quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
@:Tommeke, waren dat die asociale Hollanders waar je het over had?
https://www.nieuwsblad.be(...)breken/82728231.htmlquote:Decathlon waarschuwt voor racefietsen: wielen kunnen breken
Sportwinkelketen Decathlon waarschuwt voor twee types racefietsen die tussen augustus vorig jaar en dit jaar zijn verkocht. De wielen die in de fietsen zijn gebruikt, kunnen breken.
Thierry Goeman
Reporter
10:16
Iedereen die tussen 1 augustus 2024 en 31 juli 2025 een RCR Pro Ultegra of een RCR Pro Dura Ace koersfiets heeft gekocht kan via https://www.swissside.com/pages/hadron-product-recall Swiss Side kijken of zijn/haar fiets onderdeel is van de terugroepactie.
Met de fiets op zich is voor alle duidelijkheid niets aan de hand, het gaat om de wielen: de HADRON² Classic 500 en HADRON² Ultimate 500 fietswielen.
Het wiel kan delamineren en breken tijdens gebruik, wat een veiligheidsrisico vormt voor de gebruiker. Dit is een risico op ongevallen, met mogelijk materiële schade, ernstig letsel of zelfs overlijden tot gevolg, klinkt het, zegt Decathlon.
Op de website van Decathlon staan de lotnummers die betrokken zijn.
Wat te doen ? Stop met het gebruiken van de RCR PRO Ultegra / RCR Dura Ace fietsen en bekijk of jouw fietswiel is getroffen door de terugroepactie.
Is dat het geval moet je contact opnemen met Swiss Side om het te laten vervangen via de bovengenoemde link
Dit zijn ook wel echt wedstrijd racefietsen. Volgens mij geldt dit voor alle carbon wielen van DT Swiss en Swiss Side. Ook voor andere merken dus.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jullie hebben natuurlijk allemaal wedstrijd racefietsen, maar toch:
[..]
https://www.nieuwsblad.be(...)breken/82728231.html
Laat ik net een fiets met Dtswiss Carbon wielen hebben verkocht.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:25 schreef En1gma het volgende:
DT Swiss heeft ook een terugroepactie inderdaad.
Dan moet je ook wel op je voeding gaan letten, anders heeft dit ook geen zin.... scheelt je kilo'squote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:13 schreef Fretwork het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat ik voor 100 euro, 400g op mn zadeltas kon besparen
Binnenkort dus toerder af. En dan wellicht volgend jaar op een moderne stalen racer.
Klopt natuurlijk in snelheid bergop, maar zelf 3kg zwaarder of je fiets 3kg zwaarder is een wereld van verschil in gevoel op de fiets. Een lichte fiets is gewoon veel lekkerder dan een zware fiets, en dit is een voorschotje op een stalen framequote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan moet je ook wel op je voeding gaan letten, anders heeft dit ook geen zin.... scheelt je kilo's
Yep, mijn wielen nagekeken en gelukkig geen onderdeel van de terugroepactie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:25 schreef En1gma het volgende:
DT Swiss heeft ook een terugroepactie inderdaad.
Paar jaar geleden een aantal dagen op camping Les Amis de la Nature - Alsace (vlakbij Munster) gestaan. Niks bijzonders, maar de basis was allemaal prima geregeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:12 schreef Yankee het volgende:
Zit er aan te denken om misschien nog even een paar dagen richting de Vogezen oid te gaan. Iemand een tip voor een camping?
Dat is bij mooi weer wel echt een toplocatie, kan je bijna alles bereiken. Zag er vanaf een afstandje ook wel uit alsof er prima sanitair was, voor zover je dat in kan schattenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:15 schreef Z het volgende:
In het voorjaar was ik in Kruth. Daar is een mooi zwemmeertje. Er is ook een camping. Ik heb daar niet opgestaan. Aan de Markenstein.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |