b2py | woensdag 13 maart 2013 @ 09:35 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
lyolyrc | woensdag 13 maart 2013 @ 09:50 |
Even terugkomend op de plannen voor een IC vanaf Arnhem naar Duitsland, ik verwacht dat dat ook de doodsteek is voor de plannen die er waren voor Nijmegen-Kleve. Waarom zou je immers twee internationale verbindingen vlak bij elkaar openen? Nog afgezien van de ellenlange procedures die er gevoerd zullen moeten worden om de NIMBY's op het traject Nijmegen-Kleve gerust te stellen. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 13 maart 2013 @ 10:09 |
Is Zwolle - Raalte niet korter? Is in elk geval wel goedkoper, dus dan verwacht ik ook nog een stukje korter ![]() En dan heb je ook Zwolle - Kampen nog als regulier kort stukje spoor | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 10:09 |
en je hebt Zwolle - Kampen nog | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 13 maart 2013 @ 10:11 |
Crap ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 10:11 |
zeker niet, want vanochtend doken er twee stellen op in de IC naar Maastricht ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 10:12 |
Dat valt nog te bezien, omdat het dan alleen maar om Zevenaar gaat. Arriva en Hermes stoppen tussen Arnhem en Zevenaar immers ook nog in Duiven en Westervoort. | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 maart 2013 @ 10:19 |
Wacht ff een ic zonder toilet, vanaf waar? | |
b2py | woensdag 13 maart 2013 @ 10:22 |
Wel weer vervangen door een boot ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 10:27 |
mogelijk vanaf Amsterdam gestart, maar dat is nog niet helemaal duidelijk ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 10:33 |
Waar kan ik eigenlijk zien welke IC's Schiphol-Heerlen met ICMm gereden gaan worden? | |
b2py | woensdag 13 maart 2013 @ 10:37 |
Eindhoven ri Schiphol v06.18 Schiphol ri Heerlen v06.46 En verder volgens omloop, maar dat zijn vooral nummertjes :p | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 10:40 |
En per wanneer gaat dat in? | |
b2py | woensdag 13 maart 2013 @ 10:41 |
8 april. | |
KnightSolaire | woensdag 13 maart 2013 @ 10:44 |
Las vanochtend in een regionaal dagblad iets over de verbouwing van Eindhoven, die vanaf vandaag kennelijk officieel begint, maar waar reizigers pas aan het einde van het jaar iets van gaan merken. Dan zal onder meer één van de sporen (spoor 1) deels worden afgesloten: enkel het uiteinde blijft toegankelijk voor 'kerende stoptreinen'. Nu zijn er op Eindhoven volgens mij geen Sprinters die keren, in ieder geval niet doordeweeks, dit omdat de betreffende treinseries gekoppeld zijn. Weet iemand of die ontkoppeld gaan worden tijdens de verbouwing? | |
arkkey | woensdag 13 maart 2013 @ 10:52 |
Heb ik me ook al eens afgevraagd, wilde dat toen ook weten toen er 2x per dag een dubbeldekker op dit traject reed die ik wilde vermijden omdat die om eoa reden nooit zitplaats heeft terwijl de koploper dat wel heeft. Anyway, NS kon me dat zelf niet vertellen, die stuurden me door naar 9292 :s | |
Fiorano | woensdag 13 maart 2013 @ 11:23 |
ActuTrein Lite is altijd wel aardig accuraat wat betreft materiaal inzet. Wel op Android | |
ReisT | woensdag 13 maart 2013 @ 11:50 |
Typisch gevalletje een + een = twee toch? Ga er maar van uit dat de sprinters Tilburg-Eindhoven en Eindhoven-Weert dan losgekoppeld worden. Die twee trajecten zijn niet voor niets in twee aparte treinseries genummerd. | |
lyolyrc | woensdag 13 maart 2013 @ 12:08 |
Dat kan ook prima, want de wachttijd van deze trein op Eindhoven is 7 minuten als er volgens planning wordt gereden. Bij loskoppeling van deze ritten is daarom niet eens een cross-platformoverstap noodzakelijk. De IC's naar Maastricht/Heerlen en Venlo zullen tegen die tijd wel binnengenomen worden op spoor 3 en 4. | |
b2py | woensdag 13 maart 2013 @ 12:11 |
Even een uitgebreid overzicht: Richting Schiphol; eerste vertrekstation: Eindhoven: v 06.18 Heerlen: v 09.44 Heerlen: v 11.14 Heerlen: v 15.44 Heerlen: v 17.14 Utrecht: v 21.13 Utrecht: v 23.13 Richting Eindhoven, vanaf Schiphol v 06.46 v 08.16 v 12:46 v 14:16 v 18:46 (Tot Eindhoven) v 20:16 (Tot Utrecht) v 22:16 (Tot Utrecht) | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 12:39 |
mooi stukje over de stichting DE3 | |
Flodder450 | woensdag 13 maart 2013 @ 13:42 |
Vanochtend de trein van 7:35 van delfzijl->groningen, Tering, één 3tje ![]() ![]() | |
Bitlord | woensdag 13 maart 2013 @ 15:09 |
Zitten die treinen zo vol dan? | |
James1988 | woensdag 13 maart 2013 @ 15:12 |
Een overzicht van geplande materieelinzet is te vinden op deze pagina's. De lijst is oplopend gesorteerd op treinnummer, het treinnummer is te vinden door in de reisplanner met je muis over de treinsoort te gaan. MAT = Plan V 1700 = locomotief met ICRm-rijtuigen | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 15:15 |
Ik Heb nèt nog in een Plan V gezeten ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 maart 2013 @ 15:50 |
Met een lekker pilsje? want dat hoort er bij natuurlijk om dat feit te vieren ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 16:05 |
Voor het eerst in zo'n omgebouwde "oude" dubbeldekker. Erg mooi en prettig moet ik zeg, zeker hier in de 1ste klas. Jammer dat het maar voor een tripje van 5 minuten is tussen Overvecht en Centraal. | |
arkkey | woensdag 13 maart 2013 @ 16:13 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-trein-brussel.html Maar ff een paar spoortjes bij leggen daar bij Antwerpen, ze zullen wel ruimte nodig hebben om de IC denhaag<->brussel, amsterdam<->brussel, eindhoven<->brussel en welke waren er ook alweer nogmeer overheen te sturen! Schaf het cabaret en theater voorlopig maar af, hier hebben we wel ff genoeg aan! [ Bericht 10% gewijzigd door arkkey op 13-03-2013 16:18:36 ] | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 16:34 |
Nee. Ik drink niet meer doordeweeks ![]() | |
Bitlord | woensdag 13 maart 2013 @ 16:49 |
![]() Een S100 van RENFE/AVE tijdens een testrit in Dannemarie, Frankrijk. Binnenkort gaan deze treinen een deel van het internationale hogesnelheidsverkeer tussen Spanje en Frankrijk verzorgen. Het wordt de eerste keer dat deze treinen in Frankrijk komen (BRON). | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 maart 2013 @ 17:06 |
Bij mij is Haren Aansluiting - Waterhuizen Aansluiting ook een apart baanvak... van anderhalve kilometer. Maar da's dan weer zonder stations en doorgaans geen raampjestreinen. | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 17:18 |
wil iemand nog mee op excursie? ![]() Kamerleden inspecteren Fyra-treinstel | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 maart 2013 @ 17:29 |
Tweede Kamer Tours. Voor al uw schoolreisjes. | |
Sandrvich | woensdag 13 maart 2013 @ 17:33 |
Niet helemaal, die dingen zijn namelijk in Frankrijk gebouwd. ![]() ![]() De AVE gaat trouwens Barcelona-Marseille, Barcelona-Toulouse & Barcelona-Lyon rijden. ![]() | |
James1988 | woensdag 13 maart 2013 @ 17:39 |
Parijs - Madrid zou er ook nog komen, toch? ![]() | |
Bitlord | woensdag 13 maart 2013 @ 17:40 |
Sandrvich, je zal inderdaad wel gelijk hebben.![]() ![]() ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door Bitlord op 13-03-2013 17:46:04 ] | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 17:46 |
er zou eigenlijk wel iemand van een reizigersvereniging, zoals die van Driek, bij moeten zijn. Weet je iig zeker dat er geen lulkoek verteld zal gaan worden. | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 17:49 |
Klinkt zo inderdaad een beetje alsof een kamercommissie bij WC-eend langsgaat om advies over de kwaliteit van WC-eend te krijgen. ![]() Je neemt dan toch zeker ook een paar *onafhankelijke* experts mee? [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2013 17:50:16 ] | |
Mr_Klaasje | woensdag 13 maart 2013 @ 18:08 |
Weet jij een paar goede onafhankelijke experts op korte termijn? Ik denk dat die lastig te vinden zijn. | |
Sandrvich | woensdag 13 maart 2013 @ 18:09 |
Dat hoorde ik eerst ook inderdaad. Misschien vanaf de zomer? Geloof dat de ICE naar Marseille ook dan gaat rijden. | |
greavy | woensdag 13 maart 2013 @ 18:32 |
Vanaf 28 april rijden er 8 doorgaande treinen tussen Parijs en Barcalona, 4 per richting. Vanaf 7 juli worden dit meer. Ter zijner tijd gaat de dienst doorgetrokken worden naar Madrid. ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 13 maart 2013 @ 18:34 |
De TGV Dasye is dit:![]() En de zitplaatsindeling is hier te vinden: http://saschas-eisenbahns(...)view&id=48&Itemid=46 Voor het interieur: http://saschas-eisenbahns(...)view&id=32&Itemid=28 Voor de TGV 2N2: ![]() http://saschas-eisenbahns(...)view&id=49&Itemid=28 Zelfde zitplaatsindeling als de TGV Dasye | |
DriekOplopers | woensdag 13 maart 2013 @ 18:39 |
Kijk, die Kamerleden hebben een leuk uitje, trekken een deskundig gezicht en laten zich van alle sop de mouw spelden. Ze doen maar. Daar hoef ik niet bij te zijn. Maar nu de datum bekend is, weet ik, hoe ik met mijn mensen moet mikken om weer wat aan de kaak te stellen. :-D | |
Pino112 | woensdag 13 maart 2013 @ 18:51 |
En we hebben een aanrijding met persoon in Harderwijk. Verstoring tot 22u. | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 18:59 |
Bij ILenT? Het zou me raar lijken als daar niemand verstand heeft van treinmaterieel. | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 18:59 |
Bestaan die überhaupt wel? Wat zijn ze dan nu aan het doen? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 19:08 |
Ik neem in mijn grenzeloze naïviteit aan dat de mensen die bijv. treinongelukken analyseren of de toelating van nieuw materieel regelen, dat die onafhankelijk zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 19:16 |
Dat soort mensen hoeven we er in de AnsaldoBitterbal fabriek niet bij te hebben, dat lijkt me duidelijk. | |
WhiteJoker | woensdag 13 maart 2013 @ 19:19 |
En wat willen de heren en dames kamerleden nou precies aan die trein zien? "En hier hebben we het schroefje dat in de winter los liet waardoor die plaat eraf viel, en daar hebben wij nu een tweede schroefje naast geschroefd" "Ja, dat was nogal een ingenieuze vinding, dus dat moest drie maanden duren" | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 19:21 |
Ja, daarom heb je die koekenbakkers die dat stuk schroot in eerste instantie toegelaten hebben, daar dus niet nodig ![]() | |
arkkey | woensdag 13 maart 2013 @ 19:24 |
In het kader van grenzeloos samenwerken beter wat van die Vlamingen uitnodigen dan, die lijken er toch wat meer kijk op te hebben. | |
WhiteJoker | woensdag 13 maart 2013 @ 19:24 |
Nou ja, mijn punt is: Wat willen ze zien? Die werknemers van AB zeggen natuurlijk dat alles prima en rooskleurig is, Bertje weet zelf niet wat er aan de hand is, en aan die trein kan je niks zien. Zonder echte testresultaten kun je volgens mij niks zien. | |
arkkey | woensdag 13 maart 2013 @ 19:25 |
Rijden die Siemens treinen van die vlamingen trouwens al een beetje? Daar was toch ook vanalles loos mee? (voor ik ze teveel op ga hemelen...) | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 19:26 |
zoiets en ze krijgen te horen dat er door zowel NSH als de monteurs heel erg hard aan gewerkt wordt | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 19:27 |
Hmm dat is wel een punt ja. En met echte testresultaten weet je blijkbaar nog niks, want ze zijn echt in de klimaatkamer geweest. Stilstaand. En op Velim hebben ze geen 250 gereden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 19:29 |
en ook niet onder de sneeuwcondities zoals die op de HSL golden ten tijde van de druppel ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 13 maart 2013 @ 19:31 |
Dat was nog niet helemaal zinloos. Ze hadden echter meer moeten testen en ook beter richting de werkelijkheid moeten testen. Hebben ze geen rollerbank in die klimaatkamer? Maar je moet toch wel toegeven dat dit schoolreisje toch wel zielig en zinloos is? | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 19:33 |
Behoorlijk ja ![]() En dat ik mee wil ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 19:43 |
ik wil ook wel kamerlid worden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 19:45 |
Ja en dan na 2 weken ineens ziek zijn en ermee stoppen en lekker 2 jaar lang een ton wachtgeld per jaar uit de staatsruif slurpen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 19:47 |
neuh, wel een serieus kamerlid. Zal een van de buren eens vragen wat je ervoor moet doen ![]() Zij zit nu in de Tweede Kamer | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 19:49 |
Fartjeerd Bashiersma, dat wordt lachen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 19:52 |
haha, nee. Die ken ik niet ![]() | |
Hyperdude | woensdag 13 maart 2013 @ 20:02 |
Filmpje van 45 min. over de Union Pacific turbine locs | |
remcoP | woensdag 13 maart 2013 @ 21:32 |
Ik lees net dit over de nieuwe paus:Is er eigenlijk een pauselijke trein? Of moet de nieuwe paus toch echt zwichten voor de auto? | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 13 maart 2013 @ 21:35 |
Shit ![]() ![]() | |
remcoP | woensdag 13 maart 2013 @ 21:37 |
![]() | |
Duvel | woensdag 13 maart 2013 @ 21:42 |
Het Vaticaan heeft zelfs een eigen station, gelegen achter twee enorme deuren. http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Vatican_City | |
KomtTijd... | woensdag 13 maart 2013 @ 21:44 |
Boh, die springer bij schiphol laatst heeft me in ieder geval nog 5,50 opgeleverd. | |
remcoP | woensdag 13 maart 2013 @ 21:46 |
300m ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 21:54 |
slechts af en toe vertrekt er een trein vandaan. Is echt heel zelden | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 21:56 |
Niets mis mee. Zaterdag pilsje doen in Zaandam ? ![]() | |
b2py | woensdag 13 maart 2013 @ 21:59 |
Ik had gehoopt hier inderdaad Paus vrij te kunnen surfen.. ![]() | |
b2py | woensdag 13 maart 2013 @ 22:00 |
Wat is er in Zaandam te doen? | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 22:06 |
Niks voor jou ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 13 maart 2013 @ 22:06 |
Zaandam? Daar is toch sowieso geen klap te doen? ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 13 maart 2013 @ 22:17 |
Ging net nog tussen Zaandam en Uitgeest naar het toilet, was weer een hele ervaring. Trein ging heen en weer als een boot zonder stabilisatie. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 13 maart 2013 @ 22:21 |
Een motorboot bedoel je? ![]() Ik geef de voorkeur aan zeilboten, die liggen tenminste continue dezelfde kant op schuin! | |
arkkey | woensdag 13 maart 2013 @ 22:22 |
Treintoilet is sowieso alleen iets voor een uiterst, uitzonderlijk noodgeval. Is echt te ranzig voor woorden in het algemeen | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 22:25 |
staande is het prima te doen ![]() | |
James1988 | woensdag 13 maart 2013 @ 22:25 |
Bij NS wel ja. Verstopte toiletten, toiletten vol graffiti, of zelfs geheel afgesloten. Zelfde ervaringen bij DB en NMBS. Bij de private vervoerders, zowel in Nederland als in Duitsland, heb ik alleen maar brandschone werkende toiletten meegemaakt. ![]() | |
b2py | woensdag 13 maart 2013 @ 22:27 |
Dat dus ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 22:28 |
het verbaasde de onderzoekers trouwens dat mannen in de trein staande plassen. Daarom krijgt die nieuwe toiletunit van de NS ook een urinoir ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 22:29 |
laatste is niet helemaal waar. Heb bij Arriva ook vaak genoeg afgesloten toiletten gezien. | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 22:31 |
Mijn ouders hebben thuis ook een urinoir aan laten leggen toen het huis werd gebouwd. Echt de meest briljante uitvinding ooit. Als ik dan uit de kroeg kwam voorheen, trok ik gelijk een biertje open en ging ik staand plassen met bier in mijn hand. En dan zonder handen daar beneden natuurlijk. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 22:44 |
Het werd tijd ![]() | |
James1988 | woensdag 13 maart 2013 @ 22:47 |
Sommige dingen hoef ik niet te weten eigenlijk ![]() | |
b2py | woensdag 13 maart 2013 @ 22:51 |
Een mbo niveau 2 had dat beter kunnen begrijpen. Hebben die onderzoekers echt geen inlevingsvermogen?? | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 22:52 |
![]() In Japan hebben treinen trouwens nog wel eens zo'n Frans hurktoilet. Da's ook niet echt handig. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 23:03 |
voor een gemiddelde Nederlander niet nee ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2013 @ 23:12 |
Jij sleept ook weleens een blik mee de douche in zeker? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 23:13 |
In de vakantietijd, af en toe ![]() | |
b2py | woensdag 13 maart 2013 @ 23:24 |
Ik las laatst dat er in Shinkansen treinen (nozomi in ieder geval) een aparte rook coupe is in de trein. Kan men even fijn een sigaretje doen. | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 23:28 |
Mis ik wel bij NS. Ik kan later gewoon in mijn cargo loc lekker sigaretje roken. Niemand die er last van heeft ![]() | |
James1988 | woensdag 13 maart 2013 @ 23:30 |
Vroeger hadden treinen in Nederland ook aparte rookcoupé's, dat is enkele jaren terug afgeschaft toen roken in openbare ruimtes verboden werd. Behalve degene die na jou die loc moet overnemen. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 23:30 |
Klopt, daarom altijd raampje open (tenzij in de haven of op emplacementen). Maar op lange stukken, is het prima te doen. | |
Bitlord | woensdag 13 maart 2013 @ 23:34 |
Inderdaad. Ik heb wel eens licht aangeschoten 's avonds voorin bij een metro in Parijs bij de bestuurder gezeten, met de cabinedeur naast me open en allebei rokende. Dat was wel een leuke sfeer en ervaring. | |
bork | woensdag 13 maart 2013 @ 23:36 |
Dat was erg gezellig ja, beter dan bij de niet-rokers, veel meer kletsen, sjekkie delen, socialer etc. Afijn je kan er lang over lullen, blij dat ik al lang niet niet meer doe. Ik heb wel nog ooit in een vliegtuig gezeten waar je mocht roken, best bizar (Southern China airlines btw ![]() En het gezeik ![]() | |
James1988 | woensdag 13 maart 2013 @ 23:41 |
Al dat gezeik over plee's... zo gaan de Zwitsers ermee om: | |
Flodder450 | woensdag 13 maart 2013 @ 23:42 |
Filmpje over de Super Chief Vind ik nog steeds de mooiste trein :$ | |
Bitlord | woensdag 13 maart 2013 @ 23:45 |
Die vervangende Beneluxtrein doet het deze week vooralsnog vrijwel net zo slecht als de Fyra die ze vervangt. Hoewel dit gisteren voornamelijk te wijten was aan het winterse weer in België is daar vandaag toch minder sprake van. Volgens dienstregeling hebben tot nu toe 48 Beneluxtreinen gereden. Daarvan vielen er 7 uit. De punctualiteit bedroeg 23%. Gemiddeld was elke trein 39 minuten te laat. | |
James1988 | woensdag 13 maart 2013 @ 23:46 |
"De trein moet nog even wennen aan het spoor" | |
Flodder450 | woensdag 13 maart 2013 @ 23:46 |
Over de kip met de gouden eieren slachten gesproken.... | |
Flodder450 | woensdag 13 maart 2013 @ 23:47 |
"De reiziger kan het comfort en de service niet bevatten!" | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2013 @ 23:51 |
de treinmaatschappijen investeren steeds meer in het busvervoer PTA / Bussentopic #45 - B88, you will be missed! | |
Frenk3nstein | woensdag 13 maart 2013 @ 23:55 |
Urinoir is sowieso een van de beste dingen die je kunt hebben lijkt me, niks is beter. Jammer dat ik er geen heb. ![]() Ja ik ben nieuw hier | |
Surveillance-Fiets | woensdag 13 maart 2013 @ 23:56 |
welkom! ![]() wat is jouw obsessie met treinen? | |
bork | woensdag 13 maart 2013 @ 23:57 |
Welkom frenk! Ik zou het ook best fijn vinden, zeker wanneer jr. groter wordt nu zijn urinoirs meestal een contact issue voor hem, dat vind ik niet zo fijn. (zowiezo is koud porselein niet fijn ![]() Een vriendin van mij heeft er eentje met een klepje om de urinoir dat vind ik dan weer minder ![]() | |
Frenk3nstein | woensdag 13 maart 2013 @ 23:58 |
![]() Ik vind het leuk om in het weekend ermee te reizen laat ik maar zeggen. Liefst koploper of icr dan natuurlijk. (@ surveillance-fiets) | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 23:59 |
Welkom Frenk ![]() Gewoon lekker blijven hangen en mee posten. | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 00:00 |
Oh mijn theorie examens komen steeds dichterbij! Deze maand 2 modules en begin volgende maand de andere 2. Eind Juni nog eens veiligheidscommunicatie ![]() Stageplek bijna rond (en dan in dienst bij ze na stage) ![]() | |
Bitlord | donderdag 14 maart 2013 @ 00:03 |
<<vergeleken met >>
| |
DriekOplopers | donderdag 14 maart 2013 @ 00:27 |
Bitlord, wat is de bron van die vergelijking hierboven? Thanks! | |
DriekOplopers | donderdag 14 maart 2013 @ 00:37 |
Welkom! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bitlord | donderdag 14 maart 2013 @ 00:47 |
Eigen statistieken die ik in december en maart bijhield op skyscraperscity. 10 dece - http://www.skyscrapercity(...)58944&postcount=5660 11 dece - http://www.skyscrapercity(...)86892&postcount=5687 12 dece - http://www.skyscrapercity(...)22685&postcount=5710 11 maart - http://www.skyscrapercity(...)28110&postcount=6821 12 maart - http://www.skyscrapercity(...)62203&postcount=6839 13 maart - http://www.skyscrapercity(...)02782&postcount=6844 De cijfers aldaar zijn gebaseerd op Railtime.be en indien daar onduidelijkheid was geverifieerd met officiële Twitteraccount NSHispeed_info Toch maar ff om een bron vragen tegenwoordig ![]() | |
bork | donderdag 14 maart 2013 @ 00:52 |
Meten is weten, dat weten ze hier al vanaf af 6 jaar. Bronnenonderzoek en vergelijken en je data juist weergeven is hier dinnertalk ![]() | |
Bitlord | donderdag 14 maart 2013 @ 01:02 |
Al moet ik daar wel bij vermelden dat de juiste noteerwijze van bronnen hier nog wel eens over het hoofd wordt gezien. Hoe kunnen we de uitspraken hier nou staven als dat maar lukraak een beetje gebeurt? | |
bork | donderdag 14 maart 2013 @ 01:18 |
Tsja het is hier geen universitair gebeuren, blij zijn met wat je krijgt? ![]() Ik snap wel wat je bedoelt, de groep is hier erg heterogeen, je kan niet verlangen dat er een coherent systeem wordt gevolgd. Gewoon wat richtlijnen en advies geven denk ik dan, toch? ![]() | |
Mirgeam | donderdag 14 maart 2013 @ 02:18 |
succes ![]() hopelijk heb je een loting met zinnige vragen ![]() | |
arkkey | donderdag 14 maart 2013 @ 07:33 |
Nou ook staand vind ik die NS plees eigenlijk niet te pruimen. Ooit wel eens een keer gebruik van gemaakt maar dan ook met mn tshirt over mn neus getrokken ![]() Wat die rookwagons betreft trouwens, het jammere daaraan is wel dat de gemiddelde roker niet doorheeft dat als ie "even" een sjekkie gaat doen en weer terug gaat zitten op zn plaats hij dan nog een half uur zo meurt dat de halve wagon dat ruikt; erg a-relaxed dus. Rokers zelf ruiken dat niet. Idem met roken met open raampje "want dan ruikt niemand er wat van". Reken maar dat de trein of auto waarin je dat doet nog dagenlang nameurt. Overigens ben ik niet zo anti-rook als het wellicht overkomt, ik wil alleen geen last hebben van andermans hobbies. Rookverbod in de horeca had voor mij bv ook niet gehoeven, ik zoek zelf wel uit waar ik wel en niet kom. | |
Duvel | donderdag 14 maart 2013 @ 08:05 |
Ho wacht, dit is nieuws?! | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 08:13 |
Welkom! | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 08:16 |
De sneeuw komt hier trouwens met bakken uit de hemel, bijna Belgische taferelen. Ik vrees met grote vrezen voor het gesprek wat ik straks heb in de westhavens. Edit: 1 verschil met België, hier is het nu al opgehouden.. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 09:10 |
is wat ongelukkig omschreven lijkt me. Er mag niet meer gerookt worden op de werkplek. Aparte rookruimtes mogen nog wel, maar ja, die zijn in een trein nu eenmaal niet te creëren. | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2013 @ 09:17 |
Toen Reiziger nog met een hoofdletter R geschreven werd. | |
Duvel | donderdag 14 maart 2013 @ 09:38 |
Nee, ik bedoel: dat er in Nederland tot voor kort ook gewoon op los werd gepaft in de trein, dat dat nieuws is. Ik had even een "tering, word ik zo oud?!"-momentje. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 14 maart 2013 @ 10:18 |
En terecht! Duvel, je wordt oud! ![]() | |
dennistd | donderdag 14 maart 2013 @ 10:42 |
In België is weer eens een trein zonder conducteur vertrokken (en dus ook met open deur): http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130313_00502589 | |
Duvel | donderdag 14 maart 2013 @ 10:51 |
Ik mag het hopen. | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 10:52 |
misschien moeten ze dan toch maar eens gaan overwegen om de vertrekprocedure te herzien | |
Mr_Klaasje | donderdag 14 maart 2013 @ 11:08 |
Dat gaan ze ook doen. | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 11:11 |
zozo | |
_serial_ | donderdag 14 maart 2013 @ 11:14 |
Het werd eens tijd | |
Mr_Klaasje | donderdag 14 maart 2013 @ 11:44 |
Verplichting vanuit de EU... | |
greavy | donderdag 14 maart 2013 @ 12:36 |
En gister bij Lehrte (Duitsland, in de buurt van Hannover) is alweer een goederentrein ontspoord. Gaat lekker in Duitsland zo. | |
James1988 | donderdag 14 maart 2013 @ 12:56 |
Daar waren ze al mee begonnen na dat incident waarbij een reiziger een treinbegeleider uit een open deur trok, ze samen onder de trein kwamen, en de TBG beide benen verloor. Dat incident was in 2009... http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GKB2AK5N9 | |
ReisT | donderdag 14 maart 2013 @ 14:04 |
Ik heb een paar weken terug in twee Desiro's gezeten, IC Brussel-Antwerpen en IR Antwerpen-Noorderkempen v.v. en het rijdt prima, niks mis mee hoor. (Ze schijnen niet zo goed tegen het frequent aan/uit/omschakelen in de Noorderkempenshuttle maar ik heb niks raars gemerkt daar.) | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2013 @ 14:12 |
Nou en. | |
borisz | donderdag 14 maart 2013 @ 14:27 |
Voor de historici in de OP staat nog het verhaal over de IJmondlijn. Het spoor wat er nog ligt(id haven is alles al weg) gaat nu definitief verdwijnen. Er komt een busbaan. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2013 @ 14:29 |
Dat ze meteen Casembrootstraat meenemen dan ![]() | |
borisz | donderdag 14 maart 2013 @ 14:30 |
Buslijn draait dan bij/na oost de weg op naar plein 45 en gaat via de lange nieuwstraat en zeewijk naar het strand. Dat stuk naar de haven doet deze buslijn niet aan. | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 14:49 |
Spoor verzakking tussen Geldermalsen en Zaltbommel, sporen tussen 14:00 en 16:00 niet toegankelijk. | |
Duvel | donderdag 14 maart 2013 @ 14:50 |
Leggen ze gelijk straatspoor voor de IJmondtram? | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2013 @ 14:56 |
IK WIL HET ZEGGEN JUF!!! "Er is tijdig ingegrepen en er is geen gevaar voor de reizigers geweest" ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 15:00 |
Waarschijnlijk een afweging gemaakt, hele dag een TreinSnelheidsBeperking waardoor de trein vertraagd raken of overdag even met een stopmachine er over heen. | |
Straatcommando. | donderdag 14 maart 2013 @ 15:09 |
Is hier laatst ook iets soortgelijks gebeurd. Stond buiten met wat vrienden toen er een VIRM langskwam vliegen richting Arnhem, ongeveer aan het einde hoorde ik een luide, doffe metalen klap. Toen er even later weer een trein overheenreed, een SGMM in dit geval, was het net alsof de oude bielzen er weer lagen. Kadong kadong, kadong kadong. De laatste 4 treinen van die dag hebben allemaal over het andere spoor gereden...(maar dit kan ook planmatig zijn geloof ik want de laatste trein gaat wel vaker over verkeerd spoor naar ''huis'' ) | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 15:18 |
Die laatste treinen hebben waarschijnlijk te maken met onderhoudsroosters, en niet met schade aan infrastructuur. | |
WhiteJoker | donderdag 14 maart 2013 @ 15:24 |
Misschien een stomme vraag, maar op het spoor is een snelheidsbeperking toch altijd voor een trein? Volgens mij staat de afkorting TSB voor Tijdelijke Snelheidsbeperking. Ik weet uiteraard dat de NS/ProRail goed is in het verzinnen van onzinnige afkortingen, maar deze klopt niet ![]() | |
Straatcommando. | donderdag 14 maart 2013 @ 15:25 |
Zou het? Ook de nachtelijke vrachttreinen reden over het andere spoor.. | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 15:26 |
Heb je helemaal gelijk in ![]() | |
Straatcommando. | donderdag 14 maart 2013 @ 15:28 |
Wederom plan v op dit traject ![]() | |
arkkey | donderdag 14 maart 2013 @ 15:33 |
Waarom die oude rammelbakken zo meesterlijk gevonden worden zal ik denk ik nooit snappen ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 15:39 |
storing is alweer voorbij ![]() | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 15:43 |
Doordeweekse nacht weet ik vrij zeker dat het onderhoudsrooster is, moet je maar eens kijken of 4 weken na dat moment hetzelfde gebeurt. Dan is het zeker OHR. | |
Straatcommando. | donderdag 14 maart 2013 @ 15:43 |
Ik ben ook gek op SGMm. Je mag imo best merken dat je in een trein zit. Die laatste is ook bloedheet in de zomer, dus ben sowieso fucked haha. | |
Straatcommando. | donderdag 14 maart 2013 @ 15:44 |
Was een doordeweekse nacht ja. Ik zal er eens op letten. Kan het door mn raam zien. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2013 @ 16:12 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)emen-met-thalys.html
| |
bork | donderdag 14 maart 2013 @ 16:47 |
'Vaker compensatie voor treinreizigers' De Europese regels over de rechten van treinreizigers bevatten geen bepaling waarin staat dat er bij overmacht niet betaald hoeft te worden. Dus ook bij sneeuw moet er betaald worden. Wel zijn het Europese richtlijnen waardoor de vertragingen van een uur of twee uur de norm zijn. | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 16:48 |
Prestaties 2013 ProRail & NS Het vervoersplan 2013 van NS en het Beheerplan 2013 van ProRail. | |
Hyperdude | donderdag 14 maart 2013 @ 16:51 |
Ook leuk ![]() Vorig jaar nog deze gezien in het museum in Ogden, Utah. http://en.wikipedia.org/wiki/Union_Station_%28Ogden,_Utah%29 ![]() X-26 GTEL http://en.wikipedia.org/wiki/Union_Pacific_GTELs Geinig museum. oa. veel info over de Lucin Cutoff door het Salt Lake. Na WW2 gesloten vanwege nogal wat ongelukken tijdens de oorlog. Enorme materiaal- en wapentransporten van west naar oost en vice versa. ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Lucin_Cutoff | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2013 @ 17:01 |
En een station halverwege ![]() Voor als iemand graag 10 kilometer uit elke kustlijn tegelijk wil zijn ![]() | |
Hyperdude | donderdag 14 maart 2013 @ 17:15 |
Spoorwegen zijn daar wel erg nauw verweven met de historie van het land. Zijn ook nog bij de Golden Spike geweest. Is daar ook in de buurt. http://en.wikipedia.org/wiki/Promontory_Summit,_Utah http://www.nps.gov/gosp/index.htm USA Kitsch. ![]() ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 17:27 |
Vannacht werkzaamheden Leiden-Den Haag Tussen Leiden en Den Haag moet dringend een wissel gerepareerd worden. Hierdoor is er tussen 0.30 en 5.00 uur geen treinverkeer mogelijk tussen Leiden en Den Haag Centraal en tussen Leiden en Den Haag HS. De treinen die niet kunnen rijden zullen worden vervangen door bussen. De reisplanner wordt bijgewerkt. Dit is waarschijnlijk halverwege de avond gereed. Dit bericht wordt bijgewerkt. Laatst bijgewerkt: 17.15 uur Bron | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 maart 2013 @ 17:32 |
Godverdomme, ik moet zaterdag naar Rijssel.. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 17:33 |
las op Somda dat een lijmlas los heeft gelaten | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2013 @ 17:51 |
Eigenlijk moet je dan met een heleboel fok!kers die onderste foto gaan naspelen ![]() | |
Ireyon | donderdag 14 maart 2013 @ 17:51 |
Ik hoorde zojuist van de HC van trein 3655 (IC Zwolle - Roosendaal, in de spits, met 1 ICMmetje) dat 50+'ers bij drukte in de 1ste klas mogen zitten en dat andere reizigers, studenten met name, er niet eens mogen staan. Staat dit ergens zwart op wit? | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2013 @ 17:51 |
Ga maar vast liften ![]() | |
Hyperdude | donderdag 14 maart 2013 @ 17:57 |
Moeten ze het eerst wel kunnen vinden. ![]()
| |
arkkey | donderdag 14 maart 2013 @ 17:59 |
Naspelen gaat denk ik wel aardig met al die marktkleding ja, ziet t er ongeveer hetzelfde uit ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 18:03 |
nee | |
Panthera. | donderdag 14 maart 2013 @ 18:10 |
Over de omroep? Dat mag niet nee, leeftijdsdiscriminatie. | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 18:28 |
Eigen regeltjes HC, lekker kut.. ![]() | |
Straatcommando. | donderdag 14 maart 2013 @ 18:42 |
Staan trouwens een paar Plan V's op Arnhem goederen te chillen zag ik net. | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2013 @ 18:43 |
Dat hoorde ik eergisteren ook idd. Nja als egoïstisch kutnederland er met elkaar niet meer uit kan komen dan moet de treinbaas maar regeltjes maken he ![]() | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 18:44 |
De NS krijgt van de staat zo'n ¤400 miljoen voor studentenvervoer, ze moeten niet zo zeuren. | |
Straatcommando. | donderdag 14 maart 2013 @ 18:46 |
Ik vind 50+ toch wel een rare grens. Alsof hele volksstammen 50+'ers niks meer kunnen ofzo. Laat dan vrouwen met kinderen en mensen slecht ter been in de 1e klas zitten ofzo. | |
greavy | donderdag 14 maart 2013 @ 18:46 |
Ik vind dat de studenten moeten gaan opstaan voor de "oudjes". Ik doe het zelf ook als de trein vol is. Edit: Met oudjes bedoel ik dan de ouderen die niet zo mobiel meer zijn (slecht ter been enz) | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 18:46 |
Ook niet. Die moeten maar buiten de spits gaan reizen. | |
Straatcommando. | donderdag 14 maart 2013 @ 18:47 |
Ik ben het er helemaal niet mee eens hoor. Zeker als een HC z'n eigen regels maar begint op te stellen, maar waarom 50+ ![]() | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 18:48 |
![]() Links een trein, midden auto's en rechts een heftruck. | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 18:49 |
Recordwinst voor Deutsche Bahn 13 maart 2013 Deutsche Bahn behaalde vorig jaar een bedrijfsresultaat van 2,7 miljard euro. Dat was 400 miljoen euro meer dan een jaar eerder. De recordwinst is voor een groot deel te danken aan het passagiersvervoer en aan de subsidies die Deutsche Bahn van de staat ontvangt voor aanleg en onderhoud van het spoor. Dit blijkt uit cijfers waarop persbureau Reuters de hand heeft weten te leggen. Het goederenvervoer bij Deutsche Bahn over de weg en over het spoor, ondergebracht bij DB Schenker, had te lijden onder de slechte conjunctuur. Het reizigersvervoer behaalde een bedrijfsresultaat van 364 miljoen euro, ruim het dubbele van 2011. DB Netz AG, de beheerder van het Duitse spoor, zag de brutowinst tot bijna 900 miljoen stijgen en droeg daarmee, aldus Reuters, het meest aan het concernresultaat bij. Precieze cijfers over de goederenvervoerdivisie zijn nog niet openbaar. Bekend is wel dat DB Schenker, aanbieder van landvervoer, zee- en luchtvrachtexpeditie en contractlogistiek, het spoorvervoer geleidelijk aan uit de rode cijfers ziet komen. Concerntopman Rüdiger Grube liet onlangs weten dat deze activiteit inmiddels weer winstgevend is. Het concern licht de jaarcijfers op 21 maart toe. Bron | |
greavy | donderdag 14 maart 2013 @ 18:50 |
Nu moet de DB alleen nog even zorgen dat ze wat minder ontsporingen krijgen ![]() | |
arkkey | donderdag 14 maart 2013 @ 18:51 |
Winst die voor een groot deel aan staatssubsidies te danken is. Beetje vreemde stelling toch, winst door subsidie? Die kan ik iig niet helemaal rijmen. | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 19:07 |
Gaat er nog iemand van hier naar Rail-Tech volgende week? Ik wil op zich wel heen maar niemand om mij heen heeft tijd of zin.. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 19:14 |
Link ? | |
greavy | donderdag 14 maart 2013 @ 19:14 |
http://www.railtech-europe.com/ | |
Panthera. | donderdag 14 maart 2013 @ 19:17 |
Zure Henk Krol adept. | |
greavy | donderdag 14 maart 2013 @ 19:24 |
Oja, kwam deze op Twitter tegen:![]() Is wel van Januari, maar ik had hem hier nog niet geplaatst volgens mij. Staat nog steeds in mijn favo's. | |
dennistd | donderdag 14 maart 2013 @ 19:26 |
Ik zit er over te denken om donderdag te gaan, maar moet even kijken hoe het uitkomt met werk.. | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 19:40 |
Ik moet gewoon naar school doordeweeks, maar ik heb school gemailed. Volgens mij zijn de entree tickets gratis, dus wie weet gaan we er met 50 leerlingen alsnog heen. | |
greavy | donderdag 14 maart 2013 @ 19:59 |
Ben je eigenlijk al moe van die fijne trappen op school Mono? Zoals de Lloydstraat hebben ze in de Waalhaven geen roltrappen ![]() | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 19:59 |
Een school met roltrappen? Serieus?? Lopen zeker alleen maar fatties rond ofzo? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 20:00 |
Ja het is echt drama daar ![]() Maar ik heb de noodtrappen ontdekt langs de zijkanten. Die zijn veel beter te doen. Wij zitten altijd bovenaan in het lokaal, dus dat scheelt nog wel wat ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 20:00 |
Nee, we hebben 15 verdiepingen op de Lloydstraat ![]() | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 20:00 |
Wij hebben er 14, geen roltrap te vinden, liften? | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 20:01 |
Ja, maar die is alleen voor leraren, gasten en mensen met een lichamelijke beperking. | |
greavy | donderdag 14 maart 2013 @ 20:01 |
Wij zitten ook altijd op de vierde, maar wel altijd in hetzelfde lokaal ![]() Die noodtrappen zijn idd veel beter. Dat zijn de "normale" trappen. | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 20:01 |
LOOL ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 14 maart 2013 @ 20:02 |
Lloyd heeft toch 2 grote liften waar in een lift makkelijk 15-20 man passen ofzo? Waalhaven is karig, conciërge staat daar altijd bij de lift te wachten tot iemand die wil nemen of eruit komt ... | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 20:02 |
krijg je een keer beweging, is het weer niet goed ... | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 20:05 |
15 is wel de max, zijn kleine rot dingen. En die noodtrappen zijn ideaal ja. ![]() Wij zitten ook in hetzelfde lokaal de hele dag, maar in de grote pauze loop ik altijd even naar die dame in d'r snackbar. Zo'n tof mens is dat, en goed te eten ![]() | |
greavy | donderdag 14 maart 2013 @ 20:08 |
Wij gaan in de grote pauze altijd naar de McDonalds met een man of 15 ![]() Gaan we met 5-6 auto's ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 20:09 |
Hebben wij ook gedaan dinsdag ![]() | |
Sandrvich | donderdag 14 maart 2013 @ 20:14 |
Moet morgen naar Flevoland, zijn er nog ritten vanuit Den Haag die momenteel NIET met V-IRM worden gereden? En zo ja, welke? | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 20:15 |
Je kan vanaf Den Haag CS naar Amsterdam met een NID/DDZ meen ik. Daar overstappen op de SLT stoptrein naar Zwolle via Almere - Lelystad - Dronten ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 20:16:08 ] | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 20:16 |
of de hele weg stopperen. | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 20:19 |
Als je tijd genoeg hebt ![]() Ik begin langzamerhand een beetje een hekel te krijgen aan de SLT's. Prima treinen verder, ze rijden altijd lekker door. Maar ik kan gewoon niet tegenover iemand zitten zonder mijn enkels in zijn nek te moeten leggen. | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 20:23 |
ik heb geen ervaring met dat type treinstel ![]() | |
arkkey | donderdag 14 maart 2013 @ 20:28 |
Dat heb je met een plan V toch net zo hard? Ik heb niet het idee dat ik in een SLT meer of minder ruimte heb hoor. | |
Mr_Klaasje | donderdag 14 maart 2013 @ 20:30 |
Voor figuren als jij mag dat ook wel ingevoerd worden op de HvA! | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 20:33 |
plan V gaat nog wel. Plan T was na het nieuwe interieur pas een ramp ![]() | |
arkkey | donderdag 14 maart 2013 @ 20:39 |
Je hebt gelijk, dit is de meest rampzalige trein die er bestaat qua beenruimte imho: Ik dacht dat het plan V was maar blijkt plan T te zijn. Die 2zits bankjes kan ik echt niet normaal in zitten tenzij ik er 2 in beslag neem en half gedraaid ga zitten.![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 20:43 |
één keer ingezeten en dat was ook meteen de laatste keer. Ben van gemiddelde lengte, maar ik zat er al opgevouwen in ... | |
_serial_ | donderdag 14 maart 2013 @ 20:47 |
grappig, die had ik ook gepost bij het einde van vorige topic ![]() | |
Omentuva | donderdag 14 maart 2013 @ 21:21 |
Zijn er ergens ook goede plattegronden van stations te vinden waar ook de spoornummering op staat? Die van de NS zijn leuk, maar daar ontbreken de nummertjes op. (En bij Utrecht CS lijkt het erop alsof 18 en 19 doodlopend zijn aan de zuidkant - pertinent onwaar...). Meestal kan je wel doorredeneren, maar dat werkt niet als je met spoor 15 (Dordrecht) of 35 (Nijmegen) werkt... Alternatief is of iemand gewoon weet hoe ver spoor 15 en 1 op Dordrecht van elkaar af liggen en of een 3-minuut overstap te doen is in de spits. ![]() | |
V2 | donderdag 14 maart 2013 @ 21:24 |
Op http://sporenplan.nl/ is dat wel te vinden als het goed is. | |
Omentuva | donderdag 14 maart 2013 @ 21:28 |
Dank! | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2013 @ 21:42 |
is prima te doen. Is de overzijde van het perron. Hou er alleen wel rekening mee dat je nog een eindje naar voren zou kunnen moeten lopen. | |
greavy | donderdag 14 maart 2013 @ 21:45 |
De overstap is te doen, als er geen vertraging is bij Arriva. Is perron oversteken. Wel in de voorste bak proberen plaats te nemen van de trein ![]() | |
dennistd | donderdag 14 maart 2013 @ 21:58 |
Zeer interessant:Bron: Op de Rails Facebook Op 27 maart wil ik er in elk geval achteraan met de auto, eventueel kunnen er wat mensen meerijden. | |
Omentuva | donderdag 14 maart 2013 @ 22:11 |
Dan kan ik hier in Geldermalsen zo ongeveer beter via de brug over de Linge (tussen Tricht en Geldermalsen) gaan ipv met m'n fietsje door te jakkeren naar het station. ![]() Staat in ieder geval genoteerd - bedankt voor de hulp! ![]() | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 22:19 |
Is Utrecht Centraal al vernieuwd daarop naar de huidige situatie? De Maliebaan in ieder geval niet.. | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 22:20 |
Ik loop gewoon naar de 2e ja! ![]() | |
James1988 | donderdag 14 maart 2013 @ 22:52 |
Ik moet wel met de lift op m'n werk, want mijn toegangspasje geeft geen toegang tot het trappenhuis vanaf de begane grond. ![]() | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 22:57 |
Luie ICT'ers ![]() | |
GlenSpey | donderdag 14 maart 2013 @ 22:57 |
Dit ja. Het materieeltype daargelaten, ik kan me werkelijk kapot irriteren aan volk wat recht tegenover je komt zitten terwijl er plek zat is. | |
dennistd | donderdag 14 maart 2013 @ 22:58 |
Het stuk Centraal-Lunetten/Bunnik staat er volgens mij goed op | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2013 @ 23:01 |
Ik ben 2 meter, echt drama om fatsoenlijk te zitten. Als ik de stoptrein van Den Haag Centraal naar Breda/Roosendaal pak van 07.36 elke ochtend is het maar een 6'je en al enorm druk. Vanaf Delft kan je pas zitten en is het knieën tegen elkaar aan ![]() | |
James1988 | donderdag 14 maart 2013 @ 23:04 |
Voor de lift heb ik grappig genoeg geen toegangspas nodig ![]() | |
GlenSpey | donderdag 14 maart 2013 @ 23:08 |
Met 2 meter zal het goed zuur zijn inderdaad. Ik zit met mijn minilengte van 1.76 vaak al hoog in de irritatiezone als ik weer eens een knieënkletser tegenover me heb. Ik zit dan in de VIRM voor zo'n 2 en half uur op schooldagen en dan wil je afentoe wel es anders kunnen zitten. Maar dat kan dan dus niet als de plek tegenover je bezet is ![]() | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 23:26 |
Wel bijzonder dat je overal een pas voor moet hebben, ik heb alleen een pas voor de grote deur. | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 maart 2013 @ 23:31 |
Als ik mn pas niet meeneem op mn werk kan ik terug naar huis.... | |
b2py | donderdag 14 maart 2013 @ 23:37 |
Het is bij mij een soort sleutelhanger, hangt dus aan de sleutelbos die ik sowieso nodig heb.. ![]() | |
James1988 | vrijdag 15 maart 2013 @ 01:58 |
In Engeland heeft men weer iets nieuws bedacht om 'het publiek te beschermen'. Ditmaal wordt geprobeerd om het automobilisten moeilijker te maken om een auto, al dan niet opzettelijk, in een gebouw te parkeren. De uitwerking daarvan is minder goed doordacht dan het idee... (Euston) ![]() (Waterloo) ![]() (Fenchurch Street) (Liverpool Street) Bron: Railway Eye | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 07:35 |
Wat een land ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | vrijdag 15 maart 2013 @ 08:11 |
Ik kreeg een e-post van de NS dat het papieren kortingstreinkaartje gehandhaafd blijft! ![]() ![]() Dus kan ik voorlopig gewoon nog met de trein reizen in zowel Nederland als Fryslan. ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 15 maart 2013 @ 08:19 |
Voorlopig hè, niet permanent. | |
Linkse_Boomknuffelaar | vrijdag 15 maart 2013 @ 08:22 |
Misschien komt van uitstel wel afstel. En als het kaartje verdwijnt, houd het reizen per trein voor mij op. Geen probleem, ik ga wel fietsen, is gratis en veel gezonder. NS gaat veel klanten verliezen dan en binnen de directie zijn er mensen die dit beseffen. | |
WhiteJoker | vrijdag 15 maart 2013 @ 08:40 |
Volgens mij is het alleen aan de conducteur of mensen in de eerste klas mogen zitten met een tweede-klaskaartje. Wat hij nu doet is leeftijdsdiscriminatie en kan hem best wel eens zuur komen te staan. Als hij nou zegt: Ik verzoek u vriendelijk om oudere mensen, of mensen met een beperking voorrang te geven. Ik sta regelmatig op voor iemand waarvan ik kan zien dat ze het mogelijk moeilijk hebben om te staan. Krijg soms wel eens een grote bek terug van iemand die ik verkeerd in heb geschat. Goede manier om dat ook uit me te slaan ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:31 |
![]() Dat was dus de reden. | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:44 |
kon ook al bijna niet anders ... | |
Pino112 | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:59 |
Het spoor in Frankrijk waardoor de Thalys niet reed:![]() | |
Q. | vrijdag 15 maart 2013 @ 10:01 |
Aanstellerig gedoe, daar had hij best nog langs gekund. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 maart 2013 @ 10:29 |
Testbericht Melding vrijdag 15 maart 2013, 09:49 uur: Oorzaak: Test Testbericht Testbericht Testbericht Testbericht | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 15 maart 2013 @ 10:54 |
![]() ![]() Zeg eens, wat doet die bovenleiding daar eigenlijk zonder spoor eronder? ![]() | |
ReisT | vrijdag 15 maart 2013 @ 11:22 |
Die hangt er natuurlijk voor de elektrische sneeuwscooters! ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 15 maart 2013 @ 11:27 |
Zit er onder de sneeuw dan een soort rail voor de retourstroom? | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2013 @ 12:00 |
uiteraard | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2013 @ 12:05 |
in het spoorwegmuseum is een supergranaat aangekomen die drie meter lang is en vijf ton weegt. Ding werd afgeschoten door het grootste spoorwegkanon ooit http://www.blikopnieuws.n(...)omen_in_Utrecht.html | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2013 @ 12:09 |
nog een mooie dan: bij de bouw van een perronlift op Naarden-Bussum moet ProRail vanwege de hoge grondwaterstand duikers inzetten ![]() http://www.dichtbij.nl//t(...)e-spuigaten-uit.aspx | |
_serial_ | vrijdag 15 maart 2013 @ 12:15 |
Wat is je probleem : 1) je haalt nu een papieren kaartje 2) je laad straks een kortingsproduct op je kaart - Inspanning is nagenoeg hetzelfde De NS zal niet veel klanten verliezen, er moet alleen nog e.e.a. geschaafd worden aan het product, en dat is de reden dat het nu iets langer gehandhaafd blijft | |
ReisT | vrijdag 15 maart 2013 @ 12:43 |
Een beperkt aantal mensen heeft blijkbaar principiële bezwaren tegen het gebruik van elektronische pasjes. Die kan je beter gewoon negeren in plaats van tevergeefs proberen ze om te praten.Niet helemaal, je moet als het aan NS ligt straks verplicht 'op saldo' gaan reizen om korting te krijgen. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 15 maart 2013 @ 13:09 |
Hip! | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 13:51 |
Ik kan je aanraden de discussie niet aan te gaan. Teveel loze discussie in het verleden gehad hierover. Antwoord komt er waarschijnlijk op neer dat de overheid dan alles van hem weet. Zoiets. | |
_serial_ | vrijdag 15 maart 2013 @ 13:51 |
Oke ![]() | |
arkkey | vrijdag 15 maart 2013 @ 15:26 |
Ik kan me dr wel in vinden, niet zozeer omdat ik een alu-hoedjes drager ben maar omdat ik vind dat ze eerst eens een produkt neer moeten zetten dat fatsoenlijk werkt voordat je verplicht over moet. En er valt nog genoeg op aan te merken imho. Na tig jaar maak ik me echter geen illusies en snap ik ook wel dat iedereen binnenkort van die *****-kaart gebruik zal MOETEN maken, die waarschijnlijk nooit zo gaat functioneren als zou moeten. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 17:50 |
Er rijd RIB-RIO in de RER E ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 17:51 |
Vet. Ik heb vanmiddag een WMI Provider gedraaid in een CMPS ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 17:58 |
Wtf , er rijd ook intercitie materieel in de RER hoe kunnen ze dat nou doen ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:00 |
Defecten aan RER materieel? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:05 |
Ok, nu mag er iemand gaan zeggen de verborgen camera hangt. Nu stopt er een tgv duplex op rosny perrier en er stappen mensen uit ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:08 |
Fransie Bauer in de house! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:11 |
goed stoptreinmaterieel ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:13 |
Oh, wacht er is gewoon een grote verstoring op de lijn. Paris-tournan en alle treinen zijn naar een station gereden voor evacuatie ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:22 |
Overal zat bloed aan?? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:27 |
RIB-RIO is de franse afkorting voor schrale paupershit. Basiskennis ![]() | |
Mirgeam | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:27 |
Ik dacht dat jullie niet van de afkortingen waren, nu snap ik er niks meer van ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:29 |
RIB-RIO is materieel op de Transilien (Zeg ik dat goed?) wat net zo oud is als de Amsterdamse Koekblikken van de metro en er een beetje hetzelfde uit ziet. Zou volgens mij al uit dienst moeten zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Rame_inox_de_banlieue | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:33 |
Nou dat was de vraag niet ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:35 |
Rectificatie: http://www.treinreiziger.(...)g_dan_gedacht-145104 Was dus NIET onder de veiligheidsnorm! | |
greavy | vrijdag 15 maart 2013 @ 18:53 |
In Zwitserland zijn 4 spoorwegmaatschappijen samen tot een deal gekomen met Stadler om E-GTW's te bestellen. Hierdoor zijn ze uiteindelijk goedkoper uit. Het gaat om: * Compagnie du Chemin de fer Montreux Oberland Bernois, 4 GTW's om het huidige mat uit 1968 te vervangen * Transports de la Région Morges-Bière-Cossonay, 4 GTW's om het huidige mat uit 1981 te vervangen * Transports Vallée de Joux Yverdon-les-Bains Ste-Croix, 2 GTW's om het materieel wat helemaal ten einde is te vervangen. Er is een optie voor een derde GTW * Transports Publics Fribourgeois, 6 GTW's om vier oudere treinstellen te vervangen en de frequentie te kunnen verhogen. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:03 |
TWeetraps geblunder dus ![]() | |
greavy | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:05 |
High tech snufje op Bosch' perron DEN BOSCH - De NS heeft spoor 1 op het station in Den Bosch uitgekozen voor een technologisch snufje dat het instappen soepeler moet laten verlopen. Over de volle lengte van het perron toont een bord sinds vrijdag in welke coupés van de volgende trein de meeste zitplaatsen zijn. Rood is vol, groen is rustig. Reizigers kunnen zo strategisch hun plek innemen op het perron. Wie op zijn smartphone de app iNStapp heeft geïnstalleerd, kan sinds februari al van deze service gebruik maken. == Nu alleen de treinen nog op de goede plaats laten stoppen ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:06 |
Geldt alleen voor de IC Zwolle - Roosendaal? Wel fancy overigens, ik ben meer voorstander van de lijntjes in de perrons maar goed. | |
the-it | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:07 |
![]() | |
JDude | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:08 |
Zeg, vanochtend rond elven werd ik op de A2 ingehaald door drie wagentjes met blauwe zwaailichten en het opschrift "ProRail Ongevallenbestrijding" ![]() Enig idee wat er loos was? Én niet onbelangrijk, wat bestrijden ze precies? | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:12 |
Alsof ProRail daar wat aan kan doen.. | |
greavy | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:13 |
ProRail Ongevallenbestrijding is de communicatie bij incidenten op het spoor tussen ProRail, de vervoerders en de hulpdiensten. Ook bij ontsporingen komt er een vrachtwagen bij die de trein kan hersporen enz. Echter, niet alle voertuigen van de ProRail Ongevallenbestrijding hebben deze blauwe zwaailichten en sirene. Dit is afhankelijk waarvoor dit voertuig gebruikt wordt. | |
JDude | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:14 |
Ah, zo. Beetje raar woord wel hoor, "ongevallenbestrijding". Alsof je het ongeval kunt blussen of vangen of wegjagen of zo. | |
KomtTijd... | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:15 |
Ze hebben 3 maagden in een machine die één keer per dag een houten bal met een wisselnummer uitspuugt, en die gaan ze dan repareren voordat er een trein ontspoort. | |
JDude | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:15 |
![]() | |
greavy | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:16 |
Bij een incident op de Waalhaven, ketelwagen lekte vloeistof:![]() ProRail Ongevallenbestrijding by theknittur ![]() Politie, ProRail Ongevallenbestrijding en ProRail Calamiteitenorganisatie by theknittur Tegenwoordig heb je ook de Calamiteitenorganisatie van ProRail. Dit hoorde voorheen onder de Ongevallenbestrijding. ![]() ProRail Ongevallenbestrijding en OvD Rail De OvD Rail is de Officier van Dienst Rail en heeft geen blauwe zwaailampen en een sirene. Op de vrachtwagen staan 3 wagentjes die afzonderlijk van elkaar op het spoor geplaatst kunnen worden, en zo met gereedschap ed naar het incident kunnen rijden. | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:17 |
http://blog.prorail.nl/we(...)spoedreparatie-gouda Spoedreparatie soap continues, nu zonder gevolgen voor treinverkeer. Schering en inslag laatste tijd zeg.. | |
Banzaiaap | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:17 |
Heeft iemand enig idee wat er tussen Amersfoort en Zwolle aan de hand is? Machinist had het net over aanrijding met voertuig? Edit: IC 12565 trouwens | |
JDude | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:18 |
Ja, drie van die VW Caddy's waren het. Ze hadden de vaart er goed in. Beetje tactischer uitvoegen naar de A9 was ook niet verkeerd geweest, BAM, zo diagonaal van rijstrook 1 naar 5 ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:18 |
Het is meer de bestrijding van een al reeds plaatsgevonden ongeval zodat het niet verder uit de hand loopt. | |
Ireyon | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:18 |
Die iNStApp wordt wel steeds betrouwbaarder hoor! ![]() | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:18 |
Op de overweg tussen Nunspeet en 't-Harde op km 64.8 heeft een trein een aanrijding met een voertuig gehad. | |
greavy | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:20 |
Van de website van ProRail geplukt:
| |
Banzaiaap | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:21 |
Ai. De machinist had het over +60.. Hoegrootheid is de kans dat het meer wordt? | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:22 |
Als jij in de trein zit die de aanrijding heeft gehad kan je (vermoed ik, dus geen garantie) zeker op +120 rekenen. | |
b2py | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:23 |
Tenders issied for The Hague - Brussels service A TENDER notice was published in the Official Journal of the European Union on March 13 for a contract to operate direct cross-border passenger services between The Hague and Brussels. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:23 |
Minority report? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:24 |
120-150 is redelijk standaard ja. Nooit korter, en zelden langer. | |
Banzaiaap | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:27 |
Ah feest. Daar zit ik in idd. Gezellige tokkies in de coupe, zal maar niet verder vertellen dat het langer gaat duren. | |
KomtTijd... | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:28 |
Vandaar dat mijn trein amersfoort nog niet in kan dus. | |
greavy | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:29 |
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:84015-2013:TEXT:NL:HTML | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:44 |
daarvoor kun je mooi een ander high tech snufje voor gebruiken: een lichtlijntje op het perron. | |
bork | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:48 |
bron? bron? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:52 |
Die laatste kan je zelf ff in een weekendje gaan bekijken he borkie ![]() |