SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Je kwark is op dus ga je pasta eten. Ik mis het even. Pasta is carbs, kwark is eiwitten... Me no understand.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik had nog geen avondeten op, dus dat doe ik nu, en ik eet eieren om de kwark te vervangen. oh ja, een blikje sardines is ook nog een goed idee.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:20 schreef slacker_nl het volgende:
Je kwark is op dus ga je pasta eten. Ik mis het even. Pasta is carbs, kwark is eiwitten... Me no understand.![]()
Mag dit weg? Er zijn mensen aant cutten.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:37 schreef Sapstengel het volgende:
[ [url=http://cdn-www.i-am-bored.com/media/pizzaburgercrown.jpg]afbeelding[/url] ]
Dreamer bulk acquired.
[ Bericht 0% gewijzigd door Awesome_ op 25-04-2012 21:56:42 ]BEASTMODE![]()
Zijn er hier meer mensen die fysiek zwaar werk doen en hier hinder van ondervinden? Ik ga in september weer studeren, maar doe momenteel erg zwaar werk en dat is niet heel bevorderlijk voor mijn gains heb ik het idee.![]()
Wel tijdje gedaan en m'n trainingsmaatje doet dit ook. Wel inderdaad belemmerend voor de rust. Zorg gewoon voor genoeg nachtrust, meer kun je toch niet doen. Wel ging ik bv. anders tillen om de spieren van voorgaande dagen te ontzienquote:Op woensdag 25 april 2012 21:54 schreef ZuidGrens het volgende:
Zijn er hier meer mensen die fysiek zwaar werk doen en hier hinder van ondervinden? Ik ga in september weer studeren, maar doe momenteel erg zwaar werk en dat is niet heel bevorderlijk voor mijn gains heb ik het idee.
BEASTMODE![]()
Enige wat ik kan vinden is 240kcal en 10gr vet per slice. Hoeveel slices je er dan uit kan halen, geen idee.quote:![]()
12 of 6, dus het lijkt me dat ze op 12 doelen als ik die pizza zo ziequote:Op woensdag 25 april 2012 22:09 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Enige wat ik kan vinden is 240kcal en 10gr vet per slice. Hoeveel slices je er dan uit kan halen, geen idee.![]()
hmm ben vanaf vorige week de deadlifttechniek aan het oefenen
romanian op woensdag en gewone op vrijdag
Maar ik heb toch al ruim een week een naar gevoel in mijn onder/middenrug, normaal als je net begint met deadliften ?TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L![]()
Net voor het eerst de Pendlay Row gedaan, hieronder het filmpje. Wat vinden jullie van mijn houding? Was de eerste keer zoals ik al zei, dus kan wellicht beter. Wat is de plek waar ik de stang precies heen moet brengen? Mijn borst las ik op de Stronglifts website. klopt dat?
Trouwens echt een aanrader, jezelf filmen en terugkijken. Vooral bij gebrek aan goede instructeurs en een trainingspartner.![]()
Ik vind em prima en zou niks kunnen verzinnen, je tip neem ik mee trouwens. Wel een goedequote:Op woensdag 25 april 2012 23:25 schreef Warsaw het volgende:
Net voor het eerst de Pendlay Row gedaan, hieronder het filmpje. Wat vinden jullie van mijn houding? Was de eerste keer zoals ik al zei, dus kan wellicht beter. Wat is de plek waar ik de stang precies heen moet brengen? Mijn borst las ik op de Stronglifts website. klopt dat?
Trouwens echt een aanrader, jezelf filmen en terugkijken. Vooral bij gebrek aan goede instructeurs en een trainingspartner.
BEASTMODE![]()
Hangt deels van je genetics af ervan uitgaande dat je dieet in orde is en voldoende compenseert. Als je een hardgainer bent (ectomorph) dan zal het zeker invloed hebben. Ik ken een kerel die stratenmaker is en ondervind bijna geen last, echt een beest. Hoe dan ook is een kantoorbaan ideaal voor een bodybuilder.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:54 schreef ZuidGrens het volgende:
Zijn er hier meer mensen die fysiek zwaar werk doen en hier hinder van ondervinden? Ik ga in september weer studeren, maar doe momenteel erg zwaar werk en dat is niet heel bevorderlijk voor mijn gains heb ik het idee.Land of the free. Home of the brave.![]()
TROLLLOASOLDAOLSD[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Jezus, deadliften met alternate grip maakt echt een gigantisch verschil. Ik heb nogal kleine, zwakke handen en met 100kg+ donderde de barbell bij overhand grip bijna uit m'n fikken na 3 reps. Mijn handen waren mijn beperkende factor en mijn form ging naar de klote omdat ik die bar niet fatsoenlijk kon vasthouden (ding hing in mijn vingers). Nu met alternate grip gaat het weer heerlijk. Was even wennen en het is nog wel zwaar, maar ik kan nu 3x5x110kg deadliften zonder last te hebben van m'n fikken. Niet spectaculair misschien, maar ik ben er best blij mee eigenlijk
Heb trouwens ook zo'n grip trainer gekocht:
Best pittig als je zo'n ding 50 keer inknijpt! Hoop dat het nut gaat hebben om mijn handen+onderarmen wat te versterken."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Nicequote:Op donderdag 26 april 2012 02:25 schreef star_gazer het volgende:
Jezus, deadliften met alternate grip maakt echt een gigantisch verschil. Ik heb nogal kleine, zwakke handen en met 100kg+ donderde de barbell bij overhand grip bijna uit m'n fikken na 3 reps. Mijn handen waren mijn beperkende factor en mijn form ging naar de klote omdat ik die bar niet fatsoenlijk kon vasthouden (ding hing in mijn vingers). Nu met alternate grip gaat het weer heerlijk. Was even wennen en het is nog wel zwaar, maar ik kan nu 3x5x110kg deadliften zonder last te hebben van m'n fikken. Niet spectaculair misschien, maar ik ben er best blij mee eigenlijk
[ afbeelding ]
Best pittig als je zo'n ding 50 keer inknijpt! Hoop dat het nut gaat hebben om mijn handen+onderarmen wat te versterken.. Ik train veel BJJ en MMA, en gripkracht is daar heel belangerijk dus mijn grip is wel sterk. Ik deadlift alsnog met alternate grip, is toch wat chiller. Je kan ook gewoon straps gebruiken hoor, is beetje cheaten maar geeft niet.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Probeer eens magnesium, daardoor kon ik boven de 200kg makkelijk vast houden.Land of the free. Home of the brave.![]()
Alternate grip hoort toch vanaf het begin in je techniek te zitten vind ik.quote:Op donderdag 26 april 2012 02:25 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Best pittig als je zo'n ding 50 keer inknijpt! Hoop dat het nut gaat hebben om mijn handen+onderarmen wat te versterken.
Het houd veel beter vast.
Maar ik ga ook zo'n griptrainer kopen idd.
Doe nu meestal setjes van 7 a 8 op 150kg zonder te stuiteren, maar na de 5e rep hangt de bar dan aan m'n vingertoppen of hij schiet los, en moet je stoppen en opnieuw pakken.
En door de concentratie hierop, gaat idd. je form d'r uit als je niet oppast.
Wel lekker eelt plukken nadat je lekker ge-DL't hebt.![]()
Straps vind ik hopeloos werken, maar laatst zag ik eeen filmpje van iemand met een
polsband en een haakje er aan. Dat haakje hang je dan aan de achterkant v.d. bar.
'k weet alleen niet meer hoe dat heet. Iemand hier?
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 26-04-2012 07:49:20 ]![]()
Volgens mij gewoon weightlifting hooks.
Straps werken bij mij ook niet moet ik zeggen. Gaat m'n grip juist van naar de klote.![]()
Ja die dingen. Thanks.quote:Op donderdag 26 april 2012 08:01 schreef rapelsen het volgende:
Volgens mij gewoon weightlifting hooks.
Straps werken bij mij ook niet moet ik zeggen. Gaat m'n grip juist van naar de klote.
Ja idd. kut he straps.
Ik heb het een paar pogingen gegeven, maar elke keer weer gefrustreerd aan de kant gegooid.
Het lijkt wel of ik ze niet strak genoeg krijg. (Of ik verwacht er teveel van).
Behalve dat, je bent ff bezig om ze er omheen te winden, en dat betekend dat je kromstaat.
Terwijl ik normaal altijd ff neurotisch 1 of 2 deadlift doe zonder iets in m'n handen, vlak voordat ik het setje doe.![]()
2 vraagjes, wat is de reden dat je begonnen bent met bodybuilden en wat is je uiteindelijke doel?
Ik ben zelf begonnen met bodybuilden om mijn bovenlichaam sterker en groter te maken, omdat ik altijd al dunne en zwakke armen heb gehad. Mijn benen daarentegen zijn altijd al sterk en wat groter geweest. En daarnaast werd ik helemaal gek van mijn buikje en ben ik eerst 3-4 maanden op de verkeerde manier gaan cutten. Veel cardio, slecht en weinig eten en dit allemaal zonder weinig spieren te hebben. Toen maar besloten om eerst spieren te gaan bouwen, wat ik dus al meteen had moeten doen.
Ten eerste was het doel om er uit te zien als Tyler Durden, maar nu vind ik dit wel een erg mooi streeflichaam.![]()
Ik had voorheen een chronisch slaap probleem. Had nachten waarbij ik na 3 uur slapen de rest v.d. nacht naar het plafond lag te staren.quote:Op donderdag 26 april 2012 08:46 schreef kevin_ het volgende:
2 vraagjes, wat is de reden dat je begonnen bent met bodybuilden en wat is je uiteindelijke doel?
Ik ben zelf begonnen met bodybuilden om mijn bovenlichaam sterker en groter te maken, omdat ik altijd al dunne en zwakke armen heb gehad. Mijn benen daarentegen zijn altijd al sterk en wat groter geweest. En daarnaast werd ik helemaal gek van mijn buikje en ben ik eerst 3-4 maanden op de verkeerde manier gaan cutten. Veel cardio, slecht en weinig eten en dit allemaal zonder weinig spieren te hebben. Toen maar besloten om eerst spieren te gaan bouwen, wat ik dus al meteen had moeten doen.
Ten eerste was het doel om er uit te zien als Tyler Durden, maar nu vind ik dit wel een erg mooi streeflichaam.
Ik wielrende eerst, maar voelde toch dat ik op e.o.a. manier m'n energie niet kwijt kon.
Ging erbij fitnessen, en na een maand of 2 en het eerste resultaat compleet hoooked.
Begon op 68kg nu 95kg, en m'n doel is 105kg ripped (186cm). Hoop dat dat ergens volgend jaar rond het eind v.d. zomer gaat lukken kwa gewicht. Tot nog toe zo'n 10kg per jaar gemiddeld, dus het zou moeten kunnen.
Maar wat me gemotiveerd houdt is telkens m'n korte termijn doel ).
Die is nu trouwens de 120kg bench press 8x
En het feit dat ik slaap als een os nu (meestal)
En eerlijk is eerlijk de shocked faces, head turns, en complimenten zijn ook wel aardig![]()
Racefiets heb ik inmiddels in de wilgen gehangen overigens. Ik kon het niet meer aan eten.
Zal over een maandje anders ook eens een foto plaatsen. Nu nog een pondje te veel vind ik zelf
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 26-04-2012 09:10:02 ]![]()
Je BF op 95 kilo @186?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Nu ongeveer 12% volgens zo'n huidplooimeting (zelf gedaan). Maar dat is vrij hoog voor mijn doen eigenlijk. 8% volgens zo'n apparaat dat je vast pakt met je handen, maar die zijn onzin.quote:
Dat is puur de weerstand van je huid, en ik heb veel eeld op m'n handen.![]()
Volgens mij mag je rug horizontaler, en mogen je benen verticaler. Meer richting een stiff legged deadlift in feite. Maar goed, dit moet je zelf even uitproberen, afhankelijk van je mechanica.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:25 schreef Warsaw het volgende:
Trouwens echt een aanrader, jezelf filmen en terugkijken. Vooral bij gebrek aan goede instructeurs en een trainingspartner.
http://stronglifts.com/ho(...)h-correct-technique/hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Je kijkt nu recht een spiegel in of niet? Probeer je nek rechter te houden, dus kijk de grond in, beetje een natuurlijke houding tov je rug. Doordat je nu recht naar voren kijken ben je eigenlijk je rug "omhoog" aan het trekken.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:25 schreef Warsaw het volgende:
Trouwens echt een aanrader, jezelf filmen en terugkijken. Vooral bij gebrek aan goede instructeurs en een trainingspartner.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Over die straps, hoe moeten ze nu eigenlijk om? Uiteinde naar pink of naar duim toe? Hoor/zie steeds andere dingen.
Ik DL altijd liever zonder straps zodat mijn grip sterker wordt, maar meestal heb ik ze bij de laatste set wel nodig. Ook bij mij is mijn grip de beperkende factor (ga maar na dat iemand van 1,78m kleine handen heeft), terwijl ik eigenlijk meer gewicht aankan.
Alternate doe ik niet, voelt toch assymetrisch aan. Of zou ik het toch moeten doen?This isn't even my final form.![]()
Het is even wennen, maar voor je het weet doe je het automatisch.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:56 schreef Levolution het volgende:
Alternate doe ik niet, voelt toch assymetrisch aan. Of zou ik het toch moeten doen?![]()
Zijn er nadelen aan verbonden? Gescheurde biceps heb ik wel eens gehoord.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:02 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is even wennen, maar voor je het weet doe je het automatisch.
This isn't even my final form.![]()
Nippletoe laat hier zien hoe hij straps doet, vanaf 3:30
Dit zijn iets andere straps, maar hij laat het uiteinde dus naar de duim wijzen.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:06 schreef Zith het volgende:
Nippletoe laat hier zien hoe hij straps doet, vanaf 3:30
Damn, zo deed ik het ook, maar werd toen aangesproken door een grote, ripped gast, dat het naar de pink toe moet. Ook helemaal uitleg erbij over dat het dan vastrolt enzo.This isn't even my final form.![]()
Ja dat gaat dus de verkeerde kant op. Kinderen zijn verantwoordelijkheid van de ouders. Als de ouders niks van voeding snappen, dan is er grote kans dat het uit de hand loopt.quote:Bijna kwart Nederlandse kinderen te dik
Laatste update: 26 april 2012 11:08
info
AMSTERDAM - Van de Nederlandse kinderen tussen de 10 en 12 jaar oud heeft 22 procent overgewicht. Ongeveer 6 procent van de kinderen heeft zelfs extreem overgewicht.
Foto: Gezondheidsnet
Dat blijkt uit een studie in zeven Europese landen, zo meldde het Amsterdamse VUmc donderdag.
Uit het onderzoek onder ruim 7000 schoolkinderen blijkt dat Nederlandse kinderen in vergelijking met andere landen veel frisdrank drinken, zo'n 0,6 liter per dag.
Ook blijken jongens meer frisdrank te drinken en meer tv te kijken dan meisjes, al sporten die juist weer minder. Ook zijn kinderen van hoger opgeleide ouders slanker.
Culturele tradities
In vergelijking met andere landen valt de situatie in Nederland echter mee, al is die volgens de onderzoekers wel zorgelijk. In Griekenland echter is zelfs de helft van de schoolkinderen tussen de 10 en 12 jaar oud te dik en heeft 21 procent van de hen extreem overgewicht.
Volgens de onderzoekers zijn de verschillen tussen landen lastig te verklaren. ''Het is duidelijk dat er verschillen zijn in de culturele tradities, familiegebruiken en eetgewoonten tussen de verschillende Europese landen'', zegt onderzoeksleider Johannes Brug.
En die 'Griekse' mediterranese dieet werkt ook niet, blijkbaar.
Confidence through competence![]()
Denk dat ze hier over het algemeen teveel suikers eten en in Griekenland een combinatie van veel koolhydraten en vetten.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja dat gaat dus de verkeerde kant op. Kinderen zijn verantwoordelijkheid van de ouders. Als de ouders niks van voeding snappen, dan is er grote kans dat het uit de hand loopt.
En die 'Griekse' mediterranese dieet werkt ook niet, blijkbaar.
Maar het valt me inderdaad op wat voor troep ouders hun kinderen toestoppen. Sauzen vol suikers, frisdrank etc. "Ja maar er zit geen vet in."This isn't even my final form.![]()
Er lijkt een correlatie te zijn tussen biceps trainen en biceps scheuren op de deadlfit, wrs omdat biceps minder flexibel worden. Maar het blijft een zeldzaamheid en denk niet dat het bij 'onze' gewichten van belang is. Verder dus inderdaad alleen bij de onderhandse grip, omdat je biceps voor deze positie zorgen (palm naar boven draaien) en er dan dus erg veel gewicht gaat hangen op een 1 spier.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:04 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zijn er nadelen aan verbonden? Gescheurde biceps heb ik wel eens gehoord.
Veilig om te kijken
Bloedneus tijdens het DLen?pussy
Minder veilig
Wil je een gescheurde biceps krijgen, moet je wel veel gewicht pakken. Denk niet dat wij ons daar zorgen over hoeven te maken.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:04 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zijn er nadelen aan verbonden? Gescheurde biceps heb ik wel eens gehoord.
Ik deed altijd mixed grip eigenlijk. Doe nu vaak eerste opwarm setjes gewoon overhand grip en daarna bij zwaardere sets pas mixed grip.![]()
Wie heeft er een goeie tip voor me?
Tijdje aan het cutten, zeker sinds ik IF gaat dat voorspoedig.
Nu vind ik dat mn vet op het onderste deel van mn buik nog te veel is. Echter mn schouders en benen vind ik nu wel meer dan zat "gecut". Moet niet veel meer af heb ik het idee.
Kwestie van gewoon doorgaan op deze manier of die ondrste buikhelftop de koop toenemen en nu op onderhoud gaan eten?Facet!![]()
Ik zag een tijdje geleden een programma over voeding waarbij ouders en kinderen werden onderwezen. Er was een moeder die niet wist dat melk van koeien kwam en niet van de supermarkt...
Over laag opgeleiden gesproken. Het is echt om te janken hoe weinig mensen van voeding weten.![]()
Klopt, heb wel eens met verbazing naar het programma 'help mijn kind is te dik' gekeken. Wat een niveau echt somsquote:Op donderdag 26 april 2012 11:25 schreef Snakey het volgende:
Ik zag een tijdje geleden een programma over voeding waarbij ouders en kinderen werden onderwezen. Er was een moeder die niet wist dat melk van koeien kwam en niet van de supermarkt...
Over laag opgeleiden gesproken. Het is echt om te janken hoe weinig mensen van voeding weten.![]()
![]()
En een verkeerde form. Er is ergens een filmpje waarbij het fout gaat bij iemand, je ziet zijn biceps afscheuren... Maar die pakt een behoorlijk gewicht waarmee hij tijdens de deadlift een soort van curl probeert te maken. Dan gaat het fout inderdaad.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:24 schreef Thom90 het volgende:
[..]
Wil je een gescheurde biceps krijgen, moet je wel veel gewicht pakken. Denk niet dat wij ons daar zorgen over hoeven te maken.![]()
oh fuck man je ziet het gewoon gebeuren dat die bicep terug trekt. .quote:Op donderdag 26 april 2012 11:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Er lijkt een correlatie te zijn tussen biceps trainen en biceps scheuren op de deadlfit, wrs omdat biceps minder flexibel worden. Maar het blijft een zeldzaamheid en denk niet dat het bij 'onze' gewichten van belang is. Verder dus inderdaad alleen bij de onderhandse grip, omdat je biceps voor deze positie zorgen (palm naar boven draaien) en er dan dus erg veel gewicht gaat hangen op een 1 spier.
Veilig om te kijken
Minder veilig![]()
Dan ben je echt de sjaak.![]()
Hoe graag wil je het resterende buikvet verbranden.... IF is wel ideaal hiervoor.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:25 schreef JanKort het volgende:
Wie heeft er een goeie tip voor me?
Tijdje aan het cutten, zeker sinds ik IF gaat dat voorspoedig.
Nu vind ik dat mn vet op het onderste deel van mn buik nog te veel is. Echter mn schouders en benen vind ik nu wel meer dan zat "gecut". Moet niet veel meer af heb ik het idee.
Kwestie van gewoon doorgaan op deze manier of die ondrste buikhelftop de koop toenemen en nu op onderhoud gaan eten?
http://www.leangains.com/(...)d-stubborn-body.html
Je kan ook je vast wat verhogen, zodat je lichaam meer tijd heeft om de wat lastige plekken aan te pakken.![]()
Shit dude. Wat the fuck.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Er lijkt een correlatie te zijn tussen biceps trainen en biceps scheuren op de deadlfit, wrs omdat biceps minder flexibel worden. Maar het blijft een zeldzaamheid en denk niet dat het bij 'onze' gewichten van belang is. Verder dus inderdaad alleen bij de onderhandse grip, omdat je biceps voor deze positie zorgen (palm naar boven draaien) en er dan dus erg veel gewicht gaat hangen op een 1 spier.
Veilig om te kijken
Minder veilig
Voor de wendler fans![]()
En wat zou ik graag een prowler willen
I call bullshit, plaatselijke vetverbranding is in de praktijk eigenlijk niet mogelijk, ook niet met IF. In dat artikel, dat ik zeer haastig heb doorgebladerd, zie ik ook voornamelijk een wetenschappelijke theorie die het zou kunnen verklaren gekoppeld met anekdotisch bewijs (en we weten allemaal dat dat eigenlijk geen bewijs is), en nergens onderzoeken die dit daadwerkelijk kunnen bevestigen.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:31 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Hoe graag wil je het resterende buikvet verbranden.... IF is wel ideaal hiervoor.
http://www.leangains.com/(...)d-stubborn-body.html
Je kan ook je vast wat verhogen, zodat je lichaam meer tijd heeft om de wat lastige plekken aan te pakken.
Maar goed, in de praktijk komt het toch neer op lekker door blijven cutten, uiteindelijk gaat ook dat stubborn fat wel weg.Of toch du vader?![]()
Hij heeft het ook niet over plaatselijk vet. Maar het 'laatste' vet wat moeilijker weg te krijgen is als je onder de 10% zit.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:25 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
I call bullshit, plaatselijke vetverbranding is in de praktijk eigenlijk niet mogelijk, ook niet met IF. In dat artikel, dat ik zeer haastig heb doorgebladerd, zie ik ook voornamelijk een wetenschappelijke theorie die het zou kunnen verklaren gekoppeld met anekdotisch bewijs (en we weten allemaal dat dat eigenlijk geen bewijs is), en nergens onderzoeken die dit daadwerkelijk kunnen bevestigen.
Maar goed, in de praktijk komt het toch neer op lekker door blijven cutten, uiteindelijk gaat ook dat stubborn fat wel weg.![]()
Mijn rug mag idd nog wel wat horizontaler! Benen verticaler lukte me gister niet echt, misschien komt het omdat ik lang ben, en als ik verticaler ga met mijn benen kan ik tussen de reps door niet meer de grond raken met de bar, en dat is wel de bedoeling.quote:Op donderdag 26 april 2012 09:21 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Volgens mij mag je rug horizontaler, en mogen je benen verticaler. Meer richting een stiff legged deadlift in feite. Maar goed, dit moet je zelf even uitproberen, afhankelijk van je mechanica.
http://stronglifts.com/ho(...)h-correct-technique/Thanks, goed filmpje!quote:Op donderdag 26 april 2012 09:30 schreef Zith het volgende:
Iemand genaamd Glen Pendlay legt graag de Pendlay Row voor je uit.Bedankt voor de tip, zal deze tip de volgende keer meenemen!quote:Op donderdag 26 april 2012 10:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je kijkt nu recht een spiegel in of niet? Probeer je nek rechter te houden, dus kijk de grond in, beetje een natuurlijke houding tov je rug. Doordat je nu recht naar voren kijken ben je eigenlijk je rug "omhoog" aan het trekken.![]()
benen verticaler = rug horizontalerquote:Op donderdag 26 april 2012 12:30 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Mijn rug mag idd nog wel wat horizontaler! Benen verticaler lukte me gister niet echt, misschien komt het omdat ik lang ben, en als ik verticaler ga met mijn benen kan ik tussen de reps door niet meer de grond raken met de bar, en dat is wel de bedoeling.![]()
Je komt er wel achter wanneer je het goed uitvoert.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ah oke, dan heb ik de post verkeerd geinterpreteerd. Als je eenmaal een lager bf% krijgt wordt het inderdaad een stuk lastiger om vet te verbranden, schijnt. Zelf ben ik er nog niet geweest.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:29 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Hij heeft het ook niet over plaatselijk vet. Maar het 'laatste' vet wat moeilijker weg te krijgen is als je onder de 10% zit.
Of toch du vader?![]()
Het gaat ook niet om stubborn bf. Zit echt nog niet onder de 10.
Heb alleen het idee dat van de rest niks meer af hoeft/moet, maar vandie buik,wel.
Afwegen dus of ik overall minder vet wil en zo minder buikvet, of dat buikvet voor lief nemen en meer voor de recomp (+-10%)?Facet!![]()
Ik zal 't wel hebben gemist, maar wat zijn je stats? Ben je niet gewoon (typisch) skinny fat?quote:Op donderdag 26 april 2012 14:02 schreef JanKort het volgende:
Heb alleen het idee dat van de rest niks meer af hoeft/moet, maar vandie buik,wel.
Afwegen dus of ik overall minder vet wil en zo minder buikvet, of dat buikvet voor lief nemen en meer voor de recomp (+-10%)?
Mijn excuses mocht je al n buffel zijn...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Zoals ik al eerder zei, je zit met een idee wat in de praktijk niet te bewerkstelligen valt. Je gaat gewoon niet plaatselijk vet op je buik kunnen gaan afvallen en de rest met rust laten, zo werkt het niet. Als je dat vet op je buik weg wilt hebben moet je gewoon door blijven cutten of recompen (in the end komt het neer op gewoon vet weghalen), en die afweging is eentje die jij zelf moet maken.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:02 schreef JanKort het volgende:
Afwegen dus of ik overall minder vet wil en zo minder buikvet, of dat buikvet voor lief nemen en meer voor de recomp (+-10%)?Of toch du vader?![]()
Ik woon in het Oosten en toen we op de jeugdcamping zaten waren er ook veel jongeren uit het Westen (nofi) die dat dachten.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:25 schreef Snakey het volgende:
Over laag opgeleiden gesproken. Het is echt om te janken hoe weinig mensen van voeding weten.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik volg het Stronglifts-schema en neem in het weekend altijd twee dagen rust zoals dat hoort. Het komt me beter uit als ik dit weekend maar één dag rust neem, dus vrijdag sporten en zondag ook. Zou dat veel uitmaken? Als ik wel gewoon goed slaap en veel eet.![]()
Het is niet optimaal, maar het kan een keer echt geen kwaad, je zal alsnog wel gains maken, in ieder geval meer dan als je maar 1x zou gaan.Of toch du vader?![]()
Oké ik zal het de volgende keer proberen, ook al is dat best lastig met mijn lange benen en na het squaten voel ik mijn hamstring atlijd flink dus dat maakt het ook lastigerquote:Op donderdag 26 april 2012 12:50 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
benen verticaler = rug horizontaler![]()
Je komt er wel achter wanneer je het goed uitvoert.![]()
![]()
dat beetje kaneel in mn kwark doet wonderen, het is van een jaar niet te vreten naar lekker gegaan
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?![]()
Ik doe altijd vruchtjes uit blik d'r in, met een beetje siroop d'r van.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:24 schreef Cara het volgende:
dat beetje kaneel in mn kwark doet wonderen, het is van een jaar niet te vreten naar lekker gegaan
Of een beetje honing.![]()
Ik kon op het begin de geur niet eens uitstaan eigenlijk, zwaar veel limo er doorheen.. Inmiddels neem ik een heel klein beetje, of als het niet anders kan (limo op) gewoon naturel idd.Of toch du vader?![]()
Ik sheur mijn maag open met blote handen en stouw het er zo in. Bad ass als ik ben. Eten is catabool, jeweetz"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik ben echt een gekkie. Ik net naar de gym. Ben gewoon vergeten te vreten vandaagHad gegamed en toen zonder na te denken naar de fitness gelopen.
Gewichten die ik normaliter met lichte moeite omhoog kreeg, kreeg ik nu niet de lucht in
Ik ga eerst wel wachten en na het avondeten bezig![]()
![]()
Als je er al limo doorheen tyft, kan je dan niet beter gewoon kwark van optimel vreten ofzoquote:Op donderdag 26 april 2012 16:48 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik kon op het begin de geur niet eens uitstaan eigenlijk, zwaar veel limo er doorheen.. Inmiddels neem ik een heel klein beetje, of als het niet anders kan (limo op) gewoon naturel idd.Al die suikers jeweetzelluf
![]()
Sugarfree, jeweetzelluf.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Als je er al limo doorheen tyft, kan je dan niet beter gewoon kwark van optimel vreten ofzoAl die suikers jeweetzelluf
Ecto's gonna ecto.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:50 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben echt een gekkie. Ik net naar de gym. Ben gewoon vergeten te vreten vandaagHad gegamed en toen zonder na te denken naar de fitness gelopen.
Gewichten die ik normaliter met lichte moeite omhoog kreeg, kreeg ik nu niet de lucht in
Ik ga eerst wel wachten en na het avondeten bezigOf toch du vader?![]()
Ik ben een ecto ja dus ik ondervind er zeker hinder van, maar goed, het is tijdelijk. Nadeel is ook dat ik vaak helemaal gesloopt ben zodra ik thuis kom en dan geen puf heb om nog naar de gym te gaanquote:Op donderdag 26 april 2012 00:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Hangt deels van je genetics af ervan uitgaande dat je dieet in orde is en voldoende compenseert. Als je een hardgainer bent (ectomorph) dan zal het zeker invloed hebben. Ik ken een kerel die stratenmaker is en ondervind bijna geen last, echt een beest. Hoe dan ook is een kantoorbaan ideaal voor een bodybuilder.![]()
Maar studeren is ook ideaal voor een bodybuilder, paar uurtjes per dag verplichtingen en verder kan je altijd wel even tijd vrij maken om te trainen.![]()
Ik tyf altijd een klein beetje whey door de kwark.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Wie doen er hier nog meer Stronglifts, Starting Strentgh of iets soortgelijks? Vind de trainingen echt een stuk leuker dan ooit, steeds een beetje gewicht erbij! Hoppa. Hebben jullie dat ook?![]()
Ik had precies het omgekeerde, elke keer zelfde oefeningenquote:Op donderdag 26 april 2012 18:17 schreef Warsaw het volgende:
Wie doen er hier nog meer Stronglifts, Starting Strentgh of iets soortgelijks? Vind de trainingen echt een stuk leuker dan ooit, steeds een beetje gewicht erbij! Hoppa. Hebben jullie dat ook?
Maar wil nu weer terug, vind fullbody toch fijner na jaren te splittenBEASTMODE![]()
Afwisseling is the key. Steeds op een andere manier prikkelen en opnieuw laten schrikken, die spiertjes.![]()
SS sinds een maand weer, vind 't ook een fijne manier. Motiveert je om elke training weer meer te pakken, ik heb altijd zin om te gaan!quote:Op donderdag 26 april 2012 18:17 schreef Warsaw het volgende:
Wie doen er hier nog meer Stronglifts, Starting Strentgh of iets soortgelijks? Vind de trainingen echt een stuk leuker dan ooit, steeds een beetje gewicht erbij! Hoppa. Hebben jullie dat ook?
En de kwark gewoon in de blender met een banaan en half litertje melk. Zalige postworkout shake!![]()
Broscience.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:23 schreef 16meter het volgende:
Afwisseling is the key. Steeds op een andere manier prikkelen en opnieuw laten schrikken, die spiertjes.
Dit is alleen relevant als je schema niet volledig is, en je dus spiergroepen niet (genoeg) traint.
Leesvoer: http://startingstrength.c(...)ritization_wells.pdfquote:The muscle confusion theory leads to a paradox: training that leads to no significant muscular adaption. The body can only adapt sufficiently to chronic stressors, which are stressors that are applied with enough intensity and regularity to cause a change in the physiology or architecture of the body necessary to the adaptation. If you frequently change the nature of these stressors, your physiology can only adapt to those aspects which are consistent between workouts. The cardiopulmonary system may respond and adapt to every circuit training session you conduct, but if the exercises are not consistent, your muscles will not adapt. There may be some latent, insignificant adaptation to the muscular stress applied to the lower body, but not to the level required for improvement. If, for example, you choose a different lower body exercise for each session, your body will only accommodate strength into those parameters which are consistent from workout to workout. To the untrained eye a variety of exercises may seem like a good idea, but in reality it limits strength because the bodys inherent motor learning capacity is attenuated. The bottom line is this: training the same exercises regularly allows the body to adapt and thus grow stronger, while training a large variety of exercises equates to doing the same workouts with little to no adaptation. This is the paradox of muscle confusion training.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Hoeveel nut heeft een shake vóór het trainen eigenlijk? Meen laatst gelezen te hebben dat je er eigenlijk vrij weinig aan hebt, maar was een artikel in het Spaans dus kon het niet helemaal volgen.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:25 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
SS sinds een maand weer, vind 't ook een fijne manier. Motiveert je om elke training weer meer te pakken, ik heb altijd zin om te gaan!
En de kwark gewoon in de blender met een banaan en half litertje melk. Zalige postworkout shake!
Morgen, zaterdag en zondag even fullbody en dan maandag nieuw schemaatje, heb er zin in!![]()
pas je niet beter in het fitness topic? ik lees alleen maar over te veel zuipen en te weinig etenquote:Op donderdag 26 april 2012 16:50 schreef RickoKun het volgende:
Ik ga eerst wel wachten en na het avondeten bezigBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Noem eens een stof die niet chemisch is?quote:Op donderdag 26 april 2012 19:17 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als noodverlichting? Ziet er erg chemisch uit.
Maar idd, zal vast wel. Maar vind het wel belachelijk goed spul en verkrijgbaar in elke supermarkt.BEASTMODE![]()
Hoe denk je dat je whey zijn zoete smaakje krijgt..?quote:Op donderdag 26 april 2012 19:17 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als noodverlichting? Ziet er erg chemisch uit.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
AspartaamJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Je moet precies 443 erwtjes voor je training eten en 112 erwtjes na je training eten.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Dit.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:25 schreef McNulty het volgende:
Je moet precies 443 erwtjes voor je training eten en 112 erwtjes na je training eten.
Maar even serieus, niet overcompliceren en gewoon eten en trainen. Overcomplicatie is de smet op je zelfverbetering.BEASTMODE![]()
"smaakaroma, sucralose, acesulfame-k" op mijn B&F pot.quote:
Geen aspartaam. Maar het ging me natuurlijk meer om het smaakaroma deel.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
mensen ik eet geen brood met pindakaas meer of laat dan de korstjes liggen
van korstjes krijg je borstjes
Mijn gyno lijkt zichzelf te genezen trouwens, er is niet veel meer van over en ik kan er ook niets meeruit knijpen
. All will be good.
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:10 schreef Panzermaus het volgende:
ik kan er ook niets meeruit knijpen
. A
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:10 schreef Panzermaus het volgende:
. A
. A
. A
. A
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:34 schreef Zith het volgende:
Zou die zichzelf ook telkens een klap in het gezicht geven als 'ie d'r in knijpt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat de fuck...quote:Op donderdag 26 april 2012 21:10 schreef Panzermaus het volgende:
Mijn gyno lijkt zichzelf te genezen trouwens, er is niet veel meer van over en ik kan er ook niets meeruit knijpen
. All will be good.
Soukidan op je oogbal.![]()
Gyno>bitchtits>moedermelk?we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
3 dagen achter elkaar fullbody ?quote:Op donderdag 26 april 2012 18:42 schreef ZuidGrens het volgende:
Morgen, zaterdag en zondag even fullbody en dan maandag nieuw schemaatje, heb er zin in!![]()
Na kracht wilde ik nog ff gaan cardioén op de loop band.. binnen 5min voelde ik mijn kuit alweer kramp krijgen en moest ik stoppen..
Altijd bij het (hard)lopen krijg ik super snel kramp wat ik niet bij het fietsen heb.. geen idee waarom![]()
![]()
Wtf is ditquote:Op donderdag 26 april 2012 21:10 schreef Panzermaus het volgende:
. All will be good.
![]()
Ligt aan je beweging? Hardlopen vereist een techniek, hoe je de hiel van je voet neerzet en vervolgens afzet. Bij het fietsen wordt je automatisch 'gecorrigeerd' door je zadel en frame. Daardoor zul je bij fietsen niet gauw een verkeerde beweging doen, bij hardlopen wel.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:46 schreef Geo4kant het volgende:
Na kracht wilde ik nog ff gaan cardioén op de loop band.. binnen 5min voelde ik mijn kuit alweer kramp krijgen en moest ik stoppen..
Altijd bij het (hard)lopen krijg ik super snel kramp wat ik niet bij het fietsen heb.. geen idee waarom![]()
Gyno zijn klieren, klieren kunnen melk maken."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
![]()
Jullie zijn zeker niet zo breed als deze motherfucker.You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.![]()
Zeker stiekum aan de nolva hequote:Op donderdag 26 april 2012 21:10 schreef Panzermaus het volgende:
. All will be good.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Wat kut zeg.quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:41 schreef Voltreffer het volgende:
En daar ging weer een trainingsavond omdat ze me nodig hebben op het werk. Dan maar morgen ochtend.
Ik ben me maar wat bewust van m'n fijne werkgever.
Ik werk bij een Universiteit, en kan altijd en elke tussen de middag een goeie 5 kwartier weg om te trainen in het universitair sportcentrum.
Ik wordt al zenuwachtig als iemand een vergadering gepland heeft die rond 12:00 eindigt lol.
Van 12:00 tot 13:15 ben ik in principe gewoon pleite.![]()
Daarna kan deze meneer weer de hele middag verder op z'n shot endorfine.![]()
Maar euhm krijg je nog gecompenseerd van je werkgever voor die onverwachte uren? Ik bedoel je moet een erg belangrijke afspraak afzeggen zo
[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 27-04-2012 09:12:56 ]![]()
Ten eerste staan er al typfouten in het nieuwsbericht, ten tweede gaat er jaren en jaren van bodybuilding ervaring aan voorbij en klinkt het totaal niet logisch.quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:51 schreef MrNiles het volgende:
wat denken we hiervan?
http://www.nu.nl/wetensch(...)grotere-spieren.html![]()
En het is oud nieuws, want dit heb ik een jaar geleden ergens anders ook gelezen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:14 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Ten eerste staan er al typfouten in het nieuwsbericht, ten tweede gaat er jaren en jaren van bodybuilding ervaring aan voorbij en klinkt het totaal niet logisch.![]()
Mmkee, vanmorgen 100 kilo gedrukt, met een spotter. Het was 4x 100, maar m´n spotter hielp me wat te vroeg wat mij betreft dus was het 2x 100 wat mij betreft. Voelt goed, maar niet echt overtuigend voor me. Maar goed, het is stapje dichterbij 8x echte 100 kilo´s drukken.![]()
Het artikel gelezen, ze doen geen empirisch onderzoek maar stellen een theoretisch kader op over waarom hogere rep ranges op 30% 1RM ook voor myoplasmic hypertrophy zou kunnen zorgen. Sacroplasmic (niet functionele spierweefsel) hypertrophy is nodig voor groter spierweefsel (de reden waarom BBers met grotere spieren dan powerlifters niet per se sterker zijn. Dit wordt niet bekeken in het artikel.
Gaat dus puur om Myoplasmic spierweefsel. Hierbij geven ze aan dat als je voor kracht wilt trainen dat zo zwaar mogelijk "superior" is.
Wat ze dus eigenlijk willen aangeven is dat:
-30% 1RM misschien tot evenveel myoplasmic hypertrophy zorgt
-dat voor kracht je beter hogere % 1RM neemt
Omdat de 'volume' vooral van sarcoplasmic hypertrophy komt (nuance: men denkt dit). Myoplasmic vooral 'functioneel' spierweefsel is (je wordt er sterker door), snap ik niet echt wat er met de conclusie gedaan kan worden. Er wordt namelijk al aangeven dat als je sterker wilt worden je met hoge %1RM moet gaan werken.EDIT: lees 'niet functioneel spierweefsel' en 'functioneel spierweefsel' met wat nuance.quote:Sarcoplasmic hypertrophy is characteristic of the muscles of certain bodybuilders while myofibrillar hypertrophy is characteristic of Olympic weightlifters.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ik zie verder een pleidooi voor dat trainen tot failure (op welke intensiteit dan ook) juist de drijfveer is voor maximale acute eiwitsynthese. Dus dat werkvolume (niet gewicht) een bepalende factor daarvoor is.quote:Our laboratory has recently tested the thesis that eliciting failure during high- or low-intensity resistance exercise leads to maximal muscle fibre activation, and thus a similar stimulation of MPS. It was demonstrated, in resistance-trained young men, that lower intensity (30% of 1RM) and higher volume (24 ± 3 repetitions, means ± SD) resistance exercise performed until failure was equally effective in stimulating myofibrillar protein synthesis rates during 04 h recovery as heavy intensity (90% of 1RM) and lower volume (5 ± 1 repetitions) resistance exercise (Burd et al. 2010b). Interestingly, exercise performed at 30% of 1RM induced a longer-lasting effect on MPS at 21-24 h of exercise recovery (Burd et al. 2010b). The observation of a sustained elevation in myofibrillar protein synthesis rates after the low-intensityhigher volume regime corroborates recent data demonstrating that exercise volume is an integral factor for sustaining the myofibrillar protein synthetic response during exercise recovery (Burd et al. 2010a). Thus, an additional benefit of low-intensity resistance exercise is that it allows for higher total number of repetitions to be performed, which is an important variable to sustain the response, and still eventually results in full motor unit recruitment.Welquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:34 schreef Zith het volgende:
Het artikel gelezen, ze doen geen empirisch onderzoekMaar dit artikel is een review/samenvatting van het onderzoek wat ze al in het lab gedaan hebben.
[ Bericht 43% gewijzigd door Stereotomy op 27-04-2012 09:47:10 ]Confidence through competence![]()
Netjes. Hoop dat ik dit jaar ook nog in de buurt kom.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:26 schreef Snakey het volgende:
Mmkee, vanmorgen 100 kilo gedrukt, met een spotter. Het was 4x 100, maar m´n spotter hielp me wat te vroeg wat mij betreft dus was het 2x 100 wat mij betreft. Voelt goed, maar niet echt overtuigend voor me. Maar goed, het is stapje dichterbij 8x echte 100 kilo´s drukken.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:37 schreef Zith het volgende:
[..]
Broscience.
Dit is alleen relevant als je schema niet volledig is, en je dus spiergroepen niet (genoeg) traint.
Leesvoer: http://startingstrength.c(...)ritization_wells.pdf
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Irrelevant voor de inhoudelijke discussie van het onderzoekquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:14 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Ten eerste staan er al typfouten in het nieuwsbericht,Ah, vandaar dat Arnold altijd hogere reps gebruikte dan die wij hier in het topic altijd voorbij zien komen.quote:ten tweede gaat er jaren en jaren van bodybuilding ervaring aan voorbij en klinkt het totaal niet logisch.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Het is goed om over verschillende wegen te lezen en het begrip achter de processen te vergroten.Confidence through competence![]()
Met 30% bouw je geen spieren op even hard als op 70-80% .quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:51 schreef MrNiles het volgende:
wat denken we hiervan?
http://www.nu.nl/wetensch(...)grotere-spieren.html
Wat bedoelen ze met "Een ander voordeel van een minder intensieve workout is dat door een verhoging van het aantal herhalingen dat nodig is om moe te worden de spieropbouw langer van kracht blijft"![]()
Misschien niet, maar uit hun experimenten kwam uit dat de eiwitsynthese direct na de workout vergelijkbaar was bij 30% 1RM tot failure als bij 60-80% 1RM tot failure.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:49 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Met 30% bouw je geen spieren op even hard als op 70-80% .
Zegt dus niks over de lange termijn doelen, maar gewoon de acute eiwitsynthese reactie op de workout.Tijdens hun experimenten hadden ze gemeten dat de eiwitsynthese bij 30% 1RM tot failure na 24 uur zelfs hoger kon zijn dan bij 60-80% 1RM tot failure.quote:Wat bedoelen ze met "Een ander voordeel van een minder intensieve workout is dat door een verhoging van het aantal herhalingen dat nodig is om moe te worden de spieropbouw langer van kracht blijft"Confidence through competence![]()
Maar is het waar?quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Misschien niet, maar uit hun experimenten kwam uit dat de eiwitsynthese direct na de workout vergelijkbaar was bij 30% 1RM tot failure als bij 60-80% 1RM tot failure.
Zegt dus niks over de lange termijn doelen, maar gewoon de acute eiwitsynthese reactie op de workout.
[..]
Tijdens hun experimenten hadden ze gemeten dat de eiwitsynthese bij 30% 1RM tot failure na 24 uur zelfs hoger kon zijn dan bij 60-80% 1RM tot failure.
Arnold deed high reps, maar geen 30% 1RM! Meet iets van 60tot70%Nou, mag aannemen dat iedereen dat al doet hier.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik zie verder een pleidooi voor dat trainen tot failure (op welke intensiteit dan ook)
Zo niet, doe je het fout.![]()
Ik weet niet of je er uiteindelijk gelijke resultaten mee boekt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:57 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Maar is het waar?
Arnold deed high reps, maar geen 30% 1RM! Meet iets van 60tot70%Was het vroeger ook niet zo dat high-rep squats in waren? In Arnold's biografie las ik hem bijvoorbeeld met z'n trainingsmaten extreem veel reps doen met gewichten terwijl hij buiten in een bos aan het trainen was en dat ie daarna ging BBQ' en en zichzelf dronken voerde met wijn
Nou, ik lees hier regelmatig mensen die niet tot aan failure willen trainenquote:Nou, mag aannemen dat iedereen dat al doet hier.
Zo niet, doe je het fout.
Zelf denk ik dat je in ieder geval bij je laatste set tegen failure aan moet zitten om hard genoeg te trainen. Ik zie in mijn gym regelmatig mensen die terwijl ze aan het trainen zijn nog gewoon rond kunnen kijken, een gesprek kunnen voeren, of een SMS'je aan het sturen zijn. Dit is nooit mogelijk als je tegen failure aan traint.Confidence through competence![]()
Wat is precies tot faillure trainen? Dat je ook echt failed of dat je laatste rep die je geplanned had ook echt de laatste rep zou zjin die je had kunnen doen?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Vaak fail ik idd gewoon op de laatste rep van de laatste set.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:05 schreef Zith het volgende:
Wat is precies tot faillure trainen? Dat je ook echt failed of dat je laatste rep die je geplanned had ook echt de laatste rep zou zjin die je had kunnen doen?
Niet bij squats overigens
Tot je laatste rep een grote fail is.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:05 schreef Zith het volgende:
Wat is precies tot faillure trainen? Dat je ook echt failed of dat je laatste rep die je geplanned had ook echt de laatste rep zou zjin die je had kunnen doen?
Uiteraard zijn er uitzonderingen te bedenken (zoals in je 1tje bankdrukken of Squaten)
Maar ga er maar van uit dat je naar "fail and beyond failure" moet gaat voor een beetje resultaten.![]()
Ha, helaas. Als bijbaantje heb je weinig te willen, maar ze zomaar aan hun lot overlaten kan ik dan ook weer niet. T is dat ik nu op stage zit, en daardoor niet meer overdag kan knallen. Maar gelukkig kunnen we morgen dan nog. Kost me wel weer de nodige uurtjes slaap, en met max 5 per dag is dat al niet zo'n vetpotquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat kut zeg.
Ik werk bij een Universiteit, en kan altijd en elke tussen de middag een goeie 5 kwartier weg om te trainen in het universitair sportcentrum.
Ik wordt al zenuwachtig als iemand een vergadering gepland heeft die rond 12:00 eindigt lol.
Maar euhm krijg je nog gecompenseerd van je werkgever voor die onverwachte uren? Ik bedoel je moet een erg belangrijke afspraak afzeggen zo![]()
.
![]()
bullshit!quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:11 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Tot je laatste rep een grote fail is.
Uiteraard zijn er uitzonderingen te bedenken (zoals in je 1tje bankdrukken of Squaten)
Maar ga er maar van uit dat je naar "fail and beyond failure" moet gaat voor een beetje resultaten.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Zeta zegt niet dat je totaal geen resultaten krijgt als je nooit tot failure traint. Maar een hogere intensiteit kan optimaler zijn.quote:Confidence through competence![]()
Ik ga altijd tot Fail, zoals je gezien hebt werkt dit goed.quote:
fail and beyond failure moet je zie als aanmoediging, 90% traint gewoon niet hard genoeg en denk dat ze op failure zitten terwijl ik zekerweet dat er nog zeker 2 reps inzitten.
Vandaar fail and beyond failure![]()
Er is een verschil tussen tot failure gaan en gewoon keihard trainen op een slimme manier
Failure is setting you up to fail, leuk hoor resultaten tot je een blessure krijgt omdat je te ver gaat, dag gains!Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Wat een onzin, je kunt op een verantwoorde manier tot failure gaan zonder dat je een barbell op je bakkes krijgt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:34 schreef kidkash19 het volgende:
Er is een verschil tussen tot failure gaan en gewoon keihard trainen op een slimme manier
Failure is setting you up to fail, leuk hoor resultaten tot je een blessure krijgt omdat je te ver gaat, dag gains!
Tevens nooit bewezen dat je door op failure te trainen makkelijker blessures krijgt: je moet ALTIJD volle ROM proberen te pakken en GOEDE form. Als je dat op failure doet, is er geen grotere kans op blessures.
Als je je reps, fail of niet, met kutform doet, dan heb je kans op blessures ja.Confidence through competence![]()
en met failure is jouw vorm nog goed? Knap, gezien de hoeveelheid mensen die ik al heb gezien die tot failure trainen en er geen enkele was waar zn vorm perfect bij was.
en wie heeft het over een barbell op je smoel? Het kan beginnen bij een kleine verekking in een spier die zich langzaam over langere tijd ontpopt tot een ergere blessureIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Met failure is idd mijn form nog goed, sinds de eerste keer dat ik een gym binnenstapte heb ik form en ROM tot prioriteit gemaakt, en ja, zelfs bóven per se tot failure gaan. Als ik merk dat het mis gaat met de form, zal ik die rep tot failure op dat moment laten zitten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:40 schreef kidkash19 het volgende:
en met failure is jouw vorm nog goed? Knap, gezien de hoeveelheid mensen die ik al heb gezien die tot failure trainen en er geen enkele was waar zn vorm perfect bij was.
Desalniettemin: altijd laatste rep van laatste set tot failure proberen te gaan, is mijn insteek.Dan squat ik, en verdwijnen al mijn blessures.quote:Het kan beginnen bij een kleine verekking in een spier die zich langzaam over langere tijd ontpopt tot een ergere blessure![]()
Natuurlijk niet: als je merkt dat iets verrekt is dan neem je rust totdat iets goed geheeld is. Wees geen domkop door stoer door te trainen omdat je mannelijk je pijn moet verbijten.Confidence through competence![]()
In iedergeval de reps daarvoor wel.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:40 schreef kidkash19 het volgende:
Nu ik er over na denk is bij mij de vorm in de fail set gewoon goed.
Maar als jij denk dat je met minder er ook komt prima even goede vrienden.Ik hoef hier niet veder op in te gaan denk ik.quote:Het kan beginnen bij een kleine verekking in een spier die zich langzaam over langere tijd ontpopt tot een ergere blessure
[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2012 10:46:32 ]![]()
Mijn linkerschouder (waarschijnlijk lateral delt) is al kapot sinds maandag, hij kraakt en de beweging terug maken (omhoog/omlaag) doet pijn. Waarschijnlijk het gevolg van lateral raises te hoog doen, doe ze normaal ook nooit. Ook al shin splits waardoor ik niet wil squatten of deadliften, volgens mij moet ik nu echt aan de crunches of hele avond buikspierkwartier.![]()
![]()
Of toch maar gewoon door de pijn heen trainen, hoorde woensdag weer een instructeur verkondigen 'gewoon doorgaan tot het brandt, als het brandt komen ze twee keer zo hard terug'. En al die buikspierboys maar geil worden omdat ze 'verzuren'.![]()
![]()
Verschrikkelijkallemaal via-via informatie die nu al tig jaren hardnekkig aanwezig is in de gyms.
BEASTMODE![]()
Gister was dat armworstelen in mijn gym, één gast die zo'n tafel had meegenomen en het ging uitleggen aan mensen. Die gozer had voorarmen, shit, waren net zo dik als de meeste bovenarmen van de mensen uit mijn gym. Volgende week misschien ook maar eens proberen![]()
![]()
Arnold wisselde vooral af met lager gewicht meer reps, tot extreem zwaar en een paar reps. Zijn visie hier achter was dat je daarmee je spieren een extra impuls tot groeien geeft. Maar waarbij zwaar gaan een must is om groei te bevorderen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Irrelevant voor de inhoudelijke discussie van het onderzoek
[..]
Ah, vandaar dat Arnold altijd hogere reps gebruikte dan die wij hier in het topic altijd voorbij zien komen.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Het is goed om over verschillende wegen te lezen en het begrip achter de processen te vergroten.![]()
Ik krijg last van mijn polsen bij Standing Dumbbell Upright Rows meer mensen met dit probleem? Het voelt ook als een onnatuurlijke beweging voor mij, maar misschien is mijn vorm helemaal verkeerd?![]()
Ik spuit altijd melkzuur in voor die brandende pump.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:21 schreef Panzermaus het volgende:
Of toch maar gewoon door de pijn heen trainen, hoorde woensdag weer een instructeur verkondigen 'gewoon doorgaan tot het brandt, als het brandt komen ze twee keer zo hard terug'. En al die buikspierboys maar geil worden omdat ze 'verzuren'.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Kan wel in de OP dit stukje toch ?quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:31 schreef Snakey het volgende:
Arnold wisselde vooral af met lager gewicht meer reps, tot extreem zwaar en een paar reps. Zijn visie hier achter was dat je daarmee je spieren een extra impuls tot groeien geeft. Maar waarbij zwaar gaan een must is om groei te bevorderen.
Ik doe ze zelf niet, maar vanwaar je keuze voor dumbells ipv een barbell ? Het kan idd zijn dat je je ellebogen in een verkeerde hoek houdt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:34 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Ik krijg last van mijn polsen bij Standing Dumbbell Upright Rows meer mensen met dit probleem? Het voelt ook als een onnatuurlijke beweging voor mij, maar misschien is mijn vorm helemaal verkeerd?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2012 11:42:49 ]![]()
Maareh, anyway. Met dit soort berichten krijg je dus sportscholen vol met idioten die 30 x 5 kilo gaan staan te curlen.![]()
![]()
Wat is het probleem, dan zijn de zwaardere gewichten, de BP bank en het squatrek tenminste altijd vrij.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:50 schreef Snakey het volgende:
Maareh, anyway. Met dit soort berichten krijg je dus sportscholen vol met idioten die 30 x 5 kilo gaan staan te curlen.![]()
![]()
Nee, want daar staan rijen met mensen die 30 kilo squaten en 20 kilo benchen, 100x.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:54 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat is het probleem, dan zijn de zwaardere gewichten, de BP bank en het squatrek tenminste altijd vrij.![]()
![]()
Gewoon aan komen lopen met 4 platen van 20 kilo, dan gaan ze van schrik vanzelf opzij.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nee, want daar staan rijen met mensen die 30 kilo squaten en 20 kilo benchen, 100x.![]()
Straks naar de gym, brullen tijdens clean jerks. Ecto's bang maken en mirin' achterlaten.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2012 12:15:18 ]![]()
Clean jerks, me jellyquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:15 schreef Weissman het volgende:
Straks naar de gym, brullen tijdens clean jerks. Ecto's bang maken en mirin' achterlaten.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Nee, niet doen. Geef het eerst even een week rust en kijk hoe het dan is. Als het niet beter is langs de dokter gaan en eventueel wat fysio er op loslaten. Je wil je schouder echt niet verneuken, dat deed ik toen ik 25 was en voel het nu nog als ik niet oppas.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:21 schreef Panzermaus het volgende:
Of toch maar gewoon door de pijn heen trainen![]()
Nooit meer doen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:34 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Ik krijg last van mijn polsen bij Standing Dumbbell Upright Rows meer mensen met dit probleem? Het voelt ook als een onnatuurlijke beweging voor mij, maar misschien is mijn vorm helemaal verkeerd?![]()
Je wil inderdaad niet je schouder verneuken. Ik had toen ik net begon met trainen iets verrekt in mijn schouder en je wil niet weten hoe erg je dat merkt, ook in het dagelijkse leven.![]()
Leunen tegen een muur, een deur van je af duwen... brandende pijn in mijn schouderquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:17 schreef seto het volgende:
Je wil inderdaad niet je schouder verneuken. Ik had toen ik net begon met trainen iets verrekt in mijn schouder en je wil niet weten hoe erg je dat merkt, ook in het dagelijkse leven.Toen maar met goede form gaan OHPen.
Als het gaat onsteken ben je helemaal ver van huis. Dat had ik dus door gewoon door te trainen. Het trekt dan langzaam van je schouder naar je ellenboog, en vervolgens zelfs via je onderarm naar je pols. Elke pull kun je dan wel vergeten, of beter, je kan stoppen met trainen want het gaat gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:17 schreef seto het volgende:
Je wil inderdaad niet je schouder verneuken. Ik had toen ik net begon met trainen iets verrekt in mijn schouder en je wil niet weten hoe erg je dat merkt, ook in het dagelijkse leven.![]()
Een kopje of een bord van de tafel pakken....quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:18 schreef Zith het volgende:
[..]
Leunen tegen een muur, een deur van je af duwen... brandende pijn in mijn schouderToen maar met goede form gaan OHPen.
![]()
Dat doe je niet met trainen, toch?quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:23 schreef Weissman het volgende:
Same here met schouder uit de kom. Half jaar niks doen.![]()
Eerste keer was het een ongeluk, tweede keer tijdens het boksen. Allebei ver voordat ik begon met serieuze KT.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2012 13:32:08 ]![]()
En fappen?quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een kopje of een bord van de tafel pakken....
Heb zelf altijd last van mn schouder als ik die pecdeck of hoe noem je dat doe. Ik doe dan vast iets verkeerd of ben gewoon niet gemaakt voor die machine. Met dumbbell flyes heb ik juist nergens last van.
![]()
Waarschijnlijk hang je in je schouders i.p.v. dat je je schouders omlaag geforceerd aan je traps laat hangen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
En fappen?
Heb zelf altijd last van mn schouder als ik die pecdeck of hoe noem je dat doe. Ik doe dan vast iets verkeerd of ben gewoon niet gemaakt voor die machine. Met dumbbell flyes heb ik juist nergens last van.
![]()
Geintje zeker?quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:40 schreef ZetaOS het volgende:
Is dit wat voor Squatten?
Heb die discussie hier, denk dat ie iets te hoog is.
Wat denken jullie?
[ afbeelding ]
![]()
En dan lekker strak dicht gepsen zodat je onderbenen helemaal niks meer hoeven te doen.
Zonder schoenen squatten. En anders een voetbed/zool zo plat mogelijk...
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 27-04-2012 13:50:35 ]![]()
Voor low bar squats klopt dit ja.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:42 schreef RaymondK het volgende:
Zonder schoenen squatten. En anders een zool zo plat mogelijk...![]()
zoals zetos zei, gewoon niet meer doen. Er zijn 1000 en 1 manieren om je schouders te trainen. Dit is een beruchte oefening mbt polsklachten. Skippen!quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:34 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Ik krijg last van mijn polsen bij Standing Dumbbell Upright Rows meer mensen met dit probleem? Het voelt ook als een onnatuurlijke beweging voor mij, maar misschien is mijn vorm helemaal verkeerd?hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Eens. Neem i.p.v. dumbbells een EZ-stang.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:58 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
zoals zetos zei, gewoon niet meer doen. Er zijn 1000 en 1 manieren om je schouders te trainen. Dit is een beruchte oefening mbt polsklachten. Skippen!![]()
Wtf.... Dat ik daar zelf niet aangedacht hebquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eens. Neem i.p.v. dumbbells een EZ-stang.! In elk geval bedankt voor de tips laat hem er voorlopig wel even uit mijn routine en pak anders een EZ-bar. Oja ik gebruik vaak dumbbells omdat ik in mijn hoofd heb zitten dat je dan aan elke kant precies even veel kracht gebruikt (broscience
) maar nu ik erover nadenk is dat van nog veel meer factoren afhankelijk.
![]()
Lage, platte schoenen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:40 schreef ZetaOS het volgende:
Wat denken jullie?
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ga even de komende twee weken niet trainen denk. Steeds koppijn en last van mn nek die gister begon te kraken. Ben denk ik wat overtrained ofzoiets. Mezelf wat geforeceerd toen ik voor mijn doen redelijk zware dumbells (30 kg) heb getrainend. Als ik eenmaal goed lag ging het prima maar die dingen van de grond en dan naar de juiste houding heb ik me vertilt denk. Probeer wel een beetje in vorm te blijven door twee / drie keer per week te gaan zwemmen.![]()
Gewoon doen man, wolvenshirtje erbij en korte camo broekquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:40 schreef ZetaOS het volgende:
Wat denken jullie?
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik verbaas me er echt over hoe snel ik mijn abs weer kwijt ben, weekje weer brood met pindakaas om wat meer fut te hebben en meteen weer terug naar bulking abs en verborgen obliques.Maar iets houd me gewoon tegen om in Excel bezig te gaan met zo'n klerespreadsheet, kan me er niet toe zetten.
![]()
Nieuwe zwembroek, 20 euro bij de Bijenkorf. Korter dan een gewone zwembroek, langer dan die 2eros Icon shorts.![]()
Zo goeiedag zeg flinke massa! Goed bezigquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:04 schreef Panzermaus het volgende:
Ik verbaas me er echt over hoe snel ik mijn abs weer kwijt ben, weekje weer brood met pindakaas om wat meer fut te hebben en meteen weer terug naar bulking abs en verborgen obliques.Maar iets houd me gewoon tegen om in Excel bezig te gaan met zo'n klerespreadsheet, kan me er niet toe zetten.
![]()
[ afbeelding ]
Nieuwe zwembroek, 20 euro bij de Bijenkorf. Korter dan een gewone zwembroek, langer dan die 2eros Icon shorts.![]()
Pffff skinnyfat. do u even lift?quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:04 schreef Panzermaus het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Nieuwe zwembroek, 20 euro bij de Bijenkorf. Korter dan een gewone zwembroek, langer dan die 2eros Icon shorts.Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Net mijn squat en deaflift gefilmt, zie hieronder. Ga ik niet te diep met squaten? Wat zou Rippetoe ervan vinden (mijn houding is op zijn filmpjes gebaseerd)?
Volgens mij is mijn deadlift wel in orde, maar alle commentaar en tips zijn welkom.
Vind Stronglifts nog steeds relaxed, maar ben nog wel veel bezig met mijn houding ipv dat ik echt lekker aan het trainen ben.
![]()
Diep respect voor deze manquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:04 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Als jij jezelf nog 1 keer ecto noemt kom ik naar dat dorp van je en krijg je stompen. Meso if i ever seen one.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:04 schreef Panzermaus het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Nieuwe zwembroek, 20 euro bij de Bijenkorf. Korter dan een gewone zwembroek, langer dan die 2eros Icon shorts.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Dit dusquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:55 schreef Jajong het volgende:
[..]
Als jij jezelf nog 1 keer ecto noemt kom ik naar dat dorp van je en krijg je stompen. Meso if i ever seen one.Maar props hoor, Patsermaus.
Of toch du vader?![]()
Lol, ik zie eruit als die linker, maar dan met grotere benen en trisquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:04 schreef Panzermaus het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Waarom? De startpositie van zijn heupen staat precies goed.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:42 schreef 16meter het volgende:
ietsjes verder door je knieen bij deadlift en borst verder omhoog.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Chuck Taylor!!!quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:40 schreef ZetaOS het volgende:
Wat denken jullie?
[ afbeelding ]we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Squat, redelijk, maar let op je knieën. Zij bewegen of als eerste, of tegelijkertijd met je kont. Dit is niet zoals het hoort. Probeer echt te breken bij de heupen als eerste. Focus erop.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:13 schreef Warsaw het volgende:
Net mijn squat en deaflift gefilmt, zie hieronder. Ga ik niet te diep met squaten? Wat zou Rippetoe ervan vinden (mijn houding is op zijn filmpjes gebaseerd)?
Volgens mij is mijn deadlift wel in orde, maar alle commentaar en tips zijn welkom.
Vind Stronglifts nog steeds relaxed, maar ben nog wel veel bezig met mijn houding ipv dat ik echt lekker aan het trainen ben.
Misschien ook iets minder diep gaan. Ben zelf geen fan van atg squats, heb mijn bedenkingen of het voor veel mensen is weggelegd. Je ziet dat op 't onderste deel van de beweging je onderrug iets geeft.
Deadlift, prima. Vooral de tweede deadlift was erg mooi, ook qua heupen. Misschien proberen de setup van je eerste deadlift meer te laten lijken op de rest vd set, maar ziet er goed uit. Zet je ook goed spanning op je rug? Het bovenste gedeelte van je rug buigt soms een (heel) klein beetje. Dit is in principe niet erg, maar je moet er wel de spieren in je bovenrug voor hebben. Heb je die?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Hallo jongens ik heb een serieuse vraag ik ben nu iets aan de zware kant niet echt dik maar kan wel wat van af en heb eigelijk een goede bouw om te gaan body builden , wat is beter veel afvallen of meer spieren zo dat de verhouding beter klopt ?Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX![]()
gewoon vet omzetten in spierBehulpzaam als een waterkraan.
Shit man, zieke gains in 11 maanden tijd.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:04 schreef Panzermaus het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:04 schreef Panzermaus het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Bedankt voor je feedback en tips! Wat bedoel je precies met probeer te breken bij je heupen?quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:27 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Squat, redelijk, maar let op je knieën. Zij bewegen of als eerste, of tegelijkertijd met je kont. Dit is niet zoals het hoort. Probeer echt te breken bij de heupen als eerste. Focus erop.
Misschien ook iets minder diep gaan. Ben zelf geen fan van atg squats, heb mijn bedenkingen of het voor veel mensen is weggelegd. Je ziet dat op 't onderste deel van de beweging je onderrug iets geeft.
Deadlift, prima. Vooral de tweede deadlift was erg mooi, ook qua heupen. Misschien proberen de setup van je eerste deadlift meer te laten lijken op de rest vd set, maar ziet er goed uit. Zet je ook goed spanning op je rug? Het bovenste gedeelte van je rug buigt soms een (heel) klein beetje. Dit is in principe niet erg, maar je moet er wel de spieren in je bovenrug voor hebben. Heb je die?
Met het deadliften kan mijn bovenrug de kleine bolling wel aan, en een kleine boling maakt zoals je al zei en ik op filmpjes heb gezien niet uit.
[ Bericht 5% gewijzigd door Warsaw op 27-04-2012 20:29:15 ]![]()
Sexyquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:04 schreef Panzermaus het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Nieuwe zwembroek, 20 euro bij de Bijenkorf. Korter dan een gewone zwembroek, langer dan die 2eros Icon shorts.
All she wants and needs is just a little taste..![]()
Lui als panzermaus laten mij huilen, nu dik 4 maanden bezig. Totaal niet vergelijkbare gains als ik het met panzer zou vergelijken(over 8 maanden dus exponentieel doortrekken)![]()
Nja, gelukkig heb ik een knap koppie![]()
![]()
Graag gedaan. Daarmee bedoel ik dat je de beweging begint bij je heupen. Nu begin je gelijktijdig (at best) met knieën en heupen. Denk bijvoorbeeld aan hoe je gaat zitten op de stoel / bank / pot. Ass naar achter.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:22 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Bedankt voor je feedback en tips! Wat bedoel je precies met probeer te breken bij je heupen?
Met het deadliften kan mijn bovenrug de kleine bolling wel aan, en een kleine boling maakt zoals je al zei en ik op filmpjes heb gezien niet uit.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Pantermuisquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:27 schreef obsama het volgende:
Lui als panzermaus laten mij huilen, nu dik 4 maanden bezig. Totaal niet vergelijkbare gains als ik het met panzer zou vergelijken(over 8 maanden dus exponentieel doortrekken)![]()
Nja, gelukkig heb ik een knap koppie
Beter heb je het over eckte bazen zoals Zeta en Demon_H![]()
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2012 21:01:25 ]![]()
Dat dacht ik dus ook, had het op sokken squatten hier ook al genoemd.quote:
Maar volgens de mannen hier is dit echt het beste, liefst het strak.
Maar goed ik weet even genoeg.
![]()
![]()
Oké ik snap em! Ga ik volgende keer proberen. Thanksquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:55 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Graag gedaan. Daarmee bedoel ik dat je de beweging begint bij je heupen. Nu begin je gelijktijdig (at best) met knieën en heupen. Denk bijvoorbeeld aan hoe je gaat zitten op de stoel / bank / pot. Ass naar achter.![]()
![]()
Ik heb hier ook naar geïnteresseerd idd..quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:18 schreef 16meter het volgende:
Wie heeft al het supplement 'Intimidate' geprobeerd? Las er goeie dingen over op de site van B&F.Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Ik ben echt totale n00b met supplementen maar stel dat het doet wat er beloofd wordt en je testosteron dramatisch verhoogt waarom is dat dan niet slecht en wanneer je testosteron neemt in de zin van AAS is het wel slecht?quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:18 schreef 16meter het volgende:
Wie heeft al het supplement 'Intimidate' geprobeerd? Las er goeie dingen over op de site van B&F.
Overigens in de beschrijving:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er is geen enkel supplement dat je testosteron verhoogd. Wel kan het een positief effect op je libido hebben. Als nakuur kan een supplement als Tribulus in combinatie met je PCT wel een gunstig effect hebben.Omdat je je eigen testosteron productie platlegt. Onderdrukken is nooit goed, daarnaast een hoop bijwerkingen zoals aromatisatie.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:33 schreef Yamcha het volgende:
Hoezo zou testosteron 'in de zin van AAS' slecht voor je zijn?Land of the free. Home of the brave.![]()
De B&F site moet je niet lezen, alleen gericht bestellen als je precies weet wat je wilt: veel tekst op de B&F site is poep.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:18 schreef 16meter het volgende:
Wie heeft al het supplement 'Intimidate' geprobeerd? Las er goeie dingen over op de site van B&F.![]()
Doe waar je je goed bij voelt, maar mijn advies als je nog niet aan krachttraining doet en dit wel van plan bent: 3x per week full body om mee te beginnen. Denk aan oefeningen als: squat, lunges, bench press, flys, deadlift, Bent Over Rows (BOR), shouder dumbbell press, skull crushers en bicep barbell curl.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:57 schreef smitjew het volgende:
Hallo jongens ik heb een serieuse vraag ik ben nu iets aan de zware kant niet echt dik maar kan wel wat van af en heb eigelijk een goede bouw om te gaan body builden , wat is beter veel afvallen of meer spieren zo dat de verhouding beter klopt ?![]()
Goed bezig & goed resultaat. Je bent nog vrij jong?quote:Op donderdag 26 april 2012 09:04 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik had voorheen een chronisch slaap probleem. Had nachten waarbij ik na 3 uur slapen de rest v.d. nacht naar het plafond lag te staren.
Ik wielrende eerst, maar voelde toch dat ik op e.o.a. manier m'n energie niet kwijt kon.
Ging erbij fitnessen, en na een maand of 2 en het eerste resultaat compleet hoooked.
Begon op 68kg nu 95kg, en m'n doel is 105kg ripped (186cm). Hoop dat dat ergens volgend jaar rond het eind v.d. zomer gaat lukken kwa gewicht. Tot nog toe zo'n 10kg per jaar gemiddeld, dus het zou moeten kunnen.
Maar wat me gemotiveerd houdt is telkens m'n korte termijn doel ).
Die is nu trouwens de 120kg bench press 8x
En het feit dat ik slaap als een os nu (meestal)
En eerlijk is eerlijk de shocked faces, head turns, en complimenten zijn ook wel aardig![]()
Racefiets heb ik inmiddels in de wilgen gehangen overigens. Ik kon het niet meer aan eten.
Zal over een maandje anders ook eens een foto plaatsen. Nu nog een pondje te veel vind ik zelf![]()
Ik ben ook erg blij met het nieuwe werken en combineer het ook wel eens met 'het nieuwe sporten". Bij mij op het bedrijventerrein zit ook een gym wellnesscenter. Het was eerst dieptriest: geen barbells (en dus geen squat, lunge, BP, DL etc. mogelijkheid) en dumbbells tot 15kgquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat kut zeg.
Maar euhm krijg je nog gecompenseerd van je werkgever voor die onverwachte uren? Ik bedoel je moet een erg belangrijke afspraak afzeggen zo![]()
Nu gaan ze tot maar liefst 22kg en is er zowaar een BP en een squatrack. Maar als ik daar met 100kg ga squatten voel ik me echt een kermisattactie. Het is wel eens gebeurd dat zo'n ecto nerd na een setje vroeg of het wel goed met me ging (was nog aan het uithijgen).
![]()
Ben wel onder de indruk van je chest.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:04 schreef Panzermaus het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Nieuwe zwembroek, 20 euro bij de Bijenkorf. Korter dan een gewone zwembroek, langer dan die 2eros Icon shorts.Welke oefeningen doe je daarvoor? Jij deed toch alleen flat bench press en dips (totdat je last van je sternum kreeg) ?
Panda-stackquote:Op vrijdag 27 april 2012 23:48 schreef Warsaw het volgende:
Panzermaus heeft wel een kuurtje gepakt toch?Confidence through competence![]()
Vanavond weer met bewondering zitten kijken bij Fit4Free.
Echt iedereen deed alleen maar biceps en triceps en uiteraard vormloos en fout.
Ow, en ik was aan de roids hoorde ik ze mompelen.
![]()
![]()
Ook al gezwicht onder het reeds gepubliceerde onderzoek?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:05 schreef Stereotomy het volgende:
2 kg dumbell seated triceps kickback ftwBEASTMODE![]()
Volgens mij eet die gast alles wat op zijn pad komt, maar dat werpt ook zijn vruchten af, wat een gains zeg, ongelofelijk.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:35 schreef KeimpeHart het volgende:
Panzermaus, wat eet je op een doorsnee dag? Je maakt enorme vorderingen hierin, nice work.![]()
Eet je wel genoeg?quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:27 schreef obsama het volgende:
Nja, gelukkig heb ik een knap koppie
Volgens mij eet Panzer als een paard, dat helpt serieus enorm erg.
Ik ben zelf in mijn eerste 8 weken bijna 7 kilo aangekomen. Heb daardoor ook wel aardige noobgains, wel voor meer dan de helft vet maarja je word er wel lekker "breed" van.![]()
Mwha zijn er wel 'n paar die test verhogen, echter is de verhoging nogal bolus en zodoende niet de moeite. Enige wat ik kan aanraden is vitamine D, zeker voor de gem. fokkerquote:Op vrijdag 27 april 2012 22:34 schreef Scarface88 het volgende:
Er is geen enkel supplement dat je testosteron verhoogd. Wel kan het een positief effect op je libido hebben. Als nakuur kan een supplement als Tribulus in combinatie met je PCT wel een gunstig effect hebben.
[..]
Omdat je je eigen testosteron productie platlegt. Onderdrukken is nooit goed, daarnaast een hoop bijwerkingen zoals aromatisatie.
Aromatisatie ansich is geen bijwerking.
[ Bericht 0% gewijzigd door Diabox op 28-04-2012 00:54:16 ]![]()
Er van uitgaande dat je een gezonde man bent met normale testosteronlevels gaat zo'n supplement helemaal niks voor je doen. Misschien dat het een klein beetje piekt maar zoveel andere dagelijkse dingen hebben daar ook indirect invloed op, voeding, hoeveelheid slaap, stress, dagelijkse activiteiten, seks/masturbatie enzovoort. Dat verschil is dus verwaarloosbaar want je zou in de meest ideale omstandigheden moeten leven.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:46 schreef Diabox het volgende:
[..]
Mwha zijn er wel 'n paar die test verhogen, echter is de verhoging nogal bolus en zodoende niet de moeite. Enige wat ik kan aanraden is vitamine D, zeker voor de gem. fokker
Aromatisatie ansich is geen bijwerking.
Aromatisatie mag jij geen bijwerking vinden ansich, maar ik vind het toch wel de grootste nadeel van oncycle gaan. Lekker bloated er bij lopenHoe zou jij het dan willen omschrijven? Het is hoe je het wend of keert een bijwerking.
Land of the free. Home of the brave.![]()
Zijn best wel 'n handvol natuurlijk aromatase remmers, receptor modulators, shbg remmers en denk zelfs dat dopamine remmers effect zullen hebben bij 'n normale man. En misschien bestaan er zelfs natuurlijke producten die binden aan de LHR, FSHR waar ik niet bekend mee ben.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:00 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat je een gezonde man bent met normale testosteronlevels gaat zo'n supplement helemaal niks voor je doen. Misschien dat het een klein beetje piekt maar zoveel andere dagelijkse dingen hebben daar ook indirect invloed op, voeding, hoeveelheid slaap, stress, dagelijkse activiteiten, seks/masturbatie enzovoort. Dat verschil is dus verwaarloosbaar want je zou in de meest ideale omstandigheden moeten leven.
Aromatisatie mag jij geen bijwerking vinden ansich, maar ik vind het toch wel de grootste nadeel van oncycle gaan. Lekker bloated er bij lopen
En bloat oncycle zit hem voornamelijk in je dieet (en juiste keuze van steroiden, deca aromatiseert ook niet, maar bloaten doet het wel als aldosterone agonist).Aromatisatie is slechts het proces waarbij aromatase zijn substraat (testosteron) omzet in het product (oestrogeen). Dan wel androstenedione als substraat overigens.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:00 schreef Scarface88 het volgende: Hoe zou jij het dan willen omschrijven? Het is hoe je het wend of keert een bijwerking.
![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Volgens mij eet die gast alles wat op zijn pad komt, maar dat werpt ook zijn vruchten af, wat een gains zeg, ongelofelijk.Thnx Weissman, zal even zoeken.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:12 schreef Weissman het volgende:
Panzer, heeft ooit in deze reeks gepost wat ie op een dag eet. Je zal ff moeten zoeken.![]()
![]()
Ik weet het bro. Ben geen beginner ik train al jaren en heb een hoop cycles gedaan dus die uitleg is niet nodigquote:Op zaterdag 28 april 2012 01:05 schreef Diabox het volgende:
[..]
Zijn best wel 'n handvol natuurlijk aromatase remmers, receptor modulators, shbg remmers en denk zelfs dat dopamine remmers effect zullen hebben bij 'n normale man. En misschien bestaan er zelfs natuurlijke producten die binden aan de LHR, FSHR waar ik niet bekend mee ben.
En bloat oncycle zit hem voornamelijk in je dieet (en juiste keuze van steroiden, deca aromatiseert ook niet, maar bloaten doet het wel als aldosterone agonist).
[..]
Aromatisatie is slechts het proces waarbij aromatase zijn substraat (testosteron) omzet in het product (oestrogeen). Dan wel androstenedione als substraat overigens.Maar het is en blijft het een bijwerking, los van je dieet is het ook afhankelijk van je genetics in hoeverre je er hinder van ondervindt. Persoonlijk heb ik genoeg aan een goede PCT maar ik ken ook mensen die tijdens hun kuur al in moeten grijpen. Ik zie alles wat je niet vooraf in kunt calculeren als een bijwerking en dus een nadeel.
Land of the free. Home of the brave.![]()
+1quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:46 schreef Diabox het volgende:
[..]
Mwha zijn er wel 'n paar die test verhogen, echter is de verhoging nogal bolus en zodoende niet de moeite. Enige wat ik kan aanraden is vitamine D, zeker voor de gem. fokker
Aromatisatie ansich is geen bijwerking.![]()
Ziet er goed uit panzermaus, ben echt wel benieuwd wat jij daar allemaal voor doet. Ik ga vanmiddag mijzelf weer eens een keer afbeulenEens kijken hoe dat gaat
![]()
![]()
12 plakken panda pindakaas en een sloot melk. dat icm de testosteron levels van een late puberteit laat panzer zo hard groeien.Behulpzaam als een waterkraan.
Ik ben m'n winterse vetlaagje aan het wegwerken en ben nu al redelijk droog geworden. Maar als ik nu op dezelfde intensiteit probeer te trainen als voorheen word ik dizzy en misselijk. Is dat normaal of amidoingitwrong.jpg?Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Rippetoe zegt altijd tegen iedereen die vorm-video's post op zijn site dat ze squatschoenen moeten halen.quote:
Sinds ik squatschoenen heb gaat het zo veel lekkerder. Sta veel steviger, mijn knieen zijn steviger, kan veel dieper, etc.
Vandaag bloed laten afnemen voor regulier bloedonderzoek (cholesterol, glucose baseline waardes etc.). Ik volg al maanden een relatief hoog vet, moderate proteine en vrij low carb eetpatroon (later kwam ik erachter dat het te vergelijken was met de macro's van Paleo of 'The Metabolic Diet' van DiPasquale).
Ben benieuwd naar de waardes van m'n bloed, zal de uitslag zo mogelijk hier posten, leuk voor een n = 1 experimentje.Confidence through competence![]()
Waar kan dit? Gewoon bij de huisarts vragen? En wat kost het?quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:27 schreef Stereotomy het volgende:
Vandaag bloed laten afnemen voor regulier bloedonderzoek (cholesterol, glucose baseline waardes etc.). Ik volg al maanden een relatief hoog vet, moderate proteine en vrij low carb eetpatroon (later kwam ik erachter dat het te vergelijken was met de macro's van Paleo of 'The Metabolic Diet' van DiPasquale).
Ben benieuwd naar de waardes van m'n bloed, zal de uitslag zo mogelijk hier posten, leuk voor een n = 1 experimentje.This isn't even my final form.![]()
Maar heb je nu roids gehad of niet?quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:21 schreef Panzermaus het volgende:
Of toch maar gewoon door de pijn heen trainen, hoorde woensdag weer een instructeur verkondigen 'gewoon doorgaan tot het brandt, als het brandt komen ze twee keer zo hard terug'. En al die buikspierboys maar geil worden omdat ze 'verzuren'.![]()
Overal, ja, gratis als je verzekerd bent.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:33 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waar kan dit? Gewoon bij de huisarts vragen? En wat kost het?Confidence through competence![]()
Doen ze moeilijk als je zelf wat extra dingetjes wilt aanvinken?quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Overal, ja, gratis als je verzekerd bent.
Moet tevens hier nog 'n huisarts zoeken in Zeist. Iemand 'n goeie?![]()
Niet als je ze niet vertelt dat je wat extra dingetjes aan hebt gevinktquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:50 schreef Diabox het volgende:
[..]
Doen ze moeilijk als je zelf wat extra dingetjes wilt aanvinken?![]()
![]()
De bloedprikster vindt alles best. Huisarts had wat vinkjes gezet, heb daar wat bijgedaan
Nu ik eraan denk, had eigenlijk ook testosteronspiegel willen testen. Naja, volgende keer dan maar.Confidence through competence![]()
Staat trouwens op dat formulier van de huisarts ook GH en IGF-I?quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Niet als je ze niet vertelt dat je wat extra dingetjes aan hebt gevinkt![]()
![]()
De bloedprikster vindt alles best. Huisarts had wat vinkjes gezet, heb daar wat bijgedaan
Formulier van zo'n lab zelf heeft veel meer, gem. van 'n huisarts mist aardig wat en lijkt ook een indeling te hebben voor retards.![]()
Ik heb stiekem vitamine D bij 'overig/opmerkingen' geschreven.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:50 schreef Diabox het volgende:
[..]
Doen ze moeilijk als je zelf wat extra dingetjes wilt aanvinken?
Moet tevens hier nog 'n huisarts zoeken in Zeist. Iemand 'n goeie?![]()
![]()
Er zijn ook een aantal sport privé klinieken waar je je uitgebreid kunt laten testen, zitten er een aantal in Nederland. Hiervoor moet je wel betalen maar er wordt niet moeilijk over gedaan als je aangeeft dat je bepaalde middelen gebruikt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:33 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waar kan dit? Gewoon bij de huisarts vragen? En wat kost het?Land of the free. Home of the brave.![]()
Weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar er waren een stuk of 300 hokjes die je aan kon kruisen, dus ik denk het wel. Alles wat je ook maar aan kan vragen, stond op het formulier.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:52 schreef Diabox het volgende:
[..]
Staat trouwens op dat formulier van de huisarts ook GH en IGF-I?
Formulier van zo'n lab zelf heeft veel meer, gem. van 'n huisarts mist aardig wat en lijkt ook een indeling te hebben voor retards.
Eerste pagina was voor huisartsen, had je 'gegroepeerde' hokjes: Diabeter Mellitus II test, cardiovasculaire check, etc.
Op een andere pagina stonden alle 'losse' testen.Confidence through competence![]()
Kut! Ook die vergeten aan te kruisen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:57 schreef DoakesMF het volgende:
[..]
Ik heb stiekem vitamine D bij 'overig/opmerkingen' geschreven._!!
Klinkt inderdaad als standaard huisarts formulier. Staat tig keer creatinine en glucose bijv. op per 'ziektebeeld'.quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar er waren een stuk of 300 hokjes die je aan kon kruisen, dus ik denk het wel. Alles wat je ook maar aan kan vragen, stond op het formulier.
Eerste pagina was voor huisartsen, had je 'gegroepeerde' hokjes: Diabeter Mellitus II test, cardiovasculaire check, etc.
Op een andere pagina stonden alle 'losse' testen.Hoeft niet man, heb je waarschijnlijk toch te kort. Of supplementeer je?quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kut! Ook die vergeten aan te kruisen._!!
![]()
Klopt, veel gegroepeerde testen hetzelfde.quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:05 schreef Diabox het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als standaard huisarts formulier. Staat tig keer creatinine en glucose bijv. op per 'ziektebeeld'.Yep. Enkele keren per week 5000 IU.quote:Hoeft niet man, heb je waarschijnlijk toch te kort. Of supplementeer je?
Ik zon nooit en gebruik regelmatig spf voor mn gezicht, ook in de winter.Confidence through competence![]()
Advies nodig:
Deze week al drie keer mijn Stronglifts training gezet. Wat zal ik nu doen? Morgen weer trainen, maandag feesten en pas woensdag weer gaan.
Of:
Nu paar dagen niet trainen, en pas woensdag weer gaan.
Wat zouden jullie doen?
Bedankt
Sorry voor deze misschien wat domme vraag, maar ik ben altijd slecht in keuzes maken wat het beste is qua rust enz.![]()
Als je je goed voelt #1.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:05 schreef Warsaw het volgende:
Advies nodig:
Deze week al drie keer mijn Stronglifts training gezet. Wat zal ik nu doen? Morgen weer trainen, maandag feesten en pas woensdag weer gaan.
Of:
Wat zouden jullie doen?
Bedankt
Sorry voor deze misschien wat domme vraag, maar ik ben altijd slecht in keuzes maken wat het beste is qua rust enz.![]()
Je legt jezelf inderdaad onnodige stress op door van dit soort vragen een probleem te maken. Nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:05 schreef Warsaw het volgende:
Advies nodig:
Of:
Wat zouden jullie doen?
Bedankt
Sorry voor deze misschien wat domme vraag, maar ik ben altijd slecht in keuzes maken wat het beste is qua rust enz.
1) Niet naar de gym willen vanwege lui: gaan
2) Niet naar de gym willen vanwege nare pijntjes of verrekkingen: rustConfidence through competence![]()
Zuipen na KT maakt de training ongedaan. Dit hoor ik weleens.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:27 schreef Snakey het volgende:
Wat Stereo zegt. En als de gym maandag open is gewoon op maandag gaan, en daarna feesten.![]()
Bullshit. Een goede training doe je niet zomaar teniet. Je zal er wel minder van profiteren als je voeding niet in orde is.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:35 schreef DoakesMF het volgende:
[..]
Zuipen na KT maakt de training ongedaan. Dit hoor ik weleens.![]()
Niks is erger dan zuipen en niks doen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:35 schreef DoakesMF het volgende:
[..]
Zuipen na KT maakt de training ongedaan. Dit hoor ik weleens.
Of je gewoon inhouden en niet teveel drinken natuurlijk.Niet dat ik dat altijd kan. Gisteren uit geweest en teveel gedronken. Daar heb ik tot woensdag last van in m´n training. Dat zal iets anders liggen als je 20 bent, maar de invloed van drank op je workout is enorm.
![]()
Oke thanks guys ik ga morgen gewoon knallen in de gym. Het was meer omdat ik al 3 keer in de week squat (stronglifts) en een 4de keer mijn herstel in de weg kon zitten. Maar als ik morgen flink bunker zal dat herstel wel goedkomen.![]()
Ik heb vroeger genoeg gezopen. Nu drink ik amper: af en toe op gelegenheden en dan niet te veel.quote:
Ik kan niet echt zeggen dat mijn leven er minder leuk op is geworden. En ik ga niet beweren 'dat ik ook wel gezellig ben zonder alcohol'. Af en toe is leuk. Maar met mate. Zit beter in mijn vel dan vroeger.This isn't even my final form.![]()
Ik vind het duur, wat is er mis met het huismerk van de drogisterij?quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:01 schreef DeRakker. het volgende:
http://xxlnutrition.nl/multivit/xxl-nutrition
Beetje goede multivit tabletten?This isn't even my final form.![]()
Ik heb een vraag. Wat voor olie gebruiken jullie om te bakken?
Ik vind dit een hele lastige kwestie. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, zijn veel oliën niet bestand tegen de hoge temperaturen bij het bakken, zodat er kankerverwekkende stoffen ontstaan. Olijfolie is leuk in de salade, maar je moet er absoluut niet mee bakken. Zonnebloemolie lees ik ook steeds vaker slechte dingen over. Arachideolie zou goed zijn om in te bakken, maar volgens de verpakking kan het maar 5 graden meer hebben dan bijvoorbeeld zonnebloemolie (180 graden). Ook zou het een bestanddeel bevatten dat cardiovasculaire aandoeningen in de hand werkt. En hoe zit het met boter of (vloeibare) margarine?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben ervan overtuigd dat ik vooral olijfolie binnen moet krijgen in de rauwe vorm. Maar wat moet ik gebruiken om te bakken?This isn't even my final form.![]()
De dosering denk ik?quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik vind het duur, wat is er mis met het huismerk van de drogisterij?![]()
Ik bak in olijfolie.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:10 schreef Levolution het volgende:
Ik vind dit een hele lastige kwestie. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, zijn veel oliën niet bestand tegen de hoge temperaturen bij het bakken, zodat er kankerverwekkende stoffen ontstaan. Olijfolie is leuk in de salade, maar je moet er absoluut niet mee bakken. Zonnebloemolie lees ik ook steeds vaker slechte dingen over. Arachideolie zou goed zijn om in te bakken, maar volgens de verpakking kan het maar 5 graden meer hebben dan bijvoorbeeld zonnebloemolie (180 graden). Ook zou het een bestanddeel bevatten dat cardiovasculaire aandoeningen in de hand werkt. En hoe zit het met boter of (vloeibare) margarine?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben ervan overtuigd dat ik vooral olijfolie binnen moet krijgen in de rauwe vorm. Maar wat moet ik gebruiken om te bakken?![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:10 schreef Levolution het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben ervan overtuigd dat ik vooral olijfolie binnen moet krijgen in de rauwe vorm. Maar wat moet ik gebruiken om te bakken?. Je moet shit niet overcompliceren. Als je wil kan je van die bakspray kopen.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
http://www.hema.nl/winkel(...)etten-%2811421004%29quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik vind het duur, wat is er mis met het huismerk van de drogisterij?
Dit is idd wel goedkoper.
Dosering is helemaal anders.. sommige meer en sommige minder.![]()
Krijg je ook kanker van volgens mij.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:15 schreef Jajong het volgende:
[..]. Je moet shit niet overcompliceren. Als je wil kan je van die bakspray kopen.
![]()
Waarom zou ik slecht eten als iemand me misschien kan vertellen wat goed is? Is op je gezondheid letten overcomplicatie?quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:15 schreef Jajong het volgende:
[..]. Je moet shit niet overcompliceren. Als je wil kan je van die bakspray kopen.
Je doet alsof je kanker krijgt als je in olijfolie bakt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarom zou ik slecht eten als iemand me misschien kan vertellen wat goed is? Is op je gezondheid letten overcomplicatie?[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Alles van XXL huismerk is prima. Gebruik het al jaren. Ik ken de eigenaar ook is een sympathieke kerel.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:01 schreef DeRakker. het volgende:
Beetje goede multivit tabletten?Land of the free. Home of the brave.![]()
We zouden het naast elkaar moeten houden en dan moeten vergelijken met de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. En je zou ook rekening moeten houden met welke vitaminen je eigenlijk al genoeg uit je voedsel haalt en welke niet. Best wel een karwei.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:16 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
http://www.hema.nl/winkel(...)etten-%2811421004%29
Dit is idd wel goedkoper.
Dosering is helemaal anders.. sommige meer en sommige minder.This isn't even my final form.![]()
Ik bak altijd in olijfolie, maar het beste is om te bakken in pure boter. Ik vind de smaak alleen zo smerig dat ik liever met olijfolie bak. Koop wel echte boter en geen margarine of halvarine. Daar zitten ongezonde transvetten in.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:10 schreef Levolution het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben ervan overtuigd dat ik vooral olijfolie binnen moet krijgen in de rauwe vorm. Maar wat moet ik gebruiken om te bakken?![]()
Teveel vitamine e en ijzer. Als je hiernaast nog eens goed eet, kun je al snel teveel binnenkrijgen. En een teveel aan vitamine e (vet oplosbaar) en vooral ijzer krijg je niet zo makkelijk uit je lichaam. Er wel van uitgaande dat je de multivitamine elke dag zou nemen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:01 schreef DeRakker. het volgende:
Beetje goede multivit tabletten?![]()
Zo, net heerlijk getraind, was een tijdje niet meer geweest dus was niet kapot te krijgen. Twee uur lang alle spieren gepakt behalve buik en benen, die doe ik morgen nog even. Was lekker om even aan te klooien. Maandag nieuw schemaatje dus dat gaat helemaal goed komen.![]()
Als je olijfolie verhit, zouden er vrije radicalen ontstaan door oxidatie. Dus ja, bakken in olijfolie kan de kans op kanker vergroten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:20 schreef Jajong het volgende:
[..]
Je doet alsof je kanker krijgt als je in olijfolie bakt.
Dit is afhankelijk van de kwaliteit van je olijfolie. Extra vierge is minder goed bestand tegen hogere temperaturen bijvoorbeeld.
Nu weet ik het allemaal ook niet zeker, daarom vraag ik het ook. Maar voor zover ik heb begrepen is olijfolie niet geschikt om mee te bakken. Laat je niet misleiden door het feit dat olijfolie anders wel goed voor je is.Pure boter wordt van melk gemaakt en ik beperk mijn zuivelinname. Overigens vind ik boter wel veel lekkerder. Vlees in boter smaakt zoveel beter dan olie. Volgens mij schroeit het ook beter dicht ofzo, ik vind het altijd malser.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:22 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Ik bak altijd in olijfolie, maar het beste is om te bakken in pure boter. Ik vind de smaak alleen zo smerig dat ik liever met olijfolie bak. Koop wel echte boter en geen margarine of halvarine. Daar zitten ongezonde transvetten in.
Wat betreft de transvetten: volgens mij is dat tegenwoordig behoorlijk gereduceerd omdat er zoveel aandacht voor is gekomen. Bevat vloeibare margarine ook transvetten? Aangezien het niet gehard is?This isn't even my final form.![]()
De meeste zogenaamde 'gezonde' vervangers voor boter bevatten transvetten. Vloeibare margarine ook denk ik. Het hoeft er ook niet precies op te staan en toch kan het transvetten bevatten. In margarine pleuren ze tegenwoordig ook nog eens veel omega 6 vetten omdat het zo lekker goedkoop is. Ik zou toch echt in boter bakken en anders kun je eens proberen om in verzadigde vetten te bakken zoals spekvet, lard (varkensvet) of kokosolie.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:31 schreef Levolution het volgende:
[..]
Als je olijfolie verhit, zouden er vrije radicalen ontstaan door oxidatie. Dus ja, bakken in olijfolie kan de kans op kanker vergroten.
Dit is afhankelijk van de kwaliteit van je olijfolie. Extra vierge is minder goed bestand tegen hogere temperaturen bijvoorbeeld.
Nu weet ik het allemaal ook niet zeker, daarom vraag ik het ook. Maar voor zover ik heb begrepen is olijfolie niet geschikt om mee te bakken. Laat je niet misleiden door het feit dat olijfolie anders wel goed voor je is.
[..]
Pure boter wordt van melk gemaakt en ik beperk mijn zuivelinname. Overigens vind ik boter wel veel lekkerder. Vlees in boter smaakt zoveel beter dan olie. Volgens mij schroeit het ook beter dicht ofzo, ik vind het altijd malser.
Wat betreft de transvetten: volgens mij is dat tegenwoordig behoorlijk gereduceerd omdat er zoveel aandacht voor is gekomen. Bevat vloeibare margarine ook transvetten? Aangezien het niet gehard is?![]()
Dan skip je het squatten toch een keer en ga je een keer wat anders doen. Begin je volgende week weer met stronglifts waar je gebleven bent.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:49 schreef Warsaw het volgende:
Oke thanks guys ik ga morgen gewoon knallen in de gym. Het was meer omdat ik al 3 keer in de week squat (stronglifts) en een 4de keer mijn herstel in de weg kon zitten. Maar als ik morgen flink bunker zal dat herstel wel goedkomen.Behulpzaam als een waterkraan.
Sporters hebben wel meer vitamines nodig... is het aan te raden om extra vitaminen in te nemen?quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:25 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Teveel vitamine e en ijzer. Als je hiernaast nog eens goed eet, kun je al snel teveel binnenkrijgen. En een teveel aan vitamine e (vet oplosbaar) en vooral ijzer krijg je niet zo makkelijk uit je lichaam. Er wel van uitgaande dat je de multivitamine elke dag zou nemen.
Of zal het niet echt verschil uitmaken voor je lichaam?
Of ik neem ze om de dag in.![]()
Ik zit er ook aan te denken om de kant van verzadigde vetten op te gaan. Omega 6 zit ook veel in zonnebloemolie trouwens. Die is bij mij sowieso al afgekeurd.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:35 schreef kevin_ het volgende:
[..]
De meeste zogenaamde 'gezonde' vervangers voor boter bevatten transvetten. Vloeibare margarine ook denk ik. Het hoeft er ook niet precies op te staan en toch kan het transvetten bevatten. In margarine pleuren ze tegenwoordig ook nog eens veel omega 6 vetten omdat het zo lekker goedkoop is. Ik zou toch echt in boter bakken en anders kun je is proberen om in verzadigde vetten te bakken zoals spekvet, lard (varkensvet) of kokosolie.
Resteert alleen arachideolie nog. Anders maar eens aan de echte boter.This isn't even my final form.![]()
Als je regelmatig intensief sport is het wel aan te raden ja. Ik zou alleen een multivitamine nemen als ik niet goed gegeten hebt of weet dat ik bepaalde stoffen mis. Maar ik houd bijna altijd bij wat ik eet, zodat ik precies weet waar ik een tekort/teveel aan hebt. Dit vul ik dan altijd aan.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:36 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Sporters hebben wel meer vitamines nodig... is het aan te raden om extra vitaminen in te nemen?
Of zal het niet echt verschil uitmaken voor je lichaam?
Of ik neem ze om de dag in.![]()
Serieus, ik verloot nog steeds 100 EUR aan iedereen in dit topic die bij 5 HUIDIGE producten uit de supermarkt kan aantonen dat ze pre-1999 levels aan transvetten bevatten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:35 schreef kevin_ het volgende:
[..]
De meeste zogenaamde 'gezonde' vervangers voor boter bevatten transvetten. Vloeibare margarine ook denk ik. Het hoeft er ook niet precies op te staan en toch kan het transvetten bevatten.
Transvetten zijn GEEN probleem meer in de huidige supermarktselectie.Confidence through competence![]()
Jawel joh.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Serieus, ik verloot nog steeds 100 EUR aan iedereen in dit topic die bij 5 HUIDIGE producten uit de supermarkt kan aantonen dat ze pre-1999 levels aan transvetten bevatten.
Transvetten zijn GEEN probleem meer in de huidige supermarktselectie.
Also je krijgt kanker van melk en mobiele telefoons.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Ik squat ik ben immuun.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:44 schreef Jajong het volgende:
[..]
Jawel joh.
Also je krijgt kanker van melk en mobiele telefoons.Confidence through competence![]()
Wat een onzin. Zoveel producten bevatten nog transvetten. Misschien niet in de hoeveelheden als van voor 1999, maar dan nog hoef ik die zooi niet te hebben. Het zit nog steeds in teveel producten, ongeacht de hoeveelheid.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Serieus, ik verloot nog steeds 100 EUR aan iedereen in dit topic die bij 5 HUIDIGE producten uit de supermarkt kan aantonen dat ze pre-1999 levels aan transvetten bevatten.
Transvetten zijn GEEN probleem meer in de huidige supermarktselectie.![]()
Je houdt *altijd* transvetten, ook als je een stukje vlees opbakt. Dat heeft géén invloed op je gezondheid, of hou je dan ook gelijk op met het bakken van vlees en eet je het rauw?quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:46 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zoveel producten bevatten nog transvetten. Misschien niet in de hoeveelheden als van voor 1999, maar dan nog hoef ik die zooi niet te hebben. Het zit nog steeds in teveel producten, ongeacht de hoeveelheid.
Die teringhoge levels van vroeger, dát was bewezen slecht voor je gezondheid. De huidige restlevels in supermarktproducten maakt geen reet uit voor je lichaam.
Als je je daar zorgen over maakt, moet je ook kappen met melk drinken, vlees opbakken, kaas eten, aangezien de transvetlevels in deze producten de rest van de producten van de supermarkt overstijgt.Confidence through competence![]()
Natuurlijk transvetten in vlees/melk zijn niet slecht nee, dat is zelfs bewezen. Maar de door de mens gefabriceerde transvetten die ze tegenwoordig bijna overal in gooien wel ja. Hoe kom je erbij dat kleinere hoeveelheden van zulke transvetten totaal niet slecht voor je zijn?quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je houdt *altijd* transvetten, ook als je een stukje vlees opbakt. Dat heeft géén invloed op je gezondheid, of hou je dan ook gelijk op met het bakken van vlees en eet je het rauw?
Die teringhoge levels van vroeger, dát was bewezen slecht voor je gezondheid. De huidige levels in supermarktproducten maakt geen reet uit voor je lichaam.![]()
Wederom niet waar. Transvetten zijn transvetten, zijn boven een bepaalde hoeveelheid slecht.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:51 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Natuurlijk transvetten in vlees/melk zijn niet slecht nee, dat is zelfs bewezen.
http://www.plosone.org/ar(...)journal.pone.00094341970 belde, ze vragen zich af waar je blijft.quote:Maar de door de mens gefabriceerde transvetten die ze tegenwoordig bijna overal in gooien wel ja.Omdat ik daadwerkelijk bronnen lees in plaats van net als jij 1970 napraat? Maar als het te moeilijk voor je is, dan hier een populair wetenschappelijk artikeltje voor jou:quote:Hoe kom je erbij dat kleinere hoeveelheden van zulke transvetten totaal niet slecht voor je zijn?
http://www.mkatan.nl/radi(...)en-in-pindakaas.htmlConfidence through competence![]()
Ik bak altijd in kokosolie. Heeft hoger brandpunt, en oxideert dus minder.
topspul, ruikt ook nog eens lekker![]()
![]()
Nogmaals, 100 EUR aan whey tegoedbonnen voor jou als jij in de supermarkt mij 5 producten kan aantonen waar de vroegere schadelijke levels van transvetten in voorkomen, NIET de ongevaarlijke restlevels van nu.
De restlevels van nu hadden onze voorouders ook toen ze een varken op het spit voor hun grot aan het roosteren waren. Pas toen men transvetten op grote schaal op een synthetische manier ging produceren, werd het een probleem met die hoeveelheden, is dat onderzocht, en inmiddels gewoon gecorrigeerd.Confidence through competence![]()
Jij als skinny vos zijnde kan wel wat transvetten gebruiken.
Eten/drinken jullie hier ook havermout? Ik probeerde het vanmiddag door m'n shake, maar dat werkt niet. Blijft maar op de bodem liggen.Behulpzaam als een waterkraan.
Ik eet heel veel monoongesatureerde en gesatureerde vetten, plus vette vis.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:58 schreef fathank het volgende:
Havermout moet je wel in heet water/melk doen. Anders wordt het geen papje.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:58 schreef fathank het volgende:
Eten/drinken jullie hier ook havermout? Ik probeerde het vanmiddag door m'n shake, maar dat werkt niet. Blijft maar op de bodem liggen.
Zijn verder hele goede carbs volgens mij. Ik eet het wel eens, maar moet het echt eens vaker eten.
Wil je carbs door je koude shake gooien, kies dan voor poeder. Brinta-achtig spul.This isn't even my final form.![]()
En waar bak jij in?quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik eet heel veel monoongesatureerde en gesatureerde vetten, plus vette vis.This isn't even my final form.![]()
Grillpan, geen olie nodigquote:
En anders gerafinneerde olijfolie. De Extra Vierge heb ik door m'n salade. En soms door m'n kwark.Confidence through competence![]()
Wat een slechte studie, al is het niet eens een studie, maar een review. En nog een slechte ook, lees het commentaar eens....quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wederom niet waar. Transvetten zijn transvetten, zijn boven een bepaalde hoeveelheid slecht.
http://www.plosone.org/ar(...)journal.pone.0009434
[..]
1970 belde, ze vragen zich af waar je blijft.
[..]
Omdat ik daadwerkelijk bronnen lees in plaats van net als jij 1970 napraat? Maar als het te moeilijk voor je is, dan hier een populair wetenschappelijk artikeltje voor jou:
http://www.mkatan.nl/radi(...)en-in-pindakaas.html
Ik blijf hierbij:http://jn.nutrition.org/cgi/content/abstract/140/1/18quote:What’s Behind the Natural versus Industrial Trans Fats Comparison?
Perhaps you’ve heard that meat and dairy products contain trans fats as well. Technically, this is true, but the industrially produced trans fats aren’t to be conflated with the natural kind, called vaccenic acid. The digestion process, particularly the stomach bacteria, in ruminant animals naturally adds hydrogen. The result is a small amount of natural trans fat in the animals’ meat and milk that offers a number of benefits, including antiatherogenic effects. Conjugated linoleic acid (CLA), part of the family of naturally occurring trans fats, is a health powerhouse.
Daarnaast is je lichaam ontwikkeld om vlees te eten en heeft de mens dit altijd al gedaan. Denk je nou echt dat de transvetten in vlees slecht voor je zijn als je ze in grote hoeveelheden eet.
M.a.w. eet gewoon whole foods en laat de door de mens gefabriceerde rotzooi lekker staan.![]()
Pannen zijn kankerverwekkend.quote:Ik ga ook maar eens een grillpan aanschaffen. En waar ik wel olie nodig heb, ga ik maar voor arachideolie. Verder een shitload rauwe olijfolie eten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Grillpan, geen olie nodig
En anders gerafinneerde olijfolie. De Extra Vierge heb ik door m'n salade. En soms door m'n kwark.
Dan moet het wel goed komen.
Ben je bekend met wetenschappelijke reviews? Zij pollen alle data van losse studies om een review ervan te maken met grotere statistische power.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:05 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Wat een slechte studie, al is het niet eens een studie, maar een review. En nog een slechte ook, lees het commentaar eens....
En het antwoord op het commentaar:quote:We thank Chardigny and colleagues for their comments. We have recalculated various analyses according to their suggestions. These recalculations lead either to the same conclusions or to more unfavorable estimates of the effects of animal trans fatty acids on blood lipids and lipoproteins. This confirms that all fatty acids with a double bond in the trans configuration raise the ratio of total or LDL cholesterol to HDL cholesterol.De schadelijke transvetten van vroegere margarines waren elaïdinezuren, en die komen óók in resthoeveelheden voor in vlees, vergelijkbaar met de resthoeveelheden in supermarktproducten.quote:Daarnaast is je lichaam ontwikkeld om vlees te eten en heeft de mens dit altijd al gedaan. Denk je nou echt dat de transvetten in vlees slecht voor je zijn als je ze in grote hoeveelheden eet.
Maar nog steeds mijn vraag aan jou:
1) Geef je toe dat huidige supermarktproducten niet de hoeveelheden transvetten meer bevatten als vroeger, toen er ook daadwerkelijk gezondheidsproblemen erdoor veroorzaakt werden?
Zo niet, toon mij 5 huidige supermarktproducten aan die de vroegere levels bevatten.
en
2) toon mij een studie die cardiovasculaire problemen linkt aan de HUIDIGE hoeveelheden supermarkttransvetten in een dieetConfidence through competence![]()
Nee hoor. Gaat gewoon in shakebeker, met zo'n rekje. Wel je biceps ff gebruiken en goed schudden. Iedere dag 250 melk, whey en havermout voor mij. Koude melk. Serieus, op een gegeven moment is het zelfs lekker.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
Havermout moet je wel in heet water/melk doen. Anders wordt het geen papje.
Zijn verder hele goede carbs volgens mij. Ik eet het wel eens, maar moet het echt eens vaker eten.
Wil je carbs door je koude shake gooien, kies dan voor poeder. Brinta-achtig spul.![]()
Mijn biceps zijn klaarblijkelijk niet zo gigantisch als de jouwe, ik krijg niet echt een mooi papje in koud water. Ik ga het toch nog eens proberen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:13 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Nee hoor. Gaat gewoon in shakebeker, met zo'n rekje. Wel je biceps ff gebruiken en goed schudden. Iedere dag 250 melk, whey en havermout voor mij. Koude melk. Serieus, op een gegeven moment is het zelfs lekker.
Lekker vind ik het overigens wel, zeker met whey erdoorheen. Het vult ook wel erg goed.This isn't even my final form.![]()
Ik ga er morgenochtend pannekoeken van bakken. Shitload melk, havermout en eieren. En een snufje kaneel voor de smaak
Behulpzaam als een waterkraan.
Kaneel is ook al kankerverwekkend. Geen grap.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:15 schreef fathank het volgende:
Ik ga er morgenochtend pannekoeken van bakken. Shitload melk, havermout en eieren. En een snufje kaneel voor de smaak
Ik heb er overigens al eens pannenkoeken van gebakken. Worden heerlijke dikke koeken.
Maak kwark met whey en doe dit in de diepvries. Nu heb je een eiwitijsje dat je op de pannenkoeken kan doen. Dit nog niet geprobeerd.This isn't even my final form.![]()
Is niet te doen om elke dag te checken en dan bepaalde vits in te nemen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:39 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Als je regelmatig intensief sport is het wel aan te raden ja. Ik zou alleen een multivitamine nemen als ik niet goed gegeten hebt of weet dat ik bepaalde stoffen mis. Maar ik houd bijna altijd bij wat ik eet, zodat ik precies weet waar ik een tekort/teveel aan hebt. Dit vul ik dan altijd aan.
Ook moet je dan van elke vit. allemaal verschillende tabs. hebben.
Daar ga ik niet aan beginnen![]()
Sowieso multivit. omdat het gewoon makkelijk is... alleen heb je dan misschien bij bepaalde vit. teveel.
Marja als ik het dan om de dag neem lijkt me dit geen probleem.![]()
Lekkere vragen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ben je bekend met wetenschappelijke reviews? Zij pollen alle data van losse studies om een review ervan te maken met grotere statistische power.
En het antwoord op het commentaar:
[..]
[..]
De schadelijke transvetten van vroegere margarines waren elaïdinezuren, en die komen óók in resthoeveelheden voor in vlees, vergelijkbaar met de resthoeveelheden in supermarktproducten.
Maar nog steeds mijn vraag aan jou:
1) Geef je toe dat huidige supermarktproducten niet de hoeveelheden transvetten meer bevatten als vroeger, toen er ook daadwerkelijk gezondheidsproblemen erdoor veroorzaakt werden?
Zo niet, toon mij 5 huidige supermarktproducten aan die de vroegere levels bevatten.
en
2) toon mij een studie die cardiovasculaire problemen linkt aan de HUIDIGE hoeveelheden supermarkttransvetten in een dieet![]()
1 en 2 zijn nooit aan te tonen.
Maar ik geloof je wel, maar dan nog vermijd ik transvetten als ze niet van natuurlijke origine zijn. Niet helemaal om transvetten, maar ook omdat het meestal gaat om rotzooi producten.![]()
CRON-o-Meter, minder dan 5 minuten per dag.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Is niet te doen om elke dag te checken en dan bepaalde vits in te nemen.
Ook moet je dan van elke vit. allemaal verschillende tabs. hebben.
Daar ga ik niet aan beginnen![]()
Sowieso multivit. omdat het gewoon makkelijk is... alleen heb je dan misschien bij bepaalde vit. teveel.
Marja als ik het dan om de dag neem lijkt me dit geen probleem.![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:21 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Lekkere vragen.![]()
1 en 2 zijn nooit aan te tonen.
Maar ik geloof je wel, maar dan nog vermijd ik transvetten als ze niet van natuurlijke origine zijn. Niet helemaal om transvetten, maar ook omdat het meestal gaat om rotzooi producten.
Prima, ik ben zelf ook voorstander van echt voedsel in tegenstelling tot Frankenfoods.Confidence through competence![]()
Wij moeten jouw soort hier niet...quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:29 schreef ZuidGrens het volgende:
Moest net trouwens noodgedwongen benchen in de Smith, vond het niet eens zo erg eigenlijk![]()
*bindt ketting aan pick up truckThis isn't even my final form.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: