Een half jaar chemische technologie is denk ik te weinig om echt binnen te komen bij een chemisch bedrijf á la DSM, AKZO, shell etc... Of je moet ergens 'laag' binnen rollen..quote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten.
Er zit een enorm chemisch complex in Zuid-Limburg. Ik dacht dat er zelfs wat chemische industrie bij Venlo zat.quote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten.
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.quote:Op maandag 8 april 2013 14:36 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er zit een enorm chemisch complex in Zuid-Limburg. Ik dacht dat er zelfs wat chemische industrie bij Venlo zat.
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.quote:Op maandag 8 april 2013 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.
Als je uit noord-limburg komt kun je ook over de grens kijken, dat al eens geprobeerd en zo ja hoe sta je daar tegenover?quote:Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.
SABIC heeft daar de bulkchemie van DSM overgenomen, maar DSM zit er zelf ook nog. En verder zitten er nog enkele kleinere chemiebedrijven.quote:Op maandag 8 april 2013 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.
De chemie loopt inderdaad momenteel niet helemaal lekker. Dat heeft te maken met de economische problemen, maar misschien ook nog wel met de opkomst van goedkope energie (schaliegas en -olie) in de VS. De relatief dure energie in Europa ontmoedigt de chemiebedrijven om flink te investeren in de Nederlandse fabrieken.quote:Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.
Organon bestaat niet meer, dat heet nu MSD. Maar oss is zeker wel te doen vanaf bepaalde plaatsen in Noord-limburg.quote:Op maandag 8 april 2013 15:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Organon is denk ik te ver weg vanuit noord-Limburg
Dat ligt wat genuanceerder (ik ken aardig wat mensen die er werken)quote:Op maandag 8 april 2013 15:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Even op Google gespiekt maar volgens mij loopt Organon/Msd ook niet zo goed.
had het een beetje gehaast getypt hahaquote:Op maandag 8 april 2013 16:13 schreef AnneX het volgende:
Hun vergeten ook dingen ? en Hun vinden dat leuk ?
Gut,gut...bij mij zakken hun van HRM ook ...ik en mijn collega's...
Overigens dank voor je praktische tips.
Jezelf verdiepen in het bedrijf!!! Wat maken ze, wat doen ze, wat lijkt jouw hier leuk aan en waarom bij hun.quote:Op maandag 8 april 2013 16:11 schreef fh101 het volgende:
Wat ik dus echt moeilijk vind is om te beantwoorden waarom ik ergens graag wil werken. Omdat de functieomschrijving me leuk leek. Maar waarom, dat kan ik dus nooit echt goed beantwoorden, behalve met van die cliché antwoorden; omdat ik het leuk vind om met mensen te werken.
Herkent iemand dit? En belangrijker nog, wat doe je ertegen?
De essentie is toch bij veel zorginstellingen hetzelfde en dat is juist wat het in mijn ogen lastig maakt. Het is wel een goede tip, als ik erachter kan komen wat zij (waar ik solliciteer) net anders doen kan ik dat wel noemen natuurlijkquote:Op maandag 8 april 2013 16:44 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Jezelf verdiepen in het bedrijf!!! Wat maken ze, wat doen ze, wat lijkt jouw hier leuk aan en waarom bij hun.
Voorbeeld Internationaal bedrijf: Bij uw ondernemen krijg je vaak sneller kansen en kan ik me veel sneller ontwikkelen. Verder geeft het werken in een internationale organisatie mij ook meer zekerheid.
Voorbeeld MKB: Binnen kleinere ondernemingen is alles vaak informeler, ik presteer beter onder deze omstandigheden. Verder vind ik het fijn dat er directere communicatielijnen zijn waardoor ik niet langs 3 afdelingen hoef te gaan. Tevens geeft het werken binnen een kleinere onderneming mij meer de kans om mijn waarde aan te tonen![]()
Voorbeeld timmerfabriek: Ik vind de producten die uw bedrijf produceert goed in elkaar steken en wil hier zelf ook graag mee aan de slag gaan. Vooral (voorbeeld) spreekt mij erg aan, het ergonomisch ontwerp en de kwalitatieve standaard hebben mij ervan overtuigd dat uw bedrijf net als ikzelf altijd alleen het beste wil produceren.
Verzin maar raak, maar je moet je goed inlezen in wat ze doen en hoe ze dat doen
fris jezelf iig op als je na een lange dag werken toch nog op gesprek gaatquote:
Je wilt niet weten hoeveel mensen er stinkend en ongeschoren op gesprek komen.quote:
om eerlijk te zijn denk ik dat het bij jou toch echt gaat stokken op dat gebrek aan ervaring/diploma in de chemische sector. Ik denk dat je veel meer kans maakt als je in de avonduren die opleiding alsnog haalt en tot die tijd doorbuffelt waar je nu werkt.quote:Op maandag 8 april 2013 16:53 schreef BlueMage het volgende:
Bedankt voor alle tips, ga zeker verder kijken.Brabant is nog wel te doen voor mij vanuit Venlo. Over de grens: mja Ruhrgebied liggen de banen nu helaas ook niet voor het oprapen. Heb overigens twee jaar in Duitsland gewerkt (logistiek dus toch anders) en vond dat niet echt heel geweldig, sfeer is daar toch anders.
Ik laat soms een paar dagen een baardje staan. Kan toch geen probleem zijn?quote:Op maandag 8 april 2013 18:10 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen er stinkend en ongeschoren op gesprek komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |