abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97835803
zijn we weer
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:24:22 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97835858
ah lush-lady, mooi zo! wil je nog wel even de foto's vervangen door recentere?
in de haak.
pi_97836023
hoe doe ik dat??? want dat ben ik inderdaad vergeten
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:33:49 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97836173
je neemt het oude topic erbij, en dan de eigenschappen van de foto's die je hier nog even wil herhalen knippen en plakken tussen [ img ] - tags. als je ze wat kleiner wil laten zien in de op kun je nog [img=250 ] ofzo er tussen voegen in de eerste tag. (zonder alle spaties)
in de haak.
pi_97836334
Lush-lady, je was me voor!.Ik was ook al bezig met een nieuw topic :P
Ik weet nu in ieder geval hoe het moet! ;)
pi_97836356
gelukt, alleen is de grote niet aangepast.....
pi_97836407
Op mijn scherm wel. Misschien moet je even je pagina verversen :)
pi_97836456
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje: wat zijn wat jullie betreft de fijnste haaknaalden om mee te haken, bamboe, aluminium of plastic? Wil namelijk zo'n setje aanschaffen via Ebay maar zit te twijfelen wat voor materiaal ik zal nemen..
pi_97836560
Volgens mij is dat best wel persoonlijk. Zelf vind ik degene met zon grijs laagje het lekkerst. Maar heb bamboe via ebay besteld en zeker met de 3 en 3,5 is het net alsof je met een sate prikker aan het haken bent. Het is heel licht.
pi_97836564
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:41 schreef StrawberryFields het volgende:
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje: wat zijn wat jullie betreft de fijnste haaknaalden om mee te haken, bamboe, aluminium of plastic? Wil namelijk zo'n setje aanschaffen via Ebay maar zit te twijfelen wat voor materiaal ik zal nemen..
ik heb verschillende. ergonomische en ouderwetse, allemaal metaal. ik merk niet veel verschil. Probeer anders een een paar van de hobbywinkel uit. Ze kosten niet veel. Gewone haaknaalden zijn meestal onder de 2 euro, Plastic vind ik persoonlijk niet werken, bamboe weet ik niet
pi_97836573
Hoi StrawberryFields :) Mijn voorkeur gaat uit naar alluminium. Die zijn wat steviger dan plastic. Bij mij zijn er al een aantal van plastic gesneuveld en de alluminium die ik heb, heb ik al van kinds af aan :)
Houten haaknaalden heb ik nog nooit gebruikt, dus daar kan ik niets over zeggen.
pi_97837152
Mijn voorkeur gaat uit naar de ergonomische van Clover :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:10:59 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_97837697
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:41 schreef StrawberryFields het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb één ergonomische dure naald maar zelf vind ik het niet echt lekker haken, zal wel liggen aan de manier waarop ik de naald gebruik, met een pen vasthouden heb ik ook een afwijkende manier. :') Bamboe moet je goed bijhouden (schuren met fijn schuurpapier en liefst een laagje geven met zoiets als silliconenspray om het gladder te maken) want voor je het weer heb je haakjes en dat werkt absoluut :X . Ik werk het liefste met gecoat aluminium en voor de dikke haaknaalden plastic.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:32:20 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_97838557
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:58 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar de ergonomische van Clover :)
Die heb ik ook, zijn de fijnste haaknaalden die ik tot nu toe heb gebruikt :Y
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:45:58 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97839100
die vind ik ook heel fijn, maar gaat m'n voorkeur ineens weer uit naar een dunne metalen. ligt ook een beetje aan 't project.
in de haak.
pi_97841674
ik heb stalen naalden, tenminste, dat staat er op dat het staal is, en vind het prima werken.. ik hou vaak mn naald bovenlangs mn hand vast....beetje moeilijk uit te leggen maar tis zo.. en denk niet dat ik dat met een ergonomische voor elkaar zou krijgen
pi_97842139
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:54 schreef Doobsie het volgende:
ik heb stalen naalden, tenminste, dat staat er op dat het staal is, en vind het prima werken.. ik hou vaak mn naald bovenlangs mn hand vast....beetje moeilijk uit te leggen maar tis zo.. en denk niet dat ik dat met een ergonomische voor elkaar zou krijgen
Foto?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:10:38 #19
244933 trovey
Nachtoele
pi_97842378
quote:
Bij die ergonomsiche zit het handvat me in de weg bij het vasthouden. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97844584
*O* Ik heb mijn naalden binnen! En zonder miskleumen! Superblij! *O*
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:07:15 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97844961
quote:
er zijn er vast meer maar 2 manieren van vasthouden komen 't meest voor: de pen-greep of de vork-greep. ik gebruik de vork-variant. :Y) en dan is zo'n ergonomische verdikking wel prettig. maar bij de pen-greep is 't volgens mij minder handig.
in de haak.
pi_97845388
Ooh die fiets haak dingen zijn wel leuk (uit vorig topic). Alleen heb ik bang als het regent dat ze vies gaan worden.

Vandaag waren men oogjes van 6060 er. Alleen heb ik niet super veel tijd om te haken omdat e3 bezig is (alles over games). Waarschijnlijk volgende week weer in de haak.
Only Heroes live forever.
blog
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:42:00 #23
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97846408

Een etuitje was bij mij al snel niet meer overzichtelijk genoeg, dus nu zitten de haaknaalden in een handig doosje van de Blokker. O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_97846485

Zo hou ik m ongeveer vast...

Note: Dit is geen foto van mezelf!
pi_97846958
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:42 schreef Sanne het volgende:
[ afbeelding ]

Een etuitje was bij mij al snel niet meer overzichtelijk genoeg, dus nu zitten de haaknaalden in een handig doosje van de Blokker. O+
Oh jee, dit is het begin van het eind Sanne...
*Staart naar 18 van die handige verdeeldozen en kastjes in eigen kamer*
pi_97847184
ik hou hem vast alsof ik een.. tsja... weet ik veel ik hou m'n wijsvinger over de lengte van de haak en het stompe uiteinde rust aan de binnenkant van m'n handpalm... alsof je een kind met een vork ziet eten denk ik :') Ik ben de kindversie van Trui :o
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:15:12 #27
52016 Lyssa
music <3
pi_97847663

Ik hou mn haaknaald zo vast, zou een ergonomische dan zin hebben?
pi_97848135
Zo, ik heb een productief middagje gehad. :) Ik heb nog 3 kleine blokken en een medium blok voor m'n deken gehaakt.

Ik houd m'n haaknaald ongeveer net zo vast als op de foto van Doobsie. De ergonomische die ik heb is dan wel fijn, maar ik vind hem wat stroever door de steken glijden dan de andere haaknaalden die ik heb.

En zo'n verdeeldoosje wil ik ook nog! :Y Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort klein viskoffertje. Waar bovenin vakjes zitten om de oogjes en kraaltjes enzo in te ordenen, en waar je onderin je schaar, stopnaalden enz. kwijt kan. Mijn haaknaalden zitten natuurlijk in m'n zelfgehaakte naaldenkoker. :P
pi_97849328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:24 schreef Kniertje22 het volgende:
Zo, ik heb een productief middagje gehad. :) Ik heb nog 3 kleine blokken en een medium blok voor m'n deken gehaakt.
[ afbeelding ]

Ik houd m'n haaknaald ongeveer net zo vast als op de foto van Doobsie. De ergonomische die ik heb is dan wel fijn, maar ik vind hem wat stroever door de steken glijden dan de andere haaknaalden die ik heb.

En zo'n verdeeldoosje wil ik ook nog! :Y Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort klein viskoffertje. Waar bovenin vakjes zitten om de oogjes en kraaltjes enzo in te ordenen, en waar je onderin je schaar, stopnaalden enz. kwijt kan. Mijn haaknaalden zitten natuurlijk in m'n zelfgehaakte naaldenkoker. :P
Mooi begin al van je deken zeg!!
Enne.... heb je (nogmaals) fotootje van je zelfgehaakte naaldenkoker??? ikke aagie.. ik heb de mijne al tig keer uitgehaald en heb t nu opgegeven
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:00:44 #30
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_97850172
Wat een mooi garen Kniertje!

quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:17 schreef crochetwitch het volgende:
Mmascha. Vertel, heb je dat van rechts naar links gehaakt of heb je rechts en linkshandig gehaakt? Welke techniek gebruik je voor dat tapestry??
Het is rondgehaakt met vasten. Ik heb me nog maar niet gewaagd aan een eenzijdig werkje. Ik had nl ook al gezien dat dat nou net wel lastig was.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_97850344
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:46 schreef Doobsie het volgende:

[..]

Mooi begin al van je deken zeg!!
Enne.... heb je (nogmaals) fotootje van je zelfgehaakte naaldenkoker??? ikke aagie.. ik heb de mijne al tig keer uitgehaald en heb t nu opgegeven
Dank je! :)

Ik heb eigenlijk een hoes om een koker heen gehaakt. Ik had hier nog zo'n afsluitbare posterkoker liggen, met een dopje aan de boven- en onderkant. Deze heb ik ingekort tot formaat haaknaald en daaromheen met de 'amigurumi-methode' een hoes gehaakt.

Ik heb eerst een rij lossen gehaakt om te meten hoeveel steken ik nodig had zodat het om de koker zou passen, bij mij was dat 42 steken. Toen ben ik begonnen met een plat rondje waarbij ik heb gemeerderd van 6 naar 12, 18, 24, 30, enz. tot 48 steken. Daarna heb ik de 'overgang' gemaakt van plat naar een koker recht omhoog. Daarvoor heb ik een toer gehaakt in alleen de achterste lussen en daarbij weer geminderd tot 42 steken. (Dit heb ik afgekeken van het patroon van de 'Cappuccino' van Ana Paula Rimoli ;) ) Dan is het gewoon nog een kwestie van net zo lang doorhaken totdat het om de koker past.
Misschien werkt dit ook wel zonder kartonnen koker, maar ik weet niet of de haaknaalden dan door de onderkant gaan prikken....

Dank je Mmascha! :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Kniertje22 op 07-06-2011 19:08:46 ]
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:17:22 #32
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97851063
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:57 schreef Bijou het volgende:

[..]

Oh jee, dit is het begin van het eind Sanne...
*Staart naar 18 van die handige verdeeldozen en kastjes in eigen kamer*
Prinsessenzolder *O* van tante Til.
Komt helemaal goed. :* O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_97853350
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:03 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Dank je! :)

Ik heb eigenlijk een hoes om een koker heen gehaakt. Ik had hier nog zo'n afsluitbare posterkoker liggen, met een dopje aan de boven- en onderkant. Deze heb ik ingekort tot formaat haaknaald en daaromheen met de 'amigurumi-methode' een hoes gehaakt.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb eerst een rij lossen gehaakt om te meten hoeveel steken ik nodig had zodat het om de koker zou passen, bij mij was dat 42 steken. Toen ben ik begonnen met een plat rondje waarbij ik heb gemeerderd van 6 naar 12, 18, 24, 30, enz. tot 48 steken. Daarna heb ik de 'overgang' gemaakt van plat naar een koker recht omhoog. Daarvoor heb ik een toer gehaakt in alleen de achterste lussen en daarbij weer geminderd tot 42 steken. (Dit heb ik afgekeken van het patroon van de 'Cappuccino' van Ana Paula Rimoli ;) ) Dan is het gewoon nog een kwestie van net zo lang doorhaken totdat het om de koker past.
Misschien werkt dit ook wel zonder kartonnen koker, maar ik weet niet of de haaknaalden dan door de onderkant gaan prikken....

Dank je Mmascha! :)
Hmmm koker van de pringles zou dan waarschijnlijk ook wel volstaan :P thanks voor (nogmaals) de uitleg
pi_97856397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:24 schreef Kniertje22 het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke deken wordt dat zeg, Je bent lekker creatief bezig geweest, ik vind de kleuren ook zo mooi bij elkaar passen.,
Ik ben momenteel met een amigurumibeertje bezig via de hyves groep - Het haakkransje.
was alweer een poosje geleden dat ik een ami heb gehaakt dus moet weer even wennen aan dat gepriegel.
Dit moet hem worden

Hoop dat ik hem van mijn blog kan doorlinken.

grtjs - Petra
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:50:08 #35
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_97857022
Wat een leuke dingen weer! Die sjaal is echt heel mooi! en die dekens, wauw wat een werk!

Mijn 1e babydekentje is eindelijk helemaal af!

De kleuren zijn een beetje off, het is lila maar het lijkt hier wel blauw

Nu maar hopen dat ze er blij mee zijn, en anders houd ik hem zelf wel :)
Ik heb nog wat wol over dus ik maak ook een angel wings jurkje Hoewel ik nu volgens het patroon werk en ze het denk ik aankan als ze 2 is...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:39:33 #36
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97860293
Mmascha wat een werk zeg al die dekentjes. Wel heel gaaf ik heb me nog niet aan zo'n groot project gewaagd. Ooit wil ik dat ook wel eens doen hoor.

Lyssa wat een grappige vorm die Fish Tawashi!

cropje ik vind je fiets leuk! :Y en natuurlijk ook je bijpassende gehaakte zadelhoesje. Maar die haal je hopelijk wel van je zadel als hij buiten staat. Als 'ie niet nat wordt wordt 'ie namelijk meteen gejat (iedereen wil zo'n hoesje :P ).

YPPY, ik zie je foto's niet :'(

Lush-lady: wat een mooie applicaties van die uiltjes!

beefcake: goed bezig en netjes gehaakt die hoes.

Meet vind ik wel leuk, maar ik weet nog niet zeker of de financiën het toelaten. Daar kom ik nog op terug + agenda raadplegen.

Saaw leuk zo'n webwinkeltje (leuke url ook) ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Na wat aandringen van manlief en verdere omgeving toch besloten om ook een webwinkeltje te beginnen.
url is al vastgelegd maar winkel is nog onder constructie en niet zichtbaar voor buitenstaanders, zal ook nog wel eventjes duren. Mijn man maakt de website (want daar heb ik geen kaas van gegeten) en ik ga samen met m'n moeder van alles maken om te verkopen. Ook veel haaksels, maar ook andere dingen (tassen gemaakt van chipszakken). Ik ben wel heel benieuwd of we überhaupt iets gaan verkopen (aan een 'onbekende' :P ). To be continued ...

Ik ben nog met de shawl bezig. Makkelijk patroon maar ik maak soms een foutje en dat kom ik dan op de volgende rij tegen, kan ik bijna 2 rijen uithalen :X . Nou ja, ik kijk nu alles even door als ik halverwege de rij (op de punt) ben! Nu ga ik snel weer verder met de stapel chipszakken :P
klerkje
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:40:17 #37
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97860344
Oh kruimel wat een lief dekentje. Heb je de deken gevoerd?
klerkje
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:43:10 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97860517
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:15 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Ik hou mn haaknaald zo vast, zou een ergonomische dan zin hebben?
zo heb ik 'm ook vaak vast, en ja, ik vind ergonomisch daar best prettig bij. maar misschien moet je 't op de meeting eerst eens proberen. :)
in de haak.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:43:25 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97860533
lief dekentje kruimel! O+ is dat fleece of iets anders, waarmee je 'm gevoerd hebt?
in de haak.
pi_97860581
Dat klinkt interessant met die chipszakken! Wat doe je daar precies mee?

Mooie babydeken zag ik O+
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_97860825
Oh, ik heb zulke leuke dingen weer gezien!!! Mooie foto's meiden... :)

Ik had vandaag post!!! Jeej!
http://twitpic.com/58cync http://twitpic.com/58cytz

maar waarom ik nou de foto's niet onder de [img]tags kan zetten... ik snap het niet... ;( dan de linkjes maar even aanklikken... ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door mijsje op 07-06-2011 21:52:32 ]
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:50:07 #42
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97861076
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:43 schreef beefcake het volgende:
Dat klinkt interessant met die chipszakken! Wat doe je daar precies mee?

Mooie babydeken zag ik O+
Zo iets maken:

Dit is een tas die ik zelf heb gemaakt en zelf ook dagelijks gebruik. Deze is niet helemaal goed hier en daar maar ik weet nu wel hoe het beter kan (vooral netter werken en meten = weten :') ). Maar we maken ook simpelere tassen zonder voering tote bags zeg maar (geen shoppers).

Nu moet ik de zakken openknippen, schoonmaken en met plakfolie beplakken en dat zijn de de 'stoffen' waarmee we werken.
klerkje
pi_97861304
mooi spiegelei :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:06:33 #44
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97862174
Lush Lady leuke applicaties! :D:D

En lief dekentje van weet even niet meer wie :@ mooi ook met die voering, lekker zacht denk ik.

Spiegelei die tassen zijn leuk :D:D

Donderdag mondeling, dus vanavond en morgen nog even niet haken... (oke ik had vanavond avonddienst dus ging sowieso niet ;))
pi_97862490
Mijsje je gebruikt de verkeerde url om tussen img tags te zetten. Als je met je rechter muisknop klikt op de foto kan je kiezen voor koppeling (of url) kopiëren oid en die kan je wel tussen img tags zetten.
Ik vind dat trouwens wel een heel mooi (en praktisch) mapje voor je spulletjes!

Die chipszaktas is tof! ^O^

[ Bericht 61% gewijzigd door beefcake op 07-06-2011 22:16:16 ]
pi_97865898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:47 schreef mijsje het volgende:
Oh, ik heb zulke leuke dingen weer gezien!!! Mooie foto's meiden... :)

Ik had vandaag post!!! Jeej!
http://twitpic.com/58cync http://twitpic.com/58cytz

maar waarom ik nou de foto's niet onder de [img]tags kan zetten... ik snap het niet... ;( dan de linkjes maar even aanklikken... ;)
Dit is nu precies het mapje wat ik zoek voor mn schoonmoeder (ikzelf ben gevallen voor de "" koker"
Heb je hier een patroontje ofzo van?
pi_97868882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:50 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Zo iets maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is een tas die ik zelf heb gemaakt en zelf ook dagelijks gebruik. Deze is niet helemaal goed hier en daar maar ik weet nu wel hoe het beter kan (vooral netter werken en meten = weten :') ). Maar we maken ook simpelere tassen zonder voering tote bags zeg maar (geen shoppers).

Nu moet ik de zakken openknippen, schoonmaken en met plakfolie beplakken en dat zijn de de 'stoffen' waarmee we werken.
Leuk!

Ik maak etuitjes van noodlesoup verpakkingen:

Ooit ook ht idee een webshop te beginnen maar het is er nooit van gekomen...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:57:24 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97868950
ze zijn wel erg leuk, marjo! spiegelei die grote tas van jou vind ik ook geslaagd!

nog even een plaatje van de vis-die-nu-ook-kan-kijken:
in de haak.
pi_97870365
Mooie babydeken!
En wat een toffe etuitjes Marjo! Maar hoe maak je die verpakking nou stevig?
haken is cool
pi_97870509
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:24 schreef MissN het volgende:
Mooie babydeken!
En wat een toffe etuitjes Marjo! Maar hoe maak je die verpakking nou stevig?
Vinyl, van dat doorzichtige tafelzeil zegmaar...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_97870787
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:00 schreef Doobsie het volgende:

[..]

Dit is nu precies het mapje wat ik zoek voor mn schoonmoeder (ikzelf ben gevallen voor de "" koker"
Heb je hier een patroontje ofzo van?
Ja hoor, ik heb het via ravelry gevonden... http://web.archive.org/we(...)ffunt/alhookcase.htm hier vind je het patroon. Het is even proberen, en iedere stap onderverdelen in stapjes die je daar doen moet... Toen ik ermee ging beginnen, vond ik het patroon erg lastig, maar ik heb veel 'ow-zo-bedoelen-ze-dat' momentjes gehad, door het gewoon te proberen... En ik ben blij, hij is mooi geworden en ik neem hem overal mee naartoe als het even kan.
Door deze link werd ik vliefd op het haaknaaldenmapje... http://www.ravelry.com/pa(...)um-crochet-hook-case moet je wel ravelry voor hebben...
pi_97871185
Work in progress.. avondje haken
En zie hier mijn antieke haaknaaldendoosje, sommige haaknaalden zijn net zo oud als het doosje zelf (hihi) benn er nogal aan gehecht.

Zie ook mijn blog
http://hallopeetje.blogspot.com)
  woensdag 8 juni 2011 @ 07:19:51 #53
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_97875083
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:33 schreef mijsje het volgende:

[..]

Ja hoor, ik heb het via ravelry gevonden... http://web.archive.org/we(...)ffunt/alhookcase.htm hier vind je het patroon. Het is even proberen, en iedere stap onderverdelen in stapjes die je daar doen moet... Toen ik ermee ging beginnen, vond ik het patroon erg lastig, maar ik heb veel 'ow-zo-bedoelen-ze-dat' momentjes gehad, door het gewoon te proberen... En ik ben blij, hij is mooi geworden en ik neem hem overal mee naartoe als het even kan.
Door deze link werd ik vliefd op het haaknaaldenmapje... http://www.ravelry.com/pa(...)um-crochet-hook-case moet je wel ravelry voor hebben...
Zo heb ik ook mijn mapje gemaakt vorig jaar:

Er handig ding! Ik zit erover te denken om nog een soort 'middenpagina' te maken, om nog meer naalden kwijt te kunnen.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 8 juni 2011 @ 07:37:39 #54
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97875179
leuk al die haaknaalden hoesjes enzo :D

Ik heb een bakje van de IKEA :) want kan lekker makkelijk mee enzo, neemt niet veel ruimte in beslag. Wil ook wel zo'n verdeeldoos, met kralen;) maar heb nog niet een enorme verzameling.
Heb nu allemaal doosjes van IKEA (was een set;)) waar ik ook fournituren enzo in heb :)
pi_97875949
Muck, dat is inderdaad een idee... Dacht ik ook al eens aan. Dan zou ik misschien de rug iets breder maken met een extra toer heen en weer, en de middenpagina in het midden dubbel tussen de andere pagina's maken... Misschien waag ik me er nog wel eens aan... :)
pi_97876294
Ik heb mijn naalden in een soort van hoes zitten, zoals een messenger bag zegmaar een lange lap gehaakt en die op 2/5 dichtgevouwen, zodat 1/5 overbleef als 'klepje'. De zijkanten dichtgenaaid en een knoop op de voorkant gezet om hem dicht te maken.

niet heel fancypants, wel makkelijk. Voordeel van het gehaakte is dat ik mijn naalden (die ik anders al-tijd kwijt ben) gewoon daardoor heen kan steken.
pi_97879649
De vordering van de kussenhoesjes. Het schiet al lekker op.

Dan een stom vraagje. Ik wil er ws ook een plaid bij haken, maar hoe bereken ik de hoeveelheid wol? Hoe doen jullie dat? (Voordat ik in al mijn hebberigheid hele winkels op ga kopen omdat ik bang ben tekort te komen! :P )
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:30:43 #58
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_97880034
Ja, dat vraag ik me dus ook af, hoeveel wol gebruiken jullie? Mijn voorkeur gaat uit naar katoen, maar dat wordt volgens mij erg duur en zwaar. Wat blijft mooi bij intensief gebruik van de deken (dus ook wassen)?

Mooi trouwens, paars met zwart O+ Ben zelf ook bezig met een sjaal in die kleuren al heb ik dat al een tijdje weggelegd wegens geen zin :')
pi_97880107
Heeft iemand nog die geel en fellere roze gezien bij de wibra? En die lila?
Bij voorkeur in Leiden :P
pi_97883839
Ik koop altijd heel veel voor projecten. Vaak heb ik veel te veel over, maar goed :)

De laatste keer dat ik er was (maand geleden), heb ik het nog gezien. Maar dat was niet in Leiden :P
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:27:49 #61
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_97884260
Die gele wol kan ik ook al een tijdje niet meer krijgen bij m'n wibra..
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:34:17 #62
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_97884521
Hallo allemaal,

Na een paar weken lurken hier, ook zelf begonnen met haken! Eerst proefpakketje gekocht bij Kruidvat en het beviel wel. Dus toen los met mooie draadjes kopen en een boekje met patronen. Na de proeflapjes begonnen met eerste projectie, beenwarmers voor onz kleine vent in de draagdoek.
beroerde foto maar de eerste is klaar! Nummer twee is al op de helft. Ik heb de smaak te pakken.

[ Bericht 15% gewijzigd door mariyette op 08-06-2011 13:56:07 (foto...) ]
pi_97886567
Een vraagje,

Als ik klaar ben met mijn granny deken wil ik aan een nieuwe beginnen, ik had hem van de zeeman wol gehaakt ( super soft) 0.79 ct een bolletje, van alle kleuren heb ik nog genoeg, alleen van de oranje niet en tot op heden is die er nooit meer bij gekomen.
Waar ik ook kom in welke plaats, nergens geen oranje mee te verkrijgen.

Wie oh wie heeft daar nog een bolletje van liggen en van wie zou ik dat over kunnen nemen.

grtjs Petra
pi_97887359
Ik heb het zelf niet, maar kan wel even voor je kijken of het hier bij de Zeeman nog te krijgen is?
pi_97887647
Ik woon zelf in Bodegraven, daar is het niet meer te koop, Alphen aan den rijn ook niet, pas geleden was ik in Utrecht maar ook daar was het op.
Denk dat de kleur er helemaal uit is. maar als je wilt kijken heel graag.
grtjs - Petra
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:54:54 #66
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97887872
hallopeetje ik heb ook even gekeken maar ik heb 't ook niet in die kleur.
in de haak.
pi_97888463
Ik heb nog een aangebroken bolletje liggen.. ik weet niet hoeveel je nodig hebt ?
pi_97890309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:49 schreef hallopeetje het volgende:
Ik woon zelf in Bodegraven, daar is het niet meer te koop, Alphen aan den rijn ook niet, pas geleden was ik in Utrecht maar ook daar was het op.
Denk dat de kleur er helemaal uit is. maar als je wilt kijken heel graag.
grtjs - Petra
Ik ga morgen voor je kijken :)
pi_97891892
Leuke dingen weer gemaakt allemaal! ^O^
Die tas en etuitjes van verpakkingen vind ik wel heel bijzonder. Ik zou er zelf nooit opkomen om zoiets te maken met een chipszak, maar ik vind het echt heel tof! _O_

Welkom Mariyette! Inderdaad een beetje een beroerde foto, maar ik geloof dat ik hem wel kan ontcijferen. ;) Leuk, zulke beenwarmertjes!

@Hallopeetje, ik ben net bij de Zeeman geweest (even een paar verschillende wolletjes gehaald om te proberen) en hier was geen oranje meer.
pi_97894438
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:10 schreef Doobsie het volgende:
Ik heb nog een aangebroken bolletje liggen.. ik weet niet hoeveel je nodig hebt ?
Hoi Doobsie, ik heb ongeveer net iets meer dan 1 bolletje nodig,
In mijn andere deken heb ik van de meeste kleuren denk 60 gram gebruikt.
Mocht er nog iemand zijn met een klein beetje dan kom ik er natuurlijk ook.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:53:24 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97895487
mocht het nou niet lukken, dan kun je natuurlijk ook nog zoeken naar alternatieven die er veel op lijken. bijvoorbeeld populair? of is dat een heel ander oranje?
in de haak.
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:01:18 #72
52016 Lyssa
music <3
pi_97895818
Ja! Ik heb nog een bolletje! Ook aangebroken, maar voor kleine dingen maar!

Deze? :D
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 18:02:00 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_97895842
Je logeerkonijn op de achtergrond _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97896584
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:23 schreef hallopeetje het volgende:
Een vraagje,

Als ik klaar ben met mijn granny deken wil ik aan een nieuwe beginnen, ik had hem van de zeeman wol gehaakt ( super soft) 0.79 ct een bolletje, van alle kleuren heb ik nog genoeg, alleen van de oranje niet en tot op heden is die er nooit meer bij gekomen.
Waar ik ook kom in welke plaats, nergens geen oranje mee te verkrijgen.

Wie oh wie heeft daar nog een bolletje van liggen en van wie zou ik dat over kunnen nemen.

grtjs Petra
Als het goed is heb ik er nog wel een paar liggen, hoeveel wil je er hebben??? stuur maar een pm
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:21:10 #75
52016 Lyssa
music <3
pi_97896698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:19 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

Als het goed is heb ik er nog wel een paar liggen, hoeveel wil je er hebben??? stuur maar een pm
Ah! Das helemaal makkelijk! :D
pi_97896756
Ohh dat zou super zijn, met die twee restjes ben ik zeker gered,
Die populair heb ik ook in die andere deken verwerkt maar je ziet wel het verschil, de vierkantjes waren ook iets dunner. Hier ben ik echt blij mee. Dank jullie wel!
Doobsie en Lyssa: mijn mail is hallopeetje@gmail.com
dan geef ik mijn adres door en natuurlijk betaal ik eerst de kosten voor de wol en het verzenden. .

Dank je wel alvast!
pi_97896868
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:19 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

Nog meer bolletjes Oranje...dit had ik echt niet verwacht zoveel reacties.
Het liefst 2 bollen, Als jij dat nog hebt dan is dat misschien beter (scheel toch verzendkosten)
Ik stuur je even een PM

Dank je wel
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 20:16:07 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_97902562
Mijn stapel lappies tot nu toe voor de lappendeken

Sorry voor de brakke telefoonfoto :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 08-06-2011 20:22:14 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97902855
Super foto, leuke lapjes ook :-) grtjs Petra
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:25:30 #80
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97903116
Mijn tas is nog niet af of ik wil ook een deken maken. Een sprei voor het logeerbed op zolder. O+
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:33:36 #81
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_97903662
Trui, op mijn dekentje heb ik (nou ja mijn man) een fleece dekentje genaait zo kan de kleine lekker warm liggen.
Hij is niet helemaal goed uitgekomen want het gehaakte dekentje is een beetje gaan lubberen, maargoed dat geeft op zich niets.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:10:12 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97906317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:25 schreef Sanne het volgende:
Mijn tas is nog niet af of ik wil ook een deken maken. Een sprei voor het logeerbed op zolder. O+
't werkt wel aanstekelijk he allemaal. heb ik ook hoor. ik zag vandaag ook weer een mooi exemplaar van iemand in de 'lucy'-groep op ravelry. O+ wat een werk... en zoiets wil ik ook altijd nog eens maken.

aardige stapel aan 't worden, guppyfriend!

goed idee die beenwarmers, mariyette!
in de haak.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:16:18 #83
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97906831
wow das al een hele stapel squares guppyfriend!
En mooi kussen gaat dat worden (weet weer even niet meer wie)!

ohh en trui die deken is inderdaad gaaf!! ik zit niet zo in groepen op ravelry, maar komen altijd wel leuke dingen uti als ik jullie mag geloven!
pi_97908274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:32 schreef bietel het volgende:
Wauw!:
[ afbeelding ]
Website:
http://shaunarichardson.com/home/
haha dat is erg fout hoor....... _O-
pi_97908782
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:10 schreef trui het volgende:

[..]

't werkt wel aanstekelijk he allemaal. heb ik ook hoor. ik zag vandaag ook weer een mooi exemplaar van iemand in de 'lucy'-groep op ravelry. O+ wat een werk... en zoiets wil ik ook altijd nog eens maken.

aardige stapel aan 't worden, guppyfriend!

goed idee die beenwarmers, mariyette!
Trui, had jij nou een tijdje geleden die site met wasbare speeldoosjes gepost?
Vriendinnetje is in aug uitgerekend en ik denk dat ik een speeldoosje ga maken.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:42:12 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97908891
yep. dat was sari's handwerk atelier o.i.d.. de precieze link nogmaals. :) succes!

ik vind 'm wel wat hebben, bietel!
in de haak.
pi_97909023
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:42 schreef trui het volgende:
yep. dat was sari's handwerk atelier o.i.d.. de precieze link nogmaals. :) succes!

ik vind 'm wel wat hebben, bietel!
*bookmarkt

Thnx _O_
pi_97911281
Zo, dat is al een mooie stapel zo Guppy! Leuk, die kleuren zo bij elkaar.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:10 schreef trui het volgende:

[..]

Oooh, die eerste deken vind ik ook erg mooi! Heb vandaag een hele partij garen ontvangen die ik op Marktplaats heb gekocht (m'n verslaving begint een beetje uit de hand te lopen :@ ), totaal 33 bollen in lila, paars, donkergrijs en lichtgrijs. Lijkt me mooi voor zo'n deken. :Y

Die gehaakte beesten vind ik ook wel erg fout, haha. En ook wel een beetje eng zelfs....
pi_97913876
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:13 schreef Kniertje22 het volgende:

Oooh, die eerste deken vind ik ook erg mooi! Heb vandaag een hele partij garen ontvangen die ik op Marktplaats heb gekocht (m'n verslaving begint een beetje uit de hand te lopen :@ ), totaal 33 bollen in lila, paars, donkergrijs en lichtgrijs. Lijkt me mooi voor zo'n deken. :Y

Mijn gevoel zegt dat 33 bollen wel genoeg moeten zijn! :Y
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:00:40 #91
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97915202
hmm, zit nu net te haken, klein half uurtje, en merk dat mijn duim gaat tintelen.

herkennen jullie dat :?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 9 juni 2011 @ 07:50:57 #92
112545 Muck
pi_97925302
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
hmm, zit nu net te haken, klein half uurtje, en merk dat mijn duim gaat tintelen.

Totaal geen last van :N

Ik wil ook ooit wel een deken maken. In 2010 ben ik eraan begonnen, maar halverwege was de contrastkleur die ik gebruikte ineens niet meer te krijgen. Stom natuurlijk, ik had het groot in moeten kopen, maar volgens de verkoopster zou deze kleur altijd wel beschikbaar zijn. En met mijn studentenbudget haalde ik toen af en toe een bolletje als ik wat geld over had.
Hij heeft nog lang in huis gelegen in de hoop dat ik de kleur nog zou vinden, maar is tijdens de verhuizing in de container beland :@ :X
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:00:02 #93
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_97925397
quote:

Nee nooit last van gehad, en dat terwijl mijn vingers eigenlijk sowieso wel snel tintelen. Niet toevallig de haaknaald anders vast gehad dan normaal?
Kan natuurlijk ook zijn dat er gewoon een zenuw net even verkeerd/bekneld zat op dat moment.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 07:50 schreef Muck het volgende:

Ik wil ook ooit wel een deken maken. In 2010 ben ik eraan begonnen, maar halverwege was de contrastkleur die ik gebruikte ineens niet meer te krijgen. Stom natuurlijk, ik had het groot in moeten kopen, maar volgens de verkoopster zou deze kleur altijd wel beschikbaar zijn. En met mijn studentenbudget haalde ik toen af en toe een bolletje als ik wat geld over had.
Hij heeft nog lang in huis gelegen in de hoop dat ik de kleur nog zou vinden, maar is tijdens de verhuizing in de container beland :@ :X
:o Zonde! Had het laatst ook toen ik een omslag voor m'n agenda wilde haken. Was met een half bolletje begonnen en toen ik bij wilde halen was de kleur ineens niet meer te krijgen. Nu spaar ik gewoon eerst genoeg geld bij elkaar om gelijk genoeg garen te kopen voor een project(je).
pi_97926342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn stapel lappies tot nu toe voor de lappendeken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry voor de brakke telefoonfoto :@
Wat voor steek heb je gebruikt? Het lijkt wel gebreid! :)
pi_97927036

O+

Deze wordt vast niet zo leuk als ik m maak. =(
pi_97927221
hihi dies lekker brutaal!
haken is cool
pi_97927475
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:55 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ik ga morgen voor je kijken :)
Er was hier geen oranje, ze hebben sowieso maar erg weinig nu, wel jammer.
Maar gelukkig hebben anderen nog wat voor je liggen!

Die Madagascar pinguïn is leuk!! Die zou ik ook wel willen maken voor mijn jongens :Y
pi_97927518
quote:

Nee daar heb ik geen last van. Wel soms dat ik een beetje kramp krijg in de hand waarmee ik het draadje vasthoud. Maar een andere manier (die ik fijn vind) heb ik nog niet kunnen ontdekken.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:08:18 #99
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_97927608
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:46 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
O+

Deze wordt vast niet zo leuk als ik m maak. =(
Die is leuk!
pi_97927961
Die pinguin staat op de blog van wolfdreamer. Gewoon gratis, vind dat altijd zo tof van haar. Ze zou er makkelijk geld voor kunnen krijgen.
pi_97929419
Die pinguin is leuk! Ik vind die pinguins het leukste uit Madagaskar.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:22:46 #102
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_97930015
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:05 schreef Herfstblad het volgende:
Die pinguin is leuk! Ik vind die pinguins het leukste uit Madagaskar.
"Cute and cuddly boys; cute and cuddly"
pi_97930512
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

"Cute and cuddly boys; cute and cuddly"
Haha, ja.
"We're going to Antartica!"

Ik heb het patroon opgeslagen :)
pi_97933475
Grrrr ik kan geen foto's meer plaatsen.

Istie niet schattig:
http://i907.photobucket.c(...)gurumis/P6090083.jpg

En moosje:
http://i907.photobucket.c(...)gurumis/P6010072.jpg
Lelijk ding. Al wen je aan m, ook al is ie alweer weg.
  donderdag 9 juni 2011 @ 13:07:54 #105
52016 Lyssa
music <3
pi_97933593
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:04 schreef Whoopdidoo het volgende:

Istie niet schattig:

En moosje:
DIe eerste, is dat die van craftzine? Die is zo cute O+
pi_97933913
Ik vind Moosje leuk! :)
pi_97934055
Moest even het patroon checken, maar craftzine ja, mn moeder heeft er al 3 _O-
En ben nu met een dubbeldraads lichtblauwe bezig.
Was het eerste beest waar ik een neusje ingedaan hebt, ik vind het wel leuk.
En hij is lekker snel, binnen 3 uur heb je m af en in elkaar!

Ik vind moosje altijd mislukt eruit zien. Maar aangezien heel veel mensen m konden maken(andere fora enzo) moest ik m ook nog een keer proberen. Heb ik met die giraf ook, maar daar moet ik nog even moed voor zoeken.
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:08:38 #108
52016 Lyssa
music <3
pi_97935870
Mijn oogjes uit Hong Kong zijn binnen! Via Engeland :? Maar goed, er stond gift op *O* Dus geen problemen met douane.

:o

Zelfs wat extra gratis oogjes O+ 10 kleine ovale oogjes en 10 iets grotere ovale oogjes :D

[ Bericht 19% gewijzigd door Lyssa op 09-06-2011 14:13:51 ]
pi_97940590
Ik heb mijn beertje af.

1 avondje haken, te laat naar bed en de ander dag in elkaar gefrutst.
De bloemetje en de kraaltjes op de jurk komen van een armbandje (bij de zeeman)
pi_97940637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:04 schreef Whoopdidoo het volgende:

Istie niet schattig:

En moosje:
ik vind ze allebei schattig.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:03:53 #111
52016 Lyssa
music <3
pi_97940922
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:57 schreef hallopeetje het volgende:
Ik heb mijn beertje af.
[ afbeelding ]

1 avondje haken, te laat naar bed en de ander dag in elkaar gefrutst.
De bloemetje en de kraaltjes op de jurk komen van een armbandje (bij de zeeman)
Wat een leukerd! Erg cute met die kleine details!

Ik zit trouwens op Ravelry in deze nederlandse swap groep: http://www.ravelry.com/groups/swaplicious er zijn ook veel dames die breien, maar het is een group met allerlei swaps, niet zozeer thema's, ook gewoon 1 op 1 swaps waar je een aanbod kan claimen en een nieuw aanbod aanbied! Best leuk! Ik heb Neila de Koala zodoende een nieuwe adoptieouder gegeven! En hele mooie oorbellen gekregen (die ik nog moet ontvangen!) ;)

[ Bericht 29% gewijzigd door Lyssa op 09-06-2011 16:46:01 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:52:35 #112
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97950639
ohhh dat konijntje is lief :D En moosje ook hoor

En dat beertje is leuk hallopeetje! :D met die kraaltjes ^^

En even die pinguin opslaan, keistoer! :D:D

Lyssa leuk zo'n swapgroep! :D:D ik doe momenteel via twitter een swap met allemaal haaksters ^^ wel leuk, heel klein, ben benieuwd!
Maar moet eerst nog 2 andere dingen maken (visjesslinger en gelukspoppetjes voor broer die over 2 weken trouwt :P) maar ach: volgende week heb ik vrij! :D:D

En jeeej ik heb een 8 voor mn co-schap kindergeneeskunde :D:D was best zenuwachtig, maar kennis was helemaal goed op orde enzo :D:D en had wel een "standje" gekregen van de week, baalde ik enorm van (omdat ik er een ocohtend niet was omdat ik smiddags onderwijs had en dat aan een kinderarts had moeten vragen), maar deze arts zei dat ik het meer dan goed had gemaakt dat ik heel actief was enzoo :) Anyhow: nu kan ik met een gerusthard visjes haken!!! :D:D
pi_97952026
HIer in Spijkenisse even naar de zeeman geweest.. Oranje niet meer in assortiment was een winterkleur??!
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:44:04 #114
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97953019
Oranje is er altijd heel op en af....en meestal niet zo veel bollen. althans,. bij "mijn" zeeman ;)
heb stiekem trouwens nog wel een bolletje, maar die wil ik niet kwijt :$ heb de illusie ooit nog een grote Nijn te gaan haken ermee ;)
pi_97959416
Ik heb ook nog een bolletje, maar wil het gebruiken voor een Moosje, omdat 1 van mijn katten ongeveer die kleur oranje is. :@ Ik wil al mijn katten gaan haken namelijk :7 De andere zijn gemakkelijker te haken qua kleuren.

Ik heb al weken niet gehaakt eigenlijk. Ik borduur momenteel veel :P.
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:58:30 #116
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97961077
Mijn deken in wording krijgt het model van de knit-a-squares voor Afrika. Mocht ik mij onderweg bedenken qua kleuren dan zijn die lapjes tenminste niet voor niets gemaakt en gaan ze ook naar dat project. 18 bollen super soft van Zeeman, daar moet ik toch wel een aardig eindje mee komen dacht ik zo.
pi_97967000
pff ben weer thuis uit mn werk!
Ik kreeg trouwens laatst een bedankbrief van knit-a-square!! jullie ook?
haken is cool
pi_97973104
zo en het tweede setje haaknaalden uit Singapore is ook binnen. Komt mooi uit want mn schoonouders komen morgen kan ik ze meteen meegeven :)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:52:23 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97973233
ik kreeg niet zo'n brief, missN. maar ik heb dan ook niet meegedaan, dat zal wel wat uitmaken. :+

doobsie, zijn je schoonouders ook haak-fan of is 't om bij hun ook een setje haaknaalden te hebben?
in de haak.
pi_97973404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:52 schreef trui het volgende:
ik kreeg niet zo'n brief, missN. maar ik heb dan ook niet meegedaan, dat zal wel wat uitmaken. :+

_O-
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:13:22 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97974030
nog even een tussendoorplaatje van een stukje kussenhoes-in-wording:

en ik heb ook nog een pannenlap gehaakt, schoonmoeder vond die ene heel leuk maar wilde er wel graag een tweede bij. ze matchen niet perfect, maar ja...

de andere kant:

[ Bericht 9% gewijzigd door trui op 10-06-2011 11:20:02 ]
in de haak.
pi_97974842
mooie pannenlap trui! nee gek dat jij niet zon brief hebt gekregen........
ik had vannacht helemaal het leuke beertje van hallopeetje over het hoofd gezien, dus alsnog bij deze vindt m echt heeel cute!
haken is cool
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:38:20 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97974948
da's inderdaad een erg leuk hallobeertje!
in de haak.
pi_97975536
Ik heb de brief ook gehad van Knitasquare :)

Leuke beer!

Lekker kleurige deken en pannenlappen :)
pi_97976874
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:52 schreef trui het volgende:

doobsie, zijn je schoonouders ook haak-fan of is 't om bij hun ook een setje haaknaalden te hebben?
Mijn schoonmoeder haakt inderdaad ook, dus heb voor haar een setje besteld zodat ze ook wat andere maten heeft :)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:38:31 #126
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97977196
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 01:03 schreef MissN het volgende:
pff ben weer thuis uit mn werk!
Ik kreeg trouwens laatst een bedankbrief van knit-a-square!! jullie ook?
Ja heb hem ook gehad, terwijl ik heel onduidelijk klein de afzender alleen op de envelop had gepriegeld.
pi_97978256
Ehm, domme vraag, maar kan het even niet uittesten ivm onderweg.

Als je naalddikte wol naald 4 dubbele draad haakt, neem je dan automatisch naald 8? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door crochetwitch op 10-06-2011 13:15:39 ]
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:38:29 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97979212
hoeft niet per se, je kunt daar ook best een beetje in variëren, dacht ik (dus met bijv. 6, 7 of 9 proberen). maar naald 8 zou dan doorgaans wel moeten werken volgens mij.

ik bedacht me gisteravond laat trouwens ineens: ik zat laatst zo stellig te beweren van die vork- versus pen greep, maar dat moest de MES-greep versus de pengreep zijn. :o :@
in de haak.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:56:01 #129
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_97979934
Mijn haaksels. een aantal staan niet op de foto want die zijn weggegeven.

Ik ben nu bezig met een Sleepy Sarah en bij mij was het lijfje veel kleiner geworden dan op het plaatje en heb gewoon volgens patroon gewerkt ik ben het nu aan het haken zonder patroon en dat werkt wel.

en hier worden nog steeds leuke dingen gemaakt ik lees wel mee hoor ik post alleen niet zo veel
Maar stiekem toch meer een lurker.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:57:30 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97980007
leuk stampertje! mijn kinderen zouden heel blij zijn met zo'n agentP. :)
dat kleine konijntje met mutsje zwerft hier ook nog steeds ergens rond. en sleepy sarah ( O+ ) is niet zo groot inderdaad, maar bij mij komen ze wel overeen met het plaatje,

[ Bericht 21% gewijzigd door trui op 10-06-2011 18:00:38 ]
in de haak.
pi_97980116
Ik zou als je met dubbele draad werkt een iets kleinere naald nemen. Heb ergens gelezen dat het moest ook. En zelf doe ik met een 5 als ik 2 draadjes neem die ik normaal met 3,5 doe. Het is even kijken.
pi_97980800
Ik ga straks even stoeien met de dubbele draad en mijn nieuwe naalden in alle maten!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 16:15:15 #133
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_97985552
Die pinguin is geweldig! en dat beertje is super schattig!

Ik ben nu bezig met 't baby jurkje, hij word echt heel cute :)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:54:25 #134
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_97989746
Mooie pannenlappen Trui.

Die pinguin van Madagascar is echt super! Mijn kinderen werden ook helemaal enthousiast :D

Leuke verzameling stampertjeX, ik heb zelf ondervonden dat ik beestjes haken minder leuk vind dan lapjes en kussentjes enzo, maar dat komt ook omdat ze regelmatig nét niet lukken bij mij.
Ze zijn wel mooi dan, maar het klopt dan gewoon net niet met het patroon.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:00:41 #135
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_97989982
Oh en hier nog mijn laatste maaksel:

Het lijkt voor een kinderkamer maar hij is gewoon voor mezelf :@

aan de achterkant heeft hij andere kleuren en in het hart zitten lavendelbloemetjes O+
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:02:19 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97990046
leuk! O+
in de haak.
pi_97990270
Er komen weer hele mooie dingen voorbij! O+

Trui, houden die pannenlappen de warmte echt goed tegen? Moet je dan nog rekening houden met het soort garen dat je gebruikt?

Ik heb een paar boekjes op mijn bol.com verlanglijstje gezet die mij leuk lijken om mee aan de slag te gaan:

Heeft iemand ervaring met een van deze boekjes? Zijn ze geschikt voor beginners?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:21:27 #138
52016 Lyssa
music <3
pi_97990718
Ja! Allemaal! Ik heb ze ook alle drie, alleen de laatste twee in het Engels! Erg leuk O+ De laatste twee lezen makkelijker dan de eerste, das aan elkaar geschreven!
pi_97990924
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:21 schreef Lyssa het volgende:
Ja! Allemaal! Ik heb ze ook alle drie, alleen de laatste twee in het Engels! Erg leuk O+ De laatste twee lezen makkelijker dan de eerste, das aan elkaar geschreven!
Ah tof, dankje! Ik ga er binnenkort maar eentje bestellen, dan kan de rest met kerst volgen :D
pi_97991408
Ik heb ze ook alle drie! ik vind die van Ana Paula Rimoli aanraders :)
pi_97995150
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:39 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb ze ook alle drie! ik vind die van Ana Paula Rimoli aanraders :)
Is er nog een van de twee die ik het best al eerste kan kopen? Of geven ze allebei duidelijke uitleg voor beginnende knuffelhakers?
pi_97995334
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:26 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ah tof, dankje! Ik ga er binnenkort maar eentje bestellen, dan kan de rest met kerst volgen :D
Die tweede lag eerst voor 5 euro bij boekenvoordeel en dat soort winkels, dus dat is wel een mooi prijsje om uit te proberen. Dat eerste boekje vind ik persoonlijk niet zo leuk, al zag ik laatst de kip hier en die was wel leuk.

Je kan ook eens in de bieb kijken!
pi_97996702
Ik vind haar laatste het leukste. Heb je ook echt veel aan, haha. Uit de tweede heb ik nog niets gemaakt, dus dat zou ik zo niet weten.

Volgens mij geven ze allebei wel goede tips voor beginners.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:55:38 #144
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97997771
Bedankt voor de complimenten voor de shawls. Ze zijn nu allebei helemaal af. Jammer genoeg is het net te donker om een goede foto te maken, dus die houden jullie nog tegoed. Ben nu aan het twijfelen of ik een antraciete erbij maak voor in de winter. De lichtblauwe is leuk, maar echt voor de zomer. En antraciet is mijn basiskleur, dus altijd handig. Mijn andere sjaal heb ik van dezelfde wol gehaakt en die is nog steeds heerlijk zacht. O+

Wat leuk om jullie haaknaaldenmapjes en -bakjes te zien. Word ik ook weer hebberig van. Maar ik heb de gekleurde ebay haaknaalden ook besteld, dus die kan ik binnenkort opbergen. :)

Met de kleurtjes wordt het echt een deken Kniertje, perfecte kleuren ervoor.

Lieve deken is het geworden kruimel en ook helemaal af, met de voering zo.

Gaaf spiegelei, je eigen winkeltje! Dat is wel het leuke van internet, je loopt niet veel risico, maar kunt zo toch iets beginnen.

hallopeetje, leuk doosje. Zoiets heb ik ook, nog uit de erfenis van mijn oma. Ik gebruik hem nu niet veel maar, maar hij gaat niet weg. Oma heeft me veel haaknaalden nagelaten. O+ Beertje is lief. O+

Welkom mariyette. De beenwarmers kleuren goed bij de doek.

Goed bezig met al die lapjes guppyfriend.

Bij de pannelap moest ik twee keer kijken trui, het zijn helemaal niet jouw kleuren!

Mooi overzicht zo stampertje.

Tan, wat maak je toch veel leuks! O+

Wat betreft de meet, heeft er iemand nog aanvullingen?

25 juni: (2)
mijsje (maar 's avonds wel een verjaardag)
beefcake
26 juni: (3)
Herfstblad
mijsje
beefcake
2 juli: (2)
EsseEi
mijsje
3 juli: (2)
EsseEi
mijsje
9 juli: (3, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit... ;) )
Herfstblad
EsseEi (tenzij mn vriendje dat niet zo heel leuk vind die dan bijna op vakantie gaat ;))
mijsje
10 juli: (3, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit... ;) )
Herfstblad
EsseEi (tenzij mn vriendje dat niet zo heel leuk vind die dan bijna op vakantie gaat ;))
mijsje
16 juli: (3)
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
17 juli: (4)
Herfstblad
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_98003904
Ik heb vandaag het nieuwe boekje van Christel Krukkert gekocnt

http://hallopeetje.blogspot.com.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:00:18 #146
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98005338
oeeeh het nieuwe boekje! :D ik ga woensdag ;) (te voet, door mn oude stad/studie stad, geen fiets meer daar :()

Leuke verzameling beestjes Stampertje!!
En Trui leuke pannelap, en kussen in wording (toch?))

ennuhm...alles wat ik vergeten ben ook leuk ;)

heb nu weekje vrij, dus ga hard aan de vissen :D
Beefcake vind het 1e boekje lastig lezen (staat aan elkaar geschreven, en ze geeft alleen de regels met veranderingen (meerderen/minderen) aan, en niet die ertussen, dus goed opletten), maar is wel geschikt voor beginners. Vind zelf ook de beestjes minder dan bijv die van Christel, maar als je de kleuren aanpast vind ik ze al veel leuker haha :$
  zaterdag 11 juni 2011 @ 00:27:10 #147
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98010355
ik heb net 22 bloemen en 8 granny square lappen afgehecht, morgen yarnbomben :') :D
pi_98011042
@crochetwitch, ik heb laatst ook es gehaakt met dubbele draad en naald 8, ging prima!!
haken is cool
pi_98016404
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 00:27 schreef Mirjam het volgende:
ik heb net 22 bloemen en 8 granny square lappen afgehecht, morgen yarnbomben :') :D
wow goed bezig Mirjam, wel even foto's maken he? :)
pi_98016416
Mag ik U voorstellen Snabbeltje.

hij krijgt nog 5 broertjes en zusjes ook

Dit eendje wat ik heb gemaakt heeft tevens een doel.
Dit is voor mijn handwerkproject op mijn werk wat in September van start gaat.
(daarover meer te lezen op mijn blog)
Maar is die niet liefffffffffff... echt een dapper duckie.
Hij is gemaakt van een restje dunne witte pluiswol
en 2 kleurtjes van Annell (rapido fine) had ik nog liggen
wat heerlijk is om mee te haken. haaknaald nr: 2 1/2

Annell wol verkopen ze hier in het handwerkzaakje.
Wat redelijk betaalbaar is 1,25 per bolletje, niet zo goedkoop als zeeman wol.
Maar de kwaliteit is wel beter. en het haakt heerlijk.
Meestal koop ik mijn wol in de Snuffelhal in Alphen a/d Rijn.

daar tref je nog wel eens een partij aan voor 50 ct een bolletje.
Meestal goede merken Phidar of zo.
Echt een leuk winkeltje

Het patroontje volgt later (moet het even inscannen)

[ Bericht 34% gewijzigd door hallopeetje op 11-06-2011 08:58:58 ]
  zaterdag 11 juni 2011 @ 09:10:12 #151
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98016574
Wat een lief eendje Hallopeetje! :D
ik ga vanmiddag naar Alphen toe :P maar niet echt in de gelegenheid om allemaal winkeltjes te zoeken, want naar een verjaardag ;) (echtstudio zit er ook toch??)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 10:05:43 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98017172
erg leuk eendje, hallopeetje! O+ maar: zou je je foto's wat willen verkleinen voor je ze hier plaatst? dat scheelt een boel laadtijd, zeker als mensen met hun mobiel internetten.
in de haak.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 10:11:58 #153
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_98017233
Vandaag de hele dag tijd om in alle rust te haken :9 Even bedenken wat ik ga maken.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 10:46:46 #154
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98017718
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 08:43 schreef kirsten. het volgende:

[..]

wow goed bezig Mirjam, wel even foto's maken he? :)
uiteraard :7
  zaterdag 11 juni 2011 @ 10:46:58 #155
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98017722
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 08:45 schreef hallopeetje het volgende:
Mag ik U voorstellen Snabbeltje.

[ afbeelding ]

hij krijgt nog 5 broertjes en zusjes ook

Dit eendje wat ik heb gemaakt heeft tevens een doel.
Dit is voor mijn handwerkproject op mijn werk wat in September van start gaat.
(daarover meer te lezen op mijn blog)
Maar is die niet liefffffffffff... echt een dapper duckie.
Hij is gemaakt van een restje dunne witte pluiswol
en 2 kleurtjes van Annell (rapido fine) had ik nog liggen
wat heerlijk is om mee te haken. haaknaald nr: 2 1/2

Annell wol verkopen ze hier in het handwerkzaakje.
Wat redelijk betaalbaar is 1,25 per bolletje, niet zo goedkoop als zeeman wol.
Maar de kwaliteit is wel beter. en het haakt heerlijk.
Meestal koop ik mijn wol in de Snuffelhal in Alphen a/d Rijn.

daar tref je nog wel eens een partij aan voor 50 ct een bolletje.
Meestal goede merken Phidar of zo.
Echt een leuk winkeltje

Het patroontje volgt later (moet het even inscannen)
wat een scheetje :D O+
pi_98017913
Wat een schattig eendje! Blijven die plakogen een beetje zitten?
Tan: Leuke slinger! Het zou inderdaad goed kunnen op een kinderkamer, maar ook heel goed in de woonkamer hoor! Zou ik ook gewoon doen! :Y

Deze week heb ik een konijntje gemaakt:
Ik ben niet helemaal tevreden met het gezichtje...

En heb een begin gemaakt aan een sjaal:
De bedoeling is, dat ie smal en lang wordt, zodat je 'm lekker een paar keer om kan slaan.
Hij is toch nog iets breder geworden dan ik in gedachten had, maar zo is ook wel goed :) Ik schat altijd verkeerd in met hoeveel lossen ik moet beginnen. Vooral bij tasjes. Die worden dan vaak toch groter, dan ik in gedachten had! :P

Edit: Die alpaca wol is zooo lekker zacht! O+ Ik moet er gewoon steeds even over heen aaien!
Hij is wel wat duurder, maar voor alpaca wol vind ik het nog wel meevallen (3,85 euro voor 50gr). Goede wol voor een cadeau projectje voor iemand die je dierbaar is! :)

[ Bericht 11% gewijzigd door bietel op 11-06-2011 11:07:48 ]
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:11:31 #157
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98018134
mijn haaksels voor het yarnbomben vandaag:

zaterdag 11 juni 2011 @ 11:27:33 #158
52016 Lyssa
music <3
pi_98018423
Mooie partij haaksels Mirjam! Vallen lekker op!

Wat een toffe eend! Ook erg leuke combi van garen!

Ik kon het niet laten en heb op die site waar de scheepjes softfun in de aanbieding was, gisteren wat besteld! Het is vandaag al op de post! Jammer dat maandag een feestdag is!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:28:10 #159
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_98018445
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 10:59 schreef bietel het volgende:
Wat een schattig eendje! Blijven die plakogen een beetje zitten?
Tan: Leuke slinger! Het zou inderdaad goed kunnen op een kinderkamer, maar ook heel goed in de woonkamer hoor! Zou ik ook gewoon doen! :Y

Deze week heb ik een konijntje gemaakt:
[ afbeelding ]
Ik ben niet helemaal tevreden met het gezichtje...

En heb een begin gemaakt aan een sjaal:
[ afbeelding ]
De bedoeling is, dat ie smal en lang wordt, zodat je 'm lekker een paar keer om kan slaan.
Hij is toch nog iets breder geworden dan ik in gedachten had, maar zo is ook wel goed :) Ik schat altijd verkeerd in met hoeveel lossen ik moet beginnen. Vooral bij tasjes. Die worden dan vaak toch groter, dan ik in gedachten had! :P

Edit: Die alpaca wol is zooo lekker zacht! O+ Ik moet er gewoon steeds even over heen aaien!
Hij is wel wat duurder, maar voor alpaca wol vind ik het nog wel meevallen (3,85 euro voor 50gr). Goede wol voor een cadeau projectje voor iemand die je dierbaar is! :)
Lief konijntje en een leuk patroon van de sjaal!

Veel plezier Mirjam!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_98020122
Oh bietel die shawl wordt echt O+ O+ mooie kleur mooie wol!
haken is cool
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:55:39 #161
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_98020760
Wow, lezen in dit topic voelt als geland zijn op een vreemde planeet. Existentialistische vragen doemen in me op. Hoe ben ik hier gekomen? Waarom ben ik hier? Wat voor reactie is gepast op wat ik hier allemaal zie?

Ik dacht eigenlijk dat het een inhaaktopic was, klonk gezellig. Maar het is meer iets met voodoo he, als ik die poppetjes bekijk waar jullie in prikken?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:01:22 #162
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_98020999
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:55 schreef drijfhout het volgende:
Wow, lezen in dit topic voelt als geland zijn op een vreemde planeet. Existentialistische vragen doemen in me op. Hoe ben ik hier gekomen? Waarom ben ik hier? Wat voor reactie is gepast op wat ik hier allemaal zie?

Ik dacht eigenlijk dat het een inhaaktopic was, klonk gezellig. Maar het is meer iets met voodoo he, als ik die poppetjes bekijk waar jullie in prikken?
Klopt, ik was net bezig met m'n 'drijfhout' poppetje om eens flink te martelen.
pi_98022193
Inderdaad. Het konijn van de buren stoort mij al een tijd enorm. Al dat geknaag en geschuifel in dat stro!
pi_98022890
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 09:10 schreef EsseEi het volgende:
Wat een lief eendje Hallopeetje! :D
ik ga vanmiddag naar Alphen toe :P maar niet echt in de gelegenheid om allemaal winkeltjes te zoeken, want naar een verjaardag ;) (echtstudio zit er ook toch??)
Ja de echtstudio zit daar ook, ben ik nooit geweest
De snuffelhal zit tegenwoordig op- de lijsterlaan.. hihi kan je er niet even tussenui piepen op die verjaardag.
pi_98022924
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 10:05 schreef trui het volgende:
erg leuk eendje, hallopeetje! O+ maar: zou je je foto's wat willen verkleinen voor je ze hier plaatst? dat scheelt een boel laadtijd, zeker als mensen met hun mobiel internetten.
Sorry, niet aan gedacht eigenlijk ;-)
Ik zal vanmiddag de foto's allemaal even verkleinen.

grtjs - Petra
pi_98022968
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:00 schreef Tan het volgende:
Oh en hier nog mijn laatste maaksel:

Het lijkt voor een kinderkamer maar hij is gewoon voor mezelf :@

[ afbeelding ]

aan de achterkant heeft hij andere kleuren en in het hart zitten lavendelbloemetjes O+
Leuk zo'n slinger en wat een leuke kast/deurknoppen ook.
heeft wel wat vind ik.
pi_98023074
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:11 schreef Mirjam het volgende:
mijn haaksels voor het yarnbomben vandaag:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
hihi die ogen heb ik met een druppeltje pattex vastgelijmd. zie het wel of ze blijven zitten.
denk het wel hoor.

Je konijn is trouwens ook super leuk.
Jullie maken allemaal van die leuk dingen, ik zie leuk bloemen en beestjes, sjaaltjes en lapjes voor bij komen. Goh zeg ik zou de hele dag wel kunnen haken als ik al die leuke dingen ook wil maken ....
pi_98023332
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:55 schreef YPPY het volgende:

Wat betreft de meet, heeft er iemand nog aanvullingen?

25 juni: (3)
beefcake
StefanieV
26 juni: (4)
Herfstblad
mijsje
beefcake
StefanieV
2 juli: (3)
EsseEi
mijsje
StefanieV
3 juli: (3)
EsseEi
mijsje
StefanieV
9 juli: (4, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit... ;) )
Herfstblad
mijsje
StefanieV
10 juli: (4, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit... ;) )
Herfstblad
mijsje
StefanieV
16 juli: (4)
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
StefanieV
17 juli: (5)
Herfstblad
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
StefanieV
Even aangevuld, ik had de lijst nergens gezien maar wss over gelezen ;-) Op zich kan ik momenteel alle dagen blijkbaar, als het niet te ver is natuurlijk :-)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:16:40 #169
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98023575
leuk konijn :D en mirjam mooie verzameling om neer te droppen ^^

Ik ben pas vanaf 4 uur in alphen (of nog later ;)) dus er evne tussenuitpiepen is niet zo zinvol :P

Nu nog even visjes haken :D
pi_98030242
Ben net thuis van een 24 uurtje met een vriendin. Was heel gezellig! Kreeg alleen wel ontwenningsverschijnselen bji het ontbreken van een haakwerkje. Hoezo verslavend??? :?
pi_98031424
Wat een vrolijkheid Mirjam, heel mooi!

Voordat ik allerlei proeflapjes ga maken, kan ik mijn vraag beter eerst hier stellen:
Welke steek kan ik het beste gebruiken als ik wil dat de steek (nagenoeg) vierkant is? Dus als ik bijvoorbeeld een lapje van 25 x 25 steken maak, dat het dan ook echt in cm een vierkant is? Of heeft dat ook weer te maken met hoe strak je haakt?
  Moderator zaterdag 11 juni 2011 @ 18:00:06 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_98031724
Ook, denk ik. Voor mijn vierkantjes heb ik gewoon een proeflapje gemaakt, tot het zo was als ik wilde :')
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:24:06 #173
52016 Lyssa
music <3
pi_98032520

Ik heb nogmaals de koala gemaakt, maar dan als gewoon beertje! Met Phildar Charly!

zaterdag 11 juni 2011 @ 20:08:17 #174
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_98036880
mooie leuke dingen zie ik weer ^O^ ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:10:03 #175
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_98036951
Heb vandaag 10 uur achter elkaar zitten haken en heb inmiddels toch wel last van kramp in m'n vingers :') Maar m'n haaknaaldenmapje wordt wel al mooi :Y
pi_98037016
Bedankt voor jullie leuke reacties! :)

Lyssa je beertje is ook leuk in deze kleuren! Leuk met dat vilt rond de ogen O+
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:29:40 #177
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_98037757
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:50 schreef beefcake het volgende:
Wat een vrolijkheid Mirjam, heel mooi!

Voordat ik allerlei proeflapjes ga maken, kan ik mijn vraag beter eerst hier stellen:
Welke steek kan ik het beste gebruiken als ik wil dat de steek (nagenoeg) vierkant is? Dus als ik bijvoorbeeld een lapje van 25 x 25 steken maak, dat het dan ook echt in cm een vierkant is? Of heeft dat ook weer te maken met hoe strak je haakt?
Ik probeer altijd tot ik er eentje goed genoeg vind, en ondertussen schrijf ik de steken/het patroon op anders weet ik achteraf niet meer precies wat ik heb gedaan :P
Los of vast haken zou in principe niet uit moeten maken denk ik. Als je in het midden begint en je maakt alle steken even vast of even los dan blijft ie wel vierkant, en als je in een hoek begint dan krijg je wellicht wat minder rijen als je los haakt in plaats van vast maar dan kun je gewoon stoppen wanneer ie vierkant is.
pi_98046952
Ik denk dat ik mijn vraag niet helemaal goed geformuleerd heb (of ik snap jullie gewoon niet, dat kan ook nog natuurlijk :P ). Ik wil geen vierkant lapje maken, dat had ik alleen als voorbeeld aangehaald, ter illustratie van mijn vraag :)
Het gaat er echt om dat de steek zelf vierkant is, ik heb namelijk een kruissteek patroontje dat ik wil haken en als mijn haaksteek rechthoekig is, kloppen de verhoudingen van het plaatje niet meer. En dat is juist belangrijk, omdat het om een logo gaat. Ik kan er helaas geen haakpatroontje van vinden, en er bestaat zeker geen site die plaatjes voor je converteert naar haakpatronen?

Lyssa ik vind het een lief beertje, doet me een beetje denken aan de Mr. Bean beer, afgezien van de ogen :D
pi_98047723
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:46 schreef beefcake het volgende:
Ik denk dat ik mijn vraag niet helemaal goed geformuleerd heb (of ik snap jullie gewoon niet, dat kan ook nog natuurlijk :P ). Ik wil geen vierkant lapje maken, dat had ik alleen als voorbeeld aangehaald, ter illustratie van mijn vraag :)
Het gaat er echt om dat de steek zelf vierkant is, ik heb namelijk een kruissteek patroontje dat ik wil haken en als mijn haaksteek rechthoekig is, kloppen de verhoudingen van het plaatje niet meer. En dat is juist belangrijk, omdat het om een logo gaat. Ik kan er helaas geen haakpatroontje van vinden, en er bestaat zeker geen site die plaatjes voor je converteert naar haakpatronen?

Lyssa ik vind het een lief beertje, doet me een beetje denken aan de Mr. Bean beer, afgezien van de ogen :D
Je kunt 2 rijen haken voor elke rij in het patroon, dan ga je dus heen en terug hetzelfde en wordt het vierkanter :)
pi_98048615
Anders kun je kijken of je met een half stokje goed uitkomt. Ik denk dat het gewoon even uitproberen is.
  Moderator zondag 12 juni 2011 @ 07:36:39 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_98054789
quote:

Ooh zo :+ dat had ik niet helemaal begrepen nee :P
pi_98056200
quote:

Je zou het kunnen doen met tunisch haken, dat is wel vierkant genoeg, en wordt veel gebruikt bij kruissteekpatroontjes om er afbeeldingen in te krijgen. En tunisch haken is even oefenen, daar zijn speciale haaknaalden voor, maar als het een kleine afbeelding is, kan het wel op een gewone haaknaald... :) is dit meer wat je bedoelt?
pi_98056803
Ik weet niets van tunisch, ik ga me er straks op inlezen :) En ook op halve stokjes. Dankjewel voor het meedenken allen!
  zondag 12 juni 2011 @ 14:21:32 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98063270
ik denk dat vasten ook aardig in de buurt komen. en dan volgens de 'tapestry' methode, tenzij je rond haakt.
in de haak.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:25:35 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98063423
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:24 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb nogmaals de koala gemaakt, maar dan als gewoon beertje! Met Phildar Charly!

[ afbeelding ]
geweldig mooi weer! heel stylish met die oogjes zo!
in de haak.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:27:22 #186
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98063489
leuuk Lyssa :) ik vond je vorige wel mooier :@ meer Koala achtig...deze is meer een ander soort beertje ofzo ;) hihi (wel schattig nog steeds :D) never mind, ik kan dus niet lezen. Hij is lief! :D

Ben nu al met mn 3e paarse vis voor vandaag bezig (4e in totaal) nog maar 1 te gaan daarna :D en dan moeten ze allemaal nog vinnen :P
Aan het eind vna de dag zal ik jullie verblijden met een foto :D

[ Bericht 7% gewijzigd door EsseEi op 12-06-2011 14:40:12 ]
  zondag 12 juni 2011 @ 14:38:26 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98063894
hij was toch ook niet bedoeld als koala dit keer?
in de haak.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:39:33 #188
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98063939
haha oh ik kan niet lezen :P :@ Blont enzo:)
  zondag 12 juni 2011 @ 14:41:15 #189
52016 Lyssa
music <3
pi_98063996
8)7

Het was idd een beertje, anders had ie weer dezelfde snoet gekregen, maar vond dit ook leuk! Thanx dames!
  zondag 12 juni 2011 @ 14:43:07 #190
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98064079
haha heb net even op ravelry gekeken en zie nu het grote koala/beertje verschil! :D de neus! :D
haha die hamer is wel terecht ja ;) (op mijn hoofd)

heb trouwens je manier van streepjes haken overgenomen Lyssa! Niet iedere keer draadje afknippen, maar meenemen naar het volgende streepje :) scheelt een berg afhechten :)
  zondag 12 juni 2011 @ 15:53:20 #191
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_98066860
Dat beertje is inderdaad leuk Lyssa :) *weer bijgelezen*
ik heb mijn Sleepy Sarah inmiddels af gelijk aan een 2de begonnen deze wordt wel de goede groote, raar dan want bij de eerste heb ik zelfde wol ( alleen andere kleur ) en zelfde haaknaadl gebruikt. dat is niet anders foto volgt dinsdag denk ik ben nu niet thuis dus geen camera bij de hand.
Die Perry ga ik overnieuw maken en dan maak ik er een patroon van zodat anderen hem ook kunnen maken :)
Maar stiekem toch meer een lurker.
  zondag 12 juni 2011 @ 17:22:06 #192
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98070468
Zoo ik heb 5 paarse vissen! :D alleen hebben ze nog geen vinnen, dus ze kunnen nog niet zwemmen ;) maar dat komt...vanavond...of morgen :)

Die gestreepte vis links onderin is met wit ;) maar kreeg het niet goed op de foto.
Uiteraard wel op Flora stand gemaakt, want als dit geen natuur is :P
(anders werden ze heel bleekjes/blauwig)
pi_98072882
Oeh wat leuk, een haaktopic!! O+
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
  zondag 12 juni 2011 @ 18:22:15 #194
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_98073008
Wat een leuke vissen!
pi_98073840
Leuke vissen! :)
  zondag 12 juni 2011 @ 20:17:41 #196
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_98078299
Mooie natuurfoto's EsseEi!
Verder weet ik niet meer zo goed wat ik allemaal heb gezien. Wel een schattig beertje met bloemenoogjes, en een boel lapjes voor het wildhaken.
De rest vond ik ook allemaal leuk hoor! (weet het alleen niet meer zo goed)

Ik heb een grappig patroon besteld voor een Viking muts Viking muts
Zowel m'n broer als m'n zusje hebben al een exemplaar besteld bij me hahaha.

Was wel netjes trouwens, het duurde allemaal behoorlijk lang tot ik het patroon kreeg. Dus ik had een mail gestuurd van volgens mij is er wat mis gegaan. Kreeg ik gauw een mail terug, mét patroon en ik mag zelfs een extra patroon van haar uitzoeken voor niks! Dat is vriendelijk hè. Alleen maar omdat ik wat langer moest wachter erop. Heb deze uitgezocht. Leuk tasje wel hè?

Heb afgelopen tijd eigenlijk helemaal niet zoveel gehaakt. Moet elke keer maar werken, heel gek :+
Maar jullie zitten allemaal niet stil zie ik! Elke dag weer leuke nieuwe foto's

[ Bericht 4% gewijzigd door mjk86 op 12-06-2011 20:44:56 ]
  zondag 12 juni 2011 @ 20:20:07 #197
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98078420
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:17 schreef mjk86 het volgende:
Mooie natuurfoto's EsseEi!
Verder weet ik niet meer zo goed wat ik allemaal heb gezien. Wel een schattig beertje met bloemenoogjes, en een boel lapjes voor het wildhaken.
De rest vond ik ook allemaal leuk hoor! (weet het alleen niet meer zo goed)

Ik heb een grappig patroon besteld voor een Viking muts
Zowel m'n broer als m'n zusje hebben al een exemplaar besteld bij me hahaha.

Was wel netjes trouwens, het duurde allemaal behoorlijk lang tot ik het patroon kreeg. Dus ik had een mail gestuurd van volgens mij is er wat mis gegaan. Kreeg ik gauw een mail terug, mét patroon en ik mag zelfs een extra patroon van haar uitzoeken voor niks! Dat is vriendelijk hè. Alleen maar omdat ik wat langer moest wachter erop. Heb deze uitgezocht. Leuk tasje wel hè?

Heb afgelopen tijd eigenlijk helemaal niet zoveel gehaakt. Moet elke keer maar werken, heel gek :+
Maar jullie zitten allemaal niet stil zie ik! Elke dag weer leuke nieuwe foto's
ik zie iets, maar het is zéker weten geen vikingmuts :@
  zondag 12 juni 2011 @ 20:22:15 #198
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98078505
haha nee dat is in rotterdam! bij de uhh...schieweg ofzo :P vlak voorbij het spoor ;)
maar inderdaad: geen vikingmuts!

Thnx trouwens :D
  zondag 12 juni 2011 @ 20:41:07 #199
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_98079517
Oh, verkeerde linkje hahaha _O- . Dat is inderdaad vlakbij hofplein
En dít is de muts als het goed is
  maandag 13 juni 2011 @ 00:35:43 #200
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_98095782
Vandaag mn eerste wildhaakwerk gemaakt, bij mn ouders voor de deur aan de lantaarnpaal :D
Was daar eten en mn mams had nog wat wol over dus even snel een stuk van ongeveer 50cm gehaakt en wat bloemen die ze nog had liggen er aan, ziet er heel leuk uit! Morgen mailt ze me hopelijk een foto dus die volgt nog :)

Die viking mtus is te gek trouwens! Ga ik van de week ook proberen.
En de vissen zijn leuk O+ waar vullen jullie je knuffeltjes eigenlijk mee?
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 13 juni 2011 @ 07:55:09 #201
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_98102054
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:35 schreef saaw het volgende:
Vandaag mn eerste wildhaakwerk gemaakt, bij mn ouders voor de deur aan de lantaarnpaal :D
Was daar eten en mn mams had nog wat wol over dus even snel een stuk van ongeveer 50cm gehaakt en wat bloemen die ze nog had liggen er aan, ziet er heel leuk uit! Morgen mailt ze me hopelijk een foto dus die volgt nog :)

oh wat leuk dat wildhaken ben benieuwd :Y
pi_98102681
Die vikingmuts is tof! :) Ik heb zoiets een keer voor een amigurumi bedacht :P
  maandag 13 juni 2011 @ 10:23:37 #203
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98103183
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:35 schreef saaw het volgende:

hey, leuk :D
pi_98103629
wat een ontzettend leuke dingen weer!! Ik heb eindeljik mn amineko's af maar ben niet helemaal tevreden over het borduurwerk. Maar ik ben er al veel langer dan gepland mee bezig geweest dus ik denk dat ik ze maar zo laat..

maandag 13 juni 2011 @ 11:00:14 #205
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98103868
Leuke amineko's! :D zie er niks aan om ontevreden over te zijn hoor!!

Ik vul de beestjes met Fiberfill (ofzo??), te koop bij de Hema, of op de markt :) Een soort synthetische schapenwol :P

heb ondertussen al 3 van de 5 visjes helemaal af, met vinnen enzo, vandaag de andere 2. Daarna weet ik niet wat, want ben bij vriend en heb dus niet alles bij me voor volgende projectje (gelukspoppetjes).
pi_98111508
Ik heb ook het patroon voor de Amineko's gescoord. Vind ze zo leuk! (Maar eerst al die ander projecten afmaken!)
pi_98117379
Ik vind ze leuk hoor Annelotje! Niks mis met de borduurseltjes :)
pi_98118960
Weten jullie een leuk adresje voor goedkoop haakkatoen??
  maandag 13 juni 2011 @ 18:12:44 #209
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98121280
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:20 schreef Lush-lady het volgende:
Weten jullie een leuk adresje voor goedkoop haakkatoen??
wibra? :@
pi_98122146
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:12 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wibra? :@
heeft de wibra ook katoen??? of is dat ook allemaal wol?? ik haak namelijk ook wel eens met de wol van zeeman. ik ben alleen opzoek naar katoen net als catania en phil coton 3.
  maandag 13 juni 2011 @ 18:47:13 #211
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98122711
ze hebben ook katoen :) 1,69 per bolletje
pi_98123039
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:47 schreef Mirjam het volgende:
ze hebben ook katoen :) 1,69 per bolletje
dan ga ik een keertje naar de wibra..
thanks
pi_98123108
foutje
pi_98124283
Ze hebben bijna geen katoen meer bij de Wibra (hier tenminste) ;) Je moet net geluk hebben.
pi_98127077
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:20 schreef Herfstblad het volgende:
Ze hebben bijna geen katoen meer bij de Wibra (hier tenminste) ;) Je moet net geluk hebben.
Waar is "hier"ongeveer?? ik moet een stukje rijden om bij de Wibra te komen dus als je ideeen hebt, of ander haakkatoen voor een leuk prijsje
pi_98129899
Wat een leuk paar zo annelotje!

Ik heb mijn eerste haakboekje besteld *O* Superschattige figuurtjes haken van Ana Paula Rimoli Overmorgen komt ie binnen, ik ben heel benieuwd!
  maandag 13 juni 2011 @ 22:17:56 #217
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98135704
Ik had de lijst gemist, maar heb even toegevoegd wanneer ik kan. nog even onder voorbehoud want agenda niet bij de hand dus ik doe t uit mn hoofd.

beefcake
StefanieV
Herfstblad
mijsje
beefcake
StefanieV
2 juli: (4 ovb)
EsseEi
mijsje
StefanieV
kwakz0r ovb
EsseEi
mijsje
StefanieV
9 juli: (5, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit..., ovb )
Herfstblad
EsseEi (tenzij mn vriendje dat niet zo heel leuk vind die dan bijna op vakantie gaat )
mijsje
StefanieV
kwakz0r ovb
10 juli: (5, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit..., ovb )
Herfstblad
EsseEi (tenzij mn vriendje dat niet zo heel leuk vind die dan bijna op vakantie gaat )
mijsje
StefanieV
kwakz0r ovb
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
StefanieV
Herfstblad
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
StefanieV
Kwak
pi_98146002
Ik ben denk ik ergens uit het lijstje gegooid want had het al ingevuld. Bij deze nog een keer. ik ben ook even onder voorbehoud want het klussen in ons nieuwe flatje krijgt wel een soort van voorrang omdat ik nu ook al steeds niet kan vanwege tentamens :P maar voor hetzelfde geld is dat dan al klaar.

beefcake
StefanieV
Herfstblad
mijsje
beefcake
StefanieV
2 juli: (4 ovb)
EsseEi
mijsje
StefanieV
kwakz0r ovb
EsseEi
mijsje
StefanieV
Kirsten
9 juli: (5, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit..., ovb )
Herfstblad
mijsje
StefanieV
kwakz0r ovb
10 juli: (5, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit..., ovb )
Kirsten
Herfstblad
mijsje
StefanieV
kwakz0r ovb
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
StefanieV
Kirsten
Herfstblad
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
StefanieV
[/quote]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:26:00 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98147476
ik vergeet steeds te kijken wanneer ik kan, zal het vanavond even aanvullen met onze agenda erbij.

mijn kussenhoes in wording: ik werk afwisselend aan de voor- en achterkant.

(het zijn wat donker uitgevallen foto's; als ie helemaal klaar is zal ik een wat zonniger moment uitzoeken om foto's te maken. :) )
in de haak.
pi_98147771
Wat leuk, trui! Heerlijk kleurig!

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:09 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

Waar is "hier"ongeveer?? ik moet een stukje rijden om bij de Wibra te komen dus als je ideeen hebt, of ander haakkatoen voor een leuk prijsje
Bij Utrecht in de buurt.
Maar ik was van de week een dagje in Hoofddorp en daar hadden ze het ook niet meer :).
pi_98147940
In de Wibra in Leiden hebben ze nog wel bolletjes Nova en nog een 'katoen' merk. Hannah? Daar hebben ze het op kleur gesorteerd, dus ik kon niet precies zien welke kleuren Nova ze nog hadden.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:46:02 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98149172
lushlady, is dit wat voor je: coton8 van scheepjeswol?

en als je toch eventueel een garen van deels katoen en deels acryl zou willen (wat ik zelf doorgaans prettiger vind) is classic van slot misschien ook wel een idee.

[ Bericht 21% gewijzigd door trui op 14-06-2011 11:22:48 ]
in de haak.
pi_98154805
Je kussen wordt leuk Trui :) Lekker vrolijk!
pi_98154824
Dat zijn leuke katoenkleurtjes!
ik had gister ongeveer 3 banen aan mn lucybag gehaakt..weer echt vet pijn in mn schouder, elleboog en hand..dus maar weer gestopt! vannacht ook veel last gehad! Straks weer naar het werk, en daar heb ik nooit ergens last van..dus het ligt echt aan het haken :'(
haken is cool
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:55:30 #225
74276 saaw
pi_98154943

wilhaaksel *O*

Waar ergen gaan jullie meeten trouwens? Ik vind het opzich wel gezellig maar beslis denk ik pas als jullie een datum en plaats hebben besloten :)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:04:08 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98155251
tsja, ik heb er toch niet zoveel mee hoor, met dat wildhaken. ik zie tegenwoordig regelmatig een gehaakt/gebreid lapje hier of daar ergens vastgemaakt, en vind 't aan de ene kant best grappig. maar door weer, wind & vogelpoep zijn de lapjes meestal in no time vies en/of rafelig, en word ik er eerder treurig van dan vrolijk. en niemand die ze komt opruimen... nou, rebels hoor!

bietel & herfstblad, thanx! :) ik vind 't beetje een elmo-kussen worden. ;) het is wel een geduldwerkje hoor... die vierkantjes zelf zijn zo gemaakt, maar het afwerken en aan elkaar naaien (met van elk vierkantje elk z'n eigen 'staartje'). pfff! gebed zonder end!

oja en saaw, de meeting zou in een park in Utrecht zijn als ik me niet vergis?

missN wat rot van je haakhand/-elleboog/-schouder! kusje erop: :*
in de haak.
pi_98155900
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:55 schreef saaw het volgende:
[ afbeelding ]

wilhaaksel *O*

Waar ergen gaan jullie meeten trouwens? Ik vind het opzich wel gezellig maar beslis denk ik pas als jullie een datum en plaats hebben besloten :)
Hee, ik denk dat ik deze lantaarnpaal herken! Het leuke haaksel alleen niet. Ik ga hier wel even rondfietsen ;)
En ik doe met je mee, ik heb de komende weken zoveel leuke afspraken, dat ik niet duidelijk heb wanneer ik wel of niet kan. Dus ik kijk wel als plaat en tijd duidelijk zijn.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:32:57 #228
74276 saaw
pi_98156200
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:24 schreef Daste het volgende:

[..]

Hee, ik denk dat ik deze lantaarnpaal herken! Het leuke haaksel alleen niet. Ik ga hier wel even rondfietsen ;)
Hij staat bij de hoek van de 1e Binnenvestgracht en de Narmstraat in Leiden :)

@ Trui, ik snap je punt, ik ben wel van plan het weg te halen als het er niet meer uit ziet, het is bij mn ouders voor de deur dus die houden het wel in de gaten. Doe het zeker niet om de rebelsheid maar juist om de boel een beetje op te fleuren.

Misschien dat ik de lantaarnpaal bij mn eigen voordeur ook nog wel doe, even naar mn restjes kijken. Ik vind het leuk om te doen maar ga er geen geld aan uitgeven.
pi_98157123
Ik heb ook een lapje om ergens aan te maken liggen. Denk dat ik het hier om 1 van de bomen doe :P Of om de balustrade.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:12:18 #230
74276 saaw
pi_98157534
Als iemand nog inspiratie nodig heeft, ik kwam net deze site tegen vol patronen
pi_98170067

Vlaggetjes :)
pi_98172438
Mijn iPad hoesje is eindelijk af *O* Dit is mijn allereerste haakwerkje ooit dat echt afgemaakt is. Hopelijk volgen er meer ;)
pi_98172495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:56 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vlaggetjes :)
Ga je een slinger maken? Dat is een leuk idee!!
pi_98172743
Leuk hoesje! :)

En ik wil een paar slingers gaan maken. Ook een paar om te verkopen en ik ben zelf groot fan van slingers, dus ook 1 voor mezelf.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:40:53 #235
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98176478
leuke slingervlaggetjes :D en leuk Ipadhoesje! ^^
hoop ook dat er meer volgt Beefcake!!

Trui mooi kussen in wording!!

En die lantaarnpaal is vrolijk ^^ (inderdaad: wel eraf halen als het vies wordt ;))
Heb het weekend echt veeeeeel gehaakt: 5 vissen en nog wat gebakjes:
heb zaterdag een high tea en wil alle meiden een taarthangertje geven ;) heel klein, maar vond ik gewoon grappig haha :)
nu nog even aan de slag met het bruidspaartje :)
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:10:00 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98190872
mooi geworden, beefcake! en heb je ook echt een I-pad om erin te doen, of een neppe, zoals Cartman in een Southpark-aflevering die ik laatst zag. :)

leuke vlaggetjes, herfstblad!

geinig idee van die taartjes, esseEi! wel foto's maken voor je ze weggeeft he!
in de haak.
pi_98191497
Haha die aflevering ken ik niet trui :D Maar er zit een echte in op de foto, past er dus mooi in *O*
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:47:11 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98193269
jaja dat zei Cartman ook. ;). het was overigens de episode 'Humancentipad' (wel een heeeele erge hoor, en beter niet kijken met kinderen erbij! :+ je bent gewaarschuwd. :P ).
in de haak.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:54:55 #239
112545 Muck
pi_98193503
Op het moment komt er niet zoveel meer van haken, omdat ik na twee jaar weer een baan gevonden heb. Afgelopen weekend heb ik van restjes stof geurkussentjes gemaakt met lavendel uit de tuin van de buren (lekker in de kledingkast O+ ) en daar heb ik koordjes aangehaakt en randjes omheen gehaakt.

En verder haak ik zo af en toe 's avonds eens stukje verder aan mijn japanese flower shawl (die stiekem een tafelloper wordt :+ )
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:59:36 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98193635
gefeliciteerd muck, wat een goed nieuws! betekent dat dat het ook beter gaat met je gezondheid? (of vergis ik me en speelde die helemaal geen rol hierin). anyhow, je sjaal/loper wordt hartstikke mooi en die geurzakjes zien er ook leuk uit. krijgen de buren er zelf ook een of een paar? :)
in de haak.
pi_98193658
Gefeliciteerd, Muck! :)
Ik hoop snel hetzelfde te kunnen zeggen ;).

De Japanese flowersjaal blijf ik tof vinden :)
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:27:12 #242
112545 Muck
pi_98194434
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:59 schreef trui het volgende:
gefeliciteerd muck, wat een goed nieuws! betekent dat dat het ook beter gaat met je gezondheid? (of vergis ik me en speelde die helemaal geen rol hierin). anyhow, je sjaal/loper wordt hartstikke mooi en die geurzakjes zien er ook leuk uit. krijgen de buren er zelf ook een of een paar? :)
Nee, met mijn gezondheid gaat het verre van goed, maar na twee jaar vechten tegen de bierkaai bij het UWV en sociale dienst, móést ik wel aan de slag, omdat we het anders financieel nooit kunnen redden. :@

Er zijn wat zakjes naar mijn tantes gegaan, maar de rest is voor de verkoop in mijn webshop :)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:00 schreef Herfstblad het volgende:
Gefeliciteerd, Muck! :)
Ik hoop snel hetzelfde te kunnen zeggen ;).

De Japanese flowersjaal blijf ik tof vinden :)
Thanks! je mag mijn baan wel hebben hoor ;)
Maar als zelfs ik weer werk vind, is er voor jou zeker ook iets te vinden :*

De sjaal vind ik zelf ook erg mooi O+
pi_98194890
Gefeliciteerd Muck! Jammer dat het wel een beetje onder dwang is...
Herfstblad, we kunnen elkaar de hand schudden! Zit ook zonder werk op het moment.
Overspannen geweest, weer aan het werk, maar zat niet op mijn plek. Na 2 jaar hebben ze mij er toch uit kunnen werken. (sorry, nog een beetje verbitterd :P)
Hoop dat je ook snel wat vindt, Herfstblad :)

On topic: Ben mijn haaknaald kwijt! Was een muts aan het maken, maar kan er nu niet mee verder! Najah, goede reden om wat halve projectjes af te maken :P
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:06:42 #244
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98197937
Leuke kussentjes Muck! :D en de tafelloper wordt ook leuk!!
en gefeliciteerd met de baan, al heb ik dat al gedaan geloof ik ;)n n(via twitter)

Ik had vandaag bedacht om het nieuwe boekje van Christel Krukkert te kopen bij de Selexys, HADDEN ZE M GEWOON NIET!!! echt stom! Ga 'm nu maar op internet bestellen, maar ja dat had ik dus al eeuwen geleden kunnen doen :(

Oh trui, uiteraard maak ik een foto :D
Heb ook sleutelhangers gekocht en kraaltjes, voor de paarsenvissenslinger (die kralen, de sleutelhangers voor de taartjes)
pi_98198118
UWV vind ik zelf ook maar niets. Het is niet dat ze iets doen, ze doen niets |:( . Ze laten het je uitzoeken :'). Ik heb onderhand meer aan stichting MEE gehad. Al kunnen zij nu ook nog weinig doen.
Ik woon gelukkig nog thuis, maar hoop binnen nu en een halfjaar toch wel werk te hebben.
Ik schrijf wel freelance voor een site trouwens, maar dat is bij lange niet genoeg om helemaal van rond te komen helaas.

Ontopic: Ik hoop vandaag nog wat vlaggetjes te haken. Eerst borduurgaren uit de knoop halen en oprollen.
pi_98198787
Jeej mijn haaknaaldenvan Ebay zijn er !! Supersnel want ik had de 9e een mailtje dat ze opgestuurd waren! *O* ze zien er allemaal prima uit :) Ik denk niet dat ik ze allemaal zal gaan gebruiken, maar toch leuk voor de heb voor 3 euro hihi! :Y
haken is cool
pi_98206171
Weer heel veel leuke dingen gezien. Ik ben zelf eindelijk E3 afgekickt :p.

Eind deze week nieuwe zelda uit dus heb ik me er dan ook in crochet erin toegewerkt:

Mijn kleurenwissel lukt nog niet erg goed bij lapjes ik moet er nog wat op oefenen.
Only Heroes live forever.
blog
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:15:30 #248
52016 Lyssa
music <3
pi_98209503
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:27 schreef MissN het volgende:
Jeej mijn haaknaaldenvan Ebay zijn er !! Supersnel want ik had de 9e een mailtje dat ze opgestuurd waren! *O* ze zien er allemaal prima uit :) Ik denk niet dat ik ze allemaal zal gaan gebruiken, maar toch leuk voor de heb voor 3 euro hihi! :Y
De mijne zijn er ook! *O*

En mijn pakket scheepjes softfun is er ook!

En de strengetjes (sokken)wol zijn er ook, die ik met de swap op ravelry had geclaimed!

woensdag 15 juni 2011 @ 17:21:43 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98209835
da's een mooie partij, lyssa! wat moest je daar tegenover stellen? :) en die softfun, ik blijf fan! ben benieuwd hoe jij 't vindt!
in de haak.
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:25:30 #250
52016 Lyssa
music <3
pi_98210014
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:21 schreef trui het volgende:
da's een mooie partij, lyssa! wat moest je daar tegenover stellen? :) en die softfun, ik blijf fan! ben benieuwd hoe jij 't vindt!
Ik heb hem geclaimed met mn halve nice point, die ik had verdiend met Neila the Koala! :D

Het is heerlijk zacht die softfun O+ Ik ga er meteen mee aan de slag :9 Welke naald gebruik jij er altijd voor trui?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyssa op 15-06-2011 17:32:39 ]
pi_98210861
Complimenten voor alle haaksels er zitten echt :9~ prachtige dingen bij!!!

Zoals beloofd (weken geleden) ook mijn creaties.
Anti Enge Dromen Deken voor m'n dochter.

afmeting is 65x65, ik wil m 120x120, maar wat een saaie klus, gelukkig kan hij al gebruikt worden :P

Dekentje voor de nieuwe baby... die moet dus binnen een maand wel af zijn, we weten nog niet wat het wordt dus het is nog best puzzelen qua kleuren.

De wibra (hier) heeft trouwens haaknaalden van verschillende diktes te koop voor 50 cent p/stk!
pi_98211684
Mooie bollen, Lyssa! ik heb 1 bolletje Softfun liggen. Tijdens de amigurumidag gekocht.

Leuk idee zo'n Anti Enge Dromen Deken ;) Hij is ook lekker kleurig, net als de granny's.
pi_98213566
Dat scheepjesspul hebben ze hier ook bij de hobbywinkel, ook speciaal voor babykleding. Ik ga daar tzt denk ik wel een knuffeltje mee maken want het is echt superzacht O+

Ik zag nog hele leuke geurbuiltjes _O_ En een mooie deken tegen enge dromen (lief idee O+)
pi_98214919
Iets heel anders en geheel off-topic, maar ik ben zo blij! Mijn VMBO-er is geslaagd! Dat was spannender dan zijn bevalling!
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 19:36:13 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_98215798
quote:
3s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:18 schreef crochetwitch het volgende:
Iets heel anders en geheel off-topic, maar ik ben zo blij! Mijn VMBO-er is geslaagd! Dat was spannender dan zijn bevalling!
_O-

Ennuh, gefeliciteerd *O*

Mijn haaknaalden zijn ook aangekomen :) Zeker een vliegtuig met post uit HongKong aangekomen!

[ Bericht 12% gewijzigd door Guppy op 15-06-2011 19:45:22 ]
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:52:33 #256
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98216616
Mijn gekleurde haaknaalden zijn ook vandaag bezorgd. ^O^
pi_98217270
Nou, na een paar maanden hier rond gekeken te hebben, post ik ook maar wat ik aan het maken ben :)

Granny Stripes... wordt uiteindelijk een deken :)
I lay my head where your heart used to be...
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:11:14 #258
1762 YPPY
Yppiaans
pi_98217568
Wat is snabbeltje een schatje!

Het beertje is ook erg leuk Lyssa, heel anders dan de koala, maar ook leuk. Die foto! Wat gaaf!

Blub blub. De vissen gaan goed EsseEi.

Ontzettend leuke kussenhoes wordt het weer trui! Wel erg verschillend qua voor-en achterkant, maar dat is vast bewust.

Gezellige vlaggetjes herfstblad.

Volgens mij had ik het al gezegd, maar die hoes is keurig beefcake!

Werkt de deken al kukelkont? :D

Gefeliciteerd crockwitch!

Welkom Danaides. Je bent goed bezig zo te zien.

Inmiddels ben ik bezig met shawlette (???) nummer drie. Deze keer voor een O+ goede vriendin O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_98218049
Gefeliciteerd crochetwitch?

Welkom, Danaides :) Leuke deken.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:27:11 #260
1762 YPPY
Yppiaans
pi_98218615
Dan de haakmeet

beefcake
StefanieV
Herfstblad
mijsje
beefcake
StefanieV
2 juli: (4/5 ovb)
EsseEi
mijsje
StefanieV
kwakz0r ovb
Yppy
3 juli: (4)
EsseEi
mijsje
StefanieV
Kirsten
9 juli: (4/6, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit..., ovb )
Herfstblad
mijsje
StefanieV
kwakz0r ovb
Yppy
10 juli: (4/6, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit..., ovb )
Kirsten
Herfstblad
mijsje
StefanieV
kwakz0r ovb
16 juli: (4/5)
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
StefanieV
Yppy (ovb)
17 juli: (6)
Kirsten
Herfstblad
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
StefanieV

[edit]3 juli boekenmarkt in Dordrecht, natuurlijk kan ik dan niet!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door YPPY op 15-06-2011 20:38:46 ]
*OUD heilige*
pi_98218851
Ben hier een paar dagen niet geweest, maar wat een mooie dingen zijn er weer gemaakt! :D

Ik heb afgelopen weekend een paar opdrachtjes binnen gesleept. Ik ga Gertie maken voor het dochtertje van een collega. Ze wordt in juli 3 jaar, dus leek me wel een leuk kado (en ik wilde deze toch al maken :P ). En voor de zoontjes van een vriendin ga ik een grote Totoro maken, de kikker met zwemband van Christel Krukkert en Woody, de cowboy uit ToyStory.

Ik wilde voor deze projecten ook wat Softfun bestellen bij Sylka, maar ik vind het toch best wel lastig om de goede kleur te bepalen zo van een fotootje (wat is een goede huidskleur voor Woody?). En ze hebben nog maar 1 bolletje groen en dat is te weinig voor de kikker (Lyssa heeft de één na laatste groene besteld? ;) ). Denk dat ik dus vrijdag maar even naar de markt moet om daar te kijken...
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:36:51 #262
52016 Lyssa
music <3
pi_98219194
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:30 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik wilde voor deze projecten ook wat Softfun bestellen bij Sylka, maar ik vind het toch best wel lastig om de goede kleur te bepalen zo van een fotootje (wat is een goede huidskleur voor Woody?). En ze hebben nog maar 1 bolletje groen en dat is te weinig voor de kikker (Lyssa heeft de één na laatste groene besteld? ;) ). Denk dat ik dus vrijdag maar even naar de markt moet om daar te kijken...
Ik heb 2517 en 2516, die laatste is ook best mooi groen, maar wat lichter!

De donkere is 2516 en de lichtere is 2517 (er ligt een licht gele bij om de goede kleur groen te laten zien, het lijkt nog steeds niet helemaal, maar wel redelijk!) De donkere groen op de site past beter bij de donkere groen, dan deze foto. Maar de lichtgroen is deze iets beter.

Wat voor kleur is Woody? Ik heb een licht roze en een licht beige kleur. Beige is 2470 en roze is 2466. Die beige zou volgens mij wel passen.
pi_98219803
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:36 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ik heb 2517 en 2516, die laatste is ook best mooi groen, maar wat lichter!

[ afbeelding ]

De donkere is 2516 en de lichtere is 2517 (er ligt een licht gele bij om de goede kleur groen te laten zien, het lijkt nog steeds niet helemaal, maar wel redelijk!) De donkere groen op de site past beter bij de donkere groen, dan deze foto. Maar de lichtgroen is deze iets beter.

Wat voor kleur is Woody? Ik heb een licht roze en een licht beige kleur. Beige is 2470 en roze is 2466. Die beige zou volgens mij wel passen.
Bedankt Lyssa! Die lichtgroen kan inderdaad ook wel, op de site lijkt ie meer lime-groen, dat leek me een aardig felle kikker worden dan, haha. Zat zelf inderdaad ook te denken aan de 2470 als huidskleur. Het hoeft natuurlijk niet helemaal precies dezelfde kleur te zijn, als Woody maar geen knalroze hoofd krijgt ofzo :P .
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:48:30 #264
52016 Lyssa
music <3
pi_98219896
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:46 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Bedankt Lyssa! Die lichtgroen kan inderdaad ook wel, op de site lijkt ie meer lime-groen, dat leek me een aardig felle kikker worden dan, haha. Zat zelf inderdaad ook te denken aan de 2470 als huidskleur. Het hoeft natuurlijk niet helemaal precies dezelfde kleur te zijn, als Woody maar geen knalroze hoofd krijgt ofzo :P .

Dit lijkt wel de goede groen te zijn, dus best wel knal hoor, maar wel gaaf voor een kikker! Maar het is wel wat lime achtig hoor. Lastig! Ik vind het een gave kleur, maar ik hou wel van knal!
pi_98221104
Nou, ik heb het gewoon besteld! :D Als het echt té wordt, gebruik ik het wel voor iets anders. Bedankt voor je advies Lyssa! ^O^
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:07:49 #266
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98225142
ik heb teveel leuke projectjes lopen, waardoor ik nergens meer aan werk uiteindelijk :')
Kwak
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:12:28 #267
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98225496
Ik heb een ontzettende hekel aan losse draadjes weg werken, maar vandaag moest het er toch maar eens van komen. Viel achteraf nog mee, was in anderhalf uur klaar.

DSC00242 by Sanshine 020, on Flickr

Deze kan mee op vakantie! En ik wil nog een warme wollen maken met iets minder heftige kleuren. O+

Als het mij morgen lukt ga ik ook eindelijk die Ipad sleeve eens dicht naaien.
pi_98231524
Ik ben met zwart draad aan het haken :X Wat een rotkleur is dat zeg, ik zie mijn steken bijna niet :( Maar het is wel een goede oefening.

Sanne wat een prachtige omslagdoek!

Crochetwitch gefeliciteerd met je geslaagde zoon *O* En ik vond het afzwemmen van mijn zoon al spannender dan de bevalling, dat belooft nog wat dus ;)
pi_98231580
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 15 juni 2011 23:48 Crochetwitch gefeliciteerd met je geslaagde zoon *O* En ik vond het afzwemmen van mijn zoon al spannender dan de bevalling, dat belooft nog wat dus ;)
Whahahahaha, maak je borst maar nat ja! ;-)
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:07:37 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98232570
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:25 schreef Lyssa het volgende:
Het is heerlijk zacht die softfun O+ Ik ga er meteen mee aan de slag :9 Welke naald gebruik jij er altijd voor trui?
meestal 4mm, soms 3,5.
in de haak.
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:08:12 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98232599
sanne, hij is erg mooi geworden! O+

danaîdes, welkom hier! en wat een mooie grannystripes zijn dat!!

yppy, de kleuren die in de voor- en achterkant zitten zijn wel 'tzelfde. :) helpt dat? :+

crochetwitch, van harte gefeliciteerd met je geslaagde zoon! (dat zei men bij de bevalling vast ook! ;) )

[ Bericht 37% gewijzigd door trui op 16-06-2011 00:17:16 ]
in de haak.
pi_98234200
Oeh als ik weer loon heb wil ik ook softfun bestellen, ziet er echt fijn uit!
haken is cool
pi_98238131
Wat een mooie dingen weer voorbij zien komen zeg!

Voor de geslaagden van harte gefeliciteerd!
Ik ben nog steeds bezig aan mn top.. het vordert gestaag!
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:27:52 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98238248
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:38 schreef beefcake het volgende:
Mijn iPad hoesje is eindelijk af *O* Dit is mijn allereerste haakwerkje ooit dat echt afgemaakt is. Hopelijk volgen er meer ;)
[ afbeelding ]
Beef! Met hoeveel enkelen ben je begonnen?
Ik ben er nl ook eens aan begonnen en kwam toen niet uit en ik vind dat begin zo heel k*t. ;) :D
pi_98238623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Beef! Met hoeveel enkelen ben je begonnen?
Ik ben er nl ook eens aan begonnen en kwam toen niet uit en ik vind dat begin zo heel k*t. ;) :D
Ik was eerst met 94 begonnen (en in het rond gehaakt), maar dat bleek toch iets te strak toen ik van kleur wisselde en dat draad veel dunner was. Voor deze hoes heb ik een ketting van 100 gemaakt (met een 3,5 naald en niet rond gehaakt, maar een lapje), maar ik heb wel heel strak gehaakt dus als je losser haakt moet je er minder nemen. Ik ben nu aan een ander hoesje begonnen voor Dennis, met wat dikker draad (wel met de 3,5 naald) en had maar 84 steken nodig omdat ik besloten had veel losser te haken. (En hij heeft geen smartcover op zijn iPad zitten dus dat maakt hem ook weer iets dunner dan de mijne.)
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:45:11 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98238650
Ik heb idd inmiddels ook zo'n cover ding erop dus de noodzaak is wat minder groot, maar eig. wil ik wel nog steeds een heel kleurig hoesje voor het ding maken. :Y
pi_98240286
wat een leuke dingen weer! Ik heb niets spannends om te laten zien. Ik ben bezig met het haken van rondjes. Dit moeten gehaakte fortune cookies worden die uitgedeeld worden na afloop van een familieweekend zodat iedereen een aandenken heeft.
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:35:21 #278
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98242130
Ik heb voor mijn iPad een Barbie© roze sleeve gemaakt. Ik weet niet wat ik met roze heb maar wordt er zo vrolijk van.
BE, je moet je iPad er gewoon naast leggen en een proeflapje maken. Kun je zo uitrekenen hoeveel lossen je nodig hebt om mee te beginnen.

Foto's:

Laatste foto doet de kleur geen goed, maar is wel een detailfoto van het knoopje en het strikje. O+

pi_98242233
Mooie doek en een mooie hoes, Sanne! :)
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:12:20 #280
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98243566
oeh ik zie een mooi hoesje :D en poncho :D en uhm...dekentjes!
en een bandje...en verder weet ik het even niet zo goed meer maar veel moois!! :D

Hebmn gelukspoppetjes af, en de vissenslinger is op de bus :)
fotos komen later vandaag ;)
Oh en ik heb gister het boekje op bol.com besteld en komt hopelijk vandaag!!! :D
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:20:51 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98243833
netjes sanne! lekker zoet! :)

en kukelkont, ik had gisteren helemaal over je post heengekeken. leuke dekentjes. en, is het anti-enge-dromen-effect al uitgetest? en wat je baby-dekentje betreft: voor een baby kunnen volgens mij alle kleuren, ongeacht het geslacht. kijk, een puur roze dekentje zou ik niet doen voor een jongen, maar als je wat combineert kan er veel hoor! (zie evt. het babydekentje dat ik onlangs maakte voor een nicht van me, die weet ook niet wat 't wordt maar is heel blij met deze kleuren.)
in de haak.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:23:28 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98243919
ik moet nog een stuk of 6 vierkantjes vastzetten aan die hoes, maar wat een gepriegel is dat, pfff. ik liet aan elk vierkantje een flink stuk draad zitten zodat ik 't met z'n eigen kleur kan 'whipstitchen' aan z'n buurvierkantje. met het vastzetten en afwerken ben ik bijna even lang bezig als met het haken van 1 zo'n vierkantje. in totaal zijn 't 64 vierkantjes, dus ga maar na... :O
in de haak.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:52:38 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98244930
quote:
17s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:35 schreef Sanne het volgende:
Ik heb voor mijn iPad een Barbie© roze sleeve gemaakt. Ik weet niet wat ik met roze heb maar wordt er zo vrolijk van.
BE, je moet je iPad er gewoon naast leggen en een proeflapje maken. Kun je zo uitrekenen hoeveel lossen je nodig hebt om mee te beginnen.

Foto's:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Laatste foto doet de kleur geen goed, maar is wel een detailfoto van het knoopje en het strikje. O+

[ afbeelding ]
Ja, maar als ik rond haak dan is het altijd wijder dan de eerste string met lossen bij mij. ;)
Hij is wel heel cute zo, zo roze. :Y
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:56:21 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98245038
als je een proeflapje maakt zou je toch wel moeten zien hoeveel steken passend zijn voor de breedte van de i-pad. als je dat aantal -4 steken dan als basis neemt en daaromheen haakt, (nog 1x aan elke kant 2 meerderen in de hoeken en dan niet meer meerderen) moet 't vast goed komen!
in de haak.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:01:58 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98247477
ik zag trouwens bij DiDi ook een gehaakte tuniek o.i.d. ik vond de naam die erbij staat (in het maat-venstertje) nogal vreemd: "Horsepoo" ??!! :o
in de haak.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:07:09 #286
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98247658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar als ik rond haak dan is het altijd wijder dan de eerste string met lossen bij mij. ;)
Hij is wel heel cute zo, zo roze. :Y
Als de eerste string altijd strakker is dan de rest, moet je het eens proberen met een haaknaald één maat groter op te zetten, en met de goede verder te gaan. Could do the trick.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sanne op 16-06-2011 14:23:44 ]
pi_98247661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:01 schreef trui het volgende:
"Horsepoo" ??!! :o
Volgens mij heeft dat een hele andere kleur :{w

Mijn scriptie is ingeleverd en ik heb eindelijk weer echt tijd om te haken *O*
Ik ben aan deze begonnen maar dan in ijsblauw O+
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:06:52 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98250003
mooi! maar hoe lang ben je wel niet bezig met 1 zo'n ster/bloem/sneeuwvlok?
in de haak.
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:21:23 #289
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_98250632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:07 schreef Sanne het volgende:

[..]

Als de eerste string altijd strakker is dan de rest, moet je het eens proberen met een haaknaald één maat groter op te zetten, en met de goede verder te gaan. Could do the trick.
Ah, goede tip! Ik zit ook steeds met dat probleem. Had al geprobeerd om de eerst rij losser te haken dan de rest maar ook dat was geen oplossing.
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:23:50 #290
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_98250754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:07 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

/jaloers ;( Ik heb het de komende twee weken te druk om te haken vanwege studie.
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:31:18 #291
112545 Muck
pi_98251122
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:07 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat een hele andere kleur :{w

Ik ben aan deze begonnen maar dan in ijsblauw O+
Die is echt prachtig _O_ O+
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:57:17 #292
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98260493
Zoals beloofd, de foto's!

Hier gelukspoppetjes voor mn broer en schoonzusje! Volgende week vrijdag is the big day

En de vissenslinger met paarse vissen, die ondertussen dus wel vinnen hebben ;) en al veilig bij de TNT is. De kleuren zijn trouwens echt beroerd te zien zo! het regende veel ;) en last minute foto, was het bijna vergeten en had enigszins haast met weg gaan ;)

Verder heb ik nog iets gemaakt voor een twitter-haakswap maar zitten ook mensen van hier bij dus post ik nog even geen foto van ;) nu snel gebakjes voor zaterdag haken!
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:00:43 #293
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_98266567
*O* meisjes meisjes wat gaan jullie hard en mooie dingen zie ik weer ^O^ ^O^ ^O^
pi_98268853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:06 schreef trui het volgende:
mooi! maar hoe lang ben je wel niet bezig met 1 zo'n ster/bloem/sneeuwvlok?
Een kleine anderhalf uur (in tv-kijktempo). En ik heb er maar 188 nodig volgens het patroon oO<
pi_98269214
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:57 schreef EsseEi het volgende:
Zoals beloofd, de foto's!

Hier gelukspoppetjes voor mn broer en schoonzusje! Volgende week vrijdag is the big day
[ afbeelding ]

En de vissenslinger met paarse vissen, die ondertussen dus wel vinnen hebben ;) en al veilig bij de TNT is. De kleuren zijn trouwens echt beroerd te zien zo! het regende veel ;) en last minute foto, was het bijna vergeten en had enigszins haast met weg gaan ;)
[ afbeelding ]

Verder heb ik nog iets gemaakt voor een twitter-haakswap maar zitten ook mensen van hier bij dus post ik nog even geen foto van ;) nu snel gebakjes voor zaterdag haken!
Leuk! Ik hou van paars...
Hou je die kraaltjes op hun plek met een klein knoopje eronder?
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:44:58 #296
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_98272514
Thnx Ophelia! :D Ik hou ook van paars :D en die persoon die 'm bestelde ook dus ;) (denk ik). Wist eerst even niet zo goed hoe ik het mooi moest combineren, maar ben uiteindelijk heeel blij met het eindresultaat, werd er vrolijk van.
Onder de kralen zit geen knoopje. Het is lint waar het omheen zit en het houdt zichzelf op de plaats. Maar op die manier kun je dus ook zelf nog een beetje schuiven met de onderlinge afstanden enzo :)
(en als ze (de kralen) vervelend gaan doen kunnen die mensen er zelf altijd nog een knoopje in leggen ;))
pi_98274865
Ik ben nu met een grote stappen snel klaar plaid op naald 6.5 bezig horend bij de kussenhoesjes die ik nog in elkaar moet zetten. Morgen laat ik wel een plaatje zien van het project in wording.
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:33:30 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98275002
Die slinger is leuk! O+
pi_98293041
Ik ben nu bezig met Royal van de zeeman en het lijkt wel of de ene bol een dikkere draad heeft dan de andere! Hebben jullie daar ook wel eens last van gehad?
Ze zijn alemaal op dezelfde dag en bij dezelfde winkel gekocht. Het zijn 4 bollen, van verschillende kleuren.
pi_98293062
Wat een superleuke dingen maken jullie!
Vraagje: ik wil een knuffeltje haken voor een pasgeboren kindje. Ik zoek lichtblauw garen, wat heel zacht aanvoelt. Maar het mag niet gaan pluizen enzo, dus geen wol of iets harigs. Hebben jullie misschien tips voor een bepaald merk? (Ben al bij de Wibra, Euroland en een "garenwinkeltje" geweest.)
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:40:28 #301
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98293607
softfun van scheepjeswol (goedkoper bij www.trendje.nl trouwens.)
cottonlight van garnstudio/drops
of Favorit van Schachenmayr nomotta, dat lijkt daar wel wat op. maar ik weet zo gauw niet waar je dat kunt kopen in lichtblauw. ik kwam wat witte bolletjes tegen in de aanbieding bij de wolwinkel 'Modilaine' in Utrecht, en vond het veel van bovenstaande garens weghebben.

ojee ik zie nu dat ik 't topic sluit, maar moet echt weg. wil iemand anders even de schone taak van 't openen van een nieuw topic op zich nemen?
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')