abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 april 2013 @ 14:34:56 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125030272
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten. :)
Een half jaar chemische technologie is denk ik te weinig om echt binnen te komen bij een chemisch bedrijf á la DSM, AKZO, shell etc... Of je moet ergens 'laag' binnen rollen..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125030324
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten. :)
Er zit een enorm chemisch complex in Zuid-Limburg. Ik dacht dat er zelfs wat chemische industrie bij Venlo zat.
  maandag 8 april 2013 @ 14:41:41 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125030535
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 14:36 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Er zit een enorm chemisch complex in Zuid-Limburg. Ik dacht dat er zelfs wat chemische industrie bij Venlo zat.
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 april 2013 @ 14:51:43 #104
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_125030921
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.
Hallon!
  maandag 8 april 2013 @ 15:00:36 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125031199
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.
Als je uit noord-limburg komt kun je ook over de grens kijken, dat al eens geprobeerd en zo ja hoe sta je daar tegenover?
Een gedicht over Maanvis
pi_125031367
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

SABIC heeft daar de bulkchemie van DSM overgenomen, maar DSM zit er zelf ook nog. En verder zitten er nog enkele kleinere chemiebedrijven.

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef BlueMage het volgende:

[..]

De chemie loopt inderdaad momenteel niet helemaal lekker. Dat heeft te maken met de economische problemen, maar misschien ook nog wel met de opkomst van goedkope energie (schaliegas en -olie) in de VS. De relatief dure energie in Europa ontmoedigt de chemiebedrijven om flink te investeren in de Nederlandse fabrieken.

Ik heb overigens zelf ook last van die problemen in de chemie, ondanks dat ik een afgeronde WO-opleiding richting chemie heb. Ik ben nu zelf bezig met een solliciteren op een functie als chemisch onderzoeker aan een universiteit.
pi_125031428
Organon is denk ik te ver weg vanuit noord-Limburg
  maandag 8 april 2013 @ 15:09:49 #108
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_125031528
Ik woon in zuid-limburg, nog leuker qua werkgelegenheid
<hr>
  maandag 8 april 2013 @ 15:10:45 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125031562
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Organon is denk ik te ver weg vanuit noord-Limburg
Organon bestaat niet meer, dat heet nu MSD. Maar oss is zeker wel te doen vanaf bepaalde plaatsen in Noord-limburg.
Een gedicht over Maanvis
pi_125031624
Even op Google gespiekt maar volgens mij loopt Organon/Msd ook niet zo goed.
  maandag 8 april 2013 @ 15:16:00 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125031743
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Even op Google gespiekt maar volgens mij loopt Organon/Msd ook niet zo goed.
Dat ligt wat genuanceerder (ik ken aardig wat mensen die er werken) ;). Het bedrijf is juist recentelijk 'gered' van plannen om de boel naar ierland/amerika te verhuizen en er wordt nu weer in geïnvesteerd.
Een gedicht over Maanvis
pi_125033202
Mijn vorige baan was recruiter bij een detacheringsbureau. We zaten dat met een kleine 8 man op een afdeling en ik denk wel 80% van mijn collega's waaronder ik delete altijd alle mail die er tussen 18:00 en 08:00 binnengekomen was gewoon (Er is nu eenmaal zat aanbod, dus de kans dat het pareltje voor de functie er tussen zat was te verwaarlozen. Verder kwam dit ook omdat veel van de sollicitaties die we nachts kregen van mensen waren die verplicht moeten solliciteren (type ik ben harry, lasser van beroep en wil in de zorg werken :7 )

Ik zal even wat punten opschrijven die jullie zouden kunnen helpen!!!

1: Zet je CV met 1000 Trefwoorden op nationale vacaturebank!!! Wij haalden hier bijna al onze kandidaten vanaf. We zochten daarbij niet op functie maar op werkzaamheden en certificaten (VCA, Tig lassen etc) DIT IS DE ALLERBELANGRIJKSTE.

2: Zet in je CV een persoonlijke motivatie: De recruiters hebben zo een al een beeld van wat ze binnen halen.

3: Laat de foto achterwege: Ik en mijn collega's lieten je 9 van de 10 keer niet op gesprek komen als je er ook maar een beetje lelijk uitzag :7 . Ik weet dat dit ontzettend fout is, maar zo zit de mens gewoon in elkaar.

4: Kom bij gesprekken voor een formele functie netjes met een colbertje of iets dergelijks. Bedrijven geven allemaal de voorkeur aan representatieve mensen (Ook al loop je normaal in een adidas trainingsbroek rond)

5: Zorg dat je geen gaten in je CV hebt: Gaten in je CV was bij ons 9 van de 10x een no go. Zelf ook al had je een goede reden.

6: Plaats op je CV alle werkzaamheden die je via een uitzendbureau hebt gedaan onder een kopje:
Als je heel veel banen op je CV hebt staan maak je minimaal 50% minder kans op een functie.

7: Maak je recruiter/contactpersoon enthousiast over jezelf: Vertel veel persoonlijke dingen, dat vinden hun ook leuk. Hou je bijvoorbeeld van koken of geschiedenis MELD DIT DAN. (Partnerruil, SM en orgies kun je achterwege laten)

8: Douche jezelf: Je wil niet weten hoe vaak ik stinkende mensen voor me hebt gehad (FAILLLLL)

9: Maak thuis een zelfreflectie en denk goed na over je eigen persoonlijke goede en slechte eigenschappen. Ik en andere recruiters/HR managers hebben zelf zeer snel door waar het bij jouw fout zit. Denk dus dieper na!!!! Als je bijvoorbeeld op de vraag: Wat zijn je slechte eigenschappen? binnen 60 Sec geen antwoord kan geven formuleren wij dat voor jouw!! GEBREK AAN ZELFKENNIS!!! en dus FAIL.

10: Wees proactief: Ben je op gesprek geweest en wil je weten hoe het ging? Bel na een dag of 2 even op. Sommige mensen denken dan dat je aan het pushen bent, ik vond het altijd wel fijn om aan iemand herinnerd te worden. HR mensen zijn ook gewoon mensen, hun vergeten ook dingen.

Hoop dat ik jullie hiermee een beetje heb kunnen helpen.
pi_125034076
Wat ik dus echt moeilijk vind is om te beantwoorden waarom ik ergens graag wil werken. Omdat de functieomschrijving me leuk leek. Maar waarom, dat kan ik dus nooit echt goed beantwoorden, behalve met van die cliché antwoorden; omdat ik het leuk vind om met mensen te werken.

Herkent iemand dit? En belangrijker nog, wat doe je ertegen?
pi_125034166
Hun vergeten ook dingen ? en Hun vinden dat leuk ?

Gut,gut...bij mij zakken hun van HRM ook ...ik en mijn collega's...

Overigens dank voor je praktische tips.
pi_125035321
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 16:13 schreef AnneX het volgende:
Hun vergeten ook dingen ? en Hun vinden dat leuk ?

Gut,gut...bij mij zakken hun van HRM ook ...ik en mijn collega's...

Overigens dank voor je praktische tips.
had het een beetje gehaast getypt haha

gaat om de essentie :)
pi_125035550
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 16:11 schreef fh101 het volgende:
Wat ik dus echt moeilijk vind is om te beantwoorden waarom ik ergens graag wil werken. Omdat de functieomschrijving me leuk leek. Maar waarom, dat kan ik dus nooit echt goed beantwoorden, behalve met van die cliché antwoorden; omdat ik het leuk vind om met mensen te werken.

Herkent iemand dit? En belangrijker nog, wat doe je ertegen?
Jezelf verdiepen in het bedrijf!!! Wat maken ze, wat doen ze, wat lijkt jouw hier leuk aan en waarom bij hun.

Voorbeeld Internationaal bedrijf: Bij uw ondernemen krijg je vaak sneller kansen en kan ik me veel sneller ontwikkelen. Verder geeft het werken in een internationale organisatie mij ook meer zekerheid.

Voorbeeld MKB: Binnen kleinere ondernemingen is alles vaak informeler, ik presteer beter onder deze omstandigheden. Verder vind ik het fijn dat er directere communicatielijnen zijn waardoor ik niet langs 3 afdelingen hoef te gaan. Tevens geeft het werken binnen een kleinere onderneming mij meer de kans om mijn waarde aan te tonen *O*

Voorbeeld timmerfabriek: Ik vind de producten die uw bedrijf produceert goed in elkaar steken en wil hier zelf ook graag mee aan de slag gaan. Vooral (voorbeeld) spreekt mij erg aan, het ergonomisch ontwerp en de kwalitatieve standaard hebben mij ervan overtuigd dat uw bedrijf net als ikzelf altijd alleen het beste wil produceren.

Verzin maar raak, maar je moet je goed inlezen in wat ze doen en hoe ze dat doen
  maandag 8 april 2013 @ 16:53:34 #117
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_125035852
Bedankt voor alle tips, ga zeker verder kijken. :) Brabant is nog wel te doen voor mij vanuit Venlo. Over de grens: mja Ruhrgebied liggen de banen nu helaas ook niet voor het oprapen. Heb overigens twee jaar in Duitsland gewerkt (logistiek dus toch anders) en vond dat niet echt heel geweldig, sfeer is daar toch anders.
Hallon!
pi_125035905
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 16:44 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Jezelf verdiepen in het bedrijf!!! Wat maken ze, wat doen ze, wat lijkt jouw hier leuk aan en waarom bij hun.

Voorbeeld Internationaal bedrijf: Bij uw ondernemen krijg je vaak sneller kansen en kan ik me veel sneller ontwikkelen. Verder geeft het werken in een internationale organisatie mij ook meer zekerheid.

Voorbeeld MKB: Binnen kleinere ondernemingen is alles vaak informeler, ik presteer beter onder deze omstandigheden. Verder vind ik het fijn dat er directere communicatielijnen zijn waardoor ik niet langs 3 afdelingen hoef te gaan. Tevens geeft het werken binnen een kleinere onderneming mij meer de kans om mijn waarde aan te tonen *O*

Voorbeeld timmerfabriek: Ik vind de producten die uw bedrijf produceert goed in elkaar steken en wil hier zelf ook graag mee aan de slag gaan. Vooral (voorbeeld) spreekt mij erg aan, het ergonomisch ontwerp en de kwalitatieve standaard hebben mij ervan overtuigd dat uw bedrijf net als ikzelf altijd alleen het beste wil produceren.

Verzin maar raak, maar je moet je goed inlezen in wat ze doen en hoe ze dat doen
De essentie is toch bij veel zorginstellingen hetzelfde en dat is juist wat het in mijn ogen lastig maakt. Het is wel een goede tip, als ik erachter kan komen wat zij (waar ik solliciteer) net anders doen kan ik dat wel noemen natuurlijk :)

En misschien moet ik niet te moeilijk denken. Dus niet dat; 'ik vind het leuk om met mensen te werken' maar 'het spreekt mij aan dat de groepen klein zijn. Dat de sfeer goed voelt'. Dat soort, mn antwoorden wat kleiner maken.
pi_125037258
Douche jezelf :{
  maandag 8 april 2013 @ 17:34:46 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125037463
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 17:29 schreef DRidder het volgende:
fris jezelf iig op als je na een lange dag werken toch nog op gesprek gaat ;) desnoods doe je dat effe ergens bij een WC langs de snelweg :D
Een gedicht over Maanvis
pi_125038702
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 17:29 schreef DRidder het volgende:
Je wilt niet weten hoeveel mensen er stinkend en ongeschoren op gesprek komen.
Ik heb zelf terwijl ik solliciteerde gewoon een schoon overhemd en Deo in de auto gelegd. Maakt een wereld van verschil.

Verder is het de key om je te onderscheiden van de rest, met zinnen als ik werk graag met mensen ga je er niet komen.

Zeg dan gewoon eerlijk het lijkt me een mooie nette organisatie en de afstand is voor mij goed bereisbaar.
  maandag 8 april 2013 @ 18:19:08 #122
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125039005
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 16:53 schreef BlueMage het volgende:
Bedankt voor alle tips, ga zeker verder kijken. :) Brabant is nog wel te doen voor mij vanuit Venlo. Over de grens: mja Ruhrgebied liggen de banen nu helaas ook niet voor het oprapen. Heb overigens twee jaar in Duitsland gewerkt (logistiek dus toch anders) en vond dat niet echt heel geweldig, sfeer is daar toch anders.
om eerlijk te zijn denk ik dat het bij jou toch echt gaat stokken op dat gebrek aan ervaring/diploma in de chemische sector. Ik denk dat je veel meer kans maakt als je in de avonduren die opleiding alsnog haalt en tot die tijd doorbuffelt waar je nu werkt.
Een gedicht over Maanvis
pi_125054167
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:10 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoeveel mensen er stinkend en ongeschoren op gesprek komen.
Ik laat soms een paar dagen een baardje staan. Kan toch geen probleem zijn?
pi_125054802
Gladscheren die smoel!
pi_125055251
Als je tussen de 18 en 30 bent zou ik me gewoon gladscheren voor ieder gesprek.
Ik zelf heb ook wel eens een baartje staan, maar zorg in ieder geval dat je het bijhoud.
Als je overal op je gezicht haar hebt staan kan het, de meeste jongeren hebben helaas alleen maar wat plukken op de kin en de zijkanten, dat is gewoon geen gezicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')