James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 15:56 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Q. | dinsdag 22 januari 2013 @ 15:57 |
Welkom terug, Benelux! ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 22 januari 2013 @ 15:57 |
wat zo heerlijk is aan de Beneluxtrein, net als bij de overige duw/trek-stam treinen, lekker in de laatste coupe uit het achter raam kijken ![]() | |
the-it | dinsdag 22 januari 2013 @ 15:59 |
![]() Helaas is die in een slechte staat beland ![]() | |
Q. | dinsdag 22 januari 2013 @ 15:59 |
Hij doet het vast nog een heel stuk beter dan die V250s. ![]() | |
Peter | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:00 |
8 verbindingen per dag tussen A'dam en Brussel... 4 heen en 4 terug? ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:03 |
klopt. er rijden minder Fyra. namelijk: geen 1 | |
Pinnenmutske | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:03 |
roestbakje. komt de BENELUX dan weer door Heide-Kalmthout? | |
dennistd | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:05 |
Ja, tenzij de NMBS nu wel de PRIO-rijtuigen op de HSL wil hebben (en de juiste softwareversie van de Traxx-locs (die nodig is voor de HSL) ook toelaat in België) | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:05 |
NSH zal waarschijnlijk nu wel vanuit HGB IV geleid worden. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:06 |
Ik naar station huppelen, passeer ik zo'n hoerig poortje. Zoals vanochtend pak ik mijn chipper uit mijn portemonnee en legde hem op de lezer. 'Biedt 1 ov-chipkaart tegelijk aan.' Ik stond perplex, wat hebben ze in mijn hand geplaatst? Andere hand geprobeerd en zelfde probleem. Poortje doorgewandeld (stond nog open hoor ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:07 |
Ziet er anders nog best druk uit hoor ![]() | |
ArnosL | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:10 |
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)matje_om_Fyra__.html ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:11 |
compensatie voor het leed dat de passagiers geleden hebben ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:13 |
Dan zullen ze die treinen wel een bak of 10 lang maken, toch? ![]() | |
macca728 | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:14 |
8 intercity's per uur tussen Amsterdam en Brussel ? Dat is aardig wat. | |
ArnosL | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:14 |
Als ze dan ook nog eens op tijd rijden kan het nog wel eens een druk traject gaan worden ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:14 |
Heeft die beperkte dienstregeling (8 i.p.v. 16x per dag) te maken hebben met de beschikbaarheid van treinpaden? | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:15 |
Anders heb je niks meer om op te heffen he, lol d'r af ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:16 |
ongetwijfeld, en beschikbaar materieel. | |
KnightSolaire | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:17 |
Acht keer per uur ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:17 |
welnee. Gewoon een loc en dan 3 rijtuigen. Kun je flink doorscheuren ![]() Niet voor niets stond de 7300-serie (DD-AR met in totaal drie rijtuigen) met loc voorop bekend als het snelst optrekkende materieel in Nederland [ Bericht 4% gewijzigd door Peterselieman op 22-01-2013 16:27:16 ] | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:18 |
vind je het gek als er een grondige schoonmaakoperatie gaande is ![]() | |
ReisT | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:20 |
Als er een geschikt pad gevonden wordt zou dat elk uur beschikbaar moeten zijn. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:21 |
Niet helemaal waar ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:22 |
![]() Nu nog de bijhorende uitleg, b2py. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:24 |
Op de verschillende deeltrajecten hoeft niet ieder uur een goederenpad (vaak de beperkende factor) ingelegd te zijn. Die kunnen bijvoorbeeld ook iedere twee uur beschikbaar zijn voor goederen. Hiermee zou je dus een 1x2uur dienstregeling kunnen uitvoeren. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:27 |
Wel waar. Anders voldoet het simpelweg niet aan de criteria voor "geschikt" ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:28 |
snelst optrekkende was toch die turbo-plan V? | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:40 |
in de verste verte niet. 1700-loc met drie rijtuigen is echt een raket, namelijk in 28 seconden. Een E-GTW 2/6 doet het in 31 seconden en is hiermee goede tweede Een SLeT-IV doet er tussen de 45 en 50 seconden om de 100 te bereiken, maar dat komt vooral omdat de vermogensafname beperkt is. Plan V zonder Turbo is 52 seconden bron: http://somda.nl/forum/8277 | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:42 |
Dat is een 1700 loc met vier rijtuigen, niet drie ![]() | |
zoem | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:43 |
Het hoge woord is er weer uit zie ik. Morgen ook aangepaste dienstregeling. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:44 |
Vergeet het nou maar gewoon dat er deze maand nog normaal gereden gaat worden ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:44 |
Och, vanaf zondag/maandag ofzo vast wel weer. ![]() | |
Bitlord | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:45 |
Maar een keertje zo'n loc met drie DDAR-rijtuigen gezien, en wel in Amersfoort al weer 4,5 jaar geleden, toen ik op een 1600+Wadlopers stond te wachten.: Rijden die combinaties nog rond eigenlijk? | |
Maxbet | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:45 |
Een hele grote what if, maar als AB de problemen niet opgelost krijgt binnen de 3 maanden die de Belgen hebben gegeven, dan klapt in principe de hele consessie toch? Dus dan toch DB of Virgin oid op de HSL? En de V250 postzegel erop en terug naar Italië, of de binnenlandse dienst in als IC.. | |
zoem | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:45 |
Mja, ik moet daardoor een half uur eerder opstaan. Trein van half 7 ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:46 |
Nee rijden niet meer rond ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:47 |
And not a single fuck was given.. ach gossie | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:47 |
Als je ff doorleest dan zie je dat een 1700 met drie rijtuigen 3 seconden sneller is van eentje met vier ![]() | |
zoem | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:48 |
![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:50 |
Ja wacht ff, die dingen rijden toch niet meer rond. Waarom is het dan interessant? Een 1700 zonder rijtuig op vol vermogen ipv 50% gaat nog veel en veel sneller.. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:52 |
die 50% geldt alleen als de stellen gekoppeld zijn ![]() | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:53 |
Wat doe je als machinist en rangeerder als je tijd over hebt? Juist, je parkeert je loc+ketelwagen naast een woonboulevard en gaat even een bakkie koffie drinken op je gemak bij een broodjeszaak. 40 minuten later zet je de reis weer voort. ![]() En ik maar wachten ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:54 |
Hahaha, lijkt beetje op dat Breda verhaal wat ooit in de OP stond van jou ![]() | |
ArnosL | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:54 |
Spoorbomen dicht? ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:57 |
Eerlijk gezegd verwacht ik dat alles op alles wordt gezet om de V250 te repareren. Terugsturen heb je het probleem van A) je geld terugkrijgen en B) hoe lang duurt het wel niet voordat je ergens anders HST's vandaan haalt? | |
DriekOplopers | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:58 |
Nee, die andere. Net slapstick, dat GroenLinks. De dikke en de dunne... | |
DriekOplopers | dinsdag 22 januari 2013 @ 16:58 |
Meerstadt in zijn persbericht over het gesprek met Mansveld: “Het was een goed en indringend gesprek met de staatssecretaris. Wij beiden onderschrijven de noodzaak om te komen tot een oplossing’’ Mansveld in het vragenuurtje in de Kamer: “Ik ben het eens met de woede van de reizigers. Ik heb vanmorgen NS-directeur Meerstadt gesproken. Daarbij het ik termen gebruikt die ik in Uw Kamer niet mag gebruiken.” Tsja... | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:00 |
volgens mij doen ze het wel op meer plaatsen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:01 |
logisch. Mansveld wil haar gezag tonen, terwijl Meerstadt de schade wil beperken | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:04 |
"Doofpot" is inderdaad geen term die handig is bij open sessies van de Tweede Kamer. | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:07 |
Nee, was op een stamlijntje. Geen spoorbomen, stond niet op de weg oid. Maar ik stond anderhalve kilometer dus 40-45 minuten te wachten op dat treintje ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:07 |
Maar ja, wie moet je geloven? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:11 |
zoals zo vaak ligt de waarheid in het midden. tussen het koffieleuten door zal af en toe wel een hard woord gevallen zijn ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:11 |
Ze willen beide de illusie dat Mansveld de baas is. Voor Meerstadt is dat een bliksemafleider en Mansveld weet dat ze geen werkelijke macht uit kan oefenen, maar komt wel sterk over. Win-win. | |
Duvel | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:15 |
In de Railmagazine van deze maand een mooie reportage over de Benelux! | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:20 |
"Geef me de suiker en de melk nog even door als je wilt? klerelijer zeg met die treintjes van je gaat het ook niet erg lekker hoor ik he? Ah joh kan de beste overkomen ![]() | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:20 |
Geen treinverkeer Zwolle -> Meppel:
| |
ReisT | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:21 |
Eigenlijk rijden die sinds het einde van de jaren '90 al niet meer (toen werd bij alle driedelige stammen de loc vervangen door een motorwagen), alleen een paar jaar terug reed er een tijdje één afwijkende stam rond met een rijtuig te weinig. | |
Duvel | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:22 |
Hallo, er reden ook al treinen voor jij uit je ei kroop. Dat slaat ook nog op: Een ICR-Benelux is namelijk geen ICR-buurland, maar een ICR-Benelux. En een Benelux-stuurstand is geen BDs maar een Bs. Als je nou eens ff verder had gekeken dan je neus lang is, had je het volgende kopje gevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Intercityrijtuig#ICR-Benelux. | |
Bitlord | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:22 |
Volgens een betrouwbare tweet moet je voor de tijdelijke intercity die tussen Roosendaal en Antwerpen gaat rijden, vantevoren plaatsen reserveren zodat voorkomen wordt dat er teveel mensen in een trein komen. De boekingsmodule verschijnt binnenkort op B-europe en NS Hispeed en reserveren is mogelijk tot een dag voor vertrek. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:24 |
Ik ga me echt niet meer mengen in vragen over rollend materieel ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:25 |
Het pareltje wordt steeds glimmender! ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:27 |
Als dat waar is, zal het aantal reizigers door die reserveringsplicht waarschijnlijk een stuk minder zijn _0-. En waarom is het bij de stoppers geen probleem? | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:28 |
het blijft giswerk ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:28 |
klinkt niet echt als een aantrekkelijk alternatief ![]() | |
KomtTijd... | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:30 |
Ja want waarom zou je van je fouten leren, heh ![]() | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:30 |
![]() DBS 189 047 + 189 037 met ertstrein naar Dillingen (48715) De circa 40-45 minuten vertraagde ertstrein naar Dillingen kwam in een koud maar wit landschap ook nog even kijken. De vertraging was te wijten aan de SPENO-trein(waar onze Monopoly dienst had moeten doen, op de voorspanloc) die even aan het slijpen was, en hierdoor kort het treinverkeer hinderde. ![]() HTRS 189 114 + beladen Ford-trein 50150 Na een kort bezoek aan de havens van Rotterdam heb ik toch maar voor de Ford-trein van HTRS en Peukentrein van TXL gekozen, dus werd er snel naar Breda koersgezet. Netjes volgens dienstregeling komt een mooie sleep Cobelfret wagens beladen met Ford auto's door Prinsenbeek naar de Sloehaven. Groet terug aan de machinist! ![]() NSR 4096+4205 Ook kwam in dit besneeuwde landschap de NSR 4096 en 4205 langsgetuft naar Roosendaal als IC uit Zwolle ![]() TXL 189 280+Peukentrein 46700 De 1x/week rijdende Peukentrein naar Bergen op Zoom kwam vandaag ook weer het land in. Dit kon mooi gecombineerd worden met de Ford-trein van HTRS. Hier passeert de fraaie trein een wit landschap bij Prinsenbeek. ![]() DBS 6424 + afvoer Standic (62029) Vanuit Breda nog even naar Dordrecht Zeehaven gereden. Aldaar stond de 6426 bij Standic gereed om te vertrekken met één ketelwagen naar Kijfhoek Zuid. Het was echter nog lang wachten hier: de trein heeft een pauze gehouden bij het Woonboulevard, en na bijna 40 minuten stilstand werd er toch weer vertrokken. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:30 |
[ Bericht 49% gewijzigd door Dr_Flash op 22-01-2013 17:58:48 ] | |
Q. | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:34 |
En tegen Fyra-tarief? ![]() | |
KomtTijd... | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:35 |
Dat hele reserveren was toch ook alleen maar om het kulargument dat die Fyra te gevaarlijk was om in te staan (mits die over de grens gaat)? Sinds wanneer is een normale intercity die niet over de grens gaat ook te gevaarlijk om in te staan? | |
Q. | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:36 |
Hij gaat wel 8 km de grens over hoor! | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:37 |
Kijk je uit dat je NSR niet op ideeën brengt? ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:40 |
Hoe geschift moet je zijn??? | |
Duvel | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:41 |
"From the loonies who brought you Fyra, the all new IC Brussels!" | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:42 |
Reserveren voor een internationale trein was een eis van de overheid. Deze eis is niet officieel ingetrokken. Regels zijn regels. | |
Fiorano | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:43 |
Dat heb ik ook al de hele tijd, is weer nieuw ofzo. Zal wel 1 of ander pasje storen die ook een chip heeft... | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:45 |
Ik heb dat ding al als enige in mijn hand. Haal hem standaard uit mijn portemonnee.. ![]() | |
Fiorano | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:45 |
Haha daar ben ik te lui voor, belachelijk irritant is het wel. | |
Bitlord | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:45 |
Mijn vorige post sloeg uiteraard nergens op. Ik heb geen idee hoe ze het willen invullen met de Intercity Roosendaal-Antwerpen. Twee maanden geleden slikten de meesten in ons land een reserveringsplicht en uiterlijke een dag vantevoren reserveren voor een paupertrein als de Fyra echter nog voor zoete koek. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:47 |
![]() ![]() ![]() ![]() 1 april duurt nog ff vriend ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:47 |
Jaja, dikke middelvinger voor de hondenlul die een reservering vereist. Never mind. Ohja, en NS flikte het om 10-12 bakken VIRM te vervangen voor maarliefst 6 bakken ICMm. Vol in de avondspits, van Rotterdam naar Amsterdam. Bij Delft lagen de reizigers al bijna gestapeld in de bagagerekken, en dat moet nog door naar Amsterdam en Lelystad. ![]() De andere kant op, van Delft naar Roosendaal/Vlissingen, was 10 bakken VIRM vervangen door een VIRM-viertje. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:47 |
Doe je lekker vriend ![]() Net van iemand die je genoeg zou vertrouwen om niet meteen "bron link url" te gaan schreeuwen. Ook weer affeloopt dus. | |
Bitlord | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:48 |
![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:50 |
ProRail heeft ook weer geblogd vandaag, de hoogtepunten (Of dieptepunten, net hoe je het bekijkt) 79,3% van de treinen op tijd ondanks aanhoudende vrieskou ![]() Lachen doen ze vooral bij ProRail, om jammerende reizigers | |
DriekOplopers | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:51 |
Heel erg vervelend. Nav jouw bericht heb ik in een mail op poten opheldering gevraagd bij de Commercieel Directeur van NS HiSpeed. Nee. Ik ben niet blij. | |
Duvel | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:52 |
Scherp! | |
Duvel | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:53 |
Ff wat minder hijgerig Driek, ik denk dat een pas op de plaats voor iedereen in dit dossier een aardig idee is... Met die mail kom je ook wel weg. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:54 |
Ja, en nog geen centimeter ernaast: Punctualiteit 63,4 % ![]() trouwens, 79,3 % van een kreupele dienstregeling is natuurlijk helemaal geen "prestatie", maar een "schande". | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:56 |
Nja, dat is idd wel een goed idee ook ![]() | |
KomtTijd... | dinsdag 22 januari 2013 @ 17:56 |
En, wat heeft u hiervan geleerd? Juist, altijd uw bronnen checken. | |
DriekOplopers | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:09 |
Ik dacht dat ik hier op de berichten kon vertrouwen. Fout gedacht inderdaad. | |
KomtTijd... | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:10 |
Het blijft FOK! hoor, Driek! | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:10 |
Je was wel snel met typen man! ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:12 |
Ook in Amerika hebben ze problemen met de Fyra | |
Duvel | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:13 |
En in Kopenhagen rijden metro's van Ansaldo zonder bestuurder tamelijk probleemloos rond. | |
DriekOplopers | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:13 |
In tegenstelling tot die dingen van AnsaldoBlabla, haal ik wel 250 km/h... | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:17 |
Over ongeluk tussen Zwolle en Meppel;Waarom moet dat nou weer voor de trein ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:18 |
Dan ben je niet op slag dood en is de kans stuk groter dat je gered wordt. | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:19 |
Niet als je het om 3 uur 's nachts doet in een of ander verlaten weiland in Groningen ofzo... | |
Duvel | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:20 |
Daar ligt ijs, sadist. | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:23 |
Fuck de RET. Zij mogen dit gewoon, en als NS maar één bus te weinig beschikbaar heeft valt de landelijke media erover.
![]() Actuele verstoring: Metro rond Kralingse Zoom plat | |
Q. | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:24 |
Na 7 jaar FOK! zou je toch beter moeten weten. | |
Q. | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:25 |
"Zoek zelf alternatief vervoer". Dat moet de NS eens proberen. ![]() | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:26 |
Oja. RET wil geen bussen inhuren bij touringcaroperatoren vanwege de kosten, en gaat alle bussen zelf rijden. Hierdoor is er maar "zeer beperkt" vervangend busvervoer beschikbaar. Hier hoor je NIEMAND in de pers over. Moet de NS eens flikken. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:26 |
De impact van het alternatief vervoer zoeken in Rotterdam is vele malen kleiner dan op landelijke schaal opererend van de NS. En verder 'ben je dan al in Rotterdam' dus is de extra reistijd minder erg. Psychologisch effect. ![]() | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:27 |
Je gaat toch je reizigers niet vertellen "Ja, extra bussen kost teveel geld, dus de mazzel. Zoek zelf maar zelf voor vervoer." De RET heeft ook vervoersplicht vanuit de concessie van de stadsregio. Die kunnen zij niet nakomen. | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:27 |
Ook zonder resultaat verder trouwens, zoals goed te zien is aan de ingekorte treinen. Mansveld zei dan ook uiteraard niets over stoelkilometers, je zou eens onder de 25% komen op sommige lijnen. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:29 |
Consumentenorganisaties zouden zich hier ook druk om moeten maken, maar dat heb ik ze nog nooit horen doen. Heb Rikus hier ook nog niet over gehoord? Evenals toen op de problemen in de achterhoek. Regionaal hoor je ze niet, tenzij de NS er rijdt. | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:29 |
![]() Voor straf moet je mee op een testritje van de dodo die natuurlijk gaat stranden | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:31 |
Oja, in de afgelopen weken zijn er 24 stellen Mat'64 extra in dienst gekomen door de winterse perikelen. Deze stellen stonden op reserve in Maastricht. | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:31 |
Ja of (in zijn/haar geval) gewoon het Zwartewater, Dedemsvaart of het Meppelerdiep. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:32 |
Zwartewater kan je mooi varen in de zomer ![]() | |
ArnosL | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:32 |
Dit lijkt me inderdaad wel iets voor MVBOV. | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:33 |
wel nadat ze een pietsje te laat geleverd zijn ... | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:35 |
Dat heb ik een paar jaar geleden ook gedaan ja ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:36 |
Ik heb daar een tijdje gewoond. In Hasselt ![]() | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:38 |
Ik ben meer van Zwartsluis ![]() Familie wonen en zit er bij de muziekvereniging. Tja, dat heb je met zulke kleine plaatsen ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:43 |
Kan hij er gelijk even iets bijzeiken voor de NS. Want de treinen tussen Alexander en Rotterdam Centraal puilen uit door de omreizende reizigers. Vanochtend heeft de sprinter die om 08:05 op Centraal aankomt op Alexander ongeveer 100 mensen achter moeten laten. Vanmiddag hetzelfde verhaal zonder achterblijvers, wel mensen die als haringen in een ton vervoerd werden. | |
Little_Dolls | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:55 |
De Beneluxtrein komt terug? Waar gaat dit ouwe karretje rijden dan? | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:55 |
Dieren en Apeldoorn! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:56 |
Tsja, wat verwacht je dan? "Oh jullie metro doet het niet? Geen punt, verdubbelen wij toch even de treinlengtes ![]() ![]() | |
Little_Dolls | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:57 |
Niet in BE? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:57 |
Geen zorg trouwens: Met de auto hoef je het ook niet te proberen ![]() 121 Teletekst di 22 jan *************************************** Kort nieuws binnenland *************************************** ` Het verkeer rond Rotterdam is in de avondspits door een aantal ongelukken volledig vastgelopen.Aan de zuidkant van de stad ontstond een lange file na een ongeluk bij de Heinenoordtunnel.Op de A16 veroorzaakte een auto met pech een file van 20 kilometer tussen Rotterdam en Dordrecht. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport | |
Little_Dolls | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:58 |
Hoezee! | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:59 |
Gelukkig dat ik vandaag niet laat in de haven was / aan het werk was... Sta elke dag al in de file ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 18:59 |
Ik neem aan dat er binnen de NS gecommuniceerd wordt daarover. Oh hé, ze mogen van de RET mee, wij verlengen de treintjes even een beetje. Maar nee, winterdienst dus alles moet nog korter dan korter. | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:01 |
Ik las iets over een "last-mile" optie bij de Vectron van Siemens. Iemand hier iets meer info daarover? | |
KomtTijd... | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:01 |
Als de NS een keer niet kan rijden tussen bijv. Rotterdam CS en Schiedam Centrum, mag ook iedereen met zijn NS-kaartje de metro in. Dus zo raar zou dat nieteens zijn. | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:02 |
Maar de metro's worden ook niet verlengd. Oh, je mag alleen tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Alexander met de trein mee. En waarom? Je moet gewoon in- en uitchecken bij NS. Dus NS krijgt de centen wel ![]() Heb je een RET abonnement op je bliepbliep kan je van RET een compensatie krijgen, aan te vragen via RET klantenservice. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:03 |
Misschien te vroeg gejuigd Duuf. De tijd moet dat uitwijzen. Wie weet zijn die stelletjes over 9 jaar helemaal aan godbonken gereden terwijl voor de economische afschrijving 30 jaar staat. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:03 |
Abbonement tonen is voldoende volgens de RET website, dus je hoeft niet te bliepen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:06 |
Kan jij ze niet gaan helpen met je Coca-Cola truck? | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:06 |
Maar als je bij RET gewoon op Saldo reist moet je dus sowieso bliepen.... | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:07 |
Ja duhhh, maar het ging toch alleen over abbonementen.. ![]() Maar goed, ik ben benieuwd wanneer voorbeterOV zich daar eens over gaat buigen. BOOEEHOEEHOEEE er rijden meer dan 36 uur geen metro's rond Kralingse Zoom. Het Den Haag HS van het Rotterdamse Metronetwerk. | |
Peter | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:09 |
HTM heeft van de Haagse gemeenteraad ook op zijn donder grkregen. Zij rijden vandaag eindelijk weer eens met alle lijnen, een deel lag plat sinds vorige week dinsdag. Reactie HTM: Tja, we hebben maar 6 verwarmde wissels. De Rails is van Regio Haaglanden (dus de gemeentes) en niet van ons. En over de slechte communicatie (website lag dagen plat): Vroeger kon het ook zonder internet, en er lag nu wel heel veel sneeuw. Dus slechter dan de NS kan wel ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:10 |
Nou dat mag hier toch ook? ![]() In jouw geval zet de RET toch ook geen dubbellange metro's in? Precies hetzelfde dus ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:10 |
Tja wat wil je met dat Qbuzz erbij in Den Haag ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:10 |
Vorig jaar moesten reizigers zich toch niet zo aanstellen of wat was het ook weer? ![]() | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:11 |
Er zijn hele wijken waar geen tram en bus meer kwam door de Winterdienstregeling. En dat werd niet eens op de uitgevallen haltes gecommuniceerd. Bij veel haltes hebben mensen lang staan wachten op iets wat niet kwam. Sommigen wel meer dan een uur. | |
Peter | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:11 |
Er is geen enkele buslijn uitgevallen hoor! QBuzz heeft alleen het busvervoer samen met HTM. Tram/RR zijn nog 100% HTM ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:13 |
![]() Misschien iets voor de HTM? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:13 |
Rijdt lijn 16 eindelijk weer ? ![]() Die heb ik al een week niet meer voor de deur langs zien rijden ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:13 |
Mja das de situatie op straat natuurlijk ![]() | |
Peter | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:14 |
Maar ze kregen wel 1000 hits per minuut! Dat kon de website echt niet aan ![]() | |
Peter | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:15 |
HTM is 50% van NS(of daar wilden ze naartoe), hoeveel % van Qbuzz is van NS? | |
WebHawkjuh | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:15 |
Wat een clowns ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:15 |
James jij hebt die kaartjes nog he? Het gaat allemaal goedkomen in een paar dagen ![]() | |
Peter | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:17 |
![]() 'Er is geen probleem met onze trein, ik herhaal: Er is geen probleem met onze trein.' | |
Zug-Chef | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:17 |
Ja ze denken natuurlijk straks is de sneeuw weg.... | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:19 |
Dat is eerder Zuidplein ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:22 |
"Er zijn geen problemen met onze trein."![]() | |
macca728 | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:23 |
100 | |
dennistd | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:24 |
QBuzz is 49% NS (HiSpeed dacht ik zelfs) Ze willen wel 100% trouwens, en dan inlijven bij Abellio | |
macca728 | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:25 |
RET is veruit de slechtste vervoerder qua service. Er vallen regelmatig bussen uit en een verklaring krijg je nooit. | |
macca728 | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:27 |
Is dat niet al door ?? n juli 2012 werd bekend dat NS alle aandelen van Qbuzz wil overnemen | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:28 |
Godsamme wat een clowns weer, die Italianen. Reken er maar op dat dit nog maanden duurt hoor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:34 |
Ik denk dat de vervangende nood-intercity inmiddels alweer opgeheven is toen ze dit hoorden ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:37 |
Als zij zeggen dat het weer goed is, kan Wilma ze er dan niet gewoon aan houden? Blijkbaar hebben ze geen drie maanden nodig. Heeft de reiziger ook eerder duidelijkheid ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:37 |
NS kennende? Echt wel. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:37 |
Zuidplein is eerder het Amsterdam C of Rotterdam C ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:38 |
| |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:41 |
De storing tussen Gouda en Woerden betreft een brandje op station Gouda Goverwelle. | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:41 |
Die bovenste is vanwege een fikkie op Gouda Goverwelle.Mjah dit dus. Edit 2: Het schijnt een wissel te zijn die in de fik staat. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:42 |
Bermbrandje, aldus de p2000 ![]() | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:43 |
P2000-journalistiek ![]()
| |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:44 |
Sneeuwduinen EN bermbrandjes ? Wie maakt me wakker ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 19:44:32 ] | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:44 |
Ja vriend, tis 2.1 meldt een bermbrand. | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:45 |
Zie edit. Ik ken de TIS'en ook wel hoor vriend. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:45 |
Vriend ![]() Zonder gein, ok. Zijn er al foto's? ![]() Een matige: ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:49 |
Over die aanrijding vanavond bij Staphorst: het was een automobilist die vond dat ie na één trein wel om de wachtende auto's heen kon... http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=157243 | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:52 |
Blijkbaar hebben ze geen telefoons met een camera daar ofzo, ik kan zo ook niks vinden buiten een foto van een TS om ![]() | |
Little_Dolls | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:52 |
Moet dat een trein voorstellen? | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:53 |
Dat vlammetje in het midden is een wissel. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:53 |
Nee een wisselbermbrand ![]() | |
Little_Dolls | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:54 |
O. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:55 |
Er zouden ook brieven gevonden zijn in de auto. | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:56 |
Ik stop met zoeken naar een foto op Twitter, de hoeveelheid mensen die de NS de schuld geeft van een brandende wissel wordt me groot ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:57 |
Iedereen weet toch dat tegenwoordig Prorail als enige wissels mag ontdooien? | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 19:59 |
skylines.io, veel makkelijker ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:05 |
Dat zijn onwetenden. Voor 90% van de reizigers is alles wat met de trein of het spoor te maken heeft "de NS". Ten dele begrijpelijk, men koopt een kaartje bij, meestal, de NS, en wie er daarachter schuldig is aan het niet geleverd worden van het gekochte product, daar heeft de reiziger niks mee te maken ![]() | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:05 |
Maar die pakt niet alles. ![]() Brand is meester trouwens. | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:08 |
Ja klopt, jammer is dat. En dan brengen ze het alsof de NS de schuld heeft van alle aanrijdingen met personen en voertuigen. Maarja, loat goan. Wij weten wel beter ![]() | |
lyolyrc | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:09 |
Ze hebben vast een fikse hoop sneeuw en ijs op dat wissel gegooid. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:10 |
Nee dat blijft nog wel ettelijke uren door branden. Ze proberen een Fyra die kant op te krijgen, daar zit immers voldoende sneeuw en ijs aan, maar ja, vertraging ![]() | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:10 |
En het gaskraantje even dichtgedraaid ![]() Schijnt dat het al enige tijd brandde: Maar hoe geloofwaardig dit is blijft gokken, het is immers Twitter. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:11 |
Lijkt me sterk. Kan met niet voorstellen dat een meester daar voorbij rijdt. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:12 |
Weet jij hoe lang er in de uitgklede bekrompen winterdienstregeling al geen trein meer langsgekomen is? ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:13 |
Er rijden er nog steeds 8 per uur langs, dusja ![]() | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:13 |
Ja mij ook, maar kan zijn dat het nu pas uit de hand liep oid. | |
WebHawkjuh | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:14 |
Groot item in het NOS 20.00u. | |
Kentekenplaat | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:14 |
Ik kan niet over die regio spreken maar in de regio Groningen rijden ze toch behoorlijk lang door. Sterker nog, met die sneeuw van gisteren hebben ze gewoon de hele dag gereden. ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:14 |
Over de oorlog in Syrie ja? | |
WebHawkjuh | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:15 |
Er zijn wel wat tweedekamerleden op oorlogspad maar dat heeft weinig met Syrië te maken ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:15 |
wel met wat vertraging, maar hier in het noorden wordt er sowieso gewoon doorgereden tot het echt niet meer kan. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:15 |
Vandaar al die auto's van Defensie die door Den Haag heen reden. | |
Kentekenplaat | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:16 |
Er zijn geen problemen? ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:18 |
Precies dat deed Cxx ook en Arriva nu ook. Top bedrijf iig, die laatstgenoemde :-) | |
Kentekenplaat | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:19 |
Nou, dat wissel is in elk geval goed ontdooit. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:19 |
Weer een nieuwe baan ja? Ouwe slijmerd ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:21 |
nu nog een betere geld terug bij vertraging regeling in elkaar schroeven. ![]() | |
lyolyrc | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:22 |
Ruim 5 jaar te laat dat ze drukte beginnen te maken, want toen hadden treinen er al moeten rijden. Ze hadden ook nog 3 jaar geleden drukte kunnen gaan maken, want toen waren de treinen geleverd, maar reden ze nog niet. En ten slotte hadden ze afgelopen jaar nog drukte kunnen gaan maken, toen al snel duidelijk werd dat nog niet alle treinen in rijdende staat waren en die paar die wel reden regelmatig gebreken hadden. Maar toen hoorde je ze niet, want het interesseert ze geen ene klap dat het beter wordt, ze willen alleen opportunistisch en inhoudsloos kleppen. ![]() | |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:23 |
M'n zus vind van ook. Zij had 80 minuten vertraging door de wisselstoringbende tussen Leeuwarden en Groningen. Maar Arriva zegt dat ze geen geld terug kan vragen. | |
bork | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:23 |
Fyra: problemen spoedig voorbij Fyra-producent AnsaldoBreda erkent dat de treinen van de fabriek een probleem hebben met sneeuw en ijs. Guiseppe Marino, de tweede man van de Italiaanse fabriek, zei dat in een interview met NOS-correspondent Rop Zoutberg. "We zijn al weken bezig met onderzoek, en we denken dat we binnen enkele dagen de oplossing kunnen bieden." Vergaderingen Volgens Marino zijn er al veel vergaderingen geweest over de problemen met de Fyra en zijn de onderzoeksgegevens bekeken door de beste technici van het bedrijf in Napels. Uit de tests zijn geen fouten naar voren gekomen op mechanisch gebied. Ook in het elektrische deel zijn geen problemen gevonden, zei Marino. De problemen worden veroorzaakt door ophoping van sneeuw aan de buitenkant van de trein. Technisch gezien zijn dat geen grote problemen, aldus de topman bron: nos | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:23 |
Ik vraag mij wel eens af hoe het kan dat zoiets gekozen wordt. Echt zo zwart-wit qua geld kan het toch niet zijn ? | |
Zug-Chef | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:24 |
Tja dat zal dan eerst door de opdrachtgever moeten worden geeist., | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:24 |
"Het is een combinatie van factoren wat ervoor gezorgd heeft dat AnsaldoBreda gewonnen heeft." | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:24 |
Ik weet niet meer wie het heeft gevraagd maar ik heb er vandaag wel naar gekeken: de IR tussen Luik-Guillemins en Aken werd vandaag gereden door klassiekje nummer 153. Er stond nog wat antiek spul op een ander spoor, de stoptrein naar Ans en Borgworm (Waremme) werd gereden door klassiekjes 161 en 176. Naar Maastricht rijdt nu relatief modern materieel, ik zat daarstraks in klassiekje nummer 769. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 20:26:27 ] | |
Ajaxfan | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:25 |
Dat die krengen voor de rest zo onbetrouwbaar zijn als de pest, ach dat is een detail! | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:26 |
Ik ben benieuwd of die Parlmentaire Enquete er komt. Moet zeggen dat ik het wel hoopgevend vond dat D'66 zei dat ze ook de rol van de overheid wouden onderzoeken. Mag gezegd worden dat je dat niet zo snel hoort, dus ben benieuwd. | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:26 |
je moet voor 16 euro verreizen wil je een kwart terug kunnen krijgen ... | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:26 |
Riepen Mansveld of Meerstadt niet iets over een onafhankelijk bedrijf om te testen? Volgens mij (en Ansaldobreda) is er werk aan de winkel ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:28 |
Nou ja, D66 was in de periode dat deze aanbesteding speelde bijna nog minder overheid dan de SGP ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:28 |
D66 heeft makkelijker praten over de rol van de overheid.Wanneer heeft die voor het laatst geregeerd? De VVD of PvdA gaat zich daar echt niet zijn eigen handen aan branden om de leiders van toen een oor aan te naaien ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:28 |
De stopper naar Aken moet volgens mij nog met de oudste klassiekjes gereden worden: de nieuwere hebben TBL-1+ en mogen daarom Duitsland niet in. Hier alle series: http://nl.wikipedia.org/wiki/Klassiek_motorstel#Series | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:29 |
http://www.regiomeppel.nl/nieuws/dodelijk-treinongeval-19189.html Die is nog een behoorlijk stuk doorgeschoven:
| |
greavy | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:29 |
En de vertraging kwam voornamelijk door miscommunicatie over busverbindingen. Dit studiejaar al haar 7e keer > 60 minuten vertraging op dat stuk.... | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:29 |
Zeker, dat is ook wel logisch. Maar de rol mag zeker onderzocht worden. Het is niet dat er op zo'n hoog niveau maar mag worden beslist en later zeggen van: "Ja maar...". | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:30 |
De oplossing voor de sneeuw- en ijsproblemen is in ieder geval gevonden, volgens de huidige verwachtingen gaat het na het weekend dooien. ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:31 |
Het pleit daarentegen niet voor hun bereidheid verantwoordelijkheid te nemen dat VVD en PvdA zich hier grotendeels stil over houden (op wat wapengekletter van Mansveld en klachten van Betty de Boer over incorrecte communicatie van VVMC na). Maar goed, daar hadden we geen extra bewijs voor nodig natuurlijk ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:32 |
Compleet toevallig is het met een paar dagen opgelost en is er net geheel onverwacht ook dooi. Als het weer gaat sneeuwen en vriezen is het wachten op een volgende smoes hehe. | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:34 |
"Om grotere problemen te voorkomen" zou het toverwoord moeten zijn, lijkt het. | |
Zug-Chef | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:39 |
![]() | |
the-it | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:40 |
Het zal mij verbazen ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:42 |
Dat bedrijf heeft al vaker gelogen tegenover de pers, dus ik geloof geen woord van wat die gasten zeggen. | |
lyolyrc | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:44 |
Als het zo snel kan met dat oplossen van die problemen, dan hadden al die treinen al lang probleemloos rondgereden. Onzin dus, of ze waren eerder niet bereidwillig om problemen te verhelpen. In dat laatste geval zijn ze schuldig aan de vertraging die is ontstaan bij de aflevering. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:46 |
ja, zes jaar te laat, rijdt de boel eindelijk de halve dienst, en dondert meteen uitelkaar op wat sneeuw. Maar nee, het is in een paar dagen opgelost ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:47 |
Ze beste man verteld dat ze al weken bezig zijn, start van dienstregeling 2013 dus. Problemen zijn niet gering als je deze week met implementatie start. En dat ding is waarschijnlijk minimaal getest in Wenen.. | |
Q. | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:48 |
Wees nou eens niet zo negatief, alles komt goed, dat zeggen ze toch? | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:52 |
Daarom. Je moet ze gewoon een kans geven om de problemen op te lossen. Alle begin is namelijk moeilijk | |
Peter | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:52 |
3 dagen! 1 dag om bergen Duckttape te bestellen, 1 dag voor verzending en 1 dag om de Fyra's er mee te omwikkelen ![]() | |
Q. | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:54 |
Je vergeet de paarden die ze er voor moeten spannen. Komt helemaal goed. ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:54 |
Dan zijn we in ieder geval wel van die gay-kleurstelling af ![]() | |
Peter | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:54 |
Duckttape is vast in kleurtjes verkrijgbaar ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 20:56 |
Spanbandjes is beter dan ducttape. Ze hebben in Nederland namelijk wel ervaring met treinen in combinatie met spanbanden. | |
Samson | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:08 |
Ze gaan ook een beetje voorbij aan het feit dat er onderhand weinig mensen meer uberhaupt in zo'n Fyra durven te stappen. Ik zou het zelf zeker niet doen gezien wat er allemaal nog mis is gegaan met die treinen.... Ook al rijden ze straks weer, dan is het wachten op een catastrofaal ongeluk. | |
Litpho | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:09 |
Ansaldobreda houdt YOLO aan als motto? | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:12 |
Nou ik zal je vertellen, ik had er best graag een ritje mee willen maken. Maar ik had al na de eerste week iets van "oowkeeee.... Weet je? Maak eerst alles maar eens fatsoenlijk in orde en als het een normaal voorspelbare dienst kan uitvoeren, dan kom ik nog weleens een keer kijken." Maar some day... never comes. Ik hou er serieus rekening mee dat we dat ding nooit meer in actieve dienst terug gaan zien. En daar zou ik goed van balen. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:12 |
Ik hoop ooit nog te stranden met dat ding. Loop ik naar de Telegraaf en zeg ik, ik was met de Fyra en ik heb GODVERDOMME 6 UUR IN DE SPANNINGSSLUIS GESTAAN JA! Ik ben sowieso klaar met NSH zelf momenteel.. Wat een geyle tyfusbende is dat zeg. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:13 |
WTF is dit nou weer voor iets? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:13 |
Raillhopper debakel II | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:13 |
Er is een keer zo'n plaat bovenop weggevlogen volgens mij. ![]() | |
WhiteJoker | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:13 |
Ik vind het op zich ook wel jammer dat ik er nog nooit in gereden heb. | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:14 |
er liet wat beplating los, dus dat is met spanbanden vastgezet. Eén spanband per zijde bleek niet helemaal afdoende, dus hebben ze er op een aantal stukken een tweede bijgeplaatst ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:14 |
Je mist er weinig aan, maar het is grappig om er eens in gezeten te hebben als die dweilkar daadwerkelijk 250 rijdt. | |
WhiteJoker | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:14 |
Ja, maar nu kan ik niet zeggen: Ik heb in de trein des doods gezeten... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:14 |
Dat komt natuurlijk door die stickers erop "Verboden aan te stampen" ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:15 |
ding komt wel weer in dienst. Ik had ook zoiets van eerst afwachten, dan er pas mee reizen | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:15 |
Mja, ach ik heb hem 1 keer zien rijden, zie stoppen en weg zien rijden op het perron waar ik stond. Afwachtend op de Thalys. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:16 |
Stond de Thalys er toen ook 3 uur achter? ![]() | |
Dos37 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:18 |
Ik vroeg laatst naar de werkzaamheden bij Duivendrecht, er is in de reisplanner nog niets veranderd. Maar volgens mij hoef je als je vanaf Amersfoort komt niet te doen. Hij stopt gewoon niet in Duivendrecht en Amsterdam Zuid voor de rest rijdt ie gewoon door volgens mij. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:18 |
Hij kwam wel te laat binnen inderdaad, en werd opgeheven en reed niet door naar breda ofzo, Mijn Thalys kwam er volgensmij nèt niet op blokafstand achteraan... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:18 |
Zamboni klinkt ook wel Italiaans eigenlijk ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:18 |
Hoe loopt CityNightLine een vertraging van 30 minuten in? Door vanaf Emmerich in één ruk door te rijden naar Dortmund en niet te stoppen in Duisburg, Düsseldorf, Keulen en Wuppertal. Tsja... | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:19 |
tussen Schiphol en Hilversum - Amersfoort reist u via Amsterdam Centraal Met IC naar Enkhuizen naar Amsterdam C en daar overstappen naar Schiphol ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:19 |
Op welke datum is besloten dat die dingen niet meer gingen rijden? Op e HAFAS update van de 16e staan ze er nog in iig | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:19 |
De 18e | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:19 |
RIKUS! JE HEBT WAT TE DOEN! | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:21 |
Ah, meestal loopt de HAFAS voorop met updates doorvoeren, de grensland express bijvoorbeeld staat er alvast niet meer in ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:22 |
Daar win je wel meer mee dan 30 minuten ook ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:22 |
Heeft er nooit in gestaan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:22 |
het lijkt er idd op. Trein doet er slechts 3 minuten langer over dan normaal. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:22 |
Zijdelingse vraag, ik kom met FuckYouTravels 14 februari om kwart over 5 sochtends aan in Keulen, te vroeg voor een shoenetagticket, is er ook een NRW busdagkaart ofzo? | |
Pino112 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:22 |
Wel eerst ff checken of het klopt. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:25 |
Ik kwam laatst nog iets tegen wat er niet instond, t was wel iets lulligs, want ik weet het nu al niet meer ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:26 |
Dat boemeltje naar Dalheim misschien? ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:26 |
Whehe, mooie reactie op Telegraaf.nl over de kennelijk eenvoudige oplossing voor het V250-probleempje:
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:28 |
Nee, eerder hier in de regio...Ik denk met het apelazerus, maar kom er niet op (En dan bedoel ik niet die CDGVAL en ORLYVAL) | |
Viezze | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:29 |
Wat ik me afvraag, volgens AnsaldoBreda is het een simpel probleem. Voor een simpel probleem zijn er veertig man aan het werk vanuit AB. Wat gaat er in hemelsnaam gebeuren als er dat ooit een ingewikkeld probleem optreedt, wordt dan de gehele bevolking van Italie ingevlogen? ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:29 |
Creëren ze daar wel werkgelegenheid. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:29 |
![]() ![]() | |
Riddler86 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:30 |
![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:31 |
Dit topic neigt naar een ontsporing.![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:33 |
Nog een stripje vandaag in de nederlandse ochtendbladen:![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:33 |
Die gast van AnsaldoBreda heeft echt wat raars gerookt, niemand gelooft die onzin toch? ![]() | |
Viezze | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:37 |
Het is ook niks mechanisch als er platen van een trein afvallen, echt niet. | |
Kentekenplaat | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:37 |
![]() ONZ / [Paint] Het falende Fyra-verzameltopic | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:38 |
Doet het niet, moet je voor inloggen ofzo... ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:38 |
Uitstel voor het vierde spoorwegpakket: zowel Duitsland als Frankrijk hebben moeite met de eis dat de infrastructuurbeheerders volledig wordt gescheiden van de spoorwegmaatschappijen. Interessant leesvoer: Tony Berkeley: Does Europe want Germany to run all its railways? | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:40 |
Morgen wéér een aangepaste dienstregeling lees ik net... Hoe lang nog? ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:40 |
Oh ![]() Hier de tekst: Ondertussen:
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:41 |
Ik weet het al, heel station Fontainebleau Foret is niet te vinden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:43 |
Een febje of 5, misschien 10. Good luck ![]() | |
Viezze | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:44 |
Als ik dat verhaal van AB zit te lezen heb ik het idee dat ik in Bananasplit zit en dat Frans Bauer ieder moment binnen kan komen lopen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:44 |
Ja, want met het minst of geringste beetje sneeuw/vorst heeft men dat recht toch om aangepast te rijden? En straks in de zomer een aangepaste dienstregeling wegens de warmte. Want ja, met die temperaturen... OEI! | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:45 |
In de zomer is er een verhoogde kans dat het 's avonds gaat onweren. Dus snijden we bij voorbaat de helft van de treinen weg tijdens de avondspits. Zonder de resterende treinen te verlengen. Vanavond nog een mooi staaltje gezien... een IC van Rotterdam naar Amsterdam is tijdens de avondspits meestal 10 of 12 bakken VIRM. Deze avond telde die IC maarliefst 6 bakjes ICMm. Arme reizigers ![]() | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:45 |
Vergeet de woei niet in de herfst! | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:46 |
Precies, ze hebben altijd wel een (volgens hen) geldige reden voor een aangepaste dienstregeling. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:46 |
En de bloemetjes in de lente, want al die pollen in de lucht kunnen het treinverkeer ernstig hinderen! | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:47 |
Zomer's al die vrouwen met rokjes op het perron leiden machinisten ook af. Ook wel belangrijk om daar de dienstregeling op aan te passen. | |
b2py | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:48 |
Ja, zo hard mogelijk langsscheuren zodat we upskirts krijgen. Of ben ik nu te porno? ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:49 |
"Dames en heren, in verband met vrouwen met korte rokjes rijdt NS een aangepaste dienstregeling. Houdt u rekening met een langere reistijd, vaker overstappen, en drukte aan de perronkant van de trein." | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:49 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:49 |
Niets mis met een vuige portie upskirt tieners ![]() | |
V2 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:50 |
Minstens 20 van de 40 zijn koks en cateraars joh ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:50 |
Got that ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:51 |
Toegegeven, AnsaldoBreda heeft een prima cateringbedrijf. De beste lekkernijen die tijdens InnoTrans te krijgen waren kwamen bij AB vandaan. Al had SNCF ook errug goede catering ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:51 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:52 |
RTL Nieuws: NS denkt alsnog na over stoppen met Fyra | |
#ANONIEM | dinsdag 22 januari 2013 @ 21:52 |
Uit een ander topic, wel relevant ![]() ![]() |