abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97835803
zijn we weer
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:24:22 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97835858
ah lush-lady, mooi zo! wil je nog wel even de foto's vervangen door recentere?
in de haak.
pi_97836023
hoe doe ik dat??? want dat ben ik inderdaad vergeten
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:33:49 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97836173
je neemt het oude topic erbij, en dan de eigenschappen van de foto's die je hier nog even wil herhalen knippen en plakken tussen [ img ] - tags. als je ze wat kleiner wil laten zien in de op kun je nog [img=250 ] ofzo er tussen voegen in de eerste tag. (zonder alle spaties)
in de haak.
pi_97836334
Lush-lady, je was me voor!.Ik was ook al bezig met een nieuw topic :P
Ik weet nu in ieder geval hoe het moet! ;)
pi_97836356
gelukt, alleen is de grote niet aangepast.....
pi_97836407
Op mijn scherm wel. Misschien moet je even je pagina verversen :)
pi_97836456
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje: wat zijn wat jullie betreft de fijnste haaknaalden om mee te haken, bamboe, aluminium of plastic? Wil namelijk zo'n setje aanschaffen via Ebay maar zit te twijfelen wat voor materiaal ik zal nemen..
pi_97836560
Volgens mij is dat best wel persoonlijk. Zelf vind ik degene met zon grijs laagje het lekkerst. Maar heb bamboe via ebay besteld en zeker met de 3 en 3,5 is het net alsof je met een sate prikker aan het haken bent. Het is heel licht.
pi_97836564
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:41 schreef StrawberryFields het volgende:
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje: wat zijn wat jullie betreft de fijnste haaknaalden om mee te haken, bamboe, aluminium of plastic? Wil namelijk zo'n setje aanschaffen via Ebay maar zit te twijfelen wat voor materiaal ik zal nemen..
ik heb verschillende. ergonomische en ouderwetse, allemaal metaal. ik merk niet veel verschil. Probeer anders een een paar van de hobbywinkel uit. Ze kosten niet veel. Gewone haaknaalden zijn meestal onder de 2 euro, Plastic vind ik persoonlijk niet werken, bamboe weet ik niet
pi_97836573
Hoi StrawberryFields :) Mijn voorkeur gaat uit naar alluminium. Die zijn wat steviger dan plastic. Bij mij zijn er al een aantal van plastic gesneuveld en de alluminium die ik heb, heb ik al van kinds af aan :)
Houten haaknaalden heb ik nog nooit gebruikt, dus daar kan ik niets over zeggen.
pi_97837152
Mijn voorkeur gaat uit naar de ergonomische van Clover :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:10:59 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_97837697
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:41 schreef StrawberryFields het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb één ergonomische dure naald maar zelf vind ik het niet echt lekker haken, zal wel liggen aan de manier waarop ik de naald gebruik, met een pen vasthouden heb ik ook een afwijkende manier. :') Bamboe moet je goed bijhouden (schuren met fijn schuurpapier en liefst een laagje geven met zoiets als silliconenspray om het gladder te maken) want voor je het weer heb je haakjes en dat werkt absoluut :X . Ik werk het liefste met gecoat aluminium en voor de dikke haaknaalden plastic.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:32:20 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_97838557
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:58 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar de ergonomische van Clover :)
Die heb ik ook, zijn de fijnste haaknaalden die ik tot nu toe heb gebruikt :Y
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:45:58 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97839100
die vind ik ook heel fijn, maar gaat m'n voorkeur ineens weer uit naar een dunne metalen. ligt ook een beetje aan 't project.
in de haak.
pi_97841674
ik heb stalen naalden, tenminste, dat staat er op dat het staal is, en vind het prima werken.. ik hou vaak mn naald bovenlangs mn hand vast....beetje moeilijk uit te leggen maar tis zo.. en denk niet dat ik dat met een ergonomische voor elkaar zou krijgen
pi_97842139
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:54 schreef Doobsie het volgende:
ik heb stalen naalden, tenminste, dat staat er op dat het staal is, en vind het prima werken.. ik hou vaak mn naald bovenlangs mn hand vast....beetje moeilijk uit te leggen maar tis zo.. en denk niet dat ik dat met een ergonomische voor elkaar zou krijgen
Foto?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:10:38 #19
244933 trovey
Nachtoele
pi_97842378
quote:
Bij die ergonomsiche zit het handvat me in de weg bij het vasthouden. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97844584
*O* Ik heb mijn naalden binnen! En zonder miskleumen! Superblij! *O*
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:07:15 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97844961
quote:
er zijn er vast meer maar 2 manieren van vasthouden komen 't meest voor: de pen-greep of de vork-greep. ik gebruik de vork-variant. :Y) en dan is zo'n ergonomische verdikking wel prettig. maar bij de pen-greep is 't volgens mij minder handig.
in de haak.
pi_97845388
Ooh die fiets haak dingen zijn wel leuk (uit vorig topic). Alleen heb ik bang als het regent dat ze vies gaan worden.

Vandaag waren men oogjes van 6060 er. Alleen heb ik niet super veel tijd om te haken omdat e3 bezig is (alles over games). Waarschijnlijk volgende week weer in de haak.
Only Heroes live forever.
blog
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:42:00 #23
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97846408

Een etuitje was bij mij al snel niet meer overzichtelijk genoeg, dus nu zitten de haaknaalden in een handig doosje van de Blokker. O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_97846485

Zo hou ik m ongeveer vast...

Note: Dit is geen foto van mezelf!
pi_97846958
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:42 schreef Sanne het volgende:
[ afbeelding ]

Een etuitje was bij mij al snel niet meer overzichtelijk genoeg, dus nu zitten de haaknaalden in een handig doosje van de Blokker. O+
Oh jee, dit is het begin van het eind Sanne...
*Staart naar 18 van die handige verdeeldozen en kastjes in eigen kamer*
pi_97847184
ik hou hem vast alsof ik een.. tsja... weet ik veel ik hou m'n wijsvinger over de lengte van de haak en het stompe uiteinde rust aan de binnenkant van m'n handpalm... alsof je een kind met een vork ziet eten denk ik :') Ik ben de kindversie van Trui :o
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:15:12 #27
52016 Lyssa
music <3
pi_97847663

Ik hou mn haaknaald zo vast, zou een ergonomische dan zin hebben?
pi_97848135
Zo, ik heb een productief middagje gehad. :) Ik heb nog 3 kleine blokken en een medium blok voor m'n deken gehaakt.

Ik houd m'n haaknaald ongeveer net zo vast als op de foto van Doobsie. De ergonomische die ik heb is dan wel fijn, maar ik vind hem wat stroever door de steken glijden dan de andere haaknaalden die ik heb.

En zo'n verdeeldoosje wil ik ook nog! :Y Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort klein viskoffertje. Waar bovenin vakjes zitten om de oogjes en kraaltjes enzo in te ordenen, en waar je onderin je schaar, stopnaalden enz. kwijt kan. Mijn haaknaalden zitten natuurlijk in m'n zelfgehaakte naaldenkoker. :P
pi_97849328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:24 schreef Kniertje22 het volgende:
Zo, ik heb een productief middagje gehad. :) Ik heb nog 3 kleine blokken en een medium blok voor m'n deken gehaakt.
[ afbeelding ]

Ik houd m'n haaknaald ongeveer net zo vast als op de foto van Doobsie. De ergonomische die ik heb is dan wel fijn, maar ik vind hem wat stroever door de steken glijden dan de andere haaknaalden die ik heb.

En zo'n verdeeldoosje wil ik ook nog! :Y Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort klein viskoffertje. Waar bovenin vakjes zitten om de oogjes en kraaltjes enzo in te ordenen, en waar je onderin je schaar, stopnaalden enz. kwijt kan. Mijn haaknaalden zitten natuurlijk in m'n zelfgehaakte naaldenkoker. :P
Mooi begin al van je deken zeg!!
Enne.... heb je (nogmaals) fotootje van je zelfgehaakte naaldenkoker??? ikke aagie.. ik heb de mijne al tig keer uitgehaald en heb t nu opgegeven
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:00:44 #30
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_97850172
Wat een mooi garen Kniertje!

quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:17 schreef crochetwitch het volgende:
Mmascha. Vertel, heb je dat van rechts naar links gehaakt of heb je rechts en linkshandig gehaakt? Welke techniek gebruik je voor dat tapestry??
Het is rondgehaakt met vasten. Ik heb me nog maar niet gewaagd aan een eenzijdig werkje. Ik had nl ook al gezien dat dat nou net wel lastig was.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_97850344
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:46 schreef Doobsie het volgende:

[..]

Mooi begin al van je deken zeg!!
Enne.... heb je (nogmaals) fotootje van je zelfgehaakte naaldenkoker??? ikke aagie.. ik heb de mijne al tig keer uitgehaald en heb t nu opgegeven
Dank je! :)

Ik heb eigenlijk een hoes om een koker heen gehaakt. Ik had hier nog zo'n afsluitbare posterkoker liggen, met een dopje aan de boven- en onderkant. Deze heb ik ingekort tot formaat haaknaald en daaromheen met de 'amigurumi-methode' een hoes gehaakt.

Ik heb eerst een rij lossen gehaakt om te meten hoeveel steken ik nodig had zodat het om de koker zou passen, bij mij was dat 42 steken. Toen ben ik begonnen met een plat rondje waarbij ik heb gemeerderd van 6 naar 12, 18, 24, 30, enz. tot 48 steken. Daarna heb ik de 'overgang' gemaakt van plat naar een koker recht omhoog. Daarvoor heb ik een toer gehaakt in alleen de achterste lussen en daarbij weer geminderd tot 42 steken. (Dit heb ik afgekeken van het patroon van de 'Cappuccino' van Ana Paula Rimoli ;) ) Dan is het gewoon nog een kwestie van net zo lang doorhaken totdat het om de koker past.
Misschien werkt dit ook wel zonder kartonnen koker, maar ik weet niet of de haaknaalden dan door de onderkant gaan prikken....

Dank je Mmascha! :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Kniertje22 op 07-06-2011 19:08:46 ]
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:17:22 #32
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97851063
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:57 schreef Bijou het volgende:

[..]

Oh jee, dit is het begin van het eind Sanne...
*Staart naar 18 van die handige verdeeldozen en kastjes in eigen kamer*
Prinsessenzolder *O* van tante Til.
Komt helemaal goed. :* O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_97853350
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:03 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Dank je! :)

Ik heb eigenlijk een hoes om een koker heen gehaakt. Ik had hier nog zo'n afsluitbare posterkoker liggen, met een dopje aan de boven- en onderkant. Deze heb ik ingekort tot formaat haaknaald en daaromheen met de 'amigurumi-methode' een hoes gehaakt.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb eerst een rij lossen gehaakt om te meten hoeveel steken ik nodig had zodat het om de koker zou passen, bij mij was dat 42 steken. Toen ben ik begonnen met een plat rondje waarbij ik heb gemeerderd van 6 naar 12, 18, 24, 30, enz. tot 48 steken. Daarna heb ik de 'overgang' gemaakt van plat naar een koker recht omhoog. Daarvoor heb ik een toer gehaakt in alleen de achterste lussen en daarbij weer geminderd tot 42 steken. (Dit heb ik afgekeken van het patroon van de 'Cappuccino' van Ana Paula Rimoli ;) ) Dan is het gewoon nog een kwestie van net zo lang doorhaken totdat het om de koker past.
Misschien werkt dit ook wel zonder kartonnen koker, maar ik weet niet of de haaknaalden dan door de onderkant gaan prikken....

Dank je Mmascha! :)
Hmmm koker van de pringles zou dan waarschijnlijk ook wel volstaan :P thanks voor (nogmaals) de uitleg
pi_97856397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:24 schreef Kniertje22 het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke deken wordt dat zeg, Je bent lekker creatief bezig geweest, ik vind de kleuren ook zo mooi bij elkaar passen.,
Ik ben momenteel met een amigurumibeertje bezig via de hyves groep - Het haakkransje.
was alweer een poosje geleden dat ik een ami heb gehaakt dus moet weer even wennen aan dat gepriegel.
Dit moet hem worden

Hoop dat ik hem van mijn blog kan doorlinken.

grtjs - Petra
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:50:08 #35
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_97857022
Wat een leuke dingen weer! Die sjaal is echt heel mooi! en die dekens, wauw wat een werk!

Mijn 1e babydekentje is eindelijk helemaal af!

De kleuren zijn een beetje off, het is lila maar het lijkt hier wel blauw

Nu maar hopen dat ze er blij mee zijn, en anders houd ik hem zelf wel :)
Ik heb nog wat wol over dus ik maak ook een angel wings jurkje Hoewel ik nu volgens het patroon werk en ze het denk ik aankan als ze 2 is...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:39:33 #36
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97860293
Mmascha wat een werk zeg al die dekentjes. Wel heel gaaf ik heb me nog niet aan zo'n groot project gewaagd. Ooit wil ik dat ook wel eens doen hoor.

Lyssa wat een grappige vorm die Fish Tawashi!

cropje ik vind je fiets leuk! :Y en natuurlijk ook je bijpassende gehaakte zadelhoesje. Maar die haal je hopelijk wel van je zadel als hij buiten staat. Als 'ie niet nat wordt wordt 'ie namelijk meteen gejat (iedereen wil zo'n hoesje :P ).

YPPY, ik zie je foto's niet :'(

Lush-lady: wat een mooie applicaties van die uiltjes!

beefcake: goed bezig en netjes gehaakt die hoes.

Meet vind ik wel leuk, maar ik weet nog niet zeker of de financiën het toelaten. Daar kom ik nog op terug + agenda raadplegen.

Saaw leuk zo'n webwinkeltje (leuke url ook) ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Na wat aandringen van manlief en verdere omgeving toch besloten om ook een webwinkeltje te beginnen.
url is al vastgelegd maar winkel is nog onder constructie en niet zichtbaar voor buitenstaanders, zal ook nog wel eventjes duren. Mijn man maakt de website (want daar heb ik geen kaas van gegeten) en ik ga samen met m'n moeder van alles maken om te verkopen. Ook veel haaksels, maar ook andere dingen (tassen gemaakt van chipszakken). Ik ben wel heel benieuwd of we überhaupt iets gaan verkopen (aan een 'onbekende' :P ). To be continued ...

Ik ben nog met de shawl bezig. Makkelijk patroon maar ik maak soms een foutje en dat kom ik dan op de volgende rij tegen, kan ik bijna 2 rijen uithalen :X . Nou ja, ik kijk nu alles even door als ik halverwege de rij (op de punt) ben! Nu ga ik snel weer verder met de stapel chipszakken :P
klerkje
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:40:17 #37
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97860344
Oh kruimel wat een lief dekentje. Heb je de deken gevoerd?
klerkje
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:43:10 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97860517
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:15 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Ik hou mn haaknaald zo vast, zou een ergonomische dan zin hebben?
zo heb ik 'm ook vaak vast, en ja, ik vind ergonomisch daar best prettig bij. maar misschien moet je 't op de meeting eerst eens proberen. :)
in de haak.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:43:25 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97860533
lief dekentje kruimel! O+ is dat fleece of iets anders, waarmee je 'm gevoerd hebt?
in de haak.
pi_97860581
Dat klinkt interessant met die chipszakken! Wat doe je daar precies mee?

Mooie babydeken zag ik O+
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_97860825
Oh, ik heb zulke leuke dingen weer gezien!!! Mooie foto's meiden... :)

Ik had vandaag post!!! Jeej!
http://twitpic.com/58cync http://twitpic.com/58cytz

maar waarom ik nou de foto's niet onder de [img]tags kan zetten... ik snap het niet... ;( dan de linkjes maar even aanklikken... ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door mijsje op 07-06-2011 21:52:32 ]
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:50:07 #42
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97861076
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:43 schreef beefcake het volgende:
Dat klinkt interessant met die chipszakken! Wat doe je daar precies mee?

Mooie babydeken zag ik O+
Zo iets maken:

Dit is een tas die ik zelf heb gemaakt en zelf ook dagelijks gebruik. Deze is niet helemaal goed hier en daar maar ik weet nu wel hoe het beter kan (vooral netter werken en meten = weten :') ). Maar we maken ook simpelere tassen zonder voering tote bags zeg maar (geen shoppers).

Nu moet ik de zakken openknippen, schoonmaken en met plakfolie beplakken en dat zijn de de 'stoffen' waarmee we werken.
klerkje
pi_97861304
mooi spiegelei :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:06:33 #44
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97862174
Lush Lady leuke applicaties! :D:D

En lief dekentje van weet even niet meer wie :@ mooi ook met die voering, lekker zacht denk ik.

Spiegelei die tassen zijn leuk :D:D

Donderdag mondeling, dus vanavond en morgen nog even niet haken... (oke ik had vanavond avonddienst dus ging sowieso niet ;))
pi_97862490
Mijsje je gebruikt de verkeerde url om tussen img tags te zetten. Als je met je rechter muisknop klikt op de foto kan je kiezen voor koppeling (of url) kopiëren oid en die kan je wel tussen img tags zetten.
Ik vind dat trouwens wel een heel mooi (en praktisch) mapje voor je spulletjes!

Die chipszaktas is tof! ^O^

[ Bericht 61% gewijzigd door beefcake op 07-06-2011 22:16:16 ]
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_97865898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:47 schreef mijsje het volgende:
Oh, ik heb zulke leuke dingen weer gezien!!! Mooie foto's meiden... :)

Ik had vandaag post!!! Jeej!
http://twitpic.com/58cync http://twitpic.com/58cytz

maar waarom ik nou de foto's niet onder de [img]tags kan zetten... ik snap het niet... ;( dan de linkjes maar even aanklikken... ;)
Dit is nu precies het mapje wat ik zoek voor mn schoonmoeder (ikzelf ben gevallen voor de "" koker"
Heb je hier een patroontje ofzo van?
pi_97868882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:50 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Zo iets maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is een tas die ik zelf heb gemaakt en zelf ook dagelijks gebruik. Deze is niet helemaal goed hier en daar maar ik weet nu wel hoe het beter kan (vooral netter werken en meten = weten :') ). Maar we maken ook simpelere tassen zonder voering tote bags zeg maar (geen shoppers).

Nu moet ik de zakken openknippen, schoonmaken en met plakfolie beplakken en dat zijn de de 'stoffen' waarmee we werken.
Leuk!

Ik maak etuitjes van noodlesoup verpakkingen:

Ooit ook ht idee een webshop te beginnen maar het is er nooit van gekomen...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:57:24 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97868950
ze zijn wel erg leuk, marjo! spiegelei die grote tas van jou vind ik ook geslaagd!

nog even een plaatje van de vis-die-nu-ook-kan-kijken:
in de haak.
pi_97870365
Mooie babydeken!
En wat een toffe etuitjes Marjo! Maar hoe maak je die verpakking nou stevig?
haken is cool
pi_97870509
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:24 schreef MissN het volgende:
Mooie babydeken!
En wat een toffe etuitjes Marjo! Maar hoe maak je die verpakking nou stevig?
Vinyl, van dat doorzichtige tafelzeil zegmaar...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')