abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94992861

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:38
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 24
Regio: Groningen.
Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser
Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.

ultra_ivo
Leeftijd: 43
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Parijs-Brest-Parijs

http://img14.imageshack.us/img14/7792/5064126.jpg (copy/paste deze link)

Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

090601%20DK%20Maassluis%2014%20klein.jpg

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

http://img121.imageshack.us/img121/2678/foksupersix2010.jpg (copy/paste deze link)

Gripper
Leeftijd 28 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Fiets: Giant TCR advanced Ultegra, Bulls Ultegra, en een Giant ATX880
Doelen 2011: 5000 km of meer rijden, toertochtjes in eigen land, lekker fietsen in de ardennen en wat alpencols

Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P
Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde Campagnolo Mirage
Doel voor dit seizoen: 4000km

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour

Najr
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl
Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen.

Mascleta
Leeftijd: 21
BMI: 19 (176cm, 59kg )
Regio: Zeeland
Fiets: Mardini instapfietsje.
Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Aardengel
Leeftijd: 24
BMI: 23 (186 cm, 81kg)
Regio: Noord-Holland ('t Gooi)
Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra
Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Narcotical
BMI: Veel te hoog helaas
Regio: Rijswijk (omgeving Den Haag)
Fiets: Bulls Harrier1 2010 model (matzwart, 105 afmontage)
Doelen voor dit seizoen: Alpe d'Huez bedwingen samen met een studiegenoot (mits de portomonnee het toelaat..), BMI omlaag brengen tot een acceptabel niveau en fitter en sterker worden op de fiets

Kaasplankje

Leeftijd: 34
BMI: 75.5 kg; 1.81 meter lang
Regio: ZH
Fiets: Lorini Campagnolo chorus
Licentie: amateur
Doelen voor dit seizoen: uitslagen rijden in wedstrijden in Brabant, Zuid Holland en België

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
pi_94992946
Practisch vraagje: kliksysteem hè? Ik spin met kliksysteem, da's fijn. Maargoed, m'n spinfiets lazert dan ook niet om, als het goed is. Hoe zit dat met op de weg fietsen? Ben je dan niet altijd te laat met je poot los hebben? :@ Daar ben ik namelijk wel echt bang voor _O-

*kluns*
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 20:33:06 #3
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_94993044
:7
.
pi_94993207
antwoord op de mail:

quote:
de fiets is afgemonteerd met Shimano.
De wielen zijn 28 inch, standaard maat.
Mijn vriendin reed ook op zo'n fiets en zij is 1m72, en ze reed altijd prima.
dus.. 28" is standaard?
Ja doei.
pi_94993331
Dit wordt een leuk topic :D

Nee, je klikt niet te laat los. Uitgaande van Shimano SPD-SL draai je je hiel naar buiten en springt je plaatje direct los van je pedaal.

Even een half loze opmerking: Zorg er wel voor dat je geen modder op je schoenplaatje krijgt, anders kan hij wel wat lastiger vastklikken weer. In mijn geval betekende het niet vastklikken het niet redden van de Bosberg... :{
pi_94993373
Het verslag van de derde Vlaanderen-ganger, alleen deze is wat korter. Vond hem zeer matig dit jaar, ondanks het heerlijke weer.

Zo rond half 11 opgestapt voor lekker tochtje van 75 km. Maar het Vlaamse landschap kan zoveel mooier. Tot de Rekelberg (geen berg te noemen) heerlijk gereden, maar met een paar honderd man over het fietspad naar Brakel toe was een hel. Wind tegen, dus mocht de 'Ollanders het even opknappen.

Enfin, TenBosse ging perfect. Helaas file op de Muur, oorzaak was een fotograaf midden op de Muur. Had nog even intentie om sur placend omhoog te gaan, maar eieren voor me geld gekozen en even 10 meter gelopen naar het vlakke deel. Daar weer opgestapt en naar boven gereden. Bosberg even een krampmomentje omdat ik wat te weinig gedronken had. Maar goed, even tot 60 tellen en je bent boven.

Vandaag me perfect vermaakt met de profs. Kwamen 's ochtends voorbij ons hotel in Kortrijk, daarna nog naar Paddestraat gegaan en uiteindelijk geëindigd op de Bosberg en de laatste 80 km van de koers gezien.

Leuk weekend, ook leuk om te lezen dat Freddeh en Cap_Fab het naar hun zin hebben gehad :)
pi_94993444
700C is 28" dus dat is goed inderdaad. Het antwoord dat de fiets is afgemonteerd met Shimano vind ik nog wat magertjes. Doe nog eens een linkje naar die advertentie, ik zal nog eens kijken wat ik precies zie op de foto's.
pi_94993533
Linkje naar de fiets

Maar onthoud: ben geen pro die duidelijk verschil zal merken, zeg maar. Eerst maar 's zien of 't wat voor me is! :o
Ja doei.
pi_94993556
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:38 schreef Littlecreep het volgende:
Het verslag van de derde Vlaanderen-ganger, alleen deze is wat korter. Vond hem zeer matig dit jaar, ondanks het heerlijke weer.

Zo rond half 11 opgestapt voor lekker tochtje van 75 km. Maar het Vlaamse landschap kan zoveel mooier. Tot de Rekelberg (geen berg te noemen) heerlijk gereden, maar met een paar honderd man over het fietspad naar Brakel toe was een hel. Wind tegen, dus mocht de 'Ollanders het even opknappen.

Enfin, TenBosse ging perfect. Helaas file op de Muur, oorzaak was een fotograaf midden op de Muur. Had nog even intentie om sur placend omhoog te gaan, maar eieren voor me geld gekozen en even 10 meter gelopen naar het vlakke deel. Daar weer opgestapt en naar boven gereden. Bosberg even een krampmomentje omdat ik wat te weinig gedronken had. Maar goed, even tot 60 tellen en je bent boven.

Vandaag me perfect vermaakt met de profs. Kwamen 's ochtends voorbij ons hotel in Kortrijk, daarna nog naar Paddestraat gegaan en uiteindelijk geëindigd op de Bosberg en de laatste 80 km van de koers gezien.

Leuk weekend, ook leuk om te lezen dat Freddeh en Cap_Fab het naar hun zin hebben gehad :)
Beter gereden dan wij dus, respect :)

Ook rond half 11 gestart, en de 75km, net als wij. En elkaar niet tegengekomen. What are the odds :)
pi_94993680
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:40 schreef motorbloempje het volgende:
Linkje naar de fiets

Maar onthoud: ben geen pro die duidelijk verschil zal merken, zeg maar. Eerst maar 's zien of 't wat voor me is! :o
Even gekeken, wat ik mis is een ingezoomde foto van de kettingkant van de fiets. Ik zie een dubbel voorblad, een triple heb je voor triathlon niet nodig dus dat is prima. Maar de classificatie 10 tot 15 versnellingen kan inhouden óf 10, óf 12, óf 14 versnellingen. Mijn vermoeden is 12, maar kan het niet zien helaas. Dat is iets dat ik nog even na zou vragen.
pi_94994060
en wat zou ideaal zijn? :)

Sorry voor al die n00b vragen overigens.. :@
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 20:50:46 #12
308981 Narcotical
Best in the World
pi_94994231
quote:
Op zondag 3 april 2011 20:31 schreef motorbloempje het volgende:
Practisch vraagje: kliksysteem hè? Ik spin met kliksysteem, da's fijn. Maargoed, m'n spinfiets lazert dan ook niet om, als het goed is. Hoe zit dat met op de weg fietsen? Ben je dan niet altijd te laat met je poot los hebben? :@ Daar ben ik namelijk wel echt bang voor _O-

*kluns*
In het begin gaat het wel even wennen zijn voor je.. Ik spin zelf al 3 jaar met SPD schoenplaatjes en rijdt sinds vorig jaar ook op de weg, dus ik snap precies wat je bedoelt. Maar nee, daar ben je echt niet te laat mee.. Mijn ervaring is om mezelf al uit te klikken zodra ik aan het remmen ben en op zo'n 5 meter van het stoplicht oid ben, dan gewoon doorremmen en van het zadel wippen op het moment dat ik echt stil kom te staan..

Lang verhaal kort: ik herken de angst, maar ben ook nog nooit te laat geweest en omgevallen.. :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_94994260
Ideaal voor deze fiets zou 14 zijn, gezien het een double is en ik dan omgerekend tussen 10-15 versnellingen dan door maximaal 7 kan delen.
  zondag 3 april 2011 @ 20:55:40 #14
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_94994626
* DakDuuf meld zich ook even aan.

Beginnend wielrenner, wel veel uic-en gedaan, en nu sinds 2 jaar op de racefiets.
In het bezit van een cannondale Caad5, die ik liefkozend the lady noem.

Ow, tevens voorzitter van het umcg-cycling gebeuren van de grootste werkgever van het noorden des lands.
Voor dit seizoen richten we ons * denk ik* op l-b-l,

Nog meer Groningers hiero?

Gisteren weer voor het eerst met korte broek en korte mouwtjes op de fiets gezeten... heerlijk :)
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  zondag 3 april 2011 @ 20:57:10 #15
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_94994735
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:55 schreef DakDuuf het volgende:

Beginnend wielrenner, wel veel uic-en gedaan, en nu sinds 2 jaar op de racefiets.

Ow, tevens voorzitter van het umcg-cycling gebeuren van de grootste werkgever van het noorden des lands.

Gisteren weer voor het eerst met korte broek en korte mouwtjes op de fiets gezeten... heerlijk :)
Zeker ^O^ , je fietst toch niet toevallig op een grijze cannondale met blauwe letters?
.
pi_94994742
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:51 schreef Freddeh het volgende:
Ideaal voor deze fiets zou 14 zijn, gezien het een double is en ik dan omgerekend tussen 10-15 versnellingen dan door maximaal 7 kan delen.
Thanks! Ook op de mail gezet en gezegd dat ik na overleg met mijn ouders of ze hem mee kunnen nemen en zijn antwoord over de versnellingen meer zal laten weten (lees: bod zal doen).
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 20:59:05 #17
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_94994867
Iedereen is minimaal 1 keer omgevallen/zal nog 1 keer omvallen bij een verkeerslicht. Daarna leer je het wel af :')

quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:22 schreef No-P het volgende:

[..]

Als je wel eens een vervelende wielrenner achter je hebt gehad die in je wiel probeert te blijven als het wat drukker is (en je dus niet zo hard kan), kan ik dat wel eens zijn :7
Zo'n joker had ik gisteren achter mij zitten, met z'n appelgebakfietstempo... Ik had inmiddels al 90 km tegenwind in de benen, dus echt losrijden lukte ook niet meer. Maar overnemen deed die lamzak ook niet...

Maar goed, echt vervelend vond ik het ook niet...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zondag 3 april 2011 @ 20:59:44 #18
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94994916
Je zit mogelijk wel met onderdelen die moeilijk te verkrijgen zijn bij dergelijke oudere systemen. Shifters op de buis zijn voor de triatlon niet echt een probleem. Dat is alleen wat onhandig als je veel en snel moet schakelen zoals in de heuvels. Een kennis van mij die nooit fietst en alleen hardloopt reed laatst in een toertocht een vriend van mij de wel vaak fiets heuvelop uit het wiel. Dat deed hij op een soortgelijke fiets als deze. Een beter fiets scheelt natuurlijk wel, maar het blijft degene die erop zit die hem voortbeweegt.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_94995104
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:40 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ook rond half 11 gestart, en de 75km, net als wij. En elkaar niet tegengekomen. What are the odds :)
Heb nog wel zitten spotten of ik iets bekends tegen kwam, maar niemand gezien helaas. Was overigens wel gezellig fietsen in het weer zo :) Ik baal alleen ervan dat ik de Muur niet in één keer op kon door die file.
pi_94995265
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:59 schreef No-P het volgende:
Je zit mogelijk wel met onderdelen die moeilijk te verkrijgen zijn bij dergelijke oudere systemen. Shifters op de buis zijn voor de triatlon niet echt een probleem. Dat is alleen wat onhandig als je veel en snel moet schakelen zoals in de heuvels. Een kennis van mij die nooit fietst en alleen hardloopt reed laatst in een toertocht een vriend van mij de wel vaak fiets heuvelop uit het wiel. Dat deed hij op een soortgelijke fiets als deze. Een beter fiets scheelt natuurlijk wel, maar het blijft degene die erop zit die hem voortbeweegt.
Als het bevalt en ik doorga (heb in Hull, waar ik ga wonen, een leuke triathlonvereniging gezien!) dan komt er beter materiaal, dus dan gaat deze weg. Deze is dus eigenlijk vooral voor de komende 10 weken tijdens de lessen en om het eens uit te proberen.

Toen ik ging hardlopen heb ik dat ook eerst op wat afgetrapte sportschoenen gedaan en pas een duurdere aanschaf gedaan toen ik besloot om het niet bij een paar pogingen te laten. Het geld groeit me niet op de rug en impulsaankopen heb ik in het verleden meer gekocht dan me lief was :P Dus dat probeer ik te voorkomen!
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 21:07:44 #21
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94995569
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:59 schreef SuperWeber het volgende:
Iedereen is minimaal 1 keer omgevallen/zal nog 1 keer omvallen bij een verkeerslicht. Daarna leer je het wel af :')

[..]

Zo'n joker had ik gisteren achter mij zitten, met z'n appelgebakfietstempo... Ik had inmiddels al 90 km tegenwind in de benen, dus echt losrijden lukte ook niet meer. Maar overnemen deed die lamzak ook niet...

Maar goed, echt vervelend vond ik het ook niet...
Dat van mij was achter een motor. Die ga ik altijd achterna op de dijk. Als het druk is kunnen die toch niet hard gaan omdat ze steeds moeten afremmen. Soms kan ik er een paar kilometer bij blijven.
Dat mensen in mijn wiel gaan zitten vind ik meestal niet erg. Dat ze niet overnemen zal meestal zijn doordat ze niet kunnen denk ik altijd. Zaterdag hadden wij ook een poos een plakker. Na een kilometer of 30 nam hij ook 2 keer over. Geef ook altijd netjes obstakels aan als ik merk dat er iemand zit. Bij gewone tochtjes als ik alleen ben ga ik nooit in het wiel zitten maar blijf er of 30 meter achter of ik ga er voorbij/laat hem gaan.
Sei wachsam,
pi_94995666
Vandaag mijn eerste rit in 10 jaar gemaakt. Was even wennen aan de dunne bandjes, losklikken voor het stoplicht was even wennen en staan op de pedalen was even wennen, maar uiteindelijk toch 35km weggetrapt in iets meer dan een uurtje. Viel me niks tegen :)

In het begin wat onzeker op de fiets, maar de terugweg zat ik echt al zeker onderin de beugels terwijl ik dat de eerste kilometers echt nog niet durfde ^O^
pi_94995750
Ik rijd overigens nooit 'hard' op de dijk, altijd gewoon maximum toegestane snelheid 8-) braverik die ik ben :@

@klikken: maar als je 'ineens moet remmen' dan? :') dat je je voorbereid als je bewust gaat remmen, dat is kwestie van wennen denk ik dan ja, maar plotsklaps.. heb het idee dat ik dat met vallen en opstaan ga leren _O-

*noteert: kniebeschermers kopen*

Antwoord: 12 versnellingen
Ja doei.
pi_94996983
quote:

Opgegroeid in Groningen maar momenteel woonachtig in Dordrecht. Wel in onderhandeling over woonruimte in omgeving Emmen dus meer richting die kant. Wie weet pakken we nog eens een rit samen met wat andere Groningse FOK!ers.
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik rijd overigens nooit 'hard' op de dijk, altijd gewoon maximum toegestane snelheid 8-) braverik die ik ben :@

@klikken: maar als je 'ineens moet remmen' dan? :') dat je je voorbereid als je bewust gaat remmen, dat is kwestie van wennen denk ik dan ja, maar plotsklaps.. heb het idee dat ik dat met vallen en opstaan ga leren _O-

*noteert: kniebeschermers kopen*

Antwoord: 12 versnellingen
Die 12 versnellingen zou ik mee kunnen leven. Heb zelf een tijdje terug een fiets gehad met zelfde aantal versnellingen en zo te zien in dezelfde technische staat. Meer dan ¤100 heb ik er niet voor kunnen krijgen, dus ik denk dat je die kant op moet gaan afdingen.

Die max toegestane snelheid kan ik wel inkomen. Ik rijd ook nooit sneller dan ik mag, hoewel ik (nog) niet met een motor rijd, maar met een auto. Dus als iemand een grote Golf Variant tegenkomt op de A15/A16/A20/A12 tegenkomt die met geen mogelijkheid sneller wil rijden dan toegestaan... toeter en zwaai ff, en post dan hier dat je me zag :+
pi_94997923
quote:

Ik woon in stad, en er zijn wel meer hier.
pi_94998286
Zo, tijd voor bed. Die RVV heeft er toch wel ingehakt gisteren, voel me vandaag wat stijf en niet alles functioneert meer optimaal aan m'n lichaam dus een beetje slaap zal me goed doen. Komende week een route naar Zoetermeer uitstippelen vanaf Dordrecht en die maar eens optimaliseren voor woon-werkverkeer, de RVV afstand viel me lekker :)

Hopelijk zijn er morgen overigens foto's van de RVV online, want ik heb alleen een foto op de camera staan van vertrek, en een terwijl we alweer in ons gewone kloffie richting de auto lopen met de fiets aan de hand doordat vrouwlief ons niet aan zag komen bij de finish omdat er net iemand voor ging lopen. Behalve dat nog een fotootje van Fab en ik in het gras tijdens de bevoorrading, maar dat is het dan ook wel. Ik hoop in ieder geval op een mooie actiefoto, en dan bedoel ik geen foto waarbij ik kokhalzend over m'n fiets gebogen sta bovenop de Rekelberg :{
  zondag 3 april 2011 @ 22:11:51 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95000871
Ik zou niet veel meer dan 70 Euro voor die fiets geven MoBlo :P Het is alleen maar een "damesracefiets" omdat er een roze lintje om het stuur zit. Het schakel- en remsysteem op die fiets is hopeloos verouderd. Bovendien lijkt me dit een maat 56 of een 57 cm frame zo te zien, en dat is wat aan de grote kant voor iemand van 1.72

Zo te zien zijn de rubbers om de remgrepen ook verdwenen en hebben ze het stuurlint er om gewikkeld. Dat is niet echt je van het.

[ Bericht 26% gewijzigd door kaasplankje op 03-04-2011 22:27:51 ]
  zondag 3 april 2011 @ 22:37:18 #28
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95002702
zijn allemaal echt te ver weg om te halen... :) heb ze ook allemaal al gezien, vooral die tweede was interessant, maargoed.... ook daar heb ik op geselecteerd :)
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 22:41:19 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95002847
Nouja dan zou ik nog even verder zoeken als ik jou was, voor een 2e hands instappertje ben je met 50 Euro en misschien een paar nieuwe bandjes klaar hoor.
  zondag 3 april 2011 @ 22:50:15 #31
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95003361
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:50 schreef Narcotical het volgende:

[..]

In het begin gaat het wel even wennen zijn voor je.. Ik spin zelf al 3 jaar met SPD schoenplaatjes en rijdt sinds vorig jaar ook op de weg, dus ik snap precies wat je bedoelt. Maar nee, daar ben je echt niet te laat mee.. Mijn ervaring is om mezelf al uit te klikken zodra ik aan het remmen ben en op zo'n 5 meter van het stoplicht oid ben, dan gewoon doorremmen en van het zadel wippen op het moment dat ik echt stil kom te staan..

Lang verhaal kort: ik herken de angst, maar ben ook nog nooit te laat geweest en omgevallen.. :P
Het is wel even wennen inderdaad. Ik ben in het begin wel een keer op m'n snufferd gegaan. :') Maar over het algemeen gaat het in 99,99% van de gevallen goed met uitklikken. Alleen als je dus heel plotseling moet remmen, kan het wel eens fout gaan. Of als je wegglijdt, dan zit je natuurlijk gewoon vast en heb je niet altijd de kans om snel je poten uit te steken en de val te voorkomen. :')
  zondag 3 april 2011 @ 22:51:02 #32
175950 Marurk
Baggeraar
pi_95003399
Ik kan haast niet wachten totdat ik weer een eigen fiets heb om op te fietsen.
pi_95004926
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 22:50 schreef Marurk het volgende:

[..]

Het is wel even wennen inderdaad. Ik ben in het begin wel een keer op m'n snufferd gegaan. :') Maar over het algemeen gaat het in 99,99% van de gevallen goed met uitklikken. Alleen als je dus heel plotseling moet remmen, kan het wel eens fout gaan. Of als je wegglijdt, dan zit je natuurlijk gewoon vast en heb je niet altijd de kans om snel je poten uit te steken en de val te voorkomen. :')
Ben eigenlijk 1 keer gevallen met mn klikpedalen. Even leunen tegen een muurtje met pedalen nog ingeklikt. Toen boog ik iets naar de andere kant, balans kwijt en kon niet snel genoeg uitklikken. Daar lig je dan op de grond, met nog ingeklikte pedalen :')
Maar het went snel genoeg. Belangrijk iig om ze in het begin niet te strak af te stellen, zodat ze makkelijk los gaan. Wel raadzaam om van te voren even goed te oefenen hoe je uitklikt, zodat het niet bij een stoplicht oid gebeurt waar iedereen je ziet :+

En verder voor de mensen die een fiets zoeken. Ik zou die hele oude exemplaren met shifters aan het frame eigenlijk links laten, vooral als ze meer dan 50 euro kosten. Dat is echt gedateerd en vraag me af of alles op zo'n fiets nog wel helemaal goed werkt. Zou ook zonde zijn als je door het gekloot met schakelen en ratelende derailleurs er meteen al geen plezier meer in hebt.

Heb zelf in 2009 voor erbij (heb al jaren een MTB) een goedkope nieuwe racefiets gekocht met Shimano Sora 2009 afmontage voor 399 euro. Prima kwaliteit, strak schakelen, geen kraakjes en veel onderdelen zijn bijna gelijkwaardig aan duurdere groepen (heb redelijk wat verstand van fietsen, dus kan dat wel inschatten). Kan er prima mn broertje op zn 1100 euro Ultegra-fiets mee bijhouden en heb er vorig jaar 2 keer de Mont Ventoux mee beklommen. Toch al veel plezier gehad van die 399-euro fiets en als ik in op termijn iets beters wil dan verkoop ik hem weer voor 200 euro, waardoor je uiteindelijke uitgaven ook wel meevallen in vergelijking met zo'n oude/gare 2dehands fiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Palomar op 04-04-2011 00:03:47 ]
pi_95004969
Ik heb dus geen 400 euro voor een fiets liggen.. :) 200 is de max.
Ja doei.
pi_95005238
Hehe dan houdt het idd op ;) Zie ook dat het 2011-model van die fiets van mij nu 500 euro kost (http://www.fietssportief.(...)ts-full-sora-2011/57), dus dat maakt het al weer wat minder aantrekkelijk.
  zondag 3 april 2011 @ 23:27:10 #36
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95005454
Persoonlijk zou ik voor 400 euro een goede tweedehands zoeken.. Met een beetje goed zoeken vind je wel mooie fietsen voor die prijs.

Om even terug te komen op het schakelaars aan het frame gebeuren. Dat is helemaal geen probleem zolang ze goed werken.. Vriend van me heeft ook een oudje gekocht voor iets van 50 euro met shifters op het frame, maar hij houdt mij gewoon bij hoor.. ;). Overigens kan het natuurlijk per fiets verschillen.. Maar als het allemaal nog een beetje goed werkt dan is er echt helemaal niks mee, behalve dat je je handen van het stuur moet halen om te schakelen..
pi_95005495
Zo, twee clubritjes op snelheid doet wonderen. Kon vandaag in mn eentje het tempo tot het eind aardig vasthouden, ook wind tegen en kwam uiteindelijk op een net gemiddelde van tegen de 30 per uur uit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_95005528
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:27 schreef Narcotical het volgende:
Persoonlijk zou ik voor 400 euro een goede tweedehands zoeken.. Met een beetje goed zoeken vind je wel mooie fietsen voor die prijs.
Ja, als ik 400 hàd zou ik dat ook doen ja.. :') maar zoals ik al zei.... dat hèb ik dus niet, hooguit 200.
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 23:29:55 #39
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95005587
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, als ik 400 hàd zou ik dat ook doen ja.. :') maar zoals ik al zei.... dat hèb ik dus niet, hooguit 200.
Nee dat begreep ik al inderdaad.. Ook daarvoor kan je hele goede fietsen vinden hoor.. Gaat er gewoon om dat iemand hem goed onderhouden heeft.. ;).

En nogmaals, shifters op het frame is echt niet zo'n groot punt, mits het goed werkt :)
pi_95005650
Ben een vrouw, dus multitasken zou in theorie moeten werken, in praktijk lijk ik qua dat soort zaken meer op 'n man... :')

Maar, yay! Ben ingeschreven voor de Triathloncursus, kan dus eigenlijk niet meer terug nu! :) Maar nu wel eindelijk slapen. Inschrijven ging 22.00uur open en heb me net pas in kunnen schrijven omdat zodra het 22.00uur was de site plat ging omdat alle studenten zich in wilden schrijven, zoals elke periode weer het geval is...

bedankt voor de tips allen! :Y
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 23:38:30 #41
308981 Narcotical
Best in the World
pi_95005977
Bij ons op de uni schrijft 90% zich pas op de avond voor sluiting in.. :')
Succes met het vinden van een fiets :P. Mocht je nog meer willen weten dan zitten we hier.. ;)

Even on-topic: Wie van jullie hier rijdt met een hartslagmeter en waar gebruik je die precies voor?
Ik weet wel dat je er van alles mee kan, maar ik doe zelf eigenlijk alles op gevoel.. Maakt het voor jullie veel verschil, met of zonder meter?
pi_95005990
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:27 schreef Narcotical het volgende:
Ik kon tweedehands niet echt iets geschikts vinden... Lag er ook aan dat ik al aardig ver 'in het seizoen' aan het zoeken was en er meer mensen op het idee kwamen om tweedehands een fiets te kopen, dus toen waren die dingen ook zo weer verkocht. En dan moet je nog de juiste framemaat hebben en een beetje in de buurt. Heeft mij er tot doen besluiten om maar een nieuwe te kopen ;)
  zondag 3 april 2011 @ 23:39:26 #43
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95006021
Ik zou zeggen meenemen als je er 50-80 voor kunt betalen mits de afmeting goed is en de onderdelen niet helemaal versleten. Die 10 weken kun je er goed mee doorkomen. Wat mogelijke materiele ongemakken zul je even voor lief moeten nemen. Voor die prijs kun je hem ook wel weer verkopen.
Sei wachsam,
  zondag 3 april 2011 @ 23:42:42 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_95006178
Ik heb een suggestie voor de OP n.a.v. een persoonlijke ergernis.

Ik vergeet altijd welke wieler webshops een bezoekje waard zijn voor het vergelijken van prijzen. Is het wellicht een idee om in de op een lijstje toe te voegen van goede webshops zoals futurumshop, bike2build, math salden, etc. ?
  zondag 3 april 2011 @ 23:45:02 #45
130803 Gripper
Get a grip
pi_95006277
Ik had nog niet eens gereageerd op het fietstochtje gisteren... Lekker gereden met eentwee +2 fietsmaatjes, No-P, en farscapvr8. Jammer dat die laatste er al snel af was, maar gelukkig wel veilig thuisgekomen zag ik :)

Superweer en een mooie tocht (helaas zonder bevoorrading, maar wel met een voetbalkantine halverwege) Zowel de armen als benen vertonen al een klein kleurtje, dus dat gaat de goeie kant op! 8-)

@No-P, bij mij kraakte het op het laatste viaductje ook hoor! Toch weer mooi 130 km erbij en flink wat hoogtemeters. Vandaag nog een klein rondje van 40 km gedaan om het zuur eruit te fietsen en natuurlijk om de olie goed te verspreiden. Ketting weer helemaal schoon, ontvet en opnieuw geolied (fiets viel zaterdag tijdens een plasstop om, precies in een perkje mul zand :') )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_95006293
Goed idee. Ik vind de OP sowieso nogal lang. Een paar users die er nooit (meer) zijn, eruit flikkeren?

Ik moet trouwens op zoek naar nieuwe stuurdoppen. Ben er één verloren vandaag en de andere zit er ook niet echt strak in (BBB).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_95006533
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:42 schreef Blik het volgende:
Ik heb een suggestie voor de OP n.a.v. een persoonlijke ergernis.

Ik vergeet altijd welke wieler webshops een bezoekje waard zijn voor het vergelijken van prijzen. Is het wellicht een idee om in de op een lijstje toe te voegen van goede webshops zoals futurumshop, bike2build, math salden, etc. ?
Goed idee, alvast aanvulling daarop:
www.featherbikes.nl
www.fietssportiefonderdelen.nl
www.bikesnparts.nl
www.fietspunt.nl
www.12gotrading.nl
  zondag 3 april 2011 @ 23:51:56 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_95006583
Van mij morgen er ook wel wat niet meer actieve users uit de OP.

Zullen we dan even een lijstje maken met goede webshops? Dan kunnen we die in de OP toevoegen. Vul maar verder aan, ook met goede Duitse webshops:

www.futurumshop.nl
www.salden.nl
www.rose.nl
www.bike2build.nl
  maandag 4 april 2011 @ 00:07:42 #49
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_95007245
Hier staat een aardig lijstje van bekende/betrouwbare webshops:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?COMMAND=GOTOLAST&TID=27746

Winkel______________Website________________________Land__Opmerking
12gotrading__________ http://www.12gotrading.com/ ______NL
Actionsports__________ http://www.actionsports.de/ _______DE
Barracuda___________ http://www.mtbikers.com/ __________BE
Bike2build___________ http://www.bike2build.nl/ __________NL
Bike24______________ http://www.bike24.net/ ____________DE
Bike Boosting_________ http://www.bikeboosting.nl/ _______NL___handgespaakte wielen (Frieke)
Bike-Components_____ http://www.bike-components.de/ __DE
Bikediscount_________ http://www.bikediscount.de/ ________DE___zonder streepje
Bike-discount_________ http://www.bike-discount.de/ ______DE___met streepje
Bikegear____________ http://www.bikegear.be/ ____________BE
Bike Hardest_________ http://www.bikehardest.net/ ________DE___ti boutjes en ander klein grut
Bike O' Bello_________ http://www.bobshop.de/ _______DE
Bike-Palast___________ http://www.bikepalast.de/ _________DE
Bikeparts4all _________ http://www.bikeparts4all.com/ _____ NL__Banden voor Race en ATB
Bikeparts4U__________ http://www.bikeparts4u.nl/ _________NL
Bikesnparts__________ http://www.bikesnparts.nl/ __________NL
Bikesonline__________ http://www.bikesonline.com/ ________US___Velocity
Bike-Studio__________ http://www.bikestudio.nl/ ___________NL
Bikestuff____________ http://www.bikestuff.nl/ _____________NL
Bikezone____________ http://www.bikezone.nl/ ____________NL
BikeXperto__________ http://www.bikexperto.com/ _________NL___handgespaakte wielen (Zoran)
Brike Lane Bikes______ http://bricklanebikes.co.uk/ ________GB__Velocity & Phil
Bike-mailorder_______ http://www.bike-mailorder.de/ _______DE
Bonthrone Bikes______ http://www.bonthronebikes.co.uk/ __ GB
Carbonfreaks________ http://www.carbonfreaks.nl/ _________NL
Chainreactioncycles___ http://www.chainreactioncycles.com/ __GB
CNC Bike___________ http://shop.cnc-bike.de/ _____________DE
Craftwear___________ http://www.craftwear.nl/ _____________NL__kleding
Cyclestore___________ http://www.cyclestore.co.uk/ _________GB
Cyclespeed.nl________ http://www.cyclespeed.nl/ ___________NL__tijdrit & triathlon
Cyclewear___________ http://www.cyclewear.nl/ _____________NL___kleding
Derks Wielersport_____ http://www.derks-wielersport.nl/ _____NL
Dotbike_____________ http://www.dotbike.com/ ____________GB
Duursport.info________ http://www.duursport.info/ __________NL___voeding
Extraparts___________ http://www.extraparts.nl/ ____________NL
Featherbikes_________ http://www.featherbikes.nl/ _________NL
Frame Stickers________ http://frame-stickers.nl/ __________NL___framestickers
Freepartshop_________ http://www.freepartshop.nl/ _________NL
Futurumshop_________ http://www.futurumshop.nl/ _________NL
Hartslagmeter________ http://www.hartslagmeter.com/ ______NL
Hergarden___________ http://www.hergarden.de/ ___________DE
Hopmans____________ http://www.hopmansfietsgigant.nl/ ___NL
IVBikegeo____________ http://www.ivgeo.nl/ _______________NL
Jedi-Sports___________ http://www.jedi-sports.de/ __________DE
Jenson USA__________ http://www.jensonusa.com/ _________US
Kuiper Trading________ http://www.kuipertrading.nl/ ________NL__race- & tijdritwielen, frames
Ladies Bikewear______ http://www.ladiesbikewear.com/ _____NL__kleding
Lijten Fietsen_________ http://www.lijtenfietsen.nl/ __________NL
Mantel______________ http://www.mantel-tweewielers.nl/ ____NL
Matra Bikes__________ http://www.matrabike.nl/ ____________NL
Merlyn Cycles________ http://www.merlincycles.co.uk/ _______GB
O&S Sportsfashion____http://www.fahrradbekleidung.biz________DE
Party Cycle__________ http://www.partycycle.com/ ___________GB
Planet-X ____________ http://www.planet-x-bikes.co.uk/ ____GB
Poison Bikes_________ http://www.poison-bikes.nl/ __________NL
Probikekit __________ http://www.probikekit.com/ ___________GB
Probikeshop_________ http://www.probikeshop.nl/ ___________NL
Pro-Bikeshop________ http://www.pro-bikeshop.be/ _________BE
Racycles____________ http://www.racycles.com/ _____________US
Rad-Laden__________ http://www.rad-laden.de/ ____________DE
Radsportbekleidung___ http://www.radsportbekleidung.com/ __DE__kleding
Ribble Cycles________ http://www.ribblecycles.co.uk/ _________GB
Rose_______________ http://www.roseversand.nl/ ____________DE
Salden______________ http://www.salden.nl/ ________________NL
Singlespeed Central___ http://www.singlespeed.nl/ __________NL___SS/fixie en 29"
Snellewielen.nl_______ http://www.snellewielen.nl/ ___________NL____race- & tijdritwielen
Sport44_____________ http://www.sport44.com/ ______________NL
Sport-systems________ http://www.sport-systems.nl/ _________NL
Sportvoedingswebshop__ http://www.sportvoedingwebshop.com/ __NL__voeding
Sportersvoeding_______ http://www.sportersvoeding.nl/ __NL__voeding
SSupply_____________ http://www.ssupply.nl/ ________________NL____kleding en accessoires
Superlight-Bikeparts___ http://www.superlight-bikeparts.de/ ___DE
SuperSocks__________ http://www.supersocks.nl/ _____________NL____kleding
Topbikes.nl___________ http://www.topbikes.nl _____________NL
Triathlonshop.be______ http://www.triathlonshop.be/ _________BE
TrikotExpress_________ http://www.trikotexpress.de/ _________DE____kleding
Van Bon - Sport______ http://www.vanbon-sport.nl/ ___________NL
Van Eyk_____________ http://www.vaneycksports.com/ ________NL
Veel voor de fiets_____ http://www.veelvoordefiets.nl/ _________NL
Velobest______________ http://www.velobest.nl/ ______________NL
Velomotion__________ http://www.velo-motion.com/ __________CH
Viner Bikes__________ http://www.vinerbikes.com/ ____________GB
Vos________________ http://www.vosfietsen.nl/ _______________NL
Wiggle______________ http://www.wiggle.co.uk/ ______________GB
XXcycle_____________ http://www.xxcycle.com/ _______________FR
XXX Light Bikes_______ http://www.xx-light-bikes.de/shop/ ______DE
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 00:17:53 #50
73911 ultra_ivo
pi_95007603
En weer terug uit België. Voor mij vandaag een 200km brevet uit Asse (Brusselse rand). Prima gereden, veel sneller dan gebruikelijk. Alleen had ik iets eerder de groep moeten laten gaan, dan was ik eerder binnengekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')