abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110898768
http://xxlnutrition.nl/multivit/xxl-nutrition

Beetje goede multivit tabletten?
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:04:04 #252
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110898854
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:00 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Leuk leven. Of is het je werk?
Ik heb vroeger genoeg gezopen. Nu drink ik amper: af en toe op gelegenheden en dan niet te veel.

Ik kan niet echt zeggen dat mijn leven er minder leuk op is geworden. En ik ga niet beweren 'dat ik ook wel gezellig ben zonder alcohol'. Af en toe is leuk. Maar met mate. Zit beter in mijn vel dan vroeger.
This isn't even my final form.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:05:08 #253
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110898888
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:01 schreef DeRakker. het volgende:

Ik vind het duur, wat is er mis met het huismerk van de drogisterij?
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:10:39 #254
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110899059
Ik heb een vraag. Wat voor olie gebruiken jullie om te bakken?

Ik vind dit een hele lastige kwestie. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, zijn veel oliën niet bestand tegen de hoge temperaturen bij het bakken, zodat er kankerverwekkende stoffen ontstaan. Olijfolie is leuk in de salade, maar je moet er absoluut niet mee bakken. Zonnebloemolie lees ik ook steeds vaker slechte dingen over. Arachideolie zou goed zijn om in te bakken, maar volgens de verpakking kan het maar 5 graden meer hebben dan bijvoorbeeld zonnebloemolie (180 graden). Ook zou het een bestanddeel bevatten dat cardiovasculaire aandoeningen in de hand werkt. En hoe zit het met boter of (vloeibare) margarine?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben ervan overtuigd dat ik vooral olijfolie binnen moet krijgen in de rauwe vorm. Maar wat moet ik gebruiken om te bakken?
pi_110899114
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:05 schreef Levolution het volgende:

[..]

De dosering denk ik?
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:12:41 #256
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_110899118
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:10 schreef Levolution het volgende:

Ik vind dit een hele lastige kwestie. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, zijn veel oliën niet bestand tegen de hoge temperaturen bij het bakken, zodat er kankerverwekkende stoffen ontstaan. Olijfolie is leuk in de salade, maar je moet er absoluut niet mee bakken. Zonnebloemolie lees ik ook steeds vaker slechte dingen over. Arachideolie zou goed zijn om in te bakken, maar volgens de verpakking kan het maar 5 graden meer hebben dan bijvoorbeeld zonnebloemolie (180 graden). Ook zou het een bestanddeel bevatten dat cardiovasculaire aandoeningen in de hand werkt. En hoe zit het met boter of (vloeibare) margarine?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben ervan overtuigd dat ik vooral olijfolie binnen moet krijgen in de rauwe vorm. Maar wat moet ik gebruiken om te bakken?
Ik bak in olijfolie.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:15:03 #257
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110899188
quote:

:'). Je moet shit niet overcompliceren. Als je wil kan je van die bakspray kopen.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_110899227
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:05 schreef Levolution het volgende:

[..]

http://www.hema.nl/winkel(...)etten-%2811421004%29

Dit is idd wel goedkoper.
Dosering is helemaal anders.. sommige meer en sommige minder.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:16:57 #259
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_110899238
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:15 schreef Jajong het volgende:

[..]

:'). Je moet shit niet overcompliceren. Als je wil kan je van die bakspray kopen.
Krijg je ook kanker van volgens mij.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:17:32 #260
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:17:52 #261
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110899271
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:15 schreef Jajong het volgende:

[..]

Waarom zou ik slecht eten als iemand me misschien kan vertellen wat goed is? Is op je gezondheid letten overcomplicatie?
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:20:19 #262
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110899338
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:17 schreef Levolution het volgende:

[..]

Waarom zou ik slecht eten als iemand me misschien kan vertellen wat goed is? Is op je gezondheid letten overcomplicatie?
Je doet alsof je kanker krijgt als je in olijfolie bakt.
pi_110899345
quote:

Alles van XXL huismerk is prima. Gebruik het al jaren. Ik ken de eigenaar ook is een sympathieke kerel.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:20:45 #264
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110899347
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:16 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

http://www.hema.nl/winkel(...)etten-%2811421004%29

Dit is idd wel goedkoper.
Dosering is helemaal anders.. sommige meer en sommige minder.
We zouden het naast elkaar moeten houden en dan moeten vergelijken met de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. En je zou ook rekening moeten houden met welke vitaminen je eigenlijk al genoeg uit je voedsel haalt en welke niet. Best wel een karwei.
pi_110899405
quote:

Ik bak altijd in olijfolie, maar het beste is om te bakken in pure boter. Ik vind de smaak alleen zo smerig dat ik liever met olijfolie bak. Koop wel echte boter en geen margarine of halvarine. Daar zitten ongezonde transvetten in.
pi_110899487
quote:

Teveel vitamine e en ijzer. Als je hiernaast nog eens goed eet, kun je al snel teveel binnenkrijgen. En een teveel aan vitamine e (vet oplosbaar) en vooral ijzer krijg je niet zo makkelijk uit je lichaam. Er wel van uitgaande dat je de multivitamine elke dag zou nemen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:30:56 #267
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_110899616
Zo, net heerlijk getraind, was een tijdje niet meer geweest dus was niet kapot te krijgen. Twee uur lang alle spieren gepakt behalve buik en benen, die doe ik morgen nog even. Was lekker om even aan te klooien. Maandag nieuw schemaatje dus dat gaat helemaal goed komen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:31:08 #268
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110899621
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:20 schreef Jajong het volgende:

[..]

Je doet alsof je kanker krijgt als je in olijfolie bakt.
Als je olijfolie verhit, zouden er vrije radicalen ontstaan door oxidatie. Dus ja, bakken in olijfolie kan de kans op kanker vergroten.

Dit is afhankelijk van de kwaliteit van je olijfolie. Extra vierge is minder goed bestand tegen hogere temperaturen bijvoorbeeld.

Nu weet ik het allemaal ook niet zeker, daarom vraag ik het ook. Maar voor zover ik heb begrepen is olijfolie niet geschikt om mee te bakken. Laat je niet misleiden door het feit dat olijfolie anders wel goed voor je is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:22 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Ik bak altijd in olijfolie, maar het beste is om te bakken in pure boter. Ik vind de smaak alleen zo smerig dat ik liever met olijfolie bak. Koop wel echte boter en geen margarine of halvarine. Daar zitten ongezonde transvetten in.
Pure boter wordt van melk gemaakt en ik beperk mijn zuivelinname. Overigens vind ik boter wel veel lekkerder. Vlees in boter smaakt zoveel beter dan olie. Volgens mij schroeit het ook beter dicht ofzo, ik vind het altijd malser.

Wat betreft de transvetten: volgens mij is dat tegenwoordig behoorlijk gereduceerd omdat er zoveel aandacht voor is gekomen. Bevat vloeibare margarine ook transvetten? Aangezien het niet gehard is?
pi_110899708
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:31 schreef Levolution het volgende:

[..]

Als je olijfolie verhit, zouden er vrije radicalen ontstaan door oxidatie. Dus ja, bakken in olijfolie kan de kans op kanker vergroten.

Dit is afhankelijk van de kwaliteit van je olijfolie. Extra vierge is minder goed bestand tegen hogere temperaturen bijvoorbeeld.

Nu weet ik het allemaal ook niet zeker, daarom vraag ik het ook. Maar voor zover ik heb begrepen is olijfolie niet geschikt om mee te bakken. Laat je niet misleiden door het feit dat olijfolie anders wel goed voor je is.

[..]

Pure boter wordt van melk gemaakt en ik beperk mijn zuivelinname. Overigens vind ik boter wel veel lekkerder. Vlees in boter smaakt zoveel beter dan olie. Volgens mij schroeit het ook beter dicht ofzo, ik vind het altijd malser.

Wat betreft de transvetten: volgens mij is dat tegenwoordig behoorlijk gereduceerd omdat er zoveel aandacht voor is gekomen. Bevat vloeibare margarine ook transvetten? Aangezien het niet gehard is?
De meeste zogenaamde 'gezonde' vervangers voor boter bevatten transvetten. Vloeibare margarine ook denk ik. Het hoeft er ook niet precies op te staan en toch kan het transvetten bevatten. In margarine pleuren ze tegenwoordig ook nog eens veel omega 6 vetten omdat het zo lekker goedkoop is. Ik zou toch echt in boter bakken en anders kun je eens proberen om in verzadigde vetten te bakken zoals spekvet, lard (varkensvet) of kokosolie.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:36:35 #270
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_110899746
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:49 schreef Warsaw het volgende:
Oke thanks guys ik ga morgen gewoon knallen in de gym. Het was meer omdat ik al 3 keer in de week squat (stronglifts) en een 4de keer mijn herstel in de weg kon zitten. Maar als ik morgen flink bunker zal dat herstel wel goedkomen.
Dan skip je het squatten toch een keer en ga je een keer wat anders doen. Begin je volgende week weer met stronglifts waar je gebleven bent.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_110899754
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:25 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Teveel vitamine e en ijzer. Als je hiernaast nog eens goed eet, kun je al snel teveel binnenkrijgen. En een teveel aan vitamine e (vet oplosbaar) en vooral ijzer krijg je niet zo makkelijk uit je lichaam. Er wel van uitgaande dat je de multivitamine elke dag zou nemen.
Sporters hebben wel meer vitamines nodig... is het aan te raden om extra vitaminen in te nemen?
Of zal het niet echt verschil uitmaken voor je lichaam?
Of ik neem ze om de dag in.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:36:55 #272
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110899756
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:35 schreef kevin_ het volgende:

[..]

De meeste zogenaamde 'gezonde' vervangers voor boter bevatten transvetten. Vloeibare margarine ook denk ik. Het hoeft er ook niet precies op te staan en toch kan het transvetten bevatten. In margarine pleuren ze tegenwoordig ook nog eens veel omega 6 vetten omdat het zo lekker goedkoop is. Ik zou toch echt in boter bakken en anders kun je is proberen om in verzadigde vetten te bakken zoals spekvet, lard (varkensvet) of kokosolie.
Ik zit er ook aan te denken om de kant van verzadigde vetten op te gaan. Omega 6 zit ook veel in zonnebloemolie trouwens. Die is bij mij sowieso al afgekeurd.

Resteert alleen arachideolie nog. Anders maar eens aan de echte boter.
pi_110899820
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:36 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Sporters hebben wel meer vitamines nodig... is het aan te raden om extra vitaminen in te nemen?
Of zal het niet echt verschil uitmaken voor je lichaam?
Of ik neem ze om de dag in.
Als je regelmatig intensief sport is het wel aan te raden ja. Ik zou alleen een multivitamine nemen als ik niet goed gegeten hebt of weet dat ik bepaalde stoffen mis. Maar ik houd bijna altijd bij wat ik eet, zodat ik precies weet waar ik een tekort/teveel aan hebt. Dit vul ik dan altijd aan.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:42:29 #274
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_110899881
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:35 schreef kevin_ het volgende:

[..]

De meeste zogenaamde 'gezonde' vervangers voor boter bevatten transvetten. Vloeibare margarine ook denk ik. Het hoeft er ook niet precies op te staan en toch kan het transvetten bevatten.
Serieus, ik verloot nog steeds 100 EUR aan iedereen in dit topic die bij 5 HUIDIGE producten uit de supermarkt kan aantonen dat ze pre-1999 levels aan transvetten bevatten.

Transvetten zijn GEEN probleem meer in de huidige supermarktselectie.
Confidence through competence
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:44:00 #275
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110899902
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:42 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Serieus, ik verloot nog steeds 100 EUR aan iedereen in dit topic die bij 5 HUIDIGE producten uit de supermarkt kan aantonen dat ze pre-1999 levels aan transvetten bevatten.

Jawel joh.

Also je krijgt kanker van melk en mobiele telefoons.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:45:02 #276
55709 Stereotomy
pi_110899926
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:44 schreef Jajong het volgende:

[..]

Jawel joh.

Also je krijgt kanker van melk en mobiele telefoons.
Ik squat ik ben immuun.
pi_110899953
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:42 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zoveel producten bevatten nog transvetten. Misschien niet in de hoeveelheden als van voor 1999, maar dan nog hoef ik die zooi niet te hebben. Het zit nog steeds in teveel producten, ongeacht de hoeveelheid.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:48:24 #278
55709 Stereotomy
pi_110900006
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:46 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zoveel producten bevatten nog transvetten. Misschien niet in de hoeveelheden als van voor 1999, maar dan nog hoef ik die zooi niet te hebben. Het zit nog steeds in teveel producten, ongeacht de hoeveelheid.
Je houdt *altijd* transvetten, ook als je een stukje vlees opbakt. Dat heeft géén invloed op je gezondheid, of hou je dan ook gelijk op met het bakken van vlees en eet je het rauw?

Die teringhoge levels van vroeger, dát was bewezen slecht voor je gezondheid. De huidige restlevels in supermarktproducten maakt geen reet uit voor je lichaam.

Als je je daar zorgen over maakt, moet je ook kappen met melk drinken, vlees opbakken, kaas eten, aangezien de transvetlevels in deze producten de rest van de producten van de supermarkt overstijgt.
pi_110900082
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:48 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je houdt *altijd* transvetten, ook als je een stukje vlees opbakt. Dat heeft géén invloed op je gezondheid, of hou je dan ook gelijk op met het bakken van vlees en eet je het rauw?

Die teringhoge levels van vroeger, dát was bewezen slecht voor je gezondheid. De huidige levels in supermarktproducten maakt geen reet uit voor je lichaam.
Natuurlijk transvetten in vlees/melk zijn niet slecht nee, dat is zelfs bewezen. Maar de door de mens gefabriceerde transvetten die ze tegenwoordig bijna overal in gooien wel ja. Hoe kom je erbij dat kleinere hoeveelheden van zulke transvetten totaal niet slecht voor je zijn?
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:54:15 #280
55709 Stereotomy
pi_110900144
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:51 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Natuurlijk transvetten in vlees/melk zijn niet slecht nee, dat is zelfs bewezen.
Wederom niet waar. Transvetten zijn transvetten, zijn boven een bepaalde hoeveelheid slecht.

http://www.plosone.org/ar(...)journal.pone.0009434

quote:
Maar de door de mens gefabriceerde transvetten die ze tegenwoordig bijna overal in gooien wel ja.
1970 belde, ze vragen zich af waar je blijft.

quote:
Hoe kom je erbij dat kleinere hoeveelheden van zulke transvetten totaal niet slecht voor je zijn?
Omdat ik daadwerkelijk bronnen lees in plaats van net als jij 1970 napraat? Maar als het te moeilijk voor je is, dan hier een populair wetenschappelijk artikeltje voor jou:

http://www.mkatan.nl/radi(...)en-in-pindakaas.html
pi_110900158
Ik bak altijd in kokosolie. Heeft hoger brandpunt, en oxideert dus minder.
topspul, ruikt ook nog eens lekker :)
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:55:47 #282
55709 Stereotomy
pi_110900170
Nogmaals, 100 EUR aan whey tegoedbonnen voor jou als jij in de supermarkt mij 5 producten kan aantonen waar de vroegere schadelijke levels van transvetten in voorkomen, NIET de ongevaarlijke restlevels van nu.

De restlevels van nu hadden onze voorouders ook toen ze een varken op het spit voor hun grot aan het roosteren waren. Pas toen men transvetten op grote schaal op een synthetische manier ging produceren, werd het een probleem met die hoeveelheden, is dat onderzocht, en inmiddels gewoon gecorrigeerd.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:58:30 #283
157922 fathank
pi_110900228
Jij als skinny vos zijnde kan wel wat transvetten gebruiken :P.

Eten/drinken jullie hier ook havermout? Ik probeerde het vanmiddag door m'n shake, maar dat werkt niet. Blijft maar op de bodem liggen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:59:17 #284
55709 Stereotomy
pi_110900250
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:58 schreef fathank het volgende:
Ik eet heel veel monoongesatureerde en gesatureerde vetten, plus vette vis. :)
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:01:52 #285
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110900309
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:58 schreef fathank het volgende:

Eten/drinken jullie hier ook havermout? Ik probeerde het vanmiddag door m'n shake, maar dat werkt niet. Blijft maar op de bodem liggen.
Havermout moet je wel in heet water/melk doen. Anders wordt het geen papje.
Zijn verder hele goede carbs volgens mij. Ik eet het wel eens, maar moet het echt eens vaker eten.

Wil je carbs door je koude shake gooien, kies dan voor poeder. Brinta-achtig spul.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:03:45 #286
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110900359
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik eet heel veel monoongesatureerde en gesatureerde vetten, plus vette vis. :)
En waar bak jij in?
pi_110900393
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:03 schreef Levolution het volgende:

[..]

En waar bak jij in?
In een pan.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:05:13 #288
55709 Stereotomy
pi_110900394
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:03 schreef Levolution het volgende:

[..]

En waar bak jij in?
Grillpan, geen olie nodig :D

En anders gerafinneerde olijfolie. De Extra Vierge heb ik door m'n salade. En soms door m'n kwark.
pi_110900412
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:54 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wederom niet waar. Transvetten zijn transvetten, zijn boven een bepaalde hoeveelheid slecht.

http://www.plosone.org/ar(...)journal.pone.0009434

[..]

1970 belde, ze vragen zich af waar je blijft.

[..]

Omdat ik daadwerkelijk bronnen lees in plaats van net als jij 1970 napraat? Maar als het te moeilijk voor je is, dan hier een populair wetenschappelijk artikeltje voor jou:

http://www.mkatan.nl/radi(...)en-in-pindakaas.html
Wat een slechte studie, al is het niet eens een studie, maar een review. En nog een slechte ook, lees het commentaar eens....

Ik blijf hierbij:

quote:
What’s Behind the Natural versus Industrial Trans Fats Comparison?

Perhaps you’ve heard that meat and dairy products contain trans fats as well. Technically, this is true, but the industrially produced trans fats aren’t to be conflated with the natural kind, called vaccenic acid. The digestion process, particularly the stomach bacteria, in ruminant animals naturally adds hydrogen. The result is a small amount of natural trans fat in the animals’ meat and milk that offers a number of benefits, including antiatherogenic effects. Conjugated linoleic acid (CLA), part of the family of naturally occurring trans fats, is a health powerhouse.
http://jn.nutrition.org/cgi/content/abstract/140/1/18

Daarnaast is je lichaam ontwikkeld om vlees te eten en heeft de mens dit altijd al gedaan. Denk je nou echt dat de transvetten in vlees slecht voor je zijn als je ze in grote hoeveelheden eet. :')

M.a.w. eet gewoon whole foods en laat de door de mens gefabriceerde rotzooi lekker staan.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:10:08 #290
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110900531
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:05 schreef Diabox het volgende:

[..]

In een pan.
Pannen zijn kankerverwekkend.

quote:
10s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:05 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Grillpan, geen olie nodig :D

En anders gerafinneerde olijfolie. De Extra Vierge heb ik door m'n salade. En soms door m'n kwark.
Ik ga ook maar eens een grillpan aanschaffen. En waar ik wel olie nodig heb, ga ik maar voor arachideolie. Verder een shitload rauwe olijfolie eten.

Dan moet het wel goed komen. :')
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:12:50 #291
55709 Stereotomy
pi_110900631
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:05 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Wat een slechte studie, al is het niet eens een studie, maar een review. En nog een slechte ook, lees het commentaar eens....
Ben je bekend met wetenschappelijke reviews? Zij pollen alle data van losse studies om een review ervan te maken met grotere statistische power.

En het antwoord op het commentaar:

quote:
We thank Chardigny and colleagues for their comments. We have recalculated various analyses according to their suggestions. These recalculations lead either to the same conclusions or to more unfavorable estimates of the effects of animal trans fatty acids on blood lipids and lipoproteins. This confirms that all fatty acids with a double bond in the trans configuration raise the ratio of total or LDL cholesterol to HDL cholesterol.
quote:
Daarnaast is je lichaam ontwikkeld om vlees te eten en heeft de mens dit altijd al gedaan. Denk je nou echt dat de transvetten in vlees slecht voor je zijn als je ze in grote hoeveelheden eet. :')
De schadelijke transvetten van vroegere margarines waren elaïdinezuren, en die komen óók in resthoeveelheden voor in vlees, vergelijkbaar met de resthoeveelheden in supermarktproducten.

Maar nog steeds mijn vraag aan jou:

1) Geef je toe dat huidige supermarktproducten niet de hoeveelheden transvetten meer bevatten als vroeger, toen er ook daadwerkelijk gezondheidsproblemen erdoor veroorzaakt werden?

Zo niet, toon mij 5 huidige supermarktproducten aan die de vroegere levels bevatten.

en

2) toon mij een studie die cardiovasculaire problemen linkt aan de HUIDIGE hoeveelheden supermarkttransvetten in een dieet
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:13:17 #292
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_110900644
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:01 schreef Levolution het volgende:

[..]

Havermout moet je wel in heet water/melk doen. Anders wordt het geen papje.
Zijn verder hele goede carbs volgens mij. Ik eet het wel eens, maar moet het echt eens vaker eten.

Wil je carbs door je koude shake gooien, kies dan voor poeder. Brinta-achtig spul.
Nee hoor. Gaat gewoon in shakebeker, met zo'n rekje. Wel je biceps ff gebruiken en goed schudden. Iedere dag 250 melk, whey en havermout voor mij. Koude melk. Serieus, op een gegeven moment is het zelfs lekker.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:15:28 #293
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110900712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:13 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Nee hoor. Gaat gewoon in shakebeker, met zo'n rekje. Wel je biceps ff gebruiken en goed schudden. Iedere dag 250 melk, whey en havermout voor mij. Koude melk. Serieus, op een gegeven moment is het zelfs lekker.
Mijn biceps zijn klaarblijkelijk niet zo gigantisch als de jouwe, ik krijg niet echt een mooi papje in koud water. Ik ga het toch nog eens proberen.

Lekker vind ik het overigens wel, zeker met whey erdoorheen. Het vult ook wel erg goed.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:15:34 #294
157922 fathank
pi_110900716
Ik ga er morgenochtend pannekoeken van bakken. Shitload melk, havermout en eieren. En een snufje kaneel voor de smaak :9~
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:17:42 #295
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110900782
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:15 schreef fathank het volgende:
Ik ga er morgenochtend pannekoeken van bakken. Shitload melk, havermout en eieren. En een snufje kaneel voor de smaak :9~
Kaneel is ook al kankerverwekkend. Geen grap.

Ik heb er overigens al eens pannenkoeken van gebakken. Worden heerlijke dikke koeken.
Maak kwark met whey en doe dit in de diepvries. Nu heb je een eiwitijsje dat je op de pannenkoeken kan doen. Dit nog niet geprobeerd.
pi_110900879
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:39 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Als je regelmatig intensief sport is het wel aan te raden ja. Ik zou alleen een multivitamine nemen als ik niet goed gegeten hebt of weet dat ik bepaalde stoffen mis. Maar ik houd bijna altijd bij wat ik eet, zodat ik precies weet waar ik een tekort/teveel aan hebt. Dit vul ik dan altijd aan.
Is niet te doen om elke dag te checken en dan bepaalde vits in te nemen.
Ook moet je dan van elke vit. allemaal verschillende tabs. hebben.
Daar ga ik niet aan beginnen :P
Sowieso multivit. omdat het gewoon makkelijk is... alleen heb je dan misschien bij bepaalde vit. teveel.
Marja als ik het dan om de dag neem lijkt me dit geen probleem.
pi_110900881
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ben je bekend met wetenschappelijke reviews? Zij pollen alle data van losse studies om een review ervan te maken met grotere statistische power.

En het antwoord op het commentaar:

[..]

[..]

De schadelijke transvetten van vroegere margarines waren elaïdinezuren, en die komen óók in resthoeveelheden voor in vlees, vergelijkbaar met de resthoeveelheden in supermarktproducten.

Maar nog steeds mijn vraag aan jou:

1) Geef je toe dat huidige supermarktproducten niet de hoeveelheden transvetten meer bevatten als vroeger, toen er ook daadwerkelijk gezondheidsproblemen erdoor veroorzaakt werden?

Zo niet, toon mij 5 huidige supermarktproducten aan die de vroegere levels bevatten.

en

2) toon mij een studie die cardiovasculaire problemen linkt aan de HUIDIGE hoeveelheden supermarkttransvetten in een dieet
Lekkere vragen. :')

1 en 2 zijn nooit aan te tonen.

Maar ik geloof je wel, maar dan nog vermijd ik transvetten als ze niet van natuurlijke origine zijn. Niet helemaal om transvetten, maar ook omdat het meestal gaat om rotzooi producten.
pi_110900919
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:21 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Is niet te doen om elke dag te checken en dan bepaalde vits in te nemen.
Ook moet je dan van elke vit. allemaal verschillende tabs. hebben.
Daar ga ik niet aan beginnen :P
Sowieso multivit. omdat het gewoon makkelijk is... alleen heb je dan misschien bij bepaalde vit. teveel.
Marja als ik het dan om de dag neem lijkt me dit geen probleem.
CRON-o-Meter, minder dan 5 minuten per dag.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:26:10 #299
55709 Stereotomy
pi_110901037
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:21 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Lekkere vragen. :')

1 en 2 zijn nooit aan te tonen.

Maar ik geloof je wel, maar dan nog vermijd ik transvetten als ze niet van natuurlijke origine zijn. Niet helemaal om transvetten, maar ook omdat het meestal gaat om rotzooi producten.

Prima, ik ben zelf ook voorstander van echt voedsel in tegenstelling tot Frankenfoods.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:29:06 #300
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_110901113
Moest net trouwens noodgedwongen benchen in de Smith, vond het niet eens zo erg eigenlijk :X :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')