Moet je ook meer fietsen met je kutjequote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:09 schreef Gripper het volgende:
Ik ben zelf zeer tevreden over Supacaz lint, houdt heel lang. Ik ga nu pas na 2,5 jaar voor het eerst het lintje vervangen op mn racer.
Nou vanochtend stond er een update klaar, die gedraaid en toen deed GPS weer primaquote:Op zondag 7 september 2025 16:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik hoor geen problemen over GPS ontvangst zelf. Alleen dat de tijd verkeerd was (en daardoor GPS problemen), maar dat is alweer een tijdje geleden opgelost.
Maar als hij het alleen doet in je achterzak, is dat zeker een ander probleem. Want met het probleem dat er was, maakte de positie waar je de Wahoo had niet uit.
Jawel. M’n vriendin heeft een 6800 ss achterderailleur en dat werkte probleemloos. Je moet die stelschroef achterop misschien even wat verder indraaien.quote:Op zondag 14 september 2025 11:56 schreef Z het volgende:
Ik heb een Ultegra rd r8000 ss achterderailleur. Volgens de Shimano specs is een 30 tands cassette de max. Maar je leest her en der dat Shimano conservatief is. Gaat een 32 dan ook wel lukken?
Grappig wel. Ik had deze zomer in de Alpen een setje lage alu wielen, die iets lichter waren dan m’n 50mm carbon wielen in m’n fiets zitten en m’n fiets voelde echt wat langzamer. Het zal grotendeels placebo-effect zijn, maar de marketeers in de industrie willen je natuurlijk wel laten geloven dat je de lichtste spullen die er zijn nodig hebt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:04 schreef Felagund het volgende:
Allicht interessant ook voor jullie, roterend gewicht/massa is een veelgehoord argument om vooral in het reduceren van het gewicht van wielen te investeren, maar als je naar de natuurkunde kijkt maakt het heel weinig/niets uit:
Bekijk deze YouTube-video
Zie ook dit artikel:
https://bike.bikegremlin.(...)eels/#1-introduction
Toch wie ooit van zware wielen naar lichte hogere wielen ging weet dat het anders voelt en sneller rijdt.quote:Op zondag 14 september 2025 22:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Grappig wel. Ik had deze zomer in de Alpen een setje lage alu wielen, die iets lichter waren dan m’n 50mm carbon wielen in m’n fiets zitten en m’n fiets voelde echt wat langzamer. Het zal grotendeels placebo-effect zijn, maar de marketeers in de industrie willen je natuurlijk wel laten geloven dat je de lichtste spullen die er zijn nodig hebt.
Net als een aerofiets, geïntegreerde kabels, aerohelm, snelle sokken, snelpak, smal stuurtje en al die andere ongein.
Jep. Ik heb een tijdje een stalen winterfiets uit 2002 gehad. Zelfs met dezelfde wielen als in m’n Tarmac (7,3kg) een wereld van verschil.quote:Op zondag 14 september 2025 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toch wie ooit van zware wielen naar lichte hogere wielen ging weet dat het anders voelt en sneller rijdt.
Stap maar eens op een jaren 90 racefiets. Dan merk je het wel.
quote:Op zondag 14 september 2025 23:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jep. Ik heb een tijdje een stalen winterfiets uit 2002 gehad. Zelfs met dezelfde wielen als in m’n Tarmac (7,3kg) een wereld van verschil.
Ik heb mn cyclocrossfiets deze week voorzien van een setje lichtere wielen (en 35mm Pathfinders, breder past niet) en het rijdt echt zoveel beter. Ik vind hem nu stiekem ook wel wat fijner rijden dan m’n gravelbike. Dat gaat dus elke keer een dilemma opleveren; welke fiets pak ik
Er zaten al mooie carbon wielen in, maar die waren na bijna 10 jaar wel af. Van die stomme Shimano cup/conus naven, waarvan ik het complete binnenwerk al eens heb vervangen, maar die gewoon niet meer goed af te stellen waren. Wat dat betreft zijn industrielagers veel beter. Die vervang je zo en het loopt weer als nieuw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |