Haha nee gelukkig niet nog extra over die Mollard. Vooralsnog geen gekke dingen qua route, dus gewoon Glandon - Telegraphe - Galibier - Alpequote:Op donderdag 25 juni 2026 09:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Sterkte, deze keer weer de oorspronkelijke route? Of nog steeds over Col du Molard? Jij reed hem ook in 2023 toch?
Nice! Heb je voor jezelf een doel?quote:Op donderdag 25 juni 2026 21:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Haha nee gelukkig niet nog extra over die Mollard. Vooralsnog geen gekke dingen qua route, dus gewoon Glandon - Telegraphe - Galibier - Alpe
Niet echt, maar hoop wel sneller te zijn dan de vorige keer.quote:Op donderdag 25 juni 2026 21:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nice! Heb je voor jezelf een doel?
Altijd mooie verhalen toch? Ik wilde "goud" halen, ging crescendo tot in de afdaling van de Mollard. Wilde een angstige daler inhalen en kreeg kramp bij de korte versnelling met koude spieren.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 07:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Niet echt, maar hoop wel sneller te zijn dan de vorige keer.![]()
Maar toen ging het niet helemaal optimaal. Had ook de donderdag en vrijdag in totaal nog 5,5u gefietst en dat was zo niet zo slim. Dat in combinatie met te weinig eten op de Telegraphe zorgde ervoor dat de Galibier echt een hel was. Ik kwam iets na 15:30 aan bij die laatste ‘cut-off’ op de Galibier. Dus net te laat om de laatste km nog omhoog te mogen. Denk dat ik rond 18:00 finishte ofzo? Een voordeel; de zon was toen al aardig gezakt waardoor we veel schaduw hadden op de Alpe.
Hopelijk vandaag een beetje mooie dag gehad, hoe ging het?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:21 schreef Zwansen het volgende:
18:00 finish? Maak daar maar 20:00 van zie ik.
Sorry, late reactie. Het ging naar omstandigheden goed, maar het was echt enorm heet. Nu is het vaker warm, maar eigenlijk was de beklimming van de Télégraphe al enorm heet. De hele week was het 36-37 graden in die dorpjes in de vallei en ook in Bourg was het steeds 36-37 graden. Zelfs op de top van de Galibier was het in de zon nog echt warm. Dalen kon dus zonder probleem kort-kort (terwijl ik een koukleum ben). Volgens mij zijn de hitterecords ook gesneuveld in Frankrijk die week.quote:Op zondag 28 juni 2026 22:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hopelijk vandaag een beetje mooie dag gehad, hoe ging het?
Heroïsch verhaalquote:Op zaterdag 4 juli 2026 15:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Sorry, late reactie. Het ging naar omstandigheden goed, maar het was echt enorm heet. Nu is het vaker warm, maar eigenlijk was de beklimming van de Télégraphe al enorm heet. De hele week was het 36-37 graden in die dorpjes in de vallei en ook in Bourg was het steeds 36-37 graden. Zelfs op de top van de Galibier was het in de zon nog echt warm. Dalen kon dus zonder probleem kort-kort (terwijl ik een koukleum ben). Volgens mij zijn de hitterecords ook gesneuveld in Frankrijk die week.
Op de Alpe was het dus zo heet dat ik elke bocht mezelf moest koelen door een bidon met water over me heen te gooien, ben dus ook bij elk waterpunt gestopt en gelukkig waren er ook een paar stops op de Alpe waar ze een soort ‘douches’ van sproeiers hadden gemaakt waar je even onder kon gaan staan. Nadeel is wel dat iedereen dat deed en dat je dus elke keer stond te wachten. Maar goed, de eindtijd boeide al niet meer dus uiteindelijk zo’n 10 uur over gedaan. Hoofddoel was heel finishen en dat is gelukt. Heb tijdens het fietsen 10x gedacht dat ik dit nooit meer ga doen, maar de dag erna bij het ontbijt begon het alweer te kriebelen om het toch nog een keer te proberen volgend jaar.
Klasse gedaanquote:Op zaterdag 4 juli 2026 15:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Sorry, late reactie. Het ging naar omstandigheden goed, maar het was echt enorm heet. Nu is het vaker warm, maar eigenlijk was de beklimming van de Télégraphe al enorm heet. De hele week was het 36-37 graden in die dorpjes in de vallei en ook in Bourg was het steeds 36-37 graden. Zelfs op de top van de Galibier was het in de zon nog echt warm. Dalen kon dus zonder probleem kort-kort (terwijl ik een koukleum ben). Volgens mij zijn de hitterecords ook gesneuveld in Frankrijk die week.
Op de Alpe was het dus zo heet dat ik elke bocht mezelf moest koelen door een bidon met water over me heen te gooien, ben dus ook bij elk waterpunt gestopt en gelukkig waren er ook een paar stops op de Alpe waar ze een soort ‘douches’ van sproeiers hadden gemaakt waar je even onder kon gaan staan. Nadeel is wel dat iedereen dat deed en dat je dus elke keer stond te wachten. Maar goed, de eindtijd boeide al niet meer dus uiteindelijk zo’n 10 uur over gedaan. Hoofddoel was heel finishen en dat is gelukt. Heb tijdens het fietsen 10x gedacht dat ik dit nooit meer ga doen, maar de dag erna bij het ontbijt begon het alweer te kriebelen om het toch nog een keer te proberen volgend jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |