abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94992861

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:38
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 24
Regio: Groningen.
Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser
Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.

ultra_ivo
Leeftijd: 43
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Parijs-Brest-Parijs

http://img14.imageshack.us/img14/7792/5064126.jpg (copy/paste deze link)

Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

090601%20DK%20Maassluis%2014%20klein.jpg

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

http://img121.imageshack.us/img121/2678/foksupersix2010.jpg (copy/paste deze link)

Gripper
Leeftijd 28 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Fiets: Giant TCR advanced Ultegra, Bulls Ultegra, en een Giant ATX880
Doelen 2011: 5000 km of meer rijden, toertochtjes in eigen land, lekker fietsen in de ardennen en wat alpencols

Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P
Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde Campagnolo Mirage
Doel voor dit seizoen: 4000km

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour

Najr
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl
Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen.

Mascleta
Leeftijd: 21
BMI: 19 (176cm, 59kg )
Regio: Zeeland
Fiets: Mardini instapfietsje.
Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Aardengel
Leeftijd: 24
BMI: 23 (186 cm, 81kg)
Regio: Noord-Holland ('t Gooi)
Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra
Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Narcotical
BMI: Veel te hoog helaas
Regio: Rijswijk (omgeving Den Haag)
Fiets: Bulls Harrier1 2010 model (matzwart, 105 afmontage)
Doelen voor dit seizoen: Alpe d'Huez bedwingen samen met een studiegenoot (mits de portomonnee het toelaat..), BMI omlaag brengen tot een acceptabel niveau en fitter en sterker worden op de fiets

Kaasplankje

Leeftijd: 34
BMI: 75.5 kg; 1.81 meter lang
Regio: ZH
Fiets: Lorini Campagnolo chorus
Licentie: amateur
Doelen voor dit seizoen: uitslagen rijden in wedstrijden in Brabant, Zuid Holland en België

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
pi_94992946
Practisch vraagje: kliksysteem hè? Ik spin met kliksysteem, da's fijn. Maargoed, m'n spinfiets lazert dan ook niet om, als het goed is. Hoe zit dat met op de weg fietsen? Ben je dan niet altijd te laat met je poot los hebben? :@ Daar ben ik namelijk wel echt bang voor _O-

*kluns*
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 20:33:06 #3
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_94993044
:7
.
pi_94993207
antwoord op de mail:

quote:
de fiets is afgemonteerd met Shimano.
De wielen zijn 28 inch, standaard maat.
Mijn vriendin reed ook op zo'n fiets en zij is 1m72, en ze reed altijd prima.
dus.. 28" is standaard?
Ja doei.
pi_94993331
Dit wordt een leuk topic :D

Nee, je klikt niet te laat los. Uitgaande van Shimano SPD-SL draai je je hiel naar buiten en springt je plaatje direct los van je pedaal.

Even een half loze opmerking: Zorg er wel voor dat je geen modder op je schoenplaatje krijgt, anders kan hij wel wat lastiger vastklikken weer. In mijn geval betekende het niet vastklikken het niet redden van de Bosberg... :{
pi_94993373
Het verslag van de derde Vlaanderen-ganger, alleen deze is wat korter. Vond hem zeer matig dit jaar, ondanks het heerlijke weer.

Zo rond half 11 opgestapt voor lekker tochtje van 75 km. Maar het Vlaamse landschap kan zoveel mooier. Tot de Rekelberg (geen berg te noemen) heerlijk gereden, maar met een paar honderd man over het fietspad naar Brakel toe was een hel. Wind tegen, dus mocht de 'Ollanders het even opknappen.

Enfin, TenBosse ging perfect. Helaas file op de Muur, oorzaak was een fotograaf midden op de Muur. Had nog even intentie om sur placend omhoog te gaan, maar eieren voor me geld gekozen en even 10 meter gelopen naar het vlakke deel. Daar weer opgestapt en naar boven gereden. Bosberg even een krampmomentje omdat ik wat te weinig gedronken had. Maar goed, even tot 60 tellen en je bent boven.

Vandaag me perfect vermaakt met de profs. Kwamen 's ochtends voorbij ons hotel in Kortrijk, daarna nog naar Paddestraat gegaan en uiteindelijk geëindigd op de Bosberg en de laatste 80 km van de koers gezien.

Leuk weekend, ook leuk om te lezen dat Freddeh en Cap_Fab het naar hun zin hebben gehad :)
pi_94993444
700C is 28" dus dat is goed inderdaad. Het antwoord dat de fiets is afgemonteerd met Shimano vind ik nog wat magertjes. Doe nog eens een linkje naar die advertentie, ik zal nog eens kijken wat ik precies zie op de foto's.
pi_94993533
Linkje naar de fiets

Maar onthoud: ben geen pro die duidelijk verschil zal merken, zeg maar. Eerst maar 's zien of 't wat voor me is! :o
Ja doei.
pi_94993556
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:38 schreef Littlecreep het volgende:
Het verslag van de derde Vlaanderen-ganger, alleen deze is wat korter. Vond hem zeer matig dit jaar, ondanks het heerlijke weer.

Zo rond half 11 opgestapt voor lekker tochtje van 75 km. Maar het Vlaamse landschap kan zoveel mooier. Tot de Rekelberg (geen berg te noemen) heerlijk gereden, maar met een paar honderd man over het fietspad naar Brakel toe was een hel. Wind tegen, dus mocht de 'Ollanders het even opknappen.

Enfin, TenBosse ging perfect. Helaas file op de Muur, oorzaak was een fotograaf midden op de Muur. Had nog even intentie om sur placend omhoog te gaan, maar eieren voor me geld gekozen en even 10 meter gelopen naar het vlakke deel. Daar weer opgestapt en naar boven gereden. Bosberg even een krampmomentje omdat ik wat te weinig gedronken had. Maar goed, even tot 60 tellen en je bent boven.

Vandaag me perfect vermaakt met de profs. Kwamen 's ochtends voorbij ons hotel in Kortrijk, daarna nog naar Paddestraat gegaan en uiteindelijk geëindigd op de Bosberg en de laatste 80 km van de koers gezien.

Leuk weekend, ook leuk om te lezen dat Freddeh en Cap_Fab het naar hun zin hebben gehad :)
Beter gereden dan wij dus, respect :)

Ook rond half 11 gestart, en de 75km, net als wij. En elkaar niet tegengekomen. What are the odds :)
pi_94993680
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:40 schreef motorbloempje het volgende:
Linkje naar de fiets

Maar onthoud: ben geen pro die duidelijk verschil zal merken, zeg maar. Eerst maar 's zien of 't wat voor me is! :o
Even gekeken, wat ik mis is een ingezoomde foto van de kettingkant van de fiets. Ik zie een dubbel voorblad, een triple heb je voor triathlon niet nodig dus dat is prima. Maar de classificatie 10 tot 15 versnellingen kan inhouden óf 10, óf 12, óf 14 versnellingen. Mijn vermoeden is 12, maar kan het niet zien helaas. Dat is iets dat ik nog even na zou vragen.
pi_94994060
en wat zou ideaal zijn? :)

Sorry voor al die n00b vragen overigens.. :@
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 20:50:46 #12
308981 Narcotical
Best in the World
pi_94994231
quote:
Op zondag 3 april 2011 20:31 schreef motorbloempje het volgende:
Practisch vraagje: kliksysteem hè? Ik spin met kliksysteem, da's fijn. Maargoed, m'n spinfiets lazert dan ook niet om, als het goed is. Hoe zit dat met op de weg fietsen? Ben je dan niet altijd te laat met je poot los hebben? :@ Daar ben ik namelijk wel echt bang voor _O-

*kluns*
In het begin gaat het wel even wennen zijn voor je.. Ik spin zelf al 3 jaar met SPD schoenplaatjes en rijdt sinds vorig jaar ook op de weg, dus ik snap precies wat je bedoelt. Maar nee, daar ben je echt niet te laat mee.. Mijn ervaring is om mezelf al uit te klikken zodra ik aan het remmen ben en op zo'n 5 meter van het stoplicht oid ben, dan gewoon doorremmen en van het zadel wippen op het moment dat ik echt stil kom te staan..

Lang verhaal kort: ik herken de angst, maar ben ook nog nooit te laat geweest en omgevallen.. :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_94994260
Ideaal voor deze fiets zou 14 zijn, gezien het een double is en ik dan omgerekend tussen 10-15 versnellingen dan door maximaal 7 kan delen.
  zondag 3 april 2011 @ 20:55:40 #14
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_94994626
* DakDuuf meld zich ook even aan.

Beginnend wielrenner, wel veel uic-en gedaan, en nu sinds 2 jaar op de racefiets.
In het bezit van een cannondale Caad5, die ik liefkozend the lady noem.

Ow, tevens voorzitter van het umcg-cycling gebeuren van de grootste werkgever van het noorden des lands.
Voor dit seizoen richten we ons * denk ik* op l-b-l,

Nog meer Groningers hiero?

Gisteren weer voor het eerst met korte broek en korte mouwtjes op de fiets gezeten... heerlijk :)
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  zondag 3 april 2011 @ 20:57:10 #15
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_94994735
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:55 schreef DakDuuf het volgende:

Beginnend wielrenner, wel veel uic-en gedaan, en nu sinds 2 jaar op de racefiets.

Ow, tevens voorzitter van het umcg-cycling gebeuren van de grootste werkgever van het noorden des lands.

Gisteren weer voor het eerst met korte broek en korte mouwtjes op de fiets gezeten... heerlijk :)
Zeker ^O^ , je fietst toch niet toevallig op een grijze cannondale met blauwe letters?
.
pi_94994742
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:51 schreef Freddeh het volgende:
Ideaal voor deze fiets zou 14 zijn, gezien het een double is en ik dan omgerekend tussen 10-15 versnellingen dan door maximaal 7 kan delen.
Thanks! Ook op de mail gezet en gezegd dat ik na overleg met mijn ouders of ze hem mee kunnen nemen en zijn antwoord over de versnellingen meer zal laten weten (lees: bod zal doen).
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 20:59:05 #17
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_94994867
Iedereen is minimaal 1 keer omgevallen/zal nog 1 keer omvallen bij een verkeerslicht. Daarna leer je het wel af :')

quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:22 schreef No-P het volgende:

[..]

Als je wel eens een vervelende wielrenner achter je hebt gehad die in je wiel probeert te blijven als het wat drukker is (en je dus niet zo hard kan), kan ik dat wel eens zijn :7
Zo'n joker had ik gisteren achter mij zitten, met z'n appelgebakfietstempo... Ik had inmiddels al 90 km tegenwind in de benen, dus echt losrijden lukte ook niet meer. Maar overnemen deed die lamzak ook niet...

Maar goed, echt vervelend vond ik het ook niet...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zondag 3 april 2011 @ 20:59:44 #18
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94994916
Je zit mogelijk wel met onderdelen die moeilijk te verkrijgen zijn bij dergelijke oudere systemen. Shifters op de buis zijn voor de triatlon niet echt een probleem. Dat is alleen wat onhandig als je veel en snel moet schakelen zoals in de heuvels. Een kennis van mij die nooit fietst en alleen hardloopt reed laatst in een toertocht een vriend van mij de wel vaak fiets heuvelop uit het wiel. Dat deed hij op een soortgelijke fiets als deze. Een beter fiets scheelt natuurlijk wel, maar het blijft degene die erop zit die hem voortbeweegt.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_94995104
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:40 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ook rond half 11 gestart, en de 75km, net als wij. En elkaar niet tegengekomen. What are the odds :)
Heb nog wel zitten spotten of ik iets bekends tegen kwam, maar niemand gezien helaas. Was overigens wel gezellig fietsen in het weer zo :) Ik baal alleen ervan dat ik de Muur niet in één keer op kon door die file.
pi_94995265
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:59 schreef No-P het volgende:
Je zit mogelijk wel met onderdelen die moeilijk te verkrijgen zijn bij dergelijke oudere systemen. Shifters op de buis zijn voor de triatlon niet echt een probleem. Dat is alleen wat onhandig als je veel en snel moet schakelen zoals in de heuvels. Een kennis van mij die nooit fietst en alleen hardloopt reed laatst in een toertocht een vriend van mij de wel vaak fiets heuvelop uit het wiel. Dat deed hij op een soortgelijke fiets als deze. Een beter fiets scheelt natuurlijk wel, maar het blijft degene die erop zit die hem voortbeweegt.
Als het bevalt en ik doorga (heb in Hull, waar ik ga wonen, een leuke triathlonvereniging gezien!) dan komt er beter materiaal, dus dan gaat deze weg. Deze is dus eigenlijk vooral voor de komende 10 weken tijdens de lessen en om het eens uit te proberen.

Toen ik ging hardlopen heb ik dat ook eerst op wat afgetrapte sportschoenen gedaan en pas een duurdere aanschaf gedaan toen ik besloot om het niet bij een paar pogingen te laten. Het geld groeit me niet op de rug en impulsaankopen heb ik in het verleden meer gekocht dan me lief was :P Dus dat probeer ik te voorkomen!
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 21:07:44 #21
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94995569
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:59 schreef SuperWeber het volgende:
Iedereen is minimaal 1 keer omgevallen/zal nog 1 keer omvallen bij een verkeerslicht. Daarna leer je het wel af :')

[..]

Zo'n joker had ik gisteren achter mij zitten, met z'n appelgebakfietstempo... Ik had inmiddels al 90 km tegenwind in de benen, dus echt losrijden lukte ook niet meer. Maar overnemen deed die lamzak ook niet...

Maar goed, echt vervelend vond ik het ook niet...
Dat van mij was achter een motor. Die ga ik altijd achterna op de dijk. Als het druk is kunnen die toch niet hard gaan omdat ze steeds moeten afremmen. Soms kan ik er een paar kilometer bij blijven.
Dat mensen in mijn wiel gaan zitten vind ik meestal niet erg. Dat ze niet overnemen zal meestal zijn doordat ze niet kunnen denk ik altijd. Zaterdag hadden wij ook een poos een plakker. Na een kilometer of 30 nam hij ook 2 keer over. Geef ook altijd netjes obstakels aan als ik merk dat er iemand zit. Bij gewone tochtjes als ik alleen ben ga ik nooit in het wiel zitten maar blijf er of 30 meter achter of ik ga er voorbij/laat hem gaan.
Sei wachsam,
pi_94995666
Vandaag mijn eerste rit in 10 jaar gemaakt. Was even wennen aan de dunne bandjes, losklikken voor het stoplicht was even wennen en staan op de pedalen was even wennen, maar uiteindelijk toch 35km weggetrapt in iets meer dan een uurtje. Viel me niks tegen :)

In het begin wat onzeker op de fiets, maar de terugweg zat ik echt al zeker onderin de beugels terwijl ik dat de eerste kilometers echt nog niet durfde ^O^
pi_94995750
Ik rijd overigens nooit 'hard' op de dijk, altijd gewoon maximum toegestane snelheid 8-) braverik die ik ben :@

@klikken: maar als je 'ineens moet remmen' dan? :') dat je je voorbereid als je bewust gaat remmen, dat is kwestie van wennen denk ik dan ja, maar plotsklaps.. heb het idee dat ik dat met vallen en opstaan ga leren _O-

*noteert: kniebeschermers kopen*

Antwoord: 12 versnellingen
Ja doei.
pi_94996983
quote:

Opgegroeid in Groningen maar momenteel woonachtig in Dordrecht. Wel in onderhandeling over woonruimte in omgeving Emmen dus meer richting die kant. Wie weet pakken we nog eens een rit samen met wat andere Groningse FOK!ers.
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik rijd overigens nooit 'hard' op de dijk, altijd gewoon maximum toegestane snelheid 8-) braverik die ik ben :@

@klikken: maar als je 'ineens moet remmen' dan? :') dat je je voorbereid als je bewust gaat remmen, dat is kwestie van wennen denk ik dan ja, maar plotsklaps.. heb het idee dat ik dat met vallen en opstaan ga leren _O-

*noteert: kniebeschermers kopen*

Antwoord: 12 versnellingen
Die 12 versnellingen zou ik mee kunnen leven. Heb zelf een tijdje terug een fiets gehad met zelfde aantal versnellingen en zo te zien in dezelfde technische staat. Meer dan ¤100 heb ik er niet voor kunnen krijgen, dus ik denk dat je die kant op moet gaan afdingen.

Die max toegestane snelheid kan ik wel inkomen. Ik rijd ook nooit sneller dan ik mag, hoewel ik (nog) niet met een motor rijd, maar met een auto. Dus als iemand een grote Golf Variant tegenkomt op de A15/A16/A20/A12 tegenkomt die met geen mogelijkheid sneller wil rijden dan toegestaan... toeter en zwaai ff, en post dan hier dat je me zag :+
pi_94997923
quote:

Ik woon in stad, en er zijn wel meer hier.
pi_94998286
Zo, tijd voor bed. Die RVV heeft er toch wel ingehakt gisteren, voel me vandaag wat stijf en niet alles functioneert meer optimaal aan m'n lichaam dus een beetje slaap zal me goed doen. Komende week een route naar Zoetermeer uitstippelen vanaf Dordrecht en die maar eens optimaliseren voor woon-werkverkeer, de RVV afstand viel me lekker :)

Hopelijk zijn er morgen overigens foto's van de RVV online, want ik heb alleen een foto op de camera staan van vertrek, en een terwijl we alweer in ons gewone kloffie richting de auto lopen met de fiets aan de hand doordat vrouwlief ons niet aan zag komen bij de finish omdat er net iemand voor ging lopen. Behalve dat nog een fotootje van Fab en ik in het gras tijdens de bevoorrading, maar dat is het dan ook wel. Ik hoop in ieder geval op een mooie actiefoto, en dan bedoel ik geen foto waarbij ik kokhalzend over m'n fiets gebogen sta bovenop de Rekelberg :{
  zondag 3 april 2011 @ 22:11:51 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95000871
Ik zou niet veel meer dan 70 Euro voor die fiets geven MoBlo :P Het is alleen maar een "damesracefiets" omdat er een roze lintje om het stuur zit. Het schakel- en remsysteem op die fiets is hopeloos verouderd. Bovendien lijkt me dit een maat 56 of een 57 cm frame zo te zien, en dat is wat aan de grote kant voor iemand van 1.72

Zo te zien zijn de rubbers om de remgrepen ook verdwenen en hebben ze het stuurlint er om gewikkeld. Dat is niet echt je van het.

[ Bericht 26% gewijzigd door kaasplankje op 03-04-2011 22:27:51 ]
  zondag 3 april 2011 @ 22:37:18 #28
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95002702
zijn allemaal echt te ver weg om te halen... :) heb ze ook allemaal al gezien, vooral die tweede was interessant, maargoed.... ook daar heb ik op geselecteerd :)
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 22:41:19 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95002847
Nouja dan zou ik nog even verder zoeken als ik jou was, voor een 2e hands instappertje ben je met 50 Euro en misschien een paar nieuwe bandjes klaar hoor.
  zondag 3 april 2011 @ 22:50:15 #31
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95003361
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:50 schreef Narcotical het volgende:

[..]

In het begin gaat het wel even wennen zijn voor je.. Ik spin zelf al 3 jaar met SPD schoenplaatjes en rijdt sinds vorig jaar ook op de weg, dus ik snap precies wat je bedoelt. Maar nee, daar ben je echt niet te laat mee.. Mijn ervaring is om mezelf al uit te klikken zodra ik aan het remmen ben en op zo'n 5 meter van het stoplicht oid ben, dan gewoon doorremmen en van het zadel wippen op het moment dat ik echt stil kom te staan..

Lang verhaal kort: ik herken de angst, maar ben ook nog nooit te laat geweest en omgevallen.. :P
Het is wel even wennen inderdaad. Ik ben in het begin wel een keer op m'n snufferd gegaan. :') Maar over het algemeen gaat het in 99,99% van de gevallen goed met uitklikken. Alleen als je dus heel plotseling moet remmen, kan het wel eens fout gaan. Of als je wegglijdt, dan zit je natuurlijk gewoon vast en heb je niet altijd de kans om snel je poten uit te steken en de val te voorkomen. :')
  zondag 3 april 2011 @ 22:51:02 #32
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95003399
Ik kan haast niet wachten totdat ik weer een eigen fiets heb om op te fietsen.
pi_95004926
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 22:50 schreef Marurk het volgende:

[..]

Het is wel even wennen inderdaad. Ik ben in het begin wel een keer op m'n snufferd gegaan. :') Maar over het algemeen gaat het in 99,99% van de gevallen goed met uitklikken. Alleen als je dus heel plotseling moet remmen, kan het wel eens fout gaan. Of als je wegglijdt, dan zit je natuurlijk gewoon vast en heb je niet altijd de kans om snel je poten uit te steken en de val te voorkomen. :')
Ben eigenlijk 1 keer gevallen met mn klikpedalen. Even leunen tegen een muurtje met pedalen nog ingeklikt. Toen boog ik iets naar de andere kant, balans kwijt en kon niet snel genoeg uitklikken. Daar lig je dan op de grond, met nog ingeklikte pedalen :')
Maar het went snel genoeg. Belangrijk iig om ze in het begin niet te strak af te stellen, zodat ze makkelijk los gaan. Wel raadzaam om van te voren even goed te oefenen hoe je uitklikt, zodat het niet bij een stoplicht oid gebeurt waar iedereen je ziet :+

En verder voor de mensen die een fiets zoeken. Ik zou die hele oude exemplaren met shifters aan het frame eigenlijk links laten, vooral als ze meer dan 50 euro kosten. Dat is echt gedateerd en vraag me af of alles op zo'n fiets nog wel helemaal goed werkt. Zou ook zonde zijn als je door het gekloot met schakelen en ratelende derailleurs er meteen al geen plezier meer in hebt.

Heb zelf in 2009 voor erbij (heb al jaren een MTB) een goedkope nieuwe racefiets gekocht met Shimano Sora 2009 afmontage voor 399 euro. Prima kwaliteit, strak schakelen, geen kraakjes en veel onderdelen zijn bijna gelijkwaardig aan duurdere groepen (heb redelijk wat verstand van fietsen, dus kan dat wel inschatten). Kan er prima mn broertje op zn 1100 euro Ultegra-fiets mee bijhouden en heb er vorig jaar 2 keer de Mont Ventoux mee beklommen. Toch al veel plezier gehad van die 399-euro fiets en als ik in op termijn iets beters wil dan verkoop ik hem weer voor 200 euro, waardoor je uiteindelijke uitgaven ook wel meevallen in vergelijking met zo'n oude/gare 2dehands fiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Palomar op 04-04-2011 00:03:47 ]
pi_95004969
Ik heb dus geen 400 euro voor een fiets liggen.. :) 200 is de max.
Ja doei.
pi_95005238
Hehe dan houdt het idd op ;) Zie ook dat het 2011-model van die fiets van mij nu 500 euro kost (http://www.fietssportief.(...)ts-full-sora-2011/57), dus dat maakt het al weer wat minder aantrekkelijk.
  zondag 3 april 2011 @ 23:27:10 #36
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95005454
Persoonlijk zou ik voor 400 euro een goede tweedehands zoeken.. Met een beetje goed zoeken vind je wel mooie fietsen voor die prijs.

Om even terug te komen op het schakelaars aan het frame gebeuren. Dat is helemaal geen probleem zolang ze goed werken.. Vriend van me heeft ook een oudje gekocht voor iets van 50 euro met shifters op het frame, maar hij houdt mij gewoon bij hoor.. ;). Overigens kan het natuurlijk per fiets verschillen.. Maar als het allemaal nog een beetje goed werkt dan is er echt helemaal niks mee, behalve dat je je handen van het stuur moet halen om te schakelen..
pi_95005495
Zo, twee clubritjes op snelheid doet wonderen. Kon vandaag in mn eentje het tempo tot het eind aardig vasthouden, ook wind tegen en kwam uiteindelijk op een net gemiddelde van tegen de 30 per uur uit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_95005528
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:27 schreef Narcotical het volgende:
Persoonlijk zou ik voor 400 euro een goede tweedehands zoeken.. Met een beetje goed zoeken vind je wel mooie fietsen voor die prijs.
Ja, als ik 400 hàd zou ik dat ook doen ja.. :') maar zoals ik al zei.... dat hèb ik dus niet, hooguit 200.
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 23:29:55 #39
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95005587
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, als ik 400 hàd zou ik dat ook doen ja.. :') maar zoals ik al zei.... dat hèb ik dus niet, hooguit 200.
Nee dat begreep ik al inderdaad.. Ook daarvoor kan je hele goede fietsen vinden hoor.. Gaat er gewoon om dat iemand hem goed onderhouden heeft.. ;).

En nogmaals, shifters op het frame is echt niet zo'n groot punt, mits het goed werkt :)
pi_95005650
Ben een vrouw, dus multitasken zou in theorie moeten werken, in praktijk lijk ik qua dat soort zaken meer op 'n man... :')

Maar, yay! Ben ingeschreven voor de Triathloncursus, kan dus eigenlijk niet meer terug nu! :) Maar nu wel eindelijk slapen. Inschrijven ging 22.00uur open en heb me net pas in kunnen schrijven omdat zodra het 22.00uur was de site plat ging omdat alle studenten zich in wilden schrijven, zoals elke periode weer het geval is...

bedankt voor de tips allen! :Y
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 23:38:30 #41
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95005977
Bij ons op de uni schrijft 90% zich pas op de avond voor sluiting in.. :')
Succes met het vinden van een fiets :P. Mocht je nog meer willen weten dan zitten we hier.. ;)

Even on-topic: Wie van jullie hier rijdt met een hartslagmeter en waar gebruik je die precies voor?
Ik weet wel dat je er van alles mee kan, maar ik doe zelf eigenlijk alles op gevoel.. Maakt het voor jullie veel verschil, met of zonder meter?
pi_95005990
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:27 schreef Narcotical het volgende:
Ik kon tweedehands niet echt iets geschikts vinden... Lag er ook aan dat ik al aardig ver 'in het seizoen' aan het zoeken was en er meer mensen op het idee kwamen om tweedehands een fiets te kopen, dus toen waren die dingen ook zo weer verkocht. En dan moet je nog de juiste framemaat hebben en een beetje in de buurt. Heeft mij er tot doen besluiten om maar een nieuwe te kopen ;)
  zondag 3 april 2011 @ 23:39:26 #43
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95006021
Ik zou zeggen meenemen als je er 50-80 voor kunt betalen mits de afmeting goed is en de onderdelen niet helemaal versleten. Die 10 weken kun je er goed mee doorkomen. Wat mogelijke materiele ongemakken zul je even voor lief moeten nemen. Voor die prijs kun je hem ook wel weer verkopen.
Sei wachsam,
  zondag 3 april 2011 @ 23:42:42 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_95006178
Ik heb een suggestie voor de OP n.a.v. een persoonlijke ergernis.

Ik vergeet altijd welke wieler webshops een bezoekje waard zijn voor het vergelijken van prijzen. Is het wellicht een idee om in de op een lijstje toe te voegen van goede webshops zoals futurumshop, bike2build, math salden, etc. ?
  zondag 3 april 2011 @ 23:45:02 #45
130803 Gripper
Get a grip
pi_95006277
Ik had nog niet eens gereageerd op het fietstochtje gisteren... Lekker gereden met eentwee +2 fietsmaatjes, No-P, en farscapvr8. Jammer dat die laatste er al snel af was, maar gelukkig wel veilig thuisgekomen zag ik :)

Superweer en een mooie tocht (helaas zonder bevoorrading, maar wel met een voetbalkantine halverwege) Zowel de armen als benen vertonen al een klein kleurtje, dus dat gaat de goeie kant op! 8-)

@No-P, bij mij kraakte het op het laatste viaductje ook hoor! Toch weer mooi 130 km erbij en flink wat hoogtemeters. Vandaag nog een klein rondje van 40 km gedaan om het zuur eruit te fietsen en natuurlijk om de olie goed te verspreiden. Ketting weer helemaal schoon, ontvet en opnieuw geolied (fiets viel zaterdag tijdens een plasstop om, precies in een perkje mul zand :') )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_95006293
Goed idee. Ik vind de OP sowieso nogal lang. Een paar users die er nooit (meer) zijn, eruit flikkeren?

Ik moet trouwens op zoek naar nieuwe stuurdoppen. Ben er één verloren vandaag en de andere zit er ook niet echt strak in (BBB).
pi_95006533
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:42 schreef Blik het volgende:
Ik heb een suggestie voor de OP n.a.v. een persoonlijke ergernis.

Ik vergeet altijd welke wieler webshops een bezoekje waard zijn voor het vergelijken van prijzen. Is het wellicht een idee om in de op een lijstje toe te voegen van goede webshops zoals futurumshop, bike2build, math salden, etc. ?
Goed idee, alvast aanvulling daarop:
www.featherbikes.nl
www.fietssportiefonderdelen.nl
www.bikesnparts.nl
www.fietspunt.nl
www.12gotrading.nl
  zondag 3 april 2011 @ 23:51:56 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_95006583
Van mij morgen er ook wel wat niet meer actieve users uit de OP.

Zullen we dan even een lijstje maken met goede webshops? Dan kunnen we die in de OP toevoegen. Vul maar verder aan, ook met goede Duitse webshops:

www.futurumshop.nl
www.salden.nl
www.rose.nl
www.bike2build.nl
  maandag 4 april 2011 @ 00:07:42 #49
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_95007245
Hier staat een aardig lijstje van bekende/betrouwbare webshops:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?COMMAND=GOTOLAST&TID=27746

Winkel______________Website________________________Land__Opmerking
12gotrading__________ http://www.12gotrading.com/ ______NL
Actionsports__________ http://www.actionsports.de/ _______DE
Barracuda___________ http://www.mtbikers.com/ __________BE
Bike2build___________ http://www.bike2build.nl/ __________NL
Bike24______________ http://www.bike24.net/ ____________DE
Bike Boosting_________ http://www.bikeboosting.nl/ _______NL___handgespaakte wielen (Frieke)
Bike-Components_____ http://www.bike-components.de/ __DE
Bikediscount_________ http://www.bikediscount.de/ ________DE___zonder streepje
Bike-discount_________ http://www.bike-discount.de/ ______DE___met streepje
Bikegear____________ http://www.bikegear.be/ ____________BE
Bike Hardest_________ http://www.bikehardest.net/ ________DE___ti boutjes en ander klein grut
Bike O' Bello_________ http://www.bobshop.de/ _______DE
Bike-Palast___________ http://www.bikepalast.de/ _________DE
Bikeparts4all _________ http://www.bikeparts4all.com/ _____ NL__Banden voor Race en ATB
Bikeparts4U__________ http://www.bikeparts4u.nl/ _________NL
Bikesnparts__________ http://www.bikesnparts.nl/ __________NL
Bikesonline__________ http://www.bikesonline.com/ ________US___Velocity
Bike-Studio__________ http://www.bikestudio.nl/ ___________NL
Bikestuff____________ http://www.bikestuff.nl/ _____________NL
Bikezone____________ http://www.bikezone.nl/ ____________NL
BikeXperto__________ http://www.bikexperto.com/ _________NL___handgespaakte wielen (Zoran)
Brike Lane Bikes______ http://bricklanebikes.co.uk/ ________GB__Velocity & Phil
Bike-mailorder_______ http://www.bike-mailorder.de/ _______DE
Bonthrone Bikes______ http://www.bonthronebikes.co.uk/ __ GB
Carbonfreaks________ http://www.carbonfreaks.nl/ _________NL
Chainreactioncycles___ http://www.chainreactioncycles.com/ __GB
CNC Bike___________ http://shop.cnc-bike.de/ _____________DE
Craftwear___________ http://www.craftwear.nl/ _____________NL__kleding
Cyclestore___________ http://www.cyclestore.co.uk/ _________GB
Cyclespeed.nl________ http://www.cyclespeed.nl/ ___________NL__tijdrit & triathlon
Cyclewear___________ http://www.cyclewear.nl/ _____________NL___kleding
Derks Wielersport_____ http://www.derks-wielersport.nl/ _____NL
Dotbike_____________ http://www.dotbike.com/ ____________GB
Duursport.info________ http://www.duursport.info/ __________NL___voeding
Extraparts___________ http://www.extraparts.nl/ ____________NL
Featherbikes_________ http://www.featherbikes.nl/ _________NL
Frame Stickers________ http://frame-stickers.nl/ __________NL___framestickers
Freepartshop_________ http://www.freepartshop.nl/ _________NL
Futurumshop_________ http://www.futurumshop.nl/ _________NL
Hartslagmeter________ http://www.hartslagmeter.com/ ______NL
Hergarden___________ http://www.hergarden.de/ ___________DE
Hopmans____________ http://www.hopmansfietsgigant.nl/ ___NL
IVBikegeo____________ http://www.ivgeo.nl/ _______________NL
Jedi-Sports___________ http://www.jedi-sports.de/ __________DE
Jenson USA__________ http://www.jensonusa.com/ _________US
Kuiper Trading________ http://www.kuipertrading.nl/ ________NL__race- & tijdritwielen, frames
Ladies Bikewear______ http://www.ladiesbikewear.com/ _____NL__kleding
Lijten Fietsen_________ http://www.lijtenfietsen.nl/ __________NL
Mantel______________ http://www.mantel-tweewielers.nl/ ____NL
Matra Bikes__________ http://www.matrabike.nl/ ____________NL
Merlyn Cycles________ http://www.merlincycles.co.uk/ _______GB
O&S Sportsfashion____http://www.fahrradbekleidung.biz________DE
Party Cycle__________ http://www.partycycle.com/ ___________GB
Planet-X ____________ http://www.planet-x-bikes.co.uk/ ____GB
Poison Bikes_________ http://www.poison-bikes.nl/ __________NL
Probikekit __________ http://www.probikekit.com/ ___________GB
Probikeshop_________ http://www.probikeshop.nl/ ___________NL
Pro-Bikeshop________ http://www.pro-bikeshop.be/ _________BE
Racycles____________ http://www.racycles.com/ _____________US
Rad-Laden__________ http://www.rad-laden.de/ ____________DE
Radsportbekleidung___ http://www.radsportbekleidung.com/ __DE__kleding
Ribble Cycles________ http://www.ribblecycles.co.uk/ _________GB
Rose_______________ http://www.roseversand.nl/ ____________DE
Salden______________ http://www.salden.nl/ ________________NL
Singlespeed Central___ http://www.singlespeed.nl/ __________NL___SS/fixie en 29"
Snellewielen.nl_______ http://www.snellewielen.nl/ ___________NL____race- & tijdritwielen
Sport44_____________ http://www.sport44.com/ ______________NL
Sport-systems________ http://www.sport-systems.nl/ _________NL
Sportvoedingswebshop__ http://www.sportvoedingwebshop.com/ __NL__voeding
Sportersvoeding_______ http://www.sportersvoeding.nl/ __NL__voeding
SSupply_____________ http://www.ssupply.nl/ ________________NL____kleding en accessoires
Superlight-Bikeparts___ http://www.superlight-bikeparts.de/ ___DE
SuperSocks__________ http://www.supersocks.nl/ _____________NL____kleding
Topbikes.nl___________ http://www.topbikes.nl _____________NL
Triathlonshop.be______ http://www.triathlonshop.be/ _________BE
TrikotExpress_________ http://www.trikotexpress.de/ _________DE____kleding
Van Bon - Sport______ http://www.vanbon-sport.nl/ ___________NL
Van Eyk_____________ http://www.vaneycksports.com/ ________NL
Veel voor de fiets_____ http://www.veelvoordefiets.nl/ _________NL
Velobest______________ http://www.velobest.nl/ ______________NL
Velomotion__________ http://www.velo-motion.com/ __________CH
Viner Bikes__________ http://www.vinerbikes.com/ ____________GB
Vos________________ http://www.vosfietsen.nl/ _______________NL
Wiggle______________ http://www.wiggle.co.uk/ ______________GB
XXcycle_____________ http://www.xxcycle.com/ _______________FR
XXX Light Bikes_______ http://www.xx-light-bikes.de/shop/ ______DE
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 00:17:53 #50
73911 ultra_ivo
pi_95007603
En weer terug uit België. Voor mij vandaag een 200km brevet uit Asse (Brusselse rand). Prima gereden, veel sneller dan gebruikelijk. Alleen had ik iets eerder de groep moeten laten gaan, dan was ik eerder binnengekomen.
  maandag 4 april 2011 @ 00:25:22 #51
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95007871
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:38 schreef Narcotical het volgende:
[..]

Even on-topic: Wie van jullie hier rijdt met een hartslagmeter en waar gebruik je die precies voor?
Ik weet wel dat je er van alles mee kan, maar ik doe zelf eigenlijk alles op gevoel.. Maakt het voor jullie veel verschil, met of zonder meter?
Ik rijd met een hartslagmeter, gebruik die om de intensiteit van de training in te schatten aan de hand van mijn ingestelde hartslagzones. Een prestatiegerichte training rijd je bijvoorbeeld op een veel hogere intensiteit (85-100% van je maximale hartslag) dan een hersteltraining na een zware trainingsdag (50-60% van je max). Vind het wel fijn om te zien hoe intensief ik bezig ben. Ook merk ik dat na veel trainen m'n %max daalt. Waar ik bijvoorbeeld in het begin van het seizoen al snel boven de 90% van de max zat, wordt een dergelijk %max naarmate het trainen vordert steeds wat "moeilijker" te halen.
  maandag 4 april 2011 @ 07:18:47 #52
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95011586
En hoe weet je precies wat die zones zijn? Of is dat gewoon wat schatten?
pi_95012526
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 07:18 schreef Narcotical het volgende:
En hoe weet je precies wat die zones zijn? Of is dat gewoon wat schatten?
Daar zijn wel wat formules voor. Zie bijvoorbeeld zitvlees.nl.
  maandag 4 april 2011 @ 09:18:35 #54
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95012750
Grappig hoe snel de profs over die heuvels gaan, waar je zelf zo zat te harken _O-
Maar voel me weer prima, even half uurtje home trainer en sauna vanavond om het laatste zuur d'r uit te halen.
Beviel me eigenlijk best, op zaterdag rijden en zondag gewoon thuis relaxen, zondagtochten zijn er meer, maar als ik kijk naar de site met Belgische tochten, en dan net over de grens kijk, denk ik dat ik nog een paar keer de grens over ga dit jaar. En rijden met Freddeh beviel prima, we zijn een goede match op de fiets volgens mij, dus zullen we dit jaar nog eens in de Ardennen gaan spelen Freddeh?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_95013042
Lijkt me een heerlijk plan :)

Enige waar ik nu nog last van heb zijn m'n handen, die zijn echt goed door elkaar geslingerd door die kasseien. Vervelend ook, was direct die eerste kasseienstrook al waar het voor m'n handen goed fout ging. Maar ja, geen onherstelbare schade. Zelfs geen zitvleespijntjes :D M'n nek was nog wat stijf gisteren, maar werkt vandaag ook alweer helemaal zoals het hoort. Ik voel me goed en heb het goed te pakken nu, RVV smaakt naar meer :D

Kwam overigens op Bol.com een boek tegen: "Vlaams toppenboek". Staan 100 klimmetjes in in België, dus die heb ik direct voor m'n verjaardag gevraagd. Kunnen we misschien zelf nog een mooie ronde samenstellen :)
  maandag 4 april 2011 @ 09:48:59 #56
130803 Gripper
Get a grip
pi_95013441
Leuk boek is dat Freddeh!
Top, heb 'm zelf ook ;)
Mijn foto's op Flickr!
pi_95013768
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:48 schreef Gripper het volgende:
Leuk boek is dat Freddeh!
Top, heb 'm zelf ook ;)
Moet ik ook maar eens bestellen. Kasseien zijn altijd (hoe gek het ook klinkt) mijn favoriete onderdeel. Heb er de goeie bouw voor, kan makkelijk manoeuvreren en aanzetten. Nu weet ik natuurlijk niet of ik het nog altijd leuk vind na een dag Parijs-Roubaix, maar dat gaan we ooit wel eens zien ;)
  maandag 4 april 2011 @ 10:02:49 #58
153506 Captain_Fabulous
pi_95013772
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:32 schreef Freddeh het volgende:
Zelfs geen zitvleespijntjes :D
Tuurlijk niet, we rijden Brooks!
quote:
M'n nek was nog wat stijf gisteren, maar werkt vandaag ook alweer helemaal zoals het hoort.
ik had 's avonds ook wat nekmassage nodig, maar verder viel het me ook reuze mee.

Als ik hier op kijk
http://sport.be.msn.com/c(...)1&selMonth=04%2F2011
zie ik haast elke zaterdag wel wat leuke 100km tochten niet idioot ver van de Nederlandse grens, op doenbare rijafstand zeg maar...
pi_95013928
Ik besef me net dat ik vergeten ben je een stuurdopje mee te geven...

Hoe raar het ook klinkt... Ik denk dat ik best van huis naar m'n werk kan rijden nu en 's middags weer terug. 2x50 op een dag? Doe ik wel ff :)
  maandag 4 april 2011 @ 10:12:58 #60
153506 Captain_Fabulous
pi_95014042
Moraal is alles ;)

trouwens voor mensen die de Ronde niet willen rijden omdat er teveel Buurman en Buurman renners de muur verstoppen, deze tocht is vast rustiger...
http://www.unitassteenhuize.be/
dus nu niemand meer klagen over wielertoeristen
~O> ~O> ~O>
Je hebt het zelf in de hand.
  maandag 4 april 2011 @ 10:13:49 #61
130803 Gripper
Get a grip
pi_95014065
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:08 schreef Freddeh het volgende:

Hoe raar het ook klinkt... Ik denk dat ik best van huis naar m'n werk kan rijden nu en 's middags weer terug. 2x50 op een dag? Doe ik wel ff :)
Is die epische heldentocht toch nog ergens goed voor geweest, het besef dat je best langer dan 50 km kunt fietsen :P
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 april 2011 @ 10:19:08 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_95014243
Ik wacht hier trouwens nog steeds met spanning op een fotoreportage van epische proporties :)
pi_95014314
Foto's van Fab en ik die vertrekken, foto's van Fab en ik die in ons dagelijkse kloffie met de fiets teruglopen naar de auto, of foto's van Fab en ik die in het gras liggen te chillen? Je mag kiezen :P Meer dan dat hebben we voorlopig niet, ook wij wachten op epische foto's ;)
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 10:20:54 #64
73911 ultra_ivo
pi_95014319
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:02 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Moet ik ook maar eens bestellen. Kasseien zijn altijd (hoe gek het ook klinkt) mijn favoriete onderdeel. Heb er de goeie bouw voor, kan makkelijk manoeuvreren en aanzetten. Nu weet ik natuurlijk niet of ik het nog altijd leuk vind na een dag Parijs-Roubaix, maar dat gaan we ooit wel eens zien ;)
Voor mij ook. Gisteren reden de Belgen op de asfalstrook links naast de kasseien, ik reed hun midden op het ruggetje gewoon voorbij. OK, fiets is aangepast voor kasseien maar je moet er ook van houden. enig nadeel was dat ik direct na de kasseistrook een lekke band had
pi_95014434
Bestaan er fietscomputers die communiceren met een hartslagmeter ofzo? Of valt daar een combinatie mee te maken?
  maandag 4 april 2011 @ 10:30:45 #66
153506 Captain_Fabulous
pi_95014601
Freddeh en ik kwamen na de start er achter dat we beiden het fietspompje vergeten waren, gelukkig bleven we heel, er zijn altijd wel mensen die een pompje kunnen lenen, maar zelf bij je hebben is handiger!
pi_95014681
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
Bestaan er fietscomputers die communiceren met een hartslagmeter ofzo? Of valt daar een combinatie mee te maken?
Die zijn er idd wel ja, weet niet exact welke, maar heb ze wel gezien.
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Freddeh en ik kwamen na de start er achter dat we beiden het fietspompje vergeten waren, gelukkig bleven we heel, er zijn altijd wel mensen die een pompje kunnen lenen, maar zelf bij je hebben is handiger!
Ik wil voor de volgende rit eigenlijk een CO2 pompje hebben met wat cartridges. Kan nooit kwaad en kan een hoop tijd schelen. Behalve dat weet je zeker dat je bandje weer goed op druk is.
Misschien had ik er overigens geen 7.5 bar in moeten doen voor die kasseien :')
  maandag 4 april 2011 @ 10:35:02 #68
153506 Captain_Fabulous
pi_95014722
Ik had er 6,5 in gedaan, en vond dat een goede druk op die krengen!
pi_95015080
Misschien als wij weer een rit gaan doen dat er meer mensen hier mee willen? :)
  maandag 4 april 2011 @ 11:01:10 #70
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95015520
Ik fiets lekker op 9 bar.

Vanochtend 41km windtegen.. vanmiddag 41km windmee :+

Veder; Ik sta in de OP! :o Leuk!

Ik heb echt zin in die meet bij Gripper trouwens..!! w/
pi_95015807
quote:

Hier ook nog een! Die Cannondales zijn wel vet! :)
Ik kom zelf redelijk vaak in het UMCG, voor m'n werk, op de fiets ;)
  maandag 4 april 2011 @ 11:11:49 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_95015881
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een PocketRocket aan mijn fiets hangen, kun je bevestigen aan één van je bidon-bevestingingspunten. Kun je een band weer redelijk mee oppompen tot 6 a 7 bar
  maandag 4 april 2011 @ 11:13:20 #73
62913 Blik
The one and Only!
pi_95015930
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
Er zijn genoeg opties te bedenken van o.a. Polar. Dan heb je alle informatie op één computertje staan.

Als je bedoelt, zijn er fietscomputers die kunnen communiceren met een al bestaande hartslagmeter die je nu hebt. Dat denk ik niet
pi_95016090
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Er zijn genoeg opties te bedenken van o.a. Polar. Dan heb je alle informatie op één computertje staan.

Als je bedoelt, zijn er fietscomputers die kunnen communiceren met een al bestaande hartslagmeter die je nu hebt. Dat denk ik niet
Nee ik bedoelde een complete set.
Ik zag idd ook een polar ding staan voor een euro of 80. Hebben jullie daarmee ervaring, of kan ik beter doorsparen?
pi_95016378
Hier nog een actiefoto van afgelopen zaterdag, die ik vond:

Men wat ben ik kapot gegaan. Het was een tijdrit over 7,4 km, met alleen de laatste 1,5 km wind mee. De rest allemaal (schuin) tegen, met weinig beschutting. In het begin ging ik iets te fanatiek van start, heb me wat gespaard, maar in het middenstuk ging ik toch te langzaam. Vals plat met wind tegen is niet mijn ding. Het laatste stuk wind mee weer vol gas gegeven, maar 50 rijden zat er ff niet meer in. Toch nog 6 seconden sneller van vorig jaar, voor wat het waard is ;)

Mijn conditie is wel goed op het moment, ik heb de hele tijd met een erg hoge hartslag, iets boven omslagpunt (191) kunnen rijden, op de finishlijn was m'n hartslag zelfs 199-200. Alleen mis ik gewoon kracht, daar ga ik de komende tijd veel op trainen.

Wel een mooie en gezellige middag gehad, met bij thuiskomst de ideale beloning: Een kievitsei! :D
pi_95017129
@farscapevr8: was jammer dat je maag protesteerde. Had je wel ruim vantevoren gegeten? Ik krijg ook vaak last als ik te snel na het eten ga fietsen. Bij een stevig ontbijt zit er al bij voorkeur een uur tussen, na avondeten zelfs nog meer.

@marcodej: als je nog niet toe bent aan een nieuw stuurlint (dan krijg je ze erbij) kan ik je wel een paar doppen opsturen, heb er genoeg liggen ;) Als ze niet goed klemmen kun je wat meer stuurlint over de rand overhouden om in de buis te vouwen of gewoon wat tape over de stuurdop wikkelen zodat-ie dikker wordt.
  maandag 4 april 2011 @ 12:07:16 #77
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95017716
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:11 schreef Blik het volgende:

Ik heb een PocketRocket aan mijn fiets hangen, kun je bevestigen aan één van je bidon-bevestingingspunten. Kun je een band weer redelijk mee oppompen tot 6 a 7 bar

_O- Mijn vriendin gebruikt 'm voor heel andere dingen, ik wist niet dat je ook je banden ermee kan oppompen.
  maandag 4 april 2011 @ 12:08:10 #78
130803 Gripper
Get a grip
pi_95017747
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:01 schreef Oksel het volgende:
Ik heb echt zin in die meet bij Gripper trouwens..!! w/
Dat kan ik me best voorstellen, ik ook!
Maar ik denk toch dat ik m naar de nazomer ga schuiven.

Reden: we gaan op korte termijn met onze grote tuinverbouwing aan de slag, en in een zandbak kun je geen fatsoenlijke BBQ houden.

Dus de meet-voorpret kan voorlopig wel even uit de OP, als iemand anders zich geroepen voelt om in het voorjaar iets te organiseren is dat natuurlijk zeer welkom ;)
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 april 2011 @ 12:15:58 #79
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95017980
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 12:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O- Mijn vriendin gebruikt 'm voor heel andere dingen, ik wist niet dat je ook je banden ermee kan oppompen.
Ik had hetzelfde ding toen ik 'm Googlede.. :D :D
pi_95018186
Ben niet geweest, het was weer in mijn rug geschoten :(
Haters gonna hate.
pi_95018259
quote:
Wielrenner overlijdt na valpartij
LEIDEN - Een 59-jarige wielrenner uit Alphen aan den Rijn is in de nacht van zaterdag op zondag in het ziekenhuis aan zijn verwondingen van een valpartij overleden.

De Alphenaar fietste zaterdagmiddag met een groep over het Boerenpad in het Leidse Cronesteynpark toen hij over een bobbel fietste en zijn stuur klapte. Hierdoor kwam de wielrenner met zijn hoofd op de weg terecht. Hij werd overgebracht naar het LUMC waar hij later overleed.
Hmz, ik rij daar ook nog wel eens. Gisteren nog in de buurt geweest.
  maandag 4 april 2011 @ 12:27:38 #82
130803 Gripper
Get a grip
pi_95018292
We staan trouwens op de foto:
http://www.bekijkjouwfoto.nl/rabobergtoer10tot11uur.html

Op pagina 1 van de 3, ongeveer rond 3/4 van het rijtje.
Farscape zit er daar al minder fris bij... Of door het zwart van je shirtje lijkt je gezicht nog witter :P
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 april 2011 @ 12:28:33 #83
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95018317
quote:
15s.gif Op maandag 4 april 2011 12:26 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hmz, ik rij daar ook nog wel eens. Gisteren nog in de buurt geweest.
Geen helm?
  maandag 4 april 2011 @ 12:31:05 #84
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95018396
En Gripper, je bent een mietje! Wel beloven maar niet doen.. tsk tsk tsk.

Almelo is wat uit de richting helaas.. anders had ik wat georganiseerd.
pi_95019110
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Ben niet geweest, het was weer in mijn rug geschoten :(
Balen is zoiets :{ Hoe gaat het nu?
  maandag 4 april 2011 @ 12:57:20 #86
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95019209
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:08 schreef Freddeh het volgende:

Dat zit dus allemaal tussen je oren hé? ;)

Ik heb 2 jaar geleden een wedstrijd van 500 km gereden. Ik had nog nooit meer dan 250 aan een stuk gereden. Toen ik finishde (als 3e trouwens) was ik zo misselijk dat ik geen hap door mijn keel kreeg het 1e uur na de aankomst. Mijn knieën en kont, voeten, rug, nek en benen deden ontzettend pijn maar na een week was ik hersteld.
  maandag 4 april 2011 @ 14:02:31 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_95021794
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 12:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

haha

Ik bedoelde deze

maandag 4 april 2011 @ 14:03:50 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_95021853
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:27 schreef Gripper het volgende:
We staan trouwens op de foto:
http://www.bekijkjouwfoto.nl/rabobergtoer10tot11uur.html

Op pagina 1 van de 3, ongeveer rond 3/4 van het rijtje.
Farscape zit er daar al minder fris bij... Of door het zwart van je shirtje lijkt je gezicht nog witter :P
Laat die foto eens zien dan? Want uit zo'n rij foto's haal ik jullie niet uit
  maandag 4 april 2011 @ 14:04:51 #89
130803 Gripper
Get a grip
pi_95021893
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:31 schreef Oksel het volgende:
En Gripper, je bent een mietje! Wel beloven maar niet doen.. tsk tsk tsk.

Almelo is wat uit de richting helaas.. anders had ik wat georganiseerd.
Vriend :)
Goeie saté moet gewoon een tijdje marineren, daarom stel ik het BBQ-fietsen nog even uit. En van uitstel komt in dit geval zeker geen afstel, want als die veranda er eenmaal staat, is dat een fijn plekje om buiten te zitten.

Volgens mij moeten mensen nog altijd zelf bepalen of ze bereid zijn om naar Almelo af te reizen voor een fietstochtje, dus organiseer maar gerust, ik kom wel :)
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 april 2011 @ 14:12:09 #90
130803 Gripper
Get a grip
pi_95022165
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Laat die foto eens zien dan? Want uit zo'n rij foto's haal ik jullie niet uit
Eentwee, farscapevr8, Gripper en No-P erachter verstopt

No-P en Gripper
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 april 2011 @ 14:15:41 #91
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95022292
Poll: Ik kom op de meet in Almelo, bij Oksel
Nee, te ver weg.
Ja, prima, ik ben er (als de datum schikt!)
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben altijd wel in voor een klein feestje. Minimaal 5 mensen. Op een zaterdag of zondagochtend verzamelen, paar uurtjes fietsen, dan paar uurtjes BBQ'en. En dit keer regel ik wel een gids. :)
  maandag 4 april 2011 @ 14:17:56 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_95022357
* Blik mompelt iets van, ik heb toch een lease-auto ;)
pi_95022383
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:17 schreef Blik het volgende:
* Blik mompelt iets van, ik heb toch een lease-auto ;)
+1
  maandag 4 april 2011 @ 14:19:52 #94
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95022422
quote:
Op maandag 4 april 2011 14:02 schreef Blik het volgende:

[..]

haha

Ik bedoelde deze

[ afbeelding ]
Heb ik thuis ook nog liggen maar vond 'm persoonlijk niet echt handig.. Veel pompen en weinig lucht :P

Heb nu een co2 pomp, werkt voor mij veel fijner :)
  maandag 4 april 2011 @ 14:43:59 #95
27167 SuperWeber
pi_95023249
Ik kom als de datum schikt :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 4 april 2011 @ 14:49:49 #96
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95023450
quote:
Op maandag 4 april 2011 14:43 schreef SuperWeber het volgende:
Ik kom als de datum schikt :)
Ik ook, als de datum schikt en ik vervoer kan fixen (lees: een auto kan lenen ;))
  maandag 4 april 2011 @ 14:52:11 #97
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95023528
4 mensen al voor.. :o

Moet 't rondje Duitsland worden dus. Mooi glooiend daar.

C_F komt ook wel.

En kaas moet ook komen. En Cyclingchick.

Vorige keer was alleen het niveau verschil erg groot.. ene helft wilde 37+ fietsen, de andere helft 27- zegmaar.
  maandag 4 april 2011 @ 14:52:28 #98
130803 Gripper
Get a grip
pi_95023540
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:18 schreef Freddeh het volgende:

[..]

+1
+2
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 april 2011 @ 14:53:04 #99
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95023563
Goed, ik plan wel datum in.

Hoe was die website ook al weer dat je 5 datums op kon geven en men kon per datum aangeven of men kwam?
  maandag 4 april 2011 @ 14:53:35 #100
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95023582
Dit keer moet trouwens iemand anders bloemen meebrengen voor de gastvrouw, anders doet C_F dat elke keer. :P
  maandag 4 april 2011 @ 14:55:37 #101
130803 Gripper
Get a grip
pi_95023652
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef Oksel het volgende:
Goed, ik plan wel datum in.

Hoe was die website ook al weer dat je 5 datums op kon geven en men kon per datum aangeven of men kwam?
Doodle
Als ik er ben neem ik een pocketrocket bloemen mee voor je Fraulein!
Mijn foto's op Flickr!
pi_95024357
Ik heb er zin in, ongeacht de datum. Of ik komen kan op de desbetreffende datum is natuurlijk punt 2, maar ga het zeker proberen :)
  maandag 4 april 2011 @ 15:41:33 #103
153506 Captain_Fabulous
pi_95025297
Je moet freddeh, anders is het dikke peleton zo in de minderheid :7
  maandag 4 april 2011 @ 15:42:02 #104
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95025315
Prima.

Hier op Doodle de optie's, met 2 kanttekeningen:

22 mei optie: Kunnen we de 'Uitdaging van 't Oosten' fietsen, vanuit Enschede.
28 mei optie: Kunnen we de 'Theo de Rooij Classic' fietsen, vanuit Rijssen (kunnen we heen op de fiets).

Dus, zin in een meet? Laat weten wanneer je kan!
  maandag 4 april 2011 @ 15:55:19 #105
153506 Captain_Fabulous
pi_95025930
Tja, s'ochtends ontmoeten in Enschede en dan meeten bij jou na de tocht is goed, andere ook. Zijn ze op zaterdag of zondag?
pi_95026007
22 mei zondag, 28 mei zaterdag. Voor mij zou het dan 28 mei worden, maar ik overleg nog ff thuis, omdat ik in die periode met een paar verjaardagen zit.
  maandag 4 april 2011 @ 16:02:12 #107
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95026249
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, s'ochtends ontmoeten in Enschede en dan meeten bij jou na de tocht is goed, andere ook. Zijn ze op zaterdag of zondag?
We hoeven geen georganiseerde tocht te fietsen.. het kan :)
  maandag 4 april 2011 @ 16:02:31 #108
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95026257
Verder staan er op Doodle nog 4 andere datums.. :)
pi_95026360
Ik ga vanavond ff kijken vanaf thuis, ik word nu ff gek van de digifoben hier... :{
  maandag 4 april 2011 @ 16:10:28 #110
153506 Captain_Fabulous
pi_95026609
Zaterdag 15 mei is trouwens de Classico Boretti, heb de laatste twee jaren mee gedaan, dus ik denk dat ik er een trilogie van ga maken.
  maandag 4 april 2011 @ 16:10:52 #111
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95026625
Je moet op Doodle ook de dagen invullen dat je WEL kan.. :+
  maandag 4 april 2011 @ 16:12:30 #112
153506 Captain_Fabulous
pi_95026708
Kopje van Bloemendaal, en over het circuit Zandvoort als je de 110 of 160 km neemt...circuit heb ik nog nooit gereden :7
  maandag 4 april 2011 @ 16:16:07 #113
27167 SuperWeber
pi_95026902
Oksel maakt er werk van :)

Ik vul nog even niks in (ik dacht dat het nog wel even zou duren :D ), omdat onze kleine 16 mei wordt verwacht. Dat kan vroeger, dan is er kans dat ik in het laatste weekend nog wel even langs zou kunnen komen, maar dat kan ook later en in dat geval zal ik thuis blijven denk ik...
pi_95027444
datumprikker.nl

Ik pluk onderweg wel een bosje madeliefjes.
pi_95027504
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:42 schreef Oksel het volgende:
Prima.

Hier op Doodle de optie's, met 2 kanttekeningen:

22 mei optie: Kunnen we de 'Uitdaging van 't Oosten' fietsen, vanuit Enschede.
28 mei optie: Kunnen we de 'Theo de Rooij Classic' fietsen, vanuit Rijssen (kunnen we heen op de fiets).

Dus, zin in een meet? Laat weten wanneer je kan!
De Theo de Rooij Classic lijkt me tricky, voor je het weet haalt de beste man je uit koers ;)
  maandag 4 april 2011 @ 16:33:52 #116
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95027809
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:16 schreef SuperWeber het volgende:
Oksel maakt er werk van :)

Ik vul nog even niks in (ik dacht dat het nog wel even zou duren :D ), omdat onze kleine 16 mei wordt verwacht. Dat kan vroeger, dan is er kans dat ik in het laatste weekend nog wel even langs zou kunnen komen, maar dat kan ook later en in dat geval zal ik thuis blijven denk ik...
Ja, als ik op anderen aanmoet.. :N

:P

Enneh; succes ermee.
  maandag 4 april 2011 @ 18:04:16 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_95031701
Doodle ingevuld :)
  maandag 4 april 2011 @ 18:24:03 #118
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95032561
Een of ander jong kutjoch in een of andere kansloze oude kut BMW moest zonodig voor me langs op een rotonde. Hij heel stoer gas geven na de bocht, breekt z'n achterkant uit, mist op een haar na een boom, berm in.. :D Echt kut dat hij de boom miste, dat was echt priceless geweest. Ben nog achter hem aan gefietst, maar verloor hem uit 't oog. Had graag aangifte tegen hem gedaan, poging tot doodslag ofzo, met als bewijs de remsporen in de berm.
  maandag 4 april 2011 @ 18:39:39 #119
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_95033365
De fiets van de Lidl:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_20441.htm

Doen of niet?

Qua maat? Ik vrouw, 1.70 en 56 kg.
Niet echt een fietser maar wil het wel eens doen met mooi windstil weer maar dan wil ik liever wat meer dan toerfietsen.
Dus echt veeleisend ben ik niet :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_95033668
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 18:39 schreef uniekhoorn het volgende:
De fiets van de Lidl:

Doen of niet?

Niet echt een fietser maar wil het wel eens doen met mooi windstil weer maar dan wil ik liever wat meer dan toerfietsen.
Niet doen, ook al ben je niet veeleisend.
pi_95035704
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 18:39 schreef uniekhoorn het volgende:
De fiets van de Lidl:

Doen of niet?

Technisch gesproken wil je dus voor 2 dagen in het jaar een nieuwe fiets kopen? Je mag die van m'n broertje komen lenen hoor, is volgens mij ook wel je maat en kost je niets :P
  maandag 4 april 2011 @ 19:29:22 #122
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_95036217
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:21 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Technisch gesproken wil je dus voor 2 dagen in het jaar een nieuwe fiets kopen? Je mag die van m'n broertje komen lenen hoor, is volgens mij ook wel je maat en kost je niets :P
Laten we zeggen: 10 x per jaar 50 km. (kom ik ook eens wat vaker bij mijn moeder :D )

Het is voor de rest geen must ofzo.. tis nu 300e voor een nieuwe, is het het waard?
Als jullie echt zeggen: nee!
Dan stap ik gewoon weer op mijn RIH toerfiets w/
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 4 april 2011 @ 19:32:08 #123
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95036426
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:29 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Laten we zeggen: 10 x per jaar 50 km. (kom ik ook eens wat vaker bij mijn moeder :D )

Het is voor de rest geen must ofzo.. tis nu 300e voor een nieuwe, is het het waard?
Als jullie echt zeggen: nee!
Dan stap ik gewoon weer op mijn RIH toerfiets w/
Nee, is rotzooi. Kun je beter een tweedehands scoren op MP
.
pi_95036708
Zo te zien is het Shimano 2200 of 2300. Voor datzelfde geld heb je kwalitatief idd een betere fiets 2ehands op marktplaats.
pi_95037630
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:32 schreef Tommeke het volgende:
Hier nog een actiefoto van afgelopen zaterdag, die ik vond:

[ afbeelding ]
Ik zag je vandaag door Winsum richting Garnwerd fietsen volgens mij?
pi_95039684
Ik vind wel dat Sportograf.com ons wel erg lang laat wachten op de foto's :{
pi_95044768
Goed nieuws vanavond! Kan via-via nog aan een elfstedentocht startkaart komen! :D Wordt m'n eerste tocht. Lekker trainen nog tot 13 juni, GOESTING IN.

en hé; omdat 't toch ff niet op kan;

vet shirtje besteld ook nog :)
Acid burns your mind
You will never find
Only darkness inside
Turn, turn off your mind
pi_95058342
quote:
Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ik zag je vandaag door Winsum richting Garnwerd fietsen volgens mij?
Dat moet een clubgenoot geweest zijn ;)

We hebben best veel leden en bijna iedereen heeft clubkleding. Ik ben te herkennen aan het feit dat ik als enige op een rode Trek rij.

Misschien was het Yankee wel :)
pi_95058351
Nou, fiets die ik op 't oog had is verkocht, kreeg niet eens de tijd om even met m'n vervoer te overleggen :') dus nu maar verder zoeken!

Hm.. m'n moeder heeft scheel zitten kijken :')

De verkoper snapt het idee van niet ;(

[ Bericht 24% gewijzigd door motorbloempje op 05-04-2011 10:06:13 ]
Ja doei.
pi_95060087
@Oksel: Heb net ff de agenda poll beantwoord.

Heb ondertussen ff zitten zoeken naar andere cassettes, en dan klimcassettes om wat specifieker te zijn. Ik heb nu namelijk een standaard Tiagra cassette, als ik me niet vergis de 12-23 (speciaal gekozen omdat ik toch nooit klim ;) ). Na afgelopen zaterdag vind ik klimmen toch wel fijner dan ik dacht en wil ik dus iets met wat grotere kransjes. Ik wil niet meteen heel de groep upgraden dus blijf een beetje hangen op de 9-spd opties die er zijn.

Nu heeft Ultegra een (9-spd) 12-27 bijvoorbeeld, hoe is de compatibiliteit tussen Tiagra en Ultegra?
Ook SRAM heeft aardige klimcassettes, 11-32 om even een voorbeeldje te geven... Maar hoe zit het met SRAM/Shimano compatibiliteit?

:?
pi_95060330
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:41 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, fiets die ik op 't oog had is verkocht, kreeg niet eens de tijd om even met m'n vervoer te overleggen :') dus nu maar verder zoeken!

Hm.. m'n moeder heeft scheel zitten kijken :')

De verkoper snapt het idee van niet ;(
Hij wil dus 200 en niet minder? :?
pi_95060380
:') heb het idee dat die verkoper de boel zit te neppen.

Doe een bod van 75 euro, leg hem uit dat ik dus ergens tussenin uit wil komen, doet ineens een vrouw een bod van de vraagprijs op marktplaats :') Ik gok zijn vriendin.. van wie de fiets was :')

ik gun het hem ergens niet, maar heb gewoon de tijd niet om ergens anders een fiets te gaan halen...

En 120 dus, was de vraagprijs.. denk gewoon dat hij m door z'n aars kan douwen.. want zo speel ik 't spelletje niet mee.. 'INEENS' een bod... :')

Mail gestuurd:

quote:
Dat bod is me te hoog, dus ik zoek dan wel even verder!

Succes met de verkoop (zal niet moeilijk zijn na dat bod gok ik zo ;) ) en bedankt voor 't snelle reageren in ieder geval!

Groeten,
:')

[ Bericht 22% gewijzigd door motorbloempje op 05-04-2011 10:22:56 ]
Ja doei.
pi_95060413
Da's idd té toevallig.
pi_95060551
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:04 schreef Freddeh het volgende:
Ook SRAM heeft aardige klimcassettes, 11-32 om even een voorbeeldje te geven... Maar hoe zit het met SRAM/Shimano compatibiliteit?

:?
SRAM<>Shimano past gewoon, alleen is 11-32 een mountainbike-cassette. Denk dat dat een beetje overkill wordt op een racefiets. Als je nu 12-23 hebt dan zal 12-26 (bijv. deze (12-26 versie) ook al een merkbaar verschil zijn.

Mountainbike-cassette zou ik alleen gebruiken als je een erg lange steile klim gaat doen. Heb vorig jaar de Mont Ventoux gedaan en op sommige stukken had ik nog wel een tandje terug gewild :P Zag ook wel mensen met een mtb-cassette op hun racefiets, maar dat snelle trappen zag er ook wel weer debiel uit en bovendien maak je dan helemaal geen snelheid meer :')
pi_95060666
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:22 schreef Palomar het volgende:

[..]

SRAM<>Shimano past gewoon, alleen is 11-32 een mountainbike-cassette. Denk dat dat een beetje overkill wordt op een racefiets. Als je nu 12-23 hebt dan zal 12-26 (bijv. deze (12-26 versie) ook al een merkbaar verschil zijn.

Mountainbike-cassette zou ik alleen gebruiken als je een erg lange steile klim gaat doen. Heb vorig jaar de Mont Ventoux gedaan en op sommige stukken had ik nog wel een tandje terug gewild :P Zag ook wel mensen met een mtb-cassette op hun racefiets, maar dat snelle trappen zag er ook wel weer debiel uit en bovendien maak je dan helemaal geen snelheid meer :')
Heb je die in groepsverband gedaan? Of zelfstandig? Die 'tour de france etappe' een paar dagen ervoor zeg maar? Toen ik 2 jaar geleden in Frankrijk was met de motor konden wij de Ventoux niet over ;( want toen was er dat evenement.. wát een fietsers zeg! :o
Ja doei.
pi_95060780
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heb je die in groepsverband gedaan? Of zelfstandig? Die 'tour de france etappe' een paar dagen ervoor zeg maar? Toen ik 2 jaar geleden in Frankrijk was met de motor konden wij de Ventoux niet over ;( want toen was er dat evenement.. wát een fietsers zeg! :o
Gewoon zelfstandig (met zn tweeën). Al leek het wel net een groepsverband met al die (vnl. Nederlandse) fietsers daar, incl. 'volgauto's' met familieleden die de fietsers onderweg van water voorzien :P

2 jaar geleden ging de Tour er idd overheen, dus dan zal het idd wel nog een grotere chaos zijn geweest ;) Nomaal is ie volgens mij alleen afgesloten als er teveel sneeuw ligt bovenin (wat bij ons overigens ook een paar dagen was, bij de 2de keer dat we hem beklommen sneeuwde het boven ook gewoon en was het 2 graden, dat was niet fijn afdalen zonder handschoenen :X).
pi_95060847
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:31 schreef Palomar het volgende:

[..]

Gewoon zelfstandig (met zn tweeën). Al leek het wel net een groepsverband met al die (vnl. Nederlandse) fietsers daar, incl. 'volgauto's' met familieleden die de fietsers onderweg van water voorzien :P

2 jaar geleden ging de Tour er idd overheen, dus dan zal het idd wel nog een grotere chaos zijn geweest ;) Nomaal is ie volgens mij alleen afgesloten als er teveel sneeuw ligt bovenin.
Toen was er dus voor recreatierijders de kans op die etappe te doen.. en die kans werd door geloof ik 9000 ( :)!) wielrenners gegrepen... zijn 2 keer op ze gestuit en moesten toen dus een andere weg zoeken, want de hele route was afgesloten voor overig verkeer, ook als je alleen de weg over moest steken :P heeft ons wel op mooie plaatsen gebracht, dát wel...
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:57:19 #138
130803 Gripper
Get a grip
pi_95061611
Ik ga in het pinksterweekend fietsen met een (nog deels onbekende) groep mensen. Een vriend van me vroeg of ik mee wilde, zijn vriendenkring huurt al jaren in dat weekend een huisje in de Alpen, en na wat geboortegolven begint de groep nu behoorlijk uit te dunnen. Ze hebben dus nieuw vlees nodig :)

We gaan vanuit St Jean de Maurienne de Galibier & de Croix de Fer fietsen. Spannend hoor, ik ben nog niet eens zuidelijker dan de Ardennen wezen fietsen, normaal beklim ik de Alpen op mn bergschoenen.

En luxe: de ouders van een van de deelnemers zijn die dag onze volgwagen, met verse bidons onderweg!
Mijn foto's op Flickr!
pi_95061712
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 08:41 schreef Tommeke het volgende:

[..]

We hebben best veel leden en bijna iedereen heeft clubkleding. Ik ben te herkennen aan het feit dat ik als enige op een rode Trek rij.

Ik zag een raboshirtje, witte tijdrij helm en witte fiets met tijdrij stuur. Daarna zag ik die foto en dacht dit kan,niet missen.
pi_95064184
Haha, wat toevallig :P

Ik train nooit met tijdrithelm trouwens, ziet er niet uit en zit ook niet zo lekker :)
pi_95065454
Nou het weer laat ook te wensen over vandaag, het weekend wordt wel aardig geloof ik.
Geen koers van het weekend. Zaterdag moeten we echt wat dingen voor de bruiloft gaan regelen.
Haters gonna hate.
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:03:11 #142
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95066181
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:41 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Geen last meer van mijn knie, maar heb nu een oogontsteking.....dus fietsen gaat nog steeds niet echt -O-
.
pi_95066751
Bij NAC zijn de supporters bezig met een veiling om geld binnen te halen om het voortbestaan van de club te redden. Zo is er onder andere een veiling. Op die veiling staat ook een shirt van Stef Clement.

quote:
Stef Clement, Rabobank-wielrenner en tevens zoon van NAC-medewerker Walter Clement, wil ook graag dat het wiel van NAC blijft draaien. Stef is zich nu met de Rabobank-ploeg aan het voorbereiden op de grote rondes in Frankrijk, Spanje en Italië. Binnenkort wordt besloten of Stef meedoet aan de Tour de France, of dat hij zich mag richten op de Giro en de Vuelta. Voor Red NAC stelt Stef het shirt beschikbaar dat hij eind maart droeg in de Volta e Catalunya. Het shirt is door Stef gesigneerd en bevat enkele gaten van zijn valpartij, die u er gratis bij krijgt!
Mochten er liefhebbers zijn, bieden kan hier: Link
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:25:44 #144
153506 Captain_Fabulous
pi_95067022
@AltarOfSacrifice waar heb je dat shirt eigenlijk besteld?
pi_95067479
@Fab, word jij ook zo chagerijnig omdat de foto's er nóg niet zijn?
pi_95067514
@ Kaptein: Op bike2build kon ik er nog één bestellen. Die wollen shirts zijn dun gezaaid, en bij lange ook niet goedkoop. Hoop dus dat ie mooi past als ie binnen komt :') Als je googled op Castelli Mauro kun je nog webshops vinden die ze hebben.

Vandaag geen fietsweer trouwens -O-
Acid burns your mind
You will never find
Only darkness inside
Turn, turn off your mind
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:45:32 #147
153506 Captain_Fabulous
pi_95067774
@Freddeh : ik wordt er helemaal chagrijnig van. m'n collega's schuilen zo langzamerhand onder hun buro's.
pi_95068077
Had je nog gezien dat op sporza.be 360graden foto's zouden komen als bewijs wie de muur écht gereden hebben?
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:15:11 #149
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95068871
Gaan we meeten bij de Theo de Rooij Classic tour? En dan daarna BBQ'en bij mij? Kunnen we ook eenvoudig opsplitsen die dag.
pi_95069435
Hoe zit het met dat inschrijven voor inschrijfformulier.nl? Zitten dáár ook kosten aan, want hoewel ik ICTer ben snap ik vandaag niets echt helemaal... :{

Laat maar, ff m'n ogen goed uitgewreven en nu snap ik het :')

[ Bericht 27% gewijzigd door Freddeh op 05-04-2011 14:41:55 ]
pi_95070338
Wollen shirts lijken me eigenlijk helemaal niet relaxt..? Hij is wel heel mooi, die Castelli.
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:53:17 #152
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95070497
Ik vind ze wel fijn. Net iets warmer dan de gewone shirts. Maar als je gewone wollen truien niet fijn vind zitten en jeuken moet je ook van deze shirt wegblijven.
Sei wachsam,
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:03:14 #153
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95070948
Is een compact eigenlijk gemakkelijk om te vormen naar een dubbel? Hoef ik dan alleen de voorbladen te veranderen of komt er meer bij kijken?
pi_95071414
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:03 schreef Marurk het volgende:
Is een compact eigenlijk gemakkelijk om te vormen naar een dubbel? Hoef ik dan alleen de voorbladen te veranderen of komt er meer bij kijken?
Ja is heel makkelijk. Je kunt alle combinaties maken met de juiste compact bladen, verder hoef je niks te vervangen. Meeste mensen zetten ook voor Nederland bijv. een 39 op hun compact crankstel.
pi_95071736
Lees net op Facebook dat de foto's rond vandaag online zouden moeten zijn, maar de jongens van Sportograf.com nog een slapeloze nacht tegemoet gaan. Op dit moment gaat het om 380.000 foto's die ze 'eventjes' online moeten zetten :')
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:18:24 #156
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95071804
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:11 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ja is heel makkelijk. Je kunt alle combinaties maken met de juiste compact bladen, verder hoef je niks te vervangen. Meeste mensen zetten ook voor Nederland bijv. een 39 op hun compact crankstel.
Ok, thanks. Met een 50x34 compact kom je al gauw te kort op het vlakke. Het fijnste lijkt mij een 52x39 dubbel met achter een iets groter kransje (een 26 of 27 bijvoorbeeld). Dus ongeveer hetzelfde als een triple maar dan zonder het binnenste blad.
pi_95071922
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:18 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ok, thanks. Met een 50x34 compact kom je al gauw te kort op het vlakke. Het fijnste lijkt mij een 52x39 dubbel met achter een iets groter kransje (een 26 of 27 bijvoorbeeld). Dus ongeveer hetzelfde als een triple maar dan zonder het binnenste blad.
Kan gewoon, moet je bladen nemen met een 110mm steek. BBB en TA maakt die.
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:25:56 #158
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95072250
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:20 schreef marcodej het volgende:

[..]

Kan gewoon, moet je bladen nemen met een 110mm steek. BBB en TA maakt die.
Wat houdt die "110 mm steek" dan in?
pi_95073260
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:25 schreef Marurk het volgende:

[..]

De afstand in millimeters tussen de bladboutjes. Oftewel de diameter van de steekcirkel waar ze op liggen. Die is kleiner dan bij een dubbel (Shimano 130mm, Campagnolo 135mm) waardoor je kleinere bladen kunt monteren (Shimano min. 38, Campagnolo min. 39).
pi_95073585
Even een korte repost van een vraagje van me:

Hoe zit het met compatibiliteit tussen Tiagra en Ultegra? En dan met name het omruilen van een Tiagra cassette voor een Ultegra cassette.
En hoe zit het met Shimano en SRAM? Kan ik een Tiagra cassette vervangen door een SRAM cassette?
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:04:27 #161
27167 SuperWeber
pi_95074146
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:52 schreef Freddeh het volgende:
Even een korte repost van een vraagje van me:

Hoe zit het met compatibiliteit tussen Tiagra en Ultegra? En dan met name het omruilen van een Tiagra cassette voor een Ultegra cassette.
En hoe zit het met Shimano en SRAM? Kan ik een Tiagra cassette vervangen door een SRAM cassette?
Volgens mij zijn SRAM en Shimano cassettes uitwisselbaar, ook kun je een Tiagra cassette vervangen voor een Ultegra. Zolang je maar niet een 9 speed vervangt door een 10 speed, volgens mij liggen de tandwielen van die 2 op een andere afstand.
pi_95074213
idd, die maten zijn allemaal hetzelfde (tenminste shimano en sram, campagnolo weet ik niet). Op veel fietsen wordt ook bijv,. een Ultegra derailleur gebruikt met een 105 cassette. Fabrikanten mixen het dus ook gewoon.
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:08:50 #163
27167 SuperWeber
pi_95074343
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:05 schreef Palomar het volgende:
idd, die maten zijn allemaal hetzelfde (tenminste shimano en sram, campagnolo weet ik niet). Op veel fietsen wordt ook bijv,. een Ultegra derailleur gebruikt met een 105 cassette. Fabrikanten mixen het dus ook gewoon.
Volgens mij zijn Campagnolo en Shimano niet uitwisselbaar...
pi_95074449
Van Campagnolo en Shimano weet ik idd zeker dat ze een andere naafvatting nodig hebben en dus niet uitwisselbaar zijn.

Als SRAM en Shimano wel uitwisselbaar zijn wil ik toch echt even gaan zoeken naar een prettigere klimcassette, want ik laat de Bosberg me er niet nog eens onder krijgen.
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:13:13 #165
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95074537
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:11 schreef Freddeh het volgende:
Van Campagnolo en Shimano weet ik idd zeker dat ze een andere naafvatting nodig hebben en dus niet uitwisselbaar zijn.

Als SRAM en Shimano wel uitwisselbaar zijn wil ik toch echt even gaan zoeken naar een prettigere klimcassette, want ik laat de Bosberg me er niet nog eens onder krijgen.
Bedenk wel dat je derailleur dat wel aan moeten kunnen he. Je kunt niet lukraak alles monteren namelijk
.
pi_95074609
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:13 schreef Yankee het volgende:

[..]

Bedenk wel dat je derailleur dat wel aan moeten kunnen he. Je kunt niet lukraak alles monteren namelijk
Ik heb nu een Tiagra derailleur met lange kooi, hoe weet ik dan of die dat aankan?
Even gezocht op de Shimano site, capaciteit voor mijn achterderailleur is 37T, dus dan zou een 11-32 gewoon passen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Freddeh op 05-04-2011 16:22:44 ]
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:16:39 #167
130803 Gripper
Get a grip
pi_95074686
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:25 schreef Marurk het volgende:

[..]

De cirkel waarop de 5 boutgaten zitten. Er zijn er 2: 110 mm voor compact, en 130 voor een normale dubbel. Als de diameter van je boutgaten zo groot is, kun je een minder kleine cirkel (en dus niet zo weinig tandjes als je zou willen) eromheen leggen. Daarom is voor een 130 mm steek 39 tandjes het minste. Voor een compact met 100 mm kan je tot 34 tanden teruggaan.

Ha, spuit 11. Ik doe een half uur over het maken van deze post, en er zijn alweer 10 andere opmerkingen over het onderwerp :')
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:28:17 #168
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95075264
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:14 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik heb nu een Tiagra derailleur met lange kooi, hoe weet ik dan of die dat aankan?
Even gezocht op de Shimano site, capaciteit voor mijn achterderailleur is 37T, dus dan zou een 11-32 gewoon passen.
dan zit je wel goed. Het leek mij afgelopen zomer voor de mt ventoux wel handig om een 28 achter te monteren omdat ik een dubbel heb, dat wil dus niet ):O
.
pi_95075345
Shit, die 11-32 is een ATB cassette, denk niet dat dat echt werken gaat dan. Eens zoeken wat de beste opties zijn.
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:31:28 #170
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95075432
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:29 schreef Freddeh het volgende:
Eens zoeken wat de beste opties zijn.
--> trainen
.
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:38:27 #171
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95075769
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:16 schreef Gripper het volgende:

[..]

De cirkel waarop de 5 boutgaten zitten. Er zijn er 2: 110 mm voor compact, en 130 voor een normale dubbel. Als de diameter van je boutgaten zo groot is, kun je een minder kleine cirkel (en dus niet zo weinig tandjes als je zou willen) eromheen leggen. Daarom is voor een 130 mm steek 39 tandjes het minste. Voor een compact met 100 mm kan je tot 34 tanden teruggaan.

[..]
Hmm, dus een 110 mm is altijd compatibel en een 130 mm niet?
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:40:07 #172
153506 Captain_Fabulous
pi_95075847
Misschien moet ik maar een 13-26T cassette er opgooien, zoiets als dit
http://www.12gotrading.nl(...)te_sora_hg50_8-speed
voor verdere berg avonturen...
pi_95076257
Wat vinden jullie van deze fiets?

Toch maar even verder gaan zoeken, en dit ziet er an sich niet heel verkeerd uit? Maargoed, wie ben ik? :P
Ja doei.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 april 2011 @ 17:07:01 #174
73911 ultra_ivo
pi_95077093
quote:
Shit, die 11-32 is een ATB cassette, denk niet dat dat echt werken gaat dan. Eens zoeken wat de beste opties zijn.
Kan best hoor. Je neemt de ATB cassette en demonteert 'm. Dan neem je een wegcassette (bijv. vanaf 13) en je demonteert 'm. Je pakt de kransjes die je nodig hebt en monteert alles naar wens.
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:23:36 #175
130803 Gripper
Get a grip
pi_95077798
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:38 schreef Marurk het volgende:

[..]

Exact. Ik ben ook heel blij dat er op mijn fiets een compact crankstel zit, met daarop nu 53-39 bladen. Als ik straks de Alpen in ga (en ik zit daarvoor te denken aan een compact setje) dan hoef ik alleen 2 losse bladen 50-34 te kopen, en ben ik klaar voor 100 ¤

Dit hele crankstel van FSA kost nieuw nl. 650 ¤ Zou zonde zijn als ik 2 aparte crankstellen moest kopen.

Het enige nadeel wat ik misschien zou kunnen aandragen is dat je met een 110 mm steekcirkel de tanden (de plek waar het draaimoment moet worden omgezet in een trekkende kracht aan de ketting) verder van de bevestigingspunten van het ketting blad zitten. Een 110 mm steek kettingblad zou dan theoretisch zwakker zijn dan een 130 mm steek kettingblad, en eerder verbuigen onder zware belasting.

Aangezien ik niet het brute vermogen van een Cavendish trap in de sprint, zal dat probleem voor mij wel meevallen :)

Op zowel kettingbladen als crankstellen staat vaak netjes 110 mm BCD of 130 MM BCD vermeld.
Mijn foto's op Flickr!
pi_95078968
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:38 schreef Marurk het volgende:

[..]

Als je een Shimano of FSA of SRAM crankset hebt wel. Campagnolo heeft weer een eigen standaard voor compacts, een boutje zit dan net iets buiten de cirkel geloof ik. :') Een 130mm is inderdaad nooit compatibel.
Als je een 39 wilt kun je bijv. op zoek gaan naar een TA Zephyr maar dit is ook een scherpe aanbieding: FRM 39T
pi_95079381
quote:
je zegt net dat jouw derailleur 37 aan kan. Dan gaat 32 gewoon werken, ATB-cassette of niet.

Wat je evt. ook kunt overwegen is om voor een kleiner kettingblad te monteren (neem aan dat je een triple hebt).
pi_95079546
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:31 schreef Yankee het volgende:

[..]

--> trainen
misschien nog wel een beter idee idd :P :P
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:03:41 #179
27167 SuperWeber
pi_95082012
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
Wat vinden jullie van deze fiets?

Toch maar even verder gaan zoeken, en dit ziet er an sich niet heel verkeerd uit? Maargoed, wie ben ik? :P
Als ik jou was, zou ik nog even verder zoeken...
Bovendien moet je eens goed voor jezelf gaan bepalen wat voor frame je nodig hebt. Zoals ik al eerder heb uitgelegd, kun je niet zomaar op elk frame stappen. De vorige fiets waar je interesse in had heeft een 8 cm langere zitbuis. Buiten dat, is dit de naam beginnersracefiets nog niet waard.

Ik begrijp dat je student bent en dat je het niet al te breed hebt, maar als je graag een beetje leuk wilt fietsen zul je toch enige investeringen moeten doen.
pi_95085031
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:05 schreef Palomar het volgende:

[..]

je zegt net dat jouw derailleur 37 aan kan. Dan gaat 32 gewoon werken, ATB-cassette of niet.

Wat je evt. ook kunt overwegen is om voor een kleiner kettingblad te monteren (neem aan dat je een triple hebt).
Behalve trainen wil ik toch wel iets meer richting de ATB kransjes denk ik. Ik ga eens kijken of ik losse kransjes kan gaan vervangen, zou niet zo'n probleem moeten zijn.
pi_95085315
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:03 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Als ik jou was, zou ik nog even verder zoeken...
Bovendien moet je eens goed voor jezelf gaan bepalen wat voor frame je nodig hebt. Zoals ik al eerder heb uitgelegd, kun je niet zomaar op elk frame stappen. De vorige fiets waar je interesse in had heeft een 8 cm langere zitbuis. Buiten dat, is dit de naam beginnersracefiets nog niet waard.

Ik begrijp dat je student bent en dat je het niet al te breed hebt, maar als je graag een beetje leuk wilt fietsen zul je toch enige investeringen moeten doen.
Ja, waar, maar het is om te beginnen voor een cursus van maar 10 weken. Daar kán en ga ik geen honderden euro's in investeren. Als het bevalt ruil ik 'm zodra het financieel kan in voor een geschikter exemplaar, want ik begrijp heus dat goed materiaal belangrijk is, maar om het te proberen die 10 weken ga ik geen grote investeringen doen, dus dan moet ik 't wellicht even doen met iets dat wat minder geschikt is, en tuurlijk, als 't niet lekker zit/voelt neem ik 'm niet, maar als 't verder 'goed genoeg' is, dan is voor voorlopig prima.
Ja doei.
pi_95085745
Fab! Ze verwachten de foto's vanavond/vannacht online :D
pi_95086235
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:54 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Behalve trainen wil ik toch wel iets meer richting de ATB kransjes denk ik. Ik ga eens kijken of ik losse kransjes kan gaan vervangen, zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Dat verschilt volgens mij per cassette. Ik heb voor mn MTB een sram-cassette gehad die je met een inbus-boutje helemaal los kan halen, maar ik heb ook cassettes gehad waarvan de grootste tandwielen aan elkaar zaten en alleen de laatste 2 of 3 kleine los (of er moet ook een inbusje hebben gezeten die door de bagger onzichtbaar is geworden ;)).
Race-cassettes zijn volgens mij wel vaak per tandwiel los te halen.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:14:18 #184
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95086298
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, waar, maar het is om te beginnen voor een cursus van maar 10 weken. Daar kán en ga ik geen honderden euro's in investeren. Als het bevalt ruil ik 'm zodra het financieel kan in voor een geschikter exemplaar, want ik begrijp heus dat goed materiaal belangrijk is, maar om het te proberen die 10 weken ga ik geen grote investeringen doen, dus dan moet ik 't wellicht even doen met iets dat wat minder geschikt is, en tuurlijk, als 't niet lekker zit/voelt neem ik 'm niet, maar als 't verder 'goed genoeg' is, dan is voor voorlopig prima.
Eerlijk gezegd zou ik het voor 10 weken ook niet doen.. Voor die prijs die ervoor gevraagd wordt (100 euro) kun je tweedehands wel mooiere fietsen vinden.. Ik snap dat je dingen dichtbij zoekt, maar misschien zou je toch je zoekgebied iets moeten uitbreiden..

ps. Zie net dat je student bent, heb je geen OV..? Dan kan je het natuurlijk wel wat verder weg zoeken ;)
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:17:40 #185
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95086482
Tevens hoef je niet perse voor een damesfiets te gaan. Veel "normale" fietsen zullen denk ik ook goed zitten. Iemand met verstand hiervan die dit kan verifiëren?
Sei wachsam,
pi_95086583
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:17 schreef No-P het volgende:
Tevens hoef je niet perse voor een damesfiets te gaan. Veel "normale" fietsen zullen denk ik ook goed zitten. Iemand met verstand hiervan die dit kan verifiëren?
oeh, dat zou wel een waardevolle tip kunnen zijn.. :P want op 'racefiets dames' is het aantal geschikte (financieel) fietsen best weinig... :X
Ja doei.
pi_95086614
Wordt hier trouwens ook over spinnen gesproken? Of met 't lekkere weer niet meer? :@ Want ik heb vandaag echt héérlijk gespind!
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:19:48 #188
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_95086615
Net thuis, was glibberen op de natte wegen....pfffff
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:21:32 #189
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95086756
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:19 schreef motorbloempje het volgende:
Wordt hier trouwens ook over spinnen gesproken? Of met 't lekkere weer niet meer? :@ Want ik heb vandaag echt héérlijk gespind!
Ik heb gister ook gespint, ging ook best wel goed.. :)

Overigens zou ik me inderdaad ook niet te veel op dames racefiets focussen, ik denk dat je op kleinere "gewone" fietsen ook goed kan fietsen.. Moet je alleen wel ff rekening houden met de stang natuurlijk.. ;)
pi_95086759
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zo'n dames-frame lijkt me niet echt ideaal :P Een normale damesfiets zwabbert ook veel meer doordat het frame niet stevig is. Bij zo'n damesracefiets is dit misschien iets minder, maar het lijkt me niet ideaal ;) En bij een racefiets wil je juist een zo stijf mogelijk frame hebben. VOlgens mij kun je zoals hierboven gezegd ook wel voor een 'normaal' herenframe gaan. KIjk maar naa rde prof wielrensters. Ik zie Marianne Vos ook niet op een damesfiets rijden ;)

Al zou ik als ik jou was misschien ook wel een keer gewoon de knoop doorhakken en iets kopen, want bij tweedehands kun je wel jaren rond blijven kijken totdat je exact iets vindt naar jouw wens.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:22:43 #191
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95086864
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:21 schreef Palomar het volgende:
Al zou ik als ik jou was misschien ook wel een keer gewoon de knoop doorhakken en iets kopen, want bij tweedehands kun je wel jaren rond blijven kijken totdat je exact iets vindt naar jouw wens.
Tweedehands kopen is compromissen sluiten.. ;)
pi_95086971
probleem is dat ik niet echt 'wensen' heb omdat ik er geen fluit vanaf weet :@ zeg maar... vandaar dat ik hier ook een beetje ben komen polsen :P

Maargoed, zal morgen in m'n relaxmomenten even mijn zoektocht uitbreiden :)
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:28:46 #193
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95087321
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:24 schreef motorbloempje het volgende:
probleem is dat ik niet echt 'wensen' heb omdat ik er geen fluit vanaf weet :@ zeg maar... vandaar dat ik hier ook een beetje ben komen polsen :P

Maargoed, zal morgen in m'n relaxmomenten even mijn zoektocht uitbreiden :)
Misschien kan iemand hier je daar een beetje bij helpen, binnen welk gebied moeten we zoeken?
.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 april 2011 @ 20:49:20 #194
73911 ultra_ivo
pi_95088680
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Palomar het volgende:

[..]

Dat verschilt volgens mij per cassette. Ik heb voor mn MTB een sram-cassette gehad die je met een inbus-boutje helemaal los kan halen, maar ik heb ook cassettes gehad waarvan de grootste tandwielen aan elkaar zaten en alleen de laatste 2 of 3 kleine los (of er moet ook een inbusje hebben gezeten die door de bagger onzichtbaar is geworden ;)).
Race-cassettes zijn volgens mij wel vaak per tandwiel los te halen.
Goedkopere kassettes zijn vaak geklonken. Maar niet zo vast dat een dremel er geen raad mee weet.
pi_95088876
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:28 schreef Yankee het volgende:

[..]

Misschien kan iemand hier je daar een beetje bij helpen, binnen welk gebied moeten we zoeken?
Nijmegen e.o.
En ik heb wel een OV inderdaad, maar zit deze anderhalve week nog met tentamens,dus kan niet heel veel weg -O- zit eigenlijk aan m'n laptop gekluisterd bijna, als ik niet aan het sporten of tentamens aan het maken ben _O- en volgende week begint de training al :%

Ben pas vrij laat achter deze cursus gekomen (3 dagen voor inschrijftijd), dus moet nu op 't laatste moment dit nog zien te regelen, want moet vanaf volgende week zaterdag dus ook gewoon een fiets hebben om zelf te trainen.

Training ziet er als volgt uit:

Maandag: zwemmen
Dinsdag: combinatietraining hardlopen/fietsen (in begin nog op spinfiets)
Donderdag: zwemmen
Vrijdag: combinatietraining hardlopen/fietsen (in begin ook nog op spinfiets)
Zaterdag: zelf fietsen
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:53:36 #196
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95088960
Je kan je laptop toch meenemen in de trein.. :P

Ik zal zo eens op marktplaats kijken of ik iets zie.. :)
pi_95088999
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:53 schreef Narcotical het volgende:
Je kan je laptop toch meenemen in de trein.. :P

Ik zal zo eens op marktplaats kijken of ik iets zie.. :)
heb ook geen geld voor een nieuwe laptop, wat dan wel nodig zou zijn, want de accu laadt niet meer op _O-

maar tof! Bedankt!
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:55:47 #198
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95089094
Wat is een beetje de maximale afstand die je nog acceptabel vind?
pi_95089159
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:55 schreef Narcotical het volgende:
Wat is een beetje de maximale afstand die je nog acceptabel vind?
Half uurtje auto ofzo? Km of 40/50?
Ja doei.
pi_95089210
Zit ook even te kijken, maar verbazend veel fietsen op Marktplaats met een 60cm of groter frame. Weet niet wat voor reuzen hun fietsen allemaal kwijt willen, maar daar zal motorbloempje vast niet oppassen ;)
pi_95089262
het valt mij wel op hoeveel lange mensen er wielrennen overigens hoor! Alle instructeurs op één na zijn echt huge! :o vind ik dan! EN ook veel lange heren die in de wintermaanden bij ons spinnen :o
Ja doei.
pi_95089470
Misschien deze als je verder geen trots hebt: http://link.marktplaats.nl/438658395 :+ (mits 28" wielen)
pi_95089721
hij is rose, niet goed doorbakken ;(
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:06:13 #204
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95089803
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:05 schreef motorbloempje het volgende:
hij is rose, niet goed doorbakken ;(
:')
.
pi_95089833
en zo te zien kan hij ook offroad *)

Máár het is mits juiste afmetingen wellicht wel een optie ja, Helmond is te doen, jammer dat 't ding niet op de motor mee terug kan :P
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:09:16 #206
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95090003
http://link.marktplaats.nl/434075730

Misschien is dit wat..? :)

Alleen jammer dat er geen pedalen bij zitten..
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:10:55 #207
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95090091
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:50 schreef eentwee het volgende:
Wollen shirts lijken me eigenlijk helemaal niet relaxt..? Hij is wel heel mooi, die Castelli.
Die zijn echt heel mooi, alleen draag ik ze nooit met fietsen. Alleen af en toe casual.

Ik heb een mooie zwarte Campagnolo trui, met ouderwets logo is ook niet meer te krijgen. Al had ik toen geweten daar zoveel plezier van te hebben had ik er 2 gekocht, ik kon ze toen gewoon bestellen 4 jaar geleden ofzo. Hij was ook best duur, 80.- geloof ik.
pi_95090226
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:09 schreef Narcotical het volgende:
http://link.marktplaats.nl/434075730

Misschien is dit wat..? :)

Alleen jammer dat er geen pedalen bij zitten..
ook even opgeslagen. Heb de oerlelijke roze even gemaild met vragen over afmetingen :) hij is zo lelijk dat ik 'm bijna ook zou nemen als dat allemaal NIET in orde zou zijn O+ :')
Ja doei.
pi_95090430
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ook even opgeslagen. Heb de oerlelijke roze even gemaild met vragen over afmetingen :) hij is zo lelijk dat ik 'm bijna ook zou nemen als dat allemaal NIET in orde zou zijn O+ :')
ach, spuitbusje verf van de hema voor een paar euro en je bent klaar :+
pi_95090474
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:16 schreef Palomar het volgende:

[..]

ach, spuitbusje verf van de hema voor een paar euro en je bent klaar :+
zat ook al te denken gewoon een matzwarte bus te halen _O-
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:17:34 #211
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95090509
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

zat ook al te denken gewoon een matzwarte bus te halen _O-
Gewoon roze laten, toch leuk om iedereen eraf te rijden met de lelijkste fiets van allemaal.. ;)
pi_95090706
Och, als je naar m'n motoren kijkt zal het je opvallen dat het me vooral om practisch gaat, en niet om 'mooi' :P het moet doen wat ik wil dat 't doet, en als het dan een 'niet zo hip model is', dan is dat mooi pech!

Maar ben benieuwd! Ik hoop oprecht dat ik 't echt leuk vind (en dat mijn kont het me vergeeft :') ), maar wil nog niet te hard van stapel lopen. Ik zag mezelf nooit als een 'fietser' namelijk! Heb ik ook heul het postuur en gewicht (nog) niet voor _O-
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:21:34 #213
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95090782
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:13 schreef motorbloempje het volgende:

Die roze is mooi MoBlo goed fietsje voor jou denk ik. Even vragen wat de lengte is van de horizontale buis, hart zitbuis tot hart balhoofdbuis, horizontaal gemeten.

Een racefiets is nagenoeg unisex, alleen fietsen dames meestal wat korter met behulp van een kortere stuurpen, de verbinding tussen vorkbuis en stuur. En een breder zadel. Koop dus een kleine 2e hands fiets met korte stuurpen en schaf jezelf een nieuw dameszadel aan wat lekker zit.

Bij de rijwielspecialist kan je meestal een zadel wel uitproberen, je maakt dan een kort fietstochtje en als ie niet goed zit ruil je ze gewoon voor wat anders.

Bijvoorbeeld:

Budget fiets:
50-75Euro
Zadel 50-100Euro

[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 05-04-2011 21:41:08 ]
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:35:56 #214
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95091810
Zal ik 45 Euro bieden op die roze? Dan kan jij ze voor 60.- afpingelen
pi_95091840
whehe, na die kansloze bied-actie van vanochtend ga ik ook niet een beetje biedingen zitten faken om mijn zin te krijgen :P maar toch bedankt :*

oh, hij is blijkbaar al verkocht: geen reactie gehad, maar advertentie is verwijderd :(

[ Bericht 22% gewijzigd door motorbloempje op 05-04-2011 22:54:29 ]
Ja doei.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:37:09 #216
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95091887
Het was ook maar een grapje
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:54:15 #217
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95092965
Wielrennersbedtijd; lampen uit, boeken toe :W
  dinsdag 5 april 2011 @ 22:36:26 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_95096221
Ik ben weer 400 euro lichter, heb een Garmin Edge 800 besteld :D
pi_95097460
Hoe krijg ik een beetje voorwaartse speling in het balhoofd weg? Heb een beetje zitten kloten met mn zitpositie en wil het stuur een cm'tje lager hebben. Dat is gelukt (jeu! voor mijn twee linkerhanden), maar nu zit er dus een klein beetje speling, alleen voorwaarts, die ik niet wegkrijg.
pi_95098156
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:53 schreef marcodej het volgende:
Hoe krijg ik een beetje voorwaartse speling in het balhoofd weg? Heb een beetje zitten kloten met mn zitpositie en wil het stuur een cm'tje lager hebben. Dat is gelukt (jeu! voor mijn twee linkerhanden), maar nu zit er dus een klein beetje speling, alleen voorwaarts, die ik niet wegkrijg.
Heb je een A-head balhoofdstel of traditioneel?
pi_95098349
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:05 schreef Palomar het volgende:

[..]

Heb je een A-head balhoofdstel of traditioneel?
A-head.
pi_95098498
Laat maar, vergeten voorbouwschroefjes los te draaien. :') Morgen weer proberen.
pi_95099351
En dat dopje bovenaan het stuur nu zeker helemaal lam gedraaid omdat ie niet verder wilde? :+
pi_95099397
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:25 schreef Palomar het volgende:
En dat dopje bovenaan het stuur nu zeker helemaal lam gedraaid omdat ie niet verder wilde? :+
Neuh, wist dat je dat niet grof moest doen.
pi_95106539
Fab! Fotos! :D
pi_95107208
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die roze is mooi MoBlo goed fietsje voor jou denk ik. Even vragen wat de lengte is van de horizontale buis, hart zitbuis tot hart balhoofdbuis, horizontaal gemeten.
De roze is al verkocht, blijkbaar. Maar wat zou een fijne lengte zijn voor de horizontale buis? Heb er een in Enschede gezien nu. Is wel wat uit de buurt, maar is te combineren met familiebezoek ;) :P
Ja doei.
pi_95107632
Fijne lengte voor een bovenbuis ligt eraan hoe lang je armen zijn, én wat jij zelf fijn vindt. Echte damesracefietsen hebben over het algemeen een kortere bovenbuis ivm de lichaamsbouw van vrouwen.
pi_95107671
Mijn armen zijn niet zo erg lang; ze zijn iig korter dan die van mijn man, te merken aan de motorhouding. Denk dat ik kort (maargoed, wat is 'kort') wel fijn vind, heb op de spinningfiets het stuur ook altijd vrij dichtbij staan.
Ja doei.
pi_95107770
Er zijn altijd overigens wel opties om het stuur en zadel dichterbij elkaar te krijgen.
pi_95108291
Zo, mijn foto is besteld :)

Kan niet helemaal plaatsen waar dit exact is, ik vermoed de Bosberg:

[ Bericht 46% gewijzigd door Freddeh op 06-04-2011 09:31:44 ]
  woensdag 6 april 2011 @ 09:36:24 #231
130803 Gripper
Get a grip
pi_95108665
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:57 schreef Freddeh het volgende:
Er zijn altijd overigens wel opties om het stuur en zadel dichterbij elkaar te krijgen.
Tuurlijk. Wie zegt dat een stuurvoorbouw altijd vooruit moet steken? Hij kan ook best vanaf de vorkbuis naar achteren worden geplaatst ;)
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 6 april 2011 @ 09:37:31 #232
153506 Captain_Fabulous
pi_95108693
Da's op de muur volgens mij...al mijn foto's zijn genomen toen ik er al naast moest, alleen bij de startfoto zit ik OP de fiets. voor de rest loop ik er naast met een moeilijk gezicht ... :(
Volgend jaar moet ik echt langer blijven zitten!

pi_95108725
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tuurlijk. Wie zegt dat een stuurvoorbouw altijd vooruit moet steken? Hij kan ook best vanaf de vorkbuis naar achteren worden geplaatst ;)
Dat heb je serieus niet gezegd.... :')
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Da's op de muur volgens mij...al mijn foto's zijn genomen toen ik er al naast moest, alleen bij de startfoto zit ik OP de fiets. voor de rest loop ik er naast met een moeilijk gezicht ... :(

[ afbeelding ]
Balen man. Ik heb van de start geen foto, maar gewoon bijna 10 van de muur en eentje van de Bosberg dat je me ziet lopen in de berm :')
pi_95108735
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is de finish, niet de start. Bij de start had ik een helm op en lange mouwen aan :+
  woensdag 6 april 2011 @ 09:41:18 #235
153506 Captain_Fabulous
pi_95108785
Hee, volgens mij wordt jouw lopen hier verborgen achter mijn machtige lichaam, dat blauw is volgens mij jouw shirt , dit is op de Bosberg toen we vlak na elkaar er af moesten!

pi_95108872
Aan de gele voorvork en het blauw/zwarte shirt te zien ben ik dat inderdaad :+ Bosberg ben ik toen weer opgestapt en uiteindelijk links naast de weg nog eens afgestapt.
  woensdag 6 april 2011 @ 09:50:41 #237
153506 Captain_Fabulous
pi_95109045
Volgend jaar doen we gewoon de 140, en blijven in het zadel :7
pi_95109065
met een ATB cassette op de racer ;)
  woensdag 6 april 2011 @ 10:02:17 #239
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95109409
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:36 schreef Blik het volgende:
Ik ben weer 400 euro lichter, heb een Garmin Edge 800 besteld :D
Ga je zeker veel plezier van hebben, je kunt er zoveel leuke dingen mee!
pi_95110115
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hee, volgens mij wordt jouw lopen hier verborgen achter mijn machtige lichaam, dat blauw is volgens mij jouw shirt , dit is op de Bosberg toen we vlak na elkaar er af moesten!

[ afbeelding ]
Zelfs lopend wil-ie nog uit de wind zitten :P
pi_95110245
Kijk ff naar de rest van de foto's dan :P Dat bewijst het tegendeel wel :P
pi_95112406
Ik sta helaas niet op de Muur, maar wel op de Bosberg.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:39:29 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_95112802
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:02 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ga je zeker veel plezier van hebben, je kunt er zoveel leuke dingen mee!
Denk het ook, ben al meteen op zoek gegaan naar leuke gps-routes in o.a. Limburg die ik kan downloaden en gebruiken op de Edge 800. Hopelijk komt die vrijdag binnen, dan kan ik hem dit weekend uittesten, en volgend weekend naar Limburg toe :)
  woensdag 6 april 2011 @ 11:51:46 #244
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_95113276
Iemand van jullie toevallig interesse?
http://link.marktplaats.nl/438849150
I'm Back Again!
pi_95113488
Ik heb naar aanleiding van dit sleutel op het display mijn boekje van de km teller erbij gepakt en hier staat alleen bij dat dit het onderhoudalarm is. Nu staat er verder niks over beschreven dus heb ik de batterij van de km teller vervangen en blijft dit branden. Of zou dit het indicatortje zijn van de draadloze zender?
  woensdag 6 april 2011 @ 12:02:19 #246
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95113694
Je fiets is toe aan een onderhoudsbeurt.
Sei wachsam,
  woensdag 6 april 2011 @ 12:03:54 #247
130803 Gripper
Get a grip
pi_95113746
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:57 schreef snakeman123 het volgende:
Ik heb naar aanleiding van dit sleutel op het display mijn boekje van de km teller erbij gepakt en hier staat alleen bij dat dit het onderhoudalarm is. Nu staat er verder niks over beschreven dus heb ik de batterij van de km teller vervangen en blijft dit branden. Of zou dit het indicatortje zijn van de draadloze zender?
[ afbeelding ]
Dat is voor mensen die niet kunnen onthouden wanneer hun fiets voor de laatste keer naar de fietsenmaker is geweest, je tellertje kan je dan helpen herinneren dat ie om de 5000 km voor een afstelbeurtje moet.
Mijn foto's op Flickr!
pi_95114018
Ik kan op mijn tellertje zelf instellen wat de periode is om een onderhoudsbeurt te geven. Die staat nu op 300km ofzo, maar ik maak me er niet druk om omdat ik hem toch prima controleer iedere keer dat ik wil gaan rijden :) Bij mij knippert hij dus al een maand of 3.
pi_95114050
Owww hij is al geweest voor een beurt. Geen reden tot zorgen dus
  woensdag 6 april 2011 @ 12:17:01 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_95114193
Overigens vanochtend 45 km gereden, jammer dat de zon niet echt door wilde komen. Was dus wat frisser dan verwacht. En het is hier nu nog steeds bewolkt.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:20:34 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_95114328
Enneh, ik heb eigenlijk nog nooit een beurt laten doen bij de FM. *shame*

Maargoed, ik heb de afgelopen 3 jaren waarschijnlijk nog niet eens 5000 km bij elkaar gefietst. Ben pas sinds vorig jaar zomer wat serieuzer gaan fietsen. Zou graag zelf ook wat meer aandacht willen geven/hebben voor onderhoud van mijn fiets. Maar ik heb er weinig ruimte voor en neem er de tijd niet voor :(
  woensdag 6 april 2011 @ 12:23:02 #252
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95114412
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Denk het ook, ben al meteen op zoek gegaan naar leuke gps-routes in o.a. Limburg die ik kan downloaden en gebruiken op de Edge 800. Hopelijk komt die vrijdag binnen, dan kan ik hem dit weekend uittesten, en volgend weekend naar Limburg toe :)
Kijk eens hier: http://fietsroutes.wielrennenmaastricht.nl/
Daar kun je GPS-routes downloaden voor Limburg en als je je Garmin hebt sleep je de .gpx bestandjes naar de map "New Files" van je Garmin device.
Waar wil je precies gaan fietsen in Limburg? Zuid-Limburg neem ik aan?
pi_95114429
Wel je tijd voor nemen, anders voel je je straks 10x lulliger om iets dat kapot is gegaan terwijl je het had kunnen zien aankomen op een moment dat je je fiets nog niet nodig had...

Iemand zin om zaterdag een rondje te doen in de buurt van Dordrecht/Rotterdam?
pi_95114785
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:22 schreef Freddeh het volgende:
Zo, mijn foto is besteld :)

Kan niet helemaal plaatsen waar dit exact is, ik vermoed de Bosberg:
[ afbeelding ]
Dit is op de Muur.
pi_95114821
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:33 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dit is op de Muur.
Aan m'n gezicht te zien niet het steilste stukje ;)
pi_95115168
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

oeh, dat zou wel een waardevolle tip kunnen zijn.. :P want op 'racefiets dames' is het aantal geschikte (financieel) fietsen best weinig... :X
Ik heb het even gemist hoor maar hoe lang ben je en wat is je budget? kan je niet een fiets huren? of misschien via een vereniging? die hebben meestal ook fietsen staan om uit te proberen.
Haters gonna hate.
pi_95115253
Mooie fotos jongens! Echt gaaf hoor.
Haters gonna hate.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:46:37 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_95115309
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:23 schreef Marurk het volgende:

[..]

Kijk eens hier: http://fietsroutes.wielrennenmaastricht.nl/
Daar kun je GPS-routes downloaden voor Limburg en als je je Garmin hebt sleep je de .gpx bestandjes naar de map "New Files" van je Garmin device.
Waar wil je precies gaan fietsen in Limburg? Zuid-Limburg neem ik aan?
Ja, Zuid-Limburg. Is toch weer wat uitdagender als de Utrechtse Heuvelrug en ik ben daar totaal niet bekend. Dan is het wel fijn om vantevoren een route te kunnen maken/downloaden met wat leuke klimmetjes erin, zonder dat je verdwaalt.
pi_95115914
Zaterdag even een rondje Dordrecht - Zoetermeer denk ik, route voor woon-werkverkeer even scouten. Dan kan ik iedere dinsdag op de fiets naar kantoor :)
  woensdag 6 april 2011 @ 13:00:51 #260
148059 Pritt
Atheïst
pi_95115946
Boh wat gaan die topics hier snel. :o Duidelijk weer lente haha.

Anyway, volgende week 5 dagen achter elkaar fietsen, kan niet wachten. *O*
Ik zou echt graag zo'n Garmin willen hebben want ik rijd altijd lelijke routes, maar goed geen geld he.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_95116603
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:53 schreef eentwee het volgende:
@marcodej: als je nog niet toe bent aan een nieuw stuurlint (dan krijg je ze erbij) kan ik je wel een paar doppen opsturen, heb er genoeg liggen ;) Als ze niet goed klemmen kun je wat meer stuurlint over de rand overhouden om in de buis te vouwen of gewoon wat tape over de stuurdop wikkelen zodat-ie dikker wordt.
Hier moest ik nog op reageren. Als je nog een setje hebt liggen hou ik me aanbevolen. :)
pi_95117809
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:02 schreef No-P het volgende:
Je fiets is toe aan een onderhoudsbeurt.
Had je gisteren een PTT Veenendaal shirt aan?
  woensdag 6 april 2011 @ 14:00:30 #263
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95118265
Vanochtend 41km wind tegen gefietst. Was erg blij met een brommertje..

We gaan dus meeten tijdens de Theo de Rooij Classic? Zaterdag 28 mei?

http://www.theoderooijclassic.nl/
  FOK!fotograaf woensdag 6 april 2011 @ 14:01:19 #264
73911 ultra_ivo
pi_95118307
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb wel wat routes voor de GPS vanuit Limburg.
pi_95118315
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:00 schreef Oksel het volgende:

We gaan dus meeten tijdens de Theo de Rooij Classic?
Ik vind het een fijn idee :) (moet me overigens nog inschrijven dan hoor). Maar wie rijdt welke afstand, of rijden we allemaal dezelfde afstand?
pi_95118336
@CyclingGirl: 1,72m :) Budget is 'zo min mogelijk' omdat het om een probeerfase gaat van 10 weken (triathloncursus voor 1/8 triathlon).

Heb nu deze op het oog, wielmaat is 28", horizontale buis 53cm lang en de persoon die er op fietste was (? klinkt erg raar in het mailtje van die mevrouw) maar 1 cm langer dan dat ik ben..
Ja doei.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:01:59 #267
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95118339
Dat mogen mensen zelf weten, nadien is er dus gewoon BBQ bij mij thuis :) Dus je kan komen en gaan wanneer je wilt..
  woensdag 6 april 2011 @ 14:04:21 #268
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95118429
Wie fietst er de 150km met me mee? Gripper? Bram? Cyclingchick? Kaas?
  woensdag 6 april 2011 @ 14:04:37 #269
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95118447
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:49 schreef Wielracer het volgende:

[..]

Had je gisteren een PTT Veenendaal shirt aan?
Nee, was wezen fietsen met een vriend. Komende 10 weken zal ik er ook niet zijn aangezien ik dan training heb.

Nu eerste ritje van het jaar met mijn vriendin.
Sei wachsam,
pi_95118457
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
@CyclingGirl: 1,72m :) Budget is 'zo min mogelijk' omdat het om een probeerfase gaat van 10 weken (triathloncursus voor 1/8 triathlon).

Heb nu deze op het oog, wielmaat is 28", horizontale buis 53cm lang en de persoon die er op fietste was (? klinkt erg raar in het mailtje van die mevrouw) maar 1 cm langer dan dat ik ben..
Ziet er goed uit, maar ik word er weer eens geen wijs uit wat voor groep daar nou op zit. Voor ¤75 ziet het er wel uit als een aardige keus.
  FOK!fotograaf woensdag 6 april 2011 @ 14:05:37 #271
73911 ultra_ivo
pi_95118489
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:04 schreef Oksel het volgende:
't is een zaterdag, dus ik moet werken. De zondag heb ik nog niet volgeboekt (zit tussen wat 400 en 600km tochten in.
pi_95118510
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:04 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, maar ik word er weer eens geen wijs uit wat voor groep daar nou op zit. Voor ¤75 ziet het er wel uit als een aardige keus.
ja, de dame verkoopt hem voor haar man die 'was' :? en had er verder geen verstand van, máárgoed.. de prijs is ok, hij ziet er netjes uit, en we kunnen dan even langs oma in Geesteren als we'm gaan bekijken en eventueel op gaan halen :P
Ja doei.
pi_95118608
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, de dame verkoopt hem voor haar man die 'was' :? en had er verder geen verstand van, máárgoed.. de prijs is ok, hij ziet er netjes uit, en we kunnen dan even langs oma in Geesteren als we'm gaan bekijken en eventueel op gaan halen :P
Haar man die was? Dan is hij of de eeuwige fietspaden opgegaan, of hij is alleen verder gaan fietsen zonder z'n vrouwtje.
pi_95118679
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:08 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Haar man die was? Dan is hij of de eeuwige fietspaden opgegaan, of hij is alleen verder gaan fietsen zonder z'n vrouwtje.
ja, om dat nou te vragen in het antwoord lijkt me ook wat cru, maar het klinkt alsof hij niet meer 'is' :X
Maar, ik ga gewoon kijken zondag (als zij kan) en als 't een goed ding is en hij goed fietst dan neem ik 'm gewoon *)
Ja doei.
pi_95118767
Let wel even op die pedalen, want daar heb je nog wel klikschoentjes voor nodig.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:13:13 #276
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95118856
Ivo, helaas! Alhoewel, 150km.. dan ben jij net warm! En dan moet je met allemaal van die racefietsers mee..
pi_95118951
quote:
Ik denk dat ik dan ook wel kan! Tocht ziet er leuk uit, ken die molshopen daar ook nog niet :) 150km dan graag.
pi_95118999
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:11 schreef Freddeh het volgende:
Let wel even op die pedalen, want daar heb je nog wel klikschoentjes voor nodig.
heb ik :)
Ja doei.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:24:56 #279
148059 Pritt
Atheïst
pi_95119336
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:00 schreef Oksel het volgende:

We gaan dus meeten tijdens de Theo de Rooij Classic? Zaterdag 28 mei?

http://www.theoderooijclassic.nl/
Lijkt me leuk om mee te doen! Vorig jaar moest ik helaas passen voor de meet. :(
  woensdag 6 april 2011 @ 14:26:48 #280
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95119411
quote:
Ik zal 't ook overwegen. Overijssel is niet naast de deur, helaas. Theo de Rooij Classic, is dat gewoon een toertocht? Hopelijk niet zo massaal als Amstel Gold Race of RVV. :P
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, Zuid-Limburg. Is toch weer wat uitdagender als de Utrechtse Heuvelrug en ik ben daar totaal niet bekend. Dan is het wel fijn om vantevoren een route te kunnen maken/downloaden met wat leuke klimmetjes erin, zonder dat je verdwaalt.
Je gaat dus het weekend van 16/17 april? Of ga je dit weekend al? Want in het weekend van de 16e/17e wordt de Amstel Gold Race gereden, houdt daar wel even rekening mee. De 16e is de toerversie, de 17e de echte race. Als je dus lekker wilt fietsen zou ik een ander weekend gaan... Op zaterdag zullen de meeste routes/beklimmingen superdruk zijn en zondag zal een groot deel niet te berijden zijn wegens afzetting.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:27:28 #281
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95119431
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

heb ik :)
je hebt wel verschillende kliksystemen he...
pi_95119447
quote:
4s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:27 schreef Marurk het volgende:

[..]

je hebt wel verschillende kliksystemen he...
ja, maar da's een kwestie van de goede kopen en er onder zetten :)
overigens zaten bij deze fiets er eventueel schoentjes bij, en afhankelijk van hoe ze vallen zouden ze kunnen passen :) dus dat is dan helemaal mooi meegenomen.
Ja doei.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:33:24 #283
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95119666
Theo de Rooij Classic - Fok! Cycle meet.
Datum: Zaterdag 28 mei
Plaats: Rijssen (Overijssel)
Kosten: Inschrijfgeld Toertocht 150 km NTFU-lid ¤ 9,00
BBQ: 7,50 inc. alles.

Plan: Iedereen mag zelf kiezen hoe ver (80/110/150) hij/zij fietst, en hoelang hij/zij er over wil doen. Nadien BBQ + bier bij Oksel in Almelo.

Inschrijvingen:
Oksel (150km)
Fromage
Blik
Freddeh (110km)
Cap_Fab (110km)

Optie:
eentwee
Pritt (150km)
maruk

Officieel inschrijven kan via Doodle.

Wie o wie rijdt er de 150km met me? Gemiddelde van 30km/uur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Oksel op 06-04-2011 16:36:16 ]
  woensdag 6 april 2011 @ 14:43:23 #284
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95120098
Ik net mn fietsbanden even oppompen, heb ik ze op spanning en draai ik het verloopje eraf.. Draai ik het ventieldingetje mee eruit.. Kon ik weer opnieuw beginnen.. :'). Ik en m'n 2 linkerhanden ook.. :').

Overigens zou ik het ook wel leuk vinden om bij de meet aanwezig te zijn maar helaas kan ik nu nog niet aangeven of ik de 28e mei kan.
pi_95120207
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:01 schreef motorbloempje het volgende:

Lijkt me wel een aardige koop voor dat geld.
pi_95120280
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Lijkt me wel een aardige koop voor dat geld.
^O^ net afgesproken dat ik zaterdag ga kijken *) een echte held fietst dan terug naar huis op dat ding, maar ik ben nog geen echte held ;( :P
Ja doei.
pi_95120620
held op sloffen :P
pi_95121564
Ik ben overigens ook niet enorm dapper...
Wie rijdt de 80km met me bij de Theo de Rooij classic 28 mei?
  woensdag 6 april 2011 @ 15:29:24 #289
148059 Pritt
Atheïst
pi_95122047
Als ik erbij ben doe ik wel de 150 trouwens.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:52:09 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_95122988
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:01 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik heb wel wat routes voor de GPS vanuit Limburg.
je hebt pm
  woensdag 6 april 2011 @ 15:54:09 #291
62913 Blik
The one and Only!
pi_95123058
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:26 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik zal 't ook overwegen. Overijssel is niet naast de deur, helaas. Theo de Rooij Classic, is dat gewoon een toertocht? Hopelijk niet zo massaal als Amstel Gold Race of RVV. :P

[..]

Je gaat dus het weekend van 16/17 april? Of ga je dit weekend al? Want in het weekend van de 16e/17e wordt de Amstel Gold Race gereden, houdt daar wel even rekening mee. De 16e is de toerversie, de 17e de echte race. Als je dus lekker wilt fietsen zou ik een ander weekend gaan... Op zaterdag zullen de meeste routes/beklimmingen superdruk zijn en zondag zal een groot deel niet te berijden zijn wegens afzetting.
Nee, ga pas 22 en 23 april (foutje). Van de AGR was bekend dat die dat weekend was.
pi_95123101
Net mijn fiets bij de maker gebracht, er komt een mooi nieuw lintje op. Verder hoefde er niet veel aan te gebeuren vonden zowel de fietsmaker als ik. Het spul slijt ook niet als je het niet kan gebruiken.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:56:12 #293
62913 Blik
The one and Only!
pi_95123150
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:33 schreef Oksel het volgende:
Theo de Rooij Classic - Fok! Cycle meet.
Datum: Zaterdag 28 mei
Plaats: Rijssen (Overijssel)
Kosten: Inschrijfgeld Toertocht 150 km NTFU-lid ¤ 9,00
BBQ: 7,50 inc. alles.

Plan: Iedereen mag zelf kiezen hoe ver (80/110/150) hij/zij fietst, en hoelang hij/zij er over wil doen. Nadien BBQ + bier bij Oksel in Almelo.

Inschrijvingen:
Oksel (150km)
Fromage
Blik
Freddeh (80km)

Optie:
eentwee
Pritt (150km)
maruk

Officieel inschrijven kan via Doodle.

Wie o wie rijdt er de 150km met me? Gemiddelde van 30km/uur.
Ik laat het even afhangen van de staat van mijn conditie :P
  woensdag 6 april 2011 @ 15:59:21 #294
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_95123261
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:55 schreef KaheemSaid het volgende:
Net mijn fiets bij de maker gebracht, er komt een mooi nieuw lintje op. Verder hoefde er niet veel aan te gebeuren vonden zowel de fietsmaker als ik. Het spul slijt ook niet als je het niet kan gebruiken.
jonguh......dat kun je toch prima zelf doen?!
.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:14:45 #295
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95123936
28ste gaat voor mij waarschijnlijk niet lukken.
Sei wachsam,
  woensdag 6 april 2011 @ 16:26:02 #296
27167 SuperWeber
pi_95124443
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:59 schreef Yankee het volgende:

[..]

jonguh......dat kun je toch prima zelf doen?!
Precies, beetje zelf dingen in elkaar knutselen is veel beter, dan leer je tenminste ook nog eens iets...
  woensdag 6 april 2011 @ 16:29:18 #297
153506 Captain_Fabulous
pi_95124577
Ik doe mee aan de Rooije Theo...80 of 110, als Freddeh in z'n eentje de 80 gaat doen, doen we hem samen, anders zou ik eind mei een 110 wel aan moeten kunnen...Maakt me niet zoveel uit, als het maar gezellig is.
  FOK!fotograaf woensdag 6 april 2011 @ 16:30:19 #298
73911 ultra_ivo
pi_95124617
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:52 schreef Blik het volgende:

[..]

je hebt pm
En jij hebt mail
pi_95124686
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik doe mee aan de Rooije Theo...80 of 110, als Freddeh in z'n eentje de 80 gaat doen, doen we hem samen, anders zou ik eind mei een 110 wel aan moeten kunnen...Maakt me niet zoveel uit, als het maar gezellig is.
Zat er ook nog een 110 tussenin?
@Oksel: Doe mij ook maar 110, samen met Fab lukt het wel :)
  woensdag 6 april 2011 @ 16:36:32 #300
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95124847
Gripper; you better make sure you're there.. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')