Misschien zijn mensen wel actief werk aan het zoeken in plaats van af aan het wachten op een internetforum. Oh ja: voor iedereen die wil werken in de zomer: ga op het land werken. Polen kunnen het ook.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:02 schreef makkie88 het volgende:
Aangemaakt omdat er al een kwartier geen nieuwe gemaakt was door de laatste in het vorige topic
ooh, ik bedoelde het ook niet negatief ofzo hoor, maar sommige gaan zeiken omdat ik niet de laatste post had neergezet,quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:07 schreef Snarf het volgende:
[..]
Misschien zijn mensen wel actief werk aan het zoeken in plaats van af aan het wachten op een internetforum. Oh ja: voor iedereen die wil werken in de zomer: ga op het land werken. Polen kunnen het ook.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:11 schreef makkie88 het volgende:
[..]
ooh, ik bedoelde het ook niet negatief ofzo hoor, maar sommige gaan zeiken omdat ik niet de laatste post had neergezet,
en ik moet inderdaad wachten, heb over 50 minuten mijn intakegesprek
Appels plukken is leukquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:07 schreef Snarf het volgende:
[..]
Misschien zijn mensen wel actief werk aan het zoeken in plaats van af aan het wachten op een internetforum. Oh ja: voor iedereen die wil werken in de zomer: ga op het land werken. Polen kunnen het ook.
Ik vindt het een rare vraagstelling. Ja natuurlijk doe je dat. Vooral als je net nieuw bent op de markt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als er veel gegagdigen zijn voor een functie ga je toch gewoon op een functie solliciteren met toekomst perspectief?
Actief werkzoeken is nou niet echt een volledige dagtaakquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:07 schreef Snarf het volgende:
[..]
En wat dan met je HBO studie waar je volgende maand voor afstudeert? Ga je er nu al van uit dat je geen werk vindt komend jaar? Dan heb je, om met je eigen woorden te spreken, toch een verkeerde keuze gemaakt...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:28 schreef Leonidas82 het volgende:
vandaag gepromoveerd!
Van medewerker keuken/schoonmaak naar 1e medewerker kassa![]()
En, zei mijn chef, als dit goed gaat word ik binnen één jaar opgeleid tot crewtrainer. Volop doorgroeimogelijkheden bij de mac dus, zolang je maar je best doet
Even quote uit het vorige topic... Maarehh gekke vraag misschien, je bent werkloos, dus in theorie tijd over... Hoe kan je dan niet weten wat het beleid is van het kinderwerk in Nederland? Ga je jezelf pas ergens in verdiepen als je werk hebt? Volgens mij is het nu aan jou, om daar als de wiedeweerga iets over te leren, internet, boeken, bibliotheek etc etc. Mocht je de baan niet krijgen, dan zou ik sowieso alle ontwikkelingen opsnorren en deze je eigen maken om bij de volgende sollicitatie geen flater te slaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:14 schreef Kekaa het volgende:
Vosss gefeliciteerd!
Ben net terug van mn sollicitatie. Ging opzich wel, behalve dan dat ik geen flauw benul heb wat het beleid is van het kinderwerk in nederland... of wat er op dit moment speelt zeg maar. Kan een heeeel groot minpunt zijn misschien. Aan de andere kant, zodra ik ergens kom te werken ben ik zeer zeker wel bereid me overal in te verdiepen.
Volgende week hoor ik meer. Ik was in ieder geval een van de negen uitgenodigde mensen... van de 31 die een brief hadden geschreven.
Ja, inderdaad dat kan ik gaan doen. Maar ik zoek heel erg breed naar werk. Niet alleen binnen het kinderwerk, ook jongerenwerk, sociaal cultureel werk, opbouwwerk etc etc etc.... Om dat nou allemaal te gaan lezen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:59 schreef inXs het volgende:
[..]
Even quote uit het vorige topic... Maarehh gekke vraag misschien, je bent werkloos, dus in theorie tijd over... Hoe kan je dan niet weten wat het beleid is van het kinderwerk in Nederland? Ga je jezelf pas ergens in verdiepen als je werk hebt? Volgens mij is het nu aan jou, om daar als de wiedeweerga iets over te leren, internet, boeken, bibliotheek etc etc. Mocht je de baan niet krijgen, dan zou ik sowieso alle ontwikkelingen opsnorren en deze je eigen maken om bij de volgende sollicitatie geen flater te slaan.
Klopt ben ik met jullie eens, wat ik alleen bedoel te zeggen is dat je op een gegeven moment misschien kunt aanvullen aan welke kennis behoefte is. Het is dan inderdaad een kwestie van vakbladen lezen, internet afstruinen, etc etc. Als je werkt zit je er inderdaad veel sneller in, maar tja, je moet wat?quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:24 schreef Tiez10 het volgende:
Zijn er geen overkoepelende vakbladen die je om de paar weken eens door zou kunnen neuzen?
Ik herken het verder wel hoor. Ik zoek ook vrij breed en als je dan eens wordt uitgenodigd zoek je bepaalde dingen wel op, maar dat blijft toch vrij beperkt. Ik ben er ook van overtuigd dat zulke dingen niet heel goed blijven hangen als je er alleen over leest. Als je er dagelijks mee aan het werk moet, gaat dat veel sneller en effectiever: dan zit je zo weer in de materie.
Zo moeilijk is het anders niet. Maar zit helaas niet in de studentenversie van Office, daarom is het denk ik minder bekend.quote:Op donderdag 13 mei 2010 08:37 schreef ScarFace- het volgende:
Hm.
Hier in de buurt een openstaande vacature voor een medewerker bestandbeheer.
Vooral kennis van Access word gevraagd.
Al weet ik niet helemaal wat de functie inhoud, ik heb er wel een beeld van.
Ik ben zelf een ITèr, dus ook wel analytisch ingesteld e.dmaar Access, zo heel veel weet ik er ook weer niet van af, durf het niet aan denk ik.
Ik ben bekend met het programma Accessquote:Op donderdag 13 mei 2010 09:07 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het anders niet. Maar zit helaas niet in de studentenversie van Office, daarom is het denk ik minder bekend.
In mijn Office versie zaten wel Access en Visio trouwensquote:•In staat om queries te maken in Access
dan doe je deze gratis cursus online en dan kun je het welquote:Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb er dus geen module van gedaan![]()
[..]
In mijn Office versie zaten wel Access en Visio trouwensmaar ik durf het niet aan mede omdat ik er weinig kaas van heb gegeten. Ik heb er wel een "feeling" voor, zulke dingen leer ik wel redelijk snel, maarja.
Geen werk in te vinden??quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:36 schreef Blossom86 het volgende:
Ik heb gisteren ook weer een afwijzing ontvangen. Heel jammer, leek me een geweldige functie, sloot precies aan bij mijn werkervaring en opleiding en er waren mogelijkheden om op te klimmen.
Maar helaas waren er andere kandidaten 'die in ruimere mate voldoen aan de functie-eisen'.
Baal er wel van.
Ga binnenkort afstuderen, het zal me benieuwen of ik wel iets vind.
Ik heb nu werk bij de overheid op mbo+ niveau, ben bezig met deeltijd HBO Sociaal Juridische dienstverlening.
Gekozen omdat het een brede opleiding is, 'altijd wel werk in te vinden' dacht ik nog.![]()
Maar goed, benzinepompmedewerker kan ook erg leuk zijn.
Op dit moment erg weinig.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:18 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Geen werk in te vinden??
Ben aan het uitzoeken wat ik wil gaan studeren in september, en zat daar ook aan te denken....
Heb net gekeken. Voor bijna alle vacatures SPH, MWD of Pedagogiek nodig, maar toch bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:50 schreef caroline88 het volgende:
Dacht toch dat er de nodige vacatures zouden moeten zijn binnen jeugdzorg...
Graag gedaan en veel succes!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:07 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Heb net gekeken. Voor bijna alle vacatures SPH, MWD of Pedagogiek nodig, maar toch bedankt voor de tip!
Er staat wel een leuke vacature bij.
Het is zo te zien weer Sinterklaas. (of Candlelight-time)quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:57 schreef goofy_goober het volgende:
Eindelijk al je schooldiploma's op zak
en dan krijg je deze harde maatschappij op je dak
En je moet dan opeens gaan solliciteren
en de harde regels van het echte leven gaan leren
Vroeger werd je werk nog zo geprezen,
maar nu word je plots overal afgewezen
'U hoort nog van ons' terwijl ze schijnheilig lachen
nee, geen één werkgever zit op je te wachten
Maar je moet doorzetten en je geeft niet op
en dan vind je uiteindelijk toch een baan en hop
Elke ochtend uit je bed om een tijd die jou niet zint
en je staat altijd in de file voor je dag begint
Elke dag maar weer hetzelfde werk
met dezelfde collega's en de koffie te sterk
Dezelfde beleving en dezelfde omgeving
en promotie als de enige kans op opleving
Maar je baas moest toch al je hoop verknallen
want ook dit jaar is de omzet weer tegengevallen
En je laat het maar gaan want je went eraan
en deze sleur kan nog makkelijk jaren doorgaan
Al je idealen van vroeger ben je kwijt
je wordt een saaie ouwe lul en je gaat geheid
Op deze voet verder zo tot aan je pensioen
met je koophuis, je auto en een beetje poen
En dan realiseer je je toch wel even
dat dit toch je laatste kans is om nog echt te leven...
In een ver een grijs verleden heb ik ook wat met Acces gedaan en queries is het meest basis stuk van Acces. Het is dingen opvragen uit je database; hoef je niet voor te programmeren of wat dan ook het is een systeem doorlopen waar je in vermeld bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb er dus geen module van gedaan![]()
[..]
In mijn Office versie zaten wel Access en Visio trouwensmaar ik durf het niet aan mede omdat ik er weinig kaas van heb gegeten. Ik heb er wel een "feeling" voor, zulke dingen leer ik wel redelijk snel, maarja.
Dat ben je toch ook? Ha-ha-ha!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:14 schreef Tiez10 het volgende:
Ben er wel klaar mee dat ik door die lui als de eerste de beste ruggegraatloze luie schoolverlater met het iq van een goudvis wordt aangezien.
Zo... Dat lucht weer ff op![]()
Fijn weekend iedereen!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |