quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Treinentopic #403: nu mét werkende back-up server
Je gaat vreemd ouwe stokbroodloverquote:Op zondag 25 maart 2012 00:13 schreef James1988 het volgende:
Treinentopic 403: waar wij Baureihe 403 adoreren
gaat ie normaal ook hoor, alleen stopt ie er dan niet. Nu is er de situatie zoals deze tot in de jaren negentig was: vanaf Amstersfoort door naar Amsterdam centraal en dan stopperen naar Hoofddorp.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:12 schreef Mr.Jorn. het volgende:
waarom gaat de ic van 14,07 vanuit groningen naar hoofddorp? of lult de qbuzzinfo uit zn nek?
Zonde. Kost alleen maar geld en die vuile kutparasieten brengen geen stuiver opquote:Op zondag 25 maart 2012 20:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zeu zeu, de ns plaatst zowaar een extra koplopertje bij in utrecht. Aan de extra 'studenten trein' naar grunm. Iets met wonderen en wereld..
klachten graag richten aan de heer P. Fortuyn...quote:Op zondag 25 maart 2012 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonde. Kost alleen maar geld en die vuile kutparasieten brengen geen stuiver op
studenten ov kaart was zijn plan!quote:Op zondag 25 maart 2012 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Want? Die had ervoor gezorgd dat ze WEL wat zouden opleveren?
Op deze manier krijg je die 'vuile kutparasieten' wel sneller het land uit!quote:Op zondag 25 maart 2012 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonde. Kost alleen maar geld en die vuile kutparasieten brengen geen stuiver op
âquote:Op zondag 25 maart 2012 20:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Of fryslàn .. Voor peterseliejongetje
Hier was er nog eentjequote:Op zondag 25 maart 2012 20:58 schreef b2py het volgende:
Waar zijn de kwaliteitsposts gebleven, zoals de pics van Greavy in Brussel!
(Niet dat ik vaak kwaliteitsposts deponeer maar toch :p)
Want dat is minder erg?quote:Op zondag 25 maart 2012 21:11 schreef twiFight het volgende:
Een vriendelijk verzoek aan alle emo's: willen de mensen die een einde aan hun leven willen maken aub van een flat springen en niet voor de trein. Dank u.
'k Snap het niet hoor, dat verplichte witte/gele vlak aan de voorkant, dat hoefde in 2001 dus ook nog niet? Daarna moest het wel vanwege zichtbaarheid en nu is het weer afgeschaft omdat treinen prima verlichting hebbenquote:Op zondag 25 maart 2012 21:21 schreef Duvel het volgende:
Hoeft niet, we doen het wel met deze.
[ afbeelding ]
En zonder opsekops binnestebuiten logoquote:Op zondag 25 maart 2012 21:22 schreef Duvel het volgende:
Kijk DB, een rode 1600 zonder dat ie lelijk is.
De 1615 is ook prima te doenquote:Op zondag 25 maart 2012 21:22 schreef Duvel het volgende:
Kijk DB, een rode 1600 zonder dat ie lelijk is.
Een 1600 zonder bril is lelijk naakt.quote:
Volgens mijn baas: ja. Scheelt dag en nacht.quote:
Dag en nacht schelen in deze tijd van het jaar misschien een minuut of 6.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens mijn baas: ja. Scheelt dag en nacht.
Ja, dat mag. Maar of je een bevredigend antwoord krijgt, is even afwachten.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:05 schreef datisstom het volgende:
Mag ik als buitenstaander vragen wat er zo fascinerend is aan treinen?
Probeer het eens.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Maar of je een bevredigend antwoord krijgt, is even afwachten.
Ja, dat was mij bekend. Servex exporteert het Kiosk-concept nu ook naar het buitenland, nadat SNCF daarom had gevraagd. Ook de HEMA komt op Franse stations.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Iemand bekend met het feit dat Kiosk ook een vestiging heeft op station Amiens Ville. Er zit een 1 op 1 kopie in het stationsgebouw...
sterfquote:Op zondag 25 maart 2012 22:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Iemand bekend met het feit dat Kiosk ook een vestiging heeft op station Amiens Ville. Er zit een 1 op 1 kopie in het stationsgebouw...
Ik denk dat iedereen daar een verschillend antwoord op kan geven. Voor de 1 is het reizen, voor de anderen bordjes knallen, weer iemand wil een schommelboot, er zijn members waarvan de kinderen ook treinen mooi vinden, er zijn autisten en sociaal gestoorden...quote:
Kiosk is een vrij algemeen woord, ja.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
"kiosk" is een vrij taalloos woord. Net als "metro" of "taxi" of "hotel" eigenlijk
die eerste werkt nietquote:Op zondag 25 maart 2012 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
"kiosk" is een vrij taalloos woord. Net als "metro" of "taxi" of "hotel" eigenlijk
nee klopt. Den helder door de bocht. De godverdomme helft van mn familie komt er vandaan. Mensen die ik niet zo veel te melden heb. FAALT WEER.quote:
Ik ben de laatste categorie, dus meer uitleg is niet nodig.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen daar een verschillend antwoord op kan geven. Voor de 1 is het reizen, voor de anderen bordjes knallen, weer iemand wil een schommelboot, er zijn members waarvan de kinderen ook treinen mooi vinden, er zijn autisten en sociaal gestoorden...
Niet bevredigend.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen daar een verschillend antwoord op kan geven. Voor de 1 is het reizen, voor de anderen bordjes knallen, weer iemand wil een schommelboot, er zijn members waarvan de kinderen ook treinen mooi vinden, er zijn autisten en sociaal gestoorden...
Precies. Maar datisstom is duidelijk op zoek naar mongolen die hier serieus op in gaan. Misschien kunnen we hem beter aanraden eens te gaan kijken of somda. Of beter nog: Rolandrailquote:Op zondag 25 maart 2012 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen daar een verschillend antwoord op kan geven. Voor de 1 is het reizen, voor de anderen bordjes knallen, weer iemand wil een schommelboot, er zijn members waarvan de kinderen ook treinen mooi vinden, er zijn autisten en sociaal gestoorden...
Jij hebt een eigengemaakte foto, ik heb 'm ergens vandaangepluktquote:Op zondag 25 maart 2012 22:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit: James was me dus voor![]()
ik heb een fotootje gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb ook nog ergens een fotootje van de hema van Gare du Nord, is niet erg groot trouwens...
Oh, ik had even gemist dat we ervoor betaald werden om jou te bevredigen.quote:
Voor mij is het vooral de technologie en processen rondom het treingebeuren.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:05 schreef datisstom het volgende:
Mag ik als buitenstaander vragen wat er zo fascinerend is aan treinen?
En waarom zou je er niet serieus op ingaan?quote:Op zondag 25 maart 2012 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar datisstom is duidelijk op zoek naar mongolen die hier serieus op in gaan. Misschien kunnen we hem beter aanraden eens te gaan kijken of somda. Of beter nog: Rolandrail
Hè, hou m nou Ff hier! Anders komt ie weer in t hardlooptopic klierenquote:Op zondag 25 maart 2012 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, ik had even gemist dat we ervoor betaald werden om jou te bevredigen.
Je moet elders zijn, ik heb al suggesties gegevenOprotten maar
quote:Op zondag 25 maart 2012 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, ik had even gemist dat we ervoor betaald werden om jou te bevredigen.
Je moet elders zijn, ik heb al suggesties gegevenOprotten maar
Evenzogoed is het tof om iets typisch Nederlands aan te treffen op een Frans station. Het is een proef om te kijken of het concept aanslaat bij het Franse publiek.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit is de volledige Hema op Gare du Nord![]()
[ afbeelding ]
Helder.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor mij is het vooral de technologie en processen rondom het treingebeuren.
Geweldige toevoeging iddquote:Op zondag 25 maart 2012 22:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hè, hou m nou Ff hier! Anders komt ie weer in t hardlooptopic klieren
Nouja in de eerste 3 Hemas die geopend zijn in Frankrijk hier in de Regio (Te weten Creteil, Rue de Rivoli en Roissy sous Bois) is het altijd enorm druk, en zeker voor Parijse begrippen is een eurootje voor een tube tandpasta spotgoedkoopquote:Op zondag 25 maart 2012 22:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Evenzogoed is het tof om iets typisch Nederlands aan te treffen op een Frans station. Het is een proef om te kijken of het concept aanslaat bij het Franse publiek.
Als het concept blijkt aan te slaan zullen er ongetwijfeld grotere stations-HEMA's volgen.
Bijzonderquote:Op zondag 25 maart 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit is de volledige Hema op Gare du Nord![]()
[ afbeelding ]
Check m'n laatste posts, geen getroll oidquote:Op zondag 25 maart 2012 22:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hè, hou m nou Ff hier! Anders komt ie weer in t hardlooptopic klieren
Niet zo bijzonder, de Hut waar ik werk is van origine ook niet Frans...quote:Op zondag 25 maart 2012 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
BijzonderFransen die iets van buiten toelaten op hun eigen markt.
Soms schiet ik wel eens een plaatje van een trein, vooral van bijzondere dingen. En heel soms zet ik zelfs een spot op www.somda.nl.quote:
Dat statement heb ik wel voldoende duidelijk gemaakt nu lijkt mequote:Op zondag 25 maart 2012 22:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Niet zo bijzonder, de Hut waar ik werk is van origine ook niet Frans...
Als jij daar ooit een voet binnen gaat zetten is dat volgensmij bijzonderder
Iets met resultaten uit het verleden enzo.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:28 schreef datisstom het volgende:
[..]
Check m'n laatste posts, geen getroll oid
Uitzonderingen bevestigen het statement. Wanneer kom je weer deze kant opquote:Op zondag 25 maart 2012 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat statement heb ik wel voldoende duidelijk gemaakt nu lijkt me
Nooit in het verleden kijken.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Iets met resultaten uit het verleden enzo.
* James1988 steekt hand opquote:Op zondag 25 maart 2012 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ik kan nu treinen voor 25% van de orgininele prijs.. ( En mocht er iemand willen weten hoe ik dat doe dan wil ik de ingewikkelde procedure wel uitleggen)
Ik wil best nog eens een keertje wat regionale shit afwerken in Alsace-Lorraine en omgeving. Er schijnt eoa voordeelticket te zijn voor Lorraine (F), Saarland (D) en Luxemburg. Is dat wat voor een dag of 3 of zo?quote:Op zondag 25 maart 2012 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Uitzonderingen bevestigen het statement. Wanneer kom je weer deze kant op, ik kan nu treinen voor 25% van de orgininele prijs.. ( En mocht er iemand willen weten hoe ik dat doe dan wil ik de ingewikkelde procedure wel uitleggen)
Boeiend.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:35 schreef datisstom het volgende:
Ik heb trouwens 3 jaar in de Gard gewoond in Zuid-Frankrijk. Dat spreek je uit als gare, wat dan weer station betekent in het Frans.
Ok, nadat ik intern van Job ben veranderd, ben iknu officieel reisagent in Frankrijkquote:
Soort Euregio zegmaar, maar dan zuidelijker? Interessante materie!quote:Op zondag 25 maart 2012 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil best nog eens een keertje wat regionale shit afwerken in Alsace-Lorraine en omgeving. Er schijnt eoa voordeelticket te zijn voor Lorraine (F), Saarland (D) en Luxemburg. Is dat wat voor een dag of 3 of zo?
SaarLorLux-Ticketquote:Op zondag 25 maart 2012 22:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Soort Euregio zegmaar, maar dan zuidelijker? Interessante materie!
Er zitten dus tariefverschillen in... Franse of Duitse zijde... Misschien is de CFL wel nóg goedkoperquote:
Nou ja dagkaarten voor binnen luxemburg kosten echt vrijwel niks. Gaan jouw en mijn link wel over hetzelfde aanbod?quote:Op zondag 25 maart 2012 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er zitten dus tariefverschillen in... Franse of Duitse zijde... Misschien is de CFL wel nóg goedkoper
Zover ik het begrijp bieden de TER en de Bahn dus wel hetzelfde product aan, Maar het CFL kaartje betreft dus geen Loraine.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja dagkaarten voor binnen luxemburg kosten echt vrijwel niks. Gaan jouw en mijn link wel over hetzelfde aanbod?
Als ze dikke tieten heeft is dat belangrijkerquote:Op zondag 25 maart 2012 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zover ik het begrijp bieden de TER en de Bahn dus wel hetzelfde product aan, Maar het CFL kaartje betreft dus geen Loraine.
Maar ik heb hier een Francaise uit Metz naast me op de bank zitten, zal haar eens vragen of ze meer weet....
Ja, en een vriend die hier ook in het appartement woont!quote:Op zondag 25 maart 2012 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ze dikke tieten heeft is dat belangrijker
Nee, ze weet niks. Ze had gewoon een woonwerkabbonement.quote:
quote:Op zondag 25 maart 2012 23:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, ze weet niks. Ze had gewoon een woonwerkabbonement.
Anderhalve week geleden deze fo nog getrokken op station la Defense, speciaal voor Fles... Ik hoop dat je ziet waarom![]()
[ afbeelding ]
Dat dachten de Engelsen ook gister in de trein... In de TSP-rit was het Leffe al vrij snel uitverkocht, en gingen 2 Engelsen nog snel naar een winkel op Dendermonde voor 20 flesjes Leffe. In Brussel stonden ze niet echt stabiel meer op hun poten...quote:
Sterkte ermeequote:Op zondag 25 maart 2012 23:00 schreef greavy het volgende:
Doordat ik bijna overvallen was, had ik weinig tijd voor een goede foto op het station van Brussel Zuid. Aangifte ed gedaan, enkel camerastatief kwijt. Heb mij kunnen bevrijden, terwijl ik in de wurggreep gehouden werd door 2 Marrokanen, op tramstation De Brouckère, wat uitgestorven was om 7:00...
Ja, alleen jammer dat er weer _net_ ander materieel dan gebruikelijk voor kwam rijden, anders had het ook nog op de trein gestaanquote:Op zondag 25 maart 2012 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]PILS
![]()
okee ik moest wel 2 keer kijken
quote:Op zondag 25 maart 2012 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
OMFG![]()
http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=8&t=3258
de term 'webmaster' op die pagina verklapt het al een beetje...quote:Op zondag 25 maart 2012 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
OMFG![]()
http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=8&t=3258
goeie trollsite dusquote:Op zondag 25 maart 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wees gewaarschuwd: Als je daar een goederenwagon type FALLNS durft uit te schelden voor FALLS word je echt vermoord daar
Excellentquote:
http://rolandrail.net/drgl/regels.htmquote:Op zondag 25 maart 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Excellent![]()
Een webmaster die eist dat al zijn gebruikers zich in persoon bekend makenWauw, zo kom je er wel op internet
Het is toch wel goed om te weten wat je moet doen als de verwachte trein niet komt op het voorspelde tijdstip.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://rolandrail.net/drgl/regels.htm
Dit lijstje kan je toch in 1 zin samenvatten
Ja. "Expect the unexpected". 3 woorden is ook zat.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://rolandrail.net/drgl/regels.htm
Dit lijstje kan je toch in 1 zin samenvatten
Goed punt ja. De meeste volgers van die site zijn inderdaad autistische sociopathen die totaal van de kook gaan als een verwachte trein een minuut te vroeg of te laat rijdt, helemaal als de loc dan ook nog achteruit rijdt.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Het is toch wel goed om te weten wat je moet doen als de verwachte trein niet komt op het voorspelde tijdstip.
Loc 189 119 van trein 0xDEADBEEF reed met cabine 2 voorop ipv cab1quote:Op zondag 25 maart 2012 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed punt ja. De meeste volgers van die site zijn inderdaad autistische sociopathen die totaal van de kook gaan als een verwachte trein een minuut te vroeg of te laat rijdt, helemaal als de loc dan ook nog achteruit rijdt.
quote:Op zondag 25 maart 2012 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed punt ja. De meeste volgers van die site zijn inderdaad autistische sociopathen die totaal van de kook gaan als een verwachte trein een minuut te vroeg of te laat rijdt, helemaal als de loc dan ook nog achteruit rijdt.
Overuren voor de zorgsector, ik maak geen grappen.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Loc 189 119 van trein 0xDEADBEEF reed met cabine 2 voorop ipv cab1
wereldramp van formaatquote:Op zondag 25 maart 2012 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Loc 189 119 van trein 0xDEADBEEF reed met cabine 2 voorop ipv cab1
Nou en.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Tevens vind ik een foutje op deze kaart.Vlaardingen centrum heeft geen inhaal of kruismogelijkheid...
juist wel. Denk dat je net verkeerd leestquote:Op zondag 25 maart 2012 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Tevens vind ik een foutje op deze kaart.Vlaardingen centrum heeft geen inhaal of kruismogelijkheid...
Loop al eventjes met het plan om die een keer te gaan bestuderen in de bieb in Parijsquote:Op zondag 25 maart 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en.
Wat is jouw beste spoorkaart van Frankrijk?
sporenplan.nl heeft er wel wat wissels liggen hoor!quote:Op zondag 25 maart 2012 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Tevens vind ik een foutje op deze kaart.Vlaardingen centrum heeft geen inhaal of kruismogelijkheid...
Ik heb een hele goeiequote:Op zondag 25 maart 2012 23:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Loop al eventjes met het plan om die een keer te gaan bestuderen in de bieb in Parijs
Die is volgens mij niet helemaal up to date. De LGV Rhin-Rhône is inmiddels in gebruik genomen.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://medias.sncf.com/re(...)0070801/file_pdf.pdf
Ik had ook de illusie dat dat hele land vol lag met LGVsquote:Edit: Dat hele tgv gebeuren stelt dan ook geen ruk voor he...
En bedankt, hele computer over de zeik...quote:Op zondag 25 maart 2012 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.smorgensindevr(...)orkaartFrankrijk.pdf![]()
Als je een nog betere vindt wil ik die ook hebben
Hij is een beetje zwaar op je RAM ja. Maar er staat dan ook wel ALLES op.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En bedankt, hele computer over de zeik...
Nee, ik mis RERquote:Op zondag 25 maart 2012 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij is een beetje zwaar op je RAM ja. Maar er staat dan ook wel ALLES op.
Dan staat er niet alles op, RER is net zo goed treinquote:Op zondag 25 maart 2012 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar heb je natuurlijk aparte kaarten voor
Nja van Parijs heb ik ook wel wat kaarten maar die zal je zelf ook wel hebben...quote:Op zondag 25 maart 2012 23:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan staat er niet alles op, RER is net zo goed trein
Ik zal nou weleens zon kaart willen hebben van de parijse metro... zat verbidingsboogjes
neequote:Op zondag 25 maart 2012 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja van Parijs heb ik ook wel wat kaarten maar die zal je zelf ook wel hebben...
Thx fles, en ophet eerste gezicht het enige wat ik zie is dat de verlening van lijn 8 er nog niet opstaat, verder niksquote:Op zondag 25 maart 2012 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.smorgensindevroegte.nl/2012/treinen/Paris.rar
Dat is wat ik heb. Zal niet allemaal even actueel meer zijn alleen
Moet je nu naar Bussum of Hilversum?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:47 schreef waj1 het volgende:
Ik vraag mij het volgende af:
situatieschets:
Stel, je reist vanaf Duivendrecht waar je incheckt naar Bussum zuid, waar je dan niet uitcheckt en even daar iets ophaalt (wat een uur duurt). Daarna neem je de trein naar Leiden en daar check je wel uit.
Moet ik tussendoor op Bussum zuid uitchecken? Als ik dat namelijk niet doe scheelt het toch wel weer veel geld:P
Nee naar leiden via bussum.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Moet je nu naar Bussum of Hilversum?
Vraag over in/uitchecken
Ik had mij vergist, het is makkelijker om naar bussum zuid ipv. hilversum te gaanquote:Op maandag 26 maart 2012 17:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Moet je nu naar Bussum of Hilversum?
Vraag over in/uitchecken
dan plaat je die treinen toch ergens anders? Of zijn het speciale foto's omdat ze omgeleid zijn?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:48 schreef greavy het volgende:
De DB heeft bedacht om de werkzaamheden aanstaand weekend bij Emmerich te laten vervallen. Net nu ik gepland had om in Duitsland omgeleide goederentreinen te platen.![]()
ICE rijdt Den Bosch-Arnhem en dan Duitsland in. Alleen de eerste 2 ICE's vertrekken uit Amsterdam, ruim een uur eerder. Dit ivm werkzaamheden Utrecht-Ede Wageningen.
Zeven vliegtuigen?!quote:The train would be able to carry around 120 tonnes of packages, around the same as seven Boeing 737 aircraft or seven articulated trucks.
http://www.ft.com/cms/s/0(...)ec-00144feab49a.html
Mja, nu rijden ze via de normale route(Betuweroute). Die wou ik juist op de Brabantroute / in Duitsland bij Breyell/Boisheim platen, waar ze normaal dus niet komenquote:Op maandag 26 maart 2012 18:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dan plaat je die treinen toch ergens anders? Of zijn het speciale foto's omdat ze omgeleid zijn?
737's zijn dan ook niet zo groot. Een 747-8F kan maximaal 140 ton meenemen, wat meer is dan die vracht-TGV.quote:
Nu nog een ambulance?quote:Op maandag 26 maart 2012 19:35 schreef daanski82 het volgende:
Aanrijding met persoon in deventer brandweer en polite ter plaatse
quote:Op maandag 26 maart 2012 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag voltrok zich het volgende zich aan een loket van de SCNF...
dat is toch erg....quote:Op maandag 26 maart 2012 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag voltrok zich het volgende zich aan een loket van de SCNF...
"Hallo ik wil graag de nachttrein boeken naar Nice, 23 mei heen en 24 mei terug.."
"Maar meneer, u was hier 2 weken geleden ook, kan ik me herrinneren (mijn accent gok ik) en toen hebben we nog geken en gezien dat ze niet ingepland waren..."
"Ja, maar nu zijn ze ingepland..."
"Dat kan niet, want de verkoop gaat altijd 3 maanden van te voren open. Als ze er dan niet tussenstaan, dat betekend dat de trein niet rijd, bovendien heb ik u verteld van werkzaamheden"
"Mevrouw, ik zal u zeggen die Lunea Paris-Nice is inmiddels ingepland tot oktober"
"Niet mogelijk, zeg ik u"
"Maar kijkt u dan minimaal even in uw systeem dan..."
"....."
* Darkwing_Duck was het zat en smeet zijn laptop met Franstalig HAFAS op de desk
"Kijk mevrouw, hier staat dat ze rijden tot op de dag nauwkeurig, dus ik verzoek u nu vriendelijk om een slaapstoel heen, en een bedje terug aub".....
Deze Jongen gaat alsnog naar de Formule 1 in Monaco
Ik wou zo graag dat ik erbij was geweest om het te zienquote:Op maandag 26 maart 2012 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag voltrok zich het volgende zich aan een loket van de SCNF...
"Hallo ik wil graag de nachttrein boeken naar Nice, 23 mei heen en 24 mei terug.."
"Maar meneer, u was hier 2 weken geleden ook, kan ik me herrinneren (mijn accent gok ik) en toen hebben we nog geken en gezien dat ze niet ingepland waren..."
"Ja, maar nu zijn ze ingepland..."
"Dat kan niet, want de verkoop gaat altijd 3 maanden van te voren open. Als ze er dan niet tussenstaan, dat betekend dat de trein niet rijd, bovendien heb ik u verteld van werkzaamheden"
"Mevrouw, ik zal u zeggen die Lunea Paris-Nice is inmiddels ingepland tot oktober"
"Niet mogelijk, zeg ik u"
"Maar kijkt u dan minimaal even in uw systeem dan..."
"....."
* Darkwing_Duck was het zat en smeet zijn laptop met Franstalig HAFAS op de desk
"Kijk mevrouw, hier staat dat ze rijden tot op de dag nauwkeurig, dus ik verzoek u nu vriendelijk om een slaapstoel heen, en een bedje terug aub".....
Deze Jongen gaat alsnog naar de Formule 1 in Monaco
quote:Op maandag 26 maart 2012 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag voltrok zich het volgende zich aan een loket van de SCNF...
"Hallo ik wil graag de nachttrein boeken naar Nice, 23 mei heen en 24 mei terug.."
"Maar meneer, u was hier 2 weken geleden ook, kan ik me herrinneren (mijn accent gok ik) en toen hebben we nog geken en gezien dat ze niet ingepland waren..."
"Ja, maar nu zijn ze ingepland..."
"Dat kan niet, want de verkoop gaat altijd 3 maanden van te voren open. Als ze er dan niet tussenstaan, dat betekend dat de trein niet rijd, bovendien heb ik u verteld van werkzaamheden"
"Mevrouw, ik zal u zeggen die Lunea Paris-Nice is inmiddels ingepland tot oktober"
"Niet mogelijk, zeg ik u"
"Maar kijkt u dan minimaal even in uw systeem dan..."
"....."
* Darkwing_Duck was het zat en smeet zijn laptop met Franstalig HAFAS op de desk
"Kijk mevrouw, hier staat dat ze rijden tot op de dag nauwkeurig, dus ik verzoek u nu vriendelijk om een slaapstoel heen, en een bedje terug aub".....
Deze Jongen gaat alsnog naar de Formule 1 in Monaco
Nouja kijk in de Basis, heeft ze natuurlijk gelijk. Verkoop gaat drie maanden van te voren open, staat het er niet tussen omdat een trein 345 voetnoten en uitzonderingen heeft nouja dan niet.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:56 schreef bork het volgende:
[..]
Ik wou zo graag dat ik erbij was geweest om het te zienVolgende keer filmen!
Nou ik denk het niet want ik heb twee weken geleden ook al daar gekekenquote:Op maandag 26 maart 2012 23:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik denk dat de ratp site gewoon een verse pdf voor je heeft en dan ben je bij....
http://www.ratp.fr/informer/picts/plans/pdf/reseaux/metro.pdfquote:Op maandag 26 maart 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik denk het niet want ik heb twee weken geleden ook al daar gekeken![]()
Coolquote:Op maandag 26 maart 2012 23:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En tevens had ik ongelijk gisteren met je superspoorkaart... en jij gelijk... Al het RER staat er wel op... maar in het groen... op zo een zoomstukje
quote:Op maandag 26 maart 2012 22:17 schreef V2 het volgende:
Whehe. "Het kan niet, dus het is ook niet zo!"
Wat was er aan de hand?quote:Op maandag 26 maart 2012 22:29 schreef daanski82 het volgende:
Zo even een kleine update van mij.
Ik zit inmiddels in de buffel onderweg naar Enschede. We zijn nu 22:27 vertrokken vanuit Borne.
Ik was om 18:15 klaar met werken en had om 18:37 de trein vanuit Amersfoort naar Enschede. Ik verwacht tegen 23:05 thuis te zijn.
Nu nog Duitslandquote:Op maandag 26 maart 2012 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cool![]()
Maar het belangrijkste: We hebben hiermee echt een superspoorkaart
wat ik begrepen heb was er een aanrijding tussen Deventer en Snippeling Aansluiting (dus richting Hengelo/Zutphen)quote:
Knoflook eten en pinot onder je arm.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nouja kijk in de Basis, heeft ze natuurlijk gelijk. Verkoop gaat drie maanden van te voren open, staat het er niet tussen omdat een trein 345 voetnoten en uitzonderingen heeft nouja dan niet.
Maargoed, blijkbaar heeft de SNCF toch besloten om die trein op 80 procent van de dagen te laten rijden tm eind oktober, maar is die beslissingen te laat gevallen voor de eerste weken want dat is gewoon minder dan 2 maanden van te voren, en daar was ik ook pissig over, want was er ook blind van uitgegaan van die redeniring... (3 maanden verkoop open. Geen trein betekend geen trein). Dat het een uitzonderlijke situatie is, dat kan ik snappen.
Maar klant is koning, en als ik vraag om het toch nog eens te veryfieren, waarom zou je dan je poot stijf houden.
En bovendien heeft ze me alleen maar onthouden omdat ik allochtoon ben. Een doorsnee stokbroodvreter had ze niet onthouden, en dan had ze had gewoon opnieuw opgezocht... en niks opgemerkt. en _dat_ stoot ze me tegen het zere been...
Ik snap ook eigenlijk geen moer van deze postquote:Op maandag 26 maart 2012 23:38 schreef bork het volgende:
[..]
Knoflook eten en pinot onder je arm.
Het is ook een feest van herkenning omdat ik met uitgeprinte routes, overstappen etc. neerlegde voor de verbaasde dames van Orbis (Polen, jaren 90 vorige eeuw) en de volgens hun onmogelijk boekbare kaartjes (5 minuten daarvoor) liet boeken.
Multitasken valt ff tegen.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik snap ook eigenlijk geen moer van deze post5 minuten waarvoor
Helder.... Ik denk dat iedereen wel dat soort moment kent, als je je meer voor het product interesseert dat de mitarbeiterquote:Op maandag 26 maart 2012 23:48 schreef bork het volgende:
[..]
Multitasken valt ff tegen.mevr. Bork zit ook naast mij TV te kijken en ik zit nog op 2 andere draadjes. Uitleg: In Polen had je in de jaren '90 (en misschien nog steeds) een staatsreisbureau met de naam Orbis waar je allerhande treinkaartjes kon kopen, dit had als voordeel dat het er: rustig was en je dus kon proberen Pools te praten want er werd weinig engels/duits gesproken bij die loketten. Je begon dan met handen en voeten een reis te boeken van A naar B, dan werd er: a) moeilijk gekeken b) een collega bij geroepen die ook moeilijk keek. c) soms de engelstalige chef ergens vandaan viste en zicg begon uit te putten in excuses voor er uberhaupt iets werd gevraagd.
Vervolgens leg je een keurig lijstje neer met treinnummers, overstappen, data etc. er wordt gemompeld, er komt actie, er is verbazing en men knikt en de gevraagde kaartjes komer er, zo dus, nu hopelijk wel duidelijk
en het blijft leukquote:Op maandag 26 maart 2012 23:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Helder.... Ik denk dat iedereen wel dat soort moment kent, als je je meer voor het product interesseert dat de mitarbeiter
Er is geen allesomvattende kaart met alle stations van Duitsland. Ja, die atlas die ik hebquote:
het totaalpakketquote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is geen allesomvattende kaart met alle stations van Duitsland. Ja, die atlas die ik heb![]()
En er is een enorme stapel hele goeie spoorkaarten van ongeveer elk DEEL van Duitsland. Zoek je wat in het bijzonder?
Thalys is me al 2 keer gelukt op die route maar dan langs Breda knallen en 1x met fles de andere kant op maar Schiphol-Breda nog niet.quote:
Nou, dan heb je het meeste eigenlijk al wel gezien.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:17 schreef bork het volgende:
[..]
Thalys is me al 2 keer gelukt op die route maar dan langs Breda knallen en 1x met fles de andere kant op maar Schiphol-Breda nog niet.
Best apart eigenlijk, aangezien er nul overwegen zijn op dat stuk spoor...quote:Op maandag 26 maart 2012 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik begrepen heb was er een aanrijding tussen Deventer en Snippeling Aansluiting (dus richting Hengelo/Zutphen)
Of juist niet, want dan moet het in dat geval wel een hele grote teringzooi zijn..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Best apart eigenlijk, aangezien er nul overwegen zijn op dat stuk spoor...
Kan er nog steeds wel eoa idioot op het talud klimmen he.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Best apart eigenlijk, aangezien er nul overwegen zijn op dat stuk spoor...
got it!quote:
He Chef dat is een semi-totaalpakket volgens mij. Er staan in Dresden geen museumlijntjes op en geen parklijntje opquote:
Voor een aanrijding heb je geen overweg nodig. En voor een springer al helemaal niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Best apart eigenlijk, aangezien er nul overwegen zijn op dat stuk spoor...
SGMm kan maar 120. Maar dan zal in dit geval de SGMm sneller hebben mogen rijden op dat stukje (ik gok 60, seinbeeld geel-6 naar Rotterdam, en de Fyra komt met geel-4 binnen het laatste gedeelte)quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:46 schreef hemarookworst het volgende:
Zo die SGMm kan wel hard optrekken merk ik weer. Stapte in Schiedam Centrum in de trein, werd gepasseerd door de Fyra, toen de trein wegreed haalde hij de Fyra binnen korte tijd in
wis·sel de; m -s 1 verandering; keer 2 (sp) vervanging ve speler tijdens de wedstrijd 3 installatie om een gedeelte vd rails te verstellen, zodat de trein of tram op andere rails overgaatquote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Treingenoten: lees hier alles over de audit naar de slechte punctualiteit op Arnhem-Winterswijk.
http://www.voorbeterov.nl/120327.php
Groeten,
Driek
En als je weer terug bent: heb je dan ook nog een inhoudelijke mening?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:54 schreef bork het volgende:
[..]
wis·sel de; m -s 1 verandering; keer 2 (sp) vervanging ve speler tijdens de wedstrijd 3 installatie om een gedeelte vd rails te verstellen, zodat de trein of tram op andere rails overgaat
"volgas" een as die achter een andere as is geplaatst?
Het woordje "er" heeft deze auteur nooit geleerd?
Ik vraag me af of je het woord verlangzaming in deze context überhaupt mag gebruiken.
Zo en nu moet ik weg.
Van mij hoeven al die jubelquotes niet eigenlijk. Ik bereid me gewoon goed voor als ik iets ga halen in dit land ( Natuurlijk pak ik niet bij iedere komkommer het woordenboek) gewoon om gezeik en daardoor taalmisverstanden te vermijden.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 06:57 schreef b2py het volgende:
Darkwing-duck: kaartjes halen als een baas! Wat een held!
Driek,quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Treingenoten: lees hier alles over de audit naar de slechte punctualiteit op Arnhem-Winterswijk.
http://www.voorbeterov.nl/120327.php
Groeten,
Driek
Het is cynisch bedoeld, ik haak af wanneer een artikel mij in de eerste drie zinnen om de oren slaat met spelfouten, niet bestaande woorden, verkeerd gebruik van woorden etc. Het staat bovendien zeer amateuristisch en dat zal je niet helpen in jullie strijd.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En als je weer terug bent: heb je dan ook nog een inhoudelijke mening?
He Chef doe het zelf maar beterquote:Op dinsdag 27 maart 2012 01:07 schreef bork het volgende:
[..]
He Chef dat is een semi-totaalpakket volgens mij. Er staan in Dresden geen museumlijntjes op en geen parklijntje opverder wel lekker hoor.
Ik wil die kut hoere autocorrect uit op mijn tablet, want ik krijg veel te vaak "verbeteringen" die ik niet wilquote:
Het was wat haastwerk. Overleggen met de betrokkenen binnen MVBOV (we zijn met zo'n 15 man inmiddels) en de opvattingen daarna schiften en een verhaal maken. En dat dan tijdig en niet later als mosterd na de maaltijd. Daarmee praat ik foutjes niet goed, maar ik hoop op enig begrip daarvoor.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Driek,
Je reactie op de audit is enigszins chaotisch.
We zeggen toch dat het goed is om nader onderzoek te doen? Vervolgens geven wij aan, wat moet worden onderzocht, dat dat moet gaan op basis van reizigers en niet van treinen en dat enkelsporigheid geen oorzaak is, maar wel een logistieke beperking.quote:Daarnaast vraag je om nadere info over de oorzaken van verstoringen, terwijl de audit al aangeeft dat te weinig gegevens beschikbaar zijn om daar harde conclusies aan te verbinden. Het heeft dus geen zin om daar in de reactie op de audit heel diep op in te gaan. Wel kun je vermelden dat je het jammer vindt dat dat niet nader is uitgezocht, omdat dat een beter licht op de zaak zou kunnen werpen.
ProRail kon gisteravond nadere vragen van ons hierover helaas niet beantwoorden.quote:De audit stelt dat de dienstregeling op het traject enige tijd geleden versneld is, en zegt eigenlijk dat dat beter weer kan worden teruggedraaid. Dat zou toch een oplossing kunnen zijn, mits overstappen nog steeds gehaald worden?
Daarvoor zijn de observaties net te hap-snap, helaas.quote:Wat MVBOV voor heeft op de audit is dat jullie waarnemers ter plaatse hebben. Misschien handig om iets uitgebreidere data op de achtergrond beschikbaar te maken. Wat is door jullie waargenomen, wanneer, hoe vaak hebben jullie waarnemingen gedaan? Dan heb je een soort van parallel onderzoek.
Eensch. Een wissel is altijd meer dan een paar tongen, strijkregels en een puntstuk. Maar de boodschap blijft, dat er niet altijd slim is gehandeld door de infrabeheerder.quote:Het verhaal over het vervangen van het wissel bij Wehl krijgt nu te veel aandacht. Het verhogen van de snelheid op een wissel maakt ook grote seintechnische aanpassingen nodig, waar nu te makkelijk aan voorbij wordt gegaan.
Ik heb het idee dat het met de punctualiteit op dat traject al een heel stuk beter gaat sinds er vorig jaar veel in het traject geïnvesteerd is.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Treingenoten: lees hier alles over de audit naar de slechte punctualiteit op Arnhem-Winterswijk.
http://www.voorbeterov.nl/120327.php
Groeten,
Driek
Daarom staat er dus iets over voorrang voor treinen in de spitsrichting of richting Arnhem ivm aansluiting op NS.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou die voorrangsregeling is natuurlijk een argument met zeer beperkte reikwijdte, aangezien de meeste van dat soort gevallen plaats vinden tussen treinen van DEZELFDE vervoerder, juist vanwege die enkelsporigheid.
Daarom staat er ook nadrukkelijk "Wat overigens niet betekent dat het aanleggen van meer dubbelspoor geen oplossing zou kunnen zijn, want een goed spoorsysteem is ook goed bijstuurbaar en hangt niet steeds tegen de maximale capaciteitsgrens aan."quote:Voorts is het zeer kwalijk om de enkelsporigheid te beschouwen als "nou eenmaal een gegeven, iets anders is altijd de oorzaak". Het is alsof iemand bij mij op de helpdesk komt met een computerprobleem en vervolgens aan mij gaat vertellen welke oplossingen ik niet mag gebruiken
Vroegah in militaire dienst leerde je nog dingen als "Snelheid is goed, accuratesse is beter"quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Het was wat haastwerk. Overleggen met de betrokkenen binnen MVBOV (we zijn met zo'n 15 man inmiddels) en de opvattingen daarna schiften en een verhaal maken. En dat dan tijdig en niet later als mosterd na de maaltijd. Daarmee praat ik foutjes niet goed, maar ik hoop op enig begrip daarvoor.
Kinderen, luister!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vroegah in militaire dienst leerde je nog dingen als "Snelheid is goed, accuratesse is beter"
mja, dan moeten keringen wel gehaald kunnen wordenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Daarom staat er dus iets over voorrang voor treinen in de spitsrichting of richting Arnhem ivm aansluiting op NS.
ben ik niet met je eens. Het kan zeker in de spits prima tegen de grens aanzitten, zolang je er maar voor zorgt dat de omstandigheden goed zijn, dus een baan die er prima bij ligt, goed onderhouden materieel en een dienstregeling die hier en daar op het traject iets speling heeft.quote:[..]
Daarom staat er ook nadrukkelijk "Wat overigens niet betekent dat het aanleggen van meer dubbelspoor geen oplossing zou kunnen zijn, want een goed spoorsysteem is ook goed bijstuurbaar en hangt niet steeds tegen de maximale capaciteitsgrens aan."
We leven nu in een mediacratie, waarbij de factor "snelheid" veel belangrijker is geworden.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vroegah in militaire dienst leerde je nog dingen als "Snelheid is goed, accuratesse is beter"
Eensch. Er zijn heel veel factoren.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan moeten keringen wel gehaald kunnen worden
Maar soms doet een stukje dubbelspoor wonderen. Dat moet je niet bij voorbaat uitsluiten, zoals Flash hierboven ergens terecht opmerkt.quote:ben ik niet met je eens. Het kan zeker in de spits prima tegen de grens aanzitten, zolang je er maar voor zorgt dat de omstandigheden goed zijn, dus een baan die er prima bij ligt, goed onderhouden materieel en een dienstregeling die hier en daar op het traject iets speling heeft.
Oh neuh dat nou ook weer nietquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:47 schreef DriekOplopers het volgende:
En qua accuraat: is het echt zo'n beroerd l*lverhaal dan?
Ik vraag me af: het is zo'n 220 meter van puntje perron tot wissel. Nou ken ik niet de acceleratie van een LINT uit mijn hoofd, maar ik betwijfel of die dan al op de 80 km/h zit.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eensch. Een wissel is altijd meer dan een paar tongen, strijkregels en een puntstuk. Maar de boodschap blijft, dat er niet altijd slim is gehandeld door de infrabeheerder.
Dubbelspoor kan wonderen verrichten, maar het is niet zo dat er een zak met geld klaarligt om alles te verdubbelen. Strategisch inzetten is daarom goed.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eensch. Er zijn heel veel factoren.
[..]
Maar soms doet een stukje dubbelspoor wonderen. Dat moet je niet bij voorbaat uitsluiten, zoals Flash hierboven ergens terecht opmerkt.
Dat doe ik ook niet hoor, maar er zijn gewoon grenzen aan de zak met geld die er is.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet niet doen alsof het verdubbelen van een spoorlijn een dusdanig astronomisch bedrag kost dat het bij voorbaat geen optie is.
Kijk eens wat je gaat uitsparen aan prestatieboetes, wat je aan extra opbrengsten hebt doordat je simpelweg meer mensen OP EEN BETROUWBARE MANIER kan vervoeren etc.
De trein moet wel in zijn geheel uit het wissel zijn voordat ie een betere ATB-code krijgt, ik denk dat je dan wel iets verder bent...? Geen idee verder, geen lokale bekendheid daar.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik vraag me af: het is zo'n 220 meter van puntje perron tot wissel. Nou ken ik niet de acceleratie van een LINT uit mijn hoofd, maar ik betwijfel of die dan al op de 80 km/h zit.
prima, maar dan moet daar iets aan gedaan worden. Dus opblazen dat kabinet, Asfaltkoe eruit en eindelijk eens iemand met verstand op Verkeer en Waterstaat want dat hebben we sinds Neelie Smit-Kroes soberzo moeten ontberenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet hoor, maar er zijn gewoon grenzen aan de zak met geld die er is.
Wist je dat voor die hema's in frankrijk gewoon een hema wagen vanuit Utrecht voor een rit van 2 dagen om ze te bevoorradenquote:Op zondag 25 maart 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit is de volledige Hema op Gare du Nord![]()
[ afbeelding ]
Dan zal de rookworst wel koud wezenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:05 schreef blup het volgende:
[..]
Wist je dat voor die hema's in frankrijk gewoon een hema wagen vanuit Utrecht voor een rit van 2 dagen om ze te bevoorraden.
Ik zou wachten tot volgend jaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Treingenoten: lees hier alles over de audit naar de slechte punctualiteit op Arnhem-Winterswijk.
http://www.voorbeterov.nl/120327.php
Groeten,
Driek
Wat de getijdenstroom betreft: in Zevenaar kun je per spitsrichting maximaal twee treinen stallen. In Doetinchem heb je een complex die je makkelijk kunt aansluiten op de hoofdlijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
We leven nu in een mediacratie, waarbij de factor "snelheid" veel belangrijker is geworden.
En qua accuraat: is het echt zo'n beroerd l*lverhaal dan?
Eigenlijk moeten heel wat mensen weg:quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
prima, maar dan moet daar iets aan gedaan worden. Dus opblazen dat kabinet, Asfaltkoe eruit en eindelijk eens iemand met verstand op Verkeer en Waterstaat want dat hebben we sinds Neelie Smit-Kroes soberzo moeten ontberen
Dat zou kunnen, de LINTs hebben een snelschakelende ZF-versnellingsbak. Dit in tegenstelling tot andere dieseltreinen (Buffel, Stadler GTW) die aangedreven worden door een Voith-wisselbak (met minder versnellingen, ik dacht twee of drie).quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik vraag me af: het is zo'n 220 meter van puntje perron tot wissel. Nou ken ik niet de acceleratie van een LINT uit mijn hoofd, maar ik betwijfel of die dan al op de 80 km/h zit.
Wat mij bij een bezoek vorige week aan station Doetinchem opviel was de breedte van het perron. Hoewel dit één van de drukste stations is van de lijn, vind ik dit perron behoorlijk smal.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het met de punctualiteit op dat traject al een heel stuk beter gaat sinds er vorig jaar veel in het traject geïnvesteerd is.
Neemt niet weg dat er nog veel verstoringen zijn. De belangrijkste oorzaken zijn:
1) de staat van onderhoud aan het materieel, want ik lees regelmatig dat ze een DM'90 gewoon op één motor laten rijden en dit dagen lang. De kans dat zo'n stel voor vertragingen zorgt en er mee nokt is dan groot. Opvallend is dat de NS juist weinig problemen met het DM'90 hebben.
2) het grote aantal overwegen op het traject. Hierdoor komen regelmatig aanrijdingen voor, wat de punctualiteit niet echt bevordert
3) Overige derde storingen zoals vandalisme. Deze zijn op een deel van het traject regelmatig ernstig, maar door het ophangen van camera's en dergelijke op probleemplaatsen kan dit wel de kop ingedrukt worden zoals nu nog gebeurt. Hoorde alleen dat de camera's gaan verdwijnen. Wel jammer, want zo kunnen problemen wel aangepakt worden.
Ja, het blijft een grotendeels enkelsporig traject en wil je echt de punctualiteit nog verder verbeteren dan zul je blijven moeten investeren. Snellere wissels, op strategische plaatsen dubbelspoor, maar dat kost veel geld.
Ik denk dat je beter af kunt wachten wat vanaf december Arriva en Hermes er van gaan bakken om dan een beter oordeel te kunnen vormen.
En bliepen doen ze ook niet, mocht je slechtziend zijnquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:06 schreef Bitlord het volgende:
Verder zijn die chippalen van Syntus & Arriva (lijken) dezelfde vreselijk irritant. Ik moet mijn chipkaart uit mn portemonnee halen terwijl dat bij NS nooit hoeft. Daarnaast moet je je pas er ongeveer 2 seconden bijhouden, terwijl dat bij NS ook in een kwart seconde kan.
Bij Arriva is het maar een heel erg kort piepje helaasquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En bliepen doen ze ook niet, mocht je slechtziend zijn
Met een overstap van 3 minutenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:58 schreef greavy het volgende:
Geldermalsen is pas erg. Daar staat er maar op één plek - niet eens de logischte locatie - de beide paaltjes van NS en Arriva naast elkaar. Als je bij NS uit wil checken, moet je eerst het paaltje van Arriva een meter of 15 voorbij lopen op het perrongedeelte waar Arriva stopt![]()
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:01 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Wat mij bij een bezoek vorige week aan station Doetinchem opviel was de breedte van het perron. Hoewel dit één van de drukste stations is van de lijn, vind ik dit perron behoorlijk smal.
Weet iemand of dit perron toevallig nog verbreed gaat worden de komende tijd? De twee sporen rechts op deze foto zijn inmiddels zo goed als weg.
http://www.stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=doetinchem&num=28
Simpel: één paaltje voor 2 vervoerdersquote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 zich nu afvraagt hoe Breng en Arriva Arnhem-Doetinchem zullen uitvoeren...
Nog simpeler: Zoals in een bus in het voertuig in en uitchecken..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel: één paaltje voor 2 vervoerders
Zou wel het makkelijkst zijn. Hebben alle treinen al GPS?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:58 schreef Peter het volgende:
[..]
Nog simpeler: Zoals in een bus in het voertuig in en uitchecken..
Ik wilde het net schrijven, een van de leukste lijntjes van Nederland! Ook een mooie lijn om een excursie met de rode Plan U en de HSA 186 te doen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk lijntje is dat inderdaad![]()
[ afbeelding ]
stoomtractiequote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik wilde het net schrijven, een van de leukste lijntjes van Nederland! Ook een mooie lijn om een excursie met de rode Plan U en de HSA 186 te doen.
Dat was hip in 1989, het is nu 2012!quote:
De locaties die op de monitoren in de coupé komt te staan, dat werkt toch via GPS?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:26 schreef Aether het volgende:
[..]
Zou wel het makkelijkst zijn. Hebben alle treinen al GPS?
Wordt leuk met uitchecken, men geeft uitstappers nu al zo veel ruimte en tijd...
Hoe NS het doet, weet ik niet. Ik weet wel dat Arriva gps aan boord heeft, maar dat niet gebruikt voor de routeinformatie in de trein. Dat gaat gewoon op de kilometerteller, zeg maar.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De locaties die op de monitoren in de coupé komt te staan, dat werkt toch via GPS?
ik reis veel met dieseltreinen, dus ander mat is daarom interessanterquote:
"Waar uw trein uithangt? Geen idee. Het heeft wel een duur geld kostend systeem aan boord, maar dat gebruiken we liever niet. Doeiquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:59 schreef James1988 het volgende:
Rollend materieel van NS heeft een GPS-transmitter aan boord, dat zeker. Dit wordt gebruikt voor Track & Trace, een intranetapplicatie waarmee NS kan zien waar hun spulleboel uithangt. Ook dit wordt niet gebruikt voor reisinformatie, dat gebeurt a.d.h.v. informatie die wordt ingevoerd voor vertrek (treinnummer).
Track & Trace heeft inmiddels zijn nut al wel bewezen. Vroeger was de NS bij verstoringen veel materieel 'kwijt' en kon een stelletje rustig een paar dagen in Leeuwarden staan, terwijl het ergens rond Den Haag onderweg had moeten zijn. Dat is nu al een stuk beter geworden, omdat ze opgespoord kunnen worden.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Waar uw trein uithangt? Geen idee. Het heeft wel een duur geld kostend systeem aan boord, maar dat gebruiken we liever niet. Doei"
Ook niet in de Sprinters waar het volgende station wordt omgeroepen door een computer?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:59 schreef James1988 het volgende:
Rollend materieel van NS heeft een GPS-transmitter aan boord, dat zeker. Dit wordt gebruikt voor Track & Trace, een intranetapplicatie waarmee NS kan zien waar hun spulleboel uithangt. Ook dit wordt niet gebruikt voor reisinformatie, dat gebeurt a.d.h.v. informatie die wordt ingevoerd voor vertrek (treinnummer).
Daarvoor heb ik te vaak complete onzin gehoord uit die dingen. Nee, zit volgens mij puur een op basis van dienstregeling en kilometers afgestelde omroep in.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Ook niet in de Sprinters waar het volgende station wordt omgeroepen door een computer?
Oh wauw. Moet ik nu op mijn knieën of zo?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Track & Trace heeft inmiddels zijn nut al wel bewezen. Vroeger was de NS bij verstoringen veel materieel 'kwijt' en kon een stelletje rustig een paar dagen in Leeuwarden staan, terwijl het ergens rond Den Haag onderweg had moeten zijn. Dat is nu al een stuk beter geworden, omdat ze opgespoord kunnen worden.
Nog even en je wilt elektrisch...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik reis veel met dieseltreinen, dus ander mat is daarom interessanter
Nee. En als je dus het verkeerde treinnummer inklopt van tevoren krijg je zulke dingen:quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:20 schreef Aether het volgende:
Ook niet in de Sprinters waar het volgende station wordt omgeroepen door een computer?
Hoezo? Bij een Grote Puinhoop kan materieel best verdwalen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Blij zijn dat je een trein terug kan vinden die je kwijt bent.... ze zouden zich dood moeten schamen.
Nope, dat gebeurt op basis van de afgelegde afstand sinds het vorige station. Ook de GPS-tijd wordt niet gebruikt. Zo heb ik het al een paar keer meegemaakt dat de ingevoerde treindienst weliswaar wel klopte, maar dat de getoonde tijden van 4 uur later waren.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Ook niet in de Sprinters waar het volgende station wordt omgeroepen door een computer?
Een kristallen bol, een webcam en beeldherkenningssoftware.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe OBIS z'n informatie vergaart weet ik dan weer niet.
dat gebeurt nogal regelmatig, maar door T&T kan het materieel weer gevonden worden en zo weer in bijvoorbeeld onderhoudsomlopen terechtkomen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoezo? Bij een Grote Puinhoop kan materieel best verdwalen.
En k heb het tegengestelde al gehad, bij Zwijndrecht dat er "Het volgende station is Baarn [...]" omgeroepen word.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. En als je dus het verkeerde treinnummer inklopt van tevoren krijg je zulke dingen:
[ afbeelding ]
Daar gaan we weer: Vingerverf
OBIS is in principe voor de basismaterieelomlopen. Dit wordt door het kantoor ingepland. Het is zelfs zodanig dat conducteurs de bestemmingen van de stellen die aan de buitenkant staan niet zelfstandig meer kunnen aanpassen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:28 schreef James1988 het volgende:
Hoe OBIS z'n informatie vergaart weet ik dan weer niet.
ah, dan was dat het.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:38 schreef greavy het volgende:
De bestemmingen aan de buitenzijde van het treinstel zijn wél handmatig aan te passen.. De OBIS-schermen kunnen niet handmatig ingesteld worden.
twitter:politie_zhz twitterde op dinsdag 27-03-2012 om 21:45:24In de auto aanrijding #Dokweg zat alleen een bestuurster. Zij raakte niet gewond, auto is zwaar beschadigd. reageer retweet
Ik ga pas over 2 weken hiernaar kijkenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:24 schreef James1988 het volgende:
Frankrijk: 1500 euro schadevergoeding voor ontslag door late treinen
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:27 schreef Duvel het volgende:
Ja, welke bosmongool daar Soestdijk heeft opgehangen terwijl je in de buurt van Zwijndrecht bent...
Die koekebakker van een bestuurster moet stoppen als de rode lampen aan gaan. Dan gaat de trein rijden. En ze moet der oren nakijken, want ze tyfoneren daar altijd.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:56 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Captrain 1 - Auto 0.twitter:politie_zhz twitterde op dinsdag 27-03-2012 om 21:45:24In de auto aanrijding #Dokweg zat alleen een bestuurster. Zij raakte niet gewond, auto is zwaar beschadigd. reageer retweet
Frau am Steuer: Ungeheuerquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Die koekebakker van een bestuurster moet stoppen als de rode lampen aan gaan. Dan gaat de trein rijden. En ze moet der oren nakijken, want ze tyfoneren daar altijd.
Gaat er vaak bijna-mis...
dat is best wel bazigquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 nutteloze weetje van het Franse spoor
-Als je een kind in de trein baart dan geniet hij of zij tot zijn 18e gratis reizen (2x gebeurd in 2011)
-Sollicitanten hebben vrij reizen naar het bedrijf waar de sollicitatie plaatsvind...
Dat vind ik dan nog wel leuk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
-Als je een kind in de trein baart dan geniet hij of zij tot zijn 18e gratis reizen (2x gebeurd in 2011)
Whut?quote:-Sollicitanten hebben vrij reizen naar het bedrijf waar de sollicitatie plaatsvind...
Da's in België dacht ik ook het geval.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 nutteloze weetje van het Franse spoor
-Als je een kind in de trein baart dan geniet hij of zij tot zijn 18e gratis reizen (2x gebeurd in 2011)
-Sollicitanten hebben vrij reizen naar het bedrijf waar de sollicitatie plaatsvind...
quote:Voor de allereerste keer is een baby geboren aan boord van de Thalys. Het meisje werd vanmiddag geboren op de Thalys Parijs - Brussel - Keulen.
De moeder van het kind was omstreeks halftwaalf vanmiddag in Parijs vertrokken met de Thalys richting Keulen. Een kwartier voor de trein de trein in Brussel zou aankomen, kreeg de treinbegeleider een hulpoproep van de vrouw. Twee dokters en twee verpleegsters die toevallig aan boord waren hielpen de vrouw bij de bevalling.
Het kind kwam uiteindelijk ter wereld enkele minuten nadat de trein in Brussel was gestopt. Een medisch team en de brandweer waren op dat moment al ter plaatse en wachtten de trein op op het perron.
Moeder en kind werden overgebracht naar de Sint-Pieters kliniek in Brussel en maken het
uitstekend. Het kleine meisje krijgt van Thalys een levenslange Thalys-pass als geboortegeschenk.
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20090914_062
Da's in België ook geloof ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
-Sollicitanten hebben vrij reizen naar het bedrijf waar de sollicitatie plaatsvind...
Mja, het verschil is wel dat je medereizigers je er meer op aankijken als je het niet doet. Hier in Nederland zegt niemand meer iets daarvan. Zelfs niet in de stiltecoupé.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog eentje (Theorie)
-Niet naar het balkon lopen bij een mobiel telefoongesprek: 68,-- boete
(Praktijk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |