Volgens mij hangt het echt meer van het profiel af dan puur van de breedte. Met brede banden blijf je wat meer “drijven”, maar zonder goede noppen glij je alsnog weg.quote:[..]
Deelerwoud is wel mooi fietsen.
Is het niet zo dat je met sneeuw beter bredere banden kan hebben? Ik zakte met mijn 35mm banden ook steeds weg, maar slipte ook steeds met mijn achterwiel waar hier veel sneeuw lag.
Profiel gaat zeker helpen, maar vergeet ook niet dat er meer kan spelen, in landen/gebieden waar echt serieus sneeuw ligt kan een fatbike (zeer brede banden) de beste keuze zijn omdat je daar minder diep mee wegzakt.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:22 schreef Tijdreiziger het volgende:
[..]
Volgens mij hangt het echt meer van het profiel af dan puur van de breedte. Met brede banden blijf je wat meer “drijven”, maar zonder goede noppen glij je alsnog weg.
Ik heb zelf gemerkt dat iets smaller met agressiever profiel in verse sneeuw vaak meer grip geeft, terwijl op aangereden sneeuw of ijs juist bandenspanning een grotere rol speelt.
In elk geval: rijden in de sneeuw blijft toch altijd een beetje zoeken naar wat werkt
Ja dat sowieso, maar als het het een mooie fiets vind zou ik het snappen. Vind het meer hilarisch dat het bij elke schroef maar hopen is of hij goed getapt is.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 09:49 schreef Tommeke het volgende:
Heerlijk. Je ziet ook meteen aan de vorm van het balhoofd dat het zo nep is
En maar hopen dat het niet uit elkaar valt.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 11:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja dat sowieso, maar als het het een mooie fiets vind zou ik het snappen. Vind het meer hilarisch dat het bij elke schroef maar hopen is of hij goed getapt is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |