abonnement Unibet Coolblue
pi_100580415


Vorige topics
sauna reviews #1
Sauna reviews #2
Sauna reviews #3
Sauna reviews #4
Sauna reviews #5
Sauna reviews #6
Sauna reviews #7
Sauna reviews #8
Sauna reviews #9

Brabant
dethermen.nl

verslag van Joene
verslag van SunChaser
verslag van Cat22

saunadevarana.nl
verslag van zesje
verslag van creno
verslag van MartjinBrabant
verslag van z80
verslag van tinny

thermaeson.nl
verslag van kluivie
thermenprinsejagt.nl
verslag van miss_sly
verslag van Ikook
verslag van MartjinBrabant

thermentilburg.nl
verslag van creno
xfakt.nl
verslag van kluivie
Drenthe
beautysaunapeize.nl

verslag van Isabeau
hofvansaksen.nl
verslag van Locusta
verslag van Tamashii

hunzebergen.nl
verslag van kahlie
sauna-hesselerbrug.nl
verslag van Isabeau
thermenholiday.nl
verslag van Sinkwanee
verslag van Sylvana
verslag van Sylvana

Friesland
thermendewaterlelie.nl

verslag van simmu
dewoudfennen.nl
verslag van homage
verslag van Joene

saunastate.nl
verslag van homage
leeuwerikhoeve.nl
verslag van homage
verslag van nielsgeode

fryskesauna.nl
verslag van homage
fontananieuweschans.nl
verslag van _Floddertje_
Molline

saunabeautyfarmmidwolda.nl
verslag van VGA4xZoom
saunahetfriesewoud.nl
verslag van AnnekeM
Gelderland
ryokan.nl

verslag van Sylvana
saunadeveluwe.nl
verslag van Tamashii
verslag van Tamashii
verslag van Tamashii

saunadrome.nl
verslag van Freecell
verslag van Isabeau

thermenbussloo.nl
verslag van Sylvana
verslag van 3st
verslag van MaLo
verslag van Sylvana
verslag van kaputwiehund

thermennijmegen.nl
verslag van Sylvana
verslag van Ikook

veluwsebron.nl
verslag van Sylvana
verslag van Coalho
verslag van Sylvana
verslag van stbabylon
verslag van Jurk
verslag van Little_Acorn
verslag van harley
verslag van kaputwiehund
verslag van Jurk
verslag van Sylvana
verslag van Sylvana

zwaluwhoeve.nl
verslag van Merisse
verslag van Malo
verslag van Zana
verslag van nielsgeode
verslag van AnnekeM
verslag van hetismijrobbert
verslag van bigfoot1972
verslag van Malo
verslag van Ferdii

Limburg
saunapark.nl

verslag van kaputwiehund
saunadennenmarken.nl
verslag van doctor.starbucks
thermae.nl
verslag van Barb
thermenborn.nl
verslag van tjoptjop
Noord Holland
allsports.nl

verslag van T_R_I_P
saunaridderrode.nl
verslag van tessie
verslag van Chell

spawellness-weesp.nl
verslag van Lempicka
verslag van Chell
verslag van kahlie
spazuiver.nl
verslag van Ooi86
saunacentre.nl
verslag van zweety
saunathermen5mei.nl
verslag van piepkuiken21
thermengeldrop.nl
verslag van bigfoot1972
verslag van PiperMaru

Zuid Holland
centredulac.nl

verslag van Tamashii
verslag van Eelco-tjuh

elysium.nl
verslag van Jessie
verslag van Mirjam
verslag van agter
verslag van Jurk
verslag van Jurk

thermenholiday.nl
verslag van As_33
verslag van DarkElf
verslag van lady-wrb

thermenridderkerk.nl
verslag van Suuz_
verslag van octopussy
verslag van Isabeau

termenromana.nl
verslag van Mixende_match
Overijssel
huizeholterhof.nl

verslag van kahlie
sare.nl
verslag van Sylvana
sauna-keizer.nl
verslag van DrMarten
saunathermenswoll.nl
verslag van Sylvana
Utrecht
houtensauna.nl

verslag van Merisse
saunadeheuvelrug.nl
verslag van Merisse
verslag van Nieners


De OP in de Wiki. Als je een nieuw topic opent, pas dan gelijk even de Wiki aan.

Ja, dat kun je nou wel willen, dat ik de Wiki aanpas.
Maar ik heb geen idee wat zij/hij is, laat staan dat ik weet hoe zij/hij aangepast moet worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100580932
Overigens wel grappig in de lopende discussie: het verschil tussen mensen die er een luxe dagj uit van maken en niet op geld kijken en de mensen die zuinig zijn en dus deels hun eigen eten en drinken meenemen.
En blijkbaar gaan de bedrijven daar verschillend mee om.
Nogmaals: dat de camera's in de kleedruimten gebruikt worden om illegale consumptie te betrappen, is nieuw voor mij.
Diefstal wel, en met enig succes. En dat vind ik wel goed.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100581794
Ik kijk niet op een paar centen als ik een dagje sauna doe. Ik doe het ook altijd uitgebreid, massage erbij, lunch, diner enz. Ik doe het niet te vaak en ik kan het betalen, dus waarom niet?
Dat weerhoudt mij er niet van om zelf mijn water mee te nemen en een stukje fruit voor tussendoor. Het zou voor mij toch echt een teleurstelling zijn als ik op mijn vingers zou worden getikt omdat ik een appel sta te knagen in de kleedruimte. Ik vind het ook erg klantonvriendelijk om geld te vragen voor water.
Ik vind het nogal jammer dat een sauna een probleem maakt van zelf meegebracht voedsel of drinken. Dat moet je toch lekker zelf weten? Je betaald al entree en de behandelingen bij een sauna zijn ook niet goedkoop (en ik weet dat niet iedereen dat doet).
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_100581842
Camera om eigen consumptie te controleren :') , nuttige besteding van een fte aangezien je het realtime moet monitoren :')

Zelf ga ik eigenlijk alleen 's avonds, dan heb ik dus al gegeten. Kop koffie is dan meestal het enige wat ik neem.
pi_100605872
ff een vraagje.Ik hoorde laatst van iemand dat de sauna's bij onze Oosterburen veel beter en natuurlijker en goedkoper zijn dan wat wij hier in Nl hebben. :{ Klop dit?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 20:58:35 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_100616478
ik zag net dat morgen op actievandedag.nl iets van thermen in de aanbieding is. (kan het nog niet goed zien, er staat nog een balk doorheen)
pi_100619245
http://www.actievandedag.nl/vrijdag-2
je kunt gewoon doorklikken
pi_100626659
Een appel knagen in de kleedruimte vind ik zelf eigenlijk te ingewikkeld. Moet je naar beneden, de kast opendoen, de appel opzoeken, de kast dichtdoen, de appel opeten, het klokhuis wegwerken en dan weer naar boven.
Een flesje water, na leegdrinken aan te vullen bij een kraantje, vind ik eenvoudiger: dat neem ik gewoon mee in de zak van mijn badjas. (Wel zwaar, trouwens.)
Voor de gast een voordeel: altijd water bij de hand en het kost niks.
Voor het bedrijf een nadeel: mensen laten hun flesjes achter en die kun je dan opruimen.
De meeste hebben kraantjes/fonteintjes met (gratis) water, ik weet een sauna waar ze aan de bar gratis water geven.

Maar je brengt me wel op een idee.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100628477
Een flesje vullen in Elysium is een hele klus, hoor. De kranen zijn zo geplaatst dat het je wel heel moeilijk wordt gemaakt om je flesje bij te vullen. En dat het personeel de achter gelaten flesjes moet opruimen...daar kan ik echt niet wakker van liggen. Persoonlijk gooi ik mijn afval gewoon in de vuilnisbak, net als de meeste mensen. Vergeet niet dat de grote sauna's een entree vragen van rond de 30 euro, en dat is alleen de entree. Dan moeten ze niet moeilijk gaan doen over water, achter gebleven flesjes of zelf mee gebracht eten. Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt. Wel een sauna waar ze rond gaan met gratis hapjes. Het is maar een klein gebaar, maar het voelt zo gastvrij. Zo kan het dus ook ^O^
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_100631595
Gisteren was ik in Peize en vroeg bij het diner om een glas kraanwater. Reactie: "dat mag ik niet schenken, orders van de baas"

Hoe balachelijk kan het zijn?

Edit: waarom staat provincie groningen niet in de OP?
blub blub
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:15:11 #11
163650 Greys
pi_100631791
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:03 schreef nielsgeode het volgende:
Gisteren was ik in Peize en vroeg bij het diner om een glas kraanwater. Reactie: "dat mag ik niet schenken, orders van de baas"

Hoe balachelijk kan het zijn?
Ik weet het niet, persoonlijk vind ik dat als je in het restaurant gaat zitten dat je dan ook gewoon moet betalen voor hetgeen je eet en drinkt :@
Je kunt vaak in de saunafaciliteiten zelf genoeg gratis water drinken, toch?

quote:
Edit: waarom staat provincie groningen niet in de OP?
Omdat daar nog geen reviews over geschreven zijn denk ik ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_100631803
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:03 schreef nielsgeode het volgende:
Gisteren was ik in Peize en vroeg bij het diner om een glas kraanwater. Reactie: "dat mag ik niet schenken, orders van de baas"

Hoe balachelijk kan het zijn?

Edit: waarom staat provincie groningen niet in de OP?
Als de medewerker al zo reageert geeft dat al wel aan dat ze het daar helemaal niet mee eens zijn.
En ik denk dat een sauna met zo'n reactie meer sympathie verliest (het staat nu zelfs op internet op een druk bezocht forum) dan dat het geld verdient aan dat ene glaasje cola.

Ik ben het overigens ook wel met Greys eens, want ik zou nooit kraanwater vragen bij het eten. Een glaasje water, dat wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100632233
Gratis kraanwater bij het eten is in Nederland niet echt gebruikelijk. In Amerika wel, daar krijg je meestal standaard al een karaf water (gratis).

Ik neem meestal een bidon mee, die ik dan steeds vul. Als het bij de kraantjes niet past, dan hou ik hem gewoon onder een koudwaterstraal. Meestal zijn er wel van die koude afspoeldouches, of stortdouches, dat vult ook veel sneller.

Ik zweet veel dus moet ook veel drinken, vaak zo'n 1.5-2 liter water een een liter bier.

In de praktijk neem ik altijd wel een maaltijd, maar vul dat dan aan met wat eigen drinken en een kleine snack. Anders wordt het wel erg duur allemaal, zeker als je elke week gaat.
pi_100644580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:41 schreef bigfoot1972 het volgende:
Gratis kraanwater bij het eten is in Nederland niet echt gebruikelijk. In Amerika wel, daar krijg je meestal standaard al een karaf water (gratis).

Ik neem meestal een bidon mee, die ik dan steeds vul. Als het bij de kraantjes niet past, dan hou ik hem gewoon onder een koudwaterstraal. Meestal zijn er wel van die koude afspoeldouches, of stortdouches, dat vult ook veel sneller.

Ik zweet veel dus moet ook veel drinken, vaak zo'n 1.5-2 liter water een een liter bier.

In de praktijk neem ik altijd wel een maaltijd, maar vul dat dan aan met wat eigen drinken en een kleine snack. Anders wordt het wel erg duur allemaal, zeker als je elke week gaat.
Inderdaad. De horeca in veel sauna's is al belachelijk duur - drie euro en negentig cent - dat zou acht gulden zestig zijn - voor een ice tea gaat *nergens* meer over.
blub blub
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:11:47 #15
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_100644797
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:15 schreef Isabeau het volgende:


Ik ben het overigens ook wel met Greys eens, want ik zou nooit kraanwater vragen bij het eten. Een glaasje water, dat wel.
Ik vraag het wel eens, maar in Nederland doen ze t niet altijd. Kraanwater is in NL net zo goed als water uit flesjes. In Utrecht komt er Barleduc uit de kraan zelfs.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:15:56 #16
163650 Greys
pi_100644943
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:05 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Inderdaad. De horeca in veel sauna's is al belachelijk duur - drie euro en negentig cent - dat zou acht gulden zestig zijn - voor een ice tea gaat *nergens* meer over.
Ja als je in guldens BLIJFT omrekenen dan is alles duur.
Want je salaris reken je zeker niet meer om naar guldens? :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:17:27 #17
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_100644998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja als je in guldens BLIJFT omrekenen dan is alles duur.
Want je salaris reken je zeker niet meer om naar guldens? :+
In een sauna drink je al snel 2 liter water, verplicht voor 12 euro aan water moeten kopen is gewoon afzetterij.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_100645269
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja als je in guldens BLIJFT omrekenen dan is alles duur.
Want je salaris reken je zeker niet meer om naar guldens? :+
Zelfs als ik dat met mn salaris wel zou doen maakt dat het niet anders. De entree van een sauna is al aardig prijzig dus dat is geen reden om de horeca ook nog eens 30% duurder te maken dan vergelijkbare restaurants in dezelfde plaats.
blub blub
pi_100645405
In de sauna's waar ik tot nu toe ben geweest is er gewoon water vrij beschikbaar. Hetzij drinkkraantjes, hetzij karaffen en bekertjes erbij.

Ik begrijp dus dat dit niet standaard is? :? lijkt me idd een vrij dure hobby als je het los moet kpoen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:40:51 #20
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_100645795
Bij sommigen is het verboden eigen flesjes te gebruiken.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_100649566
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:40 schreef Stefan het volgende:
Bij sommigen is het verboden eigen flesjes te gebruiken.
Je moet wel onderscheid maken tussen het saunaplein en het restaurant. In dat eerste doen ze eigenlijk nooit moeilijk, zelfs al staat het officieel in de regels. Tenminste, dat is mijn ervaring. In het restaurant is anders...
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:34:17 #22
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_100651048
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:17 schreef Stefan het volgende:

[..]

In een sauna drink je al snel 2 liter water, verplicht voor 12 euro aan water moeten kopen is gewoon afzetterij.
Als ik al een halve liter water drink als ik in de sauna ben, is het al veel.. Water drink ik bijna nooit.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:40:44 #23
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_100651263
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:45 schreef DIR het volgende:

[..]

Je moet wel onderscheid maken tussen het saunaplein en het restaurant. In dat eerste doen ze eigenlijk nooit moeilijk, zelfs al staat het officieel in de regels. Tenminste, dat is mijn ervaring. In het restaurant is anders...
Nee, als ik me niet vergis mag je in Thermen Busloo niet met eigen flesjes rondlopen maar alleen met hun eigen flesjes. Die je dan kan bijvullen in de wc, dat kunnen ze sowieso niet tegenhouden.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_100654746
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:25 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Zelfs als ik dat met mn salaris wel zou doen maakt dat het niet anders. De entree van een sauna is al aardig prijzig dus dat is geen reden om de horeca ook nog eens 30% duurder te maken dan vergelijkbare restaurants in dezelfde plaats.
3,90 euro voor frisdrank vind ik inderdaad ook bespottelijk duur :D

Kraanwater zou ik nooit in het restaurant gedeelte van een sauna vragen, maar ik zou het wel jammer vinden als je niet je eigen flesje mag bijvullen om tussen de sauna gangen genoeg water te drinken. Je kan mensen wel verplicht stellen water te kopen in het restaurant, maar dat doet lang niet iedereen en dan kunnen er nog wel eens gevaarlijke situaties ontstaan ook! :o
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_100689649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:40 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nee, als ik me niet vergis mag je in Thermen Busloo niet met eigen flesjes rondlopen maar alleen met hun eigen flesjes. Die je dan kan bijvullen in de wc, dat kunnen ze sowieso niet tegenhouden.
In Bussloo hebben ze speciale kraantjes waar hun 'bronwater' uit komt. Je moet volgens de regels idd een flesje kopen, maar die 2 of 3 keer dat ik er was gebruikte ik gewoon mijn eigen fles. Kan me niet voorstellen dat ze dat gaan verbieden hoor.
pi_100690936
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik weet het niet, persoonlijk vind ik dat als je in het restaurant gaat zitten dat je dan ook gewoon moet betalen voor hetgeen je eet en drinkt :@
Je kunt vaak in de saunafaciliteiten zelf genoeg gratis water drinken, toch?

[..]

Omdat daar nog geen reviews over geschreven zijn denk ik ;)
Saunabeautyfarm midwolda ligt in Groningen ;)

Ik vind het altijd maar krenterig overkomen als restaurants en (eet)cafe's geen kraanwater serveren. Als je enkel kraanwater besteld oké, maar het is toch ook een stukje service? Ik ben nu al een paar keer in restaurants geweest waar ze een karafje water mee serveren. Vreemd genoeg waren dit juist wat duurdere restaurants :P.
pi_100738777
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:11 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik vraag het wel eens, maar in Nederland doen ze t niet altijd. Kraanwater is in NL net zo goed als water uit flesjes. In Utrecht komt er Barleduc uit de kraan zelfs.
Neenee, dat is in Baarle-Hertog!

Overigens wel goede tips hier: met gratis hapjes rondgaan en je waterflesje vullen onder de koude afkoelstraal. Alleen ga ik daar nooit onder!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100822516
Ik ben laatst naar de Wellnessboot in Mill geweest (Brabant), en het is erg goed bevallen!

Via vakantieveilingen had ik een arrangement gewonnen, uiteindelijk bleek het niet veel goedkoper dan dat ik alles los had gekocht, maar ach :') Het arrangement was toegang, een welkomst smoothie en een rasul behandeling.
We zijn op een vrijdag gegaan en het was helemaal niet druk.

De boot is nep (domper), maar het heeft wel de chique uitstraling van een grote jacht. Volgens mij is het vrij nieuw, zo oogt het wel iig. Binnen en buiten zijn er een hoop verschillende sauna's en stoombaden. Van infra rood, kleuren sauna, gewone sauna en opgiet sauna naar munt stoombad, zout stoombad en kruidenbad. Ook is er een buitenzwembad en zijn er verschillende bubbelbaden en hot tubs.

De rasul behandeling was nieuw voor ons. Het is een behandeling waarbij je je helemaal met klei insmeert en dan een tijdje in een vochtige ruimte blijft zitten. De klei onttrekt de afvalstoffen uit je huid en geeft nieuwe stofjes af. Aan het eind smeer je je helemaal in met olie om de huid weer te voeden.
Het was een fijne behandeling! Je moet het wel helemaal zelf doen (je wordt dus niet ingesmeerd) met nog een aantal anderen tegelijk in dezelfde ruimte. Dat leidt wel een beetje tot hilarische momenten, maar daar was ik snel overheen. Aan het eind krijg je nog een kopje thee die je midden in de sauna op de grond mocht opdrinken. Beetje vreemd, maar het was wel een hele fijne behandeling.

De rustruimtes zijn heel prettig. Veel banken en lounge stoelen. Ze hebben ook een coconruimte waarin je jezelf helemaal terug kan trekken en muziek kan luisteren.
Het eten is heel goed en vers! Ook best betaalbaar. Water (met citroen, munt of sinaasappel) en pepermuntjes en dropjes zijn gratis.

Ik vond het een hele leuke sauna en ik zou er zo naar terug gaan! :s)
Ik ben een meisje =)
pi_100829894
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:42 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje.Ik hoorde laatst van iemand dat de sauna's bij onze Oosterburen veel beter en natuurlijker en goedkoper zijn dan wat wij hier in Nl hebben. :{ Klop dit?
Klopt bijna helemaal, kwalitatief merk ik niet veel verschil. De prijzen zijn een stuk aangenamer en er heerst doorgaans een meer relaxte sfeer.

Ik kom regelmatig bij Gochness in Goch (Nijmegen de grens over). Daar zie ik vrijwel iedereen zelf meegenomen lunch pakketten versnaperen. Hierover wordt echt niet moeilijk gedaan, door niemand. Als je op een doordeweekse dag voor 13:00 binnen bent is de entree zelfs 13 euro.

Het is natuurlijk wel handig als je een beetje in de de grensstreek woont.
pi_100863182
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:55 schreef sphinxproject het volgende:

[..]

Klopt bijna helemaal, kwalitatief merk ik niet veel verschil. De prijzen zijn een stuk aangenamer en er heerst doorgaans een meer relaxte sfeer.

Ik kom regelmatig bij Gochness in Goch (Nijmegen de grens over). Daar zie ik vrijwel iedereen zelf meegenomen lunch pakketten versnaperen. Hierover wordt echt niet moeilijk gedaan, door niemand. Als je op een doordeweekse dag voor 13:00 binnen bent is de entree zelfs 13 euro.

Het is natuurlijk wel handig als je een beetje in de de grensstreek woont.
Dat is mijn huissauna. Wel een typisch Duitse sauna. Geen bubbelbaden. Nadruk ligt echt op de sauna.

Ligt aan een zandafgraving, dus afkoelen in het meer. Een stuk of 15 opgietingen per dag. Sauna wordt in de zomer ook veel gebruikt voor mensen die FKK willen bedrijven.

Verder is het hier heel normaal om iets te eten of te drinken mee te nemen. Overigens is het eten niet duur. Weliswaar is het geen hoogstaande kaart, maar 10 euro voor een salade, die drie keer zo groot is als in een Nederlandse sauna is ook niet veel. Toen ik laatst 15 euro moest betalen voor drie blaadje sla bij de Veluwse Bron moest ik toch weer even slikken.
Zu hause ist alles besser
pi_100865579
<n00b>
wat is fkk?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 augustus 2011 @ 19:52:48 #32
163650 Greys
pi_100865803
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:47 schreef simmu het volgende:
<n00b>
wat is fkk?
Naaktrecreatie ;)

quote:
Freikörperkultur (vertaling: vrije lichaamscultuur) of afgekort FKK is een stroming in Duitsland die is ontstaan aan het begin van de 20e eeuw. Pioniers waren Heinrich Pudor en Richard Ungewitter. Het kan gezien worden als het begin van het moderne naturisme. Het is nog altijd de Duitse vertaling van dit woord. Oorspronkelijk werd het Nacktkultur (vertaling: naaktcultuur) genoemd, maar omdat dit woord de Duitse burgerij choqueerde werd het al vrij vlug van naam veranderd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_100866373
ah :)

weet je, de kinders zijn nu zo klein en het gaat met de familie zo slecht dat vakantie niet echt een optie is, maar ik overweeg dus wel voor volgend jaar iets naturistisch (naturismisch?)! het lijkt me zalig eerlijk gezegd. ideaal zou zijn een huisje kunnen huren op een natura<ietsigs> terrein. weet iemand zoiets?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100868526
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:05 schreef simmu het volgende:
ah :)

weet je, de kinders zijn nu zo klein en het gaat met de familie zo slecht dat vakantie niet echt een optie is, maar ik overweeg dus wel voor volgend jaar iets naturistisch (naturismisch?)! het lijkt me zalig eerlijk gezegd. ideaal zou zijn een huisje kunnen huren op een natura<ietsigs> terrein. weet iemand zoiets?
niet in Nederland, maar wel in Frankrijk en Kroatie. Ook met twee kleine kinderen van onder de 3.
Zu hause ist alles besser
pi_100887638
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:47 schreef simmu het volgende:
<n00b>
wat is fkk?
http://www.lmgtfy.com/?q=fkk
pi_101009766
Heeft iemand wel eens zijn/haar verjaardag gevierd in de Veluwse Bron?
Vriendlief is op een maandag in september jarig. We vieren het met de familie altijd in 't weekend, nu het weekend ervoor.
Leek me wel leuk om op de verjaardag zelf lekker een dagje te relaxen. Nu zag ik op de website van de Veluwse Bron dat de jarige, bij tonen van ID-kaart, gratis naar binnen mag. Ook zorgt de Veluwse Bron voor een verrassingsdessert bij het diner en krijgt de jarige een presentje mee naar huis.
Leuk! Ben benieuwd of iemand dit al eens gedaan heeft.
pi_101031749
Ik zou het gewoon doen! :)
pi_101056202
Ik zou het ook gewoon doen. De Veluwse bron staat goed aangeschreven, gratis entree voor de jarige en op maandag zal het niet te druk zijn.
pi_101078061
Wederom weer een gratis naar de Zwaluwhoeve actie, alleen geldig deze maand, en niet op dinsdag en zaterdag. Er komt wel 3,95 aan reserveringskosten bij.

http://www.zwaluwhoeve.nl/vbt

http://www.zwaluwhoeve.nl/pdf/VVV_actie.pdf

De bon is geldig voor 2 personen, vergeet niet te reserveren.
pi_101125029
Binnenkort weer naar de sauna met een vriendin, neem er weer een klassieke ontspannende massage bij denk ik, dat is echt het toppunt van ontspannen namelijk vind ik altijd :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101125333
Ik heb me echt nog nooit door een vreemde laten masseren; dat lijkt me zo...raar. Iemand zit toch aan je blote lijf :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:35:31 #42
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101125399
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:34 schreef Isabeau het volgende:
Iemand zit toch aan je blote lijf :+
En dat is geen pluspunt omdat? :o
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:36:08 #43
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101125426
Overigens kan ik je echt wel een hammam aanraden hoor Sas
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 13:37:45 #44
163650 Greys
pi_101125494
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb me echt nog nooit door een vreemde laten masseren; dat lijkt me zo...raar. Iemand zit toch aan je blote lijf :+
Goodbye en ik hebben ons een aantal keer laten masseren in Centre du Lac, maar toen we ineens allebei een jongere man kregen die ons ging masseren was het ineens een stuk enger :D
Zie maar eens elegant in je blote niksie op die tafel te komen :') Maar als ze het goed doen en je ligt eenmaal en het is zo lekker, dan denk je er verder niet meer aan.

Zou je het bij een vrouw ook raar vinden? Het is bij mij altijd even 2 minuten 'wennen' aan het idee dat er een vreemde aan je loopt te frunniken, maar het is ook zo dat als het aardige geruststellende types zijn, dat ze je al heel snel het gevoel geven dat er niets raars aan is (en dat ze het de hele dag doen :+ ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 13:38:19 #45
163650 Greys
pi_101125518
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:36 schreef Stefan het volgende:
Overigens kan ik je echt wel een hammam aanraden hoor Sas
Hm en dat durf IK nou weer niet. En ik zou het best graag willen proberen.
Maar daar lig je helemaal zo 'exposed' voor mijn gevoel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:38:42 #46
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_101125531
ff een reactie van een buitenstaander.

ik heb de OP-wiki aangepast aangezien ik zag dat er 2 sauna's (midwolda en nieuweschans) onder Friesland stonden terwijl dat toch echt Groninger Sauna's zijn :)

verder kom ik nooit in een sauna dus heb ik hier niet zoveel te zoeken :)
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
pi_101125568
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb me echt nog nooit door een vreemde laten masseren; dat lijkt me zo...raar. Iemand zit toch aan je blote lijf :+
tis hun werk ;) ze weten wat ze doen en dat voel je meteen; heerlijk!

eerste keer is even wennen maar dat ongemakkelijke gevoel verdwijnt supersnel als je je kan ontspannen :) en dat kan ik altijd prima dus ik vind t heerlijk.

iemand die lekker die knopen in mijn onderrug even wegwerkt, zalig! Als ik t geld ervoor had zou ik elke week zo'n massage willen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 13:41:04 #48
163650 Greys
pi_101125622
Ik vind het altijd alleen jammer als je zo'n 'aaier' hebt als masseur (vaak masseuse).
Die het voor je gevoel dus niet stevig genoeg doen.
Gelukkig komt dat niet al te vaak voor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101125695
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:41 schreef Greys het volgende:
Ik vind het altijd alleen jammer als je zo'n 'aaier' hebt als masseur (vaak masseuse).
Die het voor je gevoel dus niet stevig genoeg doen.
Gelukkig komt dat niet al te vaak voor.
vorige keer in schiedam had ik een vrouw en wow die had stevige handen zeg! :D op t pijnlijke af zelfs maar dat was echt heerlijk!

ik vind t erger als je iemand hebt die gaat babbelen met je.. shut up! }:| ik wil wegdoezelen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 13:46:00 #50
163650 Greys
pi_101125836
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

vorige keer in schiedam had ik een vrouw en wow die had stevige handen zeg! :D op t pijnlijke af zelfs maar dat was echt heerlijk!

ik vind t erger als je iemand hebt die gaat babbelen met je.. shut up! }:| ik wil wegdoezelen.
Oh hou op :D Ik heb er jaren geleden één keer eentje gehad (in Sanadome) die mijn halve doopceel wilde lichten. Een dame. Die vond dat mijn spieren nogal gespannen waren toen en of ik soms problemen had en ergens mee zat en wát dan wel enzo :') Ja dahag!

En verder vind ik gebabbel soms wel leuk even in het begin, een beetje om op je gemak te raken (ze merken bij mij vast dat ik dat de eerste paar minuten niet ben :+ ) en dan als het een goede is houden ze vanzelf na een aantal minuutjes hun mond, als ze merken dat je gaat ontspannen.
Ik maak me alleen - en dat is echt idioot en daar moet ik vanaf - tijdens het masseren vaak 'zorgen' om het feit dat als ik mijn hoofd weer optil na afloop dat dan de kreukels van die handdoek in mijn gezicht staan :@ :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:47:51 #51
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101125896
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Hm en dat durf IK nou weer niet. En ik zou het best graag willen proberen.
Maar daar lig je helemaal zo 'exposed' voor mijn gevoel.
Nee. Je krijgt een handdoekje over je delen. Heb met Mir 2x een duohamman gehad, man krijgt man, vrouw krijgt vrouw.

Het is erg lekker.

Heb ook gewone massages gehad, krijg je ook gewoon handdoek over je heen. En ooit een professionele kleipakking gehad die daarna van je werd afgespoeld, dat was trouwens wel intiem qua beleving (was absoluut geen seks maar het gevoel als je gewassen wordt is een aparte beleving)
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_101126029
oh ja die vouwen en kreukels in je hoofd, dat ken ik :D maar ik heb vorige keer eens op zitten letten toen ik zat te wachten voor mijn massage, bijna iedereen die uit zo'n kamer komt heeft van die vouwen dus ik denk niet dat mensen t heel vreemd vinden.

dat gezegd hebbende, probeer ik wel mijn hoofd zo min kreukelgevoelig neer te leggen :')
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 13:51:42 #53
163650 Greys
pi_101126053
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:47 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nee. Je krijgt een handdoekje over je delen. Heb met Mir 2x een duohamman gehad, man krijgt man, vrouw krijgt vrouw.

Het is erg lekker.

Heb ook gewone massages gehad, krijg je ook gewoon handdoek over je heen. En ooit een professionele kleipakking gehad die daarna van je werd afgespoeld, dat was trouwens wel intiem qua beleving (was absoluut geen seks maar het gevoel als je gewassen wordt is een aparte beleving)
Ja maar ze moeten dat handdoekje toch eerst over je 'delen' doen :+
En dat vind ik al een eng idee. Slaat nergens op, ze zien de hele dag niks anders, maar toch.

Zo had ik de eerste paar keer ook wat problemen met een drijfsessie. Dan ben je dus met een paar personen in een apart afgesloten vrij donker badje. Drijfstang onder je knieholtes en onder je nek. Mooie klassiekachtige muziek aan, donker, paar lampjes in het plafond, je drijft helemaal 'weg'. En dan is er een medewerker die dan met je gaat 'zwieren' door het water en je voeten masseert enzo. Maar het idee dat je daar dan zo exposed ligt, gedeeltelijk boven water, pal onder de neus van diegene... :@ De eerste paar keer durfde ik niet, laatst toch een keer gedaan. En het was superlekker, maar toch niet helemaal ontspannen. Ik gluurde steeds met één oog stiekem naar het plafond of ik al aan een schaduw kon zien of diegene al in de buurt kwam.

Terwijl je de godganse dag naakt in de sauna bent, het gaat nergens over :D

Oh en bij die hammam, dan gaan ze om je borsten en billen heen, of nemen ze die mee?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 13:52:34 #54
163650 Greys
pi_101126090
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:51 schreef DarkElf het volgende:
dat gezegd hebbende, probeer ik wel mijn hoofd zo min kreukelgevoelig neer te leggen :')
Ja, of een paar keer een paar mm te verplaatsen :')
Zodat er niet een erge kreukel op één plek komt _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:52:36 #55
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101126094
Ik vind massages in saunas te duur. Hier om de hoek zit een kapsalon-massage salon met iemand die voor 40 euro je professoneel een uur masseert.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_101126151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh hou op :D Ik heb er jaren geleden één keer eentje gehad (in Sanadome) die mijn halve doopceel wilde lichten. Een dame. Die vond dat mijn spieren nogal gespannen waren toen en of ik soms problemen had en ergens mee zat en wát dan wel enzo :') Ja dahag!
:D in Son had ik een man die tijdens een sportmassage, deep tissue massage amai dat was pijnlijk! :o maar wel lekker erna, maar continue bleef praten.. en het maakte hem helemaal niet uit dat ik nauwelijks reageerde volgens mij :D
quote:
En verder vind ik gebabbel soms wel leuk even in het begin, een beetje om op je gemak te raken (ze merken bij mij vast dat ik dat de eerste paar minuten niet ben :+ ) en dan als het een goede is houden ze vanzelf na een aantal minuutjes hun mond, als ze merken dat je gaat ontspannen.

Als je binnenkomt en net ligt ja, maar daarna lekkere stilte.. dan dommel je zo lekker weg. :z
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:54:27 #57
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101126155
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:51 schreef Greys het volgende:
Oh en bij die hammam, dan gaan ze om je borsten en billen heen, of nemen ze die mee?
Billen kan ik me niet herinneren ja of nee, als ze dat al doen dan stevig. Borsten nee.

Overigens nemen ze bij fysio/sportmassage ook je liezen mee, dat is intiemer dan je billen.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_101126160
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, of een paar keer een paar mm te verplaatsen :')
Zodat er niet een erge kreukel op één plek komt _O-
_O- hoe herkenbaar.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:58:46 #59
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101126339
De betere massagetafels hebben gewoon een gat voor t gezicht
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 13:58:53 #60
163650 Greys
pi_101126341
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:54 schreef Stefan het volgende:

[..]

Billen kan ik me niet herinneren ja of nee, als ze dat al doen dan stevig. Borsten nee.

Overigens nemen ze bij fysio/sportmassage ook je liezen mee, dat is intiemer dan je billen.
Oh dat zou niks voor mij zijn idd, liezen :@
Je zult trouwens als man een leuke dame als masseuse hebben die dan in je liezen gaat zitten rommelen. Dan lig je toch ook niet op je gemak?

En als ze aan mijn billen zouden gaan klooien met die hammam, dan zou ik de hele tijd denken 'oh damn, niet te hard, want dan zie je mijn putjes' :')

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:54 schreef DarkElf het volgende:

[..]

_O- hoe herkenbaar.
Zullen we een keer samen gaan? Duo Kreukel & Co? _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101126361
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:38 schreef Greys het volgende:

Hm en dat durf IK nou weer niet. En ik zou het best graag willen proberen.
Maar daar lig je helemaal zo 'exposed' voor mijn gevoel.
In sommige sauna's wordt de hammam toch in de openbare gedeeltes gegeven en dan kan iedereen gewoon fijn meekijken. Hmpf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 13:59:23 #62
163650 Greys
pi_101126369
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:58 schreef Stefan het volgende:
De betere massagetafels hebben gewoon een gat voor t gezicht
Ja dat hebben ze daar ook, maar da's toch niet helemaal 'glad', er ligt een soort handdoek in gedrapeerd langs de randen van dat gat :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101126381
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:58 schreef Stefan het volgende:
De betere massagetafels hebben gewoon een gat voor t gezicht
ja weet ik, en daarliggen dan handdoeken enzo om t zachter te laten liggen..
en dus krijg je van die handdoeken kreukels en afdrukken in je voorhoofd :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101126405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:58 schreef Greys het volgende:

zullen we een keer samen gaan? Duo Kreukel & Co? _O-
:D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:01:02 #65
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101126436
Te zacht is niet lekker maar te hard ook niet. Overigens heb ik een paar keer een echte thaise massage gehad (dus echt hard, niet de seksvariant) en daar ben ik vaak na afloop een paar dagen doodziek van geweest. Ze poeren zo lang in je rug dat de spanning die daar zit omslaat in barstende hoofdpijn (en ik heb nooit hoofdpijn) en misselijkheid. En dat komt een dag later opzettten.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:02:09 #66
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101126486
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In sommige sauna's wordt de hammam toch in de openbare gedeeltes gegeven en dan kan iedereen gewoon fijn meekijken. Hmpf.
Oh, dat is wel kut. Het hoort in een afgesloten en verwarmde ruimte met verwarmd platteau
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:03:01 #67
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101126516
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:58 schreef Greys het volgende:

Je zult trouwens als man een leuke dame als masseuse hebben die dan in je liezen gaat zitten rommelen. Dan lig je toch ook niet op je gemak?
Een goede fysio of masseur waarschuwt je wel hoor
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 14:03:17 #68
163650 Greys
pi_101126525
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:02 schreef Stefan het volgende:

[..]

Oh, dat is wel kut. Het hoort in een afgesloten en verwarmde ruimte met verwarmd platteau
In Pijnacker is het ook op een soort 'offerblok' vind ik het altijd. In een aparte ruimte, vrij donker gelukkig, dat wel. Maar in diezelfde ruimte is ook het calendarium, waar dus gewoon anderen in en uit kunnen lopen. En dan lig jij daar...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 14:04:00 #69
163650 Greys
pi_101126552
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:03 schreef Stefan het volgende:

[..]

Een goede fysio of masseur waarschuwt je wel hoor
Ja en dan? Ga je als man zijnde, daar liggende, dan ff snel aan je oma denken ofzo? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:07:13 #70
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101126687
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja en dan? Ga je als man zijnde, daar liggende, dan ff snel aan je oma denken ofzo? :P
Als iemand je liezen masseert is dat niet erotisch. Je slaat dubbel van de krampspasmen maar je wordt er niet geil van hoor. En er zit zoveel spanning daar dat de ontspanning lekker is
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_101126719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:03 schreef Greys het volgende:

In Pijnacker is het ook op een soort 'offerblok' vind ik het altijd. In een aparte ruimte, vrij donker gelukkig, dat wel. Maar in diezelfde ruimte is ook het calendarium, waar dus gewoon anderen in en uit kunnen lopen. En dan lig jij daar...
Offerblok _O-

Ik heb idd wel eens in een soort warmwaterbad ergens gezeten en dan had je heel goed zicht op de stenen massagetafels in de hammam. En mensen lagen er echt naar te kijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 14:08:24 #72
163650 Greys
pi_101126731
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:07 schreef Stefan het volgende:

[..]

Als iemand je liezen masseert is dat niet erotisch. Je slaat dubbel van de krampspasmen maar je wordt er niet geil van hoor. En er zit zoveel spanning daar dat de ontspanning lekker is
Ah! :D
Ik vroeg me af hoe dat als man was, maar dat valt dus ook mee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 14:09:41 #73
163650 Greys
pi_101126778
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Offerblok _O-

Ik heb idd wel eens in een soort warmwaterbad ergens gezeten en dan had je heel goed zicht op de stenen massagetafels in de hammam. En mensen lagen er echt naar te kijken.
Ik heb de vorige keer nog geïnformeerd hoe je dan lag op dat blok, van links naar rechts of van boven naar beneden, gezien vanuit het bad. Maar van links naar rechts, dus geen directe inkijk gelukkig :+ Maar toch, het idee is vrij raar. Alleen schijn je je daar, als je daar ligt, niets meer van aan te trekken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:10:14 #74
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_101126792
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Ah! :D
Ik vroeg me af hoe dat als man was, maar dat valt dus ook mee.
Grijp je man vanavond maar eens (onverwacht) in zijn lies, hij zal er niet opgewonden van worden. Zeg maar dat het een experiment is :P
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2011 @ 14:11:23 #75
163650 Greys
pi_101126841
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:10 schreef Stefan het volgende:

[..]

Grijp je man vanavond maar eens (onverwacht) in zijn lies, hij zal er niet opgewonden van worden. Zeg maar dat het een experiment is :P
"Moest van Stefan!"
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101127266
Sauna de Veluwe gaat met opgietingen beginnen! Zo leuk. O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_101127805
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:10 schreef Stefan het volgende:

[..]

Grijp je man vanavond maar eens (onverwacht) in zijn lies, hij zal er niet opgewonden van worden. Zeg maar dat het een experiment is :P
ik denk dat hij zich doodschrikt :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101142774
Als wij naar de sauna gaan maken we er ook een luxe dagje van en letten we niet op het geld. We nemen dan ook echt geen eigen consumpties mee, drinken gewoon wat we willen en gaan niet moeilijk lopen doen met eigen flesjes water. In de meeste sauna's waar ik geweest ben doen ze ook echt niet moeilijk over flesjes water die je zelf meebrengt of kraanwater bijvullen. Kraanwater vragen in het restaurant vind ik ook wat anders, dat zou ik niet doen en is sowieso in Nederland niet echt gebruikelijk :N

Ik vind de massages en vooral de hamam-behandeling juist erg lekker. En voor die mensen is het werk, die kijken niet zo snel ergens van op. En je loopt toch al de hele dag naakt rond in de sauna, en ze raken je niet op intieme plekken aan. Bij vrouwen gaan ze niet over de borsten (ook bij hamam wordt die plek overgeslagen) en aangeraakt worden in je liezen is idd weinig erotisch. Het kan wel zijn dat ze over je billen strijken, ik heb daar geen problemen mee, maar als je dat niet prettig vindt kun je dat altijd aangeven :Y

Ik denk dat het net zoiets is als met de sauna zelf, de eerste 2 minuten is het wennen, daarna vind je het heerlijk O+

Wij gaan 10 september voor het eerst naar de sauna in Nijverdal, ben benieuwd :)
pi_101180179
Thermen Holliday is heerlijk! Heeft echt alles, sauna's spa's, hamam's en ook buiten van alles en nog wat! Heerlijk is het daar en ook super modern. Neem wel flesjes water zelf mee en dan in de kleedkamer gewoon opdrinken. Het restaurant daar is ook een aanrader!
pi_101191364
Gisteren voor het eerst maar eens bij zo'n opgieting gezeten. Was tof, maar aan het einde begon ik me zorgen te maken of het mogelijk is te verbranden :@
pi_101194573
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:58 schreef Greys het volgende:

[..]

En als ze aan mijn billen zouden gaan klooien met die hammam, dan zou ik de hele tijd denken 'oh damn, niet te hard, want dan zie je mijn putjes' :')

[..]

-
Ik zag in de Veluwse bron een keertje een blinde masseur. Misschien is dat de oplossing :P ?

Overigens heb ik nooit last van schaamte als ik op de massagetafel lig. Ik heb geen modellenlijf, maar ik ga ervan uit dat ze vast niet onder de indruk zijn van mijn dikke kont.

Wat ik wel vervelend vind is een masseur die veel praat. Ik heb zelfs eens meegemaakt dat de masseur mijn seksleven te sprake wilde brengen en toen voelde ik me wel behoorlijk naakt :X
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_101195753
Wtf je gaa als masseur toch niet naar iemands seksleven vragen?

Ik hou ook niet van pratende masseurs, dan kun je toch niet ontspannen :?
pi_101196693
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:44 schreef Sylvana het volgende:
Wtf je gaa als masseur toch niet naar iemands seksleven vragen?

Ik hou ook niet van pratende masseurs, dan kun je toch niet ontspannen :?
Dat was ook een heel snel afgekapt gesprek.

Als een masseur stil is en goed zijn/haar werk doet, ben ik ook helemaal "weg". Ik val niet in slaap maar toch moet ik even wakker worden als het voorbij is. Eigenlijk zou er een soort van uitslaapkamer moeten zijn, voor na de massage :P
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:22:30 #84
163650 Greys
pi_101197312
Als een masseur naar mijn seksleven ging informeren zou ik er melding van maken bij de directie. Serieus :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101197344
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:22 schreef Greys het volgende:
Als een masseur naar mijn seksleven ging informeren zou ik er melding van maken bij de directie. Serieus :X
ik ook, doe ff normaal zeg :{
over ongepast gedrag gesproken :{
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:23:46 #86
163650 Greys
pi_101197353
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:19 schreef tjoptjop het volgende:
Gisteren voor het eerst maar eens bij zo'n opgieting gezeten. Was tof, maar aan het einde begon ik me zorgen te maken of het mogelijk is te verbranden :@
Ik heb het nog nooit gehoord in elk geval, dat er iemand met de vellen aan zijn lijf de opgieting verliet.
Maar deed het echt 'pijn' dan zeg maar?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101197506
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:22 schreef Greys het volgende:
Als een masseur naar mijn seksleven ging informeren zou ik er melding van maken bij de directie. Serieus :X
Dat zou ik nu ook zeker doen, maar ik was nog een jong Jurkje :@ en ik durfde niet zo goed.
Ik heb wel een langere tijd nog om een vrouwelijke masseur gevraagd.

Ik heb ook wel eens een opgieting meegemaakt die zo heet was, dat ik bang was dat de schroeiplekken erop zouden zitten, maar toch was dat ook wel weer heel lekker. Maar wel op het randje. Alsof het bij 1 graad warmer mis zou gaan, zeg maar.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:35:13 #88
163650 Greys
pi_101197712
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:28 schreef Jurk het volgende:

[..]

Dat zou ik nu ook zeker doen, maar ik was nog een jong Jurkje :@ en ik durfde niet zo goed.
Ik heb wel een langere tijd nog om een vrouwelijke masseur gevraagd.
Een jong Jurkje :D O+
Nee snap ik ergens wel, dan ben je misschien zelfs te perplex om er echt iets mee te doen op dat moment.

quote:
Ik heb ook wel eens een opgieting meegemaakt die zo heet was, dat ik bang was dat de schroeiplekken erop zouden zitten, maar toch was dat ook wel weer heel lekker. Maar wel op het randje. Alsof het bij 1 graad warmer mis zou gaan, zeg maar.
Gelukkig nog nooit gehad. Wel dat ik aan het einde dacht 'Zo, opschieten nu, aftellen maar, want ik trek het haast niet meer' en/of dat ik dan van de persoonlijke wapper echt kippenvel van de warmte kreeg, maar nooit dat het bijna pijn deed ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101198087
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit gehoord in elk geval, dat er iemand met de vellen aan zijn lijf de opgieting verliet.
Maar deed het echt 'pijn' dan zeg maar?
Nee deed geen pijn, maar had was het geval dat je hebt als je wakker wordt nadat je vol in de zon in slaap bent gevallen zonder in te smeren. Alleen dan kortstondig :P

Dat wapperen deed hij niet lang per persoon, dat scheelde ook al een hoop. 5 minuten zo'n luchtstroom op je lijkt me dan weer niet gezond :P
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:54:08 #90
163650 Greys
pi_101198261
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:48 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee deed geen pijn, maar had was het geval dat je hebt als je wakker wordt nadat je vol in de zon in slaap bent gevallen zonder in te smeren. Alleen dan kortstondig :P

Dat wapperen deed hij niet lang per persoon, dat scheelde ook al een hoop. 5 minuten zo'n luchtstroom op je lijkt me dan weer niet gezond :P
Ja precies, die persoonlijke wapper is gewoon één of twee keer. Paar seconden maar dus.
En 5 minuten daarvan overleef ik niet denk ik :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101202261
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:19 schreef Jurk het volgende:

Wat ik wel vervelend vind is een masseur die veel praat. Ik heb zelfs eens meegemaakt dat de masseur mijn seksleven te sprake wilde brengen en toen voelde ik me wel behoorlijk naakt :X
...

Hoe moet ik me dat voorstellen?

'Zeg, kom jij wel voldoende aan je trekken?'
Jurkje: 'huh, wha?'
'Nou, dat je genoeg orgasmes krijgt en zo'

Ik geloof dat ik van die tafel af was gegaan zonder wat te zeggen en bij de balie om een andere masseur had gevraagd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101202832
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit gehoord in elk geval, dat er iemand met de vellen aan zijn lijf de opgieting verliet.
Maar deed het echt 'pijn' dan zeg maar?
wij wel, maar dat was omdat ze de honingfles te lang van te voren in de sauna hadden gezet en je insmeren met honing van bijna 100 graden is geen aanrader :') Gelukkig waren wij niet de eerste die de fles in onze handen kregen, maar de vrouw die wel de 'gelukkige' was had behoorlijk wat pijn geloof ik.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101205160
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 07:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

...

Hoe moet ik me dat voorstellen?

'Zeg, kom jij wel voldoende aan je trekken?'
Jurkje: 'huh, wha?'
'Nou, dat je genoeg orgasmes krijgt en zo'

Ik geloof dat ik van die tafel af was gegaan zonder wat te zeggen en bij de balie om een andere masseur had gevraagd.
:D Nee, het ging wel iets subtieler. Hij vroeg door waarom ik zo gespannen was. Was het werk? Familie? Vriendje? Seks? Want dat was wel heel belangrijk, hoor, seks. Daar kon ik gewoon met hem over praten hoor.... Nou, dat wilde ik niet, en toen hield hij er ook over op.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_101830494
Het is wel erg rustig hier de laatste tijd :P

Overigens heb ik nog één gratis toegangskaartje voor de Leeuwerikhoeve in Burgum. Geldig t/m 15 september. Wie het kaartje wil / kan gebruiken mag van mij en wie het eerste een *PM* stuurt kan m krijgen. :)
blub blub
  † In Memoriam † zondag 11 september 2011 @ 21:27:15 #95
37843 lady-wrb
kortaf
pi_101834281
wij zijn onlangs weer naar thermen holiday in schiedam geweest met de aktie van aktie van de dag. met zijn tweeen voor iets van 22 euro nog wat. buffet hadden ze niet die dag (maar na mijn ervaring van vorige keer was ik dat ook niet meer van plan) maar we hebben heerlijk gevulde broodjes op. iets met warme kip, echt een aanrader :Y
ik heb één opgieting gedaan, die met honing, maar ik begin niet meer aan dat insmeren met die bodylotion. dat vind ik zooo vies!
en dan moet je die zooi naderhand nog afdouchen ook, voordat je in het zwembad mag.

we hebben nu nog een bon van de holterhof liggen. iemand daar ervaring mee?
pi_101838129
Wij zijn gisteren naar de sauna in Nijverdal geweest :) Is kleine sauna gerund door een echtpaar. Rustig en vriendelijk gebeuren daar :) De 2 sauna's waren erg heet, zou fijn zijn als er ook 1 minder hete sauna zou zijn. Hotstonemassage en paraffine handpakking waren heerlijk O+

Eten stelde weinig voor, hebben varkenshaassate gegeten, maar ze hadden bijvoorbeeld geen frituurpan, dus je kreeg overal gewoon brood bij enzo.

Gelukkig was het mooi weer en konden we veel buiten liggen / zitten :) Stoombad was wel erg lekker!
pi_101847153
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2011 22:29 schreef Sylvana het volgende:
Wij zijn gisteren naar de sauna in Nijverdal geweest :) Is kleine sauna gerund door een echtpaar. Rustig en vriendelijk gebeuren daar :) De 2 sauna's waren erg heet, zou fijn zijn als er ook 1 minder hete sauna zou zijn. Hotstonemassage en paraffine handpakking waren heerlijk O+

Eten stelde weinig voor, hebben varkenshaassate gegeten, maar ze hadden bijvoorbeeld geen frituurpan, dus je kreeg overal gewoon brood bij enzo.

Gelukkig was het mooi weer en konden we veel buiten liggen / zitten :) Stoombad was wel erg lekker!
Aja, ik ken die wel maar ben er zelf nog nooit geweest. Wat betaal je voor de entree en vind je het alles bij elkaar de moeite waard vergeleken met andere complexen?
blub blub
pi_101848387
quote:
0s.gif [b]Op zondag 11 september 2011 21:27 ik heb één opgieting gedaan, die met honing, maar ik begin niet meer aan dat insmeren met die bodylotion. dat vind ik zooo vies!
en dan moet je die zooi naderhand nog afdouchen ook, voordat je in het zwembad mag.
Insmeren met honing of bodylotion? Ik vind het altijd erg lekker, honing smeren bij de opgieting. Het trekt ook helemaal je huid in als je het goed doet, blijft niks van over.
pi_101848491
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:22 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Insmeren met honing of bodylotion? Ik vind het altijd erg lekker, honing smeren bij de opgieting. Het trekt ook helemaal je huid in als je het goed doet, blijft niks van over.
De honing opgieting is juist een van mijn favorieten, doet écht wat met je huid O+

Wil zo graag snel weer gaan, heb gratis entree voor de veluwse bron en krijg nog een dagje van mn schoonouders, dat word dus een combi met massage of zoiets :D
pi_101848645
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:27 schreef lady-wrb het volgende:

we hebben nu nog een bon van de holterhof liggen. iemand daar ervaring mee?
Hier staat de review van het voorjaar toen we er waren geweest.

We zijn een paar weken geleden terug geweest met de return-actie.

Korte Opmerkingen:
+ Het personeelsprobleem hadden ze opgelost, dus wij kregen op tijd en snel ons eten.

+/- De porties hadden ze iets aangepast (mocht ook wel, je kon van 1 portie met z'n tweetjes eten). Al kan dat nog steeds met de club sandwich. De man naast ons kreeg de zijne niet op in z'n eentje.

- Achterstallig onderhoud waarvan wij dachten dat ze dat in de zomer zouden oplossen is niet opgelost. Hier en daar begint het nu vormen aan te nemen waarvan je denkt: "Jammer".

- Hygiene was sterk minder. Er waren iets meer mensen (40-50), maar dan nog verwacht ik niet dat de toilet gaat stinken of dat de vloeren bij douches zo weinig worden schoongeveegd.

+ Geen problemen gehad met reserveren in het weekend - aangezien je met de terugkeer-actie (toen nog) in alle kamers mocht terugkeren. Wij zaten dus super-de-luxe kamer, met extra studeerkamertje (bureau e.d.) en flatscreen TV.

- Als je geen ontbijt neemt omdat je wil uitslapen (om 11.00 hoef je de kamer pas uit en is het ontbijt afgelopen), reken er dan wel op dat je pas na 12.00 eten kan bestellen. Daarvoor kan je enkel gebak eten... beetje raar.

Hoewel het e.e.a. was opgelost en wij dus voor maar ¤45 inclusief overnachting aanwezig waren, weten wij niet of we nog terug gaan. Het hygiene aspect vinden wij namelijk zeer belangrijk. Het is ook duidelijk dat de sauna niet goed draait - het zit vol met VakantieVeilingen-gasten - die weinig betalen. Aangezien het eten ook zeer goedkoop is, gaat dit nooit werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door kahlie op 12-09-2011 12:32:54 ]
pi_101852966
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 07:23 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Aja, ik ken die wel maar ben er zelf nog nooit geweest. Wat betaal je voor de entree en vind je het alles bij elkaar de moeite waard vergeleken met andere complexen?
Gewone entree is 23,50, maar wij hadden een sauna-arrangement van 69 euro. Ik zou wel vaker gaan, alleen niet zo zeer voor de sauna's, maar meer voor de rust, zwem-/bubbel-/stoombad :) Want de 2 gewone sauna's vond ik niet echt heel fijn. De massages/beautybehandelingen zijn wel erg goed, dus als je die er gewoon bij doet dan kom je de dag wel door :)
pi_101881786
mm, ik twijfel tussen Prinsenjagt en Geldrop.. Heb zo hier en daar eens gelezen en ik neig nu naar Geldrop. Ga binnenkort een dag met O+, hij heeft 0 sauna-ervaring en ik ben heel benieuwd wat hij ervan gaat vinden!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_101891611
Dan kun je beter naar Geldrop gaan. Die is toch net wat mooier dan Prinsenjagt. Nog wel een nivootje lager dan sauna's als Veluwse Bron, Thermen Bussloo, Elyssium en Deverana.
pi_101892416
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:23 schreef bigfoot1972 het volgende:
Dan kun je beter naar Geldrop gaan. Die is toch net wat mooier dan Prinsenjagt. Nog wel een nivootje lager dan sauna's als Veluwse Bron, Thermen Bussloo, Elyssium en Deverana.
Net even op de website van Deverana gekeken en ik ben verkocht.. Dan maar even wat verder reizen, ben heel benieuwd!

Gereserveerd *O* Helaas geen massage erbij, vind het niet leuk om een voor een weg te moeten dus dat komt dan een volgende keer wel :)

[ Bericht 19% gewijzigd door nectarientje op 13-09-2011 11:14:20 ]
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_101906754
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:03 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Net even op de website van Deverana gekeken en ik ben verkocht.. Dan maar even wat verder reizen, ben heel benieuwd!

Gereserveerd *O* Helaas geen massage erbij, vind het niet leuk om een voor een weg te moeten dus dat komt dan een volgende keer wel :)
Het is heerlijk daar! Geniet ervan! :D
pi_101915171
Optimel eurosparen biedt ook weer sauna-arrangementen aan (2e persoon gratis). Misschien een tip?
pi_101922749
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:44 schreef bigfoot1972 het volgende:
Wederom weer een gratis naar de Zwaluwhoeve actie, alleen geldig deze maand, en niet op dinsdag en zaterdag. Er komt wel 3,95 aan reserveringskosten bij.

http://www.zwaluwhoeve.nl/vbt

http://www.zwaluwhoeve.nl/pdf/VVV_actie.pdf

De bon is geldig voor 2 personen, vergeet niet te reserveren.
Wederom? Heeft de Zwaluwhoeve vaker zulke acties?
pi_101928019
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:34 schreef BabyB het volgende:

[..]

Wederom? Heeft de Zwaluwhoeve vaker zulke acties?
dagelijks :')

er is volgens mij nog nooit iemand geweest die de 'echte' entree-prijs betaald heeft :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101928971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 07:42 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dagelijks :')

er is volgens mij nog nooit iemand geweest die de 'echte' entree-prijs betaald heeft :P
Maar dat is toch altijd bij sauna's? Volgens mij heb ik nog nergens ooit de "normale" prijs betaald. Voordat we gaan, Google'en we altijd eerst even voor korting of we hebben al ergens eerder gelezen dat er ergens een kortingsactie is, dat scheelt je zo toch al een flink aantal euro's.
Tja, we blijven Hollanders he ;) (eigenlijk Limburgers, maar goed :P)
Don't let my username fool you...
pi_101929726
De Zwaluwhoeve is anders wel een stuk extremer met acties hoor. Als je het een beetje uit kient kun je elke week gratis naar binnen, je betaalt dan alleen 3,95 euro aan reserveringskosten (per boeking, niet per persoon).

Bij andere sauna zou ik niet weten waar je gratis naar binnen kan, ook voor de helft van de prijs is vaak al lastig.
pi_101929792
Bij de echt goede sauna's heb je zulke acties niet. Hebben ze ook niet nodig.
pi_101933314
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:47 schreef stbabylon het volgende:
Bij de echt goede sauna's heb je zulke acties niet. Hebben ze ook niet nodig.
+1
pi_101933774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:47 schreef stbabylon het volgende:
Bij de echt goede sauna's heb je zulke acties niet. Hebben ze ook niet nodig.
sterker nog; ik merk dat de sauna's die wel steeds met al die acties meedoen, de prijzen van andere dingen (behandelingen en restaurant) omhoog schieten
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_101934247
Ja dat lijkt me logisch, ze zullen het geld toch ergens vandaan moeten halen.

Maar zelfs met korting ga ik niet meer naar de Zwaluwhoeve :N
pi_101934959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:39 schreef Sylvana het volgende:
Ja dat lijkt me logisch, ze zullen het geld toch ergens vandaan moeten halen.

Maar zelfs met korting ga ik niet meer naar de Zwaluwhoeve :N
ik ben er zelf nooit geweest en wil dat ook zo houden

mijn neef was er laatst naartoe gegaan en stond binnen anderhalf uur weer buiten: hij vond het echt veels te massaal :X
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101949447
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:39 schreef Sylvana het volgende:
Ja dat lijkt me logisch, ze zullen het geld toch ergens vandaan moeten halen.

Maar zelfs met korting ga ik niet meer naar de Zwaluwhoeve :N
Ik ga gratis ook niet :7 Idd veel te massaal.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101958433
Daarnaast kannibaliseert het ook op de gasten die wel (voorheen) betaalden. Ik ga niet de volle prijs betalen als ik weet dat het barst van de acties. Ofwel, ik ga niet naar dat soort sauna's :P
pi_101960719
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:33 schreef tjoptjop het volgende:
Daarnaast kannibaliseert het ook op de gasten die wel (voorheen) betaalden. Ik ga niet de volle prijs betalen als ik weet dat het barst van de acties. Ofwel, ik ga niet naar dat soort sauna's :P
Een beetje zoals dat als ik een AH binnen hobbel ik nooit bonusproducten koop omdat ik dan geen bonuskaart bij me heb :@ Je gaat toch niet het volle pond voor zo'n sauna betalen als je weet dat er continue acties zijn? :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101964456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:05 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Tja, we blijven Hollanders he ;) (eigenlijk Limburgers, maar goed :P)
Waarom haal je jezelf zo omlaag?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_101964532
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een beetje zoals dat als ik een AH binnen hobbel ik nooit bonusproducten koop omdat ik dan geen bonuskaart bij me heb :@ Je gaat toch niet het volle pond voor zo'n sauna betalen als je weet dat er continue acties zijn? :D
Wat de AH betreft: let maar eens goed op. De bonusproducten zijn lang niet altijd de goedkoopste.

Ovrigens vind ik, dat de dingen moeten kosten wat ze moeten kosten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_101966513
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een beetje zoals dat als ik een AH binnen hobbel ik nooit bonusproducten koop omdat ik dan geen bonuskaart bij me heb :@ Je gaat toch niet het volle pond voor zo'n sauna betalen als je weet dat er continue acties zijn? :D
Hier toetst de cassiére dan altijd een eigen bonuskaartnummer in, krijg je de korting alsnog ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 00:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarom haal je jezelf zo omlaag?
Omlaag? Ik wil absoluut geen Hollander genoemd worden, dat vind ik nogal een belediging...
Don't let my username fool you...
pi_102003585
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 07:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hier toetst de cassiére dan altijd een eigen bonuskaartnummer in, krijg je de korting alsnog ;)

[..]

Omlaag? Ik wil absoluut geen Hollander genoemd worden, dat vind ik nogal een belediging...
Ja, dat vind ik ook.
Maar je zegt zelf: we blijven hollanders he.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_102007673
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 07:51 schreef Metalfreak het volgende:
Omlaag? Ik wil absoluut geen Hollander genoemd worden, dat vind ik nogal een belediging...
Dat ben ik helemaal met je eens, komende uit Overijssel.

Zelfs in het buitenland verbeter ik mensen, no, not from Holland, I'm from The Netherlands, there's a difference.
pi_102045678
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 09:00 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens, komende uit Overijssel.

Zelfs in het buitenland verbeter ik mensen, no, not from Holland, I'm from The Netherlands, there's a difference.
In ALLE talen van Europa is er een apart woord voor Nederland en voor Holland.
Voor talen buiten Europa is het een kwestie van transcriptie.
Maar dan nog kun je vaak op Engels terugvallen. Of vertalen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_102087176
Ik vind het toch knap van de Zwaluwhoeve... Zoveel negatieve reacties en toch nog altijd bomvol met bezoekers.
  zondag 18 september 2011 @ 18:10:34 #126
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102104802
Dit topic toch eens volgen. Wie weet kom ik nog goede tips tegen. :)
Ik heb nog een waardebon voor Sauna Holterhof. Ben benieuwd of de review van kahlie voor wat betreft de sauna nog klopt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_102106467
ManAtWork, in de laatste post van de vorige pagina heeft ze een update gegeven :)
  zondag 18 september 2011 @ 19:35:57 #128
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102108176
Oeps,... :@
Had de eerst pagina wel gelezen maar die was al een paar maand oud. Dus ben ik daarna naar het einde van het topic gegaan.

(En bedankt voor de tip. ^O^ )
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_102130414
quote:
11s.gif Op zondag 18 september 2011 19:35 schreef ManAtWork het volgende:
Oeps,... :@
Had de eerst pagina wel gelezen maar die was al een paar maand oud. Dus ben ik daarna naar het einde van het topic gegaan.

(En bedankt voor de tip. ^O^ )
Laat je weten hoe het geweest is? Als ze wat meer hebben opgeknapt hoor ik het graag!
  maandag 19 september 2011 @ 09:23:06 #130
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102130807
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:58 schreef kahlie het volgende:

[..]

Laat je weten hoe het geweest is? Als ze wat meer hebben opgeknapt hoor ik het graag!
Doe ik. Eerst nog even iemand vinden die samen met mij de waardebon wil inwisselen. :s)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 22 september 2011 @ 23:16:23 #131
16874 creno
born this way
pi_102282917
Voor het eerst naar Elysium geweest.

We kregen armbandjes en daarmee konden we onze lockers openen, die zaten al kilometers uit elkaar, beetje raar, maar goed, geen ramp.
Toen wat rondgelopen en op zoek naar een leuke sauna om mee te beginnen. Veel sauna's zaten redelijk vol, maar uiteindelijk vonden we een plekje in de stoomgrot. Jammer dat er geen trekkers lagen, dat is toch net wat hygiënischer.

Buiten op het "strand" een sigaretje gerookt, netjes dat er een ruime plek is voor de rokers, zelfs een terrasje aan de andere kant waar je kunt roken en ook gewoon bediening is.

De kruidensauna vonden we niet zo heel erg warm, weinig gezweet, wel lekker daarna in de neveltuin gelopen, al waren de beloofde orchideeën nergens te bekennen.
De zuurstofsauna was al iets beter qua warmte, al snapte we het principe niet echt, zover ik weet neemt je lichaam maar een beperkt deel zuurstof op, dat wat je nodig hebt. Maar het verhaaltje erbij was leuk. De verhalensauna is een leuke sauna, maar raar ingedeeld, als de onderste rij vol zit kun je niet makkelijk op de bovenste rij komen.

Na elke sauna is het wel even zoeken waar je kunt afkoelen, weinig afkoelslangen en koude douches, dan was het beter geweest om de gewone douches met een thermostaat uit te rusten.

Het kruidenbad van kneip was lekker, niet overdadig geurend, precies goed.

De maaltijd was goed en we hadden ons eten binnen tien minuten voor ons neus, en dan was het ook nog op een druk moment (net na 18.00u).

Het stoombad daarna was een aparte ervaring, in het water was het gewoon lekker warm, ging je eruit was de stoom heet !
Het kruidenbad bij het zwembad mag niet echt kruidenbad genoemd worden, was weinig van te merken.
Het zoutbad buiten is geweldig, heerlijk liggen drijven daar.
Buiten nog in de sauna geweest waar een elandenkop binnen hangt, deze was goed, heerlijk zitten zweten daar en toen we eruit kwamen was om de hoek al een afkoelgedeelte, een emmer met ijs en koude douches, paar stappen verder een enorm koud dompelbad. Maar geen voetenbad in de buurt om weer op temperatuur te komen, daarvoor moet je dan weer helemaal naar binnen.

Voor we naar huis gingen nog lekker gescrubt en ingesmeerd met gratis body-creme, ook voor mannen !

Kortom, een goede ervaring met wat negatieve punten.
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:53:42 #132
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102595296
ik ben vandaag met mijn zoontje van 12 naar thermen holiday in schiedam geweest.
het was voor hem de eerste keer en hij was wat twijfelachtig over het feit dat hij bloot moest, maar was toch wel nieuwsgierig naar het fenomeen sauna.
bij de ingang moest hij zich legetimeren (hij is nogal klein en wordt vaak voor veel jonger aangezien, dus die zag ik aankomen) maar op zich prima.
de rest van de dag verliep voor hem als een groot feest.
ik had hem al verteld dat het hier geen pretpark was en dat hij zich rustig en beschaafd moest gedragen, en dat lukte prima. en ondanks dat er wel naar hem gekeken werd waren het eerder vertederde en lachende gezichten (bijvoorbeeld toen hij schaterend onder het stortbad stond)
en behulpzaam personeel over advies voor een opgieting.
toevallig was er in de bioscoopsauna een kinderfilm
hij heeft zitten smullen van het broodje kip bombay (en dat voor een zeikerd bij het eten) en de warme choco met werkelijk een enorme berg slagroom
tezamen met het heerlijke weer was het resultaat een topdag voor ons allebei.
complimenten voor het personeel :Y
het blijft een geweldige sauna O+
pi_102595538
Sauna de Veluwe is nu bezig met opknappen en dergelijke. Er komt nog een sauna bij geloof ik en er komt een opgietritueel! :D
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2011 @ 23:03:29 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102595683
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:59 schreef Tamashii het volgende:
Sauna de Veluwe is nu bezig met opknappen en dergelijke. Er komt nog een sauna bij geloof ik en er komt een opgietritueel! :D
ja dat heeft hier ergens idd al eerder gestaan.
ik vind het maar een klein complex.
pi_102595948
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:03 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja dat heeft hier ergens idd al eerder gestaan.
ik vind het maar een klein complex.
Klein maar fijn. En tenminste goedkoop!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2011 @ 23:16:15 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102596199
ieder zijn ding :Y
mij krijg je dr met geen 10 paarden meer naar toe.
pi_102604591
Wat leuk, lady-wrb, dat je je zoon hebt meegenomen! Mijn ouders namen ons héél af en toe mee naar de sauna en dat was altijd een groot feest O+ Ik vond het geweldig als kind. Leuker dan een pretpark zelfs!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_102606261
Ik heb hier nog nooit gepost, dus hoi :W

Ik ben afgelopen vrijdag met mijn vriend naar Sauna Nijverdal geweest. Ik had een aantal maanden geleden een voucher 'gewonnen' op vakantieveilingen.nl. Deze week hadden we nog vakantie dus besloten om hem nu te gaan gebruiken.

Bij binnenkomst was het eerste wat me opviel de bruine inrichting. Overal schrootjes e.d. aan de muren en bruine meubels. We werden welkom geheten door een erg aardige man die heel geinteresseerd en hartelijk vanalles aan ons vroeg, of we al eens eerder naar een sauna waren geweest (ik wel, vriend niet) en of we misschien lichamelijke klachten hadden waar rekening mee gehouden moest worden (niet het geval). Na het ontvangen van de sleutels van de kluisjes en een badjas te hebben gehuurd hebben we ons omgekleed. Daarna kregen we een rondleiding van dezelfde meneer. Hoewel het complex aan de kleine kant is was de rondleiding heel uitgebreid, hij vertelde erg veel, ook over de werkingen van de sauna's en wat de beste volgorde is om ze te gebruiken. Na de rondleiding zijn we zelf wat rond gaan lopen om te kijken wat we zouden gaan doen.
Wat opviel was dat we in totaal maar met 6 mensen binnen waren. Wij, een ander stel, en 2 mannen alleen. Maar goed, wel lekker rustig! Sauna Nijverdal heeft een turks stoombad, en 2 verschillende 'droge' sauna's. Ook hier viel het bruine interieur op, bruine tegels aan de muur en op de grond en je kon gewoon zien dat het sanitair (kranen e.d.) wat verouderd was. Er was 1 centrale plek om af te koelen. Een plek met allemaal douches, waterslangen en een dompelbad. Verder oogde alles wel goed schoon en er werden regelmatig rondjes gelopen door het echtpaar dat de sauna runt om te kijken of alles nog netjes was.
Je kon ook lekker buiten zitten. Er was een buitenzwembad van 31 graden en een whirlpool. Daarnaast een tuin waar je wat rond kon lopen en veel plekken om te zitten. We hebben af en toe wat te drinken besteld (lekkere koffie!) en later in de middag een broodje. Het was allemaal niet heel hoogstaand maar het smaakte prima.

Wat in onze ogen wel een beetje vreemd was, was het feit dat we bij binnenkomst geen massage o.i.d. konden reserveren. Wij hadden dit niet van te voren gedaan omdat we nog niet zeker wisten wat we precies wilden. Tijdens de rondleiding werd er verteld dat het niet mogelijk was om een massage te boeken omdat de masseuse dan maar voor 2 mensen naar het complex moest komen. Maar, als er meer mensen aangaven dat ze een massage wilden dat ze dan de masseuse gingen bellen. Toen wij het aantal mensen zagen dat in de sauna rondliep gingen we er vanuit dat het niks zou gaan worden met de massage. Hierin waren we best teleurgesteld. Later kwam echter de man naar ons toe dat nog een man had aangegeven een massage te willen en dat ze de masseuse hadden gebeld. Hij had ons al ingepland. Toen we vroegen of we dan ook bijv. een hotstone massage konden boeken i.p.v. een normale massage bleek dit niet mogelijk. Het was of een normale massage, of anders niks. De massage was overigens echt heel goed, de vrouw pakte echt je stijve spieren aan en masseerde net zolang tot alles weer soepel was. (Ik had bijv. een hele stijve spier in mijn bil :') Toen ze dat merkte begon ze heel hard te zuchten en te mompelen, och wat stijf, poepoe :') Maar ze heeft het goed aangepakt ^O^ )
Maar het hele gebeuren rond de massages was wel een beetje vreemd. Misschien hadden we het beter van te voren kunnen boeken maar goed.

Conclusie; een klein complex dat gerund wordt door hele aardige en hartelijke mensen. Wel mag er naar mijn mening wat aan het interieur worden veranderd, het is allemaal wat verouderd. Bij bijv. het zwembad zag je ook roestplekken, dat kan best aangepakt worden. Door de kleinschaligheid is alles wel lekker overzichtelijk en omdat het zo ontzettend rustig was had je bijna het gevoel dat je het allemaal voor jezelf had. Het was een leuke ervaring maar ik zou er denk ik niet nog een keer naar toe gaan.
pi_102902950
Ik zou eigenlijk in/rond de herfstvakantie wel een dagje willen ontspannen ergens, alleen ik heb niet echt een vriendin die ik mee kan vragen naar zoiets. Hoe raar is het om alleen te gaan? Is dat net als alleen gaan eten in een restaurant, is het te doen, of kan dat echt comfortabel zijn? En hoe is de sfeer dan; zit iedereen druk met elkaar te praten, of juist niet? En als je kiest voor een massage (oid), kan je dan kiezen of het een man of vrouw is die dat bij je doet? Is het raar om daar (als man) een voorkeur in te hebben? :P
pi_102903075
Ik ga ook vaak zat alleen, als ik na m'n werk ga is het meestal een impulsbeslissing en ga ik alleen. Heb me nog nooit 'raar' gevoeld ofzo. Ik zie het overigens ook niet als sociaal gebeuren (zoals die kwekkende huismoeders dat wel doen :{w ), zit daar puur voor de ontspanning en dat goed voor m'n huid is.

Overigens valt dat druk praten altijd wel mee, hangt toch altijd wel een rustig sfeertje.
pi_102903846
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 00:50 schreef LoggedIn het volgende:
Ik zou eigenlijk in/rond de herfstvakantie wel een dagje willen ontspannen ergens, alleen ik heb niet echt een vriendin die ik mee kan vragen naar zoiets. Hoe raar is het om alleen te gaan? Is dat net als alleen gaan eten in een restaurant, is het te doen, of kan dat echt comfortabel zijn? En hoe is de sfeer dan; zit iedereen druk met elkaar te praten, of juist niet? En als je kiest voor een massage (oid), kan je dan kiezen of het een man of vrouw is die dat bij je doet? Is het raar om daar (als man) een voorkeur in te hebben? :P
Het lijkt mijzelf niks om alleen te gaan, want ik wil graag aanspraak hebben.
Maar als het je vooral gaat om de sauna, dan kun je best alleen gaan.
Voordeel is dat je met niemand rekening hoeft te houden, je kunt gewoon je eigen gang gaan. En of je je er comfortabel bij voelt, is je eigen keus.
Gewoon lekker doen!!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_102904692
Ik ga als vrouw regelmatig alleen naar de saun. Als vrouw alleen is volgens mij aparter dan als man alleen. Kom vaker mannen alleen tegen. Of je het comfortabel vindt ligt aan jezelf. Ik vind het heerlijk rustig om met niemand rekening te hoeven houden. En als je zelf open staat voor een praatje met anderen kun je genoeg aanspraak hebben als je dat wilt.

En als er meerdere masseurs zijn is het niet vreemd om een voorkeur voor een man of een vrouw aan te geven. Ik vond zelf een man fijner, omdat die vaak (niet altijd) wat krachtiger te werk gaan :)
pi_102910238
Mjah, ik ga aankomende week ook een keer alleen omdat ik niemand in mijn omgeving heb die het leuk vind/ er tegen kan. Vind ik wel jammer want mijn moeder kan er dus niet tegen en mijn beste vriendin ook niet. :'(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:19:35 #144
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102910569
quote:
17s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:07 schreef Tamashii het volgende:
Mjah, ik ga aankomende week ook een keer alleen omdat ik niemand in mijn omgeving heb die het leuk vind/ er tegen kan.
Staat bij mij ook op de planning.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_102914060
quote:
17s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:07 schreef Tamashii het volgende:
Mjah, ik ga aankomende week ook een keer alleen omdat ik niemand in mijn omgeving heb die het leuk vind/ er tegen kan. Vind ik wel jammer want mijn moeder kan er dus niet tegen en mijn beste vriendin ook niet. :'(
Geloof me - net als je went aan je vrijheid om alles lekker in je eigen tempo te doen - vindt je iemand die het ook fantastisch vindt }:| Moet je daar weer aan wennen. Verder is het wel leuk. 8-)
pi_103042563
Alweer een brand in sauna Peize! :o :'(

http://www.rtvnoord.nl/home/pagina.asp?pid=104274
pi_103042891
Ik zag het net op het nieuws ja :o
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 oktober 2011 @ 17:24:54 #148
163650 Greys
pi_103042961
Maar goed dat er zo weinig mensen binnen waren dan... (maar 2 in het pand, in de middag? zou dat wel kloppen? :@ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103043041
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:24 schreef Greys het volgende:
Maar goed dat er zo weinig mensen binnen waren dan... (maar 2 in het pand, in de middag? zou dat wel kloppen? :@ )
ja, dat kan wel. peize heeft hier in de buurt tegenwoordig een enorm slechte naam. 2 jaar terug waren wij ook geweest en toen was het (vooral het restaurantgedeelte) niet zo tof. en ik en mijn man zijn echt niet heel kieskeurig ofzo
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:59:52 #150
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103094485
wij gaan morgen naar holterhof :)
ik ben benieuwd. t is wel een klere-end rijden, dus ik hoop dat het niet te erg tegenvalt.
pi_103106845
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:26 schreef simmu het volgende:

ja, dat kan wel. peize heeft hier in de buurt tegenwoordig een enorm slechte naam. 2 jaar terug waren wij ook geweest en toen was het (vooral het restaurantgedeelte) niet zo tof. en ik en mijn man zijn echt niet heel kieskeurig ofzo
De sauna vond ik absoluut prettig, maar toen ik er met een vriendin het diner besloot te nemen hadden we dat idd beter niet kunnen doen :o Zelden zoiets slechts geserveerd gekregen voor de hoofdprijs _O- Daarom zei ik daarna altijd dat de sauna prima was, maar je je moest beperken tot lunchgerechten als je wilde eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_103107172
neuh, die lunch was ook niks hoor :N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103107213
Maar ze hebben er wel lekkere warme chocolademelk! O+
pi_103107288
woah; ze geven nog de gasten de schuld ook!

quote:
Ondanks brand in één van onze buitensauna’s zijn wij gewoon open.

Beste gasten van Beauty Sauna Peize.

Door een ondoordachte handeling van één van onze gasten is er brand ontstaan in de Houtgestookte sauna en beschadiging aan de naastgelegen Kleurentherapiesauna.
Wij zullen er voor zorgen dat de beperkte schade zo spoedig mogelijk zal worden hersteld.
Ondanks deze beperking blijven er nog 8 sauna’s beschikbaar.
Wij hebben een ruim aanbod aan faciliteiten, maar toch hebben wij besloten onze gasten tegemoet te komen met een korting van
¤ 5,- p.p. op de sauna-entree.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:41:17 #155
163650 Greys
pi_103107335
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:39 schreef simmu het volgende:
woah; ze geven nog de gasten de schuld ook!

[..]

Misschien heeft een van de gasten in dat vuur zitten porren en kwamen er vonken op een handdoek ofzo. Alleen bij de meeste houtgestookte sauna's is dat niet nodig, want zorgen de medewerkers er altijd voor dat het vuur hoog genoeg is. Dus OF ze hadden een bijdehandte gast die zo nodig zelf moest gaan porren (dan zorg je alleen als sauna zijnde dat dat niet kan, lijkt me...) of het is gewoon hun eigen schuld.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103107485
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Misschien heeft een van de gasten in dat vuur zitten porren en kwamen er vonken op een handdoek ofzo. Alleen bij de meeste houtgestookte sauna's is dat niet nodig, want zorgen de medewerkers er altijd voor dat het vuur hoog genoeg is. Dus OF ze hadden een bijdehandte gast die zo nodig zelf moest gaan porren (dan zorg je alleen als sauna zijnde dat dat niet kan, lijkt me...) of het is gewoon hun eigen schuld.
Tja ik heb het in Papendrecht ook gezien - dat mensen zelf hout neerleggen, al staat er een bord dat je het niet moet doen. Ik weet niet hoe je dat moet gaan tegenhouden? Je kunt er moeilijk een slot op zetten, want dat wordt extreem heet of gaat smelten. Zeker in de 'buurt'sauna's, zijn er veel mensen die vinden dat omdat ze al zo lang en vaak komen, ze zelf wel weten hoe het moet.

Persbericht is wel sneu. Dat hadden ze netter kunnen laten weten.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:11:48 #157
163650 Greys
pi_103107845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:50 schreef kahlie het volgende:

[..]

Tja ik heb het in Papendrecht ook gezien - dat mensen zelf hout neerleggen, al staat er een bord dat je het niet moet doen. Ik weet niet hoe je dat moet gaan tegenhouden? Je kunt er moeilijk een slot op zetten, want dat wordt extreem heet of gaat smelten. Zeker in de 'buurt'sauna's, zijn er veel mensen die vinden dat omdat ze al zo lang en vaak komen, ze zelf wel weten hoe het moet.

Persbericht is wel sneu. Dat hadden ze netter kunnen laten weten.
In Pijnacker kunnen de gasten er volgens mij zelf niet eens aankomen, zal er de volgende keer eens goed op letten :) Maar volgens mij kunnen zij zelf geen hout op het vuur gooien in de houtgestookte Maa sauna.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103108600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:31 schreef simmu het volgende:
neuh, die lunch was ook niks hoor :N
Ik had er ooit een salade met avocado en die was wel lekker. Maar goed, moeilijk om een salade te verprutsen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:28:35 #159
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_103109673
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Misschien heeft een van de gasten in dat vuur zitten porren en kwamen er vonken op een handdoek ofzo. Alleen bij de meeste houtgestookte sauna's is dat niet nodig, want zorgen de medewerkers er altijd voor dat het vuur hoog genoeg is. Dus OF ze hadden een bijdehandte gast die zo nodig zelf moest gaan porren (dan zorg je alleen als sauna zijnde dat dat niet kan, lijkt me...) of het is gewoon hun eigen schuld.
Dan nog laat je de reden van de brand in het midden op een openbare website... Wat heeft het voor toegevoegde waarde om zo openlijk met het vingertje te gaan wijzen? Blijkbaar nemen ze het niet zo nauw met de discretie van hun gasten...
Don't let my username fool you...
pi_103110011
Weet ik niet, ik hoor dat het al de zoveelste brand is en als het telkens door een gast komt, misschien wel een persoon, dan zou ik daar echt gek van worden... Als sauna zit je wel met de kosten omdat iemand achterlijk aan het doen is wat je nauwelijks tot niet kan controleren en waar je dus waarschijnlijk niet de kosten op kan halen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_103110151
Dat gedeelte wat is afgebrand was wel heel oud en vies. Hing echt een erg muffe lucht waar je onpasselijk van werd. Dus zo erg is het niet dat dat weg is :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_103113792
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:46 schreef Isabeau het volgende:
Dat gedeelte wat is afgebrand was wel heel oud en vies. Hing echt een erg muffe lucht waar je onpasselijk van werd. Dus zo erg is het niet dat dat weg is :+
Misschien was het wel gewoon een warme sloop om eea wat sneller te laten verlopen :+
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:14:51 #163
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_103119127
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:40 schreef Tamashii het volgende:
Weet ik niet, ik hoor dat het al de zoveelste brand is en als het telkens door een gast komt, misschien wel een persoon, dan zou ik daar echt gek van worden... Als sauna zit je wel met de kosten omdat iemand achterlijk aan het doen is wat je nauwelijks tot niet kan controleren en waar je dus waarschijnlijk niet de kosten op kan halen.
Je kunt er nog zo gek van worden, maar zoiets zet je m.i. niet op je site. Geef die gast een toegangsverbod en het probleem is weg. Dat zijn nu eenmaal bedrijfsrisico's en je moet gewoon in je bedrijfsvoering rekening houden met de stompzinnigheid van gasten. Ik vind het getuigen van een ontzettend kinderachtig niveau om zo'n uiting openbaar te maken.
Don't let my username fool you...
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:08:39 #164
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103127999
nou wij waren dus vandaag naar de holterhof.
het was zoals ik al zei een behoorlijke rit (bijna 2 uur en nog file ook :( ) dus we hoopten dat het niet tegen zou vallen.
we werden aan de balie verwelkomd en we kregen uitleg over de regels en wat waar was.
de kluisjes vielen enigszins tegen. er waren een stuk of wat kapot en van een paar werkte het slot niet :? maar oke.
een kleedruimte is er niet echt. het is een bovenverdieping waar alle kluisjes zijn.
je moet zelf je kluiscode intoetsen (ze raden aan je pincode of je postcode)

je mag geen flesjes water gebruiken hier. er zijn waterapparaten waar je met plastic bekertjes water uit kunt halen. helaas staan die dingen alleen binnen in het hoofdgebouw en bij de bijgebouwen staan ze zelfs op de eerste verdieping, dus als je dorst hebt, moet je aan de wandel.
op zich is het best aardig toeven daar. vooral met mooi weer.

er is een lekker warm zwembad buiten, een bubbelbad en een zoutwaterbad (aan de koude kant, maar ik ben een koukleum dus dat is niet representatief) en een koud dompelbad.
ook zijn er diverse douchegelegenheden, waarbij opviel dat een aantal het al een tijdje niet meer doen. maar degene die het doen zijn heerlijk.

er zijn verschillende sauna's. de zweedse sauna van 100 gr was lekker heet en ook in de finse sauna was het goed toeven (een heerlijke mintgeur) het stoombad viel tegen. veel stoom, maar niet lekker heet en ik miste een geurtje. er was ook een sauna waar je in een soort zoute lucht moest liggen. na 20 minuten zou je dan evenveel zeelucht binnen hebben als een strandwandeling van 2 uur. mwah, ik vond er niet veel aan.
er zijn twee plaatsen waar je heerlijk kunt douchen en scrubben. er zijn daar heerlijke warme douches (temperatuur kan je zelf instellen) en er staat een schaal met scrubzout.
er zijn in de gebouwen ook nog sauna's boven.

in het ene gebouw twee infra rood sauna's en een rozensauna. de infraroodsauna's zijn heerlijk hoor, maar die van die rozensauna had ik binnen 3 minuten hoofdpijn van de enorme rozengeur. dat was niet echt mijn ding, zal ik maar zeggen.
in het andere gebouw was nog een sauna, een ruimte met allemaal steen (geen idee wat ik er moest doen) en een ruimte met ruststoelen.

wat ik wel raar vond was de hoeveelheid ramen in de sauna's. je kan in elke sauna naar buiten kijken en vooral de sauna's boven hebben ook ramen waardoor je naar andere sauna's kan kijken.
zo moet je wel opletten hoe je ligt, want op een gegeven moment lag er in de sauna naast me iemand wijdbeens richting deur, waardoor ik zowal vol zicht had op zijn hele gebeuren :X
nou valt me dat doorgaans nooit zo op omdat het zo schemerig is in sauna's, maar daar lig je dus in het volle licht.

Natuurlijk hebben we ook het restaurant uitgeprobeerd. ze hebben een mooi terras met diverse zitgelegenheden, maar we wilden graag binnenzitten.
in eerste instantie dachten we: oei, wat een donker gebeuren hier. veel donker hout, veel donkere meubelen, en erg vol, maar wel netjes en keurige bediening.
ik had sate van varkenshaas besteld met vlaamse friet en mijn vriend had jaegerschnitzel.
het duurde even, maar het resultaat was verbluffend. ik heb in tijden niet zulke lekkere sate gegeten en ook de schnitzel was voortreffelijk. de vlaamse friet was zelfgesneden en heerlijk gekruid en goed gefrituurd en ook de salade was voortreffelijk :9
het was heel erg jammer dat het op koude borden werd geserveerd. voor dat we klaar waren met eten, was ons eten afgekoeld. echt doodzonde, want het was echt vreselijk lekker.
dit hebben we later aangegeven bij ons vertrek, toen ons gevraagd werd of alles naar wens was.
daar werd bevestigd dat idd de borden niet verwarmd werden, maar of ze wat met onze feedback gaan doen, weet ik niet.

we hebben ook een opgieting gedaan. die zijn daar op vast tijden en 5 minuten van tevoren gaat een bel. het vindt plaats in een speciale sauna en die was in no time stamp en stampvol. ik kwam terecht op een plek waarvan de saunameester het niet zo handig vond, dus ik verkaste een bankje naar boven.
tussen de opgietingen door gingen we naar buiten, waar we heerlijke ijsjes en fruit kregen.
toen we weer naar binnen gingen gebeurde er wat vervelends. doordat ik vanuit de zon in de schemerige sauna een beetje nachtblind mijn plek moest terugvinden, stapte ik mis in een opening die tussen de bankjes en de kachel is en ik viel tegen de kachel en op de bankjes.
gelukkig stond ik in een reflex weer snel op mijn benen, dus ik had me niet eens serieus bezeerd, maar vervelend was het wel. eerlijk gezegd vind ik het vrij link om daar niet iets aan te doen (en met mij nog een paar bezoekers van de opgieting) maar kennelijk gaat het heel vaak goed.
de opgietingen waren met lemongrass en rum/vanille en waren heerlijk heet, maar goed te doen.
ik vind het heel knap van de saunameester om in zo'n kleine ruimte te wapperen zonder iemand te raken, want echt, het is heel, heel klein.

dat is overigens ook een beetje het beeld van het geheel. er zijn best een aantal verschillende sauna's, maar ze zijn allemaal aan de kleine kant. in een paar kan je niet eens languit liggen.

conclusie van ons: het is absoluut beter dan sauna de veluwe, maar haalt het niet bij iets als thermen schiedam (qua ruimte en grootte en variatie in sauna dan) maar het personeel is uiterst vriendelijk en het eten prima. het is er ook erg schoon en netjes.
het is dat we er uren voor in de auto moeten zitten, als het dichter in de buurt was geweest, hadden we zeker nog eens gegaan.
pi_103134792
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Je kunt er nog zo gek van worden, maar zoiets zet je m.i. niet op je site. Geef die gast een toegangsverbod en het probleem is weg. Dat zijn nu eenmaal bedrijfsrisico's en je moet gewoon in je bedrijfsvoering rekening houden met de stompzinnigheid van gasten. Ik vind het getuigen van een ontzettend kinderachtig niveau om zo'n uiting openbaar te maken.
Nou, nee.
Of je die gast een toegangsverbod geeft of niet, dat helpt niet meer.
Het probleem is dat er altijd wel mensen zijn die denken dat zich niet aan de regels hoeven te houden. En dat is stompzinnig. Van die gasten. En tegen stompzinnigheid is geen maatregel of waarschuwing bestand.
Dat er nu bekend gemaakt wordt dat er door de stompzinnigheid van gasten forse schade is ontstaan, vind ik niet kinderachtig. Laat het voor de nieuwe gasten een waarschuwing zijn. (Maar dat zal wel niet: stompzinnigheid kent geen tijd.)

Ik hoop dat ze de veroorzaker kunnen traceren en aansprakelijk stellen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_103135554
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
toen we weer naar binnen gingen gebeurde er wat vervelends. doordat ik vanuit de zon in de schemerige sauna een beetje nachtblind mijn plek moest terugvinden, stapte ik mis in een opening die tussen de bankjes en de kachel is en ik viel tegen de kachel en op de bankjes.

Toevallig zoiets recentelijk ook in Peize gehad?
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2011 @ 09:41:59 #167
37843 lady-wrb
kortaf
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:06:43 #168
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_103144295
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, nee.
Of je die gast een toegangsverbod geeft of niet, dat helpt niet meer.
Het probleem is dat er altijd wel mensen zijn die denken dat zich niet aan de regels hoeven te houden. En dat is stompzinnig. Van die gasten. En tegen stompzinnigheid is geen maatregel of waarschuwing bestand.
Dat er nu bekend gemaakt wordt dat er door de stompzinnigheid van gasten forse schade is ontstaan, vind ik niet kinderachtig. Laat het voor de nieuwe gasten een waarschuwing zijn. (Maar dat zal wel niet: stompzinnigheid kent geen tijd.)

Ik hoop dat ze de veroorzaker kunnen traceren en aansprakelijk stellen.
Ik blijf het nog steeds iets tussen de eigenaar van de sauna en de veroorzaker vinden en daar horen andere gasten niets van mee te krijgen. Zo spreek je namelijk indirect andere gasten ook aan, terwijl die er niets mee te maken hebben. Zeer onprofessioneel gedrag vind ik het. En blijkbaar geeft de eigenaar van de sauna de gelegenheid om iets "ondoordachts" door een gast te laten gebeuren. Mensen doen nu eenmaal wel eens foute, ondoordachte dingen... En als het al niet de eerste keer is dat er brand is geweest (door dezelfde oorzaak?), dan had je misschien wel eens eerder maatregelen moeten nemen. Nalatigheid van de eigenaar speelt hier dan ook een rol lijkt me...
Don't let my username fool you...
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:00:21 #169
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_103145953
Afgelopen week ben ik weer een keer naar Zuidwolde geweest.
Geen idee of een review nog gewenst is aangezien er al een paar in de OP staan. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_103146005
Elke review is welkom, iedereen heeft een andere ervaring en een andere kijk op dingen *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_103157770
Lade-wrb bedankt voor je review. Ik ga binnenkort ook een bezoekje brengen aan de Holterhof.
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:05:16 #172
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_103159261
Kan iemand een sauna in de nabijheid van Rotterdam aanraden? Ik heb het niet zo op het massale.

Wat kan ik overigens verwachten qua demografische samenstelling? Heb zelf niet zo'n zin om als 19 jarige jongeman met enkel 50+ers te zitten.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2011 @ 20:33:32 #173
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103160793
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:34 schreef sphinxproject het volgende:
Lade-wrb bedankt voor je review. Ik ga binnenkort ook een bezoekje brengen aan de Holterhof.
kijk je wel uit in die opgietingen sauna? niet in de buurt van de kachel gaan zitten hoor!
ik heb een afdruk van de rand van dat ding in mijn zij staan :o
pi_103162107
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Kan iemand een sauna in de nabijheid van Rotterdam aanraden? Ik heb het niet zo op het massale.

Wat kan ik overigens verwachten qua demografische samenstelling? Heb zelf niet zo'n zin om als 19 jarige jongeman met enkel 50+ers te zitten.
In het algemeen geldt toch wel dat hoe groter en duurder de sauna is, hoe meer jongeren er komen. In kleine aftandse sauna's zie je weer relatief veel bejaarde stamgasten.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2011 @ 20:56:19 #175
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103162298
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Kan iemand een sauna in de nabijheid van Rotterdam aanraden? Ik heb het niet zo op het massale.

Wat kan ik overigens verwachten qua demografische samenstelling? Heb zelf niet zo'n zin om als 19 jarige jongeman met enkel 50+ers te zitten.
ja maar wat is massaal? ik heb graag keus uit meer sauna's en ruimte ipv hutjemutje dicht op elkaar te moeten zitten. dat voelt voor mij eerder massaal
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 oktober 2011 @ 20:56:25 #176
163650 Greys
pi_103162305
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Kan iemand een sauna in de nabijheid van Rotterdam aanraden? Ik heb het niet zo op het massale.

Wat kan ik overigens verwachten qua demografische samenstelling? Heb zelf niet zo'n zin om als 19 jarige jongeman met enkel 50+ers te zitten.
Als je het niet zo op het massale hebt, sla dan vooral Elysium over.
Ik zou als ik jou was voor Centre du Lac gaan dan in Pijnacker, slechts 10 min. van Rotterdam. Heel divers publiek. Tenminste, in de weekenden, doordeweeks kom ik er bijna nooit dus daar kan ik niets over zeggen. Zijn er meerderen hier naar toe geweest, in de openingspost kan je twee recensies vinden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103162882
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Als je het niet zo op het massale hebt, sla dan vooral Elysium over.
Ik zou als ik jou was voor Centre du Lac gaan dan in Pijnacker, slechts 10 min. van Rotterdam. Heel divers publiek. Tenminste, in de weekenden, doordeweeks kom ik er bijna nooit dus daar kan ik niets over zeggen. Zijn er meerderen hier naar toe geweest, in de openingspost kan je twee recensies vinden.
Doordeweeks als ik er ben is het er lekker rustig. Ik zie heel vaak jonge stellen (20+), maar er blijven ook veel 50+ers vanwege het feit dat het doordeweeks is en ze al met pensioen zijn. Donderdag gaan we hopelijk weer!
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:20:15 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_103180317
Gisteren in een redelijk nieuwe sauna geweest bij mij in de buurt, namelijk Spasereen in Maarsseveen (aan de Maarsseveense Plassen). De sauna is geopend ergens in mei volgens mij, en moest in juni alweer dicht wegens brand, hoeveel pech kun je hebben. Alles is echter weer opgebouwd op één sauna na. Die is over 2 weken ook klaar en tot die tijd kun je voor 19,50 de sauna bezoeken. Dus iedereen die in de herfstvakantie nog goedkoop naar een sauna wilt, grijp je kans!

Verder over de sauna. Naast dat ik er met de fiets naartoe kon vind ik het een hele fijne sauna. Bij binnenkomst krijg je een polsbandje waarmee je een willekeurig kluisje kunt openen. Er is een groo tzwembad die in verbinding staat met buiten, 3 whirlpools (2 binnen, 1 buiten), caldarium, verschillende voetbadjes, en een zoutwaterbassin (a la de Rode zee) . Verder is er een infraroodsauna, kleurensauna, Himalaya grotsauna, 2 Turkse stoombaden, en nog een paar sauna's die ik vergeten ben. Er is voor ieder wat wils, van 55 graden t/m 90 graden. In de 90 graden sauna worden nu de opgietingen gedaan, 4 per dag. De 55 graden sauna is een heerlijke lounge-sauna direct aan de Maarsseveense Plassen met uitzicht op de zonsondergang. Je kunt daar heerlijk loungen op kussens met een prachtig uitzicht. Over 2 weken is ook nog de tweede sauna met uitzicht op de Maarsseveense Plassen af, de panoramasauna. Een mooie ruime sauna waar in het vervolg ook de opgietingen gedaan worden.

Er zijn uiteraard ook ruimtes waar je kunt relaxen, die zijn mooi afgeschermd en over het algemeen op de 1ste verdieping gesitueerd. het complete sauna-gedeelte is allemaal op de begane grond. Daar vind je ook een bioscoop ruimte waar je een (natuur)film kunt kijken.

Het restaurant-gedeelte is ruim opgezet, met een grote binnenruimte, groot terras met verschillende zitgelegenheden en aansluitend een grote ligweide die afgeschermd is met riet. Blij verrast was ik door de kwaliteit van het eten. Geen standaard-eten van de groothandel, maar alles gewoon zelf versgemaakt. En de prijzen zijn prima, niet buitensporig duur maar gewoon normaal.

Wat ik erg prettig vond aan de sauna was toen aan het einde bleek dat het een drukke dag voor ze geweest was. Doordat de sauna redelijk ruim is opgezet heb je nergens het idee dat het echt heel druk is. In de sauna's is genoeg ruimte om je plekje te zoeken en in het restaurantgedeelte hoef je al helemaal niet te zoeken naar een plekje. Dat ik dan vervolgens in 10 minuten naar huis kan fietsen is dan nog een bonus.

Kortom, een aanrader. www.spasereen.nl

Enige wat ik me nog wel afvraag is wat hun ideeën qua privacy zijn. De Maarsseveense Plassen zijn in de zomer erg druk bezocht en dan wordt er veel gezwommen. Het sauna-complex zit recht aan de overkant van het drukst bezochte strand. Tevens wordt er in de winter veel geschaatst op de Maarsseveense Plassen en dan kun je gewoon op de schaats bij de sauna komen. Ben erg benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:25:26 #179
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_103187476
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:01 schreef Isabeau het volgende:
Elke review is welkom, iedereen heeft een andere ervaring en een andere kijk op dingen *O*
Bij deze dan. :)

Zoals gezegd, vorige week een dagje naar Thermen Holiday Zuidwolde geweest. Bij aankomst (rond een uur of 11) was het nog niet druk dus parkeren was geen enkel probleem. Bij de balie werd gevraagd of ik gereserveerd had wat uiteraard niet het geval was bij een spontane inval. Ik had al twee maal eerder mijn gegevens doorgegeven zodat het niet moeilijk moest zijn om me alsnog aan te melden. Maar helaas,... opnieuw kon de dame achter de balie mij in het systeem niet vinden. Niet op naam, niet op adres en niet op postcode. Dus opnieuw alles doorgegeven en gevraagd of ze dit keer wel op 'opslaan' wil drukken. ;)

Het bekende armbandje met een sleutel ontvangen waarna ik de trap af kon richting de kleedkamers. Goed voorbereid was het omkleden (of is het gewoon uitkleden?) snel gedaan waarna je via de tweede trap in de centrale hal terecht komt. De hele wand is hier voorzien van kleedhaakjes aan uit het verleden weet ik dat je aan het aantal vrije haakjes wel kunt opmaken hoe druk het ongeveer is. Conclusie: het is nog erg rustig.
Tevens vind je in de centrale hal een tweetal toiletten, een voetenbad, de toegang naar de bar/het restaurant, gewone douches met scrubzout, een aantal koude douches, het koude dompelbad, de die-hard sauna (+/- 95 graden) en de deur naar buiten.

Het buitenterrein is groot ten opzichte van binnen en voorzien van een terras met tafels en stoelen waar, omdat het nog mooi weer was, ook buiten geserveerd werd. Je vindt er ook het verwarmde buitenbad met een bruisbank en de whirlpool.
De stoomcabine, de infraroodsauna en de boerderijsauna (+/- 85 graden) bevinden zich onder één dak. De boerderijsauna heeft drie etages met banken waarop je normaal kunt liggen. Tevens heb je bovenaan een plateau waar ruimte genoeg is voor degene die iets bredere schouders hebben.
In de boerderijsauna vinden meestal ook de opgieten plaats en het grote bord voor de deur geeft duidelijk aan op welke tijden je welke opgieting kunt verwachten.

De houtgestookte sauna (+/- 70 graden) is iets intiemer en heeft één niveau met bankjes die rondom de kachel staan. Net als in de boerderijsauna hangen er meerder zandlopers aan de wand en liggen er hoofdplankjes (of hoe heten die dingen?) op de bankjes.

Na een saunarondje in de boerderijsauna of de houtgestookte sauna is het goed afkoelen door een rondje in de tuin te lopen. In de tuin staan een groot aantal ligbedden met een tafeltje. En er staan zelfs een paar hangmatten. Het gras was netjes gemaaid zodat je niet door hoog gras hoefde te lopen maar ook niet dat je slippers en voeten onder het afgemaaide gras zaten tegen de tijd dat je bij een ligbed was aangekomen. Sinds de laatste keer dat ik er was geweest hebben ze de tuin meer aangekleed met beelden. Je moet het mooi vinden maar van mij hoeft het niet.

Een verandering die ik wel erg positief vond is dat ze de 'rotswand' met waterval (die steeds door bleef lopen) hebben vervangen door 'rotswand' met een viertal koude douches en een kleine storttrechter. Omdat er nu een sensor geplaatst is, begint het water pas te lopen op het moment dat je vlakbij de douche bent. Het enige dat ik er miste was een haakje om je handdoek of badjas op te hangen.

Naast de 'rotswand' is de toegang naar de grotsauna (+/- 60 graden). Dit is de grootste sauna van het complex met de mogelijkheid om op verschillende niveaus te liggen of te zitten. In deze stiltesauna speelt een muziekje op de achtergrond. Persoonlijk vind ik deze sauna net niet warm genoeg. Ik ben na ruim 20 minuten een keer met kippenvel uitgekomen.

In de tuin is er veel gespeeld met water en bruggetjes. Er zwemmen een paar vissen in de vijver van een aanzienlijk formaat. Wel heb ik het idee dat ze de vijver en slootjes een keer moeten uitdiepen. Erg diep ziet het water er niet (meer) uit. En het zou jammer zijn als de vissen de komende winter vast komen te zitten in het ijs.

Midden in een klein meertje staat de laatste sauna van het complex. De iki-sauan (+/- 70 graden). Hier zijn de bankjes op twee niveaus rond een houtgestookte kachel opgesteld. Persoonlijk vind ik deze bankjes te smal om lekker op te liggen. En dan ben ik nog niet eens erg breed. Wel is het een favoriet omdat de warmte in de relatief kleine cabine goed zijn werk kan doen. Ook hier weer voldoende zandlopers en hoofdplankjes.

Dan zijn er nog het eerder genoemde zwembad en de whirlpool. Beide zijn erg aangenaam van temperatuur. Wel overheerst de geur van het chloor wat bij mij dan op de longen slaat. De bruisbank in het zwembad vind ik een succes. Je kunt op van beide fonteinen gaan liggen waarbij je makkelijk wegdrijft van de bank. Als je er tussen gaat liggen, krijg je van twee kanten de massagewerking en blijf je makkelijker liggen.
De whirlpool biedt plaats aan zes tot acht mensen. Afhankelijk hoe knus je het wilt maken. Je kunt de bubbels niet zelf inschakelen. Ze hebben er voor gekozen om deze automatisch in te schakelen. Ik heb de tijd niet opgenomen hoe lang er tussen de series zit maar wat wel opvalt is dat het bubbeltjesprogramma lekker lang duurt.

Zoals gezegd: het was erg mooi weer en je kon buiten op het terras gewoon je hapje en drankje bestellen. Ik heb er voor gekozen om binnen te gaan zitten. Na het opnemen van het kastnummer en je naam kan de bestelling geplaatst worden. De koffie werd snel geserveerd en mijn boerenomelet was binnen een redelijke tijd (ik had de krant nog niet uit) op tafel geserveerd. En ik moet zeggen: het was een goed bord vol. Drie boterhammen, twee kuipjes boter, een klein beetje salade met komkommer en tomaat en een grote, goed gevulde omelet. En hij was goed warm! Ten opzichte van vorige keren werd de bestelling sneller opgediend. Of het te maken had met het aantal gasten, de tijd of het personeel durf ik niet te zeggen.

Omdat de eerste opgieting pas na de middag begon, was het nog even mogelijk om het eten rustig te laten zakken. Er stond gelukkig geen lange rij te wachten voor de boerderijsauna. Sterker nog: degene die de opgieting deed moest nog even melden dat de opgieting ging beginnen. Net als de tweede opgieting van de dag (fruit) had de eerste opgieting een thema voor de geur (herfst). Een aangename aanpassing ten opzichte van eerdere opgietingen was de ijsdouche: halverwege kon je een hand voor ijs over je heen gegooid krijgen.
De derde opgieting was een die-hard opgieting welke in de iki-sauna plaats vond. Hier kreeg degene die de opgieting het verzorgde, het voor elkaar dat bijna iedereen de sauna voortijdig verliet. Ja, ik ook.

Samengevat: ga je voor een dagje sauna, heb je voldoende mogelijkheden. Wil je een dagje ontspannen met een boek of tijdschriften, kun je zowel binnen als buiten liggen, zitten, hangen.
Het is geen groot complex wat, wat mij betreft, als voordeel heeft dat het niet zo massaal is als in de grotere, bekende sauna's.
De bediening is sterk verbeterd ten opzichte van voorgaande keren. Ik hoop dat het geen incident is geweest.
De sauna's zien er keurig uit al mogen ze hier en daar wel een likje verf of een stukje schuurpapier zien om het nog net even iets frisser te maken. Net als dat je bij het zwembad ziet dat de tijd en het chloor invloed hebben gehad op de kleuren van de bordjes.

Ik kom er in ieder geval met plezier en zal het niet teveel promoten om te voorkomen dat ik bij een volgende opgieting wel kont aan kont kom te zitten. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_103349667
Woensdag naar Centre du Lac geweest.

Even wat korte punten:

Een van de dingen die ik jammer vond was altijd dat er geen echte rustruimte was. Wel een kruidenbioscoop waar mensen in slaap vielen en bankjes achter in het restaurant gedeelte, maar geen lekkere bedjes! Die zijn er nu wel! De banken van het restaurantgedeelte zijn weg en er zijn nu bedjes met dunne dekentjes. Geen waterbedden, maar ik vond ze prima liggen.

Ook zijn er twee massagestoelen bij gekomen. Voor ¤2 kan je 10 minuten. Wij hebben het geprobeerd, maar ik was er niet zo weg van. Kwam ook omdat mijn stoel tegen het bedje aanstond, dus ik kon niet helemaal plat. Bovendien vond ik het ook geen goed gekozen plek, ik hoop dat ze nog ergens anders plek maken.

Ze zijn nog steeds bezig met het verbouwen naar de zwart/kleine grijzige/blauwige tegeltjes. Whirlpool binnen was al klaar en die van buiten wordt binnenkort gedaan (stond een tent boven en hij was uit).

Verder alles weer top, fijne dag gehad :Y
pi_103369782
Ik ga over 2 weken naar Centre du Lac, ik hoop dat de whirlpool buiten dan weer in gebruik is.
Je kunt bij Veronica een goodiebag bestellen waar o.a. een voucher in zit van Thermen Bussloo, 2e persoon gratis http://www.veronicamagazine.nl/Menzis-goodiebag-landing.html
En via Net5 kun je een beautybox bestellen waar o.a. een gratis entree voor Thermen Holiday in zit http://www.net5.nl/custom/beauty-box
pi_103377360
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga over 2 weken naar Centre du Lac, ik hoop dat de whirlpool buiten dan weer in gebruik is.
Je kunt bij Veronica een goodiebag bestellen waar o.a. een voucher in zit van Thermen Bussloo, 2e persoon gratis http://www.veronicamagazine.nl/Menzis-goodiebag-landing.html
En via Net5 kun je een beautybox bestellen waar o.a. een gratis entree voor Thermen Holiday in zit http://www.net5.nl/custom/beauty-box
Ik heb de goodiebag besteld. ^O^ Zaten leuke spulletjes in en ik wilde toch al bijdragen aan het KWF. Teveel diagnoses in mijn omgeving de laatste tijd ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_103504631
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:41 schreef Greys het volgende:
Misschien heeft een van de gasten in dat vuur zitten porren en kwamen er vonken op een handdoek ofzo. Alleen bij de meeste houtgestookte sauna's is dat niet nodig, want zorgen de medewerkers er altijd voor dat het vuur hoog genoeg is. Dus OF ze hadden een bijdehandte gast die zo nodig zelf moest gaan porren (dan zorg je alleen als sauna zijnde dat dat niet kan, lijkt me...) of het is gewoon hun eigen schuld.
Het schijnt dat iemand de houtkachel heeft bijgevuld, en daarna besloot om er toch maar een blok uit te halen en terug te leggen op de voorraad stapel...
pi_103505104
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:19 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik heb de goodiebag besteld. ^O^ Zaten leuke spulletjes in en ik wilde toch al bijdragen aan het KWF. Teveel diagnoses in mijn omgeving de laatste tijd ;(
goeie tip! ik ga m ook bestellen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_103507434
ik ga volgende maand mn vakantie veiling arrangement bij de leliehof in makkum gebruiken. Heeft iemand ervaring bij deze sauna?
pi_103507789
Zaterdag weer een keertje naar thermen bussloo geweest, heerlijk! Mooi weer ook. Twee opgietingen gedaan, een met vier seizoenen geuren welke heel lekker was, waande we aan een kerstdiner aan t eind. ;) De tweede was wat heter en daarom erg fijn :D niet al te druk en over het algemeen was iedereen rustig en stil waar t hoorde. Bediening in t restaurant was attent en t eten lekker maar wel erg goed geprijsd. Dat laatste was dan ook t enige kleine minpuntje.

We hebben weer genoten! O+


Owh ja niet zo lang geleden ook naar Devarana in den bosch geweest, kwam er zelfs zaterdag nog over te spreken omdat iemand uit venendaal daar een folder van had gekregen en hij hoorde mijn Brabantse accent.
Die sauna kan ik ook iedereen aanraden, staat ook weer op mn verlanglijstje voor binnenkort :)
  maandag 24 oktober 2011 @ 19:42:08 #187
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_103510457
Dat Devarana zit hier om de hoek. Ben wel erg benieuwd stiekem, maar ben eigenlijk bang dat ik er veel bekenden tegenkom :X
Thinking about thinking of you.
pi_103513155
Zijn doordeweekse dagen nou drukker of minder druk bezocht ? Of ligt dat weer aan de leeftijdgroep ;)

En wat is van de optimel actie's nou een aan te raden sauna ? want de 4 "grote" staan er niet bij helaas.
pi_103517017
Bij Bussloo is het door de week rustiger. Dinsdag is het rustigst dacht ik.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:49:33 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_103531794
Ook in Utrecht kregen we een folder van Deverana, die hebben bezoekers nodig denk ik :)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:23:56 #191
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_103533008
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:44 schreef martine1984 het volgende:
ik ga volgende maand mn vakantie veiling arrangement bij de leliehof in makkum gebruiken. Heeft iemand ervaring bij deze sauna?
We gaan er in ieder geval van uit dat je even vermeld hoe het jou is bevallen. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_103535101
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:23 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

We gaan er in ieder geval van uit dat je even vermeld hoe het jou is bevallen. ;)
ga ik zeker doen :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:13:20 #193
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_103588795
Zit er ook iets goeds in Rotterdam. Moest erbij zetten dat ik geen auto tot mijn beschikking hebt en forenzen voornamelijk per fiets is.

En 90 euro per persoon is een beetje veel, ben doch maar een arme student.
pi_103593621
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:44 schreef martine1984 het volgende:
ik ga volgende maand mn vakantie veiling arrangement bij de leliehof in makkum gebruiken. Heeft iemand ervaring bij deze sauna?
Ik ben er 2 jaar geleden in de winter geweest. Is een kleinschalige sauna met vooral vaste stamgasten. Heb me daar vreselijk aan geïrriteerd, omdat ze je vrijwel overal nakijken. En hielden de hele tijd het warme bad/bubbelbad bezet; effe bijkletsen, (lees: uren) En met 6 man was dat bad meteen vol.
Vond het nogal amateurs uitzien. Kapotte tegeltjes, en de hottub was kapot. Leiding kapot gevroren. Dat is nou echt een amateursfout vind ik.
Horeca verder prima. Alleen beetje lang wachten op onze bestelling (tosti). Wel gezellige loungehoek waar je even lekker languit kunt liggen.

Ben benieuwd naar jouw/jullie ervaringen
pi_103593755
morgen weer eens n dagje naar thermae O+ in omgeving Maastricht weinig andere keus met het ov bereikbaar geloof ik :? maar thermae is ook wel heerlijk O+
pi_103594746
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:13 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zit er ook iets goeds in Rotterdam. Moest erbij zetten dat ik geen auto tot mijn beschikking hebt en forenzen voornamelijk per fiets is.

En 90 euro per persoon is een beetje veel, ben doch maar een arme student.
Elysium is een prachtig sauna met een ruime keus aan faciliteiten. Voor een beginnende sauna-ganger kan je ook op een zwempak/broek dag dat is meestal de eerste, derde maandag. Na 18:00 is het geloof ik ¤20,00 p.p. excl. massage of iets. Maar zonder massage is een dag @ elysium ook prima. Vergeet niet een eigen badjas en 2 handdoekken (afdrogen en in sauna) en slippers. Huren is prijzig!
  donderdag 27 oktober 2011 @ 00:29:41 #197
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_103610512
Zwembroek lijkt me erg ongemakkelijk. Dan loop ik liever in adamskostuum. Nou is de vriendin die meegaat wat minder exhibitionistisch dus dat moet even in overleg.

Elyisum voldoet het meest aan de criteria maar ik kan echt niks vinden over dat 20 e p.p. Het goedkoopste arrangement is volgens mij zo'n 60e.
pi_103611012
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 00:29 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zwembroek lijkt me erg ongemakkelijk. Dan loop ik liever in adamskostuum. Nou is de vriendin die meegaat wat minder exhibitionistisch dus dat moet even in overleg.

Elyisum voldoet het meest aan de criteria maar ik kan echt niks vinden over dat 20 e p.p. Het goedkoopste arrangement is volgens mij zo'n 60e.
gewoon n losse dagentree :)
pi_103613007
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 19:42 schreef shifto het volgende:
Dat Devarana zit hier om de hoek. Ben wel erg benieuwd stiekem, maar ben eigenlijk bang dat ik er veel bekenden tegenkom :X
Heel dichtbij kom je juist nauwelijks bekenden tegen. Je hebt een grotere kans om bekenden tegen te komen in sauna's 30~60 minuten rijden weg. Omdat niemand bekenden wil tegen komen :P
pi_103614040
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 06:28 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Heel dichtbij kom je juist nauwelijks bekenden tegen. Je hebt een grotere kans om bekenden tegen te komen in sauna's 30~60 minuten rijden weg. Omdat niemand bekenden wil tegen komen :P
Dat schijnt zo te zijn, maar wij weten bijv. dat schoonzus & zwager naar de sauna in hun woonplaats gaan en die zijn weleens bekenden tegengekomen, dus wil mijn partner absoluut daar niet heen. *shrug* Mij zou het aan m'n reet roesten!
pi_103614083
Mij maakt het ook helemaal niks uit. Iedereen mag mij naakt zien. Schaam me nergens voor. En waarom zou je.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 12:00:45 #202
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_103618980
Ik denk dat mensen in je omgeving die ook naar een sauna gaan daar een soortgelijke mentaliteit aan overhouden.
pi_103656086
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 19:42 schreef shifto het volgende:
Dat Devarana zit hier om de hoek. Ben wel erg benieuwd stiekem, maar ben eigenlijk bang dat ik er veel bekenden tegenkom :X
Tja een bekend probleem.
Maar ja, dan ga je naar een sauna in Rosmalen of Oss of Tilburg en dan kom je mensen tegen die hetzelfde dachten als jij. Bekenden dus.
Nou en?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_103658158
ik kom liever ook geen bekenden tegen maar dat is meer omdat ik geen beeld wil hebben bij hun naaktheid. Ben bang als ik iemand later nog weer eens tegenkom terug denk aan de sauna.
Mocht ik wel een bekende tegenkomen dan is dat maar zo en dan heb ik daar geen probleem mee
pi_103658174
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 06:49 schreef martine1984 het volgende:
ik kom liever ook geen bekenden tegen maar dat is meer omdat ik geen beeld wil hebben bij hun naaktheid. Ben bang als ik iemand later nog weer eens tegenkom terug denk aan de sauna.
Mocht ik wel een bekende tegenkomen dan is dat maar zo en dan heb ik daar geen probleem mee
Terug denken aan een zalig dagje relaxen. Nee ik snap je helemaal, daar wil ik ook niet aan terug denken :P
pi_103812849
Verdorie, ze zijn bij Houten sauna echt gek geworden. Vanaf december 2 keer per maand op dinsdag badkledingdag...... en natuurlijk valt dit jaar mijn verjaardag op een van die dagen. Wat een stom gedoe, ik respecteerde hen juist zo omdat ze geen badkledingdagen hadden.
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 07:38:31 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103819596
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Verdorie, ze zijn bij Houten sauna echt gek geworden. Vanaf december 2 keer per maand op dinsdag badkledingdag...... en natuurlijk valt dit jaar mijn verjaardag op een van die dagen. Wat een stom gedoe, ik respecteerde hen juist zo omdat ze geen badkledingdagen hadden.
dat vind ik nou onzin. wat zijn nou twee dagen op een hele maand?
en ja, natuurlijk hebben ze bij het vaststellen van die twee dagen gekeken wanneer jij jarig bent 8)7
pi_103820399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 07:38 schreef lady-wrb het volgende:

dat vind ik nou onzin. wat zijn nou twee dagen op een hele maand?
en ja, natuurlijk hebben ze bij het vaststellen van die twee dagen gekeken wanneer jij jarig bent 8)7
Misschien bedoelde Doedezemaar ook wel dat ze badkledingdagen geschift vindt. Zelf vind ik het moeilijk: commercieel gezien is het handiger voor sauna's. Zo lokken ze meer mensen naar binnen, die misschien daarna zonder badpak terugkomen. Moreel gezien vind ik het raar: iedereen roept dat het onhygienisch en slecht is. Waarom doe je het dan?

Ik ben blij dat mijn huissauna er niet aan mee doet. :Y
pi_103820903
Ik zou niet weten waarom badkleding dragen slecht is. Erg oncomfortabel, absoluut.
En commercieel vast aantrekkelijk omdat er hordes mensen zijn die echt niet in hun blote kont willen. Ik ken er genoeg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_103821056
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou niet weten waarom badkleding dragen slecht is. Erg oncomfortabel, absoluut.
En commercieel vast aantrekkelijk omdat er hordes mensen zijn die echt niet in hun blote kont willen. Ik ken er genoeg.
Omdat je zweet er in blijft hangen, ook na goed douchen. En dat blijft niet lang vers.
pi_103821104
Daar geloof ik niet zo in, daarbij waarom zou dat 'slecht' zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 november 2011 @ 09:27:35 #212
163650 Greys
pi_103821323
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:19 schreef Isabeau het volgende:
Daar geloof ik niet zo in, daarbij waarom zou dat 'slecht' zijn.
Je krijgt je zweet (en bv olie van de opgietingen) niet volledig uit je badkleding gespoeld onder de douche en stap je daarna weer het bubbelbad in, waar het er weer vrolijk uit drijft gedeeltelijk.

Kortom, dan is het verplicht om - als je naakt gaat - te douchen voordat je in de baden gaat, maar degenen met badkleding die er al de hele dag in lopen zweten die duiken er vrolijk mee de baden in. Dat klopt ergens ook niet ;) Dus ik denk dat dat de reden is, kan ik me iets bij voorstellen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103824174
Behalve het zweet verhaal, drijft er ook al jaren het verhaal rond dat je met badkleding minder goed kan afkoelen. Dat lijkt me ook zeer logisch, dus dat geloof ik wel. Minder afkoelen kan zorgen voor meer klachten zoals hoofdpijn, misselijkheid en flauwvallen.

Als je zelf makkelijk koelt is het natuurlijk geen probleem, maar als je voor het eerst een badkleding-dag komt doen weet je dat misschien niet.

Ik ben zelf een keer heel hard out gegaan een dikke 10 minuten na het einde van een opgieting (waarschijnlijk bloeddruk verhaal i.c.m. mijn schildklieraandoening), maar het was flink schrikken. Ik ben nog uren misselijk geweest en dat hoef ik dus nooit meer mee te maken.
pi_103824415
Ik vind het vervelend zo in badkleding. En dan staat ook iedereen zo preuts met badkleding onder de douche na afloop, lekker schoon zul je dan worden..... En nee, dat het toevallig op mijn verjaardag is, daar heb ik natuurlijk voorlopig maar 1 keer last van, maar Houten is mijn huissauna en ik ga juist vaak op dinsdag (de vaste vrije dag van de vriendin met wie ik altijd naar de sauna ga). Ik neem ze gewoon niet meer zo serieus als sauna nu ze ook badkledingdagen hebben. En ja, ik ken ook hordes mensen die alleen maar met badkleding durven, die komen echt een volgende keer niet bloot (en de meesten snappen eigenlijk niks van het saunagebeuren met douchen, opwarmen, sauna, afkoelen, opwarmen). Stel je ook (bij de Veluwse Bron bijv.) een chocoladerasul met badkleding voor, echt joh, wat een verwennerij...NOT, en je zit daarna met vlekken in je badkleding die er nooit meer uit gaan. Ik ben wel eens meegeweest met een vriendin die alleen met badkleding durft,maar ik doe er niet meer aan mee, wat een ellende. En je loopt de hele tijd met een natte bikini aan je lijf geplakt, brrr.
pi_103825305
Maar jij hoeft ook niet in badkleding :) Jammer dat het op 2 dinsdagen in de maand is, maar er blijven nog genoeg andere dagen + dinsdagen per maand over lijkt me.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_103825649
Bij Spa Zuiver maken ze het helemaal bont, daar is het elke dinsdag badkledingdag.
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 21:51:27 #217
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103851578
de leliehof, is dat wat?

(ik kan me weinig voorstellen van naar de sauna gaan in badkleding. niet mijn ding, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen wel fijn is)
pi_103854000
Weer geboekt voor eind november. Ik wilde eigenlijk een keertje naar Pijnacker, maar er werd democratisch voor Elysium gekozen.
We gaan een bare feet massage doen :D . Ik ben benieuwd hoe dat is, iemand die je met de voeten masseert. Ook hebben we een sauna ritiueel geboekt. Dan ga je eerst de sauna in, dan wordt je gescrubt en daarna krijg je iets met eucaliptustakken gedaan, geloof ik :P
High tea erbij en samen met een leuk stel meiden wordt dat vast weer een leuke dag.
Ik heb er nu al zin an!
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_103863628
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:51 schreef lady-wrb het volgende:
de leliehof, is dat wat?

(ik kan me weinig voorstellen van naar de sauna gaan in badkleding. niet mijn ding, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen wel fijn is)
ik ga 19 november heen. Dus dan zal ik t hier posten.
Er staat wel een review over deze sauna op de vorige pagina. T was niet bijster positief.
pi_103869547
Deze maand gaan we voor het eerst naar Bussloo i.p.v onze favoriet de Veluwse Bron.
Toch maar een keer iets anders proberen. Heb een leuke kortingsbon 2=1.
De website ziet er erg goed uit. Lijkt veel op de Veluwse Bron.
pi_103871288
Ik heb die kortingsbon voor Bussloo ook (heb er zelfs 2), ik ga in elk geval in december en dan in maart of april nog een keer.
pi_103873092
Bussloo is idd een heel erg fijne sauna. Ik ben er een paar keer geweest en is prima bevallen. Lijkt wel wat op VB maar net een slagje kleiner, als is het nog steeds een grote sauna met veel mogelijkheden. De opgietsauna is enorm groot en er worden ook lekkere stukjes fruit geserveerd tijdens de aufuss.

vergeet ook de waterbedden niet!

Alleen jammer dat ze normaal niet zoveel kortingsacties hebben. Die jullie hebben zijn zeker uit die goodiebag?
pi_103873409
Ja, ik heb hem inderdaad uit de Goodiebag.

Zag op marktplaats dat er diverse bonnen worden aangeboden. Tip?
  woensdag 2 november 2011 @ 15:25:58 #224
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_103876345
Als er nog iemand zin heeft om mee te gaan naar Huize Holterhof, hoor ik het wel. Kan ik mijn tegoedbon voor twee personen nog inwisselen. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 november 2011 @ 23:31:25 #225
163650 Greys
pi_103900625
Centre du Lac heeft 12 en 13 november weer loyly marathon las ik in de nieuwsbrief.
Altijd heel gezellig en veel wappersessies per dag dus, met leuke thema's. (Nee, ik heb geen aandelen :+ ). Gewoon een tip voor degenen die daar toch al eens wilden gaan kijken, de vaste bezoekers weten het al via de nieuwsbrief. Ik ga zelf in elk geval ook één van de twee dagen.
Zit gewoon bij de normale entreeprijs in, dan mag je dus gewoon zelf kiezen naar welke wappersessies je wilt.

Programma voor zaterdag 12 november en zondag 13 november:

12:00 uur: Zwieren en zwaaien met wapperende waaiers
De opening van het löylyfeest op zaterdag en zondag is er één van grote kleurige wapperende waaiers. In de behaaglijke warmte van de sauna komen de oriëntaalse geuren u tegemoet. Deze opgieting is een milde opgieting, zodat u lekker ontspannen aan de dag kunt beginnen. De wind van de waaiers is een warme oosterse verrassing in deze Hollandse herfst…

13:00 uur: Een zintuigen zensatie
De tweede löyly van de dag is een avontuurlijke löylytocht, een ware belevenis voor de zintuigen. Horen, zien en ruiken, voelen en proeven. Alle prikkels passeren de revue, waardoor u tijdens de opgieting soms een zwijgende stilte zult kunnen horen, en dan kan er ook zomaar een lichte geurnoot zachtjes langs uw neusvleugels komen trillen…

14:00 uur: Blijf er lékker bij
De nijverheid rond de korf is sterk afgenomen, het bijenvolk dartelt niet meer nu de bladeren verkleuren en er niet veel nectar meer is om te verzamelen. Maar u kunt wel al proeven van de weldadige honing die ze gemaakt hebben. Tijdens deze derde opgieting vragen wij u zonder enig voorbehoud om uw lijf in te smeren met honing. De vele voedende stoffen in de honing zorgen ervoor dat uw huid een gezonde oppepper krijgt. Uw vingers aflikken? Dat mag, u blijft er lékker bij…

15:00 uur: Rakketak met een berkentak
Opgieting nummer vier is een echte traditional, een ‘evergreen’ met berkentakken. Wij trekken er een natuurlijke ‘thee’ van, welk vocht we op de saunakachel sprenkelen. Dit verspreidt een aangenaam geurende warmte. De berkentakken kunnen op uw verzoek door de ‘saunameesteres’ ook aangewend worden om u zachtjes mee op de rug te ‘rakketakken’. Da’s uitstekend voor de doorbloeding, zo halverwege de middag...

16:00 uur: Adempauze

17:00 uur: Liever-lui-dan-moe?
Na een uurtje pauze gaat uw löylyfeestje op klokslag vijf weer verder met de vijfde opgieting van de dag, waarbij we u graag helpen om het stof van u af te kloppen en de luiheid uit uw lijf te verdrijven. En als u liever lui achterover leunt, geven wij alvast aan dat u bij deze löyly wel het een en ander te ‘verduren en te verwerken’ krijgt. Dit is niet zomaar een plezierreisje, maar wij garanderen dat u daarna weer energiek en stralend buiten staat...

18:00 uur: De geurtjesparade
Het begin van de avond is bestemd voor de geurenlöyly met aroma’s die onderling steeds sterk van elkaar verschillen, zo verrast u uw brein met een parade van fijne geurtjes...

19:00 uur: Zin-in-een-zonnetje
In Nederland bent u deze zomer niet verwend met prachtig weer. Daar gaan wij tijdens de zevende löyly op een speciale manier verandering in brengen. Met een combinatie van fris en zoet fruit herleeft de herinnering aan die heerlijke zomertijd. En door de warmte en het plezier van een weldadige zoutscrub voelt u zich snel weer het ‘zonnetje in huis’...

20:00 uur: Aangenaam herfstig
Bij aanvang van deze achtste löylysessie staan de sterren alweer aan de hemel. Dus zetten we een gloeiend, knisperend vuurkorfje buiten, steken we de kaarsjes aan en kruipen we knus bij elkaar. Gezelligheid kent geen tijd. Zeker! Omdat wij de herfst ondanks de stortbuien en die gure wind voor u heel wat aangenamer gaan maken. Dat doen we graag in onze behaaglijke sauna! Doe mee, kom er ook bij...

21:00 uur: Zie-ginds-komt-de-stoomboot
Het heerlijk avondje is pas over enkele weken, maar deze negende en voorlaatste opgieting loopt daar alvast op vooruit. Binnen kunt u flink stoom afblazen, terwijl buiten de maan door de bomen schijnt. U wordt speciaal gevraagd zoet te zijn gedurende de gehele opgieting, want Sinterklaas is er misschien ook wel bij. Hij is natuurlijk incognito in zijn blootje en zonder karakteristieke mijter, maar degene die opeens olé roept, die kan het zijn! Een löyly met de geur van Spaanse sinaasappelen en hier en daar een pepernoot…

22:00 uur: to-be-hot-or-not
Voor de tiende en laatste löylysessie van ons opgietfeest hebben we voor u een variatie in petto op een bekend Shakespeariaans thema. Zowel op zaterdag als op zondag stellen wij u de vraag to be hot or not? Maar wij laten u niet lang wachten op het antwoord, want wij beloven u een hartstochtelijk warme afsluiting van een fantastische löylydag, dus vlammen we nog eenmaal en maken we het opzwepend heet of toch ‘not’, want bij deze opgieting gebruiken we ook huidverkoelende mintkristallen…
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 2 november 2011 @ 23:34:13 #226
37843 lady-wrb
kortaf
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 november 2011 @ 23:34:39 #227
163650 Greys
pi_103900762
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:34 schreef lady-wrb het volgende:
is dat die sauna van mc wapper?
Jup! Jij was er al eens geweest geloof ik, toch?

[ Bericht 5% gewijzigd door Greys op 03-11-2011 00:13:04 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2011 @ 07:03:22 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103905248
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Jup! Jij was er al eens geweest geloof ik, toch?
nee dat niet, maar hij staat wel op mijn verlanglijstje
pi_103908191
10 opgietingen, respect voor degene die ze allemaal bijwoont! Dat lijkt me wel wat teveel van het goede, ik heb wel eens 5 opgieitingen op een dag meegemaakt, maar dan wel steeds in een tempo van 1 opgieting per 2 uur ongeveer. 1 per uur is teveel.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 november 2011 @ 12:13:28 #230
163650 Greys
pi_103910867
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:28 schreef bigfoot1972 het volgende:
10 opgietingen, respect voor degene die ze allemaal bijwoont! Dat lijkt me wel wat teveel van het goede, ik heb wel eens 5 opgieitingen op een dag meegemaakt, maar dan wel steeds in een tempo van 1 opgieting per 2 uur ongeveer. 1 per uur is teveel.
Volgens mij is het ook gewoon een groot aanbod en is het zeker niet de bedoeling dat je bij alle 10 gaat zitten puffen ;) Maar dan heb je dus veel keuze. En iedereen heeft andere voorkeuren, dus zo is er voor elk wat wils.
Die met honing is mijn favoriet, en die laatste, met die mintkristallen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103911553
Maandag ga ik (Zeer waarschijnlijk) naar carolus thermen in Aachen, 2e x, zo'n mooi complex
http://www.carolus-thermen.de/
pi_103911636
Dat lijkt me ook een mooi complex idd. Ik geloof wel dat je zwemkleding aan moet voor het niet-sauna gedeelte, vergeet dat niet dus!
pi_103911740
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:40 schreef bigfoot1972 het volgende:
Dat lijkt me ook een mooi complex idd. Ik geloof wel dat je zwemkleding aan moet voor het niet-sauna gedeelte, vergeet dat niet dus!
ik ben er dus al eens geweest ;) en dat is in thermae 2000 net zo, in aachen is het badgedeelte ook echt gescheiden van t saunagedeelte, je krijgt badtoegang, als je naar saunagedeelte gaat, check je je daarin met je bandje en wordt t bedrag bijgeschreven, dus dat is wel fijn voor mensen die alleen willen zwemmen, in thermae betaal je gewoon t volle pond ook al wil je alleen zwemmen.

De bakovensauna is ook erg leuk, dan zit je dus in een sauna waar een groot deel van de warmte komt door het bakken van kleine broodjes in die oven en die worden dan uitgedeeld om op te eten _O-
pi_104107124
T was heerlijke O+ carolus thermen in Aachen is echt n aanrader, zo'n mooie, gezellige aankleding en sfeer (en de prijzen voor n broodje zijn heel schappelijk) *O*
pi_104396972
Greys hoe was het in CdL met die sauna dagen? Wij konden niet, anders waren we wel geweest.

Inmiddels heb ik ook een leuk arrangement inclusief ontbijt en overnachting via vakantieveilingen voor Sauna Hot Stones (kosten: ¤50). Het leek mij wel heel erg leuk, dus daar hopen we in het weekend ergens in de komende 6 maanden heen te gaan. Friesland is sowieso leuk, maar zonder overnachting vind ik het te ver voor een sauna dagje. Iemand ervaring?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 november 2011 @ 16:34:54 #236
163650 Greys
pi_104398995
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:42 schreef kahlie het volgende:
Greys hoe was het in CdL met die sauna dagen? Wij konden niet, anders waren we wel geweest.
Het was echt hartstikke leuk en goed geregeld. Ben met een vriendin afgelopen zondag van 17 tot 23 uur geweest ongeveer. Elk uur was er dus een opgieting, we hebben ze niet allemaal meegemaakt. Maar er waren leuke thema's en 'extraatjes'. Bij een bepaalde Herfstopgieting kreeg je na afloop buiten de sauna bijvoorbeeld warme anijsmelk O+ En er was ook gewapperd met anijsgeur, heerlijk.
En een latere opgieting die we hebben meegemaakt was 'Hot or Not', daar was de eerste ronde echt heel heet (ondanks dat goed te doen!) en kreeg je vlammetjes te snacken :D En de tweede ronde was met mintkristallen, dus dat voelde heel lekker en een beetje vreemd, want ondanks dat het heet was voelde het koeler door de mint. En daarbij kreeg je mintsnoepjes uit een emmer met ijs.
Ik zag dat er ook nog een opgieting was 'Zie ginds komt de stoomstoot' ( _O- ), die hebben we niet meegemaakt maar ook daar zag ik weer leuke dingetjes voorbij komen, o.a. kruidnootjes en kleine kadootjes.

Ze doen het volgens mij om de paar maanden, dit was voor het eerst een heel themaweekend (dus zowel op zaterdag als zondag de loylymarathon), dus als jij de nieuwsbrief krijgt - en dat zal wel als vaste klant - dan zou ik als ik jou was de volgende keer gaan als je kunt. Erg leuk!

En ondanks dat de parkeerplaats best vol was, merk je daar in CdL dus amper iets van en dat is er erg fijn, nooit een massaal gevoel. Zelfs nu niet dus.

quote:
Inmiddels heb ik ook een leuk arrangement inclusief ontbijt en overnachting via vakantieveilingen voor Sauna Hot Stones (kosten: ¤50). Het leek mij wel heel erg leuk, dus daar hopen we in het weekend ergens in de komende 6 maanden heen te gaan. Friesland is sowieso leuk, maar zonder overnachting vind ik het te ver voor een sauna dagje. Iemand ervaring?
Zonder overnachting is dat idd te ver om 'even' heen en weer te rijden. Ben benieuwd hoe je het daar gaat vinden!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104405527
Sauna Hotstones is bijna in mijn achtertuin :') Heeft onlangs een nieuwe eigenaar las ik in de krant.

Wij gaan maandag naar Bussloo *O* Logeren dan 2 nachten in Nunspeet *O* Zin in *O*
pi_104405982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:26 schreef AnnekeM het volgende:
Sauna Hotstones is bijna in mijn achtertuin :') Heeft onlangs een nieuwe eigenaar las ik in de krant.
Is dat goed of slecht? Veel plezier in Bussloo (nog nooit geweest).

Greys, dank je wel voor de uitgebreide review over die dag! Ik sta idd op de nieuwsbrieflijst dus ik hoop dat ze hem snel weer herhalen. Tot nu toe heb ik alle thema-opgiet-zaterdagen en nu dus het weekend gemist. :X Ik heb het denk ik te druk }:|
pi_104406144
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:35 schreef kahlie het volgende:

[..]

Is dat goed of slecht? Veel plezier in Bussloo (nog nooit geweest).

Greys, dank je wel voor de uitgebreide review over die dag! Ik sta idd op de nieuwsbrieflijst dus ik hoop dat ze hem snel weer herhalen. Tot nu toe heb ik alle thema-opgiet-zaterdagen en nu dus het weekend gemist. :X Ik heb het denk ik te druk }:|
Ik heb het tot nu toe ook steeds gemist, jammer is dat. Want je beschrijving klinkt héérlijk Greys O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 17 november 2011 @ 11:20:49 #240
163650 Greys
pi_104468689
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:35 schreef kahlie het volgende:

[..]

Is dat goed of slecht? Veel plezier in Bussloo (nog nooit geweest).

Greys, dank je wel voor de uitgebreide review over die dag! Ik sta idd op de nieuwsbrieflijst dus ik hoop dat ze hem snel weer herhalen. Tot nu toe heb ik alle thema-opgiet-zaterdagen en nu dus het weekend gemist. :X Ik heb het denk ik te druk }:|
Ik had het hiervoor dus ook altijd gemist en ik heb gevraagd of ze het wat langer van te voren bekend willen maken, zodat je meer tijd hebt om die dag vrij te houden. Dus bv een maand van te voren ipv 2 weken ofzo :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104468872
Vanavond voor het eerst sinds lange tijd weer eens met een maat naar de Veluwse Bron. Zin in :)
pi_104504257
Gisteren een zeer lekkere opgieting gehad. 5x gooiden ze er water op, 2 crusched ijs bakken vanaf het begin er op. En twee keer ijsblokjes. Bij de 2de keer wapperen had ik al kippenvel. Na de 4de keer had ik iets, oei, nou wordt hij wel heel heftig, zou ik eruit gaan. Toen gingen er al 5 man uit, en dacht ik: ik ga geen mietje zijn. En dat heb ik geweten, de laatste was kort maar heftig. 80C en 45% luchtvochtigheid, klabamski. Zalig O+
pi_104506646
80C en 45% luchtvochtigheid, dat lijkt me wat overdreven. Hing die meter net boven de opgietstenen?
pi_104506670
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:16 schreef bigfoot1972 het volgende:
80C en 45% luchtvochtigheid, dat lijkt me wat overdreven. Hing die meter net boven de opgietstenen?
Neen. En ze hadden wel eens een piek gehad van 55%. Dit was dus ook een piek he.
pi_104608068
gister zijn we naar sauna de lelyhof in makkum friesland geweest.

De buitenkant van de sauna zag er niet zo gezellig uit en de parkeergelegenheid was niet zo groots waardoor we in de berm moesten parkeren. Bij binnenkomst werden we vriendelijk geholpen we kregen een kluisje en t genieten kon beginnen. Nadat we ons in de badjas hadden gehezen gingen we naar de bar voor een kopje koffie en een plakje suikerbrood. Ja bent in friesland dus dat hoort er bij he.

Eerste indruk was dat t klein was. Zwembad lag rechtstreeks aan de koffie hoek. Na de koffie kregen we een rondleiding. De rondleiding was rommelig de sauna ronde werd niet goed uitgelegd. Het personeel was vriendelijk maar kwam
niet kundig over, voornamelijk scholieren met een bijbaan. Sauna's waren klein met 6 mensen in een sauna voelde het al druk.

De lunch werd in groepen geserveerd want t restaurant was niet zo groot. Het leek wel een huiskamer met een aantal tafel. De afwerking liet te wensen over, missende lichtschakelaar, roestige roostertjes. Maar het eten was heerlijk!

S middags had ik een gezichtsbehandeling geboekt staan. Die was echt top! En helemaal niet duur. Een echte aanrader.

Over het algemeen een fijne ervaring maar het is meer een sauna om op een vrije avond voor 2 uurtjes naar toe te gaan omdat t toch vlak bij is. Het is voor ons een beetje te amateuristisch en te kleinschalig.
pi_104759414
de Zwaluwhoeve heeft weer een gratis kaartjes actie, je ontvangt 2 dagkaarten als je voor 25 euro aan Princess spullen koopt:

http://www.princess.nl/nl(...)ort-zwaluwhoeve.html
pi_104770918
Ik was vandaag in Spa Wellness Weesp. Erg mooie sauna, leuk ingericht, groot restaurant/loungedeel en boven ook nog een rustruimte. Mooie tuin ook. De rozensauna vond ik heel fijn.
pi_104773133
Wij zijn overigens vorige week naar zwaluwhoeve geweest.
En ja hetis erg redelijk druk. Toch vond ik ik het allemaal wel meevallen als ik de verhalen had gelezen moest het allemaal erg slecht zijn. Ik merkte wel bij anderen dat planning en schema's erg strak aangehouden werden. Zelf geen last van gehad. Vriendin heeft een lichaamspakking gehad die ze erg prettig vond. Wij hadden het drunchtime arrangement dus incl drunch (tussen lunch en diner in, slimme actie toch en vol restaurant) was allemaal niet erg spannen qua eten en het was redelijk vlug op en werd niet direct aangevuld maar ik vond het voor de prijs allemaal prima.
pi_104794440
De zwaluwhoeve kan idd best meevallen, zeker als je een beetje weet wat je wel en niet moet doen. Zelf ga ik er meestal heen voor de avond, en dan valt het met drukte enorm mee. Veel mensen boeken een arrangement met allerlei behandelingen, en lunch en dinner buffet. Daar zou ik zelf nooit aan beginnen. Ik hou het gewoon bij sauna en wat hapjes tussendoor. Dan zit je aan geen enkel schema vast en hoef je nooit lang te wachten. Eten doe je het beste als buiten de spitstijden.
  maandag 5 december 2011 @ 18:08:47 #250
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_105217484
Hoi! Iemand bekend met de Wellnessboot in Mill?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:33:13 #251
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_105812780
Komende vrijdag wil ik naar een sauna gaan, alleen twijfel nog naar welke, Thermen Schiedam, Elysium of Du Lac in Pijnacker. Zou het druk zijn of niet komende vrijdag?
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_105812893
Tijd geleden naar sauna de Oase gegaan in Nederasselt.

Was een mooi saunacomplex, veel verschillende dingen, leuke originele dingen ook. Een tipitent, een rookruimte afgesloten met glas en een glazen deur en een terrasverwarmer. Veel douchegelegenheid, veel scrubzout. Veel opgietingen. Eigenlijk ontzettend leuk en tevreden.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_105814149
Wij zijn ook weer naar de Zwaluwhoeve geweest afgelopen woensdag. Ik snap de slechte verhalen niet hoor.. het was prima en schoon. Niet superdruk. Alleen is het wel minimaal allemaal. We hadden een arrangement voor 23 euro pp via vakantieveilingen met ontvangt met fruitcocktail met fruity sweets en hele dag sauna en diner buffet en verwenpakket voor thuis.
Die fruitcocktail was sap uit pak met wat stukjes meloen en 2 (jawel 2 hele!!) snoepjes :') Het diner was prima en het verwenpakket was een bakje scrubzout en een flesje water :')
En verder gewoon een heerlijke relaxte dag gehad zonder nare of vervelende dingen. Personeel was ook vriendelijk.
pi_105825988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:12 schreef heaven7 het volgende:
Wij zijn ook weer naar de Zwaluwhoeve geweest afgelopen woensdag. Ik snap de slechte verhalen niet hoor.. het was prima en schoon. Niet superdruk. Alleen is het wel minimaal allemaal. We hadden een arrangement voor 23 euro pp via vakantieveilingen met ontvangt met fruitcocktail met fruity sweets en hele dag sauna en diner buffet en verwenpakket voor thuis.
Die fruitcocktail was sap uit pak met wat stukjes meloen en 2 (jawel 2 hele!!) snoepjes :') Het diner was prima en het verwenpakket was een bakje scrubzout en een flesje water :')
En verder gewoon een heerlijke relaxte dag gehad zonder nare of vervelende dingen. Personeel was ook vriendelijk.
En je vraagt je nog steeds af waarom mensen negatief zijn over de Zwaluwhoeve?

Ik ben er zelf 2 keer geweest, en beide keren was het druk, vol, niet overal schoon, moest je lang wachten op je bestelling en de behandelingen waren niet wat ik me ervan voorgesteld had/zoals ik gewend ben van andere sauna's.
pi_105829961
:') Dat het minimaal is betekent toch niet dat ik per definitie negatief over de sauna moet zijn. Nogmaals, ik heb 2 superdagen gehad daar met wél een schone en rustige sauna, goede bediening en aardig personeel dus laat iedereen ff lekker z'n eigen mening hebben ja.
pi_105830066
En mijn mening is dus ook dat ik nooit terug wil naar de Zwaluwhoeve. Al is het gratis *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_105830998
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:42 schreef heaven7 het volgende:
:') Dat het minimaal is betekent toch niet dat ik per definitie negatief over de sauna moet zijn. Nogmaals, ik heb 2 superdagen gehad daar met wél een schone en rustige sauna, goede bediening en aardig personeel dus laat iedereen ff lekker z'n eigen mening hebben ja.
Nou sorry hoor, ik wist niet dat ik iets verkeerds zei :{w
pi_105831299
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:33 schreef MaleDuck het volgende:
Komende vrijdag wil ik naar een sauna gaan, alleen twijfel nog naar welke, Thermen Schiedam, Elysium of Du Lac in Pijnacker. Zou het druk zijn of niet komende vrijdag?
Qua drukte is Elysium van die drie de drukste heb ik gehoord (ben bij 2 van de 3 zelf niet geweest). Centre Du Lac is altijd wel te doen, zelfs als het 'druk' is. Je draait de parkeerplaats op en denkt: "Goh, druk vandaag", maar eenmaal in de sauna vraag je je af waar ze al die mensen dan gestopt hebben. :?

Veel plezier!
  woensdag 21 december 2011 @ 10:03:32 #259
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_105857486
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:12 schreef kahlie het volgende:

[..]

Qua drukte is Elysium van die drie de drukste heb ik gehoord (ben bij 2 van de 3 zelf niet geweest). Centre Du Lac is altijd wel te doen, zelfs als het 'druk' is. Je draait de parkeerplaats op en denkt: "Goh, druk vandaag", maar eenmaal in de sauna vraag je je af waar ze al die mensen dan gestopt hebben. :?

Veel plezier!
Dank je, ik heb besloten om naar Schiedam te gaan, ook omdat daar een actie is met 15 euro eentree, ipv 29,50. Ben erg benieuwd en ik zal ook wel een review schrijven over Schiedam.
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_105907268
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:44 schreef Isabeau het volgende:
En mijn mening is dus ook dat ik nooit terug wil naar de Zwaluwhoeve. Al is het gratis *O*
Nog niet met geld toe!

De Zwaluwhoeve heeft bij ons de bijnaam de Swaffelhoeve, ook wel liefkozend 'de hel' genoemd. Ik heb nog nooit zo'n vieze sauna gezien maar dat is dan ook nauwelijks te voorkomen als je deze vult tot drie keer de capaciteit die het pand eigenlijk heeft. Het had uiteraard ook iets met het weer te maken maar de drek lag tot in de sauna's omdat niemand het fatsoen heeft om zijn slippers in de sauna uit te doen. Je wordt continue geswaffeld door mannen die ook geen ruimte hebben om hun kont te keren en dus geen andere keuze hebben, de houten bankjes zijn doorweekt van het zweet en dat is dan als je de mazzel hebt om überhaupt een sauna in te komen want alles is continue overal vol, overal staan mensen te wachten tot ze ook eindelijk ergens in kunnen en je kunt tussendoor nergens even zitten omdat er domweg geen zitgelegenheid is buiten de restaurants om.

Ik ben er met mijn zus geweest en onze saunadagen zijn meestal erg lang. Wij komt rond een uur of 11.00 en gaan gedurende de dag verschillende sauna's in, nemen een behandeling, lunch, diner en zo rond 22.00 zijn we er wel klaar mee en gaan we weer naar huis. Bij de Swaffelhoeve waren we om 12.00 en om 16.00 stonden we weer buiten. Toen hadden we 1 sauna gehad en 1 keer kortstondig in het kruidenbad gezeten (tot de handen van de buurman van mijn zus iets te vrijpostig op zoek gingen naar steun op het bankje) en verder alleen maar lopen zoeken naar een sauna die niet vol was. Wat een verschrikking.

Om me heen zag ik meerdere mensen die ook besloten hadden dat het niet leuk meer was zo en dat ze dus maar eerder naar huis gingen. We zijn zelfs zonder na te douchen naar huis gegaan omdat we het niet meer op konden brengen om ook daar achter de 40 anderen aan te sluiten om wederom als haringen in een ton met je naakte lijf langs dat van anderen te schuren. Ik snap dus wel dat het 's avonds beter te doen is. Dan hebben de meeste mensen de hel van de hoeve alweer verlaten. Al kan ik er met de beste wil van de wereld niet bij dat iemand het prettig vind om daar naar de sauna te gaan. Zelfs niet als ik er vanuit ga dat wij op een uitzonderlijk drukke dag waren (op een normale doordeweekse woensdag :') ) en er normaal de helft minder mensen rondlopen.

Ben thuis gelijk onder de douche gesprongen. Ik hoop dat dit de eerste en de laatste keer is dat ik me vies voel na een saunabezoek.

Het enige positieve dat ik over de Swaffelhoeve kan zeggen is dat de prijs/kwantiteit verhouding voor in ieder geval de lunchgerechten prima in orde is.

[ Bericht 2% gewijzigd door MinderMutsig op 22-12-2011 09:54:35 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_105907543
De prijs/kwantiteit ja :D

Wat ik heel vervelend vond in de Zwaluwhoeve is het volgende. Een vriendin en ik wilden samen even ergens rusten/zitten. Niet vreemd in een sauna lijkt me. We hebben het hele pand afgezocht naar een plekje en we konden geen enkel vrij plekje vinden. Uiteindelijk in het restaurant bij de open haard gaan zitten en daar werden we weggestuurd omdat dat alleen voor mensen was die daar kwamen dineren :') Ik hou niet van mensenmassa's en al helemaal niet in een sauna want dan krijg je idd swaffeltaferelen :{ Nee, geen Zwaluwhoeve meer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_105913564
Een vrouw naast ons in het restaurant had yoghurt met bosvruchten o.i.d. en het bord wat zij voor zich kreeg leek nog het meest op een voederemmer. Echt, daar had een dorp in Afrika een week van kunnen eten. :D

Het gebrek aan zit/rustgelegenheid heeft ons ook enorm gestoord. Zo kan je toch niet ontspannen? Het is ook te zot voor woorden dat je de restaurants uit gekegeld wordt als je er even iets wilt drinken omdat de restaurants "alleen zijn voor mensen die komen eten". Zorg dan dat je alternatieven hebt.

Eigenlijk gaat het al mis bij binnenkomst. De meeste sauna's zorgen dat ze de kluisjes zo verdelen dat mensen die net binnenkomen niet allemaal samen in een klein stukje van de kleedruimte hoeven te staan maar bij de swaffelhoeve beginnen ze gewoon bij het begin en proppen ze 30 nieuwe gasten allemaal in kluisjes #1 t/m #30 in plaats van deze een beetje te spreiden.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_105913854
Ik ga eigenlijk alleen op avonden naar de Zwaluwhoeve, en dan is het eigenlijk altijd prima te doen. En in die paar keer dat ik op een weekenddag geweest was, was het ook ok, maar ik denk dat ik dan mazzel had dat het niet te druk was.

Wat eten betreft, ik neem eigenlijk alleen wat snacks tussendoor, en dan bestel ik buiten de drukke perioden. Voor ca. ¤ 6,50 krijg je een grote schaal nachos met kaas en saus, genoeg voor twee als snack tussendoor. Entree meestal gratis, betaal dan alleen de reserveringskosten, dus al met al is het niet duur.
pi_105914189
Ik snap het gemiep ook echt niet maar misschien ben ik gewoon te makkelijk ofzo :') Ik heb geen enkele vieze plek kunnen ontdekken, ook geen vieze mannetjes gezien of gevoeld, we zijn nergens weggejaagd, er zijn genoeg plekjes om lekker in een stoel met alleen wat drinken te zitten, geen problemen met medegasten en ons kluisje.. je kunt je immers overal omkleden, als je daar je spullen maar in doet en het eten was ook prima (buffet en appeltaart). Enige echt negatieve wat ik vond was de achterlijke prijzen voor water maar dat kun je ook prima zelf meenemen natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2011 13:32:40 ]
pi_105918822
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:03 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Dank je, ik heb besloten om naar Schiedam te gaan, ook omdat daar een actie is met 15 euro eentree, ipv 29,50. Ben erg benieuwd en ik zal ook wel een review schrijven over Schiedam.
Graag! Ik ben benieuwd hoe het daar nu is!
pi_106075702
Even een vraagje:

Ik wil graag voor kerst (een beetje laat) een arrangement cadeau doen voor mijn moeder en haar zussen (3 vrouwen van rond de 40-50 jaar) @ elysium. Wat ik me afvroeg is, welk arrangement ik haar cadeau zal doen:

Arrangementen

Wat ik graag zou willen is dat zij gewoon de hele dag kunnen relaxen met evt. eten, prijs is niet relevant.

Welke arrangement zouden jullie aanbevelen?
pi_106079763
ICEB2RG; wat een leuk cadeau. Alleen JIJ weet wat je moeder lekker vind; een heerlijke massage of een lichaamspakking. Aan de hand daarvan kun je het beste een arrangement kiezen.
Rasul is ook erg leuk, elkaar insmeren met chocolade of klei. Erg geschikt voor 4 vrouwen ;) lachen ;)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 december 2011 @ 13:50:34 #268
163650 Greys
pi_106084527
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:59 schreef ICEB3RG het volgende:
Even een vraagje:

Ik wil graag voor kerst (een beetje laat) een arrangement cadeau doen voor mijn moeder en haar zussen (3 vrouwen van rond de 40-50 jaar) @ elysium. Wat ik me afvroeg is, welk arrangement ik haar cadeau zal doen:

Arrangementen

Wat ik graag zou willen is dat zij gewoon de hele dag kunnen relaxen met evt. eten, prijs is niet relevant.

Welke arrangement zouden jullie aanbevelen?
Is je moeder al eens in Elysium geweest? :)
En heeft ze van vorige bezoeken nooit genoemd wat ze nou écht lekker vond qua behandelingen?
Zo niet, dan is het sowieso een geweldig kado, dus wát je ook kiest, ze gaat het vast geweldig vinden. (En vast ten overvloede, maar je weet wel sowieso zeker dat je moeder en haar zussen alle drie van sauna houden en het dus geen punt vinden om naakt te zijn? ;) )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 december 2011 @ 14:05:31 #269
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_106084968
Ikzelf (maar let op, dat ben ik maar :P) zou het liefst een arrangement willen met maar één of hooguit twee behandelingen, zodat er ook nog genoeg tijd is om lekker te relaxen in de sauna's, baden of relaxruimtes. Zodat je niet iedere keer op de klok hoeft te kijken of je alweer naar je volgende behandeling moet.
Voor mij zou een arrangement met één behandeling + een maaltijd perfect zijn :).

^^ en verder wat Greijs zegt ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 december 2011 @ 14:15:47 #270
163650 Greys
pi_106085223
Als ze een hele dag gaan, dan zou ik inderdaad, wat MaLo zegt, voor een gezichtsbehandeling en hooguit nog een massage gaan inderdaad :)
Anders blijven ze heen en weer hollen en zijn ze bijna nooit lekker met zijn drietjes, liggen ze constant ergens apart in een behandelruimte (want het kan vast niet allemaal alle drie tegelijk). Een arrangement met een lunch, gezichtsbehandeling en ontspanningsmassage zou ik doen denk ik. En dan kijken ze zelf maar of ze uberhaupt 's avonds nog willen blijven en daar iets willen eten :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 januari 2012 @ 10:56:48 #271
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_106303982
Ik ben dus vlak voor de kerst naar Thermen Holiday in Schiedam geweest. Het was een heerlijke dag. Ik wist dat dit 1 van de grotere sauna’s was, maar de opzet laat dat niet echt doorschemeren. Het was ook niet mega druk, dus alles wat je wilde doen, kon je ook lekker doen. Heb alleen het Turkse stoombad niet kunnen ontdekken, maar achteraf zat die denk ik in het Hammam gedeelte. Verder is er een brede keus aan sauna’s. Het enige minpuntje vond ik dat de dompelbaden groot waren en je er niet rustig in kon lopen om rustig af te koelen. Aangezien ik op die manier vaak afkoel, was het even zoeken naar een andere manier om goed af te koelen. Verder vind ik zwemmen altijd heerlijk op zo’n dag, maar het zwembad ligt zo centraal in het complex, dat je voor je gevoel altijd in de kijker zwemt.
Het eten was goed, zeker ook omdat mijn vrouw koemelk allergie heeft, is het altijd wel even spannend of ze er ook goed mee om kunnen gaan. Dit was duidelijk wel het geval, dus we kijken samen terug op een heerlijk dagje sauna!
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_106311837
Ik ben morgen jarig en wilde naar de Veluwse Bron, maar morgen is het badkledingdag :( Dus nu woensdag maar. Hebben een hotstonemassage van 45 minuten erbij geboekt O+
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2012 @ 14:51:33 #273
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106311902
tsss had je juist in feestkleding kunnen gaan ! :P
pi_106312144
Wij gaan begin februari weer naar Devarana. Vorige keer hebben we niet alle sauna's kunnen doen en we waren het er beiden over eens dat het een schitterende sauna is. Omdat het dit keer mijn verjaardagscadeautje is, heeft O+ er voor ons allebei een hot stone massage bijgeboekt :9
Het is al bijna februari he ;)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_106327752
Wij gaan volgende week naar Peize want ik heb nog Allcard bonnen liggen. En in februari twee keer naar de Waterlelie in Zevenhuizen want dat is gratis op je verjaardag en met de vroegboekkorting voor de andere persoon zit je dus voor minder dan ¤8 p.p. in de sauna. *O*
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 2 januari 2012 @ 21:42:11 #276
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_106330314
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:49 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben morgen jarig en wilde naar de Veluwse Bron, maar morgen is het badkledingdag :( Dus nu woensdag maar. Hebben een hotstonemassage van 45 minuten erbij geboekt O+
Alvast gefeliciteerd :D.

Welke sauna vind jij nou leuker, Bussloo of Veluwse bron? Wij willen ook heel graag weer een dagje (alleen tijd is telkens een probleem :( ) , Bussloo kennen we en vinden we heel fijn, Veluwse bron nog nooit geweest.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_106330548
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:42 schreef MaLo het volgende:

[..]

Alvast gefeliciteerd :D.

Welke sauna vind jij nou leuker, Bussloo of Veluwse bron? Wij willen ook heel graag weer een dagje (alleen tijd is telkens een probleem :( ) , Bussloo kennen we en vinden we heel fijn, Veluwse bron nog nooit geweest.
Dankjewel en ik vind de Veluwse Bron beter dan Bussloo, vooral omdat er meer faciliteiten zijn (vooral ook veel binnen-faciliteiten, handig voor in de winter) en het personeel en de service/bediening zijn beter vind ik.
  maandag 2 januari 2012 @ 22:02:01 #278
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_106331312
Ok, dan wordt ons volgende saunabezoek Veluwse bron :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_106396604
Iemand alweer aan het sparen voor de Optimel actie?

De Jumbo heeft de 500ml bekers yoghurt in de aanbieding, 2e voor de halve prijs. ¤3,40 voor vier bekers vieze yoghurt en dan kan de tweede persoon gratis naar de sauna. *O*
There is no love sincerer than the love of food.
pi_106396665
Haha, welke sauna's doen daar allemaal aan mee dan?
pi_106396716
There is no love sincerer than the love of food.
pi_106396942
Dankje voor de link!
pi_106421623
Ik heb nog iets van 600 euro aan Optimelpunten. Van de week een wokpan van BK en een Kneipp douchepakket met 15 flessen douchegel (vorige is bijna op) besteld ^O^ Dagje sauna met Optimelpunten komt ook wel goed dus :)

We zijn net thuis van een dagje Veluwse Bron en het was weer genieten O+ En 45 minuten hotstonemassage gaan nog snel voorbij!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 januari 2012 @ 22:04:29 #284
163650 Greys
pi_106460179
Voor de eventueel geïnteresseerden, Centre du Lac heeft binnenkort weer zo'n marathonweekend met themalöylies, elf per dag. Op 14 en 15 januari!

Ook drijfsessies (onderwaterconcerten zeg maar) zijn er, heb er zelf al paar keer aan meegedaan, aan te raden!

Programma (zie ook de website)
11:00 uur: de (h)aloë vera-löyly
Tijdens de opening van het löylyfeest op zaterdag en zondag heten wij u als eerste van harte welkom met een (h)aloë vera-löyly die weldadig is voor lichaam en geest. Als deelnemer aan deze löyly ontvangt u Aloë vera om u mee in te smeren. Dan kruipt u heerlijk in de sauna en dan kan meteen het genieten al gaan beginnen.
Geurenthema: Aloë vera, maar dat spreekt voor zich.

12:00 uur: de panda’s-houden-ook-van-löyly’s-löyly
Onbekend maakt onbemind, maar löylymaster Mario zorgt ervoor dat iedereen reuze op zijn gemak is. Als u graag kennismaakt met het löylyfenomeen dan kan dat bij uitstek in deze ronde, waarbij de Finse opgietrituelen stap-voor-stap de revue passeren. Het is een ware belevenis voor de zintuigen. Geurenthema: groene thee en bamboe

13:00 uur: de stilte- löyly
Sst… De löyly van één uur is er een van rust, kalmte en stilte. Een verademing om alleen het gesis van de hete saunastenen te horen en de stoom te zien opstijgen bij de opgieting. Wij zeggen er verder niets meer over en hullen ons in stilzwijgen…
Geurenthema: salie en lavendel

14:00 uur: de tuttifrutti-fruitlöyly
Opgieting nummer vier is een fruitspecial. Het is niet de tijd van het jaar, maar we maken er een echt tuttifruttifruitfeestje van. Alsof er een gigantische fruitmand in de sauna staat.
Geurenthema: groene appel, mandarijn, bosvruchten en citroen

15:00 uur: de löyly met een warmtewapperduel
Bij deze löylysessie zwaait niet één wapperaar de warme lucht door de sauna. Nee, ditmaal voeren twéé löylymasters een enerverend warmtewapperduel uit dat zijn weerga niet kent in het winterwonderlöylyland.
Geurenthema: rozenhout en sandelhout

16:00 uur: de smaakpapillentest-löyly
De zesde löyly van de dag is een ware test voor de gevoeligheid van uw smaakpapillen en uw reukzintuig. Bereid u voor op een opgietsessie met basilicum, sinaasappel en een vleugje zwarte peper.
Geurenthema: basilicum, sinaasappel, zwarte peper, rode appel en kaneel

17:00 uur: de tijd-staat-even-stil-löyly
De klokt tikt naar vijf uur en dan staat de tijd opeens even stil. Opgieting nummer zeven speelt zich af in oosterse sferen. ´Saunameesterin´ Mearle voert u langzaam mee naar een kalm utopia en u raakt al mediterend in gedachten verzonken.
Geur: oriëntaals en hammam

18:00 uur: de rakketak met de berkentak-löyly
Opgieting nummer acht is een echte ‘evergreen’ onder onze löyly’s. Wij trekken een natuurlijke ‘thee’ van speciale berkentakken en dit vocht gebruiken we als opgietwater wat we op de saunakachel sprenkelen. Dan vult de sauna zich met een aangenaam bosaroma. Na afloop kan de löylymeester de berkentakken op uw verzoek aanwenden om er zachtjes mee op uw rug te ‘rakketakken’. Dat is geweldig goed voor de doorbloeding...
Geurenthema: jong berkenbos

19:00 uur: de honingpot-löyly
Het is één van de warmste jaren van de eeuw geweest en de beloofde strenge winter blijft nog even uit. De jaarwisseling was de ‘heetste’ ooit, zelfs op de Zuidpool. Vandaar dat we in deze opgieting alvast de bloemetjes en de bijtjes centraal zetten en de honingpot gepassioneerd rond laten gaan voor een lentesmeerseltje. To-bee-or-not-to-bee, that’s the vraag die u zich stelt bij deze löylysessie.
Geurenthema: passiebloem en honing

20:00 uur: de uitgekookte-löyly
Bij deze één na laatste en tiende löylysessie schotelt Marja u haar uitgekookte löylyrepertoire voor. En dat is zeker geen gebakken lucht, beaamt ze lachend. Kom allemaal in de ‘melting pot’ en geniet mee als zij u het verschil laat voelen tussen bakken en stomen.
Geurenthema: cederhout en tamme kastanjes

21:00 uur: de löyly en het spookslot
Dit is een löyly die griezelig avontuurlijk is. Wij zijn bijna aan het einde van weer een heerlijke löylyfeestdag. Nog een laatste opgietsessie: de sterren staan aan de hemel, de wind huilt om Centre du Lac en de deur van de sauna kriekt en piept. Buiten ‘huivert en rilt’ het, de winterse kou slaat de deelnemers op de keel. Het is pikkedonker en in de sauna is op de een of andere manier ook het licht uit gegaan. De zo vertrouwde en knusse Kelo-sauna is veranderd in een spookslot en dan, en dan… Schiet de opgieter ons te hulp? Beleef het mee. Is het ´geestig´ of lekker eng…
Geurenthema: tea tree en gesprokkeld spookhout
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:08:34 #285
63722 z80
I fink you freaky
pi_106540157
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:04 schreef Greys het volgende:
Voor de eventueel geïnteresseerden, Centre du Lac heeft binnenkort weer zo'n marathonweekend met themalöylies, elf per dag. Op 14 en 15 januari!

Ook drijfsessies (onderwaterconcerten zeg maar) zijn er, heb er zelf al paar keer aan meegedaan, aan te raden!

lijkt me leuk/lekker om een keer mee te maken. maar even naar Pijnacker rijden en na een lange dag weer terug zie ik eigenlijk niet zitten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_106593775
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:04 schreef Greys het volgende:
Voor de eventueel geïnteresseerden, Centre du Lac heeft binnenkort weer zo'n marathonweekend met themalöylies, elf per dag. Op 14 en 15 januari!

Ik kan verdorie weer niet :'( Heel misschien is er nog een kansje, maar denk van niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:08 schreef z80 het volgende:

[..]

lijkt me leuk/lekker om een keer mee te maken. maar even naar Pijnacker rijden en na een lange dag weer terug zie ik eigenlijk niet zitten.
Ik hou ook niet van rijden na een sauna, daarom boeken wij een hotel als het meer dan 2,5 uur rijden is of rijdt mijn vriend terug. Ik rij altijd heen, hij houdt weer niet van 's ochtends rijden.

Goedkoop in de buurt moet je in Delft (directe bus tot laat voor de deur van CdL) wel kunnen zitten als je het de moeite waard vindt.
pi_106593850
Zaterdag de 24ste in Zutphen geweest. Daar deden Don en Jolanda de kerstopgieting. 3x 12 minuten, met eerst smoothies, toen fruit en na afloop gluhwijn/chocomel met kerstbrood. De hele opgieting met een verhaal erbij over de kerstmaaltijd waar de geuren in verwerkt waren. Eerste 2 rondes vrij rustig qua hitte en de 3de flink hard. Ook veel humor er in verwerkt en er werd veel gelachen.

WAT ontzettend goed was dat!

Ze zijn zelfs zo goed dat er veel mensen een mailing ontvangen met de data dat die twee de opgieting doen. Wij staan er nu ook bij, want dat willen we zeker vaker meemaken O+
  maandag 9 januari 2012 @ 15:04:53 #288
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_106601922
Vrijdag weer na Devarana in Den Bosch geweest. Het was weer héél fijn.

T was wel duidelijk dat de reclame campagne veel effect heeft gehad en dat t vakantie was, het was veel drukker dan ik voorheen daar heb meegemaakt. Maar het ging ze wel goed af. Er is achterin de tuin een nieuw erg mooi restaurant geopend waar wel s avonds lekker hebben gegeten. Ook eindelijk een opgieting mee gemaakt. Erg sterke geuren maar het was toch wel weer fijn.

O+ goed ons jubileum gevierd! :D
pi_106623696
Ik wil Elysium een keer proberen maar vroeg me af hoe het eten is geregeld? Ik zie lunchbuffet + dinerbuffet als mogelijkheid maar kun je ook gewoon van de kaart bestellen? Zo ja, is dat duur of valt het mee?
pi_106630945
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:53 schreef Fiorellino het volgende:
Ik wil Elysium een keer proberen maar vroeg me af hoe het eten is geregeld? Ik zie lunchbuffet + dinerbuffet als mogelijkheid maar kun je ook gewoon van de kaart bestellen? Zo ja, is dat duur of valt het mee?
a la cart is gewoon mogelijk. prijzen zijn conform de meeste sauna's: duurder dan restaurants, maar nog niet belachelijk schokkend :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 20 januari 2012 @ 22:17:09 #291
63722 z80
I fink you freaky
pi_107048148
vandaag een dagje sauna in Duitsland. net over de grens in Aachen bij Carolus Thermen.
het enige minpuntje voor mij was dat je via het zwembad naar de sauna gaat. dit staat niet duidelijk op de site en ik had dus ook geen badkleding mee. dan maar de badjas wat strakker dicht geknoopt en gaan.

de sauna werkt met staffel tarieven, hoe langer je blijft hoe meer het kost met een max van 30¤
het is een nette, schone sauna met vriendelijk personeel. er zijn de hele dag door opgietingen met verschillende thema's. er is een ruime keuze aan verschillende cabines. van 60 graden met hoge vochtigheid tot 115 graden kurk droog. eten heb ik er niet gedaan maar is wat ik zag goed voor een normale prijs.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_107266468
Algemene code voor 20 optimeleuro's, genoeg voor de 2e persoon gratis naar de sauna: SXJSTVFX2
pi_107268138
Ik ben vandaag naar Ryokan geweest, behandelingen waren heerlijk maar het complex zelf vond ik niet zo’n succes.

Wij hadden een luncharrangement en 2 losse behandelingen geboekt. De behandelingen waren van 12 tot 3 ingepland. Voor twaalven was de keuken niet open. Gevolg: na een redelijk intensieve massage ging saunamaatje bijna out omdat ze te weinig gegeten had. Ze had tussentijds nog wel geprobeerd iets te bestellen, maar er werd aangegeven dat er alleen geluncht kon worden in de aangegeven tijdsslots. De uiteindelijke lunch was niet bijster veel.

Het complex zelf was niet te groot, wel veel afwisseling, mooie aankleding en een mooie buitentuin. Een rondleiding krijg je niet, wel een plattegrondje. Het was redelijk druk, waardoor de vloeren redelijk snel nat waren. Hierop hebben we gedurende de dag 3 mensen lelijk zien uitglijden. Het is nergens echt rustig door geluiden andere ruimtes en de autosnelweg.

Kortom: Als je 130 euro uitgeeft verwacht je een praktischere indeling van je dag en meer service. Ik vind het lunchen in tijdsslots erg vreemd, het hele idee van zo’n dag is voor mij toch ontspanning en doen en laten waar je zin in hebt.
pi_107288167
Iemand ook ervaring met de welnessboot in Mill?
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2012 @ 20:00:13 #295
37843 lady-wrb
kortaf
pi_107305898
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:58 schreef jdel het volgende:
Iemand ook ervaring met de welnessboot in Mill?
die is een keer genoemd volgens mij in een van de vorige topics
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:07:20 #296
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_107306197
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:00 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

die is een keer genoemd volgens mij in een van de vorige topics
Ik vroeg er ook naar ;). Mijn ouders zijn er geweest afgelopen weekend. Prima, schoon, wel veel aan het verbouwen nu.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_107356013
Veel aan het verbouwen nu ja?
Heb je daar ook last van als je er een weekend heen gaat?

Want wel graag een beetje rustig naar de sauna :)
Hebben een weekendje geboekt voor over 2 weken.
  zondag 29 januari 2012 @ 15:03:54 #298
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107362576
Ik heb besloten om niet meer naar de sauna Enschede (Huize Holterhof) te gaan.
Omdat ik een aantal vragen had, heb ik een mailtje gestuurd. Het duurde twee dagen voor er een antwoord kwam en dan werden de vragen (ook na twee keer duidelijk herhalen) niet volledig beantwoord.
Ik zie het maar als eerste indruk van het totaal,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 29 januari 2012 @ 15:34:15 #299
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_107364177
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:51 schreef jdel het volgende:
Veel aan het verbouwen nu ja?
Heb je daar ook last van als je er een weekend heen gaat?

Want wel graag een beetje rustig naar de sauna :)
Hebben een weekendje geboekt voor over 2 weken.
Ze hadden er niet veel last van maar het was op een zondag wel merkbaar.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_107367383
Ik zit 3x per week in de suana, maar weet nog steeds niet of het wel ergens zinvol is :')
Wel lekker relax :P
pi_107387081
quote:
17s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:34 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ze hadden er niet veel last van maar het was op een zondag wel merkbaar.
Ok, ik ga op vrijdag/zaterdag, dus hoop dat ik er geen last van heb dan. :(
Is het er verder wel goed vertoeven?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')