Staat gewoon in de OP, net boven die roze kaartquote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:11 schreef Jum het volgende:
Waar (of hoe) kan ik de OP wiki vinden? Dan zet ik die andere online kaartenwinkels er ook bij.
Dan nog een verzoekje aan iedereen om het ID-nummer van je kaart die je laat zien er bij te vermelden zodat we hem makkelijker kunnen faven! : -)
De Jumbo heeft ze ook. Daar heb ik de kaart gehaald die het meest ge-faved is.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Winkels als Primera en de Bruna verkopen nog wel ansichtkaarten.
En de C1000!
Nee klopt, Ik heb ze daar al bij gezet, we moeten alleen even de TS of een mod vragen om de huidige wiki in de OP te zetten...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:46 schreef Jum het volgende:
@ Bos: Huh, daar staan ze wel maar niet in de OP zelf.
Haha die 3D kaarten heb ik ook! Komen steeds weer nieuw bij, ikzelf vind ze geweldig!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:22 schreef janeway het volgende:
Kaartjes koop ik hier in de stad. Lekker toeristisch hier dus kaarten genoeg.. Niet altijd even goedkoop. Laatst bij Action fantastisch lelijke 3d kaarten gekocht.. Mooi van lelijkheid dus. Die waren 6 voor 99 ct. flink aantal van gekocht.. Ook kijk ik wel eens bij kringloop winkels, en bij de hema.. Of ik maak ze zelf, bv via kruidvat een foto aflaten drukken als ansicht kaart..Is ook niet al te duur. Van de herfst bij kinderpostzegels kaartjes gekocht enz enz.. Zo sprokkel ik wel wat kaarten bij elkaar en heb ik een voorraadje liggen..
Hm, niet handig... Maar je kan bij het registreren toch een berichtje achterlaten, had je daar niet gevraagd wat er precies op stond?quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:32 schreef Jum het volgende:
Ik kreeg een kaartje uit Wit-Rusland... totaal in het Witrussisch geschreven :-(
Geen flauw idee wat er staat. Google translate is ook geen optie vanwege het handschrift.....
Jammer is dat he? Ik vind het zonde dat mensen niet de tijd nemen om een persoonlijk bedankje te sturen als je zelf duidelijk moeite hebt gedaan op je kaart.... Ik schrijf hele lappen tekst op die dingen omdat ik het leuk vind, en dan krijg je niks terug bij de registratie... Maarja, doe je niks aan, er zijn gelukkig genoeg mensen die wel leuk reageren!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Kaartje naar een oudere mevrouw in the USA is ook aangekomen.
Had netjes de kaart voor haar ingescant, omdat ze zelf geen scanner heeft.
Kon ook geen bedankje van af, helemaal niks.
Het was hier vanochtend ook zoooooo mooiquote:
Oh, da's wel een slim idee!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:01 schreef Bos81 het volgende:
Nu ga ik echt twee weken wachten of ik wacht een keer totdat ik er geen traveling meer heb en dan 10 tegelijk aanvraag. MIsschien vergroot ik dan wel de kans op een land dat ik nog niet eerder heb gehad..
Mooi gedaan! Leuk dat je straks een hele stapel eigen kaarten hebt liggen om te versturen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb vandaag foto's gemaakt en een kaartje ontworpen, denk dat ik deze ga laten drukken, wat vinden jullie ervan?
[ afbeelding ]
Oh wat grappig, om dat zo als klas te doen. Weer eens wat anders ook voor de ontvanger.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:38 schreef janeway het volgende:
Vandaag weer postcrossing post. Ik had 3 kaarten. 1 uit Belarus, een uit Schotland (zijn eerste kaartje) en een uit India.. Zo leuk.. Het was geen kaart maar een grote enveloppe met daarin een foto.. Is dat niet helemaal de bedoeling maar het is van een klas, dat vind ik dan weer leuk.. En India daar heb ik nog nooit post van gehad.. En ik vond het toch wel heel heel schattig
Dit is hem formaat iets kleiner als a4.
[ afbeelding ]
Even Afwachten of het wel slim is, Ik merk het over een tijd wel. De kaarten zullen iig wel gaan naar Duitsland, Rusland, Finland en de VS, ook China en Polen neem ik aan, maar de andere kunnen wel eens leuke landjes worden..quote:
Ja, jij mag er al 10 tegelijk hè. Dat maakt de kans op wat meer bijzondere landen best wel groot dan idd.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:17 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Even Afwachten of het wel slim is, Ik merk het over een tijd wel. De kaarten zullen iig wel gaan naar Duitsland, Rusland, Finland en de VS, ook China en Polen neem ik aan, maar de andere kunnen wel eens leuke landjes worden..
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:30 schreef Pandora73 het volgende:
Ik kreeg er vandaag eentje van "Max, een vijfjarige jongen die het liefst gewoon maar speelt". Euh, tja. Het zal wel, denk ik dan... Maar goed. Het is in ieder geval nog geen kaart van Gordon
Ja ik sta op 70 verzonden en 10 onderweg (en 2 expired). Dus hopelijk over niet al te lange tijd naar de 11quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:33 schreef Eska het volgende:
[..]
Ja, jij mag er al 10 tegelijk hè. Dat maakt de kans op wat meer bijzondere landen best wel groot dan idd.
[..]
Dat is ook wel leuk ja. Je vind het zeker ook leuk om kaarten uit Nederland te krigen?quote:Op zondag 5 februari 2012 08:24 schreef OzBunyip het volgende:
Vandaag weer eens wat kaartjes verstuurd en ook gelijk m'n adres aangepast (we verhuizen komend weekend). De kaartjes gaan naar China, de VS, Rusland en Nederland - ik woon in Australië dus het komt nogal eens voor dat ik iets naar NL moet sturen. Kan ik ook fijn in het Nederlands schrijven
M'n stats zijn momenteel:
56 verstuurd
58 ontvangen
Ik zou gewoon een vrij normale kaart/eentje die je zelf niet speciaal vindt en niet echt een thema heeft uitkiezen en gewoon een verhaaltje verzinnen. Misschien hoe jij tegenover Postcrossing staat.quote:Op maandag 6 februari 2012 08:17 schreef Jum het volgende:
Wat moet je hier nu mee?
"When I come home I always ask my mom if there's something for me. If she says there is I run into my room and searching for a postcard. I enjoy to receive postcards! It's amazing. That's why I'm here.
I'm not particular about a picture on a postcard, I don't care about it. I enjoy the process, when I can look at it, its stamps and reread a message for a while."
Inderdaad, en ik heb ook in m'n profiel gezet dat ik Nederlands ben en hier pas sinds een paar jaar woon. Ik heb ook aangevinkt dat ik kaartjes uit Australië wil kunnen krijgen, want dat is voor mij nog net zo goed een vreemd, wonderbaarlijk 'vakantie'landquote:Op zondag 5 februari 2012 11:04 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat is ook wel leuk ja. Je vind het zeker ook leuk om kaarten uit Nederland te krigen?
Ja, dat is behoorlijk ongeduldig. 1 dag later aakomen zal overigens alleen gebeuren bij kaartjes die de grens niet overhoeven. Die naar FInland en Duitsland kunnen met mazzel morgen worden geregistreerd, maar hou er rekening mee dat die pas vanaf woensdag of donderdag geregistreerd gaan worden.quote:Op maandag 6 februari 2012 16:16 schreef Keshet het volgende:
Ik heb net gekeken of er al een kaartje aangekomen is. Ongeduldig much?
Nee klopt, dat weet ik. Die optie staat bij mij ook uit. Maar ik wil juist naar landen sturen waar ik nog nooit iets heb heen gestuurd. Nu is het steeds naar Duitsland, Rusland, Finland, VS, Polen...quote:Op maandag 6 februari 2012 16:40 schreef Keshet het volgende:
Ik weet ook wel dat er nu nog niks aangekomen kan zijn hoor, maar toch.
Bos, lees dit even:
"Another way to help is by activating the option in your edit profile that allows for country repetitions when you're sending postcards. With this option, when you request a new address, Postcrossing will not try to select a country that you are not currently exchanging postcards with yet. This way, you will start to send more postcards to the most active countries, thus helping Postcrossing to balance the different weights of each country. Note that this option is currently experimental."
Dus, als je nu een nieuw adres zou aanvragen en je hebt die optie uitstaan, dan heb je nu een grotere kans om een adres uit een land te krijgen waar je nu niks naartoe stuurt.
Linkje: http://www.postcrossing.c(...)ery-active-countries
Ik wil het gewoon weten. Ook of het dus uitmaakt hoe laat je ze aanvraagt..quote:Op maandag 6 februari 2012 16:49 schreef Keshet het volgende:
Ik snap! Ik denk juist dat je de kans vergroot als je nog reizende kaartjes naar je 'ongewenste' landen open hebt staan maar ik ben benieuwd naar de resultaten van je experiment!
Ja, misschien wel. Ik zie wel. Ik denk dat ik sowieso pas weer tijdens het weekend van 18-2 weer ga versturen..afgelopen week dus 10 kaarten verstuurd, dat is me te veel van het goede...quote:Op maandag 6 februari 2012 19:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Stel je hebt 5 van de 10 traveling, met Duitsland Finland Rusland etc, dan kun je ze bij de andere 5 niet krijgen. Dus heb je een grotere kans op een ''vreemd'' land.
Ik denk dat je zo meer kans krijgt dan wanneer je alles in 1x aanvraagd. Ik denk dat je die ''ongewenste'' landen dan sowieso hebt.
Voor mij wel. Ik had een van de grote 3 verwacht namelijk, omdat ik op dit moment geen kaarten naar die 3 grote toe heb.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb er al drie in Oekraïne gehad, is die zo uniek dan?
Had ik in het begin ook, ja!quote:Op maandag 6 februari 2012 16:16 schreef Keshet het volgende:
Ik heb net gekeken of er al een kaartje aangekomen is. Ongeduldig much?
Leuk, nog een nieuwe Postcrosser. Veel plezier!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:51 schreef minilot het volgende:
Ik heb me zojuist aangemeld!
Jáááren geleden (als in: internet-oertijd) heb ik al wel eens aan een voorloper van het huidige Postcrossing meegedaan en dat vond ik destijds zó verschrikkelijk leuk! Wat stom dat ik er -tot nu toe- nooit aan gedacht heb om er weer mee te beginnen.
Eens even een profiel in elkaar knutselen..
Ik meestal gewoon het maximum van dat moment. Momenteel dus 10quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:19 schreef Keshet het volgende:
Welkom Minilot!
Nou Eska, dat is hoopgevend zeg, dat je 1e kaartje niet aankomt.Ik heb er 5 onderweg, er zal er toch wel 1 aankomen neem ik aan.
Hoeveel kaartjes hebben jullie nou gemiddeld onderweg?
Ik heb net een aantal van mijn Indiase collega's op postcrossing gewezen; ik geloof dat er binnenkort wat nieuwe leden uit India bijkomen!
Er komen gelukkig véél meer kaartjes wel aan dan niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:19 schreef Keshet het volgende:
Welkom Minilot!
Nou Eska, dat is hoopgevend zeg, dat je 1e kaartje niet aankomt.Ik heb er 5 onderweg, er zal er toch wel 1 aankomen neem ik aan.
Hoeveel kaartjes hebben jullie nou gemiddeld onderweg?
Ik heb net een aantal van mijn Indiase collega's op postcrossing gewezen; ik geloof dat er binnenkort wat nieuwe leden uit India bijkomen!
Slowakijequote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:07 schreef minilot het volgende:
Goed, ik heb dus nu iets te versturen aan:
- Justyna van 25 uit Slowakije
- Andrew van 12 (achgos!) uit Rusland
- Manuela uit Duitsland, die wél verzoekt om 'astronomy and space cards' maar expliciet geen kaarten van opstijgende raketten. Allright!![]()
- Wendy, een wat oudere mevrouw uit Amerika
En tot slot nog iemand uit Rusland:
- Katerina van 16, spaart bankbiljetten - graag eentje meesturen!
Aan de slag dus!
Yup, hier ook! Net een poging gedaan, en alléén de HEMA en een klein sigarenboertje hadden ansichtkaarten. De boekhandel en de Primera hadden echt alleen maar dubbele wenskaarten, snotverdorie. Binnenkort de stad maar eens in!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:41 schreef Keshet het volgende:
Wat is het trouwens moeilijk om in een simpel winkelcentrumpje ansichtkaarten te vinden zeg!
Dank voor de tip. Had ze pas geleden aangevraagd, wist niet dat het vaker kon; dus net maar even weer aangevraagd. Als het lukt zit ik ook op 3x3, want lang geleden heb ik ook 's een setje aangevraagd.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:06 schreef Poesopstokje het volgende:
Toch wel leuke kaartjes hoor!
Ik kon het niet laten, dus weer een kaartje aangevraagd. Ja hoor, DuitslandGelukkig een meisje/vrouw die vandaag jarig is, dus een leuk ''gefeliciteerd'' kaartje gestuurd.
Nogmaals deze link, je kunt hier meerdere setjes GRATIS anischtkaarten krijgen. Altijd mooi meegenomen toch? Als je wilt kun je je adres wel 10x invoeren. Ikzelf heb nu 3x 3 kaartjes gehad.
http://www.greenpeace.nl/getinvolved/noordzeeansichtkaarten/
Naar aanleiding van jouw reactie heb ik naar postzegelsmetkorting gemaild en ik krijg het tekort ook kosteloos toegestuurd. Dus dank voor je reactie!quote:Op maandag 6 februari 2012 14:50 schreef janeway het volgende:
ik heb het ook wel eens gehad. Daarover gemaild en de zegels die ik tekort kwam zonder kosten opgestuurd gekregen.. Deden ze niet moeilijk over..
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:06 schreef Poesopstokje het volgende:
Toch wel leuke kaartjes hoor!
Ik kon het niet laten, dus weer een kaartje aangevraagd. Ja hoor, DuitslandGelukkig een meisje/vrouw die vandaag jarig is, dus een leuk ''gefeliciteerd'' kaartje gestuurd.
Nogmaals deze link, je kunt hier meerdere setjes GRATIS anischtkaarten krijgen. Altijd mooi meegenomen toch? Als je wilt kun je je adres wel 10x invoeren. Ikzelf heb nu 3x 3 kaartjes gehad.
http://www.greenpeace.nl/getinvolved/noordzeeansichtkaarten/
Graag gedaanquote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:47 schreef Kaasmuisje het volgende:
[..]
Naar aanleiding van jouw reactie heb ik naar postzegelsmetkorting gemaild en ik krijg het tekort ook kosteloos toegestuurd. Dus dank voor je reactie!
Ik moet gelijk aan Fusionfreak denkenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:19 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk kaartje binnengekregen!!!!
Ik aan Mondriaanquote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:43 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik moet gelijk aan Fusionfreak denken
Gheheheh I get your pointquote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:43 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik moet gelijk aan Fusionfreak denken
Jij denkt aan wat het is, Poesopstokje en ik aan waar je die kleuren mee associeertquote:
Tof!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:19 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk kaartje binnengekregen!!!!
Niet alleen de kleuren, hij heeft dat hele doek nágemaakt.. En nog verrekte goed ook!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:33 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Jij denkt aan wat het is, Poesopstokje en ik aan waar je die kleuren mee associeert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |