SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hierHoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:25 schreef CarbonC het volgende:
1. Squat
2. Lunges
3. Met kettlebells of dumbells in de hand op een flinke verhoging stappen (en er weer af).
4. Front squats
5. Leg Press (zoeen waar je het gewicht met je voeten wegduwt)
6. Calf raises op een step in de Smith.
Vergeet niet vooraf een rolstoel klaar te zetten want lopen zit er na afloop als het goed is niet meer in.![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:27 schreef robuust89 het volgende:
Hey maar panzer, jouw fysiek is alleen behaald met bulk? Je heb niet hoeven cutten?Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Ik heb dit al gevraagd in het fitness topic waar het meer thuishoort dan hier, maar aangezien jullie ongetwijfeld veel ervaring met squats zullen hebben bij deze..
Ik heb al twee workouts op rij dat ik squats niet volhoud (of m'n setjes eerder afbreek) door pijn in m'n bovenbenen. Ik doe sinds een maand het stronglifts programma (5 sets x 5 reps, ma woe en vrijdag) en dat gaat prima, maar woensdag had ik zo'n last van m'n bovenbenen dat ik na 3 setjes maar ben gestopt. Begon met stronglifts op 40 kg en zit nu na een maand op 60kg, maar ook vandaag weer teveel last van m'n bovenbenen waardoor ik even terug ben gegaan naar 50kg voor de laatste 3 setjes van de 5. Ook dat ging niet van harte moet ik zeggen.
Ik dacht woensdag dat ik, omdat ik na m'n workout (met squats van 57,5kg) van maandagochtend veel op m'n benen had gestaan maandag en dinsdag en naar een concert met een hoop springen e.d. m'n benen wellicht niet genoeg rust had gegeven om te herstellen, maar kan dit wellicht op iets anders duiden? Is de opbouw in gewicht (per gehaalde 5x5 2,5kg erbij, 7,5kg in de week dus) wellicht te veel te snel?
Ik weet vrijwel zeker dat m'n vorm/houding goed is, toch ben ik bang dat het hier wellicht aan ligt. Een redelijk ervaren fitnesser op de sportschool kon niks geks ontdekken aan de form. M'n voeding is niet optimaal in die zin dat ik een schema heb met 6 maaltijden per dag tot op de calorie afgemeten maar ik eet genoeg en let wel goed op m'n eiwit-inname en eiwit/carb/vet verhouding.
Warming up is 5 minuten hard doorfietsen naar sportschool en 5 minuten redelijk intens op de crosstrainer.![]()
Ik wil opzich nog best wat nieuwe dingetjes hebben. Kleren enzo. Hmm.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Pijn aan je zelfrespect ja.Ik heb het over camshows. Hij had een Amazon wishlist met allemaal spullen. Omdat die geen geld had, ging die camshows doen (flexen) en dan kochten die gasten die spullen voor em.
Had jij het over giggolo zijn?
Heb je contacten?
Thanks maatje, klinkt goed!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:25 schreef CarbonC het volgende:
[..]
1. Squat
2. Lunges
3. Met kettlebells of dumbells in de hand op een flinke verhoging stappen (en er weer af).
4. Front squats
5. Leg Press (zoeen waar je het gewicht met je voeten wegduwt)
6. Calf raises op een step in de Smith.
Vergeet niet vooraf een rolstoel klaar te zetten want lopen zit er na afloop als het goed is niet meer in.Ga dit morgen of vrijdag doen.
Flinke verhoging = twee steps?
Eigenlijk wel, heb nooit serieus/kcaltellend/cardio'end moeten cutten. Heb tot iets van april 2012 hard lopen eten en doen. Maart 2012 al wel een dikkerdje.quote:Mijn toenmalige vriendin klaagde er ook over dat ik zo'n chubby propje aan het worden was.
Precies een jaar terug.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:50 schreef Panzermaus het volgende:
Tof om te zien dat je de droog geworden bent Stereo, voelt zeker fantastisch. It can be done, goede inspiratie voor dikkerds. Ik woog eerst 93 kg en heb al het vet omgezet in spieren. Je zit dan zo veel beter in je vel.![]()
not srs
Een pumped Panzerpootje voor je topic.
[ afbeelding ]
Dat dere arm/wrist-ratio.En nee, ik druk mijn arm niet tegen mijn zij.
Tijd zonder abs of V-lines en maar pindakaas met melk schuiven.
Vanaf daar alles geminderd, zowel trainen als eten, en de hele zomer mooi droog geweest, aesthetics girlz sixpack alles. Nu heb ik zoiets van, "maadje, je hebt bijna een jaar maar wat aangerommeld terwijl je nog verder had kunnen groeien. Je verkoos de klauwtjes van een druipende chick in je rug boven de striemen van een schrijnende barbell, je hebt dat dere leg mass laten afsterven en je hebt Mark Rippetoe aan het huilen gemaakt. Je bent de smaak van olijfolie vergeten en je grip strength is nog maar een fractie van wat het was. Afgelopen met het speelkwartier, je bent 20, puberteit, nu nog genoeg testosteron. Profiteer ervan en verder groeien."
Voel er weinig voor om nu tot augustus weer aan te kwakkelen met 2300 - 2500 kcal eten omdat ik zo nodig weer abs moet hebben. Heb nu liever solid-ass legs en rug. En zolang je niet boven de 15% duikelt, blijf je opzich nog wel gewoon 'gespierd'. Dus dat is goed, en dat gaan we doen.![]()
![]()
Ik heb hetzelfde probleem met squatten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:55 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb dit al gevraagd in het fitness topic waar het meer thuishoort dan hier, maar aangezien jullie ongetwijfeld veel ervaring met squats zullen hebben bij deze..
Ik heb al twee workouts op rij dat ik squats niet volhoud (of m'n setjes eerder afbreek) door pijn in m'n bovenbenen. Ik doe sinds een maand het stronglifts programma (5 sets x 5 reps, ma woe en vrijdag) en dat gaat prima, maar woensdag had ik zo'n last van m'n bovenbenen dat ik na 3 setjes maar ben gestopt. Begon met stronglifts op 40 kg en zit nu na een maand op 60kg, maar ook vandaag weer teveel last van m'n bovenbenen waardoor ik even terug ben gegaan naar 50kg voor de laatste 3 setjes van de 5. Ook dat ging niet van harte moet ik zeggen.
Ik dacht woensdag dat ik, omdat ik na m'n workout (met squats van 57,5kg) van maandagochtend veel op m'n benen had gestaan maandag en dinsdag en naar een concert met een hoop springen e.d. m'n benen wellicht niet genoeg rust had gegeven om te herstellen, maar kan dit wellicht op iets anders duiden? Is de opbouw in gewicht (per gehaalde 5x5 2,5kg erbij, 7,5kg in de week dus) wellicht te veel te snel?
Ik weet vrijwel zeker dat m'n vorm/houding goed is, toch ben ik bang dat het hier wellicht aan ligt. Een redelijk ervaren fitnesser op de sportschool kon niks geks ontdekken aan de form. M'n voeding is niet optimaal in die zin dat ik een schema heb met 6 maaltijden per dag tot op de calorie afgemeten maar ik eet genoeg en let wel goed op m'n eiwit-inname en eiwit/carb/vet verhouding.
Warming up is 5 minuten hard doorfietsen naar sportschool en 5 minuten redelijk intens op de crosstrainer.
Soms vervalt de pijn door het gewicht hoger te doen... (hoe stom dit ook klinkt)
Kan zijn dat je een blessure hebt, en even rust moet houden (paar weken)
Of je warmingup is niet goed genoeg voor jou lichaam.Ik groei dus al, door alle dagen 2750 calorieën te eten (no BS)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:00 schreef Panzermaus het volgende:
Voel er weinig voor om nu tot augustus weer aan te kwakkelen met 2300 - 2500 kcal eten omdat ik zo nodig weer abs moet hebben. Heb nu liever solid-ass legs en rug. En zolang je niet boven de 15% duikelt, blijf je opzich nog wel gewoon 'gespierd'. Dus dat is goed, en dat gaan we doen.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Hoeveel warm-up setjes doe je en met welke gewichten?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:55 schreef no1uknow het volgende:
Warming up is 5 minuten hard doorfietsen naar sportschool en 5 minuten redelijk intens op de crosstrainer.![]()
Calf raises.
3 weken terug iets the enthousiast geweest, anderhalve week last van gehad. Iedere keer na een lange autorit tegen de kramp vechten. Filerijden was al helemaal hels.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Nice, dat is goed te doen. Ik moet daarvoor boven de 3000 zitten lijkt het wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:00 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik groei dus al, door alle dagen 2750 calorieën te eten (no BS)Maargoed, never need to cardio.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:04 schreef fathank het volgende:
Calf raises.
3 weken terug iets the enthousiast geweest, anderhalve week last van gehad. Iedere keer na een lange autorit tegen de kramp vechten. Filerijden was al helemaal hels.
Echt altijd weer nasty hoe lang je last kunt hebben van kuiten. Minste plek om spierpijn te hebben imo, want het gaat je echt in de weg zitten. Uitgaan met verkrampte kuiten? Vergeet het maar.
![]()
Gewoon naar een dubstepfeestje gaan danquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:12 schreef Panzermaus het volgende:
Uitgaan met verkrampte kuiten? Vergeet het maar.![]()
![]()
Geen eigenlijk. Ik begin gewoon met het schema, in dit geval 5x5x60, zou het daar dan in zitten? Hoe zou ik de warming up voor de specifieke oefeningen dan vorm kunnen geven (qua sets/reps?)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoeveel warm-up setjes doe je en met welke gewichten?![]()
Ja dan vind ik het niet zo vreemd dat je last van je spieren hebt als je gelijk met je werkset (=zwaar) begint. Ik squat 100kg 3x5 en begin meestal met iets 5 reps lege bar (20kg), dan 5 reps 50kg, 3 reps 70kg en 2 reps 85kg ofzo en daarna de 3x5 werkset. Ik heb niet echt een vast patroon voor warmup qua gewichten een aantal reps. Doe het meestal op gevoel, de ene keer wat meer de andere keer wat minder.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:14 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Geen eigenlijk. Ik begin gewoon met het schema, in dit geval 5x5x60, zou het daar dan in zitten? Hoe zou ik de warming up voor de specifieke oefeningen dan vorm kunnen geven (qua sets/reps?)
Algehele warm-up is bij mij 10 min rustig op de crosstrainer of fiets.![]()
Hoe zit het trouwens met een belt, is het nou wel of niet goed voor je core? Ik denk dat ik er maar 1 ga kopen omdat mijn onderrug me toch wel eens in de steek wil laten de laatste reps
[ Bericht 48% gewijzigd door Zaran op 12-03-2013 16:10:30 ]![]()
Is er nog een handige vuistregel voor het uitrekenen van je warming up? Ik kom op Stronglifts zelf dit tegen voor wat ik toevallig ook squat, 60kg, ga dit maar eens proberen:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja dan vind ik het niet zo vreemd dat je last van je spieren hebt als je gelijk met je werkset (=zwaar) begint. Ik squat 100kg 3x5 en begin meestal met iets 5 reps lege bar (20kg), dan 5 reps 50kg, 3 reps 70kg en 2 reps 85kg ofzo en daarna de 3x5 werkset. Ik heb niet echt een vast patroon voor warmup qua gewichten een aantal reps. Doe het meestal op gevoel, de ene keer wat meer de andere keer wat minder.
Algehele warm-up is bij mij 10 min rustig op de crosstrainer of fiets.
2x5 45lb
3x75lb
2x110lb
5x5 135lb
Maar ik moet het natuurlijk ook weten dan voor de andere oefeningen zoals overhead press, barbell row, deadlift en bench press, of is het squatten met de bijbehorende warming up al wel genoeg voor de oefeningen die daarop volgen?
En weet iemand nog een handige vuistregel voor het omrekenen van lbs naar kg trouwens?
[ Bericht 3% gewijzigd door no1uknow op 12-03-2013 14:48:56 ]![]()
Calves, not even onceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
mooie sphinx wc
mirin'Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
halve meter o.i.d.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:00 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik wil opzich nog best wat nieuwe dingetjes hebben. Kleren enzo. Hmm.Heb je contacten?
[..]
Thanks maatje, klinkt goed!Ga dit morgen of vrijdag doen.
Flinke verhoging = twee steps?
[..]
Eigenlijk wel, heb nooit serieus/kcaltellend/cardio'end moeten cutten. Heb tot iets van april 2012 hard lopen eten en doen. Maart 2012 al wel een dikkerdje.Mijn toenmalige vriendin klaagde er ook over dat ik zo'n chubby propje aan het worden was.
[..]
Precies een jaar terug.Tijd zonder abs of V-lines en maar pindakaas met melk schuiven.
Vanaf daar alles geminderd, zowel trainen als eten, en de hele zomer mooi droog geweest, aesthetics girlz sixpack alles. Nu heb ik zoiets van, "maadje, je hebt bijna een jaar maar wat aangerommeld terwijl je nog verder had kunnen groeien. Je verkoos de klauwtjes van een druipende chick in je rug boven de striemen van een schrijnende barbell, je hebt dat dere leg mass laten afsterven en je hebt Mark Rippetoe aan het huilen gemaakt. Je bent de smaak van olijfolie vergeten en je grip strength is nog maar een fractie van wat het was. Afgelopen met het speelkwartier, je bent 20, puberteit, nu nog genoeg testosteron. Profiteer ervan en verder groeien."
Voel er weinig voor om nu tot augustus weer aan te kwakkelen met 2300 - 2500 kcal eten omdat ik zo nodig weer abs moet hebben. Heb nu liever solid-ass legs en rug. En zolang je niet boven de 15% duikelt, blijf je opzich nog wel gewoon 'gespierd'. Dus dat is goed, en dat gaan we doen.![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:06 schreef Panzermaus het volgende:
Yeah, ik zie wat je bedoelt. Ziet er wel mooi uit man zo, wil je nog verder bulken eigenlijk?
Zie nu ook wat Etha bedoeld met smalle taille, draagt sterk bij aan die V. Hier ook wel goed te zien.Biceps zijn niet bijgetrokken. Komt omdat ik vooral gecut heb afgelopen tijd (erg moeilijkom lager dan 15% te komen, heb nogal een endo bouw zoals je kunt zien). Had wat volume toegevoegd in de hoop stiekem mijn armen wat meer te definieren, maar ik zal toch echt wat meer moeten gaan eten om massa bij te pakken. Dat ben ik nu dus aan het doen, met grotere maaltijden en vier extra eitjes per dagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn benen zijn nu vergelijkbaar met die van jou daar. Vind vooral mijn kuiten van de zijkant drama, maar bij Zyzz enzo was het al niet veel beter.Kuiten blijven vaak gewoon raar afsteken bij het geheel. Tengere dingen. Misschien maar wat synthol bijspuiten.
Traps isoleer ik niet btw, doe af en toe deadlifts. Meeste is genetics + schouders trainen denk ik.
Zijn je biceps tegenwoordig een beetje beetje bijgetrokken overigens? Je was toch flink aan het curlen geslagen?Die van mij vinden het genetisch ook wel leuk, hoef ze voorlopig ook niet te isoleren denk ik.
Veel is genetisch man, gewoon knallen dus en zien waar je uitkomt.
Ben wel jaloers op die traps van je zeg; ik shrug ze iedere week zo hard dat m'n armen er bijna afvallenMaargoed, ze beginnen eindelijk een beetje te komen nu ik ook wat zwaarder deadlift (8x130, 9x117.5, 10x105 gisteren) en eindelijk mijn shoulder press wat begin op te krikken (mag eindelijk naar de 6x50kg).
Mijn benen zijn qua massa op zich wel okay, maar ik krijg er maar geen definitie in. 15% is toch nog te 'nat' om dat voor elkaar te krijgen. Voorlopig ga ik de slow bulk in (waarschijnlijk richting de 16 a 17%), maar volgende zomer wil ik kijken of ik echt kan shredden.
De gym begint hier overigens aardig leeg te lopen zo aan het eind van de zomer. Heerlijk; ik knal mijn workout er in recordtempo doorheenSummer bodies are earned in winter.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
1 kilo = 2,20462 lbs,grofweg 2,2.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef no1uknow het volgende:
En weet iemand nog een handige vuistregel voor het omrekenen van lbs naar kg trouwens?![]()
ik schijn nu op 13% te zitten (zal dus ook wel 15%) en heb nog gewoon een pens. Bovenbenen beginnen wel wat gedefinieerder te raken eindelijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:03 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Biceps zijn niet bijgetrokken. Komt omdat ik vooral gecut heb afgelopen tijd (erg moeilijkom lager dan 15% te komen, heb nogal een endo bouw zoals je kunt zien). Had wat volume toegevoegd in de hoop stiekem mijn armen wat meer te definieren, maar ik zal toch echt wat meer moeten gaan eten om massa bij te pakken. Dat ben ik nu dus aan het doen, met grotere maaltijden en vier extra eitjes per dag
Ben wel jaloers op die traps van je zeg; ik shrug ze iedere week zo hard dat m'n armen er bijna afvallenMaargoed, ze beginnen eindelijk een beetje te komen nu ik ook wat zwaarder deadlift (8x130, 9x117.5, 10x105 gisteren) en eindelijk mijn shoulder press wat begin op te krikken (mag eindelijk naar de 6x50kg).
Mijn benen zijn qua massa op zich wel okay, maar ik krijg er maar geen definitie in. 15% is toch nog te 'nat' om dat voor elkaar te krijgen. Voorlopig ga ik de slow bulk in (waarschijnlijk richting de 16 a 17%), maar volgende zomer wil ik kijken of ik echt kan shredden.
De gym begint hier overigens aardig leeg te lopen zo aan het eind van de zomer. Heerlijk; ik knal mijn workout er in recordtempo doorheenSummer bodies are earned in winter.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Als ik het zo zou berekenen zou ik ook een stuk lager zitten dan ik werkelijk zit. Je pens hoort gewoon meegerekend te worden in het geheel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:12 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik schijn nu op 13% te zitten (zal dus ook wel 15%) en heb nog gewoon een pens. Bovenbenen beginnen wel wat gedefinieerder te raken eindelijk.![]()
Impedantie zit ik op 13% (15 als ik alle waarden middel). 1 puntsmeting met caliper (dus bij de buik) kom ik ook uit op 13%. Ik zie en voel wel dat rug droger is geworden, benen ook, biceps, schouders en onderarmen beginnen wat aderen zichtbaar te worden, maar ik kan nog steeds niet bukken zonder een springkussen voor de kids te creeerenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als ik het zo zou berekenen zou ik ook een stuk lager zitten dan ik werkelijk zit. Je pens hoort gewoon meegerekend te worden in het geheel.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Je moet met een caliper ook niet op één punt meten want dat is niet nauwkeurig. Ikzelf gebruik deze handleiding: http://www.muscleandstren(...)-using-calipers.htmlquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:20 schreef stinkie het volgende:
[..]
Impedantie zit ik op 13% (15 als ik alle waarden middel). 1 puntsmeting met caliper (dus bij de buik) kom ik ook uit op 13%. Ik zie en voel wel dat rug droger is geworden, benen ook, biceps, schouders en onderarmen beginnen wat aderen zichtbaar te worden, maar ik kan nog steeds niet bukken zonder een springkussen voor de kids te creeerenIf not now, then when.![]()
Daar zijn plekken waar ik niet zelf bij kan, vandaag de 1 punts meting op de suprailiac. Medische keuring wordt er wer een driepunts meting gedaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je moet met een caliper ook niet op één punt meten want dat is niet nauwkeurig. Ikzelf gebruik deze handleiding: http://www.muscleandstren(...)-using-calipers.htmlDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Calipers vind ik lastig (heb er ook een thuis) en gebruik ik zelf eigenlijk nooit meer. Ten eerste kun je het niet nauwkeurig bij jezelf meten, en ten tweede moet iemand anders daar veel ervaring in hebben om het goed te meten.
Heb zelf liever meetlint om het vetverloop bij te houden...Confidence through competence![]()
Ben bang dat ik het deadliften even moet laten voor wat het is deze week
Nog steeds een jengelende pijn in mijn onderrug.... Toch ff te enthousiast gedaan de laatste keer ben ik bang.
Zal eens kijken op internet of mijn form wel goed is.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Ik kom met calipers op een stuk lager vetpercentage als met een meetlint.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Calipers vind ik lastig (heb er ook een thuis) en gebruik ik zelf eigenlijk nooit meer. Ten eerste kun je het niet nauwkeurig bij jezelf meten, en ten tweede moet iemand anders daar veel ervaring in hebben om het goed te meten.
Heb zelf liever meetlint om het vetverloop bij te houden...![]()
Yeah same here. Van die gastjes ook die 8% claimen terwijl ze amper zichtbare abs hebben enzo.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik kom met calipers op een stuk lager vetpercentage als met een meetlint.US Army method never failed me.
![]()
Dat was die berekening waar je dat jave script van had toch?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:03 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Yeah same here. Van die gastjes ook die 8% claimen terwijl ze amper zichtbare abs hebben enzo.US Army method never failed me.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:23 schreef Zaran het volgende:
Hoe zit het trouwens met een belt, is het nou wel of niet goed voor je core? Ik denk dat ik er maar 1 ga kopen omdat mijn onderrug me toch wel eens in de steek wil laten de laatste reps![]()
Ik ben trouwens bezig met een voedingsschema. Ik ga altijd 's morgens sporten, tussen 9:00 en 9:30 begin ik. Ik zet m'n wekker om 8:00 en rol dan rustig m'n bed uit. Wat is dan de beste pre-workout maaltijd die ik kan nemen? Research op internet levert me op dat ik sowieso niet veel moet gaan eten, niet veel kh en vetten en dat je het beste 1.5/2 uur voor de workout het laatst moet eten. Dat is wat lastig in mijn geval natuurlijk.
Het lijkt mij het beste om te gaan zitten in de eiwitten, eiwitshake met (halfvolle) melk, eventueel nog een boterham? Wat is het beste?![]()
Waar je je het beste bij voelt + na de training nog een keer eten. Niet teveel over nadenken, je moet zelf alles kunnen geven tijdens de training.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:14 schreef no1uknow het volgende:
Ik ben trouwens bezig met een voedingsschema. Ik ga altijd 's morgens sporten, tussen 9:00 en 9:30 begin ik. Ik zet m'n wekker om 8:00 en rol dan rustig m'n bed uit. Wat is dan de beste pre-workout maaltijd die ik kan nemen? Research op internet levert me op dat ik sowieso niet veel moet gaan eten, niet veel kh en vetten en dat je het beste 1.5/2 uur voor de workout het laatst moet eten. Dat is wat lastig in mijn geval natuurlijk.
Het lijkt mij het beste om te gaan zitten in de eiwitten, eiwitshake met (halfvolle) melk, eventueel nog een boterham? Wat is het beste?Confidence through competence![]()
Advertorial.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:16 schreef stinkie het volgende:
http://www.howlifeworks.c(...)id=7190cq_1302000071
kom maar op met die gainsConfidence through competence![]()
Na de training ga ik zeker eten ja, meestal een aantal boterhammen met pindakaas/kipfilet + melk en vaak een appel erbij, zoiets. Was benieuwd of jullie tips hadden wat gezien vertering en energie voor de workout op zo'n vroege pre-workout maaltijd het beste is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Waar je je het beste bij voelt + na de training nog een keer eten. Niet teveel over nadenken, je moet zelf alles kunnen geven tijdens de training.![]()
Ik gebruik liever een spiegel en progressiefoto's. Die geven het verloop een stuk duidelijker aan. Percentages boeien me niet zoveel, zolang je maar richting je doel gaat.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Heb zelf liever meetlint om het vetverloop bij te houden...I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Is heel persoonlijkquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:17 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Na de training ga ik zeker eten ja, meestal een aantal boterhammen met pindakaas/kipfilet + melk en vaak een appel erbij, zoiets. Was benieuwd of jullie tips hadden wat gezien vertering en energie voor de workout op zo'n vroege pre-workout maaltijd het beste is.
Sommigen trainen het liefst op lege maag, anderen eten wat fruit, anderen noten, anderen brood, etc.
Ik vind dit typisch iets wat je voor jezelf moet uitzoeken, kijken hoe jij het hardst kan gaan op de training.Confidence through competence![]()
Sorry, maar een meetlint voor bf% is een stuk kwantitatiever dan je eigen inschatting van spiegels waar lichtinval etc. ook een rol in spelen. Meten is niet subjectief te interpreteren, je eigen beeld in een spiegel wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:24 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik gebruik liever een spiegel en progressiefoto's. Die geven het verloop een stuk duidelijker aan. Percentages boeien me niet zoveel, zolang je maar richting je doel gaat.
Ik gebruik meetlint + spiegel.Confidence through competence![]()
Bedankt voor de tip, ik heb het idee dat ik redelijk goed eet qua kcal inname en verhoudingen van e/k/v maar ik weet niet precies hoeveel! Ik ga eerst maar eens een week lang, volgende week, bijhouden wat ik wanneer eet en dat vervolgens uitrekenen in hoeveelheden kcal en de verhoudingen en vanuit daar een voedingsschema maken in excel want dit is veel te veel natte vingerwerk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is heel persoonlijk
Sommigen trainen het liefst op lege maag, anderen eten wat fruit, anderen noten, anderen brood, etc.
Ik vind dit typisch iets wat je voor jezelf moet uitzoeken, kijken hoe jij het hardst kan gaan op de training.![]()
Klinkt goedquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:27 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik heb het idee dat ik redelijk goed eet qua kcal inname en verhoudingen van e/k/v maar ik weet niet precies hoeveel! Ik ga eerst maar eens een week lang, volgende week, bijhouden wat ik wanneer eet en dat vervolgens uitrekenen in hoeveelheden kcal en de verhoudingen en vanuit daar een voedingsschema maken in excel want dit is veel te veel natte vingerwerk.
Confidence through competence![]()
Mijn moeder doet het voor mij en dat gaat prima.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Heb zelf liever meetlint om het vetverloop bij te houden...Dit dus. Mijn nek is hetzelfde als een paar maanden terug en mijn buik (onder de navel) is iets gekrompen terwijl het vet op de rest van mijn lichaam fors is gedaald. Vetpercentage met caliper is dan ook lager in tegenstelling tot het vetpercentage met meetlint.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik kom met calipers op een stuk lager vetpercentage als met een meetlint.If not now, then when.![]()
Wat vindt je moeder er eigenlijk van dat je zo bent afgevallen? Probeert ze je te stimuleren of juist af te remmen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 12-03-2013 16:49:30 ]Confidence through competence![]()
Ik (mijn moederquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:40 schreef Stereotomy het volgende:
Wat vind je moeder er eigenlijk van dat je zo bent afgevallen? Probeert ze je te stimuleren of juist af te remmen?) maak(t) elke maand progress pics en meet alles op. Toen ze het afgelopen zaterdag zag was ze erg trots, ze schrok zelfs een beetje.
Mijn moeder staat en heeft altijd 100% achter mij gestaan, dus ze stimuleert mij gewoon om mijn ding te doen. Echter vond ze mij wel leuker (schattiger) toen ik wat chubby was, maar ze vindt dit mooier. In het begin vond ze wel dat ik erg mager werd en was een beetje bang dat ik te mager zou worden, maarja, moeders overdrijven nogal.
Ik voel mij erg gezegend met mijn moeder.Als ik soms zie of hoor wat voor ouders sommige hebben, onbegrijpelijk. Ikzelf zou als ouder mijn kind ook overal in steunen en ze nooit pushen om iets te doen wat ik vanuit mijn eigen arrogantie zou willen zien; dat zie je ook heel vaak.
Ik had laatst een keer chips gekocht en van die bio-koekjes. Ikzelf wou het niet te vaak kopen (de koekjes) omdat ze erg verleidelijk om te eten zijn. Nu had ze deze dus laatst gekocht voor mij en dan wordt ik weer boos op haar dat ze dat niet moet doen. Hier kan ik mij wel aan irriteren, maar ze bedoelt het natuurlijk goed.
If not now, then when.![]()
Haha, fijn idd dat je moeder achter je staat, dat kan een hoop schelen.
En ik ken ook geen moeders die willen dat hun zonen ripped zijn, maar juist een beetje chubby.Kunnen ze meer koken ofzo.
Mad brah?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:03 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Yeah same here. Van die gastjes ook die 8% claimen terwijl ze amper zichtbare abs hebben enzo.US Army method never failed me.
![]()
Ik mag een essay schrijven over AAS (+geschiedenis).
Iemand die goede boeken o.i.d. kan aanbevelen? Dit is geen paper dus de bronnen hoeven niet louter wetenschappelijke artikelen te zijn.This isn't even my final form.![]()
Zo squat ik ook, alleen dan met uiteindelijk setjes van 8/12reps. En ik doe de 1e warm up set met alleen de stang 20 reps. Dan oefen ik ook meteen even de techniek.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja dan vind ik het niet zo vreemd dat je last van je spieren hebt als je gelijk met je werkset (=zwaar) begint. Ik squat 100kg 3x5 en begin meestal met iets 5 reps lege bar (20kg), dan 5 reps 50kg, 3 reps 70kg en 2 reps 85kg ofzo en daarna de 3x5 werkset. Ik heb niet echt een vast patroon voor warmup qua gewichten een aantal reps. Doe het meestal op gevoel, de ene keer wat meer de andere keer wat minder.
Algehele warm-up is bij mij 10 min rustig op de crosstrainer of fiets.
Maar ook eerst alleen de stang, dan setje 30% van mijn uiteindelijke trainingsgewicht, dan setje 60% en dan volle bak 5 sets.![]()
Ik doe bij de meeste oefening weer apart een warming-up (soms ook heel kort, 5 reps ofzo). Het is toch steeds een andere spiergroep die je op z'n donder gaat geven. Bij squats heb ik wel de meest uitgebreide warm-up omdat dat ook de eerste oefening is die ik doe.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Is er nog een handige vuistregel voor het uitrekenen van je warming up? Ik kom op Stronglifts zelf dit tegen voor wat ik toevallig ook squat, 60kg, ga dit maar eens proberen:
2x5 45lb
3x75lb
2x110lb
5x5 135lb
Maar ik moet het natuurlijk ook weten dan voor de andere oefeningen zoals overhead press, barbell row, deadlift en bench press, of is het squatten met de bijbehorende warming up al wel genoeg voor de oefeningen die daarop volgen?
En weet iemand nog een handige vuistregel voor het omrekenen van lbs naar kg trouwens?
Je moet zelf een beetje aanvoelen hoe en wat. Als je na het squaten gaat benchen dan gewoon weer een goede warm-up doen. Ga je echter iets anders met je benen doen, dan zal het weer minder noodzakelijk zijn.![]()
Bij elke oefening minstens twee sets warming up. Ik vind het wel bijzonder dat zoveel mensen geen goede warming up doen. Is toch gewoon common sense?![]()
Thanksquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik doe bij de meeste oefening weer apart een warming-up (soms ook heel kort, 5 reps ofzo). Het is toch steeds een andere spiergroep die je op z'n donder gaat geven. Bij squats heb ik wel de meest uitgebreide warm-up omdat dat ook de eerste oefening is die ik doe.
Je moet zelf een beetje aanvoelen hoe en wat. Als je na het squaten gaat benchen dan gewoon weer een goede warm-up doen. Ga je echter iets anders met je benen doen, dan zal het weer minder noodzakelijk zijn.Al doende leert menquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:39 schreef Banaanensuiker het volgende:
Bij elke oefening minstens twee sets warming up. Ik vind het wel bijzonder dat zoveel mensen geen goede warming up doen. Is toch gewoon common sense?![]()
![]()
Dat is zijn moeder denk ik?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:26 schreef Zaran het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou denken dat die Eliott wel beter kan krijgen![]()
Nee zijn vrouw. Heeft al wel geboorte gegeven aan 4 kinderen. Dacht juist dat vrouwen daar juist grotere borsten van kregenquote:![]()
Als ze zwanger zijn wel ja. Daarna zijn ze uitgelubberd.Behulpzaam als een waterkraan.
Best interessante vent. Aardig wat kennis en ervaringen in huis. Zijn al samen vanaf hun 14e.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:26 schreef Zaran het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou denken dat die Eliott wel beter kan krijgen"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ik zie ze hier wel eens vanuit de kleedkamer komen en dan direct vol gaan benchenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:39 schreef Banaanensuiker het volgende:
![]()
Haha, ja, inderdaad. Kwam nooit wat tekort hiervoor.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:55 schreef Stereotomy het volgende:
Haha, fijn idd dat je moeder achter je staat, dat kan een hoop schelen.
En ik ken ook geen moeders die willen dat hun zonen ripped zijn, maar juist een beetje chubby.Kunnen ze meer koken ofzo.
http://www.ergogenics.org/anabolenboek/index0.htmlquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:16 schreef Levolution het volgende:
Ik mag een essay schrijven over AAS (+geschiedenis).
Iemand die goede boeken o.i.d. kan aanbevelen? Dit is geen paper dus de bronnen hoeven niet louter wetenschappelijke artikelen te zijn.
Misschien heb je hier ook nog wat aan: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101Echt hé.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:26 schreef Zaran het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou denken dat die Eliott wel beter kan krijgen
Vandaag ging ik iemand koud na mij 160kg squattenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik zie ze hier wel eens vanuit de kleedkamer komen en dan direct vol gaan benchen
Dan heb je echt mijn respect![]()
Mijne niet. Dan ben je gewoon onverantwoord bezig imho.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:13 schreef Zaran het volgende:
[..]
Vandaag ging ik iemand koud na mij 160kg squatten
Dan heb je echt mijn respectBehulpzaam als een waterkraan.
Als dat z'n max-set is wel, maar als ie vervolgens doorgaat tot de 320kg hoor je mij niet hoorquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Mijne niet. Dan ben je gewoon onverantwoord bezig imho..
Soukidan op je oogbal.![]()
Als ik na mijn ouders ga ligt er ook allemaal ongezonde troep die erg verleidelijk is zeker als je thuis aan het cutten bent, heb dan vaak ook mijn cheat day bij mijn ouders.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik (mijn moeder) maak(t) elke maand progress pics en meet alles op. Toen ze het afgelopen zaterdag zag was ze erg trots, ze schrok zelfs een beetje.
Mijn moeder staat en heeft altijd 100% achter mij gestaan, dus ze stimuleert mij gewoon om mijn ding te doen. Echter vond ze mij wel leuker (schattiger) toen ik wat chubby was, maar ze vindt dit mooier. In het begin vond ze wel dat ik erg mager werd en was een beetje bang dat ik te mager zou worden, maarja, moeders overdrijven nogal.
Ik voel mij erg gezegend met mijn moeder.Als ik soms zie of hoor wat voor ouders sommige hebben, onbegrijpelijk. Ikzelf zou als ouder mijn kind ook overal in steunen en ze nooit pushen om iets te doen wat ik vanuit mijn eigen arrogantie zou willen zien; dat zie je ook heel vaak.
Ik had laatst een keer chips gekocht en van die bio-koekjes. Ikzelf wou het niet te vaak kopen (de koekjes) omdat ze erg verleidelijk om te eten zijn. Nu had ze deze dus laatst gekocht voor mij en dan wordt ik weer boos op haar dat ze dat niet moet doen. Hier kan ik mij wel aan irriteren, maar ze bedoelt het natuurlijk goed.![]()
Mijn ouders steunen me wel maar mijn moeder is weer te kritisch, dan zegt dat ik te bleek ben, een dikke reet heb en dat die striaie zonde van mijn mooie huid is. Echt goed voor je zelfvertrouwen![]()
![]()
Als het z'n warm-up isquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Mijne niet. Dan ben je gewoon onverantwoord bezig imho.![]()
![]()
Warm-up my ass.Behulpzaam als een waterkraan.
Wordt trouwens de volgende training een bro workout als mijn scheenbeen verrekking niet snel overgaat. Niks anders dan BPen,Curlen en chin ups![]()
![]()
Naja, hier ligt ook allemaal snoep en shit. Wel op een plek waar ik het niet zie, maar ik heb mijzelf gewoon aangeleerd dat als ik het eet, ik voor niks zo dedicated bezig ben.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:16 schreef Zaran het volgende:
[..]
Als ik na mijn ouders ga ligt er ook allemaal ongezonde troep die erg verleidelijk is zeker als je thuis aan het cutten bent, heb dan vaak ook mijn cheat day bij mijn ouders.
Mijn ouders steunen me wel maar mijn moeder is weer te kritisch, dan zegt dat ik te bleek ben, een dikke reet heb en dat die striaie zonde van mijn mooie huid is. Echt goed voor je zelfvertrouwenAf en toe ligt er wel zo'n zak noten-mix van de LIDL en die is zo goddelijk dat ik wel een paar handjes pak, zo af en toe.
Dat is eerder bezorgd in mijn ogen. Mijn moeder schrok zich ook te pleuren bij bepaalde zaken, waar eigenlijk geen paniek bij nodig is.
De grill is trouwens mees-ter-lijk!Vandaag moest ik toevallig naar de supermarkt om wat voor m'n baas te halen en ging ik eens kijken of er bij de vlees afdeling wat lekker vlees lag, dat net zoals kip laag in vet is. Aangezien ik elke dag kip eet, wou ik het natuurlijk testen op de ekte ekte shizz.
Uiteindelijk runder bief-lappen gekocht (119/23/0/3), maar 1,5 gr. vet meer dan kip.
Een uurtje geleden thuisgekomen, ding uitgepakt, gewassen en gelijk het vlees erop gegooid. Heb het net op, fucking heerlijk man!
Ideaal ook die drie standen. Ook grappig dat vet wat weg druipt.
Bedankt!
Geen probleemquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Naja, hier ligt ook allemaal snoep en shit. Wel op een plek waar ik het niet zie, maar ik heb mijzelf gewoon aangeleerd dat als ik het eet, ik voor niks zo dedicated bezig ben.Af en toe ligt er wel zo'n zak noten-mix van de LIDL en die is zo goddelijk dat ik wel een paar handjes pak, zo af en toe.
Dat is eerder bezorgd in mijn ogen. Mijn moeder schrok zich ook te pleuren bij bepaalde zaken, waar eigenlijk geen paniek bij nodig is.
De grill is trouwens mees-ter-lijk!Vandaag moest ik toevallig naar de supermarkt om wat voor m'n baas te halen en ging ik eens kijken of er bij de vlees afdeling wat lekker vlees lag, dat net zoals kip laag in vet is. Aangezien ik elke dag kip eet, wou ik het natuurlijk testen op de ekte ekte shizz.
Uiteindelijk runder bief-lappen gekocht (119/23/0/3), maar 1,5 gr. vet meer dan kip.
Een uurtje geleden thuisgekomen, ding uitgepakt, gewassen en gelijk het vlees erop gegooid. Heb het net op, fucking heerlijk man!
Bedankt!![]()
Hoeveel was je kwijt voor die bieflappen? Eet nu vooral euroshopper biefstuk, heb ook biefstuk bij de halal slager gehaald maar dat is echt vies![]()
![]()
Was ¤ 10,- bij elkaar (692 gr.). Ik heb ook vlees van de Turkse slager in de diepvries, maar daar zit teveel vet op. Was slechts een uitzondering dit. Vlees van de Turk is sowieso van veel betere kwaliteit dan dit supermarkt vlees.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:32 schreef Zaran het volgende:
[..]
Geen probleem![]()
Hoeveel was je kwijt voor die bieflappen? Eet nu vooral euroshopper biefstuk, heb ook biefstuk bij de halal slager gehaald maar dat is echt viesIf not now, then when.![]()
Doe ik meestal ook, behalve bij apparaten als leg curl/extension, meestal pak ik dan 1 setje. Na grote compound oefeningen is dat dan toch niet zo nodig.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:39 schreef Banaanensuiker het volgende:
Bij elke oefening minstens twee sets warming up. Ik vind het wel bijzonder dat zoveel mensen geen goede warming up doen. Is toch gewoon common sense?I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Yes morgenochtend ga ik weer, houd je op de hoogtequote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Laat even weten of het probleem hiermee opgelost is als je weer gaat trainen![]()
Rare trainingsdag gehad.... kijken of ik hem blessure vrij ben doorgekomen.... sommige oefeningen wilden wel goed, anderen wilden weer totaal niet.... benchpress viel me tegen, behalve op dat technogym apparaat (daar drukte ik toch nog 80 kilo)... apparaat als laatste gedaan omdat het gewone benchen niet wilde
YouTube
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:02 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Opzich had ik deze chest april 2012 ook al. Hij is gewoon wat meer 'getekend' geworden door lager bf%. En okay, met pump ziet hij er nu wel een stuk beter uit dan toen, wiggle wiggle monkey in tanktop.![]()
Maart 2011 was dit mijn chest.Nice man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...![]()
Werkt dat, bieflappen op een gril?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Was ¤ 10,- bij elkaar (692 gr.). Ik heb ook vlees van de Turkse slager in de diepvries, maar daar zit teveel vet op. Was slechts een uitzondering dit. Vlees van de Turk is sowieso van veel betere kwaliteit dan dit supermarkt vlees.
Bieflappen moet je doorgaans 2-3 uur stoven voordat het mals wordt, staat ook op de verpakking. Zeg maar een hachee of goulash. Is ook mijn ervaring met die dingen. Lijkt me enorm taai op een gril?
[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 12-03-2013 19:23:55 ]Confidence through competence![]()
Respect. Ik wil ook zulke ouders. (op dit aspect dan) Zitten hier continu te klagen dat ik of teveel eet, of magertjes eruit zie in m'n gezicht. Dat ik 'zelfs in deze kou' naar buiten ga. Je lijkt 'wel gek' om te trainen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik (mijn moeder) maak(t) elke maand progress pics en meet alles op. Toen ze het afgelopen zaterdag zag was ze erg trots, ze schrok zelfs een beetje.
Ik had laatst een keer chips gekocht en van die bio-koekjes. Ikzelf wou het niet te vaak kopen (de koekjes) omdat ze erg verleidelijk om te eten zijn. Nu had ze deze dus laatst gekocht voor mij en dan wordt ik weer boos op haar dat ze dat niet moet doen. Hier kan ik mij wel aan irriteren, maar ze bedoelt het natuurlijk goed.![]()
Of laatst kocht ik twee boeken van arnold (total recall en z'n encyclopedie, hoor ik meteen met zo'n ongeloofde stem 'je wilt toch niet ook zo gespierd worden hea?'.
Ik merk gewoon dat ze niet helemaal achter te zijn wat best wel frustrerend kan zijn. Alsof je dan toch beperkt wordt in je ontwikkeling. Deze ontwikkeling, that is.![]()
Vaak onwetendheid in verband met de negatieve verhalen die geassocieerd worden met body building.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:23 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Respect. Ik wil ook zulke ouders. (op dit aspect dan) Zitten hier continu te klagen dat ik of teveel eet, of magertjes eruit zie in m'n gezicht. Dat ik 'zelfs in deze kou' naar buiten ga. Je lijkt 'wel gek' om te trainen.
Of laatst kocht ik twee boeken van arnold (total recall en z'n encyclopedie, hoor ik meteen met zo'n ongeloofde stem 'je wilt toch niet ook zo gespierd worden hea?'.
Ik merk gewoon dat ze niet helemaal achter te zijn wat best wel frustrerend kan zijn. Alsof je dan toch beperkt wordt in je ontwikkeling. Deze ontwikkeling, that is.YouTube
dat is best kut, als ze zo reageren en je totaal niet steunen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:23 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Respect. Ik wil ook zulke ouders. (op dit aspect dan) Zitten hier continu te klagen dat ik of teveel eet, of magertjes eruit zie in m'n gezicht. Dat ik 'zelfs in deze kou' naar buiten ga. Je lijkt 'wel gek' om te trainen.
Of laatst kocht ik twee boeken van arnold (total recall en z'n encyclopedie, hoor ik meteen met zo'n ongeloof stem 'je wilt toch niet ook zo gespierd worden hea?'.
Ik merk gewoon dat ze niet helemaal achter te zijn wat best wel frustrerend kan zijn. Alsof je dan toch beperkt wordt in je ontwikkeling. Deze ontwikkeling, that is.
gewoon zeggen, ik ben niet aan de drugs zoals mijn leeftijdsgenoten.![]()
Kun je nagaan hoe moeilijk mijn ouders het gehad hebbenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is best kut, als ze zo reageren en je totaal niet steunen.
gewoon zeggen, ik ben niet aan de drugs zoals mijn leeftijdsgenoten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Klopt, je hebt ook van die lappen die je moet stoven. Die had ik de vorige keer gekocht en dat was niet te eten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Werkt dat, bieflappen op een gril?
Bieflappen moet je doorgaans 2-3 uur stoven voordat het mals wordt, staat ook op de verpakking. Zeg maar een hachee of goulash. Is ook mijn ervaring met die dingen. Lijkt me enorm taai op een gril?Ik had dus expliciet gekeken wat er bij de 'bereiding' stond; 3-5 minuten.
Die heb je ook ja. Je moet gewoon analyseren vanuit waar dit gedrag komt. Je hebt ook ouders die zo doen maar het echt goed bedoelen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:23 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik merk gewoon dat ze niet helemaal achter te zijn wat best wel frustrerend kan zijn. Alsof je dan toch beperkt wordt in je ontwikkeling. Deze ontwikkeling, that is.
Kijk het kan ook komen doordat ik eigenlijk begon te trainen op mijn 14de en ook whey kocht en zo, dus ze zijn er mee bekend, laat ik het zo zeggen. Ik praat ook heel veel met mijn ouders en ik vertel ze alles, dus ze weten ook alles. Ik ben ook altijd eerlijk tegen mijn ouders en daarom heb ik eigenlijk een hele vrije jeugd gehad waarin ik alles mocht. Als ik fouten maakte (zoals blowen) dan zeiden ze er wel wat van, maar uiteindelijk kwam ik er zelf achter dat het niet de juiste weg was. Ik leer veel van mijzelf in plaats van dat mijn ouders mij dingen verboden hebben.
Mijn moeder zit trouwens ook aan de omega-3 en vitamine D.Ze zei vandaag toevallig dat ze zich veel beter voelde dan daarvoor.
Als je steeds op dezelfde plek foto's neemt kun je wel een redelijke inschatting maken. Ik ga me ook niet doodstaren op BF percentages (dat heb ik een lange tijd wel gedaan en ik zat mezelf daar helemaal gek mee te maken), heb wel een accu-measure caliper maar daar kun je in je eentje niet accuraat mee meten. Wellicht dat de meetlint methode werkt, maar ik betwijfel het bij mezelf aangezien ik enig vel overschot bij mijn buik heb ( YOFOquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:25 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry, maar een meetlint voor bf% is een stuk kwantitatiever dan je eigen inschatting van spiegels waar lichtinval etc. ook een rol in spelen. Meten is niet subjectief te interpreteren, je eigen beeld in een spiegel wel.
Ik gebruik meetlint + spiegel.).
Vandaag weer een brakke training gehad, kon ook niet anders met 3 uur slaap en een grote maaltijd 45 min voor de training. Kreeg bekant een blackout bij de incline DB Press. Goede tijden
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Wat. Is. Dit. Man.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:43 schreef no1uknow het volgende:
Nou kom ik ergens dit tegen maar dit is toch wel echt de absurdIf not now, then when.![]()
Thanks brah.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
http://www.ergogenics.org/anabolenboek/index0.html
Misschien heb je hier ook nog wat aan: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101
Heb ook dit boek aangetroffen, even kijken of ik hem 'ergens' kan 'regelen', gaat een stukje dieper in op de geschiedenis (= belangrijker voor mijn essay dan de werking/effecten).This isn't even my final form.![]()
Volgens mij post een van die gasten op dbb.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:43 schreef no1uknow het volgende:
Nou kom ik ergens dit tegen maar dit is toch wel echt de absurd![]()
Ik vind het wel meevallen allemaal, op die zoete troep na.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:43 schreef no1uknow het volgende:
Nou kom ik ergens dit tegen maar dit is toch wel echt de absurd
Maar die BBQ en eieren enzo zijn zo overdreven toch niet? Of die salade met gehakt. Zulke hoeveelheden eet ik ook wel eens.This isn't even my final form.![]()
lbs naar kg is .45. Oftewel is 1lbs is .45kg, 10lbs = 4.5kg.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef no1uknow het volgende:
Is er nog een handige vuistregel voor het uitrekenen van je warming up? Ik kom op Stronglifts zelf dit tegen voor wat ik toevallig ook squat, 60kg, ga dit maar eens proberen:
2x5 45lb
3x75lb
2x110lb
5x5 135lb
En Rippetoe gebruikt volgens mij een 20/60/80% voor warming up.
http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program (zoek naar: warm-up)
Herstel 40/60/80.
SL heeft ook gewoon een schema met kg hoor, dus dan hoef je zelf niet om te rekenen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Vandaag twee gasten horen praten over anabolen in de gym, de een claimde dat hij al 20 weken lang een kuur aan het doen was en 95 kilo woog bij 1.85 ofzo, maar je zou het echt totaal niet zeggen![]()
![]()
Markie rippetoe zijn mening:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:23 schreef Zaran het volgende:
Hoe zit het trouwens met een belt, is het nou wel of niet goed voor je core? Ik denk dat ik er maar 1 ga kopen omdat mijn onderrug me toch wel eens in de steek wil laten de laatste reps
Most people cinch it up as tight as it will go. This is wrong. take a breath, apply the Valsava, tighten the abs then tighten the belt to a "snug," but not tight fit. Then, go one hole tighter. This takes into account the effect of the weight on the bar.
Most belts are wider in the back. Also wrong. The belt maintains stability by working on the force exerted by the abs, not the back. If you can't find a belt that is a 4" width all the way around, wear it backwards.
Most people wear the belt down near their waist band. Wrong again. The belt should go around the widest part of your stomach. After you squat down the belt will readjust itself slightly; this is where you want the belt to be. On deadlifts it works to wear the belt a little lower in the front and a little higher in the back.
The only time I wear a belt is when I'm going for a heavy max of 5 or less and for the last warm-up set leading up to my max. 90% of the time I don't wear a belt for squats nor deadlifts. Rule of thumb: If it feels really heavy, wear a belt. If you are self aware enough to know that you back/abs are stong enough not to need a belt, don't wear a belt. It really comes down to preference. Beginners need not wear a belt for the greater part of their training.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Iemand al eens een van de Sheiko schema's gedaan? Wel bedoeld voor powerlifting ipv bodybuilding, maarja dat is SS in principe ook:
Hier staat een 13 week program: http://www.t-nation.com/p(...)ko13weekworkout.html
In de basis is het ongeveer dit:
Monday
1) Bench press: 50% 5x1, 60% 4x2, 70% 3x2, 75% 3x5
2) Squat: 50% 5x1, 60% 5x2, 70% 5x5
3) Bench press: 50% 6x1, 60% 6x2, 65% 6x4
4) Flat-bench dumbbell fly: 10x5
5) Standing good morning: 5x5
Wednesday
1) Deadlift: 50% 5x1, 60% 5x2, 70% 4x2, 75% 3x4
2) Incline bench press: 4x6
3) Dip: 5x5
4) Deadlift from boxes: 50% 5x1, 60% 5x2, 70% 4x2, 80% 3x4
5) Split squat: 5+5x5
6) Abs 10x3
Friday
1) Bench press: 50% 7x1, 55% 6x1, 60% 5x1, 65% 4x1, 70% 3x2, 75% 2x2, 70% 3x2, 65% 4x1, 60% 6x1, 55% 8x1, 50% 10x1
2) Flat-bench dumbbell fly: 10x5
3) Squat: 50% 5x1, 60% 4x2, 70% 3x2, 75% 3x5
4) French press: 10x5
5) Seated good morning: 5x5
Waar dan naartoe wordt gebouwd in die periode
[ Bericht 30% gewijzigd door Sapstengel op 12-03-2013 21:26:57 ]![]()
Ohja, in plaats van een belt kan je ook werken aan je IAP(Internal Abdominal Pressure) Lyle McDonald heeft daar een mooi artikel over.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik las in het vorige topic over de pasta's en rijst van Estelle.. Badr grijpt graag naar AAS wat hij krijgt van zijn trainer papa mike, niet te verwisselen met mike passenier, Badr is sinds zijn gevecht met Alistair heel veel in spiermassa in korte tijd aangekomen
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
-
[ Bericht 100% gewijzigd door ChesterPerry op 12-03-2013 21:26:54 ]There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Vorige week deadlift ipv rackpulls. 50kg om vorm te testen. Vandaag BOR en deadlift als 'warmup' en 7 setjes DL. Geëindigd op 3*100 kg
Loopt achter op squat, maar komt meer in de buurt dan ik had verwacht.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Technisch gezien zou je dan zeggen, hij is of was nu clean... kon helder nadenken...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:25 schreef ChesterPerry het volgende:
Ik las in het vorige topic over de pasta's en rijst van Estelle.. Badr grijpt graag naar AAS wat hij krijgt van zijn trainer papa mike, niet te verwisselen met mike passenier, Badr is sinds zijn gevecht met Alistair heel veel in spiermassa in korte tijd aangekomen
en straks in de ring, of op straat gaat het weer fout omdat hij zich niet kan inhouden.YouTube
Daarom ook die roidrage tegen hesdy gerges, zal me inderdaad niks verbazen ja...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:42 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Technisch gezien zou je dan zeggen, hij is of was nu clean... kon helder nadenken...
en straks in de ring, of op straat gaat het weer fout omdat hij zich niet kan inhouden.There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
3 keer per week op verschillende manieren pressen zonder ook maar 1 pull oefening. Goodbye sweet posture and shoulder balance.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:21 schreef Sapstengel het volgende:
Iemand al eens een van de Sheiko schema's gedaan? Wel bedoeld voor powerlifting ipv bodybuilding, maarja dat is SS in principe ook:
Hier staat een 13 week program: http://www.t-nation.com/p(...)ko13weekworkout.html
In de basis is het ongeveer dit:
Monday
1) Bench press: 50% 5x1, 60% 4x2, 70% 3x2, 75% 3x5
2) Squat: 50% 5x1, 60% 5x2, 70% 5x5
3) Bench press: 50% 6x1, 60% 6x2, 65% 6x4
4) Flat-bench dumbbell fly: 10x5
5) Standing good morning: 5x5
Wednesday
1) Deadlift: 50% 5x1, 60% 5x2, 70% 4x2, 75% 3x4
2) Incline bench press: 4x6
3) Dip: 5x5
4) Deadlift from boxes: 50% 5x1, 60% 5x2, 70% 4x2, 80% 3x4
5) Split squat: 5+5x5
6) Abs 10x3
Friday
1) Bench press: 50% 7x1, 55% 6x1, 60% 5x1, 65% 4x1, 70% 3x2, 75% 2x2, 70% 3x2, 65% 4x1, 60% 6x1, 55% 8x1, 50% 10x1
2) Flat-bench dumbbell fly: 10x5
3) Squat: 50% 5x1, 60% 4x2, 70% 3x2, 75% 3x5
4) French press: 10x5
5) Seated good morning: 5x5
Waar dan naartoe wordt gebouwd in die periode![]()
Ik snap dat je vetten probeert te vermijden ivm dat het vaak je meals meteen stuk hoger in kcal maakt, maar onthoud wel dat vetten ook essentieel zijn voor je hormoonhuishouding.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Naja, hier ligt ook allemaal snoep en shit. Wel op een plek waar ik het niet zie, maar ik heb mijzelf gewoon aangeleerd dat als ik het eet, ik voor niks zo dedicated bezig ben.Af en toe ligt er wel zo'n zak noten-mix van de LIDL en die is zo goddelijk dat ik wel een paar handjes pak, zo af en toe.
Bedankt!
Ik heb nu al meermaals verhalen gehoord van mensen die zo extreem gingen in hun no-fat diet om te cutten dat hun hele testosteron spiegel een duikvlucht nam en ze in vrij korte tijd aardig wat spiermassa verloren. Not even once.Of toch du vader?![]()
Ik weet bro. Maak je geen zorgen; NASA has everything under control.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:06 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik snap dat je vetten probeert te vermijden ivm dat het vaak je meals meteen stuk hoger in kcal maakt, maar onthoud wel dat vetten ook essentieel zijn voor je hormoonhuishouding.
Ik heb nu al meermaals verhalen gehoord van mensen die zo extreem gingen in hun no-fat diet om te cutten dat hun hele testosteron spiegel een duikvlucht nam en ze in vrij korte tijd aardig wat spiermassa verloren. Not even once.
Toch bedankt!
Mooiquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik weet bro. Maak je geen zorgen; NASA has everything under control.
Toch bedankt!.
Je bent nu aan het cutten dus, al aardig wat verloren?
Hier even een snel kiekje wat ik toevallig paar weken geleden voor de progress nam.
April tot mei nog ff mini-cutje zetten (6 weken denk ik), daarna weer bulkan lyfOf toch du vader?![]()
Mwah dat zal wel loslopen. Abs, good mornings, seated good mornings, box DL allemaal goede posture fixers.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:59 schreef Bendoe het volgende:
[..]
3 keer per week op verschillende manieren pressen zonder ook maar 1 pull oefening. Goodbye sweet posture and shoulder balance.
Enige wat ik mis is een goede schouder exercise, maarja op off days kun je altijd OHP pakken en misschien BOR's erbij.![]()
Ziet er goed uit man. Wel een stuk groter dan wat ik mij kan herinneren, niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:09 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Mooi.
Hier even een snel kiekje wat ik toevallig paar weken geleden voor de progress nam.
[ afbeelding ]
April tot mei nog ff mini-cutje zetten (6 weken denk ik), daarna weer bulkan lyf
Yes. Van juli 2012 op 98/99 naar 82.6 afgelopen zaterdag.
Zes weken lijken mij ook wel voldoende. Heb je moeite om vet aan te zetten?If not now, then when.![]()
http://www.bol.com/nl/p/t(...)814/?featuredProductquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:23 schreef seto het volgende:
[..]
Waar heb je die grill gekocht als ik vragen mag?If not now, then when.![]()
Dank.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/t(...)814/?featuredProduct![]()
Ik snijd liever mijn kipfilet in blokjes, dan kun je er van alles bij gooien, zoals uien, paprika/pepers, tomaten, overige groenten, shitload kruiden (tandoori/kerrie, paprikavlokken, zwarte peper, knoflookpoeder, gedroogde peterselie) en eventueel tomatenpuree voor die sausigheid. Shit is dan een gruwelijke smaakbom en rijk aan micro's. En dan op je rijst deponeren en BAM. Heerlijk sappige maaltijd.
Grillen is wel weer lekker met kipdijfilet, gezien dit vetter vlees is, is het malser (minder droog).This isn't even my final form.![]()
Geen probleem. Als je hem gaat bestellen; laat ons weten wat je er van vindt.quote:If not now, then when.![]()
Thanks, nu heb ik een mooie handvatquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:03 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
lbs naar kg is .45. Oftewel is 1lbs is .45kg, 10lbs = 4.5kg.
En Rippetoe gebruikt volgens mij een 20/60/80% voor warming up.
http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program (zoek naar: warm-up)
Herstel 40/60/80.
SL heeft ook gewoon een schema met kg hoor, dus dan hoef je zelf niet om te rekenen.En ik heb ook een SL schema met kg, maar uberhaupt kom je veel lbs tegen als je her en der een beetje zit te lezen und so.
![]()
Damn son. HONGER nu.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:29 schreef Levolution het volgende:
Ik snijd liever mijn kipfilet in blokjes, dan kun je er van alles bij gooien, zoals uien, paprika/pepers, tomaten, overige groenten, shitload kruiden (tandoori/kerrie, paprikavlokken, zwarte peper, knoflookpoeder, gedroogde peterselie) en eventueel tomatenpuree voor die sausigheid. Shit is dan een gruwelijke smaakbom en rijk aan micro's. En dan op je rijst deponeren en BAM. Heerlijk sappige maaltijd.
Grillen is wel weer lekker met kipdijfilet, gezien dit vetter vlees is, is het malser (minder droog).
* Panzermaus warmt bord eten+vlees op en pakt literpak volle melk![]()
God, wat mis ik melk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:32 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Damn son. HONGER nu.
* Panzermaus warmt bord eten+vlees op en pakt literpak volle melk
This isn't even my final form.![]()
Sowieso cajunkruiden op die kip gooien, fucking goed te kanen dan. Afblussen met wat chilisaus zodat het gaat karameliseren.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:29 schreef Levolution het volgende:
Grillen is wel weer lekker met kipdijfilet, gezien dit vetter vlees is, is het malser (minder droog).![]()
Haha, alles mag when you're bulking son. Dit is ook bij uitstek weer de periode om in pyjamaquote:en slaapzak+dekbed combo te slapen, scheelt weer een paar kcal stookkosten.
2 - 2.5 literquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:41 schreef stijn_ het volgende:
hoeveel melk drinken jullie eigenlijk per dag? Na 1,5 liter ben ik er wel klaar mee.![]()
ik kan de hele dag wel melk drinken. 5 liter geen probleemquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:41 schreef stijn_ het volgende:
hoeveel melk drinken jullie eigenlijk per dag? Na 1,5 liter ben ik er wel klaar mee.![]()
Late night feasting, got to love it!![]()
* Verbosity zal ook het overgebleven avond eten er even bij pakken met een pak melk.
Word altijd voor gek verklaard als ik het doe. Twee warme maaltijden per dag? In een keer een liter melk? Dat is allemaal ongezond! Of mijn moeder leest in een van deze wetenschappelijke bronnen; de telegraaf, viva, vrouw en Men's health... dat kaneel je cholesterol verlaagt(in diabetes patienten wordt er niet bij vermeld).
Wat dat betreft is het net oma weet raadt bij de tijdschriften tegenwoordig. Overal is er een magisch middeltje voor. Naar overgewicht en ongezonde leefstijl wordt niet gekeken....
/endrantOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik hoop dat er geen cancerstoffen in je melk zitten bro.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:42 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Haha, alles mag when you're bulking son. Dit is ook bij uitstek weer de periode om in pyjamaen slaapzak+dekbed combo te slapen, scheelt weer een paar kcal stookkosten.
[..]
2 - 2.5 literIf not now, then when.![]()
Nice rear delts en massa armenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:09 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Mooi.
[ afbeelding ]
April tot mei nog ff mini-cutje zetten (6 weken denk ik), daarna weer bulkan lyf
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Jonge Hercules (20) sterft aan overdosis kankermelkquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik hoop dat er geen cancerstoffen in je melk zitten bro.![]()
Moest lachen om kankermelk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:58 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Jonge Hercules (20) sterft aan overdosis kankermelk
Is dat die van de AH? Hun kankervla is ook goed.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:58 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Jonge Hercules (20) sterft aan overdosis kankermelk
Soukidan op je oogbal.![]()
R.I.Pquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik hoop dat er geen cancerstoffen in je melk zitten bro.FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.![]()
Maar hij squat, dus er is geen probleem.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik hoop dat er geen cancerstoffen in je melk zitten bro.This isn't even my final form.![]()
Zoals deze: LIF / Fitness resultatenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:18 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ook geniaal dat vele bagger er nog wel staat![]()
![]()
![]()
Hehe.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maar hij squat, dus er is geen probleem.
Ik heb die Mod vaker aan de gang gezien... die gaat helemaal apeshit op mensen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:03 schreef Mylene het volgende:
BB crew, grappig hoor dat sarcastisch posten. Doe dat lekker in het bodybuilding topic. Kortom, opzouten.YouTube
Looking good man, keek er net overheen. Nice.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:09 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Mooi.
[ afbeelding ]
April tot mei nog ff mini-cutje zetten (6 weken denk ik), daarna weer bulkan lyf![]()
![]()
Tja, iedereen slaat zijn vet ergens anders op. Ik heb bij 15% al obliques, maar nog helemaal niks in m'n benen. Lijk wel een wijfquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:12 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik schijn nu op 13% te zitten (zal dus ook wel 15%) en heb nog gewoon een pens. Bovenbenen beginnen wel wat gedefinieerder te raken eindelijk.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Morgen onderkant rug en buiktrainen. Wat zijn jullie favoriete oefeningen daarvoor? Merk dat ik buik en rug dag nogal saai vind en zoek daardoor nogal wat variatie.![]()
Deadlift, hyperextensions en planks.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:57 schreef vault_tec het volgende:
Morgen onderkant rug en buiktrainen. Wat zijn jullie favoriete oefeningen daarvoor? Merk dat ik buik en rug dag nogal saai vind en zoek daardoor nogal wat variatie.![]()
Rug, ik vind die Hyperextensions echt te gek!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:57 schreef vault_tec het volgende:
Morgen onderkant rug en buiktrainen. Wat zijn jullie favoriete oefeningen daarvoor? Merk dat ik buik en rug dag nogal saai vind en zoek daardoor nogal wat variatie.
Zo kan je flink rekken etc, en je voelt je rug dan echt goed.
Deadlift ook natuurlijkYouTube
Vraag waar lastig antwoord op te geven is wellicht: ik woon thuis en eet dus 's avonds gewoon met de pot mee. Dit is vaak rijst met groenten en kip, pasta met gehakt of spek, aardappelen met groenten zoals brocolli, bloemkool, rodekool etc. Ook wel eens in schotenvorm.
Het is onmogelijk om er achter te komen hoeveel kcal zo'n maaltijd is en wat de verhoudingen e/k/v zijn, maar is dit met flink natte vingerwerk ongeveer te schatten? Ik weet namelijk niet goed hoe ik dit invullen kan geven (letterlijk en figuurlijk) binnen een voedingsschema. Als iemand mij kan vertellen dat een maaltijd ongeveer 600 kcal is bijvoorbeeld, dan weet ik in ieder geval in welke richting ik moet denken en kan ik de rest van mijn dag een beetje structureren qua voeding.![]()
een leeg bord wegen, dan je volle bord wegen en het lege bord eraf trekken, dan heb je het aantal grammen wat jouw maaltijd weegt, van daaruit verder rekenenquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:08 schreef no1uknow het volgende:
Vraag waar lastig antwoord op te geven is wellicht: ik woon thuis en eet dus 's avonds gewoon met de pot mee. Dit is vaak rijst met groenten en kip, pasta met gehakt of spek, aardappelen met groenten zoals brocolli, bloemkool, rodekool etc. Ook wel eens in schotenvorm.
Het is onmogelijk om er achter te komen hoeveel kcal zo'n maaltijd is en wat de verhoudingen e/k/v zijn, maar is dit met flink natte vingerwerk ongeveer te schatten? Ik weet namelijk niet goed hoe ik dit invullen kan geven (letterlijk en figuurlijk) binnen een voedingsschema. Als iemand mij kan vertellen dat een maaltijd ongeveer 600 kcal is bijvoorbeeld, dan weet ik in ieder geval in welke richting ik moet denken en kan ik de rest van mijn dag een beetje structureren qua voeding.![]()
Zoals je al aangaf is het ~600 kcal voor een normale maaltijd. ~800 als je behoorlijk wat eet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:08 schreef no1uknow het volgende:
Het is onmogelijk om er achter te komen hoeveel kcal zo'n maaltijd is en wat de verhoudingen e/k/v zijn, maar is dit met flink natte vingerwerk ongeveer te schatten? Ik weet namelijk niet goed hoe ik dit invullen kan geven (letterlijk en figuurlijk) binnen een voedingsschema.
Maar je kan wel een lichte schatting maken als er boodschappen worden gehaald.
Bijvoorbeeld:
500 gram gehakt. ~1000kcal
500 gram groenten. ~150-200kcal
500 gram ongekookte pasta. ~1800 kcal
Totaal: ~3000 kcal
Doe een schatting hoeveel je van de pan op eet. Een kwart is dan 750 kcal. Zo kan je toch een redelijke schatting maken.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
wie gebruikt er hier GABA en is dit aan te raden , slaap al tijden heel slecht en kom niet goed in mijn rem slaap.Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX![]()
Leer zelf koken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:08 schreef no1uknow het volgende:
Het is onmogelijk om er achter te komen hoeveel kcal zo'n maaltijd is en wat de verhoudingen e/k/v zijn, maar is dit met flink natte vingerwerk ongeveer te schatten? Ik weet namelijk niet goed hoe ik dit invullen kan geven (letterlijk en figuurlijk) binnen een voedingsschema. Als iemand mij kan vertellen dat een maaltijd ongeveer 600 kcal is bijvoorbeeld, dan weet ik in ieder geval in welke richting ik moet denken en kan ik de rest van mijn dag een beetje structureren qua voeding.If not now, then when.![]()
Is toch niet altijd iets wat ouders accepteren.quote:![]()
Extra vuile vaat, extra tijd, extra geld voor ander voedsel.![]()
![]()
daarvoor is een houten hamer voldoende, diepere remslaap bestaat er niet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:19 schreef smitjew het volgende:
wie gebruikt er hier GABA en is dit aan te raden , slaap al tijden heel slecht en kom niet goed in mijn rem slaap.![]()
gebruik wel af en toe GHBquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:19 schreef smitjew het volgende:
wie gebruikt er hier GABA en is dit aan te raden , slaap al tijden heel slecht en kom niet goed in mijn rem slaap.
werkt ook je gaba receptoren
werkt uitstekend als sleep inducer en chill middel
benzo's werken ook wel goed als je moeilijk in slaap komt
etizolam bijv kun je op internet bestellen
niet te vaak gebruiken, je wilt niet verslaafd raken
succes![]()
Dan heb je geen aardige ouders.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:33 schreef Murdera het volgende:
[..]
Is toch niet altijd iets wat ouders accepteren.![]()
Extra vuile vaat, extra tijd, extra geld voor ander voedsel.If not now, then when.![]()
Jij bent ook vrij veel afgevallen of niet? Heb wel eens wat pics van je op het forum gezien en de laatste tijd zie je er een stuk slanker uit. Leuk om te zien dat je serieus aan het afvallen bent en niet op de dieetclub manier.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:57 schreef vault_tec het volgende:
Morgen onderkant rug en buiktrainen. Wat zijn jullie favoriete oefeningen daarvoor? Merk dat ik buik en rug dag nogal saai vind en zoek daardoor nogal wat variatie.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:57 schreef vault_tec het volgende:
Morgen onderkant rug en buiktrainen. Wat zijn jullie favoriete oefeningen daarvoor? Merk dat ik buik en rug dag nogal saai vind en zoek daardoor nogal wat variatie.+ leg raises en cable crunchesquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:01 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Deadlift, hyperextensions en planks.![]()
hij bedoelt koken wat jij wilt en de rest eet dan maar mee, verder zul je niet eeuwig blijven thuiswonen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:33 schreef Murdera het volgende:
[..]
Is toch niet altijd iets wat ouders accepteren.![]()
Extra vuile vaat, extra tijd, extra geld voor ander voedsel.![]()
Nee, gewoon voor jezelf koken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij bedoelt koken wat jij wilt en de rest eet dan maar mee, verder zul je niet eeuwig blijven thuiswonen.
quote:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:36 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Looking good man, keek er net overheen. Nice.Thanks brosefs. En nee, ik heb niet echt moeite met vet aanzettenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ziet er goed uit man. Wel een stuk groter dan wat ik mij kan herinneren, niet?
Yes. Van juli 2012 op 98/99 naar 82.6 afgelopen zaterdag.
Zes weken lijken mij ook wel voldoende. Heb je moeite om vet aan te zetten?Maar het komt bij mij voornamelijk op m'n buik.
Of toch du vader?![]()
Gewoon vlamhard zwaar deadliften (let op je form!). Dan hoef je echt niks anders meer te doen voor je onderrug. Sterker nog, na een goede deadlift sessie heb je een dusdanige pump in je onderrug, dat je daar echt geen zin meer in hebt. Lekker rechtop lopen like a bossquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:57 schreef vault_tec het volgende:
Morgen onderkant rug en buiktrainen. Wat zijn jullie favoriete oefeningen daarvoor? Merk dat ik buik en rug dag nogal saai vind en zoek daardoor nogal wat variatie.
-
Goeie. Ben zelf ook een moeilijke slaper en zit te denken aan slaap supplementen. Zit zelf te twijfelen tussen GABA, melatonin of 5-HTP.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:19 schreef smitjew het volgende:
wie gebruikt er hier GABA en is dit aan te raden , slaap al tijden heel slecht en kom niet goed in mijn rem slaap."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Overigens gisteren voor het eerst 8 reps met ongeveer mijn lichaamsgewicht voltooid op de bench. Eindelijk!"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Probeer anders eerst een ZMA'tje. Helpt niet zozeer met het in slaap komen maar als je eenmaal slaapt dan ben je niet wakker te krijgen en je droomt super hevig.quote:Op woensdag 13 maart 2013 02:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Goeie. Ben zelf ook een moeilijke slaper en zit te denken aan slaap supplementen. Zit zelf te twijfelen tussen GABA, melatonin of 5-HTP.BEASTMODE![]()
Heb je misschien al eens gekeken naar de mogelijk oorzaak waarom je slecht slaapt? Stress, te actief vlak voor het slapen gaan?quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:19 schreef smitjew het volgende:
wie gebruikt er hier GABA en is dit aan te raden , slaap al tijden heel slecht en kom niet goed in mijn rem slaap.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
12-03-2013
Hou je geheugen fit door je leven lang te sporten
© Thinkstock.
Op tijd en stond een goede work-out helpt niet alleen ons figuur in vorm te houden, maar is ook uitstekend voor ons geheugen. Wie zich van jongs af aan vier keer per week onderwerpt aan fysieke inspanningen zal in zijn verdere leven immers over een hersenskwaliteit beschikken die een derde beter is. Bovendien helpt voldoende sporten dementie voorkomen, aldus een nieuwe studie van het Londense King's College.
Voor het onderzoek werden meer dan 9.000 individuen vanaf 11 jaar geanalyseerd en dit over een tijdspanne van veertig jaar. Wetenschappers ondervroegen hen bijvoorbeeld op hun sportgewoontes doorheen de jaren. Daarnaast moesten de deelnemers ook verschillende tests ondergaan.
50-jarige proefpersonen die hun leven lang wekelijks gesport hebben, presteerden beduidend beter op zowel de geheugen-, leer- als aandachtsproeven. Daarnaast verliepen ook redeneringen een pak vlotter dan bij de proefpersonen die slechts twee tot drie keer per maand hadden gesport.
Mannen die zich bovendien meer dan vier keer per week in het zweet werkten tijdens een stevige work-out waren op 50-jarige leeftijd een derde minder hersenkracht verloren dan leeftijdsgenoten die amper beweging hadden gehad. Bij vrouwen bedroeg dit 25 procent en ook bij personen die slechts één keer per week sportten, was er nog steeds een vertraging van de mentale achteruitgang zichtbaar, met een gemiddelde van 10 procent.
"1x beter dan helemaal niet"
"De studie toont aan dat eender welke fysieke inspanning bevorderlijk is voor de cognitieve functies", aldus studieverantwoordelijke Alex Dregan van het Londense King's College. "De meeste richtlijnen raden aan om vijf keer per week, 30 minuten te sporten. Natuurlijk heeft niet iedereen zin om zoveel te bewegen. Eén keer per week is in elk geval beter dan helemaal niet. Zo maakt ons onderzoek duidelijk dat je niet zo vaak moet bewegen om al vooruitgang te boeken."
"Een gezonde geest in een gezond lichaam is een algemeen gekende uitdrukking. En ook onze studie toont aan dat het risico op dementie verkleint door geregeld fysieke inspanningen te doen", besluit Dregan.
(HLN)Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...![]()
Mijn moeder is daar een schoolvoorbeeld van, 59 jaar en gaat 4x per week fitnessen incl "krachttraining". Weegt netjes haar eten af en is geen gram te zwaar + een condititie waar je u tegen zegt![]()
![]()
Dit vraagt om picsquote:Op woensdag 13 maart 2013 08:37 schreef Questular het volgende:
Mijn moeder is daar een schoolvoorbeeld van, 59 jaar en gaat 4x per week fitnessen incl "krachttraining". Weegt netjes haar eten af en is geen gram te zwaar + een condititie waar je u tegen zegt![]()
quote:![]()
Ik heb even een serieuze vraag aan de pro-bro's in dit topic.
De laatste tijd als ik ga benchpressen (wat nu zwaarder gaat) begin ik gigantisch last in de "joints" van mijn schouders te krijgen. Zowel links als rechts. Tevens blijf ik hierdoor redelijk stallen. Wat kan ik hier aan doen en hoe train ik de binnenspieren van mijn schouders? (Dus de onderliggende spieren)
Destijds had ik problemen met mijn nek en rug, en daardoor ben ik met hyperextensions begonnen. Met als resultaat dat ik nu aardig kan deadliften. Kan iemand bevestigen dat hyperextensions ook helpt voor de onderliggende rugspieren? Ik heb echt het idee dat mijn onderrug vele malen sterker is geworden. (alhoewel ik NOG STEEDS last heb van mijn onderrug als in er zit iets niet helemaal koosjer).
Tips zijn echt welkom, want ik ben nu serieuzer en harder aan het trainen maar loop echt tegen dit probleem aan. Iets zit niet helemaal lekker in mijn schouders.
Wat betreft form, ik pak altijd een lege stand (het is in een smithmachine) en laat die op het bankje liggen, zodat hij precies in het midden ligt. Vervolgens haal ik hem omhoog, ga ik liggen en doe ik 5 reps met een lege stang om goed aan te voelen hoe en of ik goed lig.YouTube
Het is echt niet voor mezelf ofzo; ik doe het eerder voor Snakeyquote:Op woensdag 13 maart 2013 08:41 schreef Questular het volgende:
Vreemd genoeg heb ik weinig behoefte om foto's van mn moeder op internet te zetten
En MTA; ik heb zelf weinig verstand van BP maar sowieso benchen in de smith ?![]()
![]()
Zeker. Droger hoeft van mij ook niet. Op hoeveel % schatten we deze?quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:13 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch wel een streeffysiekje.
Eten werkt trouwens goed, mijn triceps zien er weer uit als badboyz en mijn boxers zitten zowaar weer strak.![]()
Wel veins vanochtend, alsof mijn lichaam 's nachts vocht onttrekt ofzo? Ben weer een crea+panda kuur aan het doen, heb "Creatine Ultra" van B&F. (creatine HCL etc) Vraag me af hoe effectief het is, maar het was een aanbieding.![]()
![]()
Hoeveel kcal eet je dan boven je onderhoud in de bulk? Met zoveel melk zit je er al wel snel aan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:42 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Haha, alles mag when you're bulking son. Dit is ook bij uitstek weer de periode om in pyjamaen slaapzak+dekbed combo te slapen, scheelt weer een paar kcal stookkosten.
[..]
2 - 2.5 liter![]()
Ik denk dat hij wel rond de 10-12% zit. Prima fysiekje. Sowieso vind ik dat vele malen mooier dan Auschwitz bf praktijken. Je oogt een stuk voller/buffer.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:04 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Zeker. Droger hoeft van mij ook niet. Op hoeveel % schatten we deze?Deathlift or Die.![]()
Ze hebben bij de Basic Fit hier geen losse stang en geen rack.quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:46 schreef Weissman het volgende:
[..]
Het is echt niet voor mezelf ofzo; ik doe het eerder voor Snakey
En MTA; ik heb zelf weinig verstand van BP maar sowieso benchen in de smith ?Zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ik nog niet helemaal wakker ben maar kan je het voluit schrijven?quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:01 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Beter ga je bb/db bp doen. Hier heb je niets aan.
YouTube
Gisteren zal ik rond de 3500 kcal hebben gezeten. Onderhoud schat ik op iets boven 2500 kcal ofzo. Gaat inderdaad snel met melk.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:06 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Hoeveel kcal eet je dan boven je onderhoud in de bulk? Met zoveel melk zit je er al wel snel aan.
Fijnste aan bulken vind ik dat je zoveel energie hebt. Zelfs wanneer je maar 6 uur slaap hebt gehad kun je nog flink trainen. Daarom neem ik het ook niet zo nauw met kcals tellen enzo, extra energie is alleen maar fijn en overtollig vet ben ik zo weer kwijt.
Obliques en abs met veins and not a single cardio was done that season.Inderdaad, prachtig. Mooie volle look zonder chubby te lijken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel rond de 10-12% zit. Prima fysiekje. Sowieso vind ik dat vele malen mooier dan Auschwitz bf praktijken. Je oogt een stuk voller/buffer.![]()
1 ga zo snel mogelijk bij basic fit wegquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ze hebben bij de Basic Fit hier geen losse stang en geen rack.
[..]
Zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ik nog niet helemaal wakker ben maar kan je het voluit schrijven?
2 dumbbell benchpressDeathlift or Die.![]()
quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ze hebben bij de Basic Fit hier geen losse stang en geen rack.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:18 schreef Ethanolic het volgende:
1 ga zo snel mogelijk bij basic fit weg![]()
Beter kap je met die genetics showoff, mathafacka. Ik moet keihard cutten om uberhaupt abs te zien.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Gisteren zal ik rond de 3500 kcal hebben gezeten. Onderhoud schat ik op iets boven 2500 kcal ofzo. Gaat inderdaad snel met melk.
Fijnste aan bulken vind ik dat je zoveel energie hebt. Zelfs wanneer je maar 6 uur slaap hebt gehad kun je nog flink trainen. Daarom neem ik het ook niet zo nauw met kcals tellen enzo, extra energie is alleen maar fijn en overtollig vet ben ik zo weer kwijt.
Obliques en abs met veins and not a single cardio was done that season.
[..]
Inderdaad, prachtig. Mooie volle look zonder chubby te lijken.Deathlift or Die.![]()
Precies. Ik drink nu een liter melk per dag, zou er nog wel één bij kunnen tikken maar dan heb ik na een paar weken echt een pens.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Gisteren zal ik rond de 3500 kcal hebben gezeten. Onderhoud schat ik op iets boven 2500 kcal ofzo. Gaat inderdaad snel met melk.
Obliques en abs met veins and not a single cardio was done that season.
[..]
Inderdaad, prachtig. Mooie volle look zonder chubby te lijken.![]()
Ik zal vanavond wel eens een foto posten van mijn genetics...
Ik hoef niet te cutten niets... maar ik heb wel moeite om echt buff te worden.YouTube
quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:30 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik zal vanavond wel eens een foto posten van mijn genetics...
Ik hoef niet te cutten niets... maar ik heb wel moeite om echt buff te worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo zien mijn genetics er ongeveer uit. Wel erg uitvergroot.Deathlift or Die.![]()
God loves his borderline Manlets United crew.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:21 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Beter kap je met die genetics showoff, mathafacka. Ik moet keihard cutten om uberhaupt abs te zien.Maar wat moet je met abs als je bigass guns hebt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:29 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Precies. Ik drink nu een liter melk per dag, zou er nog wel één bij kunnen tikken maar dan heb ik na een paar weken echt een pens.![]()
![]()
Shit is overrated, droom soms alleen wat meer. Ik ga het niet meer kopen in ieder gevalqquote:Op woensdag 13 maart 2013 07:28 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Probeer anders eerst een ZMA'tje. Helpt niet zozeer met het in slaap komen maar als je eenmaal slaapt dan ben je niet wakker te krijgen en je droomt super hevig.![]()
Ai, weer teveel last. Warming up ging goed maar vanaf 50kg (laatste warmup set) weer teveel last. Nog even geprobeerd maar ben maar gestopt. Nu maar even een tijdje rust geven en lager trainen denk ik.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Laat even weten of het probleem hiermee opgelost is als je weer gaat trainen![]()
Oxazepam.....quote:Op woensdag 13 maart 2013 02:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Goeie. Ben zelf ook een moeilijke slaper en zit te denken aan slaap supplementen. Zit zelf te twijfelen tussen GABA, melatonin of 5-HTP.YouTube
Op BB.com zeggen ze dat dit 7-8% is. De jongen zelf claimde 4-5%.![]()
Zo zag ik er ook uit en ik was gewoon 10.nogwat%.Wat is dit nu?
![]()
Sowieso rare verhouding van het lichaamquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:01 schreef Stereotomy het volgende:
Linkerbovenkant van zijn traps zijn groter dan de rechter![]()
Of ligt dat aan mij?YouTube
Komt omdat die zijn arm naar beneden doet. Ziek grootte taille imo.Failure is success if we learn from it.![]()
Tussen 8 en 10% denk ik. Sowieso niet 4-5%. Maar percentages zijn ook maar tot zoverre relevant natuurlijk.![]()
Hij drukt zijn ene schouder naar voren en trekt de andere naar achter, gewoon een slechte foto.
Maar los van dat, inderdaad niet de mooiste verhoudingen. Bredere rug t.o.v. waist zou mooier zijn (of smallere waist t.o.v. rug).This isn't even my final form.![]()
Serieus? Wat debiel, dat is toch ongeveer het eerste dat je in huis haalt. Nog goedkoop ook.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ze hebben bij de Basic Fit hier geen losse stang en geen rack."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Tadaaa, problem solvedquote:Op woensdag 13 maart 2013 08:44 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]![]()
Ik heb even een serieuze vraag aan de pro-bro's in dit topic.
De laatste tijd als ik ga benchpressen (wat nu zwaarder gaat) begin ik gigantisch last in de "joints" van mijn schouders te krijgen. Zowel links als rechts. Tevens blijf ik hierdoor redelijk stallen. Wat kan ik hier aan doen en hoe train ik de binnenspieren van mijn schouders? (Dus de onderliggende spieren)
Destijds had ik problemen met mijn nek en rug, en daardoor ben ik met hyperextensions begonnen. Met als resultaat dat ik nu aardig kan deadliften. Kan iemand bevestigen dat hyperextensions ook helpt voor de onderliggende rugspieren? Ik heb echt het idee dat mijn onderrug vele malen sterker is geworden. (alhoewel ik NOG STEEDS last heb van mijn onderrug als in er zit iets niet helemaal koosjer).
Tips zijn echt welkom, want ik ben nu serieuzer en harder aan het trainen maar loop echt tegen dit probleem aan. Iets zit niet helemaal lekker in mijn schouders.
Wat betreft form, ik pak altijd een lege stand (het is in een smithmachine) en laat die op het bankje liggen, zodat hij precies in het midden ligt. Vervolgens haal ik hem omhoog, ga ik liggen en doe ik 5 reps met een lege stang om goed aan te voelen hoe en of ik goed lig.A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Afgelopen maandag besloten om uit elkaar te gaan met vriendin na 1,5 jaar. Was de beste oplossing rationeel gezien. Emotioneel gezien natuurlijk niet. Ik zie het ook gelijk terug in mijn gewicht. Woog eerst 65kg en vanochtend 63,9kg. Natuurlijk voornamelijk vocht, maar ik vond het wel grappig dat je zoiets terug kan zien in je gewicht. Kreeg afgelopen dagen niks door mijn keel.![]()
![]()
Ze hebben alleen een stang om te curlen (weet de naam niet, maar hoog laag hoog laag etc)quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:19 schreef ssebass het volgende:
[..]
Serieus? Wat debiel, dat is toch ongeveer het eerste dat je in huis haalt. Nog goedkoop ook.
Die gebruik ik om te deadliften
Deed de deadlift in de smith.... over form-fuckup gesproken.quote:Daar kom ik al jaren niet meer aan.
Don't worry, ik woog op den duur nog maar 52 kilo...quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:20 schreef banaliteit het volgende:
Afgelopen maandag besloten om uit elkaar te gaan met vriendin na 1,5 jaar. Was de beste oplossing rationeel gezien. Emotioneel gezien natuurlijk niet. Ik zie het ook gelijk terug in mijn gewicht. Woog eerst 65kg en vanochtend 63,9kg. Natuurlijk voornamelijk vocht, maar ik vond het wel grappig dat je zoiets terug kan zien in je gewicht. Kreeg afgelopen dagen niks door mijn keel.YouTube
Andere gym zoekenquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ze hebben alleen een stang om te curlen (weet de naam niet, maar hoog laag hoog laag etc)
Die gebruik ik om te deadliften
Deed de deadlift in de smith.... over form-fuckup gesproken.
[..]Daar kom ik al jaren niet meer aan.
[..]
Don't worry, ik woog op den duur nog maar 52 kilo...A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Nja ik zit erover te denken om thuis dus iets te creeëren.quote:
Moet alleen even een project regelen nu, aangezien ik mijn eigen bedrijf ben begonnen. Van mijn eerste inkomst koop ik dan zo'n powerrack... ALS die op zolder past tenminste.YouTube
Balen man, maar fijn dat je weet dat het de juiste beslissing is. Ik vind het dan juist heerlijk om te trainen. Ook als het op het werk even niet meezit oid. Verstand op nul en frustratie eruit knallen, voel me daarna meteen stukken beter.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:20 schreef banaliteit het volgende:
Afgelopen maandag besloten om uit elkaar te gaan met vriendin na 1,5 jaar. Was de beste oplossing rationeel gezien. Emotioneel gezien natuurlijk niet. Ik zie het ook gelijk terug in mijn gewicht. Woog eerst 65kg en vanochtend 63,9kg. Natuurlijk voornamelijk vocht, maar ik vond het wel grappig dat je zoiets terug kan zien in je gewicht. Kreeg afgelopen dagen niks door mijn keel.Powerrack en verstelbaar bankje, volgens mij kun je dan ongeveer alles doen dat nodig is. Weet niet hoe de vloer op jouw zolder is maar misschien wel even matjes neerleggen. Zie het al voor me een db of bb vol door de vloer naar de verdieping eronderquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nja ik zit erover te denken om thuis dus iets te creeëren.
Moet alleen even een project regelen nu, aangezien ik mijn eigen bedrijf ben begonnen. Van mijn eerste inkomst koop ik dan zo'n powerrack... ALS die op zolder past tenminste.
"Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
totaal niet BB gerelateerd maar wat voor een bedrijf ben je begonnen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Moet alleen even een project regelen nu, aangezien ik mijn eigen bedrijf ben begonnen. Van mijn eerste inkomst koop ik dan zo'n powerrack... ALS die op zolder past tenminste.![]()
Lol. Dat is nooit 4-5%.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:00 schreef Panzermaus het volgende:
Op BB.com zeggen ze dat dit 7-8% is. De jongen zelf claimde 4-5%.
[ afbeelding ]
Zo zag ik er ook uit en ik was gewoon 10.nogwat%.Wat is dit nu?
Ik moest hardop lachenquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:39 schreef ssebass het volgende:
Powerrack en verstelbaar bankje, volgens mij kun je dan ongeveer alles doen dat nodig is. Weet niet hoe de vloer op jouw zolder is maar misschien wel even matjes neerleggen. Zie het al voor me een db of bb vol door de vloer naar de verdieping eronder
Daar ben ik ook bang voor idd!In de financiële dienstverlening als detacheerder.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:50 schreef Questular het volgende:
[..]
totaal niet BB gerelateerd maar wat voor een bedrijf ben je begonnen?YouTube
Iedereen die het geld en de ruimte heeft zou dit moeten doen. Het geld valt nog mee ook, als je het goed doet haal je binnen een jaar of 2 de abonnementskosten eruit.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Moet alleen even een project regelen nu, aangezien ik mijn eigen bedrijf ben begonnen. Van mijn eerste inkomst koop ik dan zo'n powerrack... ALS die op zolder past tenminste.
Ik moet als student alleen nog aan de ruimte zien te komen.
This isn't even my final form.![]()
Goed rek kost ¤ 275,-. Hand-made. Ik verkoop mijn homegym waarschijnlijk rond augustus. Mooi prijsje voor jou en je kunt alles thuis doen. Tenzij je denkt eerder een rek te kopen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Moet alleen even een project regelen nu, aangezien ik mijn eigen bedrijf ben begonnen. Van mijn eerste inkomst koop ik dan zo'n powerrack... ALS die op zolder past tenminste.If not now, then when.![]()
Waarom ben je gaan "trainen" bij een gym die de basis niet op orde heeft?quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ze hebben bij de Basic Fit hier geen losse stang en geen rack.
[..]
Zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ik nog niet helemaal wakker ben maar kan je het voluit schrijven?
Het is me nog steeds een compleet raadsel waarom mensen hun lichaam verneuken in een goedkope, net-niet gym. Geef nou gewoon een tientje meer per maand uit en je bent van al het gezeik af. En veel van die F4F/Basicfit gangers geven dan wel weer veel geld uit aan allerlei B&F (of zelfs MDYsupplementen)):
.
De oplossing is simpel:
1. Ga trainen bij een goede gym waar in ieder geval een squat/powerrack is en dumbbells tot minimaal 30kg (liefst meer).
2. Mocht je dan nog geld over hebben: koop eventueel wat supplementen. Twee van de meest effectieve supplementen kosten geen drol: vitamine D (1000IE per dag voor 2-3 euro per maand) en Creatinemonohydraat* (10-15 euro voor 500g, waar je ook 3 maanden mee doet).
Hoe moeilijk kan het zijn??
* laat je niet wijs maken dat allerlei nieuwere creatinesoorten zoveel beter zijn: dat zijn ze niet.![]()
Haha herkenbaar verhaal. Vorig jaar april was het bij mij hetzelfde verhaal, ook ongeveer 1.5 jaar. Voelde me er kut en alleen door (ookal was het wel beter), want ondanks dat het niet goed was, was het wel heel wat, en dan is het weg.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:20 schreef banaliteit het volgende:
Afgelopen maandag besloten om uit elkaar te gaan met vriendin na 1,5 jaar. Was de beste oplossing rationeel gezien. Emotioneel gezien natuurlijk niet. Ik zie het ook gelijk terug in mijn gewicht. Woog eerst 65kg en vanochtend 63,9kg. Natuurlijk voornamelijk vocht, maar ik vond het wel grappig dat je zoiets terug kan zien in je gewicht. Kreeg afgelopen dagen niks door mijn keel.
Geen eetlust en apathisch as fuck, stond er zelf ook van te kijken, maar een stukje beta ging dood in mij die maand.Meteen gestopt met bulken, abs & veins tevoorschijn, superzomer gehad en in het najaar weer opnieuw geprobeerd met haar. Heeft een paar maanden geduurd en vrij recent zelf de stekker eruit getrokken, dingen veranderen en dan wil het niet meer. Oats & hoes voor mij nu, wil voorlopig ook niet aan een serieuze relatie denken.
Achteraf twijfel ik eraan of die 'take #2' wel een goed idee is geweest, maar de neiging naar terugval (met die persoon) is er zeker. Maak jezelf daar los van en ga andere dingen doen. Het is menselijk dat je je de komende tijd kut voelt, begrijp jezelf (waarom je je zo voelt) en probeer ondertussen gewoon verder te gaan met je gymgoals. Merkte dat ik met tegenzin mezelf naar de gym moest slepen in die tijd, maar na een goede training (was gerust 2 uur aan het rammen) voelde ik me uitstekend. Endorphins.![]()
![]()
Lief kind ben jequote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Leuk dat je je verhaal deelt! Jammer dat het de 2de keer niet lukte. Afhankelijk van de situatie denk ik dat je het meestal pas echt weer kan proberen nadat je elkaar hebt verwerkt. Meer levenservaring en een gezonde rationale blik helpt je dan bij de keuze of het verstandig is om er nog eens voor te gaan. Dus in mijn geval wie weet...quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:08 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Haha herkenbaar verhaal. Vorig jaar april was het bij mij hetzelfde verhaal, ook ongeveer 1.5 jaar. Voelde me er kut en alleen door (ookal was het wel beter), want ondanks dat het niet goed was, was het wel heel wat, en dan is het weg.
Geen eetlust en apathisch as fuck, stond er zelf ook van te kijken, maar een stukje beta ging dood in mij die maand.Meteen gestopt met bulken, abs & veins tevoorschijn, superzomer gehad en in het najaar weer opnieuw geprobeerd met haar. Heeft een paar maanden geduurd en vrij recent zelf de stekker eruit getrokken, dingen veranderen en dan wil het niet meer. Oats & hoes voor mij nu, wil voorlopig ook niet aan een serieuze relatie denken.
Achteraf twijfel ik eraan of die 'take #2' wel een goed idee is geweest, maar de neiging naar terugval (met die persoon) is er zeker. Maak jezelf daar los van en ga andere dingen doen. Het is menselijk dat je je de komende tijd kut voelt, begrijp jezelf (waarom je je zo voelt) en probeer ondertussen gewoon verder te gaan met je gymgoals. Merkte dat ik met tegenzin mezelf naar de gym moest slepen in die tijd, maar na een goede training (was gerust 2 uur aan het rammen) voelde ik me uitstekend. Endorphins.
Maar ff ontopic: straks trainen en ik heb totaal geen zin, maar ik ga proberen te knallen!!! Afgelopen week heb ik nog tips gehad van jullie mbt tot squat. Ik ga dat ook gelijk meenemen in de training. Aankomende vrijdag weer een nieuw filmpje!![]()
![]()
Heb je het dan over een squat rek die je ook kan gebruiken om te benchen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Goed rek kost ¤ 275,-. Hand-made. Ik verkoop mijn homegym waarschijnlijk rond augustus. Mooi prijsje voor jou en je kunt alles thuis doen. Tenzij je denkt eerder een rek te kopen.
Want een powerrack voor dat geld met low row etc lijkt me stug?YouTube
Voor mij is trainen de beste manier om m'n hoofd even leeg te maken. Nu heb je er geen zin in, maar dikke kans dat je, als je zometeen aan het trainen bent, je echt even kunt ontspannen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:18 schreef banaliteit het volgende:
[..]
Leuk dat je je verhaal deelt! Jammer dat het de 2de keer niet lukte. Afhankelijk van de situatie denk ik dat je het meestal pas echt weer kan proberen nadat je elkaar hebt verwerkt. Meer levenservaring en een gezonde rationale blik helpt je dan bij de keuze of het verstandig is om er nog eens voor te gaan. Dus in mijn geval wie weet...
Maar ff ontopic: straks trainen en ik heb totaal geen zin, maar ik ga proberen te knallen!!! Afgelopen week heb ik nog tips gehad van jullie mbt tot squat. Ik ga dat ook gelijk meenemen in de training. Aankomende vrijdag weer een nieuw filmpje!![]()
Dit.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:20 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Voor mij is trainen de beste manier om m'n hoofd even leeg te maken. Nu heb je er geen zin in, maar dikke kans dat je, als je zometeen aan het trainen bent, je echt even kunt ontspannen.
Ik ben nog nooit zo gemotiveerd geweest als toen wanneer het uitging met mijn ex...
plus, de stoffen die je aanmaakt tijdens het trainen verzachten de lichamelijke pijn (en geestelijk dus ook). Denk er wel om, dat je de volgende dag een gruwelijke emotionele dip kan krijgen hierdoor. Zie daar overheen te kijken.YouTube
quote:))))))^2
Wanneer heb jij voor de laatste keer aan de gewichten gehangen Yvonne?Deathlift or Die.![]()
Dank je!quote:![]()
Hoe gaat het met jou? Nog lekker bezig?Ik heb deze destijds laten maken:quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:20 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Heb je het dan over een squat rek die je ook kan gebruiken om te benchen?
Want een powerrack voor dat geld met low row etc lijkt me stug?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een low row heb je niet per se nodig hoor. Deze kan hij vast voor je fabriceren, maar ik doe zelf plate rows.
http://powercage.nl/If not now, then when.![]()
quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dank je!![]()
Hoe gaat het met jou? Nog lekker bezig?
[..]
Ik heb deze destijds laten maken:Is dat die Henk van DBB? Goede niche heeft die gevonden. En die setaanbieding van 875 voor een powercage, bankje, oly bb en 120kg aan gewichten is goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een low row heb je niet per se nodig hoor. Deze kan hij vast voor je fabriceren, maar ik doe zelf plate rows.
http://powercage.nl/![]()
Joh, ik werk in de verpleging, ik doe niets andersquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:26 schreef Ethanolic het volgende:
[..]))))))^2
Wanneer heb jij voor de laatste keer aan de gewichten gehangen Yvonne?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Gaat primaquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dank je!![]()
[..]
Yes sir. Hij heeft het inderdaad goed gedaan. Hij had in eerste instantie voor zichzelf een rek gebouwd, als ik het goed heb. Op een gegeven moment zagen mensen de kwaliteit, de sterkte maar vooral de prijs! Aardige man ook, ben blij voor hem. Niks is hem ook te gek. Hij maakt alles wat je maar wilt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Is dat die Henk van DBB? Goede niche heeft die gevonden. En die setaanbieding van 875 voor een powercage, bankje, oly bb en 120kg aan gewichten is goed.Toppie!quote:
Ja idd. Even die frustratie eruit gooien en dan helemaal bijkomen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:20 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Voor mij is trainen de beste manier om m'n hoofd even leeg te maken. Nu heb je er geen zin in, maar dikke kans dat je, als je zometeen aan het trainen bent, je echt even kunt ontspannen.
En sochtends werkt het als goede oppepper. Heb ik de hele dag door meer energie![]()
Jij hier?quote:Hoi!
Ja goed plan, kan ook een spierkater zijn. Heb je wat langer last van dan spierpijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:51 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ai, weer teveel last. Warming up ging goed maar vanaf 50kg (laatste warmup set) weer teveel last. Nog even geprobeerd maar ben maar gestopt. Nu maar even een tijdje rust geven en lager trainen denk ik.
Gewoon volgende week weer proberen.![]()
quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dank je!![]()
[..]
Ik heb deze destijds laten maken:Heb je die serieus voor maar 275 euro?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een low row heb je niet per se nodig hoor. Deze kan hij vast voor je fabriceren, maar ik doe zelf plate rows.
http://powercage.nl/
On- of bewerkt?YouTube
Dat weet ik niet precies. Volgens mij onbewerkt omdat dat destijds te duur werd. Hij is wel gewoon zwart gespoten en roest niet. Hij staat in een vochtige omgeving in de garage. Prima ding.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:02 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Heb je die serieus voor maar 275 euro?
On- of bewerkt?If not now, then when.![]()
Zoiets kun je ook ideaal buiten zetten als je er de ruimte voor hebt, lekker buiten trainen lijkt me heerlijk.![]()
Precies.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja goed plan, kan ook een spierkater zijn. Heb je wat langer last van dan spierpijn.
Gewoon volgende week weer proberen.
M'n linkerknie kraakt trouwens als een jekko als ik er doorheen buig, altijd. Dus zelfs als ik een paar oude sokken op wil rapen bijvoorbeeld. Altijd al gehad overigens maar het lijkt erger te worden. Alsof er iets langs elkaar heen schuurt, ik kan het zelfs opnemen met m'n iPhone, zie het linkjeMaandag maar eens naar de huisarts.
http://www75.zippyshare.com/v/23096491/file.html
Geniet er van![]()
![]()
Vitamine D, nice! Heb al eerder hele positieve dingen erover gelezen en dat het eigenlijk zonde is als je het niet doet. Zeker al met het oog op je gezondheid.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom ben je gaan "trainen" bij een gym die de basis niet op orde heeft?
Het is me nog steeds een compleet raadsel waarom mensen hun lichaam verneuken in een goedkope, net-niet gym. Geef nou gewoon een tientje meer per maand uit en je bent van al het gezeik af. En veel van die F4F/Basicfit gangers geven dan wel weer veel geld uit aan allerlei B&F (of zelfs MDYsupplementen)):
.
De oplossing is simpel:
1. Ga trainen bij een goede gym waar in ieder geval een squat/powerrack is en dumbbells tot minimaal 30kg (liefst meer).
2. Mocht je dan nog geld over hebben: koop eventueel wat supplementen. Twee van de meest effectieve supplementen kosten geen drol: vitamine D (1000IE per dag voor 2-3 euro per maand) en Creatinemonohydraat* (10-15 euro voor 500g, waar je ook 3 maanden mee doet).
Hoe moeilijk kan het zijn??
* laat je niet wijs maken dat allerlei nieuwere creatinesoorten zoveel beter zijn: dat zijn ze niet.Supplementeer je zelf ook met Vit D? Zo ja, waar heb je dat gehaald?
![]()
![]()
http://www.bodyenfitshop.(...)/vitamine-d-1000-iu/quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:29 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Vitamine D, nice! Heb al eerder hele positieve dingen erover gelezen en dat het eigenlijk zonde is als je het niet doet. Zeker al met het oog op je gezondheid.Supplementeer je zelf ook met Vit D? Zo ja, waar heb je dat gehaald?
1 pilletje per dag => 6 euro 90 cent voor 180 dagen = 1,15 euro per maand.![]()
Morgen even een 1RM sessie doen voor squat, benchpress en deadlift en dan volgende week beginnen met Sheiko. Ben benieuwd.
Zit wel in een lichte cut nu, maar moet best lukken. Sowieso goed voor je techniek en omdat ik beginner ben gaat m'n 1RM vast wel omhoog. En als het toch teveel is, dan maar even verder met m'n oude routine en na de zomer bulk + Sheiko.![]()
Ik zou zeggen koop de 5000IU variant en neem er daar één per dag van in.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
http://www.bodyenfitshop.(...)/vitamine-d-1000-iu/
1 pilletje per dag => 6 euro 90 cent voor 180 dagen = 1,15 euro per maand.If not now, then when.![]()
Nog een paar om het af te leren, en een stok achter de deur om die kut cut nog ff vol te houden.
En m'n rug
oh ja, en m'n poten had ik nog nooit laten zien
[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 13-03-2013 13:13:14 ]![]()
Ik heb na een paar maanden trainen ook voor het eerst creatine besteld. En nu een vraag: hoeveel en hoe vaak moet ik het innemen? Aangezien ik vrij vaak 'creatine, not even once' trolls tegenkom heb ik geen flauw idee wat de juiste manier is
Of heeft iemand een link naar een juiste uitleg![]()
In de winter kan iets hoger doseren zelfs nog rendabel zijn en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Ik neem zelf 3x per week 5000IU.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
http://www.bodyenfitshop.(...)/vitamine-d-1000-iu/
1 pilletje per dag => 6 euro 90 cent voor 180 dagen = 1,15 euro per maand.![]()
Als het goed is staat de aanbevolen dosering op de verpakking. Ik donder gewoon elke ochtend een scoop in een glas water, en at het glas leeg.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:05 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ik heb na een paar maanden trainen ook voor het eerst creatine besteld. En nu een vraag: hoeveel en hoe vaak moet ik het innemen? Aangezien ik vrij vaak 'creatine, not even once' trolls tegenkom heb ik geen flauw idee wat de juiste manier is
Of heeft iemand een link naar een juiste uitleg190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
Nicequote:Op woensdag 13 maart 2013 13:04 schreef RaymondK het volgende:
Nog een paar om het af te leren, en een stok achter de deur om de cut nog ff vol te houden.![]()
![]()
Indien je monohydraat gekocht hebt: 3-5 gram per dag. Oplaadfase is BS.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:05 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Of heeft iemand een link naar een juiste uitleg![]()
Ik heb ook een hoop goede dingen over vit D gelezen inderdaad. Enige wat mij er van weerhoudt om het te nemen is de verhoogde kans op nierstenen. En laat ik daar nou net al een keer last van hebben gehad een jaar of 8 terug.. Misschien keertje de huisarts raadplegen of het echt kwaad kan.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:29 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Vitamine D, nice! Heb al eerder hele positieve dingen erover gelezen en dat het eigenlijk zonde is als je het niet doet. Zeker al met het oog op je gezondheid.Supplementeer je zelf ook met Vit D? Zo ja, waar heb je dat gehaald?
![]()
Ah, okay. Ja, dat moet lukken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:09 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Als het goed is staat de aanbevolen dosering op de verpakking. Ik donder gewoon elke ochtend een scoop in een glas water, en at het glas leeg.Ja, monohydraat. Bedankt, komt goed zoquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:11 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Indien je monohydraat gekocht hebt: 3-5 gram per dag. Oplaadfase is BS.![]()
quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:04 schreef RaymondK het volgende:
Nice chest man... hoelang ben je al bezig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook wel benieuwd naar... ik heb maar 1 nier... dus moet redelijk zuinig aan doenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:15 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ik heb ook een hoop goede dingen over vit D gelezen inderdaad. Enige wat mij er van weerhoudt om het te nemen is de verhoogde kans op nierstenen. En laat ik daar nou net al een keer last van hebben gehad een jaar of 8 terug.. Misschien keertje de huisarts raadplegen of het echt kwaad kan.
YouTube
In het geval je een historie hebt met medische issues: altijd vooraf met een arts overleggen!
Lees je van te voren wel goed in; niet elke arts heeft de juiste kennis paraat.![]()
drie en een half jr nu.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:19 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nice chest man... hoelang ben je al bezig?
[..]
Ook wel benieuwd naar... ik heb maar 1 nier... dus moet redelijk zuinig aan doen
M'n chest komt er eigenlijk helemaal niet zo goed uit op deze foto's vind ik![]()
![]()
Broeders! Te wapen!
Heeft iemand van jullie enige artikelen in zijn bezit die aantonen dat melk op latere leeftijd nog wel gezond is? Of in ieder geval acceptabel? En eventueel ook artikelen die beweren dat het ongezond is.
Werd hier net in mijn omgeving namelijk beweerd dat melk slecht voor je is. Stond toch enigszins met m'n mond vol tanden; terwijl ik het tegenovergestelde vind.
Mijn dank is groot!![]()
dat gevoel wanneer je snel voorbij scrollt en denkt dat Raymond zijn torso verkeerd op zijn benen zit![]()
Ziet er goed uit man. Keep it up!quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:04 schreef RaymondK het volgende:
Nog een paar om het af te leren, en een stok achter de deur om die kut cut nog ff vol te houden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En m'n rug
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]If not now, then when.![]()
Ik heb iig alvast een negatieve voor je, al gaat het wel over post-menopauzale vrouwen:quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:25 schreef MrGuma het volgende:
Broeders! Te wapen!
Heeft iemand van jullie enige artikelen in zijn bezit die aantonen dat melk op latere leeftijd nog wel gezond is? Of in ieder geval acceptabel? En eventueel ook artikelen die beweren dat het ongezond is.
Werd hier net in mijn omgeving namelijk beweerd dat melk slecht voor je is. Stond toch enigszins met m'n mond vol tanden; terwijl ik het tegenovergestelde vind.
Mijn dank is groot!
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23466180
(heeft ook te maken met wegvallende oestrogeenbescherming denk ik)![]()
Mad respect man, monster dit. Wat meten die armen eigenlijk? Ziet er erg bruut uit. 100 kg @ 1.83 was het?quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:04 schreef RaymondK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En m'n rug
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
* Panzermaus schuift nog meer brood en notenmix naar binnen![]()
Voor zover ik weet:quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:25 schreef MrGuma het volgende:
Broeders! Te wapen!
Mijn dank is groot!
- de meningen lopen sterk uiteen;
- objectieve informatie is lastig te vinden, onder andere omdat de melklobby e.e.a. beinvloed;
- ik meen ooit eens gelezen te hebben dat melk niet goed is voor je calciumhuishouding, ookal zou je het tegendeel verwachten.![]()
oh ja.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:30 schreef Ethanolic het volgende:
Raymond![]()
Cultheld van BB. Van fietsende rasecto naar beestmodus.
Maak de volgende keer eens een side chest en side tricep pic. [ afbeelding ]
't moeilijke van een beetje fatsoenlijke foto's maken vind ik het denken aan alles. Heb zo ongeveer het coordinatievermogen van een coalabeertje lol. Flex dit flex dat, en dan vergeetje dat en dat weer![]()
side sjest en tricep idd. volgende keer,
En een zonnebankje of 2 kan ook geen kwaad
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 13-03-2013 14:23:44 ]![]()
184 en vanmorgen weer 101quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:34 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Mad respect man, monster dit. Wat meten die armen eigenlijk? Ziet er erg bruut uit. 100 kg @ 1.83 was het?![]()
* Panzermaus schuift nog meer brood en notenmix naar binnen
M'n armen zijn 45 cm koud als ik ze aanspan, al zie ik dat er totaal niet aan af eigenlijk. Bicep peak van 0,0 terwijl ik d'r alles aan doe wat ik weet![]()
![]()
Don't worry about that tan.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:37 schreef RaymondK het volgende:
[..]
oh ja.
't moeilijke van een beetje fatsoenlijke foto's maken vind ik het denken aan alles. Heb zo ongeveer het cordinatievermogen van een coalabeertje lol. Flex dit flex dat, en dan vergeetje dat en dat weer![]()
side sjest en tricep idd. volgende keer,
En een zonnebankje of 2 kan ook geen kwaad
Ik ben in de zomer bijna even donker als m'n vriendin, maar op dit moment geef ik licht.
Helpt wel met de aesthetics tho, maar het is pas maart.
Bicep piek is volgens mij vrij genetisch bepaald, things that matter; that mass.
Deathlift or Die.![]()
Adh van calcium is ongeveer 1100 mg/dag. Dus ongeveer een liter melk. Volgens mij heb je vanaf 2500 mg/dag verhoogde kans op nierstenen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Voor zover ik weet:
- de meningen lopen sterk uiteen;
- objectieve informatie is lastig te vinden, onder andere omdat de melklobby e.e.a. beinvloed;
- ik meen ooit eens gelezen te hebben dat melk niet goed is voor je calciumhuishouding, ookal zou je het tegendeel verwachten."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
ik zal nog eens goed zoeken naar een shirtless b4 pic van een paar jaar terug.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:35 schreef CarbonC het volgende:
@Raymond: heb je misschien nog zo'n ecto-racefietser@68kg foto ter vergelijk?
met het oud en nieuw topic had ik wel wat geupload waar ik een trui aan had.
Maar een echte vergelijk pic wordt lastig.
Maar ik ga zoeken i.i.g.![]()
Bro: zo simpel ligt het dus niet. Het hangt van vele factoren af of de hoeveelheid van een bepaald mineraal (in dit geval Calcium) dat je opdrinkt of -eet ook daadwerkelijk opgenomen wordt. Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat melk eerder calcium ontrekt dan toevoegd aan je lichaam.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:40 schreef ssebass het volgende:
[..]
Adh van calcium is ongeveer 1100 mg/dag. Dus ongeveer een liter melk.![]()
Anderzijds:quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:25 schreef MrGuma het volgende:
Broeders! Te wapen!
Mijn dank is groot!
`Subjects in the HCG (high calcium group) had lower OR for prevalent overweight, obesity, abdominal obesity, insulin resistance, HDL-cholesterol < 600 mg/l and systolic BP >120 mmHg. The findings of the present study suggest that high Ca intake is inversely associated with some cardiovascular risk factors.`
(wel bij jonge vrouwen)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23411109![]()
Nice.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:04 schreef RaymondK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En m'n rug
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.![]()
Dit gaat over calcium, niet over melk.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:30 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Ik heb iig alvast een negatieve voor je, al gaat het wel over post-menopauzale vrouwen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23466180
(heeft ook te maken met wegvallende oestrogeenbescherming denk ik)![]()
Klopt, maar veel melk (lees: 1+ liter per dag) drinken boost wel je calciuminname flink dus imo kun je dit soort studies deels wel als argument voor/tegen gebruiken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:45 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit gaat over calcium, niet over melk.![]()
Wie stoppen creatine nog meer rechtstreeks in het hoofd? Oplossen in water is zo'n gedoe, blijven altijd restjes over
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
1. bron voor de correlatie tussen veel melkinname en hogere calciumniveau's?quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:47 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Klopt, maar veel melk (lees: 1+ liter per dag) drinken boost wel je calciuminname flink dus imo kun je dit soort studies deels wel als argument voor/tegen gebruiken.
2. je aanname klopt niet omdat er in melk nog veel andere stoffen zitten die de opname van calcium (en andere stoffen) beinvloeden. E.e.a. zit complexer in elkaar, vandaar dat we nog lang niet alles weten over voedsel en wat gezond is.
(NB: ik drink 1 a 1,5 liter melk per dag).![]()
Gewoon rechtstreeks in je mond en dan wegspoelen met een slok water.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:48 schreef Pastapipos het volgende:
Wie stoppen creatine nog meer rechtstreeks in het hoofd? Oplossen in water is zo'n gedoe, blijven altijd restjes over![]()
Ziek man, zelf zie ik me nooit zo zwaar worden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:38 schreef RaymondK het volgende:
[..]
184 en vanmorgen weer 101
M'n armen zijn 45 cm koud als ik ze aanspan, al zie ik dat er totaal niet aan af eigenlijk. Bicep peak van 0,0 terwijl ik d'r alles aan doe wat ik weetDit is echt animal-proporties. Ben ook veel tengerder gebouwd voor mijn gevoel. Dit is toch een 'ras-meso' fysiek? Moet zeggen dat ik erg van sta te kijken, had je meer chubby/dikkerdje verwacht.
Ook altijd goed behulpzaam hier, en je hebt zeker de resultaten om je posts te backen. (30+ kg all natural) Top man.![]()
![]()
Ja dat is ook weer afhankelijk van bijv de hoeveelheid vit D voor opname van calcium uit de darmen. Dit was volgens mij een algemene aanname over de aanbevolen hoeveelheid calcium, dus qua calcium hoef je je geen zorgen te maken met 1 liter melk.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:43 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Bro: zo simpel ligt het dus niet. Het hangt van vele factoren af of de hoeveelheid van een bepaald mineraal (in dit geval Calcium) dat je opdrinkt of -eet ook daadwerkelijk opgenomen wordt. Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat melk eerder calcium ontrekt dan toevoegd aan je lichaam.
Zit zelf nog wel met de verzadigde vetten. Drink zelf ook minimaal 1 liter melk per dag."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Precies, stuk makkelijkerquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:50 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Gewoon rechtstreeks in je mond en dan wegspoelen met een slok water."If you do what you always did, then you will get what you always got."
Ik heb een schouder blessure waar ik niks van snap. Ik kan alle bewegingen met mijn arm maken maar als ik met mijn schouderblad draai doet het pijn. Tijdens mijn workout heb ik echt nergens last van en kan er 155kg op die plek zonder pijn en kan ik chin-ups en shoulder press zonder pijn doen maar als ik na de workout die avond op de bank zit merk ik dat de pijn is toegenomen. Voel het ook als ik diep adem haal
Heb al 4 dagen rust genomen maar dat was blijkbaar niet genoeg. Iemand ervaring met dit soort blessures?![]()
Aight, dat wist ik niet. Dan was mijn aanname idd verkeerd, bedankt voor de info!quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:49 schreef CarbonC het volgende:
[..]
1. bron voor de correlatie tussen veel melkinname en hogere calciumniveau's?
2. je aanname klopt niet omdat er in melk nog veel andere stoffen zitten die de opname van calcium (en andere stoffen) beinvloeden. E.e.a. zit complexer in elkaar, vandaar dat we nog lang niet alles weten over voedsel en wat gezond is.
(NB: ik drink 1 a 1,5 liter melk per dag).
Raar eigenlijk dat ik geen enkele studie kan vinden naar het effect van melkinname op serum calcium. Maar misschien ligt dat ook een beetje aan mijn PubMed-skills.![]()
Je post hier net een week en ik lees alleen maar over heavy ass weights en blessures. No offense maar stay safe bro, deloaden?quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:53 schreef Zaran het volgende:
Ik heb een schouder blessure waar ik niks van snap. Ik kan alle bewegingen met mijn arm maken maar als ik met mijn schouderblad draai doet het pijn. Tijdens mijn workout heb ik echt nergens last van en kan er 155kg op die plek zonder pijn en kan ik chin-ups en shoulder press zonder pijn doen maar als ik na de workout die avond op de bank zit merk ik dat de pijn is toegenomen. Voel het ook als ik diep adem haal
Heb al 4 dagen rust genomen maar dat was blijkbaar niet genoeg. Iemand ervaring met dit soort blessures?![]()
Train al 7 maanden en had inderdaad eerder moeten deloaden. Denk dat ik ook maar niet meer gaan trainen zonder spotter want die laatste reps toch bankdrukken/squatten terwijl je lichaam eigelijk niet meer kan waardoor je techniek helemaal verneukt wordt is ook niet gezondquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:56 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Je post hier net een week en ik lees alleen maar over heavy ass weights en blessures. No offense maar stay safe bro, deloaden?![]()
Al zeven maanden en 155kg squat (neem ik aan)?quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:02 schreef Zaran het volgende:
[..]
Train al 7 maanden en had inderdaad eerder moeten deloaden. Denk dat ik ook maar niet meer gaan trainen zonder spotter want die laatste reps toch bankdrukken/squatten terwijl je lichaam eigelijk niet meer kan waardoor je techniek helemaal verneukt wordt is ook niet gezondDeathlift or Die.![]()
quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:02 schreef Zaran het volgende:
[..]
Train al 7 maanden en had inderdaad eerder moeten deloaden. Denk dat ik ook maar niet meer gaan trainen zonder spotter want die laatste reps toch bankdrukken/squatten terwijl je lichaam eigelijk niet meer kan waardoor je techniek helemaal verneukt wordt is ook niet gezondDude. Ga gewoon drastisch omlaag en perfectioneer je form. Geen spotter voor nodig. Ik vraag me af hoe je die 155 kg omhoog drukt.
Als ik de internettest deed kom ik op 100% meso uit ja. Maar dat ben jij ook hoor 100% meso. Anders groei je niet zo ziek snel als jij.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:51 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ziek man, zelf zie ik me nooit zo zwaar worden.Dit is echt animal-proporties. Ben ook veel tengerder gebouwd voor mijn gevoel. Dit is toch een 'ras-meso' fysiek? Moet zeggen dat ik erg van sta te kijken, had je meer chubby/dikkerdje verwacht.
Ook altijd goed behulpzaam hier, en je hebt zeker de resultaten om je posts te backen. (30+ kg all natural) Top man. [ afbeelding ]
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 13-03-2013 14:25:31 ]![]()
Btw over melk nog een artikel gevonden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
dit iddquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:50 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Gewoon rechtstreeks in je mond en dan wegspoelen met een slok water.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Als je brede heupen hebt, kun je een smalle waist willen wat je wilt, maar dat gaat dus niet gebeuren. Extreem dikke lats + chest is dan je enige optie, maar daar moet je ook de genen / roids voor hebben.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:09 schreef Levolution het volgende:
Hij drukt zijn ene schouder naar voren en trekt de andere naar achter, gewoon een slechte foto.
Maar los van dat, inderdaad niet de mooiste verhoudingen. Bredere rug t.o.v. waist zou mooier zijn (of smallere waist t.o.v. rug).
[ Bericht 0% gewijzigd door star_gazer op 13-03-2013 14:26:47 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
^^ het gevaar van de abstracts van dat soort studies is dat het een gemiddelde geeft (al dan niet met SD).
Zoals sommigen van ons (ik ook wel eens) 1-2 liter melk naar binnen klokken regelmatig, zitten we in het hoge eind van het spectrum wat betreft calcium in het dieet. Kan zijn dat daar weer andere dingen voor gelden, maar ik heb daar nooit echt goed naar gekeken.Confidence through competence![]()
Mijn warming up bestaat trouwens uit een setje van 8 met lege bar en een paar simpele stretches van de betreffende spiergroep (doorway stretch voor pecs, hip flexor en quad stretch voor squats, hip flexor en hamstring stretch voor deads). Lijkt me voldoende?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Daarnaast zijn de ADH niveaus vastgesteld voor de gemiddelde mens. Een intensieve sporter, zeker een BB-er, is geen gemiddeld mens. Wij zitten ook niet op 2000kcal/dag, bv.![]()
Meestal is er bij groepen die veel melk, vlees of proteïne tot zich consumeren een beperkt dieet. Zal dus weinig variatie in zitten. Met name de fruit en groente inname is laag bij deze groepen.
Over melk/proteïne wordt meestal gezegd dat je er nierstenen van kan krijgen. Dit is echter uitgevoerd op mensen die al nierproblemen hadden. Echter bij bodybuilders met een inname van 2.8 g/kg waren er geen negatieve effecten.
Botbreuken/osteoporose is een andere 'probleem' die hand in hand gaat met melk/calcium inname. Uit studies met melk blijkt het voor zowel vrouwen als mannen geen invloed te hebben op bot breuken en osteoporose. Pas vanaf 80 jarige bleek er een klein effect te zijn.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Klinkt goed; bron?quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:22 schreef Verbosity het volgende:
Meestal is er bij groepen die veel melk, vlees of proteïne tot zich consumeren een beperkt dieet. Zal dus weinig variatie in zitten. Met name de fruit en groente inname is laag bij deze groepen.
Over melk/proteïne wordt meestal gezegd dat je er nierstenen van kan krijgen. Dit is echter uitgevoerd op mensen die al nierproblemen hadden. Echter bij bodybuilders met een inname van 2.8 g/kg waren er geen negatieve effecten.
Botbreuken/osteoporose is een andere 'probleem' die hand in hand gaat met melk/calcium inname. Uit studies met melk blijkt het voor zowel vrouwen als mannen geen invloed te hebben op bot breuken en osteoporose. Pas vanaf 80 jarige bleek er een klein effect te zijn.![]()
Verder: om bij met name vrouwen de kans op botbreuken/osteoporose tijdens en na de overgang te reduceren is calcium en vitamine D (daar is ie weer)suppletie. En natuurlijk krachttraining, al blijft het ook in dit geval lastig om vrouwen aan het verstand te peuteren om dit te gaan doen.![]()
Ziet er goed uit! 15% nu? Nog ff doorcutten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:04 schreef RaymondK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En m'n rug
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
ik hoop het ja. Heb het nog niet gemeten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:31 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! 15% nu? Nog ff doorcutten.
Als ik jou en panzer elke keer zo zie denk ik dat ik nog wel ff flink door moet met die cut![]()
Vind vooral m'n rug maar weinig detail hebben. Misschien dat de belichting nog wat beter kan ook volgende keer.
thanks dude![]()
Als je geblesseerd bent moet je dan doorgaan met cutten of op onderhoud eten? Ben bang als ik ga cutten zonder te trainen dat ik kracht en spieren ga verliezen ookal is het maar voor 1-2 weken![]()
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Tx, goed werk.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Bot breuken in relatie tot melk
Proteine inname van BB'ers en nier functie![]()
Beast, volgens mij zitten we even hoog qua vet alleen heb jij een stuk meer massa.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:04 schreef RaymondK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En m'n rug
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Hehe, bij mij zijn de abs er weer als een razende vandoor gegaan. Zit op een slow bulk, maar endo genes helpen niet als je je definitie wilt behouden in een bulkquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik hoop het ja. Heb het nog niet gemeten.
Als ik jou en panzer elke keer zo zie denk ik dat ik nog wel ff flink door moet met die cut![]()
Vind vooral m'n rug maar weinig detail hebben. Misschien dat de belichting nog wat beter kan ook volgende keer.
thanks dudeOnder de 15% komen is me de vorige keer niet gelukt zonder mezelf kapot te hongeren; ik stallde op 15% rond de 71kg en had geen zin om nog meer spiermassa in te leveren en/of mijn hormoon niveaus te verkloten met een cut onder 2000 calorieen. 10% was simpelweg te hoog gegrepen dit seizoen. Volgend jaar beter, maar voorlopig eerst maar eens slow bulken naar een kilootje of 80
-
Ah, de stall muur des hongers
Die van mij zit op 10-12%. Dan wordt het echt klote om nog meer te cutten; moet dan halsbrekende toeren als cardiouithalen omdat ik het idee heb dat mijn lichaam echt compleet in conservation mode gaat zitten met een laag BMR.
Gauw 10% aantikken en weer lekker bulken.
Jij had een tijdje terug toch ook pics gepost toen je nog endo was?quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:54 schreef Stereotomy het volgende:
Die van mij zit op 10-12%. Dan wordt het echt klote om nog meer te cutten; moet dan halsbrekende toeren als cardiouithalen omdat ik het idee heb dat mijn lichaam echt compleet in conservation mode gaat zitten met een laag BMR.
Gauw 10% aantikken en weer lekker bulken.Deathlift or Die.![]()
Standaard ben ik 12%quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:54 schreef Stereotomy het volgende:
Gauw 10% aantikken en weer lekker bulken.
Als ik daaronder ga zitten, lijk ik wel een afgevaardigde ethiopiërYouTube
Al meer dan een jaar terug. Was toen op die foto 85 kg, taille 103 cm. Lengte 1.66mquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:56 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Jij had een tijdje terug toch ook pics gepost toen je nog endo was?_!!
Nu 63 kg, taille 77 cm. Lengte nog steeds 1.66m
Shit ouwe respectquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Al meer dan een jaar terug. Was toen op die foto 85 kg, taille 103 cm. Lengte 1.66m_!!
Nu 63 kg, taille 77 cm. Lengte nog steeds 1.66m![]()
Heb je pics van nu?Deathlift or Die.![]()
Moest lachen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Al meer dan een jaar terug. Was toen op die foto 85 kg, taille 103 cm. Lengte 1.66m_!!
Nu 63 kg, taille 77 cm. Lengte nog steeds 1.66m
Ah, een mede-lid van manlets unitedquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nu 63 kg, taille 77 cm. Lengte nog steeds 1.66m1m74 hier.
-
damn dat is al een extreme transformatie opzich die taile matenquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nu 63 kg, taille 77 cm. Lengte nog steeds 1.66m![]()
comp pic?
Ik vind dat erg knap allemaal zulke lage bf's
Ik zou ook meer cardio moeten doen, 't punt is dat ik eigenlijk chronisch tegen het over trainen aan train, en zodra ik er cardio bij ga doen ik gewoon opzeker minder weights moet gaan doen om niet weer serieus overtrained te raken...![]()
In Nederland is iedereen onder de 1m80 een manlet volgens mijquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:01 schreef Ethanolic het volgende:
Vanaf welke lengte ben je een manlet?
-
Probeer eens wat yohimbine als je fasted bentquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
damn dat is al een extreme transformatie opzich die taile maten![]()
comp pic?
Ik vind dat erg knap allemaal zulke lage bf's
Ik zou ook meer cardio moeten doen, 't punt is dat ik eigenlijk chronisch tegen het over trainen aan train, en zodra ik er cardio bij ga doen ik gewoon opzeker minder weights moet gaan doen om niet echt serieus weer overtrained te raken...Bijkomend voordel is dat je er een gruwelijk harde schwanz van krijgt.
-
BB.com 'hanteert' 1.70m ofzo, maar hier in Nederland ben je met 1.80 al klein als man.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:01 schreef Ethanolic het volgende:
Vanaf welke lengte ben je een manlet?Beat me to it.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:01 schreef star_gazer het volgende:
[..]
In Nederland is iedereen onder de 1m80 een manlet volgens mij![]()
![]()
En"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Dicht"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: