Nee, is bij wisselstroom niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat als je het via de aarde doet, allerlei buizen in de aarde gaan roesten enzo.
Wikipedia: Zwerfstroom
Klopt, op de Betuweroute ook.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:33 schreef Igen het volgende:
[..]
En bij de HSL hebben ze dan het AT-systeem toegepast?
Waarom zit er dan zo'n equipotentiaalleiding op de HSL? Is dat dan alleen zodat de masten niet onder stroom kunnen komen te staan als er iets kapot gaat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, is bij wisselstroom niet zo'n probleem.
Nee, lees dat stukje op Infrasite ff, staat het helderder in dan ik hier kan typen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom zit er dan zo'n equipotentiaalleiding op de HSL? Is dat dan alleen zodat de masten niet onder stroom kunnen komen te staan als er iets kapot gaat?
Gepland zou hij om 13:09 moeten vertrekken richting Amsterdam, uit Rotterdam. Betreft trein 9221 Brussel Zuid 11:18, Roosendaal 12:30, Rotterdam 13:08, Amsterdam 14:06.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag de OBB ongepland op Rotterdam rond 1 uur. Richting Amsterdam. Geen tijd om 'm te pakken helaas. Maar wat doe je een uur op Dordt
Dan ben jij nog niet op een Brussels station geweest als het hommeles is. Dan is het met de belgische omroep princiepes net een voetbalcommentator. Ze hebben een rare manier van omroepen daar:quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou, dan mag jij wel eens beter luisteren op Brussel zuid hoor.. Het is zeker niet aan één stuk door..
En vaak is er geen drol van te verstaan..
Dan had ie sowieso vertraging want ik kwam om 10 over 1 op Rotterdam aan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:42 schreef greavy het volgende:
Een toevoeging op voorgaand bericht: Wanneer de ÖBB stam onderhoud nodig heeft en in de "onderhoudslag" zit, doet het maar 1 slag Brussel volgens onderstaande tijden:
Trein 9228 Amsterdam 9:54, Rotterdam 10:55, Roosendaal 11:32, Brussel Zuid 12:42
Daar keert het op trein 9233 Brussel Zuid 14:18, Roosendaal 15:30, Rotterdam 16:08, Amsterdam 17:06.
Apartquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe rijdt die trein man? Ik snap er de bliksem van. Uit Köln hbf weg via Köln Süd, maar de eerste halte is Wuppertal HbfEn daarna Dortmund? Hoe gaat dat? Over goederenlijnen of wat?
Ûber Hagen Hbf?quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu nog zien hoe Wuppertal - Dortmund gaat
De RE4 rijdt toch ook gewoon Wuppertal-Hagen-Witten-Dortmund, net als de ICE-trein Berlijn-Keulen? Die route dus, lijkt mij. Of anders die van de S8/S5, dat kan eventueel ook.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen poep Scheerslot![]()
Maar dan? Kopmaken achter Witten? Door t bos bij Wittbräucke? Terugsteken uit Hamm? Geen idee. Mogelijk ligt er wel weer een boogje bij Witten?
Relaiskastenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:17 schreef rietjeszuiger het volgende:
Even een vraagje: wat kan er allemaal kapot zijn na een blikseminslag bij/op het spoor?
En dan zo kapot dat er tot nu toe 12 uur nodig is om de boel te fixen.
voor de duidelijkheid; ik heb het over de storing tussen Usquert en Roodeschool.
Inderdaad. En anders kunnen er nog assentellers, ATB-bakens, etc geraakt worden.quote:
Succes gewenst aan de seinwezenmonteurs aldaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 06:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. En anders kunnen er nog assentellers, ATB-bakens, etc geraakt worden.
We hadden vooral veel overwegen gestoord, dus wellicht was de aansturing daarvan gefrituurd. Het is trouwens nog niet klaar.
Er zijn wel meer voordelen aan elektrisch spoor.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Succes gewenst aan de seinwezenmonteurs aldaar.
Hèt voordeel van geëlektrificeerd spoor: er hangt een bliksemafleider boven.
Er zijn ook nadelen, zoals landschapsvervuiling en gekut met palen als je een trein wilt fotograferen. En het is duur om te bouwen. Et cetera.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:38 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er zijn wel meer voordelen aan elektrisch spoor.
Geen irritante brom van een dieselmotor bijvoorbeeld.
En soms staan de palen scheef in beeld, zodat je weet dat je camera nog kutter dan kut is.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:42 schreef James1988 het volgende:
Aan de andere kant vertellen die (scherpe) palen je op sommige foto's weer wel dat je camera gewoon kut is en de snelheid niet aankan.
Landschapsvervuiling is opzih wel waar, maar echt storend is er niet. Foto's maken ga ik niet op inquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn ook nadelen, zoals landschapsvervuiling en gekut met palen als je een trein wilt fotograferen. En het is duur om te bouwen. Et cetera.
Op de heel lange termijn misschien, vroeger gingen ze ervan uit dat bij een halfuurdienst het omslagpunt lag. Inmiddels ligt dat iets anders geloof ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En is electriciteit op de lange termijn niet goedkoper, ondanks de aanleg?
Ik mag toch hopen dat dat automatisch gaatquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:33 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me toch af wie al die oude delen heeft opgezocht en gelinkt. Dat moet een rotwerk zijn geweest.
Anne heeft dat gedaan, maar heeft er wel een tooltje voor dat een groot deel van het werk doet. Dus hulde aan Anne.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:33 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me toch af wie al die oude delen heeft opgezocht en gelinkt. Dat moet een rotwerk zijn geweest.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Anne heeft dat gedaan, maar heeft er wel een tooltje voor dat een groot deel van het werk doet. Dus hulde aan Anne.
1 2 3 4 5 6 7 8 | SELECT TopicID, Titel, Created FROM topics WHERE Titel LIKE '%trein%' ORDER BY Created DESC |
Heeft er niet ooit een "trainpics, news and chattopic" bij gezeten?quote:
Weet ik veelquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft er niet ooit een "trainpics, news and chattopic" bij gezeten?
't Is eigenlijk best wel simpelquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:33 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me toch af wie al die oude delen heeft opgezocht en gelinkt. Dat moet een rotwerk zijn geweest.
De link in de OP die naar Wikipedia verwijst, kan wel vervangen worden voor deze link:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:33 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me toch af wie al die oude delen heeft opgezocht en gelinkt. Dat moet een rotwerk zijn geweest.
Het is deels automatisch gegaan. Heb zelf ook een paar reeksen zo gedaan en na 2 topics geknoopt te hebben kwam de rest er achteraan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:33 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me toch af wie al die oude delen heeft opgezocht en gelinkt. Dat moet een rotwerk zijn geweest.
Sinds iedereen op dat station te depressief is om te etenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:48 schreef greavy het volgende:
Sinds wanneer is die Broodzaak op Ede-Wageningen gesloten
4, is dat dat kopspoortje waar meestal ouwe meuk staat opgesteld?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:19 schreef Bitlord het volgende:
Net op Zwolle: een SLT-VI als stopper naar Utrecht vanaf spoor 4. Zon treinstel past werkelijk maar nét op dat perron. De machinist kan nauwelijks instappen via zn cabinedeur.
4 is dat spoortje aan de Amersfoortse zijde dat als een soort van inkeping tussen 3 en 5 ligt. Vertrekt regelmatig een stopper naar Utrecht vandaan, maar er staat ook wel eens ICMm of VIRM.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
4, is dat dat kopspoortje waar meestal ouwe meuk staat opgesteld?
Dat bedoel ik. Kopspoor, in mijn herinnering stond er altijd van die oude dubbeldekkerzooi.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
4 is dat spoortje aan de Amersfoortse zijde dat als een soort van inkeping tussen 3 en 5 ligt. Vertrekt regelmatig een stopper naar Utrecht vandaan, maar er staat ook wel eens ICMm of VIRM.
Het bestaat nog wel, maar wordt niet meer gepromoot.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:03 schreef Socios het volgende:
Bestaat het weekendretour nou wel of niet meer?
Het avondretour is een tijdje geleden afgeschaft, maar ik heb in ieder geval vandaag aan het NS-loket op het station een weekendretour kunnen bemachtigen.(Deze was niet te koop in de kaartautomaat)
Okay, mooi.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Het bestaat nog wel, maar wordt niet meer gepromoot.
Weekendretour verdwijnt in zijn geheel binnenkort. Net als kaarten zonder datum. Een weekendretour heeft geen toegevoegde waarde meer want de prijs is enkele reis + enkele reis.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:03 schreef Socios het volgende:
Bestaat het weekendretour nou wel of niet meer?
Het avondretour is een tijdje geleden afgeschaft, maar ik heb in ieder geval vandaag aan het NS-loket op het station een weekendretour kunnen bemachtigen.(Deze was niet te koop in de kaartautomaat)
In andere woorden: de reiziger wordt weer genaaid waar hij bij staat omdat allerhande kaartsoorten vanwege de simpelheid van Het OVC Systeem niet meer 'kunnen'.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Weekendretour verdwijnt in zijn geheel binnenkort. Net als kaarten zonder datum. Een weekendretour heeft geen toegevoegde waarde meer want de prijs is enkele reis + enkele reis.
Klopt, maar met de chipkaart kan net zo goed gefraudeerd worden als je bijvoorbeeld van twee kaarten gebruik maakt ...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:24 schreef greavy het volgende:
Ja, zo kan je het wel zien.. Kaarten zonder datum gaan verdwijnen "omdat er teveel mee word gefraudeerd"
Dat is nog wel een begrijpelijke reden.
Met één kaart ook:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar met de chipkaart kan net zo goed gefraudeerd worden als je bijvoorbeeld van twee kaarten gebruik maakt ...
Zeker een gemis! Ik heb in mijn leven toch al gauw drie keer gebruik gemaakt van het avondretour!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja zo kan je je natuurlijk overal wel druk over maken...
Er zijn dus altijd twee handelingen voor nodig ...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Met één kaart ook:
Bijvoorbeeld inchecken op Hengelo, op saldo naar Leiden reizen. Los kaartje voor de terugreis (tot Hengelo) kopen en in Enschede weer uitchecken.
Gelijk die kaart afschaffenquote:Vervoerders zijn klaar met bedrijf achter chipkaart
AMSTERDAM - Connexxion, Arriva, Veolia en Syntus willen van het bedrijf achter de OV-chipkaart af. De vervoersbedrijven vinden dat de resultaten van chipkaartleverancier Trans Link Systems (TLS) tegenvallen. Zo neemt TLS volgens de vervoerders geen verantwoordelijkheid bij het verbeteren van de veiligheid van de chipkaart.
© NU.nl/Alphons Nieuwenhuis
De vier vervoerders, verenigd in de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland, willen dat een externe marktpartij de taken van TLS overneemt.
TLS is opgericht door een aantal deelnemers in de OV-chipkaart. Naast NS, GVB, RET en HTM was dat ook Connexxion, maar dat bedrijf stapte al in 2008 uit TLS.
Bezuinigingen
"Als TLS geen verantwoordelijkheid neemt, kan een andere marktpartij de taken eventueel overnemen", verduidelijkt een FMN-woordvoerder.
Volgens de federatie is het in deze tijden van bezuinigingen extra belangrijk dat problemen in de bedrijfsvoering kordaat worden aangepakt.
Gehackt
Sinds de geleidelijke invoering van de OV-chipkaart heeft het systeem voortdurend te maken met beveiligingsproblemen. De kaart werd al in 2007 voor het eerst gehackt.
Daarna kwamen er steeds meer beveiligingslekken aan het licht. Inmiddels is er op internet software te vinden waarmee iedereen de kaart simpel kan manipuleren om er gratis mee te reizen.
Wel typisch ook dat alleen de bedrijven die nog in overheidshanden zijn de chipkaart nog steunen.quote:
Ja, inderdaad zonde dat het verdwenen is. Het was een mooi kaartje voor mensen die 's avonds (wanneer het rustig is in de trein) op familiebezoek gingen o.i.d.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:
Zeker een gemis! Ik heb in mijn leven toch al gauw drie keer gebruik gemaakt van het avondretour!
DRIE KEER!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, inderdaad zonde dat het verdwenen is. Het was een mooi kaartje voor mensen die 's avonds (wanneer het rustig is in de trein) op familiebezoek gingen o.i.d.
There, I fixed itquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:19 schreef MREn het volgende:
[..]
In andere woorden: de reiziger wordt weer genaaid waar hij bij staat omdat allerhande kaartsoorten vanwege de simpelcomplexheid van Het OVC Systeem niet meer 'kunnen'.
Ja, Europapark is populair. Terwijl dat echt op loopafstand van Centraal ligt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:13 schreef Bitlord het volgende:
Heb net even kort Veendam bezocht, voor mij was dit ook de eerste Noordelijke Nevenlijn buiten Groningen-Leeuwarden. Wat een landelijkheid zeg, dat zie je niet vaak bij mij in de omgeving Utrecht.
Nog even geteld omdat ik dat leuk vind. De trein (een GTW 2/8) had de volgende aantallen reizigers (bezetting):
Stoptrein 21:04 Groningen - Veendam:
Groningen - Groningen Europark: 51 (28%)
Zuidbroek - Veendam: 18 (10%)
Stoptrein 21:42 Veendam - Groningen
Veendam - Zuidbroek: 7 (4%)
Groningen Europapark - Groningen: 8 (4%)
Hoofdstation heet dat naar goed Gronings gebruik.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, Europapark is populair. Terwijl dat echt op loopafstand van Centraal ligt.
Gaat het hierover een Veghels bedrijf?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoofdstation heet dat naar goed Gronings gebruik.
En natuurlijk is Europapark populair, daar ligt de beste supermarkt van het land.
Maakt het uit hoe ik het noem? Ik ben geen Groninger.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoofdstation heet dat naar goed Gronings gebruik.
Dan wel. De 700-serie vast wel, de Intercity-die-overal-stopt. Wat nou minimaal 10 km afstand tussen halteringen voor ICM?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:55 schreef bork het volgende:
[..]
Geinig maar de planning klopt niet volgens mij, want daar stoppen toch geen intercities?
Maar het nieuwe station komt ook weer net iets verderop te liggen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan wel. De 700-serie vast wel, de Intercity-die-overal-stopt. Wat nou minimaal 10 km afstand tussen halteringen voor ICM?
en wanneer is dan? 2010 is inmiddels al weer passéquote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan wel. De 700-serie vast wel, de Intercity-die-overal-stopt. Wat nou minimaal 10 km afstand tussen halteringen voor ICM?
Typfoutje denk ik, zal wel 2012 hebben moeten staan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:04 schreef bork het volgende:
[..]
en wanneer is dan? 2010 is inmiddels al weer passé
Ja en nee.quote:
Dat zijn geen minimumafstanden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan wel. De 700-serie vast wel, de Intercity-die-overal-stopt. Wat nou minimaal 10 km afstand tussen halteringen voor ICM?
Dat is dan vanwege elektrische verliezen neem ik aan? Of is het soms slecht voor het materieel?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zijn geen minimumafstanden.
Het wordt gewoon als onwenselijk beschouwd om met weerstandsstellen vaak te stoppen. Wil niet zeggen dat niet toevallig een paar stations wat dicht bij elkaar mogen liggen. Gebeurt met Enschede en Hengelo elk halfuur.
Ik denk dat de weerstanden te heet worden bij te vaak remmen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is dan vanwege elektrische verliezen neem ik aan? Of is het soms slecht voor het materieel?
Voor zover ik weet is dat het probleem ook ja. Bij wat langere afstanden is het geen probleem omdat het spul dan rijwindkoeling heeft, iets wat in de stoptreinseries met stations dicht op elkaar wat meer een probleem is.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat de weerstanden te heet worden bij te vaak remmen.
SGM is er wat beter op voorbereid, kijk maar eens wat daar allemaal op het dak staat.
Niet geheel juiste interpretatie van de getallen, want ik zeg niet dat iedereen bij Europapark is uitgestapt. De meesten stapten bij Kropswolde (prachtige naam) en Hoogezand-Sappemeer uit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, Europapark is populair. Terwijl dat echt op loopafstand van Centraal ligt.
Ik denk vooral bij optrekken, de eerste veertig stellen hebben nog weerstandsregeling op de tractiemotoren.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat de weerstanden te heet worden bij te vaak remmen.
SGM is er wat beter op voorbereid, kijk maar eens wat daar allemaal op het dak staat.
Dan zou je de 2/8 alleen in de spits nodig hebben, wat voo onevenredige slijtage komt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Niet geheel juiste interpretatie van de getallen, want ik zeg niet dat iedereen bij Europapark is uitgestapt. De meesten stapten bij Kropswolde (prachtige naam) en Hoogezand-Sappemeer uit.
Je wordt wat vreemd aangekeken als je bij elke halte door de trein loopt.
Nog twee getallen, gewoon omdat het kan:
Sneltrein 19:59 Leeuwarden - Groningen
Buitenpost - Groningen: 48 (27%)
Stoptrein 22:19 Groningen - Nieuweschans
Groningen - Groningen Europapark: 38 (21%)
Ik weet niet hoe dat qua onderhoud en schoonmaak past bij Arriva, maar het lijkt mij toch wat goedkoper in exploitatie om 's avonds alleen maar GTW 2/6 in te zetten ipv 2/8.
oe, nicequote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:53 schreef dennistd het volgende:
Zo, vanmorgen al weer even op pad geweest:
[ link | afbeelding ]
Loc 78 468
Met de Grachten-Express naar Amsterdam, bij Schüttorf
[ link | afbeelding ]
Loc 23 076
Met de Grachten-Express van Duitsland naar Amsterdam, bij De Lutte
Die zou in Europapark gestopt hebben als dat station in 2010 af was geweest. Nu is dat stationnetje dus eind 2012 pas klaar en net op dat moment wordt die Intercity-die-overal-stopt afgeschaft. Dan wordt het dus gewoon een stoptreinstationnetje.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan wel. De 700-serie vast wel, de Intercity-die-overal-stopt.
mja, Arriva heeft de omlopen echt wel op orde hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Niet geheel juiste interpretatie van de getallen, want ik zeg niet dat iedereen bij Europapark is uitgestapt. De meesten stapten bij Kropswolde (prachtige naam) en Hoogezand-Sappemeer uit.
Je wordt wat vreemd aangekeken als je bij elke halte door de trein loopt.
Nog twee getallen, gewoon omdat het kan:
Sneltrein 19:59 Leeuwarden - Groningen
Buitenpost - Groningen: 48 (27%)
Stoptrein 22:19 Groningen - Nieuweschans
Groningen - Groningen Europapark: 38 (21%)
Ik weet niet hoe dat qua onderhoud en schoonmaak past bij Arriva, maar het lijkt mij toch wat goedkoper in exploitatie om 's avonds alleen maar GTW 2/6 in te zetten ipv 2/8.
Een goed argument, ik had daar niet over nagedacht.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Arriva heeft de omlopen echt wel op orde hoor
Ga er maar vanuit dat elk stel per jaar iets meer dan 150.000 kilometer draait. Door op sommige trajecten ook 's avonds een 2/8 in te zetten zorg je er voor dat de slijtage van de stellen gelijkmatig kan verlopen.
wat jij zegt is niet helemaal waar, dr zijn al treinstellen die al meer dan 1 miljoen kilometer hebben afgelegd ...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Arriva heeft de omlopen echt wel op orde hoor
Ga er maar vanuit dat elk stel per jaar iets meer dan 150.000 kilometer draait. Door op sommige trajecten ook 's avonds een 2/8 in te zetten zorg je er voor dat de slijtage van de stellen gelijkmatig kan verlopen.
Die Duitsland stellen zeker of niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:40 schreef dan13lv het volgende:
[..]
wat jij zegt is niet helemaal waar, dr zijn al treinstellen die al meer dan 1 miljoen kilometer hebben afgelegd ...
* dan13lv opent excel lijstje met kilometerstanden en draaiurenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die Duitsland stellen zeker of niet?
En het is nog niet af, ook de Tweede Maasvlakte krijgt natuurlijk weer spoor!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:44 schreef Bitlord het volgende:
Ik had het mij nooit beseft eigenlijk, maar wat een gigantisch spoorwegnet ligt er in het Rotterdamse Havengebied! Enorme rangeerterreinen, tientallen spooraansluitingen voor bedrijven en dwars door het gebied een centrale tweesporige "aorta" die volgens mij behoorlijk veel verkeer heeft. Van het uiterste puntje op de Maasvlakte naar de hoofdspoorlijn Rotterdam-Dordrecht is het gewoon 45 kilometer spoor!
Ik wil er eigenlijk wel eens een dagje fotograferen!
14 kilometer om precies te zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
En het is nog niet af, ook de Tweede Maasvlakte krijgt natuurlijk weer spoor!
Hier... Mensen die denken dat de haven van Rotterdam in Rotterdam ligt.quote:
Om vervolgens een file van vrachtwagens te huisvesten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:29 schreef Ascendancy het volgende:
Idd, ook al een 3-baans snelweg(dat moet het worden) Om alleen die haven te ontsluiten.
De haven ligt niet in het stedelijk gebied van Rotterdam, maar wel binnen de gemeente Rotterdam. Zo gek is de gedachte dus niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hier... Mensen die denken dat de haven van Rotterdam in Rotterdam ligt.
Mwah, hele delen van de haven zijn in elk geval geen 010.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De haven ligt niet in het stedelijk gebied van Rotterdam, maar wel binnen de gemeente Rotterdam. Zo gek is de gedachte dus niet.
Dat is niet overal mogelijk en de capaciteit na Zevenaar is te laag.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om vervolgens een file van vrachtwagens te huisvesten.
Beter verplichten ze die krengen in de haven de trein te nemen. Scheelt ook een hoop gedoe op de A15.
Goede quizvraag: welke treinstations liggen allemaal in de gemeente Rotterdam.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwah, hele delen van de haven zijn in elk geval geen 010.
Niet alle vracht moeten naar het rurhgebied.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is niet overal mogelijk en de capaciteit na Zevenaar is te laag.
Dat schop je ze bij Valburg de snelweg weer op. Doet dat CUP ook nog eens wat.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is niet overal mogelijk en de capaciteit na Zevenaar is te laag.
Interessant ja!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Goede quizvraag: welke treinstations liggen allemaal in de gemeente Rotterdam.
Leuke instinker is dat de trits Vlaardingen - Maassluis niet in Rotterdam liggen en Hoek van Holland Haven en - Strand weer wel.
De linkse groepering in Nijmegen wil dat niet. Die wil liever vrachtwagens dan smerige treinen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat schop je ze bij Valburg de snelweg weer op. Doet dat CUP ook nog eens wat.
Had me al een beetje ingelezen over die 2e Maasvlakte. Bedrijven die zich daar vestigen mogen ten hoogste 55% van hun vervoer van- en naar binnenland over de weg doen. De rest moet per binnenvaartschip of trein.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om vervolgens een file van vrachtwagens te huisvesten.
Beter verplichten ze die krengen in de haven de trein te nemen. Scheelt ook een hoop gedoe op de A15.
Iets in mij zegt dat dat toch niet gehandhaafd wordt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Had me al een beetje ingelezen over die 2e Maasvlakte. Bedrijven die zich daar vestigen mogen ten hoogste 55% van hun vervoer van- en naar binnenland over de weg doen. De rest moet per binnenvaartschip of trein.
Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.quote:Op zondag 15 mei 2011 01:38 schreef Hojdhopper het volgende:
Zonet in de kroeg een 'discussie' gehad met een vriend over of er in NL ook intercity's bestaande uit 3 treinstellen rijden. En dan hadden we het over de dd-irm/v-irm. Ik was van mening dat ik er wel eens een had gezien (dus drie treinstellen bestaande uit een lange en twee korte om het zo maar even te noemen). Hij was ervan overtuigd dat in NL de maximale lengte van een IC twee lange (dus 2x6 coupés) is.
Onbenullige discussie, maar hé, je weet hoe dat gaat bij een biertje.
YESSSS!!!quote:Op zondag 15 mei 2011 01:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.
En tussen Amsterdam en Eindhoven rijden combi's van 4+4+4, maar geen idee wanneer, ik ben een notoire spitsmijder.
Bovendien rijden koplopers ook wel eens met 4 setjes gecombineerd.quote:
Nee, setjes van 1-5 stellen. Eén koploperstel bestaan dan weer uit 3 of 4 bakken.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Bovendien rijden koplopers ook wel eens met 4 setjes gecombineerd.
Dat zijn dan setjes van 3 of 4 'bakken'.
Klopt, die is even na 18u vertrokken uit Amsterdamquote:Op zondag 15 mei 2011 00:49 schreef Telates het volgende:
Ik kwam vanmiddag op station Hilversum rond een uur of half zeven een grote stoomtrein tegen, was dat die grachtenexpress?
Niet helemaalquote:Op zondag 15 mei 2011 01:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.
Dat geldt alleen voor de Leeuwarder tak neem ik aan? Het Groninger deel van die trein wordt standaard met VIRM gereden.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Niet helemaalHet is de 16:38 trein die uit 4+4+6 bestaat. Deze combinatie rijdt twee slagen tussen Leeuwarden/Groningen en Rotterdam/Den Haag. Beginnend rond 6:45 en 12:45 uit het hoge Noorden. In de vakantieperiode is de slag van een uur later (dus 7:45 uit het Noorden en dus 17:38 uit Amersfoort ook VIRM, maar buiten de vakanties dus niet (en gelukkig maar)
Uiteraard, maar ja ik ben ook een Liwwadder, ik mijd Grunning zo veel als mogelijkquote:Op zondag 15 mei 2011 13:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor de Leeuwarder tak neem ik aan? Het Groninger deel van die trein wordt standaard met VIRM gereden.
* Igen mompelt iets over vriezen en dooien enzo.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ja ik ben ook een Liwwadder, ik mijd Grunning zo veel als mogelijk(hopende hiermee niet teveel boze Fok'kers te krijgen
)
Bronquote:Treinstoring rond Alkmaar
ALKMAAR - Van en naar Alkmaar rijden geen treinen omdat een vrachtwagen met een kraan de bovenleiding aan beide kanten van het spoor kapot heeft getrokken. Dat liet een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail zondag weten.
Vanuit het noorden rijden de treinen nu tot Heerhugowaard, vanuit het zuiden tot Uitgeest. De Nederlandse Spoorwegen zetten bussen in. De stremming duurt waarschijnlijk tot ver in zondagavond. De NS spreekt van een zeer ongelukkig samenloop van omstandigheden omdat veel Ajax-supporters uit Noord-Holland Noord vanavond naar huis willen vanuit de Arena.
Vanuit Amsterdam is Alkmaar per trein alleen bereikbaar door over Hoorn naar Heerhugowaard te reizen en daar een bus te nemen. Dat komt omdat door werkzaamheden tussen Amsterdam-Sloterdijk en Zaandam minder treinverkeer mogelijk is.
De schade ontstond toen een vrachtwagen over de spoorwegovergang bij de Helderseweg reed. Waarschijnlijk vergat de chauffeur de kraan in te trekken. Volgens de woordvoerder van ProRail gebeurt dat wel eens vaker. De spoorwegovergang is gesloten in verband met reparatiewerkzaamheden.
Omdat de IC naar Leeuwarden dan los rijdt van het Groningen deel tussen Utrecht en Zwolle.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:54 schreef Igen het volgende:
[..]
* Igen mompelt iets over vriezen en dooien enzo.
Maar waarom gaat 'ie vanuit Leeuwarden dan ineens op een andere tijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |