Sinds iedereen op dat station te depressief is om te etenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:48 schreef greavy het volgende:
Sinds wanneer is die Broodzaak op Ede-Wageningen gesloten
4, is dat dat kopspoortje waar meestal ouwe meuk staat opgesteld?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:19 schreef Bitlord het volgende:
Net op Zwolle: een SLT-VI als stopper naar Utrecht vanaf spoor 4. Zon treinstel past werkelijk maar nét op dat perron. De machinist kan nauwelijks instappen via zn cabinedeur.
4 is dat spoortje aan de Amersfoortse zijde dat als een soort van inkeping tussen 3 en 5 ligt. Vertrekt regelmatig een stopper naar Utrecht vandaan, maar er staat ook wel eens ICMm of VIRM.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
4, is dat dat kopspoortje waar meestal ouwe meuk staat opgesteld?
Dat bedoel ik. Kopspoor, in mijn herinnering stond er altijd van die oude dubbeldekkerzooi.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
4 is dat spoortje aan de Amersfoortse zijde dat als een soort van inkeping tussen 3 en 5 ligt. Vertrekt regelmatig een stopper naar Utrecht vandaan, maar er staat ook wel eens ICMm of VIRM.
Het bestaat nog wel, maar wordt niet meer gepromoot.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:03 schreef Socios het volgende:
Bestaat het weekendretour nou wel of niet meer?
Het avondretour is een tijdje geleden afgeschaft, maar ik heb in ieder geval vandaag aan het NS-loket op het station een weekendretour kunnen bemachtigen.(Deze was niet te koop in de kaartautomaat)
Okay, mooi.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Het bestaat nog wel, maar wordt niet meer gepromoot.
Weekendretour verdwijnt in zijn geheel binnenkort. Net als kaarten zonder datum. Een weekendretour heeft geen toegevoegde waarde meer want de prijs is enkele reis + enkele reis.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:03 schreef Socios het volgende:
Bestaat het weekendretour nou wel of niet meer?
Het avondretour is een tijdje geleden afgeschaft, maar ik heb in ieder geval vandaag aan het NS-loket op het station een weekendretour kunnen bemachtigen.(Deze was niet te koop in de kaartautomaat)
In andere woorden: de reiziger wordt weer genaaid waar hij bij staat omdat allerhande kaartsoorten vanwege de simpelheid van Het OVC Systeem niet meer 'kunnen'.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Weekendretour verdwijnt in zijn geheel binnenkort. Net als kaarten zonder datum. Een weekendretour heeft geen toegevoegde waarde meer want de prijs is enkele reis + enkele reis.
Klopt, maar met de chipkaart kan net zo goed gefraudeerd worden als je bijvoorbeeld van twee kaarten gebruik maakt ...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:24 schreef greavy het volgende:
Ja, zo kan je het wel zien.. Kaarten zonder datum gaan verdwijnen "omdat er teveel mee word gefraudeerd"
Dat is nog wel een begrijpelijke reden.
Met één kaart ook:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar met de chipkaart kan net zo goed gefraudeerd worden als je bijvoorbeeld van twee kaarten gebruik maakt ...
Zeker een gemis! Ik heb in mijn leven toch al gauw drie keer gebruik gemaakt van het avondretour!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja zo kan je je natuurlijk overal wel druk over maken...
Er zijn dus altijd twee handelingen voor nodig ...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Met één kaart ook:
Bijvoorbeeld inchecken op Hengelo, op saldo naar Leiden reizen. Los kaartje voor de terugreis (tot Hengelo) kopen en in Enschede weer uitchecken.
Gelijk die kaart afschaffenquote:Vervoerders zijn klaar met bedrijf achter chipkaart
AMSTERDAM - Connexxion, Arriva, Veolia en Syntus willen van het bedrijf achter de OV-chipkaart af. De vervoersbedrijven vinden dat de resultaten van chipkaartleverancier Trans Link Systems (TLS) tegenvallen. Zo neemt TLS volgens de vervoerders geen verantwoordelijkheid bij het verbeteren van de veiligheid van de chipkaart.
© NU.nl/Alphons Nieuwenhuis
De vier vervoerders, verenigd in de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland, willen dat een externe marktpartij de taken van TLS overneemt.
TLS is opgericht door een aantal deelnemers in de OV-chipkaart. Naast NS, GVB, RET en HTM was dat ook Connexxion, maar dat bedrijf stapte al in 2008 uit TLS.
Bezuinigingen
"Als TLS geen verantwoordelijkheid neemt, kan een andere marktpartij de taken eventueel overnemen", verduidelijkt een FMN-woordvoerder.
Volgens de federatie is het in deze tijden van bezuinigingen extra belangrijk dat problemen in de bedrijfsvoering kordaat worden aangepakt.
Gehackt
Sinds de geleidelijke invoering van de OV-chipkaart heeft het systeem voortdurend te maken met beveiligingsproblemen. De kaart werd al in 2007 voor het eerst gehackt.
Daarna kwamen er steeds meer beveiligingslekken aan het licht. Inmiddels is er op internet software te vinden waarmee iedereen de kaart simpel kan manipuleren om er gratis mee te reizen.
Wel typisch ook dat alleen de bedrijven die nog in overheidshanden zijn de chipkaart nog steunen.quote:
Ja, inderdaad zonde dat het verdwenen is. Het was een mooi kaartje voor mensen die 's avonds (wanneer het rustig is in de trein) op familiebezoek gingen o.i.d.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:
Zeker een gemis! Ik heb in mijn leven toch al gauw drie keer gebruik gemaakt van het avondretour!
DRIE KEER!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, inderdaad zonde dat het verdwenen is. Het was een mooi kaartje voor mensen die 's avonds (wanneer het rustig is in de trein) op familiebezoek gingen o.i.d.
There, I fixed itquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:19 schreef MREn het volgende:
[..]
In andere woorden: de reiziger wordt weer genaaid waar hij bij staat omdat allerhande kaartsoorten vanwege de simpelcomplexheid van Het OVC Systeem niet meer 'kunnen'.
Ja, Europapark is populair. Terwijl dat echt op loopafstand van Centraal ligt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:13 schreef Bitlord het volgende:
Heb net even kort Veendam bezocht, voor mij was dit ook de eerste Noordelijke Nevenlijn buiten Groningen-Leeuwarden. Wat een landelijkheid zeg, dat zie je niet vaak bij mij in de omgeving Utrecht.
Nog even geteld omdat ik dat leuk vind. De trein (een GTW 2/8) had de volgende aantallen reizigers (bezetting):
Stoptrein 21:04 Groningen - Veendam:
Groningen - Groningen Europark: 51 (28%)
Zuidbroek - Veendam: 18 (10%)
Stoptrein 21:42 Veendam - Groningen
Veendam - Zuidbroek: 7 (4%)
Groningen Europapark - Groningen: 8 (4%)
Hoofdstation heet dat naar goed Gronings gebruik.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, Europapark is populair. Terwijl dat echt op loopafstand van Centraal ligt.
Gaat het hierover een Veghels bedrijf?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoofdstation heet dat naar goed Gronings gebruik.
En natuurlijk is Europapark populair, daar ligt de beste supermarkt van het land.
Maakt het uit hoe ik het noem? Ik ben geen Groninger.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoofdstation heet dat naar goed Gronings gebruik.
Dan wel. De 700-serie vast wel, de Intercity-die-overal-stopt. Wat nou minimaal 10 km afstand tussen halteringen voor ICM?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:55 schreef bork het volgende:
[..]
Geinig maar de planning klopt niet volgens mij, want daar stoppen toch geen intercities?
Maar het nieuwe station komt ook weer net iets verderop te liggen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan wel. De 700-serie vast wel, de Intercity-die-overal-stopt. Wat nou minimaal 10 km afstand tussen halteringen voor ICM?
en wanneer is dan? 2010 is inmiddels al weer passéquote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan wel. De 700-serie vast wel, de Intercity-die-overal-stopt. Wat nou minimaal 10 km afstand tussen halteringen voor ICM?
Typfoutje denk ik, zal wel 2012 hebben moeten staan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:04 schreef bork het volgende:
[..]
en wanneer is dan? 2010 is inmiddels al weer passé
Ja en nee.quote:
Dat zijn geen minimumafstanden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan wel. De 700-serie vast wel, de Intercity-die-overal-stopt. Wat nou minimaal 10 km afstand tussen halteringen voor ICM?
Dat is dan vanwege elektrische verliezen neem ik aan? Of is het soms slecht voor het materieel?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zijn geen minimumafstanden.
Het wordt gewoon als onwenselijk beschouwd om met weerstandsstellen vaak te stoppen. Wil niet zeggen dat niet toevallig een paar stations wat dicht bij elkaar mogen liggen. Gebeurt met Enschede en Hengelo elk halfuur.
Ik denk dat de weerstanden te heet worden bij te vaak remmen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is dan vanwege elektrische verliezen neem ik aan? Of is het soms slecht voor het materieel?
Voor zover ik weet is dat het probleem ook ja. Bij wat langere afstanden is het geen probleem omdat het spul dan rijwindkoeling heeft, iets wat in de stoptreinseries met stations dicht op elkaar wat meer een probleem is.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat de weerstanden te heet worden bij te vaak remmen.
SGM is er wat beter op voorbereid, kijk maar eens wat daar allemaal op het dak staat.
Niet geheel juiste interpretatie van de getallen, want ik zeg niet dat iedereen bij Europapark is uitgestapt. De meesten stapten bij Kropswolde (prachtige naam) en Hoogezand-Sappemeer uit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, Europapark is populair. Terwijl dat echt op loopafstand van Centraal ligt.
Ik denk vooral bij optrekken, de eerste veertig stellen hebben nog weerstandsregeling op de tractiemotoren.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat de weerstanden te heet worden bij te vaak remmen.
SGM is er wat beter op voorbereid, kijk maar eens wat daar allemaal op het dak staat.
Dan zou je de 2/8 alleen in de spits nodig hebben, wat voo onevenredige slijtage komt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Niet geheel juiste interpretatie van de getallen, want ik zeg niet dat iedereen bij Europapark is uitgestapt. De meesten stapten bij Kropswolde (prachtige naam) en Hoogezand-Sappemeer uit.
Je wordt wat vreemd aangekeken als je bij elke halte door de trein loopt.
Nog twee getallen, gewoon omdat het kan:
Sneltrein 19:59 Leeuwarden - Groningen
Buitenpost - Groningen: 48 (27%)
Stoptrein 22:19 Groningen - Nieuweschans
Groningen - Groningen Europapark: 38 (21%)
Ik weet niet hoe dat qua onderhoud en schoonmaak past bij Arriva, maar het lijkt mij toch wat goedkoper in exploitatie om 's avonds alleen maar GTW 2/6 in te zetten ipv 2/8.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |