Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:53 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 17-03-2013 18:03:33 ] | |
Banzaiaap | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:55 |
Heeft iemand al meer info over de aanrijding tussen Amersfoort en Zwolle? Machinist weet niet veel zinnigs te melden dan dat de hulpdiensten er zijn | |
Facepalm | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:59 |
In 2009 ben ik meerdere malen over dat traject geweest. Erg mooi stuk, eerst bij het meer van Genevé zigzaggend omhoog en dan op grote hoogte door de bergen heen met een prachtig uitzicht. Zat toen in Chateau d'Oex, hemelsbreed 40km schat ik maar deed je minstens een uur over ![]() Deze zullen ze wel gaan vervangen denk ik, mooi materieel. Hier te koop voor maar 40k euro ![]() ![]() Ze hebben ook hele gave panoramatreinen trouwens ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:04 |
Eén wagonnetje voor slechts 50.000 Franken! Is dat niet best veel geld? Edit: Voor hetzelfde geld heb je ook bijna een klassiek motorstel van de NMBS. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2013 20:06:58 ] | |
Frenk3nstein | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:08 |
Ns mag mijns insziens ook de cabines van camera's voorzien en de beelden afspelen op de schermpjes in het kader van 'panorama'. | |
Facepalm | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:11 |
Zat nog eens op die site te kijken, tot mijn verbazing zitten er in die treinen een webcam, te bekijken op internet. ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:11 |
Morgen gaan ik de TGV bonnen inzetten van James ![]() Tevens dienstmededeling voor Duuf: De kust is veilig... | |
#ANONIEM | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:12 |
Ik zat vandaag toch in een raar klassiekje, nummer 600 (maar wel rood) met hele lage groene stoelen (zaten wel heel fijn). Daarbij nog een grote bagageruimte en een stampvolle trein was het gevolg. Edit: het was een MS70, een voormalige Sabenatrein. [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2013 20:35:21 ] | |
Pino112 | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:12 |
Aanrijding met voertuig, dode gevallen. Van auto weinig meer over. | |
Frenk3nstein | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:14 |
Is wel mooi inderdaad, maar real time natuurlijk helemaal. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:18 |
Wat meer wil je weten? Wie erin zat? In hoeveel stukjes die nu ligt? | |
Banzaiaap | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:18 |
Ah dat meen je niet.. Waar kan ik meer info vinden? | |
Pino112 | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:19 |
Twitter. | |
Banzaiaap | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:19 |
Iets haha. Communicatie is een beetje matig op dit moment. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:23 |
Lijkt me dat men wel wat beters te doen heeft dan internetgebruiker Banzaiaap op de hoogte te houden van de vorderingen bij het vleespeuteren en botjes tellen, denk je niet? ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:27 |
Enige nieuwsbericht wat ik kon vinden http://www.omroepgelderla(...)ing.htm#.UUN1gj5hV8E | |
Banzaiaap | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:30 |
uiteraard! Jullie waren gewoon de eerste aan wie ik dacht toen we stil stonden en er sprake was van een ongeluk. | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:36 |
Beantwoording kamervragen over prijsstijgingen Hanzelijn Samen op reis, OpStap naar een beter OV | |
greavy | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:44 |
Over de GTW's: http://www.railwaygazette(...)int-train-order.html En Den Bosch: http://www.bd.nl/regio/de(...)sch-perron-1.3717259 | |
greavy | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:45 |
Oh, is er morgen nog iets leuks op het spoor te beleven? Zal wel weer wat gaan treinzwerven ofzo. Hoef ineens niet te werken omdat het schip anderhalve dag vertraging heeft en pas zondagmiddag arriveert ipv om half 2 vannacht (moest eerst om 2u vannacht weer beginnen). Nu gaan we pas maandag lossen, want op zondag wordt er niet gewerkt. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:45 |
Heeft iemand een bietje kaas gegeten van Franse TGV nummers? http://www.infolignes.com(...)nation_ext=&via_ext= De eerste trein van de dag naar lille rijd wel, maar toch ook weer niet, er is een trein met een ander treinnummer op dezelfde tijd, wat betekend dat? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:46 |
![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:47 |
Als ik voor Nederland mag spreken houdt dat in dat er een vervangende trein rijdt vanwege werkzaamheden. In Frankrijk heb ik vanuit hun regelgeving geen idee. Zijn overigens zelfs de eerste 2 treinen. | |
greavy | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:48 |
Ik vind het niet erg om zondag te werken, maar mijn bazen zijn christelijk. En het is geen mega-groot bedrijf (9 buitenmedewerkers op de terminal en 5 op kantoor). Nu moeten we maandag extra hard doorbikkelen, want het normale werk blijft ook doorgaan. 157 containers lossen en 143 laden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:49 |
t gaat mij niet om de christelijke achtergrond, maar wel dat je gewoon eet dat je iedere zondag ltijd vrij hebt (en dus weekend vrij loont, en NS actiekaartjes ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:51 |
Ambtenaren hebben niet altijd het weekend vrij ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:09 |
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein waar ik zelf in zat een dodelijke aanrijding meemaakte. Wel 1 stapje eronder en ook 1 stapje erboven zeg maar. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:11 |
Ik ergens bij Delft, volgensmij heb ik dan toen live verslag op het forum gedaan, maar ik zou niet meer weten hoe ik dat opgoogle, was net na rondje volgensmij... | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:13 |
Nou als het goed is ben je zojuist overgestapt op een evacuatietrein die je terug brengt naar Zwolle! ![]() | |
Pino112 | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:14 |
Deze? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:15 |
Respect ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:16 |
Vraag is nu, kan ik daar nog een of ander inspectie rapport over opvragen? ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:17 |
Is geen onderzoek naar gedaan, niet door ILenT althans. | |
Pino112 | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:18 |
Alsjeblieft ![]() | |
_JdM_ | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:20 |
De DM90-stellen van Syntus gaan weer in dienst (reden moet gezocht worden in het verschil tussen NSFS en NSR-stellen). Daardoor is men al een paar dagen in Hengelo bezig de witte bestickering eraf te krijgen. Lukt aardig, blijf wel te zien waar de stickers zaten (want: mooi geel ipv verbleekt) | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:30 |
logisch. NSR zal natuurlijk eerst eigen stellen gebruiken | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:31 |
Ik heb eens op Osnabrück 2 uur stil gestaan achter een aanrijdingstrein. En ik heb ook al eens een wit laken tussen de perrons zien liggen in Radolfzell. En daar heb ik nog foto's van gemaakt ook. Hate me. | |
Duvel | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:37 |
Affirmative. | |
_JdM_ | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:48 |
Dat is dus het rare: daar rijden ze nu mee. Ze zouden dus de stellen van NSFS gaan gebruiken (De syntusstellen waren immers ook via NSFS geleasd. | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:49 |
niet allemaal. Een deel wel, maar Syntus had ook stellen bij NSR gehuurd toen dat gunstiger bleek dan huren bij NSFS | |
_JdM_ | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:52 |
Ja, maar die hadden dan weer geen witte vlakken | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:54 |
Misschien zijn de (bestickerde) ex-Syntus stellen makkelijker weer in rijdbare en toonbare staat terug te brengen dan de graffiti-stellen die ook alleen maar stof staan te happen al jaren? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:54 |
Iemand die bouwplaten maakt van Frans Materieel, trein en bus http://guillaume-steinbach.blogspot.fr/ Maakt ook verzoekjes ![]() RIB-RIO bijvoorbeeld ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2013 @ 21:56 |
een aantal volgens mij wel toch? | |
_JdM_ | vrijdag 15 maart 2013 @ 22:15 |
3427< is van NSFS. Alleen stel 3422 heeft tijdelijk bij Syntus gereden via NSR. | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2013 @ 22:23 |
ah, dan was het net andersom dus | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 22:45 |
Kijk mij fok!kers meeten ![]() 4-9 april Ierland met douche-eendje 26-30 april Kopenhagen met Deadlock2k 17-20 mei London met Stuart 13-16 juni Berlin met bork 20 juni - 5 juli Ukraďna met Barretje80 ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 22:47 |
9 April moet je wel al terug zijn voor pils vriend. | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2013 @ 22:48 |
ik denk dat Fles dan nog onder de tafel ligt van al dat Guinness en Ale ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 22:51 |
Ik denk dat het 13 april wordt, want 9 is doordeweeks ![]() | |
bork | vrijdag 15 maart 2013 @ 23:04 |
thx ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 23:09 |
Als ik moet kiezen tussen een leuke meid uit Alkmaar en een geflipte zoon uit Heerhugowaard Het zal vast wel gezellig worden ![]() | |
Pino112 | vrijdag 15 maart 2013 @ 23:26 |
Tramfans aanwezig hier? Momenteel brand gemeld in een loods met oude trams.. 23:23:09 15-03-13 GROUP-1 BR 1 BRAND INDUSTRIE (+Inc.net: 2+) (GROTE BRAND) , Loods Met Oude Trams HAVENSTRAAT 14 AMSTERDAM [ ACPK OIO VVD ALH ASH SLB ABDRM ] | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 23:42 |
Denk het niet, maar maatje van me wel, thanks! | |
Pino112 | vrijdag 15 maart 2013 @ 23:44 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 23:47 |
Dit ziet er slecht uit ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 23:48 |
![]() ![]() | |
Ireyon | vrijdag 15 maart 2013 @ 23:57 |
In Canada halen ze oude spoorstaven los door ze op te warmen, dat ziet er dan zo uit:![]()
| |
Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2013 @ 00:02 |
Bijzonder ![]() | |
bork | zaterdag 16 maart 2013 @ 00:20 |
neeeeh ![]() ![]() ![]() | |
Pino112 | zaterdag 16 maart 2013 @ 00:28 |
| |
bork | zaterdag 16 maart 2013 @ 01:44 |
Gelukkig, geen slachtoffers, geen verbrande trammetjes, dank u, ik kan gaan slapen ![]() | |
Bitlord | zaterdag 16 maart 2013 @ 02:34 |
Wordt bevestigd door twitter van de museumtram, gelukkig. | |
Straatcommando. | zaterdag 16 maart 2013 @ 04:36 |
Die DM90' stellen heb ik nog zien staan op Arnhem CS. Samen met de lintjes die Syntus ook gebruikte op het traject Arnhem - Doetinchem/W'wijk. Wat gebeurd er met de lintjes? Daar reed syntus ook mee. Supertreintjes vond ik dat. ![]() Wat mij, en anderen, laatst opviel is hoe stil die Spurtjes zijn. ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 07:20 |
Die Lint-treinstellen zijn geleased van NS Financial Services, dus die zijn retour leasemaatschappij. Rijden nu alleen nog op Zutphen-Hengelo-Oldenzaal, waar Syntus nog rijdt. Oja, er blijven ook 2 Lintjes rijden tussen Almelo en Mariënberg | |
Straatcommando. | zaterdag 16 maart 2013 @ 08:03 |
Daar kom ik dus echt nooit helaas. Erg kekke treinen zijn dat. | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 09:04 |
Vind er niks aan. Zijn net bussen maar dan op rails. ![]() | |
Flodder450 | zaterdag 16 maart 2013 @ 10:27 |
![]() | |
Straatcommando. | zaterdag 16 maart 2013 @ 10:37 |
Heb sowieso een vreemde smaak denk ik. ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 16 maart 2013 @ 10:38 |
Sowieso is die verbindingen Zupthen - Oldenzaal apart, midden in de spits 1 los stelletje en nog zitplaatsen over ![]() | |
Straatcommando. | zaterdag 16 maart 2013 @ 10:39 |
Die paar boeren en bejaarden moeten ook naar huis kunnen natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2013 @ 10:44 |
En dat incidentje in de haven waarbij mijn rangeerder gewond raakte? Ik heb daar nooit meer wat van gehoord (ook niet van slachtofferhulp). | |
b2py | zaterdag 16 maart 2013 @ 10:45 |
Die heb je hier volgens mij nog zelf gepost ![]() http://ilent.nl/Images/Bo(...)te_tcm334-340419.pdf | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2013 @ 10:45 |
Nee die bedoel ik niet ![]() Die aanrijding met vrachtwagen (vol ethanol) op de Bhutaanweg. | |
b2py | zaterdag 16 maart 2013 @ 10:47 |
Nog geen rapport van verschenen. (Wat ik vermoed dat er wel degelijk gaat komen, kan trouwens ook al weken in de la van de staatssecretaris liggen.. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2013 @ 10:49 |
Ik weet niet hoe lang het doorgaans duurt met zulke onderzoeken iig. Het was op 27 december gebeurt in de avond. Nu bijna 3 maanden geleden | |
Viezze | zaterdag 16 maart 2013 @ 10:51 |
Het blijven ambtenaren | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2013 @ 10:58 |
Ja ![]() ![]() | |
Anno1982 | zaterdag 16 maart 2013 @ 11:21 |
Ook even gelezen. Geen woord van gelogen natuurlijk, maar er wordt wel voorbijgegaan aan het feit dat het verschil aan tariefeenheden volledig op de Hanzelijn gecorrigeerd wordt. De kosten worden nu volledig afgewikkeld op de reizigers tussen Zwolle en Lelystad. Verder wordt er makkelijk overheen gestapt dat de reiziger altijd de goedkoopste reis betaalt. Het was eerlijker geweest om dit verschil te corrigeren door de Veluwelijn iets minder tariefeenheden te geven en de Flevolijn iets meer. | |
b2py | zaterdag 16 maart 2013 @ 11:28 |
Rapport van 'jouw' ongeluk drie maanden, ongeluk Amsterdam 8 maanden. Het verschilt nogal. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 16 maart 2013 @ 11:29 |
Vandaag en morgen is het daar een stuk drukker: Deventer - Almelo ligt plat. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 16 maart 2013 @ 11:32 |
* Darkwing_Duck zit op dit moment voor het eerst in zijn leven in een TGV-duplex. Wat een doolhof ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2013 @ 11:38 |
Geen map bij je met de goede route ? | |
bork | zaterdag 16 maart 2013 @ 11:49 |
Ik kom net een verzamelbox van je tegen, geript van originele videobanden, is het wat? ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 16 maart 2013 @ 12:22 |
Ik doelde op alle af en opstapjes, gangetjes en tunneltjes in de tgv zelf ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 16 maart 2013 @ 12:41 |
Hmm... Er rijdt vandaag ineens een SLeT in de sprinter Apeldoorn - Enschede (die stiekem niet verder rijdt dan Rijssen) | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 14:40 |
2 SLT's zelf. Een solo viertje en zesje als het goed is. | |
bork | zaterdag 16 maart 2013 @ 15:06 |
Gisteren 8.55 VIRM als stopper van Utrecht naar Zwolle, ik let eigenlijk nooit zo goed op die dingen (welk mat. op welke route) , deze kende ik toevallig ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 15:20 |
De Excuus-Benelux kwam al met -9 aan in Roosendaal, namelijk 15:11. Pas om 15:30 vervolgt de trein zijn weg ... | |
Zug-Chef | zaterdag 16 maart 2013 @ 15:25 |
Das logisch toch. Want om 15:13 vertrekt de 2600 ri Dordrecht en om 15:17 ligt er een theoretisch goederenpad. | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 15:34 |
Ja, maar WAAROM is de trein zo ruim ingelegd? In het weekend begin/eind Antwerpen-Centraal. Of ligt er in B ook een goederenpad in de weg tussen Ekeren en Roosendaal? Veel eerder uit Roosendaal heb sowieso geen nut want dan kom je tussen Lage Zwaluwe en Den Haag wel in de knoei. | |
spectrumanalyser | zaterdag 16 maart 2013 @ 16:17 |
net even bij de modelspoordagenbeurs gekeken in Alkmaar op de robonsbosweg in Alkmaar. mooie banen. een plan v met ingebouwd geluidssysteem was wel fraai. 't evenement is druk bezocht | |
spectrumanalyser | zaterdag 16 maart 2013 @ 17:04 |
overigens wist iemand mij te vertellen dat er mogelijk wel een TreiNS 2013 komt. de bron zou een medewerker van huider zijn. k'heb er m'n twijfels bij of het waar is. | |
b2py | zaterdag 16 maart 2013 @ 17:05 |
Het zou wel in de planning passen Zowel in 2005 - 2009 georganiseerd door, jawel, Huider Heerhugowaard. Doe 2009 + 4 = 2013. | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 17:53 |
![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:03 |
Dat is letterlijk een railbus. Niks aan gelogen. | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:08 |
Onder het mom van: We moeten de Excuus-Benelux wel promoten: Er lopen op een gros van de Excuus-Benelux-treinen een "Promotieteam" mee, die voorheen op de stations Amsterdam C, Schiphol en Rotterdam C te vinden waren. Zij mogen nu met hun witte jassie in de trein mee, om bij de halteringen op het perron aan de (potentiële) reiziger informatie te verschaffen. | |
Mirgeam | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:14 |
Die belachelijke witte jassen? die staan ook op breda ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:16 |
Oh, worden ze nu daar ook al ingezet? Ze weten alleen geen drol over de trein, moeten alles op hun tablet opzoeken ![]() | |
James1988 | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:17 |
Het zijn studenten die daar via één of ander uitzendbureau terecht zijn gekomen. Verbaast me niks dat ze niks weten van de treinen. ![]() | |
b2py | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:22 |
Ik zag wel drie gruwelijk lekkere blonde vrouwen in witjassen op Amsterdam C en Schiphol op 1 dag binnen 20 minuten. <3 | |
b2py | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:32 |
![]() Kan iemand mij namens een ander persoon vertellen waar die vierde hoogste lamp voor is? Kon het niet vinden in Handboek Seinen.. | |
James1988 | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:37 |
Waar is die foto gemaakt? | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:38 |
Bilthoven. Enne, je mag de tweet ook wel ff vermelden hoor b2.
| |
b2py | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:39 |
Ja dat vond ik weer niet nodig ![]() | |
b2py | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:41 |
En ik denk trouwens te weten waar die voor is, extra sein voor het wissel naar het middenspoor richting Den Dolder, maar dat weet ik niet zeker. | |
DriekOplopers | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:41 |
Ik snap trouwens niet, waarom dat sein op groen kan staan terwijl de overweg niet dicht ligt... | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:43 |
Is mij ook wel eens opgevallen in Bilthoven ja. Zie je niet op veel andere plekken zo. | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:51 |
Even google op "sein 865 Bilthoven" en ik heb het antwoord bij Nico Spilt gevonden:
| |
Viezze | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:53 |
Rijweg is ingesteld, sein toont logischerwijs groen maar heeft niet zo veel met de overweg te maken lijkt me? Trein rijdt eerder ergens over de inschakelsectie van de overweg heen die dan wordt geactiveerd. | |
b2py | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:54 |
Je zou verwachten dat als de overweg nog niet dicht is, en dus er de kans is dat er nog mensen oversteken, het sein nog op rood staat. Zodat de trein niet onbedoeld de overweg op kan scheuren. Overigens is de overweg fail-safe ingericht, mochten er problemen ontstaan gaat deze automatisch alsnog dicht. | |
Viezze | zaterdag 16 maart 2013 @ 18:57 |
Maar er staan in Nederland wel meer seinen voor overwegen, die tonen ook gewoon groen (voor zover ik weet) zonder dat de overweg dicht is. Als ik jouw redenatie volg zou elk sein waarbij in het baanvak achter het sein een overweg zit rood moeten tonen. | |
b2py | zaterdag 16 maart 2013 @ 19:00 |
Dat is de redenatie van boven mij zoals ik die interpreteer, waar ik het overigens ook mee eens ben ja ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 19:03 |
Bij Soest-Zuid staat een sein met 2 lampen. Nico Spilt vertelt: Terwijl de blokken tussen Soestdijk en Soest Zuid erg kort zijn, is het blok tussen Soest Zuid en Den Dolder juist erg lang. Het uitrijsein in Soest Zuid richting Den Dolder is daarom een tweehoogtesein, dat alleen de kleuren groen en rood kan tonen. Verderop staat een voorsein dat het inrijsein van Den Dolder afdekt. Het gele bord geeft aan dat de trein moet afremmen tot 60 km/uur. | |
Viezze | zaterdag 16 maart 2013 @ 19:03 |
Dit verklaart het volgens mij wel:http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg Oftewel, als de trein doorrijdt staat het sein op veilig, ook al is de overweg nog niet dicht. | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 19:06 |
Op Den Haag CS hebben ze een alternatieve manier van afstempelautomaten plaatsen bedacht ...![]() Bron | |
dennistd | zaterdag 16 maart 2013 @ 19:23 |
Die is ook al in Enschede geweest: ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 19:50 |
pics or it didn't happen | |
zoem | zaterdag 16 maart 2013 @ 21:31 |
[ Bericht 12% gewijzigd door zoem op 16-03-2013 21:50:43 ] | |
Viezze | zaterdag 16 maart 2013 @ 21:43 |
Ivm een verdacht pakketje: http://www.nu.nl/binnenla(...)rdacht-pakketje.html | |
DriekOplopers | zaterdag 16 maart 2013 @ 21:44 |
Op last van de politie geen treinen van/naar Utrecht. Wie weet meer? | |
Anno1982 | zaterdag 16 maart 2013 @ 21:52 |
Wat je beschrijft is in Duitsland wel zo, daar wordt de overweg gesloten voordat het sein dat er voor staat veilig komt. In Nederland doen we het niet zo, je zou dan namelijk veel te lange dichtligtijden krijgen. Dit is mogelijk omdat, zoals je zelf al schrijft, de overweg en ook zijn aankondigingsschakeling zelf fail-safe is opgebouwd. Wat wel gecontroleerd wordt in seinen die in de aankondigingsweg van een overweg staan is het volgende: • De aankondigingsweg is vrij op het moment dat het sein veilig komt, of; • De XR (het relais die de overweg dichtgooit) is minimaal n seconden geleden afgevallen. Waarbij n staat voor de seinvertragingstijd, die overigens ook fail-safe geteld wordt. Er kan dus niet 'zomaar' een trein aan komen scheuren, dat is namelijk vooraf al gecontroleerd in de beveiliging. | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:04 |
Vandaag is er weer geschoven in Nijmegen met de ICK en DDM1-rijtuigen. VolkerRail heeft alle ICK-rijtuigen gescheiden op "asbest" of "geen asbest". Ook DDZ is wat heen- en weer geplaatst. Ongetwijfeld gaat er dan toch een keer iets naar de sloop .... | |
Duvel | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:17 |
Volgens mij hangt hiermee ook samen dat je sommige oude seinen nog geel-groen-rood hebt als volgorde voor de lampen. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:20 |
Ok, ik ben benieuwd wat er nu precies gaat gebeuren. Per ongeluk bij NS ingecheckt, paal zegt dat ik op Dal vrij reis. Oeps, ik wilde met syntus reizen. Zelfde paal uitchecken kan niet, 'u bent al ingecheckt'. Andere paal opgezocht, maar in plaats van uitchecken ben ik *opnieuw* ingecheckt, maar nu op saldo, vol tarief!! ![]() Derde paal opgezocht, nee, opnieuw ingecheckt als Dal Vrij. Dan maar zonder uitchecken bij syntus inchecken. Ben benieuwd wat er nou uiteindelijk op m'n kaart geregistreerd is, want volgens de feedback die ik kreeg ben ik nu 4x tegelijk ingecheckt: 2x Dal Vrij NS, 1x vol tarief NS en 1x Dal Vrij Syntus... Klerezooi... ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oja, ook een idiote melding bij CXX op de paaltjes met Weekend Vrij: "InOkNSWkndVrijE10Brg" bij inchecken "UitOkNSWkndVrijE10BrgRet Ritprijs ¤0,00 Saldo ¤x,00" ![]() | |
Anno1982 | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:22 |
Sterker nog, zo zijn de seinen nog altijd bedraad, geel op het eerste aderpaar, groen op het tweede en rood op het derde aderpaar. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:22 |
Bij NS wordt er in elk geval bij Dal Vrij geen 10 euro borg meer gerekend kwam ik laatst ook toevallig achter. | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:23 |
Vandaag is Sik 320, die al enige tijd bivakkeerde in Morra (Friesland, van het oude Dokkumer Lokaeltsje) overgebracht naar Marrum-Westernijkerk. Daar is het stationsgebouw opgeknapt, een spoortje aangelegd, een sein, een klootwissel en inmiddels ook een oude Sik.![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:24 |
Vroegâh hadden we in Nederland het seinbeeld "dubbel geel". Met dubbel geel werd gebruikt wanneer de remweg achter het eerstvolgende sein onvoldoende is om vanaf te toegestane snelheid tot stilstand te komen voor een rood sein daar achter. Zodoende was dubbel geel een remopdracht voor een zogenaamde "doorgaande remming", een remming verdeeld over twee blokken. Tegenwoordig worden hier vaak de cijfers voor gebruikt. Met als nadeel dat seinverdichtingen bij snelheden lager dan 80 km/h geen nut hebben omdat je altijd aan de minimale remweg van 40 km/h tot stop vastzit. | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:25 |
En ik betaal ook geen 10 euro borg meer bij Veolia, Arriva en Syntus. Maar die grafCXX moet wel weer borg vragen. Dus een trein later moeten nemen ![]() Zat ook nog eens een controleteam op, en die gingen me een boete uitschrijven als ik wél instapte ![]() | |
Viezze | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:26 |
Bedoel je hiermee dat het stuk tussen de overweg en de aankondigingssectie moet zijn? Oftewel, dat er niet al een trein aan het perron staat te wachten? Misschien weet jij het, of ziggy. Heeft station Scheemda in de richting Groningen geen stop-door schakeling? De overweg gaat namelijk al dicht voordat de trein het station inrijdt, waardoor de overweg lang dicht ligt. | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:28 |
wehehe | |
Mr_Klaasje | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:28 |
Het sein zal alleen stop tonen als een rijweg met het stop-criterium is ingesteld. Bij overwegen met een stop-door kan een sein op groen staan zonder dat de overweg dicht ligt wanneer de reguliere "overwegaankondiging" gebruikt wordt. Deze ligt vaak achter het sein dat anders geel zou tonen. Door deze aankondiging te gebruiken wordt een trein niet gehinderd door beperkende seinbeelden en gaat de overweg zo laat mogelijk dicht om te voorkomen dat het aantrekkelijk wordt om tussen de bomen door te glippen. | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:30 |
je trekt ze wel aan he ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:30 |
ziet er goed uit ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:30 |
Die op de Gooilijn zijn het laatst vervangen door led-seinen. | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:30 |
Zonder dat ik er moeite voor doe ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:32 |
Binnenkort als ik bij m'n pa ben maar weer terug naar Marrum-Westernijkerk. Die irritante boom is met de grond gelijk gemaakt en de situatie is nu veel veranderd. Toen ik in November daar was: Sik 320 achter slot en grendel in Morra; ![]() Sik 320 in Morra (Friesland) by theknittur, on Flickr [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 16-03-2013 22:38:11 ] | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:33 |
ik heb bij een papieren kaartje wel eens gehad dat het toeslagkaartje voor de trein naar het spoorwegmuseum door een conducteur geknipt werd in de trein van Zwolle naar Leeuwarden ![]() Hij lette dus niet helemaal op ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:35 |
kan de foto hier niet zien | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:35 |
Niet leuk! ![]() Ik ben echt benieuwd wat er straks gebeurt als ik in Zutphen uitcheck bij Syntus en bij NS weer probeer in te checken... ![]() | |
JDude | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:35 |
Tussen Breda en Tilburg heb je ze ook nog. Vervangen door led maar nog steeds met de afwijkende lampvolgorde. | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:36 |
u bent uitgecheckt ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:37 |
Ja, en dan niet meer in kunnen checken zeker! ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:37 |
je kunt het alleen uitvinden door het uit te proberen ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:38 |
Nu wel? | |
Duvel | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:38 |
Hč, kan dat? | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:41 |
Sommige HC's zijn wel erg alert, merkte ik vandaag. Reisroute: Ede-Wageningen - Dieren - Roosendaal - Dordrecht Via Dieren omdat de 12:54 uit Arnhem naar Roosendaal een waggelende bark was van het ergste soort ![]() ![]() Controle tussen Dieren en Arnhem keek de HC apart, maar vond het wel prima. De TM tussen Roosendaal en Dordrecht moest 5x kijken en snapte er nog geen snars van, en vroeg toen "Waar kom je wel helemaal vandaan?" Nou, uit Ede-Wageningen. Hij snapte der geen snars van en vond het wel prima ... | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:44 |
ja | |
JDude | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:51 |
Ik vermoed van wel tenminste. Ik wandel daar regelmatig langs het spoor (legaal, ligt gewoon een parallelweg ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:56 |
'ingechect, dal vrij' Dus volgens de info die ik van die NS palen krijg ben ik momenteel 4x tegelijk ingecheckt... | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:57 |
Je reist tenminste niet zwart ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:57 |
Dat is niet zoals het hoort. | |
Anno1982 | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:59 |
Het gedeelte vanaf de start van de aankondiging tot aan het sein. Het gedeelte tussen sein en overweg wil je juist niet opnemen. Dat is dus inderdaad voor als er al een trein langs het perron staat te wachten. Deze trein zou te snel bij de overweg kunnen zijn, er is dus bewust een vertraging ingebouwd tussen het sluiten van de overweg en het veilig komen van het sein. Nee, dat heeft Scheemda inderdaad niet. Sein 58 kan gewoon veilig komen zolang de trein uit Winschoten nog niet ter hoogte van het perron is. Typisch gevalletje ARI: trein is op tijd en kan door, dus zet maar alvast veilig. Als de trein al wel langs het perron is heb je hier ook seinvertraging. Helaas is hier in het verleden de 'goedkope' uitvoering gekozen, dwz: niet dmv een tijdrelais, maar met het 'bomen gesloten'-contact uit de overweg. Het nadeel van deze oplossing is dat de overweg al dicht ligt bij vertrek, terwijl je normaal gesproken de rijtijd van sein naar overweg van je seinvertragingstijd mag aftrekken. | |
Anno1982 | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:05 |
Dat kunnen twee dingen zijn: - 1-op-1 uitwisselen zonder de tekeningen te hoeven reviseren - Alleen het lamphuis gereviseerd, dus wel de LED units (met vermogensweerstand) geplaatst maar niet de paal vervangen. | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:08 |
hmm, voor onze namen op de Arriva-trein gaan we toch echt een paar kwartjes tekort komen, want het bod staat nu op 15.000 euro | |
Viezze | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:09 |
Thanks voor de heldere uitleg. In Scheemda heeft het er vermoedelijk mee te maken dat daar toch niet zoveel verkeer is ![]() | |
Anno1982 | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:16 |
Het station ligt daar dan ook bijna buiten het dorp. Ze moeten daar in Scheemda nog uitvinden dat het wel handig is om het busstation te combineren met het treinstation... De Kolkenweg is overigens wel een leuk weggetje om te rijden met een auto met goed veel vermogen ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:20 |
Oh, net zoals bij mijn vader op die landweggetjes? Tref je nooit iemand en een lange rechte weg. Langs de snelweg bijvoorbeeld. Heb er al eens de auto's ingehaald op de snelweg zonder enig probleem. Je mag er 60 .... Ook wel eens leuk om daar meer het platteland op te gaan. Die weggetjes kan je ook lekker doorcrossen. Oh, 30 in het dorp waar m'n pa woont? De gemiddelde automobilist rijdt daar 70-90 doorheen (is maar 1 straat en iets van 13 huizen....) | |
Viezze | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:23 |
O ik dacht dat die bushalte naast het station ook direct het busstation was ![]() Ik had laatst de trein gemist daar, dacht wel ff op loopafstand een snackbar/supermarkt te vinden maar was na 10 minuten nog nergens ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:24 |
Maar wat moet je daar dan ook? ![]() Station Dronrijp is ook zo'n leuke. Bushalte Dronrijp en station Dronrijp liggen 3 kilometer bijelkaar vandaan. Vanaf het station rijdt er geen bus niks, en is zo'n 1,5 kilometer naar de rand van het dorp. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 16-03-2013 23:34:54 ] | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:31 |
vroeger reed lijn 91 daar volgens mij langs | |
Viezze | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:33 |
Gedeelte van mijn scriptie schrijf ik bij een bedrijf daar. Kom er dus helaas wel vaker de komende tijd ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:34 |
Ja, maar geen halte bij het station. Daarvoor moest je naar de halte Bręgebuorren wat zo'n 1,5 kilometer is of de halte in Baijum. Even correctie: Die 3,5 kilometer moet 1,5 kilometer zijn ![]() En die 6 kilometer moet er 3km zijn Ik was even verkeerd aan het denken. | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:36 |
Zo heb je wel meer stations waar geen plaats in de buurt is Of een plaats waar wel een station ligt, maar de stationsnaam totaal niet aan die plaats refereert, maar aan buurplaatsen ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:46 |
In Frankrijk stikt het er van Voorbeeld Station Lagny sur Marne ligt in: Thorigny sur Marne Moest daar een keer zijn voor een medisch onderzoek, ik op zoek naar de bewuste straat. En er van overtuigd zijn dat ik in Lagny liep. Bleek ik in Thorigny te lopen en die straat bleek daar ook nog eens te bestaan ![]() | |
icloud | zaterdag 16 maart 2013 @ 23:50 |
Is heerlen amsterdam via breda toegestaan morgen? | |
KnightSolaire | zondag 17 maart 2013 @ 00:07 |
Ja dus. | |
icloud | zondag 17 maart 2013 @ 00:16 |
Ik twijfel nog tussen de fyra en de bus, volgens mij duurt de fyra langer. | |
KnightSolaire | zondag 17 maart 2013 @ 00:20 |
Volgens de Reisplanner is het inderdaad langer via Breda (met Fyra). Da's een afweging die je zelf moet maken dus ![]() | |
icloud | zondag 17 maart 2013 @ 00:22 |
De reisplanner rekent helaas met de normale treintijden en niet met de extra tijd voor de bus. | |
KnightSolaire | zondag 17 maart 2013 @ 00:31 |
Nee hoor, er wordt extra reistijd ingecalculeerd. Eindhoven - Den Bosch is normaal 20 minuutjes, nu wordt er 40 minuten voor gerekend. | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 02:07 |
Heb nog vier zomers achtereenvolgend gezeild op de Morra! Erg leuke tijd gehad. | |
Darkwing_Duck | zondag 17 maart 2013 @ 09:15 |
Ik heb gisteren dus blijkbaar geheel onverwacht mn eerste Ansaldobreda ervaring achter de rug gehad, kom ik net achter. De tram van Rijssel, prachtige apparaten ![]() ![]() | |
Doc__Zenith | zondag 17 maart 2013 @ 09:16 |
Bussen waren vannacht waardeloos. Sowieso zegt iedereen spoor 1, terwijl ze opeens aan de achterkant blijken te staan. Waardeloos, stond er een half uur in de regen met een of ander mens dat continu iedereen afpoeierde door te zeggen dat je maar een trein eerder moet nemen. Tja, bommelding enzo, en de omroep in Amsterdam zei dat er extra bussen zouden zijn... | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 10:16 |
Beetje vaag verhaal doc ![]() | |
KnightSolaire | zondag 17 maart 2013 @ 10:43 |
Fyra-rapport verwacht tegen eind april Volgens het Belgische Kamerlid Jef van den Bergh (CD&V) 'leek het dat men erop rekent dat het met de Fyra in orde komt'. Nou, ben benieuwd. | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 11:33 |
Vage storing momenteel, defecte overweg waardoor ic Nijmegen - schiphol niet jan rijden en de rest wel.. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 17 maart 2013 @ 11:34 |
In Deventer werd omgeroepen dat reizigers richting Utrecht maar niet via Arnhem maar via Zwolle moesten omreizen. (Apeldoorn kan niet wegens geplande werkzaamheden) | |
icloud | zondag 17 maart 2013 @ 11:57 |
Vorig jaar kon je op zondag een rondje maken met een historische tram vanaf asd, dat was elke zondag rond drie uur, bestaat dat nog? Volgens mij was het een city tour | |
_serial_ | zondag 17 maart 2013 @ 11:59 |
Vanaf pasen weer zo te zien : http://museumtramlijn.org/tramrit.php | |
icloud | zondag 17 maart 2013 @ 12:06 |
bedankt die bedoel ik niet, de tram stopte bij de bushalte opde prinshendrikkade, en had een eigen ouderwetse haltepaal, die is nu erdwenen. | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2013 @ 13:45 |
Het schijnt dat 42 ICK-rijtuigen verkocht zijn en mogelijk naar Roemenië gaan http://www.flickr.com/photos/rob46/8563581993/in/photostream http://somda.nl/forum/315/p440760/ICK-rijtuigen/ | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2013 @ 13:48 |
Goedemiddag heren, Kan je vanaf 1 april gebruik maken van de verbinding Almelo - Zwolle? (via Nijverdal) | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 13:50 |
Ja. | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2013 @ 13:50 |
ja, tenzij de ombouw op die datum nog niet gelukt is | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 13:51 |
Klopt, ze zijn ook bezig de asbest rijtuigen van de niet asbest rijtuigen te scheiden. | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2013 @ 13:53 |
Hoop het, moet juist op 1 april naar Leeuwarden dus zou erg fijn zijn als ik nu niet meer via Deventer/Mariënberg hoef ![]() | |
Sandrvich | zondag 17 maart 2013 @ 13:55 |
Dat had ik niet verwacht, goed om te horen! ![]() | |
DriekOplopers | zondag 17 maart 2013 @ 14:28 |
Welk station? Hoelaat? | |
greavy | zondag 17 maart 2013 @ 16:07 |
In Rotterdam houden ze van roltrappen. De tunnel krijgt namelijk naar elk perron 4 (VIER) roltrappen. Aan elke kant gaat er 1 omhoog, en aan één kant gaan er 2 naar beneden. Aan de kant waar één roltrap geplaatst is, is ook de normale trap. | |
Frenk3nstein | zondag 17 maart 2013 @ 16:11 |
Waren die ICK en ICL wagens een beetje comfortabel? Nooit in gezeten... | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2013 @ 16:13 |
zeker comfortabel, met name ICK met die coupés waar je lekker onderuitgezakt in kon zitten | |
Ireyon | zondag 17 maart 2013 @ 16:41 |
Prima, de plaatsing lijkt me ook juist aangezien de 2 neerwaartse roltrappen dan komen te zitten waar het midden van meeste treinen gaat zijn. | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 16:42 |
Is ook niet zo raar. De stroom uitstappers is altijd groter dan de stroom mensen naar het perron toe. | |
GlenSpey | zondag 17 maart 2013 @ 16:52 |
Zou hoog tijd worden, die dingen staan al jaren nutteloos in Nijmegen. | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2013 @ 16:56 |
Op Flickr wordt nu ook Zweden genoemd als locatie waar het ICK naar toe zou kunnen gaan | |
Sandrvich | zondag 17 maart 2013 @ 17:06 |
Zweden kan ik mij amper voorstellen... ![]() ICK was inderdaad ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 17 maart 2013 @ 17:20 |
Ik rij nu op de HSL, enkele minuten terug kruiste een andere trein de mijne t.h.v. Nieuw-Vennep. Da's niet zo bijzonder, maar er zat een geel-blauw-rijtuig in. | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 17:25 |
Zit al een paar dagen een extra geel/blauw rijtuig in een van de Fyra stammen. | |
bork | zondag 17 maart 2013 @ 17:26 |
psst foute topic ![]() | |
greavy | zondag 17 maart 2013 @ 17:46 |
Vandaag een tijdje in Dordrecht Zuid gestaan bij de Zuidendijk, kwam nogal wat bijzonders langs ...![]() NSR 1762 + Alpen Expres 13410 Passeert hier de fotografen bij Dordrecht Zuid. Omgeleid ivm werkzaamheden bij Den Bosch en eindbestemming Rotterdam ipv Utrecht. Na Rotterdam leeg naar de Watergraafsmeer via Woerden-Breukelen. ![]() NSR 1761 + Alpen Expres 13416 Idem omleiding. ![]() DBS 1614 + gemengde staal&kalktrein omgeleid Waar ijzig gehoopt werd dat de gemengde staal&kalktrein Beverwijk - Sittard - Jemelle (B) vandaag via Rotterdam - Dordrecht - Tilburg zou gaan, verscheen deze trein ineens in de bocht vanuit Dordrecht .. Geluk! ![]() RTB V204 + lege Cobelfret-autotrein omgeleid Op zondag rijdt Rurtalbahn een retourtje Sloehaven - Emmerich. Meestal gaat dit via Roosendaal - Breda - Den Bosch - Arnhem - Nijmegen, maar dit kon uiteraard niet. Zoals verwacht kwam de trein hier langs de fotograaf. Na loc omlopen op de Kijfhoek wordt koers gezet naar Emmerich. ![]() Eurailscout mP Jim BRT-08 + Belgisch meetrijtuig(Infrabel) + Eurailscout mP Jules BRT-91 Vandaag is de fraaie combinatie Eurailscout mP Jim+Belgisch meetrijtuig (Infrabel)+Eurailscout mP Jules bezig met een meetrit Amersfoort-Den Haag CS-Venlo-Rotterdam en retour Amersfoort. Hier passeert de combinatie bij Dordrecht Zuid onderweg naar Venlo als trein 59401. ![]() DBS 1614 + gemengde staal&kalktrein omgeleid Wat heen gaat, komt ook wel terug. Hier komt de gemengde staal&kalktrein langs Dordrecht Zuid met bestemming Beverwijk. ![]() Eurailscout mP Jules BRT-91 + Belgisch meetrijtuig + Eurailscout mP Jim BRT-08 Hele dag zwaar bewolkt ... En dan komt dit voor je lens, en breekt de zon door ... | |
James1988 | zondag 17 maart 2013 @ 17:49 |
Om 18:30 zal loc 1251 uit de Watergraafsmeer vertrekken met 4 rijtuigen op sleep. Via Gouda en Rotterdam wordt er naar Venlo gereden. Bron: Facebook Op de Rails. [ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 17-03-2013 17:54:05 ] | |
greavy | zondag 17 maart 2013 @ 17:54 |
In de mail heb ik deze DRGL; 87703 E-tractie + 4 rijtuigen Wgm 18.30 Odw a. 18.55 Odw v. 19.07 Rtd a. 19.37 Rtd v. 19.44 Rtst a. 19.50 Rtst v. 55 Bd 20.26 Ehv 21.14 Vl 21.54 Lokwissel met DB BR110, v. 22.14 Lok gaat aansluitend los retour Wgm. Wgm - Watergraafsmeer Odw - Oudewater Wachtspoor Rtd - Rotterdam Centraal Rtst - Rotterdam Station Bd - Breda Ehv - Eindhoven Vl - Venlo Leuk treintje, maar ik blijf nu wel thuis ... Geen zin meer om op pad te gaan. | |
Darkwing_Duck | zondag 17 maart 2013 @ 18:11 |
Nee, want de eigenaar van transpole is keolis, en de eigenaar van keolis is de sncf ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 maart 2013 @ 18:55 |
Leuk, maar over welke trein gaat dit nou? Wat voor rijtuigen zouden hierbij betrokken zijn bijvoorbeeld? | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 18:57 |
Zie post daarboven.. | |
dennistd | zondag 17 maart 2013 @ 18:59 |
4 Slowaakse rijtuigen lees ik op somda | |
Dr_Flash | zondag 17 maart 2013 @ 19:00 |
4 rijtuigen op sleep. Okee daar word ik echt heel erg veel wijzer van super bedankt gast ey als ik nogeens wat voor jou kan doen ![]() ![]() ![]() | |
icloud | zondag 17 maart 2013 @ 19:02 |
Net een zwart witte dammotief 1800 loc gezien met een rits koreaanse auto`s er achter, wie heeft dit gedrocht in eigendom en ontworpen? een belediging voor de 1800 locs. | |
James1988 | zondag 17 maart 2013 @ 19:06 |
Die 1800 is eigendom van HSL Logistics. De vlakjes worden verhuurd als reclameruimte. Was het onderzoek naar spoorverdubbeling Venlo - Viersen hier al voorbijgekomen? Uit dat onderzoek blijkt dat een spoorverdubbeling op dat traject een kosten-batenverhouding heeft van 1:17,7. | |
Darkwing_Duck | zondag 17 maart 2013 @ 19:14 |
Wat betekend dat? | |
Viezze | zondag 17 maart 2013 @ 19:29 |
Vanwaar het Belgische meetrijtuig? Gevalletje benchmarking NL vs Belgische spoor? ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2013 @ 19:30 |
nee, het is een meetrijtuig voor GSM-R | |
Mirgeam | zondag 17 maart 2013 @ 19:39 |
![]() | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 19:53 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 maart 2013 @ 20:09 |
Gewoon, iets tussen b2py en mij ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 17 maart 2013 @ 20:15 |
Get a room! ![]() | |
greavy | zondag 17 maart 2013 @ 20:18 |
Betreffen 4 lege autotransporters. | |
Dr_Flash | zondag 17 maart 2013 @ 20:18 |
NOGAL onboeiend dus. | |
greavy | zondag 17 maart 2013 @ 20:19 |
Die vakjes zijn bedoeld om als bedrijf op te kunnen reclameren ... Het heeft de bijnaam: Dambord, Schaakbord, Finishvlag en ben vast nog wel 1 of meerdere vergeten. | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 20:21 |
Het nummertje 1832 ![]() | |
greavy | zondag 17 maart 2013 @ 20:27 |
Dat zijn geen bijnamen ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 17 maart 2013 @ 20:27 |
De SNCF is in Brandplacement gestapt (sluikreclame zo je wilt) en heeft op de Franse TV een eigen "Wipeout" geadopteerd... (Dit programma word mede mogelijk gemaakt door enz) En dat zie je er aan af ![]() ![]() | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 20:29 |
Wat een bazen! | |
James1988 | zondag 17 maart 2013 @ 20:53 |
![]() ![]() ![]() Gaaf ![]() | |
greavy | zondag 17 maart 2013 @ 20:53 |
Om een DDAR in een vervangende IC te krijgen tussen Zwolle en Den Bosch doet NS wel veel moeite. DD-AR 7870 (met motorwagen) is vanuit Eindhoven als Ledig Mat naar Deventer gestuurd, via Breda-Rotterdam-Utrecht en Zwolle. Vanuit Deventer werd enkele minuten later weer vertrokken met bestemming Zutphen, om aldaar een IC te gaan rijden naar Zwolle. En nu pendelt de 7870 tussen Zwolle en Den Bosch (niet verder ivm werkzaamheden). | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 21:19 |
Ik werd vanmiddag ineens gevolg door een account genaamd 'OVchipstaking' op Twitter. Deze pagina hoort erbij, komt een vriend van mij net mee: https://sites.google.com/site/ovchipstaking/ | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 17 maart 2013 @ 21:22 |
Het is sowieso raar op Zwolle-Den Bosch dit weekend... Er staan drie ICM stammetjes niks te doen in Zutphen. Ik stond daar op de trein naar Deventer te wachten, eerst kwam de trein naar Den Bosch langs, met drie keer Plan V. Vervolgens was de trein richting Deventer/Zwolle een enkel ICM 3-tje ![]() Syntus reed tussen Hengelo en Zutphen trouwens wel steevast met dubbel materieel, dat was wel goed geregeld. ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2013 @ 21:24 |
VIRM in Zutphen staat toch over voor de IC Deventer - Enkhuizen? | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 21:24 |
oui | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 17 maart 2013 @ 21:25 |
Ow, crap... afkorting-ziekte.. Ik bedoel ICM, lok + rijtuigen + stuurstand... ![]() | |
greavy | zondag 17 maart 2013 @ 21:35 |
![]() Dat zouden de RailJet-stammen moeten worden bij de Tsjechische Spoorwegen. De stammen zijn overgenomen van de ÖBB | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2013 @ 21:41 |
daarom ook: VIRM is schommelboot ICM is echt IC-materieel Plan V is oude rammelkast V250 is niet rijdende rammelkast ![]() etc ![]() | |
greavy | zondag 17 maart 2013 @ 21:46 |
Oude rammelkast oké, maar het is nog steeds IC-waardug ![]() | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 21:49 |
We zouden een bijnamen wiki pagina moeten maken | |
Kapitein_Schavuit | zondag 17 maart 2013 @ 21:50 |
Daar denkt de rest van Nederland anders over. ![]() | |
greavy | zondag 17 maart 2013 @ 21:51 |
Het is vrijwel het betrouwbaarste materieel in het land wat nog in actieve dienst is ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 maart 2013 @ 21:51 |
precies ![]() | |
Frenk3nstein | zondag 17 maart 2013 @ 21:53 |
Voor dove mensen zal het vast comfortabel materieel zijn. Ik pas. | |
Facepalm | zondag 17 maart 2013 @ 22:05 |
Aan het einde van de middag nam ik de sprinter van Amersfoort naar Zwolle en daar zat tot mijn verrassing ook 3x een Plan V in. Al jaren niet meer ingezeten, best leuk spul om een ritje mee te maken maar als je net uit een ICMm komt merk je direct dat het echt niet meer voldoet tegenwoordig. ![]() VIRM vind ik overigens prima, dat schommelen heb ik helemaal geen last van, alleen de stoelen vind ik niet zo comfortabel. | |
dennistd | zondag 17 maart 2013 @ 22:08 |
Voor de trein werkt het wel denk ik, maar ze komen bij mij toch echt de bus niet in zonder in te checken.. | |
icloud | zondag 17 maart 2013 @ 22:11 |
zucht | |
Viezze | zondag 17 maart 2013 @ 22:25 |
Vriend van me staat in Zutphen omdat de vorige trein zo vol zat dat hij niet meer mee kon. En op dit tijdstip van de dag rijden ze wel 1 x per uur dus dat is flink balen ![]() | |
James1988 | zondag 17 maart 2013 @ 22:28 |
"Stort nu uw geld op een bankrekening van een verder volledig onbekend iemand en wij beloven u hoog rendement!" Waar heb ik dat eerder gehoord. ![]() | |
b2py | zondag 17 maart 2013 @ 22:29 |
Vond ik ook nogal obscuur.. Kan je zoiets melden ergens? | |
Viezze | zondag 17 maart 2013 @ 22:31 |
Ik vermoed dat het wettelijk gezien gewoon kan. Hopelijk doet er niemand mee want dit gaat (denk ik) mislukken. | |
James1988 | zondag 17 maart 2013 @ 22:31 |
Ik verwacht niet dat je er op dit moment iets tegen kunt doen. Als er niet wordt uitbetaald wordt 't een ander verhaal (oplichting). | |
Viezze | zondag 17 maart 2013 @ 22:33 |
Ik denk dat er veel meer mensen boetes krijgen, en daarnaast vind ik de berekening van het "misgelopen" geld nergens op slaan. | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2013 @ 22:34 |
Mn huisgenoot zei precies t zelfde idd ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 maart 2013 @ 04:50 |
Tijdje terug kwamen we hier een paar posts tegen over Noord Korea en de treinen. Nu ben ik zelf wat informatie aan het opzoeken voor een (mogelijke) reis naar Noord Korea en kwam dit tegen! Leuk leesvoer over 2 gasten die via "De Verboden Spoorlijn" het land binnen zijn gekomen zonder gids van De Grote Leider ![]() http://vienna-pyongyang.blogspot.nl/ ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 maart 2013 @ 05:37 |
Nou, tis 3 keer niks | |
b2py | maandag 18 maart 2013 @ 07:17 |
Alle paaltjes op het spoor richting Amsterdam uit door stroomstoring, handig is anders op maandagochtend. | |
#ANONIEM | maandag 18 maart 2013 @ 07:23 |
Handig voor de treinnummer fappers op Somda ![]() Als je een ticket hebt voor die trein, staat dat nummer er dan ook op? Ik heb daar niet veel verstand van iig. | |
b2py | maandag 18 maart 2013 @ 07:23 |
Bij Internationale treinen wordt het nummertje altijd vermeld, ook op tickets. Staat ook op de vertrekstaten. | |
James1988 | maandag 18 maart 2013 @ 07:41 |
En ook op de trein zelf op de displays. Zelfs de V250 kan dat. ![]() | |
arkkey | maandag 18 maart 2013 @ 08:45 |
1x4 bakken "koploper" aan het eind van de spits, goed bezig! ![]() | |
Duvel | maandag 18 maart 2013 @ 09:26 |
Ligt er aan op welk traject... | |
Mr_Klaasje | maandag 18 maart 2013 @ 09:27 |
Op Leeuwarden-Zwolle gaat dat vast goed. | |
V2 | maandag 18 maart 2013 @ 09:28 |
Super gaaf dat verhaal, dankje voor de link!! | |
b2py | maandag 18 maart 2013 @ 09:47 |
Heeft er iemand al beeld van dat bord op Den Bosch? | |
Peterselieman | maandag 18 maart 2013 @ 09:49 |
nice zeg ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 18 maart 2013 @ 11:15 |
Hoe was je weekend? | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2013 @ 11:22 |
Bord? | |
_serial_ | maandag 18 maart 2013 @ 11:24 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2013 @ 11:25 |
Welk doel moet dat dienen? ![]() | |
WhiteJoker | maandag 18 maart 2013 @ 11:26 |
Drukte in de treinen, net als met die proef in de InstAPP app ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2013 @ 11:28 |
Oh dit is een soort Testbeeld begrijp ik ![]() | |
WhiteJoker | maandag 18 maart 2013 @ 11:29 |
Ja zoiets. Het ziet er niet intuitief uit. Misschien hebben ze er ook een handleiding bijgeschreven? | |
DriekOplopers | maandag 18 maart 2013 @ 12:15 |
Bij slechte prestaties is tariefbevriezing beter dan boetes: http://www.voorbeterov.nl/page3.php | |
Bitlord | maandag 18 maart 2013 @ 13:39 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 18 maart 2013 @ 13:41 |
nu nog voor de mcn een indicatie waar hij moet stoppen | |
GlenSpey | maandag 18 maart 2013 @ 14:04 |
Die is er al hoor. Vraag me alleen af of ze die borden van die app daarop hebben aangepast ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 maart 2013 @ 14:06 |
de indicatie kan er wel zijn, maar toch is het vaak niet duidelijk, zoals op Utrecht Centraal bijvoorbeeld ... | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2013 @ 14:24 |
Ik zou hier echt knetter leip van worden. Loop ik naar een stuk groen toe, wordt het ineens oranje OMDAT ik er sta ![]() ![]() | |
Surveillance-Fiets | maandag 18 maart 2013 @ 14:29 |
![]() Zo'n systeem lijkt mij meer iets voor Japan of zo. Waar ze tot op de persoon precies aangeven waar mensen kunnen en moeten zitten. ![]() | |
GlenSpey | maandag 18 maart 2013 @ 14:29 |
Hoezo niet? | |
Peterselieman | maandag 18 maart 2013 @ 14:31 |
met name in de Noord-Oost komt het voor dat een trein aangekondigd staat over een heel perron, maar dat deze door een mcn niet mooi halverwege het perron neergezet wordt, maar zo ongeveer op Opstelterrein Zuid. | |
GlenSpey | maandag 18 maart 2013 @ 14:39 |
Over het algemeen houden wij bij het stoppen langs een perron deze bordjes aan: ![]() Het cijfer correspondeert hier met het aantal bakken van een trein. Heeft een trein vier bakken dan stopt hij dus bij het bordje '4'. Als je dus ongeveer weet uit hoeveel bakken je dagelijkse trein bestaat dan kan je je wachtplek er mooi op aanpassen ![]() | |
James1988 | maandag 18 maart 2013 @ 14:41 |
Uitzondering daarop vormt SLT, omdat die kortere bakken heeft. Een viertje stopt tussen 2 en 4, een zesje stopt bij 4, 2x 4 stopt bij 6, 6+4 stopt bij 8. Gemiddeld gezien dan. Sommige machinisten zetten een SLT alsnog weg bij het cijferbord dat overeenkomt met het aantal bakken. | |
WhiteJoker | maandag 18 maart 2013 @ 14:49 |
I know, maar dat weerhoudt sommige machinisten niet om helemaal naar het einde van het perron te kachelen... | |
Surveillance-Fiets | maandag 18 maart 2013 @ 14:52 |
omdat ze denken dat er nog een deel uit Den Haag of zo bij moet. | |
remcoP | maandag 18 maart 2013 @ 14:54 |
Dat ding geeft toch de drukt in de trein aan? Niet de drukte op de perrons? | |
WhiteJoker | maandag 18 maart 2013 @ 14:57 |
In mijn geval is het in Zutphen (de IC Zwolle - Roosendaal) die helemaal doorrijdt. Het was helemaal grappig met ICRm dan reden ze helemaal door zodat de laatste bak bij de trappen en de voorste een heel eind buiten de kap uitkwam. | |
Peterselieman | maandag 18 maart 2013 @ 14:57 |
precies ![]() | |
_serial_ | maandag 18 maart 2013 @ 15:02 |
Deden ze dat maar weer bij de IC Vlissingen - Amsterdam, dan is de voorste bak tenminste weer wat rustiger. | |
b2py | maandag 18 maart 2013 @ 15:05 |
ziet er nog best goed uit ook. Ding zal wel verspringen bij in en uitstappen. | |
b2py | maandag 18 maart 2013 @ 15:06 |
Gaat om drukte in de trein die er aan komt, niet op het perron. Daar hoef je geen bord voor te hebben. | |
ReisT | maandag 18 maart 2013 @ 15:20 |
Dan is er straks in de spits dus misschien net één balkje groen, met als gevolg dat de hele kudde dáár gaat staan? Niet echt bevorderlijk voor de spreiding zou je denken. Dan zou ik zelf lekker bij 'rood' gaan staan. Daar stappen ook de meeste mensen uit zou je denken. Graag wel in de juiste volgorde: uit- en instappen. | |
b2py | maandag 18 maart 2013 @ 15:29 |
Maakt niet uit want het gaat om de theoretische kans op een zitplek. Dat systeem weet niet wie waar zit en met welke bestemming. Maar als een rijtuig al vrij leeg is, is de kans op een zitplek daar natuurlijk een stuk groter. | |
b2py | maandag 18 maart 2013 @ 15:46 |
Onverwachte werkzaamheden Den Haag centraal - hollands spoor. Trein Venlo - Den Haag rijdt tot Rotterdam en sprinters tot Hollands spoor. | |
ReisT | maandag 18 maart 2013 @ 15:49 |
Niet als iedereen tegelijk dat ene lege rijtuig bestormt. | |
bork | maandag 18 maart 2013 @ 15:53 |
Balen, ik weet wel waar ik moet staan in Den Bosch, nu ziet Jan en alleman het ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 maart 2013 @ 15:53 |
ze kiezen wel de makkelijkste weg ... waarom niet de IC leeg door laten rijden tot Leiden en daar op een van de middensporen keren? | |
b2py | maandag 18 maart 2013 @ 15:55 |
Zit je met je personeel. | |
_serial_ | maandag 18 maart 2013 @ 15:56 |
Ja en IC Den Haag - Venlo terug rijdt daardoor ook helemaal niet, dat wordt proppen richting Rotterdam en verder. | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2013 @ 16:08 |
Zie dan hoe verwarrend ![]() | |
James1988 | maandag 18 maart 2013 @ 16:10 |
Fijn, ik zit in Delft en moet naar Breda ![]() Eens kijken hoe we dat gaan regelen. ![]() | |
b2py | maandag 18 maart 2013 @ 16:12 |
Ik weet nu niet of je de troll uit hangt of serieus bent ![]() | |
James1988 | maandag 18 maart 2013 @ 16:13 |
Vol ![]() |