abonnement Unibet Coolblue
pi_107157557

Welkom in hét centrale topic voor alle productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen.

quote:
Voorgaande topics:
LIII - LI -
XLV - XLIV - XLIII - XLII - XLI - XL - XXXVII - XXXVI - XXXV - XXXIV - XXXIII - XXXII - XXXI - XXX - XXIX - XXVIII - XXVII - XXVI - XXV - XXIV - XXIII - XXII - XXI - XX - XIX - XVIII - XVII - XVI - XV - XIV - XIII - XII - XI - X - IX - VIII - VII - VI - V - IV - III - II - I.

Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
Culinaire toppers van IKEA
quote:
TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.

Tarieven voor normaal transport:
0 - 50kg > transport 29.- | etagekosten 10.-
50 - 100kg > transport 39.- | etagekosten 20.-
100 - 300kg > transport 59.- | etagekosten 30.-
300 - 500kg > transport 79.- | etagekosten 40.-
En elke volgende staffel van 200 kilo is +20.-
De voorwaarden bij IKEA Delft kunnen afwijken.

Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:
IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de nieuwe IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag: zie hieronder

Koopzondagen
IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur.
IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur.

Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, van 11 - 18 uur (tenzij anders vermeld).
Dit zijn de overige zondagsopeningen van de komende tijd:
29 januari - IKEA Duiven, Eindhoven, Haarlem, Heerlen, Hengelo.
5 februari - IKEA Utrecht.
12 februari - IKEA Amersfoort.
19 februari - IKEA Utrecht.
26 februari - IKEA Duiven, Eindhoven, Haarlem, Heerlen, Hengelo.
4 maart - IKEA Groningen, Haarlem, Utrecht

Bijzondere openingstijden
Geen bijzondere openingstijden de komende tijd.
quote:
Vragen?

Anna staat iedere dag voor je klaar!

En als Anna het niet weet, vraag je het hier aan één van de medewerkers!

Klik hierrrrr voor de openingspost, alleen even 'eerdere topics' aanpassen!

[ Bericht 8% gewijzigd door Bartjebart op 23-01-2012 22:06:39 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107158121
En hier nog even mijn laatste vraag:

Komt de Expedit tv-kast in hoogglanswit uit? Misschien in februari bij de nieuwe collectie? Wie weet het??
pi_107161806
Naar aanleiding van TT, ik ben ( uiteraard ) bekend met IKEA, maar heb nog nooit ikea spullen voor in de tuin gezien....
Of zit ik nu te vloeken in het IKEA topic? :D

( behalve de kerstboom actie, voor 1 euro + 19 cadeaukaart ).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 23:13:50 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107161968
toevallig vandaag even bij ikea geweest. 'k moest een lack salontafel hebben (in 't zwart) met bijpassende patrull hoekbeschermers. m'n schoonvader had het brutale plan opgevat om gewoon via de kassa's naar 't magazijn te wandelen, hetgeen ook gewoon toegestaan werd. Lagen de hoekbeschemers dit keer alleen maar in smalland (kinderland voor niet-kenners) .. kon ik alsnog dat hele fucking pand door voor die krengen :{ :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_107162049
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:09 schreef bobenjanneke het volgende:
Naar aanleiding van TT, ik ben ( uiteraard ) bekend met IKEA, maar heb nog nooit ikea spullen voor in de tuin gezien....
Of zit ik nu te vloeken in het IKEA topic? :D

( behalve de kerstboom actie, voor 1 euro + 19 cadeaukaart ).
Elk voorjaar verkoopt IKEA een assortiment tuinmeubelen... Best de moeite waard om eens te gaan bekijken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107162057
In Eindhoven is het restaurant verbouwd...
Van eetschuur naar best wel sjeik restaurant. ( het zitgedeelte dan ).
pi_107162084
quote:
12s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:13 schreef DJMO het volgende:
toevallig vandaag even bij ikea geweest. 'k moest een lack salontafel hebben (in 't zwart) met bijpassende patrull hoekbeschermers. m'n schoonvader had het brutale plan opgevat om gewoon via de kassa's naar 't magazijn te wandelen, hetgeen ook gewoon toegestaan werd. Lagen de hoekbeschemers dit keer alleen maar in smalland (kinderland voor niet-kenners) .. kon ik alsnog dat hele fucking pand door voor die krengen :{ :')
Smaland en IKEA Kinderland zijn niet dezelfde dingen ;)
Smaland is het speelparadijs (in sommige winkels 'kinderparadijs') en IKEA Kinderland is de afdeling waar het kinderassortiment verkocht worden... ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107162105
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:15 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Elk voorjaar verkoopt IKEA een assortiment tuinmeubelen... Best de moeite waard om eens te gaan bekijken.
Serieus: Hoe moet ik me dat voorstellen? In wicker? Of niet-regenbestendig? Of in plastic?

Het is me nooit opgevallen eerlijk gezegd.
pi_107162108
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:07 schreef Blossom86 het volgende:
En hier nog even mijn laatste vraag:

Komt de Expedit tv-kast in hoogglanswit uit? Misschien in februari bij de nieuwe collectie? Wie weet het??
Ik denk het niet...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107162169
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:16 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Serieus: Hoe moet ik me dat voorstellen? In wicker? Of niet-regenbestendig? Of in plastic?

Het is me nooit opgevallen eerlijk gezegd.
Hout? Acacia bijvoorbeeld. Gewoon leuke tuinmeubels die gewoon buiten kunnen blijven staan...

Een Duits persboekje over dit assortiment: http://www.ikea-download.de/11_08_outdoor/index.php
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 23:19:04 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107162225
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Smaland en IKEA Kinderland zijn niet dezelfde dingen ;)
Smaland is het speelparadijs (in sommige winkels 'kinderparadijs') en IKEA Kinderland is de afdeling waar het kinderassortiment verkocht worden... ;)
dan mogen ze 't personeel in barendrecht op gaan voeden, aangezien ik toch echt daarheen gestuurd werd (in delft liggen ze ook in bakken bij de kassa, hier dus niet -_-)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_107162295
In juni gaan we geld uitgeven bij IKEA.
Dan komt er een besta wand te staan van 6,5 meter lang en 2,40m hoog in het wit, met hoogglans deurtjes.
We hebben nu blank eiken, maar zijn daar echt op uitgekeken.

Daarnaast komt er ook een nieuwe eettafel, http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60152340/#/60152340

Ideaal voor feestjes en verjaardagen.
  maandag 23 januari 2012 @ 23:20:56 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107162318
Die hoekbeschermers liggen op de Family-afdeling....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107162331
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:20 schreef bobenjanneke het volgende:
In juni gaan we geld uitgeven bij IKEA.
Dan komt er een besta wand te staan van 6,5 meter lang en 2,40m hoog in het wit, met hoogglans deurtjes.
We hebben nu blank eiken, maar zijn daar echt op uitgekeken.

Daarnaast komt er ook een nieuwe eettafel, http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60152340/#/60152340

Ideaal voor feestjes en verjaardagen.
Bedenk wel dat het relatief zacht hout is... Dus er zit zo een deuk in.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107162374
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:20 schreef Leandra het volgende:
Die hoekbeschermers liggen op de Family-afdeling....
Wat bij elke IKEA winkel direct naast de kinderafdeling is. En vaak worden ze ook via de kinderafdeling verkocht. En bij de salontafels...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 23 januari 2012 @ 23:22:26 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107162390
quote:
12s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

dan mogen ze 't personeel in barendrecht op gaan voeden, aangezien ik toch echt daarheen gestuurd werd (in delft liggen ze ook in bakken bij de kassa, hier dus niet -_-)
Je zegt zelf dat ze in Smaland lagen, daar liggen per definitie geen dingen die verkocht worden, daar mag je alleen je eigen kind brengen en halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107162446
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:21 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Bedenk wel dat het relatief zacht hout is... Dus er zit zo een deuk in.
Hadden we al in de winkel gezien, dat ie snel beschadigd waar je de planken in moet leggen om te verbreden.
Maar ik ben van plan om hem in de matte blanke lak te zetten, om beschadigingen te voorkomen.

Nu hebben we hem in het lichteiken, kleine uitvoering, gekocht op MP voor 25 euro.
Die was al in de matte blanke lak gezet, en er wordt op gegeten, gekleurd, gespeeld en nog geen beschadigingen.
MAAAAR bedankt voor de tip!
  maandag 23 januari 2012 @ 23:23:40 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107162452
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:22 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat bij elke IKEA winkel direct naast de kinderafdeling is. En vaak worden ze ook via de kinderafdeling verkocht. En bij de salontafels...
Ah, vandaar dat Utrecht de Family-afdeling verplaatst heeft, daar was hij immers aan het begin van de benedenverdieping.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107162606
Heeft er iemand hier goede of slechte ervaringen met een IKEA keuken? :P Den ouders zijn opzoek naar een keuken en hebben hun oog laten vallen op een IKEA keuken, maar is 't wat? :P
  maandag 23 januari 2012 @ 23:45:32 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107163402
In dit huis zit een Ikea keuken van zeker 12 jaar oud (maar ik denk zo'n 15 jaar), en ik moet zeggen dat de kwaliteit me meevalt.
Als ik het zelf uitgekozen zou hebben dan zou ik (zeker met de kennis van nu) andere keuzes hebben gemaakt voor het werkblad en de kleur van de deurtjes, maar alle deurtjes hangen nog recht en alle lades rollen nog keurig. Weinig mis mee dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107164156
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:22 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat bij elke IKEA winkel direct naast de kinderafdeling is. En vaak worden ze ook via de kinderafdeling verkocht. En bij de salontafels...
behalve in groningen, daar zit het tussen de lampen en het restaurant.
groningen is gewoon vreemd qua indeling.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 00:05:58 #22
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_107164239
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Klantenservice ff bellen of mailen met foto's ?
Ik denk dat ik dat maar eens ga doen als ik deze week tijd heb, ja. Wel zuur. Kost me niet alleen een plank, maar het probleem is vooral dat het bureau dus niet goed is op deze manier. Is bewust al niet te straks aangedraaid, maar werkt dus alsnog niet.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 januari 2012 @ 00:08:35 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107164330
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:20 schreef Leandra het volgende:
Die hoekbeschermers liggen op de Family-afdeling....
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat ze in Smaland lagen, daar liggen per definitie geen dingen die verkocht worden, daar mag je alleen je eigen kind brengen en halen.
ik werd door dat mens naar smaland gestuurd. ik kom niet vaak genoeg in de ikea om de verschillen / eigenschappen van elke afdeling te kennen. T blijft een onoverzichtelijk zooitje some. Je moet er een dagje uit van maken wil je fatsoenlijk een ikea door kunnen komen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 24 januari 2012 @ 00:20:37 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107164746
quote:
12s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:13 schreef DJMO het volgende:
toevallig vandaag even bij ikea geweest. 'k moest een lack salontafel hebben (in 't zwart) met bijpassende patrull hoekbeschermers. m'n schoonvader had het brutale plan opgevat om gewoon via de kassa's naar 't magazijn te wandelen, hetgeen ook gewoon toegestaan werd. Lagen de hoekbeschemers dit keer alleen maar in smalland (kinderland voor niet-kenners) .. kon ik alsnog dat hele fucking pand door voor die krengen :{ :')
Dan ben je in deze post dus ook nog vergeten te klagen dat ze niet daar lagen waar ze je heengestuurd had?

Je zegt dat ze in smaland lagen, en ongeacht welke Ikea je geweest bent weet ik zeker dat ze daar niet lagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 januari 2012 @ 08:32:07 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107168590
*zucht* ik heb ze ook gevonden op de family afdeling, maar dat mens stuurde me naar smaland. lezen is moeilijk geloof ik he?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 24 januari 2012 @ 08:48:57 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107168860
Ik lees prima, er staat dat ze in smaland lagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 08:59:04 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_107169039
Echt, wat is het nut om nog verder te gaan hierover? Per se het laatste woord willen hebben of zo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_107169267
quote:
99s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:26 schreef Studiotje het volgende:
Heeft er iemand hier goede of slechte ervaringen met een IKEA keuken? :P Den ouders zijn opzoek naar een keuken en hebben hun oog laten vallen op een IKEA keuken, maar is 't wat? :P
Ja, dat is wat. ^O^
Grote voordelen, want goedkoop, goed en uitwisselbaar.
Als je eenmaal een ikea-keuken gezet hebt, weet je ook dat je zo de frontjes kunt vervangen waarmee je voor een paar honderd euro de hele boel een andere look geeft.
Ik ben fan hoor O+
pi_107190997
Ik zou graag Lindmon jaloezieën willen halen in Groningen, maar in de lengte 250cm is geen enkele breedtemaat op voorraad en onbekende levertijd volgens de website. Kan dat betekenen dat ze alleen op bestelling geleverd worden?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_107194375
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:53 schreef Lolaatje het volgende:
Ik zou graag Lindmon jaloezieën willen halen in Groningen, maar in de lengte 250cm is geen enkele breedtemaat op voorraad en onbekende levertijd volgens de website. Kan dat betekenen dat ze alleen op bestelling geleverd worden?
Onbekende levertijd is bij de Ikea dat het niet besteld kan worden, en ze weten ook niet of het nog geleverd gaat worden.
pi_107194594
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:53 schreef Lolaatje het volgende:
Ik zou graag Lindmon jaloezieën willen halen in Groningen, maar in de lengte 250cm is geen enkele breedtemaat op voorraad en onbekende levertijd volgens de website. Kan dat betekenen dat ze alleen op bestelling geleverd worden?
De meeste artikelen, buiten keukenbladen en banken geloof ik, gaan niet op bestelling. De levertijd zal op dit moment nog dusdanig onzeker zijn dat ze die niet op internet vermelden.

quote:
17s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:55 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Onbekende levertijd is bij de Ikea dat het niet besteld kan worden, en ze weten ook niet of het nog geleverd gaat worden.
Huh? Waar haal je die informatie vandaan dan?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107195029
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:59 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De meeste artikelen, buiten keukenbladen en banken geloof ik, gaan niet op bestelling. De levertijd zal op dit moment nog dusdanig onzeker zijn dat ze die niet op internet vermelden.

[..]

Huh? Waar haal je die informatie vandaan dan?
Ze hebben/hadden bij de IKEA dekbedovertrekken in het roze, maar het schap was leeg.
Een medewerker heeft in het systeem gekeken, en zei "Onbekende levertijd is bij de Ikea dat het niet besteld kan worden, en ze weten ook niet of het nog geleverd gaat worden."
pi_107195849
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:59 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De meeste artikelen, buiten keukenbladen en banken geloof ik, gaan niet op bestelling. De levertijd zal op dit moment nog dusdanig onzeker zijn dat ze die niet op internet vermelden.

Hmm, dat biedt voorlopig niet veel perspectief dus. Ik vond het zo typisch dat de jaloezieën in alle drie de kleuren in geen enkele breedte op voorraad zijn met 250cm lengte, hoopte dat dit de reden zou zijn.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_107196146
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:22 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Hmm, dat biedt voorlopig niet veel perspectief dus. Ik vond het zo typisch dat de jaloezieën in alle drie de kleuren in geen enkele breedte op voorraad zijn met 250cm lengte, hoopte dat dit de reden zou zijn.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik me gruwelijk vergis, omdat het maatwerk is.
pi_107196235
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:07 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Ze hebben/hadden bij de IKEA dekbedovertrekken in het roze, maar het schap was leeg.
Een medewerker heeft in het systeem gekeken, en zei "Onbekende levertijd is bij de Ikea dat het niet besteld kan worden, en ze weten ook niet of het nog geleverd gaat worden."
Nou dat zou ik echt niet als richtlijn aanhouden...

Want over het algemeen moet er wel heel wat ernstigs aan de hand zijn wil een artikel niet alsnog weer gewoon binnenkomen (of al gepland uit het assortiment gaan natuurlijk)... IKEA heeft namelijk op basis van verkoopverwachtingen alle grondstoffen en capaciteit al ingekocht. Als het duurder is om de productie weer opnieuw op te starten dan wordt daar wel eens voor gekozen, maar dat komt niet vaak voor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:22 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Hmm, dat biedt voorlopig niet veel perspectief dus. Ik vond het zo typisch dat de jaloezieën in alle drie de kleuren in geen enkele breedte op voorraad zijn met 250cm lengte, hoopte dat dit de reden zou zijn.
Waarschijnlijk is die maatvoering de minst populaire. Wanneer er een productieprobleem is, dan wordt er vaak voor gekozen om de bestverkopende uitvoeringen wel te produceren en anderen niet...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107199315
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is die maatvoering de minst populaire. Wanneer er een productieprobleem is, dan wordt er vaak voor gekozen om de bestverkopende uitvoeringen wel te produceren en anderen niet...
Dat klinkt logisch. Maar waarschijnlijk zullen ze dus wel weer binnenkomen?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:40:04 #37
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107200159
komt er een Ikea in Den Bosch?
pi_107200497
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:40 schreef betyar het volgende:
komt er een Ikea in Den Bosch?
Als de plannen nog kloppen die ik gehoord heb niet.
Maar er komt ook een nieuwe test aan, als die aanslaat is er best kans op dat er uiteindelijk in Den Bosch een IKEAtje komt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:48:32 #39
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107200586
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als de plannen nog kloppen die ik gehoord heb niet.
Maar er komt ook een nieuwe test aan, als die aanslaat is er best kans op dat er uiteindelijk in Den Bosch een IKEAtje komt.
Aan de Balkweg, het oude distributiecentrum.
pi_107200785
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:48 schreef betyar het volgende:

[..]

Aan de Balkweg, het oude distributiecentrum.
Nou het zou dan nog wel een jaar of 6 duren hoor voordat dat concept tot uitvoering wordt gebracht. Nadat het dus eerst getest etc is...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:53:28 #41
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107200893
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nou het zou dan nog wel een jaar of 6 duren hoor voordat dat concept tot uitvoering wordt gebracht. Nadat het dus eerst getest etc is...
Okee duidelijk, ik had iets opgevangen. :9
  woensdag 25 januari 2012 @ 07:02:05 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_107207113
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nou dat zou ik echt niet als richtlijn aanhouden...

Want over het algemeen moet er wel heel wat ernstigs aan de hand zijn wil een artikel niet alsnog weer gewoon binnenkomen (of al gepland uit het assortiment gaan natuurlijk)... IKEA heeft namelijk op basis van verkoopverwachtingen alle grondstoffen en capaciteit al ingekocht. Als het duurder is om de productie weer opnieuw op te starten dan wordt daar wel eens voor gekozen, maar dat komt niet vaak voor.

DUKTIG besteksetje. Eerst een jaar overal te horen krijgen dat het over een paar weken er weer is, om uiteindelijk te horen dat het uit het assortiment is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 25 januari 2012 @ 08:52:10 #43
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_107208076
@bartjebart: Wat een leuk tuinassortiment in de folder, komt dat allemaal in de winkels of slechts een paar items?
That's the way the cookie crumbles
pi_107215115
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:07 schreef Blossom86 het volgende:
En hier nog even mijn laatste vraag:

Komt de Expedit tv-kast in hoogglanswit uit? Misschien in februari bij de nieuwe collectie? Wie weet het??
Nee, voorlopig niet in ieder geval. Alleen de open kasten zijn in hoogglanskleuren (wit, grijs, rood, net zoals de lacktafeltjes).

Onbekende levertijd betekent naar mijn idee dat er of een 'fout' in het systeem is (bijvoorbeeld producten die zoek zijn ofzo) en dat dit eerst opnieuw geteld moet worden voordat de voorraad opnieuw berekend kan worden.. Of dat er een leveringsprobleem is. Als een product er echt uit gaat is dit meestal wel te zien in het systeem..
pi_107220609
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 07:02 schreef Troel het volgende:

[..]

DUKTIG besteksetje. Eerst een jaar overal te horen krijgen dat het over een paar weken er weer is, om uiteindelijk te horen dat het uit het assortiment is.
Zoals ik al zei kan het altijd gebeuren dat er om kostentechnische redenen gekozen wordt het artikel helemaal niet meer in productie te nemen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107220640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:52 schreef IJzercookie het volgende:
@bartjebart: Wat een leuk tuinassortiment in de folder, komt dat allemaal in de winkels of slechts een paar items?
Als het goed is wordt dit complete pakket in alle winkels verkocht. Wel kan het zijn dat winkels ervoor kiezen om het niet allemaal gelijktijdig te verkopen ivm de ruimte maar bijvoorbeeld eerst de kleinere sets...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107275929
is er ook een 3d planner voor Besta?
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:06:25 #48
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_107276575
jazeker! Rechtsonderin op de site een linkje naar alle online planners.
That's the way the cookie crumbles
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:10:59 #49
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_107276813
Zijn de slaapbanken PS Murbo, PS Havet en PS Lovas nu echt qua uiterlijk hetzelfde?
That's the way the cookie crumbles
pi_107276837
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:06 schreef IJzercookie het volgende:
jazeker! Rechtsonderin op de site een linkje naar alle online planners.
Ff zoeken...
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:12:05 #51
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_107276865
onder handige links
That's the way the cookie crumbles
pi_107276967
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:10 schreef IJzercookie het volgende:
Zijn de slaapbanken PS Murbo, PS Havet en PS Lovas nu echt qua uiterlijk hetzelfde?
MURBO HAVET en LOVAS zijn verschillende matrastypes. Het aangezicht van de IKEA PS slaapbank is bij allen hetzelfde
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107276975
Ik bedoelde eigenlijk meer, dat je ook je eigen woonkamer een stuk kan invullen.
Ik heb al een productlijst daarmee gemaakt voor een kastenwand van 6,5 meter breed en 240 hoog.

Maar wil zien hoe het er uit ziet...
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:16:06 #54
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_107277062
@bartjebart ah, duidelijk. Dankjewel!
@bobenjanneke: ow, dat weet ik niet.
That's the way the cookie crumbles
pi_107300796
Zo vandaag eens super goedkoop een nieuw bureau gemaakt.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40146524/
+
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70105292/
=
Erg mooi bureau voor nog geen 40 euro.

Nu nog even in de olie zetten.

Ik snap ook niet waarom de bureau's die ze normaal verkoper zo veel duurder zijn.

En dan heb je van dat fineer wat na een jaartje lelijk wordt op plekken die veel gebruikt worden, zoals in de buurt van het tobo en de muis.
Geen referral hier.
pi_107313292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:22 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zo vandaag eens super goedkoop een nieuw bureau gemaakt.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40146524/
+
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70105292/
=
Erg mooi bureau voor nog geen 40 euro.

Nu nog even in de olie zetten.

Ik snap ook niet waarom de bureau's die ze normaal verkoper zo veel duurder zijn.

En dan heb je van dat fineer wat na een jaartje lelijk wordt op plekken die veel gebruikt worden, zoals in de buurt van het tobo en de muis.
Dat heb je goed gedaan! Ik denk dat de meeste mensen die naar Ikea gaan het assembleren van de meubels die in de standaardpakketten zitten al een behoorlijke uitdaging vinden ;) Laat staan dat men aan houtbewerking zou gaan doen. De vraag is daar misschien ook op aangepast.
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
pi_107317733
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:35 schreef Nyan het volgende:

[..]

Dat heb je goed gedaan! Ik denk dat de meeste mensen die naar Ikea gaan het assembleren van de meubels die in de standaardpakketten zitten al een behoorlijke uitdaging vinden ;) Laat staan dat men aan houtbewerking zou gaan doen. De vraag is daar misschien ook op aangepast.
Het is gelukkig niet meer dan een beetje meten en gaatjes voorboren, ben er erg tevreden over. Wat wel wat minder is, is de lucht van de olie door heel het huis :').
Geen referral hier.
pi_107320771
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Het is gelukkig niet meer dan een beetje meten en gaatjes voorboren, ben er erg tevreden over. Wat wel wat minder is, is de lucht van de olie door heel het huis :').
Wat is jou gelukt ???????
Jeroentje.
pi_107320781
Ik denk dat bureau in elkaar zetten, in geolied beukenhout
pi_107338979
Hallo, m'n 7 jaar oude Ikea inbouwvaatwasser, Renlig BWF B00 is kapot. (hij wordt niet meer warm en werkt niet meer het hele programma af, maar gaat piepen bij het afpompen na het voorspoelen).
Ik heb hem al helemaal schoongemaakt (filters), maar dat heeft niet geholpen. Hij lekt niet oid.

Nu denk ik dat het economisch gezien slimmer is om een nieuwe te kopen, dan een monteur te laten komen.
Ik vraag me af of ik ook een ander merk zou kunnen kopen dan de Whirlpools van Ikea.
Zou dat passen gezien het feit dat er natuurlijk een front van Ikea op moet komen?

Weet iemand dat?

alvast bedankt! :)
  zondag 29 januari 2012 @ 10:48:45 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107352856
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:00 schreef Cattom het volgende:
Hallo, m'n 7 jaar oude Ikea inbouwvaatwasser, Renlig BWF B00 is kapot. (hij wordt niet meer warm en werkt niet meer het hele programma af, maar gaat piepen bij het afpompen na het voorspoelen).
Ik heb hem al helemaal schoongemaakt (filters), maar dat heeft niet geholpen. Hij lekt niet oid.

Nu denk ik dat het economisch gezien slimmer is om een nieuwe te kopen, dan een monteur te laten komen.
Ik vraag me af of ik ook een ander merk zou kunnen kopen dan de Whirlpools van Ikea.
Zou dat passen gezien het feit dat er natuurlijk een front van Ikea op moet komen?

Weet iemand dat?

alvast bedankt! :)
Heeft mijn moeder ook gedaan, als je de maten even goed opmeet, kan dat best :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 29 januari 2012 @ 10:55:18 #62
3185 Adelante
To let it go now
pi_107352967
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:00 schreef Cattom het volgende:
Hallo, m'n 7 jaar oude Ikea inbouwvaatwasser, Renlig BWF B00 is kapot. (hij wordt niet meer warm en werkt niet meer het hele programma af, maar gaat piepen bij het afpompen na het voorspoelen).
Ik heb hem al helemaal schoongemaakt (filters), maar dat heeft niet geholpen. Hij lekt niet oid.

Nu denk ik dat het economisch gezien slimmer is om een nieuwe te kopen, dan een monteur te laten komen.
Ik vraag me af of ik ook een ander merk zou kunnen kopen dan de Whirlpools van Ikea.
Zou dat passen gezien het feit dat er natuurlijk een front van Ikea op moet komen?

Weet iemand dat?

alvast bedankt! :)
Vaatwassers van IKEA zijn tegenwoordig van Electrolux en de laatste jaren regelmatig als best getest door de consumentenbond. Denk niet dat je voor minder geld een betere vindt.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 29 januari 2012 @ 12:26:28 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107355128
Ola!

Het Besta tv-meubel, die met die glazen wand, kan die ook los staan, of moet hij echt aan de wand vastgemaakt worden?

Het gaat om deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29871026/

(plaatje wil even niet op de iPad)
***
pi_107355247
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ola!

Het Besta tv-meubel, die met die glazen wand, kan die ook los staan, of moet hij echt aan de wand vastgemaakt worden?

Het gaat om deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29871026/

(plaatje wil even niet op de iPad)
Wat bedoel je met los staan? Dat die vrij in de ruimte komt te staan?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107356314
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat bedoel je met los staan? Dat die vrij in de ruimte komt te staan?
Ik denk los tegen de wand
  zondag 29 januari 2012 @ 20:48:55 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107375602
Ja dat. Los tgen de wand of dat je hem echt aan de wand vast moetn zetten.

Ik denk zelf van wel, maar een vriend van ons zou heeeeeeel graag willen dat dat niet hoeft... ;)
***
pi_107380396
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ja dat. Los tgen de wand of dat je hem echt aan de wand vast moetn zetten.

Ik denk zelf van wel, maar een vriend van ons zou heeeeeeel graag willen dat dat niet hoeft... ;)
Dat denk ik wel, aangezien hij anders wel een heel fors gewicht moet dragen op zo'n lange hefboom.
Geen referral hier.
  maandag 30 januari 2012 @ 08:28:43 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107391836
Ja, en daar worden we dus niet echt wijzer van.
Althans, bij elke kast van ikea zitten beugels waarmee je hem aan de muur kan zetten, dat wordt altijd geadviseerd voor de veiligheid, maar veel kasten kunnen echt prima zonder staan.

Gezien het gewicht van een televisie zou ik dit echt nooit zomaar los neer durven zetten, zeker niet als er ook nog eens 2 kleine kinderen in het gezin zijn, maar die vriend van mij is heel erg van de wishfull thinking en zou toch wel erg graag willen dat het wel kon. :')
Ik overweeg al te adviseren dat hij een blok beton in het kastje onderin legt. :+
***
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:56:41 #70
3185 Adelante
To let it go now
pi_107501153


toffe nieuwe lamp :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_107502934
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107504602
de pagina met nieuwe dingen doet het bij mij niet :S best vervelend.
pi_107504613
Ze hadden van die leuke eetkamerstoelen (Gilbert) maar die hebben ze niet meer :(




Iemand tips voor iets vergelijkbaars?
pi_107507999
quote:
Mooi ophangbeugeltje zit er bij trouwens.



Maar wel een trafo, zal wel een electronische zijn dus een speciale dimmer nodig
Jeroentje.
pi_107509412
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 00:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ze hadden van die leuke eetkamerstoelen (Gilbert) maar die hebben ze niet meer :(

[ afbeelding ]

Iemand tips voor iets vergelijkbaars?
Er komt een nieuwe variant aan; VILMAR.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107509626
Anders moet je even kijken op Karwei.nl, folder, blz. 17. die zijn ronder. Van 50 voor 40 euro.
pi_107570688
kan iemand mij vertellen of de Taleviken wasbak (60 cm) pas op de Godmorgon kast?
pi_107570844
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:44 schreef Pollewoppie het volgende:
kan iemand mij vertellen of de Taleviken wasbak (60 cm) pas op de Godmorgon kast?
Volgens mij past alleen GODMORGON op GODMORGON...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107570959
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij past alleen GODMORGON op GODMORGON...
Dat zegt de site ook maar ik zag een GODMORGEN kast staan met een keramische wasbak erop... En die heeft GODMORGEN niet

edit: laat maar is de ODENSVIK wastafel die ik heb gezien...

[ Bericht 5% gewijzigd door Pollewoppie op 03-02-2012 21:04:57 ]
pi_107576154
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:49 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Dat zegt de site ook maar ik zag een GODMORGEN kast staan met een keramische wasbak erop... En die heeft GODMORGEN niet

edit: laat maar is de ODENSVIK wastafel die ik heb gezien...
VITVIKEN kan ook
Jeroentje.
pi_107685597
Iemand nog artikelen nodig voor de helft van het geld? :')
http://www.sbs6.nl/progra(...)erland-aflevering-58
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 6 februari 2012 @ 19:50:48 #82
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_107686624
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:32 schreef Bartjebart het volgende:
Iemand nog artikelen nodig voor de helft van het geld? :')
http://www.sbs6.nl/progra(...)erland-aflevering-58
Hij kon wel hard rennen :D

Maar serieus ... is er nou echt niets schokkenders te maken voor op tv ... een magazijn turk die dingen verkoopt... REALLY .. ?!?

Mja ga wel volgende week kijken. n.a.v. Anonymous zijn er tips binnengekomen over een kinder porno netwerk ... int voorstukje vertelt die vent ff dattie al sex heeft gehad met zn kindertjes .. ja heel zachtjes hoor zei die :r

Vierendelen zo iemand
  maandag 6 februari 2012 @ 19:52:51 #83
3185 Adelante
To let it go now
pi_107686741
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:32 schreef Bartjebart het volgende:
Iemand nog artikelen nodig voor de helft van het geld? :')
http://www.sbs6.nl/progra(...)erland-aflevering-58
Volgens mij waren de serieuze hardcore onderwerpen op :') Ali Ahmed die wat stoeltjes verkoopt van IKEA... Dat gebeurt overal man, niks voor Undercover NL :D
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 6 februari 2012 @ 19:55:34 #84
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_107686895
Je mocht me ook gewoon quoten hoor .. ;)
pi_107702833
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:32 schreef Bartjebart het volgende:
Iemand nog artikelen nodig voor de helft van het geld? :')
http://www.sbs6.nl/progra(...)erland-aflevering-58
Op ongeveer 30 minuten komt de uitzending..................
Jeroentje.
pi_107728445
Weten jullie of de PAX kasten weleens in de aanbieding zijn?
pi_107728577
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Weten jullie of de PAX kasten weleens in de aanbieding zijn?
Ik ken daar nog wel een adresje in Amsterdam voor.
Geen referral hier.
pi_107728761
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik ken daar nog wel een adresje in Amsterdam voor.
2e hands zeker?
pi_107729056
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

2e hands zeker?
Nee alles nieuw voor de helft van de prijs. Hij bezorgt ook thuis met z'n busje.

Alleen wel oppassen voor Alberto.
Geen referral hier.
pi_107730950
:')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107748708
Zo, ik ga mij hier ook eens melden. Binnenkort een groot-afnemer van de IKEA ;)
Het koopcontract van een appartementje is in de maak, en gezien we starters zijn is de IKEA nu wel een beetje het Walhalla, sSamen met MP natuurlijk :D

Goed, de keuken wordt zodra alle maten opgemeten zijn besteld (en hier daar nog even wat knopen doorhakken), de koelkast hebben we al (lang leve de IKEA-koopjeshoek! We hebben nu een showroommodel - met alles dr op en dr aan - voor de helft van de normale prijs. Toch leuk! *O* )

En dan aan jullie de vraag: heeft iemand ervaring met de banken en stoel uit de serie 'TIDAFORS', (wij willen voor de tullinge-bekleding gaan) en/of heeft iemand ervaring met IKEA-matrassen?
Vooral voor de matrassen zijn we aan het rondkijken, daar hebben we echt 0,0% verstand van..
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:44:13 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107748879
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:39 schreef Candaasje het volgende:
Zo, ik ga mij hier ook eens melden. Binnenkort een groot-afnemer van de IKEA ;)
Het koopcontract van een appartementje is in de maak, en gezien we starters zijn is de IKEA nu wel een beetje het Walhalla, sSamen met MP natuurlijk :D

Goed, de keuken wordt zodra alle maten opgemeten zijn besteld (en hier daar nog even wat knopen doorhakken), de koelkast hebben we al (lang leve de IKEA-koopjeshoek! We hebben nu een showroommodel - met alles dr op en dr aan - voor de helft van de normale prijs. Toch leuk! *O* )

En dan aan jullie de vraag: heeft iemand ervaring met de banken en stoel uit de serie 'TIDAFORS', (wij willen voor de tullinge-bekleding gaan) en/of heeft iemand ervaring met IKEA-matrassen?
Vooral voor de matrassen zijn we aan het rondkijken, daar hebben we echt 0,0% verstand van..
Gefeliciteerd met jullie huis :) Wij hebben een Hjelmas-matras en zijn dik tevreden :D
Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 13:49:28 #93
240917 Mula
pi_107749037
Gefeliciteerd met je nieuwe onderkomen!

Ik heb een Sultan Hjartdal-matras en die bevalt heel erg goed. Nog nooit zo lekker gelegen. Hij is wel duur(¤529?) in vergelijking met de andere ikea-matrassen maar dat merk je ook wel.

Ik ken 2 mensen met Tidafors banken. Ze zitten heel erg goed, maar er was wel een probleem met de levering. Sowieso heeft ikea maar een soort op voorraad(de middenbruine variant, geloof dansbo?) en moet de rest besteld worden. Misschien handig om rekening mee te houden!
pi_107750060
Bedankt! We moeten het contract nog wel tekenen, maar dat is nu meer een kwestie van wachten totdat de makelaar alles uitgewerkt heeft :)

@Tink89: Volgens mij hebben we daar ook even op gelegen (al die namen.....)
Ik zal de volgende keer nog eens goed kijken!

@Mula De levertijd van de banken was inderdaad 3-4 weken, maar dan komen ze hem wel brengen. Wat natuurlijk wel prettig is! :) (En de levertijd zelf is geen punt, want er moet toch nog wel wat gebeuren)

Maar fijn dat de ervaringen van banken en matrassen goed zijn, het hoeft van mij echt niet per se IKEA te zijn, maar we vonden de banken gelijk mooi en heerlijk zitten, en we liepen toevallig langs de matrassen :)
pi_107754339
Ik heb al op 3 verschillende matrassen geslapen: een goedkopere binnenveringsmatras (icm bed), een goedkopere latex matras (icm boxspring), en een duurdere binnenveringsmatras (icm boxspring). Ze sliepen allemaal heerlijk, maar de eerste matras had lelijke kuilen. De laatste (de duurdere) matras vind ik het lekkerst.

De reden dat ik er al 3 heb gehad is trouwens door verhuizingen, verschillende afmetingen bed etc, niet omdat ze vervangen moesten worden :P
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 9 februari 2012 @ 14:55:45 #96
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_107791735
Is express transport tegenwoordig in elk filiaal? of alleen in Barendrecht?
Frappant dat express-transport vaak goedkoper uitpakt dan regulier transport.. express gaat op afstand en kilo's maken niet uit. Je moet alleen wel zelf helpen met in- en uitladen.

half uur geleden een pax-kast afgerekend en hij is nu net bezorgd :) Supersnel en 20 euro goedkoper dan regulier transport waarbij ik 'm morgen pas zou hebben :D
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_107801257
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:39 schreef Candaasje het volgende:
Zo, ik ga mij hier ook eens melden. Binnenkort een groot-afnemer van de IKEA ;)
Het koopcontract van een appartementje is in de maak, en gezien we starters zijn is de IKEA nu wel een beetje het Walhalla, sSamen met MP natuurlijk :D

Goed, de keuken wordt zodra alle maten opgemeten zijn besteld (en hier daar nog even wat knopen doorhakken), de koelkast hebben we al (lang leve de IKEA-koopjeshoek! We hebben nu een showroommodel - met alles dr op en dr aan - voor de helft van de normale prijs. Toch leuk! *O* )

En dan aan jullie de vraag: heeft iemand ervaring met de banken en stoel uit de serie 'TIDAFORS', (wij willen voor de tullinge-bekleding gaan) en/of heeft iemand ervaring met IKEA-matrassen?
Vooral voor de matrassen zijn we aan het rondkijken, daar hebben we echt 0,0% verstand van..
Ikea heeft een folder over de matrassen, welke waarom. En je moet proefliggen in de winkel, ook al ligt het met je kleren aan op de kale matras anders dan in je bed.
pi_107802051
Folder heb ik nog niet gezien, maar zal hem eens opzoeken! Ik heb wel in de winkel bij dat schema gekeken. Daaruit kwam dat ik een middel-matras nodig had (qua stevigheid), alleen de modellen die er bij stonden vond ik vaak aan de erg zachte/soepele kant toen ik er op zat/lag. (Misschien omdat ik het niet gewend ben, zelf heb ik een vrij stevig matras nu.)

Achja, eerst maar eens regelen dat ik bed kan komen ophalen dat ik op MP gezien heb. (Had even niet bedacht dat onze auto ook weer niet zo groot is...) :P
Daarna komen de matrassen wel (de eerstkomende 2 maanden slapen we toch nog thuis)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 11:42:15 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107855602
Kan iemand me vertelle wat er met de leverbaarheid van de Len stjärna (dekbed voor babybed) aan de hand is, hij is overal uitverkocht :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107871572
Komt deze ooit nog terug in het assortiment? Heb ik eindelijk een plek om hem neer te leggen, issie nergens verkrijgbaar :')

ALVINE
Vloerkleed, glad geweven, roze, veelkleurig
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20159678/
Tap tap tap
pi_107871632
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:54 schreef Candaasje het volgende:
Folder heb ik nog niet gezien, maar zal hem eens opzoeken! Ik heb wel in de winkel bij dat schema gekeken. Daaruit kwam dat ik een middel-matras nodig had (qua stevigheid), alleen de modellen die er bij stonden vond ik vaak aan de erg zachte/soepele kant toen ik er op zat/lag. (Misschien omdat ik het niet gewend ben, zelf heb ik een vrij stevig matras nu.)

Achja, eerst maar eens regelen dat ik bed kan komen ophalen dat ik op MP gezien heb. (Had even niet bedacht dat onze auto ook weer niet zo groot is...) :P
Daarna komen de matrassen wel (de eerstkomende 2 maanden slapen we toch nog thuis)
Ik moest volgens het schema ook een middel-matras hebben maar heb er uiteindelijk eentje harder gedaan :@ Ligt prima, alleen ligt er al wel een enorme deuk in na een half jaar. Zal hem wel een keer omdraaien.
Tap tap tap
pi_107871938
Kan iemand van dit gezelschap zeer ervaren IKEA-bezoekers mij vertellen of er verschil zit in de manier hoe IKEA-vestigingen met hun koopjeshoek omgaan? Zijn er IKEA's die een aanmerkelijk grotere koopjeshoek hebben dan anderen?
pi_107876337
Ik vind het zo vervelend in de online-catalogus, dat je voor produktinformatie lager in beeld door moet klikken omdat er op die plaats andere dingen opgedrongen worden.
  zondag 12 februari 2012 @ 19:12:41 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107901544
:W



Even door de puinzooi heen kijken ajb :@, die witte kast die daar hangt, zit die nog in het assortiment? Ik kan hem niet vinden op de site...
Er horen nog 2 dwarsbalkjes oorspronkelijk btw.
***
pi_107901665
Dat is volgens mij de Lack boekenkast en hoever ik weet zit die niet meer in het assortiment. (wij wilde het ook als tv meubel gebruiken maar hebben deze niet kunnen vinden en uiteindelijk dus voor de 1x5 expedit gekozen en er 4 vakken van gemaakt ipv 5 :)
  zondag 12 februari 2012 @ 19:23:43 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107901979
Tx, ik googelde op de naam en kwam een oud fok topic tegen waarin idd staat dat hij per 1 april 2011 uit het assortiment is. We hebben er wel eentje, maar we gaan hem omhangen en nu zie je een oude beschadiging beter. Maar goed, hij voldoet nog wel. :Y
***
  zondag 12 februari 2012 @ 23:02:44 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107914335
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Weten jullie of de PAX kasten weleens in de aanbieding zijn?
De Malm berken/spiegel schuifdeuren zijn/waren in Utrecht in de aanbieding; de 200x236 van 409 voor 199 (in Amersfoort voor 299).

Toen ik er afgelopen dinsdag kwam waren er nog 12 en toen ik wegging nog 11 ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 februari 2012 @ 23:05:03 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107914466
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:56 schreef Degodvader het volgende:
Kan iemand van dit gezelschap zeer ervaren IKEA-bezoekers mij vertellen of er verschil zit in de manier hoe IKEA-vestigingen met hun koopjeshoek omgaan? Zijn er IKEA's die een aanmerkelijk grotere koopjeshoek hebben dan anderen?
Mijn regelmatige Ikea's (Amersfoort, Delft en Utrecht) hebben gevoelsmatig niet echt een verschillende koopjeshoek, hoewel die van Utrecht denk ik iets kleiner is dan de andere 2, maar het is niet noemenswaardig.
Het is toch net de mazzel hebben dat er iets staat wat je hebben wilt of nodig hebt, en daar doet het formaat van de koopjeshoek niet aan af ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107917500
Weet iemand of de parkeergarage in Eindhoven inmiddels klaar is of dat je nog steeds verderop moet parkeren en dan met de pendelbus? Wil naar de Ikea, maar vind dit erg irritant.
  maandag 13 februari 2012 @ 10:07:03 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107922070
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:06 schreef Poezebeest het volgende:
Weet iemand of de parkeergarage in Eindhoven inmiddels klaar is of dat je nog steeds verderop moet parkeren en dan met de pendelbus? Wil naar de Ikea, maar vind dit erg irritant.
Allang klaar :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_107923616
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:23 schreef Brighteyes het volgende:
Tx, ik googelde op de naam en kwam een oud fok topic tegen waarin idd staat dat hij per 1 april 2011 uit het assortiment is. We hebben er wel eentje, maar we gaan hem omhangen en nu zie je een oude beschadiging beter. Maar goed, hij voldoet nog wel. :Y
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20116274/ komt er redelijk in de buurt?
  maandag 13 februari 2012 @ 22:56:35 #112
367775 Vilexa
druk met klussen
pi_107952203
leuk topic, wij willen voor een ikea keuken gaan (wel met elders besteld granieten blad)
pi_107959621
Hier zaten toch ook Ikea-medewerkers? :P

Hier iemand die gister bij Ikea Delft een 'Ingrid' te keer heeft zien trekken, waarbij het enige verstaanbare 'die buitenlander!' was wat er uitkwam? Veel beveiliging er omheen en toen we vertrokken kwam er een politiebusje en een arrestantenbusje aanrijden :D
  dinsdag 14 februari 2012 @ 09:51:28 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107959836
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:56 schreef Vilexa het volgende:
leuk topic, wij willen voor een ikea keuken gaan (wel met elders besteld granieten blad)
[ afbeelding ]
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar ik vraag me toch wel een beetje af waarom je deze deurtjes gekozen hebt...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:45:35 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107962521
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:16 schreef wiebelaar het volgende:

[..]

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20116274/ komt er redelijk in de buurt?
Ja, maar toch net niet door die dunne plankjes.
Maar ik bedenk me ineens dat de dikkere plank van de kast die wel al hebben er mss wel tussen past... Hmmm...
***
pi_107963656
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar toch net niet door die dunne plankjes.
Maar ik bedenk me ineens dat de dikkere plank van de kast die wel al hebben er mss wel tussen past... Hmmm...
@brighteyes

Op ikea hackers hebben ze een soortgelijk meubel gemaakt, door de lack planken te gebruiken, dus 2 lange horizontaal en 3 korte verikaal en lijmen maar, vervolgens hadden ze hem met box-stof bekleed enzo, maar dat maakt verder niet uit, das precies wat je zoekt qua dikte
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_107963693
Die hebben wij dus nu, die expedit :) Wij hebben er 4 vakken van gemaakt, 2 de originele maat en dan 2 in het midden die een stuk groter zijn.

Op ikeahackers.net vind je nog meer dingen. De expedit is namelijk ook wel een stukje langer en mag volgens mij niet aan de muur gehangen worden.
pi_107963827
het was ff zoeken, maar zie hier:
http://www.ikeahackers.net/2011/01/clean-minimalist-tv-stand.html

voordeel is dat je de planken al aan de muur kan hangen, dus dat systeem zou je gewoon kunnen blijven gebruiken
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_107963996
Die heb ik toen inderdaad ook gezien, maar die lack shelf is volgens mij 1 "kast" want anders zou je toch meerdere planken moeten kopen? en dit er dan van maken, en er staat gewoon zet de lack shelf in elkaar.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:42:55 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107964450
Tx! Ik ga eens kijken!
***
pi_107964958
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:27 schreef Yashaaaaa het volgende:
Die heb ik toen inderdaad ook gezien, maar die lack shelf is volgens mij 1 "kast" want anders zou je toch meerdere planken moeten kopen? en dit er dan van maken, en er staat gewoon zet de lack shelf in elkaar.
een plank is iets anders dan een kast :)

het zijn deze:


en deze:
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:03:09 #122
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_107965045
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:12 schreef Brighteyes het volgende:
:W

[ afbeelding ]

Even door de puinzooi heen kijken ajb :@, die witte kast die daar hangt, zit die nog in het assortiment? Ik kan hem niet vinden op de site...
Er horen nog 2 dwarsbalkjes oorspronkelijk btw.
heb er nog 1 op zolder...zwartbruin...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_107965207
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:59 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

een plank is iets anders dan een kast :)

het zijn deze:

[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
No shit, daarom zei ik ook "kast" Maar waar beschrijft hij dan hoe hij die dingen maakt?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:17:46 #124
367775 Vilexa
druk met klussen
pi_107965506
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar ik vraag me toch wel een beetje af waarom je deze deurtjes gekozen hebt...
Omdat we een wat landelijke uitstraling willen. Hoogglans vind ik lelijk en hout niet mooi omdat we ook een houten vloer krijgen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:19:45 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107965579
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:03 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

heb er nog 1 op zolder...zwartbruin...
Nee, we zijn echt op zoek naar een witte. Maar goed, no big deal, degene die we hebben voldoet in principe nog wel. Zet ik gewoon een plantje op de put. ;) :D
***
pi_107966111
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, we zijn echt op zoek naar een witte. Maar goed, no big deal, degene die we hebben voldoet in principe nog wel. Zet ik gewoon een plantje op de put. ;) :D
:)

maar hier staat het:

Step 1. Acquire Lack shelf : )
Step 2. After putting the shelf together I made the necessary measurements to know what size to cut the MDF strips to for the frames
.

Het is toch simpel die dingen tegen elkaar aan lijmen, niks moeilijk aan.. streepje polymax en klaar
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:36:56 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107966162
MDF strips voor het binnenwerk wat hij erin gemaakt heeft volgens mij.
Als ik het goed zie bedoelt hij met de 'lack shelf' dat hele ding. :)
***
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 13:45:50 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_107966450
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:22 schreef RanTheMan het volgende:
het was ff zoeken, maar zie hier:
http://www.ikeahackers.net/2011/01/clean-minimalist-tv-stand.html

voordeel is dat je de planken al aan de muur kan hangen, dus dat systeem zou je gewoon kunnen blijven gebruiken
Hee, die hack kan ik mooi gebruiken om aan m'n vriend te laten zien hoe ik horren voor onze ramen wil maken :D precies dat principe!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107966942
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:36 schreef Brighteyes het volgende:
MDF strips voor het binnenwerk wat hij erin gemaakt heeft volgens mij.
Als ik het goed zie bedoelt hij met de 'lack shelf' dat hele ding. :)
Dat dus :P zie je wel dat ik niet gek ben :D
pi_107969746
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:58 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Dat dus :P zie je wel dat ik niet gek ben :D
ik hoop ook niet dat ik ergens de indruk heb gewekt dat ik dacht dat je gek bent..

maar de lack kasten die nu te koop zijn hebben geen "dikke" tussen planken, dat creeer je alleen dus met de 2 formaten planken. Heb thuis ook nog een oude lack kast en ook die heeft dunne tussenplankjes
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:22:46 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107969861
Dat is dan wrsch geen lack kast die je hebt, maar de expedit.



Subtiel verschil, maar toch. En idd dat zou je kunnen creeeren door zelf planken te zagen. Echter... ik heb all eens lack planken gezaagd end ie zijn van binnen hol met een soort van kartonnen raamwerk voor de 'stevigheid'. Dus of het echt goed werkt als je hem door zaagt en op zijn kant zet weet ik niet want je haalt de stevigheid eruit. Je kan hem ook niet vast zetten op de zijkant, want hol.
En ik betwijfel of je ooit de fineerlaag mooi gezaagd krijgt zonder dat er stukken vanaf springen.
***
pi_107969913
maar je hoeft ze dus niet te zagen, want je hebt korte en lange, als je de korte nu gewoon haaks op de lange plakt , hoef je niks te zagen

en ik heb idd de expedit, voor mn eigen ikea hack:

“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:26:06 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107970000
Aha, daar had ik nog niet over nagedacht, dat je de korte kan gebruiken.
Hmmmmm....

Grrrr, ze verkopen die korte niet meer in het wit! :D :+

*kleedje haken gaat voor over het gat...
***
pi_107970043
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:26 schreef Brighteyes het volgende:
Aha, daar had ik nog niet over nagedacht, dat je de korte kan gebruiken.
Hmmmmm....
ik zit overigens al een tijdje over die specifieke hack na te denken omdat ik het toch best tof vind met die speakerstof enzo
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:28:06 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107970071
Ja, dat vind ik er idd ook echt mooi uit zien. Zoals je hierboven ziet is het bij ons een grote bende en gaan wij zelf dus een soort van achterwandje maken om draden achter weg te kunnen werken. Ivm als kinderboekenkast dienen kunnen wij hem niet helemaal afsluiten.
***
pi_107970187
ik zie net dat de eerdere post van mij met de korte witte uit de Belgische site komt, echt raar als ze in NL de witte niet meer hebben, want die wilde ik ook :(
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_107970537
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:47 schreef CherryLips het volgende:
Komt deze ooit nog terug in het assortiment? Heb ik eindelijk een plek om hem neer te leggen, issie nergens verkrijgbaar :')

ALVINE
Vloerkleed, glad geweven, roze, veelkleurig
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20159678/
Niemand ;(
Tap tap tap
pi_107974975
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:56 schreef Degodvader het volgende:
Kan iemand van dit gezelschap zeer ervaren IKEA-bezoekers mij vertellen of er verschil zit in de manier hoe IKEA-vestigingen met hun koopjeshoek omgaan? Zijn er IKEA's die een aanmerkelijk grotere koopjeshoek hebben dan anderen?
Nee, de werkwijzes rondom de koopjeshoek zijn in principe in alle winkels gelijk en vastgelegd binnen routines die ook nog eens gecontroleerd.

Wel kan het zijn dat winkels bijvoorbeeld pallets beschadigde artikelen opkopen uit het distributiemagazijn, maar in basis is het formaat van de winkel (en de gekoppelde omzet) bepalend voor het formaat van de koopjeshoek.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107975056
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:56 schreef Vilexa het volgende:
leuk topic, wij willen voor een ikea keuken gaan (wel met elders besteld granieten blad)
[ afbeelding ]
Heb je die tekening al eens doorgesproken op de keukenafdeling van je IKEA?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:40:19 #140
367775 Vilexa
druk met klussen
pi_107975293
Ga ik zsm doen, maar jij voorziet problemen?
pi_107975463
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:40 schreef Vilexa het volgende:
Ga ik zsm doen, maar jij voorziet problemen?
Er zijn wel wat dingen die voor problemen kunnen zorgen. Naja als IKEA nog steeds dezelfde regels hanteert als toen ik daar werkte...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107976532
@bartjebart wat voor problemen zie jij dan?

ik zie er denk ik 2:

1 - links moet er nog een passtuk komen omdat anders je deuren niet open kunnen
2 - je gasfornuis is lager ingetekend dan je aanrechtblad, dat mag volgens mij niet. Hier had ik hetzelfde probleem.

Die pootjes van dat fornuis kunnen maximaal tot 90 ofzo terwijl ik mijn aanrechtblad op 93 wilde. dat betekent dus dat het "vuur" lager zit dan je blad. Ik ben naar de metaal boer gegaan met heb 4 stukjes holle dikwandige rvs pijp opgehaald van 4cm (kosten totaal iets van 12 euro totaal) en die onder de pootjes gezet. Eindresultaat is echt perfect.

indien gewenst kan ik daar een foto van plaatsen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 14 februari 2012 @ 18:44:21 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_107977557
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:18 schreef RanTheMan het volgende:
@bartjebart wat voor problemen zie jij dan?

ik zie er denk ik 2:

1 - links moet er nog een passtuk komen omdat anders je deuren niet open kunnen
2 - je gasfornuis is lager ingetekend dan je aanrechtblad, dat mag volgens mij niet. Hier had ik hetzelfde probleem.

Die pootjes van dat fornuis kunnen maximaal tot 90 ofzo terwijl ik mijn aanrechtblad op 93 wilde. dat betekent dus dat het "vuur" lager zit dan je blad. Ik ben naar de metaal boer gegaan met heb 4 stukjes holle dikwandige rvs pijp opgehaald van 4cm (kosten totaal iets van 12 euro totaal) en die onder de pootjes gezet. Eindresultaat is echt perfect.

indien gewenst kan ik daar een foto van plaatsen
ja, maar als het fornuis niet van ikea komt en hij het fornuis weghaalt in de tekening en er enkel een gat van die breedte overhoudt, dan kunnen ze hem weinig maken toch? Maar zelfs dan is het zo dat je als je je aanrecht hoger wilt, je waarschijnlijk je fornuis ook wel hoger wil :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_107978082
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:44 schreef Troel het volgende:

[..]

ja, maar als het fornuis niet van ikea komt en hij het fornuis weghaalt in de tekening en er enkel een gat van die breedte overhoudt, dan kunnen ze hem weinig maken toch? Maar zelfs dan is het zo dat je als je je aanrecht hoger wilt, je waarschijnlijk je fornuis ook wel hoger wil :P
ze kunnen hem zowiezo weinig maken :) Klant is koning.. ik las tijden de installatie van de keuken pas in het boekje dat het niet mocht zogenaamd.. en aan een fornuis werk je niet, dus die hoeft niet per definitie op dezelfde hoogte
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_107978689
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:58 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

ze kunnen hem zowiezo weinig maken :) Klant is koning.. ik las tijden de installatie van de keuken pas in het boekje dat het niet mocht zogenaamd.. en aan een fornuis werk je niet, dus die hoeft niet per definitie op dezelfde hoogte
Klant is koning? :') Sorry maar IKEA zal altijd een bepaalde verantwoordelijkheid/garantie dragen voor de keuken die zij verkocht hebben. Wanneer deze dus onveilig is of IKEA weet op voorhand dat bepaalde producten niet op een bepaalde manier gebruikt mogen worden zal er als het goed is toch echt nee verkopen. Er wordt dan wel samen gekeken naar een goede oplossing natuurlijk.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107978771
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:18 schreef RanTheMan het volgende:
@bartjebart wat voor problemen zie jij dan?

ik zie er denk ik 2:

1 - links moet er nog een passtuk komen omdat anders je deuren niet open kunnen
2 - je gasfornuis is lager ingetekend dan je aanrechtblad, dat mag volgens mij niet. Hier had ik hetzelfde probleem.

Die pootjes van dat fornuis kunnen maximaal tot 90 ofzo terwijl ik mijn aanrechtblad op 93 wilde. dat betekent dus dat het "vuur" lager zit dan je blad. Ik ben naar de metaal boer gegaan met heb 4 stukjes holle dikwandige rvs pijp opgehaald van 4cm (kosten totaal iets van 12 euro totaal) en die onder de pootjes gezet. Eindresultaat is echt perfect.

indien gewenst kan ik daar een foto van plaatsen
Op zich zit de keuken best goed in elkaar! Je hebt er in ieder geval al goed over nagedacht. En nja niet vergeten; een keukenverkoper vind in elke keuken wel wat om over te "zeuren" ;)

Wat we sowieso niet mochten verkopen is een fornuis aan die kant naast een 120cm hoekkast ivm de afwerking van deze kast en het passtuk dat tussen de hoekkast en het fornuis moet komen. Daarnaast is het paneel naast de vaatwasser wellicht problematisch. Het bedekkingspaneel/passtuk links tussen de hoge kast en de muur is afhankelijk van de situatie. Wanneer er een korte muur zit is een bedekkingspaneel voldoende. Wanneer de muur langer is, is het afhankelijk van de inrichting van de hoge kast.

Er zit (/zat?) overigens een programmeerfout in het programma waardoor het fornuis altijd lager ingetekend wordt dan de laagste stand van de keukenkasten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bartjebart op 14-02-2012 19:32:35 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107979060
ik snap wat je wilt zeggen en heb net mn eigen keuken een bestudeerd.. dat van de hoekkast snap ik, maar dat komt met name door het blad neem ik dan aan?

maar je kunt toch een afdekpaneel tegen je vaatwasser plakken en dan die cm je blad door laten lopen?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:26:06 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_107979150
Het eerste wat mij overigens opviel was de oven naast de koelkast :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_107979248
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:26 schreef Troel het volgende:
Het eerste wat mij overigens opviel was de oven naast de koelkast :X
een combimagnetron en dat kan best hoor, is erg gebruikelijk zelfs wanneer er wordt ekozen voor 2 hoge kasten naast elkaar

voorbeeldje:

“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_107979288
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:26 schreef Troel het volgende:
Het eerste wat mij overigens opviel was de oven naast de koelkast :X
De magnetron bedoel je? ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:47:51 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_107980069
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De magnetron bedoel je? ;)
Oven, magnetron, daar komt gewoon behoorlijk wat warmte af, wil je dat naast een koelkast hebben?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:49:03 #152
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107980122
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:47 schreef Troel het volgende:

[..]

Oven, magnetron, daar komt gewoon behoorlijk wat warmte af, wil je dat naast een koelkast hebben?
Maakt toch niks uit?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:53:17 #153
3185 Adelante
To let it go now
pi_107980302
Onze combimagnetron zit naast de koelkast, allebei in een hoge kast. De warmte van beide apparaten kan aan de achterzijde en vervolgens omhoog ontsnappen, ik zie geen problemen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_107980721
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:47 schreef Troel het volgende:

[..]

Oven, magnetron, daar komt gewoon behoorlijk wat warmte af, wil je dat naast een koelkast hebben?
Tegenwoordig mag je verwachten dat die apparaten dusdanig geisoleerd zijn dat ze dat gemakkelijk kunnen hebben.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:06:42 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_107980961
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:01 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Tegenwoordig mag je verwachten dat die apparaten dusdanig geisoleerd zijn dat ze dat gemakkelijk kunnen hebben.
Ze zullen het ook echt wel kunnen hebben, maar ergens in mij begint dan iets van "denk aan de energiekosten" te roepen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:09:45 #156
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107981106
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Ze zullen het ook echt wel kunnen hebben, maar ergens in mij begint dan iets van "denk aan de energiekosten" te roepen ;)
Zit 36mm spaanplaat tussen. Die warmte doet niks.
pi_107985358
Wat is ook al weer het adres van de ikeameubeltjes voor in je eigen werktekening?
pi_108006986
M'n moeder is een hele tijd niet bij de Ikea geweest en wil wel 'ns weer rondkijken. Nu liggen die van Amersfoort, Duiven, Groningen, Utrecht en Hengelo praktisch even ver weg. Welke is het interessantst/beste/leukste voor haar?
pi_108007176
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:56 schreef Iemand91 het volgende:
M'n moeder is een hele tijd niet bij de Ikea geweest en wil wel 'ns weer rondkijken. Nu liggen die van Amersfoort, Duiven, Groningen, Utrecht en Hengelo praktisch even ver weg. Welke is het interessantst/beste/leukste voor haar?
Duiven is enorm aan het uitbreiden. Ik weet niet of ze daar nog mee bezig zijn maar daar was/is het tijdens het verbouwen wat lastiger om te parkeren.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 15:05:09 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_108007339
quote:
19s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:01 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Duiven is enorm aan het uitbreiden. Ik weet niet of ze daar nog mee bezig zijn maar daar was/is het tijdens het verbouwen wat lastiger om te parkeren.
Zijn ze nog mee bezig. Parkeren is nu geen punt meer, maar verder vond ik het een bende om en in de winkel. Die zou ik dus even laten zitten tot ie klaar is als ik jullie was
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108021404
Iemand zei dat Groningen (nog) de kleinste en ouderwets is en Utrecht is ook nog een kleintje. Ik vind Utrecht groot genoeg, maar sommige dingen uit de catalogus hebben ze niet in huis. Dus reken maar op Amersfoort en Hengelo. Welke route het leukst is.
pi_108021546
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:44 schreef Teslynd het volgende:
Iemand zei dat Groningen (nog) de kleinste en ouderwets is en Utrecht is ook nog een kleintje. Ik vind Utrecht groot genoeg, maar sommige dingen uit de catalogus hebben ze niet in huis. Dus reken maar op Amersfoort en Hengelo. Welke route het leukst is.
Groningen? Dat is de op 1 na grootste van Europa :P (qua verkoopoppervlakte).
Utrecht is op dit moment zeker de kleinste, met plannen om op korte termijn te gaan verbouwen. In principe moeten ze in Utrecht gewoon het complete catalogusassortiment verkopen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108022372
Mij werd in Utrecht gezegd dat ze niet alles in huis hebben en dat ze niet zelf mogen bepalen wat ze verkopen.

Groningen het meest ouderwets? Ouderwetser dan Utrecht o.i.d. Roltrappen sla ik meestal over. Ik neem de gewone trap en als dat niet kan, de lift.
pi_108022904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:01 schreef Teslynd het volgende:
Mij werd in Utrecht gezegd dat ze niet alles in huis hebben en dat ze niet zelf mogen bepalen wat ze verkopen.

Groningen het meest ouderwets? Ouderwetser dan Utrecht o.i.d. Roltrappen sla ik meestal over. Ik neem de gewone trap en als dat niet kan, de lift.
Groningen heeft wel een iets andere indeling dan de "normale" vestigingen maar is behoorlijk nieuw.

Utrecht verkoopt ook niet alles wat je bijvoorbeeld op internet ziet staan, maar iedere IKEA is verplicht het catalogusassortiment in ieder geval te voeren. Maar dat is vergeleken met het assortiment dat bijvoorbeeld IKEA Amsterdam of Groningen voert behoorlijk klein. Maar wel landelijk bepaald. Utrecht mocht willen dat zij zoveel zelf te bepalen hebben...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:26:08 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108023614
Utrecht is idd een kleintje, en het is lastig met je spullen bij de auto te komen als je alleen (met een klein kind) bent, waar dat in Amersfoort geen enkel probleem is, en in Delft afhankelijk is van waar je parkeert, maar ondanks het feit dat Utrecht het assortiment niet compleet heeft is het wel een Ikea waar ik vaak kom.

Vandaag in Delft geweest, waar je bijna omviel van de aanbiedingen omdat Ikea Delft 20 jaar bestaat, maar de sfeer in de winkel was erg leuk, en ondanks de drukte (het leek wel zaterdag) was het toch prima te doen.

Ik heb een zwak voor Delft omdat ze vaak dingen hebben die elders nog niet te koop zijn en de prijzen soms net even wat lager liggen dan in de andere Ikea's en voor Amersfoort omdat het zo lekker klantvriendelijk is; kar mee kunnen en mogen nemen de parkeerplaats op enzo, ruime opzet, goed over nagedacht, duidelijk dat het een van de nieuwste winkels is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108024246
Jeses d'r zitten ook echt een aantal belachelijk goede aanbiedingen tussen :{
Toch leuk dat IKEA vestigingen wereldwijd mee betalen aan deze aanbiedingen :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:09:09 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108026283
Ja, er zijn echt superaanbiedingen bij.... sommige dingen voor minder dan de helft :D
En dan heb ik me nog ingehouden en eigenlijk alleen maar datgene gekocht wat ik op m'n lijstje gezet had (plus kleerhangers die ik niet op het lijstje had staan, maar dat is omdat de Hopa niet meer te vinden is op de Ikea-site).
Okay, en een Gosig Kanin voor m'n dreumes, maar verder heb ik me aardig ingehouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108033011
Ik ga binnenkort maar eens langs de Ikea van onze oosterburen. Daar verkopen ze de Gilbert stoelen nog wel :)
pi_108033359
Bedankt voor jullie respons! ^O^
Het zal wel Amersfoort worden denk ik.
pi_108034947
vroeger was groningen idd een van de kleinste ikea's. gelukkig nu niet meer

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:11 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Groningen heeft wel een iets andere indeling dan de "normale" vestigingen maar is behoorlijk nieuw.
Groningen had een 'test'indeling. het idee was als deze indeling beviel om het overal in te voeren.
dat plan is uiteindelijk niet doorgegaan, maar het beviel Groningen goed en ze hebben die indeling gehouden om verwarring voor de klanten te voorkomen.

ik vind het prettig winkelen maar het is ook maar net wat je gewend bent
  donderdag 16 februari 2012 @ 05:10:21 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108035127
Oh, ik lees dat we tijdens onze vakantie in Drenthe dus naar Ikea moeten O-)
Ben nu erg benieuwd naar het anders ingedeeld zijn van Groningen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108049756
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik ga binnenkort maar eens langs de Ikea van onze oosterburen. Daar verkopen ze de Gilbert stoelen nog wel :)
Moet je dan wel snel bij zijn want ook daar geldt op=op...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108049832
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 03:07 schreef loecje het volgende:

Groningen had een 'test'indeling. het idee was als deze indeling beviel om het overal in te voeren.
dat plan is uiteindelijk niet doorgegaan, maar het beviel Groningen goed en ze hebben die indeling gehouden om verwarring voor de klanten te voorkomen.

ik vind het prettig winkelen maar het is ook maar net wat je gewend bent
Deels klopt dat inderdaad. Maar er zijn ook wel behoorlijk grote veranderingen aangebracht na die test.
Nja in Hengelo kregen wel ook heel vaak klanten die dichterbij Groningen woonden, maar in Hengelo fijner winkelden... Ieder z'n voorkeuren natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 05:10 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik lees dat we tijdens onze vakantie in Drenthe dus naar Ikea moeten O-)
Ben nu erg benieuwd naar het anders ingedeeld zijn van Groningen.
Stel je er niet teveel van voor hoor ;)

De indeling is meer op basis van sociale toegankelijkheid van je huis. Op de 1e etage de woonkamer/keuken/kantoormeubel afdelingen. Op de begane grond onder andere de afdeling slaapkamers en badkamers. De decoratieafdelingen zijn op die manier aan de meubelafdeling gekoppeld. Dus de afdeling 'koken en eten' (pannen, servies etc) vind je direct na de keukenafdeling terwijl dit in een "normale" vestiging op een andere verdieping ligt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108050618
Weet er iemand waarom het Bekväm kruidenrekje slechts in Heerlen nog (beperkt) op voorraad is?
Is hij uit de collectie?
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:39:07 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108051936
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:23 schreef Bartjebart het volgende:

Stel je er niet teveel van voor hoor ;)

De indeling is meer op basis van sociale toegankelijkheid van je huis. Op de 1e etage de woonkamer/keuken/kantoormeubel afdelingen. Op de begane grond onder andere de afdeling slaapkamers en badkamers. De decoratieafdelingen zijn op die manier aan de meubelafdeling gekoppeld. Dus de afdeling 'koken en eten' (pannen, servies etc) vind je direct na de keukenafdeling terwijl dit in een "normale" vestiging op een andere verdieping ligt.
Dat maakt niet zoveel uit, maar ik merk bij m'n 3 standaard Ikea's al dat ik dingen soms ineens wel zie omdat het anders is ingericht/ingedeeld.... dus ik kom graag in een vreemde Ikea :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108171929
Even een vraagje voor de mensen hiero. Heb onlangs een partij Prärie laminaat gekocht. Maar de ''laminaat legsetjes'' waren op. Sterker nog, mij werd verteld dat ze onlangs het laminaat vernieuwd hebben, waarbij je het zonder een dergelijk setje zou moeten kunnen leggen. Mensen hier al ervaring mee toevallig? Ik wil ook de bijbehorende ''fixa afstandsveren'' gaan gebruiken. Mocht iemand al met dit ''vernieuwde'' laminaat gewerkt hebben. Laat het even wete :)
pi_108176540
laminaat legsetjes?

Bedoel je de stukken laminaat die je overhoudt die je tussen het laminaat en de muur kunt doen, zodat het niet tegen de muur aan gelegd wordt... En de stukjes afgezaagde laminaat die je niet meer kunt leggen die gebruikt worden bij het aantikken van het laminaat?

Bestaan er legsetjes?
  maandag 20 februari 2012 @ 07:58:23 #179
327807 Mariposas
יה&#14
pi_108176573
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 07:51 schreef Kekaa het volgende:
laminaat legsetjes?

Bedoel je de stukken laminaat die je overhoudt die je tussen het laminaat en de muur kunt doen, zodat het niet tegen de muur aan gelegd wordt... En de stukjes afgezaagde laminaat die je niet meer kunt leggen die gebruikt worden bij het aantikken van het laminaat?

Bestaan er legsetjes?
Ja, IKEA had altijd de FIXA legset. Was echt super, maar ik sloeg het na het leggen van een vloer wel aan gort. Dus kan het wel begrijpen als ze het bij het laminaat leveren, als zijnde voor eenmalig gebruik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 20 februari 2012 @ 08:20:16 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_108176717
Persoonlijk vind ik Hengelo een stuk prettiger winkelen dan Utrecht, al is het alleen al omdat je dan wel je winkelwagentje gewoon naar je auto kunt rijden :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2012 @ 08:23:54 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108176746
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:26 schreef Leandra het volgende:
Utrecht is idd een kleintje, en het is lastig met je spullen bij de auto te komen als je alleen (met een klein kind) bent, waar dat in Amersfoort geen enkel probleem is, en in Delft afhankelijk is van waar je parkeert, maar ondanks het feit dat Utrecht het assortiment niet compleet heeft is het wel een Ikea waar ik vaak kom.

Vandaag in Delft geweest, waar je bijna omviel van de aanbiedingen omdat Ikea Delft 20 jaar bestaat, maar de sfeer in de winkel was erg leuk, en ondanks de drukte (het leek wel zaterdag) was het toch prima te doen.

Ik heb een zwak voor Delft omdat ze vaak dingen hebben die elders nog niet te koop zijn en de prijzen soms net even wat lager liggen dan in de andere Ikea's en voor Amersfoort omdat het zo lekker klantvriendelijk is; kar mee kunnen en mogen nemen de parkeerplaats op enzo, ruime opzet, goed over nagedacht, duidelijk dat het een van de nieuwste winkels is.
Utrecht en Delft zijn mijn vaste Ikea's en in Delft kan je ook in de parkeergarage links met het karretje bij je auto komen, ideaal idd! :Y
***
pi_108176774
Die legset is niet meer nodig. je mag het laminaat absoluut niet meer aanslaan!!!.

Er zit een heel nieuwe bevestigingsmethode in. Je zet de plaat schuin tegen de ander, duwt m aan en een plastic "veertje" trekt de twee stukken vast. Dit veertje zit in elke plaat :)
pi_108177257
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 08:29 schreef Helpmefok het volgende:
Die legset is niet meer nodig. je mag het laminaat absoluut niet meer aanslaan!!!.

Er zit een heel nieuwe bevestigingsmethode in. Je zet de plaat schuin tegen de ander, duwt m aan en een plastic "veertje" trekt de twee stukken vast. Dit veertje zit in elke plaat :)
En hoe doe je dat dan aan het einde waar je een strakke passtrook lang de muur moet leggen? Probleem dat je daar hebt is dat je er amper kracht kan zetten en je je vingers niet tegen de muur kunt houden, dus dan is zo'n haak ideaal. Zelf heb ik een hekel aan die smalle, want met iets te veel kracht sla je je plank stuk. Zelf heb ik er 1 met een breedte van 12 cm, dat werkt ideaal.

Daarnaast is zo'n setje echt wel handig hoor, ten eerste voor je afstand tot de muur en ook dat blokje zul je sporadisch nodig hebben, met name bij doorleggen waar de vloer later weer bij elkaar komt, dat lukt je 9 vd 10 keer niet zonder...

overigens verkopen ze dezelfde setjes ook bij de gamma en praxis
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 20 februari 2012 @ 09:23:18 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108177420
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 08:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Utrecht en Delft zijn mijn vaste Ikea's en in Delft kan je ook in de parkeergarage links met het karretje bij je auto komen, ideaal idd! :Y
Ja, ik ben ooit eens de fout ingegaan in de hoge parkeergarage te parkeren en vervolgens met een kar met spullen naar m'n auto te willen...
Zo klantonvriendelijk dat dat niet kan, want heel veel mensen gaan alleen, of alleen met kleine kinderen en dan is het helemaal lastig als je niet met de kar bij de auto kunt komen.

Tot ik bij toeval een keer ontdekte dat het bij de ondergrondse parkeerplaats wel mogelijk is, sindsdien nooit meer ergens anders geparkeerd.
Plus gezinsparkeerplaatsen (die meestal vol staan), en dat is ook handig met zo'n kleintje dat weer in de autostoel gepropt moet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108180359
Bij Ikea Utrecht is het vervelend dat je niet met je winkelkarretje naar beneden kan.
pi_108180689
In Utrecht moet je met de fiets tegen de voetgangershelling op als je iets gekocht hebt wat te groot/zwaar is om naar de fiets te sjouwen.
pi_108180878
quote:
13s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Bij Ikea Utrecht is het vervelend dat je niet met je winkelkarretje naar beneden kan.
Is er geen lift? :o
Tap tap tap
pi_108180933
quote:
13s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Bij Ikea Utrecht is het vervelend dat je niet met je winkelkarretje naar beneden kan.
Volgens mij kan je met het karretje niet eens naar de auto als je 'm boven hebt geparkeerd... Je moet de auto - na het winkelen - wat dichterbij parkeren (waar je alleen mag laden/lossen). Best irritant als je alleen bent gaan winkelen.
pi_108181919
Je mag niet met je karretje in de lift naar de parkeergarage, zonder te vragen mag je zelfs niet met je karretje naar die lift rijden. Die laadzone vind ik een drama. Ik ga altijd in mijn eentje en parkeer dicht bij de lift en vraag dan de medewerkers om wat begrip als ik iets zwaars koop.
pi_108182080
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Je mag niet met je karretje in de lift naar de parkeergarage, zonder te vragen mag je zelfs niet met je karretje naar die lift rijden. Die laadzone vind ik een drama. Ik ga altijd in mijn eentje en parkeer dicht bij de lift en vraag dan de medewerkers om wat begrip als ik iets zwaars koop.
Fijn om te weten, ik wilde er nog een keer naartoe maar dat gaat dus niet lukken in m'n eentje -O-
Tap tap tap
  maandag 20 februari 2012 @ 12:35:12 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108182145
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Fijn om te weten, ik wilde er nog een keer naartoe maar dat gaat dus niet lukken in m'n eentje -O-
Als je toch in de regio Utrecht zit of naar Ikea wilt kun je dan idd beter naar Amersfoort; het assortiment is groter en je kunt met je kar naar je auto in de parkeergarage lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 februari 2012 @ 12:50:56 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108182644
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik ben ooit eens de fout ingegaan in de hoge parkeergarage te parkeren en vervolgens met een kar met spullen naar m'n auto te willen...
Zo klantonvriendelijk dat dat niet kan, want heel veel mensen gaan alleen, of alleen met kleine kinderen en dan is het helemaal lastig als je niet met de kar bij de auto kunt komen.

Tot ik bij toeval een keer ontdekte dat het bij de ondergrondse parkeerplaats wel mogelijk is, sindsdien nooit meer ergens anders geparkeerd.
Plus gezinsparkeerplaatsen (die meestal vol staan), en dat is ook handig met zo'n kleintje dat weer in de autostoel gepropt moet worden.
En het systeem waarbij je meteen kan zien of er nog plekken vrij zijn dmv rode en groene lampen! Ik parkeer idd ook nergens anders meer.
Mijn favoriete tijd is trouwens zondagmiddag om een uur of 16. Ik weet vaak toch wel precies wat ik moet hebben en dan kan je zo doorlopen overal. *O* Ideaal ook om de kinderen even uit te laten op een saaie zondagmiddag. :D
***
pi_108182671
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je toch in de regio Utrecht zit of naar Ikea wilt kun je dan idd beter naar Amersfoort; het assortiment is groter en je kunt met je kar naar je auto in de parkeergarage lopen.
Beetje jammer wel, die in Utrecht is tien minuten rijden :D
Tap tap tap
pi_108185648
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Fijn om te weten, ik wilde er nog een keer naartoe maar dat gaat dus niet lukken in m'n eentje -O-
Is geen probleem hoor, bij de uitgang heb je ook de bezorgservice balie en daar pasten ze even op m'n karretje zodat ik m'n auto kon halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2012 14:15:43 ]
  maandag 20 februari 2012 @ 14:48:55 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108186925
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En het systeem waarbij je meteen kan zien of er nog plekken vrij zijn dmv rode en groene lampen! Ik parkeer idd ook nergens anders meer.
Mijn favoriete tijd is trouwens zondagmiddag om een uur of 16. Ik weet vaak toch wel precies wat ik moet hebben en dan kan je zo doorlopen overal. *O* Ideaal ook om de kinderen even uit te laten op een saaie zondagmiddag. :D
Ja idd, dat met die lampen is ideaal :Y
En idd zondag eind vd middag even binnenlopen om te pakken wat je nodig hebt is hier ook de manier we samen gaan, maar ik ga ook regelmatig doordeweeks overdag.
Zaterdag 15.30 is ook zo'n ideaal moment om nog even naar de stad te gaan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 februari 2012 @ 15:05:09 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108187648
Jeeej, ik ga verhuizen :D Binnenkort dus weer naar Ikea!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_108208617
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 08:29 schreef Helpmefok het volgende:
Die legset is niet meer nodig. je mag het laminaat absoluut niet meer aanslaan!!!.

Er zit een heel nieuwe bevestigingsmethode in. Je zet de plaat schuin tegen de ander, duwt m aan en een plastic "veertje" trekt de twee stukken vast. Dit veertje zit in elke plaat :)
Je hebt helemaal gelijk. Nog even langs ikea geweest. Nog eens nagevraagd. Idd niet meer nodig. Heb vanavond me slaapkamer gedaan (gebruik gemaakt van de Fixa afstandsveren ( kun je gebruiken bij Golv en Prärie laminaat)). Geen hamer, aanslagblok of tik aan te pas geweest. Gewoon leggen.
Vrij geniaal ''systeempje''
pi_108208850
Wie heeft er ervaring met de goedkopere matrassen van de ikea? Welke zijn een afrader en welke zijn wel redelijk/goed? Ik twijfel tussen de Herand, Flataker, Huglo, Forvak en Harestua. Moet bij voorkeur een jaartje of twee mee kunnen gaan. Hoe goedkoper hoe beter, tot die tijd is het namelijk een luchtbed waarschijnlijk :P
pi_108210040
Vandaag mijn Ikea keuken binnen gekomen. :)

Alleen stond er opeens een extra oven tussen alle andere apparatuur.

Het gekke is dat tijdens het uitladen van de vrachtwagen, deze oven samen met al mijn andere apparatuur op 1 pallet verpakt was. Dus ik kan het de gasten die het kwamen leveren niet kwalijk nemen.

Alleen wat nu... ik kan niet echt makkelijk een mailadres vinden op de Ikea site (of heb ik wat gemist?) en ik ga geen 0900 nummer bellen waarvan ik niet weet hoelang ik aan de lijn zal zijn... dus weet iemand hier hoe dit makkelijk is op te lossen?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 10:17:16 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108217208
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:11 schreef Aero het volgende:
Vandaag mijn Ikea keuken binnen gekomen. :)

Alleen stond er opeens een extra oven tussen alle andere apparatuur.

Het gekke is dat tijdens het uitladen van de vrachtwagen, deze oven samen met al mijn andere apparatuur op 1 pallet verpakt was. Dus ik kan het de gasten die het kwamen leveren niet kwalijk nemen.

Alleen wat nu... ik kan niet echt makkelijk een mailadres vinden op de Ikea site (of heb ik wat gemist?) en ik ga geen 0900 nummer bellen waarvan ik niet weet hoelang ik aan de lijn zal zijn... dus weet iemand hier hoe dit makkelijk is op te lossen?
Aan mij geven en niet meer moeilijk over doen... :)

Nee serieus, je zult moeten bellen. Zit niks anders op.

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 21 februari 2012 @ 10:21:04 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108217304
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:11 schreef Aero het volgende:
Vandaag mijn Ikea keuken binnen gekomen. :)

Alleen stond er opeens een extra oven tussen alle andere apparatuur.

Het gekke is dat tijdens het uitladen van de vrachtwagen, deze oven samen met al mijn andere apparatuur op 1 pallet verpakt was. Dus ik kan het de gasten die het kwamen leveren niet kwalijk nemen.

Alleen wat nu... ik kan niet echt makkelijk een mailadres vinden op de Ikea site (of heb ik wat gemist?) en ik ga geen 0900 nummer bellen waarvan ik niet weet hoelang ik aan de lijn zal zijn... dus weet iemand hier hoe dit makkelijk is op te lossen?
http://www.ikea.com/ms/nl(...)_us/keuken_fy12.html
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_108247647
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de wasmachines van Ikea? Dan bedoel ik de ''goedkoopste'' versie van ikea. 300 euro. Zijn dit degelijke apparaten (voor 2 persoons huishouden). Vergelijkbaar bijvoorbeeld whirlpool die bij een winkel als mediamarkt ook rond de 300 euro verkocht wordt?
pi_108248145
Het is een whirlpool volgens mij ;)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_108248172
Zou goed kunnen. Zoiets kwam ik net inderdaad ook tegen.... lol
Geen idee of het goed is....Ik lees ook dat whirlpool weer philips is....maargoed of dat redelijke apparaten zijn. Geen flauw idee.
pi_108248386
Whirpool is ook van philips of was in ieder geval, ik heb zelf ikea keuken ap. En ze werken prima, daarnaast heeft ikea goede en soepele garantie itt mediamarkt...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 22 februari 2012 @ 00:24:49 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108248643
Tegenwoordig verkopen ze geen Whirlpool meer, de wasmachines zijn van het merk Renlig
Ah, Renlig is de Whirlpool for Ikea serie.... okay.
http://www.ikea.com/nl/nl(...)ments/kitchen/20826/

Geen idee hoe dat merk kwalitatief is, maar voor dat bedrag kun je je geen buil vallen lijkt me.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108251039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 00:06 schreef kirretje het volgende:
Zou goed kunnen. Zoiets kwam ik net inderdaad ook tegen.... lol
Geen idee of het goed is....Ik lees ook dat whirlpool weer philips is....maargoed of dat redelijke apparaten zijn. Geen flauw idee.
Whirlpool is absoluut niet van Philips... Philips heeft Whirlpool geholpen om in de markt te komen jaren terug, maar de bedrijven hebben verder niks met elkaar te maken.

De RENLIG wasmachines komen van Electrolux volgens mij.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108301430
Ik ben van plan om in maart een keuken van Ikea te bestellen. Vorige jaar rond deze periode was er een keukenactie (500 euro kadobon bij aankoop van een keuken). Weet een van de medewerkers of er weer een actie aan komt?
pi_108318281
Geeft deze lamp nog een beetje licht of is het gewoon voor de sfeer?¿
pi_108323174
Vraagje... Vandaag ging de lamp in de woonkamer niet meer aan... stuk/op. Hij lijkt op deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10180982/ Maar dan eerst met een stalen/aluminium buisje naar beneden, en dan 8 armpjes eraan met een lampje.

Is vast niet meer te koop, maar weet iemand of de lampjes ervoor nog wel te koop zijn? En hoe ze dan heten? Collega gaat zondag naar Ikea, dus die kan ze dan voor me meenemen. (als het er nog is).
pi_108324385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:53 schreef Kekaa het volgende:
Vraagje... Vandaag ging de lamp in de woonkamer niet meer aan... stuk/op. Hij lijkt op deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10180982/ Maar dan eerst met een stalen/aluminium buisje naar beneden, en dan 8 armpjes eraan met een lampje.

Is vast niet meer te koop, maar weet iemand of de lampjes ervoor nog wel te koop zijn? En hoe ze dan heten? Collega gaat zondag naar Ikea, dus die kan ze dan voor me meenemen. (als het er nog is).
Zit er aan de onderkant geen stickertje met de naam of zo?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108325004
Ik zat ook wat op verlichting te zoeken en ik vond deze 2.

http://www.ikea.com/nl/nl(...)Ftafellamp#/10115331

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60115343/

Blijven deze wel stevig staan? Het ziet er niet echt stabiel uit. Of hebben ze daar een goed systeem voor?
pi_108325026
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:14 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Zit er aan de onderkant geen stickertje met de naam of zo?
Nope.. heb ze al een aantal jaar. En heb al tussen mn ikea handleidingen gezocht of ik er toevallig nog een boekje van had... maar helaas. Na veel gezoek op de site zijn het waarschijnlijk HALOGEN lampjes... maar welke? GY, G9 of G4... maakt dat uit?
pi_108338250
Nu in de appstore: de ikea-catalogus voor de ipad,

Als IKEA FAMILY lid krijg je nu 10.-retour bij elke 100.- die je besteedt aan SULTAN matrassen. Deze actie is geldig van maandag 27 februari t/m zondag 11 maart.
pi_108338390
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:22 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Nope.. heb ze al een aantal jaar. En heb al tussen mn ikea handleidingen gezocht of ik er toevallig nog een boekje van had... maar helaas. Na veel gezoek op de site zijn het waarschijnlijk HALOGEN lampjes... maar welke? GY, G9 of G4... maakt dat uit?
Ik zou zeggen, haal t lampje eruit, en ga er mee naar de bouwmarkt, en vraag om n nieuwe, hoeven echt niet per-se dezelfde in hoor. Let wel er op dat je voor hetzelfde aantal watt gaat, anders geeft er een meer licht dan de andere, en neem er wat mee op voorraad. Denk dat je ze zelfs zou kunnen vervangen door LED-lampjes :-)
pi_108338763
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:02 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, haal t lampje eruit, en ga er mee naar de bouwmarkt, en vraag om n nieuwe, hoeven echt niet per-se dezelfde in hoor. Let wel er op dat je voor hetzelfde aantal watt gaat, anders geeft er een meer licht dan de andere, en neem er wat mee op voorraad. Denk dat je ze zelfs zou kunnen vervangen door LED-lampjes :-)
Ja, thanks. Maar ik ga dus niet zelf.
pi_108338813
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:02 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, haal t lampje eruit, en ga er mee naar de bouwmarkt, en vraag om n nieuwe, hoeven echt niet per-se dezelfde in hoor. Let wel er op dat je voor hetzelfde aantal watt gaat, anders geeft er een meer licht dan de andere, en neem er wat mee op voorraad. Denk dat je ze zelfs zou kunnen vervangen door LED-lampjes :-)
Zo doe ik het bij alle lampen :')
Tap tap tap
pi_108340034
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:13 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ja, thanks. Maar ik ga dus niet zelf.
Ik bedoelde dat je ook zelf naar de bouwmarkt kan, ipv de ikea...


Als ik t goed heb, heeft ikea nu ook ledlampjes die daar in passen, maar moet je zelf ff naar (laten) kijken
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:58:07 #219
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_108386756
Weet iemand hier of de kleine Expedit nog leverbaar wordt voor de vestiging Utrecht. Alle vestigingen hebben royaal voorraad alleen in Utrecht staat dat ie niet meer leverbaar is :?

Een paar weken geleden hadden ze ze nog wel, alleen in de aanbieding in het magazijn. Zou dat er iets mee te maken hebben....

[ Bericht 15% gewijzigd door Black-Hole op 25-02-2012 17:16:00 ]
pi_108387621
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:58 schreef Black-Hole het volgende:
Weet iemand hier of de kleine Expedit nog leverbaar wordt voor de vestiging Utrecht. Alle vestigingen hebben royaal voorraad alleen in Utrecht staat dat ie niet meer leverbaar is :?

Een paar weken geleden hadden ze ze nog wel, alleen in de aanbieding in het magazijn. Zou dat er iets mee te maken hebben....
Er staat niet bij dat die kast niet leverbaar is (waar ik kijk in ieder geval), er staat dat die niet verkrijgbaar is bij IKEA Utrecht...

Hoogstwaarschijnlijk uit het assortiment gehaald voor IKEA Utrecht omdat ze niet voldoende ruimte hebben.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108402970
Utrecht is groot genoeg voor mij. Had gisteren de rest van de avond zeurende benen.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:41 schreef sjaakspark het volgende:
Geeft deze lamp nog een beetje licht of is het gewoon voor de sfeer?¿
[ afbeelding ]
Dat lampje is er in het wit en in kleur en ik zie geen reden waarom het niet als verlichting dienen kan. Er zijn zoveel kappen die rondom gesloten zijn en er is zelfs een in de vorm van een hoofdkussen met onderin een gat. Ziet er raar uit.
pi_108406812
Laminaat van Ikea, heeft iemand daar ervaring mee? :) Aan- of afrader?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 09:38:02 #223
240917 Mula
pi_108406880
Ik heb Tundra-laminaat. Prima te leggen en blijft mooi. Ik heb alleen onder mijn bureaustoel zon beschermplaat gelegd, want daar begon het te beschadigen.
  zondag 26 februari 2012 @ 12:08:35 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108409911
De allergoedkoopste vind ik persoonlijk knudde, maar vanaf de 5,99 ofzo is er niks mis mee.

Vind wel dat bijvoorbeeld de goedkoopste laminaat van de praxis (nu 20% extra korting) net zo prima is. Die is 4,49 nu. Toch een ander bedrag dan 5,99.

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_108416463
Jep, aanrader, heb zelf prärie en golv. Legt super eenvoudig en ziet er strak uit. Over de levensduur kan ik helaas nog niets melden, maar ik lees en hoor vooral positieve verhalen
pi_108425055
quote:
5s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:33 schreef Pisces29 het volgende:
Laminaat van Ikea, heeft iemand daar ervaring mee? :) Aan- of afrader?
Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je nog meer ervaringen tegen, denk dat je de.10e bent die t vraagt
pi_108425197
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:58 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je nog meer ervaringen tegen, denk dat je de.10e bent die t vraagt
Oke, ga ik doen! ^O^ En bedankt voor de andere reacties over het laminaat :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_108427806
Ik heb werkelijk het hele internet afgezocht maar waarom is er nergens de afmetingen te vinden van de ikea liatorp buffet meubel?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80116596/

ik wil graag weten of mijn apparatuur past in de middelste open "kolom".

Mijn apparaat is 445mm Breed en 410mm Diep.

Op de ikea site zie ik alleen de maten staan van het complete meubel.
pi_108428358
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:09 schreef hoerezooi het volgende:
Ik heb werkelijk het hele internet afgezocht maar waarom is er nergens de afmetingen te vinden van de ikea liatorp buffet meubel?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80116596/

ik wil graag weten of mijn apparatuur past in de middelste open "kolom".

Mijn apparaat is 445mm Breed en 410mm Diep.

Op de ikea site zie ik alleen de maten staan van het complete meubel.
Past makkelijk, iemand heeft zijn Yamaha DSP-A1092 *PDF erin gezet en die is 43,5 breed en 47 diep. Op het plaatje te zien zit er nog wel een cm ruimte extra in de breedte.

pi_108428872
ok bedankt, kwa diepte lukt het dus sowieso. Ik kan dus aannemen dat met een 44,5 mm breed apparaat er aan beide kanten nog enigszins ruimte is voor koeling / luchtstroom?
pi_108428995
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:29 schreef hoerezooi het volgende:
ok bedankt, kwa diepte lukt het dus sowieso. Ik kan dus aannemen dat met een 44,5 mm breed apparaat er aan beide kanten nog enigszins ruimte is voor koeling / luchtstroom?
Warmte gaat omhoog, dus ruimte aan de bovenkant is belangrijker dan warmte aan de zijkant. Zitten er ventilatieroosters aan de zijkant van je apparaat?

Daarnaast zou ik, als het echt een warm beestje is, gewoon een stuk uit de achterplaat van je meubel zagen, kan de warmte fijn weg.
pi_108429552
er zitten inderdaad 2 140mm intake fans aan de zijkant en aan de andere zijkant de outtake fans:

http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/c60/c60-10.jpg

Ik vermoed dat de warmte toch best mee gaat vallen met 2x140mm aanzuiging. 0.5 of 1 cm ruimte aan de zeikant lijkt mij voldoende voor een luchtstroom.
  zondag 26 februari 2012 @ 20:32:07 #233
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_108432398
quote:
5s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:33 schreef Pisces29 het volgende:
Laminaat van Ikea, heeft iemand daar ervaring mee? :) Aan- of afrader?
Ik ben de enige die last heeft van loslatende klikmechanisme ofzo...sommige planken liggen los van elkaar, in de lengte gezien..de ondervloer ligt gelijk, is door vaklui gemaakt ;)

Tundra, oud eiken...vreemd
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_108433459
Ik niet, wel van plinten die loslaten, en ik had de plinten ook te snel geplakt, de vloer was nog aan t "werken"
pi_108452281
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:43 schreef JohnB52 het volgende:
Ik niet, wel van plinten die loslaten, en ik had de plinten ook te snel geplakt, de vloer was nog aan t "werken"
Plakplinten zijn voor de ammateur. Deze plak je op de vloer en als de vloer uitzet schuiven de plinten al los. Daarna krimpt de vloer en heb je kieren tussen je plint en je muur.
Plinten horen op de muur. Kunnen tegenwoordig prima geplakt worden met speciale kit. Als het niet anders kan gebruik ik uitzonderlijke gevallenb ook wel eens een plakplintje. Maar dan nog ondanks dubeblzijdig plakstoorkje. Lijm ik ze met kit vast. Heb nog niet meegemaakt dat ze los kwamen.
Jeroentje.
pi_108452772
Dan ben jij ook een "ammateur" aangezien je ook met plakplinten werkt ;-)


Zullen we het verder gezellig houden?
pi_108453626
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:02 schreef JohnB52 het volgende:
Dan ben jij ook een "ammateur" aangezien je ook met plakplinten werkt ;-)

Zullen we het verder gezellig houden?
Mag je zeggen ik heb er geen problemen mee, en gezellig blijven we toch.

Wat ik probeer uit te leggen is dat je plinten geplakt op laminaat mee werken. Soms kom je er niet onder uit om ze in bepaalde delen te gebruiken. Ik zal altijd proberen het te voorkomen als het kan. Dus niet klakkeloos de hele kamer vol plakken met plakplintjes omdat het zo makkelijk is.
Een vast plint op de muur zorgt er ook voor dat het laminaat niet omhoog krult. Deze wordt dus ook goed vast gezet op de muur. Met de huidige (lijm) kit is dat goed te doen. Wel doen op de kale muur en niet op het behang en of glasvlies.
Jeroentje.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:42:59 #238
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108454974
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:52 schreef jpajs het volgende:

[..]

Mag je zeggen ik heb er geen problemen mee, en gezellig blijven we toch.

Wat ik probeer uit te leggen is dat je plinten geplakt op laminaat mee werken. Soms kom je er niet onder uit om ze in bepaalde delen te gebruiken. Ik zal altijd proberen het te voorkomen als het kan. Dus niet klakkeloos de hele kamer vol plakken met plakplintjes omdat het zo makkelijk is.
Een vast plint op de muur zorgt er ook voor dat het laminaat niet omhoog krult. Deze wordt dus ook goed vast gezet op de muur. Met de huidige (lijm) kit is dat goed te doen. Wel doen op de kale muur en niet op het behang en of glasvlies.
Dan ben ik ook een amateur hoor. Hier laminaat gelegd langs een bakstenen muur en dan vind ik gewone plinten simpelweg foeilelijk :) Bovendien is het makkelijk gezegd dat je je plinten niet op behang of glasvlies moet plakken, maar als er al behang zit dat je wilt laten zitten, moet je dus alsnog gaan schroeven...

Hier heeft overigens geen enkel plakplintje los gelaten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_108456798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:21 schreef Stansfield het volgende:
Ik zat ook wat op verlichting te zoeken en ik vond deze 2.

http://www.ikea.com/nl/nl(...)Ftafellamp#/10115331

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60115343/

Blijven deze wel stevig staan? Het ziet er niet echt stabiel uit. Of hebben ze daar een goed systeem voor?
Iemand nog meer info over deze lampen? volgens de site moet die kleine nog in amersfoort zijn, maar daar was ik afgelopen zaterdag en daar hadden ze niks meer van. En die jongen vertelde dat er ook niks meer binnen kwam. Klopt dit of komt hij nog wel in andere filialen?
pi_108456990
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:41 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Iemand nog meer info over deze lampen? volgens de site moet die kleine nog in amersfoort zijn, maar daar was ik afgelopen zaterdag en daar hadden ze niks meer van. En die jongen vertelde dat er ook niks meer binnen kwam. Klopt dit of komt hij nog wel in andere filialen?
Wat ik begrepen heb is dat die lamp uit het assortiment is/gaat...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108457384
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb is dat die lamp uit het assortiment is/gaat...
Balen en komt er een soort gelijke lamp voor terug? of is dat nog niet bekend?
pi_108496650
Is de bevestigingsmateriaal die bij ikea malm nachtkastjes hoort nog te bemachtigen? Ik heb het over de oude malm "zwevend" nachtkastjes die niet meer verkocht worden door IKEA.

Zo ja, wat zou het mij kosten om het te bestellen?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108496819
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:58 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Balen en komt er een soort gelijke lamp voor terug? of is dat nog niet bekend?
Geen idee...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108496856
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:38 schreef Kloonhommel het volgende:
Is de bevestigingsmateriaal die bij ikea malm nachtkastjes hoort nog te bemachtigen? Ik heb het over de oude malm "zwevend" nachtkastjes die niet meer verkocht worden door IKEA.

Zo ja, wat zou het mij kosten om het te bestellen?
Dat zul je denk ik na moeten vragen bij de klantenservice van je winkel of bijvoorbeeld via de landelijke klantenservice via de chat of telefoon...

Heb je een artikelnummer? Anders kon het wel eens lastig worden...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108501032
Ik mag binnenkort mezelf bijna falliet gaan shoppen bij de Ikea O+ Ga over een paar weken verhuizen van een kamer van 16m2 naar een appartementje van 55m2. Voor de liefhebber heb ik straks nog wel een ikea hoogslaper in de aanbieding :P
pi_108501065
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:51 schreef douche-eendje het volgende:
Ik mag binnenkort mezelf bijna falliet gaan shoppen bij de Ikea O+ Ga over een paar weken verhuizen van een kamer van 16m2 naar een appartementje van 55m2. Voor de liefhebber heb ik straks nog wel een ikea hoogslaper in de aanbieding :P
Ohhhh wat zul je volledig los gaan! :D ^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_108501127
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ohhhh wat zul je volledig los gaan! :D ^O^
Jep, want ik heb nu bijna niks :P
pi_108518699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:43 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat zul je denk ik na moeten vragen bij de klantenservice van je winkel of bijvoorbeeld via de landelijke klantenservice via de chat of telefoon...

Heb je een artikelnummer? Anders kon het wel eens lastig worden...
Artikelnummer van de kast heb ik wel:
artikelnummer: 501.785.95

Maar van de bevestigingsmateriaal? Nee.

Ff rondgegoogeld, kijk nu naar een pdf bestand hoe dit kast in mekaar moet en daar staat wel de artikelnummers van de spullen die ik zou moeten hebben. Gaat goedkomen.

@Hieronder: ja dat is ook een optie. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Kloonhommel op 28-02-2012 21:37:08 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108518765
Misschien moet je in de koopjeshoek in de onderdelengrabbelton zoeken.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:37:11 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108519351
Dat kastje wordt toch nog gewoon verkocht?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50178595/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108520477
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:37 schreef Leandra het volgende:
Dat kastje wordt toch nog gewoon verkocht?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50178595/
Ik las overal dat het niet meer te koop is, ik denk dat ze het over die kleur hebben. (tis een witte die ik heb).

Maar goed nieuws is het wel, dan wordt het vrij makkelijk om aan de onderdelen te geraken. Hopelijk is het niet te duur of zo.

Edit: Zojuist met IKEA Chat gechat, ik krijg alles gratis thuisgestuurd binnen 6 a 8 werkdagen. 14.gif

[ Bericht 6% gewijzigd door Kloonhommel op 29-02-2012 10:23:08 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108536757
Weet iemand of Ikea een soortgelijke fauteuil in het assortiment heeft als onderstaande Leolux Scylla? Dacht zoiets daar ooit eens gezien te hebben in zwart/wit geblokte uitvoering maar kan 'm niet vinden op de site...
pi_108536928
Twee/drie jaar geleden hadden ze zo iets, volgens mij in grijs en oranje.
pi_108596719
Vraagje over de Behandla-olie. Die heeft de hele winter in de schuur gestaan en zal de vorst ongehinderd meegemaakt hebben. Is dat schadelijk?
pi_108620922
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:33 schreef k-pasa het volgende:
Weet iemand of Ikea een soortgelijke fauteuil in het assortiment heeft als onderstaande Leolux Scylla? Dacht zoiets daar ooit eens gezien te hebben in zwart/wit geblokte uitvoering maar kan 'm niet vinden op de site...
[ afbeelding ]
Ik zou zweren dat ik gisteravond iemand de ikea uit zag lopen met dit type stoel (wel een andere print), maar wel dit model....
pi_108685382

Deze zijn leuk en heul niet duur! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108685545
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:58 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik las overal dat het niet meer te koop is, ik denk dat ze het over die kleur hebben. (tis een witte die ik heb).

Maar goed nieuws is het wel, dan wordt het vrij makkelijk om aan de onderdelen te geraken. Hopelijk is het niet te duur of zo.

Edit: Zojuist met IKEA Chat gechat, ik krijg alles gratis thuisgestuurd binnen 6 a 8 werkdagen. [ afbeelding ]

29e met IKEA Chat gesproken, vandaag de spullen via post vanuit Zweden binnengekregen. Amper 5 dagen dus. De beugels zien er wel iets anders uit dan op de tekening. Die op de tekening hadden gleufjes zodat je eerst schroefjes erin kon draaien en dan de beugels plaatsen en alsnog vastdraaien.

Die ik kreeg moet je meteen vastdraaien wat een beetje lastig ging. Maar het is gelukt en ik ben er blij mee. De kastjes zitten nu goed vast.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108685948
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:18 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

29e met IKEA Chat gesproken, vandaag de spullen via post vanuit Zweden binnengekregen. Amper 5 dagen dus. De beugels zien er wel iets anders uit dan op de tekening. Die op de tekening hadden gleufjes zodat je eerst schroefjes erin kon draaien en dan de beugels plaatsen en alsnog vastdraaien.

Die ik kreeg moet je meteen vastdraaien wat een beetje lastig ging. Maar het is gelukt en ik ben er blij mee. De kastjes zitten nu goed vast.
Amper 5 dagen? Het is op de derde dag al bezorgd ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108686477
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:34 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Amper 5 dagen? Het is op de derde dag al bezorgd ;)
Euh ja, het is al na 12u. Minus 1 dagje dus. 29e verzonden, op de 3e ontvangen. 4 dagen dus. Het is hoe dan ook snel!
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108688423
Vraagje over de Behandla-olie. Die heeft de hele winter in de schuur gestaan en zal de vorst ongehinderd meegemaakt hebben. Is dat schadelijk?
pi_108688658
Die olie kan niet bevriezen :-)
pi_108688889
Vraagje over de IKEA-site. Ben er al een poosje niet geweest, maar je hoort toch bij elke categorie bijpassende plaatjes te krijgen? Als in: als je op 'woonkamer' klikt, dan je dan boven in beeld allemaal voorbeeldkamers krijgt (zoals in de catalogus). Ik zie nu overal alleen maar de tuinmeubelen, en ik ben op zoek naar oplossingen voor de hal, maar dat vind ik niet op deze manier...
pi_108690156
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 09:21 schreef Bleie het volgende:
Vraagje over de IKEA-site. Ben er al een poosje niet geweest, maar je hoort toch bij elke categorie bijpassende plaatjes te krijgen? Als in: als je op 'woonkamer' klikt, dan je dan boven in beeld allemaal voorbeeldkamers krijgt (zoals in de catalogus). Ik zie nu overal alleen maar de tuinmeubelen, en ik ben op zoek naar oplossingen voor de hal, maar dat vind ik niet op deze manier...
Zijn foutjes in de site, komt vast in de komende dagen weer in orde. Bij die tuinmeubelen kun je ook niet alle plaatjes bekijken, ze hadden vast haast om de tuinmeubelen op de site te zetten. Maar kijk gewoon op Ikea.de ofzo
pi_108690314
Goeie tip, ga ik doen!
pi_108691854
Normaal gesproken zit er geen verschil tussen beide sites :o. De sites worden allemaal tegelijk geupdate en zo...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108692107
Ik heb even gekeken op ikea.be, en die zit echt heel anders in elkaar dan de Nederlandse. Grappig!
pi_108693996
Ik moet deze zomer een keuken (en een volledige huisinrichting) gaan kopen. Ben nu druk doende met opdoem van ideën. Komende week wil ik even gaan kijken op de keukenafdeling. Maar ik meen mij te herinneren dat de dichtsbijzijnde Ikea (Utrecht) erg klein is. Kan ik voor een goed overzicht im de showroom eventueel beter naar bijvoorbeeld Amersfoort of Amsterdam?
  zondag 4 maart 2012 @ 13:59:19 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108694817
Ik werk niet bij Ikea, maar als ik inspiratie zou moeten opdoen dan zou ik naar Delft gaan, omdat ze daar dingen vaak als eerste hebben ;)

Wel het weekend zoveel mogelijk vermijden trouwens, dan is het een beetje druk in Delft :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108695279
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:38 schreef Fixers het volgende:
Ik moet deze zomer een keuken (en een volledige huisinrichting) gaan kopen. Ben nu druk doende met opdoem van ideën. Komende week wil ik even gaan kijken op de keukenafdeling. Maar ik meen mij te herinneren dat de dichtsbijzijnde Ikea (Utrecht) erg klein is. Kan ik voor een goed overzicht im de showroom eventueel beter naar bijvoorbeeld Amersfoort of Amsterdam?
Je kunt inderdaad beter naar Amersfoort gaan. (of Amsterdam, maar dat is een stukje verder natuurlijk). Delft zou ik voor keukens niet zo specifiek bezoeken eigenlijk.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108695671
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:59 schreef Leandra het volgende:
Ik werk niet bij Ikea, maar als ik inspiratie zou moeten opdoen dan zou ik naar Delft gaan, omdat ze daar dingen vaak als eerste hebben ;)

Wel het weekend zoveel mogelijk vermijden trouwens, dan is het een beetje druk in Delft :X
Hoe vaak ik ook in Delft kom, jou kom ik gewoon nooit tegen. :(
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zondag 4 maart 2012 @ 15:18:52 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108697551
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:26 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Hoe vaak ik ook in Delft kom, jou kom ik gewoon nooit tegen. :(
:D
Ik laat die rode bodywarmer meestal in de auto liggen :')
Die zonnebril zit wel vaak op m'n hoofd trouwens :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108697942
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
Ik laat die rode bodywarmer meestal in de auto liggen :')
Die zonnebril zit wel vaak op m'n hoofd trouwens :X
Oke, voortaan alle autos afstruinen op zoek naar een rode bodywarmer en als ik die vind moet ik op zoek gaan naar een vrouw met een zonnebril op haar hoofd.

Gaat helemaal goed komen...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108700448
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 08:43 schreef JohnB52 het volgende:
Die olie kan niet bevriezen :-)
Het is niet alleen olie, er zit wat door.
  maandag 5 maart 2012 @ 18:23:06 #274
335643 faptist
Maakt fouten
pi_108749727
Oh ik mag bijna weer naar de ikea.
Heerlijk. Heb er zo'n zin in. Kreeg de folder binnen en zag dat de tuintegels in de aanbieding zijn. Die wilde ik vorig jaar al kopen,maar liep ze toen mis.
Kan ik gelijk even wat keukeninspiratie op doen.

En trouwens; dit klinkt echt te fanboy ,, maar..
dat liedje van de reclame vond ik zo leuk.
na wat gezocht te hebben kwam ik erachter dat het van Edward Sharpe and the magnetic zero's was.. zij hebben ook zo'n leuke cd - up from below.
die heb ik dan toch ook maar weer leren kennen door ikea.. wie had dat ooit gedacht ? :)
Muziek
pi_108751519
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:26 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het is niet alleen olie, er zit wat door.
Pigment?

Voor de rest lijnolie en houtolie...
pi_108761538
Kan deze week toch nog niet gaan keukenkijken. Ben nu aan het stoeien met de keukenplanner (wat is die traag zeg...:X). Nu staat er bij koelkasten e.d. een waarschuwing over 50mm passtukken naast de koelkast. Is dat echt nodig zo'n passtuk?
pi_108763533
Anders kan je deur niet open denk ik
pi_108766491
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:54 schreef Fixers het volgende:
Kan deze week toch nog niet gaan keukenkijken. Ben nu aan het stoeien met de keukenplanner (wat is die traag zeg...:X). Nu staat er bij koelkasten e.d. een waarschuwing over 50mm passtukken naast de koelkast. Is dat echt nodig zo'n passtuk?
Eh... Ja en nee :P
IKEA vind van wel omdat je anders inderdaad zit met het openen van de deur en daarbij de groentenladen en het eruit halen van de planken. Op zich zou je met een bedekkingspaneel van 14mm ook uit kunnen mits de muren recht zijn. Echter zal IKEA je, als ze zich houden aan de afspraken, dat niet mogen verkopen zonder dat passtuk...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 5 maart 2012 @ 23:23:31 #279
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_108766610
Zo, catalogus binnen zodat ik nu eens een beetje inrichtinginspiratie op kan gaan doen. 23e ikeashoppen :9
pi_108767808
@bartjebart: als je de draairichting veranderd vd deur, dan gaat t toch wel? Of greeploze deurtjes neemt?

Of je koelkast staat niet in n hoek, dan maakt t helemaal niet uit natuurlijk
pi_108768240
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:56 schreef JohnB52 het volgende:
@bartjebart: als je de draairichting veranderd vd deur, dan gaat t toch wel? Of greeploze deurtjes neemt?

Of je koelkast staat niet in n hoek, dan maakt t helemaal niet uit natuurlijk
De draairichting? Houd er dan wel rekening mee dat je dan tussen een muur en de deur van de koelkast moet staan als je er iets uit wilt halen of wilt schoonmaken. Dan is 60cm erg weinig. En het lastige is dat IKEA er niet vanuit kan gaan dat je de koelkast op de onlogische manier ook echt gaat monteren...
Greeploos zou inderdaad geen probleem geven. Maar die wordt wel zo weinig verkocht :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108771602
Als de planner, en de maatvoering van mijn bouwtekening, klopt dan heb ik 25mm over. Dat zou in princiepe al genoeg moeten zijn? Koelkast heb ik inderdaad in een hoek geplanned. Eigenlijk had ik die ladekoelkast gewild, maar daar kom ik echt niet mee uit qua ruimte.
pi_108775014
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:28 schreef Fixers het volgende:
Als de planner, en de maatvoering van mijn bouwtekening, klopt dan heb ik 25mm over. Dat zou in princiepe al genoeg moeten zijn? Koelkast heb ik inderdaad in een hoek geplanned. Eigenlijk had ik die ladekoelkast gewild, maar daar kom ik echt niet mee uit qua ruimte.
Nee want IKEA zou je dat dus eigenlijk niet mogen verkopen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108799805
Bij een Ikea parkeren met eigen aanhanger; mag dat?!


Ik kon er eigenlijk niks over vinden op de Ikea site. Het lijkt me dat het dus wel mag. Maar misschien weten jullie meer..?

Alvast bedankt 14.gif
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_108799897
Joh natuurlijk mag dat!
Kijk alleen wel ff hoe je em parkeert en zo ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108799934
Ja dat mag :) Het enige is dat je natuurlijk zelf wel weg bent bij je auto en je aanhanger dus onbeheerd aan je auto vast staat. Dus word ff kijken hoe je hem parkeert. Er is vast wel een plek dat je hem met de kont in en heg/tegen een muur kan parkeren.

Edit: wat bartjebart dus eigenlijk zegt :')
pi_108800167
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:50 schreef Bartjebart het volgende:
Joh natuurlijk mag dat!
Kijk alleen wel ff hoe je em parkeert en zo ;)
Gewoon driedubbel parkeren want parkeren bij IKEA kost toch niks. :P
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108803147
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:08 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee want IKEA zou je dat dus eigenlijk niet mogen verkopen...
Desnoods maar de draairichting spiegelen. Of anders een spoelbakkastje van 50cm nemen. Dan heb ik aan beide kanten 50mm ruimte over. Hoef ik ook niet in te zitten over scheve en kromme muren.
pi_108857397
Is er binnenkort nog een actie met betrekking tot laminaat? Heb ongeveer voor 1800 euro aan laminaat nodig dus extra korting is altijd welkom :@

Wil het in Delft halen, weet niet of dat iets uitmaakt qua prijs
pi_108858693
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:48 schreef i2Them2 het volgende:
Bij een Ikea parkeren met eigen aanhanger; mag dat?!
[ afbeelding ]

Ik kon er eigenlijk niks over vinden op de Ikea site. Het lijkt me dat het dus wel mag. Maar misschien weten jullie meer..?

Alvast bedankt 14.gif
Dat mag inderdaad wel, maar zorg wel dat je een slot oid er op hebt zitten. Je zult niet de eerste of de laatste zijn waarbij de aanhanger gestolen wordt (ook op klaarlichte dag!)...
pi_108863400
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er binnenkort nog een actie met betrekking tot laminaat? Heb ongeveer voor 1800 euro aan laminaat nodig dus extra korting is altijd welkom :@

Wil het in Delft halen, weet niet of dat iets uitmaakt qua prijs
1800? Ga je de hele ikea opnieuw voorzien van laminaat?

Ik heb zelf nog nooit n laminaat actie gezien bij ikea, voor zover ik kan herrinneren
pi_108864540
Nee ben zo'n 1800 kwijt aan laminaat, ondervloer en plinten.

Hoopte eigenlijk dat er binnenkort een actie komt waar je korting kan krijgen :D
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:36:09 #293
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108865319
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en kan niks vinden... dus:

Heeft er iemand ervaringen met een Lagan Oven? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken en heb toch echt een oven nodig in ons nieuwe huis.

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_108868547
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nee ben zo'n 1800 kwijt aan laminaat, ondervloer en plinten.

Hoopte eigenlijk dat er binnenkort een actie komt waar je korting kan krijgen :D
Er is begin van dit catalogusjaar al een aanbieding geweest met een bepaald type vloer. Volgens mij volgen er geen nieuwe. Maar goed 100% zekerheid kan ik je daar ook niet over geven...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108868930
Slätten laminaat kost je 3,49 per m2.. En dat is toch wel beter dan de goedkoopste kwantum oid.. dus tsja hangt er van af wat het gebruik van de vloer is he..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 8 maart 2012 @ 18:56:31 #296
3185 Adelante
To let it go now
pi_108872593
Vanavond IKEA in Help mijn man is klusser :D
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_108872714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nee ben zo'n 1800 kwijt aan laminaat, ondervloer en plinten.

Hoopte eigenlijk dat er binnenkort een actie komt waar je korting kan krijgen :D
Was vorige week dan naar de Karwei gegaan, daar hadden ze het in de aanbieding + 20%stickerkorting... Ik heb vorige week daar gehaald, ipv 820 euro exclusief ondervloer was ik nu nog geen 500 euro kwijt voor laminaat + ondervloer voor mn appartementje van 55m2. Gewoon de bouwmarkten nu goed in de gaten houden :Y
pi_108872979
quote:
17s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Was vorige week dan naar de Karwei gegaan, daar hadden ze het in de aanbieding + 20%stickerkorting... Ik heb vorige week daar gehaald, ipv 820 euro exclusief ondervloer was ik nu nog geen 500 euro kwijt voor laminaat + ondervloer voor mn appartementje van 55m2. Gewoon de bouwmarkten nu goed in de gaten houden :Y
Maar vind een bepaald patroon van ikea mooi die ik nog niet bij de bouwmarkten gezien had ;( had idd die aanbieding bij praxis gezien :Y
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:11:20 #299
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_108873080
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:13 schreef RanTheMan het volgende:
Slätten laminaat kost je 3,49 per m2.. En dat is toch wel beter dan de goedkoopste kwantum oid.. dus tsja hangt er van af wat het gebruik van de vloer is he..
Sletten. ;(
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_108873333
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:08 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Maar vind een bepaald patroon van ikea mooi die ik nog niet bij de bouwmarkten gezien had ;( had idd die aanbieding bij praxis gezien :Y
Welke vloer is dat dan? :o
Beetje nieuwsgierig :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_108873366
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:11 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Sletten. ;(
Ja die naam heeft IKEA Nederland nog niet tegen gehouden...
IKEA NL heeft wel eens bezwaar aangetekend bij een productnaam meen ik me te herinneren...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')