abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:00:32 #1
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_81292178
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vaste bezoekers:

Runaway
23, wo-afgestudeerd (international business-organisatie-richting). Wil het liefst bij een ngo werken maar daar zijn de eisen vaak nog hoger . Vanaf dec. op de bank.
Zoek iets in de richting van organisatie(advies?)/coördineren/hr/multitasken en bezig zijn met mensen
In NL maar buitenland is ook zeer zeker een optie.

piepkuiken21
sinds 20 mei officieel werkloos, tussendoor wat korte projecten gehad maar ga toch liever voor een fulltime baan.
wat ik zoek is werk met lampen en speakers (evenement en theater), bijna 20 gesprekken verder maar heb weinig ervaring 1 jaar op de arbeidsmarkt en daarvoor 2 jaar stage bij m'n MBO diploma.
Verhuizen geen probleem, woon nu regio Amsterdam/gooi.

GirlGoneBad
Werkeloos sinds einde opleiding, dat was juli 2009.
Ik ben dus een echte starter, en dat ook nog met een beperking, oftewel de kansen zijn nihil momenteel.
Werkzoekende in de financieel/administratieve sector, parttime (<32uur) rondom Eindhoven.

The-Hives
werkeloos sinds 4 januari. Werkgever wilde contract wel verlengen (2 weken ervoor er over gesproken) maar we kwamen niet uit de voorwaarden. Dus zat onverwachts 2 weken later zonder baan.

HBO economische studie geschoold, maar zoek werk in detailhandel als (assistent) filiaalmanager. 5 jaar werkervaring. Zoek werk in de kop van Noord-Holland

Kekaa
Ik heb CMV (culturele maatschappelijke vorming) gedaan, en sinds half juni op zoek naar een baan in de richting jongerenwerk/kinderwerk, sociaal cultureel werk etc...
Ik zoek vooral in de richting/omgeving van Zwolle, met uitwijkmogelijkheden naar geheel noord nederland, flevoland en gelderland (mits het goed bereikbaar is per OV, want geen auto en geen rijbewijs).

Cydex
Vanaf september 2009 werkzoekende. HBO communicatie & P&O.
Voorkeursfuncties: accountmanagement/ consultant W&S en beleidsmedewerker/ adviseur P&O.
Full-time in het mooie Limburg.
13 Jaar werkervaring in diverse commerciële functies, beleidsfuncties en leidinggevende functies.

Tiez10
Vanaf september 2009 afgestudeerd (Eigentijdse Geschiedenis van de Politieke Cultuur @ Rijksuniversiteit Groningen).
Sindsdien zoekende in drie richtingen: 1. Beleidsmedewerker bij gemeente, provincie of rijk (voornamelijk
traineeships); 2. (Web)redactiewerk; 3. DIV-/archiefwerk. De eerste twee hebben wel mijn voorkeur. Mag door
heel Nederland zijn. Verder ben ik dus een echte starter met alleen stage-ervaring (als journalist bij het
Dagblad van het Noorden) en vrijwilligerswerk (webmaster/-redactie van de site van m'n sportvereniging en
tegenwoordig redacteur -en soms regie- bij de Groninger stadsradio OOG).

Makkie88
Vanaf Mei 2010 klaar met opleiding MBO ICT beheer Niveau 4, wilt graag aan de slag in de ict. Maar is lastig te vinden aangezien er overal om certificaten en ervaring gevraagd wordt.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14

De OP vind je hier.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:02:45 #2
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_81292281
Aangemaakt omdat er al een kwartier geen nieuwe gemaakt was door de laatste in het vorige topic
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:07:16 #3
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_81292484
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:02 schreef makkie88 het volgende:
Aangemaakt omdat er al een kwartier geen nieuwe gemaakt was door de laatste in het vorige topic
Misschien zijn mensen wel actief werk aan het zoeken in plaats van af aan het wachten op een internetforum. Oh ja: voor iedereen die wil werken in de zomer: ga op het land werken. Polen kunnen het ook.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_81292595
tvp
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:11:36 #5
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_81292647
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:07 schreef Snarf het volgende:

[..]

Misschien zijn mensen wel actief werk aan het zoeken in plaats van af aan het wachten op een internetforum. Oh ja: voor iedereen die wil werken in de zomer: ga op het land werken. Polen kunnen het ook.
ooh, ik bedoelde het ook niet negatief ofzo hoor, maar sommige gaan zeiken omdat ik niet de laatste post had neergezet,
en ik moet inderdaad wachten, heb over 50 minuten mijn intakegesprek
pi_81292677
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:11 schreef makkie88 het volgende:

[..]

ooh, ik bedoelde het ook niet negatief ofzo hoor, maar sommige gaan zeiken omdat ik niet de laatste post had neergezet,
en ik moet inderdaad wachten, heb over 50 minuten mijn intakegesprek
me too nog 1,5 uur
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81292689
quote:

[..]

Appels plukken is leuk
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81292769
TVP en meteen even een quote uit het vorige topic::
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als er veel gegagdigen zijn voor een functie ga je toch gewoon op een functie solliciteren met toekomst perspectief?
Ik vindt het een rare vraagstelling. Ja natuurlijk doe je dat. Vooral als je net nieuw bent op de markt.
Maar ik gok zo dat er juist ook voor die functies heel veel gegadigden zijn. Daarmee is het probleem van wel of niet uitgenodigd worden nog niet opgelost.
pi_81299235
Was gewoon weer eens een totaal loze opmerking van iemand die kennelijk geen enkel idee heeft wat er op dit moment speelt op de arbeidsmarkt.

Zo ben ik ook wel aan het solliciteren naar 'eenvoudiger' functies waarbij toch eventueel een opklim-kans zit. Vaak heeft een werkgever dan toch liever een ervaren mbo'er dan een beginnende wo'er. Het is dus makkelijk praten als je aan de zijlijn staat. 'Gelukkig' kunnen die mensen op het www binnen enkele seconden hun gedachten delen. Niet dat iemand er verder iets aan heeft, maar goed...
pi_81299420
quote:

[..]

Actief werkzoeken is nou niet echt een volledige dagtaak

Enne, beetje over de akkers struinen voor wat centen is natuurlijk leuk en aardig, maar biedt natuurlijk 0,0 toekomstperspectief. Mgoed, als je financieel echt aan de grond zit is dat soort seizoenswerk misschien een uitkomst...
pi_81299591
De ene week is het volledig stil, de andere week krijg je gewoon even vijf aanbiedingen die aansluiten op een starter. Het blijft een rare wereld, de arbeidsmarkt. Nu kijken wat er van komt.

Het is alleen wel jammer dat twee van deze aanbieding in Rotterdam zijn, terwijl ik juist over 9 dagen de sleutel krijg voor mijn appartement in Heemstede...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:31:41 #12
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_81304842
Ik las in 1 van de laatste posts over iemand die webteksten heeft geschreven. Toen ik nog bij het uitzendbureau werkte heb ik lang gezocht naar webtekstschrijvers voor de Rabobank.
Misschien kom je daar juist wel vandaan maar anders zie het maar als tip
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:32:23 #13
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_81307178
pffoe, vanmiddag intake gehad... ze hebben misschien een baantje bij "de overheid" voor me, een tijdelijk project.. maar is nog ff afwachten..
pi_81308934
@Vosss gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dat geefte een mens weer moed, er is nog hoop .

Ik heb gisteren nog een gesprek via de telefoon met een bedrijf waar ik gesolliciteerd had en afgewezen ben. Ik dus terug mailen wat de exacte reden was. Ik mocht hem bellen voor een nadere toelichting. Ze hadden meer dan 200 reacties gehad en ze konden dus heel streng selecteren.. Hij had mijn CV en brief nog even nagelezen en had verder geen opmerkingen, was een topbrief. Vond het wel even fijn om dat te horen en erg netjes dat ik mocht bellen hierover.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:12:40 #15
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_81311148
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:28 schreef Leonidas82 het volgende:
vandaag gepromoveerd!

Van medewerker keuken/schoonmaak naar 1e medewerker kassa

En, zei mijn chef, als dit goed gaat word ik binnen één jaar opgeleid tot crewtrainer. Volop doorgroeimogelijkheden bij de mac dus, zolang je maar je best doet
En wat dan met je HBO studie waar je volgende maand voor afstudeert? Ga je er nu al van uit dat je geen werk vindt komend jaar? Dan heb je, om met je eigen woorden te spreken, toch een verkeerde keuze gemaakt...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_81323605
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:14 schreef Kekaa het volgende:
Vosss gefeliciteerd!

Ben net terug van mn sollicitatie. Ging opzich wel, behalve dan dat ik geen flauw benul heb wat het beleid is van het kinderwerk in nederland... of wat er op dit moment speelt zeg maar. Kan een heeeel groot minpunt zijn misschien. Aan de andere kant, zodra ik ergens kom te werken ben ik zeer zeker wel bereid me overal in te verdiepen.
Volgende week hoor ik meer. Ik was in ieder geval een van de negen uitgenodigde mensen... van de 31 die een brief hadden geschreven.
Even quote uit het vorige topic... Maarehh gekke vraag misschien, je bent werkloos, dus in theorie tijd over... Hoe kan je dan niet weten wat het beleid is van het kinderwerk in Nederland? Ga je jezelf pas ergens in verdiepen als je werk hebt? Volgens mij is het nu aan jou, om daar als de wiedeweerga iets over te leren, internet, boeken, bibliotheek etc etc. Mocht je de baan niet krijgen, dan zou ik sowieso alle ontwikkelingen opsnorren en deze je eigen maken om bij de volgende sollicitatie geen flater te slaan.
pi_81330433
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:59 schreef inXs het volgende:

[..]

Even quote uit het vorige topic... Maarehh gekke vraag misschien, je bent werkloos, dus in theorie tijd over... Hoe kan je dan niet weten wat het beleid is van het kinderwerk in Nederland? Ga je jezelf pas ergens in verdiepen als je werk hebt? Volgens mij is het nu aan jou, om daar als de wiedeweerga iets over te leren, internet, boeken, bibliotheek etc etc. Mocht je de baan niet krijgen, dan zou ik sowieso alle ontwikkelingen opsnorren en deze je eigen maken om bij de volgende sollicitatie geen flater te slaan.
Ja, inderdaad dat kan ik gaan doen. Maar ik zoek heel erg breed naar werk. Niet alleen binnen het kinderwerk, ook jongerenwerk, sociaal cultureel werk, opbouwwerk etc etc etc.... Om dat nou allemaal te gaan lezen?
Het is een afweging die ik zelf maak, waar ik dus wel eens tegenaan kan lopen tijdens een sollicitatie.
Ga ik van alles uitzoeken en lezen en op de hoogte blijven? Of ga ik werk zoeken, en in de overige tijd een bijbaantje doen en vrijwilligerswerk?
Ik kies voor de laatste optie.
pi_81332737
Zijn er geen overkoepelende vakbladen die je om de paar weken eens door zou kunnen neuzen?

Ik herken het verder wel hoor. Ik zoek ook vrij breed en als je dan eens wordt uitgenodigd zoek je bepaalde dingen wel op, maar dat blijft toch vrij beperkt. Ik ben er ook van overtuigd dat zulke dingen niet heel goed blijven hangen als je er alleen over leest. Als je er dagelijks mee aan het werk moet, gaat dat veel sneller en effectiever: dan zit je zo weer in de materie.
pi_81357621
TVP

Laatst een sollicitatiegesprek gehad bij Trust. Weinig vertrouwen in omdat er veel reacties op de vacature waren, maar het was in ieder geval een fijn gesprek.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_81364524
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:24 schreef Tiez10 het volgende:
Zijn er geen overkoepelende vakbladen die je om de paar weken eens door zou kunnen neuzen?

Ik herken het verder wel hoor. Ik zoek ook vrij breed en als je dan eens wordt uitgenodigd zoek je bepaalde dingen wel op, maar dat blijft toch vrij beperkt. Ik ben er ook van overtuigd dat zulke dingen niet heel goed blijven hangen als je er alleen over leest. Als je er dagelijks mee aan het werk moet, gaat dat veel sneller en effectiever: dan zit je zo weer in de materie.
Klopt ben ik met jullie eens, wat ik alleen bedoel te zeggen is dat je op een gegeven moment misschien kunt aanvullen aan welke kennis behoefte is. Het is dan inderdaad een kwestie van vakbladen lezen, internet afstruinen, etc etc. Als je werkt zit je er inderdaad veel sneller in, maar tja, je moet wat?
pi_81364863
Als je inderdaad gericht op zoek bent binnen een vakgebied, is het handig, zoniet noodzakelijk, om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Heb je helemaal gelijk in, inXs!
pi_81371740
Hm.
Hier in de buurt een openstaande vacature voor een medewerker bestandbeheer.
Vooral kennis van Access word gevraagd.
Al weet ik niet helemaal wat de functie inhoud, ik heb er wel een beeld van.
Ik ben zelf een ITèr, dus ook wel analytisch ingesteld e.d maar Access, zo heel veel weet ik er ook weer niet van af, durf het niet aan denk ik.
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:07:19 #23
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81371980
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 08:37 schreef ScarFace- het volgende:
Hm.
Hier in de buurt een openstaande vacature voor een medewerker bestandbeheer.
Vooral kennis van Access word gevraagd.
Al weet ik niet helemaal wat de functie inhoud, ik heb er wel een beeld van.
Ik ben zelf een ITèr, dus ook wel analytisch ingesteld e.d maar Access, zo heel veel weet ik er ook weer niet van af, durf het niet aan denk ik.
Zo moeilijk is het anders niet. Maar zit helaas niet in de studentenversie van Office, daarom is het denk ik minder bekend.
pi_81372048
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 09:07 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het anders niet. Maar zit helaas niet in de studentenversie van Office, daarom is het denk ik minder bekend.
Ik ben bekend met het programma Access
Maarja, dat is waarschijnlijk wel wat anders dan bestandbeheerder zijn(of moet ik het niet met bv applicatie beheerder vergelijken )
Of ben jij bestandbeheerder en valt het inderdaad mee?
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:34:35 #25
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81373227
Ik ben geen bestandbeheerder, al heb ik wel de desbetreffende AMBI '88 module gedaan.
Korte tijd daarna was ik werkzaam bij een sociaal opleidingsinstituut en heb zelf een database gebouwd in Access met rapportages over cursisten. Heb het programma geleerd zonder enige cursus te volgen maar gewoon door het te doen. Hoewel het niet in mijn functiebeschrijving stond was ik ontwerper, eigenaar en enige gebruiker van die bestanden, je zou kunnen verdedigen dat ik dus ook "beheerder" was.
Maar ik heb dus meer gedaan met Access dan een lijstje van mijn CDs maken

En een tijdje later heb ik Office Pro gekocht maar die pc is ter ziele dus heb ik het programma nu niet meer werkend op de computer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')