Een half jaar chemische technologie is denk ik te weinig om echt binnen te komen bij een chemisch bedrijf á la DSM, AKZO, shell etc... Of je moet ergens 'laag' binnen rollen..quote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten.
Er zit een enorm chemisch complex in Zuid-Limburg. Ik dacht dat er zelfs wat chemische industrie bij Venlo zat.quote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten.
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.quote:Op maandag 8 april 2013 14:36 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er zit een enorm chemisch complex in Zuid-Limburg. Ik dacht dat er zelfs wat chemische industrie bij Venlo zat.
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.quote:Op maandag 8 april 2013 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.
Als je uit noord-limburg komt kun je ook over de grens kijken, dat al eens geprobeerd en zo ja hoe sta je daar tegenover?quote:Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.
SABIC heeft daar de bulkchemie van DSM overgenomen, maar DSM zit er zelf ook nog. En verder zitten er nog enkele kleinere chemiebedrijven.quote:Op maandag 8 april 2013 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.
De chemie loopt inderdaad momenteel niet helemaal lekker. Dat heeft te maken met de economische problemen, maar misschien ook nog wel met de opkomst van goedkope energie (schaliegas en -olie) in de VS. De relatief dure energie in Europa ontmoedigt de chemiebedrijven om flink te investeren in de Nederlandse fabrieken.quote:Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.
Organon bestaat niet meer, dat heet nu MSD. Maar oss is zeker wel te doen vanaf bepaalde plaatsen in Noord-limburg.quote:Op maandag 8 april 2013 15:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Organon is denk ik te ver weg vanuit noord-Limburg
Dat ligt wat genuanceerder (ik ken aardig wat mensen die er werken)quote:Op maandag 8 april 2013 15:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Even op Google gespiekt maar volgens mij loopt Organon/Msd ook niet zo goed.
had het een beetje gehaast getypt hahaquote:Op maandag 8 april 2013 16:13 schreef AnneX het volgende:
Hun vergeten ook dingen ? en Hun vinden dat leuk ?
Gut,gut...bij mij zakken hun van HRM ook ...ik en mijn collega's...
Overigens dank voor je praktische tips.
Jezelf verdiepen in het bedrijf!!! Wat maken ze, wat doen ze, wat lijkt jouw hier leuk aan en waarom bij hun.quote:Op maandag 8 april 2013 16:11 schreef fh101 het volgende:
Wat ik dus echt moeilijk vind is om te beantwoorden waarom ik ergens graag wil werken. Omdat de functieomschrijving me leuk leek. Maar waarom, dat kan ik dus nooit echt goed beantwoorden, behalve met van die cliché antwoorden; omdat ik het leuk vind om met mensen te werken.
Herkent iemand dit? En belangrijker nog, wat doe je ertegen?
De essentie is toch bij veel zorginstellingen hetzelfde en dat is juist wat het in mijn ogen lastig maakt. Het is wel een goede tip, als ik erachter kan komen wat zij (waar ik solliciteer) net anders doen kan ik dat wel noemen natuurlijkquote:Op maandag 8 april 2013 16:44 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Jezelf verdiepen in het bedrijf!!! Wat maken ze, wat doen ze, wat lijkt jouw hier leuk aan en waarom bij hun.
Voorbeeld Internationaal bedrijf: Bij uw ondernemen krijg je vaak sneller kansen en kan ik me veel sneller ontwikkelen. Verder geeft het werken in een internationale organisatie mij ook meer zekerheid.
Voorbeeld MKB: Binnen kleinere ondernemingen is alles vaak informeler, ik presteer beter onder deze omstandigheden. Verder vind ik het fijn dat er directere communicatielijnen zijn waardoor ik niet langs 3 afdelingen hoef te gaan. Tevens geeft het werken binnen een kleinere onderneming mij meer de kans om mijn waarde aan te tonen![]()
Voorbeeld timmerfabriek: Ik vind de producten die uw bedrijf produceert goed in elkaar steken en wil hier zelf ook graag mee aan de slag gaan. Vooral (voorbeeld) spreekt mij erg aan, het ergonomisch ontwerp en de kwalitatieve standaard hebben mij ervan overtuigd dat uw bedrijf net als ikzelf altijd alleen het beste wil produceren.
Verzin maar raak, maar je moet je goed inlezen in wat ze doen en hoe ze dat doen
fris jezelf iig op als je na een lange dag werken toch nog op gesprek gaatquote:
Je wilt niet weten hoeveel mensen er stinkend en ongeschoren op gesprek komen.quote:
om eerlijk te zijn denk ik dat het bij jou toch echt gaat stokken op dat gebrek aan ervaring/diploma in de chemische sector. Ik denk dat je veel meer kans maakt als je in de avonduren die opleiding alsnog haalt en tot die tijd doorbuffelt waar je nu werkt.quote:Op maandag 8 april 2013 16:53 schreef BlueMage het volgende:
Bedankt voor alle tips, ga zeker verder kijken.Brabant is nog wel te doen voor mij vanuit Venlo. Over de grens: mja Ruhrgebied liggen de banen nu helaas ook niet voor het oprapen. Heb overigens twee jaar in Duitsland gewerkt (logistiek dus toch anders) en vond dat niet echt heel geweldig, sfeer is daar toch anders.
Ik laat soms een paar dagen een baardje staan. Kan toch geen probleem zijn?quote:Op maandag 8 april 2013 18:10 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen er stinkend en ongeschoren op gesprek komen.
voor de tijdelijke (bij)baantjes waar jij op reageert is dat geen enkel probleem (mits het je staat)quote:Op maandag 8 april 2013 23:00 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik laat soms een paar dagen een baardje staan. Kan toch geen probleem zijn?
Even wat vragen/opmerkingen van mijn kant over punt 1, 2 en 5:quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
Mijn vorige baan was recruiter bij een detacheringsbureau. We zaten dat met een kleine 8 man op een afdeling en ik denk wel 80% van mijn collega's waaronder ik delete altijd alle mail die er tussen 18:00 en 08:00 binnengekomen was gewoon (Er is nu eenmaal zat aanbod, dus de kans dat het pareltje voor de functie er tussen zat was te verwaarlozen. Verder kwam dit ook omdat veel van de sollicitaties die we nachts kregen van mensen waren die verplicht moeten solliciteren (type ik ben harry, lasser van beroep en wil in de zorg werken)
Ik zal even wat punten opschrijven die jullie zouden kunnen helpen!!!
1: Zet je CV met 1000 Trefwoorden op nationale vacaturebank!!! Wij haalden hier bijna al onze kandidaten vanaf. We zochten daarbij niet op functie maar op werkzaamheden en certificaten (VCA, Tig lassen etc) DIT IS DE ALLERBELANGRIJKSTE.
2: Zet in je CV een persoonlijke motivatie: De recruiters hebben zo een al een beeld van wat ze binnen halen.
5: Wanneer noem je iets een gat in het cv? Ik zoek nu sinds ongeveer een jaar een baan, maar er staat wel een bijbaan op mijn cv die ik nog steeds heb. Zou je dat als een gat in het cv beoordelen of niet?quote:5: Zorg dat je geen gaten in je CV hebt: Gaten in je CV was bij ons 9 van de 10x een no go. Zelf ook al had je een goede reden.
Hier wil ik even op reageren. Als je nu solliciteert vanuit een baan, dan heb je vaak overdag geen tijd om een sollicitatie de deur uit te doen. Ik doe het dan altijd 's avonds als ik thuis ben. Dat kan gerust om 20.00 uur zijn. Dat zou betekenen dat ik gelijk uit je selectie wordt gekiept, zonder dat er naar gekeken wordt.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
Mijn vorige baan was recruiter bij een detacheringsbureau. We zaten dat met een kleine 8 man op een afdeling en ik denk wel 80% van mijn collega's waaronder ik delete altijd alle mail die er tussen 18:00 en 08:00 binnengekomen was gewoon (Er is nu eenmaal zat aanbod, dus de kans dat het pareltje voor de functie er tussen zat was te verwaarlozen. Verder kwam dit ook omdat veel van de sollicitaties die we nachts kregen van mensen waren die verplicht moeten solliciteren (type ik ben harry, lasser van beroep en wil in de zorg werken)
Jep, en daarom heb je dus ook minder succes dan iemand die gewoon om 08:30 zijn sollicitatie verstuurt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier wil ik even op reageren. Als je nu solliciteert vanuit een baan, dan heb je vaak overdag geen tijd om een sollicitatie de deur uit te doen. Ik doe het dan altijd 's avonds als ik thuis ben. Dat kan gerust om 20.00 uur zijn. Dat zou betekenen dat ik gelijk uit je selectie wordt gekiept, zonder dat er naar gekeken wordt.
Lekkere praktijken maar verbaast me niets.. Recruiters moet je zoveel mogelijk links laten liggen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier wil ik even op reageren. Als je nu solliciteert vanuit een baan, dan heb je vaak overdag geen tijd om een sollicitatie de deur uit te doen. Ik doe het dan altijd 's avonds als ik thuis ben. Dat kan gerust om 20.00 uur zijn. Dat zou betekenen dat ik gelijk uit je selectie wordt gekiept, zonder dat er naar gekeken wordt.
Als dat strafbaar is kun je elke sollicitatieprocedure beter door de rechtbank laten doen..quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:44 schreef Disorder het volgende:
Fijn om te weten dat recruiters discrimineren. "Hij bevalt me niet, dus hij krijgt een afwijzing." Is dat niet strafbaar?
Werkende mensen hebben vaak sowieso geen tijd om overdag sollicitaties te versturenquote:Op dinsdag 9 april 2013 09:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb tientallen sollicitaties 's avonds verstuurd. Keurig bevestigingen gekregen en gewoon uitgenodigd voor gesprekken.
hoeft ook niet, je kunt de mailtjes 'savonds klaar zetten en 'sochtends automatisch versturen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Werkende mensen hebben vaak sowieso geen tijd om overdag sollicitaties te versturen
Ja ik ook hoor.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb tientallen sollicitaties 's avonds verstuurd. Keurig bevestigingen gekregen en gewoon uitgenodigd voor gesprekken.
Mijn God, onddanks dat ik het met een aantal punten met je eens ben, snap ik nu heel goed waarom ik recruiters zo veel mogelijk links laat liggen.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
1: Zet je CV met 1000 Trefwoorden op nationale vacaturebank!!! Wij haalden hier bijna al onze kandidaten vanaf. We zochten daarbij niet op functie maar op werkzaamheden en certificaten (VCA, Tig lassen etc) DIT IS DE ALLERBELANGRIJKSTE.
2: Zet in je CV een persoonlijke motivatie: De recruiters hebben zo een al een beeld van wat ze binnen halen.
3: Laat de foto achterwege: Ik en mijn collega's lieten je 9 van de 10 keer niet op gesprek komen als je er ook maar een beetje lelijk uitzag. Ik weet dat dit ontzettend fout is, maar zo zit de mens gewoon in elkaar.
4: Kom bij gesprekken voor een formele functie netjes met een colbertje of iets dergelijks. Bedrijven geven allemaal de voorkeur aan representatieve mensen (Ook al loop je normaal in een adidas trainingsbroek rond)
5: Zorg dat je geen gaten in je CV hebt: Gaten in je CV was bij ons 9 van de 10x een no go. Zelf ook al had je een goede reden.
6: Plaats op je CV alle werkzaamheden die je via een uitzendbureau hebt gedaan onder een kopje:
Als je heel veel banen op je CV hebt staan maak je minimaal 50% minder kans op een functie.
7: Maak je recruiter/contactpersoon enthousiast over jezelf: Vertel veel persoonlijke dingen, dat vinden hun ook leuk. Hou je bijvoorbeeld van koken of geschiedenis MELD DIT DAN. (Partnerruil, SM en orgies kun je achterwege laten)
8: Douche jezelf: Je wil niet weten hoe vaak ik stinkende mensen voor me hebt gehad (FAILLLLL)
9: Maak thuis een zelfreflectie en denk goed na over je eigen persoonlijke goede en slechte eigenschappen. Ik en andere recruiters/HR managers hebben zelf zeer snel door waar het bij jouw fout zit. Denk dus dieper na!!!! Als je bijvoorbeeld op de vraag: Wat zijn je slechte eigenschappen? binnen 60 Sec geen antwoord kan geven formuleren wij dat voor jouw!! GEBREK AAN ZELFKENNIS!!! en dus FAIL.
10: Wees proactief: Ben je op gesprek geweest en wil je weten hoe het ging? Bel na een dag of 2 even op. Sommige mensen denken dan dat je aan het pushen bent, ik vond het altijd wel fijn om aan iemand herinnerd te worden. HR mensen zijn ook gewoon mensen, hun vergeten ook dingen.
Hoop dat ik jullie hiermee een beetje heb kunnen helpen.
Dit zegt natuurlijk niets over jou hoor, alleen maar over het type recruiter.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:34 schreef Koningin het volgende:
Geloof dat ik jouw CV niet wil zien. Zou je afwijzen voor de functie van recruiter, alleen al op basis van het aantal spelfouten.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
3: Laat de foto achterwege: Ik en mijn collega's lieten je 9 van de 10 keer niet op gesprek komen als je er ook maar een beetje lelijk uitzag. Ik weet dat dit ontzettend fout is, maar zo zit de mens gewoon in elkaar.
4: Kom bij gesprekken voor een formele functie netjes met een colbertje of iets dergelijks. Bedrijven geven allemaal de voorkeur aan representatieve mensen (Ook al loop je normaal in een adidas trainingsbroek rond)
5: Zorg dat je geen gaten in je CV hebt: Gaten in je CV was bij ons 9 van de 10x een no go. Zelf ook al had je een goede reden.
6: Plaats op je CV alle werkzaamheden die je via een uitzendbureau hebt gedaan onder een kopje:
Als je heel veel banen op je CV hebt staan maak je minimaal 50% minder kans op een functie.
7: Maak je recruiter/contactpersoon enthousiast over jezelf: Vertel veel persoonlijke dingen, dat vinden hun ook leuk. Hou je bijvoorbeeld van koken of geschiedenis MELD DIT DAN. (Partnerruil, SM en orgies kun je achterwege laten)
8: Douche jezelf: Je wil niet weten hoe vaak ik stinkende mensen voor me hebt gehad (FAILLLLL)
9: Maak thuis een zelfreflectie en denk goed na over je eigen persoonlijke goede en slechte eigenschappen. Ik en andere recruiters/HR managers hebben zelf zeer snel door waar het bij jouw fout zit. Denk dus dieper na!!!! Als je bijvoorbeeld op de vraag: Wat zijn je slechte eigenschappen? binnen 60 Sec geen antwoord kan geven formuleren wij dat voor jouw!! GEBREK AAN ZELFKENNIS!!! en dus FAIL.
10: Wees proactief: Ben je op gesprek geweest en wil je weten hoe het ging? Bel na een dag of 2 even op. Sommige mensen denken dan dat je aan het pushen bent, ik vond het altijd wel fijn om aan iemand herinnerd te worden. HR mensen zijn ook gewoon mensen, hun vergeten ook dingen.
Nou nou... hun zijn ook maar gewoon mensen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:29 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Geloof dat ik jouw CV niet wil zien. Zou je afwijzen voor de functie van recruiter, alleen al op basis van het aantal spelfouten.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou nou... hun zijn ook maar gewoon mensen.
Welke regio?quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:37 schreef mr.miagi het volgende:
probeer maar eens via een uitzendbureau werk te vinden zonder ervaring...een onmogelijke taak. voor hulpkracht/ productiewerk staan er al 50 voor je.
Vind ik ook...quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:56 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja ik ook hoor.
Maar ik ben van mening dat je niet zo maar je mails van 18.00 - 08.00 uur kunt verwijderen.....er wordt tegenwoordig zoveel plaats- en tijdongebonden gewerkt. Dat kun je niet maken.
Afhankelijk van vooropleiding weet ik wellicht wel iets passends te vinden via werk.nl.quote:
quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
We zaten dat met een kleine 8 man op een afdeling en ik denk wel 80% van mijn collega's waaronder ik delete altijd alle mail die er tussen 18:00 en 08:00 binnengekomen was gewoon
quote:Ik en mijn collega's lieten je 9 van de 10 keer niet op gesprek komen als je er ook maar een beetje lelijk uitzag
quote:formuleren wij dat voor jouw!!
Bij nader inzien ben je gewoon een incompetente drol.quote:hun vergeten ook dingen.
TIP: Stuur je mail om 8:30 dan wordt ie niet verwijderd.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:48 schreef peleetje het volgende:
[..]
Vind ik ook...
De wereld stopt niet met functioneren als jij om 18:00 je pceetje uitzet. (iets met 24uurs economie)
Als je mails tussen 18:00-08:00 gewoon klakkeloos verwijdert ben je naar mijn idee gewoon een incompetente recruiter lul.
Dit impliceert dat je je ritme niet kan aanpassen. Dat kan dus wel. Dat is dan weer mijn ervaring. En bij verschillende werktijden horen ook verschillende piekmomenten.quote:Op maandag 8 april 2013 14:31 schreef corehype het volgende:
[..]
Empathisch vermogen ontbreekt?
's nachts solliciteren betekent laat naar bed = laat opstaan = slecht presteren op werk.
Ik kan het weten
quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
TIP: Stuur je mail om 8:30 dan wordt ie niet verwijderd.
Hou jij je aan je eigen tips! dan doe ik op mijn manier.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
TIP: Stuur je mail om 8:30 dan wordt ie niet verwijderd.
Mijn achting van recruiters ed. is nog meer gedaald.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
okequote:Op dinsdag 9 april 2013 12:04 schreef peleetje het volgende:
[..]
[..]
Hou jij je aan je eigen tips! dan doe ik op mijn manier.
Mijn vooroordeel werd bevestigdquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mijn achting van recruiters ed. is nog meer gedaald.
Het zijn gewoon hele domme mensen.quote:
*schraapt keel.quote:
Dit is toch achterlijk. Een stage voor afgestudeerden?quote:In deze gave en leerzame werkervarings stage voor afgestudeerden die graag nog wat extra werkveraring op hun cv willen bijschrijven zul je zelfstandig en met begeleiding meewerken (teksten schrijven, meedenken over de inhoud van de propositie, projectbegeleiding) aan een nieuwe social media HR en recruitment propositie die we op dit moment aan het voorbereiden zijn
Verder zul je allerlei andere operationele marketing & communicatie taken uitvoeren. Dit zijn wel taken die bij een volwaardige functie horen en dus toegevoegde waarde voor de werkervaring bieden. We vragen je wel om 6 maanden bij ons bedrijf te blijven.
Per direct beschikbaar.
Vergoeding: ¤250 per maand + reiskosten
Goedkope werkkrachtenquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:52 schreef Myraela het volgende:
Dit is toch achterlijk. Een stage voor afgestudeerden?En dat voor serieus voor maar 250 euro in de maand. Sorry hoor, maar dit is gewoon echt dieptriest.
Ik zou het doen als ik al een jaar thuis zou zitten. Door zo'n instelling heb ik nu een droombaan gevonden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit is toch achterlijk. Een stage voor afgestudeerden?En dat voor serieus voor maar 250 euro in de maand. Sorry hoor, maar dit is gewoon echt dieptriest.
Ik had het ook gedaan jaquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik zou het doen als ik al een jaar thuis zou zitten. Door zo'n instelling heb ik nu een droombaan gevonden.
hoe kan je zonder baan je huur betalen?quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:18 schreef TeleportingKing het volgende:
250 euro per maand voor een afgestudeerde die dus geen stufi/lening meer krijgt? Ik zou het niet doen, hoe kun je ooit je huur nog betalen?
we hadden ooit een belgisch meisje die niet met de bus wilde gaan werken end us alleen in haar eigen woonplaats wilde werken, die post nu nog alleen in Depressie topiques.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:29 schreef sararaats het volgende:
Ik krijg nog steeds werkaanbiedingen terwijl ik arbeidsongeschikt verklaard ben.
In België is het misschien anders dan bij jullie
Dan heb je nog altijd eventueel een laatste redmiddel in de vorm van een uitkering. Ik weet niet precies hoe het zit, maar met een fulltime stage ben je niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en heb je volgens mij geen recht op bijstand.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
hoe kan je zonder baan je huur betalen?
dat is bij WW maar bij bijstand niet, maar je moet in de bijstand wel solliciteren om aan een baan te komen (dus in de avonduren bij werken). + in de bijstand word je vaak tewerkgesteld in de groenvoorziening of in de bejaardenwasserette. en dat moet je maar net willen. sommigen verkiezen dan om gewoon thuis te blijven.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:34 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dan heb je nog altijd eventueel een laatste redmiddel in de vorm van een uitkering. Ik weet niet precies hoe het zit, maar met een fulltime stage ben je niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en heb je volgens mij geen recht op bijstand.
Ja, dus bij een fulltime stage moet je sowieso in de avonden ook nog werken. Ik zou het niet kunnen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat is bij WW maar bij bijstand niet, maar je moet in de bijstand wel solliciteren om aan een baan te komen (dus in de avonduren bij werken). + in de bijstand word je vaak tewerkgesteld in de groenvoorziening of in de bejaardenwasserette.
True. Het is voor mij choquerend om te lezen dat alle mails tussen bepaalde tijdstippen worden wegggooid. Maar als je van recruiters afhankelijk bent, dan moet je het er maar mee doen. (Ik ben dat zelf goddank niet.)quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:35 schreef fh101 het volgende:
Iedereen reageert wel heel sterk op de post van Thefaceman88, en dat snap ik ook. Maar hij zal echt niet de enige recruiter zijn die zo te werk gaat. En dan kunnen we het met zn allen wel diep triest vinden, maar als je uiteindelijk een baan wil... Het is zo wel weer duidelijk hoe dat wereldje in elkaar zit.
Daar struikel ikzelf inderdaad ook het meest over. Ik ga er juist 's avonds even voor zitten om een goede mail op te stellen. Ik heb een basisbrief, maar die moet natuurlijk wel elke keer wat aangepast worden en juist dan loop je het gevaar dat zinnen niet meer lopen. Als ik 's middags sollicitaties zou versturen dan moet het overal even snel tussen door en is de kans op fouten dus veel groter. Maar dat je daar dan gelijk zo op af gestraft kan worden...quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
True. Het is voor mij choquerend om te lezen dat alle mails tussen bepaalde tijdstippen worden wegggooid. Maar als je van recruiters afhankelijk bent, dan moet je het er maar mee doen. (Ik ben dat zelf goddank niet.)
Sommige dingen hoop ik ver weg van te blijven zoals: Flex contracten, 0-uren contracten, Uitzendbureau's, Pay-roll, Recruiters. Allemaal lijkenpikkerij.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:53 schreef fh101 het volgende:
[..]
Daar struikel ikzelf inderdaad ook het meest over. Ik ga er juist 's avonds even voor zitten om een goede mail op te stellen. Ik heb een basisbrief, maar die moet natuurlijk wel elke keer wat aangepast worden en juist dan loop je het gevaar dat zinnen niet meer lopen. Als ik 's middags sollicitaties zou versturen dan moet het overal even snel tussen door en is de kans op fouten dus veel groter. Maar dat je daar dan gelijk zo op af gestraft kan worden...
volgens mij wil onze overheid net heel nederland aan de flex contractenquote:Op dinsdag 9 april 2013 13:56 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Sommige dingen hoop ik ver weg van te blijven zoals: Flex contracten, 0-uren contracten, Uitzendbureau's, Pay-roll, Recruiters. Allemaal lijkenpikkerij.
TIP: je kunt je mailtjes vertraagd versturen dus het is niet nodig om 'smiddags te gaan lopen haasten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:53 schreef fh101 het volgende:
[..]
Daar struikel ikzelf inderdaad ook het meest over. Ik ga er juist 's avonds even voor zitten om een goede mail op te stellen. Ik heb een basisbrief, maar die moet natuurlijk wel elke keer wat aangepast worden en juist dan loop je het gevaar dat zinnen niet meer lopen. Als ik 's middags sollicitaties zou versturen dan moet het overal even snel tussen door en is de kans op fouten dus veel groter. Maar dat je daar dan gelijk zo op af gestraft kan worden...
Ik heb het nog niet gevonden in hotmailquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
TIP: je kunt je mailtjes vertraagd versturen dus het is niet nodig om 'smiddags te gaan lopen haasten.
Nou ja, daar heeft Maanvis dus al een oplossing voor gegeven. (Vroeger deden we dat altijd zo met mailen, maar dan andersom: overdag mails schrijven en 's avonds na 8 uur versturen omdat de kosten van het inbellen dan lager waren.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:53 schreef fh101 het volgende:
[..]
Het is compleet respectloos en als een bureau zo te werk gaat, dan zou ik daar als opdrachtgever graag van op de hoogte zijn, want ik zou snel op zoek naar een anderquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zelf ook maar een stupide selectiecriterium
Je kunt ook een concept opslaan en tijdens werktijd (in de pauze bijvoorbeeld) versturen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:01 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet gevonden in hotmail
Goeie!quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt ook een concept opslaan en tijdens werktijd (in de pauze bijvoorbeeld) versturen.
Ik krijg ook nog een flink aantal afwijzingen via de post! Ik vind het wat achterhaald. En nu ben ik elke dag rond postbodetijd nerveus.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:05 schreef fh101 het volgende:
[..]
Goeie!
Ik heb trouwens een paar dagen geleden een sollicitatie gedaan via de mail, maar ik kreeg geen ontvangstbevestiging binnen dus ik had bij mezelf al bedacht dat ik dat even in de gaten moest houden. Kreeg ik een dag later een brief in de post als bevestigingHoe heerlijk ouderwetsch!
Jij hebt toch dezelfde studieachtergrond als ik? Wat zoek je eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik krijg ook nog een flink aantal afwijzingen via de post! Ik vind het wat achterhaald. En nu ben ik elke dag rond postbodetijd nerveus.
1quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Even wat vragen/opmerkingen van mijn kant over punt 1, 2 en 5:
1: Is nationalevacaturebank.nl niet een beetje achterhaald met de opkomst van linkedin? En waarom niet monsterboard?
2: Kun je dit verduidelijken aan wat voor soort tekst je dan denkt?
[..]
5: Wanneer noem je iets een gat in het cv? Ik zoek nu sinds ongeveer een jaar een baan, maar er staat wel een bijbaan op mijn cv die ik nog steeds heb. Zou je dat als een gat in het cv beoordelen of niet?
Dan nog een andere vraag - voor zover je het in cijfers kan uitdrukken - in hoeverre moest een cv aansluiten op de vacature, wilde je iemand uitnodigen voor een gesprek? 70%, 80%, 90%?
1.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Even wat vragen/opmerkingen van mijn kant over punt 1, 2 en 5:
1: Is nationalevacaturebank.nl niet een beetje achterhaald met de opkomst van linkedin? En waarom niet monsterboard?
2: Kun je dit verduidelijken aan wat voor soort tekst je dan denkt?
[..]
5: Wanneer noem je iets een gat in het cv? Ik zoek nu sinds ongeveer een jaar een baan, maar er staat wel een bijbaan op mijn cv die ik nog steeds heb. Zou je dat als een gat in het cv beoordelen of niet?
Dan nog een andere vraag - voor zover je het in cijfers kan uitdrukken - in hoeverre moest een cv aansluiten op de vacature, wilde je iemand uitnodigen voor een gesprek? 70%, 80%, 90%?
Afgestudeerd in filosofie en taalwetenschap, bijna gepromoveerd bij pedagogiek. Ik kijk naar functies als docent aan universiteit en hbo, en ook naar alle onderwijsgerelateerde beleidsfuncties. M'n specialisatie is nieuwe media in het onderwijs, maar ik kijk ook breder dan dat. Als je iets weet, hoor ik het graag!quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij hebt toch dezelfde studieachtergrond als ik? Wat zoek je eigenlijk?
Hier heb je een dikke kans op ja. Wat voor werk zoek je? Mijn tip is om er een flitsende titel aan te geven. Dat vergroot je kans aanzienlijk in plaats van "Sollicitatie directiesecretaresse Mevrouw Koningin"quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Bewijs het maar eens, ik werk er niet meer. Maar ik heb dit bij andere detacheerders die voor mij zochten ook aangekaart, die gaven toe hetzelfde te doen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:44 schreef Disorder het volgende:
Fijn om te weten dat recruiters discrimineren. "Hij bevalt me niet, dus hij krijgt een afwijzing." Is dat niet strafbaar?
Ik zat bij een van de grootste detacheringsbureaus in Nederland. De kleintjes zijn nog erger.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:02 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Mijn God, onddanks dat ik het met een aantal punten met je eens ben, snap ik nu heel goed waarom ik recruiters zo veel mogelijk links laat liggen.
Ik heb dyslexie, als ik hier dan snel loop te typen zie ik mijn eigen fouten niet meer. Mijn oprechte excuses.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:29 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Geloof dat ik jouw CV niet wil zien. Zou je afwijzen voor de functie van recruiter, alleen al op basis van het aantal spelfouten.
Als starter maak je juist meer kans, jij hebt nul ervaring en weet ook niet wat je kunt gaan verdienen.... probleem is alleen dat ze je dan een oor aannaaien.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:37 schreef mr.miagi het volgende:
probeer maar eens via een uitzendbureau werk te vinden zonder ervaring...een onmogelijke taak. voor hulpkracht/ productiewerk staan er al 50 voor je.
Wat wil je, je krijgt er 500 op 1 vacature.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:37 schreef ElisaB het volgende:
Het lijkt wel zo te zijn dat iedereen die aan de positieve kant van de markt zit op den duur onbeschoft en respectloos wordt.
Mijn bek valt open door het verhaal van Thefaceman88, maar het is wel wat ik de laatste tijd ervaar (of wat men in mijn omgeving ervaart). Sollicitanten worden amper meer serieus genomen, laat staan met resepect.
Dat snap ik best, maar dan hoeft het toch nog niet resepctloos te worden?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:38 schreef Maanvis het volgende:
Wat wil je, je krijgt er 500 op 1 vacature.
als je 499 man een persoonlijke afwijzing moet sturen kan dat simpelweg niet, dus krijg je een kortaf standaard mailtje met daarin 'uw profiel voldoet niet aan de vacature' en meer niet. Als je al überhaupt de tijd hebt om te reageren.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:39 schreef ElisaB het volgende:
Dat snap ik best, maar dan hoeft het toch nog niet resepctloos te worden?
Nou ja, het minste wat je kunt doen is wat meer informatie geven over de achtergrond van de personen die wél uitgenodigd zijn op gesprek. Het kost wat moeite om dat zorgvuldig te formuleren, maar het heeft de sollicitanten ook tijd en moeite gekost om te solliciteren.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je 499 man een persoonlijke afwijzing moet sturen kan dat simpelweg niet, dus krijg je een kortaf standaard mailtje met daarin 'uw profiel voldoet niet aan de vacature' en meer niet. Als je al überhaupt de tijd hebt om te reageren.
mensen zijn gefrustreerd omdat ze geen werk vinden en recruiters hanteren nu ook niet de meest charmante werkwijze, maar trekt het je niet aan, het is een forumquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:01 schreef Thefaceman88 het volgende:
Even ter verduidelijking, Ik geef ook alleen maar tips en geef aan hoe het werkt.
Dan kun je mij wel af gaan zeiken en op mijn spelling gaan lopen afrekenen, maar de waarheid is dat ik volgende week weer aan het werk ben (Ben een Werktuigbouwkunde met een extra HBO in international business). Door mijn stappen aan te houden vond ik binnen 4 weken na dat ik ontslag heb genomen weer een baan (Ben gestopt omdat ik het verschrikkelijk vond om mensen gewoon te bedriegen en valse hoop te geven, gaat na een jaar echt aan je knagen).
Ik heb hier thuis nog een map liggen met een dikke 150 bedrijven die binnen nu en 2 maanden nog mensen zoeken. Misschien moet ik maar stoppen met posten hier als te toch alleen maar wordt afgezeken. Wie wil werken vind werk!!!!
Alsof een bedrijf niet meer te doen heeftquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, het minste wat je kunt doen is wat meer informatie geven over de achtergrond van de personen die wél uitgenodigd zijn op gesprek. Het kost wat moeite om dat zorgvuldig te formuleren, maar het heeft de sollicitanten ook tijd en moeite gekost om te solliciteren.
Ik heb pas meer informatie gevraagd over mijn afwijzing voor een vacature waarop 350 reacties waren gekomen. Ik kreeg daar een keurige en snelle reactie op. Echt fijn dat het ook zo kan.
Als ik lang werkloos zou zijn zou ik het ook doen, maar als het even zo doorgaat noemen ze straks elke baan een werkstage, gaat iedereen zwaar onder minimumloon zitten en wissel je gewoon elke 6 maanden van baan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik zou het doen als ik al een jaar thuis zou zitten. Door zo'n instelling heb ik nu een droombaan gevonden.
Meid volgens mij ben jij nog veel te jong om zo negatief te doen over de arbeidsmarkt!quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik lang werkloos zou zijn zou ik het ook doen, maar als het even zo doorgaat noemen ze straks elke baan een werkstage, gaat iedereen zwaar onder minimumloon zitten en wissel je gewoon elke 6 maanden van baan.
Ik vind het als bedrijf gewoon sneu dat je op zo'n manier gebruik wilt maken van mensen, al helemaal met zo'n lage vergoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |