Begin er zelf éénquote:
Dit dusquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
de TT lijkt mij sarcastisch bedoelt, zoiets is het standaard geblaat van mensen met een veilig vast contractje, die vinden dat zodra je werkeloos bent je voor in de kassen kunt gaan werken, ze vergeten wel vaak dat je daar niet terecht kunt, want als Nederlander ben je te duur ten opzichte van moelanders en Nederlanders gaan klagen bij werkweken van 60 uur.
quote:
Nee, maar goed...als je werkeloos bent voer je dus ook niets uit. Niet zo heel vreemd dat iemand zegt dat je dan best wat kutwerk mag doen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
de TT lijkt mij sarcastisch bedoelt, zoiets is het standaard geblaat van mensen met een veilig vast contractje, die vinden dat zodra je werkeloos bent je voor in de kassen kunt gaan werken, ze vergeten wel vaak dat je daar niet terecht kunt, want als Nederlander ben je te duur ten opzichte van moelanders en Nederlanders gaan klagen bij werkweken van 60 uur.
hoezo, dat bepaald ik zelf welquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, maar goed...als je werkeloos bent voer je dus ook niets uit. Niet zo heel vreemd dat iemand zegt dat je dan best wat kutwerk mag doen.
True, ik bedoel maar te zeggen dat er wel een verschil is tussen werkloos en werkeloos zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
aha okemaar al zou ik op de kassen willen werken, zal dat niet zo makkelijk gaan
daarbij vind ik dat zolang ik mezelf bedruip zonder uitkering, mensen niets te blaten hebbenquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
True, ik bedoel maar te zeggen dat er wel een verschil is tussen werkloos en werkeloos zijn.
ik ben wel benieuwd naar ervaringen van nederlanders die bij zo'n kassenboer gingen solliciteren en daar kwamen werkenquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
aha okemaar al zou ik op de kassen willen werken, zal dat niet zo makkelijk gaan
Is ook zoquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
daarbij vind ik dat zolang ik mezelf bedruip zonder uitkering, mensen niets te blaten hebben
Geen tuin hier.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... zelf groenten verbouwen in je tuin scheelt al behoorlijk wat kosten.
Joh?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:21 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]right back at you, ik typte het meer ter verduidelijking ivm de eerste reacties op de TT
moet jij niet in de kassen gaan werken ipv je tijd te verdoen op een forum?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Joh?Ook die begrepen de TT wel hoor.
Waarom zou ik?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:39 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
moet jij niet in de kassen gaan werken ipv je tijd te verdoen op een forum?
Wat wil je daarover weten?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar ervaringen van nederlanders die bij zo'n kassenboer gingen solliciteren en daar kwamen werken
Zet dan wel even het # terug, yoquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:43 schreef Five_Horizons het volgende:
TT heb ik maar even gewijzigd; nodigt niet echt uit voor nieuwe users en gaat weer door op dezelfde discussie. Ik sta open voor suggesties. (als het überhaupt nodig is)
Niet op ingaan... Maavis is de troll/zuiger van de werkzoekend reeksquote:
Nja, trollen hebben ook behoeftes schijnbaarquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Niet op ingaan... Maavis is de trollzuiger van de werkzoekend reeks
Kan er #75 achter?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:43 schreef Five_Horizons het volgende:
TT heb ik maar even gewijzigd; nodigt niet echt uit voor nieuwe users en gaat weer door op dezelfde discussie. Ik sta open voor suggesties. (als het überhaupt nodig is)
ING neemt geen rechtstreeks personeel aanquote:Op zondag 7 april 2013 19:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Of je gaat gewoon direct naar de vacaturesite van ING, dan heb je ook geen bemiddelingsgezeur.
Dat is niet waar. Hoe kom je daar zo bij?quote:Op zondag 7 april 2013 19:55 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
ING neemt geen rechtstreeks personeel aan
Gewoon proberen. Onder het motto "nee heb je, ja kan je krijgen".quote:Op zondag 7 april 2013 19:55 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
ING neemt geen rechtstreeks personeel aan
Eerste wat ik krijg is De melding; afnemende werkgelegenheid INGquote:Op zondag 7 april 2013 20:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Hoe kom je daar zo bij?
http://www.ing.jobs/nederland.htm
Of je gebruikt de daarvoor bedoelde filters op de site even?quote:
Domme sukkel.... Heb inmiddels al een baan hoorquote:Op zondag 7 april 2013 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Of je gebruikt de daarvoor bedoelde filters op de site even?
Kijk eens: http://www.ing.jobs/Neder(...)t_jobtype=Medewerker
71 resultaten jongeman. Geen wonder dat je geen baan vindt, er schort nogal wat aan je assertiviteit.
Klagen mag best, maar zorg er dan wel voor dat het een terechte klacht is.
anders lees je even?quote:Op zondag 7 april 2013 20:06 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Eerste wat ik krijg is De melding; afnemende werkgelegenheid ING
Enige dat ze aannemen zijn stagaires
Kan jij niet gewoon ebola krijgen domme trol?quote:Op zondag 7 april 2013 21:04 schreef Maanvis het volgende:
zou jij iemand aannemen die niet verder kijkt dan z'n neus lang is?
Euh ik denk dat je me verwart met iemand anders, bijv, jezelf. Want jij bent hier degene die loopt te liegen over het vacatureaanbod van ING.quote:Op zondag 7 april 2013 21:17 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon ebola krijgen domme trol?
Tijd voor jou om op te rotten uit dit topic dan, in plaats van mensen die je hulp bieden met het vinden van werk (terwijl je het niet eens nodig hebt) uit te schelden wanneer ze je een dienst bewijzen. Iets wat je zelf kennelijk niet eens kunt.quote:Op zondag 7 april 2013 21:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Domme sukkel.... Heb inmiddels al een baan hoor
Geldt voor je hele verdere werkende leven. De ervaring die ik in mijn studententijd heb opgedaan bij de telefonische verkoop van energiecontracten gebruik ik nu voor complexe kostprijsberekeningen waar gas/water/electra een (klein) deel van uitmakenquote:Op zondag 7 april 2013 19:20 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik baal er echt van dat ik niet al op m'n 16e een bijbaantje had in de horeca. Dan zou ik nu waarschijnlijk nooit lang zonder baan hoeven te zitten. Nu is het al veel te laat om nog te beginnen met ervaring opdoen.
Dus advies voor iedereen onder de 18 die van plan is te studeren: zorg dat je zo snel mogelijk in de horeca gaat werken, dan hoef je tijdens je studie nooit zonder bijbaan te zitten.
Volgens mij wordt hier nu niet getrolld, hoor, of het moet door jou zijn .quote:Op zondag 7 april 2013 21:17 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon ebola krijgen domme trol?
Spezza19 snapt deze zin niet helemaal.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:36 schreef Spezza19 het volgende:
Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic.
Verneuk jij even een quote...quote:Op zondag 7 april 2013 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Spezza19 snapt deze zin niet helemaal.
Kereltjequote:Op zondag 7 april 2013 21:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ga toch gewoon weg kereltje, je voegt helemaal niets toe hier met je gezuig.
Laat ik dan even een poging wagen. Wat zoek je precies voor werk, of ben je inmiddels voorzien (wat natuurlijk ook kan)?quote:Op zondag 7 april 2013 21:38 schreef BlueMage het volgende:
...dit is precies de reden waarom ik nauwelijks nog in dit topic post. Ben al depressief genoeg zonder al dit gezuig van diverse users.
Als je in het zuiden van het land woont, zou ik Amarant eens proberen. Ik weet niet of die ook in het hele land zitten.quote:Op zondag 7 april 2013 22:13 schreef fh101 het volgende:
Om dan weer even geheel on topic te gaan:
Ik zoek werkIk studeer nog, zit nu in het laatste jaar van de bachelor en wil volgend jaar de master gaan doen. Ik krijg volgend jaar geen stufi meer en moet dus werk zien te vinden. Maar ik zit een beetje vast qua ideeën waar.
Hoe kan ik het beste naar werk zoeken? Als ik op de websites van uitzendbureaus kijk is er niets waar ik ook maar een beetje geschikt voor ben binnen een straal van 50 km. Heeft het dan nut om bij een uitzendbureau zelf binnen te stappen?
Bestaan er speciale uitzendbureaus voor (gehandicapten)zorg? Ik heb ooit eens in een verpleeghuis gewerkt en daar een ontzettend slechte ervaring gehad dus dat doe ik liever niet weer, maar ik geloof dat er verder niet veel is..
Of het nut heeft weet je pas als je er naar binnen stapt.quote:Op zondag 7 april 2013 22:13 schreef fh101 het volgende:
Om dan weer even geheel on topic te gaan:
Ik zoek werkIk studeer nog, zit nu in het laatste jaar van de bachelor en wil volgend jaar de master gaan doen. Ik krijg volgend jaar geen stufi meer en moet dus werk zien te vinden. Maar ik zit een beetje vast qua ideeën waar.
Hoe kan ik het beste naar werk zoeken? Als ik op de websites van uitzendbureaus kijk is er niets waar ik ook maar een beetje geschikt voor ben binnen een straal van 50 km. Heeft het dan nut om bij een uitzendbureau zelf binnen te stappen?
Bestaan er speciale uitzendbureaus voor (gehandicapten)zorg? Ik heb ooit eens in een verpleeghuis gewerkt en daar een ontzettend slechte ervaring gehad dus dat doe ik liever niet weer, maar ik geloof dat er verder niet veel is..
Dat ziet er hoopgevend uit, dankje! Veel is net iets te ver, maar Bergen op Zoom is een optiequote:
Moet je ook maar net in de juiste regio wonen. In het gehele noorden van het land 0 vacatures.quote:Op zondag 7 april 2013 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Of je gebruikt de daarvoor bedoelde filters op de site even?
Kijk eens: http://www.ing.jobs/Neder(...)t_jobtype=Medewerker
71 resultaten jongeman. Geen wonder dat je geen baan vindt, er schort nogal wat aan je assertiviteit.
Klagen mag best, maar zorg er dan wel voor dat het een terechte klacht is.
Klopt, maar dat was niet de vraag. Spezza riep dat er alleen maar vacatures voor stagiaires waren en dat is niet zo.quote:Op zondag 7 april 2013 22:20 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Moet je ook maar net in de juiste regio wonen. In het gehele noorden van het land 0 vacatures.
Geen probleemquote:Op zondag 7 april 2013 22:19 schreef fh101 het volgende:
[..]
Dat ziet er hoopgevend uit, dankje! Veel is net iets te ver, maar Bergen op Zoom is een optie
Probleem met werken in de gehandicaptenzorg is dat je namen van instanties moet weten omdat zij vaak hun vacatures alleen op hun website zetten. Ik ken er wel een aantal, maar ik heb het idee dat ik er nog vrij veel mis. Als iemand organisaties in Rotterdam (Zuid) weet?
Goed puntquote:Op zondag 7 april 2013 22:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Of het nut heeft weet je pas als je er naar binnen stapt.Maar je kunt beter eerst op de site kijken, want 2 van de 3 uitzendbureaus wijzen je weer naar het gat van de timmerman. Feit is dat werkgevers de werknemers nu voor het uitzoeken hebben en ze liever iemand hebben die al (wat) werkervaring heeft. Daarbij wordt het ook gewaardeerd als je het bedrijf zelf benaderd. Dit kun je het beste telefonisch doen, want dan maak je meer indruk. Bij het insturen van een cv en sollicitatiebrief beland je toch al gauw op de stapel.
Mijn opmerking was dat ING geen contracten geeft. Alles gaat via uitzendbureau. Ook als je via hun site reageert.quote:Op zondag 7 april 2013 22:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Klopt, maar dat was niet de vraag. Spezza riep dat er alleen maar vacatures voor stagiaires waren en dat is niet zo.
Maar dit is ook niet waar. Waarom zou een bedrijf zoveel moeite doen, de telefoonnummers op de site zetten van ING recruiters en managers om meer info over de baan op te vragen en vacatures waar je alleen maar op kunt reageren als je je inschrijft op de site, als je toch via een uitzendbureau in dienst gaat? Waarom laten ze dat dan niet gelijk via zo'n bureau lopen? Slaat nergens op. En ze zullen niet bij elke vacature vragen of je in de buurt van Amsterdam woont.quote:Op zondag 7 april 2013 22:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mijn opmerking was dat ING geen contracten geeft. Alles gaat via uitzendbureau. Ook als je via hun site reageert.
Dat is ook waar. Ik was echt dolblij dat ik een proefplaatsing kreeg begin dit jaar. En nu heb ik in ieder geval een halfjaar contract. In deze tijden heb je het niet te kiezen, en moet je eigenlijk blij zijn met wat je hebt of aangeboden krijgt.quote:Op zondag 7 april 2013 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, voorheen had ik nog nooit een sollicitatiegesprek gehad waarna ik de baan NIET kreeg. Nu ben ik sinds vorig jaar Juli een gesprek of 20 verder en heb ik pas 3 dagen werk.
Het is gewoon een klote tijd om werkloos te zijn.
Ervaring, ervaring en uhm ervaring!quote:Op zondag 7 april 2013 22:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Maar dit is ook niet waar. Waarom zou een bedrijf zoveel moeite doen, de telefoonnummers op de site zetten van ING recruiters en managers om meer info over de baan op te vragen en vacatures waar je alleen maar op kunt reageren als je je inschrijft op de site, als je toch via een uitzendbureau in dienst gaat? Waarom laten ze dat dan niet gelijk via zo'n bureau lopen? Slaat nergens op. En ze zullen niet bij elke vacature vragen of je in de buurt van Amsterdam woont.
De sollicitatieprocedure voor externe krachten op de site van ING rept in ieder geval nergens iets over bemiddeling of indiensttreding bij het bedrijf via een uitzendbureau. Dus daarom nogmaals mijn vraag: hoe kom je daar zo bij?
watquote:Op zondag 7 april 2013 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben in totaal 3 keer op gesprek geweest bij NN afgelopen jaar. Het moederbedrijf van ING.
Ow ja, dat maakt echt enorm verschil voor de opmerking in het licht van de lopende discussie...quote:Op zondag 7 april 2013 23:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ING Groep B.V. is de naam van het moederbedrijf
quote:Op zondag 7 april 2013 23:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow ja, dat maakt echt enorm verschil voor de opmerking in het licht van de lopende discussie...
Ik zou graag na jaren van 'n dood spoor in de logistiek/productiewerk de technische richting opgaan. Heb een half jaar chemische technologie gestudeerd en heb dat stom genoeg niet afgemaakt. (staat ook klote op m'n CV zulke dingen) ik ben nu jaren verder en een stuk wijzer en zou dus graag werken en leren combineren en dan het liefst chemische/technische richting.quote:Op zondag 7 april 2013 22:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Laat ik dan even een poging wagen. Wat zoek je precies voor werk, of ben je inmiddels voorzien (wat natuurlijk ook kan)?
pameijer, philadelphia en middinquote:Op zondag 7 april 2013 22:19 schreef fh101 het volgende:
[..]
Dat ziet er hoopgevend uit, dankje! Veel is net iets te ver, maar Bergen op Zoom is een optie
Probleem met werken in de gehandicaptenzorg is dat je namen van instanties moet weten omdat zij vaak hun vacatures alleen op hun website zetten. Ik ken er wel een aantal, maar ik heb het idee dat ik er nog vrij veel mis. Als iemand organisaties in Rotterdam (Zuid) weet?
ik heb mijn niet-afgemaakte opleiding bewust niet vermeld. Ik ben van mening dat ik dat beter kan weglaten dan vermeldenquote:Op zondag 7 april 2013 23:24 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik zou graag na jaren van 'n dood spoor in de logistiek/productiewerk de technische richting opgaan. Heb een half jaar chemische technologie gestudeerd en heb dat stom genoeg niet afgemaakt. (staat ook klote op m'n CV zulke dingen) ik ben nu jaren verder en een stuk wijzer en zou dus graag werken en leren combineren en dan het liefst chemische/technische richting.
Ja ik laat 't ook meestal maar weg.quote:Op maandag 8 april 2013 02:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik heb mijn niet-afgemaakte opleiding bewust niet vermeld. Ik ben van mening dat ik dat beter kan weglaten dan vermelden
Verstuurd.quote:Op maandag 8 april 2013 02:55 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ik zou niets meer sturen. Dat komt heel verkeerd over als je dat zo laat nachts doet.
De beste tijd om mailtjes de deur uit te doen is rond half 9 / 9 uur in de ochtend.
Is me opgevallen dat de HR managers dan meestal hun mail lezen.
Ik heb eerder in de Detacheringsbranche op een bureau gewerkt en als ik daar zat begon ik eerst met het verwijderen van alle zooi die na mijn werktijd binnen was gekomen.
Wij keken daar standaard tussen half 9 en half 10 naar sollicitaties op de mail. Verder meestal ook nog eens tussen 4 en 5.
Door deze tijden aan te houden heb ik al 3 keer een gespreksuitnodiging gehad binnen 10 minuten naar verzending van het origineel.
PS: Gok dat jij om half 9 nog niet wakker bent.
ligt er aan hoeveel jaar je er gestudeerd hebt. 1 of 2 jaar voor een 4-jarige opleiding zou ik ook niet vermelden maar dan moet je wel een goeie reden hebben voor dat 'gat' op je CV.quote:Op maandag 8 april 2013 02:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik heb mijn niet-afgemaakte opleiding bewust niet vermeld. Ik ben van mening dat ik dat beter kan weglaten dan vermelden
Op sommige HR afdelingen zitten autisten die er niet mee om kunnen gaan dat ze zien dat je 'snachts wakker bentquote:Op maandag 8 april 2013 09:03 schreef TeleportingKing het volgende:
Waarom zou je 's nachts geen sollicitatie kunnen sturen? Ik kan me niet voorstellen dat er echt op de tijd van een mailtje wordt gelet, tenzij er een deadline is o.i.d.
Wat een onzin... Ik heb zo vaak 's nachts gesolliciteerd. Kan ook gezien worden als iemand die gemotiveerd is om aan de slag te gaan.quote:Op maandag 8 april 2013 09:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Op sommige HR afdelingen zitten autisten die er niet mee om kunnen gaan dat ze zien dat je 'snachts wakker bent. Dus het is beter om het mailtje vertraagd te sturen om 08:30 of iets daaromtrent, dat verbetert je kansen.
Bedankt!quote:Op zondag 7 april 2013 23:48 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
pameijer, philadelphia en middinhebben allemaal n flexpool
Je weet natuurlijk niet wat voor persoon je mail gaat lezen. Degene die het niet uitmaakt hoe laat je de mail verstuurd, die vindt het ook best als je dat op normale werktijden doet. Anderen zien het juist niet als een plus als je de mail buiten werktijd stuurt. Kortom je kunt beter op safe spelen door normale werktijden aan te houden bij een sollicitatie.quote:Op maandag 8 april 2013 10:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een onzin... Ik heb zo vaak 's nachts gesolliciteerd. Kan ook gezien worden als iemand die gemotiveerd is om aan de slag te gaan.
Daarnaast: Niemand leest zijn mail 'snachts. Dus als je 'sochtends op je werk komt staat je mailbox vol met penis enlargement en andere bullcrap en daar staat de sollicitatie van spezza19 dan tussen. Sowieso ben je 'sochtends altijd eerst bezig met die hele stapel email te verwerken en dan heb je je aandacht er niet voldoende bij om ook de sollicitatie van spezza19 te behandelen. Als ie binnen werktijd binnen komt heb je de aandacht er netjes bij en dan kun je het de aandacht geven dat het verdient.quote:Op maandag 8 april 2013 11:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet wat voor persoon je mail gaat lezen. Degene die het niet uitmaakt hoe laat je de mail verstuurd, die vindt het ook best als je dat op normale werktijden doet. Anderen zien het juist niet als een plus als je de mail buiten werktijd stuurt. Kortom je kunt beter op safe spelen door normale werktijden aan te houden bij een sollicitatie.
Zoveel van zulke spam is er ook weer niet, eerder een hele hoop cc-mail, waar je overdag trouwens heel mooi tussen zit. Daarnaast, werkgevers in ploegendienst lezen hun mail wel 's nachts. Zo vreemd is het nou ook weer niet. En daarnaast zou ik als werkgever niet eens letten op het tijdstip, wat heeft dat als werkgever nou voor toegevoegde waarde als iemand verder dezelfde kwalificaties heeft?quote:Op maandag 8 april 2013 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarnaast: Niemand leest zijn mail 'snachts. Dus als je 'sochtends op je werk komt staat je mailbox vol met penis enlargement en andere bullcrap en daar staat de sollicitatie van spezza19 dan tussen. Sowieso ben je 'sochtends altijd eerst bezig met die hele stapel email te verwerken en dan heb je je aandacht er niet voldoende bij om ook de sollicitatie van spezza19 te behandelen. Als ie binnen werktijd binnen komt heb je de aandacht er netjes bij en dan kun je het de aandacht geven dat het verdient.
Als jij werkgever zou zijn zou je daar idd niet op letten, maar ik weet dat er mensen zijn die er wel op letten. Mensen zitten boordevol vooroordelen helaasquote:Op maandag 8 april 2013 11:34 schreef Daboman het volgende:
[..]
Zoveel van zulke spam is er ook weer niet, eerder een hele hoop cc-mail, waar je overdag trouwens heel mooi tussen zit. Daarnaast, werkgevers in ploegendienst lezen hun mail wel 's nachts. Zo vreemd is het nou ook weer niet. En daarnaast zou ik als werkgever niet eens letten op het tijdstip, wat heeft dat als werkgever nou voor toegevoegde waarde als iemand verder dezelfde kwalificaties heeft?
maar ook als teken dat iemand die blijkbaar al langer werkloos is een minder goed dag- en nachtritme heeft dan degene die om half negen solliciteerde.quote:Op maandag 8 april 2013 10:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een onzin... Ik heb zo vaak 's nachts gesolliciteerd. Kan ook gezien worden als iemand die gemotiveerd is om aan de slag te gaan.
Weet niet waar je woont maar is Shell Moerdijk dan niets voor je?quote:Op zondag 7 april 2013 23:24 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik zou graag na jaren van 'n dood spoor in de logistiek/productiewerk de technische richting opgaan. Heb een half jaar chemische technologie gestudeerd en heb dat stom genoeg niet afgemaakt. (staat ook klote op m'n CV zulke dingen) ik ben nu jaren verder en een stuk wijzer en zou dus graag werken en leren combineren en dan het liefst chemische/technische richting.
Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten.quote:Op maandag 8 april 2013 14:03 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Weet niet waar je woont maar is Shell Moerdijk dan niets voor je?
Empathisch vermogen ontbreekt?quote:Wat een onzin... Ik heb zo vaak 's nachts gesolliciteerd. Kan ook gezien worden als iemand die gemotiveerd is om aan de slag te gaan.![]()
Een half jaar chemische technologie is denk ik te weinig om echt binnen te komen bij een chemisch bedrijf á la DSM, AKZO, shell etc... Of je moet ergens 'laag' binnen rollen..quote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten.
Er zit een enorm chemisch complex in Zuid-Limburg. Ik dacht dat er zelfs wat chemische industrie bij Venlo zat.quote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten.
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.quote:Op maandag 8 april 2013 14:36 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er zit een enorm chemisch complex in Zuid-Limburg. Ik dacht dat er zelfs wat chemische industrie bij Venlo zat.
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.quote:Op maandag 8 april 2013 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.
Als je uit noord-limburg komt kun je ook over de grens kijken, dat al eens geprobeerd en zo ja hoe sta je daar tegenover?quote:Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.
SABIC heeft daar de bulkchemie van DSM overgenomen, maar DSM zit er zelf ook nog. En verder zitten er nog enkele kleinere chemiebedrijven.quote:Op maandag 8 april 2013 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.
De chemie loopt inderdaad momenteel niet helemaal lekker. Dat heeft te maken met de economische problemen, maar misschien ook nog wel met de opkomst van goedkope energie (schaliegas en -olie) in de VS. De relatief dure energie in Europa ontmoedigt de chemiebedrijven om flink te investeren in de Nederlandse fabrieken.quote:Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.
Organon bestaat niet meer, dat heet nu MSD. Maar oss is zeker wel te doen vanaf bepaalde plaatsen in Noord-limburg.quote:Op maandag 8 april 2013 15:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Organon is denk ik te ver weg vanuit noord-Limburg
Dat ligt wat genuanceerder (ik ken aardig wat mensen die er werken)quote:Op maandag 8 april 2013 15:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Even op Google gespiekt maar volgens mij loopt Organon/Msd ook niet zo goed.
had het een beetje gehaast getypt hahaquote:Op maandag 8 april 2013 16:13 schreef AnneX het volgende:
Hun vergeten ook dingen ? en Hun vinden dat leuk ?
Gut,gut...bij mij zakken hun van HRM ook ...ik en mijn collega's...
Overigens dank voor je praktische tips.
Jezelf verdiepen in het bedrijf!!! Wat maken ze, wat doen ze, wat lijkt jouw hier leuk aan en waarom bij hun.quote:Op maandag 8 april 2013 16:11 schreef fh101 het volgende:
Wat ik dus echt moeilijk vind is om te beantwoorden waarom ik ergens graag wil werken. Omdat de functieomschrijving me leuk leek. Maar waarom, dat kan ik dus nooit echt goed beantwoorden, behalve met van die cliché antwoorden; omdat ik het leuk vind om met mensen te werken.
Herkent iemand dit? En belangrijker nog, wat doe je ertegen?
De essentie is toch bij veel zorginstellingen hetzelfde en dat is juist wat het in mijn ogen lastig maakt. Het is wel een goede tip, als ik erachter kan komen wat zij (waar ik solliciteer) net anders doen kan ik dat wel noemen natuurlijkquote:Op maandag 8 april 2013 16:44 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Jezelf verdiepen in het bedrijf!!! Wat maken ze, wat doen ze, wat lijkt jouw hier leuk aan en waarom bij hun.
Voorbeeld Internationaal bedrijf: Bij uw ondernemen krijg je vaak sneller kansen en kan ik me veel sneller ontwikkelen. Verder geeft het werken in een internationale organisatie mij ook meer zekerheid.
Voorbeeld MKB: Binnen kleinere ondernemingen is alles vaak informeler, ik presteer beter onder deze omstandigheden. Verder vind ik het fijn dat er directere communicatielijnen zijn waardoor ik niet langs 3 afdelingen hoef te gaan. Tevens geeft het werken binnen een kleinere onderneming mij meer de kans om mijn waarde aan te tonen![]()
Voorbeeld timmerfabriek: Ik vind de producten die uw bedrijf produceert goed in elkaar steken en wil hier zelf ook graag mee aan de slag gaan. Vooral (voorbeeld) spreekt mij erg aan, het ergonomisch ontwerp en de kwalitatieve standaard hebben mij ervan overtuigd dat uw bedrijf net als ikzelf altijd alleen het beste wil produceren.
Verzin maar raak, maar je moet je goed inlezen in wat ze doen en hoe ze dat doen
fris jezelf iig op als je na een lange dag werken toch nog op gesprek gaatquote:
Je wilt niet weten hoeveel mensen er stinkend en ongeschoren op gesprek komen.quote:
om eerlijk te zijn denk ik dat het bij jou toch echt gaat stokken op dat gebrek aan ervaring/diploma in de chemische sector. Ik denk dat je veel meer kans maakt als je in de avonduren die opleiding alsnog haalt en tot die tijd doorbuffelt waar je nu werkt.quote:Op maandag 8 april 2013 16:53 schreef BlueMage het volgende:
Bedankt voor alle tips, ga zeker verder kijken.Brabant is nog wel te doen voor mij vanuit Venlo. Over de grens: mja Ruhrgebied liggen de banen nu helaas ook niet voor het oprapen. Heb overigens twee jaar in Duitsland gewerkt (logistiek dus toch anders) en vond dat niet echt heel geweldig, sfeer is daar toch anders.
Ik laat soms een paar dagen een baardje staan. Kan toch geen probleem zijn?quote:Op maandag 8 april 2013 18:10 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen er stinkend en ongeschoren op gesprek komen.
voor de tijdelijke (bij)baantjes waar jij op reageert is dat geen enkel probleem (mits het je staat)quote:Op maandag 8 april 2013 23:00 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik laat soms een paar dagen een baardje staan. Kan toch geen probleem zijn?
Even wat vragen/opmerkingen van mijn kant over punt 1, 2 en 5:quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
Mijn vorige baan was recruiter bij een detacheringsbureau. We zaten dat met een kleine 8 man op een afdeling en ik denk wel 80% van mijn collega's waaronder ik delete altijd alle mail die er tussen 18:00 en 08:00 binnengekomen was gewoon (Er is nu eenmaal zat aanbod, dus de kans dat het pareltje voor de functie er tussen zat was te verwaarlozen. Verder kwam dit ook omdat veel van de sollicitaties die we nachts kregen van mensen waren die verplicht moeten solliciteren (type ik ben harry, lasser van beroep en wil in de zorg werken)
Ik zal even wat punten opschrijven die jullie zouden kunnen helpen!!!
1: Zet je CV met 1000 Trefwoorden op nationale vacaturebank!!! Wij haalden hier bijna al onze kandidaten vanaf. We zochten daarbij niet op functie maar op werkzaamheden en certificaten (VCA, Tig lassen etc) DIT IS DE ALLERBELANGRIJKSTE.
2: Zet in je CV een persoonlijke motivatie: De recruiters hebben zo een al een beeld van wat ze binnen halen.
5: Wanneer noem je iets een gat in het cv? Ik zoek nu sinds ongeveer een jaar een baan, maar er staat wel een bijbaan op mijn cv die ik nog steeds heb. Zou je dat als een gat in het cv beoordelen of niet?quote:5: Zorg dat je geen gaten in je CV hebt: Gaten in je CV was bij ons 9 van de 10x een no go. Zelf ook al had je een goede reden.
Hier wil ik even op reageren. Als je nu solliciteert vanuit een baan, dan heb je vaak overdag geen tijd om een sollicitatie de deur uit te doen. Ik doe het dan altijd 's avonds als ik thuis ben. Dat kan gerust om 20.00 uur zijn. Dat zou betekenen dat ik gelijk uit je selectie wordt gekiept, zonder dat er naar gekeken wordt.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
Mijn vorige baan was recruiter bij een detacheringsbureau. We zaten dat met een kleine 8 man op een afdeling en ik denk wel 80% van mijn collega's waaronder ik delete altijd alle mail die er tussen 18:00 en 08:00 binnengekomen was gewoon (Er is nu eenmaal zat aanbod, dus de kans dat het pareltje voor de functie er tussen zat was te verwaarlozen. Verder kwam dit ook omdat veel van de sollicitaties die we nachts kregen van mensen waren die verplicht moeten solliciteren (type ik ben harry, lasser van beroep en wil in de zorg werken)
Jep, en daarom heb je dus ook minder succes dan iemand die gewoon om 08:30 zijn sollicitatie verstuurt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier wil ik even op reageren. Als je nu solliciteert vanuit een baan, dan heb je vaak overdag geen tijd om een sollicitatie de deur uit te doen. Ik doe het dan altijd 's avonds als ik thuis ben. Dat kan gerust om 20.00 uur zijn. Dat zou betekenen dat ik gelijk uit je selectie wordt gekiept, zonder dat er naar gekeken wordt.
Lekkere praktijken maar verbaast me niets.. Recruiters moet je zoveel mogelijk links laten liggen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier wil ik even op reageren. Als je nu solliciteert vanuit een baan, dan heb je vaak overdag geen tijd om een sollicitatie de deur uit te doen. Ik doe het dan altijd 's avonds als ik thuis ben. Dat kan gerust om 20.00 uur zijn. Dat zou betekenen dat ik gelijk uit je selectie wordt gekiept, zonder dat er naar gekeken wordt.
Als dat strafbaar is kun je elke sollicitatieprocedure beter door de rechtbank laten doen..quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:44 schreef Disorder het volgende:
Fijn om te weten dat recruiters discrimineren. "Hij bevalt me niet, dus hij krijgt een afwijzing." Is dat niet strafbaar?
Werkende mensen hebben vaak sowieso geen tijd om overdag sollicitaties te versturenquote:Op dinsdag 9 april 2013 09:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb tientallen sollicitaties 's avonds verstuurd. Keurig bevestigingen gekregen en gewoon uitgenodigd voor gesprekken.
hoeft ook niet, je kunt de mailtjes 'savonds klaar zetten en 'sochtends automatisch versturen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Werkende mensen hebben vaak sowieso geen tijd om overdag sollicitaties te versturen
Ja ik ook hoor.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb tientallen sollicitaties 's avonds verstuurd. Keurig bevestigingen gekregen en gewoon uitgenodigd voor gesprekken.
Mijn God, onddanks dat ik het met een aantal punten met je eens ben, snap ik nu heel goed waarom ik recruiters zo veel mogelijk links laat liggen.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
1: Zet je CV met 1000 Trefwoorden op nationale vacaturebank!!! Wij haalden hier bijna al onze kandidaten vanaf. We zochten daarbij niet op functie maar op werkzaamheden en certificaten (VCA, Tig lassen etc) DIT IS DE ALLERBELANGRIJKSTE.
2: Zet in je CV een persoonlijke motivatie: De recruiters hebben zo een al een beeld van wat ze binnen halen.
3: Laat de foto achterwege: Ik en mijn collega's lieten je 9 van de 10 keer niet op gesprek komen als je er ook maar een beetje lelijk uitzag. Ik weet dat dit ontzettend fout is, maar zo zit de mens gewoon in elkaar.
4: Kom bij gesprekken voor een formele functie netjes met een colbertje of iets dergelijks. Bedrijven geven allemaal de voorkeur aan representatieve mensen (Ook al loop je normaal in een adidas trainingsbroek rond)
5: Zorg dat je geen gaten in je CV hebt: Gaten in je CV was bij ons 9 van de 10x een no go. Zelf ook al had je een goede reden.
6: Plaats op je CV alle werkzaamheden die je via een uitzendbureau hebt gedaan onder een kopje:
Als je heel veel banen op je CV hebt staan maak je minimaal 50% minder kans op een functie.
7: Maak je recruiter/contactpersoon enthousiast over jezelf: Vertel veel persoonlijke dingen, dat vinden hun ook leuk. Hou je bijvoorbeeld van koken of geschiedenis MELD DIT DAN. (Partnerruil, SM en orgies kun je achterwege laten)
8: Douche jezelf: Je wil niet weten hoe vaak ik stinkende mensen voor me hebt gehad (FAILLLLL)
9: Maak thuis een zelfreflectie en denk goed na over je eigen persoonlijke goede en slechte eigenschappen. Ik en andere recruiters/HR managers hebben zelf zeer snel door waar het bij jouw fout zit. Denk dus dieper na!!!! Als je bijvoorbeeld op de vraag: Wat zijn je slechte eigenschappen? binnen 60 Sec geen antwoord kan geven formuleren wij dat voor jouw!! GEBREK AAN ZELFKENNIS!!! en dus FAIL.
10: Wees proactief: Ben je op gesprek geweest en wil je weten hoe het ging? Bel na een dag of 2 even op. Sommige mensen denken dan dat je aan het pushen bent, ik vond het altijd wel fijn om aan iemand herinnerd te worden. HR mensen zijn ook gewoon mensen, hun vergeten ook dingen.
Hoop dat ik jullie hiermee een beetje heb kunnen helpen.
Dit zegt natuurlijk niets over jou hoor, alleen maar over het type recruiter.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:34 schreef Koningin het volgende:
Geloof dat ik jouw CV niet wil zien. Zou je afwijzen voor de functie van recruiter, alleen al op basis van het aantal spelfouten.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
3: Laat de foto achterwege: Ik en mijn collega's lieten je 9 van de 10 keer niet op gesprek komen als je er ook maar een beetje lelijk uitzag. Ik weet dat dit ontzettend fout is, maar zo zit de mens gewoon in elkaar.
4: Kom bij gesprekken voor een formele functie netjes met een colbertje of iets dergelijks. Bedrijven geven allemaal de voorkeur aan representatieve mensen (Ook al loop je normaal in een adidas trainingsbroek rond)
5: Zorg dat je geen gaten in je CV hebt: Gaten in je CV was bij ons 9 van de 10x een no go. Zelf ook al had je een goede reden.
6: Plaats op je CV alle werkzaamheden die je via een uitzendbureau hebt gedaan onder een kopje:
Als je heel veel banen op je CV hebt staan maak je minimaal 50% minder kans op een functie.
7: Maak je recruiter/contactpersoon enthousiast over jezelf: Vertel veel persoonlijke dingen, dat vinden hun ook leuk. Hou je bijvoorbeeld van koken of geschiedenis MELD DIT DAN. (Partnerruil, SM en orgies kun je achterwege laten)
8: Douche jezelf: Je wil niet weten hoe vaak ik stinkende mensen voor me hebt gehad (FAILLLLL)
9: Maak thuis een zelfreflectie en denk goed na over je eigen persoonlijke goede en slechte eigenschappen. Ik en andere recruiters/HR managers hebben zelf zeer snel door waar het bij jouw fout zit. Denk dus dieper na!!!! Als je bijvoorbeeld op de vraag: Wat zijn je slechte eigenschappen? binnen 60 Sec geen antwoord kan geven formuleren wij dat voor jouw!! GEBREK AAN ZELFKENNIS!!! en dus FAIL.
10: Wees proactief: Ben je op gesprek geweest en wil je weten hoe het ging? Bel na een dag of 2 even op. Sommige mensen denken dan dat je aan het pushen bent, ik vond het altijd wel fijn om aan iemand herinnerd te worden. HR mensen zijn ook gewoon mensen, hun vergeten ook dingen.
Nou nou... hun zijn ook maar gewoon mensen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:29 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Geloof dat ik jouw CV niet wil zien. Zou je afwijzen voor de functie van recruiter, alleen al op basis van het aantal spelfouten.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou nou... hun zijn ook maar gewoon mensen.
Welke regio?quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:37 schreef mr.miagi het volgende:
probeer maar eens via een uitzendbureau werk te vinden zonder ervaring...een onmogelijke taak. voor hulpkracht/ productiewerk staan er al 50 voor je.
Vind ik ook...quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:56 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja ik ook hoor.
Maar ik ben van mening dat je niet zo maar je mails van 18.00 - 08.00 uur kunt verwijderen.....er wordt tegenwoordig zoveel plaats- en tijdongebonden gewerkt. Dat kun je niet maken.
Afhankelijk van vooropleiding weet ik wellicht wel iets passends te vinden via werk.nl.quote:
quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
We zaten dat met een kleine 8 man op een afdeling en ik denk wel 80% van mijn collega's waaronder ik delete altijd alle mail die er tussen 18:00 en 08:00 binnengekomen was gewoon
quote:Ik en mijn collega's lieten je 9 van de 10 keer niet op gesprek komen als je er ook maar een beetje lelijk uitzag
quote:formuleren wij dat voor jouw!!
Bij nader inzien ben je gewoon een incompetente drol.quote:hun vergeten ook dingen.
TIP: Stuur je mail om 8:30 dan wordt ie niet verwijderd.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:48 schreef peleetje het volgende:
[..]
Vind ik ook...
De wereld stopt niet met functioneren als jij om 18:00 je pceetje uitzet. (iets met 24uurs economie)
Als je mails tussen 18:00-08:00 gewoon klakkeloos verwijdert ben je naar mijn idee gewoon een incompetente recruiter lul.
Dit impliceert dat je je ritme niet kan aanpassen. Dat kan dus wel. Dat is dan weer mijn ervaring. En bij verschillende werktijden horen ook verschillende piekmomenten.quote:Op maandag 8 april 2013 14:31 schreef corehype het volgende:
[..]
Empathisch vermogen ontbreekt?
's nachts solliciteren betekent laat naar bed = laat opstaan = slecht presteren op werk.
Ik kan het weten
quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
TIP: Stuur je mail om 8:30 dan wordt ie niet verwijderd.
Hou jij je aan je eigen tips! dan doe ik op mijn manier.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
TIP: Stuur je mail om 8:30 dan wordt ie niet verwijderd.
Mijn achting van recruiters ed. is nog meer gedaald.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |