quote:
Op zondag 3 april 2011 22:50 schreef Marurk het volgende:[..]
Het is wel even wennen inderdaad. Ik ben in het begin wel een keer op m'n snufferd gegaan.

Maar over het algemeen gaat het in 99,99% van de gevallen goed met uitklikken. Alleen als je dus heel plotseling moet remmen, kan het wel eens fout gaan. Of als je wegglijdt, dan zit je natuurlijk gewoon vast en heb je niet altijd de kans om snel je poten uit te steken en de val te voorkomen.

Ben eigenlijk 1 keer gevallen met mn klikpedalen. Even leunen tegen een muurtje met pedalen nog ingeklikt. Toen boog ik iets naar de andere kant, balans kwijt en kon niet snel genoeg uitklikken. Daar lig je dan op de grond, met nog ingeklikte pedalen

Maar het went snel genoeg. Belangrijk iig om ze in het begin niet te strak af te stellen, zodat ze makkelijk los gaan. Wel raadzaam om van te voren even goed te oefenen hoe je uitklikt, zodat het niet bij een stoplicht oid gebeurt waar iedereen je ziet

En verder voor de mensen die een fiets zoeken. Ik zou die hele oude exemplaren met shifters aan het frame eigenlijk links laten, vooral als ze meer dan 50 euro kosten. Dat is echt gedateerd en vraag me af of alles op zo'n fiets nog wel helemaal goed werkt. Zou ook zonde zijn als je door het gekloot met schakelen en ratelende derailleurs er meteen al geen plezier meer in hebt.
Heb zelf in 2009 voor erbij (heb al jaren een MTB) een goedkope nieuwe racefiets gekocht met Shimano Sora 2009 afmontage voor 399 euro. Prima kwaliteit, strak schakelen, geen kraakjes en veel onderdelen zijn bijna gelijkwaardig aan duurdere groepen (heb redelijk wat verstand van fietsen, dus kan dat wel inschatten). Kan er prima mn broertje op zn 1100 euro Ultegra-fiets mee bijhouden en heb er vorig jaar 2 keer de Mont Ventoux mee beklommen. Toch al veel plezier gehad van die 399-euro fiets en als ik in op termijn iets beters wil dan verkoop ik hem weer voor 200 euro, waardoor je uiteindelijke uitgaven ook wel meevallen in vergelijking met zo'n oude/gare 2dehands fiets.
[ Bericht 0% gewijzigd door Palomar op 04-04-2011 00:03:47 ]