Ik zou even wachten, als het goed is, komt ie vast nog wel. Kun je eventueel ook in een berichtje terug schrijven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:36 schreef Bos81 het volgende:
Krijg ik een bericht van iemand dat een kaart van haar een paar weken geleden al verstuurd is naar mij. Nou uit Haiti dus dat kan best wel lang onderweg zijn. Maar ik heb zo iets van ik ga die kaart echt niet registreren, dus klik op haar profile. Is ze vandaag pas geregistreerd![]()
Of het moet een nieuw profiel zijn of tja.. wat.. ?
Ik heb al gereageerd. Ook dat ik het raar vind dat ze zegt dat ze het al weken terug gedaan heeft terwijl in haar profiel staat dat ze pas vandaag is aangemeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik zou even wachten, als het goed is, komt ie vast nog wel. Kun je eventueel ook in een berichtje terug schrijven.
Ik ben erg benieuwd of je nog een reactie terug krijgt. Hou ons op de hoogte!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:51 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik heb al gereageerd. Ook dat ik het raar vind dat ze zegt dat ze het al weken terug gedaan heeft terwijl in haar profiel staat dat ze pas vandaag is aangemeld.
Daarnaast ook gewoon vermeld dat het niet vreemd is dat post vanuit haar eiland lang onderweg kan zijn naar Nederland.
Uit de FAQquote:Op zondag 9 oktober 2011 17:55 schreef soapie het volgende:
Hoe kan het dat ik meer karten heb ontvangen dan verstuurd?? je krijgt er toch pas één nadat jou kaart is aangekomen???
Jaaaaaa, niet meer foetsie!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:21 schreef nectarientje het volgende:
Een van mijn eerste kaarten is denk ik foetsieHij is nu al bijna 4 weken aan het proberen om in Minsk te komen terwijl ik intussen alweer een kaart uit Minks terug heb
Mazzel dus....quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:20 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Uit de FAQ
Why have I received more postcards than I have sent?
The algorithm for selecting addresses is complicated. There are instances when your address will be selected more often than you expect. Count it as an early bonus - your sent/received numbers will even out soon.
ZIe, meestal komt het wel goedquote:
Ik heb met mezelf en mijn bankrekening afgesproken dat ik twee kaartjes per maand verstuur. Zo blijft het ook nog een beetje leukquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:19 schreef Reska het volgende:
Ik heb me hier een week terug ook voor aangemeld, inmiddels heb ik vijf kaarten opweg naar Wit-Rusland, Amerika, Duitsland, Italie en Rusland.
Ze zijn ondertussen allemaal 5 tot 7 dagen onderweg en ik merk nu dat ik iedere keer als ik mijn mail open hoop dat er een kaartje is aangekomen zodat ik weer een nieuwe kan sturen.
Iets zegt me dat mijn bankrekening niet zo heel blij met me gaat zijn dat ik alweer een nieuwe hobby heb gevonden
Heb ik ook gehad.quote:
Volgens mij staat Nederland 4de op de lijst van landen met de meest verstuurde kaarten.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:05 schreef nectarientje het volgende:
Hoera post!Na een ongeloveloze shitdag ook echt meer dan welkom
Zat me in de trein al te bedenken hoe fijn het zou zijn et voila!
Oostenrijk en Canada deze keer, wel grappig om aan de nummers te zien dat er vanuit Oostenrijk duidelijk minder verstuurd wordt dan bijvoorbeeld uit Nederland.
Afgelopen zaterdag werd in Apeldoorn de eerste uitgave van de speciale postcrossing postzegels uitgereikt aan Paulo, de man achter postcrossing.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:02 schreef EdVe het volgende:
Stuk in De Stentor over Postcrossing:
http://www.destentor.nl/r(...)it-exotisch-land.ece
En PostNL heeft speciale postzegels uitgebracht:
http://www.postnl.nl/voor(...)adpanel-postcrossing
Wat leuk zeg!! Daar komt vast nog wel een stukje over op de sitequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:36 schreef Dandilion het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag werd in Apeldoorn de eerste uitgave van de speciale postcrossing postzegels uitgereikt aan Paulo, de man achter postcrossing.
Mooi, Joysa.. Welkom bij de clubquote:Op woensdag 19 oktober 2011 01:00 schreef Joysa het volgende:
Ik heb me net aangemeld
En nu mag ik een kaartje sturen naar een babietje die op 30sept is geboren
Dat is inderdaad wel jammer van een simpel kaartje, maar die zitten er gewoon tussen zo nu en dan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:43 schreef Reska het volgende:
Mijn eerste twee kaartjes vallen net in de brievenbus.
Helaas een heel simpel kaartje met een soort kleuroverloop van iemand die eigenlijk alleen maar dit kaartje verstuurd, maar gelukkig is de ander wel mooi: een schilderachtig stadje.
[ afbeelding ]
Tja kan liggen aan dat de ontvanger hem nog niet heeft geregistreerd maar daar wel is aangekomen. Daarnaast werken de posterijen daar misschien net iets anders. Kan allerlei oorzaken hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:03 schreef Reska het volgende:
Het is inderdaad een kaartje uit Wit-Rusland.
Toch best appart, deze kwam met 5 dagen aan, en mijn kaartje naar Wit-Rusland doet er al ruim twee weken over om aan te komen...
Mijne naar Wit-Rusland variëren van 2 weken tot 45 dagen, alles is mogelijkquote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:03 schreef Reska het volgende:
Het is inderdaad een kaartje uit Wit-Rusland.
Toch best appart, deze kwam met 5 dagen aan, en mijn kaartje naar Wit-Rusland doet er al ruim twee weken over om aan te komen...
Ik vind die verschillen ook apart, als ik kijk naar mijn schema, dan stuur ik iets in 5 dagen naar China, maar ontvang ik een kaart uit China pas na 50 dagen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:53 schreef Reska het volgende:
Het was ook niet dat ik het te lang vond duren (ik wacht geduldig af) Maar meer dat dit kaartje uit Wit-Rusland vandaan er maar 5 dagen over heeft gedaan, en het kaartje er naar toe er al meer dan twee weken over doet.
Ik vraag me af waardoor dan dat verschil ontstaatDus meer nieuwschierigheid eigenlijk
![]()
En wanneer een kaartje daadwerkelijk wordt gepost. Heb ook een keertje gehad dat ze hier bijna een week op het kastje zijn blijven liggenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind die verschillen ook apart, als ik kijk naar mijn schema, dan stuur ik iets in 5 dagen naar China, maar ontvang ik een kaart uit China pas na 50 dagen.![]()
Het is jammer dat we geen cijfers kunnen zien hoeveel mensen écht meteen hun kaartje registreren bij ontvangst
Tja dat is natuurlijk niet te bewijzen door Postcrossing. Bij mij 1 van mijn ontvangen kaarten stond wel een stempel op met datum. Die kaart kwam uit Brazilië. Alleen weet ik zelf niet wanneer hij hier is aangekomen omdat ik zelf een paar dagen niet thuis was geweest toen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:59 schreef Serinde het volgende:
[..]
En wanneer een kaartje daadwerkelijk wordt gepost. Heb ook een keertje gehad dat ze hier bijna een week op het kastje zijn blijven liggen![]()
Door allerlei andere hobby's ligt Postcrossing hier even stil. Ik heb nog kaarten en ook nog postzegels dus het zou me direct geen geld kosten, dat is gunstig. Toch binnenkort maar weer even tijd maken!
Dat is wel erg lang.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 08:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik registreerde gisteren een kaartje uit Polen. Vanmorgen heb ik de voorkant gescand, vind ik wel leuk, op m'n wall. Zie ik opeens dat die kaart er 248 dagen over gedaan heeft!? Ben benieuwd waar die allemaal geweest is
Okee dat is vervelend ja. Ik woon gelukkig tussen 2 Xenossen in. BIj de een hebben ze geen ansichtkaarten bij de andere waar ik meestal heen ga dus wel.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Bij onze Xenos hebben ze geen ansichtkaarten, alleen maar dubbele.
Zelf haal ik ook meestal groeten uit Arnhem-kaarten, bij de Bruna op het station zijn die ¤ 0,80. Groeten uit Utrecht heb ik ook vaak, die zijn ¤ 1,-. En ik heb natuurlijk m'n eigen gemaakte kaartjes nog, die zijn heel goedkoop
Of dat bij alle Bruna's is, weet ik niet. Ik ga in Utrecht altijd naar die winkel op het station als je naar de stadsbussen gaat. Die hebben zo'n hoekje met allerlei kaartjes, en ze verkopen ook snoep, tabak en drinken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:32 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Okee dat is vervelend ja. Ik woon gelukkig tussen 2 Xenossen in. BIj de een hebben ze geen ansichtkaarten bij de andere waar ik meestal heen ga dus wel.
Ik zal ook eens even binnenkort bij de Bruna kijken voor de groeten Uit.. kaarten, ik denk dat die daar wel goedkoper zijn dan de VVV.
jep dat was een optie hahaha.. Zei ook tegen haar, kom hem wel brengen, maar zo fietserig ben ik niet echtquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:28 schreef Bos81 het volgende:
12 km zou ik met de fiets doen, scheelt weer een postzegel
Okeequote:
Bij bruna verkopen ze hem..quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moet ook maar eens een velletje hebben. Kan je ze bij verkooppunten krijgen, of moet je ze echt bestellen?
Goed, daar maandag maar eens heen dus, ben benieuwd of ze m op het station ook hebbenquote:
Mooi, ga ik straks ook even langs de Bruna. Ik kreeg in de eerste instantie het idee dat ze alleen via internet te krijgen zouden zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2011 07:19 schreef Jum het volgende:
Ze zijn gewoon te koop bij de bekende verkooppunten.
Wat een leuke reactiesquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:41 schreef Jum het volgende:
Hebben jullie de postcrossing postzegel al?
Ik kreeg er hele leuke reacties op:
"Hi! I forgot to thank you for the Postcrossing stamp on the card. Since I heard such will be published in the Netherlands, I have been dreaming of having them! Thanks a lot
Minna"
"Thank you for the funny card, stamp and interesting text! I can't tell you how much I wanted a postcrossing stamp. I didn't think I'd get one. You've really made my day!
Best wishes
Carolyn in sunny Cornwall, UK"
Toch leuk om dat te horen!!!
Ja, dat is een optie, maar ik heb nu al gewone zegels gekocht en daarnaast heb ik nog een velletje en meerquote:
Maar ja, ze zijn zo leuk he!!!quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:51 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ja, dat is een optie, maar ik heb nu al gewone zegels gekocht en daarnaast heb ik nog een velletje en meer![]()
Dus eigenlijk was die huil-smiley overdreven
Ja,quote:
Opgelost. Ik was vergeten dat ik een Private Swap had met iemand uit Rusland, dat was die kaart..quote:Op woensdag 2 november 2011 14:36 schreef Bos81 het volgende:
Vandaag 3 kaartjes. Uit de UK en de Us. Daarnaast 1 uit Rusland zonder ID. Dus maar in mijn profiel gemeld en de search geraadpleegd. Hopelijk levert dat wat op, want het handschrift is moeilijk leesbaar.
Ik zal je toevoegen aan de OP-wiki.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:09 schreef Stephanie1990 het volgende:
Haha kan gebeuren toch!
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw in dit topic, maar ook op dit forum! Kan ik me ergens voorstellen?Of is dat hier niet verplicht?
Ben 2 maandjes geleden begonnen met Postcrossing, hou heel erg van kaartjes, veel leuker dan e-cards of wat dan ook!
Heb er nu 6 ontvangen en 6 verstuurd (die zijn geregistreerd). Er zijn nu 5 kaarten onderweg weer, waaronder 1 swap naar Canada, heb zelf ook 1 swap kaar gehad uit Polen dacht ik!Super leuk! Ik spaar verder al sinds 2007 elongated coins, heb er dus uit Canada 3 gehad, dus ik heb er die vrouw 3 teruggestuurd!
Edit1: oh mijn profiel: http://www.postcrossing.com/user/Stephanie1990
Edit2: heb vandaag een velletje postcrossing postzegels binnengekregen via de post, jammer van de verzendkosten vind ik, volgende x naar Bruna! Gister ook wat kaarten ingeslagen, heb ik een mini voorraadje & ook poëzieplaatjes+stickers!
Die is leuk jaquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:53 schreef Reska het volgende:
Ik kreeg vandaag een ontzettend leuk kaartje uit Amerika:
[ afbeelding ]
Nu wachten tot er weer een kaartje van mij aankomt, zal met een aantal nog wel even duren.
Ik heb kaartjes op weg naar:Wit Rusland, Nieuw Zeeland, Amerika, Duitsland en Rusland.
Okee, ja dat lijkt me toch de beste manier, ook voor mij. Maar dan op mijn vrije dag (donderdag dus).quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo doe ik het ookelke zaterdag even kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |