ik heb verschillende. ergonomische en ouderwetse, allemaal metaal. ik merk niet veel verschil. Probeer anders een een paar van de hobbywinkel uit. Ze kosten niet veel. Gewone haaknaalden zijn meestal onder de 2 euro, Plastic vind ik persoonlijk niet werken, bamboe weet ik nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:41 schreef StrawberryFields het volgende:
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje: wat zijn wat jullie betreft de fijnste haaknaalden om mee te haken, bamboe, aluminium of plastic? Wil namelijk zo'n setje aanschaffen via Ebay maar zit te twijfelen wat voor materiaal ik zal nemen..
Ik heb één ergonomische dure naald maar zelf vind ik het niet echt lekker haken, zal wel liggen aan de manier waarop ik de naald gebruik, met een pen vasthouden heb ik ook een afwijkende manier.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:41 schreef StrawberryFields het volgende:
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje: wat zijn wat jullie betreft de fijnste haaknaalden om mee te haken, bamboe, aluminium of plastic? Wil namelijk zo'n setje aanschaffen via Ebay maar zit te twijfelen wat voor materiaal ik zal nemen..
Die heb ik ook, zijn de fijnste haaknaalden die ik tot nu toe heb gebruiktquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:58 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar de ergonomische van Clover
Foto?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:54 schreef Doobsie het volgende:
ik heb stalen naalden, tenminste, dat staat er op dat het staal is, en vind het prima werken.. ik hou vaak mn naald bovenlangs mn hand vast....beetje moeilijk uit te leggen maar tis zo.. en denk niet dat ik dat met een ergonomische voor elkaar zou krijgen
Bij die ergonomsiche zit het handvat me in de weg bij het vasthouden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:54 schreef Doobsie het volgende:
ik heb stalen naalden, tenminste, dat staat er op dat het staal is, en vind het prima werken.. ik hou vaak mn naald bovenlangs mn hand vast....beetje moeilijk uit te leggen maar tis zo.. en denk niet dat ik dat met een ergonomische voor elkaar zou krijgen
er zijn er vast meer maar 2 manieren van vasthouden komen 't meest voor: de pen-greep of de vork-greep. ik gebruik de vork-variant.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:54 schreef Doobsie het volgende:
Oh jee, dit is het begin van het eind Sanne...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:42 schreef Sanne het volgende:
[ afbeelding ]
Een etuitje was bij mij al snel niet meer overzichtelijk genoeg, dus nu zitten de haaknaalden in een handig doosje van de Blokker.
Mooi begin al van je deken zeg!!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:24 schreef Kniertje22 het volgende:
Zo, ik heb een productief middagje gehad.Ik heb nog 3 kleine blokken en een medium blok voor m'n deken gehaakt.
[ afbeelding ]
Ik houd m'n haaknaald ongeveer net zo vast als op de foto van Doobsie. De ergonomische die ik heb is dan wel fijn, maar ik vind hem wat stroever door de steken glijden dan de andere haaknaalden die ik heb.
En zo'n verdeeldoosje wil ik ook nog!Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort klein viskoffertje. Waar bovenin vakjes zitten om de oogjes en kraaltjes enzo in te ordenen, en waar je onderin je schaar, stopnaalden enz. kwijt kan. Mijn haaknaalden zitten natuurlijk in m'n zelfgehaakte naaldenkoker.
Het is rondgehaakt met vasten. Ik heb me nog maar niet gewaagd aan een eenzijdig werkje. Ik had nl ook al gezien dat dat nou net wel lastig was.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:17 schreef crochetwitch het volgende:
Mmascha. Vertel, heb je dat van rechts naar links gehaakt of heb je rechts en linkshandig gehaakt? Welke techniek gebruik je voor dat tapestry??
Dank je!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:46 schreef Doobsie het volgende:
[..]
Mooi begin al van je deken zeg!!
Enne.... heb je (nogmaals) fotootje van je zelfgehaakte naaldenkoker??? ikke aagie.. ik heb de mijne al tig keer uitgehaald en heb t nu opgegeven
Prinsessenzolderquote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:57 schreef Bijou het volgende:
[..]
Oh jee, dit is het begin van het eind Sanne...
*Staart naar 18 van die handige verdeeldozen en kastjes in eigen kamer*
Hmmm koker van de pringles zou dan waarschijnlijk ook wel volstaanquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:03 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Dank je!![]()
Ik heb eigenlijk een hoes om een koker heen gehaakt. Ik had hier nog zo'n afsluitbare posterkoker liggen, met een dopje aan de boven- en onderkant. Deze heb ik ingekort tot formaat haaknaald en daaromheen met de 'amigurumi-methode' een hoes gehaakt.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb eerst een rij lossen gehaakt om te meten hoeveel steken ik nodig had zodat het om de koker zou passen, bij mij was dat 42 steken. Toen ben ik begonnen met een plat rondje waarbij ik heb gemeerderd van 6 naar 12, 18, 24, 30, enz. tot 48 steken. Daarna heb ik de 'overgang' gemaakt van plat naar een koker recht omhoog. Daarvoor heb ik een toer gehaakt in alleen de achterste lussen en daarbij weer geminderd tot 42 steken. (Dit heb ik afgekeken van het patroon van de 'Cappuccino' van Ana Paula Rimoli) Dan is het gewoon nog een kwestie van net zo lang doorhaken totdat het om de koker past.
Misschien werkt dit ook wel zonder kartonnen koker, maar ik weet niet of de haaknaalden dan door de onderkant gaan prikken....
Dank je Mmascha!![]()
Leuke deken wordt dat zeg, Je bent lekker creatief bezig geweest, ik vind de kleuren ook zo mooi bij elkaar passen.,quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:24 schreef Kniertje22 het volgende:
Zo, ik heb een productief middagje gehad.Ik heb nog 3 kleine blokken en een medium blok voor m'n deken gehaakt.
[ afbeelding ]
Ik houd m'n haaknaald ongeveer net zo vast als op de foto van Doobsie. De ergonomische die ik heb is dan wel fijn, maar ik vind hem wat stroever door de steken glijden dan de andere haaknaalden die ik heb.
En zo'n verdeeldoosje wil ik ook nog!Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort klein viskoffertje. Waar bovenin vakjes zitten om de oogjes en kraaltjes enzo in te ordenen, en waar je onderin je schaar, stopnaalden enz. kwijt kan. Mijn haaknaalden zitten natuurlijk in m'n zelfgehaakte naaldenkoker.
zo heb ik 'm ook vaak vast, en ja, ik vind ergonomisch daar best prettig bij. maar misschien moet je 't op de meeting eerst eens proberen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:15 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hou mn haaknaald zo vast, zou een ergonomische dan zin hebben?
Zo iets maken:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:43 schreef beefcake het volgende:
Dat klinkt interessant met die chipszakken! Wat doe je daar precies mee?
Mooie babydeken zag ik
Dit is nu precies het mapje wat ik zoek voor mn schoonmoeder (ikzelf ben gevallen voor de "" koker"quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:47 schreef mijsje het volgende:
Oh, ik heb zulke leuke dingen weer gezien!!! Mooie foto's meiden...![]()
Ik had vandaag post!!! Jeej!
http://twitpic.com/58cync http://twitpic.com/58cytz
maar waarom ik nou de foto's niet onder de [img]tags kan zetten... ik snap het niet...dan de linkjes maar even aanklikken...
Leuk!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:50 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Zo iets maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is een tas die ik zelf heb gemaakt en zelf ook dagelijks gebruik. Deze is niet helemaal goed hier en daar maar ik weet nu wel hoe het beter kan (vooral netter werken en meten = weten). Maar we maken ook simpelere tassen zonder voering tote bags zeg maar (geen shoppers).
Nu moet ik de zakken openknippen, schoonmaken en met plakfolie beplakken en dat zijn de de 'stoffen' waarmee we werken.
Vinyl, van dat doorzichtige tafelzeil zegmaar...quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:24 schreef MissN het volgende:
Mooie babydeken!
En wat een toffe etuitjes Marjo! Maar hoe maak je die verpakking nou stevig?
Ja hoor, ik heb het via ravelry gevonden... http://web.archive.org/we(...)ffunt/alhookcase.htm hier vind je het patroon. Het is even proberen, en iedere stap onderverdelen in stapjes die je daar doen moet... Toen ik ermee ging beginnen, vond ik het patroon erg lastig, maar ik heb veel 'ow-zo-bedoelen-ze-dat' momentjes gehad, door het gewoon te proberen... En ik ben blij, hij is mooi geworden en ik neem hem overal mee naartoe als het even kan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:00 schreef Doobsie het volgende:
[..]
Dit is nu precies het mapje wat ik zoek voor mn schoonmoeder (ikzelf ben gevallen voor de "" koker"
Heb je hier een patroontje ofzo van?
Zo heb ik ook mijn mapje gemaakt vorig jaar:quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:33 schreef mijsje het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb het via ravelry gevonden... http://web.archive.org/we(...)ffunt/alhookcase.htm hier vind je het patroon. Het is even proberen, en iedere stap onderverdelen in stapjes die je daar doen moet... Toen ik ermee ging beginnen, vond ik het patroon erg lastig, maar ik heb veel 'ow-zo-bedoelen-ze-dat' momentjes gehad, door het gewoon te proberen... En ik ben blij, hij is mooi geworden en ik neem hem overal mee naartoe als het even kan.
Door deze link werd ik vliefd op het haaknaaldenmapje... http://www.ravelry.com/pa(...)um-crochet-hook-case moet je wel ravelry voor hebben...
Ik ga morgen voor je kijkenquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:49 schreef hallopeetje het volgende:
Ik woon zelf in Bodegraven, daar is het niet meer te koop, Alphen aan den rijn ook niet, pas geleden was ik in Utrecht maar ook daar was het op.
Denk dat de kleur er helemaal uit is. maar als je wilt kijken heel graag.
grtjs - Petra
Hoi Doobsie, ik heb ongeveer net iets meer dan 1 bolletje nodig,quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:10 schreef Doobsie het volgende:
Ik heb nog een aangebroken bolletje liggen.. ik weet niet hoeveel je nodig hebt ?
Als het goed is heb ik er nog wel een paar liggen, hoeveel wil je er hebben??? stuur maar een pmquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:23 schreef hallopeetje het volgende:
Een vraagje,
Als ik klaar ben met mijn granny deken wil ik aan een nieuwe beginnen, ik had hem van de zeeman wol gehaakt ( super soft) 0.79 ct een bolletje, van alle kleuren heb ik nog genoeg, alleen van de oranje niet en tot op heden is die er nooit meer bij gekomen.
Waar ik ook kom in welke plaats, nergens geen oranje mee te verkrijgen.
Wie oh wie heeft daar nog een bolletje van liggen en van wie zou ik dat over kunnen nemen.
grtjs Petra
Ah! Das helemaal makkelijk!quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:19 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Als het goed is heb ik er nog wel een paar liggen, hoeveel wil je er hebben??? stuur maar een pm
Nog meer bolletjes Oranje...dit had ik echt niet verwacht zoveel reacties.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:19 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Als het goed is heb ik er nog wel een paar liggen, hoeveel wil je er hebben??? stuur maar een pm
't werkt wel aanstekelijk he allemaal. heb ik ook hoor. ik zag vandaag ook weer een mooi exemplaar van iemand in de 'lucy'-groep op ravelry.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:25 schreef Sanne het volgende:
Mijn tas is nog niet af of ik wil ook een deken maken. Een sprei voor het logeerbed op zolder.
haha dat is erg fout hoor.......quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:32 schreef bietel het volgende:
Wauw!:
[ afbeelding ]
Website:
http://shaunarichardson.com/home/
Trui, had jij nou een tijdje geleden die site met wasbare speeldoosjes gepost?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:10 schreef trui het volgende:
[..]
't werkt wel aanstekelijk he allemaal. heb ik ook hoor. ik zag vandaag ook weer een mooi exemplaar van iemand in de 'lucy'-groep op ravelry.wat een werk... en zoiets wil ik ook altijd nog eens maken.
aardige stapel aan 't worden, guppyfriend!
goed idee die beenwarmers, mariyette!
*bookmarktquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:42 schreef trui het volgende:
yep. dat was sari's handwerk atelier o.i.d.. de precieze link nogmaals.succes!
ik vind 'm wel wat hebben, bietel!
Oooh, die eerste deken vind ik ook erg mooi! Heb vandaag een hele partij garen ontvangen die ik op Marktplaats heb gekocht (m'n verslaving begint een beetje uit de hand te lopenquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:10 schreef trui het volgende:
[..]
't werkt wel aanstekelijk he allemaal. heb ik ook hoor. ik zag vandaag ook weer een mooi exemplaar van iemand in de 'lucy'-groep op ravelry.wat een werk... en zoiets wil ik ook altijd nog eens maken.
Mijn gevoel zegt dat 33 bollen wel genoeg moeten zijn!quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:13 schreef Kniertje22 het volgende:
Oooh, die eerste deken vind ik ook erg mooi! Heb vandaag een hele partij garen ontvangen die ik op Marktplaats heb gekocht (m'n verslaving begint een beetje uit de hand te lopen), totaal 33 bollen in lila, paars, donkergrijs en lichtgrijs. Lijkt me mooi voor zo'n deken.
![]()
Totaal geen last vanquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
hmm, zit nu net te haken, klein half uurtje, en merk dat mijn duim gaat tintelen.
herkennen jullie dat
Nee nooit last van gehad, en dat terwijl mijn vingers eigenlijk sowieso wel snel tintelen. Niet toevallig de haaknaald anders vast gehad dan normaal?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
hmm, zit nu net te haken, klein half uurtje, en merk dat mijn duim gaat tintelen.
herkennen jullie dat
quote:Op donderdag 9 juni 2011 07:50 schreef Muck het volgende:
Ik wil ook ooit wel een deken maken. In 2010 ben ik eraan begonnen, maar halverwege was de contrastkleur die ik gebruikte ineens niet meer te krijgen. Stom natuurlijk, ik had het groot in moeten kopen, maar volgens de verkoopster zou deze kleur altijd wel beschikbaar zijn. En met mijn studentenbudget haalde ik toen af en toe een bolletje als ik wat geld over had.
Hij heeft nog lang in huis gelegen in de hoop dat ik de kleur nog zou vinden, maar is tijdens de verhuizing in de container beland![]()
Wat voor steek heb je gebruikt? Het lijkt wel gebreid!quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn stapel lappies tot nu toe voor de lappendeken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry voor de brakke telefoonfoto
Er was hier geen oranje, ze hebben sowieso maar erg weinig nu, wel jammer.quote:
Nee daar heb ik geen last van. Wel soms dat ik een beetje kramp krijg in de hand waarmee ik het draadje vasthoud. Maar een andere manier (die ik fijn vind) heb ik nog niet kunnen ontdekken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:00 schreef Mirjam het volgende:
herkennen jullie dat
Die is leuk!quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:46 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Deze wordt vast niet zo leuk als ik m maak. =(
"Cute and cuddly boys; cute and cuddly"quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:05 schreef Herfstblad het volgende:
Die pinguin is leuk! Ik vind die pinguins het leukste uit Madagaskar.
Haha, ja.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
"Cute and cuddly boys; cute and cuddly"
DIe eerste, is dat die van craftzine? Die is zo cutequote:Op donderdag 9 juni 2011 13:04 schreef Whoopdidoo het volgende:
Grrrr ik kan geen foto's meer plaatsen.
Istie niet schattig:
http://i907.photobucket.c(...)gurumis/P6090083.jpg
En moosje:
http://i907.photobucket.c(...)gurumis/P6010072.jpg
Lelijk ding. Al wen je aan m, ook al is ie alweer weg.
ik vind ze allebei schattig.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:04 schreef Whoopdidoo het volgende:
Grrrr ik kan geen foto's meer plaatsen.
Istie niet schattig:
http://i907.photobucket.c(...)gurumis/P6090083.jpg
En moosje:
http://i907.photobucket.c(...)gurumis/P6010072.jpg
Lelijk ding. Al wen je aan m, ook al is ie alweer weg.
Wat een leukerd! Erg cute met die kleine details!quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:57 schreef hallopeetje het volgende:
Ik heb mijn beertje af.
[ afbeelding ]
1 avondje haken, te laat naar bed en de ander dag in elkaar gefrutst.
De bloemetje en de kraaltjes op de jurk komen van een armbandje (bij de zeeman)
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:52 schreef trui het volgende:
ik kreeg niet zo'n brief, missN. maar ik heb dan ook niet meegedaan, dat zal wel wat uitmaken.
Mijn schoonmoeder haakt inderdaad ook, dus heb voor haar een setje besteld zodat ze ook wat andere maten heeftquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:52 schreef trui het volgende:
ik kreeg niet zo'n brief, missN. maar ik heb dan ook niet meegedaan, dat zal wel wat uitmaken.
doobsie, zijn je schoonouders ook haak-fan of is 't om bij hun ook een setje haaknaalden te hebben?
Ja heb hem ook gehad, terwijl ik heel onduidelijk klein de afzender alleen op de envelop had gepriegeld.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:03 schreef MissN het volgende:
pff ben weer thuis uit mn werk!
Ik kreeg trouwens laatst een bedankbrief van knit-a-square!! jullie ook?
Ah tof, dankje! Ik ga er binnenkort maar eentje bestellen, dan kan de rest met kerst volgenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:21 schreef Lyssa het volgende:
Ja! Allemaal! Ik heb ze ook alle drie, alleen de laatste twee in het Engels! Erg leukDe laatste twee lezen makkelijker dan de eerste, das aan elkaar geschreven!
Is er nog een van de twee die ik het best al eerste kan kopen? Of geven ze allebei duidelijke uitleg voor beginnende knuffelhakers?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:39 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb ze ook alle drie! ik vind die van Ana Paula Rimoli aanraders
Die tweede lag eerst voor 5 euro bij boekenvoordeel en dat soort winkels, dus dat is wel een mooi prijsje om uit te proberen. Dat eerste boekje vind ik persoonlijk niet zo leuk, al zag ik laatst de kip hier en die was wel leuk.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:26 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ah tof, dankje! Ik ga er binnenkort maar eentje bestellen, dan kan de rest met kerst volgen
wow goed bezig Mirjam, wel even foto's maken he?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 00:27 schreef Mirjam het volgende:
ik heb net 22 bloemen en 8 granny square lappen afgehecht, morgen yarnbomben![]()
uiteraardquote:Op zaterdag 11 juni 2011 08:43 schreef kirsten. het volgende:
[..]
wow goed bezig Mirjam, wel even foto's maken he?
wat een scheetjequote:Op zaterdag 11 juni 2011 08:45 schreef hallopeetje het volgende:
Mag ik U voorstellen Snabbeltje.
[ afbeelding ]
hij krijgt nog 5 broertjes en zusjes ook
Dit eendje wat ik heb gemaakt heeft tevens een doel.
Dit is voor mijn handwerkproject op mijn werk wat in September van start gaat.
(daarover meer te lezen op mijn blog)
Maar is die niet liefffffffffff... echt een dapper duckie.
Hij is gemaakt van een restje dunne witte pluiswol
en 2 kleurtjes van Annell (rapido fine) had ik nog liggen
wat heerlijk is om mee te haken. haaknaald nr: 2 1/2
Annell wol verkopen ze hier in het handwerkzaakje.
Wat redelijk betaalbaar is 1,25 per bolletje, niet zo goedkoop als zeeman wol.
Maar de kwaliteit is wel beter. en het haakt heerlijk.
Meestal koop ik mijn wol in de Snuffelhal in Alphen a/d Rijn.
daar tref je nog wel eens een partij aan voor 50 ct een bolletje.
Meestal goede merken Phidar of zo.
Echt een leuk winkeltje
Het patroontje volgt later (moet het even inscannen)
Lief konijntje en een leuk patroon van de sjaal!quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:59 schreef bietel het volgende:
Wat een schattig eendje! Blijven die plakogen een beetje zitten?
Tan: Leuke slinger! Het zou inderdaad goed kunnen op een kinderkamer, maar ook heel goed in de woonkamer hoor! Zou ik ook gewoon doen!![]()
Deze week heb ik een konijntje gemaakt:
[ afbeelding ]
Ik ben niet helemaal tevreden met het gezichtje...
En heb een begin gemaakt aan een sjaal:
[ afbeelding ]
De bedoeling is, dat ie smal en lang wordt, zodat je 'm lekker een paar keer om kan slaan.
Hij is toch nog iets breder geworden dan ik in gedachten had, maar zo is ook wel goedIk schat altijd verkeerd in met hoeveel lossen ik moet beginnen. Vooral bij tasjes. Die worden dan vaak toch groter, dan ik in gedachten had!
Edit: Die alpaca wol is zooo lekker zacht!Ik moet er gewoon steeds even over heen aaien!
Hij is wel wat duurder, maar voor alpaca wol vind ik het nog wel meevallen (3,85 euro voor 50gr). Goede wol voor een cadeau projectje voor iemand die je dierbaar is!
Klopt, ik was net bezig met m'n 'drijfhout' poppetje om eens flink te martelen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:55 schreef drijfhout het volgende:
Wow, lezen in dit topic voelt als geland zijn op een vreemde planeet. Existentialistische vragen doemen in me op. Hoe ben ik hier gekomen? Waarom ben ik hier? Wat voor reactie is gepast op wat ik hier allemaal zie?
Ik dacht eigenlijk dat het een inhaaktopic was, klonk gezellig. Maar het is meer iets met voodoo he, als ik die poppetjes bekijk waar jullie in prikken?
Ja de echtstudio zit daar ook, ben ik nooit geweestquote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:10 schreef EsseEi het volgende:
Wat een lief eendje Hallopeetje!
ik ga vanmiddag naar Alphen toemaar niet echt in de gelegenheid om allemaal winkeltjes te zoeken, want naar een verjaardag
(echtstudio zit er ook toch??)
Sorry, niet aan gedacht eigenlijk ;-)quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:05 schreef trui het volgende:
erg leuk eendje, hallopeetje!maar: zou je je foto's wat willen verkleinen voor je ze hier plaatst? dat scheelt een boel laadtijd, zeker als mensen met hun mobiel internetten.
Leuk zo'n slinger en wat een leuke kast/deurknoppen ook.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:00 schreef Tan het volgende:
Oh en hier nog mijn laatste maaksel:
Het lijkt voor een kinderkamer maar hij is gewoon voor mezelf
[ afbeelding ]
aan de achterkant heeft hij andere kleuren en in het hart zitten lavendelbloemetjes
hihi die ogen heb ik met een druppeltje pattex vastgelijmd. zie het wel of ze blijven zitten.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:11 schreef Mirjam het volgende:
mijn haaksels voor het yarnbomben vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even aangevuld, ik had de lijst nergens gezien maar wss over gelezen ;-) Op zich kan ik momenteel alle dagen blijkbaar, als het niet te ver is natuurlijk :-)quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:55 schreef YPPY het volgende:
Wat betreft de meet, heeft er iemand nog aanvullingen?
25 juni: (3)
mijsje (maar 's avonds wel een verjaardag)
beefcake
StefanieV
26 juni: (4)
Herfstblad
mijsje
beefcake
StefanieV
2 juli: (3)
EsseEi
mijsje
StefanieV
3 juli: (3)
EsseEi
mijsje
StefanieV
9 juli: (4, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit...)
Herfstblad
EsseEi (tenzij mn vriendje dat niet zo heel leuk vind die dan bijna op vakantie gaat)
mijsje
StefanieV
10 juli: (4, tenzij vriendje van EsseEi roet in het eten gooit...)
Herfstblad
EsseEi (tenzij mn vriendje dat niet zo heel leuk vind die dan bijna op vakantie gaat)
mijsje
StefanieV
16 juli: (4)
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
StefanieV
17 juli: (5)
Herfstblad
EsseEi
Crochetwitch
mijsje
StefanieV
Ik probeer altijd tot ik er eentje goed genoeg vind, en ondertussen schrijf ik de steken/het patroon op anders weet ik achteraf niet meer precies wat ik heb gedaanquote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:50 schreef beefcake het volgende:
Wat een vrolijkheid Mirjam, heel mooi!
Voordat ik allerlei proeflapjes ga maken, kan ik mijn vraag beter eerst hier stellen:
Welke steek kan ik het beste gebruiken als ik wil dat de steek (nagenoeg) vierkant is? Dus als ik bijvoorbeeld een lapje van 25 x 25 steken maak, dat het dan ook echt in cm een vierkant is? Of heeft dat ook weer te maken met hoe strak je haakt?
Je kunt 2 rijen haken voor elke rij in het patroon, dan ga je dus heen en terug hetzelfde en wordt het vierkanterquote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:46 schreef beefcake het volgende:
Ik denk dat ik mijn vraag niet helemaal goed geformuleerd heb (of ik snap jullie gewoon niet, dat kan ook nog natuurlijk). Ik wil geen vierkant lapje maken, dat had ik alleen als voorbeeld aangehaald, ter illustratie van mijn vraag
![]()
Het gaat er echt om dat de steek zelf vierkant is, ik heb namelijk een kruissteek patroontje dat ik wil haken en als mijn haaksteek rechthoekig is, kloppen de verhoudingen van het plaatje niet meer. En dat is juist belangrijk, omdat het om een logo gaat. Ik kan er helaas geen haakpatroontje van vinden, en er bestaat zeker geen site die plaatjes voor je converteert naar haakpatronen?
Lyssa ik vind het een lief beertje, doet me een beetje denken aan de Mr. Bean beer, afgezien van de ogen
Ooh zoquote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:46 schreef beefcake het volgende:
Ik denk dat ik mijn vraag niet helemaal goed geformuleerd heb (of ik snap jullie gewoon niet, dat kan ook nog natuurlijk). Ik wil geen vierkant lapje maken, dat had ik alleen als voorbeeld aangehaald, ter illustratie van mijn vraag
![]()
Het gaat er echt om dat de steek zelf vierkant is, ik heb namelijk een kruissteek patroontje dat ik wil haken en als mijn haaksteek rechthoekig is, kloppen de verhoudingen van het plaatje niet meer. En dat is juist belangrijk, omdat het om een logo gaat. Ik kan er helaas geen haakpatroontje van vinden, en er bestaat zeker geen site die plaatjes voor je converteert naar haakpatronen?
Lyssa ik vind het een lief beertje, doet me een beetje denken aan de Mr. Bean beer, afgezien van de ogen
Je zou het kunnen doen met tunisch haken, dat is wel vierkant genoeg, en wordt veel gebruikt bij kruissteekpatroontjes om er afbeeldingen in te krijgen. En tunisch haken is even oefenen, daar zijn speciale haaknaalden voor, maar als het een kleine afbeelding is, kan het wel op een gewone haaknaald...quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:46 schreef beefcake het volgende:
![]()
geweldig mooi weer! heel stylish met die oogjes zo!quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:24 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb nogmaals de koala gemaakt, maar dan als gewoon beertje! Met Phildar Charly!
[ afbeelding ]
ik zie iets, maar het is zéker weten geen vikingmutsquote:Op zondag 12 juni 2011 20:17 schreef mjk86 het volgende:
Mooie natuurfoto's EsseEi!
Verder weet ik niet meer zo goed wat ik allemaal heb gezien. Wel een schattig beertje met bloemenoogjes, en een boel lapjes voor het wildhaken.
De rest vond ik ook allemaal leuk hoor! (weet het alleen niet meer zo goed)
Ik heb een grappig patroon besteld voor een Viking muts
Zowel m'n broer als m'n zusje hebben al een exemplaar besteld bij me hahaha.
Was wel netjes trouwens, het duurde allemaal behoorlijk lang tot ik het patroon kreeg. Dus ik had een mail gestuurd van volgens mij is er wat mis gegaan. Kreeg ik gauw een mail terug, mét patroon en ik mag zelfs een extra patroon van haar uitzoeken voor niks! Dat is vriendelijk hè. Alleen maar omdat ik wat langer moest wachter erop. Heb deze uitgezocht. Leuk tasje wel hè?
Heb afgelopen tijd eigenlijk helemaal niet zoveel gehaakt. Moet elke keer maar werken, heel gek![]()
Maar jullie zitten allemaal niet stil zie ik! Elke dag weer leuke nieuwe foto's
oh wat leuk dat wildhaken ben benieuwdquote:Op maandag 13 juni 2011 00:35 schreef saaw het volgende:
Vandaag mn eerste wildhaakwerk gemaakt, bij mn ouders voor de deur aan de lantaarnpaal
Was daar eten en mn mams had nog wat wol over dus even snel een stuk van ongeveer 50cm gehaakt en wat bloemen die ze nog had liggen er aan, ziet er heel leuk uit! Morgen mailt ze me hopelijk een foto dus die volgt nog
Die viking mtus is te gek trouwens! Ga ik van de week ook proberen.
En de vissen zijn leukwaar vullen jullie je knuffeltjes eigenlijk mee?
hey, leukquote:Op maandag 13 juni 2011 00:35 schreef saaw het volgende:
Vandaag mn eerste wildhaakwerk gemaakt, bij mn ouders voor de deur aan de lantaarnpaal
Was daar eten en mn mams had nog wat wol over dus even snel een stuk van ongeveer 50cm gehaakt en wat bloemen die ze nog had liggen er aan, ziet er heel leuk uit! Morgen mailt ze me hopelijk een foto dus die volgt nog
Die viking mtus is te gek trouwens! Ga ik van de week ook proberen.
En de vissen zijn leukwaar vullen jullie je knuffeltjes eigenlijk mee?
wibra?quote:Op maandag 13 juni 2011 17:20 schreef Lush-lady het volgende:
Weten jullie een leuk adresje voor goedkoop haakkatoen??
heeft de wibra ook katoen??? of is dat ook allemaal wol?? ik haak namelijk ook wel eens met de wol van zeeman. ik ben alleen opzoek naar katoen net als catania en phil coton 3.quote:
dan ga ik een keertje naar de wibra..quote:
Waar is "hier"ongeveer?? ik moet een stukje rijden om bij de Wibra te komen dus als je ideeen hebt, of ander haakkatoen voor een leuk prijsjequote:Op maandag 13 juni 2011 19:20 schreef Herfstblad het volgende:
Ze hebben bijna geen katoen meer bij de Wibra (hier tenminste)Je moet net geluk hebben.
Bij Utrecht in de buurt.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:09 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Waar is "hier"ongeveer?? ik moet een stukje rijden om bij de Wibra te komen dus als je ideeen hebt, of ander haakkatoen voor een leuk prijsje
Hee, ik denk dat ik deze lantaarnpaal herken! Het leuke haaksel alleen niet. Ik ga hier wel even rondfietsenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:55 schreef saaw het volgende:
[ afbeelding ]
wilhaaksel
Waar ergen gaan jullie meeten trouwens? Ik vind het opzich wel gezellig maar beslis denk ik pas als jullie een datum en plaats hebben besloten
Hij staat bij de hoek van de 1e Binnenvestgracht en de Narmstraat in Leidenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:24 schreef Daste het volgende:
[..]
Hee, ik denk dat ik deze lantaarnpaal herken! Het leuke haaksel alleen niet. Ik ga hier wel even rondfietsen![]()
Ga je een slinger maken? Dat is een leuk idee!!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:56 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vlaggetjes
Thanksquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:59 schreef trui het volgende:
gefeliciteerd muck, wat een goed nieuws! betekent dat dat het ook beter gaat met je gezondheid? (of vergis ik me en speelde die helemaal geen rol hierin). anyhow, je sjaal/loper wordt hartstikke mooi en die geurzakjes zien er ook leuk uit. krijgen de buren er zelf ook een of een paar?
Thanks! je mag mijn baan wel hebben hoorquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:00 schreef Herfstblad het volgende:
Gefeliciteerd, Muck!![]()
Ik hoop snel hetzelfde te kunnen zeggen.
De Japanese flowersjaal blijf ik tof vinden
De mijne zijn er ook!quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:27 schreef MissN het volgende:
Jeej mijn haaknaaldenvan Ebay zijn er !! Supersnel want ik had de 9e een mailtje dat ze opgestuurd waren!ze zien er allemaal prima uit
Ik denk niet dat ik ze allemaal zal gaan gebruiken, maar toch leuk voor de heb voor 3 euro hihi!
Ik heb hem geclaimed met mn halve nice point, die ik had verdiend met Neila the Koala!quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:21 schreef trui het volgende:
da's een mooie partij, lyssa! wat moest je daar tegenover stellen?en die softfun, ik blijf fan! ben benieuwd hoe jij 't vindt!
quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:18 schreef crochetwitch het volgende:
Iets heel anders en geheel off-topic, maar ik ben zo blij! Mijn VMBO-er is geslaagd! Dat was spannender dan zijn bevalling!
Ik heb 2517 en 2516, die laatste is ook best mooi groen, maar wat lichter!quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:30 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik wilde voor deze projecten ook wat Softfun bestellen bij Sylka, maar ik vind het toch best wel lastig om de goede kleur te bepalen zo van een fotootje (wat is een goede huidskleur voor Woody?). En ze hebben nog maar 1 bolletje groen en dat is te weinig voor de kikker (Lyssa heeft de één na laatste groene besteld?). Denk dat ik dus vrijdag maar even naar de markt moet om daar te kijken...
Bedankt Lyssa! Die lichtgroen kan inderdaad ook wel, op de site lijkt ie meer lime-groen, dat leek me een aardig felle kikker worden dan, haha. Zat zelf inderdaad ook te denken aan de 2470 als huidskleur. Het hoeft natuurlijk niet helemaal precies dezelfde kleur te zijn, als Woody maar geen knalroze hoofd krijgt ofzoquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:36 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik heb 2517 en 2516, die laatste is ook best mooi groen, maar wat lichter!
[ afbeelding ]
De donkere is 2516 en de lichtere is 2517 (er ligt een licht gele bij om de goede kleur groen te laten zien, het lijkt nog steeds niet helemaal, maar wel redelijk!) De donkere groen op de site past beter bij de donkere groen, dan deze foto. Maar de lichtgroen is deze iets beter.
Wat voor kleur is Woody? Ik heb een licht roze en een licht beige kleur. Beige is 2470 en roze is 2466. Die beige zou volgens mij wel passen.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:46 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Bedankt Lyssa! Die lichtgroen kan inderdaad ook wel, op de site lijkt ie meer lime-groen, dat leek me een aardig felle kikker worden dan, haha. Zat zelf inderdaad ook te denken aan de 2470 als huidskleur. Het hoeft natuurlijk niet helemaal precies dezelfde kleur te zijn, als Woody maar geen knalroze hoofd krijgt ofzo.
Whahahahaha, maak je borst maar nat ja! ;-)quote:[b]Op woensdag 15 juni 2011 23:48 Crochetwitch gefeliciteerd met je geslaagde zoon
En ik vond het afzwemmen van mijn zoon al spannender dan de bevalling, dat belooft nog wat dus
![]()
meestal 4mm, soms 3,5.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:25 schreef Lyssa het volgende:
Het is heerlijk zacht die softfunIk ga er meteen mee aan de slag
Welke naald gebruik jij er altijd voor trui?
Beef! Met hoeveel enkelen ben je begonnen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:38 schreef beefcake het volgende:
Mijn iPad hoesje is eindelijk afDit is mijn allereerste haakwerkje ooit dat echt afgemaakt is. Hopelijk volgen er meer
[ afbeelding ]
Ik was eerst met 94 begonnen (en in het rond gehaakt), maar dat bleek toch iets te strak toen ik van kleur wisselde en dat draad veel dunner was. Voor deze hoes heb ik een ketting van 100 gemaakt (met een 3,5 naald en niet rond gehaakt, maar een lapje), maar ik heb wel heel strak gehaakt dus als je losser haakt moet je er minder nemen. Ik ben nu aan een ander hoesje begonnen voor Dennis, met wat dikker draad (wel met de 3,5 naald) en had maar 84 steken nodig omdat ik besloten had veel losser te haken. (En hij heeft geen smartcover op zijn iPad zitten dus dat maakt hem ook weer iets dunner dan de mijne.)quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Beef! Met hoeveel enkelen ben je begonnen?
Ik ben er nl ook eens aan begonnen en kwam toen niet uit en ik vind dat begin zo heel k*t.![]()
Ja, maar als ik rond haak dan is het altijd wijder dan de eerste string met lossen bij mij.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:35 schreef Sanne het volgende:
Ik heb voor mijn iPad een Barbie© roze sleeve gemaakt. Ik weet niet wat ik met roze heb maar wordt er zo vrolijk van.
BE, je moet je iPad er gewoon naast leggen en een proeflapje maken. Kun je zo uitrekenen hoeveel lossen je nodig hebt om mee te beginnen.
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatste foto doet de kleur geen goed, maar is wel een detailfoto van het knoopje en het strikje.
[ afbeelding ]
Als de eerste string altijd strakker is dan de rest, moet je het eens proberen met een haaknaald één maat groter op te zetten, en met de goede verder te gaan. Could do the trick.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar als ik rond haak dan is het altijd wijder dan de eerste string met lossen bij mij.
Hij is wel heel cute zo, zo roze.
Volgens mij heeft dat een hele andere kleurquote:
Ah, goede tip! Ik zit ook steeds met dat probleem. Had al geprobeerd om de eerst rij losser te haken dan de rest maar ook dat was geen oplossing.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:07 schreef Sanne het volgende:
[..]
Als de eerste string altijd strakker is dan de rest, moet je het eens proberen met een haaknaald één maat groter op te zetten, en met de goede verder te gaan. Could do the trick.
/jaloersquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Mijn scriptie is ingeleverd en ik heb eindelijk weer echt tijd om te haken![]()
Die is echt prachtigquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat een hele andere kleur
Mijn scriptie is ingeleverd en ik heb eindelijk weer echt tijd om te haken![]()
Ik ben aan deze begonnen maar dan in ijsblauw![]()
Een kleine anderhalf uur (in tv-kijktempo). En ik heb er maar 188 nodig volgens het patroonquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:06 schreef trui het volgende:
mooi! maar hoe lang ben je wel niet bezig met 1 zo'n ster/bloem/sneeuwvlok?
Leuk! Ik hou van paars...quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:57 schreef EsseEi het volgende:
Zoals beloofd, de foto's!
Hier gelukspoppetjes voor mn broer en schoonzusje! Volgende week vrijdag is the big day
[ afbeelding ]
En de vissenslinger met paarse vissen, die ondertussen dus wel vinnen hebbenen al veilig bij de TNT is. De kleuren zijn trouwens echt beroerd te zien zo! het regende veel
en last minute foto, was het bijna vergeten en had enigszins haast met weg gaan
[ afbeelding ]
Verder heb ik nog iets gemaakt voor een twitter-haakswap maar zitten ook mensen van hier bij dus post ik nog even geen foto vannu snel gebakjes voor zaterdag haken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |