abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220148205
quote:
[..]
Deelerwoud is wel mooi fietsen. ^O^

Is het niet zo dat je met sneeuw beter bredere banden kan hebben? Ik zakte met mijn 35mm banden ook steeds weg, maar slipte ook steeds met mijn achterwiel waar hier veel sneeuw lag.
Volgens mij hangt het echt meer van het profiel af dan puur van de breedte. Met brede banden blijf je wat meer “drijven”, maar zonder goede noppen glij je alsnog weg.

Ik heb zelf gemerkt dat iets smaller met agressiever profiel in verse sneeuw vaak meer grip geeft, terwijl op aangereden sneeuw of ijs juist bandenspanning een grotere rol speelt.

In elk geval: rijden in de sneeuw blijft toch altijd een beetje zoeken naar wat werkt
  donderdag 19 februari 2026 @ 21:33:10 #52
545 dop
:copyright: dop
pi_220148282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:22 schreef Tijdreiziger het volgende:

[..]
Volgens mij hangt het echt meer van het profiel af dan puur van de breedte. Met brede banden blijf je wat meer “drijven”, maar zonder goede noppen glij je alsnog weg.

Ik heb zelf gemerkt dat iets smaller met agressiever profiel in verse sneeuw vaak meer grip geeft, terwijl op aangereden sneeuw of ijs juist bandenspanning een grotere rol speelt.

In elk geval: rijden in de sneeuw blijft toch altijd een beetje zoeken naar wat werkt
Profiel gaat zeker helpen, maar vergeet ook niet dat er meer kan spelen, in landen/gebieden waar echt serieus sneeuw ligt kan een fatbike (zeer brede banden) de beste keuze zijn omdat je daar minder diep mee wegzakt.

In Nederland is het vaak een dun laagje wat al snel is plat gereden, en meer ijs dan sneeuw is. In verse sneeuw heb je dan nog wel wat grip maar eenmaal aangereden is het dan snel glibberig.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_220177466
Het is weer fietsweer!
Woensdag is een mooie dag ervoor. 8-)
Vakman pur sang
pi_220200790
Eerste rondje kort-kort van het jaar op 25 februari, het moet niet gekker worden.

Nog wel met armstukken vertrokken, maar die gingen snel uit. Best veel mensen in lang-lang nog. Moeten ze zelf weten natuurlijk, maar live a little
Demain, on roule
pi_220201777
Ik snap de haast met kort-kort nooit zo goed. Ik heb lang-lang gereden. Heb het niet te warm gehad. Was wel vroeg op pad. Maar wel lekker weer hoor!
Aldus.
pi_220202693
Gewoon lekker lang/lang, kort momentje hadden beenstukken uit gekund vanmiddag maar daar wacht ik wel mee tot het nog ff wat meer lente is.
pi_220202905
Ook de eerste kilometers van het jaar gemaakt, was niet de enige op de weg.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 08:27:16 #58
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220210569
Bekijk deze YouTube-video

Hier ga ik echt heel lekker op

Voor de "het komt uit dezelfde fabriek" mensen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220210951
Heerlijk. Je ziet ook meteen aan de vorm van het balhoofd dat het zo nep is :D
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:58:38 #60
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220211611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:49 schreef Tommeke het volgende:
Heerlijk. Je ziet ook meteen aan de vorm van het balhoofd dat het zo nep is :D
Ja dat sowieso, maar als het het een mooie fiets vind zou ik het snappen. Vind het meer hilarisch dat het bij elke schroef maar hopen is of hij goed getapt is.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220211969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja dat sowieso, maar als het het een mooie fiets vind zou ik het snappen. Vind het meer hilarisch dat het bij elke schroef maar hopen is of hij goed getapt is.
En maar hopen dat het niet uit elkaar valt.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')