abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2012 @ 16:26:46 #1
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_109533706
Hallo!

Ik weet trouwens niet precies in welk subforum dit moet, daarom heb ik het maar hier gedumpt :P .
Ik vraag mij het volgende af:
situatieschets:
Stel, je reist vanaf Duivendrecht waar je incheckt naar Hilversum, waar je dan niet uitcheckt en even daar iets ophaalt (wat een uur duurt). Daarna neem je de trein naar Leiden en daar check je wel uit.

Moet ik tussendoor op Hilversum uitchecken? Als ik dat namelijk niet doe scheelt het toch wel weer veel geld.
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_109533949
Goede vraag, ik zat laatst te twijfelen of het bij een overstap moet, volgens mij werkt dit wel, maar weet niet of de overstap trein een uur is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_109533997
Geen idee maar in PTA is er zo'n treinen slap gelul slowchat topic, vraag het daar even, weet je zeker dat je een goed antwoord krijgt.

Treinentopic #403: contrastloos door Nederland
pi_109534034
Ik check nooit uit en dan weer in bij overstappen.
Zou ook niet weten waarom.

Er zijn ook overstap momenten waar ik wel eens een half uur tot 45min moet wachten omdat de aansluiting gewoon compleet kut is. (en de trein maar 1x in half uur gaat en je die dus net mist)
pi_109534195
Als je over de kortste / snelste route reist, en maar bij 1 vervoerder reist (de NS in dit geval) naar je uiteindelijke eindbestemming hoef je onderweg niet uit/in te checken.
Maar als je bijvoorbeeld in Amsterdam Centraal instapt, naar Enschede reist en dan naar Schiphol, dan kun je je misschien voorstellen dat ze het niet helemaal goed vinden dat je alleen incheckt op Amsterdam Centraal en uitcheckt op Schiphol. Je hebt immers een veel langere reis gemaakt dan wat ze op basis van in/uitchecken kunnen zien.

Maar voor het exacte antwoord en regeltjes verwijs ik je inderdaad door naar bovengenoemd treinen-topic.
  maandag 26 maart 2012 @ 16:42:00 #6
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_109534378
ey wacht! Ik bedoelde niet hilversum, maar bussum zuid. Ik stel vooral deze vraag omdat ik eigenlijk als ik dan vanaf bussum naar leiden toe ga, dat ik dan weer langs duivendrecht kom
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_109534649
Mooi scenario trouwens :D

Volgens de NS mag je je reis gewoon onderbreken, zolang je maar op dezelfde dag aankomt op de plaats van bestemming.

Dus stel dat je inderdaad Amsterdam - Enschede - Schiphol doet op dezelfde dag binnen 6 uur (bij de nieuwe abonnementen van NS moet men binnen 6 uur na inchecken uitchecken. Als men na 6 uur op dezelfde dag uitcheckt dan is men het instaptarief kwijt...), en je checkt in in Amsterdam en uit op Schiphol, is er geen hond die kan controleren dat je daadwerkelijk in Enschede geweest bent :D
pi_109534735
Ow wacht, toch wel :{

Stel dat je terugreist op het traject Enschede - Schiphol, kan de conducteur dan zien dat je in Amsterdam bent ingecheckt en je dus een hele rare reis aan het maken bent? Of ziet hij alleen dat je ingecheckt bent en meer niet?
pi_109534813
Volgens mij mag je best halverwege even uitstappen. Dat mag met een retour kaartje volgens mij ook.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_109535334
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:50 schreef Saekerhett het volgende:
Ow wacht, toch wel :{

Stel dat je terugreist op het traject Enschede - Schiphol, kan de conducteur dan zien dat je in Amsterdam bent ingecheckt en je dus een hele rare reis aan het maken bent? Of ziet hij alleen dat je ingecheckt bent en meer niet?
Ja, dat ziet de conducteur en daar krijg je echt een boete voor als die dat ziet.
  maandag 26 maart 2012 @ 17:06:03 #11
371081 skdevil
from an otha motha
pi_109535394
:D
  maandag 26 maart 2012 @ 17:29:00 #12
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_109536298
Er staat een boete op tegen de richting in reizen.
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
pi_109536303
Volgens mij mag dit niet aangezien Bussum-Zuid niet op de normale route van Duivendrecht naar Leiden ligt. Als je niet uitcheckt en een uur later weer incheckt dan betaal je uiteindelijk alleen de rechtreekse reis Duivendrecht-Leiden wat ¤ 7,60 zou zijn tegen vol tarief en als je via Bussum-Zuid zou reizen ¤ 13,80 zou kosten. Bij controle op het traject Bussum-Zuid-Duivendrecht loop je dan tegen de lamp.
-
  maandag 26 maart 2012 @ 18:36:06 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_109538387
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:48 schreef Saekerhett het volgende:
Mooi scenario trouwens :D

Volgens de NS mag je je reis gewoon onderbreken, zolang je maar op dezelfde dag aankomt op de plaats van bestemming.
Niet voor reizen met een OV-chipkaart. Uitchecken bij het onderbreken van de reis, inchecken bij het hervatten.

Daarnaast dien je de kortste route te volgen. Duivendrecht - Leiden via Bussum Zuid is niet de kortste route.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')