allemaal studenten.quote:
beetje doorproppen. In de bagagerekken passen ook wel een paar mensenquote:
mja, dan zou ik toch voor de vervangende busdienst gaanquote:Op zondag 24 maart 2013 22:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Mn huisgenoot moet uit Utrecht komen. Zelfde liedje denk ik
de vloer van de lint is soms lager dan het perronquote:Op zondag 24 maart 2013 22:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
zijn die mensen nou zoveel groter of staan ze ergens op
Ach ja, mijn probleem nietquote:Op zondag 24 maart 2013 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan zou ik toch voor de vervangende busdienst gaan
Stond eest dat het was opgelost om 22:00, dus bussen zijn vrij laat geregeld.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan zou ik toch voor de vervangende busdienst gaan
Die twee man die ver boven de rest uittorenen staan nog ver voor de draaistellenquote:Op zondag 24 maart 2013 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de vloer van de lint is soms lager dan het perron
en daarnaast heeft de lint niet helemaal een vlakke vloer
uhuh, maar volgens mij zit daar al wel een verhogingquote:Op zondag 24 maart 2013 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die twee man die ver boven de rest uittorenen staan nog ver voor de draaistellen
quote:
Die zijn gewoon op wat andere mensen gaan zittenquote:Op zondag 24 maart 2013 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die twee man die ver boven de rest uittorenen staan nog ver voor de draaistellen
"Niet instappen, bus is vol" ken ik wel, maar dat op het spoor heb ik dat nog nooit meegemaakt gelukkigquote:
Leve de Randstad!quote:Op zondag 24 maart 2013 23:26 schreef Frenk3nstein het volgende:
Randstad-mensen kennen die syntus/arriva/breng-perikelen niet inderdaad.
Gaaf zo'n plaat waar je alleen nog échte treinen op zietquote:Op zondag 24 maart 2013 23:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn vader stuurde me van de week deze scan van een dia. Het is de werkplaats in Zwolle. Die witte buisjes die uit de grond steken waren vorig jaar ook veelvuldig te zien, Daar wordt de grond mee behandeld zodat die niet zo makkelijk gaat wegvloeien als je gaat graven geloof ik. De tunnel werd hier uitgebreid naar de achterkant van het station, waar je toen nog bijna tot aan de IJsseldijk kon kijken.
[ afbeelding ]
nicequote:Op zondag 24 maart 2013 23:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn vader stuurde me van de week deze scan van een dia. Het is de werkplaats in Zwolle. Die witte buisjes die uit de grond steken waren vorig jaar ook veelvuldig te zien, Daar wordt de grond mee behandeld zodat die niet zo makkelijk gaat wegvloeien als je gaat graven geloof ik. De tunnel werd hier uitgebreid naar de achterkant van het station, waar je toen nog bijna tot aan de IJsseldijk kon kijken.
[ afbeelding ]
Iig van voor 1993/1994, anders had je wel Railhoppers gezien.quote:
Ik weet het niet precies maar ik denk 1988. Er staan twee rangeerlocomotiefjes naast elkaar voor de werkplaats, een hippel en een Bemo, en daarachter staat volgens mij een gloednagelnieuwe 6400.quote:
was mijn gedachte ook. Door die 6400 kun je het redelijk goed daterenquote:Op zondag 24 maart 2013 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies maar ik denk 1988. Er staan twee rangeerlocomotiefjes naast elkaar voor de werkplaats, een hippel en een Bemo, en daarachter staat volgens mij een gloednagelnieuwe 6400.
Ik val steeds meer in verbazing van wat jij weetquote:Op zondag 24 maart 2013 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies maar ik denk 1988. Er staan twee rangeerlocomotiefjes naast elkaar voor de werkplaats, een hippel en een Bemo, en daarachter staat volgens mij een gloednagelnieuwe 6400.
Wel jammer dat het alleen voor claims met de OV-chipkaart kan.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Gelukkig kan dat tegenwoordig online
Uhm, hoe wil je je papieren kaartje online als bewijsmateriaal mee kunnen sturenquote:Op maandag 25 maart 2013 00:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wel jammer dat het alleen voor claims met de OV-chipkaart kan.
Als je met een actiekaart o.i.d. reist, mag je gewoon een papieren formulier invullen. Wordt daarna wel aan je account gekoppeld trouwens
Was uiteindelijk tot 06:30.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:27 schreef _JdM_ het volgende:
Werkzaamheden Zaandam-Uitgeest lopen uit, tot 10:00u.
't Was een e-ticket.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Draken, die link staat twee posts hier boven.
[..]
Uhm, hoe wil je je papieren kaartje online als bewijsmateriaal mee kunnen sturen
Lijkt me niet zo gek dat dat toch per post moet.
quote:
quote:Op zondag 24 maart 2013 22:43 schreef b2py het volgende:
Toeslag voor ICE met SOV in OP mag ook wel aangepast worden overigens
done, done en donequote:Op zondag 24 maart 2013 22:48 schreef James1988 het volgende:
Dat stukje over reizen naar België mag ook wel worden bijgewerkt, er rijdt inmiddels weer een aantal intercities per dag tussen Brussel en 's-Gravenhage.
Eerst dat krankzinnige geouwehoer met die "kaartverificatiecode" of whatever eruit. Ze weten allang welke kaart van mij is. Tot die tijd schrijf ik gewoon formuliertjes.quote:
Dat hoeft toch maar 1 x ?quote:Op maandag 25 maart 2013 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Eerst dat krankzinnige geouwehoer met die "kaartverificatiecode" of whatever eruit. Ze weten allang welke kaart van mij is. Tot die tijd schrijf ik gewoon formuliertjes.
Gisteren met Zonnetje40 heen en weer Amsterdam - Den Helder Zuid (met overstapvrij omreizen via Haarlem). Met boekenweekgeschenk als vervoerbewijs. Zowel heen (rond middaguur) als terug (begin van de avond) rustige trein gehad.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:20 schreef drakin het volgende:
Ben blij vandaag thuisgebleven te zijn, had al drukte verwacht met dat boekenweekgeschenk.
Goed zo.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daarmee heb je Dr_Flash nog niet overtuigd vermoed ik ;-).
Zegt ook niks he, die Oplopers :pquote:Op maandag 25 maart 2013 11:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gisteren met Zonnetje40 heen en weer Amsterdam - Den Helder Zuid (met overstapvrij omreizen via Haarlem). Met boekenweekgeschenk als vervoerbewijs. Zowel heen (rond middaguur) als terug (begin van de avond) rustige trein gehad.
En het lag niet eens aan de woeste mongoliteit van die boerenquote:Op maandag 25 maart 2013 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag is duidelijk geworden waarom een deel van het nachtnet in Brabant is opgeheven. Reizigers konden de reizen niet vinden.
Wie plant er eigenlijk een reis met 9292? Ik nooit eigenlijk..quote:Op maandag 25 maart 2013 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het lag niet eens aan de woeste mongoliteit van die boeren
Volgende keer geef ik een seintje. We waren nu voor moral support naar mijn vader die pas weduwnaar is geworden.quote:
af en toe om een indicatie van de prijs van een reis te krijgen.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Wie plant er eigenlijk een reis met 9292? Ik nooit eigenlijk..
Ik als ik naast de trein ook zoiets raars als een bus, tram of metro in mijn reisschema opgenomen moet hebben.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Wie plant er eigenlijk een reis met 9292? Ik nooit eigenlijk..
Treinreizen altijd via ns.nl, maar als ik ook nog met een bus verder moet pak ik 9292.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Wie plant er eigenlijk een reis met 9292? Ik nooit eigenlijk..
Oui, Amstel -> Leeuwenburg.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Volgende keer geef ik een seintje. We waren nu voor moral support naar mijn vader die pas weduwnaar is geworden.
Maar als je een keer koffie wil drinken... Je studeert toch aan de HvA?
quote:Op maandag 25 maart 2013 17:43 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik als ik naast de trein ook zoiets raars als een bus, tram of metro in mijn reisschema opgenomen moet hebben.
Ik zoek altijd bij de regionale vervoerder, ik vertrouw 9292 voor geen meter. Nu weet ik ook wel weer waarom..quote:Op maandag 25 maart 2013 17:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Treinreizen altijd via ns.nl, maar als ik ook nog met een bus verder moet pak ik 9292.
Dat zou wel handig kunnen zijn inderdaad.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
af en toe om een indicatie van de prijs van een reis te krijgen.
Baal ervan dat dat ook hier weg isquote:Op maandag 25 maart 2013 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag is duidelijk geworden waarom een deel van het nachtnet in Brabant is opgeheven. Reizigers konden de reizen niet vinden.
Welke regionale vervoerder reis jij mee dat het linkje 'reis plannen' op hun website je niet doorstuurt naar 9292?quote:Op maandag 25 maart 2013 17:45 schreef b2py het volgende:
Ik zoek altijd bij de regionale vervoerder, ik vertrouw 9292 voor geen meter. Nu weet ik ook wel weer waarom..
Groot gelijk. 9292 is soms zo vreselijk scheef met z'n adviezenquote:Op maandag 25 maart 2013 17:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Welke regionale vervoerder reis jij mee dat het linkje 'reis plannen' op hun website je niet doorstuurt naar 9292?
Hmm.. tegenwoordig wel? Laatste keer dat ik het uberhaubt geprobeerd heb is alweer twee jaar terug ofzo (toen was 9292 echt heel kut, nu vind ik het op zich best prima resultaten geven).quote:Op maandag 25 maart 2013 17:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijna iedere vervoerder heeft toch de dienstregeling wel online staan?
Oh, daar heb ik geen last meer van.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hmm.. tegenwoordig wel? Laatste keer dat ik het uberhaubt geprobeerd heb is alweer twee jaar terug ofzo (toen was 9292 echt heel kut, nu vind ik het op zich best prima resultaten geven).
Syntus, Connexxion, Arriva, hadden allemaal niks op hun eigen website staan, je werd gewoon naar 9292 verwezen als je reisadvies wilde
Dat soort dingen bedoel ik dus. Flikt 'ie me hier ook, over een afstandje van 5km, 3 bussen én een trein. Hoe doe je hetquote:Op maandag 25 maart 2013 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik geen last meer van.
Ik ga altijd naar de RET of GVB website of van welke regionale vervoerder dan ook.
Verder word ik van 9292 helemaal waus als ik van Amsterdam Amstel naar Amsterdam Zuid wil. Metro 51, Metro naar Duivendrecht en dan overstappen op trein. Trein naar Duivendrecht en dan overstappen naar Zuid. En welke idiote combinaties nog meer bestaan, zelfs een keertje terugsteken via Bijlmer Arena gehad..
Guess welke search engine de planner van de RET gebruiktquote:Op maandag 25 maart 2013 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik geen last meer van.
Ik ga altijd naar de RET of GVB website of van welke regionale vervoerder dan ook.
Verder word ik van 9292 helemaal waus als ik van Amsterdam Amstel naar Amsterdam Zuid wil. Metro 51, Metro naar Duivendrecht en dan overstappen op trein. Trein naar Duivendrecht en dan overstappen naar Zuid. En welke idiote combinaties nog meer bestaan, zelfs een keertje terugsteken via Bijlmer Arena gehad..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
quote:Op maandag 25 maart 2013 17:58 schreef MPG het volgende:
[..]
Guess welke search engine de planner van de RET gebruikt?
Guess welke search engine de planner van de violia gebruikt?
etc.
enz.Ik pak de dienstregeling, niet de plannerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Arriva heeft gewoon de dienstregelingtabellen op de website. Gewoon zelf gaan uitpluizenquote:Op maandag 25 maart 2013 17:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hmm.. tegenwoordig wel? Laatste keer dat ik het uberhaubt geprobeerd heb is alweer twee jaar terug ofzo (toen was 9292 echt heel kut, nu vind ik het op zich best prima resultaten geven).
Syntus, Connexxion, Arriva, hadden allemaal niks op hun eigen website staan, je werd gewoon naar 9292 verwezen als je reisadvies wilde
Das leuk en aardig, maar als ik van een afspraak op de Dorpsstraat in Schubbekutteveen naar een volgende afspraak op de Brink in Klootjeshuizen moet, dan moet ik op jouw manier van tevoren weten welke lijnen een optie zijn tochquote:Op maandag 25 maart 2013 17:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik pak de dienstregeling, niet de planner
In Schubbekutteveen kan 9292 er nooit ver naast zitten, in stadsregio's des te meer.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:03 schreef MPG het volgende:
[..]
Das leuk en aardig, maar als ik van een afspraak op de Dorpsstraat in Schubbekutteveen naar een volgende afspraak op de Brink in Klootjeshuizen moet, dan moet ik op jouw manier van tevoren weten welke lijnen een optie zijn toch?
Ik, als ik ook dingen met een bus erin moet hebben.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Wie plant er eigenlijk een reis met 9292? Ik nooit eigenlijk..
beetje logisch nadenken is dan ook niet verbodenquote:Op maandag 25 maart 2013 18:05 schreef b2py het volgende:
[..]
In Schubbekutteveen kan 9292 er nooit ver naast zitten, in stadsregio's des te meer.
Het is een balansspelletje die je moet zoeken tussen stadsregio's en platteland en waar je de grens trekt met het gebruiken van welke dienst.
Fictieve case:quote:Op maandag 25 maart 2013 18:05 schreef b2py het volgende:
[..]
In Schubbekutteveen kan 9292 er nooit ver naast zitten, in stadsregio's des te meer.
Het is een balansspelletje die je moet zoeken tussen stadsregio's en platteland en waar je de grens trekt met het gebruiken van welke dienst.
die gebruikt ook data van 9292quote:Op maandag 25 maart 2013 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh trouwens, je kunt natuurlijk ook Google Maps gebruiken.
tramlijn 8 vanaf Rotterdam Noordquote:Op maandag 25 maart 2013 18:15 schreef MPG het volgende:
[..]
Fictieve case:
Ik woon aan de Lottumseweg in Grubbenvorst en ik wil naar een meeting van een modelspoorclub in een cafe aan de Kleiweg in Rotterdam. Ik ben nog nooit van mijn leven in Rotterdam geweest, laat staan dat ik weet of er bussen, trams of metro's naar de Kleiweg gaan, maar volgens jou kan ik beter met een dienstregeling van de RET gaan klooien dan met 9292?
ja, en 9292 gebruikt ook weer data van vervoerders. Als Google Maps maar niet de search engine van 9292 gebruikt. En daar geloof ik niet inquote:Op maandag 25 maart 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die gebruikt ook data van 9292
Google Maps + Wiki OV in Nederland + RET + NSquote:Op maandag 25 maart 2013 18:15 schreef MPG het volgende:
[..]
Fictieve case:
Ik woon aan de Lottumseweg in Grubbenvorst en ik wil naar een meeting van een modelspoorclub in een cafe aan de Kleiweg in Rotterdam. Ik ben nog nooit van mijn leven in Rotterdam geweest, laat staan dat ik weet of er bussen, trams of metro's naar de Kleiweg gaan, maar volgens jou kan ik beter met een dienstregeling van de RET gaan klooien dan met 9292?
True on that, mobiel gebruik ik inderdaad af en toe 9292.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:01 schreef Alopex het volgende:
Als ik nog thuis of op werk zit doe ik dat ook, maar mobiel vind ik dat onbegonnen werk. Dat is waar 9292 hier erbij komt kijken.
Metro E vanaf csquote:Op maandag 25 maart 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tramlijn 8 vanaf Rotterdam Noord
bij de spoorwegovergang zit het halve maatjequote:Op maandag 25 maart 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hangt af van waar op de Kleiweg het is. Erg lange straat om te lopen.
Bij de spoorwegovergangquote:Op maandag 25 maart 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hangt af van waar op de Kleiweg het is. Erg lange straat om te lopen.
Limburgquote:Op maandag 25 maart 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Uit welke Schubbekutteveen kom je? Zeeland of Twente?
Hoe wil je het zonder doen, dan?quote:Op maandag 25 maart 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Wie plant er eigenlijk een reis met 9292? Ik nooit eigenlijk..
Ja, wat is het nou? Komen ze hier nu wel of niet langs?quote:Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn.
Mja, iemand die nooit in Den Haag komt snapt natuurlijk niets van 'Gvc'. Of als je de randstad nooit uit komt heb je geen flauw idee dat de 3600 van Zwolle naar Roosendaal rijdt.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:24 schreef KnightSolaire het volgende:
En dan staat erboven:
[..]
Ja, wat is het nou? Komen ze hier nu wel of niet langs?![]()
Wat mij betreft mogen de bekendste stationsafkortingen wel gebruikt worden, zolang maar niet met cijfertjes wordt gegooid.
Ik vind het ook heel jammer dat het zo moetquote:Op maandag 25 maart 2013 23:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Openingspost met hier en daar een richtlijn, ok.
Dat gewenst gedrag duidelijk gemaakt moet worden met een filmpje is te betiefstraald voor woorden[ afbeelding ]
Nee joh juist dan ben je van harte welkomquote:Op maandag 25 maart 2013 23:32 schreef eti het volgende:
Ik ben helemaal geen echte treintjesfan, dus moet maar misschien m'n mond houden.
Trouwens, de afkorting 'homo' ken ik ook totaal niet!quote:
Voel je je aangesproken, schattig roze draakje?quote:Op maandag 25 maart 2013 23:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Trouwens, de afkorting 'homo' ken ik ook totaal niet!
Wat betekent dat nou weer? Of zit je ons nou schaamteloos uit te schelden!![]()
Til er niet zo aan. Ik heb niks tegen homo'squote:
quote:Op maandag 25 maart 2013 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken, schattig roze draakje?
Kun je gezellig sjoelstenen in gleufjes mikken zo nu en danquote:Op maandag 25 maart 2013 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij de spoorwegovergang zit het halve maatje
Homo is toch Hoogeveen Mestfabriek Opstel?quote:Op maandag 25 maart 2013 23:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Trouwens, de afkorting 'homo' ken ik ook totaal niet!
Wat betekent dat nou weer? Of zit je ons nou schaamteloos uit te schelden!![]()
HOorn Medemblik Overbrengservicequote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Homo is toch Hoogeveen Mestfabriek Opstel?
Of heb ik het nou mis?
Je kunt ook overdrijven hoor Flesquote:Op maandag 25 maart 2013 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel jammer dat het zo moet
Welnee. De regel is er al jaren, maar het blijk steeds weer dat er tegen gezondigd wordt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven hoor Fles
Het filmpje is leuk maar hoef van mij niet in de startpost. Dan duurt het namelijk niet lang voordat we een regelboek à la RolandRail hebben, en dat willen we nou juist niet, toch?
Je hebt leukere filmpjes gemaakt fles die wat mij betreft een plek in de OP verdienen....quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee. De regel is er al jaren, maar het blijk steeds weer dat er tegen gezondigd wordt.
En besides, wie leest de OP nou?
Aai don't think soquote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh prima, dan haal maar weer weg en laat het lekker verkrotten tot de zoveelste nummertjes en afkortingen site. Ook best
Songfestivalliedjes meezingen, ook.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kun je gezellig sjoelstenen in gleufjes mikken zo nu en dan
Jij ook gecondoleerd dan, ik weet niet meer of dat al eerder ter sprake was gekomen.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Volgende keer geef ik een seintje. We waren nu voor moral support naar mijn vader die pas weduwnaar is geworden.
In het spoorwegmuseum hebben ze van die poppen waar je naar kunt kijken, voor als je het vergeten bent hoe ze eruit zien zeg maarquote:Op dinsdag 26 maart 2013 07:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als ik vandaag niet gecontroleerd wordt heb ik tijdens de spits al twee maanden geen conducteur gezien
Eens met dit als leek zijndequote:Op maandag 25 maart 2013 23:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Mja, iemand die nooit in Den Haag komt snapt natuurlijk niets van 'Gvc'. Of als je de randstad nooit uit komt heb je geen flauw idee dat de 3600 van Zwolle naar Roosendaal rijdt.
Het kost misschien iets meer moeite om het voluit te schrijven / toe te lichten in je post, maar je bereikt er potentieel een stuk meer mensen door die ook durven te reageren omdat ze snappen waar het over gaat
Daarom is die (al dan niet ongeschreven) regel ooit zo ontstaan hier volgens mij, en daar sta ik wel achter!
Voor elk probleem geldt: EEN oplossing tegelijk proberenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:38 schreef V2 het volgende:
Ik denk ik hoor niks, ik duw het stekkertje van m'n koptelefoon nog even wat extra aan en ik zet het volume nog even een tandje hoger. Gloeiende
geen idee. ben er nog nooit geweestquote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kun je gezellig sjoelstenen in gleufjes mikken zo nu en dan
quote:@nsreiziger @AlexMedia @raymondvk De heren komen er wel uit? ^KJ
laat het greavy maar niet lezenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:58 schreef James1988 het volgende:
Zit je in Amersfoort op het perron, komt er 2x Plan V voorrijden als intercity naar Leeuwarden. Die heb ik toch maar even laten schieten.
apekop was de bijnaamquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:37 schreef drakin het volgende:
google hielp ook al, maar werden deze niet ook hondekoppen genoemd? Leuk dat ze nog rijden, maar van Amersfoort naar leeuwarden toch maar niet nee.
zie de post van ReisTquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:42 schreef drakin het volgende:
Apekop ook goed, iig iets met een kop.
Voor welke trein was dan Hondekop de bijnaam? Of was die er gewoon helemaal niet.
Zie boven jequote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:42 schreef drakin het volgende:
Apekop ook goed, iig iets met een kop.
Voor welke trein was dan Hondekop de bijnaam? Of was die er gewoon helemaal niet.
Hondekop = 1954quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:48 schreef drakin het volgende:
Jullie zijn gewoon sneller in posten dan ik in lezen.
Damn ik moet echt zoeken naar de verschillen tussen die 2, is de hondekop een ouder model trein?
Ik ben ook meer een reiziger dan een details van treinen kijker.
