Ik bewijs hem meestal door er hem zelf op te stellen, toe te lichten en uit te werken.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:42 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Dat is wel weer zo. Maar dat zijn dan ook maar simpele bewijzen.
Het makkelijkste bewijs is dan nog een bewijs uit het ongerijmde. Met andere woorden: Gewoon zeggen dat de stelling die je gekregen heb niet klopt
Wat is daar mis mee?quote:
quote:Op donderdag 8 november 2012 17:00 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
handig bij elke exacte / economische / sociale studie in het hoger onderwijs, wil je verder komen in het leven dan is het antwoord dus JA.
Ga maar tomatenplukken en tegelijkertijd neerkijken op mensen die wel wiskunde beheersen. Daar schiet je mee op.quote:
Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 08:03 schreef Crisisstudent het volgende:
[..]
Ga maar tomatenplukken en tegelijkertijd neerkijken op mensen die wel wiskunde beheersen. Daar schiet je mee op.
Jaa het zijn ook zulke pro's in afleiden dat ik ze gwn simpel weg niet kan weerstaan.quote:
Diepzinnig persoon ben je.quote:Op vrijdag 9 november 2012 08:17 schreef corehype het volgende:
[..]
Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 08:17 schreef corehype het volgende:
[..]
Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen.
Leven komt uit een kut, er is niets mis mee om ernaar toe te gaan.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:21 schreef blow... het volgende:
[..]
Als dat je levensdoel ik kun je net zo goed meteen kappen met je leven.
hetgene wat ik voor mijn 40e bereikt wil hebben is een mooi huis met computer om in te fokkenquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:34 schreef corehype het volgende:
[..]
Leven komt uit een kut, er is niets mis mee om ernaar toe te gaan.
Kappen met leven omdat je levensdoel geen Fok! is
Er zijn ook maar weinig wiskundigen die nat worden van cijfers uit je hoofd leren.quote:Op vrijdag 9 november 2012 08:17 schreef corehype het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt er 0,0 over het bewijs zelf verteld. Alleen dat er bruggen tussen verschillenden bewijzen wordt geslagen om uiteindelijk het bewijs te vormen.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:20 schreef dude1960 het volgende:
De baas in het filmpje hieronder heeft bewezen dat An+Bn=Cn
Nooit waar kan zijn voor n>2 als A,B en C gehele getallen zijn. Fermat's last theorem heet die stelling en het is het wiskundige bewijs van de afgelopen eeuw.
Kijktip!
Vrees dat maar weinig mensen de laatste stelling van fermat begrijpen en een nog veeeeeeeeel minder mensen het bewijs begrijpenquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:13 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt er 0,0 over het bewijs zelf verteld. Alleen dat er bruggen tussen verschillenden bewijzen wordt geslagen om uiteindelijk het bewijs te vormen.
Voordat je rijp bent om dit bewijs te begrijpen, moet je schat ik wel zeker 10 jaar flink doorstuderen. Dat je dus ook maar verwacht dat er uberhaupt een deel van het bewijs geleverd kan worden in een docu van 40 minuten, is dus duidelijk een illusie.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:13 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt er 0,0 over het bewijs zelf verteld. Alleen dat er bruggen tussen verschillenden bewijzen wordt geslagen om uiteindelijk het bewijs te vormen.
Vooral dat 'dat' geeft inderdaad aanleiding tot zuipen. Vaak is 'hieruit volgt' grammaticaal correcter dan 'hieruit volgt dat'.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:06 schreef Awesome_ het volgende:
Nodig wat maten van school uit, paar kratten bier, en doe een atje bij elke 'hieruit volgt dat'.
Dat klopt, maar ik denk dat het bewijs zo moeilijk is dat het niet uit te leggen is aan een leek.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:13 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Het wiel opnieuw uitvindenquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:59 schreef Nibnub het volgende:
heb een 1 gehaald voor meetkundige bewijzen.
desondanks sta ik nog een 6 gemiddeld voor wiskunde.
Omdat ik geen universitaire studie rechten doe enzo ze verlangen als je iets van informatica wil weten, dat je ook iets van wiskunde weet.quote:Op maandag 12 november 2012 07:45 schreef RetRy32 het volgende:
Waarom neem je wiskunde B als je van Mavo naar universitair niveau gaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |