Zeker stiekum aan de nolva hequote:Op donderdag 26 april 2012 21:10 schreef Panzermaus het volgende:
mensen ik eet geen brood met pindakaas meer of laat dan de korstjes liggen
van korstjes krijg je borstjes
Mijn gyno lijkt zichzelf te genezen trouwens, er is niet veel meer van over en ik kan er ook niets meeruit knijpen
. All will be good.
Wat kut zeg.quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:41 schreef Voltreffer het volgende:
En daar ging weer een trainingsavond omdat ze me nodig hebben op het werk. Dan maar morgen ochtend.
Ten eerste staan er al typfouten in het nieuwsbericht, ten tweede gaat er jaren en jaren van bodybuilding ervaring aan voorbij en klinkt het totaal niet logisch.quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:51 schreef MrNiles het volgende:
wat denken we hiervan?
http://www.nu.nl/wetensch(...)grotere-spieren.html
En het is oud nieuws, want dit heb ik een jaar geleden ergens anders ook gelezen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:14 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Ten eerste staan er al typfouten in het nieuwsbericht, ten tweede gaat er jaren en jaren van bodybuilding ervaring aan voorbij en klinkt het totaal niet logisch.
EDIT: lees 'niet functioneel spierweefsel' en 'functioneel spierweefsel' met wat nuance.quote:Sarcoplasmic hypertrophy is characteristic of the muscles of certain bodybuilders while myofibrillar hypertrophy is characteristic of Olympic weightlifters.
quote:Our laboratory has recently tested the thesis that eliciting failure during high- or low-intensity resistance exercise leads to maximal muscle fibre activation, and thus a similar stimulation of MPS. It was demonstrated, in resistance-trained young men, that lower intensity (30% of 1RM) and higher volume (24 ± 3 repetitions, means ± SD) resistance exercise performed until failure was equally effective in stimulating myofibrillar protein synthesis rates during 04 h recovery as heavy intensity (90% of 1RM) and lower volume (5 ± 1 repetitions) resistance exercise (Burd et al. 2010b). Interestingly, exercise performed at 30% of 1RM induced a longer-lasting effect on MPS at 21-24 h of exercise recovery (Burd et al. 2010b). The observation of a sustained elevation in myofibrillar protein synthesis rates after the low-intensityhigher volume regime corroborates recent data demonstrating that exercise volume is an integral factor for sustaining the myofibrillar protein synthetic response during exercise recovery (Burd et al. 2010a). Thus, an additional benefit of low-intensity resistance exercise is that it allows for higher total number of repetitions to be performed, which is an important variable to sustain the response, and still eventually results in full motor unit recruitment.
Welquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:34 schreef Zith het volgende:
Het artikel gelezen, ze doen geen empirisch onderzoek
Netjes. Hoop dat ik dit jaar ook nog in de buurt kom.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:26 schreef Snakey het volgende:
Mmkee, vanmorgen 100 kilo gedrukt, met een spotter. Het was 4x 100, maar m´n spotter hielp me wat te vroeg wat mij betreft dus was het 2x 100 wat mij betreft. Voelt goed, maar niet echt overtuigend voor me. Maar goed, het is stapje dichterbij 8x echte 100 kilo´s drukken.
quote:Op donderdag 26 april 2012 18:37 schreef Zith het volgende:
[..]
Broscience.
Dit is alleen relevant als je schema niet volledig is, en je dus spiergroepen niet (genoeg) traint.
Leesvoer: http://startingstrength.c(...)ritization_wells.pdf
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Irrelevant voor de inhoudelijke discussie van het onderzoekquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:14 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Ten eerste staan er al typfouten in het nieuwsbericht,
Ah, vandaar dat Arnold altijd hogere reps gebruikte dan die wij hier in het topic altijd voorbij zien komen.quote:ten tweede gaat er jaren en jaren van bodybuilding ervaring aan voorbij en klinkt het totaal niet logisch.
Met 30% bouw je geen spieren op even hard als op 70-80% .quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:51 schreef MrNiles het volgende:
wat denken we hiervan?
http://www.nu.nl/wetensch(...)grotere-spieren.html
Misschien niet, maar uit hun experimenten kwam uit dat de eiwitsynthese direct na de workout vergelijkbaar was bij 30% 1RM tot failure als bij 60-80% 1RM tot failure.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:49 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Met 30% bouw je geen spieren op even hard als op 70-80% .
Tijdens hun experimenten hadden ze gemeten dat de eiwitsynthese bij 30% 1RM tot failure na 24 uur zelfs hoger kon zijn dan bij 60-80% 1RM tot failure.quote:Wat bedoelen ze met "Een ander voordeel van een minder intensieve workout is dat door een verhoging van het aantal herhalingen dat nodig is om moe te worden de spieropbouw langer van kracht blijft"
Maar is het waar?quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Misschien niet, maar uit hun experimenten kwam uit dat de eiwitsynthese direct na de workout vergelijkbaar was bij 30% 1RM tot failure als bij 60-80% 1RM tot failure.
Zegt dus niks over de lange termijn doelen, maar gewoon de acute eiwitsynthese reactie op de workout.
[..]
Tijdens hun experimenten hadden ze gemeten dat de eiwitsynthese bij 30% 1RM tot failure na 24 uur zelfs hoger kon zijn dan bij 60-80% 1RM tot failure.
Nou, mag aannemen dat iedereen dat al doet hier.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik zie verder een pleidooi voor dat trainen tot failure (op welke intensiteit dan ook)
Ik weet niet of je er uiteindelijk gelijke resultaten mee boekt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:57 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Maar is het waar?
Arnold deed high reps, maar geen 30% 1RM! Meet iets van 60tot70%
Nou, ik lees hier regelmatig mensen die niet tot aan failure willen trainenquote:Nou, mag aannemen dat iedereen dat al doet hier.
Zo niet, doe je het fout.
Vaak fail ik idd gewoon op de laatste rep van de laatste set.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:05 schreef Zith het volgende:
Wat is precies tot faillure trainen? Dat je ook echt failed of dat je laatste rep die je geplanned had ook echt de laatste rep zou zjin die je had kunnen doen?
Tot je laatste rep een grote fail is.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:05 schreef Zith het volgende:
Wat is precies tot faillure trainen? Dat je ook echt failed of dat je laatste rep die je geplanned had ook echt de laatste rep zou zjin die je had kunnen doen?
Ha, helaas. Als bijbaantje heb je weinig te willen, maar ze zomaar aan hun lot overlaten kan ik dan ook weer niet. T is dat ik nu op stage zit, en daardoor niet meer overdag kan knallen. Maar gelukkig kunnen we morgen dan nog. Kost me wel weer de nodige uurtjes slaap, en met max 5 per dag is dat al niet zo'n vetpotquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat kut zeg.
Ik ben me maar wat bewust van m'n fijne werkgever.
Ik werk bij een Universiteit, en kan altijd en elke tussen de middag een goeie 5 kwartier weg om te trainen in het universitair sportcentrum.
Ik wordt al zenuwachtig als iemand een vergadering gepland heeft die rond 12:00 eindigt lol.
Van 12:00 tot 13:15 ben ik in principe gewoon pleite.![]()
Daarna kan deze meneer weer de hele middag verder op z'n shot endorfine.![]()
Maar euhm krijg je nog gecompenseerd van je werkgever voor die onverwachte uren? Ik bedoel je moet een erg belangrijke afspraak afzeggen zo![]()
bullshit!quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:11 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Tot je laatste rep een grote fail is.
Uiteraard zijn er uitzonderingen te bedenken (zoals in je 1tje bankdrukken of Squaten)
Maar ga er maar van uit dat je naar "fail and beyond failure" moet gaat voor een beetje resultaten.
Zeta zegt niet dat je totaal geen resultaten krijgt als je nooit tot failure traint. Maar een hogere intensiteit kan optimaler zijn.quote:
Ik ga altijd tot Fail, zoals je gezien hebt werkt dit goed.quote:
Wat een onzin, je kunt op een verantwoorde manier tot failure gaan zonder dat je een barbell op je bakkes krijgt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:34 schreef kidkash19 het volgende:
Er is een verschil tussen tot failure gaan en gewoon keihard trainen op een slimme manier
Failure is setting you up to fail, leuk hoor resultaten tot je een blessure krijgt omdat je te ver gaat, dag gains!
Met failure is idd mijn form nog goed, sinds de eerste keer dat ik een gym binnenstapte heb ik form en ROM tot prioriteit gemaakt, en ja, zelfs bóven per se tot failure gaan. Als ik merk dat het mis gaat met de form, zal ik die rep tot failure op dat moment laten zitten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:40 schreef kidkash19 het volgende:
en met failure is jouw vorm nog goed? Knap, gezien de hoeveelheid mensen die ik al heb gezien die tot failure trainen en er geen enkele was waar zn vorm perfect bij was.
Dan squat ik, en verdwijnen al mijn blessures.quote:Het kan beginnen bij een kleine verekking in een spier die zich langzaam over langere tijd ontpopt tot een ergere blessure
In iedergeval de reps daarvoor wel.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:40 schreef kidkash19 het volgende:
en met failure is jouw vorm nog goed? Knap, gezien de hoeveelheid mensen die ik al heb gezien die tot failure trainen en er geen enkele was waar zn vorm perfect bij was.
Ik hoef hier niet veder op in te gaan denk ik.quote:Het kan beginnen bij een kleine verekking in een spier die zich langzaam over langere tijd ontpopt tot een ergere blessure
Arnold wisselde vooral af met lager gewicht meer reps, tot extreem zwaar en een paar reps. Zijn visie hier achter was dat je daarmee je spieren een extra impuls tot groeien geeft. Maar waarbij zwaar gaan een must is om groei te bevorderen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Irrelevant voor de inhoudelijke discussie van het onderzoek
[..]
Ah, vandaar dat Arnold altijd hogere reps gebruikte dan die wij hier in het topic altijd voorbij zien komen.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Het is goed om over verschillende wegen te lezen en het begrip achter de processen te vergroten.
Ik spuit altijd melkzuur in voor die brandende pump.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:21 schreef Panzermaus het volgende:
Of toch maar gewoon door de pijn heen trainen, hoorde woensdag weer een instructeur verkondigen 'gewoon doorgaan tot het brandt, als het brandt komen ze twee keer zo hard terug'. En al die buikspierboys maar geil worden omdat ze 'verzuren'.
Kan wel in de OP dit stukje toch ?quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:31 schreef Snakey het volgende:
Arnold wisselde vooral af met lager gewicht meer reps, tot extreem zwaar en een paar reps. Zijn visie hier achter was dat je daarmee je spieren een extra impuls tot groeien geeft. Maar waarbij zwaar gaan een must is om groei te bevorderen.
Ik doe ze zelf niet, maar vanwaar je keuze voor dumbells ipv een barbell ? Het kan idd zijn dat je je ellebogen in een verkeerde hoek houdt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:34 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Ik krijg last van mijn polsen bij Standing Dumbbell Upright Rows meer mensen met dit probleem? Het voelt ook als een onnatuurlijke beweging voor mij, maar misschien is mijn vorm helemaal verkeerd?
Wat is het probleem, dan zijn de zwaardere gewichten, de BP bank en het squatrek tenminste altijd vrij.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:50 schreef Snakey het volgende:
Maareh, anyway. Met dit soort berichten krijg je dus sportscholen vol met idioten die 30 x 5 kilo gaan staan te curlen.
Nee, want daar staan rijen met mensen die 30 kilo squaten en 20 kilo benchen, 100x.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:54 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat is het probleem, dan zijn de zwaardere gewichten, de BP bank en het squatrek tenminste altijd vrij.
Gewoon aan komen lopen met 4 platen van 20 kilo, dan gaan ze van schrik vanzelf opzij.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nee, want daar staan rijen met mensen die 30 kilo squaten en 20 kilo benchen, 100x.
Clean jerks, me jellyquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:15 schreef Weissman het volgende:
Straks naar de gym, brullen tijdens clean jerks. Ecto's bang maken en mirin' achterlaten.
Nee, niet doen. Geef het eerst even een week rust en kijk hoe het dan is. Als het niet beter is langs de dokter gaan en eventueel wat fysio er op loslaten. Je wil je schouder echt niet verneuken, dat deed ik toen ik 25 was en voel het nu nog als ik niet oppas.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:21 schreef Panzermaus het volgende:
Of toch maar gewoon door de pijn heen trainen
Nooit meer doen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:34 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Ik krijg last van mijn polsen bij Standing Dumbbell Upright Rows meer mensen met dit probleem? Het voelt ook als een onnatuurlijke beweging voor mij, maar misschien is mijn vorm helemaal verkeerd?
Leunen tegen een muur, een deur van je af duwen... brandende pijn in mijn schouderquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:17 schreef seto het volgende:
Je wil inderdaad niet je schouder verneuken. Ik had toen ik net begon met trainen iets verrekt in mijn schouder en je wil niet weten hoe erg je dat merkt, ook in het dagelijkse leven.
Als het gaat onsteken ben je helemaal ver van huis. Dat had ik dus door gewoon door te trainen. Het trekt dan langzaam van je schouder naar je ellenboog, en vervolgens zelfs via je onderarm naar je pols. Elke pull kun je dan wel vergeten, of beter, je kan stoppen met trainen want het gaat gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:17 schreef seto het volgende:
Je wil inderdaad niet je schouder verneuken. Ik had toen ik net begon met trainen iets verrekt in mijn schouder en je wil niet weten hoe erg je dat merkt, ook in het dagelijkse leven.
Een kopje of een bord van de tafel pakken....quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:18 schreef Zith het volgende:
[..]
Leunen tegen een muur, een deur van je af duwen... brandende pijn in mijn schouderToen maar met goede form gaan OHPen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |