oe, nicequote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:53 schreef dennistd het volgende:
Zo, vanmorgen al weer even op pad geweest:
[ link | afbeelding ]
Loc 78 468
Met de Grachten-Express naar Amsterdam, bij Schüttorf
[ link | afbeelding ]
Loc 23 076
Met de Grachten-Express van Duitsland naar Amsterdam, bij De Lutte
Die zou in Europapark gestopt hebben als dat station in 2010 af was geweest. Nu is dat stationnetje dus eind 2012 pas klaar en net op dat moment wordt die Intercity-die-overal-stopt afgeschaft. Dan wordt het dus gewoon een stoptreinstationnetje.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan wel. De 700-serie vast wel, de Intercity-die-overal-stopt.
mja, Arriva heeft de omlopen echt wel op orde hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Niet geheel juiste interpretatie van de getallen, want ik zeg niet dat iedereen bij Europapark is uitgestapt. De meesten stapten bij Kropswolde (prachtige naam) en Hoogezand-Sappemeer uit.
Je wordt wat vreemd aangekeken als je bij elke halte door de trein loopt.
Nog twee getallen, gewoon omdat het kan:
Sneltrein 19:59 Leeuwarden - Groningen
Buitenpost - Groningen: 48 (27%)
Stoptrein 22:19 Groningen - Nieuweschans
Groningen - Groningen Europapark: 38 (21%)
Ik weet niet hoe dat qua onderhoud en schoonmaak past bij Arriva, maar het lijkt mij toch wat goedkoper in exploitatie om 's avonds alleen maar GTW 2/6 in te zetten ipv 2/8.
Een goed argument, ik had daar niet over nagedacht.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Arriva heeft de omlopen echt wel op orde hoor
Ga er maar vanuit dat elk stel per jaar iets meer dan 150.000 kilometer draait. Door op sommige trajecten ook 's avonds een 2/8 in te zetten zorg je er voor dat de slijtage van de stellen gelijkmatig kan verlopen.
wat jij zegt is niet helemaal waar, dr zijn al treinstellen die al meer dan 1 miljoen kilometer hebben afgelegd ...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Arriva heeft de omlopen echt wel op orde hoor
Ga er maar vanuit dat elk stel per jaar iets meer dan 150.000 kilometer draait. Door op sommige trajecten ook 's avonds een 2/8 in te zetten zorg je er voor dat de slijtage van de stellen gelijkmatig kan verlopen.
Die Duitsland stellen zeker of niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:40 schreef dan13lv het volgende:
[..]
wat jij zegt is niet helemaal waar, dr zijn al treinstellen die al meer dan 1 miljoen kilometer hebben afgelegd ...
* dan13lv opent excel lijstje met kilometerstanden en draaiurenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die Duitsland stellen zeker of niet?
En het is nog niet af, ook de Tweede Maasvlakte krijgt natuurlijk weer spoor!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:44 schreef Bitlord het volgende:
Ik had het mij nooit beseft eigenlijk, maar wat een gigantisch spoorwegnet ligt er in het Rotterdamse Havengebied! Enorme rangeerterreinen, tientallen spooraansluitingen voor bedrijven en dwars door het gebied een centrale tweesporige "aorta" die volgens mij behoorlijk veel verkeer heeft. Van het uiterste puntje op de Maasvlakte naar de hoofdspoorlijn Rotterdam-Dordrecht is het gewoon 45 kilometer spoor!
Ik wil er eigenlijk wel eens een dagje fotograferen!
14 kilometer om precies te zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
En het is nog niet af, ook de Tweede Maasvlakte krijgt natuurlijk weer spoor!
Hier... Mensen die denken dat de haven van Rotterdam in Rotterdam ligt.quote:
Om vervolgens een file van vrachtwagens te huisvesten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:29 schreef Ascendancy het volgende:
Idd, ook al een 3-baans snelweg(dat moet het worden) Om alleen die haven te ontsluiten.
De haven ligt niet in het stedelijk gebied van Rotterdam, maar wel binnen de gemeente Rotterdam. Zo gek is de gedachte dus niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hier... Mensen die denken dat de haven van Rotterdam in Rotterdam ligt.
Mwah, hele delen van de haven zijn in elk geval geen 010.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De haven ligt niet in het stedelijk gebied van Rotterdam, maar wel binnen de gemeente Rotterdam. Zo gek is de gedachte dus niet.
Dat is niet overal mogelijk en de capaciteit na Zevenaar is te laag.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om vervolgens een file van vrachtwagens te huisvesten.
Beter verplichten ze die krengen in de haven de trein te nemen. Scheelt ook een hoop gedoe op de A15.
Goede quizvraag: welke treinstations liggen allemaal in de gemeente Rotterdam.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwah, hele delen van de haven zijn in elk geval geen 010.
Niet alle vracht moeten naar het rurhgebied.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is niet overal mogelijk en de capaciteit na Zevenaar is te laag.
Dat schop je ze bij Valburg de snelweg weer op. Doet dat CUP ook nog eens wat.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is niet overal mogelijk en de capaciteit na Zevenaar is te laag.
Interessant ja!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Goede quizvraag: welke treinstations liggen allemaal in de gemeente Rotterdam.
Leuke instinker is dat de trits Vlaardingen - Maassluis niet in Rotterdam liggen en Hoek van Holland Haven en - Strand weer wel.
De linkse groepering in Nijmegen wil dat niet. Die wil liever vrachtwagens dan smerige treinen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat schop je ze bij Valburg de snelweg weer op. Doet dat CUP ook nog eens wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |