abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2012 @ 19:32:32 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120240051

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Vanaf 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder.
Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig..

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120240092
Ik neem aan dat de topic-titel alleen over dit topic gaat en niet over treintjes ofzo _O-
pi_120240109
of omdat er ondanks sneeuw weinig vertragingen waren?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120240144
Mee eens, ik heb afgelopen weekend en de vrijdag daarvoor best veel in de trein gezeten, maar nul-komma-nul vertraging gehad.
pi_120240279
quote:
7 vind ik niet echt terecht. Zo beroerd doet Arriva het niet op dat traject. Sterker nog, de treinen op Zwolle - Emmen rijden volgens mij redelijk op tijd nu. Ik ken wel een traject waar het minder gaat
Behalve morgen wanneer ik voor het eerst zelfstandig het baanvak op ga! Haha. Maar volgens min gaat het momenteel wel redelijk inderdaad.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:38:42 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120240298
Iemand heeft een tijd terug geWOBt en wat documenten over de V250 opgevraagd. Hier te vinden: http://www.rijksoverheid.(...)inmaterieel-v250.pdf

Misschien zit er wat leuks bij?
pi_120240358
Nog even toevoegen op dat vermetroën van de Hoekse Lijn. Dat wordt nog wel een mooie uitdaging daar met die goederen. Er zit best veel goederenemplacement vast aan de spoorlijn naar Hoek van Holland. Weet iemand het profiel van vrije ruimte van de Rotterdamse metro?
  woensdag 12 december 2012 @ 19:41:04 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120240416
Alleen Vlaardingen en Maassluis worden nog bediend met goederentreinen. Bij Maassluis pal naast/bij het station de aantakking, bij Vlaardingen moet je echt het hoofdspoor af en een stamlijn op ri. de industrie.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:41:18 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120240425
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:39 schreef b2py het volgende:
Nog even toevoegen op dat vermetroën van de Hoekse Lijn. Dat wordt nog wel een mooie uitdaging daar met die goederen. Er zit best veel goederenemplacement vast aan de spoorlijn naar Hoek van Holland. Weet iemand het profiel van vrije ruimte van de Rotterdamse metro?
Volgens mij 2,65m breed, standaard light-rail maat. Treinen zijn 3,00m (net als de Amsterdamse metro).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120240594
Mijn trein rijdt zojuist "door een fout van de treindienstleiding" leiden centraal voorbij :')

-edit- verkeerde wissel, we stonden niet langs een perron volgens de omroep.
pi_120240627
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:38 schreef James1988 het volgende:
Iemand heeft een tijd terug geWOBt en wat documenten over de V250 opgevraagd. Hier te vinden: http://www.rijksoverheid.(...)inmaterieel-v250.pdf

Lijkt erop alsof die website faalt, wordt niks gedownload hier als ik hem 'download'.. :(
  woensdag 12 december 2012 @ 19:47:18 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120240656
Bij mij is ie gewoon binnen hoor :D
pi_120241230
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:38 schreef James1988 het volgende:

Ja er zit wel wat leuks in.
De maximale toegestane windsnelheid op de HSL-Zuid is:
Maximum crosswinds: The maximum crosswind is 35 m/s with bursts up to 50 m/s

Vandaar dat de brug over Hollandsch Diep wel eens eruit gaat, alhoewel ik betwijfel of die windvlagen van 50 m/s ooit gehaald worden.
pi_120241253
Bij mij zeurt 'ie dat die een of ander vage adobe-extensie op het pdf formaat gebruikt die mijn pdf reader blijkbaar niet snapt :(
Jammer dan. Ik lees het hier wel ;)
pi_120241864
En ik lees verschillende brieven over toestemming tot wijziging van het ontwerp voor de remmen. Dit om onder het maximaal gewicht te blijven. Deze toestemming is volgens mij vervolgens ook gegeven.
  woensdag 12 december 2012 @ 20:20:25 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120242133
quote:
8s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bij mij zeurt 'ie dat die een of ander vage adobe-extensie op het pdf formaat gebruikt die mijn pdf reader blijkbaar niet snapt :(
Jammer dan. Ik lees het hier wel ;)
Om de bijlages binnen te halen die in dat PDF-document staan heb je één of andere Flash-player nodig. Die heb ik ff geïnstalleerd en kan alles openen&lezen.
pi_120242290
Op m'n Mac zit 'ie te piepen dat ik Acrobat 8 moet installeren, dat was ik toch niet van plan. Welke idioot bedenkt nou weer dat dit speciaal verpakt moet worden? Ik dacht dat de overheid richting open software ging? Nou Adobe Acrobat is dat toch echt niet...
  woensdag 12 december 2012 @ 20:25:43 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120242373
Inmiddels wel aangenomen als open standaard.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120242430
Echt, ik lach me de laatste dagen kapot om de falende Fyra. _O-

In dit topic wordt al jaren geroepen dat het niks gaat worden en inderdaad, het is ook niks. De NS doet ondertussen alsof het ding wereldse snelheden haalt, maar ondertussen hadden beter Wadlopers kunnen laten rijden op de HSL. Die komen tenminste aan.

Echt, wat een komedie. :D
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_120242551
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:25 schreef Duvel het volgende:
Inmiddels wel aangenomen als open standaard.
Nee, PDF is de open standaard, Acrobat is de software die veel mensen ervoor gebruiken. En blijkbaar daarbij nog eens een of andere vage plugin...
  woensdag 12 december 2012 @ 20:29:04 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120242553
Helaas zijn vandaag de laatste 2 Wadlopers vertrokken naar Polen om daar dienst te gaan doen.
  woensdag 12 december 2012 @ 20:30:14 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120242610
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:29 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Nee, PDF is de open standaard, Acrobat is de software die veel mensen ervoor gebruiken. En blijkbaar daarbij nog eens een of andere vage plugin...
Eh ja, je hebt gelijk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120242645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Op m'n Mac [..] open software
Dus: Kop dicht :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120242826
Er zitten heleboel documenten in de PDF over de toelating tot het spoornet. Zo zit er een volledig keuringsdocument bijgevoegd van een v250 die gekeurd is door Lloyds voor in gebruik name! :D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 20:39:14 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120243117
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:38 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Behalve morgen wanneer ik voor het eerst zelfstandig het baanvak op ga! Haha. Maar volgens min gaat het momenteel wel redelijk inderdaad.
haha. Succes of sterkte. Wat moet ik je wensen? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120243167
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:34 schreef b2py het volgende:
Er zitten heleboel documenten in de PDF over de toelating tot het spoornet. Zo zit er een volledig keuringsdocument bijgevoegd van een v250 die gekeurd is door Lloyds voor in gebruik name! :D
Note: Op 7 november 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot het nederlandse spoornet.
En op 20 December 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot de grensbaanvakken met België.
pi_120243233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Note: Op 7 november 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot het nederlandse spoornet.
Emoe?

Vandaar het design :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 20:43:22 #28
Maffe Fries
pi_120243338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:40 schreef b2py het volgende:

[..]

En op 20 December 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot de grensbaanvakken met België.
toelating tot reizigersdienst is nog niet heel erg lang geleden afgegeven. Dat was ergens dit jaar
pi_120243426
Stukje uit de notulen van 1 juli 2010:
Risk analysis
This point has not been discussed due to the lack of time.
pi_120243474
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toelating tot reizigersdienst is nog niet heel erg lang geleden afgegeven. Dat was ergens dit jaar
Ging ook alleen over toelating tot het spoornet, niet met reizigers ;)
  woensdag 12 december 2012 @ 21:03:58 #31
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120244402
Wat mij trouwens opviel toen ik een treinreis aan het plannen was (Hier consulteerbaar planning voor wie interesse heeft ) Is dat de HAFAS aangeeft dat er geen Fietsen in de Fyra vervoerd kunnen worden. Ik dacht de HAFAS te kunnen betrappen op de eerste fout, maar nee

Even nakijken en inderdaad van alle TGV achtigen in Europa zijn we als fietsland de enigen waarbij het niet kan. écht wat een Faalzooi :')
http://www.nshispeed.nl/n(...)meenemen-in-de-trein 8)7

Overigens betrap ik ze op een fout, staat op de NSH site dat in de tgv de fiets alleen meekan in een hoes, een snelle blik op de SNCF site leert dat je hem ook normaal kan meenemen voor 10 euro extra...
  woensdag 12 december 2012 @ 21:12:51 #32
200192 Darkwing_Duck
pi_120244833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:41 schreef Viezze het volgende:

[..]

Emoe?
[ afbeelding ]
Vandaar het design :P
De andere naam van de V250 is Albatros geloof ik...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 21:14:18 #33
Maffe Fries
pi_120244908
dan is kleffe spaghetti of spaghettimonster, dodo, eendenbek of stofzuiger toch een betere benaming :P
pi_120244909
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat mij trouwens opviel toen ik een treinreis aan het plannen was (Hier consulteerbaar planning voor wie interesse heeft ) Is dat de HAFAS aangeeft dat er geen Fietsen in de Fyra vervoerd kunnen worden. Ik dacht de HAFAS te kunnen betrappen op de eerste fout, maar nee

Even nakijken en inderdaad van alle TGV achtigen in Europa zijn we als fietsland de enigen waarbij het niet kan. écht wat een Faalzooi :')
http://www.nshispeed.nl/n(...)meenemen-in-de-trein 8)7

Overigens betrap ik ze op een fout, staat op de NSH site dat in de tgv de fiets alleen meekan in een hoes, een snelle blik op de SNCF site leert dat je hem ook normaal kan meenemen voor 10 euro extra...
TGV is ander product dan Thalys.
  woensdag 12 december 2012 @ 21:15:53 #35
200192 Darkwing_Duck
pi_120244993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:14 schreef b2py het volgende:

[..]

TGV is ander product dan Thalys.
Ik heb het toch niet over de Thalys? :?
pi_120245103
Je lijkt het te hebben over een snelle trein die in Frankrijk komt en in Nederland komt, dat kan alleen de Thalys zijn ;)
pi_120245142
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Mijn trein rijdt zojuist "door een fout van de treindienstleiding" leiden centraal voorbij :')

-edit- verkeerde wissel, we stonden niet langs een perron volgens de omroep.
Gisteren reed de IC Lelystad - Vlissingen het station Den Haag Laan van NOI voorbij. We stonden op het voorste balkon direct achter machinist en we reden op een zeker moment NOI voorbij. Een vrouw wilde eruit op NOI en deed navraag bij de conducteur. Hij wist het zelf ook niet en deed de deur naar de machinist open en vroeg of hij niet een station vergeten was. Hierop beweerde de machinist dat dit niet zo was en reed vrolijk verder naar HS :')
  woensdag 12 december 2012 @ 21:19:19 #38
200192 Darkwing_Duck
pi_120245206
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je lijkt het te hebben over een snelle trein die in Frankrijk komt en in Nederland komt, dat kan alleen de Thalys zijn ;)
Ik heb het erover dat van alle Snelle treinen er fietsmogelijkheden zijn, behalve de Fyra. En dat in een Fietsland als Nederland
pi_120245937
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

haha. Succes of sterkte. Wat moet ik je wensen? :P
Voor een combinatie van beiden doe ik het ook. Denk dat ik beide wel nodig ben.
pi_120246809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:18 schreef zoem het volgende:

[..]

Gisteren reed de IC Lelystad - Vlissingen het station Den Haag Laan van NOI voorbij. We stonden op het voorste balkon direct achter machinist en we reden op een zeker moment NOI voorbij. Een vrouw wilde eruit op NOI en deed navraag bij de conducteur. Hij wist het zelf ook niet en deed de deur naar de machinist open en vroeg of hij niet een station vergeten was. Hierop beweerde de machinist dat dit niet zo was en reed vrolijk verder naar HS :')
is inderdaad lastig. Had er laatst een die vond het niet nodig om op Amsterdam Bijlmer ArenA te stoppen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120247824
Fiets meenemen in de trein is sowieso onzin. Ik bezoell, kies je vervoermiddel en blijf bij je keuze. Wat komt hierna? Hele volksstammen die met auto en al de trem in willen? 8)7 Sommige mensen snappen er echt niks van gewoon :N :P
pi_120247968
Zou altijd zo moeten zijn. Beide stations.
  woensdag 12 december 2012 @ 22:09:47 #43
200192 Darkwing_Duck
pi_120248147
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Fiets meenemen in de trein is sowieso onzin. Ik bezoell, kies je vervoermiddel en blijf bij je keuze. Wat komt hierna? Hele volksstammen die met auto en al de trem in willen? 8)7 Sommige mensen snappen er echt niks van gewoon :N :P
:{w
pi_120248212
En vergeet niet, de Fyra is helemaal nieuw in Europa en laat zich met niets vergelijken. ;)

Dat een fiets wel mee mag in andere TGV-achtigen zegt dus helemaal niets.
pi_120248336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:10 schreef Anno1982 het volgende:
En vergeet niet, de Fyra is helemaal nieuw in Europa en laat zich met niets vergelijken. ;)

Dat een fiets wel mee mag in andere TGV-achtigen zegt dus helemaal niets.
En de plaatsen waar fyra stopt zijn niet bepaald fiets vriendelijke :')
pi_120249091
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[ afbeelding ] :{w
Hier. GEKKIGHEID 8)7 :P
  woensdag 12 december 2012 @ 22:39:58 #47
200192 Darkwing_Duck
pi_120249952
http://action.fyrafail.eu

Het Resultaat van Groenlinks en een Belgische Partij
pi_120251061
Vrienden, we zijn eruit. Het lek is boven ^O^

De Fyra

Is een goederentrein :Y

Sterker nog, men is compleet vergeten hoe het woord "Reiziger" ook weer ging. Of het woord "toegankelijk", trouwens.
  woensdag 12 december 2012 @ 23:03:03 #49
200192 Darkwing_Duck
pi_120251138
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrienden, we zijn eruit. Het lek is boven ^O^

De Fyra

Is een goederentrein :Y

[ afbeelding ]

Sterker nog, men is compleet vergeten hoe het woord "Reiziger" ook weer ging. Of het woord "toegankelijk", trouwens.
Waar in Belgie is de foto genomen?
  woensdag 12 december 2012 @ 23:05:25 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120251262
Brussel Centraal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')