SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hierHoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:25 schreef CarbonC het volgende:
1. Squat
2. Lunges
3. Met kettlebells of dumbells in de hand op een flinke verhoging stappen (en er weer af).
4. Front squats
5. Leg Press (zoeen waar je het gewicht met je voeten wegduwt)
6. Calf raises op een step in de Smith.
Vergeet niet vooraf een rolstoel klaar te zetten want lopen zit er na afloop als het goed is niet meer in.![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:27 schreef robuust89 het volgende:
Hey maar panzer, jouw fysiek is alleen behaald met bulk? Je heb niet hoeven cutten?Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Ik heb dit al gevraagd in het fitness topic waar het meer thuishoort dan hier, maar aangezien jullie ongetwijfeld veel ervaring met squats zullen hebben bij deze..
Ik heb al twee workouts op rij dat ik squats niet volhoud (of m'n setjes eerder afbreek) door pijn in m'n bovenbenen. Ik doe sinds een maand het stronglifts programma (5 sets x 5 reps, ma woe en vrijdag) en dat gaat prima, maar woensdag had ik zo'n last van m'n bovenbenen dat ik na 3 setjes maar ben gestopt. Begon met stronglifts op 40 kg en zit nu na een maand op 60kg, maar ook vandaag weer teveel last van m'n bovenbenen waardoor ik even terug ben gegaan naar 50kg voor de laatste 3 setjes van de 5. Ook dat ging niet van harte moet ik zeggen.
Ik dacht woensdag dat ik, omdat ik na m'n workout (met squats van 57,5kg) van maandagochtend veel op m'n benen had gestaan maandag en dinsdag en naar een concert met een hoop springen e.d. m'n benen wellicht niet genoeg rust had gegeven om te herstellen, maar kan dit wellicht op iets anders duiden? Is de opbouw in gewicht (per gehaalde 5x5 2,5kg erbij, 7,5kg in de week dus) wellicht te veel te snel?
Ik weet vrijwel zeker dat m'n vorm/houding goed is, toch ben ik bang dat het hier wellicht aan ligt. Een redelijk ervaren fitnesser op de sportschool kon niks geks ontdekken aan de form. M'n voeding is niet optimaal in die zin dat ik een schema heb met 6 maaltijden per dag tot op de calorie afgemeten maar ik eet genoeg en let wel goed op m'n eiwit-inname en eiwit/carb/vet verhouding.
Warming up is 5 minuten hard doorfietsen naar sportschool en 5 minuten redelijk intens op de crosstrainer.![]()
Ik wil opzich nog best wat nieuwe dingetjes hebben. Kleren enzo. Hmm.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Pijn aan je zelfrespect ja.Ik heb het over camshows. Hij had een Amazon wishlist met allemaal spullen. Omdat die geen geld had, ging die camshows doen (flexen) en dan kochten die gasten die spullen voor em.
Had jij het over giggolo zijn?
Heb je contacten?
Thanks maatje, klinkt goed!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:25 schreef CarbonC het volgende:
[..]
1. Squat
2. Lunges
3. Met kettlebells of dumbells in de hand op een flinke verhoging stappen (en er weer af).
4. Front squats
5. Leg Press (zoeen waar je het gewicht met je voeten wegduwt)
6. Calf raises op een step in de Smith.
Vergeet niet vooraf een rolstoel klaar te zetten want lopen zit er na afloop als het goed is niet meer in.Ga dit morgen of vrijdag doen.
Flinke verhoging = twee steps?
Eigenlijk wel, heb nooit serieus/kcaltellend/cardio'end moeten cutten. Heb tot iets van april 2012 hard lopen eten en doen. Maart 2012 al wel een dikkerdje.quote:Mijn toenmalige vriendin klaagde er ook over dat ik zo'n chubby propje aan het worden was.
Precies een jaar terug.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:50 schreef Panzermaus het volgende:
Tof om te zien dat je de droog geworden bent Stereo, voelt zeker fantastisch. It can be done, goede inspiratie voor dikkerds. Ik woog eerst 93 kg en heb al het vet omgezet in spieren. Je zit dan zo veel beter in je vel.![]()
not srs
Een pumped Panzerpootje voor je topic.
[ afbeelding ]
Dat dere arm/wrist-ratio.En nee, ik druk mijn arm niet tegen mijn zij.
Tijd zonder abs of V-lines en maar pindakaas met melk schuiven.
Vanaf daar alles geminderd, zowel trainen als eten, en de hele zomer mooi droog geweest, aesthetics girlz sixpack alles. Nu heb ik zoiets van, "maadje, je hebt bijna een jaar maar wat aangerommeld terwijl je nog verder had kunnen groeien. Je verkoos de klauwtjes van een druipende chick in je rug boven de striemen van een schrijnende barbell, je hebt dat dere leg mass laten afsterven en je hebt Mark Rippetoe aan het huilen gemaakt. Je bent de smaak van olijfolie vergeten en je grip strength is nog maar een fractie van wat het was. Afgelopen met het speelkwartier, je bent 20, puberteit, nu nog genoeg testosteron. Profiteer ervan en verder groeien."
Voel er weinig voor om nu tot augustus weer aan te kwakkelen met 2300 - 2500 kcal eten omdat ik zo nodig weer abs moet hebben. Heb nu liever solid-ass legs en rug. En zolang je niet boven de 15% duikelt, blijf je opzich nog wel gewoon 'gespierd'. Dus dat is goed, en dat gaan we doen.![]()
![]()
Ik heb hetzelfde probleem met squatten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:55 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb dit al gevraagd in het fitness topic waar het meer thuishoort dan hier, maar aangezien jullie ongetwijfeld veel ervaring met squats zullen hebben bij deze..
Ik heb al twee workouts op rij dat ik squats niet volhoud (of m'n setjes eerder afbreek) door pijn in m'n bovenbenen. Ik doe sinds een maand het stronglifts programma (5 sets x 5 reps, ma woe en vrijdag) en dat gaat prima, maar woensdag had ik zo'n last van m'n bovenbenen dat ik na 3 setjes maar ben gestopt. Begon met stronglifts op 40 kg en zit nu na een maand op 60kg, maar ook vandaag weer teveel last van m'n bovenbenen waardoor ik even terug ben gegaan naar 50kg voor de laatste 3 setjes van de 5. Ook dat ging niet van harte moet ik zeggen.
Ik dacht woensdag dat ik, omdat ik na m'n workout (met squats van 57,5kg) van maandagochtend veel op m'n benen had gestaan maandag en dinsdag en naar een concert met een hoop springen e.d. m'n benen wellicht niet genoeg rust had gegeven om te herstellen, maar kan dit wellicht op iets anders duiden? Is de opbouw in gewicht (per gehaalde 5x5 2,5kg erbij, 7,5kg in de week dus) wellicht te veel te snel?
Ik weet vrijwel zeker dat m'n vorm/houding goed is, toch ben ik bang dat het hier wellicht aan ligt. Een redelijk ervaren fitnesser op de sportschool kon niks geks ontdekken aan de form. M'n voeding is niet optimaal in die zin dat ik een schema heb met 6 maaltijden per dag tot op de calorie afgemeten maar ik eet genoeg en let wel goed op m'n eiwit-inname en eiwit/carb/vet verhouding.
Warming up is 5 minuten hard doorfietsen naar sportschool en 5 minuten redelijk intens op de crosstrainer.
Soms vervalt de pijn door het gewicht hoger te doen... (hoe stom dit ook klinkt)
Kan zijn dat je een blessure hebt, en even rust moet houden (paar weken)
Of je warmingup is niet goed genoeg voor jou lichaam.Ik groei dus al, door alle dagen 2750 calorieën te eten (no BS)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:00 schreef Panzermaus het volgende:
Voel er weinig voor om nu tot augustus weer aan te kwakkelen met 2300 - 2500 kcal eten omdat ik zo nodig weer abs moet hebben. Heb nu liever solid-ass legs en rug. En zolang je niet boven de 15% duikelt, blijf je opzich nog wel gewoon 'gespierd'. Dus dat is goed, en dat gaan we doen.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Hoeveel warm-up setjes doe je en met welke gewichten?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:55 schreef no1uknow het volgende:
Warming up is 5 minuten hard doorfietsen naar sportschool en 5 minuten redelijk intens op de crosstrainer.![]()
Calf raises.
3 weken terug iets the enthousiast geweest, anderhalve week last van gehad. Iedere keer na een lange autorit tegen de kramp vechten. Filerijden was al helemaal hels.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Nice, dat is goed te doen. Ik moet daarvoor boven de 3000 zitten lijkt het wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:00 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik groei dus al, door alle dagen 2750 calorieën te eten (no BS)Maargoed, never need to cardio.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:04 schreef fathank het volgende:
Calf raises.
3 weken terug iets the enthousiast geweest, anderhalve week last van gehad. Iedere keer na een lange autorit tegen de kramp vechten. Filerijden was al helemaal hels.
Echt altijd weer nasty hoe lang je last kunt hebben van kuiten. Minste plek om spierpijn te hebben imo, want het gaat je echt in de weg zitten. Uitgaan met verkrampte kuiten? Vergeet het maar.
![]()
Gewoon naar een dubstepfeestje gaan danquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:12 schreef Panzermaus het volgende:
Uitgaan met verkrampte kuiten? Vergeet het maar.![]()
![]()
Geen eigenlijk. Ik begin gewoon met het schema, in dit geval 5x5x60, zou het daar dan in zitten? Hoe zou ik de warming up voor de specifieke oefeningen dan vorm kunnen geven (qua sets/reps?)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoeveel warm-up setjes doe je en met welke gewichten?![]()
Ja dan vind ik het niet zo vreemd dat je last van je spieren hebt als je gelijk met je werkset (=zwaar) begint. Ik squat 100kg 3x5 en begin meestal met iets 5 reps lege bar (20kg), dan 5 reps 50kg, 3 reps 70kg en 2 reps 85kg ofzo en daarna de 3x5 werkset. Ik heb niet echt een vast patroon voor warmup qua gewichten een aantal reps. Doe het meestal op gevoel, de ene keer wat meer de andere keer wat minder.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:14 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Geen eigenlijk. Ik begin gewoon met het schema, in dit geval 5x5x60, zou het daar dan in zitten? Hoe zou ik de warming up voor de specifieke oefeningen dan vorm kunnen geven (qua sets/reps?)
Algehele warm-up is bij mij 10 min rustig op de crosstrainer of fiets.![]()
Hoe zit het trouwens met een belt, is het nou wel of niet goed voor je core? Ik denk dat ik er maar 1 ga kopen omdat mijn onderrug me toch wel eens in de steek wil laten de laatste reps
[ Bericht 48% gewijzigd door Zaran op 12-03-2013 16:10:30 ]![]()
Is er nog een handige vuistregel voor het uitrekenen van je warming up? Ik kom op Stronglifts zelf dit tegen voor wat ik toevallig ook squat, 60kg, ga dit maar eens proberen:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja dan vind ik het niet zo vreemd dat je last van je spieren hebt als je gelijk met je werkset (=zwaar) begint. Ik squat 100kg 3x5 en begin meestal met iets 5 reps lege bar (20kg), dan 5 reps 50kg, 3 reps 70kg en 2 reps 85kg ofzo en daarna de 3x5 werkset. Ik heb niet echt een vast patroon voor warmup qua gewichten een aantal reps. Doe het meestal op gevoel, de ene keer wat meer de andere keer wat minder.
Algehele warm-up is bij mij 10 min rustig op de crosstrainer of fiets.
2x5 45lb
3x75lb
2x110lb
5x5 135lb
Maar ik moet het natuurlijk ook weten dan voor de andere oefeningen zoals overhead press, barbell row, deadlift en bench press, of is het squatten met de bijbehorende warming up al wel genoeg voor de oefeningen die daarop volgen?
En weet iemand nog een handige vuistregel voor het omrekenen van lbs naar kg trouwens?
[ Bericht 3% gewijzigd door no1uknow op 12-03-2013 14:48:56 ]![]()
Calves, not even onceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
mooie sphinx wc
mirin'Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
halve meter o.i.d.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:00 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik wil opzich nog best wat nieuwe dingetjes hebben. Kleren enzo. Hmm.Heb je contacten?
[..]
Thanks maatje, klinkt goed!Ga dit morgen of vrijdag doen.
Flinke verhoging = twee steps?
[..]
Eigenlijk wel, heb nooit serieus/kcaltellend/cardio'end moeten cutten. Heb tot iets van april 2012 hard lopen eten en doen. Maart 2012 al wel een dikkerdje.Mijn toenmalige vriendin klaagde er ook over dat ik zo'n chubby propje aan het worden was.
[..]
Precies een jaar terug.Tijd zonder abs of V-lines en maar pindakaas met melk schuiven.
Vanaf daar alles geminderd, zowel trainen als eten, en de hele zomer mooi droog geweest, aesthetics girlz sixpack alles. Nu heb ik zoiets van, "maadje, je hebt bijna een jaar maar wat aangerommeld terwijl je nog verder had kunnen groeien. Je verkoos de klauwtjes van een druipende chick in je rug boven de striemen van een schrijnende barbell, je hebt dat dere leg mass laten afsterven en je hebt Mark Rippetoe aan het huilen gemaakt. Je bent de smaak van olijfolie vergeten en je grip strength is nog maar een fractie van wat het was. Afgelopen met het speelkwartier, je bent 20, puberteit, nu nog genoeg testosteron. Profiteer ervan en verder groeien."
Voel er weinig voor om nu tot augustus weer aan te kwakkelen met 2300 - 2500 kcal eten omdat ik zo nodig weer abs moet hebben. Heb nu liever solid-ass legs en rug. En zolang je niet boven de 15% duikelt, blijf je opzich nog wel gewoon 'gespierd'. Dus dat is goed, en dat gaan we doen.![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:06 schreef Panzermaus het volgende:
Yeah, ik zie wat je bedoelt. Ziet er wel mooi uit man zo, wil je nog verder bulken eigenlijk?
Zie nu ook wat Etha bedoeld met smalle taille, draagt sterk bij aan die V. Hier ook wel goed te zien.Biceps zijn niet bijgetrokken. Komt omdat ik vooral gecut heb afgelopen tijd (erg moeilijkom lager dan 15% te komen, heb nogal een endo bouw zoals je kunt zien). Had wat volume toegevoegd in de hoop stiekem mijn armen wat meer te definieren, maar ik zal toch echt wat meer moeten gaan eten om massa bij te pakken. Dat ben ik nu dus aan het doen, met grotere maaltijden en vier extra eitjes per dagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn benen zijn nu vergelijkbaar met die van jou daar. Vind vooral mijn kuiten van de zijkant drama, maar bij Zyzz enzo was het al niet veel beter.Kuiten blijven vaak gewoon raar afsteken bij het geheel. Tengere dingen. Misschien maar wat synthol bijspuiten.
Traps isoleer ik niet btw, doe af en toe deadlifts. Meeste is genetics + schouders trainen denk ik.
Zijn je biceps tegenwoordig een beetje beetje bijgetrokken overigens? Je was toch flink aan het curlen geslagen?Die van mij vinden het genetisch ook wel leuk, hoef ze voorlopig ook niet te isoleren denk ik.
Veel is genetisch man, gewoon knallen dus en zien waar je uitkomt.
Ben wel jaloers op die traps van je zeg; ik shrug ze iedere week zo hard dat m'n armen er bijna afvallenMaargoed, ze beginnen eindelijk een beetje te komen nu ik ook wat zwaarder deadlift (8x130, 9x117.5, 10x105 gisteren) en eindelijk mijn shoulder press wat begin op te krikken (mag eindelijk naar de 6x50kg).
Mijn benen zijn qua massa op zich wel okay, maar ik krijg er maar geen definitie in. 15% is toch nog te 'nat' om dat voor elkaar te krijgen. Voorlopig ga ik de slow bulk in (waarschijnlijk richting de 16 a 17%), maar volgende zomer wil ik kijken of ik echt kan shredden.
De gym begint hier overigens aardig leeg te lopen zo aan het eind van de zomer. Heerlijk; ik knal mijn workout er in recordtempo doorheenSummer bodies are earned in winter.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
1 kilo = 2,20462 lbs,grofweg 2,2.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef no1uknow het volgende:
En weet iemand nog een handige vuistregel voor het omrekenen van lbs naar kg trouwens?![]()
ik schijn nu op 13% te zitten (zal dus ook wel 15%) en heb nog gewoon een pens. Bovenbenen beginnen wel wat gedefinieerder te raken eindelijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:03 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Biceps zijn niet bijgetrokken. Komt omdat ik vooral gecut heb afgelopen tijd (erg moeilijkom lager dan 15% te komen, heb nogal een endo bouw zoals je kunt zien). Had wat volume toegevoegd in de hoop stiekem mijn armen wat meer te definieren, maar ik zal toch echt wat meer moeten gaan eten om massa bij te pakken. Dat ben ik nu dus aan het doen, met grotere maaltijden en vier extra eitjes per dag
Ben wel jaloers op die traps van je zeg; ik shrug ze iedere week zo hard dat m'n armen er bijna afvallenMaargoed, ze beginnen eindelijk een beetje te komen nu ik ook wat zwaarder deadlift (8x130, 9x117.5, 10x105 gisteren) en eindelijk mijn shoulder press wat begin op te krikken (mag eindelijk naar de 6x50kg).
Mijn benen zijn qua massa op zich wel okay, maar ik krijg er maar geen definitie in. 15% is toch nog te 'nat' om dat voor elkaar te krijgen. Voorlopig ga ik de slow bulk in (waarschijnlijk richting de 16 a 17%), maar volgende zomer wil ik kijken of ik echt kan shredden.
De gym begint hier overigens aardig leeg te lopen zo aan het eind van de zomer. Heerlijk; ik knal mijn workout er in recordtempo doorheenSummer bodies are earned in winter.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Als ik het zo zou berekenen zou ik ook een stuk lager zitten dan ik werkelijk zit. Je pens hoort gewoon meegerekend te worden in het geheel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:12 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik schijn nu op 13% te zitten (zal dus ook wel 15%) en heb nog gewoon een pens. Bovenbenen beginnen wel wat gedefinieerder te raken eindelijk.![]()
Impedantie zit ik op 13% (15 als ik alle waarden middel). 1 puntsmeting met caliper (dus bij de buik) kom ik ook uit op 13%. Ik zie en voel wel dat rug droger is geworden, benen ook, biceps, schouders en onderarmen beginnen wat aderen zichtbaar te worden, maar ik kan nog steeds niet bukken zonder een springkussen voor de kids te creeerenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als ik het zo zou berekenen zou ik ook een stuk lager zitten dan ik werkelijk zit. Je pens hoort gewoon meegerekend te worden in het geheel.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Je moet met een caliper ook niet op één punt meten want dat is niet nauwkeurig. Ikzelf gebruik deze handleiding: http://www.muscleandstren(...)-using-calipers.htmlquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:20 schreef stinkie het volgende:
[..]
Impedantie zit ik op 13% (15 als ik alle waarden middel). 1 puntsmeting met caliper (dus bij de buik) kom ik ook uit op 13%. Ik zie en voel wel dat rug droger is geworden, benen ook, biceps, schouders en onderarmen beginnen wat aderen zichtbaar te worden, maar ik kan nog steeds niet bukken zonder een springkussen voor de kids te creeerenIf not now, then when.![]()
Daar zijn plekken waar ik niet zelf bij kan, vandaag de 1 punts meting op de suprailiac. Medische keuring wordt er wer een driepunts meting gedaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je moet met een caliper ook niet op één punt meten want dat is niet nauwkeurig. Ikzelf gebruik deze handleiding: http://www.muscleandstren(...)-using-calipers.htmlDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Calipers vind ik lastig (heb er ook een thuis) en gebruik ik zelf eigenlijk nooit meer. Ten eerste kun je het niet nauwkeurig bij jezelf meten, en ten tweede moet iemand anders daar veel ervaring in hebben om het goed te meten.
Heb zelf liever meetlint om het vetverloop bij te houden...Confidence through competence![]()
Ben bang dat ik het deadliften even moet laten voor wat het is deze week
Nog steeds een jengelende pijn in mijn onderrug.... Toch ff te enthousiast gedaan de laatste keer ben ik bang.
Zal eens kijken op internet of mijn form wel goed is.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Ik kom met calipers op een stuk lager vetpercentage als met een meetlint.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Calipers vind ik lastig (heb er ook een thuis) en gebruik ik zelf eigenlijk nooit meer. Ten eerste kun je het niet nauwkeurig bij jezelf meten, en ten tweede moet iemand anders daar veel ervaring in hebben om het goed te meten.
Heb zelf liever meetlint om het vetverloop bij te houden...![]()
Yeah same here. Van die gastjes ook die 8% claimen terwijl ze amper zichtbare abs hebben enzo.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik kom met calipers op een stuk lager vetpercentage als met een meetlint.US Army method never failed me.
![]()
Dat was die berekening waar je dat jave script van had toch?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:03 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Yeah same here. Van die gastjes ook die 8% claimen terwijl ze amper zichtbare abs hebben enzo.US Army method never failed me.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:23 schreef Zaran het volgende:
Hoe zit het trouwens met een belt, is het nou wel of niet goed voor je core? Ik denk dat ik er maar 1 ga kopen omdat mijn onderrug me toch wel eens in de steek wil laten de laatste reps![]()
Ik ben trouwens bezig met een voedingsschema. Ik ga altijd 's morgens sporten, tussen 9:00 en 9:30 begin ik. Ik zet m'n wekker om 8:00 en rol dan rustig m'n bed uit. Wat is dan de beste pre-workout maaltijd die ik kan nemen? Research op internet levert me op dat ik sowieso niet veel moet gaan eten, niet veel kh en vetten en dat je het beste 1.5/2 uur voor de workout het laatst moet eten. Dat is wat lastig in mijn geval natuurlijk.
Het lijkt mij het beste om te gaan zitten in de eiwitten, eiwitshake met (halfvolle) melk, eventueel nog een boterham? Wat is het beste?![]()
Waar je je het beste bij voelt + na de training nog een keer eten. Niet teveel over nadenken, je moet zelf alles kunnen geven tijdens de training.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:14 schreef no1uknow het volgende:
Ik ben trouwens bezig met een voedingsschema. Ik ga altijd 's morgens sporten, tussen 9:00 en 9:30 begin ik. Ik zet m'n wekker om 8:00 en rol dan rustig m'n bed uit. Wat is dan de beste pre-workout maaltijd die ik kan nemen? Research op internet levert me op dat ik sowieso niet veel moet gaan eten, niet veel kh en vetten en dat je het beste 1.5/2 uur voor de workout het laatst moet eten. Dat is wat lastig in mijn geval natuurlijk.
Het lijkt mij het beste om te gaan zitten in de eiwitten, eiwitshake met (halfvolle) melk, eventueel nog een boterham? Wat is het beste?Confidence through competence![]()
Advertorial.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:16 schreef stinkie het volgende:
http://www.howlifeworks.c(...)id=7190cq_1302000071
kom maar op met die gainsConfidence through competence![]()
Na de training ga ik zeker eten ja, meestal een aantal boterhammen met pindakaas/kipfilet + melk en vaak een appel erbij, zoiets. Was benieuwd of jullie tips hadden wat gezien vertering en energie voor de workout op zo'n vroege pre-workout maaltijd het beste is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Waar je je het beste bij voelt + na de training nog een keer eten. Niet teveel over nadenken, je moet zelf alles kunnen geven tijdens de training.![]()
Ik gebruik liever een spiegel en progressiefoto's. Die geven het verloop een stuk duidelijker aan. Percentages boeien me niet zoveel, zolang je maar richting je doel gaat.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Heb zelf liever meetlint om het vetverloop bij te houden...I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Is heel persoonlijkquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:17 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Na de training ga ik zeker eten ja, meestal een aantal boterhammen met pindakaas/kipfilet + melk en vaak een appel erbij, zoiets. Was benieuwd of jullie tips hadden wat gezien vertering en energie voor de workout op zo'n vroege pre-workout maaltijd het beste is.
Sommigen trainen het liefst op lege maag, anderen eten wat fruit, anderen noten, anderen brood, etc.
Ik vind dit typisch iets wat je voor jezelf moet uitzoeken, kijken hoe jij het hardst kan gaan op de training.Confidence through competence![]()
Sorry, maar een meetlint voor bf% is een stuk kwantitatiever dan je eigen inschatting van spiegels waar lichtinval etc. ook een rol in spelen. Meten is niet subjectief te interpreteren, je eigen beeld in een spiegel wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:24 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik gebruik liever een spiegel en progressiefoto's. Die geven het verloop een stuk duidelijker aan. Percentages boeien me niet zoveel, zolang je maar richting je doel gaat.
Ik gebruik meetlint + spiegel.Confidence through competence![]()
Bedankt voor de tip, ik heb het idee dat ik redelijk goed eet qua kcal inname en verhoudingen van e/k/v maar ik weet niet precies hoeveel! Ik ga eerst maar eens een week lang, volgende week, bijhouden wat ik wanneer eet en dat vervolgens uitrekenen in hoeveelheden kcal en de verhoudingen en vanuit daar een voedingsschema maken in excel want dit is veel te veel natte vingerwerk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is heel persoonlijk
Sommigen trainen het liefst op lege maag, anderen eten wat fruit, anderen noten, anderen brood, etc.
Ik vind dit typisch iets wat je voor jezelf moet uitzoeken, kijken hoe jij het hardst kan gaan op de training.![]()
Klinkt goedquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:27 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik heb het idee dat ik redelijk goed eet qua kcal inname en verhoudingen van e/k/v maar ik weet niet precies hoeveel! Ik ga eerst maar eens een week lang, volgende week, bijhouden wat ik wanneer eet en dat vervolgens uitrekenen in hoeveelheden kcal en de verhoudingen en vanuit daar een voedingsschema maken in excel want dit is veel te veel natte vingerwerk.
Confidence through competence![]()
Mijn moeder doet het voor mij en dat gaat prima.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Heb zelf liever meetlint om het vetverloop bij te houden...Dit dus. Mijn nek is hetzelfde als een paar maanden terug en mijn buik (onder de navel) is iets gekrompen terwijl het vet op de rest van mijn lichaam fors is gedaald. Vetpercentage met caliper is dan ook lager in tegenstelling tot het vetpercentage met meetlint.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik kom met calipers op een stuk lager vetpercentage als met een meetlint.If not now, then when.![]()
Wat vindt je moeder er eigenlijk van dat je zo bent afgevallen? Probeert ze je te stimuleren of juist af te remmen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 12-03-2013 16:49:30 ]Confidence through competence![]()
Ik (mijn moederquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:40 schreef Stereotomy het volgende:
Wat vind je moeder er eigenlijk van dat je zo bent afgevallen? Probeert ze je te stimuleren of juist af te remmen?) maak(t) elke maand progress pics en meet alles op. Toen ze het afgelopen zaterdag zag was ze erg trots, ze schrok zelfs een beetje.
Mijn moeder staat en heeft altijd 100% achter mij gestaan, dus ze stimuleert mij gewoon om mijn ding te doen. Echter vond ze mij wel leuker (schattiger) toen ik wat chubby was, maar ze vindt dit mooier. In het begin vond ze wel dat ik erg mager werd en was een beetje bang dat ik te mager zou worden, maarja, moeders overdrijven nogal.
Ik voel mij erg gezegend met mijn moeder.Als ik soms zie of hoor wat voor ouders sommige hebben, onbegrijpelijk. Ikzelf zou als ouder mijn kind ook overal in steunen en ze nooit pushen om iets te doen wat ik vanuit mijn eigen arrogantie zou willen zien; dat zie je ook heel vaak.
Ik had laatst een keer chips gekocht en van die bio-koekjes. Ikzelf wou het niet te vaak kopen (de koekjes) omdat ze erg verleidelijk om te eten zijn. Nu had ze deze dus laatst gekocht voor mij en dan wordt ik weer boos op haar dat ze dat niet moet doen. Hier kan ik mij wel aan irriteren, maar ze bedoelt het natuurlijk goed.
If not now, then when.![]()
Haha, fijn idd dat je moeder achter je staat, dat kan een hoop schelen.
En ik ken ook geen moeders die willen dat hun zonen ripped zijn, maar juist een beetje chubby.Kunnen ze meer koken ofzo.
Confidence through competence![]()
Mad brah?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:03 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Yeah same here. Van die gastjes ook die 8% claimen terwijl ze amper zichtbare abs hebben enzo.US Army method never failed me.
![]()
Ik mag een essay schrijven over AAS (+geschiedenis).
Iemand die goede boeken o.i.d. kan aanbevelen? Dit is geen paper dus de bronnen hoeven niet louter wetenschappelijke artikelen te zijn.This isn't even my final form.![]()
Zo squat ik ook, alleen dan met uiteindelijk setjes van 8/12reps. En ik doe de 1e warm up set met alleen de stang 20 reps. Dan oefen ik ook meteen even de techniek.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja dan vind ik het niet zo vreemd dat je last van je spieren hebt als je gelijk met je werkset (=zwaar) begint. Ik squat 100kg 3x5 en begin meestal met iets 5 reps lege bar (20kg), dan 5 reps 50kg, 3 reps 70kg en 2 reps 85kg ofzo en daarna de 3x5 werkset. Ik heb niet echt een vast patroon voor warmup qua gewichten een aantal reps. Doe het meestal op gevoel, de ene keer wat meer de andere keer wat minder.
Algehele warm-up is bij mij 10 min rustig op de crosstrainer of fiets.
Maar ook eerst alleen de stang, dan setje 30% van mijn uiteindelijke trainingsgewicht, dan setje 60% en dan volle bak 5 sets.![]()
Ik doe bij de meeste oefening weer apart een warming-up (soms ook heel kort, 5 reps ofzo). Het is toch steeds een andere spiergroep die je op z'n donder gaat geven. Bij squats heb ik wel de meest uitgebreide warm-up omdat dat ook de eerste oefening is die ik doe.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Is er nog een handige vuistregel voor het uitrekenen van je warming up? Ik kom op Stronglifts zelf dit tegen voor wat ik toevallig ook squat, 60kg, ga dit maar eens proberen:
2x5 45lb
3x75lb
2x110lb
5x5 135lb
Maar ik moet het natuurlijk ook weten dan voor de andere oefeningen zoals overhead press, barbell row, deadlift en bench press, of is het squatten met de bijbehorende warming up al wel genoeg voor de oefeningen die daarop volgen?
En weet iemand nog een handige vuistregel voor het omrekenen van lbs naar kg trouwens?
Je moet zelf een beetje aanvoelen hoe en wat. Als je na het squaten gaat benchen dan gewoon weer een goede warm-up doen. Ga je echter iets anders met je benen doen, dan zal het weer minder noodzakelijk zijn.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: