James1988 | woensdag 20 maart 2013 @ 16:03 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 16:04 |
Ja James, ¤250.000 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 16:05 |
stuk meer dan dat ik verwacht had | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 16:06 |
Ben benieuwd wat er uiteindelijk op gaat komen ![]() | |
Fiorano | woensdag 20 maart 2013 @ 16:06 |
Moet wel één of andere groot bedrijf zijn | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 16:07 |
Alstom of Bombardier ofzo, of NS ![]() | |
GlenSpey | woensdag 20 maart 2013 @ 16:07 |
Welke expert in het Britse seinstelsel kan mij vertellen wat een dubbel geel knipperend lichtsein betekend? | |
arkkey | woensdag 20 maart 2013 @ 16:07 |
"Dank u voor de centjes en een grote FY van ABN" ofzo? | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 16:07 |
Nederlandse Spoorwegen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 16:07 |
Of Stadler ![]() | |
Fiorano | woensdag 20 maart 2013 @ 16:08 |
![]() Of de Ns, Connexxion zou ook grappig zijn | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 16:09 |
AnsaldoBreda ![]() | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 16:10 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 16:11 |
Dat zou wel humor zijn. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 16:11 |
het zou wel de ultieme wraak zijn. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat Arriva zelf geboden heeft ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 16:11 |
Ik denk Wilma Mansveld, die hep net die boete gekesht ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 maart 2013 @ 16:11 |
1 April rijden er weer treinen op het traject Enschede - Zwolle en ik zal vanuit Almelo de allereerste trein naar Zwolle nemen. Feestje ![]() | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 16:12 |
Vervolgens valt heel Nederland over NS heen omdat ze hier geld aan verspillen.. Wedden :p | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 16:13 |
neuh. Nederland ziet de humor er wel van in | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 16:13 |
Wat kostte dat ledreepje van jou in Den Bosch? | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 maart 2013 @ 16:22 |
Heb je al sensors afgeplakt b2py? | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 16:23 |
met aluminium zou dat kunnen denk ik. Ze reageren op warmte toch? Of zijn het van die onzichtbare schietlijnen zoals in de lift ook en zo? | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 16:27 |
Nee, ben niet meegereisd. | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 16:30 |
Paasvee in Schagen, in de middag en avond altijd een zuipfestijn voor de jeugd uit Heerhugowaard en Schagen en omliggende gehuchten. Perron was bezaaid met lege blikjes bier en veel instappende reizigers met blikjes mixdrank. 15 man s&v personeel op het station en nog een aantal lui in gele hesjes bij de overwegbomen. Vanavond extra treinen Schagen - Alkmaar en sprinter naar Hoorn rijd ook ieder half uur. NS heeft ook nog extra materieel en personeel achter gehouden te Alkmaar. | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 16:31 |
Waren de eerste reacties over dat telsysteem + app ook, als ze nou eerst de treinen op tijd laten rijden. Zuurpruimen. | |
V2 | woensdag 20 maart 2013 @ 16:33 |
Betere verdeling van de self-loading cargo leidt tot lagere laadtijden leidt tot minder vertraging, simpel toch? | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 16:34 |
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg wat cijfertjes met zoeen mooie gestileerde E ervoor. | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 16:34 |
zeker. Er zijn meer deuren waar de vracht door naar binnen kan dan die ene die normaal gebruikt werd. | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 16:36 |
Ik geloof dat de proef ¤2.000.000 kost. | |
MTL | woensdag 20 maart 2013 @ 16:50 |
Dubbel knipperend geel betekend dat het volgende sein een enkel knipperend geel licht uit straalt ![]() Om het antwoord dan maar vollediger te maken: knipperend geel = snelheid verminderen (je wordt van de hoofdbaan af gehaald). Is de remwegafstand te kort, dan wordt knipperend dubbel geel ingezet. Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/UK_railway_signalling | |
GlenSpey | woensdag 20 maart 2013 @ 17:12 |
Oh, ik zit weer TS12 te spelen en kreeg telkens 'station stop failed'. Opvallend was dat daar constant zo'n dubbel geel knipper aan vooraf ging, dus had de indruk dat het met elkaar te maken had. Maar het lijkt erop dat t gewoon weer bug nummer zoveel van dat spel is ![]() Maar in feite is dit sein dus te vergelijken met onze geel 8 knipper ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 maart 2013 @ 17:26 |
Nou.. Geel-8-knipper is ook vergelijkbaar met de niet knipperende variant van dubbel-geel in de UK. Ik vind het persoonlijk een doodzonde dat we in Nederland dubbel-geel ooit hebben afgeschaft. | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 17:30 |
Reizigersindicatoren en LED-panelen![]() NS Reizigers en ProRail zijn sinds 4 maart een proef gestart op het traject Zwolle - Roosendaal met het weergeven van drukte in treinen. Dit loopt via een app die bij 1000 geïnteresseerden is geïnstalleerd. De gebruikers kunnen zien waar het in de trein het drukst is en waar je je fiets neer kan zetten. ![]() Afbeelding van de druktemeter in de app. NS gebruikt hiervoor infraroodpanelen die geïnstalleerd zijn in 10 stellen ICM. Er zitten er ongeveer 10 per rijtuig waardoor de drukte vrij goed bekeken kan worden. Op onderstaande afbeelding is de telstrip goed te zien. ![]() Proef in 's-Hertogenbosch Sinds afgelopen maandag is op station 's-Hertogenbosch een scherm opgehangen waar deze informatie ook op hangt. Het staat normaal gesproken uit maar gaat zo'n 3 minuten voordat de trein arriveert aan en geeft de drukte in de trein weer, waar de deuren zijn en welke klasse. Onderstaande afbeeldingen geeft weer hoe die LED-Balk eruit ziet als hij uit staat. ![]() ![]() Op het moment dat de trein aankomt springt de balk aan geeft de drukte in de trein aan. In mijn geval was de trein erg rustig waardoor overal groene balken werden getoond en een oranje. Die oranje was erg ver buiten beeld en veel tijd had ik niet dus geen afbeelding van. ![]() Van het aankomen en uit- en instappen heb ik een filmpje gemaakt en een paar matige afbeeldingen erin dus je zal het vooral moeten doen met het filmpje. Wat opvalt, helaas niet in de filmpje te zien, is dat het niet real-time werkt. Als er een lading mensen uitstapt zal het bord niet van rood naar groen springen en vice versa. Verder werd de machinist geassisteerd bij het neerzetten van zijn trein dus vandaar dat hij ook zo netjes bij het pijltje staat. Ik hoop dat jullie er wat wijzer van zijn geworden. ![]() Als er nog vragen en/of opmerkingen zijn plaats ze graag, kan ik het geheel aanvullen. | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 maart 2013 @ 17:37 |
Japanse rijtjes! ![]() ![]() Bord! Wanneer kom je naar mijn station toe? ![]() | |
GlenSpey | woensdag 20 maart 2013 @ 17:46 |
Wat was het voordeel van dat oude systeem t.o.v. het huidige? | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 maart 2013 @ 17:49 |
Je kan dubbel-geel ook effectief gebruiken in gebieden waar trager dan 80 km/h gereden wordt. Bovendien is dubbel geel (remweg tussen volgende gele sein en rode sein onvoldoende, dus hier gaan remmen) duidelijker dan twee keer geel achter elkaar of eerst geel met een cijfer en daarna geel. | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 17:50 |
het maakt iig duidelijk dat de reizigers hier zich toch prima kunnen gedragen. Ben wel benieuwd naar een timelapse van de ochtendspits ![]() | |
Ireyon | woensdag 20 maart 2013 @ 17:55 |
Het indicatorsysteem is geniaal. Dat krijg je nu als je goede ingenieurs gewoon hun werk laat doen: iets dat werkt en iets dat nuttig is. | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 18:19 |
6 April zal ik ff een retourtje maken daar. Ben benieuwd naar de tunnel, hoe die ervaren wordt (ook qua geluid enz). | |
#ANONIEM | woensdag 20 maart 2013 @ 18:24 |
Wil wel kijken of ik wat kan regelen, filmen o.i.d.? Als daar animo voor is. | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 18:27 |
Altijd wel animo voor zoiets in dit topic ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 maart 2013 @ 18:28 |
Nou, mijn best, kleine moeite. Het is de allereerste trein op het traject dus wat dat betreft zullen er nog geen honderden filmpjes van zijn. ![]() | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 18:29 |
Nee, zeker niet ![]() | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 18:30 |
Oh, gister heeft het zwaarst beveiligde transport op het spoor weer gereden in Nederland. Nee, het was niet de Sigarettentrein van- en naar Bergen op Zoom. | |
Zug-Chef | woensdag 20 maart 2013 @ 18:44 |
Nou die naar Bergen op Zoom wordt überhaupt niet beveiligd want die is leeg ![]() | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 18:45 |
Waar komt die beveiliging er dan op? | |
Ireyon | woensdag 20 maart 2013 @ 18:53 |
Op de terugweg? | |
Litpho | woensdag 20 maart 2013 @ 18:59 |
En als plotseling de wil om op een voorspelbare plaats te stoppen er wél is. Nu nog van de gedachte af dat treinlengte een staatsgeheim is en je zou maar zo kunnen claimen dat de NS werk maakt van reizigersspreiding. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 19:01 |
Goddelijk! Kan greavy meteen zien wanneer er VIRM komt en of hij nog een half uur een pizza weg kan stouwen of niet ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 maart 2013 @ 19:01 |
dan zou een hittegolfdag allern maar volle treinen opleveren. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 19:04 |
ja maar goed, Hier vriest het vooralsnog je veters uit je schoenen, dus daar hoef je niet over na te denken ![]() | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 19:05 |
Momenteel kan die alleen ICM aangeven. Zou wel gaaf worden ja ![]() Of omreizen, ook een goede optie. | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 maart 2013 @ 19:10 |
Kan iemand eens een detailfoto maken van die telstrip? Of ben ik nu vervelend? | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 maart 2013 @ 19:11 |
Zou dat niks zijn voor hafas om toe te voegen, een niet alleen met welke treinsoort wil rijden , maar ook het materieel? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 19:15 |
heft b2py toch gedaan? Anyway ik ga morgen ook wel ff kijken ![]() | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 19:22 |
Die foto is niet eens van mij ![]() | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 19:22 |
Nondeju, nu moet ik vrijdag weer kilometervreten. Rond Amsterdam - Zwolle - Utrecht - Den Haag C - Amsterdam doet wonderen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 19:24 |
Ik zou het maar doen. Als ik eenmaal op toeren ben blijf jij nergens meer ![]() | |
Ireyon | woensdag 20 maart 2013 @ 19:28 |
![]() ![]() Oh wacht telstrip.. dat grijze ding. Ach nu staan ze er toch ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Ireyon op 20-03-2013 19:29:32 (derp) ] | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 19:30 |
Die bovenste foto ziet er té nep uit overigens ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 19:31 |
precies. in Bergen op Zoom staat een van de grootste peukenfabrieken ter wereld. | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 19:33 |
De trein is al enkele keren op pad richting Italië overvallen. Er zitten 2 beveiligers met doorgeladen pistolen in de achterste cabine van de loc ![]() | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 19:37 |
Ik dacht dat je het over dat kernafvaltransport had van gisteren eerder deze avond.. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 19:37 |
Ik geloof er niks van ![]() | |
Ireyon | woensdag 20 maart 2013 @ 19:38 |
Ik vond het wel apart dat men er gewoon net zo makkelijk bij gaat staan als bij de groene delen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 19:38 |
het is niet voor niets dat de dienstregeling van die treinen niet bekend is | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 19:39 |
Ik heb niet zozeer op het instapproces gelet vanmiddag, trein was vrijwel helemaal groen. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 19:45 |
Nou ja, dat lijkt me een legitieme reden om dat geheim te houden. Dan zijn de belangen groter dan "spottertje pesten". | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 20:21 |
Jij gaat door voor de koelkast ![]() | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 20:22 |
"Daar was slechts wat vertraging in het verkeer doordat de politie in Vlissingen-oost een deel van de wegen tijdelijk moest afsluiten. Verder is het transport zonder problemen verlopen." | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 20:22 |
Deze tijden van de peuken staan voor Nederland gewoon op RolandRail ![]() | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 20:23 |
Ja, Greenpeace was niet actief. Bij het vorige transport enkele maanden terug ook al niet | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 20:23 |
TreinTim vandaag in Man Bijt Hond ![]() ONZ / FOK!ker bij Man bijt hond. | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 20:26 |
"Heeft visie op treinen" ![]() | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 20:30 |
Da's idd één van de aparte autisten op het spoor ja ![]() | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 20:34 |
Ik vind het wel heel bijzonder dat hij zo bezig is met een verhaal vertellen op de foto. Zoals die bruggen slaan met die Olympiër. Ik denk dat hij wel van de positieve garde is. ![]() Uitgezonderd het 'trapje'. | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 20:38 |
daar lazert hij nog bijna af ook ![]() | |
_serial_ | woensdag 20 maart 2013 @ 20:40 |
hmmm
| |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 20 maart 2013 @ 20:43 |
Spoorbomen? Die hebben ze bij station Wierden laatst allemaal vervangen door tunnels dacht ik... ![]() | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 20:43 |
![]() Nogmaals die TRAXX in DB Fernverkehr Livrei. [ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 20-03-2013 20:54:49 ] | |
_JdM_ | woensdag 20 maart 2013 @ 20:44 |
Aan de kant van Rijssen heb je nog een overweg (over 3 sporen), aan de andere kant ligt weliswaar geen overweg, maar nog wel de overwegbomen. (die ook keurig werken:)) | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 20:46 |
![]() | |
James1988 | woensdag 20 maart 2013 @ 20:53 |
DB Fernverkehr ![]() De hoofdkleur van DB Regio is rood, met witte accenten. | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 20:54 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 20:56 |
wie is dat dan? Ik ken er een hoop, maar geen tim die aan dit signalement voldoet | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 20:56 |
Hij is ook echt autistisch, maar hij heeft een heel andere kijk op de situatie/foto's zoals gemiddelde hobbyist En 100% Somda-freak. | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 20:57 |
Zit hier niet. | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 20:58 |
is je ban op Somda nu al eens opgeheven? | |
Duvel | woensdag 20 maart 2013 @ 21:12 |
When hell freezes over. | |
Duvel | woensdag 20 maart 2013 @ 21:13 |
Ja, daar moet net jij " ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 21:14 |
Nee.
| |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 21:16 |
wahahaha ![]() | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 21:16 |
Er zijn nog steeds bedrijven die met een oude E-lok gaan rijden met goederentreinen ![]() ![]() Waarom aan de kant zetten als het nog prima rijdt? ![]() Foto: Vincent van Werkhoven Zijn trein (hij rijdt voor HTRS) werd in Emmerich overgenomen hiervoor. Foto is met zijn mobiel geschoten. | |
Frenk3nstein | woensdag 20 maart 2013 @ 21:17 |
Grappig hoe die gozer bijna van dat trapje pleurt. Z'n tweede foto is niet verkeerd om eerlijk te zijn. | |
Duvel | woensdag 20 maart 2013 @ 21:20 |
Hij heeft op zich wel geinige ideeën over z'n foto's, maar dat gemiep over de duivel en te veel vrijheid en zo kan ik me dan weer niet zo in vinden. | |
Duvel | woensdag 20 maart 2013 @ 21:21 |
Rijdt dat ding dan ook voor HTRS? Of is het in Duitsland een andere vervoerder? | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 maart 2013 @ 21:22 |
Had ie toen ongeveer deze livrei? https://www.google.com/ur(...)vm=bv.44011176,d.d2k | |
Duvel | woensdag 20 maart 2013 @ 21:23 |
Godverde, ik klikte. | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 21:27 |
je had het kunnen weten ![]() | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 21:27 |
CRS had een defecte Traxx, waardoor HTRS werd ingeroepen om de MaWo-shuttle (Mannheim/Wörth-suttle) naar Emmerich te brengen. CRS rijdt in Duitsland ook met deze loc, die vanaf Emmerich naar Mannheim en Wörth reed met deze containertrein. | |
Zug-Chef | woensdag 20 maart 2013 @ 21:28 |
Holzrollers worden idd nog wel vrij vaak voor een cargo gezet inderdaad.![]() Met de zogenaamde Henkel-wasmiddelentrein tussen NRW en Bayern v.v.. ![]() Met de cementklinkertrein tussen Berlin (Königs Wusterhausen) en Geseke in NRW en v.v. ![]() Met de cementtreinen tussen Berlijn en Deuna. | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 21:29 |
Zijn locs die de moeite waard zijn ![]() | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 21:31 |
Dit lokkie wordt ook nog regelmatig ingezet voor de goederentreinen ![]() Foto: Vincent v Werkhoven | |
greavy | woensdag 20 maart 2013 @ 21:32 |
Oh, betere foto van die E42'er in Emmerich vandaag staat nu ook op z'n Flickr-pagina zag ik: | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 21:32 |
Verdammt ich lieb dich ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 21:33 |
bod van 250.000 euro is geschrapt. Staat nu weer op 30.000 euro ![]() | |
Litpho | woensdag 20 maart 2013 @ 21:34 |
Die creditcheck voor AnsaldoBreda kwam te vroeg? | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 21:34 |
zou best kunnen ![]() Of de uit Cyprus afkomstige check bleek niet gedekt te zijn ![]() | |
Duvel | woensdag 20 maart 2013 @ 21:41 |
Is dit nou een smalspoorloc op normaalspoordraaistellen? | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 21:41 |
Dit schijnt te nieuwe eigenaar van een stuk of 40 ICK's te zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Hector_Rail | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 maart 2013 @ 21:45 |
Ich lieb' Dich nicht ![]() Verdammt - ich brauch' Dich ![]() | |
Duvel | woensdag 20 maart 2013 @ 21:45 |
Ich brauch' dich nicht. ![]() | |
Brembo | woensdag 20 maart 2013 @ 21:47 |
Ik had gisteren een SLT als intercity tussen Zwolle - Roosendaal, gaf toch wel genoeg vreemde gezichten ![]() | |
Duvel | woensdag 20 maart 2013 @ 21:48 |
Vooral van de mensen die op weg naar Antwerpen in Olst al moesten pissen. | |
Duvel | woensdag 20 maart 2013 @ 21:48 |
Zozo, een derde leven... Hoeveel hadden ze er ook weer? 150? | |
Zug-Chef | woensdag 20 maart 2013 @ 21:50 |
Niet dat ik weet.. Lijkt idd wel wat smal. | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 maart 2013 @ 21:54 |
Gaan ze er goederen in stauwen dan? ![]() | |
James1988 | woensdag 20 maart 2013 @ 21:54 |
Locs van dat bedrijf heb ik zien rondrijden toen ik in Zweden was. ![]() Misschien reizigersvervoer? Dat is in Zweden geliberaliseerd. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2013 @ 21:55 |
Dat wordt een rondje wobben. | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 21:58 |
ergens rond de 140 ja | |
Bitlord | woensdag 20 maart 2013 @ 22:00 |
Ik vraag me met die oude locs altijd af hoe het nu zit met de kosten van zo'n ding. Een nieuwe loc lijkt me ongelooflijk duur in aanschaf of lease, zeker met meerdere spanningen. Onderhoud lijkt me weer weinig. Een oude loc is goedkoop in aanschaf maar valt vaker uit en heeft meer onderhoud nodig. Iemand die iets weet? | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 22:06 |
getallen weet ik niet, maar het is niet voor niets dat de oude 1600/1800-locs weer veelvuldig in gebruik zijn genomen. Een nieuwe loc is mooi, maar zoals je al stelt erg duur in aanschaf of lease. Daarom is dit voor het binnenlandse vervoer niet aantrekkelijk. Gaat de trein de grens over, dan kan dit wel het geval zijn, omdat je dan onderweg minder vaak van loc en machinist hoeft te wisselen. Zo kun je kosten besparen. Voor de rest wordt er ook veel gebruik gemaakt van last mile diesels, omdat diesel nu zodanig duur is dat het behoorlijk aantrekkelijk is om het grootste deel van de reis met een eloc af te leggen. | |
James1988 | woensdag 20 maart 2013 @ 22:08 |
En daar spelen de leveranciers weer op in door elektrische locomotieven te maken die zijn voorzien van een klein dieseltankje. | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 maart 2013 @ 22:11 |
Dat klinkt echt als een zegelspaarprogramma ![]() "Spaart u al last mile Dieselzegels, daarmee spaart u voor een gratis treintaxi-rit" | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 22:13 |
"Spaar de meeste ProRail zegels en maak kans op mooie prijzen!" | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 22:19 |
het is bijna het omgekeerde. Ze willen zo weinig mogelijk aan diesel besteden ![]() | |
arkkey | woensdag 20 maart 2013 @ 22:19 |
Tis blijkbaar wel beperkt (ook in snelheid), maar vandaar dat het ook last mile heet... Filmpje van bombardier over "nieuwe" traxx last mile diesel: Wel vaag dat ze soort reclamepanelen aan de zijkant ook uitgebreid als feature bespreken :s | |
Duvel | woensdag 20 maart 2013 @ 22:22 |
Mja, misschien wat hoog of zo, maar ik kan ook niets vinden over een smalspoorbroertje. Wel lijkt ie wat op deze: ![]() | |
James1988 | woensdag 20 maart 2013 @ 22:24 |
Op Drehscheibe zijn twee reeksen met foto's geplaatst over Spaanse treinen tussen Madrid, Valladolid en Zaragoza. Erg de moeite waard ![]() Deel 1 Deel 2 Voorbeeldje: ![]() | |
GlenSpey | woensdag 20 maart 2013 @ 22:27 |
De gemiddelde hobbyist / Somda-freak is autistischer dan de jongen uit het portret ![]() | |
b2py | woensdag 20 maart 2013 @ 22:28 |
Net een vogelbekdier die S-serie. ![]() Wel de moeite waard inderdaad. | |
James1988 | woensdag 20 maart 2013 @ 22:30 |
Lang, lang geleden, toen ik nog een klein Jamesje was, moest ik op school iets gaan doen met een stuk steen. Beeldhouwen for dummies zegmaar. Ik heb toen geprobeerd om de S/102 (de trein op de foto) te maken. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 maart 2013 @ 22:36 |
nice zeg. Ben wel benieuwd in hoeverre het Iberisch spoor in de toekomst omgebouwd zal gaan worden naar de standaard spoorbreedte, omdat er nu gewerkt wordt met verschillende spoorbreedtes en dit ervoor zorgt dat op bepaalde stukken drie rails liggen ipv 2 | |
Anno1982 | woensdag 20 maart 2013 @ 22:37 |
"Als de fyra uit elkaar valt heeft de duivel het gedaan" Ik hoop niet dat duvel hier meer van weet? | |
James1988 | woensdag 20 maart 2013 @ 22:44 |
Het AVE-netwerk is volgens 'normaalspoor' gebouwd, de Spanjaarden hadden de kans om met een volledig nieuw netwerk te beginnen (omdat de rest redelijk dungezaaid is). Dit doen met normaalspoor was makkelijker dan met breedspoor (buitenlandse kennis kon zo hergebruikt worden) en het maakt de aansluiting richting Frankrijk makkelijker. Ombouwen van het conventionele spoorwegnetwerk in Spanje zal alleen worden gedaan daar waar het nodig is. Het is zinloos om iets te gaan ombouwen als er alleen maar Spaanse of Portugese treinen komen. Als er ook goederentreinen of internationale reizigerstreinen komen, samen met Spaanse treinen, is het wegleggen van 3 sporen een interessante oplossing. ![]() | |
Duvel | woensdag 20 maart 2013 @ 23:31 |
* Duvel claimt onschuld. | |
Panthera. | donderdag 21 maart 2013 @ 00:28 |
In de luchtvaart is dat ook zo, oude passagierstoestellen worden omgebouwd tot vrachtvliegtuigen. Over het algemeen worden die minder intensief gebruikt, er is dus meer tijd voor onderhoud, dat dan wel iets frequenter en duurder kan zijn maar omdat dat de enige nadelen zijn is dat vaak kosteffectiever. Verder maakt het vracht niet uit hoe oud een vliegtuig is, voor passagiers kan dat gevoeliger zijn. | |
bork | donderdag 21 maart 2013 @ 06:45 |
Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn![]() Waarom wordt beter uit de doeken gedaan door de reacties van bepaalde lezers dan door RTV Utrecht. | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 21 maart 2013 @ 07:29 |
Iedereen op FOK! is toch autistisch? Ik moest een fotokopie van mijn autisten-pasje opsturen naar Danny bij aanmelding op dit forum. ![]() | |
Duvel | donderdag 21 maart 2013 @ 08:21 |
Grappig, ik alleen een foto van mijn tieten. | |
Duvel | donderdag 21 maart 2013 @ 08:21 |
Tja, die brug... | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 21 maart 2013 @ 09:17 |
![]() | |
Pino112 | donderdag 21 maart 2013 @ 09:35 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 maart 2013 @ 10:18 |
Je vrouw ziet je aankomen. Met je schuifwandwagen vol met gratis theedoeken ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 10:19 |
kun je wel mooi een handeltje mee beginnen ![]() | |
Bitlord | donderdag 21 maart 2013 @ 10:26 |
Net een hoop expogangers op Amersfoort richting Railtech. Ik ga nog even de hele Centraalspoorweg afreizen. | |
Woods | donderdag 21 maart 2013 @ 10:51 |
Leuk topic plus alle mooie foto's als verhalen maar nu een vraag van mijn kant af, ik merk op dat ze sinds een tijdje bezig zijn aan het spoor tussen traject Lelylaan - Schiphol in de bocht richting Schiphol, alleen hoe erg ik ook zoek ik vind simpel gezegd niks. Zelfs niet de naam van het traject o.i.d. Het gaat om dit stuk spoor, het lijkt er naar mijn idee naar dat ze er extra spoor gaan aanleggen maar tussen Lelylaan en Sloterdijk is er haast geen extra ruimte omdat hij daar op een dijk rijdt. | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 10:56 |
dat is Riekerpolder aansluiting waar je op doelt. De werkzaamheden maken onderdeel uit van het project SAAL, waarbij het spoor tussen Schiphol en de Utrechtboog (afbuiging richting Bijlmer ArenA) verdubbeld wordt. Onderdeel hiervan is dat de aansluiting van/naar Lelylaan uitgevoerd zal gaan worden als een dubbele vork. Hierdoor hoef je van/naar Schiphol niet meer onderweg van spoor te wisselen. zie onder meer: http://www.prorail.nl/PUB(...)AS/Pages/Zuidas.aspx | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 maart 2013 @ 11:38 |
wat een godsgruwelijk lelijk station.... | |
#ANONIEM | donderdag 21 maart 2013 @ 11:40 |
Ik ben dinsdag geweest. Was wel interessant. Stond in de 2e hal een bedrijf die gespecialiseerd was in stroomafnemers. Mooie presentatie van de werking. En heb nog even in de nieuwe tram gezeten (haha trams ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 maart 2013 @ 12:35 |
Jargonalert! ![]() | |
James1988 | donderdag 21 maart 2013 @ 13:16 |
Daar heb ik ook in gezeten, tijdens InnoTrans. Best een mooie tram ![]() | |
ReisT | donderdag 21 maart 2013 @ 15:04 |
Een standaardontwerp, Vleuten en Terwijde zijn precies hetzelfde. Overigens in het echt minder lelijk dan op dit plaatje. | |
Duvel | donderdag 21 maart 2013 @ 15:05 |
Nee, standaard schrijfgerei van aannemers. | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 maart 2013 @ 15:06 |
Ja ik wou al zeggen, heb dit eerder gezien | |
Q. | donderdag 21 maart 2013 @ 15:13 |
Vaartsche Rijn wordt ook zoiets alleen dan met een eilandperron net als Houten Castellum, Utrecht Zuilen en Tiel Passewaaij. Randstadspoorstijl. [ Bericht 0% gewijzigd door Q. op 21-03-2013 15:32:54 ] | |
ReisT | donderdag 21 maart 2013 @ 15:23 |
Vergeet Utrecht Lunetten en Amersfoort Vathorst niet. ![]() | |
RichardHammond | donderdag 21 maart 2013 @ 15:31 |
Momenteel in trein 4018 onderweg naar Rotterdam Alexander. Nu zit ik niet in een stiltecoupé, maar dan lijkt het mij nog niet normaal dat je zo'n kleine primaat door de coupé laat schreeuwen, op banken laat klimmen en andere reizigers lastig laat vallen. Wel weer een hobbelige ICMm. Laatst van Rotterdam naar Zwolle ook al, kon nauwelijks het scherm van mijn laptop lezen. Ze moeten maar eens rap die wielen af gaan draaien. Sinds wanneer hangen die kleine digitale schermpjes op Zwolle? -Edit: kind heeft een pak slaag gekregen en is stil, afgezien van het gesnik dan. | |
Q. | donderdag 21 maart 2013 @ 15:32 |
Oh ja. Dom. | |
Q. | donderdag 21 maart 2013 @ 15:33 |
Dat is tegenwoordig heel normaal. En als je er iets van zegt krijg je een grote bek of erger. | |
#ANONIEM | donderdag 21 maart 2013 @ 15:33 |
Ik zeg er altijd wat van. De stilte coupé is heilig. Ik wil rustig op mijn laptop kunnen werken en geen gezeik horen. Een beetje geklets (zachtjes) vind ik echt niet erg, maar jengelende kinderen zijn snotvervelend. Mag je de ouders best op aanspreken. | |
Q. | donderdag 21 maart 2013 @ 15:35 |
Die ouders vinden van niet. | |
#ANONIEM | donderdag 21 maart 2013 @ 15:35 |
Als ze moeilijk doen sta ik gewoon op. 2 meter hier. Niet zo stevig maar ik maak ze duidelijk dat ze niet moeilijk moeten doen en een grote bek krijgen ze gegarandeerd terug. Ik laat niet over mij heen lopen | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 15:42 |
daar moeten de ouders op aangesproken worden ![]() | |
Litpho | donderdag 21 maart 2013 @ 15:59 |
![]() ![]() ![]() Serieus, het enige waar dat ding goed voor lijkt te zijn is als bliksemafleider voor de ergste herrieschoppers ![]() | |
Frenk3nstein | donderdag 21 maart 2013 @ 16:02 |
Hoewel luide mensen en kutkinderen daar (ook in de normale coupé) erg irritant zijn, vind ik het ook triest als mensen gaan zeuren dat mensen zachtjes praten met elkaar en het compleet stil moet zijn. Soms is het nog best wel leuk om gesprekken af te luisteren ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 maart 2013 @ 16:10 |
Precies. Zachtjes praten is echt geen probleem. Maar gillende kids is niet echt wenselijk in de stiltecoupé. Al is dat nog het minste van de dingen die je mee maakt als je frequent reist met de trein, of er op werkt ![]() Ooit eens de laatste trein van Arnhem naar Tiel gereden. DM'90 zonder toilet. Iemand heeft toen maar besloten om tussen de deuren van de wagons te kakken ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 16:27 |
dat is smerig ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 maart 2013 @ 16:30 |
Ja, nogal. Ik snap dat het vervelend is dat je niet kan kakken in de trein (wat bij voorbaat al een verloren zaak is, gezien de staat van de toiletten), maar hou het dan gewoon op. Beter een remspoor in het katoen dan iemand die een keutel moet opruimen van de ijzeren plank ![]() | |
Hr-Flip | donderdag 21 maart 2013 @ 16:42 |
Dus je gaat dan een grote bek teruggeven in een stilte coupe,..... dat mag niet, dan moet je fluisteren! Stilte coupes, ik blijf het toch een van de grootste onzin vinden wat ze verzonnen hebben. En schijten in de trein,.... Ook dat heb ik wel eens gezien bij een trein van Syntus, helaas was dat een lint. Op het bankje van cabine 1..... | |
b2py | donderdag 21 maart 2013 @ 16:53 |
Volgende keer even de stalen platen van de bakovergang optillen gaarne. | |
Litpho | donderdag 21 maart 2013 @ 17:03 |
Ik denk niet dat een andere vorm smakelijker was geweest, eerlijk gezegd. | |
Q. | donderdag 21 maart 2013 @ 17:12 |
Met een honkbalknuppel. Helaas zit die niet standaard in mijn tas. | |
GlenSpey | donderdag 21 maart 2013 @ 17:15 |
Nee joh, dat remspoor moet de persoon in kwestie immers zelf schoonmaken. Als ie m op de ijzeren plank legt doet een ander het voor m ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 17:26 |
Iemand nog een vouwfiets nodig? Je kunt er eentje bij Arriva winnen ![]() http://www.arriva.nl/nieu(...)ten-voor-2-personen/ | |
Anno1982 | donderdag 21 maart 2013 @ 17:27 |
Sinds deze week, dinsdag opgehangen ofzo. | |
b2py | donderdag 21 maart 2013 @ 17:27 |
In het 'Gronings'? Wtf is Gronings?! | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 17:30 |
een dialect dat niemand spreekt | |
Anno1982 | donderdag 21 maart 2013 @ 17:36 |
Ze bedoelen vast het Grunnegs... | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 17:39 |
zoiets ![]() Met dij Wiederline goa ik op reis, noar stad en ommelaand aal doagen opnij. [ Bericht 4% gewijzigd door Peterselieman op 21-03-2013 17:46:35 ] | |
b2py | donderdag 21 maart 2013 @ 17:40 |
Stelletje leipe gasten daar bij Arriva.. | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 17:47 |
valt nog niet mee om er iets fatsoenlijks van te maken ![]() | |
b2py | donderdag 21 maart 2013 @ 17:51 |
"Voor twee-en-een-halve ton naar de zon." Maar dan op zijn Grunns. | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 17:52 |
je weet dat het bod geschrapt is he ![]() | |
b2py | donderdag 21 maart 2013 @ 17:53 |
Uiteraard, het was ook een ironische verwijzing! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 17:56 |
Feur twee-en-ein-haalve ton goan wie aal noar de zon | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 maart 2013 @ 18:08 |
"Heeft Meyer weer een cruiseschip klaar, dan komt mijn reis in gevaar!" | |
b2py | donderdag 21 maart 2013 @ 18:10 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 maart 2013 @ 18:15 |
Ze hebben zo veel vertrouwen in hun eigen treindienst, dat ze maar vast fietsen weggeven? ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 maart 2013 @ 18:19 |
"Ik heb geen vertrouwen in die Gee Tee Wee, doe mij maar die plooifiets voor 2" | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 maart 2013 @ 18:23 |
conform de regels, en anti staphorst: "Die trein van jullie is als de wiederweerga aan godbonken, energie om te maken hebben jullie niet, dus geef mij een fiets zodat ik toch thuis kan ronken" | |
b2py | donderdag 21 maart 2013 @ 18:48 |
Er is er een on-fire hierzo, keep them coming! ![]() | |
Anno1982 | donderdag 21 maart 2013 @ 18:51 |
Boven 't spoor in provincie Grunn hangt gain droad dat is mie ja wat, gelukkig hoalt 't troin zien energie oet diesel, aans kwam e nooit wieder den Stad (en mos ik mit zo'n röttige volfietse op pad). Creatiever wordt ik waarschijnlijk niet vandaag. (en op de spelling zal ook wel het een en ander aan te merken zijn) BTW, onthulling van de naam 'Wiederline' in 'Bad Nieuweschans'... ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 maart 2013 @ 19:06 |
Ik kan alleen geen gronings, maar als iemand ze wil gebruiken, prima. Een vouwfiets in Parijs lijkt met toch niet zo een goed idee. ![]() "Als ik wieder naar Groningen ga is het deel met de NS niet zo fijn, maar daarna krijg ik weer energie, als ik zo'n trein van Arriva, zonder waslijn, weer zie" | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 maart 2013 @ 19:12 |
"In zon dieseltrein van arriva wil ik telkens weer, de ozonlaag bestaat toch al niet meer" | |
#ANONIEM | donderdag 21 maart 2013 @ 19:13 |
![]() | |
JDude | donderdag 21 maart 2013 @ 19:17 |
"Doe mij ook maar zo'n fiets, Arriva! Gaat vast harder dan de Fyra." | |
Peter | donderdag 21 maart 2013 @ 19:29 |
"Oi je noe binn' of boetn' de grenze wezen woll, met de wiederliene von Arriva is elke rieze toll!" [ Bericht 2% gewijzigd door Peter op 21-03-2013 19:55:27 ] | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 19:34 |
zitten pareltjes tussen ![]() | |
Anno1982 | donderdag 21 maart 2013 @ 19:35 |
"Energie om de wissels goed te leggen hebben we niet meer, daarom staat de trein wiederom naast de rails en komt ProRail's ongevallenbestrijding weer." | |
b2py | donderdag 21 maart 2013 @ 19:52 |
Over Groningen gesproken! ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 maart 2013 @ 20:06 |
"Gelukkig hebben de treinen in het noorden bij het sluiten van de deuren niet zo een harde piep, de GTW's verderop in het land gaan helaas wel bij de veiligheidsinspectie vuistdiep" | |
dennistd | donderdag 21 maart 2013 @ 20:10 |
Gedeputeerde Staten van Overijssel heeft Provinciale Staten geadviseerd in te stemmen met het doortrekken van Almelo-Mariënberg naar Hardenberg: http://www.overijssel.nl/sis/16301312454944.pdf Het hele voorstel: http://www.overijssel.nl/sis/16201309536510.pdf | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 20:11 |
Arriva riedt ook met treinen mien jong. Neem je de Wiederline, dan ben je onderweg, so long | |
Dr_Flash | donderdag 21 maart 2013 @ 20:16 |
Jullie treinen zijn niets, kom op met die fiets. | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 20:23 |
Reis je van Groningen naar Leer, dan ben je met de Wiederline en de fiets de hele dag in de weer ![]() | |
greavy | donderdag 21 maart 2013 @ 20:25 |
Zitten wel leuken tussen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 20:27 |
wie twittert Arriva even met deze voorzetjes? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 21:01 |
Alles lijkt goed te gaan in Nijverdal, waardoor de opening van de spoortunnel op 1 april zijn zal ![]() http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=160694 | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 21:09 |
Het kan natuurlijk ook niet lang goed gaan he. Er wordt in het filmpje nog zo gewezen op de veiligheidsvoorschriften, maar zich er aan houden ![]() http://blog.prorail.nl/mijlpaal-bouw-tunnel-bilthoven | |
bork | donderdag 21 maart 2013 @ 21:31 |
Het wordt allemaal een beetje veel hier in de omgeving om bij te houden. Oosterspoor geknipt, ik zag dat er nog maar 1 waslijn hing, richting Maliebaan vanaf de Zonstraat(linkerdraad is weg) en een nieuwe wissel voor de overgang met de Burgemeester Reigerstraat(hier ligt nu een wissel), m.a.w. er blijft 1 bovenleiding over waarschijnlijk? Tunnels bij de Bilt, meer spoor over het Amsterdam-Rijnkanaal, Lunetten verlegd, Terwijde, Leidsche rijn, CS verbouwd hou op zeg. Vandaag was in 1 keer de voor mij vertrouwde tunnel compleet weg ![]() Deze dus -> , Albatrosstraat / Briljantlaan / Pelikaanstraat, allemaal heel fijn maar beetje veel voor ondergetekende. | |
#ANONIEM | donderdag 21 maart 2013 @ 21:39 |
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=160694 Nijverdal ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 maart 2013 @ 21:41 |
Spuit 11! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 maart 2013 @ 21:42 |
![]() ![]() | |
_JdM_ | donderdag 21 maart 2013 @ 21:49 |
Vandaag op excursie naar "Sporen Den Bosch" geweest.Eerst een presentatie, vervolgens een rondje over het werkterrein gelopen. En ook een paar foto'tjes gemaakt. (Let op: telefoonkwaliteit, en ik ben niet echt een fotograaf)![]() Dit is de middenbrug, waarover vanaf september de sporen Geldermalsen-Den Bosch overheen gaan. Hier het brugdek waar het spoor Den Bosch->Geldermalsen in een later stadium komt te liggen. Deze brug ligt op dit moment naast de oude brug, die dus in de zomer in stukjes gesloopt gaat worden. Een enorme constructie, vooral als je ziet hoe hoog deze middenligger is. De wand links is even hoog als de wand rechts, terwijl hier ook nog een vakwerk bovenop ligt. Voorlopig de enige in zijn soort: vakwerken van beton is uiterst ongewoon. Je ziet wel waarom: enorme balken zijn nodig om de krachten te kunnen afdragen. ![]() Zoals gezegd ligt de dubbelsporige brug naast de oude spoorbrug, op de plek waar in de herfst/winter de enkelsporige brug voor het spoor Den Bosch->Nijmegen komt te liggen. Hiervan zijn de oplegtafels dus ook korter, te kort voor de dubbelsporige brug. DAardoor is een hulpconstructie gemaakt van dunne standaard prefabpaaltjes met balk en fundering. Dit is dus puur tijdelijk, dit wordt gesloopt zodra het kan. ![]() Bovenop de flyover. 15 april moeten hier de treinen gaan rijden, vandaag is net de betonnen vloer op de betonnen panelen gestort. Door de vorst is er 4 weken achterstand, doordat dit beton niet gestort kan worden bij vorst, evenals dat de betonnen panelen niet voorgespannen konden worden. (waardoor de belasting door het eigen gewicht en het ballast niet gedragen kon worden). Links is het vakwerk van de nieuwe spoorbrug goed te zien. De eerste drie dekken (vanuit Nijmegen gezien) zijn inmiddels dus al voorzien van ballast en bovenleidingsportalen. BAM over een paar weken(?) het spoor en de bovenleiding aanleggen. | |
b2py | donderdag 21 maart 2013 @ 21:59 |
Ik vind die brug voor die sporen naar Geldermalsen zo smal iedere keer als ik er langs rijdt. | |
thats-me | donderdag 21 maart 2013 @ 23:13 |
© Tubantia. http://www.tubantia.nl/re(...)-de-tunnel-1.3727284 In Nijverdal hebben ze vandaag proef gereden door de tunnel. Video: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=160694 | |
KomtTijd... | donderdag 21 maart 2013 @ 23:20 |
't schijnt trouwens dat er vandaag proefgereden is in de tunnel bij nijverdal. Mocht dat nog niet bekend zijn. | |
James1988 | donderdag 21 maart 2013 @ 23:24 |
This just in, er is vandaag met een DM90 proefgereden in de tunnel bij Nijverdal! | |
b2py | donderdag 21 maart 2013 @ 23:39 |
Er is al eerder proefgereden volgens mij.. | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 maart 2013 @ 23:49 |
"De NS treinen rijden morgen wieder proef in nijverdal, iets wat met de dieselenergie van de GTWs niet gebeuren zal" ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 maart 2013 @ 23:54 |
Klopt ja, daar rijden ze ook maar op 1 rail, tijdelijk. Was goedkoper ![]() ![]() | |
bork | donderdag 21 maart 2013 @ 23:54 |
Kan iemand mij in 2 zinnen uitleggen waarom deze exercitie in Nijverdal in vredesnaam is uitgevoerd? | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 23:55 |
twee woorden: gemeente Nijverdal | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 maart 2013 @ 23:56 |
Ik heb ook dat hele nijverdal hoofdstuk gemist geloof ik ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 22 maart 2013 @ 00:06 |
Nijverdal voegt aan de Nederlandse verkeersveiligheid meer toe dan ERTMS maar dat komt omdat ook de N35 is aangepakt. | |
James1988 | vrijdag 22 maart 2013 @ 00:22 |
Ik dacht dat het niet zou bestaan, maar het bestaat tóch. Een routeplanner die trein, auto en vliegtuig met elkaar vergelijkt: MyTripset. In bèta en jammergenoeg alleen in het Frans, maar het lijkt te werken. Al kent die site de TGV's tussen Parijs en Figueras/Barcelona helaas nog niet. Voor TGV's lijkt hij ook alleen full-flex-tarieven te pakken... ![]() ![]() | |
Bitlord | vrijdag 22 maart 2013 @ 00:35 |
De N35 gaat dwars door het dorp heen. Dat was ongewenst. Toen hebben ze de trein maar gelijk meegenomen. Althans dit is mijn interpretatie. | |
dennistd | vrijdag 22 maart 2013 @ 05:42 |
Klopt, er moest een oplossing komen voor de N35, dat werd een tunnelbak op de plek van het spoortracé. Dan kun je twee dingen doen: het spoor bovenop de nieuwe tunnel leggen, of gelijk meenemen in de tunnel. | |
greavy | vrijdag 22 maart 2013 @ 06:50 |
En omdat het "zo snel mogelijk" moet, leggen we het treinverkeer 3 jaar lang stil. | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 07:36 |
Jullie lezen wel als een razende raket hier overheen.. | |
Q. | vrijdag 22 maart 2013 @ 07:54 |
Vooral zo goedkooop mogelijk natuurlijk naar goed nederlands gebruik. Dat je vervolgens alle doorgaande reizigers de auto in jaagt maakt dan niet uit. | |
RichardHammond | vrijdag 22 maart 2013 @ 08:34 |
Alle Nijverdallers liepen eerst steen en been te klagen over de tunnel; te duur, te veel overlast etc.. En nu heb bijna af is is iedere Nijverdaller ermee in zijn nopjes. En opeens hoor je overal: "Ik heb het altijd al gezegd, die tunnel moet er komen". Mooi om te zien hoe de mening van mensen gedurende het hele precies om kan buigen. Moet eerlijk zeggen dat het nieuwe station er straks ook heel netjes bijligt, simpel en doeltreffend. Heb gisteren nog even staan kijken bij de tunnel, maar er moet nog flink gestraat worden bij het station als dat echt zo snel open moet. Ze hebben nog zes werkdagen om alles af te krijgen en dat wordt echt flink aanpoten. Ik moet het allemaal nog zien gebeuren. Het station wordt geopend, maar het is nog niet eens af. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:01 |
Ja het eindresultaat mag er zijn zometeen, maar het is natuurlijk op het krankzinnige af dat dat dan vier jaar moet duren ![]() | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:04 |
Dat is bij ieder project wat extra reistijd kost en wat voor extra puinhopen zorgt het geval. Toen ze bij ons de ringweg oost te Alkmaar gingen vernieuwde was er 5 jaar hinder. Iedereen vond het maar kut met peren. Tegenwoordig is de doorstroming enorm verbeterd en de verkeersveiligheid toegenomen en hoor je er inderdaad niemand meer over. We zijn te verwend geraakt. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:10 |
T zal wel aan mij liggen, maar ik snap er echt geen klote van. Op de CFL planner kan ik een route van Nijverdal naar Nijverdal west invoeren, maar er komt geen resultaat. In de NS planner bestaat heel Nijverdal west al niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:12 |
Klopt, is paar weken geleden gesloten ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:14 |
Maar als je nu van Raalte naar Wierden wil dan? | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:15 |
Moj'loopn ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:19 |
Maar, dat is toch belachelijk dat dat nu al 3 jaar duurt? Daar zak je toch van door je hangmat? ![]() | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:21 |
Bus. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:21 |
voor de time being zullen er wel weer bussen rijden, of nog steeds bussen rijden of zo. Maar het is idd absurd dat dat 4 jaar moet duren allemaal. Want het gezeik is in december 2009 al begonnen en in april 2013 nog niet klaar. We zitten al ver over de drie jaar heen. N35 of geen N35. Dit duurt gewoon onnodig lang. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:25 |
ik heb dit project écht gemist. Sorry. T is hier ook niet echt vaak langsgekomen volgensmij. ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:26 |
Mwah, als ze dat tunneltje hier in Delft in 4 jaar tijd hadden gefixt hoorde je mij niet klagen hoor ![]() | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:26 |
Vindt dat ze het best rap hebben gedaan eigenlijk. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:30 |
ja, laten we het daar eens over hebben. Ik heb in het jaar 2000 een bhv cursus gehad in een tijdelijk pand wat was neergezet om later de directie-bouw-tunnel in onder te gaan brengen ( en tot die tijd gebruikte brandweer rijswijk het) dus dat loopt volgensmijk ook al heel lang. En nu hoorde ik dat er alsnog maar 2 sporen worden aangelegd? ![]() | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:31 |
Voorlopig wel ja, maar ik ga er vanuit dat die vier sporen er razendsnel ingelegd zullen worden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:33 |
en delft zuid blijft 2 sporig en dus de bottleneck? | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:34 |
ze hadden het beter op de 'metro rotterdam manier' kunnen doen. ![]() ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:37 |
ze maken in eerste instantie één tunnelbuis met 2 sporen. Als die in gebruik genomen is wordt het oude spoor afgebroken en bouwen ze daar nog een tunnelbuis, maar daar komt nog geen spoor in. Kortom ze kregen de begroting niet rond en hebben toen spoor 3 en 4 maar wegbezuinigd onder het motto "als die tunnel er eenmaal ligt is er over 10 jaar vast wel een ambtenaar die zich er druk over maakt dat er geen spoor in ligt" | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:37 |
Ik denk dat Klaasje hier meer uitleg over kan geven, ik ben het deels alweer vergeten maar de bottleneck ligt niet bij Delft of Delft Zuid. | |
KomtTijd... | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:40 |
delft zuid t/m schiedam is alleen maar weiland, als daar spoor bij moet komen is het een kwestie van één keer heen en weer rijden met een bulldozer. Maar als je een tunnel aan wilt leggen en niet teveel bezwaarprocedures wilt, ga je natuurlijk niet vertellen dat dat het plan is. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:42 |
Kan best. Ik ben er ook niet iedere maand gaan kijken natuurlijk. Maar het is voor een buitenstaander niet te begrijpen waarom zo'n tunneltje van 500 meter 3 en een half jaar moet duren. Al leg je drie loopings en een kurketrekker in die N35 van je. | |
Duvel | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:43 |
Je hebt pas wat aan die viersporigheid bij Delft als je de treinen naar Hoek van Holland kwijt bent. En vervolgens is de Willemsspoortunnel de bottleneck. Of zo. | |
KomtTijd... | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:44 |
volgens mij wel hoor. delft is het enige stukje dubbelspoor tussen rotterdam en leiden geloof ik. | |
V2 | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:46 |
De bottleneck is een combinatie van tweesporigheid en een bocht waar je niet op volle snelheid doorheen kan. | |
Duvel | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:46 |
Schiedam. | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:46 |
Als ik me goed herinner wat hij tegen mij zei, is dat er genoeg viersporigheid omheen ligt zodat het geen bottleneck hoeft niet te zijn. Wat ik denk dat ze beter kunnen oplossen is de gelijkvloerse kruising op Hollands Spoor naar Den Haag C. | |
Q. | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:48 |
Dat zegt natuurlijk ook niet niet zoveel als je daar in de dienstregeling geen last van hebt, je moet toch rekening houden met de knopen in Den Haag en Rotterdam dus volgens mij wordt Delft standaard niet snel een probleem. Genoeg viersporigheid er om heen om zaken op te vangen. | |
Peter | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:49 |
Is de tunnel in Nijverdal wel geschikt om een waslijn in te hangen? Of gaat dat weer bakken geld extra kosten? | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:49 |
Als je dat echt goed wilt doen maak je gewoon een nieuw Den haag Centraal op de plek van die kruising. Kun je eindelijk eens afscheid nemen van 1 van de grootste 19e eeuwse relicten op het NLse spoornet. | |
Q. | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:49 |
Ja, die vreet een boel capaciteit. Al die gelijkvloerse kruisingen op het emplacement van Den Haag Centraal ook. | |
Q. | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:50 |
Dat zou natuurlijk spoortechnisch gezien ideaal zijn alleen reizigertechnisch gezien niet bepaald, dan krijg je een station ver buiten het centrum. Dat wil Den Haag echt niet, daarom is staat DH Centraal ook op de plek van SS nu. | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:51 |
Kan je in 72 uur volhangen met waslijn ![]() | |
Q. | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:53 |
Is Nijverdal nu de langste diesel-only tunnel van het land? | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:56 |
Volgens mij zelfs de enige tunnel met dieselreizigerstreinen. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:59 |
Nja. Dus deze situatie bestaat over 300 jaar gewoon nog, dan. ![]() | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 09:59 |
Over 300 jaar bestaat het spoor niet meer zoals jij het kent. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:00 |
Er zijn soberzo niet erg veel spoortunnels in Nederland. Best Barendrecht Rijswijk Hemtunnel Velsertunnel Drontermeertunnel Groene Harttunnel Nijverdal dan Heb je het al zo'n beetje gehad denk ik. | |
Q. | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:01 |
Dan hebben we allemaal een personal transporter in onze broekzak zitten waarmee we in een halve seconde naar de andere kant van de wereld reizen. Dat worden karige tijden voor spoorliefhebbers. | |
Q. | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:01 |
Willemspoortunnel niet te vergeten. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:04 |
Oh Rotterdam Blaak idd nog. | |
Q. | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:05 |
Schipholtunnel natuurlijk. Zijn er best veel hoor. ![]() | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:06 |
Schipholspoortunnel Tunnel bij Blijdorp voor Hsl ri Zoetermeer. Barendrecht is officieel ook een tunnel. Tunnel Hsl langs de kijkhoek naar moerdijkbrug. | |
b2py | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:08 |
En als je tunneltje nijverdal mee pakt mag je die bij abcoude ook wel meenemen :p, en Almelo. | |
_JdM_ | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:10 |
Almelo heeft alleen maar wandjes en een paar brugdekken. De bovenleidingsportalen van het spoor in het diepste stuk zijn op maaiveld te zien (steken er gewoon boven uit) | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:11 |
Ja zo komen we er wel idd ![]() En dat duffe ecoduct bij Den Dolder dan ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:12 |
Serieus, die tunnel is Diesel gemaakt? ![]() Nouja als later de ruimte in de hoogte een probleem gaat worden kunnen ze altijd nog de oplossing gebruiken zoals nu op de RER C ![]() ![]() | |
Q. | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:12 |
Mogen we dive-unders ook meetellen? Arnhem, aansluiting Flevolijn op Gooilijn en zometeen Amersfoort en twee mooie nieuwe in Utrecht. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:16 |
Botlektunnel | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:18 |
Beneluxtunnel II | |
#ANONIEM | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:19 |
Die tunnels op de Betuweroute allemaal toch ook nog? Pannerdensch Kanaal enzo. [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2013 10:19:49 ] | |
Q. | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:21 |
Sophia niet te vergeten. | |
Sandrvich | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:28 |
Ik heb me over die constructie ook altijd al verbaasd, kan me amper voorstellen dat het goed is voor die pantograaf. Nu hebben ze het in Berlin-HBF beneden ook toegepast, dus er zal wel over nagedacht zijn. ![]() | |
Peter | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:35 |
In NL wordt dat bij trams ook vaak toegepast.. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:41 |
In de kakelverse Hafasupdate staat nog wel Nijverdal west en blijft er een busverbinding rijden op alle dagen (zelfde dienstregeling) behalve op 31 dec... Klopt dat? | |
Litpho | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:43 |
Maar Kampen wil dat wel ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:45 |
KAMpuh daar wil ik naartoe! ![]() | |
Sandrvich | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:51 |
Op de Facebookpagina van DB is er trouwens weer een actie bezig. Iedere dag worden er plaatsnamen die bereikbaar zijn met een Europa-Spezial gevraagd die steeds met een bepaalde letter beginnen. Alle plaatsnamen mogen maar één keer genoemd worden, hoe later je bent, hoe creatiever je dus moet worden. Je kunt er e-coupons mee winnen tussen ¤5 en ¤15. Vandaag is de letter "M" aan de beurt. Heb zojuist een e-coupon van ¤10 overgehouden na het ingeven van 'Middelburg'. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 10:54 |
Jammer, geen Facebook hier he ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 11:05 |
Ik heb ook een duit in het zakje gedaan met mn Huisstation ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 11:26 |
Mestwig? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 11:28 |
![]() | |
Duvel | vrijdag 22 maart 2013 @ 11:52 |
Klopt, o.a. bij de IJ-tram in Amsterdam, maar ook in de Schipholtunnel hangt volgens mij een stuk stroomrail. | |
James1988 | vrijdag 22 maart 2013 @ 12:00 |
Spoortunnels op de HSL zitten er genoeg: - Schipholtunnel - Ringvaartaquaduct (niet echt een superlange tunnel, maargoed ![]() - Rotterdam Noord (luchthaven) - Willemsspoortunnel - Overdekte kap Barendrecht - Tunnel Dordtsche Kil - Tunnel Oude Maas En dan liggen er nog twee verdiepte bakken in die bedoeld waren om geluidsoverlast te voorkomen, maar die als klankkast schijnen te fungeren. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2013 @ 12:02 |
Ja in de Hoekse Waard toch? Lekker belangrijk. Hoeveel mensen wonen daar binnen duizend mijl van het spoor? drie? ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 maart 2013 @ 12:05 |
Zoiets. Die verdiepte bak bij Berkel en Rodenrijs ("Lansingerland") is logischer, maar de Lansingerlanders willen een 'dak op de bak'. Daar wil de overheid nog niet aan, er gaan eerst geluidswerende maatregelen geprobeerd worden. Denk aan raildempers (een unicum op hogesnelheidslijnen) en geluidsabsorberende matten. | |
RichardHammond | vrijdag 22 maart 2013 @ 12:38 |
De tunnel mag dan wel 500 meter lang zijn, maar het hele traject wat ze aanpakken is wel een stukje langer hoor. Als Nijverdaller vind ik dat ze het meer dan rap gedaan hebben. De tunnel is voorbereid op elektrificatie. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 maart 2013 @ 12:44 |
Bi-courant? | |
_JdM_ | vrijdag 22 maart 2013 @ 12:45 |
Top. IC van 12.45 uit Enschede richting Den Haag met een solo ICM-III'tje. Staanplaatsen,bij vertrek | |
Peterselieman | vrijdag 22 maart 2013 @ 12:45 |
vol |