Vaak onwetendheid in verband met de negatieve verhalen die geassocieerd worden met body building.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:23 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Respect. Ik wil ook zulke ouders. (op dit aspect dan) Zitten hier continu te klagen dat ik of teveel eet, of magertjes eruit zie in m'n gezicht. Dat ik 'zelfs in deze kou' naar buiten ga. Je lijkt 'wel gek' om te trainen.
Of laatst kocht ik twee boeken van arnold (total recall en z'n encyclopedie, hoor ik meteen met zo'n ongeloofde stem 'je wilt toch niet ook zo gespierd worden hea?'.
Ik merk gewoon dat ze niet helemaal achter te zijn wat best wel frustrerend kan zijn. Alsof je dan toch beperkt wordt in je ontwikkeling. Deze ontwikkeling, that is.
dat is best kut, als ze zo reageren en je totaal niet steunen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:23 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Respect. Ik wil ook zulke ouders. (op dit aspect dan) Zitten hier continu te klagen dat ik of teveel eet, of magertjes eruit zie in m'n gezicht. Dat ik 'zelfs in deze kou' naar buiten ga. Je lijkt 'wel gek' om te trainen.
Of laatst kocht ik twee boeken van arnold (total recall en z'n encyclopedie, hoor ik meteen met zo'n ongeloof stem 'je wilt toch niet ook zo gespierd worden hea?'.
Ik merk gewoon dat ze niet helemaal achter te zijn wat best wel frustrerend kan zijn. Alsof je dan toch beperkt wordt in je ontwikkeling. Deze ontwikkeling, that is.
Kun je nagaan hoe moeilijk mijn ouders het gehad hebbenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is best kut, als ze zo reageren en je totaal niet steunen.
gewoon zeggen, ik ben niet aan de drugs zoals mijn leeftijdsgenoten.
Klopt, je hebt ook van die lappen die je moet stoven. Die had ik de vorige keer gekocht en dat was niet te eten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Werkt dat, bieflappen op een gril?
Bieflappen moet je doorgaans 2-3 uur stoven voordat het mals wordt, staat ook op de verpakking. Zeg maar een hachee of goulash. Is ook mijn ervaring met die dingen. Lijkt me enorm taai op een gril?
Die heb je ook ja. Je moet gewoon analyseren vanuit waar dit gedrag komt. Je hebt ook ouders die zo doen maar het echt goed bedoelen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:23 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Of laatst kocht ik twee boeken van arnold (total recall en z'n encyclopedie, hoor ik meteen met zo'n ongeloofde stem 'je wilt toch niet ook zo gespierd worden hea?'.
Als je steeds op dezelfde plek foto's neemt kun je wel een redelijke inschatting maken. Ik ga me ook niet doodstaren op BF percentages (dat heb ik een lange tijd wel gedaan en ik zat mezelf daar helemaal gek mee te maken), heb wel een accu-measure caliper maar daar kun je in je eentje niet accuraat mee meten. Wellicht dat de meetlint methode werkt, maar ik betwijfel het bij mezelf aangezien ik enig vel overschot bij mijn buik heb ( YOFOquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:25 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry, maar een meetlint voor bf% is een stuk kwantitatiever dan je eigen inschatting van spiegels waar lichtinval etc. ook een rol in spelen. Meten is niet subjectief te interpreteren, je eigen beeld in een spiegel wel.
Ik gebruik meetlint + spiegel.
Wat. Is. Dit. Man.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:43 schreef no1uknow het volgende:
Nou kom ik ergens dit tegen maar dit is toch wel echt de absurd
Thanks brah.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
http://www.ergogenics.org/anabolenboek/index0.html
Misschien heb je hier ook nog wat aan: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101
Volgens mij post een van die gasten op dbb.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:43 schreef no1uknow het volgende:
Ik vind het wel meevallen allemaal, op die zoete troep na.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:43 schreef no1uknow het volgende:
lbs naar kg is .45. Oftewel is 1lbs is .45kg, 10lbs = 4.5kg.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef no1uknow het volgende:
Is er nog een handige vuistregel voor het uitrekenen van je warming up? Ik kom op Stronglifts zelf dit tegen voor wat ik toevallig ook squat, 60kg, ga dit maar eens proberen:
2x5 45lb
3x75lb
2x110lb
5x5 135lb
Maar ik moet het natuurlijk ook weten dan voor de andere oefeningen zoals overhead press, barbell row, deadlift en bench press, of is het squatten met de bijbehorende warming up al wel genoeg voor de oefeningen die daarop volgen?
En weet iemand nog een handige vuistregel voor het omrekenen van lbs naar kg trouwens?
Markie rippetoe zijn mening:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:23 schreef Zaran het volgende:
Hoe zit het trouwens met een belt, is het nou wel of niet goed voor je core? Ik denk dat ik er maar 1 ga kopen omdat mijn onderrug me toch wel eens in de steek wil laten de laatste reps
Technisch gezien zou je dan zeggen, hij is of was nu clean... kon helder nadenken...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:25 schreef ChesterPerry het volgende:
Ik las in het vorige topic over de pasta's en rijst van Estelle.. Badr grijpt graag naar AAS wat hij krijgt van zijn trainer papa mike, niet te verwisselen met mike passenier, Badr is sinds zijn gevecht met Alistair heel veel in spiermassa in korte tijd aangekomen
Daarom ook die roidrage tegen hesdy gerges, zal me inderdaad niks verbazen ja...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:42 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Technisch gezien zou je dan zeggen, hij is of was nu clean... kon helder nadenken...
en straks in de ring, of op straat gaat het weer fout omdat hij zich niet kan inhouden.
3 keer per week op verschillende manieren pressen zonder ook maar 1 pull oefening. Goodbye sweet posture and shoulder balance.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:21 schreef Sapstengel het volgende:
Iemand al eens een van de Sheiko schema's gedaan? Wel bedoeld voor powerlifting ipv bodybuilding, maarja dat is SS in principe ook:
Hier staat een 13 week program: http://www.t-nation.com/p(...)ko13weekworkout.html
In de basis is het ongeveer dit:
Monday
1) Bench press: 50% 5x1, 60% 4x2, 70% 3x2, 75% 3x5
2) Squat: 50% 5x1, 60% 5x2, 70% 5x5
3) Bench press: 50% 6x1, 60% 6x2, 65% 6x4
4) Flat-bench dumbbell fly: 10x5
5) Standing good morning: 5x5
Wednesday
1) Deadlift: 50% 5x1, 60% 5x2, 70% 4x2, 75% 3x4
2) Incline bench press: 4x6
3) Dip: 5x5
4) Deadlift from boxes: 50% 5x1, 60% 5x2, 70% 4x2, 80% 3x4
5) Split squat: 5+5x5
6) Abs 10x3
Friday
1) Bench press: 50% 7x1, 55% 6x1, 60% 5x1, 65% 4x1, 70% 3x2, 75% 2x2, 70% 3x2, 65% 4x1, 60% 6x1, 55% 8x1, 50% 10x1
2) Flat-bench dumbbell fly: 10x5
3) Squat: 50% 5x1, 60% 4x2, 70% 3x2, 75% 3x5
4) French press: 10x5
5) Seated good morning: 5x5
Waar dan naartoe wordt gebouwd in die periode
Ik snap dat je vetten probeert te vermijden ivm dat het vaak je meals meteen stuk hoger in kcal maakt, maar onthoud wel dat vetten ook essentieel zijn voor je hormoonhuishouding.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Naja, hier ligt ook allemaal snoep en shit. Wel op een plek waar ik het niet zie, maar ik heb mijzelf gewoon aangeleerd dat als ik het eet, ik voor niks zo dedicated bezig ben.Af en toe ligt er wel zo'n zak noten-mix van de LIDL en die is zo goddelijk dat ik wel een paar handjes pak, zo af en toe.
Dat is eerder bezorgd in mijn ogen. Mijn moeder schrok zich ook te pleuren bij bepaalde zaken, waar eigenlijk geen paniek bij nodig is.
De grill is trouwens mees-ter-lijk!Vandaag moest ik toevallig naar de supermarkt om wat voor m'n baas te halen en ging ik eens kijken of er bij de vlees afdeling wat lekker vlees lag, dat net zoals kip laag in vet is. Aangezien ik elke dag kip eet, wou ik het natuurlijk testen op de ekte ekte shizz.
Uiteindelijk runder bief-lappen gekocht (119/23/0/3), maar 1,5 gr. vet meer dan kip.
Een uurtje geleden thuisgekomen, ding uitgepakt, gewassen en gelijk het vlees erop gegooid. Heb het net op, fucking heerlijk man!
Ideaal ook die drie standen. Ook grappig dat vet wat weg druipt.
Bedankt!
Ik weet bro. Maak je geen zorgen; NASA has everything under control.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:06 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik snap dat je vetten probeert te vermijden ivm dat het vaak je meals meteen stuk hoger in kcal maakt, maar onthoud wel dat vetten ook essentieel zijn voor je hormoonhuishouding.
Ik heb nu al meermaals verhalen gehoord van mensen die zo extreem gingen in hun no-fat diet om te cutten dat hun hele testosteron spiegel een duikvlucht nam en ze in vrij korte tijd aardig wat spiermassa verloren. Not even once.
Mooiquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik weet bro. Maak je geen zorgen; NASA has everything under control.
Toch bedankt!
Mwah dat zal wel loslopen. Abs, good mornings, seated good mornings, box DL allemaal goede posture fixers.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:59 schreef Bendoe het volgende:
[..]
3 keer per week op verschillende manieren pressen zonder ook maar 1 pull oefening. Goodbye sweet posture and shoulder balance.
Ziet er goed uit man. Wel een stuk groter dan wat ik mij kan herinneren, niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:09 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Mooi.
Je bent nu aan het cutten dus, al aardig wat verloren?
Hier even een snel kiekje wat ik toevallig paar weken geleden voor de progress nam.
[ afbeelding ]
April tot mei nog ff mini-cutje zetten (6 weken denk ik), daarna weer bulkan lyf
http://www.bol.com/nl/p/t(...)814/?featuredProductquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:23 schreef seto het volgende:
[..]
Waar heb je die grill gekocht als ik vragen mag?
Dank.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/t(...)814/?featuredProduct
Geen probleem. Als je hem gaat bestellen; laat ons weten wat je er van vindt.quote:
Thanks, nu heb ik een mooie handvatquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:03 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
lbs naar kg is .45. Oftewel is 1lbs is .45kg, 10lbs = 4.5kg.
En Rippetoe gebruikt volgens mij een 20/60/80% voor warming up.
http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program (zoek naar: warm-up)
Herstel 40/60/80.
SL heeft ook gewoon een schema met kg hoor, dus dan hoef je zelf niet om te rekenen.
Damn son. HONGER nu.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:29 schreef Levolution het volgende:
Ik snijd liever mijn kipfilet in blokjes, dan kun je er van alles bij gooien, zoals uien, paprika/pepers, tomaten, overige groenten, shitload kruiden (tandoori/kerrie, paprikavlokken, zwarte peper, knoflookpoeder, gedroogde peterselie) en eventueel tomatenpuree voor die sausigheid. Shit is dan een gruwelijke smaakbom en rijk aan micro's. En dan op je rijst deponeren en BAM. Heerlijk sappige maaltijd.
Grillen is wel weer lekker met kipdijfilet, gezien dit vetter vlees is, is het malser (minder droog).
God, wat mis ik melk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:32 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Damn son. HONGER nu.
* Panzermaus warmt bord eten+vlees op en pakt literpak volle melk
Sowieso cajunkruiden op die kip gooien, fucking goed te kanen dan. Afblussen met wat chilisaus zodat het gaat karameliseren.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:29 schreef Levolution het volgende:
Ik snijd liever mijn kipfilet in blokjes, dan kun je er van alles bij gooien, zoals uien, paprika/pepers, tomaten, overige groenten, shitload kruiden (tandoori/kerrie, paprikavlokken, zwarte peper, knoflookpoeder, gedroogde peterselie) en eventueel tomatenpuree voor die sausigheid. Shit is dan een gruwelijke smaakbom en rijk aan micro's. En dan op je rijst deponeren en BAM. Heerlijk sappige maaltijd.
Grillen is wel weer lekker met kipdijfilet, gezien dit vetter vlees is, is het malser (minder droog).
Haha, alles mag when you're bulking son. Dit is ook bij uitstek weer de periode om in pyjamaquote:
2 - 2.5 literquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:41 schreef stijn_ het volgende:
hoeveel melk drinken jullie eigenlijk per dag? Na 1,5 liter ben ik er wel klaar mee.
ik kan de hele dag wel melk drinken. 5 liter geen probleemquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:41 schreef stijn_ het volgende:
hoeveel melk drinken jullie eigenlijk per dag? Na 1,5 liter ben ik er wel klaar mee.
Ik hoop dat er geen cancerstoffen in je melk zitten bro.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:42 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Haha, alles mag when you're bulking son. Dit is ook bij uitstek weer de periode om in pyjamaen slaapzak+dekbed combo te slapen, scheelt weer een paar kcal stookkosten.
[..]
2 - 2.5 liter
Nice rear delts en massa armenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:09 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Mooi.
Hier even een snel kiekje wat ik toevallig paar weken geleden voor de progress nam.
[ afbeelding ]
April tot mei nog ff mini-cutje zetten (6 weken denk ik), daarna weer bulkan lyf
Jonge Hercules (20) sterft aan overdosis kankermelkquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik hoop dat er geen cancerstoffen in je melk zitten bro.
Moest lachen om kankermelk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:58 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Jonge Hercules (20) sterft aan overdosis kankermelk
Is dat die van de AH? Hun kankervla is ook goed.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:58 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Jonge Hercules (20) sterft aan overdosis kankermelk
R.I.Pquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maar hij squat, dus er is geen probleem.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zoals deze: LIF / Fitness resultatenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:18 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ook geniaal dat vele bagger er nog wel staat
Hehe.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maar hij squat, dus er is geen probleem.
Ik heb die Mod vaker aan de gang gezien... die gaat helemaal apeshit op mensen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:03 schreef Mylene het volgende:
BB crew, grappig hoor dat sarcastisch posten. Doe dat lekker in het bodybuilding topic. Kortom, opzouten.
Looking good man, keek er net overheen. Nice.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:09 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Mooi.
[ afbeelding ]
Tja, iedereen slaat zijn vet ergens anders op. Ik heb bij 15% al obliques, maar nog helemaal niks in m'n benen. Lijk wel een wijfquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:12 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik schijn nu op 13% te zitten (zal dus ook wel 15%) en heb nog gewoon een pens. Bovenbenen beginnen wel wat gedefinieerder te raken eindelijk.
Deadlift, hyperextensions en planks.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:57 schreef vault_tec het volgende:
Morgen onderkant rug en buiktrainen. Wat zijn jullie favoriete oefeningen daarvoor? Merk dat ik buik en rug dag nogal saai vind en zoek daardoor nogal wat variatie.
Rug, ik vind die Hyperextensions echt te gek!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:57 schreef vault_tec het volgende:
Morgen onderkant rug en buiktrainen. Wat zijn jullie favoriete oefeningen daarvoor? Merk dat ik buik en rug dag nogal saai vind en zoek daardoor nogal wat variatie.
een leeg bord wegen, dan je volle bord wegen en het lege bord eraf trekken, dan heb je het aantal grammen wat jouw maaltijd weegt, van daaruit verder rekenenquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:08 schreef no1uknow het volgende:
Vraag waar lastig antwoord op te geven is wellicht: ik woon thuis en eet dus 's avonds gewoon met de pot mee. Dit is vaak rijst met groenten en kip, pasta met gehakt of spek, aardappelen met groenten zoals brocolli, bloemkool, rodekool etc. Ook wel eens in schotenvorm.
Het is onmogelijk om er achter te komen hoeveel kcal zo'n maaltijd is en wat de verhoudingen e/k/v zijn, maar is dit met flink natte vingerwerk ongeveer te schatten? Ik weet namelijk niet goed hoe ik dit invullen kan geven (letterlijk en figuurlijk) binnen een voedingsschema. Als iemand mij kan vertellen dat een maaltijd ongeveer 600 kcal is bijvoorbeeld, dan weet ik in ieder geval in welke richting ik moet denken en kan ik de rest van mijn dag een beetje structureren qua voeding.
Zoals je al aangaf is het ~600 kcal voor een normale maaltijd. ~800 als je behoorlijk wat eet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:08 schreef no1uknow het volgende:
Vraag waar lastig antwoord op te geven is wellicht: ik woon thuis en eet dus 's avonds gewoon met de pot mee. Dit is vaak rijst met groenten en kip, pasta met gehakt of spek, aardappelen met groenten zoals brocolli, bloemkool, rodekool etc. Ook wel eens in schotenvorm.
Het is onmogelijk om er achter te komen hoeveel kcal zo'n maaltijd is en wat de verhoudingen e/k/v zijn, maar is dit met flink natte vingerwerk ongeveer te schatten? Ik weet namelijk niet goed hoe ik dit invullen kan geven (letterlijk en figuurlijk) binnen een voedingsschema.
Leer zelf koken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:08 schreef no1uknow het volgende:
Het is onmogelijk om er achter te komen hoeveel kcal zo'n maaltijd is en wat de verhoudingen e/k/v zijn, maar is dit met flink natte vingerwerk ongeveer te schatten? Ik weet namelijk niet goed hoe ik dit invullen kan geven (letterlijk en figuurlijk) binnen een voedingsschema. Als iemand mij kan vertellen dat een maaltijd ongeveer 600 kcal is bijvoorbeeld, dan weet ik in ieder geval in welke richting ik moet denken en kan ik de rest van mijn dag een beetje structureren qua voeding.
Is toch niet altijd iets wat ouders accepteren.quote:
daarvoor is een houten hamer voldoende, diepere remslaap bestaat er niet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:19 schreef smitjew het volgende:
wie gebruikt er hier GABA en is dit aan te raden , slaap al tijden heel slecht en kom niet goed in mijn rem slaap.
gebruik wel af en toe GHBquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:19 schreef smitjew het volgende:
wie gebruikt er hier GABA en is dit aan te raden , slaap al tijden heel slecht en kom niet goed in mijn rem slaap.
Dan heb je geen aardige ouders.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:33 schreef Murdera het volgende:
[..]
Is toch niet altijd iets wat ouders accepteren.![]()
Extra vuile vaat, extra tijd, extra geld voor ander voedsel.
Jij bent ook vrij veel afgevallen of niet? Heb wel eens wat pics van je op het forum gezien en de laatste tijd zie je er een stuk slanker uit. Leuk om te zien dat je serieus aan het afvallen bent en niet op de dieetclub manier.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:57 schreef vault_tec het volgende:
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:57 schreef vault_tec het volgende:
+ leg raises en cable crunchesquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:01 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Deadlift, hyperextensions en planks.
hij bedoelt koken wat jij wilt en de rest eet dan maar mee, verder zul je niet eeuwig blijven thuiswonen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:33 schreef Murdera het volgende:
[..]
Is toch niet altijd iets wat ouders accepteren.![]()
Extra vuile vaat, extra tijd, extra geld voor ander voedsel.
Nee, gewoon voor jezelf koken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij bedoelt koken wat jij wilt en de rest eet dan maar mee, verder zul je niet eeuwig blijven thuiswonen.
quote:
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:36 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Looking good man, keek er net overheen. Nice.
Thanks brosefs. En nee, ik heb niet echt moeite met vet aanzettenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ziet er goed uit man. Wel een stuk groter dan wat ik mij kan herinneren, niet?
Yes. Van juli 2012 op 98/99 naar 82.6 afgelopen zaterdag.
Zes weken lijken mij ook wel voldoende. Heb je moeite om vet aan te zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |