dus.. 28" is standaard?quote:de fiets is afgemonteerd met Shimano.
De wielen zijn 28 inch, standaard maat.
Mijn vriendin reed ook op zo'n fiets en zij is 1m72, en ze reed altijd prima.
Beter gereden dan wij dus, respectquote:Op zondag 3 april 2011 20:38 schreef Littlecreep het volgende:
Het verslag van de derde Vlaanderen-ganger, alleen deze is wat korter. Vond hem zeer matig dit jaar, ondanks het heerlijke weer.
Zo rond half 11 opgestapt voor lekker tochtje van 75 km. Maar het Vlaamse landschap kan zoveel mooier. Tot de Rekelberg (geen berg te noemen) heerlijk gereden, maar met een paar honderd man over het fietspad naar Brakel toe was een hel. Wind tegen, dus mocht de 'Ollanders het even opknappen.
Enfin, TenBosse ging perfect. Helaas file op de Muur, oorzaak was een fotograaf midden op de Muur. Had nog even intentie om sur placend omhoog te gaan, maar eieren voor me geld gekozen en even 10 meter gelopen naar het vlakke deel. Daar weer opgestapt en naar boven gereden. Bosberg even een krampmomentje omdat ik wat te weinig gedronken had. Maar goed, even tot 60 tellen en je bent boven.
Vandaag me perfect vermaakt met de profs. Kwamen 's ochtends voorbij ons hotel in Kortrijk, daarna nog naar Paddestraat gegaan en uiteindelijk geëindigd op de Bosberg en de laatste 80 km van de koers gezien.
Leuk weekend, ook leuk om te lezen dat Freddeh en Cap_Fab het naar hun zin hebben gehad
Even gekeken, wat ik mis is een ingezoomde foto van de kettingkant van de fiets. Ik zie een dubbel voorblad, een triple heb je voor triathlon niet nodig dus dat is prima. Maar de classificatie 10 tot 15 versnellingen kan inhouden óf 10, óf 12, óf 14 versnellingen. Mijn vermoeden is 12, maar kan het niet zien helaas. Dat is iets dat ik nog even na zou vragen.quote:Op zondag 3 april 2011 20:40 schreef motorbloempje het volgende:
Linkje naar de fiets
Maar onthoud: ben geen pro die duidelijk verschil zal merken, zeg maar. Eerst maar 's zien of 't wat voor me is!
In het begin gaat het wel even wennen zijn voor je.. Ik spin zelf al 3 jaar met SPD schoenplaatjes en rijdt sinds vorig jaar ook op de weg, dus ik snap precies wat je bedoelt. Maar nee, daar ben je echt niet te laat mee.. Mijn ervaring is om mezelf al uit te klikken zodra ik aan het remmen ben en op zo'n 5 meter van het stoplicht oid ben, dan gewoon doorremmen en van het zadel wippen op het moment dat ik echt stil kom te staan..quote:Op zondag 3 april 2011 20:31 schreef motorbloempje het volgende:
Practisch vraagje: kliksysteem hè? Ik spin met kliksysteem, da's fijn. Maargoed, m'n spinfiets lazert dan ook niet om, als het goed is. Hoe zit dat met op de weg fietsen? Ben je dan niet altijd te laat met je poot los hebben?Daar ben ik namelijk wel echt bang voor
*kluns*
Zekerquote:Op zondag 3 april 2011 20:55 schreef DakDuuf het volgende:
* DakDuuf meld zich ook even aan.
Beginnend wielrenner, wel veel uic-en gedaan, en nu sinds 2 jaar op de racefiets.
In het bezit van een cannondale Caad5, die ik liefkozend the lady noem.
Ow, tevens voorzitter van het umcg-cycling gebeuren van de grootste werkgever van het noorden des lands.
Voor dit seizoen richten we ons * denk ik* op l-b-l,
Nog meer Groningers hiero?
Gisteren weer voor het eerst met korte broek en korte mouwtjes op de fiets gezeten... heerlijk
Thanks! Ook op de mail gezet en gezegd dat ik na overleg met mijn ouders of ze hem mee kunnen nemen en zijn antwoord over de versnellingen meer zal laten weten (lees: bod zal doen).quote:Op zondag 3 april 2011 20:51 schreef Freddeh het volgende:
Ideaal voor deze fiets zou 14 zijn, gezien het een double is en ik dan omgerekend tussen 10-15 versnellingen dan door maximaal 7 kan delen.
Zo'n joker had ik gisteren achter mij zitten, met z'n appelgebakfietstempo... Ik had inmiddels al 90 km tegenwind in de benen, dus echt losrijden lukte ook niet meer. Maar overnemen deed die lamzak ook niet...quote:Op zondag 3 april 2011 20:22 schreef No-P het volgende:
[..]
Als je wel eens een vervelende wielrenner achter je hebt gehad die in je wiel probeert te blijven als het wat drukker is (en je dus niet zo hard kan), kan ik dat wel eens zijn
Heb nog wel zitten spotten of ik iets bekends tegen kwam, maar niemand gezien helaas. Was overigens wel gezellig fietsen in het weer zoquote:Op zondag 3 april 2011 20:40 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ook rond half 11 gestart, en de 75km, net als wij. En elkaar niet tegengekomen. What are the odds
Als het bevalt en ik doorga (heb in Hull, waar ik ga wonen, een leuke triathlonvereniging gezien!) dan komt er beter materiaal, dus dan gaat deze weg. Deze is dus eigenlijk vooral voor de komende 10 weken tijdens de lessen en om het eens uit te proberen.quote:Op zondag 3 april 2011 20:59 schreef No-P het volgende:
Je zit mogelijk wel met onderdelen die moeilijk te verkrijgen zijn bij dergelijke oudere systemen. Shifters op de buis zijn voor de triatlon niet echt een probleem. Dat is alleen wat onhandig als je veel en snel moet schakelen zoals in de heuvels. Een kennis van mij die nooit fietst en alleen hardloopt reed laatst in een toertocht een vriend van mij de wel vaak fiets heuvelop uit het wiel. Dat deed hij op een soortgelijke fiets als deze. Een beter fiets scheelt natuurlijk wel, maar het blijft degene die erop zit die hem voortbeweegt.
Dat van mij was achter een motor. Die ga ik altijd achterna op de dijk. Als het druk is kunnen die toch niet hard gaan omdat ze steeds moeten afremmen. Soms kan ik er een paar kilometer bij blijven.quote:Op zondag 3 april 2011 20:59 schreef SuperWeber het volgende:
Iedereen is minimaal 1 keer omgevallen/zal nog 1 keer omvallen bij een verkeerslicht. Daarna leer je het wel af
[..]
Zo'n joker had ik gisteren achter mij zitten, met z'n appelgebakfietstempo... Ik had inmiddels al 90 km tegenwind in de benen, dus echt losrijden lukte ook niet meer. Maar overnemen deed die lamzak ook niet...
Maar goed, echt vervelend vond ik het ook niet...
Opgegroeid in Groningen maar momenteel woonachtig in Dordrecht. Wel in onderhandeling over woonruimte in omgeving Emmen dus meer richting die kant. Wie weet pakken we nog eens een rit samen met wat andere Groningse FOK!ers.quote:Op zondag 3 april 2011 20:55 schreef DakDuuf het volgende:
Beginnend wielrenner, wel veel uic-en gedaan, en nu sinds 2 jaar op de racefiets.
Ow, tevens voorzitter van het umcg-cycling gebeuren van de grootste werkgever van het noorden des lands.
Gisteren weer voor het eerst met korte broek en korte mouwtjes op de fiets gezeten... heerlijk
Die 12 versnellingen zou ik mee kunnen leven. Heb zelf een tijdje terug een fiets gehad met zelfde aantal versnellingen en zo te zien in dezelfde technische staat. Meer dan ¤100 heb ik er niet voor kunnen krijgen, dus ik denk dat je die kant op moet gaan afdingen.quote:Op zondag 3 april 2011 21:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik rijd overigens nooit 'hard' op de dijk, altijd gewoon maximum toegestane snelheidbraverik die ik ben
@klikken: maar als je 'ineens moet remmen' dan?dat je je voorbereid als je bewust gaat remmen, dat is kwestie van wennen denk ik dan ja, maar plotsklaps.. heb het idee dat ik dat met vallen en opstaan ga leren
*noteert: kniebeschermers kopen*
Antwoord: 12 versnellingen
Ik woon in stad, en er zijn wel meer hier.quote:Op zondag 3 april 2011 20:55 schreef DakDuuf het volgende:
Het is wel even wennen inderdaad. Ik ben in het begin wel een keer op m'n snufferd gegaan.quote:Op zondag 3 april 2011 20:50 schreef Narcotical het volgende:
[..]
In het begin gaat het wel even wennen zijn voor je.. Ik spin zelf al 3 jaar met SPD schoenplaatjes en rijdt sinds vorig jaar ook op de weg, dus ik snap precies wat je bedoelt. Maar nee, daar ben je echt niet te laat mee.. Mijn ervaring is om mezelf al uit te klikken zodra ik aan het remmen ben en op zo'n 5 meter van het stoplicht oid ben, dan gewoon doorremmen en van het zadel wippen op het moment dat ik echt stil kom te staan..
Lang verhaal kort: ik herken de angst, maar ben ook nog nooit te laat geweest en omgevallen..
Ben eigenlijk 1 keer gevallen met mn klikpedalen. Even leunen tegen een muurtje met pedalen nog ingeklikt. Toen boog ik iets naar de andere kant, balans kwijt en kon niet snel genoeg uitklikken. Daar lig je dan op de grond, met nog ingeklikte pedalenquote:Op zondag 3 april 2011 22:50 schreef Marurk het volgende:
[..]
Het is wel even wennen inderdaad. Ik ben in het begin wel een keer op m'n snufferd gegaan.Maar over het algemeen gaat het in 99,99% van de gevallen goed met uitklikken. Alleen als je dus heel plotseling moet remmen, kan het wel eens fout gaan. Of als je wegglijdt, dan zit je natuurlijk gewoon vast en heb je niet altijd de kans om snel je poten uit te steken en de val te voorkomen.
Ja, als ik 400 hàd zou ik dat ook doen ja..quote:Op zondag 3 april 2011 23:27 schreef Narcotical het volgende:
Persoonlijk zou ik voor 400 euro een goede tweedehands zoeken.. Met een beetje goed zoeken vind je wel mooie fietsen voor die prijs.
Nee dat begreep ik al inderdaad.. Ook daarvoor kan je hele goede fietsen vinden hoor.. Gaat er gewoon om dat iemand hem goed onderhouden heeft..quote:Op zondag 3 april 2011 23:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, als ik 400 hàd zou ik dat ook doen ja..maar zoals ik al zei.... dat hèb ik dus niet, hooguit 200.
Ik kon tweedehands niet echt iets geschikts vinden... Lag er ook aan dat ik al aardig ver 'in het seizoen' aan het zoeken was en er meer mensen op het idee kwamen om tweedehands een fiets te kopen, dus toen waren die dingen ook zo weer verkocht. En dan moet je nog de juiste framemaat hebben en een beetje in de buurt. Heeft mij er tot doen besluiten om maar een nieuwe te kopenquote:Op zondag 3 april 2011 23:27 schreef Narcotical het volgende:
Persoonlijk zou ik voor 400 euro een goede tweedehands zoeken.. Met een beetje goed zoeken vind je wel mooie fietsen voor die prijs.
Goed idee, alvast aanvulling daarop:quote:Op zondag 3 april 2011 23:42 schreef Blik het volgende:
Ik heb een suggestie voor de OP n.a.v. een persoonlijke ergernis.
Ik vergeet altijd welke wieler webshops een bezoekje waard zijn voor het vergelijken van prijzen. Is het wellicht een idee om in de op een lijstje toe te voegen van goede webshops zoals futurumshop, bike2build, math salden, etc. ?
Ik rijd met een hartslagmeter, gebruik die om de intensiteit van de training in te schatten aan de hand van mijn ingestelde hartslagzones. Een prestatiegerichte training rijd je bijvoorbeeld op een veel hogere intensiteit (85-100% van je maximale hartslag) dan een hersteltraining na een zware trainingsdag (50-60% van je max). Vind het wel fijn om te zien hoe intensief ik bezig ben. Ook merk ik dat na veel trainen m'n %max daalt. Waar ik bijvoorbeeld in het begin van het seizoen al snel boven de 90% van de max zat, wordt een dergelijk %max naarmate het trainen vordert steeds wat "moeilijker" te halen.quote:Op zondag 3 april 2011 23:38 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Even on-topic: Wie van jullie hier rijdt met een hartslagmeter en waar gebruik je die precies voor?
Ik weet wel dat je er van alles mee kan, maar ik doe zelf eigenlijk alles op gevoel.. Maakt het voor jullie veel verschil, met of zonder meter?
Daar zijn wel wat formules voor. Zie bijvoorbeeld zitvlees.nl.quote:Op maandag 4 april 2011 07:18 schreef Narcotical het volgende:
En hoe weet je precies wat die zones zijn? Of is dat gewoon wat schatten?
Moet ik ook maar eens bestellen. Kasseien zijn altijd (hoe gek het ook klinkt) mijn favoriete onderdeel. Heb er de goeie bouw voor, kan makkelijk manoeuvreren en aanzetten. Nu weet ik natuurlijk niet of ik het nog altijd leuk vind na een dag Parijs-Roubaix, maar dat gaan we ooit wel eens zienquote:Op maandag 4 april 2011 09:48 schreef Gripper het volgende:
Leuk boek is dat Freddeh!
Top, heb 'm zelf ook
Tuurlijk niet, we rijden Brooks!quote:
ik had 's avonds ook wat nekmassage nodig, maar verder viel het me ook reuze mee.quote:M'n nek was nog wat stijf gisteren, maar werkt vandaag ook alweer helemaal zoals het hoort.
Is die epische heldentocht toch nog ergens goed voor geweest, het besef dat je best langer dan 50 km kunt fietsenquote:Op maandag 4 april 2011 10:08 schreef Freddeh het volgende:
Ik besef me net dat ik vergeten ben je een stuurdopje mee te geven...
Hoe raar het ook klinkt... Ik denk dat ik best van huis naar m'n werk kan rijden nu en 's middags weer terug. 2x50 op een dag? Doe ik wel ff
Voor mij ook. Gisteren reden de Belgen op de asfalstrook links naast de kasseien, ik reed hun midden op het ruggetje gewoon voorbij. OK, fiets is aangepast voor kasseien maar je moet er ook van houden. enig nadeel was dat ik direct na de kasseistrook een lekke band hadquote:Op maandag 4 april 2011 10:02 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Moet ik ook maar eens bestellen. Kasseien zijn altijd (hoe gek het ook klinkt) mijn favoriete onderdeel. Heb er de goeie bouw voor, kan makkelijk manoeuvreren en aanzetten. Nu weet ik natuurlijk niet of ik het nog altijd leuk vind na een dag Parijs-Roubaix, maar dat gaan we ooit wel eens zien
Die zijn er idd wel ja, weet niet exact welke, maar heb ze wel gezien.quote:Op maandag 4 april 2011 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
Bestaan er fietscomputers die communiceren met een hartslagmeter ofzo? Of valt daar een combinatie mee te maken?
Ik wil voor de volgende rit eigenlijk een CO2 pompje hebben met wat cartridges. Kan nooit kwaad en kan een hoop tijd schelen. Behalve dat weet je zeker dat je bandje weer goed op druk is.quote:Op maandag 4 april 2011 10:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Freddeh en ik kwamen na de start er achter dat we beiden het fietspompje vergeten waren, gelukkig bleven we heel, er zijn altijd wel mensen die een pompje kunnen lenen, maar zelf bij je hebben is handiger!
Hier ook nog een! Die Cannondales zijn wel vet!quote:Op zondag 3 april 2011 20:55 schreef DakDuuf het volgende:
Ik heb een PocketRocket aan mijn fiets hangen, kun je bevestigen aan één van je bidon-bevestingingspunten. Kun je een band weer redelijk mee oppompen tot 6 a 7 barquote:Op maandag 4 april 2011 10:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Freddeh en ik kwamen na de start er achter dat we beiden het fietspompje vergeten waren, gelukkig bleven we heel, er zijn altijd wel mensen die een pompje kunnen lenen, maar zelf bij je hebben is handiger!
Er zijn genoeg opties te bedenken van o.a. Polar. Dan heb je alle informatie op één computertje staan.quote:Op maandag 4 april 2011 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
Bestaan er fietscomputers die communiceren met een hartslagmeter ofzo? Of valt daar een combinatie mee te maken?
Nee ik bedoelde een complete set.quote:Op maandag 4 april 2011 11:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zijn genoeg opties te bedenken van o.a. Polar. Dan heb je alle informatie op één computertje staan.
Als je bedoelt, zijn er fietscomputers die kunnen communiceren met een al bestaande hartslagmeter die je nu hebt. Dat denk ik niet
quote:Op maandag 4 april 2011 11:11 schreef Blik het volgende:
Ik heb een PocketRocket aan mijn fiets hangen, kun je bevestigen aan één van je bidon-bevestingingspunten. Kun je een band weer redelijk mee oppompen tot 6 a 7 bar
Dat kan ik me best voorstellen, ik ook!quote:Op maandag 4 april 2011 11:01 schreef Oksel het volgende:
Ik heb echt zin in die meet bij Gripper trouwens..!!
Ik had hetzelfde ding toen ik 'm Googlede..quote:Op maandag 4 april 2011 12:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn vriendin gebruikt 'm voor heel andere dingen, ik wist niet dat je ook je banden ermee kan oppompen.
Hmz, ik rij daar ook nog wel eens. Gisteren nog in de buurt geweest.quote:Wielrenner overlijdt na valpartij
LEIDEN - Een 59-jarige wielrenner uit Alphen aan den Rijn is in de nacht van zaterdag op zondag in het ziekenhuis aan zijn verwondingen van een valpartij overleden.
De Alphenaar fietste zaterdagmiddag met een groep over het Boerenpad in het Leidse Cronesteynpark toen hij over een bobbel fietste en zijn stuur klapte. Hierdoor kwam de wielrenner met zijn hoofd op de weg terecht. Hij werd overgebracht naar het LUMC waar hij later overleed.
Geen helm?quote:Op maandag 4 april 2011 12:26 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hmz, ik rij daar ook nog wel eens. Gisteren nog in de buurt geweest.
Balen is zoietsquote:Op maandag 4 april 2011 12:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Ben niet geweest, het was weer in mijn rug geschoten
Dat zit dus allemaal tussen je oren hé?quote:Op maandag 4 april 2011 10:08 schreef Freddeh het volgende:
Ik besef me net dat ik vergeten ben je een stuurdopje mee te geven...
Hoe raar het ook klinkt... Ik denk dat ik best van huis naar m'n werk kan rijden nu en 's middags weer terug. 2x50 op een dag? Doe ik wel ff
hahaquote:Op maandag 4 april 2011 12:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn vriendin gebruikt 'm voor heel andere dingen, ik wist niet dat je ook je banden ermee kan oppompen.
Laat die foto eens zien dan? Want uit zo'n rij foto's haal ik jullie niet uitquote:Op maandag 4 april 2011 12:27 schreef Gripper het volgende:
We staan trouwens op de foto:
http://www.bekijkjouwfoto.nl/rabobergtoer10tot11uur.html
Op pagina 1 van de 3, ongeveer rond 3/4 van het rijtje.
Farscape zit er daar al minder fris bij... Of door het zwart van je shirtje lijkt je gezicht nog witter
Vriendquote:Op maandag 4 april 2011 12:31 schreef Oksel het volgende:
En Gripper, je bent een mietje! Wel beloven maar niet doen.. tsk tsk tsk.
Almelo is wat uit de richting helaas.. anders had ik wat georganiseerd.
Eentwee, farscapevr8, Gripper en No-P erachter verstoptquote:Op maandag 4 april 2011 14:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Laat die foto eens zien dan? Want uit zo'n rij foto's haal ik jullie niet uit
+1quote:Op maandag 4 april 2011 14:17 schreef Blik het volgende:
* Blik mompelt iets van, ik heb toch een lease-auto
Heb ik thuis ook nog liggen maar vond 'm persoonlijk niet echt handig.. Veel pompen en weinig luchtquote:
Ik ook, als de datum schikt en ik vervoer kan fixen (lees: een auto kan lenenquote:
+2quote:
Doodlequote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef Oksel het volgende:
Goed, ik plan wel datum in.
Hoe was die website ook al weer dat je 5 datums op kon geven en men kon per datum aangeven of men kwam?
We hoeven geen georganiseerde tocht te fietsen.. het kanquote:Op maandag 4 april 2011 15:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, s'ochtends ontmoeten in Enschede en dan meeten bij jou na de tocht is goed, andere ook. Zijn ze op zaterdag of zondag?
De Theo de Rooij Classic lijkt me tricky, voor je het weet haalt de beste man je uit koersquote:Op maandag 4 april 2011 15:42 schreef Oksel het volgende:
Prima.
Hier op Doodle de optie's, met 2 kanttekeningen:
22 mei optie: Kunnen we de 'Uitdaging van 't Oosten' fietsen, vanuit Enschede.
28 mei optie: Kunnen we de 'Theo de Rooij Classic' fietsen, vanuit Rijssen (kunnen we heen op de fiets).
Dus, zin in een meet? Laat weten wanneer je kan!
Ja, als ik op anderen aanmoet..quote:Op maandag 4 april 2011 16:16 schreef SuperWeber het volgende:
Oksel maakt er werk van
Ik vul nog even niks in (ik dacht dat het nog wel even zou duren), omdat onze kleine 16 mei wordt verwacht. Dat kan vroeger, dan is er kans dat ik in het laatste weekend nog wel even langs zou kunnen komen, maar dat kan ook later en in dat geval zal ik thuis blijven denk ik...
Niet doen, ook al ben je niet veeleisend.quote:Op maandag 4 april 2011 18:39 schreef uniekhoorn het volgende:
De fiets van de Lidl:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_20441.htm
Doen of niet?
Qua maat? Ik vrouw, 1.70 en 56 kg.
Niet echt een fietser maar wil het wel eens doen met mooi windstil weer maar dan wil ik liever wat meer dan toerfietsen.
Dus echt veeleisend ben ik niet
Technisch gesproken wil je dus voor 2 dagen in het jaar een nieuwe fiets kopen? Je mag die van m'n broertje komen lenen hoor, is volgens mij ook wel je maat en kost je nietsquote:Op maandag 4 april 2011 18:39 schreef uniekhoorn het volgende:
De fiets van de Lidl:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_20441.htm
Doen of niet?
Qua maat? Ik vrouw, 1.70 en 56 kg.
Niet echt een fietser maar wil het wel eens doen met mooi windstil weer maar dan wil ik liever wat meer dan toerfietsen.
Dus echt veeleisend ben ik niet
Laten we zeggen: 10 x per jaar 50 km. (kom ik ook eens wat vaker bij mijn moederquote:Op maandag 4 april 2011 19:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Technisch gesproken wil je dus voor 2 dagen in het jaar een nieuwe fiets kopen? Je mag die van m'n broertje komen lenen hoor, is volgens mij ook wel je maat en kost je niets
Nee, is rotzooi. Kun je beter een tweedehands scoren op MPquote:Op maandag 4 april 2011 19:29 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Laten we zeggen: 10 x per jaar 50 km. (kom ik ook eens wat vaker bij mijn moeder)
Het is voor de rest geen must ofzo.. tis nu 300e voor een nieuwe, is het het waard?
Als jullie echt zeggen: nee!
Dan stap ik gewoon weer op mijn RIH toerfiets
Ik zag je vandaag door Winsum richting Garnwerd fietsen volgens mij?quote:Op maandag 4 april 2011 11:32 schreef Tommeke het volgende:
Hier nog een actiefoto van afgelopen zaterdag, die ik vond:
[ afbeelding ]
Dat moet een clubgenoot geweest zijnquote:Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zag je vandaag door Winsum richting Garnwerd fietsen volgens mij?
Hij wil dus 200 en niet minder?quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:41 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, fiets die ik op 't oog had is verkocht, kreeg niet eens de tijd om even met m'n vervoer te overleggendus nu maar verder zoeken!
Hm.. m'n moeder heeft scheel zitten kijken
De verkoper snapt het idee van niet![]()
quote:Dat bod is me te hoog, dus ik zoek dan wel even verder!
Succes met de verkoop (zal niet moeilijk zijn na dat bod gok ik zo) en bedankt voor 't snelle reageren in ieder geval!
Groeten,
SRAM<>Shimano past gewoon, alleen is 11-32 een mountainbike-cassette. Denk dat dat een beetje overkill wordt op een racefiets. Als je nu 12-23 hebt dan zal 12-26 (bijv. deze (12-26 versie) ook al een merkbaar verschil zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:04 schreef Freddeh het volgende:
Ook SRAM heeft aardige klimcassettes, 11-32 om even een voorbeeldje te geven... Maar hoe zit het met SRAM/Shimano compatibiliteit?
Heb je die in groepsverband gedaan? Of zelfstandig? Die 'tour de france etappe' een paar dagen ervoor zeg maar? Toen ik 2 jaar geleden in Frankrijk was met de motor konden wij de Ventoux niet overquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:22 schreef Palomar het volgende:
[..]
SRAM<>Shimano past gewoon, alleen is 11-32 een mountainbike-cassette. Denk dat dat een beetje overkill wordt op een racefiets. Als je nu 12-23 hebt dan zal 12-26 (bijv. deze (12-26 versie) ook al een merkbaar verschil zijn.
Mountainbike-cassette zou ik alleen gebruiken als je een erg lange steile klim gaat doen. Heb vorig jaar de Mont Ventoux gedaan en op sommige stukken had ik nog wel een tandje terug gewildZag ook wel mensen met een mtb-cassette op hun racefiets, maar dat snelle trappen zag er ook wel weer debiel uit en bovendien maak je dan helemaal geen snelheid meer
Gewoon zelfstandig (met zn tweeën). Al leek het wel net een groepsverband met al die (vnl. Nederlandse) fietsers daar, incl. 'volgauto's' met familieleden die de fietsers onderweg van water voorzienquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heb je die in groepsverband gedaan? Of zelfstandig? Die 'tour de france etappe' een paar dagen ervoor zeg maar? Toen ik 2 jaar geleden in Frankrijk was met de motor konden wij de Ventoux niet overwant toen was er dat evenement.. wát een fietsers zeg!
Toen was er dus voor recreatierijders de kans op die etappe te doen.. en die kans werd door geloof ik 9000 (quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:31 schreef Palomar het volgende:
[..]
Gewoon zelfstandig (met zn tweeën). Al leek het wel net een groepsverband met al die (vnl. Nederlandse) fietsers daar, incl. 'volgauto's' met familieleden die de fietsers onderweg van water voorzien
2 jaar geleden ging de Tour er idd overheen, dus dan zal het idd wel nog een grotere chaos zijn geweestNomaal is ie volgens mij alleen afgesloten als er teveel sneeuw ligt bovenin.
Ik zag een raboshirtje, witte tijdrij helm en witte fiets met tijdrij stuur. Daarna zag ik die foto en dacht dit kan,niet missen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat moet een clubgenoot geweest zijn
We hebben best veel leden en bijna iedereen heeft clubkleding. Ik ben te herkennen aan het feit dat ik als enige op een rode Trek rij.
Misschien was het Yankee wel
Geen last meer van mijn knie, maar heb nu een oogontsteking.....dus fietsen gaat nog steeds niet echtquote:Op dinsdag 5 april 2011 08:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat moet een clubgenoot geweest zijn
We hebben best veel leden en bijna iedereen heeft clubkleding. Ik ben te herkennen aan het feit dat ik als enige op een rode Trek rij.
Misschien was het Yankee wel
Mochten er liefhebbers zijn, bieden kan hier: Linkquote:Stef Clement, Rabobank-wielrenner en tevens zoon van NAC-medewerker Walter Clement, wil ook graag dat het wiel van NAC blijft draaien. Stef is zich nu met de Rabobank-ploeg aan het voorbereiden op de grote rondes in Frankrijk, Spanje en Italië. Binnenkort wordt besloten of Stef meedoet aan de Tour de France, of dat hij zich mag richten op de Giro en de Vuelta. Voor Red NAC stelt Stef het shirt beschikbaar dat hij eind maart droeg in de Volta e Catalunya. Het shirt is door Stef gesigneerd en bevat enkele gaten van zijn valpartij, die u er gratis bij krijgt!
Ja is heel makkelijk. Je kunt alle combinaties maken met de juiste compact bladen, verder hoef je niks te vervangen. Meeste mensen zetten ook voor Nederland bijv. een 39 op hun compact crankstel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:03 schreef Marurk het volgende:
Is een compact eigenlijk gemakkelijk om te vormen naar een dubbel? Hoef ik dan alleen de voorbladen te veranderen of komt er meer bij kijken?
Ok, thanks. Met een 50x34 compact kom je al gauw te kort op het vlakke. Het fijnste lijkt mij een 52x39 dubbel met achter een iets groter kransje (een 26 of 27 bijvoorbeeld). Dus ongeveer hetzelfde als een triple maar dan zonder het binnenste blad.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:11 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja is heel makkelijk. Je kunt alle combinaties maken met de juiste compact bladen, verder hoef je niks te vervangen. Meeste mensen zetten ook voor Nederland bijv. een 39 op hun compact crankstel.
Kan gewoon, moet je bladen nemen met een 110mm steek. BBB en TA maakt die.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:18 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ok, thanks. Met een 50x34 compact kom je al gauw te kort op het vlakke. Het fijnste lijkt mij een 52x39 dubbel met achter een iets groter kransje (een 26 of 27 bijvoorbeeld). Dus ongeveer hetzelfde als een triple maar dan zonder het binnenste blad.
Wat houdt die "110 mm steek" dan in?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Kan gewoon, moet je bladen nemen met een 110mm steek. BBB en TA maakt die.
De afstand in millimeters tussen de bladboutjes. Oftewel de diameter van de steekcirkel waar ze op liggen. Die is kleiner dan bij een dubbel (Shimano 130mm, Campagnolo 135mm) waardoor je kleinere bladen kunt monteren (Shimano min. 38, Campagnolo min. 39).quote:
Volgens mij zijn SRAM en Shimano cassettes uitwisselbaar, ook kun je een Tiagra cassette vervangen voor een Ultegra. Zolang je maar niet een 9 speed vervangt door een 10 speed, volgens mij liggen de tandwielen van die 2 op een andere afstand.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:52 schreef Freddeh het volgende:
Even een korte repost van een vraagje van me:
Hoe zit het met compatibiliteit tussen Tiagra en Ultegra? En dan met name het omruilen van een Tiagra cassette voor een Ultegra cassette.
En hoe zit het met Shimano en SRAM? Kan ik een Tiagra cassette vervangen door een SRAM cassette?
Volgens mij zijn Campagnolo en Shimano niet uitwisselbaar...quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:05 schreef Palomar het volgende:
idd, die maten zijn allemaal hetzelfde (tenminste shimano en sram, campagnolo weet ik niet). Op veel fietsen wordt ook bijv,. een Ultegra derailleur gebruikt met een 105 cassette. Fabrikanten mixen het dus ook gewoon.
Bedenk wel dat je derailleur dat wel aan moeten kunnen he. Je kunt niet lukraak alles monteren namelijkquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:11 schreef Freddeh het volgende:
Van Campagnolo en Shimano weet ik idd zeker dat ze een andere naafvatting nodig hebben en dus niet uitwisselbaar zijn.
Als SRAM en Shimano wel uitwisselbaar zijn wil ik toch echt even gaan zoeken naar een prettigere klimcassette, want ik laat de Bosberg me er niet nog eens onder krijgen.
Ik heb nu een Tiagra derailleur met lange kooi, hoe weet ik dan of die dat aankan?quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Bedenk wel dat je derailleur dat wel aan moeten kunnen he. Je kunt niet lukraak alles monteren namelijk
De cirkel waarop de 5 boutgaten zitten. Er zijn er 2: 110 mm voor compact, en 130 voor een normale dubbel. Als de diameter van je boutgaten zo groot is, kun je een minder kleine cirkel (en dus niet zo weinig tandjes als je zou willen) eromheen leggen. Daarom is voor een 130 mm steek 39 tandjes het minste. Voor een compact met 100 mm kan je tot 34 tanden teruggaan.quote:
dan zit je wel goed. Het leek mij afgelopen zomer voor de mt ventoux wel handig om een 28 achter te monteren omdat ik een dubbel heb, dat wil dus nietquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb nu een Tiagra derailleur met lange kooi, hoe weet ik dan of die dat aankan?
Even gezocht op de Shimano site, capaciteit voor mijn achterderailleur is 37T, dus dan zou een 11-32 gewoon passen.
Hmm, dus een 110 mm is altijd compatibel en een 130 mm niet?quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
De cirkel waarop de 5 boutgaten zitten. Er zijn er 2: 110 mm voor compact, en 130 voor een normale dubbel. Als de diameter van je boutgaten zo groot is, kun je een minder kleine cirkel (en dus niet zo weinig tandjes als je zou willen) eromheen leggen. Daarom is voor een 130 mm steek 39 tandjes het minste. Voor een compact met 100 mm kan je tot 34 tanden teruggaan.
[..]
Kan best hoor. Je neemt de ATB cassette en demonteert 'm. Dan neem je een wegcassette (bijv. vanaf 13) en je demonteert 'm. Je pakt de kransjes die je nodig hebt en monteert alles naar wens.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:29 schreef Freddeh het volgende:
Shit, die 11-32 is een ATB cassette, denk niet dat dat echt werken gaat dan. Eens zoeken wat de beste opties zijn.
Exact. Ik ben ook heel blij dat er op mijn fiets een compact crankstel zit, met daarop nu 53-39 bladen. Als ik straks de Alpen in ga (en ik zit daarvoor te denken aan een compact setje) dan hoef ik alleen 2 losse bladen 50-34 te kopen, en ben ik klaar voor 100 ¤quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:38 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm, dus een 110 mm is altijd compatibel en een 130 mm niet?
Als je een Shimano of FSA of SRAM crankset hebt wel. Campagnolo heeft weer een eigen standaard voor compacts, een boutje zit dan net iets buiten de cirkel geloof ik.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:38 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm, dus een 110 mm is altijd compatibel en een 130 mm niet?
je zegt net dat jouw derailleur 37 aan kan. Dan gaat 32 gewoon werken, ATB-cassette of niet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:29 schreef Freddeh het volgende:
Shit, die 11-32 is een ATB cassette, denk niet dat dat echt werken gaat dan. Eens zoeken wat de beste opties zijn.
Als ik jou was, zou ik nog even verder zoeken...quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
Wat vinden jullie van deze fiets?
Toch maar even verder gaan zoeken, en dit ziet er an sich niet heel verkeerd uit? Maargoed, wie ben ik?
Behalve trainen wil ik toch wel iets meer richting de ATB kransjes denk ik. Ik ga eens kijken of ik losse kransjes kan gaan vervangen, zou niet zo'n probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:05 schreef Palomar het volgende:
[..]
je zegt net dat jouw derailleur 37 aan kan. Dan gaat 32 gewoon werken, ATB-cassette of niet.
Wat je evt. ook kunt overwegen is om voor een kleiner kettingblad te monteren (neem aan dat je een triple hebt).
Ja, waar, maar het is om te beginnen voor een cursus van maar 10 weken. Daar kán en ga ik geen honderden euro's in investeren. Als het bevalt ruil ik 'm zodra het financieel kan in voor een geschikter exemplaar, want ik begrijp heus dat goed materiaal belangrijk is, maar om het te proberen die 10 weken ga ik geen grote investeringen doen, dus dan moet ik 't wellicht even doen met iets dat wat minder geschikt is, en tuurlijk, als 't niet lekker zit/voelt neem ik 'm niet, maar als 't verder 'goed genoeg' is, dan is voor voorlopig prima.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:03 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik nog even verder zoeken...
Bovendien moet je eens goed voor jezelf gaan bepalen wat voor frame je nodig hebt. Zoals ik al eerder heb uitgelegd, kun je niet zomaar op elk frame stappen. De vorige fiets waar je interesse in had heeft een 8 cm langere zitbuis. Buiten dat, is dit de naam beginnersracefiets nog niet waard.
Ik begrijp dat je student bent en dat je het niet al te breed hebt, maar als je graag een beetje leuk wilt fietsen zul je toch enige investeringen moeten doen.
Dat verschilt volgens mij per cassette. Ik heb voor mn MTB een sram-cassette gehad die je met een inbus-boutje helemaal los kan halen, maar ik heb ook cassettes gehad waarvan de grootste tandwielen aan elkaar zaten en alleen de laatste 2 of 3 kleine los (of er moet ook een inbusje hebben gezeten die door de bagger onzichtbaar is gewordenquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:54 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Behalve trainen wil ik toch wel iets meer richting de ATB kransjes denk ik. Ik ga eens kijken of ik losse kransjes kan gaan vervangen, zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Eerlijk gezegd zou ik het voor 10 weken ook niet doen.. Voor die prijs die ervoor gevraagd wordt (100 euro) kun je tweedehands wel mooiere fietsen vinden.. Ik snap dat je dingen dichtbij zoekt, maar misschien zou je toch je zoekgebied iets moeten uitbreiden..quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, waar, maar het is om te beginnen voor een cursus van maar 10 weken. Daar kán en ga ik geen honderden euro's in investeren. Als het bevalt ruil ik 'm zodra het financieel kan in voor een geschikter exemplaar, want ik begrijp heus dat goed materiaal belangrijk is, maar om het te proberen die 10 weken ga ik geen grote investeringen doen, dus dan moet ik 't wellicht even doen met iets dat wat minder geschikt is, en tuurlijk, als 't niet lekker zit/voelt neem ik 'm niet, maar als 't verder 'goed genoeg' is, dan is voor voorlopig prima.
oeh, dat zou wel een waardevolle tip kunnen zijn..quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:17 schreef No-P het volgende:
Tevens hoef je niet perse voor een damesfiets te gaan. Veel "normale" fietsen zullen denk ik ook goed zitten. Iemand met verstand hiervan die dit kan verifiëren?
Ik heb gister ook gespint, ging ook best wel goed..quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:19 schreef motorbloempje het volgende:
Wordt hier trouwens ook over spinnen gesproken? Of met 't lekkere weer niet meer?Want ik heb vandaag echt héérlijk gespind!
Zo'n dames-frame lijkt me niet echt ideaalquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, waar, maar het is om te beginnen voor een cursus van maar 10 weken. Daar kán en ga ik geen honderden euro's in investeren. Als het bevalt ruil ik 'm zodra het financieel kan in voor een geschikter exemplaar, want ik begrijp heus dat goed materiaal belangrijk is, maar om het te proberen die 10 weken ga ik geen grote investeringen doen, dus dan moet ik 't wellicht even doen met iets dat wat minder geschikt is, en tuurlijk, als 't niet lekker zit/voelt neem ik 'm niet, maar als 't verder 'goed genoeg' is, dan is voor voorlopig prima.
Tweedehands kopen is compromissen sluiten..quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:21 schreef Palomar het volgende:
Al zou ik als ik jou was misschien ook wel een keer gewoon de knoop doorhakken en iets kopen, want bij tweedehands kun je wel jaren rond blijven kijken totdat je exact iets vindt naar jouw wens.
Misschien kan iemand hier je daar een beetje bij helpen, binnen welk gebied moeten we zoeken?quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:24 schreef motorbloempje het volgende:
probleem is dat ik niet echt 'wensen' heb omdat ik er geen fluit vanaf weetzeg maar... vandaar dat ik hier ook een beetje ben komen polsen
Maargoed, zal morgen in m'n relaxmomenten even mijn zoektocht uitbreiden
Goedkopere kassettes zijn vaak geklonken. Maar niet zo vast dat een dremel er geen raad mee weet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Palomar het volgende:
[..]
Dat verschilt volgens mij per cassette. Ik heb voor mn MTB een sram-cassette gehad die je met een inbus-boutje helemaal los kan halen, maar ik heb ook cassettes gehad waarvan de grootste tandwielen aan elkaar zaten en alleen de laatste 2 of 3 kleine los (of er moet ook een inbusje hebben gezeten die door de bagger onzichtbaar is geworden).
Race-cassettes zijn volgens mij wel vaak per tandwiel los te halen.
Nijmegen e.o.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Misschien kan iemand hier je daar een beetje bij helpen, binnen welk gebied moeten we zoeken?
heb ook geen geld voor een nieuwe laptop, wat dan wel nodig zou zijn, want de accu laadt niet meer opquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:53 schreef Narcotical het volgende:
Je kan je laptop toch meenemen in de trein..
Ik zal zo eens op marktplaats kijken of ik iets zie..
Half uurtje auto ofzo? Km of 40/50?quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:55 schreef Narcotical het volgende:
Wat is een beetje de maximale afstand die je nog acceptabel vind?
Die zijn echt heel mooi, alleen draag ik ze nooit met fietsen. Alleen af en toe casual.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:50 schreef eentwee het volgende:
Wollen shirts lijken me eigenlijk helemaal niet relaxt..? Hij is wel heel mooi, die Castelli.
ook even opgeslagen. Heb de oerlelijke roze even gemaild met vragen over afmetingenquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:09 schreef Narcotical het volgende:
http://link.marktplaats.nl/434075730
Misschien is dit wat..?
Alleen jammer dat er geen pedalen bij zitten..
ach, spuitbusje verf van de hema voor een paar euro en je bent klaarquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ook even opgeslagen. Heb de oerlelijke roze even gemaild met vragen over afmetingenhij is zo lelijk dat ik 'm bijna ook zou nemen als dat allemaal NIET in orde zou zijn
![]()
zat ook al te denken gewoon een matzwarte bus te halenquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:16 schreef Palomar het volgende:
[..]
ach, spuitbusje verf van de hema voor een paar euro en je bent klaar
Gewoon roze laten, toch leuk om iedereen eraf te rijden met de lelijkste fiets van allemaal..quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zat ook al te denken gewoon een matzwarte bus te halen
Die roze is mooi MoBlo goed fietsje voor jou denk ik. Even vragen wat de lengte is van de horizontale buis, hart zitbuis tot hart balhoofdbuis, horizontaal gemeten.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:13 schreef motorbloempje het volgende:
ook even opgeslagen. Heb de oerlelijke roze even gemaild met vragen over afmetingenhij is zo lelijk dat ik 'm bijna ook zou nemen als dat allemaal NIET in orde zou zijn
![]()
Heb je een A-head balhoofdstel of traditioneel?quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:53 schreef marcodej het volgende:
Hoe krijg ik een beetje voorwaartse speling in het balhoofd weg? Heb een beetje zitten kloten met mn zitpositie en wil het stuur een cm'tje lager hebben. Dat is gelukt (jeu! voor mijn twee linkerhanden), maar nu zit er dus een klein beetje speling, alleen voorwaarts, die ik niet wegkrijg.
A-head.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:05 schreef Palomar het volgende:
[..]
Heb je een A-head balhoofdstel of traditioneel?
Neuh, wist dat je dat niet grof moest doen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:25 schreef Palomar het volgende:
En dat dopje bovenaan het stuur nu zeker helemaal lam gedraaid omdat ie niet verder wilde?
De roze is al verkocht, blijkbaar. Maar wat zou een fijne lengte zijn voor de horizontale buis? Heb er een in Enschede gezien nu. Is wel wat uit de buurt, maar is te combineren met familiebezoekquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die roze is mooi MoBlo goed fietsje voor jou denk ik. Even vragen wat de lengte is van de horizontale buis, hart zitbuis tot hart balhoofdbuis, horizontaal gemeten.
Tuurlijk. Wie zegt dat een stuurvoorbouw altijd vooruit moet steken? Hij kan ook best vanaf de vorkbuis naar achteren worden geplaatstquote:Op woensdag 6 april 2011 08:57 schreef Freddeh het volgende:
Er zijn altijd overigens wel opties om het stuur en zadel dichterbij elkaar te krijgen.
Dat heb je serieus niet gezegd....quote:Op woensdag 6 april 2011 09:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tuurlijk. Wie zegt dat een stuurvoorbouw altijd vooruit moet steken? Hij kan ook best vanaf de vorkbuis naar achteren worden geplaatst
Balen man. Ik heb van de start geen foto, maar gewoon bijna 10 van de muur en eentje van de Bosberg dat je me ziet lopen in de bermquote:Op woensdag 6 april 2011 09:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Da's op de muur volgens mij...al mijn foto's zijn genomen toen ik er al naast moest, alleen bij de startfoto zit ik OP de fiets. voor de rest loop ik er naast met een moeilijk gezicht ...![]()
Volgend jaar moet ik echt langer blijven zitten!
[ afbeelding ]
Dat is de finish, niet de start. Bij de start had ik een helm op en lange mouwen aanquote:Op woensdag 6 april 2011 09:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Da's op de muur volgens mij...al mijn foto's zijn genomen toen ik er al naast moest, alleen bij de startfoto zit ik OP de fiets. voor de rest loop ik er naast met een moeilijk gezicht ...![]()
Volgend jaar moet ik echt langer blijven zitten!
[ afbeelding ]
Ga je zeker veel plezier van hebben, je kunt er zoveel leuke dingen mee!quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:36 schreef Blik het volgende:
Ik ben weer 400 euro lichter, heb een Garmin Edge 800 besteld
Zelfs lopend wil-ie nog uit de wind zittenquote:Op woensdag 6 april 2011 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hee, volgens mij wordt jouw lopen hier verborgen achter mijn machtige lichaam, dat blauw is volgens mij jouw shirt , dit is op de Bosberg toen we vlak na elkaar er af moesten!
[ afbeelding ]
Denk het ook, ben al meteen op zoek gegaan naar leuke gps-routes in o.a. Limburg die ik kan downloaden en gebruiken op de Edge 800. Hopelijk komt die vrijdag binnen, dan kan ik hem dit weekend uittesten, en volgend weekend naar Limburg toequote:Op woensdag 6 april 2011 10:02 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ga je zeker veel plezier van hebben, je kunt er zoveel leuke dingen mee!
Dat is voor mensen die niet kunnen onthouden wanneer hun fiets voor de laatste keer naar de fietsenmaker is geweest, je tellertje kan je dan helpen herinneren dat ie om de 5000 km voor een afstelbeurtje moet.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:57 schreef snakeman123 het volgende:
Ik heb naar aanleiding van dit sleutel op het display mijn boekje van de km teller erbij gepakt en hier staat alleen bij dat dit het onderhoudalarm is. Nu staat er verder niks over beschreven dus heb ik de batterij van de km teller vervangen en blijft dit branden. Of zou dit het indicatortje zijn van de draadloze zender?
[ afbeelding ]
Kijk eens hier: http://fietsroutes.wielrennenmaastricht.nl/quote:Op woensdag 6 april 2011 11:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk het ook, ben al meteen op zoek gegaan naar leuke gps-routes in o.a. Limburg die ik kan downloaden en gebruiken op de Edge 800. Hopelijk komt die vrijdag binnen, dan kan ik hem dit weekend uittesten, en volgend weekend naar Limburg toe
Dit is op de Muur.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:22 schreef Freddeh het volgende:
Zo, mijn foto is besteld
Kan niet helemaal plaatsen waar dit exact is, ik vermoed de Bosberg:
[ afbeelding ]
Ik heb het even gemist hoor maar hoe lang ben je en wat is je budget? kan je niet een fiets huren? of misschien via een vereniging? die hebben meestal ook fietsen staan om uit te proberen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oeh, dat zou wel een waardevolle tip kunnen zijn..want op 'racefiets dames' is het aantal geschikte (financieel) fietsen best weinig...
Ja, Zuid-Limburg. Is toch weer wat uitdagender als de Utrechtse Heuvelrug en ik ben daar totaal niet bekend. Dan is het wel fijn om vantevoren een route te kunnen maken/downloaden met wat leuke klimmetjes erin, zonder dat je verdwaalt.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:23 schreef Marurk het volgende:
[..]
Kijk eens hier: http://fietsroutes.wielrennenmaastricht.nl/
Daar kun je GPS-routes downloaden voor Limburg en als je je Garmin hebt sleep je de .gpx bestandjes naar de map "New Files" van je Garmin device.
Waar wil je precies gaan fietsen in Limburg? Zuid-Limburg neem ik aan?
Hier moest ik nog op reageren. Als je nog een setje hebt liggen hou ik me aanbevolen.quote:Op maandag 4 april 2011 11:53 schreef eentwee het volgende:
@marcodej: als je nog niet toe bent aan een nieuw stuurlint (dan krijg je ze erbij) kan ik je wel een paar doppen opsturen, heb er genoeg liggenAls ze niet goed klemmen kun je wat meer stuurlint over de rand overhouden om in de buis te vouwen of gewoon wat tape over de stuurdop wikkelen zodat-ie dikker wordt.
Ik heb wel wat routes voor de GPS vanuit Limburg.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk het ook, ben al meteen op zoek gegaan naar leuke gps-routes in o.a. Limburg die ik kan downloaden en gebruiken op de Edge 800. Hopelijk komt die vrijdag binnen, dan kan ik hem dit weekend uittesten, en volgend weekend naar Limburg toe
Ik vind het een fijn ideequote:Op woensdag 6 april 2011 14:00 schreef Oksel het volgende:
Vanochtend 41km wind tegen gefietst. Was erg blij met een brommertje..
We gaan dus meeten tijdens de Theo de Rooij Classic?
Nee, was wezen fietsen met een vriend. Komende 10 weken zal ik er ook niet zijn aangezien ik dan training heb.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:49 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Had je gisteren een PTT Veenendaal shirt aan?
Ziet er goed uit, maar ik word er weer eens geen wijs uit wat voor groep daar nou op zit. Voor ¤75 ziet het er wel uit als een aardige keus.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
@CyclingGirl: 1,72mBudget is 'zo min mogelijk' omdat het om een probeerfase gaat van 10 weken (triathloncursus voor 1/8 triathlon).
Heb nu deze op het oog, wielmaat is 28", horizontale buis 53cm lang en de persoon die er op fietste was (? klinkt erg raar in het mailtje van die mevrouw) maar 1 cm langer dan dat ik ben..
't is een zaterdag, dus ik moet werken. De zondag heb ik nog niet volgeboekt (zit tussen wat 400 en 600km tochten in.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:04 schreef Oksel het volgende:
Wie fietst er de 150km met me mee? Gripper? Bram? Cyclingchick? Kaas?
ja, de dame verkoopt hem voor haar man die 'was'quote:Op woensdag 6 april 2011 14:04 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, maar ik word er weer eens geen wijs uit wat voor groep daar nou op zit. Voor ¤75 ziet het er wel uit als een aardige keus.
Haar man die was? Dan is hij of de eeuwige fietspaden opgegaan, of hij is alleen verder gaan fietsen zonder z'n vrouwtje.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, de dame verkoopt hem voor haar man die 'was'en had er verder geen verstand van, máárgoed.. de prijs is ok, hij ziet er netjes uit, en we kunnen dan even langs oma in Geesteren als we'm gaan bekijken en eventueel op gaan halen
ja, om dat nou te vragen in het antwoord lijkt me ook wat cru, maar het klinkt alsof hij niet meer 'is'quote:Op woensdag 6 april 2011 14:08 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Haar man die was? Dan is hij of de eeuwige fietspaden opgegaan, of hij is alleen verder gaan fietsen zonder z'n vrouwtje.
Ik denk dat ik dan ook wel kan! Tocht ziet er leuk uit, ken die molshopen daar ook nog nietquote:Op woensdag 6 april 2011 14:04 schreef Oksel het volgende:
heb ikquote:Op woensdag 6 april 2011 14:11 schreef Freddeh het volgende:
Let wel even op die pedalen, want daar heb je nog wel klikschoentjes voor nodig.
Lijkt me leuk om mee te doen! Vorig jaar moest ik helaas passen voor de meet.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:00 schreef Oksel het volgende:
Vanochtend 41km wind tegen gefietst. Was erg blij met een brommertje..
We gaan dus meeten tijdens de Theo de Rooij Classic? Zaterdag 28 mei?
http://www.theoderooijclassic.nl/
Ik zal 't ook overwegen. Overijssel is niet naast de deur, helaas. Theo de Rooij Classic, is dat gewoon een toertocht? Hopelijk niet zo massaal als Amstel Gold Race of RVV.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:04 schreef Oksel het volgende:
Je gaat dus het weekend van 16/17 april? Of ga je dit weekend al? Want in het weekend van de 16e/17e wordt de Amstel Gold Race gereden, houdt daar wel even rekening mee. De 16e is de toerversie, de 17e de echte race. Als je dus lekker wilt fietsen zou ik een ander weekend gaan... Op zaterdag zullen de meeste routes/beklimmingen superdruk zijn en zondag zal een groot deel niet te berijden zijn wegens afzetting.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, Zuid-Limburg. Is toch weer wat uitdagender als de Utrechtse Heuvelrug en ik ben daar totaal niet bekend. Dan is het wel fijn om vantevoren een route te kunnen maken/downloaden met wat leuke klimmetjes erin, zonder dat je verdwaalt.
ja, maar da's een kwestie van de goede kopen en er onder zettenquote:Op woensdag 6 april 2011 14:27 schreef Marurk het volgende:
[..]
je hebt wel verschillende kliksystemen he...
Lijkt me wel een aardige koop voor dat geld.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
@CyclingGirl: 1,72mBudget is 'zo min mogelijk' omdat het om een probeerfase gaat van 10 weken (triathloncursus voor 1/8 triathlon).
Heb nu deze op het oog, wielmaat is 28", horizontale buis 53cm lang en de persoon die er op fietste was (? klinkt erg raar in het mailtje van die mevrouw) maar 1 cm langer dan dat ik ben..
quote:Op woensdag 6 april 2011 14:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lijkt me wel een aardige koop voor dat geld.
je hebt pmquote:Op woensdag 6 april 2011 14:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb wel wat routes voor de GPS vanuit Limburg.
Nee, ga pas 22 en 23 april (foutje). Van de AGR was bekend dat die dat weekend was.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:26 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik zal 't ook overwegen. Overijssel is niet naast de deur, helaas. Theo de Rooij Classic, is dat gewoon een toertocht? Hopelijk niet zo massaal als Amstel Gold Race of RVV.
[..]
Je gaat dus het weekend van 16/17 april? Of ga je dit weekend al? Want in het weekend van de 16e/17e wordt de Amstel Gold Race gereden, houdt daar wel even rekening mee. De 16e is de toerversie, de 17e de echte race. Als je dus lekker wilt fietsen zou ik een ander weekend gaan... Op zaterdag zullen de meeste routes/beklimmingen superdruk zijn en zondag zal een groot deel niet te berijden zijn wegens afzetting.
Ik laat het even afhangen van de staat van mijn conditiequote:Op woensdag 6 april 2011 14:33 schreef Oksel het volgende:
Theo de Rooij Classic - Fok! Cycle meet.
Datum: Zaterdag 28 mei
Plaats: Rijssen (Overijssel)
Kosten: Inschrijfgeld Toertocht 150 km NTFU-lid ¤ 9,00
BBQ: 7,50 inc. alles.
Plan: Iedereen mag zelf kiezen hoe ver (80/110/150) hij/zij fietst, en hoelang hij/zij er over wil doen. Nadien BBQ + bier bij Oksel in Almelo.
Inschrijvingen:
Oksel (150km)
Fromage
Blik
Freddeh (80km)
Optie:
eentwee
Pritt (150km)
maruk
Officieel inschrijven kan via Doodle.
Wie o wie rijdt er de 150km met me? Gemiddelde van 30km/uur.
jonguh......dat kun je toch prima zelf doen?!quote:Op woensdag 6 april 2011 15:55 schreef KaheemSaid het volgende:
Net mijn fiets bij de maker gebracht, er komt een mooi nieuw lintje op. Verder hoefde er niet veel aan te gebeuren vonden zowel de fietsmaker als ik. Het spul slijt ook niet als je het niet kan gebruiken.
Precies, beetje zelf dingen in elkaar knutselen is veel beter, dan leer je tenminste ook nog eens iets...quote:Op woensdag 6 april 2011 15:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
jonguh......dat kun je toch prima zelf doen?!
Zat er ook nog een 110 tussenin?quote:Op woensdag 6 april 2011 16:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik doe mee aan de Rooije Theo...80 of 110, als Freddeh in z'n eentje de 80 gaat doen, doen we hem samen, anders zou ik eind mei een 110 wel aan moeten kunnen...Maakt me niet zoveel uit, als het maar gezellig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |