abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87031844
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vaste bezoekers:

Runaway
23, wo-afgestudeerd (international business-organisatie-richting). Wil het liefst bij een ngo werken maar daar zijn de eisen vaak nog hoger . Vanaf dec. op de bank.
Zoek iets in de richting van organisatie(advies?)/coördineren/hr/multitasken en bezig zijn met mensen
In NL maar buitenland is ook zeer zeker een optie.

piepkuiken21
sinds 20 mei officieel werkloos, tussendoor wat korte projecten gehad maar ga toch liever voor een fulltime baan.
wat ik zoek is werk met lampen en speakers (evenement en theater), bijna 20 gesprekken verder maar heb weinig ervaring 1 jaar op de arbeidsmarkt en daarvoor 2 jaar stage bij m'n MBO diploma.
Verhuizen geen probleem, woon nu regio Amsterdam/gooi.

The-Hives
werkeloos sinds 4 januari. Werkgever wilde contract wel verlengen (2 weken ervoor er over gesproken) maar we kwamen niet uit de voorwaarden. Dus zat onverwachts 2 weken later zonder baan.

HBO economische studie geschoold, maar zoek werk in detailhandel als (assistent) filiaalmanager. 5 jaar werkervaring. Zoek werk in de kop van Noord-Holland

Tiez10
Vanaf september 2009 afgestudeerd (Eigentijdse Geschiedenis van de Politieke Cultuur @ Rijksuniversiteit Groningen).
Sindsdien zoekende in drie richtingen: 1. Beleidsmedewerker bij gemeente, provincie of rijk (voornamelijk
traineeships); 2. (Web)redactiewerk; 3. DIV-/archiefwerk. De eerste twee hebben wel mijn voorkeur. Mag door
heel Nederland zijn. Verder ben ik dus een echte starter met alleen stage-ervaring (als journalist bij het
Dagblad van het Noorden) en vrijwilligerswerk (webmaster/-redactie van de site van m'n sportvereniging en
tegenwoordig redacteur -en soms regie- bij de Groninger stadsradio OOG).

Makkie88
Vanaf Mei 2010 klaar met opleiding MBO ICT beheer Niveau 4, wilt graag aan de slag in de ICT. Maar is lastig te vinden aangezien er overal om certificaten en ervaring gevraagd wordt.

Blossom86
23 jaar, mbo diploma SPW op zak, bezig met deeltijd HBO richting juridisch (laatste jaar).
Heb nog werk (overheid, mbo+ functie, juridisch administratief), maar zoek al sinds februari naar iets anders vanwege geplande verhuizing naar het zuiden des lands.
Zoek iets juridisch/administratiefs.

Sanchos
22, Mbo-afgestudeerd (Allround DTP'er)
Ik zoek nog steeds een baan als DTP'er, maar kan echt niks vinden, en ik ben al tig keer afgewezen.
Ik ben 3 jaar verkoper/adviseur geweest bij een natuursteenhandel. daar deed ik ook voor afwijkende soorten de inkoop. Dus mocht iemand nog een inkoper/verkoper/vertegenwoordiger nodig hebben met 3 jaar ervaring, let me know.

Piles
23, HBO Bedrijfseconomie afgestudeerd
Op zoek naar iets in de bedrijfsprocessen en/of administratie op HBO-niveau. Moet helaas weg vanwege aflopend contract.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17,

De OP vind je hier.
pi_87036147
Mag ik hier namen van uitzendbureaus noemen?

Laatst bij een uitzendbureau naar binnen gestapt waar ik al een hele tijd niet was geweest (omdat ik voor een ander uitzendbureau veel meer kon werken).

Toen de medewerkster bij mijn gegevens ging kijken bleek ten eerste al dat daar het cv van iemand anders bij stond. Verder zei ze dat ik vorig jaar ooit ben gebeld voor een dagklus, maar dat toen heb afgewezen. Dat klopt, omdat ik toen al een klus had voor het andere uitzendbureau. De medewerkster vertelde me dat ik hierdoor toch wel een achterstand had, omdat ik in eerste instantie had aangegeven fulltime beschikbaar te zijn. Wat doen ze nou moeilijk? :? Bij het andere uitzendbureau is het nooit een probleem als je eens een dag niet kunt of geen zin hebt. Daar zijn ze allang blij als je af en toe eens voor ze werkt.
pi_87036414
Het is niet zozeer het ene bureau of het andere bureau. Al zijn er wel verschillen.
(Meest zichtbare overeenkomst, die waardeloze sites met niet werkende zoekmachines...)

Het gaat er net om wie er aan de andere kant van de lijn / tafel zit. Zijn ze gemotiveerd? deskundig?
De enige oplossing die voor mij werkte was me gewoon bij veel bureaus inschrijven en regelmatig contact zoeken om te laten weten dat ik nog op zoek was.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:11:49 #4
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_87037992
Misschien hebben jullie hier wat aan:
http://www.sollicitatieinfo.nl/
All she wants and needs is just a little taste..
pi_87038252
ik zit nu in de ronde bij albert.nl ik hoop dat het wat word, ik zou dan maandag dinsdag donderdag werken en het weekend en woensdag vrij hebben, waarin ik 50 uur voor het theater moet maken per maand. Als het lukt ben ik weer tot eind augustus onder de pannen :D
pi_87051419
Succes piepkuiken.
Na 15 okt ben ik ook weer werkeloos. 2 sollicitaties verstuurd hopelijk krijg ik er een reactie op.
pi_87057860
Komen jullie ook steeds van die vreemde/belachelijke vacature-eisen tegen voor zelfs de meest simpele baantjes?

Administratief medewerkers met rijbewijs.
Schoonmakers met rijbewijs E achter B.
Schoonmakers met 3 jaar ervaring.
Medewerkers klantenservice die anderhalf jaar minstens 24 uur per week beschikbaar zijn en eerst een training van 4 weken fulltime kunnen volgen.
Orderpickers met een jaar SAP-ervaring.
pi_87060134
Zojuist eerste gesprek gehad.

Was een fijn gesprek vond ik. Ook het bedrijf leek me erg leuk en open.
Hebben zeker een uur zitten praten over bedrijf, over het werk, de voor- en nadelen, etc. Zelfs nog over motoren!
Conclusie van het gesprek: door naar de tweede ronde, maar moet nog even bellen/mailen na 't weekend omdat ze wilde dat ik er nog even over na dacht. Werk is namelijk niet altijd even leuk/makkelijk dus ze geven mensen altijd even de bedenktijd, ook als het gesprek dus een positieve uitkomst heeft.

Maar ben dus door naar de tweede ronde, gesprek met de senioren van de afdeling, en als die akkoord gaan kan ik beginnen! Ook salaris is ter sprake gekomen en ze heeft grond door werkervaring om mij niet in de laagste schaal te laten beginnen, waardoor 't salaris er ook nog eens goed uit ziet!

Nu hopen dat 't tweede gesprek nét zo positief is! :o *O* Ik vond het iig super en hoop écht dat ze me willen :o
Ja doei.
pi_87075868
Fijn MB
pi_87126545
Dat is goed nieuws MB! Hopen dat het door gaat :)

Zelf ben ik gisteren drie leuke vacatures tegengekomen.. morgen eens informeren!
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:04:52 #11
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_87134955
Vorige week gesolliciteerd bij een bedrijf in de buurt van Rotterdam.
Jammergenoeg dat het zover rijden is, en dat uit het gesprek bleek dat ze toch iets meer van een programmeur zochten terwijl ik daar nou niet echt naar op zoek ben en dat ook duidelijk gemaakt heb.

We zoeken maar weer gestaag verder.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_87141006
Nou, ik ga mijn tiende maand als werkloze in, zonder enig vooruitzicht op verbetering. Het is niet zo dat ik thuis zit, want ik vul mijn tijd met uitzendwerk. Maar een baan in mijn vakgebied zie ik voorlopig niet komen, als die ooit nog komt.

Ik heb steeds meer moeite om de moed er in te houden en de nut van het leven in te zien. Ik had me mijn leven anders voorgesteld. Niet dat ik een topbaan ambieerde, maar nu zelfs de kleine, realistische doelen buiten mijn bereik beginnen te vallen, ebt de zin in het leven beetje bij beetje weg.

Nog twee maanden en ik ben volledig afgeschreven ;(.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:23:49 #13
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87141525
Ondertussen 5 maanden werkloos. Of overgekwalificeerd, of juist te weinig ervaring.

Bijzonder lastig is het. Uitzendbureau's hebben zo nu en dan een klusje voor een dag, maar daar schiet ik geen reet mee op. Dan steek ik m'n tijd liever in m'n studie.

Misschien dat ik binnenkort toch eens zo'n klusje aanpak, ik ben er over aan het denken.
Intelligent, but fucked up.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:44:08 #14
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_87148323
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:08 schreef Disavowed het volgende:
Nou, ik ga mijn tiende maand als werkloze in, zonder enig vooruitzicht op verbetering.
Damn, das idd zeer deprimerend. In het vak wat ik eerst deed (scheepstimmeren) is het momenteel ook slecht gesteld dus ben ik een totaal ander vakgebied ingeslagen, namelijk dat van kernel hacker (bij Red Hat). Van scheepstimmeren naar het echte low level Linux kernel gebeuren, nooit gedacht dat ik dat zou doen.

Misschien is iets dergelijks voor jou ook een optie, gewoon een totaal andere richting inslaan? (wat deed je voor werk als ik vragen mag?)
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_87150472
Hoi,

Ik ben sinds 1 september werkloos, dus meld me hier ook maar aan. Net #16 gelezen, veel herkenbare punten, zoals vacatures waarop je direct (binnen 2 dagen na publicatie), maar dan gelijk afgewezen worden omdat hij al vergeven is }:|

Ik heb 4 jaar geleden Hbo management, economie en recht afgerond, daarvoor een horeca-opleiding. Heb brede interesses, met als gevolg ik niet weet wat ik nou écht wil.. Vind vanalles leuk, maar vaak niet heel lang leuk 8)7 Heb inmiddels 2 jaar ervaring al medewerker personeelszaken, een jaar als assistent accountant en ik ben net 5 maanden naar het buitenland geweest voor seizoenswerk (zelfstandig beheren van appartementen), gewoon voor de ervaring zeg maar...

Vind het leuk om met cijfers te werken, maar niet alleen met cijfers want dat is te saai :P Werk graag in een dynamische omgeving, zoals ze dat zo mooi noemen, lekker hectisch, vind ik fijn. Mensen kunnen helpen (vragen beantwoorden, dingen uitzoeken enz), ook leuk. Zoiets....

Gelukkig heb ik tot juni WW, maar heb echt geen zin om zolang thuis te zitten, wil gewoon een leuke baan!!! :Y
pi_87150769
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:44 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Damn, das idd zeer deprimerend. In het vak wat ik eerst deed (scheepstimmeren) is het momenteel ook slecht gesteld dus ben ik een totaal ander vakgebied ingeslagen, namelijk dat van kernel hacker (bij Red Hat). Van scheepstimmeren naar het echte low level Linux kernel gebeuren, nooit gedacht dat ik dat zou doen.

Misschien is iets dergelijks voor jou ook een optie, gewoon een totaal andere richting inslaan? (wat deed je voor werk als ik vragen mag?)
Makelaardij :).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:58:58 #17
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87165803
Motorbloempje, gefeliciteerd en veel succes in de 2e ronde!
^O^
pi_87166357
dank! morgen 2e gesprek!
Ja doei.
pi_87214151
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
dank! morgen 2e gesprek!
Hoe is het gegaan? :)

Ik kan me hier ook weer aanmelden, verdomme.. :( (zie hier Gebruikt door bedrijf, nog vele overuren staan.)
En nu zijn er nog minder vacatures voor grafisch vormgevers dan 3 maanden terug.
pi_87214379
ik zit inmiddels 3 maanden op de bank en ga binnenkort uitzend werk maar zoeken omdat een fulltime baan in de ICT als werkplekondersteuner er niet echt in lijkt te zitten
heb 2,5 jaar voor justitie gewerkt
helaas eisen veel ict vacatures een MCSE of hogere certificering, ik ben wel bekend met de software, heb alleen de certificaten niet (misschien iemand tips hoe ik goedkoop certificaten kan halen?)

er zijn overigens wel de zogenaamde support desk/helpdesk functie's maar dat zie ik helemaal niet zitten, de heledag zitten telefoontjes beantwoorden is helemaal niks voor mij, ik moet wat te "doen" hebben

2 weken terug op een vacature gesolliciteerd bij oude werkgever maar daar heb ik nog niks van gehoord helaas :(
pi_87214486
Gesprek ging goed, denk ik, hoop ik!

Moet nog afwachten tot morgen of overmorgen vrees ik -O- :o :% het lijkt me nog steeds erg leuk O+
Ja doei.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:27:57 #22
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_87225296
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
Gesprek ging goed, denk ik, hoop ik!

Moet nog afwachten tot morgen of overmorgen vrees ik -O- :o :% het lijkt me nog steeds erg leuk O+
Rustig afwachten MoBlo! Toi toi toi.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_87225440
k heb volgende week woensdag een sollicitatiegesprek *O*
pi_87225618
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:27 schreef Detroit het volgende:

[..]

Rustig afwachten MoBlo! Toi toi toi.
als ik ergens niet goed in ben, dan is 't wel afwachten :o :%
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:
k heb volgende week woensdag een sollicitatiegesprek *O*
yay *O*
Ja doei.
pi_87225758
ik meld me
en wil gelijk even een kleine ode aan Luxuria brengen voor het proberen te helpen :)
echt super lief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')