinden.aspx

Is dus wel aan regels gebonden, maar met wederzijds geodvinden behoudt je dus gewoon recht op WW.

[ Bericht 12% gewijzigd door sanger op 30-11-2009 17:52:04 ]
  maandag 30 november 2009 @ 17:53:54 #13
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_75151173
tvp, succes iedereen
Tot zover de kwaliteitspost
  maandag 30 november 2009 @ 18:04:08 #14
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_75151550
Ik meld me ook maar. Na 3 jaarcontracten geen vast contract ivm de huidige economische situatie en andere bla bla over onzekerheid. (gebeurde me in 2003 ook al.. mooie regeling is het toch)
Natuurlijk meteen aan het solliciteren geslagen en wel enige reactie gekregen dus hopelijk heb ik nog iets voor het einde van m'n contract. (eind dit jaar)

Ik heb wel 23 maanden recht op WW maar ik hoop er niet in te belanden. Van de vorige keer weet ik dat het dan moeilijker solliciteren is (ze kijken dan toch net anders tegen je aan) en na enige tijd slaat er toch een bepaalde letargie toe...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_75153668
wil iemand nog een 'geliefde' baan als werkcoach
http://www.nationalevacaturebank.nl/zoek/vacatures/3343901-wil-jij-ook-de-werkloosheid-verminderen-kom-werken-als-werkcoach-/?page=1&page_size=10

iets wat totaal niet van toepassing is op mijn werkcoach

Werkcoach

• Brengt de persoonlijke situatie van de klant in kaart;
• Beoordeelt de situatie en stelt een gedegen diagnose;
• Informeert de klant over rechten en plichten en confronteert de klant wanneer hij zijn plichten verzuimt;
• Maakt optimaal gebruik van zijn regelruimte door in te schatten welke stappen nodig zijn om de individuele klant efficiënt en succesvol te matchen en handelt daarnaar;
• Matcht iedere werkzoekende op een passend aanbod en vindt voor iedere vacature een passende oplossing;
• Levert maatwerk en streeft naar een duurzame oplossing;
• Onderhoudt een adequaat netwerk om op de hoogte te blijven van de regionale arbeidsmarkt;
• Vertaalt vacatures in competenties;
• Plant en organiseert alle activiteiten (o.a. de aanschaf van middelen en registratie van klantinformatie) die nodig zijn voor succesvolle dienstverlening aan klanten;
• Koopt re-integratiemiddelen zo efficiënt mogelijk in;
• Schakelt waarnodig collega’s met specifieke deskundigheid in;
• Kent de kosten van re-integratietrajecten en weegt deze af tegen de beperking van de schadelast;
• Onderhandelt met werkgevers over arrangementen;
• Werkt aan continue verbetering van de eigen en aan de teamontwikkeling;
• Signaleert eventuele knelpunten in de kwaliteit van het dienstverleningsproces en doet verbetervoorstellen;
• Verwijst de klant eventueel door naar re-integratie- of zorgvoorzieningen.
Functie-eisen:

• HBO- denk- en werkniveau;
• Kennis en inzicht in de arbeidsmarkt (vraag- en aanbodzijde);
• Kennis van sociale kaart;
• Basiskennis sociale zekerheid (vanwege integrale dienstverlening betekent dit o.a. kennis m.b.t. alle soorten uitkeringen);
• Basiskennis m.b.t. medische beperkingen in relatie tot werk;
• Basiskennis en inzicht in functionele beperkingen in relatie tot werk;
• Kennis van re-integratiemiddelen en overige in te zetten instrumenten;
• Coachingsvaardigheden.
pi_75158446
Over vrijwilligerswerk:
Ja. Bij mijn oude stage (jongerenwerk vooral, activiteiten begeleiden), maar die wil ik gaan opzeggen denk ik. Want ik moet ervoor met de trein reizen, en nu ze verhuisd zijn is het ook nog eens 20 minuten lopen erbij (of een trein eerder en dan de bus, maar de laatste bus terug gaat vroeg).

En bij Popfront. Een stichting/muzikantencafe. Draait geheel op vrijwilligers. En de werkzaamheden zijn: achter de bar staan. Sinds vorige week ben ik ook barcoordinator (morgen uitleg en echt beginnen), dus daar kan ik ook wel een beetje mijn CMV ei in kwijt.

Over jezelf bezig houden:
Gaat opzich wel. Het huishouden kan ik uitgebreid doen, of minder uitgebreid.
Natuurlijk vacatures blijven zoeken en reageren.
Naar het UWV voor afspraken en zo af en toe naar een sollicitatie.
Een tijdje terug hebben ze ons huis gerenoveerd, dat houdt je ook wel bezig (spullen inpakken) en nu nog steeds, want het ging niet zoals het moet (klacht indienen, overal achteraan) vloer bestellen, muur eruit breken etc etc...
En als dat klaar is kan ik me bezig gaan houden met de bruiloft.
  FOK!fotograaf maandag 30 november 2009 @ 21:31:09 #17
17893 Forno
pi_75161411
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:44 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Dit kunt u vinden op uw loonstrookje. SV-loon wordt soms ook 'loon SV' of '(bruto)loon SVW' genoemd. SV-loon is het loon waarop de premies voor de sociale verzekeringen worden ingehouden.
Vul hier het loon voor een 'normale' periode (maand) in, dus zonder vakantiegeld. Alleen als u het SV-loon per jaar invult, moet dit inclusief vakantiegeld zijn.

Als u in de laatste 12 maanden wisselend heeft gewerkt en/of een 13e maand of bonus heeft ontvangen, moet u het SV-loon voor de laatste 12 maanden invoeren..

Het lijkt erop dat je het dus kan middelen , dus dat je niet afgerekend wordt op dat je nu vast zit aan die 32 uur bedragen. nadeel is dat je dus 70% van gemiddelde van het jaar gaat krijgen

Begrijp ik goed dat ik dus 7 maanden x 40 urige werkweek + 5 maanden x 32 urige werkweek / 12 als gemiddelde kan nemen? Met als basis het Loon SVW? Mijn contract is trouwens per 1 december opgezegd, maar ik heb nog niet getekend. Per 1 januari sta ik dus feitelijk pas op straat.

En moet ik dat vast laten leggen in de beeindigingsovereenkomst, of wordt dat automatisch geregeld via het UWV?

[ Bericht 2% gewijzigd door Forno op 30-11-2009 21:38:07 ]
  FOK!fotograaf maandag 30 november 2009 @ 21:35:38 #18
17893 Forno
pi_75161567
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:54 schreef psv-gomes het volgende:

Ik krijg een virusmelding van Kaspersky als ik op de link klik!
pi_75161713
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:31 schreef Forno het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat ik dus 7 maanden x 40 urige werkweek + 5 maanden x 32 urige werkweek / 12 als gemiddelde kan nemen? Met als basis het Loon SVW? Mijn contract is trouwens per 1 december opgezegd, maar ik heb nog niet getekend. Per 1 januari sta ik dus feitelijk pas op straat.

En moet ik dat vast laten leggen in de beeindigingsovereenkomst, of wordt dat automatisch geregeld via het UWV?
Had je een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd, niets gaat vanzelf , je moet je zelf aanmelden bij UWV.
indien je onbepaalde tijd hebt, moeten ze een ontslagvergunning hebben.
  maandag 30 november 2009 @ 21:43:05 #20
65960 sanger
pi_75161897
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:38 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Had je een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd, niets gaat vanzelf , je moet je zelf aanmelden bij UWV.
Niet als het met wederzijds goedvinden is
pi_75161985
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet als het met wederzijds goedvinden is
Zolang er niets getekend is, is er geen wederzijds goedvinden. zou mooi zijn, je baas zeggen hij wilde ook weg hoor, jij zo ik weet van niets
pi_75162168
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:35 schreef Forno het volgende:

[..]

Ik krijg een virusmelding van Kaspersky als ik op de link klik!
nou het was gewoon een link van de nationale vacaturebank
  FOK!fotograaf maandag 30 november 2009 @ 21:52:42 #23
17893 Forno
pi_75162307
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:38 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Onbepaalde tijd.
pi_75163149
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:52 schreef Forno het volgende:

[..]

Onbepaalde tijd.
Weet je of ze voor jullie collectief ontslagvergunning hebben aangevraagd , zo nee, dan vooral niets tekenen dat je er mee akkoord gaat.
  maandag 30 november 2009 @ 22:21:11 #25
65960 sanger
pi_75163574
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:45 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Zolang er niets getekend is, is er geen wederzijds goedvinden. zou mooi zijn, je baas zeggen hij wilde ook weg hoor, jij zo ik weet van niets
TS is gevraagd akkoord te gaan met ontslag. Als TS dat doet dan is het wederzijds goedvinden. TS behoudt dan gewoon recht op WW (als de beeindigingsovereenkomst aan de eisen van het UWV voldoet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')