Er bestonden toen helemaal nog geen intercitydiensten. Het onderscheid tussen Intercitymaterieel en stoptreinmaterieel is later pas bedacht.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Verder is de hondekop ontworpen voor de intercitydiensten en de apekop voor de stoptreinen.
Toen ik nog een heel klein deadlockje was vond ik het makkelijker om ze te herkennen aan de hoge sluitseinenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Hint voor den beginner: Vierkante hoekruitjes - hondekop, driehoekige hoekruitjes = apekop
De achterlichten van de treinquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:04 schreef drakin het volgende:
hoge sluitseinen???
(ik ben echt een hele grote leek hier)
Ja, de trein heeft witte lampen aan de voorkant en rode lampen aan de achterkant. Treinstellen zoals deze kunnen beide kanten op rijden en hebben dus zowel witte als rode lampen. De rode lampen heten sluitseinen (want achterkant) en die zitten bij de Hondekop hoog, boven het raampje van de machinist. De witte lampen heten frontseinenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:04 schreef drakin het volgende:
hoge sluitseinen???
(ik ben echt een hele grote leek hier)
dat is waar ja. Later toen het onderscheid er wel was is het mat'64 voornamelijk op snel- en stoptreinen ingezet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:02 schreef ReisT het volgende:
Er bestonden toen helemaal nog geen intercitydiensten. Het onderscheid tussen Intercitymaterieel en stoptreinmaterieel is later pas bedacht.
Plan T is ontworpen voor sneltreindiensten daarom zat er eerst ook een restauratie in.
Lijkt me een standaard testprocedure. Of jah. Iets wat een standaard testprocedure zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:37 schreef KnightSolaire het volgende:
NS veroorzaakt opzettelijk storingen
http://nos.nl/artikel/488(...)elijk-storingen.html
Nee, het is waarschijnlijk niet wat je denkt.
Wat is de status van "Officiële" testritten?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
wilde het net gaan plaatsen dat de dodo/stofzuiger/spaghettiboemel weer officiële testriten zal gaan rijden
Net of dit soort termen duidelijker zijn dan afkortingen...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
wilde het net gaan plaatsen dat de dodo/stofzuiger/spaghettiboemel weer officiële testriten zal gaan rijden
dat ze nu aankondigen dat ze weer gaan testen. Bij mijn weten hebben ze ook al voor vandaag ritten met het kunstwerk van Italiaanse makelij geredenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is de status van "Officiële" testritten?
Ok, toegegeven, ik moes lachenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het kunstwerk van Italiaanse makelij gereden
Boven Den Haag is het onmogelijk geworden, omdat de intercity Den Haag CS - Leiden - Schiphol - Lelydorp - Zwolle in dat pad zitquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:56 schreef Frenk3nstein het volgende:
Waarom het onmogelijk is om de oude benelux-dienstregeling te rijden is mij onduidelijk... Ik hoop op een mooi vervolg van deze soap, terugsturen en geld terug of iets in de trant. Behoorlijke aanfluiting in ieder geval.
Maar dan kan je hem toch vanaf Den Haag CS laten rijden als de 2 Randstadrailsporen weer zijn teruggegeven?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Boven Den Haag is het onmogelijk geworden, omdat de intercity Den Haag CS - Leiden - Schiphol - Lelydorp - Zwolle in dat pad zit
dat moet dan kunnen jaquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dan kan je hem toch vanaf Den Haag CS laten rijden als de 2 Randstadrailsporen weer zijn teruggegeven?
Helemaal niet, die IC komt 4 minunten later in Schiphol aan dan de oude Benelux.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Boven Den Haag is het onmogelijk geworden, omdat de intercity Den Haag CS - Leiden - Schiphol - Lelydorp - Zwolle in dat pad zit
Gaaf. Je legt MEER spoor aan waardoor er MINDER treinen kunnen rijdenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Boven Den Haag is het onmogelijk geworden, omdat de intercity Den Haag CS - Leiden - Schiphol - Lelydorp - Zwolle in dat pad zit
is toch wel een probleem, want je komt in de knoei met de opvolgtijden. De oude Benelux stopte immers niet in Leiden. De IC naar Schiphol moet wisselen naar de binnensporen, waardoor je op enig moment in de knoei komt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Helemaal niet, die IC komt 4 minunten later in Schiphol aan dan de oude Benelux.
Tussen Schiphol en Amsterdam rijdt er nu een sprinter in het Beneluxpad, da's wel een probleempje.
Vet! Ik moet nog steeds voor het eerst met een V250!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
krijg net door dat als alle testen van de V250 goed verlopen er op Tweede Paasdag mogelijk een ritje met passagiers over de HSL mee gemaakt kan worden
Tof. Onder de vlag van de VSM of van de SSN?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
krijg net door dat als alle testen van de V250 goed verlopen er op Tweede Paasdag mogelijk een ritje met passagiers over de HSL mee gemaakt kan worden
zo bejaard is het materieel nu ook weer niet, dus onder eigen vlagquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Tof. Onder de vlag van de VSM of van de SSN?
Je bedoelt, ze nemen nu al een voorschot op de situatie dat ze na 3 dagen testen zeker weten dat dat ding veilig genoeg is? Ik word hier een beetje verdrietig van.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
krijg net door dat als alle testen van de V250 goed verlopen er op Tweede Paasdag mogelijk een ritje met passagiers over de HSL mee gemaakt kan worden
oh nee, zeker niet. Inzet in commerciële dienst is nog niet aan de orde, maar een verrassingsrit op Tweede Paasdag is al wel mogelijkquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt, ze nemen nu al een voorschot op de situatie dat ze na 3 dagen testen zeker weten dat dat ding veilig genoeg is? Ik word hier een beetje verdrietig van.
tuurlijk wel. Veiligheid staat vooropquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Want daarvoor hoeft niet aan veiligheid gedaan te worden? Of zo?
Nou, benieuwd hoe dat gaat aflopen danquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tuurlijk wel. Veiligheid staat voorop
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb iedere dag persmomentjes. Kan best pijnlijk zijn soms.
geen persmoment. Daarvoor is het nog te vroegquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Verrasingsrit: een charmeoffensief met "toevallig" een persmomentje?
Ze willen natuurlijk op storingen testen.. Wat vervelende reizigers die deuren proberen, toiletten laten storen en nog meer van dat soort zaken kunnen best handig zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt, ze nemen nu al een voorschot op de situatie dat ze na 3 dagen testen zeker weten dat dat ding veilig genoeg is? Ik word hier een beetje verdrietig van.
Onder vlag? Onder stoom natuurlijk! Gewoon een fatsoenlijke stoomloc voor die spaggetti-vreter hangen! Dat rijdt tenminstequote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Tof. Onder de vlag van de VSM of van de SSN?
Optimist. Dat ding vindt vast wel een manier om niet te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Onder vlag? Onder stoom natuurlijk! Gewoon een fatsoenlijke stoomloc voor die spaggetti-vreter hangen! Dat rijdt tenminste
Waar kunnen we hier meer over lezen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
krijg net door dat als alle testen van de V250 goed verlopen er op Tweede Paasdag mogelijk een ritje met passagiers over de HSL mee gemaakt kan worden
Dit. Dat. Alles.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Verrasingsrit: een charmeoffensief met "toevallig" een persmomentje?
Tot Rotterdamquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dit. Dat. Alles.![]()
Tot breda zeker want bij de Belg mag hij toch niet meer rijden?
Dat zijn toch die ouwe rijtuigen die bijna uit elkaar vallen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Hector Rail uit Zweden heeft inderdaad 42 ICK-rijtuigen gekocht
http://www.hectorrail.com/latest_06.asp?sida=2&um=1&id=930
jupquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat zijn toch die ouwe rijtuigen die bijna uit elkaar vallen?
Klopt ja. Gaan ze 200 mee rijdenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat zijn toch die ouwe rijtuigen die bijna uit elkaar vallen?
zal er vast niet op staan, maar je kunt het daar allicht even vragenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:05 schreef Peter het volgende:
Staat de dienstregeling van de v250 op 2e paasdag al op somda/ Of lopen die weer achter de feiten aan?
Ze praten erover alsof het nieuwe zijn. Zit eerst nog iets werk aan dusquote:
Medelijden met de passagiers die in die ouwe hokken moeten zittenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja. Gaan ze 200 mee rijden![]()
Of zou het toch om ICL-rijtuigen gaan?
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:07 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ze praten erover alsof het nieuwe zijn. Zit eerst nog iets werk aan dus
[..]
Medelijden met de passagiers die in die ouwe hokken moeten zitten
Is mij wel erg duidelijk dat het geen nieuwe zijn.. Zou ik ook nergens uit het bericht halen..quote:Used coaches purchased in Holland can be upgraded according to a service provider’s requirements.
[..]
The technical standard and interior can be adapted on the targeted passenger market segments.
Vragen. Op somda.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal er vast niet op staan, maar je kunt het daar allicht even vragen
och, als dat alles is ...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vragen. Op somda.
Dit is een doodsverwensing PSM
lijkt me ook. Ik denk dat ze de draaistelrevisie die de rijtuigen moeten hebben gelijk aangrijpen om de rijtuigen weer voor 200 km/h toegelaten te krijgen. In Nederland was de Vmax van de rijtuigen namelijk 160 km/h.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:14 schreef James1988 het volgende:
Wat ik opvallender vind is dat Hector Rail de rijtuigen koopt om ze later weer te verhuren. Daar moet flink wat geld in, denk ik...
ze zijn nu vast niet zo duur. Het heeft de NS zo'n 40 miljoen gekost om ze aan te laten passen toen ze gekocht waren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:14 schreef James1988 het volgende:
Wat ik opvallender vind is dat Hector Rail de rijtuigen koopt om ze later weer te verhuren. Daar moet flink wat geld in, denk ik...
ze hebben misschien ergens een verliespost nodig, fiscaal gezien of zoquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:14 schreef James1988 het volgende:
Wat ik opvallender vind is dat Hector Rail de rijtuigen koopt om ze later weer te verhuren. Daar moet flink wat geld in, denk ik...
Voordat de Belastingdienst langskomt om het teveel aan spaargeld 'af te romen' bedoel je?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ze hebben misschien ergens een verliespost nodig, fiscaal gezien of zo
2e paasdag is 1 april. PSM loopt ons te fokken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:05 schreef Peter het volgende:
Staat de dienstregeling van de v250 op 2e paasdag al op somda/ Of lopen die weer achter de feiten aan?
140 zelfs, als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me ook. Ik denk dat ze de draaistelrevisie die de rijtuigen moeten hebben gelijk aangrijpen om de rijtuigen weer voor 200 km/h toegelaten te krijgen. In Nederland was de Vmax van de rijtuigen namelijk 160 km/h.
Heeft nog lang geduurd. :pquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2e paasdag is 1 april. PSM loopt ons te fokken.
Ze rijden al weken iedere avond 2 slagen Amsterdam - Gilze Rijen voor testen. Van het weekend is een nieuwe softwareupdate er op gezet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat ze nu aankondigen dat ze weer gaan testen. Bij mijn weten hebben ze ook al voor vandaag ritten met het kunstwerk van Italiaanse makelij gereden
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heeft nog lang geduurd. :p
Jullie zijn er mooi ingetuind![]()
![]()
Maar ik zag het het eerstquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heeft nog lang geduurd. :p
Jullie zijn er mooi ingetuind![]()
![]()
Sssst, dat weten ze op somda niet...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2e paasdag is 1 april. PSM loopt ons te fokken.
Anders snappen Henk en Ingrid het niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
"Franse NS"Wat voor mongolenkrant is dat joh
Held, Nou nog even Somda gek makenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heeft nog lang geduurd. :p
Jullie zijn er mooi ingetuind![]()
![]()
Zal ik het doen ?quote:
Het AD is qua niveau erger dan de krant van de chocoladeletters...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
"Franse NS"Wat voor mongolenkrant is dat joh
En eerst een account aanmaken, weet niet of ze m'n eerst bericht gelijk voor waar aannemen of zijn het echt zulke autisten?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moet je ook ff het NOS-artikel aanhalen
Ik zal het wel even proberen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En eerst een account aanmaken, weet niet of ze m'n eerst bericht gelijk voor waar aannemen of zijn het echt zulke autisten?
Je bent in de war met ICRm. Zowel ICK als ICL zijn bazenrijtuigen. Aanzienlijk betere spoorligging, aanzienlijk minder lawaai. Goed, af en toe vliegt er op topsnelheid een deur open maar dat heb ik er best voor over.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat zijn toch die ouwe rijtuigen die bijna uit elkaar vallen?
Zijn er toen ook dingen aangepast aan de draaistellen, of was die aanpassing van de vmax alleen administratief?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me ook. Ik denk dat ze de draaistelrevisie die de rijtuigen moeten hebben gelijk aangrijpen om de rijtuigen weer voor 200 km/h toegelaten te krijgen. In Nederland was de Vmax van de rijtuigen namelijk 160 km/h.
Zondaar. Blasphemist. ICRm niet geweldig vindenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je bent in de war met ICRm. Zowel ICK als ICL zijn bazenrijtuigen. Aanzienlijk betere spoorligging, aanzienlijk minder lawaai. Goed, af en toe vliegt er op topsnelheid een deur open maar dat heb ik er best voor over.
Volledig inferieur aan een hoop andere rijtuigen waaronder ICK en ICL. En de Pimpel. En de Railjet. En de Belgische rijtuigen I6, I10, I11.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zondaar. Blasphemist. ICRm niet geweldig vinden
Weer zo iemand die echt NIKS van treinen af weetquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zondaar. Blasphemist. ICRm niet geweldig vinden
De Thalys is veel te laag en is qua stoelindeling in de tweede klasse wat aan de krappe kantquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:25 schreef b2py het volgende:
Thalys en ICE verschuiven het Nederlandse materieel wat betreft comfort allemaal naar een donker hoekje in Zeeland.
Is dat de officiële naam?quote:
nee, is toch echt Arnhem Goederen waar heel wat staat. Arnhem Berg Opstel hebben ze veel te hard nodig voor de meuk die nog wel rijdtquote:
Wat jij hebt gezien is Arnhem Berg, er is richting Zevenaar ook nog een ander Arnhem Goederen.quote:
Die V's staan op Berg hoorquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, is toch echt Arnhem Goederen waar heel wat staat. Arnhem Berg Opstel hebben ze veel te hard nodig voor de meuk die nog wel rijdt
Ik zal de foto uploaden, kunnen jullie 't zelf zien. Naar mijn weten is dat goederen, want er staan verder nooit treinen. In ieder geval geen passagierstreinen. Deze zagen er ook niet echt rijwaardig uit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat jij hebt gezien is Arnhem Berg, er is richting Zevenaar ook nog een ander Arnhem Goederen.
Niet die uit Maastricht zijn overgebracht. Berg Opstel is het terrein als je richting Nijmegen/Utrecht gaat en dan aan de rechterkant.quote:
Is er nog verschil tussen 'Berg' en Berg Opstel' ja?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet die uit Maastricht zijn overgebracht. Berg Opstel is het terrein als je richting Nijmegen/Utrecht gaat en dan aan de rechterkant.
eindje richting Zevenaarquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Berg en berg Opstel zijn hetzelfde. Waar er dan verder nog een Arnhem Goederen moet zijn geen idee.
http://goo.gl/maps/wUYg4quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Berg en berg Opstel zijn hetzelfde. Waar er dan verder nog een Arnhem Goederen moet zijn geen idee.
midden in Arnhemquote:
WAT?!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Voor de kennerts, dit is bij de witte prijshal. Randje Arnhem dus.
Dat is Arnhem Goederen dus. http://goo.gl/maps/Yo5X0quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Voor de kennerts, dit is bij de witte prijshal. Randje Arnhem dus. Maandag ben ik weer op stage, ik zal kijken of ik dan wat duidelijke foto's kan schieten. Iig van de oude sporen die er liggen.
Bij de rijn stopt de grens van Arnhem hoor, je hebt Arnhem zuid nog maar dat reken ik niet eens tot Arnhemquote:
Dacht ik al. Er is een tijdje terug een ketelwagen geweest die een gevaarlijk goedje lekte, dat werd hier in de pers ook aangegeven als Arnhem Goederen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is Arnhem Goederen dus. http://goo.gl/maps/Yo5X0
Ze hebben een stel V's uit elkaar getrokken om te gebruiken als transport. De loc die ze sleepte heeft geen 'Scharfenberg' koppeling en konden ze niet gekoppeld worden. Aan de binnenzijde zit zo'n koppeling waarmee hij aan de trein bevestigd kan worden. Dan kunnen de rest van de V's aan de Scharfenberg gekoppeld worden. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dacht ik al. Er is een tijdje terug een ketelwagen geweest die een gevaarlijk goedje lekte, dat werd hier in de pers ook aangegeven als Arnhem Goederen.
Waarom hebben ze er een stel verrotte Plan V's staan, die nog doormidden gechopt zijn ook? Breng ze dan naar de sloopwant deze zijn echt niet meer rijwaardig. De rijwaardige worden gewoon bij CS gedropt als ze nodig zijn, als ik ze tussen de DM90's en LINTjes zag staan, wist ik dat ze die dag ook gebruikt gingen worden. Meestal op mijn traject (Nijmegen Zutphen)
Ja, de Franse Spoorwegen, dat is toch gewoon de FS?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
"Franse NS"Wat voor mongolenkrant is dat joh
In a World.....quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bij de rijn stopt de grens van Arnhem hoor, je hebt Arnhem zuid nog maar dat reken ik niet eens tot Arnhem![]()
ja. Oh nee dat zijn de Ferrovie dello Stato. De Italiaanse spoorwegenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, de Franse Spoorwegen, dat is toch gewoon de FS?
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In a World.....
Where Straatcommando. decides what is up, what is down, what is right, what is wrong, what is strange, what is charm....
Ah vandaar! Klinkt wel logisch inderdaad, een kopbak heeft die koppeling niet in de neus zitten nee. Ik lees onder die foto ook dat het allemaal sloopmat is, alleen moesten ze het ergens dumpenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hebben een stel V's uit elkaar getrokken om te gebruiken als transport. De loc die ze sleepte heeft geen 'Scharfenberg' koppeling en konden ze niet gekoppeld worden. Aan de binnenzijde zit zo'n koppeling waarmee hij aan de trein bevestigd kan worden. Dan kunnen de rest van de V's aan de Scharfenberg gekoppeld worden. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
De hoge nummers hebben toch weer bagagedeuren? Die rijden toch nog? Net als een stel 400'en waar het bagagehok veeruimte met klapstoelen geworden is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:01 schreef GlenSpey het volgende:
Die foto's weer gezien hebbende, vraag ik me af hoeveel V'tjes met bagagedeur er nog in actieve dienst zijn? Volgens mij is het Valleilijn-V'tje de laatste of niet?
Als dat laatste waar is, dan rijden die inderdaad nog rond, daar heb ik vorige maand nog in gezeten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
De hoge nummers hebben toch weer bagagenummers? Die rijden toch nog? Net als een stel 400'en waar het bagagehok veeruimte met klapstoelen geworden is.
De Italiaanse NS is toch IENS?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja. Oh nee dat zijn de Ferrovie dello Stato. De Italiaanse spoorwegen
Die zie ik nog wel eens tussen Baarn en Utrecht pendelen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als dat laatste waar is, dan rijden die inderdaad nog rond, daar heb ik vorige maand nog in gezeten.
Ze duiken incidenteel nog wel eens op op het traject Nijmegen - Zutphen, al heb ik hem ook een keer eens zien doorstomen als IC, waarschijnlijk de IC naar Zwolle.(of het moet leeg mat zijn geweest) Dat was hetzelfde stammetje want er zat zo'n gare ''defect'' sticker op de koersrol die heel herkenbaar was.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die zie ik nog wel eens tussen Baarn en Utrecht pendelen.
Hoe zit het eigenlijk met je (mogelijke) ambities voor het vak als mcn? Nog op zoek gegaan toevallig?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze duiken incidenteel nog wel eens op op het traject Nijmegen - Zutphen, al heb ik hem ook een keer eens zien doorstomen als IC, waarschijnlijk de IC naar Zwolle.(of het moet leeg mat zijn geweest) Dat was hetzelfde stammetje want er zat zo'n gare ''defect'' sticker op de koersrol die heel herkenbaar was.
Heb voorlopig besloten m'n huidige opleiding af te maken(autotechniek)aangezien ik daar bijna mee klaar ben. Dan heb ik in ieder geval een leuk basisdiploma waarmee ik redelijk werk kan vinden, niet geheel onbelangrijk in deze tijden. Het zit nog steeds in m'n hoofd en mijzelf kennende gaat het er dan waarschijnlijk ook van komen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met je (mogelijke) ambities voor het vak als mcn? Nog op zoek gegaan toevallig?
Plan Vquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:23 schreef James1988 het volgende:
ICRm is bij NS inderdaad één van de betere materieelsoorten. ICMm (de Koplopers) vind ik nog net iets beter. In het buitenland rijdt er echt wel beter spul rond
Deze manquote:
Bestaat de uitdrukking ''als een blok op het spoor liggen''? zo nee, nu wel ; want zo voelt een plan V. Als een M1A2 Abrams die niet uit z'n koers te krijgen isquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:17 schreef greavy het volgende:
Niks kan Plan V uit de rijdende vloot verslaan.
Vanochtend nog laten schieten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:17 schreef greavy het volgende:
Niks kan Plan V uit de rijdende vloot verslaan.
Dat gevoel ken ik. Kan niet wachten tot aankomende augustus/september want dan kan ik eindelijk zelf achter de stuurtafel plaatsnemen. Wordt vast een geweldige ervaringquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb voorlopig besloten m'n huidige opleiding af te maken(autotechniek)aangezien ik daar bijna mee klaar ben. Dan heb ik in ieder geval een leuk basisdiploma waarmee ik redelijk werk kan vinden, niet geheel onbelangrijk in deze tijden. Het zit nog steeds in m'n hoofd en mijzelf kennende gaat het er dan waarschijnlijk ook van komen.
Vooral als je jezelf er al in ziet zitten. Vind ik veelzeggend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |