abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125073538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:22 schreef Thefaceman88 het volgende:

maar tegenwoordig is dat de persoon die jouw aan werk helpt!!! nooit opgevallen dat bedrijven zelf bijna geen banen aanbieden?
Ja, helaas wel. Ik vind dat maar een zeer matige ontwikkeling.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_125074184
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:28 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

dit had ik eerst en een jobcoach die mijn cv nakeek zei dat dat een no-no was, dat ik alleen een woord moest vermelden bij hobby, bijvoorbeeld: mountainbiken ipv een verhaal, want anders zou het lijken of je meer interesse in je hobby had dan in je eventuele werk
Mijn werkcoach zei zelfs dat ik het helemaal weg moest laten. Ik denk zelf dat het je kan helpen of kan hinderen, maar dat de kans op het laatste groter is. Ik zou bijvoorbeeld liever iemand aannemen die houdt van schaken of lezen dan iemand die graag aan mountainbiken doet. :+ Als je geen informatie over interesses hebt, ben je denk ik eerder geneigd om een minder gekleurd oordeel te vellen, gebaseerd op de feitelijke informatie uit de cv en de gegeven motivatie.

Ik moet zeggen dat ik bij mijn droombaan wel geneigd ben grotere risico's te nemen. Zo heb ik recentelijk op mijn droombaan gesolliciteerd - ik heb nog geen reactie - en die brief heb ik persoonlijker gemaakt dan ik normaliter zou doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_125074282
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:22 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

maar tegenwoordig is dat de persoon die jouw aan werk helpt!!! nooit opgevallen dat bedrijven zelf bijna geen banen aanbieden?
In het programma Tegenlicht van de VPRO werd gisteren beweerd dat er in de regio Eindhoven duizenden banen voor hoogopgeleiden technici zijn. Ik ben hier zelf tamelijk sceptisch over, maar als ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat jij het hier wel mee eens bent. Klopt dat? En weet jij waarom ik dat niet zie, terwijl ik nota bene in die regio zelf woon?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 april 2013 @ 16:52:22 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125074448
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:04 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ik was eigenlijk van plan om mensen gewoon de namen van de bedrijven te geven in een PM. Als ik namelijk mijn contacten zomaar openbaar maak heb ik een clausule van 3000 euro per vacature aan mijn broek hangen.

Realiteit is dat 90% van de vacatures via een Uitzendbureau of een Detacheerder loopt, je kan er bijna niet omheen.
Ik heb in de afgelopen 7 maanden 10 eerste gesprekken gescoord bij rechtstreekse sollicitaies. Godzijdank gaan bedrijven steeds meer zelf werven.
pi_125074739
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat dus. En ik wil graag een klik met de mensen waar ik mee/voor ga werken en niet met de recruiter -O-
Precies. Nu heb je nóg een hindernis te overbruggen voor je überhaupt tot dat eerste gesprek komt.
pi_125074823
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:47 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

In het programma Tegenlicht van de VPRO werd gisteren beweerd dat er in de regio Eindhoven duizenden banen voor hoogopgeleiden technici zijn. Ik ben hier zelf tamelijk sceptisch over, maar als ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat jij het hier wel mee eens bent. Klopt dat? En weet jij waarom ik dat niet zie, terwijl ik nota bene in die regio zelf woon?
Eindhoven is ook booming, als je alleen al op het sciencepark kijkt liggen daar minimaal 15 bedrijven waarvan ik weet dat ze minimaal 3 mensen per bedrijf zoeken. Ekkersrijt idem. ASML zoekt 300 medewerkers. Prodrive ook een stuk of 20. Philips zoekt ook altijd naar talent.

Wel moet ik hierbij zeggen dat het voornamelijk om banen gaat waarvoor je een HBO Technische opleiding moet hebben gevolgd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb in de afgelopen 7 maanden 10 eerste gesprekken gescoord bij rechtstreekse sollicitaies. Godzijdank gaan bedrijven steeds meer zelf werven.
Maar met 10 gesprekken in 7 maanden schiet het ook nog niet echt op, zeker als je nu nog steeds opzoek bent?
pi_125075053
Ik richt me ook op Eindhoven, maar zie daar inderdaad als voorwaarde vaak een technische opleiding. Hoewel ik veel met technologie te maken heb, mis ik die opleiding toch.
pi_125075175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:51 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ik moest 15 vacatures per week invullen met goede kandidaten!!! Verder moest ik ook weer 10 nieuwe vacatures binnenslepen (in deze tijd _O- ) Ik was 3 van de 5 dagen met de auto onderweg en in de andere 2 moest ik 15 Vacatures goed invullen.

Op de moeilijke HBO functies kreeg ik vaak geen reacties (Werktuigbouwkunde, Technisch tekenaar, Project Manager, Senior Calculator) Maar op de simpele vacatures (Secretaresse, Administratief, productiewerk, Parttimebanen, Horecawerk) kreeg ik meestal per functie 150 a 200 aanmeldingen. Als ik deze allemaal door zou lezen zou ik de tijd niet hebben om mijn taken te voltooien. Als ik mijn taken niet voltooide had ik mijn baas in mijn nek zitten, dus denk daar ook aan.

In mijn eerste weken heb ik alle sollicitaties doorgespit, dat red je tijdstechnische gewoon niet. Daarbij komt ook nog dag 95% niet te gebruiken is. (Te oud, Foute opleiding, Geen ervaring, Te ver weg, Etc)
Och boehoe, wat was je zielig zeg. Ik snap dat je een voorselectie moet maken, maar als het criterium is "geen mailtjes 's avonds en 's nachts" ben je gewoon een incompetente prutser van een recruiter. Je doet voor een groot aantal mensen niet eens de moeite. Enig idee hoe lang mensen op een goede sollicitatie hebben zitten zwoegen? Ik durf wel te zeggen dat een serieuze werkzoekende meer stress heeft bij het solliciteren dan jij bij je baantje.

Daarnaast is "te oud" nooit een reden om iemand af te wijzen.
pi_125076332
Namens mijn persoontje, in ieder geval bedankt Thefaceman88, ik heb er wat van opgestoken.
pi_125076516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:12 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Och boehoe, wat was je zielig zeg. Ik snap dat je een voorselectie moet maken, maar als het criterium is "geen mailtjes 's avonds en 's nachts" ben je gewoon een incompetente prutser van een recruiter. Je doet voor een groot aantal mensen niet eens de moeite. Enig idee hoe lang mensen op een goede sollicitatie hebben zitten zwoegen? Ik durf wel te zeggen dat een serieuze werkzoekende meer stress heeft bij het solliciteren dan jij bij je baantje.

Daarnaast is "te oud" nooit een reden om iemand af te wijzen.
Boehoe, je moet wel je werk doen als je het wil behouden... Anders kun je bij de massa aansluiten.
Heeft niets met incompetent te maken, is gewoon een werkwijze die mij daar aangeleerd is.
Genoeg manier omdat te omzeilen en als je echt ballen hebt bel je gewoon na of je sollicitatie ontvangen is. Als je na 3 weken nog aan het wachten bent is het ook je eigen schuld.
pi_125076756
Wel grappig dat die jankende recruiter toegeeft dat er gediscrimineerd wordt op leeftijd en afstand.

Dit mag niet....

En ja het gebeurt overal... Maar het mag niet
Dit account is niet meer in gebruik.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 april 2013 @ 17:57:02 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125076774
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:03 schreef Thefaceman88 het volgende:

Maar met 10 gesprekken in 7 maanden schiet het ook nog niet echt op, zeker als je nu nog steeds opzoek bent?
10 gesprekken in 7 maanden is bizar veel man in deze tijd :D Ik denk dat er in dit topic alleen al hele volksstammen rondlopen die ervoor zouden tekenen. En dat waren de eerste gesprekken.

Daarnaast heb ik al weer deeltijd werk en ben ik precies 1 maand volledig werkloos geweest. Voor iemand van mijn leeftijd en daarbij behorende inkomstenwens is dat een zeer behoorlijke score.

Voor iemand die recruitment heeft gedaan ben je weinig in de arbeidsmarkt ingeburgerd heb ik het idee.
pi_125078802
Li
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

10 gesprekken in 7 maanden is bizar veel man in deze tijd :D Ik denk dat er in dit topic alleen al hele volksstammen rondlopen die ervoor zouden tekenen. En dat waren de eerste gesprekken.

Daarnaast heb ik al weer deeltijd werk en ben ik precies 1 maand volledig werkloos geweest. Voor iemand van mijn leeftijd en daarbij behorende inkomstenwens is dat een zeer behoorlijke score.

Voor iemand die recruitment heeft gedaan ben je weinig in de arbeidsmarkt ingeburgerd heb ik het idee.
Ik zocht voornamelijk mensen met puur technische beroepen, daarin is momenteel nog zat werk te vinden.

Als je in de standaard ICT zit of puur op commercieel/administratief werk valt het momenteel inderdaad zwaar tegen. Tenzij je software kan ontwikkelen, dan ben je morgen aan het werk.

En er wordt inderdaad gediscrimineerd bij uitzend en detacheringsbureaus. Is niet dat ik erom moet janken hoor maar is gewoon zo.

Afvallers bij de meeste zijn:

1: Mensen van voor 1965
2: Jammer genoeg vaak ook huiskleur (Eis van veel klanten, niet perse het bureau)
3: Geen ervaring bij lagere beroepen (Administratief, secretarieel, retail)
4: Te hoge eisen (Ben je onder de 25 en wil je meer verdienen als 2300 Bruto bij hogere beroepen, dan kun je het meestal ook schudden)
5: Reisafstand: Verder als 35 km weg is al niet meer interessant.
6: Bij hogere functies vragen bedrijven meestal mannen :?
7: Vrouwen met jonge kinderen zijn ook voor veel bedrijven niet interessant. :?

De huidige markt zorgt er jammer genoeg voor dat er gediscrimineerd kan worden.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:16:18 #222
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125079622
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:01 schreef Thefaceman88 het volgende:

Ik viel bij het bedrijf waar ik ga beginnen kwa eisen volledig buiten de boot.

Ze vroegen 5 tot 10 jaar ervaring ik had er 1tje.
Ze vroegen Frans Duits en Engels, in het Frans kan ik net een broodje bestellen.
Ze vroegen iemand die commercieel was opgeleid, ik ben technisch.
Je moest willen reizen, Ik heb zelf een beetje last van vliegangst.

Dus wie niet waagt wie niet wint.

Voor al mijn mede limbo's hier, kijk veel op limburgvac, daar maak je de meeste kans en geen werving en selectie.

Gr
He, dat lijkt op een vacature hier in de regio waar ze al lang iemand op zoeken. Salesmanager zuid europa?

Heb wel interesse in je lijstje. Zoek een senior/managementfunctie combinatie techniek en sales.

Heb nu in twee weken tijd 5 1e gesprekken gepland staan cq gevoerd, maar de baan zit er nog niet bij wat mij betreft.

Ben zelf trouwens niet zo ant-recruiter. Gebruik ze om te bemiddelen als ik geen zin heb om een brief te schrijven of het bedrijf niet in mijn eigen netwerk zit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:20:31 #223
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125079854
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:56 schreef Thefaceman88 het volgende:
Li

[..]

Ik zocht voornamelijk mensen met puur technische beroepen, daarin is momenteel nog zat werk te vinden.

Als je in de standaard ICT zit of puur op commercieel/administratief werk valt het momenteel inderdaad zwaar tegen. Tenzij je software kan ontwikkelen, dan ben je morgen aan het werk.

En er wordt inderdaad gediscrimineerd bij uitzend en detacheringsbureaus. Is niet dat ik erom moet janken hoor maar is gewoon zo.

2: Jammer genoeg vaak ook huiskleur (Eis van veel klanten, niet perse het bureau)
4: Te hoge eisen (Ben je onder de 25 en wil je meer verdienen als 2300 Bruto bij hogere beroepen, dan kun je het meestal ook schudden)

Ik val im categorie 5, 6 en 7, maar toch wil men zeer graag met mij praten hoor.
pi_125080106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:56 schreef Thefaceman88 het volgende:

Dat vind ik ook zo klote dat ze daarop selecteren. Ik heb al meerdere malen gehoord dat ik te ver weg woon. In een straal van 35 km van waar ik woon zijn gewoon geen banen op WO niveau binnen mijn sector. Ik heb het er best voor over om verder te reizen, en dan bepalen zij dat ik te ver weg woon...
pi_125080275
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:20 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik val im categorie 5, 6 en 7, maar toch wil men zeer graag met mij praten hoor.
Is ook maar een algemeen lijstje, als je een goed profiel hebt ben je zeker interessant. Wel vragen veel technische bedrijven gewoon standaard naar mannen, macho cultuur zullen we maar zeggen.

Waar woon je ongeveer ergens?
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:32:20 #226
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_125080459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:25 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo klote dat ze daarop selecteren. Ik heb al meerdere malen gehoord dat ik te ver weg woon. In een straal van 35 km van waar ik woon zijn gewoon geen banen op WO niveau binnen mijn sector. Ik heb het er best voor over om verder te reizen, en dan bepalen zij dat ik te ver weg woon...
kan ook een reiskosten issue zijn, geef anders aan dat ze de reiskosten in mindering mogen brengen op je salaris
<hr>
pi_125080528
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:20 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vraag die altijd naar boven komt is hoe ver reikt je techniek? Mijn ervaring leert me dat je voor Commercieel technische functies bijna altijd Werktuigbouwkunde of HTS moet hebben gehad. Bijkomend probleem dat je dan standaard het commerciële deel mist... Zelf heb ik dit opgelost door er in de avond International Business bij te studeren.

Ik ben trouwens niet aangenomen op een functie voor zuid Europa, meer richting Azië. In een engineering functie met commerciële aspecten.
pi_125080577
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:32 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

kan ook een reiskosten issue zijn, geef anders aan dat ze de reiskosten in mindering mogen brengen op je salaris
Je reiskostenvergoeding staat toch sowieso los van je salaris? En over het algemeen zit daar natuurlijk een max aan, maar dat is geen punt. Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:36:01 #229
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_125080644
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:34 schreef fh101 het volgende:

[..]

Je reiskostenvergoeding staat toch sowieso los van je salaris? En over het algemeen zit daar natuurlijk een max aan, maar dat is geen punt. Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?
ik bedoelde meer dat je gewoon aangeeft van je reiskosten af te willen zien, ze zijn het wettelijk verplicht, maar als jij aangeeft overeen te komen om dat bedrag in mindering te brengen op je te ontvangen salaris ... maar dat is alleen van toepassing als de reiskosten een issue zijn
<hr>
pi_125080657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:32 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Je moet tegenwoordig al geluk hebben als ze je nog boven de 120 euro per maand willen vergoeden. Als je zelf een heel deel aan Benzine moet betalen is het werken ook een stuk minder leuk.

Ik ga nu zelf ook werken op 50 Km enkele reis, heb alleen geluk dat ik voor mijn werk een leaseauto nodig heb. Anders kreeg ik ook maar 120 euro en kon ik er 140 per maand zelf betalen
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:37:02 #231
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125080687
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:33 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Vraag die altijd naar boven komt is hoe ver reikt je techniek? Mijn ervaring leert me dat je voor Commercieel technische functies bijna altijd Werktuigbouwkunde of HTS moet hebben gehad. Bijkomend probleem dat je dan standaard het commerciële deel mist... Zelf heb ik dit opgelost door er in de avond International Business bij te studeren.

Ik ben trouwens niet aangenomen op een functie voor zuid Europa, meer richting Azië. In een engineering functie met commerciële aspecten.
Ik heb een zeer breed kennisniveau in een bepaald technisch (en trendy) vakgebied, maar ben geen ingenieur. En ben commercieel zeer sterk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:28 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Is ook maar een algemeen lijstje, als je een goed profiel hebt ben je zeker interessant. Wel vragen veel technische bedrijven gewoon standaard naar mannen, macho cultuur zullen we maar zeggen.

Waar woon je ongeveer ergens?
Aan de rand van jouw regio. In mijn werkveld werken bijna alleen maar mannen. Het vrouw zijn werkt bij mij in mijn voordeel
pi_125080693
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:56 schreef Spezza19 het volgende:
Wel grappig dat die jankende recruiter toegeeft dat er gediscrimineerd wordt op leeftijd en afstand.

Dit mag niet....

En ja het gebeurt overal... Maar het mag niet
Je mag hem zo denigrerend benoemen, maar hij geeft wel inzicht in hoe recruiters blijkbaar werken. En dat kan juist reuze nuttig zijn, of je er nou mee eens bent of niet. Dus in die zin wees blij dat hij hier wat punten komt toelichten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_125080811
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:36 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ik bedoelde meer dat je gewoon aangeeft van je reiskosten af te willen zien, ze zijn het wettelijk verplicht, maar als jij aangeeft overeen te komen om dat bedrag in mindering te brengen op je te ontvangen salaris ... maar dat is alleen van toepassing als de reiskosten een issue zijn
Ah, op die fiets ;) Is zeker een optie, maar dan geldt ook weer wat Thefaceman88 zegt:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:36 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Je moet tegenwoordig al geluk hebben als ze je nog boven de 120 euro per maand willen vergoeden. Als je zelf een heel deel aan Benzine moet betalen is het werken ook een stuk minder leuk.

Ik ga nu zelf ook werken op 50 Km enkele reis, heb alleen geluk dat ik voor mijn werk een leaseauto nodig heb. Anders kreeg ik ook maar 120 euro en kon ik er 140 per maand zelf betalen
De reiskostenvergoeding is al lang niet dekkend meer voor de meeste mensen. Tenzij je kan fietsen, dan is het een beetje extra loon wat je krijgt ;)

Ik zal zelf ook minimaal rond de 50 km enkele reis moeten gaan rijden als ik straks afgestudeerd ben. Maar goed, eerst maar eens afstuderen :P
pi_125080882
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb een zeer breed kennisniveau in een bepaald technisch (en trendy) vakgebied, maar ben geen ingenieur. En ben commercieel zeer sterk.
Dan zit je denk ik meer in de lifestyle business, ik gok namelijk niet dat je technische tekeningen kan lezen? Of kostprijsberekeningen kan doen en optimale seriegroten kan bepalen. Om binnen de technische/productie branche te werken als bijvoorbeeld Sales Engineer is dat wel essentieel.
Verder weet ik niet of je nog meerdere talen beheerst? Meestal moet je namelijk wel vloeiend Duits en Engels beheersen.

Gr
pi_125081008
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je mag hem zo denigrerend benoemen, maar hij geeft wel inzicht in hoe recruiters blijkbaar werken. En dat kan juist reuze nuttig zijn, of je er nou mee eens bent of niet. Dus in die zin wees blij dat hij hier wat punten komt toelichten.
Ik probeer inderdaad ook alleen maar tips te geven. Je moet het maar zo zien, mensen die advies in de weer slaan zitten meestal het langste thuis.

Wat ik vertel gebeurt overal, verder vermeld ik ook hoe je het kan omzeilen. Simpel zat.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:46:49 #236
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125081112
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:41 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Dan zit je denk ik meer in de lifestyle business, ik gok namelijk niet dat je technische tekeningen kan lezen? Of kostprijsberekeningen kan doen en optimale seriegroten kan bepalen. Om binnen de technische/productie branche te werken als bijvoorbeeld Sales Engineer is dat wel essentieel.
Verder weet ik niet of je nog meerdere talen beheerst? Meestal moet je namelijk wel vloeiend Duits en Engels beheersen.

Gr
Je zit helemaal verkeerd. En het is wel degelijk techniek. En hoezo zou ik geen tekeningen kunnen lezen of kostprijsberekeningen kunnen maken?
Mijn talen spreek ik uiteraard.

Gelukkig prikken de recruiters die mij benaderen wel door het blonde vrouw vooroordelenplaatje heen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:50:50 #237
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125081308
Wat is voor jullie zelf trouwens de maximale reisafstand? Ik heb er geen problemen mee een deel van de week bij mijn gezin weg te zijn, maar geloof dat ik daarin een uitzondering ben?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 april 2013 @ 19:51:51 #238
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125081363
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:50 schreef Tinkepink het volgende:
Wat is voor jullie zelf trouwens de maximale reisafstand? Ik heb er geen problemen mee een deel van de week bij mijn gezin weg te zijn, maar geloof dat ik daarin een uitzondering ben?
Das wel grotendeels afhankelijk van de vergoeding uiteraard :)
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:53:55 #239
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125081471
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Das wel grotendeels afhankelijk van de vergoeding uiteraard :)
Uiteraard.
pi_125081624
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je zit helemaal verkeerd. En het is wel degelijk techniek. En hoezo zou ik geen tekeningen kunnen lezen of kostprijsberekeningen kunnen maken?

Gelukkig prikken de recruiters die mij benaderen wel door het blonde vrouw vooroordelenplaatje heen.
Ach, gezien zijn eerdere Posts is het een typische oogkleppen recruiter :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_125081643
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Aangezien je dat normaal alleen leert bij een opleiding waar een bachelor of engineering aan vastzit. Is voor mij ook koffiedik kijken als een geen vooropleiding weet. Verder bedoel ik puur producttekeningen met alle cijfertjes die daarbij horen. Kostprijs zou inderdaad kunnen, is ook niet opleiding gebonden.

De essentie voor zo'n functie is dat je op hetzelfde niveau kan praten als de persoon die het product wenst te kopen. Dat je zijn eisen en klachten kan behandelen en de productie kan aansturen. Project management is hierbij ook een van de werkzaamheden.

Ikzelf kan ook op de vloer de machines instellen, de tekeningen maken en het product ontwerpen. Dat zijn vaak eisen omdat dat je heel erg in de beeldvorming helpt.

Genoeg vraag naar mensen die dit kunnen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 april 2013 @ 19:57:08 #242
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125081649
Maar in mijn vorige baan werkte ik regelmatig 60+ uur en was regelmatig in het buitenland. Geen probleem.
pi_125081662
quote:
Ik vind 50 wel max, anders zit je dik 10 uur in de week in de auto.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:58:27 #244
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125081697
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:56 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Als hij nou het lijstje naar me door stuurt vergeef ik het hem wel :P
pi_125081826
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:56 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ben geen recruiter meer, ben tegenwoordig Sales Support Engineer bij een multinational.

Productlijn die ik moet beheren, relaties in het verre oosten en Europa onderhouden. Klachtafhandeling, projectmanagement en aansturing. Veelal voor de Aerospace en Automotive industrie.
pi_125081903
Ik ben gisteren aangenomen bij de Albert Heijn als vakkenvuller bij afdeling vers & klaar.
pi_125081963
quote:
Dat ligt ook aan de kant die je op moet. Als ik richting grote stad zou moeten dan minder omdat je dan met files zit. Als ik richting Zeeland ga meer, omdat je op die 80 km weggetjes toch wel door kunt rijden :)
pi_125081981
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als hij nou het lijstje naar me door stuurt vergeef ik het hem wel :P
Lijsten doorsturen doe ik niet aan, Ik zou sowieso niet weten wat je zou willen doen en waar je ambities liggen. Kan je wel ergens langs sturen maar als het dan geen match is loopt het nog op niets uit. Als ik jouw verhaal zo hoor vind ik het raar dat je nog steeds zoekende bent? woon je ergens in Groningen? In Eindhoven is er ontzettend veel vraag naar technisch commercieel personeel.
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:05:39 #249
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125082006
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:03 schreef denizZ30 het volgende:
Ik ben gisteren aangenomen bij de Albert Heijn als vakkenvuller bij afdeling vers & klaar.
Gefeliciteerd. Hoeveel uur?
pi_125082042
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Hoeveel uur?
Ik begin met een 4 uur contract.
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:07:20 #251
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125082104
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:05 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Lijsten doorsturen doe ik niet aan, Ik zou sowieso niet weten wat je zou willen doen en waar je ambities liggen. Kan je wel ergens langs sturen maar als het dan geen match is loopt het nog op niets uit. Als ik jouw verhaal zo hoor vind ik het raar dat je nog steeds zoekende bent? woon je ergens in Groningen? In Eindhoven is er ontzettend veel vraag naar technisch commercieel personeel.
Ik zoek pas twee weken serieus en kan als ik wil direct bij een nieuwe werkgever beginnen. Hoop echter nog een betere baan te vinden waarvoor dus al een aantal trajecten lopen. Maar er kan altijd meer keus bij.
En ik woon wat achteraf ja, al is eindhoven nog wel re doen als ze zeer goed betalen.
pi_125082455
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik zoek pas twee weken serieus en kan als ik wil direct bij een nieuwe werkgever beginnen. Hoop echter nog een betere baan te vinden waarvoor dus al een aantal trajecten lopen. Maar er kan altijd meer keus bij.
En ik woon wat achteraf ja, al is eindhoven nog wel re doen als ze zeer goed betalen.
Ligt er ook weer aan wat jouw eisen zijn. Salaris is afhankelijk van ervaring, verantwoordelijkheid en functie. tussen de 2200 en 3100 is volgens mij redelijk gemiddeld.

Ik ga nu zelf 2750 verdienen exclusief bonussen, vind dat zelf voor iemand met slecht 1 jaar ervaring in het vak zeer netjes. Verder wel veel leuke secundaire voorwaarden (leaseauto, Laptop, telefoon, 13e maand, winstbonus etc). Is ook maar waar je zelf tevreden mee bent.
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:19:31 #253
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125082707
@thefaceman: daar doe ik het niet meer voor. Maar heb dan ook 19 jaar meer ervaring dan jij :P
pi_125083249
Leeftijdsdiscriminatie bestaat, dat het niet mag klopt maar de meeste werkgevers willen verjongen momenteel.

Afstand moet plausibel zijn, als het op de lange duur werkbaar is en vol te houden prima.

Overigens werf ik momenteel vooral bbl-ers voor een vast contract.
Erg leuk om te doen!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:40:13 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125083857
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar in mijn vorige baan werkte ik regelmatig 60+ uur en was regelmatig in het buitenland. Geen probleem.
wie was toch die man die altijd op zondag het vlees sneed?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 april 2013 @ 20:41:12 #256
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125083916
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Neuh, gewoon ook veel achterstallig werk in de avonduren thuis doen. Maar ja, 3 maal per jaar Azie en regelmatig meerdaagse tripjes ergens in Europa zorgt er wel voor dat je minder thuis ben.
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:44:13 #257
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125084103
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Neuh, gewoon ook veel achterstallig werk in de avonduren thuis doen. Maar ja, 3 maal per jaar Azie en regelmatig meerdaagse tripjes ergens in Europa zorgt er wel voor dat je minder thuis ben.
vrienden van mij weten van gekkigheid niet wat ze met elkaar moeten nu hij een baan dicht bij huis heeft tov een baan waarbij ie telkens op reis was, ook meegemaakt in huize swets of viel dat mee?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:44:25 #258
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125084120
quote:

[..]

t is ook nooit goed he maanvis?

Edit:oh, het was een grapje. Mijn humor vergeten mee te nemen van kantoor.
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:45:38 #259
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_125084185
quote:

[..]

Neuh Knut werkt ook zoveel, die begint gewoon heel erg vroeg en ziet de kinderen dan 's avonds wat langer. Tripjes weg zijn vaak ik Europa, GB kan in een dagje op en neer vaak wel.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 april 2013 @ 20:45:51 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125084200
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

vrienden van mij weten van gekkigheid niet wat ze met elkaar moeten nu hij een baan dicht bij huis heeft tov een baan waarbij ie telkens op reis was, ook meegemaakt in huize swets of viel dat mee?
Nee hoor, ik werk nu 3 dagen en ik kom tijd te kort :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')