oe, nicequote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:53 schreef dennistd het volgende:
Zo, vanmorgen al weer even op pad geweest:
[ link | afbeelding ]
Loc 78 468
Met de Grachten-Express naar Amsterdam, bij Schüttorf
[ link | afbeelding ]
Loc 23 076
Met de Grachten-Express van Duitsland naar Amsterdam, bij De Lutte
Die zou in Europapark gestopt hebben als dat station in 2010 af was geweest. Nu is dat stationnetje dus eind 2012 pas klaar en net op dat moment wordt die Intercity-die-overal-stopt afgeschaft. Dan wordt het dus gewoon een stoptreinstationnetje.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan wel. De 700-serie vast wel, de Intercity-die-overal-stopt.
mja, Arriva heeft de omlopen echt wel op orde hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Niet geheel juiste interpretatie van de getallen, want ik zeg niet dat iedereen bij Europapark is uitgestapt. De meesten stapten bij Kropswolde (prachtige naam) en Hoogezand-Sappemeer uit.
Je wordt wat vreemd aangekeken als je bij elke halte door de trein loopt.
Nog twee getallen, gewoon omdat het kan:
Sneltrein 19:59 Leeuwarden - Groningen
Buitenpost - Groningen: 48 (27%)
Stoptrein 22:19 Groningen - Nieuweschans
Groningen - Groningen Europapark: 38 (21%)
Ik weet niet hoe dat qua onderhoud en schoonmaak past bij Arriva, maar het lijkt mij toch wat goedkoper in exploitatie om 's avonds alleen maar GTW 2/6 in te zetten ipv 2/8.
Een goed argument, ik had daar niet over nagedacht.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Arriva heeft de omlopen echt wel op orde hoor
Ga er maar vanuit dat elk stel per jaar iets meer dan 150.000 kilometer draait. Door op sommige trajecten ook 's avonds een 2/8 in te zetten zorg je er voor dat de slijtage van de stellen gelijkmatig kan verlopen.
wat jij zegt is niet helemaal waar, dr zijn al treinstellen die al meer dan 1 miljoen kilometer hebben afgelegd ...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Arriva heeft de omlopen echt wel op orde hoor
Ga er maar vanuit dat elk stel per jaar iets meer dan 150.000 kilometer draait. Door op sommige trajecten ook 's avonds een 2/8 in te zetten zorg je er voor dat de slijtage van de stellen gelijkmatig kan verlopen.
Die Duitsland stellen zeker of niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:40 schreef dan13lv het volgende:
[..]
wat jij zegt is niet helemaal waar, dr zijn al treinstellen die al meer dan 1 miljoen kilometer hebben afgelegd ...
* dan13lv opent excel lijstje met kilometerstanden en draaiurenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die Duitsland stellen zeker of niet?
En het is nog niet af, ook de Tweede Maasvlakte krijgt natuurlijk weer spoor!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:44 schreef Bitlord het volgende:
Ik had het mij nooit beseft eigenlijk, maar wat een gigantisch spoorwegnet ligt er in het Rotterdamse Havengebied! Enorme rangeerterreinen, tientallen spooraansluitingen voor bedrijven en dwars door het gebied een centrale tweesporige "aorta" die volgens mij behoorlijk veel verkeer heeft. Van het uiterste puntje op de Maasvlakte naar de hoofdspoorlijn Rotterdam-Dordrecht is het gewoon 45 kilometer spoor!
Ik wil er eigenlijk wel eens een dagje fotograferen!
14 kilometer om precies te zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
En het is nog niet af, ook de Tweede Maasvlakte krijgt natuurlijk weer spoor!
Hier... Mensen die denken dat de haven van Rotterdam in Rotterdam ligt.quote:
Om vervolgens een file van vrachtwagens te huisvesten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:29 schreef Ascendancy het volgende:
Idd, ook al een 3-baans snelweg(dat moet het worden) Om alleen die haven te ontsluiten.
De haven ligt niet in het stedelijk gebied van Rotterdam, maar wel binnen de gemeente Rotterdam. Zo gek is de gedachte dus niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hier... Mensen die denken dat de haven van Rotterdam in Rotterdam ligt.
Mwah, hele delen van de haven zijn in elk geval geen 010.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De haven ligt niet in het stedelijk gebied van Rotterdam, maar wel binnen de gemeente Rotterdam. Zo gek is de gedachte dus niet.
Dat is niet overal mogelijk en de capaciteit na Zevenaar is te laag.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om vervolgens een file van vrachtwagens te huisvesten.
Beter verplichten ze die krengen in de haven de trein te nemen. Scheelt ook een hoop gedoe op de A15.
Goede quizvraag: welke treinstations liggen allemaal in de gemeente Rotterdam.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwah, hele delen van de haven zijn in elk geval geen 010.
Niet alle vracht moeten naar het rurhgebied.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is niet overal mogelijk en de capaciteit na Zevenaar is te laag.
Dat schop je ze bij Valburg de snelweg weer op. Doet dat CUP ook nog eens wat.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is niet overal mogelijk en de capaciteit na Zevenaar is te laag.
Interessant ja!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Goede quizvraag: welke treinstations liggen allemaal in de gemeente Rotterdam.
Leuke instinker is dat de trits Vlaardingen - Maassluis niet in Rotterdam liggen en Hoek van Holland Haven en - Strand weer wel.
De linkse groepering in Nijmegen wil dat niet. Die wil liever vrachtwagens dan smerige treinen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat schop je ze bij Valburg de snelweg weer op. Doet dat CUP ook nog eens wat.
Had me al een beetje ingelezen over die 2e Maasvlakte. Bedrijven die zich daar vestigen mogen ten hoogste 55% van hun vervoer van- en naar binnenland over de weg doen. De rest moet per binnenvaartschip of trein.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om vervolgens een file van vrachtwagens te huisvesten.
Beter verplichten ze die krengen in de haven de trein te nemen. Scheelt ook een hoop gedoe op de A15.
Iets in mij zegt dat dat toch niet gehandhaafd wordt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Had me al een beetje ingelezen over die 2e Maasvlakte. Bedrijven die zich daar vestigen mogen ten hoogste 55% van hun vervoer van- en naar binnenland over de weg doen. De rest moet per binnenvaartschip of trein.
Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.quote:Op zondag 15 mei 2011 01:38 schreef Hojdhopper het volgende:
Zonet in de kroeg een 'discussie' gehad met een vriend over of er in NL ook intercity's bestaande uit 3 treinstellen rijden. En dan hadden we het over de dd-irm/v-irm. Ik was van mening dat ik er wel eens een had gezien (dus drie treinstellen bestaande uit een lange en twee korte om het zo maar even te noemen). Hij was ervan overtuigd dat in NL de maximale lengte van een IC twee lange (dus 2x6 coupés) is.
Onbenullige discussie, maar hé, je weet hoe dat gaat bij een biertje.
YESSSS!!!quote:Op zondag 15 mei 2011 01:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.
En tussen Amsterdam en Eindhoven rijden combi's van 4+4+4, maar geen idee wanneer, ik ben een notoire spitsmijder.
Bovendien rijden koplopers ook wel eens met 4 setjes gecombineerd.quote:
Nee, setjes van 1-5 stellen. Eén koploperstel bestaan dan weer uit 3 of 4 bakken.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Bovendien rijden koplopers ook wel eens met 4 setjes gecombineerd.
Dat zijn dan setjes van 3 of 4 'bakken'.
Klopt, die is even na 18u vertrokken uit Amsterdamquote:Op zondag 15 mei 2011 00:49 schreef Telates het volgende:
Ik kwam vanmiddag op station Hilversum rond een uur of half zeven een grote stoomtrein tegen, was dat die grachtenexpress?
Niet helemaalquote:Op zondag 15 mei 2011 01:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Ga om 17:30 ma-vr maar in Amersfoort wachten op de trein naar Groningen/Leeuwarden: IRM 4+4+6.
Dat geldt alleen voor de Leeuwarder tak neem ik aan? Het Groninger deel van die trein wordt standaard met VIRM gereden.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Niet helemaalHet is de 16:38 trein die uit 4+4+6 bestaat. Deze combinatie rijdt twee slagen tussen Leeuwarden/Groningen en Rotterdam/Den Haag. Beginnend rond 6:45 en 12:45 uit het hoge Noorden. In de vakantieperiode is de slag van een uur later (dus 7:45 uit het Noorden en dus 17:38 uit Amersfoort ook VIRM, maar buiten de vakanties dus niet (en gelukkig maar)
Uiteraard, maar ja ik ben ook een Liwwadder, ik mijd Grunning zo veel als mogelijkquote:Op zondag 15 mei 2011 13:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor de Leeuwarder tak neem ik aan? Het Groninger deel van die trein wordt standaard met VIRM gereden.
* Igen mompelt iets over vriezen en dooien enzo.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ja ik ben ook een Liwwadder, ik mijd Grunning zo veel als mogelijk(hopende hiermee niet teveel boze Fok'kers te krijgen
)
Bronquote:Treinstoring rond Alkmaar
ALKMAAR - Van en naar Alkmaar rijden geen treinen omdat een vrachtwagen met een kraan de bovenleiding aan beide kanten van het spoor kapot heeft getrokken. Dat liet een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail zondag weten.
Vanuit het noorden rijden de treinen nu tot Heerhugowaard, vanuit het zuiden tot Uitgeest. De Nederlandse Spoorwegen zetten bussen in. De stremming duurt waarschijnlijk tot ver in zondagavond. De NS spreekt van een zeer ongelukkig samenloop van omstandigheden omdat veel Ajax-supporters uit Noord-Holland Noord vanavond naar huis willen vanuit de Arena.
Vanuit Amsterdam is Alkmaar per trein alleen bereikbaar door over Hoorn naar Heerhugowaard te reizen en daar een bus te nemen. Dat komt omdat door werkzaamheden tussen Amsterdam-Sloterdijk en Zaandam minder treinverkeer mogelijk is.
De schade ontstond toen een vrachtwagen over de spoorwegovergang bij de Helderseweg reed. Waarschijnlijk vergat de chauffeur de kraan in te trekken. Volgens de woordvoerder van ProRail gebeurt dat wel eens vaker. De spoorwegovergang is gesloten in verband met reparatiewerkzaamheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |