quote:Ondanks brand in één van onze buitensauna’s zijn wij gewoon open.
Beste gasten van Beauty Sauna Peize.
Door een ondoordachte handeling van één van onze gasten is er brand ontstaan in de Houtgestookte sauna en beschadiging aan de naastgelegen Kleurentherapiesauna.
Wij zullen er voor zorgen dat de beperkte schade zo spoedig mogelijk zal worden hersteld.
Ondanks deze beperking blijven er nog 8 sauna’s beschikbaar.
Wij hebben een ruim aanbod aan faciliteiten, maar toch hebben wij besloten onze gasten tegemoet te komen met een korting van
¤ 5,- p.p. op de sauna-entree.
Misschien heeft een van de gasten in dat vuur zitten porren en kwamen er vonken op een handdoek ofzo. Alleen bij de meeste houtgestookte sauna's is dat niet nodig, want zorgen de medewerkers er altijd voor dat het vuur hoog genoeg is. Dus OF ze hadden een bijdehandte gast die zo nodig zelf moest gaan porren (dan zorg je alleen als sauna zijnde dat dat niet kan, lijkt me...) of het is gewoon hun eigen schuld.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:39 schreef simmu het volgende:
woah; ze geven nog de gasten de schuld ook!
[..]
Tja ik heb het in Papendrecht ook gezien - dat mensen zelf hout neerleggen, al staat er een bord dat je het niet moet doen. Ik weet niet hoe je dat moet gaan tegenhouden? Je kunt er moeilijk een slot op zetten, want dat wordt extreem heet of gaat smelten. Zeker in de 'buurt'sauna's, zijn er veel mensen die vinden dat omdat ze al zo lang en vaak komen, ze zelf wel weten hoe het moet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien heeft een van de gasten in dat vuur zitten porren en kwamen er vonken op een handdoek ofzo. Alleen bij de meeste houtgestookte sauna's is dat niet nodig, want zorgen de medewerkers er altijd voor dat het vuur hoog genoeg is. Dus OF ze hadden een bijdehandte gast die zo nodig zelf moest gaan porren (dan zorg je alleen als sauna zijnde dat dat niet kan, lijkt me...) of het is gewoon hun eigen schuld.
In Pijnacker kunnen de gasten er volgens mij zelf niet eens aankomen, zal er de volgende keer eens goed op lettenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:50 schreef kahlie het volgende:
[..]
Tja ik heb het in Papendrecht ook gezien - dat mensen zelf hout neerleggen, al staat er een bord dat je het niet moet doen. Ik weet niet hoe je dat moet gaan tegenhouden? Je kunt er moeilijk een slot op zetten, want dat wordt extreem heet of gaat smelten. Zeker in de 'buurt'sauna's, zijn er veel mensen die vinden dat omdat ze al zo lang en vaak komen, ze zelf wel weten hoe het moet.
Persbericht is wel sneu. Dat hadden ze netter kunnen laten weten.
Ik had er ooit een salade met avocado en die was wel lekker. Maar goed, moeilijk om een salade te verprutsen.quote:
Dan nog laat je de reden van de brand in het midden op een openbare website... Wat heeft het voor toegevoegde waarde om zo openlijk met het vingertje te gaan wijzen? Blijkbaar nemen ze het niet zo nauw met de discretie van hun gasten...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien heeft een van de gasten in dat vuur zitten porren en kwamen er vonken op een handdoek ofzo. Alleen bij de meeste houtgestookte sauna's is dat niet nodig, want zorgen de medewerkers er altijd voor dat het vuur hoog genoeg is. Dus OF ze hadden een bijdehandte gast die zo nodig zelf moest gaan porren (dan zorg je alleen als sauna zijnde dat dat niet kan, lijkt me...) of het is gewoon hun eigen schuld.
Misschien was het wel gewoon een warme sloop om eea wat sneller te laten verlopenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:46 schreef Isabeau het volgende:
Dat gedeelte wat is afgebrand was wel heel oud en vies. Hing echt een erg muffe lucht waar je onpasselijk van werd. Dus zo erg is het niet dat dat weg is
Je kunt er nog zo gek van worden, maar zoiets zet je m.i. niet op je site. Geef die gast een toegangsverbod en het probleem is weg. Dat zijn nu eenmaal bedrijfsrisico's en je moet gewoon in je bedrijfsvoering rekening houden met de stompzinnigheid van gasten. Ik vind het getuigen van een ontzettend kinderachtig niveau om zo'n uiting openbaar te maken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:40 schreef Tamashii het volgende:
Weet ik niet, ik hoor dat het al de zoveelste brand is en als het telkens door een gast komt, misschien wel een persoon, dan zou ik daar echt gek van worden... Als sauna zit je wel met de kosten omdat iemand achterlijk aan het doen is wat je nauwelijks tot niet kan controleren en waar je dus waarschijnlijk niet de kosten op kan halen.
Nou, nee.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je kunt er nog zo gek van worden, maar zoiets zet je m.i. niet op je site. Geef die gast een toegangsverbod en het probleem is weg. Dat zijn nu eenmaal bedrijfsrisico's en je moet gewoon in je bedrijfsvoering rekening houden met de stompzinnigheid van gasten. Ik vind het getuigen van een ontzettend kinderachtig niveau om zo'n uiting openbaar te maken.
Toevallig zoiets recentelijk ook in Peize gehad?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
toen we weer naar binnen gingen gebeurde er wat vervelends. doordat ik vanuit de zon in de schemerige sauna een beetje nachtblind mijn plek moest terugvinden, stapte ik mis in een opening die tussen de bankjes en de kachel is en ik viel tegen de kachel en op de bankjes.
Ik blijf het nog steeds iets tussen de eigenaar van de sauna en de veroorzaker vinden en daar horen andere gasten niets van mee te krijgen. Zo spreek je namelijk indirect andere gasten ook aan, terwijl die er niets mee te maken hebben. Zeer onprofessioneel gedrag vind ik het. En blijkbaar geeft de eigenaar van de sauna de gelegenheid om iets "ondoordachts" door een gast te laten gebeuren. Mensen doen nu eenmaal wel eens foute, ondoordachte dingen... En als het al niet de eerste keer is dat er brand is geweest (door dezelfde oorzaak?), dan had je misschien wel eens eerder maatregelen moeten nemen. Nalatigheid van de eigenaar speelt hier dan ook een rol lijkt me...quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, nee.
Of je die gast een toegangsverbod geeft of niet, dat helpt niet meer.
Het probleem is dat er altijd wel mensen zijn die denken dat zich niet aan de regels hoeven te houden. En dat is stompzinnig. Van die gasten. En tegen stompzinnigheid is geen maatregel of waarschuwing bestand.
Dat er nu bekend gemaakt wordt dat er door de stompzinnigheid van gasten forse schade is ontstaan, vind ik niet kinderachtig. Laat het voor de nieuwe gasten een waarschuwing zijn. (Maar dat zal wel niet: stompzinnigheid kent geen tijd.)
Ik hoop dat ze de veroorzaker kunnen traceren en aansprakelijk stellen.
kijk je wel uit in die opgietingen sauna? niet in de buurt van de kachel gaan zitten hoor!quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:34 schreef sphinxproject het volgende:
Lade-wrb bedankt voor je review. Ik ga binnenkort ook een bezoekje brengen aan de Holterhof.
In het algemeen geldt toch wel dat hoe groter en duurder de sauna is, hoe meer jongeren er komen. In kleine aftandse sauna's zie je weer relatief veel bejaarde stamgasten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Kan iemand een sauna in de nabijheid van Rotterdam aanraden? Ik heb het niet zo op het massale.
Wat kan ik overigens verwachten qua demografische samenstelling? Heb zelf niet zo'n zin om als 19 jarige jongeman met enkel 50+ers te zitten.
ja maar wat is massaal? ik heb graag keus uit meer sauna's en ruimte ipv hutjemutje dicht op elkaar te moeten zitten. dat voelt voor mij eerder massaalquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Kan iemand een sauna in de nabijheid van Rotterdam aanraden? Ik heb het niet zo op het massale.
Wat kan ik overigens verwachten qua demografische samenstelling? Heb zelf niet zo'n zin om als 19 jarige jongeman met enkel 50+ers te zitten.
Als je het niet zo op het massale hebt, sla dan vooral Elysium over.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Doordeweeks als ik er ben is het er lekker rustig. Ik zie heel vaak jonge stellen (20+), maar er blijven ook veel 50+ers vanwege het feit dat het doordeweeks is en ze al met pensioen zijn. Donderdag gaan we hopelijk weer!quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je het niet zo op het massale hebt, sla dan vooral Elysium over.
Ik zou als ik jou was voor Centre du Lac gaan dan in Pijnacker, slechts 10 min. van Rotterdam. Heel divers publiek. Tenminste, in de weekenden, doordeweeks kom ik er bijna nooit dus daar kan ik niets over zeggen. Zijn er meerderen hier naar toe geweest, in de openingspost kan je twee recensies vinden.
Bij deze dan.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:01 schreef Isabeau het volgende:
Elke review is welkom, iedereen heeft een andere ervaring en een andere kijk op dingen
Ik heb de goodiebag besteld.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga over 2 weken naar Centre du Lac, ik hoop dat de whirlpool buiten dan weer in gebruik is.
Je kunt bij Veronica een goodiebag bestellen waar o.a. een voucher in zit van Thermen Bussloo, 2e persoon gratis http://www.veronicamagazine.nl/Menzis-goodiebag-landing.html
En via Net5 kun je een beautybox bestellen waar o.a. een gratis entree voor Thermen Holiday in zit http://www.net5.nl/custom/beauty-box
Het schijnt dat iemand de houtkachel heeft bijgevuld, en daarna besloot om er toch maar een blok uit te halen en terug te leggen op de voorraad stapel...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:41 schreef Greys het volgende:
goeie tip! ik ga m ook bestellenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb de goodiebag besteld.Zaten leuke spulletjes in en ik wilde toch al bijdragen aan het KWF. Teveel diagnoses in mijn omgeving de laatste tijd
![]()
We gaan er in ieder geval van uit dat je even vermeld hoe het jou is bevallen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:44 schreef martine1984 het volgende:
ik ga volgende maand mn vakantie veiling arrangement bij de leliehof in makkum gebruiken. Heeft iemand ervaring bij deze sauna?
ga ik zeker doenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
We gaan er in ieder geval van uit dat je even vermeld hoe het jou is bevallen.
Ik ben er 2 jaar geleden in de winter geweest. Is een kleinschalige sauna met vooral vaste stamgasten. Heb me daar vreselijk aan geïrriteerd, omdat ze je vrijwel overal nakijken. En hielden de hele tijd het warme bad/bubbelbad bezet; effe bijkletsen, (lees: uren) En met 6 man was dat bad meteen vol.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:44 schreef martine1984 het volgende:
ik ga volgende maand mn vakantie veiling arrangement bij de leliehof in makkum gebruiken. Heeft iemand ervaring bij deze sauna?
Elysium is een prachtig sauna met een ruime keus aan faciliteiten. Voor een beginnende sauna-ganger kan je ook op een zwempak/broek dag dat is meestal de eerste, derde maandag. Na 18:00 is het geloof ik ¤20,00 p.p. excl. massage of iets. Maar zonder massage is een dag @ elysium ook prima. Vergeet niet een eigen badjas en 2 handdoekken (afdrogen en in sauna) en slippers. Huren is prijzig!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:13 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zit er ook iets goeds in Rotterdam. Moest erbij zetten dat ik geen auto tot mijn beschikking hebt en forenzen voornamelijk per fiets is.
En 90 euro per persoon is een beetje veel, ben doch maar een arme student.
gewoon n losse dagentreequote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:29 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zwembroek lijkt me erg ongemakkelijk. Dan loop ik liever in adamskostuum. Nou is de vriendin die meegaat wat minder exhibitionistisch dus dat moet even in overleg.
Elyisum voldoet het meest aan de criteria maar ik kan echt niks vinden over dat 20 e p.p. Het goedkoopste arrangement is volgens mij zo'n 60e.
Heel dichtbij kom je juist nauwelijks bekenden tegen. Je hebt een grotere kans om bekenden tegen te komen in sauna's 30~60 minuten rijden weg. Omdat niemand bekenden wil tegen komenquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:42 schreef shifto het volgende:
Dat Devarana zit hier om de hoek. Ben wel erg benieuwd stiekem, maar ben eigenlijk bang dat ik er veel bekenden tegenkom
Dat schijnt zo te zijn, maar wij weten bijv. dat schoonzus & zwager naar de sauna in hun woonplaats gaan en die zijn weleens bekenden tegengekomen, dus wil mijn partner absoluut daar niet heen. *shrug* Mij zou het aan m'n reet roesten!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 06:28 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Heel dichtbij kom je juist nauwelijks bekenden tegen. Je hebt een grotere kans om bekenden tegen te komen in sauna's 30~60 minuten rijden weg. Omdat niemand bekenden wil tegen komen
Tja een bekend probleem.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:42 schreef shifto het volgende:
Dat Devarana zit hier om de hoek. Ben wel erg benieuwd stiekem, maar ben eigenlijk bang dat ik er veel bekenden tegenkom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |