abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219761285
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aldus.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 16:04:27 #3
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_219761688
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_219772298
Vanmiddag nog een eindje gefietst met mijn gravelbike hier over de (Zuid-)Veluwe. Op sommige plekken was het meer sneeuwschuiven, maar i.h.a. nog goed te doen. Wel machtig mooi zo in de sneeuw. _O_
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219776103
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:42 schreef Felagund het volgende:
Vanmiddag nog een eindje gefietst met mijn gravelbike hier over de (Zuid-)Veluwe. Op sommige plekken was het meer sneeuwschuiven, maar i.h.a. nog goed te doen. Wel machtig mooi zo in de sneeuw. _O_
Lekker! Heb er zaterdag een rondje gedaan en ik was echt verrast over hoeveel sneeuw er lag _O_
pi_219776776
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:35 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Lekker! Heb er zaterdag een rondje gedaan en ik was echt verrast over hoeveel sneeuw er lag _O_
Zondag rondje MTB in de bossen, was alles supergoed te doen.
Maar het rondje op de weg ‘s avonds doordeweeks toch overgeslagen.
Vakman pur sang
pi_219779355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:35 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Ja, gisteren ook, op sommige plekken bijna 20 centimeter, daar kon ik met mijn techniek niet doorheen komen. Maar op de meeste plekken dus goed te doen. Helaas vandaag alweer een groot gedeelte gesmolten, had misschien morgenvroeg nog een rondje willen rijden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219781249
Heb vandaag nog een flinke ronde gedaan. Veel was aardig te doen, vooral in de bossen. Daar lag een minder dik pak en waren veel sporen van auto’s en trekkers. Alleen op de open vlakten lag een te dik pak. Deelerwoud was niet te doen, daar kwam de sneeuw tot m’n trapas. Ik kwam een groepje mountainbikers tegen die me al waarschuwden dat het lopen ging worden, maar ik wilde natuurlijk wel even kijken :D

Wel grappig. Dit weekend was ik op m’n gravelbike met 42mm banden met weinig profiel. Vandaag op m’n cyclocrossfiets. Ik had een oud wielsetje met 32mm modderbanden gestoken en dat ging echt zoveel beter. Je zakt wat verder op de grond en die noppen vreten zich lekker vast in de sneeuw.
pi_219807475
Ik heb sinds 28 december niet meer gefietst. Het langste hiaat in 15 jaar denk ik.
Aldus.
pi_219811777
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 18:20 schreef Tommeke het volgende:
Heb vandaag nog een flinke ronde gedaan. Veel was aardig te doen, vooral in de bossen. Daar lag een minder dik pak en waren veel sporen van auto’s en trekkers. Alleen op de open vlakten lag een te dik pak. Deelerwoud was niet te doen, daar kwam de sneeuw tot m’n trapas. Ik kwam een groepje mountainbikers tegen die me al waarschuwden dat het lopen ging worden, maar ik wilde natuurlijk wel even kijken :D

Wel grappig. Dit weekend was ik op m’n gravelbike met 42mm banden met weinig profiel. Vandaag op m’n cyclocrossfiets. Ik had een oud wielsetje met 32mm modderbanden gestoken en dat ging echt zoveel beter. Je zakt wat verder op de grond en die noppen vreten zich lekker vast in de sneeuw.
Deelerwoud is wel mooi fietsen. ^O^

Is het niet zo dat je met sneeuw beter bredere banden kan hebben? Ik zakte met mijn 35mm banden ook steeds weg, maar slipte ook steeds met mijn achterwiel waar veel sneeuw lag.
Album top 100 2024
pi_219814155
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:18 schreef Felagund het volgende:

[..]
Deelerwoud is wel mooi fietsen. ^O^

Is het niet zo dat je met sneeuw beter bredere banden kan hebben? Ik zakte met mijn 35mm banden ook steeds weg, maar slipte ook steeds met mijn achterwiel waar veel sneeuw lag.
Skitterend daar idd!

Misschien gaat een dikke mtb band met profiel nog wel beter hoor. Maar tussen 42mm Pathfinder en modderbandjes zat wel echt verschil en dan denk ik dat vooral het profiel het verschil maakte.
pi_219814160
quote:
11s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:10 schreef Z het volgende:
Ik heb sinds 28 december niet meer gefietst. Het langste hiaat in 15 jaar denk ik.
Moraaldipje?
pi_219815314
Ook maar timing en het weer speelt ook mee. Het was zo glad en vies in de stad dat ik er niet zoveel zin in had.
Aldus.
pi_219815599
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:41 schreef Z het volgende:
Ook maar timing en het weer speelt ook mee. Het was zo glad en vies in de stad dat ik er niet zoveel zin in had.
Herkenbaar wel. Ik woon redelijk buitenuit en sta snel in het bos. En het bos ligt doorgaans vrij droog hier. Weinig tot geen modder. Het enige wat ik voor lief moet nemen is een vieze fiets en dito kleding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')